View Full Version : BARCELONA | Cobriment de les vies a Sants | En construcció
Confide
January 6th, 2006, 02:17 AM
Aquí una pàgina interessant sobre el projecte del calaix de Sants
http://www.esquerra.org/sants/noalcalaix/cobrir.htm
Bitxofo
January 6th, 2006, 02:20 AM
Mare meva...
:sleepy:
Confide
January 6th, 2006, 02:28 AM
És interessant veure com canvien les coses segons qui t'ho expliqui. Serà interessant veure a que s'assembla més, si la visió d'ERC o la d'en Clos.
De totes maneres, si que és cert que en alguns carrers el calaixet arribaria a fer 14 metres... que són molts...
dirdam
January 6th, 2006, 02:34 AM
Aquí tothom critica però ningú ha fet cap proposta viable de soterrament que no sigui el calaix. Jo deixaria les vies en superfície abans que el que volen fer.
Bitxofo
January 6th, 2006, 02:46 AM
Aquí tothom critica però ningú ha fet cap proposta viable de soterrament que no sigui el calaix. Jo deixaria les vies en superfície abans que el que volen fer.
Jo també, per poder fer fotos als trens!!
:yes:
Confide
January 6th, 2006, 02:52 AM
Arghhh jo com a títol volia posar: El calaix o no el calaix...
Home, si heu vist les fotos que hi ha la pàgina, es veu molta degradació... són dignes de que les postegi el m3c... com li agraden tant les fotos ruinoses de bcn...
Bitxofo... quines fotos vols fer als trens? Però si els deus tenir més que vistos.. a més, els veïns no crec que gaudeixin gaire amb el soroll de les vies i les agulles i tot això...
Aurelio
January 6th, 2006, 08:20 AM
Doncs atenció que per a Sant Andreu-Sagrera en preparen un altre calaix entre l'estació de Sant Andreu Comtal i el pont del Palomar, perquè allà les vies van a l'alçada del carrer de l'estació i per l'altra -Maquinista- van molt més enfonsades... Solució? Un altre calaix per a Sant Andreu...
:(
Watermark
January 6th, 2006, 09:21 AM
Estic fart d'aquesta cultura de soterraments i d'amagar el trens... com si fessin fàstic. Sembla mentida que ho vulguin fer fins i tot a Balaguer...
No s'han fixat que a les principals ciutats del mon, les xarxes de ferrocarrils no-metropolitanes van sempre per superfície o elevades? I que les estacions estan a peu de carrer i no has de baixar al subsol per agafar el tren? A Barcelona la única estació d'aquestes que queda es la de França i se la volen carregar... :sleepy:
Per què no fan pasos soterrats sota les vies? És molt més barat que soterrar tota la linia ferroviària... i així els usuaris del tren no queden privats una vegada més de paisatges urbans.
Confide
January 6th, 2006, 12:33 PM
Doncs atenció que per a Sant Andreu-Sagrera en preparen un altre calaix entre l'estació de Sant Andreu Comtal i el pont del Palomar, perquè allà les vies van a l'alçada del carrer de l'estació i per l'altra -Maquinista- van molt més enfonsades... Solució? Un altre calaix per a Sant Andreu...
??? Ara no m'ho imagino... l'estació de Sant Andreu Comtal està molt més deprimida que els carrers no??
Jo no entenc aquesta obsessió pels trens... les vies, els trens, si estan soterrats millor que millor. A sobre s'hi poden construir pisos, parcs o rambles per passejar-hi, és qüestió de racionalitzar l'espai.
Bcn
January 6th, 2006, 03:36 PM
Home, aquest tram em sembla que tot esta a nivell inferior de carrer, si mal no recordo no? Perquè a l'estació de SAC esta el pont aquell que creua les vies desde l'estació fins el parc de la maqui i en el pont del palomar és el mateix, nomes han de cobrirla i ja estarà tot a nivell de carrer. no?
Aurelio
January 6th, 2006, 05:10 PM
^^ Doncs no! Si passeu per carrer de l'estació i passéu pel Mercadona, allà passen els cotxes a la mateixa alçada que les vies del tren i allà les catenàries són força altes. En canvi, a l'altra banda de la platja de vies (costat Maquinista), el carrer és molt més elevat. I com que no deprimiran les vies, això pinta que serà un altre calaix, el que passa que la gent potser no ha caigut encara... I recordo que quan les vies surten del pont del treball a la Sagrera, també van a nivell de carrer i després s'enfonsen...
UT596001
January 6th, 2006, 06:16 PM
^^ L'Aurelio té raó: durant un bon tros les vies van a nivell de carrer.
D'altra banda jo només soterraria allà on fos absolutament imprescindible. Sinó, es donen casos com el de Sabadell, on es van canviar un mur de vies per un mur d'asfalt: la Gran Via.
Aurelio
January 6th, 2006, 06:38 PM
^^Efectivament, a Sabadell, la Gran via és una Gran Barrera...
entfe001
January 6th, 2006, 06:58 PM
Estic fart d'aquesta cultura de soterraments i d'amagar el trens... com si fessin fàstic. Sembla mentida que ho vulguin fer fins i tot a Balaguer...
No s'han fixat que a les principals ciutats del mon, les xarxes de ferrocarrils no-metropolitanes van sempre per superfície o elevades? I que les estacions estan a peu de carrer i no has de baixar al subsol per agafar el tren? A Barcelona la única estació d'aquestes que queda es la de França i se la volen carregar... :sleepy:
Per què no fan pasos soterrats sota les vies? És molt més barat que soterrar tota la linia ferroviària... i així els usuaris del tren no queden privats una vegada més de paisatges urbans.
A Girona la via passa elevada pel tram urbà i també es soterrarà :sleepy:
El que és clar és que soterrar trens és políticament molt rendible: gràcies a aquesta promesa sorpresa del PP, van treure a Girona l'únic diputat a Corts en aquesta demarcació en tota la seva història!
Heu de pensar també que els terrenys alliberats són molt molt sucosos per a les immobiliàries, i més encara els últims anys degut a la bombolla dels nassos.
A poblacions com Perpinyà o Narbona el tren no està pas soterrat! I a Tolosa està com encaixonat a trams, una mica a l'estil de Vilafranca del Penedès. Això sí, ple de ponts perquè la gent pugui passar d'una banda a l'altra i no com aquí que és més barat fer un túnel ferroviari que una passera elevada.
Després ningú pensa en l'estat de degradació en què cauen moltes estacions soterrades. Penós és l'estat de Sabadell Centre, i és la que està millor de les tres!
Ah, i si ens posem amb les vies d'evacuació ja podem pregar que mai s'hi cali foc. Exemples: Sabadell Centre, Sabadell Nord, Sabadell RAMBLA (i no Estació com diu algú més avall :D) (FGC), Clot Aragó i Sant Andreu Arenal són rateres mortals en cas d'incendi a les escales d'accés a l'andana. Però en això ningú hi pensarà fins que -i espero que mai sigui així- hi hagi una desgràcia de les grosses. Tampoc cal ser molt catastrofista: n'hi ha prou amb una burilla mal apagada dins una paperera...
UT596001
January 6th, 2006, 07:35 PM
^^ Eloi, Sabadell-Estació és en superfície. La soterrada és Sabadell-Rambla, que és del 1924 (que, a la vegada, va ser la 1ª estació de tren soterrada de tot Espanya)
Sky
January 6th, 2006, 07:44 PM
A Lleida es soterrarant les vies i als terrenys "alliberats" faran el que probablement serà l'edifici més alt de Lleida.
Llarga vida als soterraments! Ni un pam de via al descobert!
:D
Bitxofo
January 6th, 2006, 07:46 PM
NO a soterrar trens!!
:nono:
Danzig
January 6th, 2006, 09:43 PM
A la web aquesta sense demagògia a penes, hi ha perles com:
El soterrament de les vies ha estat una reivindicació històrica del veïnat afectat i de tot el barri de Sants. Es tracta de l’únic indret de la ciutat de Barcelona on les vies queden al descobert.
riure per no plorar
Aurelio
January 6th, 2006, 10:39 PM
^^Doncs sí, riure per no plorar... Que els hi diguin a la gent del Besòs, Cornellà, Hospitalet i la Verneda...
Però és clar, això és panbarcelonisme, no?
Confide
January 6th, 2006, 10:54 PM
^^ L'Aurelio té raó: durant un bon tros les vies van a nivell de carrer.
D'altra banda jo només soterraria allà on fos absolutament imprescindible. Sinó, es donen casos com el de Sabadell, on es van canviar un mur de vies per un mur d'asfalt: la Gran Via.
No sé com com pots comparar la Gran Via amb una platja de vies... no hi ha color! :cheers: La gran Via sempre serà millor que tenir els trens al descobert.
Bitxofo
January 7th, 2006, 12:03 AM
^^Doncs sí, riure per no plorar... Que els hi diguin a la gent del Besòs, Cornellà, Hospitalet i la Verneda...
Però és clar, això és panbarcelonisme, no?
A l'estació de França i a La Sagrera les vies NO estan soterrades i és Barcelona ciutat!!
;)
entfe001
January 7th, 2006, 01:14 AM
No sé com com pots comparar la Gran Via amb una platja de vies... no hi ha color! :cheers: La gran Via sempre serà millor que tenir els trens al descobert.
Però com a mínim els trens respecten la senyalització, els límits de velocitat, els semàfors...
Preferiria creuar un pas a nivell ben senyalitzat de 10 vies abans que la Meridiana!
Aurelio
January 7th, 2006, 06:22 AM
Doncs mira que jo sempre he vist la platja de vies de l'estació de França com quelcom ben integrat al paisatge... En canvi, em fan nosa els cotxes del passeig Circumval·lació...
:D:D:D
Bitxofo
January 7th, 2006, 10:22 AM
Doncs mira que jo sempre he vist la platja de vies de l'estació de França com quelcom ben integrat al paisatge... En canvi, em fan nosa els cotxes del passeig Circumval·lació...
:D:D:D
Tens tota la raó del món!!
També m'agraden les vies pel carrer des de Sants fins a Santa Eulàlia, metro inclòs, sembla molt New York!
:)
UT596001
January 7th, 2006, 12:03 PM
Doncs mira, jo prefereixo unes vies al descobert abans que l'autopista urbana que és la Gran Via, i haver de passar per aquests fastigosos passos subterranis.
Quan estigui feta la Ronda Oest... RECONVERSIÓ TOTAL DE LA GRAN VIA DE SABADELL AMB TRAMVIA INCLÒS!!!
Bcn
January 7th, 2006, 04:54 PM
^^ Doncs no! Si passeu per carrer de l'estació i passéu pel Mercadona, allà passen els cotxes a la mateixa alçada que les vies del tren i allà les catenàries són força altes. En canvi, a l'altra banda de la platja de vies (costat Maquinista), el carrer és molt més elevat. I com que no deprimiran les vies, això pinta que serà un altre calaix, el que passa que la gent potser no ha caigut encara... I recordo que quan les vies surten del pont del treball a la Sagrera, també van a nivell de carrer i després s'enfonsen...
Vaja, doncs no m'havia fixat. Lo de les vies just sortir del Clot si que es veritat. Pero tot i aixi el "calaix" o "cobriment" que puguin fer en el tram del clot fins al nus de la trinitat serà d'impacte minim en el entorn, encara que molt de tram estara a nivell carrer es clar que hi hauran trams com tu dius que hi haurà un mur, pero no se, es pot disimular amb lleugeres rampes o no se... es lo dolent dels desnivells. Per sants si k seria bo el soterrament de vies, pero per sant andreu crec k el millor seria taparles . Apa!! :)
entfe001
January 7th, 2006, 06:09 PM
^^ A Sant Andreu seria igual d'horrible que a Sants el calaix. El "dissimulament" amb rampes que proposes bé es podria aplicar també a Sants...
Bcn
January 7th, 2006, 06:29 PM
^^ jo crec que no. pero weno, cadascú te la seva opinió :P
Danzig
August 29th, 2007, 11:59 AM
fotos del calaix de Sants del foraire Alacreu a http://transport.cat/viewtopic.php?t=6140&postdays=0&postorder=asc&start=40
http://i203.photobucket.com/albums/aa259/altaris2022/P1040110.jpg
http://i203.photobucket.com/albums/aa259/altaris2022/P1040109.jpg
Confide
August 29th, 2007, 01:34 PM
fotos del calaix de Sants del foraire Alacreu a http://transport.cat/viewtopic.php?t=6140&postdays=0&postorder=asc&start=40
http://i203.photobucket.com/albums/aa259/altaris2022/P1040110.jpg
http://i203.photobucket.com/albums/aa259/altaris2022/P1040109.jpg
Puufff... no està encara acabat, i per tant, no és el resultat final, però veient com està, és impossible que un cop llest, s'assembli ni per casualitat a aquells renders amb un calaix tot verd amb arbres frondosos a sobre... ja n'hi ha prou d'enganyar la gent home. L'ajuntament hauria de demanar perdó a la gent del barri, perquè la idea del calaix pot ser més o menys bona, però mentir la gent amb imatges falses... :ohno:
http://www.potaje.net/imagenes/2006/07/cobertura-vias-ave-sants-01.jpg
potaje.net
SEIM
August 29th, 2007, 03:11 PM
^^ Aquest calaix de moment el que sembla estar cubrint són les vies de la L1 del metro no???
Que quedi així de verd es viable, només es una coberta transitable y amb un tractament vegetal. Si esta calcula i ben impermeabilitzada no representa cap problema especial.
Però en definitiva és un atemptat urbanístic en tota regla... increible. El tractament paissatgístic no compensa aquest "engendro".
Entenc que constructivament i organitzativament pot resultar complicat el soterrament complet de les vies en aquesta zona, pero no impossible.
Tambè era impossible fer tunels per als cotxes a Glories al 92, tenint com a resultat el Tortell i ara es possible???
A10
scratchy
August 29th, 2007, 03:18 PM
És evident la diferencia entre el calaix a l'actualitat i el render però s'ha de tenir en compte que s'està fent l'imprescindible per a que el tgv arribi. Després de que arribi, han de continuar les obres a la zona. Jo crec que els veins el que han de fer es vigilar que un cop arribi el tgv, les obres continuen per tal de que quedi tot com es va prometre.
Confide
August 29th, 2007, 03:31 PM
^^ Aquest calaix de moment el que sembla estar cubrint són les vies de la L1 del metro no???
Que quedi així de verd es viable, només es una coberta transitable y amb un tractament vegetal. Si esta calcula i ben impermeabilitzada no representa cap problema especial.
Però en definitiva és un atemptat urbanístic en tota regla... increible. El tractament paissatgístic no compensa aquest "engendro".
Entenc que constructivament i organitzativament pot resultar complicat el soterrament complet de les vies en aquesta zona, pero no impossible.
Tambè era impossible fer tunels per als cotxes a Glories al 92, tenint com a resultat el Tortell i ara es possible???
A10
A Glòries faran túnels falsos i la plaça quedarà 3 metres més alta que ara.
És trist dir-ho, però a Glòries es fa perquè s'hi farà negoci amb el que s'hi farà al voltant, el mateix que a Sant Andreu. Al voltant de la platja de vies de Sants no hi pot haver negoci, perquè no hi ha sòl edificable, per tant, no se soterra perquè seria massa car i no compensa.
Vox
August 29th, 2007, 03:40 PM
^^ Entenc que constructivament i organitzativament pot resultar complicat el soterrament complet de les vies en aquesta zona, pero no impossible.
Ja però implicaria tallar tot el tràfic de la sortida sud de Sants. A menys que es fes per parts o quelcom similar.
Vox
Confide
August 29th, 2007, 03:41 PM
Per cert, us haureu fixat que gairebé no hi ha separació entre el calaix i l'edifici blanc de la dreta que és al costat d'un de color marronós. Això no incumpleix alguna llei o normativa municipal? Sembla surrealista que una ciutat que té un Ajuntament que la ven dia sí i dia també, com una ciutat moderna, que cuida molt els projectes, que són avanguardistes, originals, que s'adequen a l'entorn... estigui darrere d'això.
Danzig
August 29th, 2007, 04:22 PM
l'edifici aquest es va construir molt i molt a prop de les vies del metro, tant que ja li arribaven quasi al segon pis sense calaix, no fa ni 10 anys d'això
l'acabaran expropiant, són pocs pisos
Confide
August 29th, 2007, 07:23 PM
Vols dir? No han dit res d'expropiacions. El fet és que no es veu que sigui molt vell l'edifici...
Danzig
August 30th, 2007, 11:18 AM
l'edifici és de l'any 2000, té 8 finques de 90-100 m2, 7 places d'aparcament i un local comercial de 148 m2 (comprovat al cadastre (nº 7505916DF2870F))
ja podeu calcular quan costa l'expropiació :D
UT596001
August 30th, 2007, 12:17 PM
Jo el que hagués fet és enderrocar totes les cases que hi hagués a 200 metres a banda i banda de la via, per donar espai a les vies i puguer fer, quan calgués, cuadriplicacions de via.
Així no tindríem ni calaix ni caldria malgastar milers de milions en soterrar per quatre veïns ploramiques mimats.
Antoi
August 30th, 2007, 12:40 PM
^^ Home, segurament en expropiacions ja t'haguessis gastat una pasta enorme. Hauries d'indemnitzar a molta gent, eh?
UT596001
August 30th, 2007, 12:57 PM
^^ En sóc conscient, però penso que sortiria més barat que afafar, [B]tallar TOT el trànsit ferroviari inclòs el metro[B] durant molt de temps (per tant, pagar a part de l'obra els serveis alternatius de transport) perquè els veïns de Sants no tinguin la "terrible desgràcia" de veure unes vies.
Si en el seu moment no s'hagués permès fer aquestes vivendes ara no tindríem aquest problema...
Danzig
August 30th, 2007, 01:12 PM
^^ a 200 metres només??? :D
que poc ambiciós...
posem que hi ha 10.000 vivendes * 120.000 € = 1.200.000.000 € :crazy:
Izo
August 30th, 2007, 01:29 PM
Ja que, com es pot veure a les imatges, el calaix és un fet palpable, quan creieu que es trigarà a enderrocar-lo i fer alguna cosa més decent? Això si és que creieu que algun dia passarà, tal com d'aquí a un temps s'ha d'enderrocar el tambor de Glòries.
Confide
August 30th, 2007, 04:24 PM
Quan d'aquí 25 anys ja no quedin projectes d'envergadura per fer a la ciutat.
Aurelio
August 30th, 2007, 07:05 PM
Quan d'aquí 25 anys ja no quedin projectes d'envergadura per fer a la ciutat.
Que ja no quedaran projectes per a fer...? Encara no hauran construit el parc dels Tres Turons d'aquí 25 anys...
:ohno:
Confide
August 30th, 2007, 10:04 PM
^^M'encanta el projecte, m'apassiona, perquè a la ciutat li fan falta grans zones verdes, però oblida-te'n, és una utopia, no és realitzable. Hi ha massa veïns que hi estan en contra, no és viable si es vol fer sense cases per allà al mig, i la veritat, segons he llegit, ja fa temps, la cosa estava estancada però es preveia que es deixarien cases per allà en mig... i mira, si un gran parc, a sobre del gran desnivell que hi haurà, està construït per aquí, ara per allà, i més cap allà també, deixem-ho córrer, més quan ja sabem quina mena de planificació es va seguir a l'hora de construir allà (cap).
