View Full Version : Debats sobre la construcció en alçada a Barcelona

Pages : [1] 2

Confide
February 27th, 2005, 01:25 PM
Hola, què tal sóc nou! Portava llegint aquest fòrum molt de temps i he volgut començar a participar-hi!

Doncs a veure, a mi els gratacels m'agraden i no. Si són alts i són no sé com dir-ho, no només un edifici alt, sinó que són diferents, com la torre agbar, amb formes, colors... diferents doncs sí. Però si són edificis que només es diferencien d'altres per ser més alts, doncs no. A mi les torres bessones de Barcelona no m'agraden. No tenen res... les trobo avorridetes...

A més el problema que hi ha a Barcelona és que sembla que fa por fer un gratacel de més de 150 metres... i Barcelona s'està quedant sense terreny edificable i el que es construeix o es construirà (amb excepcions) no sembla que passarà a la història per la qualitat arquitectònica... edificis com el de LLum natural (ja podria ser més alt) o el que es farà a la Sagrera són projectes molt interessants però molts dels que es construeixen a Diagonal mar o els que es faran al 22@ no destaquen per res, ni per alçada ni per res...

A mi m'agradaria un d'aquells gratacels típics de 200 metres de color blau llampant que fan tan goig. Amb el mar aprop segur que resaltaria molt més.

Sky
February 27th, 2005, 01:36 PM
Benvingut Confide!!!

Estic totalment d'acord amb tu, per mi no es tracta d'alçada, alçada i alçada sinó de disseny. El "perill" dels gratacels és que si són lletjos es veuen per tot arreu... xD

Urban Dave
February 27th, 2005, 01:52 PM
Benvingut confide!
Per mi com més gran millor. Com diu el refranero catellano: El burro grande, ande o no ande :rofl:

Respecte les torres olímpiques (bessones??????) son un despropòsit, no tan pel diseny, que cadascú pot dir la seva, com la seva posició. Son edificis que no es veuen més que per el Poblenou, y que desde montjuic, un s'anula a l'altre. En canvi l'Agbar es veu desde Passeig de Gràcia i edificis com la Illa de la LLum a Diagonal Mar es veu desde la Ronda St. Antoni, i aixó que aquest no destaca molt per la seva alçada.

Els edificis de la vila olímpica están fets per estar envoltats d'altres edificis també alts, com per exemple una zona tipus AZCA o Diagonal Mar. Passarien més dessaparcebuts i serien una aportació important a un cluster d'edificis alts.

:horse:

Sh4d0w
February 27th, 2005, 04:10 PM
Bé, va a gustos no? Jo també estic d'acord en que no tot es tracta sobre l'alçada, sino en com s'ha treballat aquesta alçada i el seu disseny :)
Clar que un edifici amb una altura impressionant destaca i fa goig :D, però un de menys alçada i amb un ''toc'' de disseny que el faci ser diferent crec que fa molt més goig x)

Wenu.. i Benvingut Confide ;)

MinZong
February 27th, 2005, 05:01 PM
150 m... "gratacels"... bé
Pel que fa a les Torres de la Vila O., l´Ajuntament va acceptar precisament construir-les allà per què no passi el mateix que amb la Torre Urquinaona o l´Atalaya, que fan que un es demani desde, per exemple, Montjuic: què coi és allò i què hi fa?

Met
February 27th, 2005, 05:12 PM
Hola, què tal sóc nou! Portava llegint aquest fòrum molt de temps i he volgut començar a participar-hi!

Doncs a veure, a mi els gratacels m'agraden i no. Si són alts i són no sé com dir-ho, no només un edifici alt, sinó que són diferents, com la torre agbar, amb formes, colors... diferents doncs sí.

Benvingut al fòrum Confide! :cheers1:

Estic d'acord amb tu. Barcelona té manca de sòl i cal aprofitar-lo, però amb edificis diferents. Copy&paste ja ho fan moltes ciutats del món.
Barcelona té un lloc destacat en la història de l'urbanisme i de l'aqruitectura i no es por permetre una prostitució de ciment. ;)

a10! :runaway:

Confide
February 27th, 2005, 05:55 PM
no es por permetre una prostitució de ciment. ;)

:

Jejejeje quina frase tan enginyosa! ;)

Meditt
February 27th, 2005, 06:36 PM

Doncs a veure, a mi els gratacels m'agraden i no. Si són alts i són no sé com dir-ho, no només un edifici alt, sinó que són diferents, com la torre agbar, amb formes, colors... diferents doncs sí. Però si són edificis que només es diferencien d'altres per ser més alts, doncs no. A mi les torres bessones de Barcelona no m'agraden. No tenen res... les trobo avorridetes...

A més el problema que hi ha a Barcelona és que sembla que fa por fer un gratacel de més de 150 metres... i Barcelona s'està quedant sense terreny edificable i el que es construeix o es construirà (amb excepcions) no sembla que passarà a la història per la qualitat arquitectònica... edificis com el de LLum natural (ja podria ser més alt) o el que es farà a la Sagrera són projectes molt interessants però molts dels que es construeixen a Diagonal mar o els que es faran al 22@ no destaquen per res, ni per alçada ni per res...

