View Full Version : Eindhoven: Vestdijktoren
Remko March 10th, 2003, 11:16 AM Volgens mij is er nog niet echt een appart topic voor de Vestdijktoren, dus bij deze maak ik hem maar ff, want de bouw-activiteiten zijn eindelijk begonnen... Nog niet echt heftig, maar een begin is gemaakt.
Op http://www.centrumprojecten.eindhoven.nl heb ik een tijdje terug het volgende bericht gelezen:
Bouwstromen van de Toren
De vrachtwagens die bouwmaterialen voor de Toren aan- en afvoeren rijden via de Kanaalstraat, linksaf de Vestdijk op. Ze mogen dan bij wijze van uitzondering gebruik maken van de busbaan. Het trottoir en het fietspad die lopen van de stad richting de Dommel verhuizen voor de duur van de bouw naar de andere kant van de Vestdijk, omdat ze plaats moeten maken voor een laad- en losstrook. Na het laden en lossen rijden de vrachtwagens richting de Dommel weer weg. Om deze route mogelijk en veilig te maken wordt de Vestdijk "herstreept". De busbaan zal iets meer richting het gebouw van de Lage Landen verschuiven. De linksafstrook richting de parkeergarage onder de Heuvel Galerie vervalt dan; linksaf inrijden blijft nog wel mogelijk, maar het autoverkeer moet daarvoor van dezelfde rijstrook gebruik maken als het verkeer dat rechtdoor gaat. Omwille van de doorstroming zal wel de afslagmogelijkheid naar de Kanaalstraat komen te vervallen.
Nu werd ik vanochtend wakker en hoorde ik in de straat een ontzettend kabaal, en na een blik geworpen te hebben door mijn raam zag ik dat ze bezig zijn met bovenstaande "Vestdijk verbouwing".
Dus het zal niet lang meer duren voordat de eerste vrachtwagens aan komen tuffen.
Tot zover deze update
www.eindhoven4real.nl
Skyscrapercitizen March 10th, 2003, 11:38 AM Hoppa! Plop! Dat is goed nieuws voor Eindhoven lijkt me!
Winus March 10th, 2003, 11:47 AM Ah, eindelijk weer eens aktie. Hadden ze niet al op 1 maart moeten beginnen met de bouw van de toren?
Remko March 10th, 2003, 12:09 PM @ Winus: Alles wordt uitgesteld he, dat weet iedereen
Rocco March 10th, 2003, 01:37 PM relaxte shit. Hebben we eindelijk weer een activiteit om over te ouwehoeren en fantaseren!
Ik hoop dat het snel de lucht in gaat.
013 March 10th, 2003, 05:43 PM aha, de hoogbouwkomkommertijd lijkt voorbij. We hebben er weer een bouwplaats bij. Gaat wel lekker daar in Eindhoven! Goedbezig!!!
dennol March 10th, 2003, 09:12 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Winus </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>Ah, eindelijk weer eens aktie. Hadden ze niet al op 1 maart moeten beginnen met de bouw van de toren?</td></tr>
</table>
1 maart was op een zaterdag.:D Volgens de nieuwsbrief zou de bouw in maart beginnen, dus ze zijn nog op tijd. Dat ze nu bezig zijn met het aanpassen van de Vestdijk, betekent inderdaad dat op zeer korte termijn zullen beginnen met de toren. :)
Woensel West March 11th, 2003, 10:25 AM Joepie!!!
Ga jij ons nu op de hoogte houden (met veel foto's natuurlijk ;) ) Remko? Jij kunt tenslotte bijna alles volgens vanuit je kamer, of niet?
Om ons geheugen een beetje op te frissen:
http://www.centrumprojecten.eindhoven.nl/smalle_haven/images/content/toren_sh.jpg
Remko March 11th, 2003, 11:08 AM Ik hou het daar wel in de gaten ja, ik loop er het komend half jaar twee keer per dag langs naar mijn stagebedrijf en terug dus dan zal ik wel de nodige foto's schieten...
Als we nu eens ff alle impressies en bouwtekeningen enz verzamelen hier, dan hebben we straks een mooi compleet topic. Lijkt me wel een goed plan.
Dus bij deze alvast de makette van het Smalle Haven gebied
http://www.eindhoven4real.nl/makette.jpg
www.eindhoven4real.nl
erwin March 11th, 2003, 12:24 PM Hey, goed nieuws. :)
In foto-updates is ook voorzien. Prima!! :okay:
Tobi March 11th, 2003, 02:10 PM Ja; kzat gisteren in de bus en toen waren die buschauffeurs allemaal met elkaar aan het ouwehoeren over of de Vestdijk al weer 'open' was. Ze waren er bezig met van alles...
Goede zaak! Dat ze maar eens opschieten met die toren. :)
Winus March 11th, 2003, 03:55 PM Laten we de mooiste niet vergeten hè
http://www.enschede-stad.nl/overig/vestdijktoren.jpg
Tobi March 11th, 2003, 05:02 PM Weer helemaal back on track! :)
Sjongejonge; Jan is ook weer eens bezig geweest hoor! Dit is toch ook nieuws! :D
Skyscrapercitizen March 11th, 2003, 05:22 PM Keep it coming!
V-town March 11th, 2003, 08:19 PM Ik wil helemaal geen mooie impressies meer zien.....
ik wil in de modder ploeterende bouwvakkers zien die een fundering aan het leggen zijn!!!!!!!!
Remko March 11th, 2003, 09:05 PM Whahahaha goed bezig V-town!
Rocco March 12th, 2003, 11:37 AM nou zal ik je hebben:'de Fundering ligt er al" haha:D
V-town March 12th, 2003, 07:46 PM Yo rocco scherp hoor!!! maar ik zeg maar altijd; op alleen een fundering kun je nie leven....:D
(volgens mij ligt de fundering trouwens nog nie volledig?)
maar goed de heren bouwvakkers mogen ook wel andere werkzaamheden verichten van mij hoor...
V-town March 12th, 2003, 07:46 PM als er maar actie is!
V-town March 12th, 2003, 07:49 PM bovenste geintje was even om mijn totaal aantal posts wat op te krikken....
(begin het 100 jubileum in zicht te krijgen....):D
Tobi March 13th, 2003, 03:54 PM Ik krijg ook steeds meer het idee dat die fundering voor de toren er nog niet ligt. Dat stuk aan de straat is nog helemaal kaal...
crane freak March 13th, 2003, 06:32 PM Lijkt me trouwens ook, dat die kraan (die gebruikt wordt voor de bouw van WZI) eigenlijk in de weg staat, omdat de giek ook over de plek van de toren beweegt. En vlak naast die plek zal vast wel een hijskraan komen te staan. Maarja, het is al fijn om te horen dat ze die wegen speciaal aan het aanpassen zijn voor de bouw van de Vestdijktoren.
dennol March 13th, 2003, 09:19 PM Ik kwam vanmiddag langs de bouwplaats en toen zag ik dat ze bezig waren met het opruimen van de rotzooi die er de afgelopen maanden heeft gelegen. Lijkt er dus inderdaad op dat het niet lang meer gaat duren. :)
@Tobi
In de vorige maand verschenen nieuwsbrief staat letterlijk dat de fundering er al ligt en er dus gelijk bouwactiviteit vanaf het maaiveld te zien zal zijn. Volgens mij komt de toren gewoon op het betonnen gedeelte te staan. Als je goed naar de impressies kijkt zie je ook dat de voet van de toren vrij klein is.
Ik vond trouwens nog een 3D-filmpje van het Smalle Haven project:
http://212.204.207.190/maintenance/images/ontdek/movie.html
reichske March 13th, 2003, 10:00 PM Als de vestdijktoren nu lekker synchroon gaat klimmen met de admirant is het mooi schouwspel daar in de eindhovense binnenstad. :cheers:
Remko March 14th, 2003, 12:14 AM Toch heb ik het idee dat die toren niet komt op het kleine betonnen stukje wat er nu al ligt. (Met al die rommel erop). Deze foto heb ik een paar weken terug gemaakt en volgens mij komt die toren op het ondergelopen stuk grond wat je hierop ziet.
Want dat stuk beton wat nu uitsteekt naast het wzi gebouw houdt op bij dat stuk oranje plastic. Dat is dus maar een heel klein stukje, en op alle bouwtekeningen en impressies staat de toren ook enkele meters van het wzi gebouw vandaan.
Dus ik denk dat ze dit stukje grond binnenkort gaan afgraven en dat daar de fundering al onder verstopt ligt. Als je goed oplet zie je dat de grond hier een halve meter lager ligt, misschien dat ze dus die fundering hebben gestort ooit en vervolgens de boel weer hebben dichtgegooid.
En wat kraan betreft, denk ook wel dat er nog een nieuwe bij zal komen ja.
We wachten af...
http://www.eindhoven4real.nl/v01.jpg
Tobi March 14th, 2003, 12:24 AM In de vorige maand verschenen nieuwsbrief staat letterlijk dat de fundering er al ligt en er dus gelijk bouwactiviteit vanaf het maaiveld te zien zal zijn.
Dus ik denk dat ze dit stukje grond binnenkort gaan afgraven en dat daar de fundering al onder verstopt ligt.
Either way; we hoeven iig geen half jaar meer te wachten op funderingswerkzaamheden en shit... yahoo! :banana:
Leuk filmpje Dennol; beetje vage eindeloze trip en de toren komt niet echt heel duidelijk in beeld, maar het gaat er wel vet uitzien daar. Geeft wel een idee.
Als de vestdijktoren nu lekker synchroon gaat klimmen met de admirant is het mooi schouwspel daar in de eindhovense binnenstad.
You're damn right! Daar zit ik nou ook op te hopen. En het zit er best in dat de torens teglijk in aanbouw zullen zijn. Helemaal synchroon is misschien wat veel gevraagd, maar ze zullen elkaar zkers overlappen. Misschien nog wel gevolgd door Woensel en het Stadionkwartier, wie weet...smullen! :soon: :eat: :naughty:
Jaja jongens; shit's goin' down for real! This is only da beginning... :dooby:
crane freak March 14th, 2003, 01:37 AM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by dennol </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>In de vorige maand verschenen nieuwsbrief staat letterlijk dat de fundering er al ligt en er dus gelijk bouwactiviteit vanaf het maaiveld te zien zal zijn. Volgens mij komt de toren gewoon op het betonnen gedeelte te staan. Als je goed naar de impressies kijkt zie je ook dat de voet van de toren vrij klein is.</td></tr>
</table>
Ok, dan heb ik me dus al die tijd vergist :D . Maar het is natuurlijk wel super dat ze meteen kunnen beginnen met de bouw van deze toren. :cheers:
HvM March 16th, 2003, 10:40 AM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Tobi </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>Either way; we hoeven iig geen half jaar meer te wachten op funderingswerkzaamheden en shit... yahoo! :banana:
Er komt leven in de brouwerij, das mooi!!
Ik dacht eerst na eens een kijkje genomen te hebben dat de fundering er idd niet ligt. Maar zo te lezen is dat wel het geval.
Dat wordt dan binnenkort weer genieten.
Tobi March 16th, 2003, 02:22 PM Henny jongen; wat doe je toch de hele tijd met die posts??? :? Je bent echt zwaar in de race voor meest wazige poster van het forum...:D ;)
supercees March 16th, 2003, 02:43 PM Ik verdenk hem van "zwarte magie" ....
HvM March 16th, 2003, 07:45 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Tobi </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>Henny jongen; wat doe je toch de hele tijd met die posts??? :? Je bent echt zwaar in de race voor meest wazige poster van het forum...:D ;)</td></tr>
</table>
HvM March 16th, 2003, 07:47 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by HvM </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top><table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<tr><td align=left valign=top>Henny jongen; wat doe je toch de hele tijd met die posts??? :? Je bent echt zwaar in de race voor meest wazige poster van het forum...:D ;)</td></tr>
</table></td></tr>
</table>
HvM March 16th, 2003, 07:52 PM @ Tobi, Kweeeeet niet wat er loos is?? Vaak gaat het goed en soms....?
Voor mij een raadsel, ook nu weer??
Winus March 16th, 2003, 10:10 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by HvM </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>@ Tobi, Kweeeeet niet wat er loos is?? Vaak gaat het goed en soms....?
Voor mij een raadsel, ook nu weer??</td></tr>
</table>Ik denk dat je goed moet opletten dat als je delen van de quote delete, dat je dan niet per ongeluk de html-tags ook verwijderd.
Deze dingetjes:
< /td > < /tr > en < /table > (zonder spaties hè)
HvM March 17th, 2003, 09:00 AM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Winus </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top><table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<tr><td align=left valign=top>@ Tobi, Kweeeeet niet wat er loos is?? Vaak gaat het goed en soms....?