De moment, durant aquest mandat, mínim, no s'hi podrà fer res. Potser quan hi torni a haver majoria...
Aurelio
August 31st, 2007, 03:28 AM
Alguna cosa faran, però ja veurem què...
jordi_th
September 1st, 2007, 09:52 PM
Acabo de veure les fotos i m'han impactat molt. Quina burrada volen fer... Encara que a la foto de com quedarà sembla maco i tot
StrangeLove
September 27th, 2007, 06:34 PM
Recull de simulacions fetes per a un vídeo:
http://tv.barrisants.org/index.php?fit=07041000300224#video
Ara:
http://img.photobucket.com/albums/v160/origola/carrerascandiara.jpg
Després:
http://img.photobucket.com/albums/v160/origola/carrerascandicalaix.jpg
Ara:
http://img.photobucket.com/albums/v160/origola/EspanyaIndustrial.jpg
Després:
http://img.photobucket.com/albums/v160/origola/EspanyaIndustrial2.jpg
Ara:
http://img.photobucket.com/albums/v160/origola/rierablancaara.jpg
Després:
http://img.photobucket.com/albums/v160/origola/rierablancacalaix.jpg
Simulacions:
http://img.photobucket.com/albums/v160/origola/calaix.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v160/origola/calaix2.jpg
Els detalls són fets a ull, aquestes simulacions només pretenen ensenyar les alçades i l'impacte visual que produiran el calaix i la nova estació.
Salute!
Confide
September 28th, 2007, 10:15 PM
I les vies amb els trens no tenen cap impacte visual? Pots passar per sobre? No són una font continua de soroll?...
alexbn
September 29th, 2007, 11:41 AM
Depèn de com t'ho prenguis, jo vaig anar a l'insti durant quatre anys amb les finestres mirant cap a les vies (era l'edifici que hi ha just abans que comenci el túnel que entra a l'estació) i gairebé ni me n'adonava. I vaig fer classes particulars a una noia que viu a l'edifici que surt a la primera foto i tampoc no és que se sentís gaire res... I això que per les vies aquestes passen 40 trens cada hora... Els veïns de la zona tenen un adjectiu que els defineix exactament: torracollons.
bruno_brb
September 29th, 2007, 01:42 PM
Crec que aneu errats pel que fa a la opinió dels veïns de Sants. Jo en formo part jeje... la gran majoria també hi estem en desacord amb aquest calaix.
No es tractava de eliminar només sorolls o impactes visuals (doble finestra i no se sent res a casa teva). Es tractava de eliminar unes vies que tallen el barri en dos. Per poder creuar de un cantó a l'altre depen de l'alçada on et trobis has de donar una volta impressionant (i en cotxe ja ni et dic).
Per no parlar de la inseguretat als vials que creuen les vies per sota (cosa que tampoc solucionarà el calaix). Túnels de vianants estrets on amb prou feines hi passaven 2 persones, foscos, bruts...
Cert que aquestes vies ja hi eren molt abans que molts veins i edificis, però la realitat és que les ciutats creixien i de la mateixa manera que antigues zones industrials es traslladen cap a les afores de les ciutats, aquestes infraestructures s'haurien de soterrar, donant pas a nous espais per als veïns.
Ja vorem com queda tot. Potser es pitjor el remei que la enfermetat :P
Bitxofo
September 29th, 2007, 07:13 PM
^^La solució del calaix no aporta gairebé res, és una barrera major que les vies al aire lliure...
:|
UT596001
October 1st, 2007, 11:14 AM
Cert que aquestes vies ja hi eren molt abans que molts veins i edificis, però la realitat és que les ciutats creixien i de la mateixa manera que antigues zones industrials es traslladen cap a les afores de les ciutats, aquestes infraestructures s'haurien de soterrar, donant pas a nous espais per als veïns.
O molt més simple: enderroc de totes les cases a 150 metres a banda i banda de les vies. Amplitud i oxigenació la que vulguis, i les vies, en comptes d'anar sota terra, amb un viaducte com a Girona (així s'elimina el tema dels passos estrets, foscos i insegurs, a més que és igual de permeable que una via sota terra).
alexbn
October 1st, 2007, 12:20 PM
Lo suyo habría sido dejarlo todo como estaba, sólo mejorando los pasos inferiores y quitando m.ierda de en medio. Yo creo que pasándole un agüica (xD) de vez en cuando, la zona mejoraría mucho.
Confide
October 1st, 2007, 01:08 PM
^^ Doncs no. Que a alguns els hi agradi mirar com passen els trens [...] no vol dir que els veïns hagin de carregar amb totes aquelles vies que no els hi APORTEN res en absolut, que només porten brutícia, inseguretat, soroll i que no permeten fer vida de barri de cap manera al seu voltant perquè el que fan és separar carrers, barris, etc. Em fa gràcia perquè sembla ser que hi ha gent que és molt fan de veure passar trens i dels diversos models de vagons i coses varies que hi ha, però la majoria no se'n van a viure davant la platja de vies... i segur que hi ha més d'un pis amb unes vistes magnífiques.
El calaix és un desastre de projecte, però pot ser una solució a curt termini mentre d'aquí qui sap quants anys es pugui acabar soterrant tot (que es pot perfectament, no ha de ser tot de cop, sinó progressivament, coses molt més difícils s'han fet).
alexbn
October 1st, 2007, 01:09 PM
Perdona por la crudeza, pero los vecinos llegaron 100 años después que el tren, así es que otra opción es que cojan la puerta si no les gusta.
Confide
October 1st, 2007, 01:43 PM
Sí... fa 100 anys hi havien totes les vies que hi ha ara :|
Danzig
October 1st, 2007, 02:05 PM
^^ ni totes les vies ni tots els tren que circulen ara
Bitxofo
October 1st, 2007, 03:55 PM
^^ Doncs no. Que a alguns els hi agradi mirar com passen els trens [...] no vol dir que els veïns hagin de carregar amb totes aquelles vies que no els hi APORTEN res en absolut, que només porten brutícia, inseguretat, soroll i que no permeten fer vida de barri de cap manera al seu voltant perquè el que fan és separar carrers, barris, etc. Em fa gràcia perquè sembla ser que hi ha gent que és molt fan de veure passar trens i dels diversos models de vagons i coses varies que hi ha, però la majoria no se'n van a viure davant la platja de vies... i segur que hi ha més d'un pis amb unes vistes magnífiques.
El calaix és un desastre de projecte, però pot ser una solució a curt termini mentre d'aquí qui sap quants anys es pugui acabar soterrant tot (que es pot perfectament, no ha de ser tot de cop, sinó progressivament, coses molt més difícils s'han fet).
Perdona però jo prefereixo un tren de 2 metres d'alçada que un mur de 4-8 metres d'alçada. Després es queixaran que no veuen el sol... xDD
Confide
October 1st, 2007, 04:27 PM
És que no és un tren sol.
Bitxofo
October 1st, 2007, 04:35 PM
És que no és un tren sol.
I el calaix és continu, inamobible i mesura no sé quants quilòmetres...
dirdam
October 1st, 2007, 10:27 PM
El problema quan es va demanar el soterrament amb tanta vehemència és que ningú dels que ho reclamava es va parar a pensar si aquest soterrament era viable, perquè no ho era pas i no hi hagut més remei que fer el calaix. Ara només queda esperar a veure el resultat. En qualsevol cas, almenys els veïns del costat muntanya de les vies han guanyat molt d'espai davant de casa seva.
StrangeLove
October 2nd, 2007, 02:20 PM
El problema quan es va demanar el soterrament amb tanta vehemència és que ningú dels que ho reclamava es va parar a pensar si aquest soterrament era viable, perquè no ho era pas i no hi hagut més remei que fer el calaix. Ara només queda esperar a veure el resultat. En qualsevol cas, almenys els veïns del costat muntanya de les vies han guanyat molt d'espai davant de casa seva.
A mi un dels tècnics de l'ajuntament responsable del projecte em va reconèixer en persona que tot és possible si hi ha prou diners. Mireu com al Prat van soterrar les vies per que s'hi jugaven les eleccions.
Si Sants fos Pedralbes haurien soterrat les vies i posat un meravellós jardí...
Salute!
Bitxofo
October 2nd, 2007, 04:05 PM
A mi un dels tècnics de l'ajuntament responsable del projecte em va reconèixer en persona que tot és possible si hi ha prou diners. Mireu com al Prat van soterrar les vies per que s'hi jugaven les eleccions.
Si Sants fos Pedralbes haurien soterrat les vies i posat un meravellós jardí...
Salute!
Home, tot NO és possible!
:nono:
Canviar el recorregut de línies de metro i col·lectors seria tan car que ni es planteja.
;)
Confide
October 2nd, 2007, 04:33 PM
I el calaix és continu, inamobible i mesura no sé quants quilòmetres...
Quilòmetres?... a BCN només són 700 metres, i a l'Hospitalet encara menys.
Sí que es pot. Les vies del TGV van soterrades. Al costat muntanya hi ha lloc. Si es volgués es podrien anar soterrant de 2 en 2, cada x temps o al menys, haver soterrat 2 línies més i s'hagués guanyat espai. Si no es fa és perquè no es treureà benefici econòmic.
UT596001
October 2nd, 2007, 07:21 PM
^^ I ningú para a pensar en lo perillós que és tenir subterrani el tren? A dalt molt maco sí (de jardins res: el que farien és posar una avinguda de 4 carrils per sentit amb ratíques voreres, ara, no m'enrecordava que una avinguda plena de cotxes no molesta), però i si s'incendia un tren? O si s'avaria un? A part que obligaria a tallar el servei de rodalies (ah, és veritat, no recordava que a Sants ja tenen no una, sinó dues línies de metro!)
Ja està bé de ficar els trens sota terra de manera innecesària. Allà l'únic que s'ha de soterrar són els veïns tocaco**** que van comprar els seus pisos després d'existir les vies.
Confide
October 2nd, 2007, 08:49 PM
Bé, el futur de les vies en aquestes zones és el soterrament, agradi o no. :) D'aquí 50 anys a l'AM quedaran molt poquetes vies al descobert :)
Bitxofo
October 2nd, 2007, 08:49 PM
^^ I ningú para a pensar en lo perillós que és tenir subterrani el tren? A dalt molt maco sí (de jardins res: el que farien és posar una avinguda de 4 carrils per sentit amb ratíques voreres, ara, no m'enrecordava que una avinguda plena de cotxes no molesta), però i si s'incendia un tren? O si s'avaria un? A part que obligaria a tallar el servei de rodalies (ah, és veritat, no recordava que a Sants ja tenen no una, sinó dues línies de metro!)
Ja està bé de ficar els trens sota terra de manera innecesària. Allà l'únic que s'ha de soterrar són els veïns tocaco**** que van comprar els seus pisos després d'existir les vies.
:applause::applause:
Més clar: AiGUA!
dirdam
October 2nd, 2007, 09:13 PM
A mi un dels tècnics de l'ajuntament responsable del projecte em va reconèixer en persona que tot és possible si hi ha prou diners. Mireu com al Prat van soterrar les vies per que s'hi jugaven les eleccions.Mira, només el fet que comparis el cas de El Prat amb el de Sants demostra que no tens ni la més remota idea del que estàs parlant. La complexitat a un lloc i a l'altre no tenen res a veure. I efectivament, tot és possible amb diners, però el problema que suposaria tallar al trànsit alguna de les sortides de Sants (i que consti que no dic totes) o la Ronda del Mig no es resol amb diners. Apart de que de vegades ens oblidem que el diner públic no creix quan es rega el camp ni surt de sota de les pedres, el paguem tots, i jo passo de que malbaratin els meus diners.
Si Sants fos Pedralbes haurien soterrat les vies i posat un meravellós jardí...I com El Prat és com Pedralbes allà ho han soterrat. :crazy:
Sí que es pot. Les vies del TGV van soterrades. Al costat muntanya hi ha lloc. Si es volgués es podrien anar soterrant de 2 en 2, cada x temps o al menys, haver soterrat 2 línies més i s'hagués guanyat espai. Si no es fa és perquè no es treureà benefici econòmic.Abans de dir les coses tan alegrement fes-nos un favor a tots i mirat el traçat del túnel de la LAV, mirat l'espai a banda i banda de les vies, la línia 1 del metro, la Ronda del Mig, i a tot això afageix-li totes les galeries de serveis que et puguis imaginar. No et pensis que ets més llest que tots els tècnics que han treballat en una obra d'aquesta magnitud.
Ja està bé de ficar els trens sota terra de manera innecesària. Allà l'únic que s'ha de soterrar són els veïns tocaco**** que van comprar els seus pisos després d'existir les vies.Tot i que en el fons estic d'acord amb tu i que hi ha una febre soterradora intolerable, tampoc hem de caure en l'extrem contrari. Hi haurà vegades que el soterrament és la millor opció i d'altres que no pels motius que siguin.
En qualsevol cas, no és admissible avui dia que facis servir l'argument de la seguretat en contra dels soterraments perquè senzillament no és real. No hi ha més que veure la quantitat de xarxes de metro i de túnels ferroviaris de desenes de quilòmetres que hi ha arreu del mon i que funcionen sense cap tipus de problema.
Confide
October 2nd, 2007, 09:41 PM
1) No tenen perquè posar carrils de cotxe enlloc de les vies, poden posar una rambla.
2) No té perquè incendiar-se res si el manteniment és bo.
3) Tant és si s'averia i està en un túnel o fora, hi haurà retards igualment, majors o menors. Aquests mesos hi ha hagut molts problemes amb trens a l'aire lliure que han afectat la circulació dels altres trens, i no era en vies soterrades. (en alguns casos sí, en d'altres no)
Res es fa perquè sí, tot té una raó de ser. Si us sembla, demanarem que obrin el carrer d'Aragó perquè les vies tornin a l'aire lliure, així com totes les vies soterrades a BCN i voltants... :ohno:
dirdam
October 2nd, 2007, 10:02 PM
Res es fa perquè sí, tot té una raó de ser. Si us sembla, demanarem que obrin el carrer d'Aragó perquè les vies tornin a l'aire lliure, així com totes les vies soterrades a BCN i voltants... :ohno:
Si us plau, abans de fer demagògia barata conteu fins a 50 abans de prémer el botó d'enviar, i després penseu si val la pena escriure coses com aquesta.
Gabe
October 3rd, 2007, 03:22 PM
Si us plau, abans de fer demagògia barata conteu fins a 50 abans de prémer el botó d'enviar, i després penseu si val la pena escriure coses com aquesta.
que jo sàpiga aqui cadascú pot dir el que vulgui sempre i quan no vulneri les regles del foro aixi que fes el favor i deixa que la resta de la gent opini, tant si et sembla demagògia barata com si tenen tota la raó del món.
StrangeLove
October 3rd, 2007, 05:50 PM
Mira, només el fet que comparis el cas de El Prat amb el de Sants demostra que no tens ni la més remota idea del que estàs parlant. La complexitat a un lloc i a l'altre no tenen res a veure. I efectivament, tot és possible amb diners, però el problema que suposaria tallar al trànsit alguna de les sortides de Sants (i que consti que no dic totes) o la Ronda del Mig no es resol amb diners. Apart de que de vegades ens oblidem que el diner públic no creix quan es rega el camp ni surt de sota de les pedres, el paguem tots, i jo passo de que malbaratin els meus diners.
Si busques una mica, trobes altres casos on s'han fet soterraments arreu de Catalunya molt similars tant de Renfe com de FFCC. Exemples: Sabadell, Terrassa, Vilafranca.
Per què no es fa un calaix en mig del carrer Mallorca?
I com El Prat és com Pedralbes allà ho han soterrat. :crazy:
I el Prat no és Pedralbes, repeteixo: el soterrament va ser un pacte electoralista. Siusplau no critiquis als que dius que fan demagògia si ets el primer en fer-la.
Abans de dir les coses tan alegrement fes-nos un favor a tots i mirat el traçat del túnel de la LAV, mirat l'espai a banda i banda de les vies, la línia 1 del metro, la Ronda del Mig, i a tot això afageix-li totes les galeries de serveis que et puguis imaginar. No et pensis que ets més llest que tots els tècnics que han treballat en una obra d'aquesta magnitud.
Si, mira la Plaça de Les Glòries, mira Lesseps. Quants "scalestrics" tenim en aquesta ciutat que es salvaran amb soterraments. Les línies de metro últimament es tallen contínuament, Mercat Nou mateix o ara l'any que ve que comencen les de Plaça de Sants. El soterrament de la Ronda del mig va ser una gran pífia de no fer-la a més profunditat en lloc de conservar l'alçada en trobar-se amb les vies.
A més a més tot el traçat entre Santa Eul·lalia i Plaça Sants de la Línea 1 es fa de nou:
http://www.gisa.cat/gisa/documentos/especificos/Resum%20pdf_18804446.pdf
Tot i que en el fons estic d'acord amb tu i que hi ha una febre soterradora intolerable, tampoc hem de caure en l'extrem contrari. Hi haurà vegades que el soterrament és la millor opció i d'altres que no pels motius que siguin.
La "febre soterradora" no és aplicable a Sants. El soterrament de les vies es portava demanant des de finals dels 90, abans i tot de que es sabés que havia de passar per allà l'AVE.
Pregunta als veïns i veïnes de Sants què els hi sembla aquesta obra i ja veuras com aquest calaix no els hi soluciona res.
Salute!
UT596001
October 3rd, 2007, 07:37 PM
1) No tenen perquè posar carrils de cotxe enlloc de les vies, poden posar una rambla.
Digue'm quants soterraments s'han resolt amb rambla a dalt? Només el de Sant Andreu de la Barca, i perquè ja hi ha l'antiga N-II a menys de 100 metres i no hi ha espai.
2) No té perquè incendiar-se res si el manteniment és bo.
Però és una cosa a tenir en compte.
3) Tant és si s'averia i està en un túnel o fora, hi haurà retards igualment, majors o menors. Aquests mesos hi ha hagut molts problemes amb trens a l'aire lliure que han afectat la circulació dels altres trens, i no era en vies soterrades. (en alguns casos sí, en d'altres no)
No estic parlant de retards. Estic parlant de l'afectació d'un incendi d'un tren o d'una avaria. Si s'avaria en un lloc a l'aire lliure, l'evacuació és molt més fàcil. I si parlem d'un incendi, ja no hi ha lloc a comparar: mentre que a l'aire lliure el fum puja sense obstacles i només afecta al lloc de l'incendi (o com a molt un radi reduït) en un túnel el fum s'escampa en un tres i no res i ja pots comptar els casos d'intoxicacions per desenes.
Al carrer Aragó les vies anaven deprimides sota una rasant, sense cap pas a nivell. Si es va tapar és per poder ficar més carrils al carrer Aragó i esdevingués una autopista urbana. I així amb la pràctica totalitat dels soterraments. Si es soterra és única i exclusivament per motius especulatius (soterrament= recualificació dels terrenys dels voltants per fer pisos per pagar l'obra)
javi82
October 3rd, 2007, 08:16 PM
A més a més tot el traçat entre Santa Eul·lalia i Plaça Sants de la Línea 1 es fa de nou
Nomès es canvien 200 metres d'una via pq la nova Mercat Nou tindrà andana central i no dues laterals com l'antiga...
