View Full Version : Amsterdam: Stadionplein

Pages : 1 [2]

insulting-dutchman
October 14th, 2010, 04:38 AM
^^
of ze bouwen er gewoon een stuk of 200 parkeer plaatsen bij?..

p+r bos en lommerplein zit vrijdag ook al zo goed als vol, zaterdag niet, omdat je dan vanaf 2400 overal in het centrum gratis mag parkeren. blijkbaar werkt het p+r systeem goed genoeg om het uit te breiden. meer geld voor het gvb=minder gemeentelijke kosten voor de n-z lijn.

verder verbaast het me enigsinds dat het olympisch stadion niet ook schermen geplaatst heeft voor het wk. in berlijn trok dat toch vrij veel bezoekers, en dat olympisch stadion ligt nog verder uit het centrum. in berlijn koste een halve liter dan ook 5 euro, prima inkomsten voor het stadion lijkt me zo.

Des
October 14th, 2010, 11:34 AM
^^
of ze bouwen er gewoon een stuk of 200 parkeer plaatsen bij?..

Dat lijkt me niet reëel.

p+r bos en lommerplein zit vrijdag ook al zo goed als vol, zaterdag niet, omdat je dan vanaf 2400 overal in het centrum gratis mag parkeren. blijkbaar werkt het p+r systeem goed genoeg om het uit te breiden. meer geld voor het gvb=minder gemeentelijke kosten voor de n-z lijn.

Bij Sloterdijk zag ik laatst ook een file staan voor de P+R maar die gaan ze uitbreiden las ik in een ander topic. Alleen bij de Arena is volgens mij bijna altijd plek en heb ik nog nooit een file gezien bij de P+R.

insulting-dutchman
October 15th, 2010, 12:33 AM
Dat lijkt me niet reëel.

Bij Sloterdijk zag ik laatst ook een file staan voor de P+R maar die gaan ze uitbreiden las ik in een ander topic. Alleen bij de Arena is volgens mij bijna altijd plek en heb ik nog nooit een file gezien bij de P+R.

is ook niet zo gek, snachts kom je daar bijna niet, en overdag duurt het ook een stuk langer om in het centrum te komen in vergelijking met bijvoorbeeld olympisch stadion

Des
October 16th, 2010, 11:55 PM
is ook niet zo gek, snachts kom je daar bijna niet, en overdag duurt het ook een stuk langer om in het centrum te komen in vergelijking met bijvoorbeeld olympisch stadion

Eens s'nachts zou ik ook liever naar het Stadionplein reizen dan naar station Bijlmer maar overdag is het zo gek niet, met de metro ben je in no-time op het waterlooplein of centraal station. Sneller dan met tram 16 of 24 vanaf Olympisch Stadion. Daarnaast rijden de metro's redelijk volgens de dienstregeling terwijl de tram conducteurs dagelijks schijt hebben aan de dienstregeling en met z'n 3'en achter elkaar rijden waardoor er gigantisch gaten vallen in de dienstregeling en je als je pech hebt zo 45 minuten staat te wachten op een uitpuilende tram. :bash:

the runner
February 17th, 2011, 11:47 PM
17-02-11 15:11 uur AMSTERDAM - In stadsdeel Zuid worden tot 2019 alsnog 4500 woningen ontwikkeld. De eerste 500 woningen daarvan komen op een groot nieuwbouwcomplex aan de Havenstraat. Dat heeft het stadsdeelbestuur met de gemeente afgesproken.

Vanwege de economische crisis had wethouder Maarten van Poelgeest (Ruimtelijke Ordening) in juli 2010 nog aangekondigd dat de honderden nieuwe bouwprojecten in de stad stil worden gezet. Het geld was op en de gemeente zou voorlopig alleen de lopende afmaken.

Terrein Havenstraat
http://i26.tinypic.com/adhgg9.jpg

Na intensief overleg besloot Van Poelgeest dat de komende jaren in stadsdelen waar nog wel grote vraag naar woningen is, wel mag worden gebouwd. Naast Zuid mag ook in de stadsdelen Centrum, Oost en West worden gebouwd.