Voor mij een raadsel, ook nu weer??</td></tr>
</table>Ik denk dat je goed moet opletten dat als je delen van de quote delete, dat je dan niet per ongeluk de html-tags ook verwijderd.
Deze dingetjes:
< /td > < /tr > en < /table > (zonder spaties hè)</td></tr>
</table>
@Winus, ik haal die html-tags nooit weg, maar ik zal eens informeren waar dat aan kan liggen.
Winus March 17th, 2003, 12:09 PM Misschien dat ze vanzelf wegvallen bij jou (met windows weet je maar nooit hè), maar ze staan er in ieder geval niet meer, als ik jouw laatste vage post bekijk.:)
HvM March 21st, 2003, 09:30 AM Vandaag staat in het ED dat Van Straten in Juni a.s. laat aanvangen met de onderbouw van de toren. Het WZI is nu op hoogte en kan er met de onderbouw worden begonnen.
Remko March 21st, 2003, 10:32 AM Damn, das nog bekant 3 maanden!! Ellendig
Rocco March 21st, 2003, 12:00 PM had al zo'n voorgevoel, kutzooi!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Realiseer wel, dat is bijna een jaar later dan de planning. Weten jullie nog, september.>( :rant: :bleep:
Rocco March 21st, 2003, 12:03 PM Hoogste punt 'Mercado' Eindhoven
Vrijdag 21 maart, EINDHOVEN - De nieuwbouw voor de Eindhovense sociale dienst WZI op de Smalle Haven ligt op schema. Bouwers en medewerkers vierden gisteren het bereiken van het hoogste punt. In november wordt het pand opgeleverd.
Behalve WZI komen in het gebouw het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) en afdelingen van het Uitvoeringsinstituut Werknemers Verzekeringen (UWV) en Ergonbedrijven. Het wordt daarmee één gebouw waar mensen terechtkunnen voor het zoeken naar een baan tot en met informatie over de bijstand of de Wet Voorziening Gehandicapten.
Het gebouw is gisteren 'Mercado' gedoopt, Spaans voor markt. De naam staat symbool voor de markt van vraag en aanbod, refereert aan de vroegere plek van de Eindhovense weekmarkt en is in lijn met de Mediterrane namen voor de naburige appartementencomplexen Medina en Caverna.
De start van de bouw van andere onderdelen op de Smalle Haven is nabij. In juni verwacht ontwikkelaar Van Straten dat met de onderbouw voor de toren en collonade kan worden begonnen.
Sloop
Na de bouwvak is de start van de bouw van Dynamo en het Catharinahuis gepland. Met de voorbereidingen voor de sloop van het Dynamo-pand is inmiddels begonnen. Rond het gebouw van het jongerencentrum worden hekken en een bouwschutting geplaatst.
Ontwikkelaar Multi Vastgoed van het Catharinahuis, een woon- en winkelgebouw op de kop van het Stratumseind, heeft onlangs de aanvraag voor een bouwvergunning ingediend. Het nieuwe Dynamo en het Catharinahuis zouden volgens de planning in september 2004 klaar moeten zijn. Daarna wordt het Catharinaplein aangelegd.
Tobi March 24th, 2003, 12:11 PM Ach ja; de data worden wel steeds scherper natuurlijk. Dan moeten we het nog maar even doen met de Admirant. Ook niet verkeerd natuurlijk :D En daarbij is het juni voordat je er erg in hebt...
Winus March 27th, 2003, 12:30 PM Helaas gaat de Admirant ook pas in mei/juni de lucht in. Daarentegen wordt het straks wel een heerlijke lange zomer met veel hoogbouwplezier. :cool:
Tobi March 28th, 2003, 11:21 AM Das een ding dat zeker is. Ik vind overigens dat we dit topic moeten samenvoegen met de oorspronkelijke Vestdijktoren topic; die bestond namelijk al veel langer. Zou dat kunnen op een of andere manier?
:?
HvM March 28th, 2003, 01:22 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<tr><td align=left valign=top>Das een ding dat zeker is. Ik vind overigens dat we dit topic moeten samenvoegen met de oorspronkelijke Vestdijktoren topic; die bestond namelijk al veel langer. Zou dat kunnen op een of andere manier?
:?</td></tr>
</table>
@Tobi, goed idee. Alleen hoe doe je dat ja??
dope on plastic April 5th, 2003, 05:53 PM Helaas gaat de Admirant ook pas in mei/juni de lucht in. Daarentegen wordt het straks wel een heerlijke lange zomer met veel hoogbouwplezier. :cool:
@WINUS:
Hoop voor jou dat je daarbij geen zonnesteek van oploopt :D
Funske April 8th, 2003, 02:19 PM Ik liep net in m'n pauze eventjes langs de vestdijktoren (langs de plaats waar hij ooit zal komen te staan dan) en ik zag er meerdere vrachtwagens met kraan onderdelen erop. (ik heb totaal geen verstand van kranen en andere bouwkundige dingen, maar wat er op die vrachtwagens lag werd volgens mij toch echt een kraan). Ik weet niet waarvoor deze bedoeld is maar ik vond het wel even de moeite waard om te vermelden.
Winus April 8th, 2003, 02:23 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by dope on plastic </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>
Hoop voor jou dat je daarbij geen zonnesteek van oploopt :D</td></tr>
</table>In Nederland? :lol:
@Funske, het is natuurlijk al bijna mei, dus het zou kunnen :)
Remko April 8th, 2003, 03:38 PM Die activiteiten daar aan de Vestdijk zijn mij ook niet ontgaan. Er komt inderdaad een nieuwe kraan. Ik heb ook niet zo'n verstand van kranen, maar volgens mij is het niet echt zo'n grote als bij de Kennedytoren. Zit ook geen trapwerk aan de binnenkant. Dat element op de voorste vrachtwagen lijkt op de top van de kraan. Misschien kan iemand zo al zien wat het uiteindelijk gaat worden?
http://www.eindhoven4real.nl/vd01.jpg
http://www.eindhoven4real.nl/vd02.jpg
supercees April 8th, 2003, 03:43 PM Checks.... nu gaat het dan echt beginnen!
crane freak April 8th, 2003, 04:14 PM @Remko
Bedankt voor die mooie foto's.
Zo te zien is dat een beweegbare hulpgiek van een mobiele kraan. Als ik dit zo zie krijg ik het idee dat ze, óf een nieuwe torenkraan gaan opbouwen, óf de gele Liebherr torenkraan gaan demonteren die in het WZI staat. Ik ga in ieder geval meteen kijken zeg. :cheers: :D
Skyscrapercitizen April 8th, 2003, 04:16 PM Het is sowieso een torenkraan die ze gaan bouwen, dat lijkt me duidelijk. Alleen nog de vraag waarvoor, niet voor de toren toch?
Tobi April 8th, 2003, 04:35 PM Wowowow; what the fuck's happenin'? Wil dit wel effe volgen hoor! Zit ik weer in het mottige A'damn! :D
Dat ziet er uit als serieuze shit, maar zouden ze niet de kraan van het WZI-gebouw gaan demonteren? Als ze d'r maar snel een nieuwe neerzetten dan. Hoe dan ook vooruitgang...:banana:
Tobi April 8th, 2003, 04:37 PM Ow ja; flexe platen Remko. ik hou erg van al die 'prille' updates. Keep it up! Blijft idd leuk, zo'n digitale camera! :okay:
Enneh Richard van jou verwachten we natuurlijk ook nog wat beelden. Als echte kraanfanatiekeling... ;)
HvM April 8th, 2003, 05:02 PM @Remko, mooie foto's! Dat wordt de nieuwe kraan voor de Vestdijktoren. De kraan voor het WZI staat er nog dus kan het alleen nog gaan om de Vestdijktoren. :banana:
Skyscrapercitizen April 8th, 2003, 05:11 PM lijkt me sterkt dat als ze pas in juni beginnen dat ze dan nu al een kraan neer gaan zetten....
Remko April 8th, 2003, 05:16 PM Vergeefse hoop op torenactiviteiten....
Het is een mobiele kraan om die gele minikraan van het wzi af te breken.
Helaas nog ff geduld dus
http://www.eindhoven4real.nl/vd03.jpg
Tobi April 8th, 2003, 05:16 PM Denk ook dat het eerder gaat om het demonteren van de 'WZI-kraan', naja, we zien wel...
Remko April 8th, 2003, 05:16 PM inderdaad, demontage activiteiten...
HvM April 8th, 2003, 05:38 PM Ja, te vroeg gejuigd. Maar ja het is zo mei/juni dus...
crane freak April 8th, 2003, 06:21 PM Ok Tobi, hier zijn ze dan ;)
Montage van een giekdeel
http://members.lycos.nl/rworld/pics/ehv/vest20-9/vest080403_1.jpg
http://members.lycos.nl/rworld/pics/ehv/vest20-9/vest080403_2.jpg
Hier was men bezig met de hijskabel
http://members.lycos.nl/rworld/pics/ehv/vest20-9/vest080403_3.jpg
Zonder hulp van de andere kraan, kwamen de wieltjes niet over de stoeprand.
http://members.lycos.nl/rworld/pics/ehv/vest20-9/vest080403_4.jpg
Ik ben na een uur maar naar huis gegaan, ik kreeg het namelijk toch wel koud zeg. Ik denk eigenlijk niet dat ze zo laat nog verder werken, maarja je weet het nooit.
Remko April 8th, 2003, 07:02 PM Voor de fotoliefhebbers:
uitzicht vandaag om 19:00 uur:
http://www.eindhoven4real.nl/vd04.jpg
uitzicht morgen om 19:00 uur, post hem nu maar alvast, schilt me morgen weer een klim naar het dak... :bash:
http://www.eindhoven4real.nl/vd05.jpg
crane freak April 8th, 2003, 08:04 PM Nice! Lekker uitzicht straks ook op de Vestdijktoren. Hopelijk wordt er dan straks in juni ook echt aan de toren gewerkt.
dennol April 8th, 2003, 08:07 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Tim de Bruijn </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>lijkt me sterkt dat als ze pas in juni beginnen dat ze dan nu al een kraan neer gaan zetten....</td></tr>
</table>
Klopt. Maar wat ik vreemd vind is dat de Vestdijk (een van de belangrijkste wegen in het centrum) een maand geleden al is aangepast. De busbaan is naar het midden verschoven, waardoor er een rijstrook voor het autoverkeer minder is, en het fietspad aan de Smalle Haven zijde is komen te vervallen. En dat terwijl de bouwwerkzaamheden pas in juni beginnen.
Dit betekent dus dat het autoverkeer en fietsers bijna drie maanden lang 'voor niets' overlast ondervinden.
Rotterdam Highrise April 8th, 2003, 08:38 PM @Dennol
Ja, maar daar gaat de gemeente over en niet een bedrijf. Zie hier het verschil in efficientie! :D
dennol April 8th, 2003, 08:42 PM Zo had ik het nog niet bekeken. Een voorbeeld van gebrekkige afstemming tussen gemeente en projectontwikkelaar.
dope on plastic April 9th, 2003, 12:23 AM De tijd dat ze aan de Vestdijktoren beginnen tot aan de bouwvak vakantie is maar kort....en dan moeten we +/- 4 weken wachten omdat de bouw stil ligt.
Dus wordt 't (denk ik) tot eind augustus wachten voordat we de toren pas echt zien groeien :mad: maarja.....
Tobi April 9th, 2003, 11:18 AM Op zich prima dat ze die kraan gaan afbreken. Des te eerder komt er een nieuwe...:) Ik hoop dat ze die andere kraan er gauw neerjassen en juni is het voordat je het weet. Nog maar anderhalve maand. En misschien gaan ze nog wel wat eerder aan de gang (je weet het nooit), ligt net aan het WZI-gebouw I guess... Zolang het maar niet stilligt, dan vind ik alles goed...
Winus April 9th, 2003, 12:59 PM Toch wel jammer hoor dat ze geen nieuwe kraan hebben opgebouwd. Het zou wel een keer mooi zijn dat ze eerder beginnen dan dat ze zeggen, ipv de hele tijd de boel uitstellen. :(
HvM April 9th, 2003, 05:21 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<tr><td align=left valign=top>Op zich prima dat ze die kraan gaan afbreken. Des te eerder komt er een nieuwe...:) Ik hoop dat ze die andere kraan er gauw neerjassen en juni is het voordat je het weet. Nog maar anderhalve maand. En misschien gaan ze nog wel wat eerder aan de gang (je weet het nooit), ligt net aan het WZI-gebouw I guess... Zolang het maar niet stilligt, dan vind ik alles goed...</td></tr>
</table>
Hoop doet leven. Misschien beginnen ze toch wel eerder.:?
