View Full Version : Amsterdam: WTC toren 6 (Voltooid)
Patrick Highrise March 15th, 2003, 11:57 PM Nog een Amsterdams project in aanbouw:
het hoogste gedeelte van het Amsterdamse WTC, de 100m hoge toren 6. Ontwerp KPF.
WTC
15 maart 2003:
http://www.skyscrapers.nl/adam/wtcadam_01.jpg
http://www.skyscrapers.nl/adam/wtcadam_02.jpg
http://www.skyscrapers.nl/adam/wtcadam_03.jpg
http://www.skyscrapers.nl/adam/wtcadam_04.jpg
http://www.skyscrapers.nl/adam/wtcadam_05.jpg
6fran March 16th, 2003, 12:03 AM Zo partick... leuk dagje A'dam vandaag??? :D
wist btw niet dat ze zo ver waren met deze toren!!
Skyscrapercitizen March 30th, 2003, 02:35 PM Dit snap ik niet, 100m, een toren in volle groei, en dan maar geen updates....
Patrick Highrise March 30th, 2003, 02:39 PM tja ik blijf niet elke week op en neer gaan naar A'dam hoor....heb nog meer dingen te doen ;) :D Maar idd Tim het verbaast mij ook! Nou Amsterdammers waar blijven die updates....
Winus March 30th, 2003, 04:00 PM Slome Amsterdammers ook altijd. ;)
Elmo March 30th, 2003, 04:02 PM SuperCees en CityLife laten het een beetje afweten ;)
CityLife March 31st, 2003, 10:03 AM Tja...ik zou wel meer informatie willen verschaffen, maar er valt niet zoveel over te vertellen. Oja...ze zijn weer iets verder dan vorige week...
Serieus, ik vind deze fase van de bouw niet geschikt om er iets zinnigs over te zeggen...zelfs van het definitieve ontwerp heb ik geen helder beeld, al heb ik natuurlijk ook wel impressies gezien...
Tobi March 31st, 2003, 10:07 AM Kan wel tekstuele updates verzorgen :D Volgens mij zijn ze zowat begonnen aan de 15e laag; schiet al aardig op dus...
Tobi March 31st, 2003, 10:09 AM Ow ja; en die toren werd toch 105 meter??? Mooie tegenhanger voor de ABN Amro aan de overkant van de snelweg. Het begint al ergens op te lijken bij het WTC :)
Elmo March 31st, 2003, 10:29 AM Het WTC in Amsterdam is overigens het grootste in de wereld qua vloeroppervlak nu New York even zonder zit. Weet trouwens niet of die "titel" geldt voor of na de uitbreiding in A'dam...
CityLife March 31st, 2003, 10:35 AM Heb van Jan wel eens gehoord dat dat voor de verbouwing al gold.
Oja Tobi...bedankt voor je verhelderende update ;)
Patrick Highrise March 31st, 2003, 10:35 AM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Elmo </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>Het WTC in Amsterdam is overigens het grootste in de wereld qua vloeroppervlak nu New York even zonder zit. Weet trouwens niet of die "titel" geld voor of na de uitbreiding in A'dam...</td></tr>
</table>
WTC's in Azie zouden toch wel groter moeten zijn als het "nieuwe" in Amsterdam??? Ik kan het niet geloven dat we hier ''s werelds grootste hebben....qua opp... :?
Richard March 31st, 2003, 10:50 AM Ik liep er zaterdag nog langs wordt al aardig hoog. WTC 6 zit nu al op een meter of 70. Deze is nu dus hoger dan onze Amsterdamse Twintowers ;)
CityLife March 31st, 2003, 11:01 AM jaja...hij wordt hoger en hoger, totdat z'n hoogste punt bereikt is.
Zo, nu heeft deze Amsterdammer de rest van Nederland ook weer even ge-update...
(zo goed, Elmo?) ;)
supercees March 31st, 2003, 11:24 AM @ Elmo... Ik zat even krap bij kas... dus heb het ontwikkelen van mijn fotorolletjes even uitgesteld. Maar nu ziet het er fin. weer beter uit. Dus ik zal weer actiever gaan worden!
Elmo March 31st, 2003, 11:28 AM @Citylife & supercees:
jullie zijn geweldig!! :D
@PH:
Volgens mij zijn die helemaal niet zo geweldig groot... maar er zal vast wel een lijstje zijn van de vloeroppervlakten van de grootste WTC's in de wereld dunkt me?:?
Skyscrapercitizen March 31st, 2003, 11:32 AM we willen natuurlijk foto's zien!
Winus March 31st, 2003, 01:24 PM Of desnoods een houtkoolschets...
Elmo March 31st, 2003, 01:26 PM of een tekening in stoepkrijt...
Eisso March 31st, 2003, 01:40 PM Jeumig, ik wist niet dat ze al zo ver waren. Weten jullie zeker dat men niet ook bezig is met een toren van 300 meter ergens in de stad? Ofkrijgen we daarpas de foto's van als hij er goed en wel staat?
Elmo March 31st, 2003, 01:47 PM Het is natuurlijk wel te verklaren waarom er zo weinig update posts zijn over Amsterdamse hoogbouw:
- Er zijn minder Amsterdammers dan Rotterdammers op het forum, dus het aantal mensen wat updates kan verschaffen is al kleiner.
- Amsterdamse hoogbouw ligt niet in het centrum, dus is minder aanwezig als in de rest van de steden.
- Supercees zat krap bij kas
- Architectuur is niet altijd even denderend in A'dam.
- enz.
:D
Tobi March 31st, 2003, 02:05 PM - Architectuur is niet altijd even denderend in A'dam.
Ben ik het absoluut niet mee eens.
- Amsterdamse hoogbouw ligt niet in het centrum, dus is minder aanwezig als in de rest van de steden.
Dit maakt meer sense; in Rotterdam hoef je maar een rondje door het centrum te lopen om alle torens op de gevoelige plaat vast te leggen. In Amsterdam wordt dat wat gecompliceerder. Ben je al gauw een halve dag bezig.
Maar nog even topic; die toren wordt toch 105 meter hoog? :?
Winus March 31st, 2003, 02:15 PM Het is natuurlijk wel te verklaren waarom er zo weinig update posts zijn over Amsterdamse hoogbouw:
Aanvulling: De meeste Amsterdammers hier hebben geen digi-cam, wat snelle updates niet ten goede komt.
supercees March 31st, 2003, 02:25 PM en een krappe beurs hhahahaha ;)
Maar een update zuid-as kost mij al gauw een uurtje of 2....
Elmo March 31st, 2003, 02:42 PM @Tobi:
Met die architectuur bedoel ik bv. de Milenniumtoren...die wordt ook 100 meter hoog, maar niemand vind dat ding mooi of interessant, dus ben je natuurlijk ook niet echt geneigd er foto's van te maken.
En in vergelijking als met Rotterdam zijn er ook minder spectaculaire voorstellen. Het beste wat we hier ooit hebben gehad is die Larmagtoren die niet is doorgegaan. In Rotterdam zitten er veel meer (indrukwekkende) projecten in de pijplijn.
Nog als aanvulling op mijn vorige post: Daarnaast is het natuurlijk logisch dat er bijv. vanuit Tilburg en Eindhoven enorm veel projectupdates en foto's komen, omdat daar alles op 1 hand is te tellen (en het daardoor voor hen juist nog veel bijzonderder is als er weer iets wordt voorgesteld enzo) en alles redelijk dicht bij elkaar staat. Als er in Amsterdam weer een torentje van 60/70 meter wordt voorgesteld ligt niemand er echt wakker van...Vooral om het bijna nooit een echte aanvulling is op de skyline, omdat alles zo verspreid en buiten het centrum staat. Het heeft gewoon geen echte impact op het straatbeeld.
Van Sloterdijk wordt ik niet echt warm of koud...het is echt een kil kantorenpark. Wat woontorens zou denk ik al veel hebben gescheeld.
Ik denk echter dat als er concrete voorstellen voor de Omvalcluster komen men in Adam echt wel weer wakker wordt, want dat is gewoon een mooi en interessant gebied.
Maar dat is mijn visie :)
supercees March 31st, 2003, 02:49 PM Ik deel deze visie met je Elmo... sloterdijk vind ik niet veel aan... ja de Arena is wel aardig... de Zuid-As... ja... dat ligt tot op heden er ook een beetje verloren bij...