Però vaja, si la qüestió és: s'hauria pogut soterrar tota l'entrada de vies de Sants? I tant q sí. Però s'hauria pogut fer sense retrasar encara més l'arribada de l'AVE o sense tallar les vies? NO.
dirdam
October 3rd, 2007, 11:06 PM
^^ Oblidem-nos de la LAV per un moment. Ara que algú expliqui com soterrar tot el que anava per superfície sense col·lapsar mig sistema de transport públic. Fa uns anys tots erem entrenadors de futbol; ara resulta que tots som planificadors d'obra pública, experts gestors aeroportuaris... i d'aquí poc també neurocirurgians.
Després de soterrar tot el que hi havia, ara feu arribar la LAV a Sants... i vull dir a l'actual Sants, no a una més profunda.
@Gabe: Crec que cadascú pot defendre's sol sense ajuda de cap escuder. En qualsevol cas, per alguna cosa estan els moderadors.
@StrangeLove: El que em cites no és demagògia, és un sarcasme que faig sobre el teu comentari. Demagògia és el que dius del carrer Mallorca, demagògia torna a ser comparar altres soterraments infinitament menys complexos, i mentida és el que dius de la línia 1. Veus la diferència? La immensa majoria de la Ronda del Mig no es va soterrar, es va cobrir, i la Plaça de les Glòries pujarà d'alçada perquè no es pot soterrar.
Danzig
October 4th, 2007, 12:07 AM
Digue'm quants soterraments s'han resolt amb rambla a dalt? Només el de Sant Andreu de la Barca, i perquè ja hi ha l'antiga N-II a menys de 100 metres i no hi ha espai.
Rubí
Confide
October 4th, 2007, 12:10 AM
A Sagrera-Sant Andreu també hi faran un parc de ciment. :)
Aurelio
October 4th, 2007, 06:33 AM
^^ Oblidem-nos de la LAV per un moment. Ara que algú expliqui com soterrar tot el que anava per superfície sense col·lapsar mig sistema de transport públic. Fa uns anys tots erem entrenadors de futbol; ara resulta que tots som planificadors d'obra pública, experts gestors aeroportuaris... i d'aquí poc també neurocirurgians.
Després de soterrar tot el que hi havia, ara feu arribar la LAV a Sants... i vull dir a l'actual Sants, no a una més profunda.
@Gabe: Crec que cadascú pot defendre's sol sense ajuda de cap escuder. En qualsevol cas, per alguna cosa estan els moderadors.
@StrangeLove: El que em cites no és demagògia, és un sarcasme que faig sobre el teu comentari. Demagògia és el que dius del carrer Mallorca, demagògia torna a ser comparar altres soterraments infinitament menys complexos, i mentida és el que dius de la línia 1. Veus la diferència? La immensa majoria de la Ronda del Mig no es va soterrar, es va cobrir, i la Plaça de les Glòries pujarà d'alçada perquè no es pot soterrar.
Doncs quina por nen, quan passi això...!
SEIM
October 4th, 2007, 03:54 PM
A quina alçada (distancia respecte estaciò de sants) surt a la superficie el nou tunel de l'AVE???
Gràcies, A10
aPaReNT
October 4th, 2007, 06:55 PM
A quina alçada (distancia respecte estaciò de sants) surt a la superficie el nou tunel de l'AVE???
Gràcies, A10
Surt dins del tram cobert abans d'arribar (uns pocs centenars de metres) a les antigues andanes de la línia de L'H i demés (R1, R7, ...).
Salut
dirdam
October 4th, 2007, 07:50 PM
Doncs quina por nen, quan passi això...!
A mi ja em fa por la situació actual on molta gent que no sap realment del que parla té influència sobre les decisions que finalment es prenen.
javi82
October 4th, 2007, 08:07 PM
Oblidem-nos de la LAV per un moment. Ara que algú expliqui com soterrar tot el que anava per superfície sense col·lapsar mig sistema de transport públic. Fa uns anys tots erem entrenadors de futbol; ara resulta que tots som planificadors d'obra pública, experts gestors aeroportuaris... i d'aquí poc també neurocirurgians.
Fase 1: construcció de túnel per la LAV com ara des de la Gran Via fins a Sants, però arribant a la zona mar de l'estació. El túnel s'utilitza de provisionalment per la línia de Vilanova.
Fase 2: construcció del túnel de la línia de Vilafranca, des del cementiri d'Hospi fins a Sants, entrant per les vies del mig de l'estació. quan es posa en funcionament aquest túnel, ja no hi arriba res en superfície fins a Sants.
Fase 3: construcció del túnel Sants-Provença-Sagrada Família-Sagrera, però destinat a rodalies.
Fase 4: construcció del túnel per la línia de Vilanova, des de la Gran Via fins a Sants creuant a la Torrassa per sota de la línia de Vilafranca, i arribant a Sants per la zona muntanya de l'estació. es posa en servei aquest túnel i el nou Sants-Sagrera
Fase 5: s'adapten per la LAV el túnel utilitzat fins ara per la línia de Vilanova entre la Gran Via i Sants, i el del carrer Aragó.
Amb tot això s'haguessin soterrat totes les vies d'entrada a Sants sense afectar a la circulació habitual de trens; Sants hauria quedat amb les línies de rodalies a la part muntanya de l'estació com fins ara (més fàcil accès al metro), les d'alta velocitat a la part mar; i el nou túnel s'hauria destinat a rodalies, millorant els enllaços amb la resta de xarxes de transport públic (es 'canvia' Pg. de Gràcia per Diagonal-Provença, i es crea una nova estació a Sagrada Família)... Però clar, és inviable pq suposava dilatar els terminis de l'arribada de l'alta velocitat a Barcelona, ja q les fases aquestes de construcció de l'obra no s'haguessin pogut desenvolupar de forma simultània i s'havia d'esperar fins al final de tot per a tenir en funcionament la LAV, i per això es va descartar...
dirdam
October 4th, 2007, 10:40 PM
^^ Punt 1: Evidentment, si s'hagués pres la decisió de que la LAV sortís pel túnel d'Aragó i per tant fes servir el costat mar de l'estació, tot hagués sigut més fàcil. Però em pensava que es tractava de soterrar les vies amb la solució que finalment s'adoptat per la LAV.
Punt 2: Em penso que t'oblides de que 6 vies a superfície ocupen força menys amplada que soterrades amb túnels de 2 vies amb murs pantalla a banda i banda que és el que proposes, així que dubto molt que aquestes 6 vies haguessin pogut anar soterrades al mateix nivell si no fos amb un megacalaix de 6 vies com el de la sortida de Sants, i és obvi que per fer això s'hauria d'haver tallat la circul·lació a totes les vies de sortida de Sants cap al sud.
Confide
October 4th, 2007, 10:41 PM
:applause: Si no es fa, perquè no s'ha volgut.
dirdam
October 4th, 2007, 10:42 PM
^^ :applause: Si no es fa, perquè no s'ha volgut.
Tot un motiu, sí senyor. Res més a afegir? :D
UT596001
October 8th, 2007, 07:45 PM
Rubí
A Rubí l'únic tram que es va soterrar el 1995 va ser el tram de la pròpia estació, i el tram que s'ha cobert (o sigui, un calaix com el de Sants però no xapussero perquè la via anava deprimida) recentment sí, és una rambla... que sempre està buida. Un cobriment totalment innecesari, però bé que hem malgastat uns quants milions d'euros que haurien anat de meravella per a qualsevol línia d'autobús del Vallès.
OleaSants
October 15th, 2007, 04:35 PM
Hola,
Sóc StrangeLove que m'he canviat de nick per problemes tècnics...
El túnel de l'AVE s'ha fet per sota de les actuals vies, no? Això vol dir que totes les infraestructures que hi havia per sota s'han hagut de moure per poder-hi passar l'AVE. Si s'han hagut de canviar de lloc igualment, perque no ho feien de manera que també si encabissin les vies de tren?
Confide has donat en el clau: "Si no es fa, perquè no s'ha volgut."
Salute!
dirdam
October 16th, 2007, 12:25 AM
^^ Perquè la LAV ve pel costat mar i ha de creuar per sota de la resta de vies de tren al costar muntanya per fer servir les vies 1 a 6 de l'estació de Sants. Ha de creuar a més per sota de la Ronda del Mig, a continuació de la qual té una pendent duríssima per accedir a Sants.
Si les vies convencionals s'haguessin soterrat haurien d'haver anat a una cota encara inferior a la de la LAV per creuar per sota d'aquesta, i la pendent necessària per arribar a la cota de l'estació de Sants hauria sigut del tot inassumible per qualsevol tren. Això explicat una mica de qualsevol manera perquè al fòrum ja hi és tota aquesta informació per qualsevol que tingui una miqueta d'interès i no es limiti a dir vaguetats com "no es fa perquè no es vol".
Com ja han dit anteriorment altres persones, que recordi Javi82, si s'hagués optat per altres opcions per la LAV com que hagués fet servir el túnel d'Aragó i les vies del costat mar de l'estació, el soterrament potser hagués sigut viable. Però bé, personalment jo no tinc clar que s'hagués pogut fer sense afectar d'una manera gravíssima al servei ferroviari de Sants, i per tant, de tota l'àrea metropolitana.
En qualservol cas, aquestes altres opcions van ser rebutjades per les administracions, també per les catalanes.
OleaSants
October 17th, 2007, 04:48 PM
Perquè la LAV ve pel costat mar i ha de creuar per sota de la resta de vies de tren al costar muntanya per fer servir les vies 1 a 6 de l'estació de Sants. Ha de creuar a més per sota de la Ronda del Mig, a continuació de la qual té una pendent duríssima per accedir a Sants.
Sense entrar a qüestionar l'AVE com a model de transport (els canvis de nom no canvien l'essència de les coses), entro a valorar com es planteja l'arribada a BCN: Si creua el mar de vies és perquè es vol fer entrar l'AVE a l'estació de Sants pel costat muntanya i no pel de mar, per poder-lo encarar després cap al carrer Mallorca. Així que és un problema de traçat. Si l'AVE passes després per Aragó no caldria creuar les vies. I si s'hagués fet l'alternativa Morrot-Litoral-Sagrera, no hagués hagut tan caos a Rodalies, ni hi hagués hagut calaix, ni...
Això explicat una mica de qualsevol manera perquè al fòrum ja hi és tota aquesta informació per qualsevol que tingui una miqueta d'interès i no es limiti a dir vaguetats com "no es fa perquè no es vol".
He vist les poques dades que s'ofereixen al Fòrum (que en cap moment explica els inconvenients d'altres opcions), vaig veure la maqueta exposada tan quan va estar a Mercat Nou com a la seu del Districte i tinc còpia dels plànols a casa, així que no diguis que parlo de vaguetats.
En qualservol cas, aquestes altres opcions van ser rebutjades per les administracions, també per les catalanes.
El problema potser ha estat que la única relació que les administracions (tan espanyoles com catalanes) ha tingut amb els veïns és la de decidir a quin lloc es posen les papereres del calaix.
Així que per dir "vaguetats" ja tenim als polítics...
Salute!
dirdam
October 17th, 2007, 07:38 PM
^^ Si tanta informació tenies, no té gaire sentit que escriguis aquest missatge demanant informació en comptes de compartir tot el que saps amb nosaltres.
Hola,
Sóc StrangeLove que m'he canviat de nick per problemes tècnics...
El túnel de l'AVE s'ha fet per sota de les actuals vies, no? Això vol dir que totes les infraestructures que hi havia per sota s'han hagut de moure per poder-hi passar l'AVE. Si s'han hagut de canviar de lloc igualment, perque no ho feien de manera que també si encabissin les vies de tren?
Confide has donat en el clau: "Si no es fa, perquè no s'ha volgut."
Salute!
Amb aquest traçat de la LAV (una cosa es la LAV i altra es "AVE" per si encara no ho sabies) no es poden soterrar les vies convencionals. O almenys no es poden soterrar si es vol conservar l'estació de Sants i no deixar de prestar cap servei ferroviari a la ciutat. Vist des d'aquest punt, efectivament, si no es fa és perquè no s'ha volgut... tallar tot servei ferroviari.
Amb un altre traçat de la LAV és una altra discussió. Però si la memòria no em falla crec que precisament la primera proposta de Foment va ser que entrés pel costat mar i pel túnel d'Aragó, proposta que van rebutjar de pla les administracions catalanes. El Javi82 o algun altre foraire podran confirmar o desmentir aquest fet. Independentment de que s'hagués escollit aquest traçat (que personalment hagués preferit), el soterrament de la resta de vies em continua semblant molt i molt difícil sense perjudicar seriosament el servei ferroviari.
sequera
October 17th, 2007, 10:30 PM
^^
Dirdam, es com dius.
OleaSants
October 18th, 2007, 12:58 AM
^^ Si tanta informació tenies, no té gaire sentit que escriguis aquest missatge demanant informació en comptes de compartir tot el que saps amb nosaltres.
No he demanat cap informació, rellegeix el meu missatge. No em cal, gràcies. Compartiré part del que sé:
Secció 01 (Hospitalet-Riera Blanca):
http://farm3.static.flickr.com/2390/1605490864_1132fc7ca3_b.jpg
Secció 20 (Plaça de Sants):
http://farm3.static.flickr.com/2210/1605500258_6c592eb7c7_b.jpg
"Vaguetats":
1.- Em podria dir algú quina distància hi ha entre les vies del calaix i les del túnel de l'AVE a la secció 01, és a dir a Hospitalet-Riera Blanca? Uns 20m aproximadament?
2.- Em podria dir algú quina distància hi ha entre les vies del calaix i les del túnel de l'AVE a la secció 20, és a dir a Plaça de Sants? Uns 5m aproximadament?
3.- Quina distància separen la secció 01 de la 20? 700m (tirant llarg)
4.- Quina pendent era impossible que superés cap tren?
Amb aquest traçat de la LAV (una cosa es la LAV i altra es "AVE" per si encara no ho sabies) no es poden soterrar les vies convencionals. O almenys no es poden soterrar si es vol conservar l'estació de Sants i no deixar de prestar cap servei ferroviari a la ciutat. Vist des d'aquest punt, efectivament, si no es fa és perquè no s'ha volgut... tallar tot servei ferroviari.
Ui si!
LAV = Línea d'Alta Velocitat
AVE = Alta Velocidad Espanyola
Quin gran canvi!
Amb un altre traçat de la LAV és una altra discussió. Però si la memòria no em falla crec que precisament la primera proposta de Foment va ser que entrés pel costat mar i pel túnel d'Aragó, proposta que van rebutjar de pla les administracions catalanes. El Javi82 o algun altre foraire podran confirmar o desmentir aquest fet. Independentment de que s'hagués escollit aquest traçat (que personalment hagués preferit), el soterrament de la resta de vies em continua semblant molt i molt difícil sense perjudicar seriosament el servei ferroviari.
Si han pogut anar tallant les vies (i parlo dels talls programats, no dels accidentals) per poder passar el túnel, que és com ho han fet. Podrien haver tallat progressivament per enfonsar-les.
Salute!
dirdam
October 18th, 2007, 11:34 PM
No he demanat cap informació, rellegeix el meu missatge. No em cal, gràcies. Compartiré part del que sé:
Secció 01 (Hospitalet-Riera Blanca):
http://farm3.static.flickr.com/2390/1605490864_1132fc7ca3_b.jpg
Secció 20 (Plaça de Sants):
http://farm3.static.flickr.com/2210/1605500258_6c592eb7c7_b.jpg
"Vaguetats":
1.- Em podria dir algú quina distància hi ha entre les vies del calaix i les del túnel de l'AVE a la secció 01, és a dir a Hospitalet-Riera Blanca? Uns 20m aproximadament?
2.- Em podria dir algú quina distància hi ha entre les vies del calaix i les del túnel de l'AVE a la secció 20, és a dir a Plaça de Sants? Uns 5m aproximadament?
3.- Quina distància separen la secció 01 de la 20? 700m (tirant llarg)
4.- Quina pendent era impossible que superés cap tren?Està clar que no t'has enterat de res del que, no només jo, hem explicat aquí. Com es diu en castellà, para ti la perra gorda.
Ui si!
LAV = Línea d'Alta Velocitat
AVE = Alta Velocidad Espanyola
Quin gran canvi!Ave no és més que una marca comercial d'un dels serveis d'alta velocitat de Renfe, ni tan sols és l'únic servei d'alta velocitat que hi ha a Espanya. Pot ser molt admissible fer servir "Ave" en el llenguatge col·loquial per parlar de la LAV, però no pas aquí i menys encara venint de tu que saps tant i tens tanta informació.
Si han pogut anar tallant les vies (i parlo dels talls programats, no dels accidentals) per poder passar el túnel, que és com ho han fet. Podrien haver tallat progressivament per enfonsar-les.És una autèntica llàstima que Foment no et tingui en nòmina. Jo que tu, enviaria el CV a la ministra a veure si hi ha sort. Arreveure maco!!! :wave:
OleaSants
October 19th, 2007, 01:10 AM
Està clar que no t'has enterat de res del que, no només jo, hem explicat aquí. Com es diu en castellà, para ti la perra gorda.
^^ Quina llàstima que no entengui res del que no només tu heu explicat aquí que no sé que és... Jo m'explico i documento el que dic i se'm titlla de dir vaguetats. Sento no estar al vostre nivell.
Ave no és més que una marca comercial d'un dels serveis d'alta velocitat de Renfe, ni tan sols és l'únic servei d'alta velocitat que hi ha a Espanya. Pot ser molt admissible fer servir "Ave" en el llenguatge col·loquial per parlar de la LAV, però no pas aquí i menys encara venint de tu que saps tant i tens tanta informació.
Informació, si que en tinc, i és de la única cosa que se'm pot acusar d'haver-ne presumit, si vols més plànols te'n puc passar. I en referència als meus coneixements... Sé el que sé, i en cap moment he dit que sàpiga tant.
Parlar de LAV o de AVE, és com parlar de les avaries de RENFE en lloc de parlar de Rodalies. Fins que no entrin altres empreses tothom li dirà així.
Així que si li dic AVE de manera intencionada és perquè crec que aquesta infraestructura la fa ADIF amb diners teus, meus i d'altre gent de l'Estat Espanyol. Que qui l'explotarà inicialment serà AVE. Més tard, quan l'Estat privatitzi la LAV i entrin altres empreses a aprofitar allò que em pagat entre tots per guanyar-se els calerons sense tornar-nos res a cap de nosaltres deixarà de ser AVE.
Discutir entre si dir-li LAV ó TGV ó TAV... per a mi és com parlar de la diferència entre dir al Pla Caufec el nom nou de Porta Barcelona o a la Torre Agbar dir-li Consolador o Supositori.
És una autèntica llàstima que Foment no et tingui en nòmina. Jo que tu, enviaria el CV a la ministra a veure si hi ha sort. Arreveure maco!!! :wave:
No, gràcies, ja tinc una altre feina millor que la d'anar buscant esvorancs pel terra. De fet preferiria ser bomber per poder apagar els possibles focs provocats per les cisternes de substàncies inflamables que amb tanta seguretat aparquen a les obres de la LAV.
Arreveure a tu també! :wave:
Salute!
Sky
October 26th, 2007, 08:30 PM
:corrertupidovelo:
Nengs, una mica de tranquilitat siusplau. :runaway:
OleaSants
October 27th, 2007, 02:45 PM
^^ No, si de tranquil·litat n'hi ha molta ara a Sants... :hilarious
Salute!