AppetjoekII April 12th, 2003, 04:00 PM http://members.lycos.nl/tbnettest/smallehaven/1.jpg
http://members.lycos.nl/tbnettest/smallehaven/2.jpg
http://members.lycos.nl/tbnettest/smallehaven/3.jpg
Geen dank ;)
Skyscrapercitizen April 12th, 2003, 04:09 PM hij wordt wel erg breed vanaf de zijkant. Maar weer superslank van de voorkant. Als hij 130 meter was geweest was ook de brde kant slanker geweest...... kunnen ze er niet een paar algen bijtekenen?:cheers:
Doblin April 12th, 2003, 07:03 PM De afmetingen worden volgens mij:
45 meter breed
15 meter diep (op dikste punt en 5 meter op de uiteinden)
90 meter hoog
Voor de Eindhovense skyline is deze toren dus vooral beeldbepalend (en beeldvullend) op de oost-westelijke as, zeg maar op de as Nuenen-Eindhoven Centrum-Veldhoven.
Op de noord-zuidelijk as zal deze toren haar naam "Naald" eer aan doen.
Tobi April 13th, 2003, 02:05 PM Uhuh; van mij had 'ie ook wel iets smaller in de breedte mogen zijn. Zo wordt 'ie wel heel dik. Vraag me af of dat echt mooi is, maar we zullen het snel genoeg te weten komen. Het wordt hoe dan ook een unieke toren. En 90 meter blijft altijd nog een prima hoogte...:)
HvM April 14th, 2003, 08:27 AM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<tr><td align=left valign=top>Uhuh; van mij had 'ie ook wel iets smaller in de breedte mogen zijn. Zo wordt 'ie wel heel dik. Vraag me af of dat echt mooi is, maar we zullen het snel genoeg te weten komen. Het wordt hoe dan ook een unieke toren. En 90 meter blijft altijd nog een prima hoogte...:)</td></tr>
</table>
Het wordt een hele mooie toren. Ik denk wel als de toren een 20 mtr hoger zou zijn dat de slankheid beter tot zijn recht komt.
Maar ja 90 mtr is ook niet slecht.
supercees April 14th, 2003, 08:58 AM 45 meter is wel erg breed... maar goed, tot nog toe ziet het er heel mooi uit op die computerrendering... dus ik maak me nog niet echt zorgen...
Winus April 14th, 2003, 09:27 AM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<tr><td align=left valign=top>Ik denk wel als de toren een 20 mtr hoger zou zijn dat de slankheid beter tot zijn recht komt.</td></tr>
</table>Een beetje Pokon aan de basis doet wonderen. ;)
http://www.enschede-stad.nl/overig/vestdijktoren_86m.jpghttp://www.enschede-stad.nl/overig/vestdijktoren_104m.jpghttp://www.enschede-stad.nl/overig/vestdijktoren_122m.jpg
http://www.enschede-stad.nl/overig/vestdijktoren2.jpghttp://www.enschede-stad.nl/overig/vestdijktoren1.jpg
supercees April 14th, 2003, 09:32 AM Dit is niet zo tof Winus, dat je dit geflikt hebt.... nu vind ik het orgineel opeens minder mooi!
crane freak April 14th, 2003, 09:50 AM Tja die relatief grote breedte is toch wel typerend voor ruitvormige torens. De Kennedy toren ziet er bijvoorbeeld alleen vanaf de noord- en zuidkant hoog uit. Dat zal hier waarschijnlijk ook het geval zijn.
Remko April 14th, 2003, 01:05 PM Nog ff over reële werkzaamheden gesproken... Ze zijn nu ijverig bezig om de oude houten omheining te slopen. Ze hebben vorige week namelijk een nieuwe omheining geplaatst midden op de Vestdijk zelf die ze dus pas opnieuw hebben ingedeeld. Op de plek van de oude omheining wordt alles opgeruimd om plaats te maken voor de toren.
Toch nog positieve activiteiten gesignaleerd daar...
dennol April 14th, 2003, 08:42 PM Was mij ook al opgevallen, Remko. Na jaren van voorbereiding is het grote aftellen nu eindelijk begonnen. :)
HvM April 14th, 2003, 08:54 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by dennol </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>Was mij ook al opgevallen, Remko. Na jaren van voorbereiding is het grote aftellen nu eindelijk begonnen. :)</td></tr>
</table>
Laten we het eindelijk hopen.
:cheers:
Skyscrapercitizen May 6th, 2003, 06:53 PM Gebeurd hier al iets? Zeker en vast niet, maar het is al lang stil rond dit project!
dennol May 6th, 2003, 07:47 PM Er gebeurt daar genoeg. Rondom de bouwplaats wordt druk gesloopt en gebouwd. Het is een aan- en afrijden van bouwverkeer. :) Helaas heb ik het dan niet over het soort bouwactiviteiten waar wij op zit te wachten. Op het kleine stukje grond waar de toren moet komen is het nog erg stil.
Volgens de laatste berichten moet het in juni allemaal toch echt gaan beginnen. :cheers:
Wisma May 6th, 2003, 11:08 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Tim de Bruijn </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>Gebeurd hier al iets? Zeker en vast niet, maar het is al lang stil rond dit project!</td></tr>
</table>
Misschien stilte voor de storm?.:D
Laten we het wel hopen. Leuk project, zeker een aanwinst voor Eindhoven.
Tobi May 7th, 2003, 03:29 PM Dat WZI-gebouw is wel al zo goed als klaar. Ik vind dat het onderhand tijd is voor die toren. Ik wil ook wel eens weten wat er nog allemaal moet gebeuren voordat 'ie uiteindelijk de lucht in gaat. Ik hoop niet teveel natuurlijk. Hop, vooruit met de geit!
:llama:
Zoiets... eeeh...:| :D
HvM May 13th, 2003, 05:09 PM Vandaag langs het toekomstige bouwterrein van de Vestdijktoren gereden. Wat mij opviel is dat het bord weg is.
Ik denk dat daar binnenkort een nieuw bord geplaatst gaat worden!!!!:fiddle: Daar komt dus langzaam muziek in.
Winus May 14th, 2003, 04:43 PM Laten we het hopen, anders begin ik deze bouwvakvakantie alvast in mijn eentje. :naughty: (volgens mij zei ik dit vorig jaar ook al :()
HvM May 14th, 2003, 04:58 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<tr><td align=left valign=top>Laten we het hopen, anders begin ik deze bouwvakvakantie alvast in mijn eentje. :naughty: (volgens mij zei ik dit vorig jaar ook al :()</td></tr>
</table>
@Winus en dat heeft geholpen, dus doe ik ook mee!!
:bash:
Woensel West May 14th, 2003, 05:12 PM Hoe erg ik ook sta te popelen voor het begin van de bouw, denk ik toch niet dat ik jullie initiatief steun. Want ook al begint de bouw dan eerder, aan een Vestdijktoren van Pisa hebben we natuurlijk ook niks. ;)
Sorry dat ik twijfel aan jullie metselkwaliteiten.
Winus May 14th, 2003, 05:13 PM @HvM: Ik wist wel dat ik op jou kon rekenen. :)
@WW: Nou ja zeg, denk je dat ik niet kan metselen? :bleep: ;)
HvM May 14th, 2003, 05:17 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Woensel West </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>Hoe erg ik ook sta te popelen voor het begin van de bouw, denk ik toch niet dat ik jullie initiatief steun. Want ook al begint de bouw dan eerder, aan een Vestdijktoren van Pisa hebben we natuurlijk ook niks. ;)
Sorry dat ik twijfel aan jullie metselkwaliteiten.</td></tr>
</table>
@ WW, je hebt idd weinig vertrouwen in Winus en mij. Maar een toren van Pisa wordt het in ieder geval niet.:dooby:
dennol May 14th, 2003, 10:12 PM Is iemand al opgevallen dat de grond op de plaats waar de toren moet komen er al stukken netter bij ligt dan een paar weken geleden? Zou het dan nu toch eindelijk gaan gebeuren?
Ik weet het, zegt nog niks, maar een beetje speculeren blijft leuk. ;)
HvM May 15th, 2003, 08:01 AM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<tr><td align=left valign=top>Is iemand al opgevallen dat de grond op de plaats waar de toren moet komen er al stukken netter bij ligt dan een paar weken geleden? Zou het dan nu toch eindelijk gaan gebeuren?
Ik weet het, zegt nog niks, maar een beetje speculeren blijft leuk. ;)</td></tr>
</table>
Ja het is allemaal wat schoner, maar ik heb toch nog steeds mijn twijfels dat daar genoeg beton ligt om meteen de hoogte in te gaan?
Remko May 15th, 2003, 10:34 AM Een bewoner van een naast gelegen pand vertelde mij dat ze al lang bezig zijn met de toren, aan de andere kant van het bouwterrein. ???? Naast het Dynamo gebouw dat nu plat ligt.
Niet dat ik hem zo hard geloof, maar wat ik me wel afvraag is waarom daar pas geleden ook van die 25 meter lange palen de grond ingeboord zijn? Met dezelfde machine als die bij de Admirant stond??? Weet iemand wat ze daar dan aan het bouwen zijn nu?
Maar ja, ze hebben niet voor Piet Friet die Vestdijk verplaatst dus ik ga er maar gewoon van uit dat ie daar komt...
Remko
Tobi May 15th, 2003, 10:42 AM Dat lijkt me ook...
ik heb toch nog steeds mijn twijfels dat daar genoeg beton ligt om meteen de hoogte in te gaan?
Ik mag toch hopen dat ze daar niet nog eerst een fundering onder moeten leggen... Ligt 'ie d'r nou of ligt 'ie d'r nog niet? :?
crane freak May 15th, 2003, 01:02 PM @Remko
Ja, in december was men daar aan het boren met precies dezelfde funderingsmachine. Volgens dit plaatje komen er winkels.
http://www.smallehaven.nl/smalle_haven/images/big/ro_sh_klein.jpg
crane freak May 16th, 2003, 02:23 PM Ook vandaag waren ze flink bezig met het gebied Smalle Haven noord. Het ziet er wel naar uit, dat er binnenkort gebouwd gaat worden.
Dit ziet er uit als een fundering. Alleen waarvoor?
http://members.chello.nl/~e.verstraeten/pics/vestconstr160503_1.jpg
HvM May 16th, 2003, 02:32 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by crane freak </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>Ook vandaag waren ze flink bezig met het gebied Smalle Haven noord. Het ziet er wel naar uit, dat er binnenkort gebouwd gaat worden.
Dit ziet er uit als een fundering. Alleen waarvoor?
http://members.chello.nl/~e.verstraeten/pics/vestconstr160503_1.jpg</td></tr>
</table>
@crane freak, ik zie daar allen maar gras en zand na het opruimen. Weinig fundering dus..........? Weet iemand daar meer over te vertellen?
:? :? :? :?
crane freak May 16th, 2003, 03:48 PM Ik bedoelde die 4 zwarte stalen kolommen, waarop een lat ligt. Zal vast wel voor een nieuw bouwbord zijn. Volgens die plattegrond die ik hierboven gepost heb, zou de kleine hoek van de "wybertjes-vorm" in het verlengde van de zuidgevel van Mercado (het WZI-gebouw) moeten komen.
Op de site van Jo Coenen staat ook nog een plattegrond van het gebied: http://www.jocoenen.com/smalle_haven/overzicht_smalle_haven.htm
dennol May 16th, 2003, 04:00 PM Dit plaatje is al bekend, maar laat wel goed zien wat waar komt te staan:
http://www.eindhoven4real.nl/makette.jpg
Ik weet niet hoe het zit met de fundering van de toren. Wat ik wel zeker weet is dat er geen aparte parkeergarage komt voor de toren. De bewoners maken gewoon gebruik van de garage die al onder WZI ligt. Misschien dat er alsnog een paar palen de grond in moeten voor de toren, maar zo'n langdurige klus als bij de Admirant zal het dus in ieder geval niet worden. :)
Tobi May 16th, 2003, 04:10 PM Hop! Jas die palen de grond in! Actie willen we zien!
Tja; ik weet het ook allemaal niet, maar als ze binnenkort gaan beginnen, vind ik het best. Een funderinkje aanleggen kan er ook nog wel bij. Zo lang er maar progressie in de zaak zit. Snel jongens, want de economische malaise is op komst!!!:D
Winus May 19th, 2003, 02:24 PM Gisteren was er niet veel meer te zien dan een paar bergen grind
http://www.enschede-stad.nl/overig/vestdijk1.jpg
Woensel West May 19th, 2003, 03:56 PM En met het weer van vandaag zal er ook wel niet echt veel gewerkt zijn. Als ik daar zou werken dan zou ik mooi in de keet blijven zitten heel de dag.