Met Zuid zijn afspraken gemaakt over waar er precies woningen bij mogen komen. Naast het nu erg rommelige terrein in de Havenstraat zijn dat de Zuidas (2700 woningen), De Mirandastrook (200 tot 300), het Stadionplein (80)
Meer op : www.parool.nl

Des
February 18th, 2011, 12:54 AM
Hopelijk verplaatsen ze dan wel meteen de tram remise anders krijg je alsnog zo'n gefragmenteerd gebied... Wel echt een mooi stukje aan het water met veel potentie!

bthj
February 18th, 2011, 10:56 AM
die remise hoort bij de buurt. dat rafelige mag wel een beetje blijven.

Rietendak
February 18th, 2011, 11:04 AM
Weet iemand wat er met Huis te Vraag gaat gebeuren? het zou in 1992 worden geruimd, maar dat is toen vertraagd tot 2012. Zou jammer zijn.

Mojito
February 18th, 2011, 03:48 PM
Volgens mij mag Stadsdeel Zuid het gebied na 2012 iedere andere bestemming geven... Ik hoop dat het een cultuurmonument wordt of iets dergelijks met beschermde status, maar ik vrees het ergste... Huis te Vraag is echt een van de mooiste verborgen schatten van Amsterdam en ik heb wel het idee dat steeds meer mensen daarvan doordrongen raken.

De ruiming van Huis te Vraag hing destijds ook samen met de toen geplande verlenging van tram 16 vanaf het Haarlemmermeerstation via de Henk Sneevlietweg naar Nieuw-Sloten en De Aker (route lijn 2). Die had de Schinkel met een tunnel moeten kruisen en die tunnel zou deels door en langs Huis te Vraag hebben gelopen. Die tramverbinding is uiteindelijk met het referendum over het weilandje De Vrije Geer bij het dorp Sloten (1997) afgeschoten.

Remise Havenstraat mag van mij wel blijven bestaan, die staat er al bijna een eeuw en ook dergelijke grootschalige complexen horen bij de stad. Alleen ben ik wel van mening dat die wat kleiner mag worden. De openluchtstalling voor trams naast en achter het remisegebouw is enorm, dat terrein kan wel een herinrichting gebruiken. Ik zou het gebouw handhaven en voor de trams die daar niet meer passen elders een nieuwe remise bouwen. In Westpoort bij Geuzenveld of zo, daar was eind jaren '80 ook al eens sprake van geweest.

Rietendak
February 18th, 2011, 03:57 PM
Ik ben een jaar terug pas voor het eerst achter het bestaan van Huis te Vraag gekomen en het is inderdaad een uniek stukje Amsterdam. Zonder sarcasme de gezelligste begraafplaats van Nederland. Mooie bankjes, poes die naast je komt zitten, ge-tsilp uit de struiken en achter de bomen het Olympisch Stadion.
Er valt nog genoeg winst de halen uit de loodsen, het kantoor+parkeerplaats naast HtV en de (ex-?)gevangenis. Je zou bij de remise echt leuke 2-verdiepingshuisjes (misschien welstandsvrij) met smalle steegjes kunnen bouwen a la Slatuinenweg, maar de gemeente zal wel hoger willen.

Des
February 19th, 2011, 02:18 PM
Weet iemand wat er met Huis te Vraag gaat gebeuren? het zou in 1992 worden geruimd, maar dat is toen vertraagd tot 2012. Zou jammer zijn.

Ik verwacht dat het nog wel even blijft liggen. Zou zonde zijn om dat te vervangen door het zoveelste 12 in een dozijn kantoorgebouw...

the runner
June 5th, 2011, 10:55 PM
26 mei 2011
De selectieprocedure voor een ontwikkelaar voor het Stadionplein heeft helaas niet tot resultaat geleid. Er is geen ontwikkelaar die een geldige inschrijving heeft gedaan. Het dagelijks bestuur wil heel graag dat het plan toch op korte termijn gebouwd gaat worden. Daarom heeft het DB besloten om een nieuwe aanbestedingsprocedure uit te schrijven.

Dit alles met aangepaste voorwaarden om de kans op een gunstige aanbesteding te vergroten.

Aan de deelraad worden voorstellen gedaan om het plan te wijzigen. Deze voorstellen worden op 8 juni 2011 besproken in de commissie Ruimte en Wonen.
Bron: www.zuid.amsterdam.nl

the runner
October 10th, 2011, 11:27 PM
10-10-2011 - 09:15
Park Schinkeleilanden heeft de Groene Stad Award gewonnen. Het door Edwin Santhagens (Buro Sant en Co) ontworpen nieuwe park is achter het Olympisch Stadion in Amsterdam gerealiseerd.