A mi m'agradaria un d'aquells gratacels típics de 200 metres de color blau llampant que fan tan goig. Amb el mar aprop segur que resaltaria molt més.

què té d'avorrit l'Hotel Arts? quants edificis de Barcelona i Catalunya coneixes que tinguin un exoesquelet -contraforts, pinacles, arcbotants i demés parafernalia gòtica apart- de la magnitud i interès de l'Arts? un edifici de similar altura com la Torre Picasso de Madrid -mini-copia de l'ARCO Center (http://www.emporis.com/en/wm/bu/?id=116592) de Los Angeles- té un interès força menor en comparació amb l'Hotel Arts...
quins projectes del 22@ "no destaquen per res"?

trobo una mica contradictori que demanis gratacels de color blau.. aquests gratacels (els de pell de vidre reflectant i amb control solar, de color blau metàl.lic tant popular als anys 80, dissenyats per a l'arquitectura corporativa) són precisament els que no ténen res d'interessant, ni ténen res de diferent i resulten més aviat "avurridets"... en trobaràs un a cada cantonada a moltes ciutats nord-americanes o asiàtiques -i cada cop més en ciutats europees-... imagina't la Torre del Gas d'en Miralles sense més composició arquitectònica que un sol prisma amb la pell que li estan posant, enlloc del joc de volums que té... el valor no està en la pell de l'edifici a no ser que aquesta tingui algun element d'estudi i innovació, i els murs cortina blaus que t'agraden fa molt de temps que han perdut el caràcter innovador... l'element clau dels murs cortina avui dia recau en el control energètic, edificis "ecològics", i la façana despullada d'un d'aquests prismes blaus -sense proteccions exteriors de cap mena- té un rendiment energètic lamentable en comparació amb els estàndards que avui dia es reclamen...

tot i així, secundo la teva reclamació de fer coses "diferents", en els projectes de gratacels o del què sigui, no per la diferència enismismada que es mira al mirall sinó per la recerca i reflexió continuada sobre l'espai habitable, l'urbanisme sostenible, respectuós amb el patrimoni natural i el patrimoni humà ja construït així com atendre les necessitats i demandes socials, i l'innovació i desenvolupament dels paràmetres estètics... ara semblo el Clos fent un discurs.. :D

Danzig
February 28th, 2005, 12:02 PM
Son edificis que no es veuen més que per el Poblenou

Des de L'Hospitalet els veia (pis alt)

Des de la Plaça Espanya els hi veig (a peu de carrer)

:D

Bitxofo
February 28th, 2005, 05:33 PM
Benvingut Confide!

Gratacels a BCN sí, pero a la perifèria, MAi al centre!!
:)
David (DavoR pels amics)
;)

art
February 28th, 2005, 06:22 PM
Gratacels: sí o no?

Doncs....NOOO!
Soc anti-gratacels de tota la vida UH UH UH UH UH!

ferramont
March 4th, 2005, 01:16 AM
Hola,

jo també sóc bastant novatillo al forum, i sobre això dels gratecels, a mi personalment m'agraden i m'atrauen. Trobo que - salvant les distancies- s'aproximen a l'efecte que deurien fer les catedrals gòtiques al seu temps. També crec que, en el cas de Barcelona i àrea mes immediata, són una solucio (no em mullaré a dir si bona o no tan bona) davant de la falta d'espai (m2) que comença a haver-hi.

El que si que trobo és que avui en dia que et diguin que es farà un gratacels a tal lloc o tal altre, i que tindrà 90 o 100 metres....doncs no ho trobo tan "gratacel". Si l'has de fer, fes-lo bé!!

Trobo que un gratacel, si té un disseny encertat i no es dóna patades amb el seu entorn es pot convertir facilment en un punt de referència, tal com ho son la Sagrada Familia, el Tibidabo o les torres olimpiques. Una altra cosa es "embrutar" l'skyline amb aquell monstre de pergola fotoboltaica o jo que sé què... allò no tan sols - malauradament- es veu des de lluny (almenys quan vens del Maresme) sino que es un fiasco per la vista...una cagada, resumint.

No defenso tan el tema de la torre d'en Jean Nouvel o la d'en Bofill o qui sigui, sino qualitat arquitectònica. I entrant en aquest tema, em fot bastant que les noves icones arquitectòniques de Barcelona hagin d'estar fetes per "guiris".... jo ho trobo una pijada, la pijada que està de moda, a veure si passa aviat de moda.

Per cert, acabant ja amb la meva incurcio, fa alguns dies en un programa de la TV3 o el 33 van fer un estudi de la insostenibilitat del nou urbanisme (urbanitzacions i mes urbanitzacions) concloent que es un model 100% insostenible. La questió es que en algun moment hi van barrejar al mateix sac els edificis alts, i jo francament no li veig gens la similitud. Un impacte visual està clar que el tenen, però a part d'aixo, son insostenibles en què més, els gratacels ?

Met
March 4th, 2005, 09:45 AM
Una altra cosa es "embrutar" l'skyline amb aquell monstre de pergola fotoboltaica o jo que sé què... allò no tan sols - malauradament- es veu des de lluny (almenys quan vens del Maresme) sino que es un fiasco per la vista...una cagada, resumint.

Doncs a mi la "fotovolo" m'agrada... i cerc que ens anem abesant a vere'n cada cop més arreu... és una de les energies i icones del futur. ;)

No defenso tan el tema de la torre d'en Jean Nouvel o la d'en Bofill o qui sigui, sino qualitat arquitectònica. I entrant en aquest tema, em fot bastant que les noves icones arquitectòniques de Barcelona hagin d'estar fetes per "guiris".... jo ho trobo una pijada, la pijada que està de moda, a veure si passa aviat de moda.

Totalment d'acord. Com poden avui dia les ciutats tenir edificis singulars i projectes innovadors si arreu són els arquitectes del Top10... manquen idees i cal arriscar. Jo potenciaria el planter i dur a terme alguns dels projectes dels universitaris quan acaben la carrera. ;)

Meditt
March 4th, 2005, 11:35 AM
El que si que trobo és que avui en dia que et diguin que es farà un gratacels a tal lloc o tal altre, i que tindrà 90 o 100 metres....doncs no ho trobo tan "gratacel". Si l'has de fer, fes-lo bé!!