Enkel de Omval is een mooi gebied met leuke torens!
Winus March 31st, 2003, 03:23 PM Van de Omval en de ING-Schoen had ik graag een uitgebreide updatepost gezien, helaas is het daar nu te laat voor. :(
supercees March 31st, 2003, 03:40 PM Ja de ING vind ik foeilelijk... dus daar ga ik geen foto's van maken!
Winus March 31st, 2003, 03:42 PM Hoeft ook niet, die heb ik zelf al eens gemaakt.
Patrick Highrise March 31st, 2003, 03:45 PM Erger is nog dat je als forummer van BENEDEN DE RIVIEREN (ROOSENDAAL) EEN HALVE DAG KWIJT BENT AAN AL DIE UPDATES..... :D ;)
Voortaan mag je sloterdijk sowieso overslaan; wat een K-gebied zeg...had toch iets veel beter mee gedaan kunnen worden. De meeste updates hebben nu te maken met de Zuidas lijkt me dus jullie zijn geen halve dag meer kwijt! :D
Ach had ik wat te doen die zaterdag (15 mrt..) :)
Tobi March 31st, 2003, 03:52 PM Vind Sloterdijk nou niet zo verkeerd. Chrystal tower en vooral het belastingkantoor vind ik zeer de moeite waard. Het gebied is alleen een beetje misplaatst, maar welke hoogbouwspot is dat niet in Amsterdam? :D Het blijft gewoon doodzonde dat de torens van de Arena, Omval, Zuidas en Sloterdijk niet op 1 hoop zijn gegooid. Stel je eens voor wat voor een cluster dat zou opleveren. :eek:
Volgens mij is er tot voor kort nooit echt een degelijke hoogbouwvisie ontwikkeld. Nu gaan ze ineens alles op de Zuidas neerplempen, zijn ze alleen wel een beetje laat mee...
Saentown March 31st, 2003, 03:58 PM @tobi
Het wtc kantoortoren wordt inderdaad 105 meter groot.
Zelf begin ik steeds meer onder de indruk te komen van sloterdijk, begint al aardig stedelijk gebied te worden. De omval blijft met het schieland gebied in Rotterdam de mooiste hoogbouw clusters van Nederland. Ik heb geen digi camera anders wil ik wel 1 keer in de maand een update maken. Zal eens vragen aan vriend of ik zijn digi camera mag lenen.
Elmo March 31st, 2003, 04:05 PM En als die 2 torens van ruim 100 meter er nou ook nog bijkomen in het Omvalgebied zou het echt een geweldig mooi gebied worden!! Het liefst natuurlijk moet er een toren van ruim 150 meter tussen zitten :D
Wat ik niet snap: Sloterdijk is een van de weinig gebieden waar echt hoog gebouwd mag worden...waarom doen ze het dan niet?! :bash: Moet je eens kijken wat een exposure je als bedrijf krijgt als je daar je hoofdkantoor van 200 meter hoogte zou bouwen!
supercees March 31st, 2003, 04:15 PM Omdat het stelletje pummels liever een groot aantal blokkendozen weg zet!
Patrick Highrise March 31st, 2003, 04:21 PM @ Tobi, heb je de Crystal Tower al eens van achteren bekeken....vooral niet doen want dan ga je :puke:
Voorkant is zeer zeker heel erg aardig (nix mis mee), Belastingkantoor kan ook nog net maar de rest das toch 80 in een dozijn zeg...
Zuid as blijft denk ik toch lokatie nr 1 met ZO op 2....Sloterdijk is het gewoon niet...imho
Richard March 31st, 2003, 05:20 PM @ PH
Mee eeeeeeeeeeeeeeens!!!!!!!!!!!!!
Verder: Teleporttoren is redelijk, LGP4 idd 13 in dozijn en milenniumtoren is ook niet om over naar huis te schrijven. Wat heb je daar nog meer voor rommel?????? O ja, Trinitybuilding :puke:
supercees March 31st, 2003, 05:33 PM Ik vind dat we Sloterdijk moeten verstoten!
Rabotnik March 31st, 2003, 06:33 PM Het was gisteren een mooie (warme) dag en heb met mijn vriendin welke niet uit Amsterdam komt de mooie plekken laten zien waaronder een stevige wandeling over de grachten,Bickerseiland,prinseneiland enz.Wat haar opviel was mijn liefde voor de stad omdat ik over alles heel enthiousast vertelde.En ja dacht ik bij mijn zelf ''dit is AMSTERDAM''. En tja Sloterdijk,Zuid-As,zuid-Oost met hun teleurstellende hoogte bebouwing zal nooit die charme krijgen wat de historische binnenstad wel heeft.Amsterdam heeft nu eenmaal niet die ambitie om een skyline neer te zetten zoals Rotterdam..........zeer jammer.Maar kwestie van helaas.
supercees March 31st, 2003, 06:42 PM Ja je doet er niks aan... in Amsterdam kan ik ook niet echt genieten van de hoogbouw... in tegenstelling tot Den Haag en Rotterdam!
Marcellus Bastardus March 31st, 2003, 11:05 PM @ Richard
Als ik me niet vergis wordt die Teleporttoren de Apenrots genoemd.
CityLife April 1st, 2003, 09:39 AM De Apenrots staat aan de overkant van de Amstel tegenover de omval. Het is dat witte overhangende gebouw. Zou best kunnen dat die teleporttoren ook de apenrots wordt genoemd, maar de enige echte staat aan de amstel.
Marcellus Bastardus April 1st, 2003, 09:43 AM @ City Life
Dat is toch de Rivierstaete die jij noemt?
supercees April 1st, 2003, 09:57 AM Ja dat moet hem zijn.....
Aan de Amstel tegenover de Omvalcluster...
http://members.lycos.nl/supercees1/hpbimg/NL-A-Rivierstaete1.jpg
http://members.lycos.nl/supercees1/hpbimg/NL-A-Rivierstaete2.jpg
http://members.lycos.nl/supercees1/hpbimg/NL-A-Rivierstaete3.jpg http://members.lycos.nl/supercees1/hpbimg/NL-A-Rivierstaete4.jpg
Winus April 1st, 2003, 09:58 AM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Marcello </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>@ Richard
Als ik me niet vergis wordt die Teleporttoren de Apenrots genoemd.</td></tr>
</table>
Volgens mij hebben alle gebouwen van Alberts & Van Huut de bijnaam "Apenrots"
Maar de Rivierstaete heeft ook wel enige kenmerken van een apenrots.
Marcellus Bastardus April 1st, 2003, 10:19 AM In mijn studententijd ben ik koerier geweest en moest ik wel 's in de Rivierstaete zijn. De 1e keer ook meteen verdwaald in dat gebouw....lekker handig voor een koerier ;)
CityLife April 1st, 2003, 10:40 AM Klopt...Rivierstaete bedoel ik. Hiervan is de bijnaam de aperots. Maar ik sluit niet uit dat er tal van andere gebouwen zijn met dezelfde nick. Het is namelijk nogal een cliché bijnaam
Rabotnik April 1st, 2003, 06:00 PM Hogeschool van Amsterdam(was vroeger de Postbank),naast de Rembrandtoren.Word ook de apenrots genoemd,al veel langer dan de gebouwen van Alberts&Van Huut.
Richard April 3rd, 2003, 02:54 PM Hé heren. Sinds enkele weken komt de nieuwbouw WTC boven de rest uit en dat geeft best een bijzonder gezicht. Zeker met de gedachte dat WTC 6 nog groeit. Ik zal binnenkort (belofte maakt schuld, maar ja...) even de oude situatie laten zien (zonder 105m WTC) en de huidige en ik zal vervolgens zo vaak mogelijk een update maken. Ik verwacht dat de nieuwbouw al binnen een paar maanden zijn hoogtepunt bereikt. Mee eens?
Richard April 3rd, 2003, 02:55 PM O ja, de foto's komen dan vanuit de HvA,o sorry 'de apenrots'.