Park Schinkeleilanden is aangelegd voor de bewoners van de nieuwe woonwijk Olympisch Kwartier. Het in 2010 opgeleverde park bestaat uit vier eilanden met elk een eigen functie. Er bestaat een tennis-, voetbal-, park- en natuureiland. “Park Schinkeleilanden vormt een groene verbinding tussen het Vondelpark en het Amsterdamse Bos”, vertelt Buro Sant en Co.
http://img195.imageshack.us/img195/9913/schinkel.png (http://imageshack.us/photo/my-images/195/schinkel.png/)

De jury waardeerde het park als een aanwinst voor de stad Amsterdam. ”Het gebied combineert de visuele schoonheid van het klassieke park en de natuurbeleving van de nieuwe stadsecologie”, aldus de jury.

Voor de Groene Stad Award waren zeven projecten genomineerd. Onder andere 'Waterfront Maaskades Rotterdam' maakte kans op de prijs.
Bron: www.architectenweb.nl
^^
Af en toe fiets ik er wel eens en dan zie je echt dat er veel geld tegenaan gesmeten
is om er wat moois van te maken.

Grumpey
October 11th, 2011, 10:10 AM
10-10-2011 - 09:15
Park Schinkeleilanden heeft de Groene Stad Award gewonnen. Het door Edwin Santhagens (Buro Sant en Co) ontworpen nieuwe park is achter het Olympisch Stadion in Amsterdam gerealiseerd.

Park Schinkeleilanden is aangelegd voor de bewoners van de nieuwe woonwijk Olympisch Kwartier. Het in 2010 opgeleverde park bestaat uit vier eilanden met elk een eigen functie. Er bestaat een tennis-, voetbal-, park- en natuureiland. “Park Schinkeleilanden vormt een groene verbinding tussen het Vondelpark en het Amsterdamse Bos”, vertelt Buro Sant en Co.
http://img195.imageshack.us/img195/9913/schinkel.png (http://imageshack.us/photo/my-images/195/schinkel.png/)

De jury waardeerde het park als een aanwinst voor de stad Amsterdam. ”Het gebied combineert de visuele schoonheid van het klassieke park en de natuurbeleving van de nieuwe stadsecologie”, aldus de jury.

Voor de Groene Stad Award waren zeven projecten genomineerd. Onder andere 'Waterfront Maaskades Rotterdam' maakte kans op de prijs.
Bron: www.architectenweb.nl
^^
Af en toe fiets ik er wel eens en dan zie je echt dat er veel geld tegenaan gesmeten
is om er wat moois van te maken.
Ik fiets er elke dag langs naar mijn werk, het is mijn dagelijkse route dit park, en het wordt erg goed onderhouden. Twee keer per week staan ze te schoffelen en te maaien. Het is erg mooi, vooral de wilde bloemenzee in de zomer is super :)

Killswitch
October 11th, 2011, 10:16 AM
Mooiste park van Amsterdam. En dat zeg ik niet zomaar ;)

Mojito
October 11th, 2011, 10:24 AM
Het is inderdaad een erg geslaagd park geworden. De laatste keer dat ik er was is alweer een tijdje geleden en toen kon je alleen het zuidelijke heuveleiland betreden... Het eiland erboven is zo te zien dus ook af. Binnenkort maar weer eens kijken daar!

the runner
October 11th, 2011, 06:57 PM
De twee Febo-vestigingen op het Stadionplein, in stadsdeel Zuid, dreigen te verdwijnen. De beroemde Amsterdamse automatieken zitten er al zo'n veertig jaar.

Stadsdeel Zuid gaat het plein bebouwen en herinrichten en heeft aangekondigd dat er wel plek is voor horeca, maar dat niet noodzakelijkerwijs de Febo zich daar weer kan vestigen. RTVNH meldt dit op zijn website.

Het gaat weliswaar nog om plannen maar Febo heeft al aangekondigd het bestemmingsplan van Stadsdeel Zuid te gaan aanvechten bij de Raad van State.
Bron: www.parool.nl
^^
Er zijn al jaren plannen voor het plein dus ik verwacht dat ze nog wel een paar jaar blijven zitten.

Killswitch
October 12th, 2011, 10:33 AM
FEBO had al veel eerder aan de bel moeten trekken voor herontwikkeling van hun locatie. Dan waren ze zeker een van de leidende krachten geweest in de herontwikkeling van het Stadionplein. Nu mengen ze zich pas op het laatst in de ontwikkeling en gaan ze proberen het via de RvS aan te vechten.. Klinkt als een slecht presterende student die met een nep doktersbriefje nog bij de examencommissie wat punten probeert te scoren. Afschieten die toko, want het ziet er al 40 jaar niet uit.