Maar ja, de bouw heeft nu al zoveel vertraging opgelopen dat een paar dagen ook niet meer uitmaakt.
Tobi May 19th, 2003, 04:28 PM Wow! Bergen grint! Beter!!! :D
Effe serieus; lagen die er eerst ook al? Waarvoor kan het dienen? Ik wil echt ALLES weten mensen...
Het ziet er overigens al een stu netter uit dan voorheen het geval was. Zou er dan langzaamaan toch iets gaan gebeuren?
HvM May 19th, 2003, 06:08 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<tr><td align=left valign=top>Wow! Bergen grint! Beter!!! :D
Effe serieus; lagen die er eerst ook al? Waarvoor kan het dienen? Ik wil echt ALLES weten mensen...
Het ziet er overigens al een stu netter uit dan voorheen het geval was. Zou er dan langzaamaan toch iets gaan gebeuren?</td></tr>
</table>
@ Ik hoop het nu echt das ze beginnen
Remko May 19th, 2003, 07:43 PM Er mag een mooie race komen tussen de Vestdijktoren en de Admirant. Welke zou als eerste zijn vlag mogen hijsen?
Waarschijnlijk de Admirant...
EFKA May 19th, 2003, 07:48 PM Start bouw landmark voor Smalle Haven in Eindhoven
EINDHOVEN - In het gebied Smalle Haven in het centrum van Eindhoven wordt dinsdag 20 mei gestart met de bouw van de woontoren Smalle Haven en het naastgelegen Colonnade-gebouw. De multifunctionele toren krijgt 28 verdiepingen met luxe huurappartementen, penthouses en kantoorruimte. Het Colonnade-gebouw omvat 1900 m2 bvo kantoorruimte. Beide gebouwen worden ontwikkeld door Van Straten Vastgoed en Vesteda Project en worden in belegging genomen door Vesteda.
http://www.propertynl.com/webimages/nieuwsafbeeldingen/Smalle-Haven.jpg
Beide gebouwen zijn een ontwerp van Jo Coenen & Co architecten uit Maastricht. Coenen is naast architect ook stedenbouwkundige van het gebied Smalle Haven, dat loopt vanaf het Catharinaplein tot aan de Vestdijk. In het noordoostelijke deel van de Vestdijk wordt de woontoren gerealiseerd, die vanwege zijn zeer slanke massa een landmark voor het gebied gaat vormen.
De onderste vier verdiepingen gaan plaats bieden aan kantoren met een opppervlakte van ongeveer 890 m2. Op de 22 verdiepingen daarboven komen 44 luxe huurappartementen. Op de bovenste twee verdiepingen komen twee penthouses met een oppervlakte van circa 220 m2. In de parkeerkelder zijn 105 parkeerplaatsen voor Vesteda-huurders gereserveerd. Het naastgelegen Colonnade-gebouw bestaat uit drie lagen en biedt plaats aan circa 1900 m2 bvo kantoorruimte. De oplevering van de toren is medio 2005 gepland, die van het Colonnade-gebouw in de eerste helft van 2005.
In het gebied wordt momenteel eveneens gebouwd aan de nieuwbouw voor de Eindhovense sociale dienst WZI. Dit kantoorgebouw Mercado krijgt een bruto vloeroppervlak van 9500 m2 met 65 parkeerplaatsen en wordt naar verwachting in november 2003 opgeleverd. Naast hoofdgebruiker WZI zal in het gebouw ruimte worden gehuurd door het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI), het Uitvoeringsinstituut Werknemers Verzekeringen (UWV) en Ergonbedrijven. Gemeentewoordvoerder Marjan Pols was niet bereid hierover nadere informatie te verstrekken.
dennol May 19th, 2003, 09:15 PM Oftewel, morgen begint de bouw van de 90m hoge Vestdijktoren! :banana:
Wordt toch nog een leuke zomer!
Winus May 19th, 2003, 09:24 PM Jippie nog meer goed nieuws. Dit moet gevierd worden.
(volgens mij heeft het dreigement van HvM en mij geholpen ;))
Woensel West May 20th, 2003, 01:24 AM @Winus & HvM:
Ik denk dat het tijd is om mijn excuses aan te bieden. jullie hebben dan nog wel geen steen gelegd, maar het lijkt erop dat iedere keer dat jullie dreigen om eigenhandig te beginnen de bouwbedrijven pas echt in actie komen. Ik weet niet wat het is maar waarschijnlijk heeft het iets met voodoo te maken, dat de bouw precies begint wanneer jullie met jullie dreigementen beginnen. Misschien hebben de bouwbedrijven wel net zo'n hoge pet van jullie metselkwaliteiten op als ik en voelen ze zich dus wel genoodzaakt om te beginnen voordat jullie alles verpesten (sorry).
Oftewel, ga ook eens bij de andere (Admirant en Porthos) projecten dreigen om de eerste steen te leggen, misschien dat die lamzakken van een betonstorters dan wel vooruit te branden zijn.
:D
HvM May 20th, 2003, 07:44 AM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Woensel West </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>@Winus & HvM:
Ik denk dat het tijd is om mijn excuses aan te bieden. jullie hebben dan nog wel geen steen gelegd, maar het lijkt erop dat iedere keer dat jullie dreigen om eigenhandig te beginnen de bouwbedrijven pas echt in actie komen. Ik weet niet wat het is maar waarschijnlijk heeft het iets met voodoo te maken, dat de bouw precies begint wanneer jullie met jullie dreigementen beginnen. Misschien hebben de bouwbedrijven wel net zo'n hoge pet van jullie metselkwaliteiten op als ik en voelen ze zich dus wel genoodzaakt om te beginnen voordat jullie alles verpesten (sorry).
Oftewel, ga ook eens bij de andere (Admirant en Porthos) projecten dreigen om de eerste steen te leggen, misschien dat die lamzakken van een betonstorters dan wel vooruit te branden zijn.
:D</td></tr>
</table>
@WW, Winus en ik voeren gewoon een psychologisch spelletje. Zo wordt de druk hoog en beginnen ze sneller. Toch moet je niet twijffelen aan onze metselkwaliteieten!!
:banana:
supercees May 20th, 2003, 09:40 AM Goed nieuws dit zeg... ja ik zit dan wel hier in Amsterdam, maar op dit moment gebeurt het daar in Eindhoven toch maar! :cool:
Tobi May 20th, 2003, 10:31 AM Woehoe! De hoogbouwgoden hebben ons maandelange bidden beantwoord!!!
:master:
Yeah y'all! Dat begint er op te lijken. Tobi gaat flippen deze zomer! :clown:
BTW: Efka, waar komt dit bericht vandaan? Uit het ED ofzo? Goed opgelet! :okay:
En als de Vestdijktoren nu begint, is ie waarschijnlijk eerder op z'n top dan de Admirant. Scheelt toch een parkeergarage, veel volume EN (niet onbelangrijk natuurlijk ;) ) 15 meter in hoogte...
Richard May 20th, 2003, 12:11 PM Mooi, deze toren pakken ze Eindhoven niet meer af! :cool:
dennol May 20th, 2003, 01:49 PM Alle Brabanders moeten even op Omroep Brabant teletekst kijken, pagina 131. Daar staat een leuk stukje over start van de bouw van de toren. :)
Ik ben net nog even langs de bouwplaats gefietst. Daar zijn ze momenteel druk bezig met 'grondwerkzaamheden'. Ook zag ik dat er een nieuw bouwbord geplaatst werd.
crane freak May 20th, 2003, 01:55 PM Hier ben ik echt super blij mee :banana: :banana: Eindelijk!!
Tobi May 20th, 2003, 02:02 PM Yeah baby yeah!!!
Eindelijk... *zucht* echt een pak van m'n hart. Ben benieuwd naar dat bord, maar ook naar kraanactiviteiten bij de Smalle Haven. Die zouden een dezer dagen toch ook eens moeten beginnen niet? Wie bouwt de toren eigenlijk? Hurks?
Winus May 20th, 2003, 02:19 PM Hoppa Plop ;)
DE bouwplaats
http://www.enschede-stad.nl/overig/bouwpl_vestdijk1.jpg
Landmeters aan het werk, het moet natuurlijk wel echt 85 meter worden.
http://www.enschede-stad.nl/overig/bouwpl_vestdijk2.jpg
Spycam op de bouwplaats
http://www.enschede-stad.nl/overig/bouwpl_vestdijk3.jpg
Dus toch een feestje.
http://www.enschede-stad.nl/overig/bouwpl_vestdijk4.jpg
Het bouwbord, wachten op een windvlaag
http://www.enschede-stad.nl/overig/bouwpl_vestdijk5.jpg
Yes :D
http://www.enschede-stad.nl/overig/bouwpl_vestdijk6.jpg
Tobi May 20th, 2003, 02:28 PM het moet natuurlijk wel echt 85 meter worden.
:? :? :?
Yes :D
Prima weer he? ;)
Winus May 20th, 2003, 02:47 PM Ach ja, de één zegt 86 meter, de ander weer 90 meter. Ik dacht ik ga er eens veilig onder zitten. ;)
Tobi May 20th, 2003, 03:18 PM Ow oké; ik werd al bang. Ik dacht 'Wat weet Winus dat ik niet weet?' Neenee; ik ga 'gewoon' uit van een mooie naar beneden afgeronde 90 meter... ;)
Winus May 20th, 2003, 03:53 PM Nee, ik weet verder niks bijzonders hoor. Misschien dat ik 's avonds of in het weekend nog een keer ga inbreken in de bouwkeet en er stiekem een paar verdiepingen bij op teken. :devil:
Tobi May 20th, 2003, 04:00 PM Ja; 143 meter zou wel wenselijk zijn... ;) :D
Remko May 20th, 2003, 04:01 PM Whahaha goed plan.
Ze zijn wel een heftig feestje aan het bouwen daar zeg... Vlaggen, balonnen en zelfs een rode loper!
http://www.eindhoven4real.nl/Hoogbouwfotos/vt01.jpg
supercees May 20th, 2003, 04:02 PM Ja dat is omdat ik had gezegd langs te komen ;)
Tobi May 20th, 2003, 04:10 PM Wow tering! Daar gaat iets serieus de lucht in. Dat kan niet anders! :)
Winus May 20th, 2003, 04:20 PM Wel stom dat wij niet zijn uitgenodigd, terwijl we er toch het meeste belang bij hebben dat dat ding gebouwd wordt.
Remko May 20th, 2003, 05:13 PM Hehe, eindelijk dat stomme doek weg...
Wat me opvalt is dat ze nog geen naam voor de toren hebben bedacht...
http://www.eindhoven4real.nl/vt02.jpg
Er waran flink wat genodigden bij de onthullding. Het zaaltje hieronder stond bomvol. Er werd een voordracht gehouden door een of andere gast en er werd een makette gepresenteerd.
Ook werden er foto's gemaakt, dus check morgen het Eindhovens Dagblad maar. Zal vast wel iets van in staan. Mag je gelijk hier ff posten want ik heb geen krant hier...
http://www.eindhoven4real.nl/vt03.jpg
Winus May 20th, 2003, 06:17 PM Mooi. :cool:
AppetjoekII May 20th, 2003, 06:26 PM Ligt het aan mij of is die toren een stuk minder nu je hem zo op dat bord ziet.
crane freak May 20th, 2003, 06:31 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Remko </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>Hehe, eindelijk dat stomme doek weg...
Wat me opvalt is dat ze nog geen naam voor de toren hebben bedacht...</td></tr>
</table>
Klopt ja. De naam "Vestdijktoren" is zo'n beetje door de forumleden hier bedacht. Een tijd geleden kwam (denk ik) Rocco op het idee om eens goed na te denken over een naam voor deze toren. Ik weet niet of het komt door gebrek aan inspiratie, maar het was er toen niet van gekomen om iets moois te verzinnen. Ik zelf vond en vind nog steeds Vestdijktoren wel een mooie naam.
Pasgeleden kreeg het "WZI" een nieuwe naam: "Mercado" Men heeft hiervoor gekozen omdat de andere gebouwen in het Smalle Haven gebied, ook mediterrane namen hebben, namelijk: "Medina en Caverna". Het zou dus best kunnen dat deze toren straks ook een mediterrane naam krijgt.