Trobo que un gratacel, si té un disseny encertat i no es dóna patades amb el seu entorn es pot convertir facilment en un punt de referència, tal com ho son la Sagrada Familia, el Tibidabo o les torres olimpiques. Una altra cosa es "embrutar" l'skyline amb aquell monstre de pergola fotoboltaica o jo que sé què... allò no tan sols - malauradament- es veu des de lluny (almenys quan vens del Maresme) sino que es un fiasco per la vista...una cagada, resumint.

jo diria que la pèrgola d'en Martínez-Lapeña i en Torras té una qualitat arquitectònica fora de dubtes ... no només perque estèticament no és tan horrible (tot i que entenc que algú li sembli "estranya"), sino perque la seva qualitat arquitectònica recau en el seu ús, no en la seva forma (recordem que això és arquitectura, no escultura)... no trobaràs res més sostenible que aquesta enorme amalgama de plaques solars a Catalunya apart d'alguns parcs eòlics a l'Empordà o les preses hidroelèctriques al Pirineu...

sobre els gratacels.. has vist la Torre Millenium de Sabadell (que té 90 metres)? ... mira-la i digues si és o no un gratacels.. i ben fet que està! ...

http://www.greatestcities.com/3520pic/018/CP7018.jpg/sabadell-gratacel-estil-mark-bcnboy.jpg

igual que el Princess que voreja els 100 metres.. de fet els gratacels de referència (els de NY o Chicago, de més de 200 metres) són la "pijada" a evitar... la pijada no són els gratacels en sí, sino que és voler imitar un model urbanístic d'una ciutat que no té res a veure amb Barcelona.. el Mar Mediterrani pocs edificis de 200 metres ha vist i veurà (amb excepcions tipus Benidorm)... importar arquitectes de fora no té res de dolent.. mira com estavem al 1929 fent porqueria Noucentista ultra-simètrica i amb capitells jònics.. i qui ens va venir a treure del pou post-Modernista? .. un alemany (Mies) que va llençar poc menys que una bomba atòmica en termes arquitectònics al centre de tota la parafernalia de pavellons expositius de caire clacissista de Montjuïc.. i qui eren els que van impulsar l'arquitectura racionalista a Catalunya? .. la gent del GATCPAC, el "líder" dels quals (Sert) tenia a Le Corbusier dalt d'un pedestal, de fet el mateix Sert va anar a treballar a Paris amb ell (i que a més ja el van fer venir aquí per col.laborar per fer el Plà Macià el 1933)...
em temo molt que la moda (la globalització arquitectònica fa molts anys que existeix) no passarà mai, i a més se n'ha d'aprofitar el què tingui de bò (que no és poc)..

Estic d'acord que abusar d'aquesta costum d'importar "starchitects" de forma reiterativa és imprudent i pot arribar a ser perjudicial.. però la gent que somia amb gratacels enormes amb reminiscències novaiorqueses, bé faria d'adonar-se que Barcelona -no només les administracions sino la propia història i morfologia de la ciutat- molt sovint "doblega" aquests arquitectes estrangers a unes normes barceloneses molt específiques i TOTS accepten les condicions perque Barcelona és un referent mundial en termes arquitectònics... de fet que molts vulguin venir a deixar la seva empremta a BCN és més motiu d'orgull que de preocupació... L'ideal seria que només vinguessin els "millors", però si aquí a vegades fem més pena que altra cosa (BOFILL!!! Hotel Vela, TNC, INEFC, etc) potser millor que ens vinguin a treure les castanyes del foc els de fora... perque és impensable que un despatx jove es pugui emportar un concurs públic si té un mínim d'envergadura...

Per cert, acabant ja amb la meva incurcio, fa alguns dies en un programa de la TV3 o el 33 van fer un estudi de la insostenibilitat del nou urbanisme (urbanitzacions i mes urbanitzacions) concloent que es un model 100% insostenible. La questió es que en algun moment hi van barrejar al mateix sac els edificis alts, i jo francament no li veig gens la similitud. Un impacte visual està clar que el tenen, però a part d'aixo, son insostenibles en què més, els gratacels ?

és obvi que el model d'anar arrassant costa a base de xalets és insostenible -en la mesura que la costa té uns límits fixats i un patrimoni natural que un cop arrassat no tornarà-.. i això inclou per igual gratacels i comunitats de cases adosades.. com diu en Bohigas, un sol gratacels acull la mateixa quantitat d'individus que 50 cases amb xalets i jardins i es carrega molta menys superfície del territori, però hi ha intangibles -no mesurables- alhora d'edificar que cal tenir en compte.. i col.locar un gratacels de 120 metres a, posem, Llafranc o Tossa de Mar, és força aberrant en termes de conservació del paisatge..

el 1976 ja es va fer el primer Debat Costa Brava, i l'any passat s'en va celebrar el segon... almenys els professionals estan tots d'acord que la cosa s'aturar.. aquí va un article sobre el tema:

DEBAT COSTA BRAVA CONGRÉS: UN FUTUR SOSTENIBLE.
XAVIER CANOSA, ARQUITECTE I MEMBRE DE LA COMISSIÓ, DEBAT COSTA BRAVA 2004 (abril 2004)

L’any 1976 es va produir el Primer Debat Costa Brava, que centrava les seves crítiques en el desgavell urbanístic d’aquesta zona costanera, i posava tot l’èmfasi en la necessitat d’un canvi democràtic. Així, el control de la ciutadania sobre les decisions polítiques i administratives que afectaven el territori permetria el redreçament de la situació, i aixecava grans expectatives i moltes esperances.

Ara, 25 anys més tard, el Debat Costa Brava 2004 organitzat pel Col·legi d’Arquitectes de Catalunya mostra fins a quin punt recollim avui els resultats d’aquella experiència, i planteja un exercici de reflexió sobre el model territorial d’aquesta franja litoral, des de les perspectives sociocultural, ambiental i econòmica. Quines prioritats han de marcar les nostres pràctiques si realment busquem alternatives per a aquest territori tan singular i fràgil, de gran qualitat natural i paisatgística, des d’una societat madura i complexa com la nostra.