OleaSants
October 31st, 2007, 01:06 PM
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2611880
Foment s'afanya a tapar noves esquerdes al tram ja acabat del túnel del TAV a Sants
Segellen a corre-cuita una fissura apareguda fa tres setmanes entre dos edificis contigus al carrer Tinent Flomesta
MARIONA SÒRIA. Barcelona
A diversos veïns del carrer Antoni Capmany del districte de Sants, que viuen a vint metres del túnel del TAV, els han aparegut esquerdes a casa seva. El cas més greu va aparèixer tot just fa tres setmanes. Els propietaris d'un edifici de quatre plantes d'un carrer perpendicular a Antoni Capmany, el de Tinent Flomesta, van detectar una esquerda de dalt a baix de l'edifici. Aquest mateix cap de setmana, i sense informe previ, els tècnics d'Adif es van afanyar a tapar-la. La notícia va córrer pel barri, i ahir, en la reunió setmanal de veïns i tècnics d'Adif, el neguit era ben palès. Més d'una desena de veïns que viuen just al tram en què el túnel ja està finalitzat han detectat desperfectes els últims dies. Adif els va assegurar que arreglaran tots els que es puguin atribuir al TAV.
+ Els dos edificis, situats al carrer Tinent Flomesta, estan ara segellats per una columna de formigó. / Foto: M.S.
Fa tres setmanes, l'Aurora, una de les propietàries de l'edifici del carrer Tinent Flomesta número 50, va veure una petita esquerda en una paret del seu pis. El bloc és un edifici antic, de quatre plantes i dos pisos per replà. «Al principi era com un filet i no li vaig donar importància, però es va anar fent més gran a mesura que passaven els dies.» Ella i la resta de veïns del seu bloc i els del número 48 no van trigar gaire a avisar els tècnics d'Adif que, sense donar-los cap explicació, van segellar la fissura situada just on els dos blocs s'uneixen. Ara, una columna de formigó en delata la cicatriu. «No van revisar ni els fonaments, ni la resta de parets, ni res. No sé si l'edifici està bé», es queixa l'Aurora.
Fonts d'Adif, l'empresa dependent del Ministeri de Foment, responsable de les obres del TAV, asseguren que l'edifici, construït l'any 1935, «ja tenia defectes estructurals detectats prèviament a les obres del TAV» i que, fins i tot, aquesta fissura ja havia estat segellada alguna vegada, fa anys. Això és el que li van tornar a dir a l'Aurora ahir al vespre, en la reunió setmanal que mantenen els tècnics d'Adif i els veïns de la zona, quan hi van anar juntament amb diversos veïns que van explicar als tècnics que ells també tenen esquerdes a casa. «El que més m'estranya de tot plegat», deia l'Aurora, «és que em diguin que l'edifici ja tenia un defecte però que en canvi hagin corregut tant per posar-hi el ciment». Assegura que ningú d'Adif li ha explicat res sobre l'estat de la finca, ni abans ni després de les obres. Segons el que van dir fonts d'Adif a aquest diari, si hi ha hagut un moviment de terres a la zona tot i no haver-hi ja obres de construcció del túnel, que no descartaven, «ha estat dins dels paràmetres normals». Fa sis mesos, l'empresa va revisar l'edifici, però l'Aurora explica que a ells, ningú els ha entregat mai cap informe. «Diuen que se'n fan responsables, i així fan callar la gent», diu assenyalant cap a la reunió de veïns.
Aquesta gent són aproximadament una desena de veïns del carrer Antoni Capmany. A alguns les esquerdes els han fet saltar algunes rajoles. A d'altres, com al bar Celta, se'ls ha esquerdat part de la façana. Ahir, la Carmen, que regenta el bar, ensenyava també alguna petita fissura apareguda aquests dies a la paret que separa el menjador de la cambra de bany. Ahir, el tècnic d'Adif va insistir a dir-los que per qualsevol desperfecte que detectin aquests dies, que «truquin immediatament». Tanta insistència va posar nerviós més d'un, que no es va creure gaire les paraules tranquil·litzadores del tècnic.
Danzig
October 31st, 2007, 01:14 PM
^^ http://www.vilaweb.cat/media/imatges/elpunt/imatges/2007/10/31/alta/780_008_1421140_2007_10_13.jpg
Bitxofo
October 31st, 2007, 02:03 PM
^^ http://www.vilaweb.cat/media/imatges/elpunt/imatges/2007/10/31/alta/780_008_1421140_2007_10_13.jpg
^^I no són els únics...
:runaway:
dirdam
October 31st, 2007, 09:02 PM
^^ No, si de tranquil·litat n'hi ha molta ara a Sants... :hilarious
Salute!
Ens queixem de que facin un túnel per dues vies perquè ens surten esquerdes, però volem que facin un túnel per les sis vies romanents (és més, diem que si no es fa es perquè no es vol). En què quedem? A veure si ens aclarim miqueta, no?
OleaSants
November 3rd, 2007, 12:15 PM
Les obres de l'AVE provoquen una fuita de gas i fa perillar diversos edificis a Sants
dissabte, 03 novembre 2007
Aquesta nit a les 21'20 una de les màquines que treballa a les feines de cimentació dels edificis esquerdats per les obres de l'AVE al carrer Antoni Campmany, ha provocat una important fuita de gas, amb l'acordonament per part dels serveis d'emergència, d'un perímetre de més de 100 metres. L'incident s'ha produït quan una piconadora ha perforat una canalització de transport d'alta capacitat de Gas Natural. El tub perforat és d'un calibre de 28cm de diàmetre, però no s'utilitza per a la distribució de gas a particulars. Tot plegat s'ha produït davant cinc edificis amb importants esquerdes que provoquen "que s'inclinin en direcció al túnel de l'AVE", segons ha informat un testimoni.
La forta olor de gas que es percebia des dels habitatges ha aconsellat que el cap de guàrdia dels bombers de Barcelona ordenés la confinació dels veïns i veïnes als seus habitatges, tancant portes i finestres. Cap a les 01:00h de la matinada continuava el desplegament de bombers a la zona, i es preveia que durant la matinada la canonada afectada aniria buidant-se de gas fins aconseguir que la situació estigués normalitzada. L'endemà els tècnics de l'empresa Sacyr, encarregada de l'obra en aquest tram, hauran de decidir com es repara l'avaria, ja que una nova excavació per tal de treure la canonada afectada podria afectar de retruc els pilars dels edificis esquerdats per les mateixes obres.
ADIF intenta minimitzar els fets
Una de les primeres persones a arribar al lloc dels fets ha estat una portaveu d'ADIF, que ha explicat a la nombrosa premsa allà combregada que només es tractava "d'un escapament d'aigua". Una estona després, quan aquesta versió no s'aguantava per enlloc degut a la important presència de bombers i a la forta olor, la portaveu ha explicat que es tractava d'una "petita fuita de gas en una tuberia de distribució del gas", però "sense cap importància".
Cal recordar que ADIF està minimitzant sistemàticament les esquerdes i danys produïts a centenars d'edificis situats al voltant de tot el llarg del traçat de l'AVE. Un dels casos més flagrants és precisament el dels edificis del carrer Tinent Flomesta i Antoni Campmany, afectats per greus esquerdes que han estat tapades sense cap estudi previ de l'estat de les seves estructures.
OleaSants
November 3rd, 2007, 12:31 PM
Ens queixem de que facin un túnel per dues vies perquè ens surten esquerdes, però volem que facin un túnel per les sis vies romanents (és més, diem que si no es fa es perquè no es vol). En què quedem? A veure si ens aclarim miqueta, no?
:hammer:
Seguint amb aquesta demagògia que tan t'agrada: En el cas del Carmel també devies pensar: "Ah, que s'ho pensessin abans de demanar el metro"?
El problema és com es fan les coses. Si sabien des d'un principi que "el terra es mou més que un flam", es podien plantejar de fer un mur de contenció a cada costat d'Antoni Campmany. Però es clar, això costa temps i el temps és or si vols inaugurar a temps per unes eleccions, no?
El que no es pot fer de cap manera és tapar una esquerda i no dignar-se ni a inspeccionar l'edifici i dir que l'edifici ja estava malament d'abans. O foradar el carrer sense saber que hi ha una canonada de gas, no precisament petiteta (28 cm), i quedar-se tan ample.
I com es treballa a destajo: ( Cuní parla amb la mare d'un treballador (http://tv.sants.org/?fit=07103000200407#video) ) i tot per fer les coses en terminis electorals.
Esperem que no haguem de lamentar alguna desgràcia. A Sants no es pot viure tranquil.
Salute!
alexbn
November 4th, 2007, 01:50 PM
El caso del Carmel es diferente, puesto que es un barrio que ni siquiera debería existir. En los 60 se permitieron demasiadas aberraciones urbanísticas que hoy se pagan al llevar las infraestructuras, sobre todo si el gobierno que las paga le concede la construcción a una empresa amigüita suya que le dará el 20% de comisiones.
En el caso de Sants hay un gobierno que quiere ganar unas elecciones a costa de lo que sea y unos pocos vecinos a los que no definiré para no encenderme. Entre medio queda la gente de bien a la que no se hace más que darle por saco.
Podríamos definir esto como "entre todos lo mataron y él solo se murió".
dirdam
November 5th, 2007, 11:28 PM
^^ Hay casas encima mismo de las vías del tren en Sants que tampoco deberían existir, así que tampoco hay tantas diferencias con lo del Carmel.
Construir un túnel tiene sus riesgos, nos guste o no. Ya estamos viendo los problemas que está causando uno de tan sólo dos vías por diversos factores: calidad del terreno, proximidad de las viviendas, interferencias con otras infraestructuras importantísimas (multitud de vías en superficie, túneles de tren y metro, túneles viarios, servicios...). Y encima pretendemos que se hubieran soterrado las 6 vías restantes. Si no se hace, como dicen algunos, es porque no se quiere. Pero porque no se quiere tirar abajo unas cuantas manzanas que es lo que igual habría que haber hecho desde el principio para reordenar toda aquella zona.
@OleaSants: ¿Qué es demagogia? ¿Y tú me lo preguntas? Demagogia... eres tú. :D
Danzig
November 6th, 2007, 10:42 AM
^^ qué poeta :D
Confide
November 6th, 2007, 11:03 AM
El que hi ha a la Vil·la Olímpica que cobreix les vies no és una mena de calaix? Està força bé, desperfectes a part..
Aurelio
November 6th, 2007, 11:31 AM
El caso del Carmel es diferente, puesto que es un barrio que ni siquiera debería existir. En los 60 se permitieron demasiadas aberraciones urbanísticas que hoy se pagan al llevar las infraestructuras, sobre todo si el gobierno que las paga le concede la construcción a una empresa amigüita suya que le dará el 20% de comisiones.
En el caso de Sants hay un gobierno que quiere ganar unas elecciones a costa de lo que sea y unos pocos vecinos a los que no definiré para no encenderme. Entre medio queda la gente de bien a la que no se hace más que darle por saco.
Podríamos definir esto como "entre todos lo mataron y él solo se murió".
El urbanismo del Carmel no debería ser un problema si cuando se plantea el construir una nueva infraestructura, como el metro, se hubiera estudiado el terreno correctamente y no chapuceramente cómo se hizo...
Confide
November 6th, 2007, 01:00 PM
^^ Home, el Carmel no està ben urbanitzat... en principi no s'hauria d'urbanitzar a llocs amb tant de pendent... i si es fa, doncs que sigui de manera racional i amb un mínim d'estructuració, no sense cap mena de control...
Aurelio
November 6th, 2007, 02:09 PM
^^ Home, el Carmel no està ben urbanitzat... en principi no s'hauria d'urbanitzar a llocs amb tant de pendent... i si es fa, doncs que sigui de manera racional i amb un mínim d'estructuració, no sense cap mena de control...
Efectivament, hi estic d'acord, però no ens enganyem, al Carmel no queien els edificis abans, fins que van venir a fer el metro i no van estudiar prou el terreny. Segur que també cauria un edifici a Pedralbes -barri ben urbanitzat-, si no es fan estudis del terreny abans de fer res...
Tintin
November 6th, 2007, 02:48 PM
^^ Evidentemente. El tema de los estudios geotécnicos insuficientes - directamente relacionado con la mala elección del método constructivo - ha dado no pocos disgustos en los últimos años en toda España.
Confide
November 6th, 2007, 07:05 PM
Efectivament, hi estic d'acord, però no ens enganyem, al Carmel no queien els edificis abans, fins que van venir a fer el metro i no van estudiar prou el terreny. Segur que també cauria un edifici a Pedralbes -barri ben urbanitzat-, si no es fan estudis del terreny abans de fer res...
És clar que si s'usa un sistema constructiu inadequat, arreu, hi haurà problemes. :)
OleaSants
November 13th, 2007, 11:48 AM
^^ Hay casas encima mismo de las vías del tren en Sants que tampoco deberían existir, así que tampoco hay tantas diferencias con lo del Carmel.
No hi ha cap edifici a sobre de les vies del tren. D'on ho has tret això?
Construir un túnel tiene sus riesgos, nos guste o no. Ya estamos viendo los problemas que está causando uno de tan sólo dos vías por diversos factores: calidad del terreno, proximidad de las viviendas, interferencias con otras infraestructuras importantísimas (multitud de vías en superficie, túneles de tren y metro, túneles viarios, servicios...). Y encima pretendemos que se hubieran soterrado las 6 vías restantes. Si no se hace, como dicen algunos, es porque no se quiere. Pero porque no se quiere tirar abajo unas cuantas manzanas que es lo que igual habría que haber hecho desde el principio para reordenar toda aquella zona.
Ningú t'ha parlat de cap túnel. L'alternativa únicament hagués necessitat de fer un buidat per sota de les actuals vies que ja de per si estaven més altes que el nivell del terra.
@OleaSants: ¿Qué es demagogia? ¿Y tú me lo preguntas? Demagogia... eres tú. :D
Molt poètic però sense fonaments.
Salute!
Danzig
November 13th, 2007, 12:16 PM
Poso unes fotos que tinc del calaix de la part del metro...
Des del mig del carrer Badal:
http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/metro/DSC08186.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/metro/DSC08185.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/metro/DSC08187.jpg
Des del carrer Badal costat Besòs:
http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/metro/DSC08171.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/metro/DSC08172.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/metro/DSC08184.jpg
girant pel carreró de la dreta cap a Mercat Nou
http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/metro/DSC08173.jpg
mirant cap enrera
http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/metro/DSC08174.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/metro/DSC08175.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/metro/DSC08176.jpg
més a prop de Mercat Nou
http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/metro/DSC08182.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/metro/DSC08178.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/metro/DSC08177.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/metro/DSC08179.jpg
l'antic pas inferior de Riera de Tena
http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/metro/DSC08181.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/metro/DSC08180.jpg
Tintin
November 13th, 2007, 12:19 PM
^^ Qué cosa más espantosa.
Danzig
November 13th, 2007, 12:43 PM
pues imagínate el cubrimiento de las vias de adif, compara la altura del semipórtico de la catenaria estándar (sobresale al fondo) con la rígida (dentro del metro)
http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/metro/DSC08187.jpg
Tintin
November 13th, 2007, 12:46 PM
^^ Pues menudo estropicio.
xussep80
November 13th, 2007, 12:49 PM
^^ Esto tiene toda la pinta de convertirse en un apaño provisional. Más o menos como la horrible Plaza de les Glòries. La gente empezará a pedir que se destruya el cajón y se soterren las vías a los pocos años de inaugurarse el cajón. Y en definitiva nos habremos gastado una millonada para nada.... :ohno:
OleaSants
November 13th, 2007, 01:15 PM
Aquí podeu veure els plànols d'aquest pas:
http://farm3.static.flickr.com/2209/1605415316_7744f42d39_b.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2209/1605415316_7744f42d39.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2377/1605286618_fc9abb50c4_b.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2377/1605286618_fc9abb50c4.jpg
M'agradarà veure com ajardinen a sobre d'aquesta lloseta tan fina...
http://farm3.static.flickr.com/2390/1761285689_fc8b1aab58_t.jpg
Sants, veuràs quin nyap!
Salute!
Bitxofo
November 13th, 2007, 05:48 PM
^^El mega-cajón que están haciendo en Sants es una de las peores ideas que podían haber elegido, ya verás cuando se acabe...
:runaway:
Alto, feo, asfixiante, estrecho, etc...
:ohno:
chris_scraper
November 13th, 2007, 07:21 PM
Deu meu.. quin sentiment de claustrofobia impresionant...
dirdam
November 13th, 2007, 08:30 PM
^^ Esto tiene toda la pinta de convertirse en un apaño provisional. Más o menos como la horrible Plaza de les Glòries. La gente empezará a pedir que se destruya el cajón y se soterren las vías a los pocos años de inaugurarse el cajón. Y en definitiva nos habremos gastado una millonada para nada.... :ohno:
Bueno, en la plaza de las Glòries van a subir el nivel de la calle, así que entre eso y la mega explanada sin vida que van a plantar allí no sé yo si es mejor que dejen el roscón y se dediquen a mejorar el entorno, que falta hace.
En cuanto a las vías, que es el tema, desde mi infinita ignorancia comparado con alguna persona que parece tener mucha información pero no sabe cómo usarla, con el trazado que tiene el túnel de la LAV es imposible soterrar las vías convencionales sin conventirlas en un cremallera a la llegada a Sants. Desde luego, nadie me ha demostrado lo contrario, así que o nos quedamos con el cajón o nos quedamos con las vías destapadas.
xussep80
November 13th, 2007, 10:16 PM
^^ Doncs des de la meva absoluta ignorància (afortunadament, no sóc usuari de rodalies i no conec l'entorn de Sants), com s'explica que la LAV pugui arribar soterrada a Sants i les rodalies no? :?
Suposo que perquè això fos possible, caldria tancar el servei de rodalies durant una temporada ben llarga i construir les vies a un nivell inferior... però total, crec que ja no ve d'aquí :D
Danzig
November 13th, 2007, 11:14 PM
si coimencem amb que:
1. les vies de la LAV arriben soterrades fins uns metres abans d'arribar a Sants, per tant fan una pujada molt forta
2. creuen des del cantó mar fins el cantó muntanya per sota de les vies convencionals
llavors no és difícil adonar-se que
1. les vies convencionals haurien d'anar encara més profondes
2. la pujada seria insalvable per arribar a Sants
3. la ronda del mig es trobaria just al nivell de les vies, per tant encara més fondes...
+ o -
OleaSants
November 19th, 2007, 01:06 PM
si coimencem amb que:
1. les vies de la LAV arriben soterrades fins uns metres abans d'arribar a Sants, per tant fan una pujada molt forta
2. creuen des del cantó mar fins el cantó muntanya per sota de les vies convencionals
llavors no és difícil adonar-se que
1. L'actual traçat de la LAV (AVE ó TGV ó ...) únicament està justificat per la futurible estació de passeig de Gràcia i per culpa d'això creua les vies, quan existeixen traçats més lògics.
2. Amb un altre traçat, per exemple pel carrer Aragó, no caldria creuar de punta a punta les vies.
3. les vies convencionals podrien anar amb la mateixa pendent que les de l'AVE, si anessin totes paralel·les.
+ o -
Salute!
Danzig
November 19th, 2007, 02:18 PM
1.- Error
2.- Està ocupat
3.- Veure 1
OleaSants
November 20th, 2007, 05:19 PM
1.- Error
Quin és l'error?