Patrick Highrise April 3rd, 2003, 07:11 PM aan die belofte zullen we je houden hoor!!! :)
CityLife April 4th, 2003, 10:22 AM Vastgoedmarkt.nl:
Bouw World Trade Center Amsterdam fase V
(03-04-03) Wethouder Duco Stadig van Amsterdam zal op woensdag 9 april de eerste paal slaan van fase V van het World Trade Center Amsterdam.
Fase V is de laatste fase van de uitbreiding van het World Trade Center Amsterdam in de Zuidas en omvat de bouw van een ondergrondse parkeergarage voor ongeveer 1200 auto’s, de grootste ondergrondse fietsenstalling van Amsterdam (2500 fietsen) en de herinrichting van het Zuidplein. Het plein zal aan de oostelijke en westelijke zijde worden omzoomd door het World Trade Center Amsterdam. Aan de zuidzijde wordt het plein begrensd door het NS/metro station Zuid/WTC. In noordelijke richting sluit het plein aan op de as van Berlage.
De oplevering van het Zuidplein wordt verwacht in mei 2004, gelijktijdig met de oplevering van de aan het Zuidplein gelegen nieuwbouw van het World Trade Center Amsterdam. De ontwikkeling van dit project is een samenwerking van gemeente Amsterdam, ING Real Estate en Kantoren Fonds Nederland. Beide laatste partijen zijn eigenaar van het World Trade Center Amsterdam.
Tobi April 4th, 2003, 10:26 AM Ik verwacht dat de nieuwbouw al binnen een paar maanden zijn hoogtepunt bereikt. Mee eens?
Zekers mee eens! Volgens mij gooien ze er meer dan een laag per week bovenop. Ze zijn nu al bezig met de 16e, dus reken maar uit...
CityLife April 4th, 2003, 10:36 AM Weet iemand eigenlijk hoeveel verdiepingen deze toren krijgt? Ik schat zelf zo'n verdieping of 28, maar dat is een beetje natte vingerwerk...
Tobi April 4th, 2003, 10:59 AM Volgens skyscrapers.com 25 verdiepingen...
Saentown April 4th, 2003, 11:08 AM Tobi: Nu je in Amsterdam werkt mag ik vragen wat voor indruk krijg jij van al die projecten in Amsterdam?? Er wordt aardig wat gebouwd in Amsterdam. Moet eens in Eindhoven kijken, maar stel ik uit zodra ze met die vestdijk toren beginnen.
Richard April 4th, 2003, 11:12 AM Ing laat nu ook echt zijn hoogbouwsporen na in Amsterdam. ABN-Amro kan er trouwens ook wat van.
Tobi April 4th, 2003, 11:42 AM Er wordt giganisch gebouwd in Amsterdam. Daar kan Rotterdam momenteel nog een puntje aan zuigen. Ik heb de kranen tot nu toe nog niet kunnen tellen, zoveel zijn het er. Ik verheug me met name op de aanleg van Mahler4. Die ene kraan lijkt overigens al flink op hoogte. Maar ook door de rest van amsterdam staan veel kranen (wat gebeurt er eigenlijk bij het Olympisch stadion?). Het enige punt is dat er nog steeds te weinig wordt gecentreerd. Het is zo jammer dat er zo verschrikkelijk veel mooie en grootse projecten worden gebouwd, maar dat er bijna niet geclusterd wordt. Het WTC-gebied begint nu ergens op te lijken, maar ik vind dat de gemeente gewoon moet stellen dat er maar 1 plek is voor hoogbouw. Als daar alles wordt neergezet, kan Amsterdam echt nog wel een modern smoelwerk krijgen. Nu blijft het (in mijn ogen zeer gewenste) La Defense-effect uit...doodzonde!
Zoals ik al eens eerder heb gezegd staan er echt veel mooie en hoge torens in Amsterdam, ze missen alleen impact doordat ze zo alleen zijn. Tijd voor 1 centraal hoogbouwgebied! Want nu lijkt het erop dat alles naar de Zuidas gaat, maar die twee 150'ers gaan weer naar de Arena... :bash: Ik kan hier nog wel uren over doorgaan, maar ik vind het hoogbouwbeleid van Amsterdam echt bout! En dat terwijl er zoveel grote en architectonisch hoogstaande projecten op stapel staan...
In z'n geheel geeft het overigens wel een hele stedelijke uitstraling, maar de gebieden Omval, Arena, WTC en Sloterdijk liggen gewoon heel ver uit mekaar, nadeel van een Big City.
CityLife April 4th, 2003, 12:27 PM Overigens kan ik maar 1 impressie vinden van deze toren en die komt van de site van Deltametropolis:
http://deltametropolis.nl.tripod.com//sitebuildercontent/sitebuilderpictures/worldtradecenter1.jpg
Iemand die nog meer impressies heeft?
supercees April 4th, 2003, 12:40 PM @ Tobi.. dat bij het olympisch stadion zijn wat apartementblokjes... 6 hoog ofzo, dus valt tegen. Maar idd. er wordt teveel verspreid. Maar architectonisch hoogstaand? Op een enkele uitzondering na ben ik het hier niet echt met je eens...
Tobi April 4th, 2003, 01:13 PM @ Citylife: Op www.skyscrapers.com staat een maquette die in mijn ogen heel wat dichter in de buurt komt qua design dan deze impressie. Wat ik zie van de gevelbekleding is heel anders dan deze vage impressie. Deze maquette geeft het echter een heel stuk beter weer naar ik dacht:
http://www.skyscrapers.com/re/en/im/df/148741/
@Cees: Niet alles is even mooi, maar architectonisch wel verantwoord. Millenium building is niet zo flashy, maar zeker apart. Mahler 4 vind ik ook helemaal niet verkeerd qua ontwerp om nog maar te zwijgen van de Arch. Ik vind niet dat Amsterdam echt te klagen heeft qua ontwerpen hoor. En er staan ook al best wel aparte gebouwen. Alleen die twee keer 150 meter vind ik niet zo speciaal als ik gehoopt had.
Richard April 4th, 2003, 01:58 PM @Tobi
Die ontwerpen zijn nog niet eens definitief, dus hoe ze er uit komen te zien is volgens mij nog écht afwachten.
CityLife April 4th, 2003, 02:08 PM Eh...je mag toch aannemen dat ze eerst definitieve ontwerpen hebben alvorens ze beginnen met bouwen...?
@ Tobi
waarom denk je dat die van skyscrapers.com het definitieve ontwerp beter benadert dan die andere die bij Deltametropolis op de site staat?
Tobi April 4th, 2003, 02:15 PM Bekijk die maquette maar eens goed. Is precies dezelfde glazen gevel als ze nu onder in de toren aan het zetten zijn. Misschien dat dat andere plaatje ook wel helemaal strookt qua vorm, maar je krijgt veel minder een beeld van de gevel.
Daarnaast zijn maquettes bijna altijd precies de miniatuur van het uiteindelijke resultaat. Daar zijn ze tenslotte voor. Ik denk dat deze maquette een heel aardig beeld geeft van de toren.
Elmo April 12th, 2003, 10:42 AM En voor het eerst sedert een maand maar weer eens een update-je:
Naast de Mahlerbouwput genomen:
http://members.lycos.nl/lulhoofd2/amsterdam/wtc1.jpg
Tussen de WTC torens in:
http://members.lycos.nl/lulhoofd2/amsterdam/wtc2.jpg
http://members.lycos.nl/lulhoofd2/amsterdam/wtc3.jpg
Misschien een stomme vraag, maar het WTC was vroeger blauw. Hebben ze de gevels opnieuw bekleed?
supercees April 12th, 2003, 11:18 AM Ja, daar is nog een heel gedoe om geweest met de architect. Die heeft dan ook veel knaken gehad omdat het veranderd is....
Verder heb je al het gras voor mijn voeten weggemaaid ;)
Maar ik ben je wel dankbaar...
Skyscrapercitizen April 12th, 2003, 11:42 AM @ Supercees
Jouw foto's willen we ook zien hoor! Hopen dat je andere kliklocaties hebt uitgekozen.
@Elmo
Heel erg bedankt voor deze update. Dit deel had ik zeker niet willen missen. Het is altijd prachtig om die open verdiepingen te zien, en onderaan de gevek te zien opkomen. Bij de Kennedytoren in Eindhoven was dat mooi, die was al op hoogste punt voordat ze met de gevel begonnen!