Debatre i confrontar idees, buscar punts d’acord i definir nous criteris, teixir complicitats i marcar noves tendències, és el que hem perseguit aquests dies prop de cinc-centes persones interessades en aquest futur sostenible per a la Costa Brava. El DCB s’ha estructurat en tres jornades: “Territori escàs o paisatge fràgil”, “Mobilitat i infraestructures: dèficit o risc” i “Model turístic: final d’etapa”. Com a primera conclusió, es desprèn que l’actual model territorial –comprès entre la franja del litoral i els municipis interiors– està en crisi, que es manifesta en pràcticament tots els àmbits debatuts: el turístic, que mostra símptomes d’esgotament del model “sol, platja i baixos costos”; l’urbanístic, que indica que els sistemes urbans i periurbans han esgotat les seves possibilitats de creixement extensiu del sòl urbanitzable; la mobilitat i les infraestructures, que respon a pràctiques de creixement i ocupació del territori clarament insostenibles; el de protecció dels sistemes naturals, amb àrees d’especial interès encara sotmeses a fortes pressions urbanístiques; el de valorització del paisatge, que l’actual model ha menyspreat; la insostenibilitat d’unes polítiques de construcció de vivendes de segona residència, grans depredadores de sòl i de molt baix índex d’ocupació; la crisi
del model de finançament de les hisendes locals, i, finalment, la falta de participació ciutadana en els processos d’ordenació territorial.

Com a primeres conclusions del DCB, s’apunta la necessitat d’abordar els temes d’ordenació territorial superant els àmbits administratius municipals, de forma que els problemes que afecten els sistemes naturals i urbans s’analitzin i es resolguin des d’àmbits superiors que puguin plantejar, amb prou garanties de sostenibilitat, temes bàsics com la funcionalitat i la protecció dels espais naturals d’interès; l’ordenació dels necessaris connectors ecològics entre aquests espais naturals, la valorització de la singularitat d’aquest territori; la necessitat de donar valor patrimonial a l’excepcional paisatge; l’ordenació i la racionalització de les infraestructures de comunicació i de serveis; la definició
de grans eixos que caracteritzin les polítiques de planificació i usos de sòl, amb fortes limitacions als nous creixements; la concreció necessària per propiciar l’evolució dels sistemes urbans cap a models més compactes; la necessitat de promoure intervencions de reforma i millora interior dels nostres pobles i ciutats; la necessària protecció dels nuclis urbans situats a segona línia, que presenten un gran valor històric i arquitectònic; la revisió de les polítiques de vivendes, amb especial atenció a les segones residències, i, finalment, la revisió a fons del model turístic, apostant per la qualitat i el valor de la diferència.

En els pròxims mesos es presentaran les conclusions finals del Debat Costa Brava 2004. Esperem que aquest document incentivi les nostres administracions a liderar, en col·laboració amb el conjunt de la societat, un canvi radical de model que permeti aquest futur sostenible que desitgem per a la Costa Brava.

Confide
March 4th, 2005, 10:04 PM
No sé...

ferramont
March 5th, 2005, 01:44 AM
Meditt,

primer de tot, sobre el tema de la pèrgola fotoboltaica, consti que jo evidentment estic totalment d'acord amb les noves formes d'energia, i cal anar implantant-les progressivament. El que si que veig (o sempre m'ha semblat creure) és que la pèrgola en qüestió està feta intencionadament per tal que "la funció en defineixi la forma" i a més "la forma sigui el més escultòrica possible". Trobo jo, que, si no s'hagués partit d'aquesta base, al meu entendre es podria haver recolocat tal instal.lacio p.ex. sobre l'edifici Forum, que de m2 en té. Resumint, crec que van enfocar-ho com a un element que fos reconeixible, que amalgamés funció-forma-escultura, i jo sempre he cregut que quan ho veus el primer que penses és "què es això?" Si no saps que és o no t'ho han dit, simplement et quedes amb la idea que és "una cosa que es veu molt"... o massa.

Canviant de tema, i referint-me a la questio de les urbanitzacions, jo preguntava, com es poden conciliar les aspiracions de tota aquesta gent que vol marxar de la ciutat per anar a una urbanització i el respecte a l'entorn? Està demsotrat que un % elevat dels que "emigren" a les cases aparellades amb el trosset de jardí estan encantats de viure allà i tots diuen que han guanyat en qualitat de vida (tot i dependre del cotxe com a bé primari i haver de fer desplçaments per qualsevol cosa)

El que jo dic és: com li dius a tal pare/mare de familia que el modus-vivendi que han escollit és dolent per a tots? On vull anar a parar és a la pregunta:
què li pots oferir a canvi a aquesta persona que està fins als nassos de la ciutat i vol marxar? perquè, una cosa és mes o menys certa, viure en un urbanització pot suposar un canvi important de qualitat de vida (malgrat els sacrificis que s'ha de fer). Al reporatge en questio de què parlava abans, un expert deia que aquesta gent es conformava amb una "demo de jardi"...però és que a ciutat no tenen NI demo... maxim un balconet on posar-hi 4 testos. I si, simplement estem obsessionats en mantenir aquesta fisonomia de ciutat mediterrania, compacta, densa, concorreguda, quan realment hi ha una proporcio elevada de població que aquest model els importa un real pepino? De nou sobre el reportatge, em va donar la impressio que "cal defensar el model Meditarrani de ciutat" encara que la gent vulgui marxar.

en fi, espero les vostres reflexions.

Urban Dave
March 5th, 2005, 02:21 AM
Avui he vist l'hotel Hesperia (amb h?) de l'Hospitalet... i és tan tan tan tan lleig... apart de no ser gens alt (jo ja 100 metres no els considero gratacels) doncs no m'agrada, és lleig lleig amb ganes...

El pitjor és que hi ha tants hotels ja... quan vingui una crisi ja es poden posar a tremolar. Està demostrat que el que fa falta no són hotels d'aquests super luxosos, que els turistes no busquen això, sinó hotels més inferiors...