Salute!
dirdam
November 20th, 2007, 09:50 PM
^^ L'error està en que el nou túnel només podia sortir de les vies costat muntanya. La millor opció era que aquest nou túnel hagués anat destinat a rodalies (cosa que no van voler les autoritats catalanes) i s'hagués construït abans. D'aquesta manera l'actual túnel d'Aragó s'hagués remodelat canviant l'ample a UIC i la tensió d'alimentació a 25kV 50Hz, i possiblement s'hagués tancat l'actual estació de Passeig de Gràcia. Així la LAV hagués fet servir les vies 9 a 14 de Sants i no hauria creuat les vies convencionals per sota.
Com que el nou túnel s'ha destinat a la LAV, aquesta ha de fer servir les vies 1 a 6, i per tant creua les vies convencionals per sota, el que deixa el soterrament d'aquestes vies totalment impossible. No sé quantes vegades hem explicat això.
D'altra banda, i ja que surt el tema, la possibilitat de construir una estació a Passeig de Gràcia a aquest túnel em penso que és mínima. Si no es pot fer de 4 vies, jo m'estimaria més que no la fessin mai.
Danzig
November 20th, 2007, 11:35 PM
^^ en principi es pot fer, només fan falta calers i collons
impediments tècnics cap ni un
Bitxofo
November 21st, 2007, 12:29 AM
^^Ja van dir que no la farien, però que ho deixarien tot preparat per si es decideix fer-la més endavant...
:sly:
OleaSants
November 26th, 2007, 10:08 PM
Vilaweb - http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=2634154
DILLUNS, 19/11/2007 - 06:00h
'El ministeri va decidir que, a Sants, hi sobraven dues vies i les va reservar a l'alta velocitat. Quina temeritat'
Entrevista amb Pau Noy, assessor de l'Entitat Metropolitana del Transport
Pau Noy, ex-president de l'Associació per la Promoció del Transport Públic (APTP) i actual vocal de Relacions Institucionals de l'organització, és assessor de l'Entitat Metropolitana del Transport i coneix bé la situació ferroviària de Catalunya. Segons que explica, la situació actual de Renfe a Catalunya és el resultat d'una política errònia d'inversions i de decisions que ha descuidat, anys i anys, les xarxes ferroviàries de rodalia i de regionals.
Per millorar la situació Noy proposa de transferir les competències de Renfe i d'ADIF a la Generalitat, d'invertir en el transport col·lectiu i de millorar les infrastructures: d'estendre la doble via a tot arreu i d'implantar una nova regulació del trànsit ferroviari que afavoreixi la circulació de més trens.
Com i per què s'ha arribat al caos actual?
Durant molts anys la prioritat política del PP i del PSOE ha estat, en qüestió de trens, la gran velocitat. Molta gent havia avisat que el transport quotidià no funcionava bé, que hi havia col·lapses i aglomeracions, i que el personal s'havia reduït a la meitat. En fi, tots els paràmetres d'explotació ferroviària indicaven que la rodalia feia una caiguda lliure. Però cap governant no feia absolutament res, i, als qui avisaven que les coses no anaven bé, els negaven la paraula als mitjans de comunicació. En general, els poders fàctics d'aquest país demanaven el TGV i un aeroport intercontinental, però no tenien en compte el transport diari del 99% de la població. Hi ha un problema polític de fons, i és que, l'any 1996, quan va guanyar el PP, el senyor Álvarez Cascos va vendre una idea que es podria simplificar amb l'eslògan 'un AVE per al teu poble': connectar, a través de l'AVE, totes les capitals de província amb Madrid, en un temps aproximat de viatge de quatre hores. Durant molts anys la modernitat ha volgut dir tren de gran velocitat, però darrere aquesta proposta hi ha la idea del nacionalisme espanyol, que és molt potent, més que no pas el català, de connectar-ho tot a Madrid. El fracàs del transport de rodalia de Barcelona és culpa dels governs de Catalunya i d'Espanya, però també de la societat civil catalana que ha considerat important el tren de gran velocitat. També en tenim la culpa nosaltres, l'Associació per la Promoció del Transport Públic (APTP), com a organització de la societat civil.
Per què hi ha hagut tants entrebancs a les obres del TGV?
Perquè són unes obres molt complexes, sense espai per a fer-les, a trossos soterrades i a trossos a l'aire lliure; a més, es fan al delta del Llobregat, amb un subsòl ple d'aigua; a tot això, cal afegir-hi que es fan amb presses. És un còctel explosiu. Com si no fos prou, es duen a terme en una estació de rodalia desprotegida, perquè no se n'havia augmentat la capacitat amb una nova regulació semafòrica. La senyalització ferroviària ha millorat una barbaritat, i per on abans passaven quinze trens l'hora, ara n'hi poden passar quaranta-cinc. A Europa haurien preparat la via de rodalia, l'haurien blindada perquè pogués absorbir més trens i perquè no hi hagués interrupcions. Moltes de les interrupcions que hem hagut de suportar s'expliquen perquè, treballant amb molt poc espai i amb presses, la maquinària de les obres ha tallat els cables de senyalització. La tecnologia ferroviària moderna funciona sobre la base de la informàtica; sense els cables de senyalització, que asseguren les connexions, tornem al segle XIX, a la regulació manual.
Les presses tenen motivacions electorals, oi?
Sí. Segons el calendari, les obres dels altres AVE (Valladolid, Màlaga...) s'havien d'acabar els dies 22-23 de desembre i com que Barcelona no pot ser menys, l'AVE havia d'arribar-hi abans, el dia 21. Però les altres dues obres eren molt més senzilles: treballar a Espanya és fàcil, perquè hi ha molt poca població; en canvi, Catalunya és molt densament poblada i eriçada de muntanyes.
De qui és, doncs, la responsabilitat de les obres del TGV?
Sempre és de qui les adjudica: del Ministeri de Foment. La planificació també és de Foment. Hi havia molta gent que deia que no s'havia d'entrar per Sants perquè s'embolicaria tot! De fet, a Europa, a estacions semblants a la de Sants (la de Brussel·les, la de Viena, la de Berlín, la de Zuric, o la de Basilea), deu quilòmetres abans d'arribar-hi ja hi ha de vuit a dotze vies. A l'estació de Sants, que és una sortida importantíssima, perquè hi passen trens de rodalia, trens regionals i trens de llarg recorregut, n'hi havia quatre per a anar cap al Prat. Però el ministeri va decidir que encara en sobraven dues i les va reservar a la gran velocitat. Això és una temeritat. A sobre, les obres es fan amb un túnel que passa per sota..., sense espai per a treballar en condicions. Durant molt de temps es van sentir veus, fins i tot d'alguns socialistes de l'Ajuntament de Barcelona, que deien que s'havia d'haver interromput el servei de rodalia per poder fer el TGV sense noses.
Hauria de dimitir, doncs, la ministra de Foment?
Oi tant! A qualsevol país civilitzat, quan un polític s'equivoca d'aquesta manera tan clara, dimiteix. Quan un polític s'equivoca ha de presentar la dimissió, per higiene i per dignitat democràtiques. No entenc per què el senyor Zapatero manté Magdalena Álvarez..., potser per raons que desconec de política interior del seu partit.
El recorregut final del TGV per Barcelona és l'adequat?
Tal com estan les coses, sí. A nosaltres ens agradaria que el túnel de gran velocitat fos el que ja hi ha al Passeig de Gràcia, sense que calgués fer-hi cap estació, però que es foradés un nou túnel de rodalia més amunt, entre l'estació de Diagonal i la de Fontana. Un dels inconvenients de Barcelona és que els dos túnels de rodalia, el de la plaça de Catalunya i el del Passeig de Gràcia, són molt a la vora l'un de l'altre, a uns cinc-cents metres. Primer s'havia d'haver fet el túnel de rodalia i, quan tot funcionés, posar-ho en marxa. Així s'hauria evitat, de passada, el problema de la Sagrada Família, que inquieta els ciutadans.
I què en diu dels recorreguts alternatius del litoral o del Vallès?
El Vallès... és necessari. Pensem que a Europa els trens de gran velocitat van pertot arreu, per les vies convencionals, que són molt millors que no les d'aquí, i corren on poden i, on no poden, van a la velocitat convencional, que continua essent molt superior que no la d'aquí. Però nosaltres som molt provincians, fem una via especial per als trens de gran velocitat i únicament els fem anar per allà. Estaria bé que alguns trens poguessin anar al Vallès i que hi hagués alguna estació de l'AVE, o també a Martorell, o a Vilafranca (per sort, se n'hi farà una). A Alemanya, a l'àrea de Berlín hi ha cinc estacions de gran velocitat, que són estacions convencionals. Quant al Litoral, potser si s'hagués proposat des de bon principi... Però quan es va decidir que entraria a Barcelona per Sants, l'obra ja era adjudicada.
Les connexions del TGV de Barcelona amb València i París, són urgents? S'haurien hagut de fer abans?
Fins a València ja tenim una via pràcticament de gran velocitat, en termes europeus, però té, des de fa deu anys, un coll d'ampolla, de Tarragona al delta de l'Ebre. Ara s'adjudica l'obra per a fer la connexió entre la línia de la costa i la de gran velocitat. Quan això s'haurà fet, com que els trens faran el viatge en dues hores i mitja, un temps sensacional, ningú no demanarà la via de gran velocitat. Però es va prometre que això entraria en funcionament el 1997... i ja han passat deu anys. Quant a París, estaria bé que la xarxa espanyola es connectés amb la xarxa francesa que és la porta d'Europa. Però també és cert que el radi d'acció útil del TGV és de sis-cents a set-cents quilòmetres. A més distància... Sempre hi haurà gent que voldrà fer viatges a París, en sis hores o set, però no tanta. L'AVE seria útil per anar al sud de França, però hi ha poca gent i les relacions comercials de Catalunya amb el sud de França són escasses.
L'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat han actuat amb prou contundència a l'hora d'exigir a Madrid un bon servei ferroviari de rodalia?
Haurien pogut fer molt més. És clar, a l'època de CiU no deien ni piu. El tripartit i l'Ajuntament van començar a reaccionar fa tres o quatre anys, a demanar millores als trens de rodalia... Però, fins i tot per a ells, la prioritat sempre ha estat l'AVE i un gran aeroport intercontinental, el més gran d'Europa. Les prioritats de la política d'infrastructures han estat una equivocació fenomenal: com més grans i més cares, millor. No és casualitat que també construïm la línia de metro més llarga d'Europa, la línia nou. Barcelona té una setena part de la mida de Londres, o una desena de la de Moscou, i tot i així hem volgut la línia de metro més llarga d'Europa, el tren més ràpid d'Europa, l'aeroport més gran d'Europa... Per comptes de mirar cap a Europa, Barcelona mira cap a Madrid i copia allò que fa Madrid, ben igual que les províncies. Si Barajas s'amplia, nosaltres més; si Madrid construeix tres-cents quilòmetres de metro, doncs nosaltres el doble. Si Madrid té tren de gran velocitat, nosaltres el volem encara més ràpid. Encara sort, doncs, que Madrid no té port.
El problema és que no s'han fet prou inversions a la xarxa de rodalia?
La xarxa de rodalia de Barcelona és la que transporta més passatgers amb menys personal i amb menys recursos de tot Europa. Sí, les inversions són el problema, oi tant! La política d'inversions en aquest país és un desastre. Ara ho volen corregir, però és una pena que hagi de venir el senyor Sarkozy, que és de dretes, a dir a la gent d'esquerres que governa Espanya com s'han de fer les coses i quines han de ser les prioritats. Mentre el senyor Sarkozy proposa de limitar les autovies, la conselleria d'Obres Públiques del nostre país vol fer fins a tres mil quilòmetres d'autovies gratuïtes. I el senyor Zapatero també té previstos cinc mil quilòmetres d'autovies. Anem absolutament despistats, fem la contrària d'allò que fa Europa. Fem faraonisme.
Quines actuacions s'haurien hagut de fer perquè el transport de rodalia funcionés millor?
En lloc d'invertir-hi, com s'ha fet aquests últims deu anys, deu milions d'euros, que és una xifra simbòlica, se n'hi haurien hagut d'invertir trenta o quaranta milions, per assegurar tota la xarxa. Hem vist que hi ha moltes incidències de superstructura: catenària, semaforització... Amb aquests diners s'haurien pogut instal·lar nous sistemes de senyalització amb què els trens podrien passar amb molta més freqüència. I augmentar-ne el nombre de combois, cosa que tot just ara es comença a fer. El gerent de rodalia ha anunciat que al desembre, a l'hora punta, tots els trens tindran el doble de vagons, sis. Això ja s'havia d'haver fet l'any 2003. Però no hi ha sols una qüestió de diners, també hi ha manca de voluntat política: el Ministeri de Foment treballa d'esquena als problemes d'aquest país. I parlem molt de la rodalia, però també hi ha els regionals... L'ocupació dels trens regionals és increïble, comparada amb la resta d'Europa. Cada tren transporta, de mitjana, 350 passatgers. Això vol dir que a l'estiu, quan vénen els turistes amb avió, que no tenen cotxe i fan servir el transport públic, col·lapsen els trens regionals i hi ha molta gent que ha de fer viatges de cent quilòmetres dreta. Això no passa enlloc d'Europa, ni és nou: ja és així des del 2002 o del 2001.
Els mals dels trens regionals tenen les mateixes causes que els de rodalia? També hi manquen inversions?
Les xarxes de rodalia i les regionals es troben completament descapitalitzades: les estacions, fetes un fàstic, la superstructura és molt precària, el material mòbil és insuficient, hi ha poc personal: als trens, els interventors ni hi apareixen. Els trens de mitjana distància van pel mateix camí que els de rodalia: qualsevol persona que viatgi sovint des de Tarragona o des de Girona pot explicar un anecdotari increïble en un país europeu.
Hi ha gaires diferències entre les xarxes del metro, dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i de la Renfe?
Són empreses que presten serveis i, com menys diners hi despenen, més dolent és el servei. N'hi ha prou de comparar el cost d'un quilòmetre de metro o de FGC amb el d'un quilòmetre de la xarxa de rodalia: els dos primers es troben molt per sobre de la rodalia de Renfe. Al metro i a FGC, s'hi dedica més personal, més estacions... Però, a la Renfe...! Creus que és normal que mil persones que treballen a Renfe transportin cent vint milions de passatgers? Haurien de ser el doble, amb més trens... Tot és absolutament deixat de la mà de Déu. Amb l'escàndol que hi ha hagut recuperarem molt de temps perdut, però el Ministeri de Foment no té cap projecte de res. Jo he parlat amb partits de l'oposició, i amb Convergència, i m'han dit que no serveix de res fer esmenes als pressupostos i de transaccionar-les, fer pactes de cent milions d'euros més... Si qui executa les obres no les vol fer, allò quedarà com un crèdit perdut i llestos.
Així doncs, cal transferir la Renfe a la Generalitat?
És imprescindible que sigui així. El 30% dels mals actuals són causats per les obres del TGV, però això algun dia s'acabarà. Un 30% més són deguts a deficiències d'infrastructures, i això també s'arreglarà, gràcies a l'escàndol que hi ha ara. Però la resta és un mal de funcionament i d'actitud, d'estar-hi a sobre i d'adjudicar projectes. La companyia no funciona bé i, si s'hi apliquessin els models que tenim aquí de fer funcionar empreses, segur que la situació milloraria.
Caldria que també es transferissin les competències d'ADIF, les infrastructures?
Jo crec que, en mans de l'estat, solament hauria d'haver-hi les xarxes que travessin la frontera de Catalunya. Hi ha tres línies que es podrien transferir: la de Sant Adrià-Mataró-Maçanet, que és de rodalia; la de Montcada-Vic-Ripoll-Puigcerdà, llevat de l'últim tram, que és internacional; i la de Montcada-Sabadell-Terrassa-Cervera-Manresa-Lleida, per on passen regionals i trens de rodalia. S'hauria de fer de la mateixa manera que s'ha transferit la línia de la Pobla, que ha millorat molt, tot i que per una sèrie de raons encara no es nota, però jo he vist la via i sembla una plataforma de gran velocitat.
Com milloraria el transport ferroviari a Catalunya?
Jo crec que allò que hem de fer és recuperar el temps perdut, no sols mantenint les infrastructures en millors condicions, sinó fent-hi inversions que ja fa temps que s'hi haurien d'haver fet. És urgent de doblar les vies, si més no fins a Vic, d'Arenys a Maçanet i de Santa Perpètua a Mollet. Amb això sol ja tindríem molta més capacitat. Un altre dels mals que tenim és que les xarxes s'encreuen. Per exemple, al Vallès, on hi ha encreuaments entre els FGC i la Renfe; si s'hi fessin intercanviadors, els passatgers podrien fer servir tota la xarxa com poden fer amb trens i metro de Barcelona. La xarxa actual no és petita, té moltes possibilitats, però s'ha d'explotar d'una altra manera, cal copiar el model de Barcelona a fora i doblar vies, perquè amb una via única és molt complicat de funcionar bé.
També cal ampliar la xarxa?
Després d'aquesta primera actuació es podrien fer prolongacions de línia, com la de Cornellà a Castelldefels passant per l'interior. També crec que, al segle XXI, cal anar cap a la tramviarització, hem d'apostar a fons pels tramvies, perquè són molt més barats i funcionen com un tren: quan van per la via convencional poden agafar velocitats de cent quilòmetres l'hora, que ja n'hi ha prou, i quan van per dins la ciutat es comporten com tramvies, i no necessiten soterraments que són molt cars i problemàtics. Girona i Tarragona han de tenir una xarxa de rodalia basada en el tramvia, Lleida també té possibilitats, si convertim la via de Cervera i de la Pobla en tramvies que puguin entrar-hi. I al Vallès, a la part no coberta pels Ferrocarrils, un tramvia en forma d'estrella, amb un ramal que, a Cerdanyola, travessi la Universitat Autònoma, on hi van cinquanta mil persones cada dia.
Quin paper tindrà el transport públic en la societat del futur?
És essencial: l'energia no para d'apujar-se; l'alternativa de l'hidrogen encara té moltes limitacions tecnològiques i també desprèn gasos d'efecte hivernacle. Per tant, hem de gastar menys petroli, que cada vegada és més car. Però, tot i amb això encara apostem per un sistema, el de la carretera, que cada dia és més car i té més inconvenients. Un país que no aposta pel transport públic és un país sense futur a Europa. Aquí, el model de fons és: metro a Barcelona i autopistes a la resta del país. Però amb aquesta política tan equivocada Catalunya cada vegada s'allunya més de la sostenibilitat, i en el futur sols seran competitius els països sostenibles. Jo crec que hem de fer tot allò que ens faci més competitius; i una societat moderna no pot funcionar, si el transport públic no funciona bé.
Text: Enric Borràs Abelló
Fotografies: Albert Salamé
OleaSants
November 26th, 2007, 10:12 PM
^^ Vaja, i jo que em pensava que era jo el que estava mal informat...
"Quant al Litoral, potser si s'hagués proposat des de bon principi... Però quan es va decidir que entraria a Barcelona per Sants, l'obra ja era adjudicada."