Sieske
October 12th, 2011, 11:29 AM
Ik ben niet zo thuis in deze draad en dit gebied, maar zit in de plannen ook het idee om die lelijke Citroen-dealer weg te krijgen? En begrijp ik goed dat er geen plein meer overblijft? Dat zou ik zonde vinden. Excuses voor de wellicht wat triviale vragen..

bthj
October 12th, 2011, 12:58 PM
hoewel de nieuwbouw er naast van mindere kwaliteit is dan de oudbouw vindt ik beide gebouwen fraai. beide gebouwen zijn net als het stadion van wils en de oudbouw is een rijksmonument dus dat blijft zeker staan. wie weet wordt het wel hersteld in de haar oorspronkelijke okergele kleur.

Grumpey
October 12th, 2011, 02:12 PM
Ik ben niet zo thuis in deze draad en dit gebied, maar zit in de plannen ook het idee om die lelijke Citroen-dealer weg te krijgen? En begrijp ik goed dat er geen plein meer overblijft? Dat zou ik zonde vinden. Excuses voor de wellicht wat triviale vragen..

1 van de 2 is sowieso een monument. Let er maar eens op, het gebouw is echt heel mooi. :)

the runner
October 26th, 2011, 05:41 PM
Achter het stadion bij de inloopbaan staat een beeld wat net echt lijkt.
http://img593.imageshack.us/img593/8798/26oktober023.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/593/26oktober023.jpg/)

Mojito
October 27th, 2011, 10:08 AM
^^ Mooie foto! Historisch ook wel verantwoord, want er is in al die jaren rondom het stadion aardig wat urine in de bodem verdwenen :D.

Го́голь
October 27th, 2011, 12:16 PM
Achter het stadion bij de inloopbaan staat een beeld wat net echt lijkt.
http://img593.imageshack.us/img593/8798/26oktober023.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/593/26oktober023.jpg/)

Jij schrok je het apezuur zeker? :D

Des
October 27th, 2011, 01:52 PM
FEBO had al veel eerder aan de bel moeten trekken voor herontwikkeling van hun locatie. Dan waren ze zeker een van de leidende krachten geweest in de herontwikkeling van het Stadionplein. Nu mengen ze zich pas op het laatst in de ontwikkeling en gaan ze proberen het via de RvS aan te vechten.. Klinkt als een slecht presterende student die met een nep doktersbriefje nog bij de examencommissie wat punten probeert te scoren. Afschieten die toko, want het ziet er al 40 jaar niet uit.

Dat klopt niet, in de plannen een paar jaar geleden die al in een vergevorderd stadium waren was er ruimte gereserveerd voor de FEBO in de plint van de nieuwbouw die op het plein gebouwd zou worden. Bijna op dezelfde plek als waar de FEBO nu gevestigd is. Als buurtbewoner heb ik echter niks vernomen van de nieuwe plannen of wijzigingen aan de oude plannen. Nu doen ze in de media net alsof het voor het eerst in 40 jaar is dat de gemeente plannen heeft het stadionplein te gaan bebouwen.

the runner
November 9th, 2011, 05:25 PM
Voor het EK atletiek gaat hier een extra tribune komen.
Er staat in ieder geval niets in de weg maar het restaurant zal denk ik niet blij zijn.
http://img842.imageshack.us/img842/6296/9nov017.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/842/9nov017.jpg/)

maartenvdbent
November 9th, 2011, 06:16 PM
Nee, er worden alleen op het veld, op de plaats van de voormalige wielerbaan, extra tribunes geplaatst. Er komt geen (tijdelijke) extra ring.

the runner
November 16th, 2011, 01:05 AM
^^
Met achter de doelen bedoelen ze dan op de grond achter de doelen en niet de extra tribune`s die er afgesloopt zijn tijdens de renovatie.

Hier nog een stukje van www.dearchitect.nl

De koepelorganisatie European Athletics heeft als eis dat een stadion minimaal 30.000 kijkers kan herbergen bij de EK. Het huidige stadion in Amsterdam biedt 22.000 mensen een plek. "We gaan de capaciteiten opschroeven naar 30.000 door, net als vroeger bij voetbalwedstrijden, achter de doelen extra plaatsen te creëren. In dit geval zullen er dus in 2016 2x4000 extra plekken bijkomen", aldus Hans Lubberding, directeur van het Olymisch Stadion.