Jo crec que a Barcelona i voltants fan falta gratacels per oficines, per hotels no, que en sobren!
Aquets hotels no son per turistes que venen a visitar la ciutat, sino per a congressos i congressistes, que venen amb l'hotel pagat per granys compañíes, per aixó son hotels de luxe i d'alt standing.
Recordo que quan coincideix Construmat, Gran Premi de F1 i algún congrés més al Maig, es solen esgotar les places d'hotel de l'area metropolitana, al menys fa un parell d'anys. Pero lo que està clar que el limit hoteler s'està apropant molt. Jo crec que per exemple, l'hotel Vela, tindrá éxit per la seva localització, pero hotels com el Pere IV els veig una mica descolocats i no sé jo com anirá la seva viabilitat.

Gabe
March 5th, 2005, 12:29 PM
la torre milenium de Sabadell és una torre que m'agrada per un dels dos solars al carrer tarragona.

acelereitor
March 5th, 2005, 07:29 PM
Benvingut al fòrum Confide! :cheers1:

Estic d'acord amb tu. Barcelona té manca de sòl i cal aprofitar-lo, però amb edificis diferents. Copy&paste ja ho fan moltes ciutats del món.
Barcelona té un lloc destacat en la història de l'urbanisme i de l'aqruitectura i no es por permetre una prostitució de ciment. ;)

Que vol dir; "Barcelona té manca de sòl"?

Gracies.

Jordi Berlín
March 5th, 2005, 07:37 PM
Que vol dir; "Barcelona té manca de sòl"?

Gracies.

sòl = suelo (no sol!)

Jordi Berlín
March 5th, 2005, 08:16 PM
la torre milenium de Sabadell és una torre que m'agrada per un dels dos solars al carrer tarragona.

No em parlis del carrer Tarragona, que hi visc a prop i no hi ha manera que arrenqui la cosa... Hi ha dos solars buits de fa 10 anys... No sé què passa! :bleep:

endeve
March 5th, 2005, 08:22 PM
sòl = suelo (no sol!)

Jordi, supose què es referirà al verb mancar, que a VLC no s'utilitza pràcticament.

@ace: manca = carece

dirdam
March 6th, 2005, 12:08 AM
Jordi, supose què es referirà al verb mancar, que a VLC no s'utilitza pràcticament.

@ace: manca = carece
I com ho dieu? Mancar = Carèixer? :D

Urban Dave
March 6th, 2005, 12:51 AM
No em parlis del carrer Tarragona, que hi visc a prop i no hi ha manera que arrenqui la cosa... Hi ha dos solars buits de fa 10 anys... No sé què passa! :bleep:
Un dels solars sí que té previsió, segons el planejament per una torre de la mateixa alçada que les que ja hi ha. Es el solar que està més proper a la Torre Allianz. En canvi, l'altre el planejament estableix pb+4 o una cosa per l'estil, com la part baixa dels edificis que hi ha al carrer Tarragona. Els solars son propietat de N&N i jo t'ampoc m'explico perquè no construiexien. No sé si voldrà canviar el us que li donarien (potser oficines per hotel o habitatges. Lo perimer sería una tontería crec jo, i aniria en contra dels desitjos de l'Ajuntament, i lo segon, viviendes no estaria del tot malament, sobretot si tinguessin part de VPO).

Met
March 6th, 2005, 02:45 PM
Tinc entès.. però igual d'això en fa un parell d'anys.. que N&N volia alçar-hi un hotel... alt com la Torre que Núñez i Navarro ja té al carrer Tarragona... :?

ferramont
March 8th, 2005, 01:04 AM
A La Vanguardia del diumenge passat, dia 6, apareix una entrevista amb Santiago Calatrava, en referència a tota la "moguda" de la ciutat de les arts i les ciències de Valencia. Sembla ser que per "rematar" el projecte també ha projectat 3 torres, de - segons La Vanguardia- entre 220 i 308 metres d'alçada. D'axiò en faria jo un mirdaor de la HÒST&%"·

Us podeu imaginar un edfici d'questa "magnitud" a Barcelona?

Urban Dave
March 8th, 2005, 01:09 AM
Tremparía un edifici d'aquesta característiques a BCN!!!! M'han dit que a la Sagrada Familia, el mirador estaría bastant vuit!

Confide
March 8th, 2005, 05:37 PM
València tindrà edificis més alts que Barcelona????? Al final els faran aquestes torres?
:(

Què malament...

ferramont
March 15th, 2005, 12:36 AM
L'edifici Turning Torso, del valencià Santiago Calatrava, guardonat com el millor edifici residencial del món

És a la ciutat de Malmö i té 190 metres d'alçada
L'arquitecte i enginyer valencià Santiago Calatrava ha rebut a Cannes el prestigiós premi MIPIM al millor edifici residencial del món per l'obra Turning Torso, un edifici construït a Malmö (Suècia). El guardó es concedeix anualment als millors projectes internacionals en diferents categories en la fira de la construcció de Cannes, una de les més importants del món. Turning Torso, que ha competit amb dos edificis de vivendes a Londres i Miami, és a punt d'acabar-se i s'erigeix com una de les torres residencials més altes d'Europa. Calatrava s'ha basat en una escultura feta per ell mateix i s'inspira en un tors humà en moviment. L'edifici té 54 plantes, 190 metres d'alçada i s'hi ubicaran 146 apartaments de luxe i locals comercials.
L'arquitecte valencià ha obtingut altres guardons recentment: el Premi 2005 Eugene McDermott a les Arts, que atorga el Consell per a les Arts de l'Institut de Tecnologia de Massachussets (MIT). El mes passat, Calatrava va rebre la medalla d'or de l'Institut nord-americà d'arquitectes (AIA), que va reconèixer la perdurabilitat de l'obra de l'arquitecte i la seva influència en la teoria i la pràctica de l'arquitectura

Publicat a Vilaweb.

Bitxofo
March 15th, 2005, 02:54 AM
Calatrava és molt "denostat" en aquest fòrum, però a mi m'agrada bastant...