Salute!
dirdam
November 27th, 2007, 12:04 AM
^^ No ets l'únic, tenint en compte que aquest individu ha situat a Álvarez Cascos com a Ministre de Foment a l'any 1996. :sleepy:
OleaSants
December 3rd, 2007, 11:37 AM
^^ No ets l'únic, tenint en compte que aquest individu ha situat a Álvarez Cascos com a Ministre de Foment a l'any 1996. :sleepy:
No diu res de que Álvarez-Cascos fos Ministre de Foment l'any 1996. Literalment diu:
l'any 1996, quan va guanyar el PP, el senyor Álvarez Cascos va vendre una idea que es podria simplificar amb l'eslògan 'un AVE per al teu poble': connectar".
Álvarez-Cascos va ser Vicepresident Primer del govern espanyol des del 6 de maig de 1996 – 27 d'abril de 2000.
Salute!
dirdam
December 4th, 2007, 12:20 AM
^^ No. El pla d'infraestructures 2000-2007 va ser el famós del "AVE para todos" on es va posar l'objectiu de situar qualsevol gran ciutat a menys de 4h00m de Madrid i 6h30m de Barcelona. I aquest pla es va presentar quan Cascos va arribar al Ministeri de Foment.
Confide
March 20th, 2008, 11:08 PM
Algú sap com van aquestes obres?
Bitxofo
March 20th, 2008, 11:22 PM
^^Les veig cada dia des del tren de l'aeroport i van molt lentes, la part més avançada és on hi havia l'estació de metro MERCAT NOU, on ja han aixecat 2 murs. A la resta res!
:dunno:
Danzig
March 21st, 2008, 12:04 AM
^^ no creguis, els pilars en forma de V invertida ja arriben de la Riera Blanca a l'entrada del túnel de Sants, aviat es podrà començar a col·locar el sostre (de la part del metro, és clar) a tot el sector mar.
Ara estan acabant els pas inferior de la mateixa Riera Blanca, quan ho facin es podran començar els pilars de la zona de vies d'Adif
UT596001
March 22nd, 2008, 01:49 PM
Ara estan acabant els pas inferior de la mateixa Riera Blanca, quan ho facin es podran començar els pilars de la zona de vies d'Adif
Primer cal traslladar les dues vies de la línia de Vilafranca al costat de les dues vies de la línia de Vilanova. Només cal veure com s'ha deixat a la via 1 un escapament per continuar la futura via, així com també s'entreveu als pòrtics de catenària, a més que les dues vies actuals tenen una llarga limitació a 30.
Confide
March 22nd, 2008, 05:27 PM
A una web de Sants deien que fins al 2015 no estaria tot acabat..
Bitxofo
March 25th, 2008, 03:56 AM
^^Ostres, què lents!
Danzig
May 14th, 2008, 05:16 PM
El calaix a sobre la Riera Blanca
http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/metro/DSC00049.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/metro/DSC00050.jpg
dirdam
May 14th, 2008, 10:59 PM
A una web de Sants deien que fins al 2015 no estaria tot acabat..
A què es refereixen amb "tot"?
Berris
May 15th, 2008, 12:57 AM
jo pensava que ho soterrarien tot i no fan més que un calaix lleig
Niat
May 15th, 2008, 08:18 AM
L'ideal seria que o soterressin tot, pero ja veus que no :(
Izo
May 16th, 2008, 07:08 PM
Passarà com amb l'anell de Glòries. Els veïns se'n cansaran i d'aquí a uns anys (que no seran pocs) trauran el calaix i soterraran vies.
Confide
May 16th, 2008, 09:45 PM
^^ Mmmmmmmmmmmmmmmmmm pufff pot ser d'aquí 20 anys, quan soterrin totalment el trànsit de la Gran Via a Sant Martí també... encara que allò està ben fet i això és un nyap com una catedral. Molt ha de canviar perquè s'assembli als renders.
Niat
May 16th, 2008, 11:04 PM
Passarà com amb l'anell de Glòries. Els veïns se'n cansaran i d'aquí a uns anys (que no seran pocs) trauran el calaix i soterraran vies.
No crec. A més si fan el calaix soterrar les vies seria molt complicat. El calaix serà per llarg, a veure com queda, però no es la millor solució, ja que ara la barrera pasarà a ser el calaix en comptes de les vies.
En canvi la Gran Via de Glòries a Sant Adrià està ben feta como diu Confide i d'aquí a uns anys si es pot tapar del tot sense ser unes massa obres complicades ni res.
Izo
May 16th, 2008, 11:12 PM
Jo no entro en el debat de si val la pena fer la inversió o no per soterrar unes vies que més que res beneficiaran als veïns de Sants, que no són pocs, tot sigui dit. Ni tampoc entro en el debat de les complicacions tècniques d'un projecte de tal envergadura, que les entenc. Però malgrat tots els contres que se li puguin trobar a la idea del soterrament estic convençut que la Generalitat, en el futur, acabarà decidint-se (o estarà a favor, com a mínim) a soterrar les vies de Sants. Tots coneixem com són les AAVV i com són els polítics; uns volen una cosa perquè el que tenen és un nyap (quan, en el seu moment, van dir que sí a la cosa o no van dir ni piu), i uns altres fan el que sigui per aconseguir (o mantenir) vots. Passa amb l'anell de Glòries, però també amb algunes parts sense cobrir de les rondes fins no fa gaire (barri de Canyelles), o amb el Nus de la Trinitat, o amb la gent que es va comprar una casa a prop d'un aeroport... I aquest tipus de reivindicacions seguiran passant en el futur amb obres que ja estan fetes o que s'estan fent ara mateix.
Izo
May 16th, 2008, 11:18 PM
No crec. A més si fan el calaix soterrar les vies seria molt complicat. El calaix serà per llarg, a veure com queda, però no es la millor solució, ja que ara la barrera pasarà a ser el calaix en comptes de les vies.
Des del meu punt de vista tu mateix estàs donant la raó al que dic: perquè serà per llarg, i perquè és i serà una barrera. Per molta complicació que hi hagi per, en un futur, enderrocar el calaix i, tot seguit, soterrar les vies, podrà fer-se. I estic convençut que es farà.
I que consti altre cop que en cap cas parlo d'un futur a curt termini.
En canvi la Gran Via de Glòries a Sant Adrià està nben feta como diu Confide i d'aquí a uns anys si es pot tapar del tot sense ser unes massa obres complicades ni res.
Aquí, però, juguem amb dos elements diferents dels de Sants: primer, que el semi-cobriment està pensat per acabar de cobrir la Gran Via del tot en un futur. I segon, que això seria factible en un futur proper. A Sants no ho tenim això, però no és impossible, i coneixent a les AAVV i als polítics del país, no em sorprendré quan s'acabi fent.
Niat
May 16th, 2008, 11:25 PM
Ah vale, que et referies a llarg termini, no ho havia llegit be abans.
Pero repeteixo veig molt complicat tirar el calaix per desprès soterrar les vies. Massa complicat i crec que no es farà mai. Precisament si han optat pel calaix crec que ha sigut per les complicacions técniques que n'hi hauria amb el soterrament de les vies. Per no parlar dels talls en Rodalies, mitjana distància, llarga distància i alta velocitat. Un autèntic caos en tots els sentits, però el resultat final seria mot bo i no un nyap com el calaix. Però s'han decantat pel calaix i per això no crec que es soterrin mai les vies a Sants.
Sobre la Gran Via doncs ho has explicat molt bé, es un semi-cobriment pensat per cobrirlo totalment a curt termini.
Danzig
May 16th, 2008, 11:47 PM
ja me'explicareu com soterraran les vies quan l'AVE passa just per sota en aquest tram, la profunditat a assolir juntament amb la rampa de pujada per arribar al nivell de les andanes de l'estació ho fan del tot inviable...
...bé, es pot fer, "nómes" hem de ficar un altre nivell sota les vies actuals i una altra rampa al sortir cap a P. de Gràcia. Almenys cap a P. Catalunya no faria falta salt de moltó
rieu llavors del pressupost de la L9 i dels loopings del Dragon Khan
Izo
May 19th, 2008, 10:05 PM
ja me'explicareu com soterraran les vies quan l'AVE passa just per sota en aquest tram, la profunditat a assolir juntament amb la rampa de pujada per arribar al nivell de les andanes de l'estació ho fan del tot inviable...
...bé, es pot fer, "nómes" hem de ficar un altre nivell sota les vies actuals i una altra rampa al sortir cap a P. de Gràcia. Almenys cap a P. Catalunya no faria falta salt de moltó
rieu llavors del pressupost de la L9 i dels loopings del Dragon Khan
O bé es pot refer tot per a que la LGV i els altres trens passin soterrats. Evidentment, això té conseqüències, com ho va tenir la construcció de les rondes, per exemple. De totes maneres abans que desmuntar calaix i soterrar vies a Sants s'haurien de fer els túnels sota de la Gran Via i la Diagonal i utilitzar-los per a rodalies i metros comarcals. Aleshores les vies de Sants i el túnel d'Aragó es podrien deixar per a la resta de línies i serveis. Això i molts altres canvis urbanístics tindran lloc a Barcelona i, més concretament, a Sants abans que tirin avall el calaix.
el casanovas
June 1st, 2008, 07:17 AM
Jo visc a dos carrers de les vies, ja prop de Riera Blanca. No sé si coneixeu gaire Sants, però això és la part més cutre del barri, i el calaix no ajuda, a sobre d'haver-nos passat anys encalaixats amb la Ronda del Mig (el meu avatar és el carrer Badal fa no gaire, no és Blade Runner.)
I senzillament, és molt incoherent que baixis pel carrer Olzinelles o per qualsevol carrer d'Hostafrancs i de sobte acabis a Gran Via, però que al mateix temps el sud del carrer Badal no tingui cap relació amb el costat nord (per cert, que la seu de l'AV afectada queda del costat Mercat Nou, així que els bordetencs que se'n vulguin queixar han de fotre una volta de l'hòstia... això que guanyen l'Hereu i els genis preclars de l'urbanisme barceloní, esclar :P)
O encara més: si vols anar a la Plaça de Sants, costat ciclista, has de donar la volta per Carretera de Sants, perquè si puges per Jocs Florals o per Capmany (els camins més curts) és una cutrada incòmoda i segons quan, poc segura. La cosa es complica quan en realitat no vols anar a la Pl. de Sants sinó a La Farga.
I hosti, aquestes vies, menys les del metro (però del metro també n'hi passen! L5!), també van per sota del Passeig St. Antoni i ben maco que és.
A part d'això, la idea d'una "rambla-jardí" a 12 metres del terra és una collonada i repeteixo: molt poc segur, i molt poc compatible amb la lleugera degradació social que ha anat patint Sants els últims anys (perquè si bé altres zones es poden gentrificar, Sants no té prou mística a darrere i si la cosa es posa xunga ens haurem carregat un barri molt habitable, i no ens en podrem sortir sense tirar-lo a terra i convertir-lo en un "conjunt residencial", que ja em diràs.)
Recordeu també que fer passar 8 vies pel mateix lloc i en una zona tan densa no té sentit, i que pre-Porcioles, segons m'han explicat, només hi passava el metro (fins a Bordeta) i el tren. Vol dir que se'n poden soterrar unes sí, unes no, i potser encara donaria per un carrer ben muntat i amb el barri sense desarticular. És que estàvem millor abans de la genialitat aquesta. Amb calaix o sense ja podies ser al puto pont que no senties soroll.
També vol dir que no totes les vies han de passar necessàriament per Capmany. Canviar el traçat seria una cosa dràstica i difícil de portar a terme, però en el fons és raonable.
mpuig
June 22nd, 2008, 07:16 AM
elpais.com
El deterioro de Sants sobrevive al AVE
Las obras del cajón para recubrir las vías prolongan el embrollo iniciado en 2005
La polvareda, el zumbido de las máquinas, el regusto a cemento y hormigón en la boca. Elsa Rodríguez, residente en la zona de Sants que acoge la entrada del AVE a Barcelona, vive habituada a las bronquitis que le ocasiona la construcción de la infraestructura ferroviaria. Le parece natural que su calle sea un arenal sin aceras cerrado al tráfico, los trabajos que se desarrollan día y noche bajo su ventana, la fractura del barrio debido a que los principales pasos para superar los raíles están cortados desde finales de 2005. Elsa, que tenía dos meses cuando empezaron los trabajos del AVE, acaba de cumplir tres años. "Sacas el polvo y vuelve", dice desde su balcón al tiempo que juguetea con una escoba minúscula.
Los comerciantes del mercado facturan el 40% menos por las obras
La degradación que padeció Sants para que el AVE llegara a la ciudad amenaza con sobreextenderse. El tren de alta velocidad ya cruza bajo la casa de Elsa, al igual que el metro, los cercanías de Renfe y los martillos neumáticos de las empresas constructoras, atareadas ahora en levantar un muro que recubra la decena de vías del complejo ferroviario. El llamado cajón del AVE, por ahora una simple tapia con un anexo de hormigón al que los vecinos apodan muro de las lamentaciones, taladrará la rutina del barrio durante tres años más, según estiman las administraciones implicadas en el proyecto. La duda, señalan los vecinos, es qué clase de barrio quedará en pie cuando los trabajos terminen.
El Ayuntamiento de Barcelona lo tiene claro: una de las zonas más vistosas de la ciudad. No en vano, fue el Consistorio el que impuso el cajón de hormigón como solución a la estructura férrea que desde 1854 parte el barrio en dos. El proyecto prevé cubrir a golpe de cemento unos 800 metros de vías al aire libre, comprendidos entre la salida sur de la estación de Sants y la calle de Riera Blanca de L'Hospitalet. Es una obra en la que está involucrada la Generalitat mediante la constructora Gisa; el Ministerio de Fomento, a través de Adif, y el propio Ayuntamiento, representado por la empresa municipal Bimsa.
Los plazos, dada la maraña de empresas involucradas, son "complejos". Gisa está levantando la nueva estación de metro del Mercat Nou, que no concluirá antes de 2009. Adif trabaja en adaptar el paso de Riera Blanca, mientras Fomento aún no ha adjudicado el proyecto de levantar la mayor parte del cajón, por donde discurren los trenes de Renfe. El Ministerio estima un plazo de tres años desde que se empiece a construir, pero no se atreve a fijar la fecha exacta de arranque y finalización de las obras. Bimsa asegura que su parte casi ha concluido; se refiere a la plataforma que cubre el paso del metro, la primera parte de la estructura a la que sólo le faltan unos 70 metros de la viga que remata el muro. La empresa espera terminarlo a finales de verano para dedicarse luego a la rehabilitación de los dos pasos con la otra parte del barrio. El de Badal tardará unos seis meses en abrirse. Las obras del pasaje de Riera de Tena aún están en fase de planificación.
Al final de esa calle, a unos 15 metros del muro que la aísla con la zona del otro extremo de las vías, Josefa, de 60 años, se aburre apostada tras la barra de un bar vacío. "Cuando la estación de metro estaba abierta todo el barrio venía por aquí. Esto del cajón será un escaparate muy bonito pero ha acabado con nosotros", lamenta. Desde su taburete se adivina, tirando de imaginación, la silueta de la nueva estación. "A estas obras les cuesta avanzar. ¿Plazos? Llevan años posponiéndolos y nos da igual. Esta zona ya no se recuperará nunca del efecto AVE", lamenta. Josefa recalca que quienes viven en la zona han perdido la tranquilidad; los comerciantes, el plato sobre la mesa.
Manuel Lanas, 62 años, sufre ambos inconvenientes. Se muerde los labios al recordar los tiempos en que la calle era tomada a diario por cientos de personas. Entonces, su tienda de confección facturaba casi 400 euros al día. Ahora cuadra la caja sin ningún céntimo que contar. "Un día me estreno, otro no. Si recaudo 10 euros ya es mucho", añade.
El ejemplo puede extrapolarse al resto de comercios. La calle de Riera de Tena ha quedado en una sucesión de persianas bajadas y carteles polvorientos que lucen la leyenda: "Local disponible". Es un escenario que se va contagiando al resto de calles y viviendas. "Nadie nos preguntó si queríamos el cajón", señala Maria Rosa Tarrés, antigua vecina que se mudó de Sants hace año y medio. "La gente quiere irse de aquí: sólo hay ruidos y molestias y el Ayuntamiento no nos escucha".
Cunde el desánimo porque los vecinos dudan de que su incomunicación se resuelva cuando terminen las obras. El cajón, de más de 10 metros de altura, alcanza hasta el tercer piso de los edificios anejos a la plataforma. Muchos temen que la barrera, vestida con zonas ajardinadas y vegetación en la parte superior, no deje de ser una barrera pintada de verde. Lo asegura amargada Quilim, una joven china que saluda con la mano a los vagones de metro que cruzan a menos de tres metros de su balcón. "Ahora el cajón verdadero es esta casa. El piso de arriba lleva dos años en venta. ¿Quién lo va a comprar con esta mole encima?", pregunta.
El mercado de Sants evidencia que también echa de menos la otra mitad del barrio. A medio oxidar, los puestos cerrados van en aumento desde que empezaron los trabajos del AVE. "Hemos perdido el 20% de clientes y el 40% de facturación. La gente tiene que dar un rodeo demasiado grande para llegar aquí, y muchos desisten", señala el presidente del centro, Eleuterio Galinsoga. "El AVE nos martirizará muchos años", sostiene Julián Yepes, de 52 años. Viene de inspeccionar los trabajos junto a técnicos del Ayuntamiento y de reivindicar por enésima vez que se cumplan las promesas de enmendar los desperfectos causados por la obra. "Como el AVE ya llega a Sants nos ignoran, pero el barrio sigue roto", comenta Rosa García, otra vecina.
Confide
June 22nd, 2008, 11:22 AM
:(:(:(:(:(:(:(
Ai quin preu més gran s'ha de pagar.
el casanovas
June 22nd, 2008, 06:43 PM
La part de l'Olivereta fa molt de temps que és una mica "dormitori", però la part de Mercat Nou sí que està molt tocada. Es nota moltíssim :ohno:
Danzig
June 22nd, 2008, 07:02 PM
"la fractura del barrio debido a que los principales pasos para superar los raíles están cortados desde finales de 2005"
solo hay un paso cortado, el de Riera de Tena. El otro, el de Badal, lleva abierto bastante tiempo
"El de Badal tardará unos seis meses en abrirse"
:crazy:
el casanovas
June 22nd, 2008, 07:41 PM
"la fractura del barrio debido a que los principales pasos para superar los raíles están cortados desde finales de 2005"
solo hay un paso cortado, el de Riera de Tena. El otro, el de Badal, lleva abierto bastante tiempo
"El de Badal tardará unos seis meses en abrirse"
:crazy:
És igual, s'usa molt poc (i no m'estranya...)
Danzig
June 23rd, 2008, 10:57 AM
Molt poc???
jo a vegades passo amb la bici per poder pujar a Sants des de la Bordeta i sempre tinc que portar-la a peu de la gent que hi circula ...
Poso la foto de El País amb els nois xinesos, m'ha fet gràcia. La mare la veig sovint quan passo amb el metro :D
http://www.elpais.com/recorte.php?xref=20080622elpcat_1&id=XLCO&type=Ies
pcongre
June 23rd, 2008, 11:23 AM
Prou que es fan servir els dos passos de Badal, en dono fe.
I no se sap què hi faran, aprofitant les obres?
Ho dic perquè seria molt trist que el que hi ara fos la solució definitiva, fins i tot pitjor que el que hi havia abans...
Danzig
June 23rd, 2008, 01:37 PM
els de Badal no ho sé per què tenen el problema del túnel, però el de Riera de Tena millorarà molt
el casanovas
June 23rd, 2008, 03:52 PM
Molt poc???
jo a vegades passo amb la bici per poder pujar a Sants des de la Bordeta i sempre tinc que portar-la a peu de la gent que hi circula ...