Rabotnik April 12th, 2003, 08:32 PM Schiet in iedergeval op met de WTC toren mij benieuwen als die af is,nu kun je er nog niet al te veel van zeggen.Impressies zijn vaak bedriegelijk is mij wel meerdere keren opgevallen.Net als die bouwpakketen die je als kind in elkaar zette,eenmaal af zag het er nooit zo uit als dat die op de voorkant van de doos stond afgebeeld.
Patrick Highrise April 12th, 2003, 09:03 PM Ja thenks Elmo!! :okay:
ldd April 14th, 2003, 11:57 AM @FM Sommige mensen kunnen nou eenmaal wat beter een bouwpakket in elkaar zetten dan anderen... geeft niet hoor, kun jij ook niet helpen :D
De niet-clustering van Amsterdam vind ik juist wel wat hebben. Je doet een rondje ringweg en telkens doemt er een nieuwe verrassing op (als je onbekend bent dan). Niet dat je op een aantal torens afkomt, erlangs rijdt en dat was het dan. Overigens vind ik wel dat er meer torens bij moeten komen!!! De hoogte lariekoek vanwege Schiphol of zendmasten kan gewoon geen steekhoudend argument zijn. Er is gewoon geen hoogbouwcultuur in Amsterdam volgens mij. Weten jullie nog al het verzet tegen de Rembrandt-toren? En het gezeur om de twee keer 150 meter bij de Arena? Die staan er trouwens nog niet eens... Omdat er in het centrum niet hoog mag worden gebouwd, gebeurt dat aan de randen van de stad. Daar is toch nog wel genoeg ruimte, men hoeft dus niet heel hoog te bouwen en men gaat verspreiden over diverse locaties. Dit is volgens mij de reden dat er geen echt hoge gebouwen in Amsterdam staan en er ook niet zo snel zullen komen. Misschien later nog in Zuidoost, maar dan moet eerst de markt aantrekken.
p.s. Bedankt voor de updates, wandelaars!
supercees April 14th, 2003, 12:39 PM @ Tim... ja ze zijn vanuit een iets andere hoek.... veilig in het bezit van de HEMA nu... morgen probeer ik iets eerder weg te gaan van werk zodat ik ze kan halen!
Richard April 14th, 2003, 01:00 PM Ten overvloede????
4 april 2002
http://oege.ie.hva.nl/~geurts14/Zuidas%20tot%20en%20met%2014-04-2003/WTC6%20begin.jpg
24 juni 2002
http://oege.ie.hva.nl/~geurts14/Zuidas%20tot%20en%20met%2014-04-2003/WTC%206,2.jpg
24 juni 2002
http://oege.ie.hva.nl/~geurts14/Zuidas%20tot%20en%20met%2014-04-2003/wtctweeling1en2.jpg
januari 2003
http://oege.ie.hva.nl/~geurts14/Zuidas%20tot%20en%20met%2014-04-2003/WTC%206,%207.jpg
De volgende foto's 11 april 2003
http://oege.ie.hva.nl/~geurts14/Zuidas%20tot%20en%20met%2014-04-2003/Zuidas,%2011%20april%202003,%202%20049.jpg
http://oege.ie.hva.nl/~geurts14/Zuidas%20tot%20en%20met%2014-04-2003/Zuidas,%2011%20april%202003,%202%20010.jpg
http://oege.ie.hva.nl/~geurts14/Zuidas%20tot%20en%20met%2014-04-2003/Zuidas,%2011%20april%202003,%202%20007.jpg
http://oege.ie.hva.nl/~geurts14/Zuidas%20tot%20en%20met%2014-04-2003/Zuidas,%2011%20april%202003,%202%20004.jpg
Nog even terug in de tijd: 26 april 2002 (vanaf de HvA)
http://oege.ie.hva.nl/~geurts14/Zuidas%20tot%20en%20met%2014-04-2003/WTC,%207.JPG
En afgelopen vrijdag, 11 april 2003 (vanaf de HvA)
http://oege.ie.hva.nl/~geurts14/Zuidas%20tot%20en%20met%2014-04-2003/Zuidas,%2011%20april%202003%20005.jpg
Rotterdam Highrise April 14th, 2003, 02:44 PM Nooit ten overvloede. :)
Leuk die foto's op een rijtje. Je ziet hem gestaag groeien.
supercees April 14th, 2003, 02:46 PM Ik heb vanuit mijn kamer ook nog een paar leuke pano's gemaakt...(maar die zijn nog bij de hema).. ja elke week groeit tie een beetje!
Rabotnik April 14th, 2003, 03:32 PM Ben benieuwd of er al schot in de zaak zit wat betreft de RAI (hotel) Toren.Zou mooi zijn !
supercees April 14th, 2003, 03:40 PM Ik vrees van niet... :(
Rabotnik April 14th, 2003, 04:12 PM Nee ik eigenlijk ook niet!?
Cymen April 14th, 2003, 08:13 PM Ik heb de Rai meteen maar gemailed, ik vond het ontwerp van die toren namelijk erg mooi en ik ben echt pro voor.
Rabotnik April 14th, 2003, 09:10 PM Ik vind het ontwerp voor die RAI hoteltoren ook mooi,mits deze dan dus wel minstens 125 Meter gaat worden.Want er waren al weer plannen voor 2 lagere torens.Maar afwachten want we horen er helemaal niets meer van.
Skyscrapercitizen April 14th, 2003, 10:57 PM Ha, ik ben blij met de meer updates nu. Er is in Amsterdam teveel hoogs in aanbouw om zomaar voorbij te laten gaan!
Bedankt voor alle foto's!
Cymen April 15th, 2003, 12:28 PM Zeer geachte heer Visser,
Amsterdam RAI heeft de ambitie om het RAI complex een kwalitatieve
impuls te geven. Eem hotel kan daar onderdeel van uitmaken. Over de
invulling daarvan valt op dit moment echter nog niets concreets te
melden. We verwachten daar midden 2003 concreter over te kunnen worden.
Met vriendelijke groet,
Jan Wildenberg
Corporate Communicatie
De plannen zitten duidelijk in de ijskast, jammer.
CityLife April 15th, 2003, 12:33 PM Dat die plannen niet doorgaan was allang bekend, maar wat positief is is dat ze dus blijkbaar wel snel een besluit nemen over de uitbreiding en daarmee dus ook over de rai-toren(s). Maar reken er maar niet op dat het ontwerp wat bij ons allen bekend is ooit nog doorgaat op die plek. Het zullen wel weer van die lullige torentjes worden...we zullen zien.
Richard April 15th, 2003, 12:35 PM Nou, zeker geen slecht antwoord Sijmen. Ik haal er niet uit dat het project niet doorgaat. Al zal je dit soort (haast standaard) verhalen gauw horen van iemand die over zijn bedrijf communiceert. Waarschijnlijk krijgen wij dan over 2 maanden te horen dat het definitief niet doorgaat, maar wie weet...
Rabotnik April 15th, 2003, 09:07 PM We wachten het wel weer af!
Patrick Highrise April 16th, 2003, 06:09 PM Ook van het WTC vandaag foto's genomen.
16 april 2003:
http://www.skyscrapers.nl/16april/wtc_1.jpg
http://www.skyscrapers.nl/16april/wtc_2.jpg
http://www.skyscrapers.nl/16april/wtc_3.jpg
http://www.skyscrapers.nl/16april/wtc_4.jpg
http://www.skyscrapers.nl/16april/wtc_5.jpg
http://www.skyscrapers.nl/16april/wtc_6.jpg
http://www.skyscrapers.nl/16april/wtc_mahler_1.jpg
:cool:
Skyscrapercitizen April 16th, 2003, 10:33 PM Hoe laat was je daar? Ik was er ook rond half 11.
Patrick Highrise April 16th, 2003, 10:41 PM ik was er wat eerder, tussen ongeveer half 10 en 10 uur. Daarna naar de RAI. :)
Skyscrapercitizen April 16th, 2003, 10:53 PM aha, uurtje eerder dan ik dus. Dan is mijn update meer up to date straks!;)
Ben je in de Rai naar de Urban Planning beurs geweest?