Confide
March 15th, 2005, 10:58 PM
AI no sé... l'skyline de Barcelona no avança ni a la de tres, és que mai podrem tenir una foto feta des del mar on es vegin gratacels decents i junts?

Es perden totes les ocacions: al 22@ perquè el que allà es fa no arriba ni a edificis alts, a diagonal mar igual, al fòrum igual, a la sagrera només n'hi haurà un, a la ciutat judicial tampoc se'n volen fer...

Quan en vulguin fer ja no hi haurà espai!!!!!!!!!!! On edificaran? A montjüic? A collserola? :bash:

ollagrabovi
March 20th, 2005, 01:09 AM
Hola a tots! Fa bastant de temps que us segueixo amb molt d'interes i gracies a les fotos q penjeu m'he tornat encara mes adicte a Barna, pero fins aquesta setmana no m'havia animat a registrar-me i postejar.

I que millor en el meu primer post q respondre a la pregunta clau, gratacels si o no? Al meu parer si, pero seguint certs criteris, que crec q, en el cas de BCN, ja se segueixen. Ja se q aqui hi ha molta gent que preferirien q els gratacels de Barna, en construccio i futurs, fossin mes o molt mes alts, pero jo crec q les alcades q s estan triant son adequades i en canvi les alcades del Madrid Arena o les Calatrava son un error.

Els del Madrid Arena, per ex., amb dos cents i escaig metres semblen la repera si els comparem amb els nostre skyline de 150/60, pero si ho comparem amb les alcades i nombre de gratacels a ciutats amb tradicio i clara aposta pels gratacels resulten, a fi de comptes, una birria.

Cap ciutat europea, Francfort inclosa, no podra mai competir en aquest tema amb les grans ciutats Nord-Americanes i Asiatiques: Hong Kong, Singapore, Shanghai, Chongqing, Singapur, Toquio, NY, Chicago, etc. etc. Alli no es que tinguin quatre Mad Ar sino q en tenen dezenes i dezenes, per no dir, en alguns casos, cents. Per tant, intentar copiar-los es un error estetic i estrategic; es una mena de quiero y no puedo que, si vens de Sevilla et pot impressionar pero q si vens de NY o HK et semblara un coitus interruptus.

Per tant crec q un projecte com el Mad Ar no nomes no sera un nou hite a l'estat esp sino q sera una pifia q alterara, trencara, l skyline madrileny forever after. Inclus si als quatre li segueixen en el futur tres, quatre o cinc mes, aquest conjunt, en termes mundials, quedara com un conjuntet.

En canvi, crec q a BCN en aquest sentit s ha optat per quelcom mes intelligent, aixo es, crear un parell de downtowns que cadascu a la llarga tindra 40 0 50 gratacelets d'entre 70 i 160 metres als dos extrems horitzontals de la ciutat; Forum i voltants, per una banda, i Placa Europa/Fira2/Nova Gran Via per l'altre. Quan la zona forum i la futura pl Europa estiguin del tot acabades amb totes les torres, ambdues quedaran espectaculars i impactaran mes, per la supeficies q ocuparan, que quatre gratacels mes alts arrenglerats. I a nivell de fotos de postal, tan se val si l edifici fa 140 o 250 metres; com ja es veu a les fotos de Barna on surt la zona forum de lluny sembla q el cluster del forum sigui d edificis mes alts.

A mes, amb el q costa una torre del Madr Arena es poden construir cuantes
torres com la de Sabadell de prop de 100 metres? Doncs per preu em sembla q unes 9 o 10, si no estic equivocat (i si ho estic corregiu-me). I q preferirieu, tenir un cluster de 9 o 10 Sabadells o una torre Mad Are? No hi ha color. Moreover, q preferirieu, tenir un mega cluster de mes de trenta torres tipus Sabadell per alcada i cost o les quatre de l Arena? Per mi, no hi ha color.

A mes, a una ciutat mediterranea i europea com Barna construir gratas d entre 70 i 150 es molt mes assumible esteticament q la opcio dels pepinos plus 200, perque encara q els pepinos de 100 o mes ja destaquen moltissim a l skyline, per sort no el trenquen. L unic sentit q tindria trencar l skyline de forma tan radical a Barna seria si Barna tingues intencio i calers per construir com a molt minim 20 o 30 pepinos Arena i tots junts, ben junts, pero per fer-ne 4/5/6/7 millor q l experiment es faci amb gasosa. I jo crec q a Valencia cometran tambe aquest error amb el tema del Calanomagrada.

Jo crec q l Acebillo i els q han dissenyat aquesta estrategia amb ell s'han inspirat forca amb el model de Toquio on, malgrat el q normalment es presuposa, no si construeixen gratacels molt alts (comparat amb d altres ciutats asiatiques) i els q es construeixen s agrupen quasi tots a quatre o cinc centres i aquests centres estan distants els uns dels altres. A aquests quatre o cinc centres si afegeixen un parell mes de centres sense gratacels com son Shibuya/Harajuku i Ginza. D aquesta manera, Toquio, q es super extens, per comptes de centralitzar-ho tot a una mena de Manhattan o Pudong o dispersa tot a quests sis o set centres neuralgics de la ciutat. Aixo fa q Toquio sigui una ciutat molt equlibrada on a tots els districtes hi ha una activitat similar i un nivell de vida tambe similar. En canvi, a ciutats com Paris o NY (encara q NY m agrada molt per d altres raons), com q es concentra tot despres hi ha zones que acaben essent bosses de pobresa o amb molt pocs serveis i trampera.

En definitva, jo crec q a Barna s esta apostant pel model Toquio amb el desenvolupament de tambe sis o set centres futurs: Pl. Europa i voltants; Pl Espanya/Tarragona/Sants Est; Diagonal west of Macia; Pl Catalunya i centre; Port i Ciutadella; Forum/frontera Badalona/@22 tocant a forum; i Sagrera

Quan totes aq noves arees de centralitat estiguin acabades, Barna sera una ciutat molt compensada amb un parell de centres, Europa i Forum, super moderns i amb molts gratacels, fets a mida per a les necessitats de Barna, que no son les de HK o llocs semblants.