Poso la foto de El País amb els nois xinesos, m'ha fet gràcia. La mare la veig sovint quan passo amb el metro :D
http://www.elpais.com/recorte.php?xref=20080622elpcat_1&id=XLCO&type=Ies
Sí, sempre hi ha gent, però així com és d'estret no és difícil. Potser m'he passat, però el que sí que és cert és que conec prou gent del barri que no l'usa (no m'hi incloc), i salta a la vista que a part d'incòmode i cutre, dóna un mal rotllo que t'hi cagues.
Danzig
June 23rd, 2008, 05:28 PM
Jo de nit (nit nit, a partir de les 11 o així) no passaria, la veritat. Ni ara ni abans, clar, que abans també feia angúnia.
el casanovas
June 23rd, 2008, 07:03 PM
Sí, tens raó. Si et dic la veritat prou han fet tapant la Ronda del Mig, encara que a partir de Canalejas l'elevació doni problemes. Més greus són els problemes d'alineació de tota la zona, amb tot de locals, portals i balcons encaixonats, i tot de mitgeres impresentables... premi Porcioles #1 :crazy:
Total, els talls a Sants són endèmics. La part de l'Olivereta està tallada de la part del carrer Brasil per la depressió natural del barri i de la Bordeta per les vies... és un bon exemple que a Riera Blanca - Canalejas hi hagi un Telepizza i a Badal - Quetzal un altre, quan en principi la distància és la mateixa que fa algu quan va a comprar al tram central de Carretera de Sants des de p.ex. el carrer Esteràs...
mpuig
July 19th, 2009, 08:59 AM
El tortuós túnel de l’AVE fins a Sants ajorna al 2010 el cobriment de vies
• BCN haurà d’adaptar als murs d’Adif el pla del calaix de 800 metres que es recolzarà a la galeria
• L’ajuntament pacta amb Renfe l’efecte d’una obra que crearà un parc i una rambla elevats
L’accelerat, i molt accidentat, últim any d’obres de l’AVE entre l’Hospitalet i Sants (fins al febrer del 2008) ha donat pas al seu contrari: la marxa lenta del principal projecte que acompanyava l’arribada del supertren i que havia de compensar el seu impacte amb una millora per a tot el districte. Es tracta de la cobertura de les quatre vies de les línies de Renfe amb un calaix de formigó a sobre del qual es crearan una zona verda i una rambla de 800 metres. En aquest alentiment s’han conjurat dos fets. Primer, la baixada, no reconeguda però real, de l’inici de noves inversions per la crisi. Segon, els condicionants tècnics deixats per la tortuosa construcció de la galeria de l’alta velocitat en un subsòl difícil i amb uns murs que ara han de sostenir l’estructura que amagarà el secular dogal ferroviari.
La realitat és que mentre que sota terra fa un any i mig que circulen per una infraestructura ultramoderna milers de trens d’alta velocitat, a la superfície les coses segueixen igual en unes vies que usen diàriament centenars de combois de Rodalies i de mitjana i llarga distància. L’Ajuntament de Barcelona, administració que a través de Bimsa ha de realitzar les dues parts del cobriment del corredor segons el repartiment institucional pactat el 2002, només ha completat el calaix que tapa els rails del traçat paral·lel (costat mar) de la L-1 del metro, com es detalla a la pàgina següent.
El projecte constructiu de la segona obra sobre les vies (costat muntanya) que utilitza Renfe s’està ajustant ara a les complexes característiques dels murs i volta subterranis creats per Adif. D’aquesta manera, el possible inici dels
treballs ja ha saltat al 2010, amb uns terminis que van dels dos anys només per al calaix, als quatre si s’hi inclou
la urbanització d’aquest nou espai públic.
UNA DÈCADA DE TREBALLS / Un exemple mostra que aquesta adaptació no és una tasca fàcil. La construcció de la galeria de l’alta velocitat sota la Ronda del Mig, a la rambla de Badal, va constituir gairebé una epopeia, segons van reconèixer al seu moment tècnics vinculats a l’obra. Van ser necessàries injeccions massives de ciment a gran profunditat per consolidar un terreny amb inquietants bosses de baixa consistència. L’excavació es va fer en mina, a mà i amb avanços que es mesuraven gairebé per centímetres.
El barri de Sants, des de la Riera Blanca fins a l’estació central, passant per Badal i Riera de Tena, va registrar les primeres actuacions relacionades amb l’AVE el 2004. Des d’aleshores ja ha patit un quinquenni d’obres. Si es compleixen els nous terminis, quan arribi el 2014 es complirà la primera dècada amb moltes zones de cap per avall.
La traumàtica construcció, amb avaries molt freqüents i efectes a gran escala entre el 2006 i el 2008, del túnel de l’AVE en un corredor com el de Sants amb tant de trànsit i tan estratègic en la xarxa metropolitana, obliga a preveure i evitar qualsevol incidència dels nous treballs en la circulació de trens. Per aquesta raó, Bimsa manté una complexa negociació amb Renfe amb l’objectiu de realitzar de nit, en dies o períodes festius o bé durant l’estiu, les obres i talls de més impacte.
http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=630629&idseccio_PK=1022
mpuig
July 19th, 2009, 09:00 AM
L’estructura que tapa la L-1 desvela el nou paisatge
• El punt negre del pla és un edifici de Badal-Capmany a dos metres dels trens
Al costat mar d’Antoni de Capmany i entre Riera de Tena i Jocs Florals conviuen dues de les construccions més antigues i modernes del metro. Tocant a l’edifici catalogat de l’històric Ferrocarril Subterrani Transversal, com es llegeix en la seva façana coronada per quatre grans lleons i que TMB utilitza encara com a subcentral elèctrica, s’aixeca una flamant estructura que cobreix les vies de la L-1. És el gran calaix de formigó que va de l’estació de Mercat Nou a la de Santa Eulàlia. A peu de carrer de la primera parada, els trens se senten poc i es veuen només a estones pel lateral envidriat amb bigues en diagonal. Però de lluny, l’enorme mola canvia el paisatge i en la seva ruta cap a l’Hospitalet arriba a passar a només dos metres de l’edifici de quatre pisos de Badal-Antoni de Capmany.
És el punt negre d’un projecte que intenta, amb cost reduït, eliminar de la vista i l’oïda dels veïns la secular platja de vies que divideix Sants amb un trànsit ferroviari incessant. I també eliminar, amb nous passos transversals superiors, i l’ampliació dels inferiors ja existents a Riera Blanca, Badal i Riera de Tena, la incomunicació del barri.
VEGETACIÓ DIFÍCIL / Quan es completi el segon calaix, el llarg cuc grisenc serà encara més imponent. Amb l’extensa zona verda prevista en la seva superfície, les coses es veuran d’una altra manera, malgat que alguns veïns dubten que amb l’escàs gruix de terra que hi haurà sobre el ciment, puguin créixer arbres tan alts i ufanosos com els dibuixats a les imatges arquitectòniques.
En alguns trams de l’estructura on el tancament lateral no és massís, la col·locació de panells translúcids està pendent de la construcció del segon calaix. Si els vidres es posessin ara es trencarien amb l’oscil·lació que causarà l’assentament de la nova estructura de formigó. D’altra banda, des dels balcons i finestres dels tres primers pisos de Badal-Capmany els metros segueixen gairebé a l’abast de la mà i el seu pas es viu literalment en directe tots els dies de l’any.
http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=630630&idseccio_PK=1022
persona753
July 19th, 2009, 11:14 AM
A mi personalment no m'agraden els trens en superfricie , la meva casa esta al costat d'unes vies y sempre pasa el tren , amb els pals electrics que no deixen veure paisatge y a mes tremola tot.
el casanovas
July 19th, 2009, 01:17 PM
Que es carreguin aquest edifici i reubiquin els veïns a Can Batlló sisplau. Si a més és espantós D:
Confide
July 20th, 2009, 11:22 PM
Però és q no es pot aturar aquesta bajanada de projecte???
No es podria intentar fer una catenària més baixeta??? Amb ménys impacte... mmm si la catenària fes un parell de metres menys... aixxx no sé.
Danzig
July 21st, 2009, 09:48 AM
^^ la catenària estarà més o menys a l'alçada de l'actual del metro, ja que s'instal·larà al sostre del calaix, i així quedarà tot anivellat, però més baix que el el calaix actual, impossible
Lluita1714
July 23rd, 2009, 07:19 AM
El tren porta allà molts més anys que els edificis, ara resulta que s'han de posar calaicos per tapar lo que porta més temps, o com diu un company, canviar la catenària. Si els tremola la casa és perque volen, en arribar ja ho sabien.
Confide
July 23rd, 2009, 10:27 AM
^^ Han anat ampliant vies i tal, i no tots els edificis tenen 10 anys precisament...
Danzig
July 23rd, 2009, 12:38 PM
^^ vies i freqüències, abans no passaven tants trens, i fa 100 anys o així passaria un tren o dos al dia com a molt
Niat
July 23rd, 2009, 03:15 PM
^^ Han anat ampliant vies i tal, i no tots els edificis tenen 10 anys precisament...
+1
I de totes maneres es bo si es poden fer millores.
Clar que el calaix no crec que sigui la millor idea, l'ideal seria el soterrament, però... :ohno:
LinkelRing
July 23rd, 2009, 05:49 PM
El tren porta allà molts més anys que els edificis, ara resulta que s'han de posar calaicos per tapar lo que porta més temps, o com diu un company, canviar la catenària. Si els tremola la casa és perque volen, en arribar ja ho sabien.
Penso el mateix que tú quan parlem de coses més il·lògiques, com quan una urbanització s'apropa molt a mataders i es queixen els veins, o prop d'un aeroport, etc., però a aquest cas no compartisc la teva opinió.
La ciutat es lògic que hagi anat creixent i les vies passen justament pel mig. A més, no es que siga aquest un lloc de luxe. Es va fer quan no havien més recursos, més terres, etc. I segurament, aquesta família xinesa no tinga diners per dir "doncs m'aniré a viure a l'Eixample". Segurament els preus d'aquestes vivendes estaràn tirats pel sostre i els que son esclaus d'els diners, pobres o amb menys recursos, doncs no tenen moltes més eleccions.
I com han dit, a més de tot aixó, una ciutat s'ha d'anar millorant, i aixó s'ha de solutcionar. No podem dir que com fa cen anys van posar unes vies per aquí, ja tenim comdenats aquests barris, home.
Salutacions!
OsKr_BcN
July 23rd, 2009, 06:18 PM
Penso el mateix que tú quan parlem de coses més il·lògiques, com quan una urbanització s'apropa molt a mataders i es queixen els veins, o prop d'un aeroport, etc., però a aquest cas no compartisc la teva opinió.
La ciutat es lògic que hagi anat creixent i les vies passen justament pel mig. A més, no es que siga aquest un lloc de luxe. Es va fer quan no havien més recursos, més terres, etc. I segurament, aquesta família xinesa no tinga diners per dir "doncs m'aniré a viure a l'Eixample". Segurament els preus d'aquestes vivendes estaràn tirats pel sostre i els que son esclaus d'els diners, pobres o amb menys recursos, doncs no tenen moltes més eleccions.
I com han dit, a més de tot aixó, una ciutat s'ha d'anar millorant, i aixó s'ha de solutcionar. No podem dir que com fa cen anys van posar unes vies per aquí, ja tenim comdenats aquests barris, home.
Salutacions!
Em sap greu LinkelRing però per un cop no hi estic d'acord amb tu, els veïns ja sabien on es ficaven a l'hora de comprar el pis. Estic d'acord de que es podria arribar a un pacte amb les administracions corresponents per a minimitzar el soroll però ningú va obligar a comprar als propietaris aquell pis, potser 2 carrers mes avall n'hi havia un altre (no cal posar l'Eixample com exemple home xD).
adw ;)
LinkelRing
July 23rd, 2009, 06:30 PM
Jajajaja. No passa rés, a la diversitat està el gust ;)
Jo crec que el que els va "obligar" segurament seria la manca de calers, però en realitat tens una mica de raó: he posat un exemple exagerat. Ja ni a la volta de l'esquina. A l'AM tens uns preus molt bons i en llocs molt millor. Encara que s'ha de tenir una mica de calers per al transport...
No sé, siga com siga, jo veig bé sempre anar treurent aquest tipus d'infraestructures de dins de la ciutat -bó, recobrir, soterrar, etc.-, i ho fan totes...
Salutacions!
el casanovas
July 23rd, 2009, 10:00 PM
doncs a mi no em sembla que Sants sigui un barri barat per gent tirada...
Niat
July 23rd, 2009, 10:31 PM
Opino el mateix.
A prop de les vies i de Mercat Nou està una mica pitjor, però la zona de prop de l'estació em semba que està molt bé per viure: per Melcior de Palau, Galileu, Joan Güell, Vallespir, m'agraden molt aquests tipus de carrer més estrets com de poble i tal.
Danzig
July 24th, 2009, 09:54 AM
Vull recordar que la idea del calaix no és pas dels veïns, que han estat sempre en contra
Per alguns comentaris llegits aquí sembla que penseu que va ser així...
Niat
July 24th, 2009, 05:20 PM
Vull recordar que la idea del calaix no és pas dels veïns, que han estat sempre en contra
Així es.
LinkelRing
July 25th, 2009, 05:23 PM
Penses que l'edifici de la foto dels xinesos no es barat? Es que no parlava del barri de Sants, parlava d'aquestos edificis... No he pensat que s'havia d'especificar aixó... Si parlem del cobriment de les vies, obviament no parlo dels habitatges que hi ha per l'altra banda.
A més, jo he viscut al carrer Comtes de Bell-Lloc i Joan Güell i estic encantat i vull tornar -el millor era arribar a l'estació, baixar-me del tren, caminar dos minuts i pujar a caseta :lol:-.
Dinivan
July 25th, 2009, 05:36 PM
A prop de les vies i de Mercat Nou està una mica pitjor, però la zona de prop de l'estació em semba que està molt bé per viure: per Melcior de Palau, Galileu, Joan Güell, Vallespir, m'agraden molt aquests tipus de carrer més estrets com de poble i tal.
Home, doncs que vols que et digui, per mi aquests tres carrers només comencen a ser macos i s'hi tornen, i molt, un cop entrats a Les Corts. La veritat és que dos barris tant propers sembla mentida que siguin tant diferents. De Sants només salvaria aquestes zones a tocar amb Les Corts, i la seva corresponent part dels carrers Nicaragua i Numància, res més, que no vol dir que sigui un barri lleig, però jo no hi viuria, sobretot pels preus als quals ha arribat i que no crec que siguin justificats.
LinkelRing
July 25th, 2009, 05:42 PM
^^
Doncs jo vivia a tocar les corts, i la part de les corts molava molt, però molt buits, sense plaçoletes... Jo anava caminant des del meu pis de Joan Güell cap a la plaça de Sants i hi veia vida, gent, etc., m'agrada molt més.
Després, la part de Sants de Comtes de Bell-lloc, era IGUAL que la part de Les Corts de Joan Güell -carrer no molt ample, amb grans arbres que donen molta ombra-, i donava gust arribar a la meva casa i de pas, veure pel balcó tot Montjuic.
Baixant de la plaça de Sants, cap a l'interior -a prop del parc de l'Espanya industrial- hi ha una plaça que em recorda a les de Gràcia molt guapa, amb dos llocs brutals per anar a menjar -si no tens molta pasta- o prendre una copeta -més cara-, La Cava i la bocateria que hi ha enfront.
No sé, a mi m'agradava molt.
Abans, hi vaig viure a Les Corts -i he treballat també a aquest barri- i té llocs brutals, com quasi tots els de BCN -com la plaça que hi ha entre travessera de Les Corts i Diagonal, per a vianants, que es brutal-, al carrer Riera Blanca, i la veritat, la zona molt maca, però sense cap tipus de vida... No la trobava rés de l'altre món.
Però es el meu punt de vista.
Salutacions!
Niat
July 25th, 2009, 05:46 PM
Home, doncs que vols que et digui, per mi aquests tres carrers només comencen a ser macos i s'hi tornen, i molt, un cop entrats a Les Corts. La veritat és que dos barris tant propers sembla mentida que siguin tant diferents. De Sants només salvaria aquestes zones a tocar amb Les Corts, i la seva corresponent part dels carrers Nicaragua i Numància, res més, que no vol dir que sigui un barri lleig, però jo no hi viuria, sobretot pels preus als quals ha arribat i que no crec que siguin justificats.
Doncs a mi m'agrada també la part més baixa de prop de l'estació.
Galileu, Joan Güell, Comtes de Bell-Lloc, Melcior de Palau, Vallespir...son carrers que m'agraden molt per a viure, i em refereixo a la zona de Sants, per sota de plaça del centre. Tot i que la zona de les Corts també està bé per viure.
De fet el meu avi viu a Melcior de Palau, entre Galileu i Joan Güell, al costat dels jardins de Can Mantega i m'agrada molt la zona per viure. Un barri bastant tranquil, però ben comunicat, amb metro i tren a prop, etc.
També m'agrada molt una part de Sant Andreu amb cases baixes: carrer Gran de Sant Andreu, Neopàtria, etc.
M'agranden les zones així per viure, barris tranquils, nets i arreglats, amb pmbra dels arbres o per ser carrers estrets però amb el centre a prop.
Dinivan
July 25th, 2009, 05:47 PM
^^ doncs sí, com diu en Linkel és el vostre punt de vista :P amb dir-te que hi ha gent que prefereix comprar-se una caseta a les rodalies en comptes de viure a la ciutat! ;) de gustos n'hi ha tants com persones
LinkelRing
July 25th, 2009, 09:20 PM
Doncs a mi m'agrada també la part més baixa de prop de l'estació.
Galileu, Joan Güell, Comtes de Bell-Lloc, Melcior de Palau, Vallespir...son carrers que m'agraden molt per a viure, i em refereixo a la zona de Sants, per sota de plaça del centre. Tot i que la zona de les Corts també està bé per viure.
De fet el meu avi viu a Melcior de Palau, entre Galileu i Joan Güell, al costat dels jardins de Can Mantega i m'agrada molt la zona per viure. Un barri bastant tranquil, però ben comunicat, amb metro i tren a prop, etc.
També m'agrada molt una part de Sant Andreu amb cases baixes: carrer Gran de Sant Andreu,k Neopàtria, etc.
M'agranden les zones així per viure, barris tranquils, nets i arreglats, amb sombra dels arbres o per ser carrers estrets però amb el centre a prop.
Crec que tenim els mateixos gustos ;)
També m'agrada moltissim el carrer gran de Sant Andreu per a viure! jajaja
Pensava que era l'úniv boig que li agradava. A més, vaig anar un dia que havia un mercadet al carrer molt guapo.
I mira que m'obligava a anar, que jo vivia a l'altra banda que t'agrada. A Joan Güell al costat del jardinet aquest que té junt a una esglèsia.