Richard April 17th, 2003, 11:12 AM @Tim en Patrick
Kijk dat vind ik nu tof dat de Amsterdammers worden geholpen met de updates. Ik hoop alleen niet dat het nu weer 3 maanden duurt voor de volgende reeks komt, behalve dan die van jou Tim, ik wacht gespannen af. :)
supercees April 17th, 2003, 11:24 AM @ Richard. Goed nieuws, mijn buurjongen heeft een nieuwe digicam gekocht en zei zelf tegen mij: He als je nog updates wil maken voor je vriendjes van het forum, dan mag je die van mij gewoon lenen! Dus nu gaat het echt geen maanden meer duren!
Richard April 17th, 2003, 11:32 AM Dat is beter SC. Nog ff en er zijn hier meer Amsterdamse pics dan Rotterdamse te zien :D.
Elmo April 17th, 2003, 11:36 AM zo heb je idd een maand geen updates over Amsterdamse projecten en nu stromen ze binnen en staan mensen in de rij om ze te mogen posten op het forum! :D
Patrick Highrise April 17th, 2003, 11:43 AM Nee ik ben naar de andere beurs geweest in de RAI (over ICT, Networking etc...) Urban Planning had ook nog gekund hadden we ook nog ergens vrijkaartjes voor maar in slagbomen, bankjes etc had ik weinig zin? Ben jij daar dan wel naar toe geweest; heb ik wat gemist...:)
@The Amsterdam Gang:
Ja ik ga niet elke week met de trein even naar Adam (a =/- €30,-- excl ontwikkelingskosten foto's...) ;) :D:baaa:
supercees April 17th, 2003, 11:46 AM Nummertjes trekken... of zou het door het lekkere weer komen? Nu wil iedereen wel naar buiten. Maar ik zal morgen eens een heel rondje maken... Met tegenzin zelfs Sloterdijk!
Richard April 17th, 2003, 11:49 AM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by supercees </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>Nummertjes trekken... of zou het door het lekkere weer komen? Nu wil iedereen wel naar buiten. Maar ik zal morgen eens een heel rondje maken... Met tegenzin zelfs Sloterdijk!</td></tr>
</table>
Ja ja, geloof je het zelf??? Alles behalve Sloterdijk is ook goed hoor! :)
Skyscrapercitizen April 19th, 2003, 05:24 PM Geen wooooooorden maar plaahaatjes....
http://www.skyscrapercity.com/photopost/data/508/5117-04-03_6.jpg
http://www.skyscrapercity.com/photopost/data/508/5117-04-03_2.jpg
Tobi April 22nd, 2003, 12:03 PM Leve Tim de Bruijn!!! :D
Wat ik me afvraag he; ze zijn nou bezig met de zestiende laag, maar het gebouw is volgens mij nog niet veel hoger dan een meter of 55. Het gebouw wordt 25 verdiepingen en 105 meter... rekenen we even mee? Nog 9 lagen erop levert toch nooit 105 meter op, of schat ik de hoogte nou helemaal verkeerd in? :?
Elmo April 22nd, 2003, 12:13 PM @Tobi:
Ik denk het laatste...
Richard April 22nd, 2003, 12:26 PM @Tobi
De toren is nu al 70 á 75m.
Zouden de bouwvakkers weten dat veel fotografen van het HHF afkomstig zijn??
:D
Elmo April 22nd, 2003, 12:54 PM kunnen we geen visitekaartjes laten drukken? ;)
Tobi April 22nd, 2003, 01:12 PM 70 a 75 meter; hij oogt echt zoveel lager... Komt waarschijnlijk door z'n niet al te lage en compacte omgeving...
supercees April 25th, 2003, 11:46 AM Daarnet door mij gemaakt... hij is al bijna bovenaan :(
http://members.lycos.nl/supercees2/hpbimg/NL_AM_Panorama-Zuidas-25-Ap.jpg
Elmo April 25th, 2003, 12:12 PM heej...die foto komt me bekend voor! :P
Patrick Highrise April 25th, 2003, 12:19 PM Oh my god....dat ding gaat wel erg snel he!!! :)
Mahler dus... WTC heeft nog wel even te gaan hoor die gaan niet zo snel....
Richard April 25th, 2003, 12:23 PM Goede foto SC, helaas een beetje wazig achterin, maar een goede positie. Het wordt al een aardige skyline. Mahler heeft intussen WTC6 ingehaald en zit nu denk ik op zijn max. > 90m.
supercees April 25th, 2003, 12:24 PM JA beetje wazig... maar dat heb je met die digitale zoom... maar ja als ik met mijn spiegelreflex op pad ga.... dan zijn jullie me weer allemaal voor ;)
Rabotnik April 25th, 2003, 07:42 PM Door die geringe bouwhoogte van maar 80 t/m 105 Meter zul je de (skyline)in de toekomst niet echt goed kunnen zien,daar het WTC er voor staat vrees ik
Rotterdam Highrise April 25th, 2003, 08:39 PM Denk dat je dalijk wel een leuke skyline krijg, maar dat ie weer gaat 'verdwijnen' doordat het vol komt met gebouwen van ongeveer dezelfde hoogte. Dus foto's maken nu het nog kan! :D
Touwens die WTC 6 is wel een mietje! Die laat zich inhalen door Mahler terwijl ie een flinke voorsprong had. :D
Patrick Highrise April 26th, 2003, 04:46 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Rotterdam Highrise </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>....
Touwens die WTC 6 is wel een mietje! Die laat zich inhalen door Mahler terwijl ie een flinke voorsprong had. :D</td></tr>
</table>
:rotf: :rotf: :rotf: :lol: :D
supercees May 3rd, 2003, 10:23 PM Zo te zien uit het raam is WTC op haar hoogste punt... en dat valt een beetje tegen :(
Rabotnik May 4th, 2003, 12:57 AM Kom er net vandaan stond op de metro te wachten vandaar.Zo te zien zal die denk ik toch nog wel wat hoger worden,daar de aan de overkant gelegen ABN-AMRO hoger is.En deze toren moet dus ook naar de 105 meter.Ach ja 105 meter............het is wat.
Richard May 6th, 2003, 11:52 AM @RH
Het is natuurlijk maar net van welk punt je het bekijkt. Vanaf mijn school gezien staat nieuwbouw WTC6 achter WTC en niet Mahler zoals op de foto van SC te zien is.
@SC
Ik heb vandaag nog even gekeken vanuit mijn school naar WTC en volgens mij groeit deze nog wel zeker 10 a 15 m. Vergelijk het maar eens met ABN-Amro, ik het idee dat het vanaf jouw plek iets moeilijker te zien is.
supercees May 6th, 2003, 12:11 PM Jullie hebben gelijk... ik was even in de war met de Mahler... die is wel uitgegroeid volgens mij! (de bekisting bovenin is weg)
Rotterdam Highrise May 6th, 2003, 12:31 PM @Richard
Ik had het meer over een jaar of tien.
Tobi May 6th, 2003, 12:35 PM Nee man; WTC is toch nog niet op het hoogste punt? Dat kan nooit. Ik gok dat 'ie net een metertje of 80 is (liftschacht he). Ik heb het nog eens goed bekeken en van een afstandje torent de ABN er nog steeds een flink stuk bovenuit, dus de WTC-toren kan nog lang niet het hoogste punt bereikt hebben. Of hij moet lager worden dan 105 meter...:baaa:
supercees May 6th, 2003, 12:47 PM Tobi je hebt helemaal gelijk... ik heb net weer uit het raam gekeken en ze zijn nog druk bezig... daarentegen is bij de Mahler de bekisting bovenin om de liftschacht weg.... :(
Tobi May 6th, 2003, 12:56 PM Ja, ik zag het. Maar die liftschacht zit al wel tegen de 100 meter aan denk ik. Misschien dat de lift niet hoger gaat. Maakt niet uit; zolang die toren maar de moeite waard wordt. Zal wel lukken denk ik... Als 'ie net zo wordt als op de impressies komt alles goed...:)
Rabotnik May 6th, 2003, 03:39 PM Alleen de vraag is van welke toren is nu die liftschacht?
supercees May 6th, 2003, 03:43 PM Volgens mij van deze...
http://www.mahler4.nl/beelden/Tokyo-Ito.jpg
Elmo May 6th, 2003, 03:47 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Frozen Metal </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>Alleen de vraag is van welke toren is nu die liftschacht?</td></tr>
</table>
Dat heeft Jan lopen analyseren op 1 van de laatste pagina's in het update topic Mahler 4...
supercees May 6th, 2003, 03:49 PM Daar heb ik hem ook vandaan hoor ;)
Tobi May 6th, 2003, 04:04 PM Skon torre!