En fi, q crec que dintre del q cap a Barna s estan fent les coses be en aquest tema.

I aixo es tot; espero no haver-me allargat massa.

Bitxofo
March 20th, 2005, 08:06 AM
Benvingut ollagrabovi!
Jo també crec que a BCN s'estan fent les coses bastant bé en el tema dels gratacels.
NO es qüestió de fer la torre més alta...
;)
Salutacions!

Met
March 20th, 2005, 11:39 AM
Hola :hi: i benvingut al fòrum ollagrabovi :cheers1:
Molt bona exposició i totalment d'acord amb tu. :yes:
a BCN en aquest sentit s ha optat per quelcom mes intelligent, aixo es, crear un parell de downtowns que cadascu a la llarga tindra 40 0 50 gratacelets d'entre 70 i 160 metres als dos extrems horitzontals de la ciutat; Forum i voltants, per una banda, i Placa Europa/Fira2/Nova Gran Via per l'altre. Quan la zona forum i la futura pl Europa estiguin del tot acabades amb totes les torres, ambdues quedaran espectaculars i impactaran mes, per la supeficies q ocuparan, que quatre gratacels mes alts arrenglerats. I a nivell de fotos de postal, tan se val si l edifici fa 140 o 250 metres; com ja es veu a les fotos de Barna on surt la zona forum de lluny sembla q el cluster del forum sigui d edificis mes alts.

...una ciutat mediterranea i europea com Barna construir gratas d entre 70 i 150 es molt mes assumible esteticament q la opcio dels pepinos plus 200, perque encara q els pepinos de 100 o mes ja destaquen moltissim a l skyline, per sort no el trenquen.
:applause:Això sí que és començar a postejar amb força.:applause:
Diagonal west of Macia
M'encanta... sembla un slògan!!! :rofl:

Bitxofo
March 20th, 2005, 06:04 PM
Hola :hi: i benvingut al fòrum ollagrabovi :cheers1:
Molt bona exposició i totalment d'acord amb tu. :yes:

:applause:Això sí que és començar a postejar amb força.:applause:

M'encanta... sembla un slògan!!! :rofl:

Diagonal west of Macià?
Massa "spanglish"...

Met
March 21st, 2005, 10:35 AM
Diagonal west of Macià?
Massa "spanglish"...
Jo diria més aviat que és Catalanish. ;)

Confide
March 21st, 2005, 06:36 PM
Benvingut!

No es tracta de si l'skyline queda millor o pitjor, es tracta que, si tenim un barri on es concentren la major part de les torres altes amb oficines, és molt més atractiu per les empreses per instal·lar-s'hi, tenint un business center, que no tenint un gratacel allà, l'altre a l'altre punta de la ciutat... jo crec que aquest model dispers no beneficia a la ciutat en l'aspecte econòmic, potser si en l'aspecte formalm/estètic.

De totes maneres jo tampoc vull gratacels de 350 metres, però home, algun de 200... tampoc es tant.

I clar que les cities europees no poden competir amb les asiàtiques o segons quines americanes, però si amb moltes. París o Londres tenen barris de negocis on es concentren tots els gratacels, com la majoria de les ciutats nord-americanes. Ara, una altra cosa són les ciutats asiàtiques o Nova York que tenen excés de gratacels per tot arreu i a mi això, no m'agrada... no queda massa bé estèticament.

El que BCN ha de mirar és de ser competent a nivell internacional, no es pot anar en contra corrent, si és el que es porta, serà per alguna cosa. Cert és que a moltes ciutats europees la majoria dels gratacels no tenen més de 150 metres, però tenen altres factors que a BCN no hi ha (molta més preparació, molt més coneixement d'idiomes, impostos relativament més baixos, proximitat centres de poder)

I... no crec que es pugui comparar Tokyo amb Barcelona, és el mateix que comparar Barcelona amb Igualada...;)

Sky
September 12th, 2005, 01:59 PM
Mirant cap al cel

• Una pàgina web internacional situa Barcelona com la cinquena ciutat d'Europa amb més activitat constructora d'edificis de 12 o més plantes en les últimes dècades

Tot i que l'skyline de Barcelona es manté a una distància considerable dels grans mites mundials (Hong Kong, Nova York o Singapur), la construcció d'edificis de gran altura a la ciutat ha augmentat de forma significativa els últims anys. Així ho reflecteix la influent web internacional Emporis (www.emporis.com), una base de dades especialitzada en arquitectura que té registrats més de 135.000 gratacels de 8.000 ciutats i 206 països del món.

Segons una taula classificatòria d'aquesta base, dedicada a les ciutats del planeta que tenen més activitat constructora de pisos de gran altura (a partir de 35 metres i 12 plantes), Barcelona ocupa la cinquena posició europea, superada només per Londres, Madrid, Milà i Moscou.

Falta de sòl

L'estudi indica que la ciutat compta amb 395 edificis d'aquesta classe, tots ells acabats. Si s'hi sumen els que estan en construcció o en projecte, com el complex de Gas Natural, el nombre augmenta a 453, xifra que evidencia que la ciutat està vivint un moment especialment intens.

En aquesta valoració també s'hi ha d'incloure l'escassetat cada vegada més patent de sòl edificable. Això, a més de fer pujar els preus pels núvols, provoca el mateix efecte amb l'altura dels edificis.

Emporis assenyala com a edificis més alts l'Hotel Arts i la Torre Mapfre (154 metres), seguits per la Torre Agbar (144 metres) i l'Edifici Colón, que, tot i haver-se inaugurat fa 25 anys, es manté en quarta posició amb els seus 110 metres d'altura.