Es lo que hi ha, Dini :lol:
el casanovas
July 26th, 2009, 08:25 AM
Oh, la part de Can Mantega està bé. De fet el carrer Joan Güell el van arreglar molt... a mi de Sants m'agraden bastant tots els "cascos" que té (Mercat Nou, el casc antic per la part de La Farga, el casc antic per la part de Pl. Osca, la zona de l'estació, la zona del Carrer Masini, Hostafrancs...), el que em crema és la mala interconnexió entre ells (bàsicament les vies, incloent-hi el calaix del carrer St. Antoni, que no se'n parla però és igual de calaix que l'altre...) I bé, sent honestos més enllà de Badal per sota de Carretera de Sants tot està més degradat del que hauria d'estar (així he sortit jo, que sóc un degradat XD)
D'altra banda, aquesta distinció Sants-Les Corts és un poc... tota aquesta part per sobre de Pl. del Centre va passar a dir-se "Les Corts" als anys 80!
Vilarrubla
July 26th, 2009, 11:22 AM
Segons GGCC "Després de la confluència de la Travessera amb la Riera Blanca, els límits entre les Corts i Sants són discutits."
Niat
July 26th, 2009, 11:54 AM
Crec que tenim els mateixos gustos ;)
També m'agrada moltissim el carrer gran de Sant Andreu per a viure! jajaja
Pensava que era l'úniv boig que li agradava. A més, vaig anar un dia que havia un mercadet al carrer molt guapo.
I mira que m'obligava a anar, que jo vivia a l'altra banda que t'agrada. A Joan Güell al costat del jardinet aquest que té junt a una esglèsia.
Es lo que hi ha, Dini :lol:
M'agrada que compartim els mateixos gustos ;)
I aquest jardí que amb l'esglèsia son els jardins de Can Mantega.
D'altra banda, aquesta distinció Sants-Les Corts és un poc... tota aquesta part per sobre de Pl. del Centre va passar a dir-se "Les Corts" als anys 80!
Abans era Sants el de sobre de plaça del centre?
A mi em sembla bé la separació a partir de plaça del Centre.
Vilarrubla
July 26th, 2009, 12:06 PM
Abans era Sants el de sobre de plaça del centre?
A mi em sembla bé la separació a partir de plaça del Centre.
Crec que el límit era a Travessera
LinkelRing
July 26th, 2009, 12:07 PM
Anda que no feia jo vida al voltant de la plaça del centre. Snif, aquesta conversa em porta molts records...
En tot cas, jo crec que av. Madrid caldria fer-li una reformeta...
El calaix-passeig de Sant Antoni es veritat que no es lo millor del món, des del sud del barri s'ha d'accedir pujant escales, però la realitat es que la part sud i nord separats per aquest passeig estàn a diferent nivell, es a dir, per no ser un calaix aquest passeig hauria d'estar inclinat... I la veritat es que es un passeig amb molta vida i molta gent.
També en tinc molts bons records d'aquest passeig i... sí, també dels cinemes del Palau Balañá xD
Niat
July 26th, 2009, 02:40 PM
Es que aquella zona es bastant agradable, al menys en la meva opinió.
el casanovas
July 26th, 2009, 05:55 PM
Aix, però el carrer Carreras Candi o Torns o Esteràs... aquests ja no molen tant : <
El tema del calaix de St. Antoni... home, per passejar-hi per sobre està força bé, i des de la part de l'estació no està gens malament, però passejant pels entorns de Pl. Osca, Espanya Industrial, etc. és una mica trist. Però no s'hi pot fer res, i al barri hi ha coses molt pitjors :P
LinkelRing
July 26th, 2009, 06:00 PM
Anda que no he anat jo vegades a la plaça Osca i la veritat ha sigut un dels punts més habituals per a mi per anar a prendre una copeta o a menjar algún entrepà, que pot ser son dels millors de BCN ;)
Jo crec que Sants ho està fent molt bé per a lo difícil que es configurar aquest barri de grans dimensions i una orografia particular. El mateix dic per a la part de carretera de Collblanc de Hospi, molt ninguneada per molts.
Salutacions!
persona753
July 27th, 2009, 12:47 AM
Sants Sants Sants , vies de Sants Sants Sants , el que no trobis aqui, en lloc ho trobaras...:carrot::pepper::cucumber::banana2::banana:
Danzig
July 27th, 2009, 10:23 AM
Us convido a anar a la plaça Osca un dilluns al matí, fa un goig... :puke:
LinkelRing
July 27th, 2009, 05:07 PM
Em van intentar furtar una vegada a aquesta plaça quan estava prenent unes copetes amb un amic, i estavem en una discusió bastant acalorada. Em vaig adonar quan un ens preguntava sobre com arribar a Sants Estació i no entenia, i en girar-me, vaig ver al furtador. Vaig agafar la meva butxaca i li vaig cridar com un boig que ni ho intentés i es van anar corrent.
No es que siga la plaça que tothom voldria a la seva ciutat, però es una plaça amb bon ambient i dona por a qui no la coneix -furtar, també em van intentar furtar a les Rambles i ningú diu que no les voldria-. El desconeixement es lo que té.
Salutacions.
Niat
July 27th, 2009, 05:12 PM
Alguna imatge de la plaça Osca en google Earth?
Es que no trobo la plaça ni crec que he estat mai, i tinc curiositat ara que parleu.
Vilarrubla
July 27th, 2009, 05:28 PM
jo a vegades per no fer transbord per anar a Sants Estació baixo a plaça de Sants i passo per aquesta plaça i el primer cop que la vaig veure realment va ser cop traslladar-se a una altra ciutat de cop, em va agradar força.
Sobre els robatoris jo conec bastanta gent q els han robat per Sants, un d'ells força violent. Aprofitant carreronets i tal, a la zona de l'estació de Mercat Nou, però estic segur que al metro o a les rambles es produeixen més robatoris però potser tardes més estona adonar-te'n i no són tan violents.
LinkelRing
July 27th, 2009, 05:32 PM
Aquí la tens...
Et recomano que vagis a sopar alguna vegada, hi ha una granja que fa uns entrepans brutals ;)
http://maps.google.es/maps?f=q&source=s_q&hl=es&q=Pla%C3%A7a+d%27Osca,+08014,+Barcelona,+Catalu%C3%B1a&sll=40.396764,-3.713379&sspn=8.030409,19.753418&ie=UTF8&cd=8&geocode=FaxZdwIdjKMgAA&split=0&ll=41.376024,2.138654&spn=0.000966,0.003433&t=k&z=19&iwloc=A
Danzig
July 27th, 2009, 05:42 PM
dijous vaig ser testimoni de com un paio intentava robar a una noia al carrer de Sants amb Riego, justo davant de la plaça Osca...la noia es va adonar i el va escridassar...el més maco que va sortir de la seva boca va ser fill de p..ta
llàstima que no vaig ser jo, si l'agafo l'han de buscar a L'H, i no parlo de la meva estimada ciutat, precissament
PD: a aquesta plaça va néixer Núria Espert, hi ha una casa amb placa al cantó mar
LinkelRing
July 27th, 2009, 06:04 PM
^^
Ja et dic, Dan, que em va passar tres quarts del mateix. El que no m'agradaria es que vingués gent que no la coneix i per una sola cosa ja qüestione tota una vida que existeix a la plaça.
Salutacions!
Niat
July 27th, 2009, 07:07 PM
Merci Linkel, es que vaig més per la zona de damunt de l'estació.
Té bona pinta la plaça, quan pugui i tingui ganes m'hi passaré.
LinkelRing
July 27th, 2009, 09:51 PM
^^
Ja et dic, es que no recordo el nom del bar ara, però hi ha un -o havia, al meu temps- que fan uns entrepans... Deu n'hi dó quins entrepans...
Mirant la imatge que t'he passat, seria l'esquena més cap a Sants. Justament fent esquena i molt a prop d'un pub que no està gens malament que es diu "Sa Cava".
Salutacions.
Sky
September 11th, 2009, 02:59 PM
El cobriment de les vies de Sants es posposa al 2011
• Caldrà interrompre el servei de Rodalies per a la construcció del calaix ferroviari i Renfe no té intenció de fer-ho fins d'aquí dos estius
• L'Ajuntament tindrà llest el projecte constructiu abans d'acabar l'any
El calvari dels veïns de Sants no s'acabarà almenys fins al 2012. El cobriment de les vies de Rodalies, previst inicialment per a aquest any, no es durà a terme fins a l'estiu del 2011. Segons ha pogut saber l'AVUI, finalment el gruix de l'obra es realitzarà durant l'estiu del 2011. Es tracta d'una operació força complicada, que obligarà a restringir i tallar la circulació de trens.
L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, que ahir va visitar la zona, va explicar que l'Ajuntament podria tenir llest el projecte constructiu a finals d'aquest any. Un cop llest el projecte caldrà licitar i adjudicar les obres, que podrien començar durant l'any que ve. Encara que aquest calendari es complís, seria molt difícil poder dur a terme la part més important de l'obra -la que implica el tall de vies- durant l'estiu de l'any que ve. Només és possible fer el tall dels serveis ferroviaris durant el mes d'agost, quan la demanda baixa un 60%.
A més a més, tots aquests talls requereixen una complexa negociació amb la propietària de les vies, Adif, i l'operadora, Renfe. De fet, cap de les dues empreses dependents del ministeri de Foment té la previsió d'un possible tall de servei per a l'estiu del 2010. Així les coses, el gruix dels treballs s'executaria durant el 2011 i per veure el calaix convertit en una nova rambla caldria esperar fins al 2012 o fins i tot el 2013.
El cobriment de les vies de Rodalies serà l'últim pas de l'operació de reforma ferroviària a l'entorn de l'estació de Sants engegada l'any 2005. A diferència del túnel del TGV i la millora de la infraestructura ferroviària, finançada per l'Estat, i la millora de la L1, pagada pel govern, el calaix de Rodalies l'haurà de pagar l'Ajuntament.
Els veïns de la zona estaran molt pendents del projecte constructiu. No només per les dates d'execució -ja porten més de cinc anys amb obres-, sinó també de l'alçada del calaix. En el projecte inicial el calaix feia vuit metres, la qual cosa va provocar la indignació dels veïns, ja que els que s'hi passegin estaran a l'alçada dels primers i segons pisos dels edificis de la zona. Per aquest motiu l'Ajuntament es va comprometre a rebaixar-ne l'alçada fins els sis metres.
http://paper.avui.cat/article/barcelona/174215/cobriment/vies/sants/es/posposa.html
Confide
September 11th, 2009, 06:50 PM
^^ Que no el facin i acabem abans.
Izo
December 4th, 2009, 04:00 AM
Les obres per cobrir les vies a Sants començaran a l'abril de l'any vinent
Les primeres previsions de l'Ajuntament de Barcelona indicaven que el calaix estaria acabat a finals de l'any 2007
Els treballs per fer el cobriment de vies a Sants començaran a l'abril de l'any vinent, segons va avançar ahir la regidora del districte de Sants-Montjuïc, Imma Moraleda. Les obres del que també es coneix com el calaix de Sants es concentraran en horari diürn. Només es treballaran les vint-i-quatre hores l'agost de 2011, aprofitant que durant 20 dies es tallarà el trànsit ferroviari de l'estació per fer aquelles tasques que no es poden compaginar amb la circulació de trens. Les obres haurien d'estar enllestides el primer trimestre del 2012. Si s'haguessin complert les primeres previsions del consistori, el calaix de Sants hauria d'haver estat acabat fa dos anys, ja que quan al juny de 2005 l'aleshores alcalde, Joan Clos, va presentar el projecte preveia finalitzar-lo a final del 2007.
Com totes les obres relacionades amb la línia d'alta velocitat a la ciutat, les del calaix de Sants també van amb retard. Fa dos anys que haurien d'estar acabades. El juny del 2005, l'aleshores alcalde de Barcelona, Joan Clos, va presentar el projecte de cobriment de vies a Sants amb l'objectiu d'acabar-lo a final del 2007. Els múltiples endarreriments acumulats en les obres del TAV no permetran començar les obres del calaix de Sants fins a l'abril de l'any vinent. La regidora del districte de Sants-Montjuïc, Imma Moraleda, reconeixia que l'obra s'hauria d'haver fet coincidir amb l'arribada de l'alta velocitat a Sants, però ja que no va poder ser «s'ha hagut d'esperar el moment idoni». Per Moraleda, el que té de positiu començar l'obra el 2010 és que permetrà als operaris treballar més tranquil·lament. «La reestructuració de vies de Sants facilitarà la feina als treballadors, que ara no hauran de feinejar ocupant la via pública, i causaran així menys molèsties als veïns», afegia Moraleda.
El penúltim pla de treball de l'Ajuntament de Barcelona preveia començar el cobriment de les vies de Sants el setembre del 2009. Però aquest calendari els obligava a fer en horaris molt ajustats –de 12 de la nit a 4 de la matinada– algunes tasques complexes com el canvi de catenària per la de rígida, que és més segura. «Si començàvem a fer el cobriment de vies aquest any, no ens podíem permetre tallar el trànsit de trens per Sants durant el 2010 perquè encara hi haurà moltes obres ferroviàries al nord: l'intercanviador d'Arc de Triomf, Sant Andreu Comtal, la Sagrera...», explicava la regidora de Sants-Montjuïc.
Tenint en compte tots aquests elements, l'últim calendari preveu començar a fer el cobriment de vies l'abril del 2010 i ajorna el tall ferroviari a Sants a l'agost del 2011. Aquesta planificació preveu treballar majoritàriament en horari diürn. Es començarà col·locant els suports que aguantaran el cobriment de vies, els primers que s'instal·laran seran els del tram de vies proper al carrer d'Antoni Capmany. Una altra de les primeres tasques que es farà seran les micropilonades a la Riera Blanca per deixar-la ben anivellada.
Les feines en horari nocturn tindran un calendari molt acotat i «no causaran molèsties als veïns», assegurava la regidora. Es concentraran en els 20 dies –a l'agost de 2011– que es tallarà el trànsit ferroviari a l'estació de Sants. Durant aquestes dues setmanes llargues s'aprofitarà per fer el canvi de catenària per la rígida, com ja s'ha fet en altres estacions com la de passeig de Gràcia. Moraleda es va mostrar satisfeta amb aquesta última programació, que causarà les molèsties mínimes i ha satisfet els veïns. Assegurava que durant tots aquests anys d'obres al districte n'han après, i molt. «Hem aconseguit que els camions tapin el material per evitar repartir sorra per tot arreu, ara reguen les rodes per no aixecar pols i ja no circulen amb aquell xiulet insistent que s'intensifica quan fan alguna maniobra.» La regidora alertava, però, que qualsevol imprevist pot alterar el calendari d'obres i retardar-ne la seva finalització prevista, ara, durant el primer trimestre del 2012.
Un retard causat per la sequera
La regidora del districte Sants-Montjuïc, Imma Moraleda, va dir que els compliments dels calendaris no sempre estan en mans de qui fa les obres a l'hora d'explicar per què no sempre es poden complir els terminis previstos. El pont de la Riera Blanca s'hauria acabat abans si no hagués estat per l'últim decret de sequera. Segons Moraleda, «aquesta llei impedia moure les infraestructures de subministrament d'aigua per beure i, per tant, no podíem moure una canonada d'un metre de diàmetre necessària per acabar les obres de Riera Blanca».
Font: http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/111468-les-obres-per-cobrir-les-vies-a-sants-comencaran-a-labril-de-lany-vinent.html
Danzig
December 4th, 2009, 10:56 AM
Només es treballaran les vint-i-quatre hores l'agost de 2011, aprofitant que durant 20 dies es tallarà el trànsit ferroviari de l'estació per fer aquelles tasques que no es poden compaginar amb la circulació de trens.
Ja tremolo!!!
:nuts:
Izo
December 4th, 2009, 02:07 PM
^^ Nota mental: l'agost de 2001 millor passar les vacances fora de Catalunya. :lol:
Sr.Horn
December 4th, 2009, 02:09 PM
^^ Nota mental: l'agost de 2001
:shifty:
Izo
December 4th, 2009, 02:54 PM
^^ És el que té haver començat a escriure amb teclats de ben petit: que quan ja tens traça vas ràpid, massa ràpid.
Però s'entén perfectament quina data vull dir, donat el context. ;)
Danzig
January 26th, 2010, 05:21 PM
La Vanguardia 24/1/2010
http://www.mobilitatsostenible.org/not10/0125-103.pdf
http://www.mobilitatsostenible.org/not10/0125-104.pdf
http://www.mobilitatsostenible.org/not10/0125-105.pdf
Andreuenc
March 11th, 2010, 10:25 AM
Render verdíssim que es va fer servir per enganyar a tothom
http://www.bcn.es/urbanisme/sants/sants.jpg
Render on costa trobar el verd...
http://w3.bcn.es/fitxers/home/coberturaviessantsg.792.jpg
Sort que vivim a la ciutat del disseny, la millor ciutat del món... ¬¬
Vilarrubla
March 11th, 2010, 05:58 PM
i tu que hi faries?
absalon
March 11th, 2010, 06:16 PM
i tu que hi faries?
molt bona pregunta!
Seat_cutre
March 11th, 2010, 07:10 PM
^^
Jo el que vaig fer va ser marxar de Sants, així que no sé si és tan bona pregunta.
Vilarrubla
March 11th, 2010, 07:15 PM
Vas marxar de Sants pel calaix o perquè? Perquè no ho entés XD
Igualment Hush, el que dius, em sembla malament que puguin haver enganyat, si és veritat. Però que no hi hagi tan verd no em sembla malament, això si, vec complicat que hi fiquin gaires arbres...
Izo
March 11th, 2010, 10:10 PM
Com a mínim no van enganyar amb l'enunciat de l'anunci. XD
Seat_cutre
March 11th, 2010, 10:37 PM
Vas marxar de Sants pel calaix o perquè? Perquè no ho entés XD
Igualment Hush, el que dius, em sembla malament que puguin haver enganyat, si és veritat. Però que no hi hagi tan verd no em sembla malament, això si, vec complicat que hi fiquin gaires arbres...
Va ser un factor, n'hi va haver altres però aquest n'és un. A més jo hi vivia a prop... Sants és un barri molt esquarterat, és com la Badalona dels barris, si no fos per Carretera de Sants... i si et toca lluny dels llocs públics més tradicionals no és un barri còmode. El calaix ho fa tot plegat més greu.
Vilarrubla
March 12th, 2010, 12:39 AM
el calaix no ho fa més greu... diria que ara és més greu... el calaix en tot cas és una xapussa, no?
Andreuenc
March 12th, 2010, 11:41 AM
Jo no faria el calaix, intentaria posar més decent el carrer dintre de les seves possbilitats, amb arbres i tal el cantó muntanya... fent-lo peatonal...
... i el que no hagués fet mai seria enganyar a la gent d'aquesta manera. Els primers renders eren una vergonya, sortia un parc més verd que el de la Ciutadella i ara xDDD ja només surt ciment.
No està bé enganyar a la gent així, com coi posaven aquests arbres tan grossos... a on s'agafarien les arrels??? S'hauria de denunciar a l'Ajuntament per engany públic per guanyar les eleccions.
Sorrender
March 12th, 2010, 12:15 PM
Home jo crec que un render no enganya a ningú, crec que una proposta ha de valorar-se sobre les paraules de l projecte y valorar el que ens proposen, abans que el que mostra un render, que sempre ho mostrarà molt maco, mai mostrarà una imatge fosca i gris. No esperem que hi pintin ni les pintades ni cagades de gos que hi seran abans o després. Es una xapusa? potser si, però que esperàvem, que soterressin les vies? a més seria una obra faraònica que electoralment no compensaria. He passat per la zona i una rambleta elevada convidarà a passejar.
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.