Winus May 20th, 2003, 07:05 PM Oh, zoiets dus:
"La torre de Vestdijk" of
"La torrecilla del dique de la tierra" of zoiets
EFKA May 20th, 2003, 08:27 PM @ Tobi:
Via een link op Architectenweb.nl
6fran May 20th, 2003, 09:27 PM WAT een toren!!!! :eek:
Per May 20th, 2003, 09:43 PM Mooi ding, lijkt een beetje op die ene beroemde in NYC. Wordt wel een 55+ vanwege zijn chique uitstraling. In Den haag hebben is er ook zo'n quasi klassieke toren bij het burgermeester Monchy plein, maar die is lang niet zo hoog.
MiCH May 20th, 2003, 09:58 PM Flatiron ja, daar lijkt hij op. Ik weet het eigenlijk niet zo met dit soort platte torens. Aan de ene kant wel mooi, slank enzo maar hij mist wel de massieve, grootse uitstraling.
Bram May 20th, 2003, 11:54 PM Ligt het aan mij of is die toren een stuk minder nu je hem zo op dat bord ziet.
ligt aan jou denk ik ja :)
Woensel West May 21st, 2003, 12:40 AM @Mich:
Vanaf deze kant lijkt hij erg slank ja, maar als je op de brede kant kijkt dan ziet hij er veel breder uit. Net zoals bij de Kennedytoren heeft deze toren een smallen en brede kant. En gelukkig wordt er momenteel ook aan een massieve toren in Eindhoven gebouwd, namelijk de Admirant.
@Crane freak:
Was er op het oude forum ook al niet een topic over de naam van de Vestdijktoren? Ik kan me herinneren dat er namen zoals Wiebertje en de kristaltoren langskwamen.
Rocco May 21st, 2003, 01:07 AM Ziet er megavet uit allemaal!!!!
Ben supertrots dat het nu eindelijk zover is.
En over die naam, ik ben idd begonnen met creatief te zijn rondom de naam. Maar nu we idd speculeren over mediterrane namen heb ik dubbel zoveel zin in "effe los gaän". Heb een jaar in Spanje gewoont en kan heus wel een leuk naampje verzinnen.
wat te denken van:
-La Larga ( de lange)
-De Cristal (van glas)
-La Torre ( de toren)
-El Torrero (zou leuk zijn, want torero met één r betekent stierenvechter. Als je een dubbele r gebruikt, betekent het iets als: De torennaar, of de torenbeklimmer/bewerker) Het zou iig geval staan voor "iemand die over de torens gaat".
Misschien krijg ik tijdens een examen nog een ingeving. Wellicht volgen er meer.
Stem alvast!
Los van een spaanse naam, zou "De scepter" ook een leuke naam zijn. Die past wel in het rijtje Regent, Admirant.
HvM May 21st, 2003, 08:11 AM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by supercees </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>Ja dat is omdat ik had gezegd langs te komen ;)</td></tr>
</table>
Ik had geen tijd maar anders.....?
HvM May 21st, 2003, 08:14 AM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by AppetjoekII </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>Ligt het aan mij of is die toren een stuk minder nu je hem zo op dat bord ziet.</td></tr>
</table>
Plaatjes zijn geduldig zeggen ze wel eens. Wacht maar eens tot ie af is.
Woensel West May 21st, 2003, 12:48 PM Uit dat rijtje ga ik voor La Larga. Maar we kunnen toch best wat meer namen verzinnen, ofniet?
Ik denk trouwens dat het gewoon Collonadetoren gaat worden.
Skyscrapercitizen May 21st, 2003, 04:53 PM GEWELDIG! Kijk 2 dagen niet in dit topic en hij is ineens al in aanbouw!
Geweldig, goed bezig in Eindhoven. Over 1,5 jaar heeft de stad eindelijk een echte stedelijke skyline met Admirant en Vestdijk. Wordt dan tijd voor een echte skyscraper!
Tobi May 21st, 2003, 05:00 PM Zeer zeker Tim; en dan ook echt iets van rond de 150 meter. We moeten wel een beetje grootstedelijke smoel krijgen hier. Maja het ziet ernaar uit dat de economie het ons de komende jaren (?) nog niet toe gaat laten... :(
AppetjoekII May 21st, 2003, 08:09 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by AppetjoekII </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>Ligt het aan mij of is die toren een stuk minder nu je hem zo op dat bord ziet.</td></tr>
</table>
Plaatjes zijn geduldig zeggen ze wel eens. Wacht maar eens tot ie af is.</td></tr>
</table>
Begrijp me niet verkeerd ik vind het wel degelijk een mooie toren, vind hem alleen op dat bouwbord ruk overkomen!
HvM May 21st, 2003, 08:39 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<tr><td align=left valign=top>GEWELDIG! Kijk 2 dagen niet in dit topic en hij is ineens al in aanbouw!
Geweldig, goed bezig in Eindhoven. Over 1,5 jaar heeft de stad eindelijk een echte stedelijke skyline met Admirant en Vestdijk. Wordt dan tijd voor een echte skyscraper!</td></tr>
</table>
@ Tim, dat roep ik al langer. Ik hoop echt dat na de komende 3 torens die allemaal rond de 100 mtr liggen. (Admirant 105, vestdijk 90, WCW 102) er een flinke van rond de 160 -180mtr gebouwd gaat worden. Volgens mij zijn ze in Eindhoven daar ook al mee bezig. Alleen zoals je weet duurt dat altijd erg lang voordat zoiets concreet wordt.
Doblin May 22nd, 2003, 12:27 AM @ Tim, dat roep ik al langer. Ik hoop echt dat na de komende 3 torens die allemaal rond de 100 mtr liggen. (Admirant 105, vestdijk 90, WCW 102) er een flinke van rond de 160 -180mtr gebouwd gaat worden. Volgens mij zijn ze in Eindhoven daar ook al mee bezig. Alleen zoals je weet duurt dat altijd erg lang voordat zoiets concreet wordt.</td></tr>
</table>
Waar doel je op ??
dennol May 22nd, 2003, 12:38 AM In de woonwinkel van Vesteda staat nu ook een maquette van de toren, schaal 1:100. Die geeft een veel betere indruk hoe de toren eruit komt te zien dan die impressie op het bouwbord. IMO wordt dit nog steeds een van de mooiste woontorens van Nederland.
Misschien kan iemand er eens een foto van maken een dezer dagen. En neem dan gelijk een lineaal mee. Kun je nameten hoe hoog de toren precies wordt. ;)
Tobi May 22nd, 2003, 09:55 AM IMO wordt dit nog steeds een van de mooiste woontorens van Nederland.
Zo niet DE mooiste! :)
Trouwes: Ik vond het bouwbord van dichtbij juist wel de moeite waard. Maar alle details komen niet echt over op de foto. Vlak bij het bord valt het me echter niet tegen...:cool:
Ik hoop echt dat na de komende 3 torens die allemaal rond de 100 mtr liggen. (Admirant 105, vestdijk 90, WCW 102) er een flinke van rond de 160 -180mtr gebouwd gaat worden. Volgens mij zijn ze in Eindhoven daar ook al mee bezig.
Eeeehm ja; is hier de wens de vader van de gedachte of weet jij iets dat wij niet weten? :?
lighttown May 22nd, 2003, 10:06 AM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
En neem dan gelijk een lineaal mee. Kun je nameten hoe hoog de toren precies wordt. ;)</td></tr>
</table>
Ik heb ergens gelezen (ik weet helaas niet meer waar) 90 meter en 40 centimeter.
HvM May 22nd, 2003, 05:02 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by lighttown </i></b> </smallfont> </td>
En neem dan gelijk een lineaal mee. Kun je nameten hoe hoog de toren precies wordt. ;)</td></tr>
</table>
Ik heb ergens gelezen (ik weet helaas niet meer waar) 90 meter en 40 centimeter.</td></tr>
</table>
Dat dacht ik ook ergens gelezen te hebben!
dennol May 22nd, 2003, 05:49 PM Iemand (ik dacht Vloepkleedje) had een tijdje terug een artikel gepost waarin stond dat de toren 91m en nog iets was. Maar dit was te hoog, omdat de maximale bouwhoogte voor die locatie 90m bedroeg. Toen hebben de architecten net zolang aan het ontwerp lopen te sleutelen tot ie precies 90m was.
Een rekensommetje:
24 woonverdiepingen dus 24 x 3 = 72
4 kantoorverdiepingen dus 4 x 3,6 = 14,4
Totaal 86,4m + dakrand/liftopbouw = 90m
Vesteda spreekt op haar site over luxe appartementen met hoge plafonds, dus ik denk dat je voor de woonverdiepingen wel uit kunt gaan van 3m per verdieping.
Balleke May 22nd, 2003, 05:53 PM ik weet wel waar jullie dat hebben gelezen:) in het ED
Winus May 22nd, 2003, 09:37 PM Ach 86, 90, 91 meter, het maakt mij niet veel uit, een beauty wordt het toch wel. :)
supercees May 22nd, 2003, 11:36 PM Iemand (ik dacht Vloepkleedje) had een tijdje terug een artikel gepost waarin stond dat de toren 91m en nog iets was. Maar dit was te hoog, omdat de maximale bouwhoogte voor die locatie 90m bedroeg. Toen hebben de architecten net zolang aan het ontwerp lopen te sleutelen tot ie precies 90m was.
Wat een gezeik dat ze bij zo'n prachtige toren nog moelijk moeten doen over 1 meter! Ach ja regels zijn regels he? :bash:
HvM May 23rd, 2003, 07:52 AM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<tr><td align=left valign=top>Ach 86, 90, 91 meter, het maakt mij niet veel uit, een beauty wordt het toch wel. :)</td></tr>
</table>
@Winus, doe mij maar liever 91 meter.
:okay:
Tobi May 23rd, 2003, 09:48 AM Zouden ze nou de fundering nog moeten leggen? En wanneer zou er iets van een kraan komen? Dat moet zo onderhand toch allemaal maar eens gaan beginnen...:?
dennol May 26th, 2003, 09:50 PM van de site van Vesteda geplukt:
Officiële start bouw Smalle Haven
In het gebied Smalle Haven in het centrum van Eindhoven is dinsdag 20 mei jl onder grote belangstelling de bouw van de woontoren ‘Smalle Haven’ en het naastgelegen ‘Colonnade-gebouw’ officieel gestart.
Wethouder mevrouw M. Schreurs van de gemeente Eindhoven en Vesteda-directeur Huub Smeets onthulden op de bouwplaats aan de Vestdijk het bouwbord, De heer G. Coenen van Jo Coenen & Co architecten en Van Straten Vastgoed-directeur Ton van Daal staken met een graafmachine de symbolische eerste spade in de grond. De heer G. Coenen verving bij de openingshandeling hiermee wethouder A. Pastoor van de gemeente Eindhoven die door ziekte afwezig was.
Beide gebouwen worden ontwikkeld door Van Straten Vastgoed BV en Vesteda Project BV en zijn een ontwerp van Jo Coenen & Co architecten uit Maastricht. Coenen is naast architect ook stedenbouwkundige van het gebied.
In het totale gebied - dat loopt vanaf het Catharinaplein tot aan de Vestdijk - wordt in het noord-oostelijke deel aan de Vestdijk de karakteristieke toren ‘Smalle Haven’ (werktitel) gebouwd. De multifunctionele toren krijgt 28 verdiepingen, waarvan de onderste vier lagen plaats bieden aan kantoren met een oppervlakte van ongeveer 890 m2. De verdiepingen 5 tot en met 26 omvatten 44 luxe huurappartementen (twee per laag met een oppervlakte van circa 130 m2 elk, hoge plafonds, luxe badkamer, moderne keuken met apparatuur, grote glaspuien, domotica-voorzieningen etc). Op de bovenste twee verdiepingen komen twee penthouses met een oppervlakte van circa 220 m2. In de parkeerkelder zijn 105 parkeerplaatsen voor Vesteda-huurders gereserveerd.
Bij de inrichting van alle appartementen wordt uitgegaan van zoveel mogelijk open ruimte. Vesteda onderzoekt momenteel de mogelijkheden om de eerste huurders zoveel mogelijk flexibiliteit te bieden met betrekking tot indeling en inrichting. In het stedenbouwkundig plan voor Smalle Haven is de toren een belangrijk ‘landmark’ die mede vanwege zijn zéér slanke massa een karakteristiek element zal worden in het silhouet van Eindhoven. De toren wordt bekleed met natuursteen in combinatie met de prefab betonbanden. Het naastgelegen Colonnade-gebouw bestaat uit drie lagen en biedt plaats aan ca. 1900 m2 bvo commerciële ruimte. De oplevering van de toren is medio 2005 gepland, die van het Colonnade-gebouw in de eerste helft van 2005 .