Wel aardig dat alle torens van Mahler4 een ander gezicht krijgen. Dan krijg je echt een afzonderlijke skyline, zeg maar...:cool:
Richard May 12th, 2003, 09:54 AM Zaterdag 10 mei 2003:
http://oege.ie.hva.nl/~geurts14/Zuidas%20tot%20en%20met%2014-04-2003/P5101911.JPG
Niet echt veel verschil dus met 1 maand terug
http://oege.ie.hva.nl/~geurts14/Zuidas%20tot%20en%20met%2014-04-2003/Zuidas,%2011%20april%202003%20005.jpg
prohoog May 12th, 2003, 10:00 AM ik vind het anders nogal een verassende vooruitgang, ik wist niet datíe er dusdanig bovenuit zou komen te steken
supercees May 12th, 2003, 10:00 AM Jawel ... het verschil is dat de kranen in een andere positie staan :D
Skyscrapercitizen May 12th, 2003, 12:15 PM Jammer dan ABN er niet opstaat, dan had je kunnen vergelijken hoe hoog het moet worden.
Richard May 12th, 2003, 03:05 PM http://oege.ie.hva.nl/~geurts14/Zuidas%20tot%20en%20met%2014-04-2003/P5101912.JPG
:)
Skyscrapercitizen May 12th, 2003, 03:10 PM Dank u, dan komt er dus niet veel mer bij!
Richard May 12th, 2003, 03:13 PM Nou, ik denk nog 10 a 15 m. De foto geeft een beetje een vertekend beeld.
Skyscrapercitizen May 12th, 2003, 03:23 PM Dat zeg ik, komt niet veel meer bij. 10 meter is niet veel toch?
CityLife May 12th, 2003, 03:33 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Tim de Bruijn </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>Dat zeg ik, komt niet veel meer bij. 10 meter is niet veel toch?</td></tr>
</table>
Voor Amsterdamse begrippen wel!!!
Richard May 12th, 2003, 03:36 PM :D
supercees May 12th, 2003, 06:31 PM Hier is tie dan eindelijk... Foto's zijn afgelopen vrijdag gemaakt vanaf het balkon van mijn vriendin's huis...
http://www.skylinerotterdam.info/forum/album_pic.php?pic_id=174
Ingezoomd:
http://www.skylinerotterdam.info/forum/album_pic.php?pic_id=173
Sorry voor de niet zo goede kwaliteit... :(
CityLife May 12th, 2003, 06:37 PM @supercees
Churchillaan?
supercees May 12th, 2003, 07:19 PM Roelof Hartplein boven de bieb!
Richard May 12th, 2003, 08:03 PM Oke dan Cees, de lang verwachte update.
En nu moet je deze update plek en dus je vriendin wel vasthouden he!!! :)
supercees June 1st, 2003, 08:37 PM @ Richard... ik ben nog steeds bezig met het vasthouden van mijn vriendin.., maar ik heb haar toch maar even losgelaten om naar buiten te kunnen en deze foto te maken... ;)
29 mei
http://skylinerotterdam.info/forum/album_pic.php?pic_id=290
http://skylinerotterdam.info/forum/album_pic.php?pic_id=309
supercees June 2nd, 2003, 11:47 AM Zonde van de ruimte vooralsnog die parkeerplaats daar....
Elmo June 2nd, 2003, 11:52 AM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by supercees </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>Zonde van de ruimte vooralsnog die parkeerplaats daar....</td></tr>
</table>
Juist erg goed dat die ruimte er nog is! Dat betekent nog meer plek om straks mooie gebouwtjes neer te zetten! :D
Patrick Highrise June 2nd, 2003, 11:59 AM bekende fotoplekken supercees!!! ;)
Parkeerplaats hoort bij het gebied Drentepark toch?
supercees June 2nd, 2003, 12:00 PM Ja dat klopt.....
Rabotnik June 2nd, 2003, 11:35 PM Elke keer als ik op station Zuid WTC sta en ik kijk naar de in aanbouw zijnde WTC toren.+ aan de overkant die betonnen (kern).Dan denk ik "Is dit het nu????''.Zo laag?? Kom misschien elke keer weer negatief over maar vind het allemaal maar teleurstellend hoor.Word er niet lyrisch van laat ik het zo zeggen.>(
supercees June 3rd, 2003, 08:59 AM @ FM... ja ik weet wat je bedoelt.. gisteren stond ik op het dak alles eens te bekijken.. en ja je mist gewoon wat 140-160m daar... dat was al voldoende geweest....
CityLife June 3rd, 2003, 09:16 AM Wat FM met WTC 6 heeft heb ik ook...die toren 'voelt' niet aan als 105 meter. maar veel lager. Ik weet ook niet waardoor dat gevoel komt.
supercees June 3rd, 2003, 09:19 AM Ja ik heb hetzelfde... misschien is tie te breed?
Cymen June 3rd, 2003, 01:34 PM Dat gevoel heb ik ook wel, ik denk dat het komt door de volgende redenen:
1/Hij is nu waarschijnlijk nog niet op zijn maximale hoogte
2/Hij is relatief gezien breed
3/Veel hoogbouw in de omgeving
supercees June 3rd, 2003, 02:13 PM Op punt 1 kan ik zeggen dat ie er wel bijna is.. nog een meter of 10 schat ik zo...
ldd June 4th, 2003, 10:38 AM en ja je mist gewoon wat 140-160m daar... dat was al voldoende geweest....
140-160 meter voldoende? Cees, ga je schamen :rant: :rant:
Ik vind hem ook nogal tegenvallen. Maar ja he, vliegtuigen enzo he... het blijft de zuidas! :baaa: Qua verdichting vind ik hem wel mooi.
Skyscrapercitizen June 4th, 2003, 02:06 PM En de Rotterdammers maar zeuren over dat de Kop van Zuid geen echte uitschieters krijgt (waarschijnlijk). Maar ja, beter een toplokatie met een maximumgrens van 150 m dan 1 met een 100 metergrens.
Die Zuidas ligt gewoon op de verkeerde plek. Ze hadden beter een west of oostas kunnen ontwikkelen. Vooral een Oostas lijkt me wel wat, daar staan nu maar was simpele kantoortjes langs de snelweg en er is ruimte zat! (daar waar de A2 op de A10 komt)
Daar was 150 meter misschien wel mogelijk geweest en krijg je meteen meer 1 skyline omdat je tussen Amstel en ZO inzit.
Saentown June 4th, 2003, 02:07 PM Wat FM met WTC 6 heeft heb ik ook...die toren 'voelt' niet aan als 105 meter. maar veel lager. Ik weet ook niet waardoor dat gevoel komt.
City ik ken dat gevoel ook, moet wel bekennen dat het wtc niet weer meevalt, maar ben er nog niet helemaal wilt van.
Saentown June 4th, 2003, 02:08 PM Foutje....
City ik ken dat gevoel ook, moet wel bekennen dat het wtc nu weer meevalt, maar ben er nog niet helemaal wilt van.
Tobi June 6th, 2003, 12:19 PM Ze hebben die kraan nog maar een eer omhoog gejast toch? Dan zullen er nog wel een paar laagjes op komen...En das natuurlijk nooit verkeerd! :)
BTW: Hoe hoog zijn die andere gebouwen van/bij het WTC? Metertje of 70?
supercees June 9th, 2003, 05:37 PM WTC... 9 juni....
http://skylinerotterdam.info/forum/album_pic.php?pic_id=360
WTC zit zo ongeveer wel op zijn hoogste punt denk ik...
@TOBI.. ik denk een metertje of 65....
Skyscrapercitizen June 26th, 2003, 12:57 AM Update 25 juni:
http://home.hetnet.nl/~tdb150881/amsterdam/wtc1.jpg
http://home.hetnet.nl/~tdb150881/amsterdam/wtc2.jpg
Rabotnik June 26th, 2003, 06:37 AM Tja hij heeft zijn hoogste punt al bereikt. Dit is het dan!? En dan te bedenken dat de rest van de nog te bouwen (torens) nog lager word dan die 105 meter.>( :mad:
Richard June 26th, 2003, 09:42 AM Ahh, dank Tim! Eindelijk weer een foto en hij is inderdaad, bijna? op zijn hoogste punt. Is het niet zo dat er nog wordt gestort zolang de top een 'trechter' is?
