View Full Version : Amsterdam: Mahler 4 project

Pages : 1 2 [3]

supercees
November 4th, 2004, 09:35 AM
WTF!!!!!!!! Alleen blijf ik wel bij mijn standpunt... het had allemaal 1,5 keer groter gemoeten om echt uit de verf te komen!

Patrick Highrise
November 4th, 2004, 10:30 AM
idd is die van UN een parel van een toren: WAT EEN DESIGN! :cool: :omg:

Saentown
November 4th, 2004, 10:43 AM
idd is die van UN een parel van een toren: WAT EEN DESIGN! :cool: :omg:

Klasse toren!
We zijn toch best goed bezig in Amsterdam ondanks de geringe hoogtes.

Rabotnik
November 4th, 2004, 11:08 AM
WTF!!!!!!!! Alleen blijf ik wel bij mijn standpunt... het had allemaal 1,5 keer groter gemoeten om echt uit de verf te komen!

Ben ik het volledig mee eens!! Architectuur klasse,maar tja blijft toch behelpen die geringe hoogte!

ldd
November 4th, 2004, 05:25 PM
Een foto die het overzicht goed weergeeft, staat het UN gebouw niet op uitgewerkt zoals in de impressie van Vloepkleedje:

http://www.mahler4.nl/nederlands/images/050_project_stuk2.jpg

ldd
November 4th, 2004, 05:27 PM
Deze is trouwens ook nieuw voor mij, van de Architecten Cie:

http://www.mahler4.nl/nederlands/images/popup/popup_cie1.jpg

Elmo
November 4th, 2004, 08:22 PM
Als je op de snelweg er 's nachts doorheen rijdt wordt het al vrij mooi qua verlichting.

Ik sluit me wel bij de rest aan: 2 torens van 150 meter erbij zal een wereld van verschil maken in de beleving van het gebied. Dat merk je aan de Rembrandttoren. Tot aan de top is die ook 150 meter en zie je al van een veel grotere afstand dan de Zuid-As. Ach...misschien komt het ooit nog eens. :)

Henk
November 4th, 2004, 10:48 PM
@ Idd

Dat is de woontoren die op het moment in aanbouw is.
De afbeelding kende ik overigens ook nog niet.

supercees
November 5th, 2004, 01:12 PM
"Als je op de snelweg er 's nachts doorheen rijdt wordt het al vrij mooi qua verlichting. "

Mooi pasgeleden gelezen in de stadsdeelkrant dat omwonenden hierover al hadden geklaagd... het was te licht... stelletje zeikerds!

Cymen
November 5th, 2004, 02:28 PM
"Als je op de snelweg er 's nachts doorheen rijdt wordt het al vrij mooi qua verlichting. "

Mooi pasgeleden gelezen in de stadsdeelkrant dat omwonenden hierover al hadden geklaagd... het was te licht... stelletje zeikerds!

Ze zouden die klagende bewoner rekeningen moeten sturen, omdat ze licht pikken/gebruiken van de kantoren ;)
Te licht is natuurlijk een kansloos argument, wedden dat ze heel erg gaan klagen als de straatlantaarns opeens uitgaan//

Dr. Dubai
November 5th, 2004, 03:51 PM
mooie impressies. het is dan niet al te hoog, het is zeker wel heel stedelijk!

empersouf
November 5th, 2004, 04:26 PM
Ik geef je groot gelijk, het is een machtig gebouw trouwens.

vinman
November 5th, 2004, 04:47 PM
Ze zouden die klagende bewoner rekeningen moeten sturen, omdat ze licht pikken/gebruiken van de kantoren ;)
Te licht is natuurlijk een kansloos argument, wedden dat ze heel erg gaan klagen als de straatlantaarns opeens uitgaan//

Zo'n argument is er ook al tegen een toren in Assen. Ind. erg kansloos. :sleepy:

EuroMaster
November 6th, 2004, 12:30 AM
dat nieuwe ontwerp van dat zigzaggevelgebouw is echt mooi hoor, topontwerp. wel een dikkertje, maar niet minder indrukwekkend!

kuikentje
November 6th, 2004, 10:56 AM
dat zwembad waar ik het voor aanzie op toyo ito, zal dat er ook daadwerkelijk komen, of is het foto opvulling?

Elmo
November 6th, 2004, 10:59 AM
Waar zie jij een zwembad?

kuikentje
November 6th, 2004, 12:58 PM
op de foto van idd, bij toyo ito, op het dak. (de op een na hoogste)
dat lijkt mij toch eeen zwembad.

Elmo
November 6th, 2004, 04:32 PM
Nou het is een kantoorgebouw, dus de kans dat daar een zwembad zal komen acht ik nihil. :)

Cymen
November 6th, 2004, 05:29 PM
Volgens mij is er wel een kans dat het een vijver word, een groot gedeelte van de daken worden namelijk terassen.

Dr. Dubai
November 6th, 2004, 08:16 PM
die dakterassen ben ik echt een voorstander van, ik vind dat heel mooi om te zien en zo kun je de steden ook schoner maken (in tokyo doen ze dat al).

Winbuks
November 7th, 2004, 03:37 PM
Worden het openbare terassen? Zal wel mooi zijn. :)

Mahler 4 gaat verder op deze trhead wegens 500+ :
Project Mahler 4 deel 2 (http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=149595)