---------------------------------
Het artikel wekt de indruk dat er wel een parkeergarage onder de toren komt. Dit lijkt mij echter zeer onwaarschijnlijk als je kijkt hoe klein het stukje grond is waar de toren op moet komen. Daar kun je nooit 105 auto's kwijt. Ik ga er dus nog steeds vanuit dat de er voor bewoners van de toren gewoon parkeerruimte gereserveerd is in de parkeergarage onder het WZI-gebouw.
Remko May 27th, 2003, 01:02 PM Snap ik...
Tobi May 27th, 2003, 01:10 PM Lijkt mij ook logisch...
De gebouwen moeten medio 2005 worden opgeleverd? Dan mogen ze wel eens op gaan schieten. Wanneer zouden ze een kraan gaan opbouwen??? Dat moet natuurlijk eerst gebeuren...
Stokkie May 28th, 2003, 01:02 PM Nou hier een paar pics van de maquette. Ze zijn niet echt happig op mensen die foto's willen maken. Maar goed ik heb mijn charmes in de strijd gegooid en zie daar:
http://members.lycos.nl/zuurstokkie/vest01.jpg
http://members.lycos.nl/zuurstokkie/vest02.jpg
http://members.lycos.nl/zuurstokkie/vest03.jpg
http://members.lycos.nl/zuurstokkie/vest04.jpg
http://members.lycos.nl/zuurstokkie/vest05.jpg
supercees May 28th, 2003, 01:11 PM Hoezo zou je hier geen foto's van mogen maken? Hij is wel erg mooi vind ik hoor! Dank je!
Stokkie May 28th, 2003, 01:25 PM Nou de eerste vraag die ze stellen is waar het voor is en dan moet je ze overtuigen dat het eigenbelang en intersse is.
reichske May 28th, 2003, 03:12 PM ik hoop dat dat rood een geintje is, ik vind die strak blauw-grijze uitvoering veel mooier.
dennol May 28th, 2003, 04:55 PM http://members.lycos.nl/zuurstokkie/vest05.jpg
Mooi hoor! :okay: Het is jammer dat de toren in een vitrinekast staat. Door die spiegelingen krijg je hem niet perfect op de foto.
Dat rood begrijp ik trouwens ook niet. Ik hoop echt dat ze gewoon de achterkant van de maquette niet afgewerkt hebben en dat dit geen onderdeel van het ontwerp is, want dit is echt lelijk. En het is voor de bewoners natuurlijk ook niet leuk.
HvM May 28th, 2003, 05:07 PM Nee dat rood is niet alles, maar het is wel een kanjer van een toren. Als het rood blijft kun je er misschien ook de hele Edisonstraat en aanliggende straten er in dumpen. Zou ook wel leuk zijn zo'n red light districttoren.
Woensel West May 28th, 2003, 05:34 PM Mooi hoor! Ik vindt hem hier mooier dan op de tekeningen, alleen dat rode is wat minder. Het is ook voor de bewoners te hopen dat dat gewoon glas wordt.
crane freak May 28th, 2003, 05:48 PM Nieuwe impressies zijn weer te vinden op de site van Jo Coenen (http://www.jocoenen.com). De rode wand komt aan de straatkant.
Marin May 28th, 2003, 06:33 PM Meesterwerkje van Coenen. Deze scoort echt hoog bij mij. Nivootje Scheepmakerstoren.
dennol May 28th, 2003, 06:49 PM @crane freak
Ik heb net even de site bekeken. Daarop is die wand niet fel rood maar een beetje lichtbruinig, zeg maar de kleur van hout. Dat maakt het iets beter, maar ik vind het nog steeds niet echt geslaagd.
Blijkbaar hebben bewoners toch behoefte aan een muur i.p.v. alleen maar glas (er zitten trouwens nog steeds behoorlijke ramen in de 'muurkant') maar dan moet er toch een oplossing te vinden zijn, zodat de toren er ook van die kant aantrekkelijk uit ziet.
We wachten af. Misschien dat het straks in het echt allemaal wel meevalt.
crane freak May 28th, 2003, 07:00 PM @dennol
Precies. Voor de rest vind ik het ontwerp heel mooi. Ik zou trouwens wel eens willen weten wat voor een constructie de toren krijgt, vooral omdat ie zo smal is.
Winus May 29th, 2003, 11:06 AM Wel begrijpelijk dat de bewoners een muur willen, je moet toch ergens je schilderijen, foto's en plasma-tvscherm kwijt en dan vind ik het zo met dat bruin (hopelijk wordt het dan hout) nog wel netjes opgelost.
@CF, betonnen kern met in de gevel dragende ronde betonkolommen (tenminste als je naar de gedetailleerde plaatjes op de site kijkt)
Staal zou natuurlijk nog mooier zijn, dan wordt het de hoogste volledig stalen woontoren van Nederland. :)
Tobi May 30th, 2003, 03:31 PM Wat een heerlijke maquette! Zo moet het! :okay:
En goed werk van Der Stok natürlich! :) Even wezen informeren naar een penthouse? :D ;)
Vind het een erg mooie toren, nog steeds... Alleen vreemd dat de beide kanten verschillend zijn. Laten we idd hopen dat dat alleen bij de maquette het geval is. En als ik moet kiezen dan doe mij ook maar die grijze kant. Dan andere is allemaal wel heel kunstmatig natuurlijk...
Berrtus May 30th, 2003, 03:47 PM Elke woning heeft een open kant en een 'rode' kant. Heeft te maken met de zonnekant die voor teveel warmte gaat zorgen. Er zit namelijk al zoveel glas in. De kleur rood duidt misschien op een teracotta-kleur/ - materiaal.
edit: in de tekst op de vorige pagina wordt ook gesproken over beton en natuursteen...dit zou de terracotta kunnen zijn.
Ga er maar vanuit dat er over twee jaar een mooie toren staat en dat de materialen/ kleuren goed samengaan. Daarvoor is Coenen veel te kritisch
BetonKopf May 30th, 2003, 03:56 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Berrtus </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>Elke woning heeft een open kant en een 'rode' kant. Heeft te maken met de zonnekant die voor teveel warmte gaat zorgen. Er zit namelijk al zoveel glas in. De kleur rood duidt misschien op een teracotta-kleur/ - materiaal.
</td></tr>
</table>
Het rode deel zit aan de oostkant van de toren, dat zit dus alleen in de ochtend in de zon.
Tobi May 30th, 2003, 04:02 PM Ga er maar vanuit dat er over twee jaar een mooie toren staat en dat de materialen/ kleuren goed samengaan. Daarvoor is Coenen veel te kritisch
Daar ga ik idd vanuit ja. Het zou eens niet zo moeten zijn...:rant:
:D ;)
dennol June 12th, 2003, 03:01 PM Hoe zit het eigenlijk met deze toren? De bouw van de Vestdijktoren is dan wel een paar weken geleden 'officieel' begonnen, maar tot nu toe heb ik nog niet veel echte bouwactiviteiten gezien daar.
Tobi June 12th, 2003, 03:04 PM Nee; niet bepaald nee. Als ze echt zijn begonnen, zou er toch onderhand 'es iets van een kraan opgebouwd moeten worden...:? :? :?
dennol June 12th, 2003, 03:12 PM Als ik de bouwplaats zo bekijk denk ik dat eerst de grond een beetje gelijk gemaakt moet worden, vervolgens een paar funderingspalen de grond in en dan een betonnen dekplaat er bovenop. Dit hoeft op zich niet zo lang te duren. Als ze daar de komende week nu eens mee beginnen kan de toren misschien nog voor de bouwvak de lucht in.
Ik weet trouwens niet of van Straten meedoet met de bouwvak. Bij de Kennedytoren werd tijdens de bouwvak gewoon doorgewerkt.
Winus June 12th, 2003, 04:02 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<tr><td align=left valign=top>Ik weet trouwens niet of van Straten meedoet met de bouwvak. Bij de Kennedytoren werd tijdens de bouwvak gewoon doorgewerkt.</td></tr>
</table>Wat mij betreft niet :guns1:
Woensel West June 12th, 2003, 06:04 PM Misschien moeten Winus en HvM maar weer eens het initiatief nemen! :D
HvM June 13th, 2003, 07:54 AM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<tr><td align=left valign=top>Misschien moeten Winus en HvM maar weer eens het initiatief nemen! :D</td></tr>
</table>
@WW, ik heb plannen om dat in het weekend te gaan doen.
ik hoop dat Winus dan ook kan. Ik neem de verlengsnoer wel mee!
:rant:
Tobi June 13th, 2003, 11:44 AM Bouwen my ass! Een hoop lullen, dat kunnen ze hier in Eindhoven wel, maar als er 'es wat moet gebeuren, zijn ze ineens niet thuis... Begin het langzaamaan spuugzat te worden met al dat gelul om die projectjes. Alsof het GVD om 300m. gaat! Stamp die dingen toch eens uit de grond man; stelletje mietjes! Anders ga ik wel een kamer in Tilburg zoeken...;)
Winus June 13th, 2003, 12:56 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<tr><td align=left valign=top>Misschien moeten Winus en HvM maar weer eens het initiatief nemen! :D</td></tr>
</table>
@WW, ik heb plannen om dat in het weekend te gaan doen.
ik hoop dat Winus dan ook kan. Ik neem de verlengsnoer wel mee!
:rant:</td></tr>
</table>OK, zorg ik weer voor de boormachine en misschien kan ik ook nog wel een hamer regelen.
@Tobi, dat zijn nog eens ware woorden, daar zullen ze wel van schrikken. Hup!
Tobi June 13th, 2003, 01:50 PM Tobi, dat zijn nog eens ware woorden, daar zullen ze wel van schrikken. Hup!
Ja alle gekheid op een stokje, maar ik meen het serieus. Dat geneuk om een torentje van 90 meter. Fok! In China stampen ze torens van 300 meter de grond uit en dan gaan ze 'es kijken wat ze ermee zullen gaan doen bwvs... Nou is dat natuurlijk wel het andere uiterste, maar hier in Nederland (en dan met name hier in Eindhoven :rant: ) doen we wel heeeeeel moeilijk om die dingen. Waar zou dat toch aan liggen? Gewoon doen man! :bleep:
HvM June 14th, 2003, 09:46 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<tr><td align=left valign=top>Ja alle gekheid op een stokje, maar ik meen het serieus. Dat geneuk om een torentje van 90 meter. Fok! In China stampen ze torens van 300 meter de grond uit en dan gaan ze 'es kijken wat ze ermee zullen gaan doen bwvs... Nou is dat natuurlijk wel het andere uiterste, maar hier in Nederland (en dan met name hier in Eindhoven :rant: ) doen we wel heeeeeel moeilijk om die dingen. Waar zou dat toch aan liggen? Gewoon doen man! :bleep:</td></tr>
</table>
BEN HET ER HELEMAAL MEE EENS
Skyscrapercitizen June 14th, 2003, 11:13 PM Als ze nu onderhand niet eens echt gaan bouwen, dan weet ik in Rotterdam nog wel een leuk plekje voor deze jongen hoor, :cheers: kan hij meteen zonder probleem 140 meter worden in plaats van de 90 welke net is te weinig is vind ik...:cheers:
dennol June 15th, 2003, 01:22 AM van www.vesteda.nl
Bouw woontoren ‘Smalle Haven’ en ‘Colonnade-gebouw’ officieel van start
In het gebied Smalle Haven in het centrum van Eindhoven gaat dinsdag 20 mei aanstaande de woontoren ‘Smalle Haven’ en het naastgelegen ‘Colonnade-gebouw’ de bouw officieel van start. Rond 16.30 uur zullen op de bouwlocatie wethouder mevrouw M. Schreurs van de gemeente Eindhoven en Vesteda-directeur Huub Smeets het bouwbord onthullen en vervolgens wethouder A. Pastoor van de gemeente Eindhoven en Van Straten Vastgoed-directeur Ton van Daal de eerste spade in de grond steken. De ontvangst is om 16.00 uur in de Vesteda woongalerie Eindhoven aan de Vestdijk 170. Beide gebouwen worden ontwikkeld door Van Straten Vastgoed BV en Vesteda Project BV en zijn een ontwerp van Jo Coenen & Co architecten uit Maastricht. Coenen is naast architect ook stedenbouwkundige van het gebied.
De rest van het artikel staat hier (http://www.vesteda.nl/nl/html/algemeen/nieuws/Persberichten/Nieuws.pshe?newsCode=I1MD7XUKW51AN33MU4X3).
'Officieel' is de bouw dus al begonnen, maar in de praktijk is er de afgelopen drie weken niks gebeurd.
dennol July 7th, 2003, 03:36 PM Goed nieuws!