Го́голь
November 16th, 2011, 01:35 PM
Inderdaad, in de openingspost van de thread over het EK Atletiek in Café Berlage staat een en ander opgesomd: door op grond achter de doelen (waar vroeger de wielerbaan was) tijdelijke tribunes te plaatsen wordt de capaciteit opgeschroefd naar 30.000 toeschouwers. Oorspronkelijk eiste de Europese Atletiekfederatie een capaciteit van 35.000 toeschouwers, wat alleen bereikt kon worden door een extra (tijdelijke) ring te bouwen bovenop de huidige. Gelukkig ging de federatie uiteindelijk akkoord met 30.000 toeschouwers en hoeven er dus alleen tribunes op het veld geplaatst te worden.

Го́голь
November 16th, 2011, 01:48 PM
Om het even visueel te maken, zo komen de extra tribunes er dus uit te zien:

http://i42.tinypic.com/2rh18xc.jpg
Uit deze PDF (http://biodata.asp4all.nl/andreas/2009/09012f9780580a3f/09012f9780580a3f.pdf)

the runner
November 26th, 2011, 07:56 PM
De Febo moet z'n twee vestigingen op het Stadionplein definitief sluiten. De bestuursrechter vindt dat de snackbar voor een 'ongewenste uitstraling' zorgt.
Het plein staat in de volksmond al tijden bekend als 'het Feboplein', maar dat verandert niks aan de zaak. De snackbar moet naar de rand van het gebied verplaatst worden.
Het plein gaat op de schop en na de herinrichting mag er wel een andere horecagelegenheid op het plein komen, maar die moet 'hoogwaardig' zijn. De Febo's verwijnen op z'n vroegst pas eind 2012.
Alexander Scholtes, fractievoorzitter van D66 in Zuid, laat via Twitter weten vragen te zullen stellen aan het dagelijks bestuur in het stadsdeel over het verdwijnen van de historische Febo.

Filmpje: http://at5.nl/s/iKj

1+2=3
November 26th, 2011, 08:45 PM
De Febo moet z'n twee vestigingen op het Stadionplein definitief sluiten. De bestuursrechter vindt dat de snackbar voor een 'ongewenste uitstraling' zorgt.

Dat vindt de bestuursrechter, en daardoor moet de Febo sluiten? :lol: Lijkt me een journalist die niet weet hoe hij een uitspraak moet lezen (of beter: geen goede bronnen heeft die hem kunnen uitleggen wat er in een uitspraak staat). En nee ik heb de uitspraak zelf niet gelezen.

ropniko
December 7th, 2011, 03:46 PM
Iemand al een idee wanneer het plein definitief op de schop gaat?

the runner
January 6th, 2012, 06:01 PM
De herontwikkeling van het Stadionplein is uitgesteld. De bebouwing van het plein zou na jaren van plannenmakerij en bewonersverzet in 2015 klaar moeten zijn. Toch staat nog geen steen op de ander.

De eerste Europese aanbesteding is mislukt. Volgens stadsdeel Zuid vonden projectontwikkelaars de eisen van de overheid te ver gaan nu het zo slecht gaat met de economie.

Risico's
Projectontwikkelaars willen geen risico's meer nemen. Bovendien zijn banken steeds minder bereid dergelijke projecten te financieren 'Sinds 2007 en 2008, toen de plannen gemaakt werden, is de wereld totaal veranderd,' zegt een woordvoerder van het stadsdeel.

Inmiddels bereidt het projectmanagementbureau van het stadsdeel een nieuwe aanbesteding voor. Daarin zal Zuid de eisen voor het project versoepelen. Zo wordt het aandeel sociale woningbouw kleiner. In plaats van de oorspronkelijk geëiste veertig procent sociale woningbouw zal dat dertig procent worden, een percentage dat in de praktijk in veel stadsdelen ook al niet meer houdbaar is.

Versobering
Om de tijdsdruk te verminderen onderzoekt Zuid of het project later kan worden opgeleverd. En ter vergroting van de financierbaarheid ervan wordt gekeken naar een versobering van de architectuur.