CityLife June 26th, 2003, 10:05 AM Ik dacht eerst ook dat ie op z'n hoogste punt was, maar nu twijfel ik weer. Een van de kranen is zo'n 2 weken geleden opgetopt en ik heb de indruk dat er nog een beetje op gaat komen. Hij is nu ook nog steeds lager dan de Abn-Amro, dus het zou goed kunnen dat er nog wat op komt. Veel zal het niet zijn, ben ik bang...>(
Patrick Highrise June 26th, 2003, 05:17 PM Ja wederom dank Tim....het was weer een beetje stil rond de Amsterdamse projecten. Nog een paar verdiepingen denk ik en dan is de 105m ook weer bereikt.. :cool:
ldd July 24th, 2003, 12:10 PM Heeft-ie z'n hoogste punt bereikt, post niemand meer. :ohno:
Hij is nog niet af, hoor! En ondanks de hoogte is-ie best imposant van een afstandje, bv. de A2 vanuit Utrecht. :guns1:
Skyscrapercitizen July 24th, 2003, 12:13 PM Het wordt nooit wat met die Amsterdam updates!:ohno:
Patrick Highrise July 24th, 2003, 12:29 PM nee werkelijk waardeloos! :D ;)
Cymen July 24th, 2003, 08:21 PM Ik ga zaterdag updates maken van:
Millenium Tower
Mahler 4
WTC 6
evt nog andere op request, DWR?
Cymen July 27th, 2003, 01:21 PM Updates 26-07-03:
Kleurspel in de gevel
http://skylinerotterdam.info/forum/album_pic.php?pic_id=530
hoogste punt
http://skylinerotterdam.info/forum/album_pic.php?pic_id=531
links de Stibbe(ING) toren
http://skylinerotterdam.info/forum/album_pic.php?pic_id=532
van onder genomen
http://skylinerotterdam.info/forum/album_pic.php?pic_id=533
Rotterdam Highrise July 27th, 2003, 01:42 PM Kijk eens aan. Deze vind ik wel mooi, hoewel die onregelmatige gevel een beetje een modegril in de architectuur is.
Patrick Highrise July 27th, 2003, 01:47 PM ja mooie update en een mooie speelse moderne toren. sowieso vind ik de diverse nieuwbouw van adam wtc erg geslaagd! :)
Richard July 29th, 2003, 04:53 PM Foto van vorige week:
http://oege.ie.hva.nl/~geurts14/Juli%202003/Juli%202003%20028.jpg
Deventer Up July 29th, 2003, 05:01 PM van onderen genomen? Bah ;) !
Goeie foto's hoor ! Ik zag hem nog toen ik met de trein van en naar Schiphol ging toen ik naar Florida ging.
Richard August 8th, 2003, 01:48 PM Foto's van 29 juli
http://oege.ie.hva.nl/~geurts14/29%20juli%20Zuidas/Zuidas,%20Juli%202003%20006.jpg
http://oege.ie.hva.nl/~geurts14/29%20juli%20Zuidas/Zuidas,%20Juli%202003%20007.jpg
http://oege.ie.hva.nl/~geurts14/29%20juli%20Zuidas/Zuidas,%20Juli%202003%20011.jpg
http://oege.ie.hva.nl/~geurts14/29%20juli%20Zuidas/Zuidas,%20Juli%202003%20012.jpg
http://oege.ie.hva.nl/~geurts14/29%20juli%20Zuidas/Zuidas,%20Juli%202003%20014.jpg
http://oege.ie.hva.nl/~geurts14/29%20juli%20Zuidas/Zuidas,%20Juli%202003%20023.jpg
Wisma August 8th, 2003, 02:39 PM Die gevel is prachtig met die verschillende kleuren. Geeft een beetje een speels effect maar toch iets heel chique
Patrick Highrise August 12th, 2003, 02:51 PM goeie serie foto's Richard :okay:
werner10 August 12th, 2003, 04:30 PM idd goeie serie.... Wordt toch een hele mooie toren hoor!
supercees August 12th, 2003, 07:18 PM Mooi Richard... ja ik vind hem mooier worden als dat ik had gedacht eigenlijk...
Rabotnik August 13th, 2003, 08:35 AM Ze zijn nu bezig om een soort van stalen siergeraamte te maken op het dak zag ik vanmorgen. Grappig om te zien hoe dat liftje van de kraanmachinist tergend langzaam omhoog gaat.
ldd August 13th, 2003, 02:41 PM @ FM Wat ga jij vroeg naar je werk, zeg!
ldd August 13th, 2003, 02:42 PM Ahhh... zag 6.35 staan i.p.v. 8.35, vandaar mijn reactie:angel1:
Rabotnik August 13th, 2003, 07:32 PM Originally posted by ldd
@ FM Wat ga jij vroeg naar je werk, zeg! Kwam van mijn werk af had nachtdienst gehad,daarbij ik moet welleens om 6.00 al beginnen. Tja sta dus elke dag op Station Zuid WTC. Dus als je een mannetje ziet die voordurend omhoog kijkt naar de in aanbouw zijnde WTC Toren dan ben ik dat.:D
Bobbelingman_old August 16th, 2003, 07:58 PM 16 augustus
sc
http://skylinerotterdam.info/forum/album_pic.php?pic_id=586
http://skylinerotterdam.info/forum/album_pic.php?pic_id=585
http://skylinerotterdam.info/forum/album_pic.php?pic_id=584
http://skylinerotterdam.info/forum/album_pic.php?pic_id=583
ssc
http://home.hetnet.nl/~bobbelingman/ssc/DSC07937.JPG
http://home.hetnet.nl/~bobbelingman/ssc/DSC07938.JPG
http://home.hetnet.nl/~bobbelingman/ssc/DSC07940.JPG
:tongue3:
Elmo August 16th, 2003, 09:02 PM Wederom mooie foto's. :)
Waarom schrijf je telkens "sc" en "ssc" bij verschillende foto's?
Bobbelingman_old August 16th, 2003, 09:11 PM @ Elmo
Omdat de foto's met sc van Skyline City zijn en met ssc mag jan gebruiken voor Skyscraper City, voor de amsterdam portal :tongue3:
Ik neem aan dat ik in de toekomst ze gelijk op de portal kan uploaden en dan hoef ik het er niet bij te zetten. :)
Michiel August 31st, 2003, 10:49 AM Twee foto's van gisteren, 30 augustus:
http://www.xs4all.nl/~mpdijk/plaatjes/amsterdam1.jpg
Detail van de gevel. Ik heb ergens gelezen dat de Kennedytoren in Eindhoven dezelfde dubbele gevel heeft, maar dat het ontwerp in eerste instantie voor het WTC was gemaakt.
http://www.xs4all.nl/~mpdijk/plaatjes/amsterdam2.jpg
supercees August 31st, 2003, 11:41 AM Mooie update Michiel. Ja, ik moet toch ook maar eens een digicam gaan kopen!
Elmo August 31st, 2003, 02:19 PM Originally posted by supercees
Mooie update Michiel. Ja, ik moet toch ook maar eens een digicam gaan kopen!
Zeg...jij had toch een vriendin die er 1 ging kopen? :?
Richard August 31st, 2003, 08:10 PM Hij nadert zijn voltooing :)
dennol September 1st, 2003, 03:23 PM Originally posted by Michiel
Ik heb ergens gelezen dat de Kennedytoren in Eindhoven dezelfde dubbele gevel heeft, maar dat het ontwerp in eerste instantie voor het WTC was gemaakt.
detail gevel WTC:
http://www.xs4all.nl/~mpdijk/plaatjes/amsterdam2.jpg
detail gevel Kennedytoren (foto: crane freak)
http://members.chello.nl/~e.verstraeten/kennedytoren/bouw/ken19-10_8.jpg
Volgens mij is het enige verschil de gekleurde panelen aan de binnenkant bij het WTC. :)
Michiel October 26th, 2003, 10:12 PM De buitenkant is bijna af:
http://www.xs4all.nl/~mpdijk/plaatjes/wtc_20031026a.jpg
http://www.xs4all.nl/~mpdijk/plaatjes/wtc_20031026b.jpg
(foto's 26 oktober 2003)
werner10 October 27th, 2003, 06:46 PM @Michiel
Bedankt voor het rondje Amsterdam... WTC oogt overigens lager dan 104meter...