Ze zijn vandaag begonnen met heien (eigenlijk boren). Dit betekent dat na ruim een maand na de 'officiele bouwstart' de bouw nu echt begonnen is. :)
Tobi July 7th, 2003, 05:28 PM Das een hele goede zaak. Dan blijft het iig niet liggen tot na de bouwvak. En boren? Dan moet de fundering dus toch nog de grond in. Maakt niet uit; het is begonnen! Dat is al heel wat. Ik wacht met smart op een kraan! :)
Skyscrapercitizen July 7th, 2003, 05:35 PM werd eens tijd, slome Brabanders.;)
dennol July 7th, 2003, 11:21 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<tr><td align=left valign=top>En boren? Dan moet de fundering dus toch nog de grond in. Maakt niet uit; het is begonnen! Dat is al heel wat. Ik wacht met smart op een kraan! :)</td></tr>
</table>
Misschien komt die kraan sneller dan je denkt!
Voor zover ik weet krijgt de Vestdijktoren (in tegenstelling tot veel andere torens) geen kelderverdieping(en). Anders hadden ze ook wel eerst een bouwput gegraven. Dit betekent dat de toren waarschijnlijk al vrij snel de lucht in gaat. :)
Blijft speculeren natuurlijk. Hopelijk werkt van Straten gewoon door tijdens de bouwvak. Anders ligt de bouw straks 4 weken stil. :(
crane freak July 8th, 2003, 04:43 PM Heb het vandaag ook gezien. De avegaar (boor) werd verwijderd.
http://members.lycos.nl/rworld/pics/ehv/vest20-9/vest080703_1.jpg
http://members.lycos.nl/rworld/pics/ehv/vest20-9/vest080703_2.jpg
dennol July 8th, 2003, 05:03 PM Ha, de eerste foto's!
Op de eerste foto zie je dat de boor verwijderd wordt. Betekent dat, dat ze klaar zijn met boren of was die boor gewoon versleten en moest ie vervangen worden door een nieuwe?
Skyscrapercitizen July 8th, 2003, 05:09 PM Ik vind het maar een kleine boor! Misschien is die boor wel ergens anders voor dan voor de fundering?
crane freak July 8th, 2003, 05:28 PM Ik kreeg wel het idee dat ze wel klaar waren met deze machine, omdat ook een cilindervormig onderdeel dat nodig is voor het rechthouden van de boor ook gedemonteerd werd. Aan de boormotor zat ook geen slang gekoppeld voor de aanvoer van beton, dus ik denk niet dat er al palen in de grond zitten. Afgezien van de misschien vreemde manier waarop men nu weer begint, vind ik het zeer positief dat er enige bouwactiviteit is op de plek waar de toren moet komen. :)
Skyscrapercitizen July 8th, 2003, 06:53 PM Het kan ook een boring voor bodemonderzoek zijn geweest. Dan wordt het zeker na de bouwvak voordat ze beginnen want na bodemonderzoek moet nog bekeken worden hoe de fundering precies moet worden uitgevoerd.
Zou wel vreemd zijn als ze nu pas bodemonderzoek zouden doen trouwens...
crane freak July 9th, 2003, 10:24 PM Hmmz eergisteren zag ik deze vrachtwagen (met intrekbare rupsbanden) die uit de richting van de Vestdijk kwam aanrijden:
http://www.inpijn-blokpoel.nl/images/sonderen/s_tracktruck.jpg
Deze vrachtwagen wordt gebruikt voor bodemonderzoek. Ik heb alleen niet gezien of ie ook daadwerkelijk op het terrein aan het werk was geweest.
Tobi July 10th, 2003, 12:27 AM Hmmm; niet onwaarschijnlijk, lijkt me. Damn; dat zal wel weer effe gaan duren dan... :ohno:
dennol July 10th, 2003, 12:29 AM Ik heb die vrachtwagen gisteren niet op het terrein gezien. Maar, het zou wel heel toevallig zijn als er precies zo'n vrachtwagen langs komt rijden als ze op de bouwplaats een stukje verderop in de grond aan het boren zijn. Dus waarschijnlijk was het inderdaad bodemonderzoek wat er gisteren en eergisteren gedaan is. :(
Winus July 10th, 2003, 11:12 AM Grrr, kan er hier nu nooit eens iets snel gaan. Ik wil update foto's maken. Elke week een laag erbij. Bouwvakkers die zich uit de naad zweten. Betonkubels die door de lucht zweven. Af en aan rijdende vrachtwagens met cement of prefabelementen. HUP :bleep:
crane freak July 13th, 2003, 10:48 PM Weten jullie toevallig of een bodemonderzoeksrapport deel uit maakt van een aanvraag om een bouwvergunning? Want die bouwvergunning is toch al lang verleend?
Ik heb trouwens op die site van Inpijn-Blokpoel (http://www.inpijn-blokpoel.nl) gevonden dat Smalle Haven inderdaad een van hun projecten is. Maar of men er nog mee bezig is, staat er niet bij.
Wat mij dan weer wel opvalt, is dat de grond er nu weer een stuk beter bij ligt. Er zijn ook oranje gemarkeerde paaltjes in de grond geslagen. Ik kan me nog herinneren dat er bij De Admirant voordat er geboord werd ook zulke paaltjes in de grond zaten. Toch nog maar de komende week opletten dus :).
dennol July 14th, 2003, 12:08 AM Die lui van Inpijn-Blokboel hebben in ieder geval ervaring. Ook voor de Regent, Kennedytoren en Westpoint hebben zij het bodemonderzoek gedaan.
@crane freak
Voor zover ik weet is de bouwvergunning al vorig jaar ofzo verleend en is een bodemonderzoeksrapport niet nodig voor de aanvraag van een bouwvergunning. Het zou me in ieder geval verbazen dat Vesteda een feestje houdt ter gelegenheid van de start van de bouw (zie een paar pagina's eerder in dit topic), terwijl de vergunning nog niet eens aangevraagd is.
Winus July 14th, 2003, 03:05 AM Inderdaad vreemd, maar een milieuvergunning en dus een bodemonderzoek maakt wel deel uit van de bouwvergunning. Een bouwvergunning mag pas officiëel verleend worden als er een schoongrondverklaring is (of zoiets, maar dit klopt wel ongeveer).
Ik neem echter aan dat de boormachine op de foto's is gebruikt om een meer gedetailleerde indruk te krijgen van de bodem, zodat men exact kan berekenen tot hoe diep de palen de grond ingeslagen (of geboord) moeten worden en wat hun diameter moet zijn.
crane freak July 14th, 2003, 01:39 PM Het heien kan beginnen! De onderdelen van de heimachine zijn al gearriveerd.
http://members.lycos.nl/rworld/pics/ehv/vest20-9/vest140703_1.jpg
http://members.lycos.nl/rworld/pics/ehv/vest20-9/vest140703_2.jpg
http://members.lycos.nl/rworld/pics/ehv/vest20-9/vest140703_3.jpg
Tobi July 14th, 2003, 02:18 PM Woehoe! Niks geen bodemonderzoek dus! Let the construction begin! :guns1:
NEVOHDNIE July 14th, 2003, 02:45 PM joepie, eindelijk reist de mooiste woontoren van NL uit de grond!
:D :cheers:
Wisma July 14th, 2003, 03:35 PM Nou nou over de mooiste kunnen we een discussie beginnen.
Naar mijn mening komt ie in Den Haag.:cheers:
Marin July 14th, 2003, 05:04 PM Goed nieuws uit Eindhoven...:cheers:
Remko July 16th, 2003, 11:13 AM Hij staat op zijn plek... Mr Vroom kan beginnen
http://www.eindhoven4real.nl/Fotos/vt01.jpg
Tobi July 16th, 2003, 12:45 PM Ha; mooi! :) Nu maar hopen dat ze tijdens de bouwvak gewoon door blijven werken...:guns1:
crane freak July 16th, 2003, 05:15 PM Was weer mooi ook om te zien én te horen :D Zo krijg je wel het idee dat er iets uit de grond gestampt wordt. Men maakt ook weer gebruikt van mooi materieel zeg. De heimachine is geloof ik een van de zwaarste die ze bij Vroom hebben (een oudere versie van hun zwaarste machine). Oh ja, misschien leuk om bij te houden: Eerste paal van de Vestdijktoren werd geslagen op 16 juli 2003 om 13:55
Om er niet zo'n overkill van te maken, heb ik mijn foto's maar op een webpagina gezet. Als je een beetje het idee van het heien wilt krijgen moet je dus maar deze link (http://members.lycos.nl/rworld/heien1.html) bekijken. :)
NEVOHDNIE July 16th, 2003, 06:59 PM mooi overzicht!! :guns1:
nu is het afwachten wie er als eerste de lucht in gaat, de admirant of de vestdijktoren:cheers:
dennol July 16th, 2003, 11:54 PM Ik ga er vanuit dat de Vestdijktoren eerder de lucht in gaat dan de Admirant. Geen grote ondergrondse parkeergarage scheelt namelijk een heleboel werk en tijd. De oplevering van de Vestdijktoren staat niet voor niets bijna een jaar eerder gepland dan de Admirant.
Overigens is dit de derde 90+ toren voor Eindhoven. Als het goed is gaat in oktober de vierde in aanbouw. :D
Remko July 17th, 2003, 09:09 AM Wel ellendig dat ik nu om 8 uur wakker geheit word door Mr Vroom... en dat in mijn vakantie...
BetonKopf July 19th, 2003, 03:11 PM Voorlopig is het nog steeds meer een ground- dan een skyscrapertje. :nuts:
http://www.dse.nl/~beton/DSC00569.jpg
HvM July 20th, 2003, 12:45 PM Originally posted by Remko
Wel ellendig dat ik nu om 8 uur wakker geheit word door Mr Vroom... en dat in mijn vakantie...
Leuk bericht om te horen (na een welverdiende vakantie) dat de bouw nu echt is begonnen.:cheers:
BetonKopf July 24th, 2003, 01:38 PM Uit het Eindhovens Dagblad d.d. 24-07-2003:
Heiers opgepakt bij werk aan woontoren Vestdijk
Donderdag 24 juli, EINDHOVEN - Vijf medewerkers van een heibedrijf zijn gisteravond opgepakt omdat zij weigerden te stoppen met hun werk aan de Vestdijk in Eindhoven. Zij waren tot ergernis van de buurt ook 's avonds bezig funderingspalen in de grond te heien voor de prestigieuze woontoren die daar komt.
De medewerkers van Vroom Funderingstechnieken uit het Noord-Hollandse Oosthuizen gingen ook na vier uur 's middags door met hun lawaaierige werk, ook al hadden zij daarvoor geen vergunning. Dat leidde tot klachten uit de buurt. Even voor acht uur 's avonds sommeerden agenten hen te stoppen. Dat deden zij ook, om even na achten hun oorverdovende werk weer te hervatten. Daarop keerde de politie binnen tien minuten terug met zeven wagens en hield de werknemers aan. Dat aantal leek een van de toeschouwers wel erg veel. 'Ik woon om de hoek en vroeg me al af wanneer ze nou eindelijk eens zouden ophouden met heien. Maar zoveel agenten is wel veel.' Dat komt doordat de politie liever het zekere voor het onzekere nam, verklaarde een woordvoerder.
De woontoren met luxe appartementen komt in het gebied Smalle Haven in het centrum van Eindhoven. Bouwbedrijf Van Straten bouwt een negentig meter hoge woon--toren die de vorm heeft van een kompasnaald. Hij is ontworpen door rijksarchitect Jo Coenen en wordt gebouwd in opdracht van Vestede, voorheen ABP Woningfonds.
:baaa: :D
Wisma July 24th, 2003, 01:46 PM :D :D
Wat een gezeik. Laat ze even door heien..dan ben je er ook sneller vanaf.
Met 7 wagens aan komen rijden.....Als er iemand halfdood geslagen wordt zie je ze niet zo snel met zoveel man verschijnen. Idioten.
Rotterdam Highrise July 24th, 2003, 02:35 PM LOL Deze bikkels verdienen een lintje :D
Wel stom natuurlijk om zodra de politie zijn kont keert weer vrolijk verder te gaan. Dan kan je verwachten dat ze binnen 10 seconden terug zijn. Met 7 wagens is natuurlijk erg overdreven.
Elmo July 24th, 2003, 02:38 PM Hahahahaha...ik hoorde het net op de radio ja! :D
Tobi July 24th, 2003, 05:17 PM Tja; het heeft even geduurd, maar ze gaan het inhalen ook! :D Wel De spirit natuurlijk! :)
Ik kwam er vanmiddag nog langsrijden en ze 'timmeren' idd flink door. Maakt me erg blij! :)
HvM July 24th, 2003, 05:22 PM Originally posted by Rotterdam Highrise
LOL Deze bikkels verdienen een lintje :D
Wel stom natuurlijk om zodra de politie zijn kont keert weer vrolijk verder te gaan. Dan kan je verwachten dat ze binnen 10 seconden terug zijn. Met 7 wagens is natuurlijk erg overdreven.