De door architectenbureau OMA, het bureau van Rem Koolhaas, ontworpen plannen voor het Stadionplein dateren uit 2007 en riepen een storm van protest op van buurtbewoners. Die verenigden zich in de Buurtgroep Stadionplein.

Met hulp van twee eigen architecten, Fred Schoen en Marinus Oostenbrink, kwamen ze met een alternatief. Uiteindelijk besloot het stadsdeel in 2008 met enkele tegemoetkomingen aan de bewoners de knoop door te hakken.

Bouwblokken
Op het oude Stadionplein zijn twee in elkaar overlopende ruimtes gepland: een middenplein van 7000 en een zuidplein van 2500 vierkante meter. Er moeten twee bouwblokken komen. In het noordelijke blok komen winkels, voorzieningen en 89 woningen. Het zuidelijke blok huisvest een culturele voorziening en een hotel. Verder komt er een ondergrondse parkeergarage.

Het uiteindelijke plan honoreerde enkele belangrijke eisen van de buurt, zoals het openhouden van de Van Tuyll-as uit het plan van Berlage. Toch bleef de buurtgroep ontevreden. Zo wordt het noordelijke blok aan de kant van de bestaande bebouwing 24 meter hoog, in plaats van de zeventien meter van de huizen ertegenover. 'Bewoners zitten daardoor in de schaduw,' liet buurtgroepwoordvoerder Coen Tasman weten. De buurtgroep kreeg destijds bijval van het Cuypersgenootschap en de Bond Heemschut. (Frans Bosman)

the runner
April 21st, 2012, 12:31 AM
Volgend jaar zomer moet er na jaren van gekibbel en plannenmakerij alsnog worden gebouwd op het Stadionplein. Vorig jaar mislukte de aanbesteding van het project nog, daarom heeft stadsdeel Zuid de eisen nu versoepeld.

Zo heeft het dagelijks bestuur van Zuid besloten het project in tweeën te splitsen. Doordat nu voor elk afzonderlijk project een aparte ontwikkelaar kan worden gezocht en de bouwprojecten kleiner zijn, hoopt stadsdeelbestuurder Egbert de Vries dit keer wel bouwers te strikken.

Op de aanbesteding in 2011 ontving Zuid geen enkele bieding. 'Sinds de crisis is uitgebroken, hebben projectontwikkelaars moeite om de financiering van omvangrijke projecten rond te krijgen. Hopelijk maken we het zo een stuk makkelijker, zonder dat we al te veel concessies moeten doen.'

Toch heeft het stadsdeelbestuur de plannen wel degelijk moeten aanpassen. (Jasper Karman)

Mojito
May 15th, 2012, 01:48 PM
Van www.parool.nl:

Citroën verlaat historische vestiging aan Stadionplein
15-05-12 11:53 uur

http://static0.parool.nl/static/photo/2012/1/14/5/20120515115944/media_xl_1209275.jpg
© Parool / met dank aan Citroën.

Citroën Nederland verlaat één van zijn twee markante vestigingen aan het Stadionplein. De importeur verruilt eind van het jaar het opmerkelijke gebouw 'met de erkers' voor een nieuw hoofdkantoor in Zuidoost.

Het pand met de erkers werd ontworpen door Jan Wils, architect van het Olympisch Stadion. (...)

Lees hier (http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND/article/detail/3255929/2012/05/15/Citroen-verlaat-historische-vestiging-aan-Stadionplein.dhtml) verder.

Enerzijds is het prachtig dat het zuidelijke Wils-pand vrij komt voor herontwikkeling. Maar toch vind ik het ergens jammer dat het gebouw zijn echte functie dan waarschijnlijk wel zal verliezen. Die kans lijkt me wel groot. Na de verbouwing van de Renaultgarage bij het Amstelstation blijft dan alleen nog de noordelijke Citroëngarage over in zijn oorspronkelijke functie.

EPA001
May 15th, 2012, 03:59 PM
Zolang als ik mij kan herinneren zit daar Citroën. Maar als het gebouw zelf intact blijft heb ik er niet zoveel problemen mee. ;)

P17
May 15th, 2012, 04:19 PM
Voor de aardigheid, oude 'plannen' uit 2008 van het stadsdeel: Citroëngebouwen (http://oudzuid.raadsinformatie.nl/cgi-bin/showdoc.cgi/action=view/id=79523/type=pdf/Citroengebouwen.pdf) (pfd).

peterdrijver
May 15th, 2012, 05:09 PM
en mag eindelijk die vieze witte verf er weer af?