Cymen October 27th, 2003, 06:51 PM Hij lijkt mij ook een beetje in elkaar gedrukt, verkeerde resolutie?
Henk October 27th, 2003, 07:17 PM @Wener 10
De wegen rondom WTC6 liggen allen verhoogt waardoor de toren eigenlijk al onder het gezichtsveld begint dus daardoor ook wat lager kan lijken.
Skyscrapercitizen October 27th, 2003, 07:28 PM Echt een toren van nu, ik vind hem echt gaaf voor zijn lokatie. Benieuwd hoe we hier over 10 jaar tegenaan kijken.
Overigens vind ik de onwerpen aan de overkant, bij Mahler 4 en Gershwin van een hoger niveau, deze zou ik niet graag in centrum rdam zien, die aan de overkant zouden daar niet misstaan.
Michiel October 27th, 2003, 08:26 PM Originally posted by Sijmen
Hij lijkt mij ook een beetje in elkaar gedrukt, verkeerde resolutie?
Dat is niet het geval, de verklaring van Henk lijkt me juist.
Vloepkleedje October 27th, 2003, 10:51 PM '‘s Lands grootste advocatenkantoor NautaDutilh in Amsterdam zal medio 2004 circa 15.000 m2 huren in het WTC.
ING Vastgoedbeleggingen en Kantoren Fonds Nederland, in combinatie met Trimp & Van Tartwijk, realiseert deze uitbreiding.'
bron (http://www.bbn.nl/projecten/popup.php?cat=3&id=33)
geen idee of dit al bekend was, maar 10 pagina's doorspitten.. mij niet gezien:)
dennol October 28th, 2003, 01:13 AM Ik snap die gekleurde panelen in de gevel niet helemaal. Ik zie het nut er niet van in en persoonlijk vind ik het ook niet echt mooi.
Volgens mij hebben ze dit alleen gedaan om de toren iets extra's te geven, omdat het anders een doodnormale blokkendoos zou zijn. Nou, dan heb ik toch liever een doodnormale doorzichtige blokkendoos, dan dit. :)
ldd October 28th, 2003, 10:19 AM De kleur van de gevel is effen. Er zijn geen panelen met andere kleuren. Een deel van de gevel is nog niet bekleed vanwege een buitenlift. Een aantal ramen staat open op de foto's hierboven.
De architectuur past bij de rest van het WTC. Overigens is deze bouw met glazen wanden rondom erg populair momenteel, zie ook de vorige toren van WTC die werd gebouwd en ING-schoen bijvoorbeeld. In R'dam-centrum staat dit denk ik ook niet, Tim.
Tobi October 28th, 2003, 03:46 PM Originally posted by Henk
@Wener 10
De wegen rondom WTC6 liggen allen verhoogt waardoor de toren eigenlijk al onder het gezichtsveld begint dus daardoor ook wat lager kan lijken.
Ja, dat is idd een misleidend iets. De A10 kan goed op een meter of 5 hoogte liggen tov het grondniveau van het WTC. Ook is de lengte-breedte/hoogte-verhouding niet echt optimaal. Desondanks vind ik het best een mooie blokkendoos. Die gevel vind ik juist wel leuk! En dat is misschien nog wel te vervangen door een ander kleurtje/patroon als het niet meer bij de tijd is...:D
ldd February 13th, 2004, 12:53 PM Update 13-02:
http://www.ldd.dds.nl/buildings/A%20WTC%203.jpg
De helden:
http://www.ldd.dds.nl/buildings/A%20WTC%202.jpg
Doorkijk noord-zuid. Wordt dus ook volgebouwd, volgens mij met een parkeergarage. Maar wat komt er bovenop?
http://www.ldd.dds.nl/buildings/A%20WTC.jpg
CityLife February 13th, 2004, 01:10 PM Toch blijf ik erbij dat wtc 6 vanuit bijna alle hoeken hoger lijkt dan Abn-Amro! Zou het kunnen dat de uitbouw van de liftschacht niet wordt meegerekend bij wtc 6, waardoor het gebouw stiekem toch een aantal metertjes hoger is dan Abn-Amro?
Marcellus Bastardus February 13th, 2004, 01:12 PM CityLife:
Toch blijf ik erbij dat wtc 6 vanuit bijna alle hoeken hoger lijkt dan Abn-Amro! Zou het kunnen dat de uitbouw van de liftschacht niet wordt meegerekend bij wtc 6, waardoor het gebouw stiekem toch een aantal metertjes hoger is dan Abn-Amro?
Al was het maar om Rijkman Groenink van ABN te treiteren :D
CityLife February 13th, 2004, 01:15 PM :D
Skyscrapercitizen February 13th, 2004, 04:05 PM "Doorkijk noord-zuid. Wordt dus ook volgebouwd, volgens mij met een parkeergarage. Maar wat komt er bovenop?"
Volgens mij kwam daar een fietsensalling onder de grond. erbovenop komt weer gewoon een plein, als het goed is met terassen. Hopen dat dat komende zomer al klaar is. De Cappucino zal goed smaken met uizicht op Mahler 4 UC.
ldd February 20th, 2004, 03:50 PM Update 20-02:
http://www.ldd.dds.nl/buildings/B%20WTC.jpg
CityLife February 20th, 2004, 03:57 PM Vanuit de VU?
Mooie foto, vanuit die hoek had ik 'm nog niet gezien!
:okay:
ldd February 20th, 2004, 04:10 PM @City Inderdaad vanaf de VU. Zie ook de foto bij de thread over de Zuidas, die vind ik persoonlijk erg mooi (sorry, niet arrogant bedoeld).
Marin February 21st, 2004, 09:55 AM Hoogste punt bereikt van nieuwbouw World Trade Center Amsterdam
(20-02-04) Gisteren is het hoogste punt bereikt van de nieuwsbouw bij het World Trade Center te Amsterdam. Het betreft hier een nieuwbouw van totaal 40.000 m2 aan het Zuidplein. De nieuwbouw bestaat uit een meer dan 100 meter hoge kantoortoren en een aansluitend laagbouwgedeelte. De nieuwbouw van het WTC Amsterdam is een project van ING Real Estate en KFN, beide reeds eigenaar van het aangrenzende WTC. Het complex wordt in juni van dit jaar opgeleverd.
Bron: Vastgoedmarkt (www.vastgoedmarkt.nl)
Cymen June 24th, 2004, 12:24 AM De hoogste etage( & punt) van het gebouw is in de avond best mooi verlicht. Heaas lukt het niet een fototje te rippen van zuidas.webcam.nl omdat het besturen van de webcam niet meer lukt. Ik zie nu net de top niet :(
Cymen July 23rd, 2004, 11:17 PM Dus zelf maar een fototje geschoten vanuit de auto:
http://www.e-meel.demon.nl/img/WTC&atNight.jpg
De top is nu al een tijdje verlicht en is volgens mij het teken dat de toren af is, gok ik dan.
Elmo July 24th, 2004, 09:28 AM Hij is geloof ik een paar weken geleden ook al officieel geopend, net als het plein ervoor (zuidplein toch?).
EuroMaster July 24th, 2004, 06:20 PM zitten er nu ook van die rode hoektoplichten op. schiphol zal er zeker wel op aangedrongen hebben. een hoogbouwproject verander je anders echt niet met een paar metertjes. in de zuidas worden al diverse torens , kranen en de tv toren met rode hoeklichten aangesierd! ik hoop op een 'ja'woord. :)
klaas July 26th, 2004, 04:26 PM Ziet er lekker uit zo en t zal de komende jaren alleen maar mooier worden :D
Glacius July 26th, 2004, 04:29 PM Hij is geloof ik een paar weken geleden ook al officieel geopend, net als het plein ervoor (zuidplein toch?).
Yep. Deze toren mag dus bij skyscrapercity.info wel het labeltje 'completed' krijgen :).
|
|