Misschien zijn ze wel van het aantal palen uitgegaan.:D
Skyscrapercitizen July 24th, 2003, 05:56 PM Mooi dat ze dan eindelijk bezig zijn.
Wat straks de mooiste woontoren is? Dit is zeker een topper maar ik denk dat de Scheepmakerstoren net ff mooier wordt.:cheers:
crane freak July 24th, 2003, 06:56 PM Hier nog een bericht (Omroep Brabant):
Aanhoudingen wegens overlast heien
EINDHOVEN - De Eindhovense politie heeft woensdagavond drie medewerkers van een bouwbedrijf aangehouden omdat ze niet wilden stoppen met heien.
Buurtbewoners klaagden over de herrie. De politie gaf de drie twee keer een waarschuwing, maar toen ze bleven heien, werden ze aangehouden.
Volgens de bouwers zat na een storing het omhulsel van de heipaal vast en die moest er nog uit. Nu dat niet is gelukt, is de paal niet meer te gebruiken. Dat levert een schade op van 22.000 euro.
Aan het begin van de week ging het wel vrij snel. Ik denk dat de fundering al voor een groot gedeelte al gereed is aan de zuidkant van de toren. Die stortpijp/heibuis heb ik vandaag niet meer kunnen ontdekken, misschien hebben ze het uit de grond stekende stuk eraf geslepen. Hopelijk heeft het geen verdere gevolgen voor de fundering.
dennol July 25th, 2003, 12:53 AM Hoewel ik de toren het liefst zo snel mogelijk de lucht in zie gaan kan ik best begrijpen, dat omwonenden gaan klagen als er 's avonds gewoon door geheid wordt. Zou er zelf niet graag langs wonen. :D
Toch ben ik blij dat er nu eindelijk gebouwd wordt. Eind volgend jaar vier 80-plussers (waarvan drie 90-plus) in het centrum, terwijl er vijf jaar geleden nog niks hoger dan 60m stond. :) :cheers:
crane freak July 25th, 2003, 02:25 AM Originally posted by dennol Toch ben ik blij dat er nu eindelijk gebouwd wordt. Eind volgend jaar vier 80-plussers (waarvan drie 90-plus) in het centrum, terwijl er vijf jaar geleden nog niks hoger dan 60m stond. :) :cheers: Dat is inderdaad zeer positief :)
Trouwens die nieuwe buis lag er op dinsdag al, dus misschien had men het zelfs al zien aankomen. Er ligt nu ook een nieuw heiblok klaar, dus wie weet gaan ze dat ook wel vervangen. Misschien gaat het dan nog sneller.
Over het geluid heb ik nog op te merken, dat men voor deze manier van heien ook een geluiddempend systeem heeft ontwikkeld. Alleen wordt dat hier niet toegepast, dus het geluid is op volle sterkte te horen.
Bram July 25th, 2003, 10:10 AM ik snap ook niet dat er na 4 uur niet meer geheid mag worden,ik dacht dat je tot 10 uur lawaai mocht maken?
Patrick Highrise July 25th, 2003, 10:18 AM die omwonenden zijn een stelletje echte eindhovense ;) zeikerds!! :D
nou zou ik er extra lang over doen= meer dagen "overlast", moeilijk gaan doen met de vrachtwagens en zo.....
dutchmetal July 25th, 2003, 11:37 AM @Bram
in principe mag je tot 22:00 uur "lawaai" maken, maar dat moet wel altijd binnen het redelijke vallen. Als je buren iedere dag van 7uur tot 16:00 keihard de muziek aan zetten kunnen ze net zo goed worden aangepakt voor geluidsoverlast ook al is het niet na 22:00 's-avonds.
dennol July 25th, 2003, 12:47 PM Originally posted by crane freak
Trouwens die nieuwe buis lag er op dinsdag al, dus misschien had men het zelfs al zien aankomen. Er ligt nu ook een nieuw heiblok klaar, dus wie weet gaan ze dat ook wel vervangen. Misschien gaat het dan nog sneller.
In het ED stond vandaag dat de heiwerkzaamheden nog zo'n 7 tot 8 weken zullen duren. Er wordt tijdens de bouwvak gewoon doorgewerkt.
crane freak July 25th, 2003, 01:11 PM @dennol
Wel goed hoor dat men gewoon doorwerkt tijdens de bouwvak. :)
Ben net even gaan kijken naar de heiwerkzaamheden. Ook nu ging het maar moeizaam. Men is gestopt met het heien nadat er praktisch geen beweging meer in zat. Men heeft het heiblok eraf gehaald, waarschijnlijk om hem te vervangen.
Vorige week heb ik toch gezien dat het vrij snel kan, maar als het eruittrekken van de buis op een gegeven moment langer duurt dan het heien zelf, zullen ze toch iets moeten veranderen.
HvM July 25th, 2003, 06:25 PM Originally posted by dennol
In het ED stond vandaag dat de heiwerkzaamheden nog zo'n 7 tot 8 weken zullen duren. Er wordt tijdens de bouwvak gewoon doorgewerkt.
Dat betekent dat ze in week 37 ongeveer kunnen beginnen met de fundering. Hopelijk gaan er dit jaar dan nog een verdieping of 6 de lucht in.
Tobi July 25th, 2003, 07:57 PM Wordt het toch nog spannend waar ze het eerst de lucht in zullen gaan. De Admirant of de Smalle Haven...
crane freak July 25th, 2003, 11:26 PM @HvM
Met een glijbekisting een betonnen kern van 90 meter hoog neerzetten (zoals bij Mahler 4). Mja, dat is dan wel weer erg wensdenkend van mij. :D
caspervc August 11th, 2003, 10:58 AM laat ik hopen dat de vestdijktoren en de admirant tegelijk de lucht in gaan :) :guns1:
dennol August 11th, 2003, 11:18 PM Originally posted by caspervc
laat ik hopen dat de vestdijktoren en de admirant tegelijk de lucht in gaan :) :guns1:
Ik hoop van niet.
De parkeergarage van de Admirant is op z’n vroegst in november klaar en de toren gaat pas begin volgend jaar de lucht in (waarom er nog zo’n twee maanden tussen oplevering van de parkeergarage en bouw van de toren zitten weet ik ook niet).
Vestdijktoren gaat waarschijnlijk al eerder omhoog. Net als HvM hoop ik dat er tegen het einde van het jaar al een paar verdiepingen staan. :)
Remko August 29th, 2003, 09:32 AM Heej, ik ben er ff tussenuit geweest, vakantie enzo, en men camera is nog steeds kapot, dus vandaar...
Maar goed, ligt het aan mij of is het Hoofdstuk Admirant verdwenen op dit forum??? Iemand die iets meer weet?
Juuuuuuuuuu
Remko
HvM August 29th, 2003, 06:59 PM Originally posted by Remko
Heej, ik ben er ff tussenuit geweest, vakantie enzo, en men camera is nog steeds kapot, dus vandaar...
Maar goed, ligt het aan mij of is het Hoofdstuk Admirant verdwenen op dit forum??? Iemand die iets meer weet?
Juuuuuuuuuu
Remko
@ Remko, bij de Admirant zijn ze nog steeds met de kelder bezig en bij de Vestdijktoren zijn ze nog aan het heien. Dit heien duurt tot ongeveer eind september voordat ze de "hoogte" in gaan.
Remko August 29th, 2003, 08:45 PM @ Hvm, ja ik weet precies wat er daar allemaal gaande is, want ik woon er vlak bij, maar dat is niet wat ik bedoel.... Het topic van de Admirant is verdwenen van dit forum. Of ik ben blind geworden...
HvM August 29th, 2003, 09:03 PM Originally posted by Remko
@ Hvm, ja ik weet precies wat er daar allemaal gaande is, want ik woon er vlak bij, maar dat is niet wat ik bedoel.... Het topic van de Admirant is verdwenen van dit forum. Of ik ben blind geworden...
@Remko, je bent niet blind geworden! Hij is idd verdwenen.
Raar maar waar:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
Ook het aantal posts is verlaagd. Ik stond op 467 en nu dus veel lager???:bash:
Remko August 29th, 2003, 09:09 PM Ellendig... en het Admirant topic was al zo ver gevorderd...:moods: Alles weg... :rant: :mad:
Winus August 30th, 2003, 07:07 PM Originally posted by Remko
Ellendig... en het Admirant topic was al zo ver gevorderd...:moods: Alles weg... :rant: :mad:
Jep, dankzij een hele lieve hacker. Zie ook hier (http://skyscrapercity.com/showthread.php?s=&threadid=56467)
dennol September 3rd, 2003, 11:37 PM Is het jullie ook al opgevallen dat ze bij de Vestdijktoren regelmatig na 4 uur nog aan het heien zijn, ondanks eerdere problemen (zie het artikel uit het ED op pagina 11 (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?s=&threadid=29310&perpage=20&pagenumber=11) van dit topic) ?
Ik heb ze de afgelopen weken een paar keer bezig gezien (en gehoord). Een keer om half vijf en een keer om half zeven. Niet dat ik daar problemen mee heb hoor, maar het viel me gewoon op.
Wat de Admirant betreft, inderdaad jammer dat dat topic weg is. :( Ik ben er vanavond nog even langs geweest en zag dat ze al een aardig eind gevorderd waren met de 2e kelderverdieping (verdieping -1) en parkeergarage. Als mijn ouders volgende week terug zijn van vakantie kan ik wel weer eens een keer een paar foto's schieten. Meteen een reden om dat topic weer opnieuw te open.
Als iemand anders eerder foto's wil maken en/of een nieuw Admirant-topic aan wil maken mag dat natuurlijk ook. :D
Winus September 4th, 2003, 10:46 AM Ik kwam net dit plaatje tegen op de site van Prefab Limburg (http://www.prefab-limburg.nl) (van de in de bouwwereld zeer bekende Infra+ vloeren)
Dit maakt een hoop duidelijk wat betreft de gekozen constructie, tenminste als ze ook werkelijk voor deze constructie hebben gekozen.
http://www.prefab-limburg.nl/afbeeldingen/fig-woontoren%20coenen.gif
@Dennol, mooi hoe langer ze heien hoe beter. :)
HvM September 6th, 2003, 03:48 PM [QUOTE][SIZE=1]Originally posted by Winus
Ik kwam net dit plaatje tegen op de site van Prefab Limburg (http://www.prefab-limburg.nl) (van de in de bouwwereld zeer bekende Infra+ vloeren)
Dit maakt een hoop duidelijk wat betreft de gekozen constructie, tenminste als ze ook werkelijk voor deze constructie hebben gekozen.
http://www.prefab-limburg.nl/afbeeldingen/fig-woontoren%20coenen.gif
@Winus, dat lijkt idd.vrekte veel op een in aanbouw zijnde toren.
ben jij trouwens met het aantal posts ook naar beneden geknald door die slome hackers?
Tobi September 7th, 2003, 03:15 PM Ja; dit kan niet missen natuurlijk. Dat kan er maar eentje zijn! :)
Maar er wordt idd flink 'getimmerd' daar aan de Vestdijk. Echt heel de dag door. Ik zie die Heimachine elke keer erges anders staan. Hij heeft dat hele stuk toch onderhand al wel gehad. Zitten die palen nou onderhand nog niet in de grond? :bash:
En dat ze maar eens opschieten met die toren. Ik wil een kraan zien!!! :bleep:
Winus September 7th, 2003, 04:01 PM Uiteraard is dit de Vestdijktoren, maar de vraag is of ze dus kiezen voor een betonnen kern met een staalconstructie of toch voor iets anders.
crane freak September 8th, 2003, 01:35 PM Originally posted by dennol
Men is al bijna acht weken bezig met heien. Dat artikel waar dennol het over had, stond een week na het slaan van de eerste paal in het ED. Als het een beetje mee zit, is men binnenkort klaar met de heiwerkzaamheden.
@Winus
De onderste lagen, met de grote kolommen ontbreken op dat plaatje. Maar het gaat waarschijnlijk meer om die vloeren. Ik ben toch wel benieuwd hoe het bouwen straks zal gaan.
Remko September 8th, 2003, 02:36 PM Ik heb zo het idee dat de hei werkzaamheden voor de toren al afgerond zijn. Want ik weet niet of iemand het gezien heeft, maar die hei machine staat momenteel op een ander stukje grond te heien dan waar de toren zal komen te staan. Misschien dat ze bezig zijn om voor wat omliggende dingen nog iets te heien. En ze zullen deze week wel helemaal klaar zijn dan denk ik.
|
|