La febre del gratacel és comuna a la resta d'Espanya, el país més actiu, segons la mateixa pàgina web, de tot el continent europeu (4.377 edificis), al davant del Regne Unit i d'Alemanya, que completen el podi. En aquest sentit, a més a més de la segona posició per ciutats de Madrid i la cinquena de Barcelona, tres urbs espanyoles més es troben entre les 10 primeres. Es tracta de Benidorm (sisena), Bilbao (vuitena) i Màlaga (novena).

El cas de Benidorm és especialment remarcable, ja que és la primera ciutat del món, segons Emporis, amb el coeficient més alt de pisos de gran altura en referència a la població censada (337 edificis per 65.000 habitants). En aquesta mateixa classificació també hi apareix l'Hospitalet de Llobregat, en 19a posició (142 construccions i 250.000 habitants).

Per edificis, la Torre Taipei 101 lidera el rànquing mundial (509 metres d'altura i 101 plantes), seguida per les dues torres Petronas de Kuala Lumpur (452 metres) i la torre Sears de Chicago (442 metres). No n'apareix cap d'europea entre les 50 primeres.

A nivell global, Hong Kong és la reina dels gratacels (7.455), seguida per Nova York (5.458) i Singapur (3.503). La primera ciutat espanyola és Madrid (664) i Barcelona no apareix entre les 20 primeres. Una cosa semblant passa amb el rànquing de ciutats amb un impacte visual més gran del seu skyline.

Hong Kong i Nova York tornen a ocupar les dues primeres places, seguides en aquest cas per Seül. Benidorm no apareix fins a la posició 52, Madrid ocupa la 56 i Barcelona la número 88 (395 edificis distribuïts en una àrea de 98 quilòmetres quadrats).

Davant d'aquestes últimes xifres, els crítics amb l'americanització arquitectònica de la ciutat poden estar tranquils. Però que no deixin de mirar cap al cel.

--

El Periódico.

Danzig
September 12th, 2005, 02:01 PM
ja l'he posat al subforum de construcción en altura...

Sky
September 12th, 2005, 02:02 PM
http://img394.imageshack.us/img394/3136/0509121300071027x792s8tu.jpg

UT596001
September 12th, 2005, 02:08 PM
Castellar ni surt a llista, ni que sigués a la posició 13482, és normal... com els edificis més alts són de 5 plantes (excepte l'església)... :cry:

UT596001
September 12th, 2005, 02:09 PM
I espero que no se n'enterin les AA.VV., que si no es queixaran que hi ha masses edificis alts... en canvi mai es queixaran que hi hagi masses cases unifamiliars...

Sky
September 12th, 2005, 02:17 PM
ja l'he posat al subforum de construcción en altura...

Un parell de posts més no fa mal al comptador de ningú. :D

Abbil
September 12th, 2005, 02:31 PM
UUEEEEEE!!!
Barcelona es la ciutat mes chula del mon!!!
^_^

Urban Dave
September 12th, 2005, 05:23 PM
Que cabrons! Com han sablejat el meu treball!

Bitxofo
September 12th, 2005, 06:35 PM
Que cabrons! Com han sablejat el meu treball!
Denuncia'ls!!
:yes:

Danzig
September 12th, 2005, 07:05 PM
Han posat la font ;)

Urban Dave
September 12th, 2005, 07:29 PM
Exacte, per aixó no m'he indignat, sino que m'he alegrat. :)

Bitxofo
September 12th, 2005, 10:23 PM
UUEEEEEE!!!
Barcelona es la ciutat mes chula del mon!!!
^_^
I Moscou què, Abbil?

@Danzi:
Gràcies per les fotos!!
:okay:
Van molt ràpid.
:happy:

Hush
September 13th, 2005, 02:21 AM
Exacte, per aixó no m'he indignat, sino que m'he alegrat. :)

Com a mínim ja s'han enterat que L'Agbar té 144 metres i no 142 com deien últimament.

Bitxofo
September 13th, 2005, 03:30 AM
Com a mínim ja s'han enterat que L'Agbar té 144 metres i no 142 com deien últimament.
144,44 metres.
:wink2:
I pensar que havia de tenir 165m.
:|

Abbil
September 13th, 2005, 11:49 PM
I Moscou què, Abbil?

Moscova encara s'ha de visitar,
encara que Barcelona sempre serà la meva ciutat preferida.

I pensar que havia de tenir 165m
:|

Sempre os queda la segona Sagrada Familia
:rofl:

KiTos
September 14th, 2005, 12:14 AM
la sagrada familia es el projecte mes alt ara?

PD: per cert Hush t'he vist avui al bus turistic per palau reial
PD2: qui vivia davant la sagrada familia?

Urban Dave
September 14th, 2005, 12:27 AM
El projecte més alt es la Torre de Collserola ;)

Hush
September 14th, 2005, 12:54 AM
PD: per cert Hush t'he vist avui al bus turistic per palau reial

Correcte!!! Era jo!

Em podries haver saludat!!!

KiTos
September 14th, 2005, 02:04 AM
Correcte!!! Era jo!

Em podries haver saludat!!!

jo anava dins el 33, i el turistic es para al costat en un semafor, i et veig i penso: osti em sona xD

un dia fare una aventurilla amb el busturistic

Bitxofo
September 14th, 2005, 02:27 AM
El projecte més alt es la Torre de Collserola ;)
No és un projecte, és una realitat de 288,80 metres!

Abbil
September 14th, 2005, 03:34 PM
Volia dir la central termica, no el temple :sleepy:

Bitxofo
September 14th, 2005, 04:37 PM
Volia dir la central termica, no el temple :sleepy:
Les xemeneies de la central tèrmica mesuren 200 metres, i es troba a Sant Adrià de Besòs, NO a Barcelona.
;)

Abbil
September 14th, 2005, 04:50 PM
^^ Bueno, pero es al costat...
Es la mateixa extensió urbana, el que passa es que els politics l'han dividit. ^_^

Bitxofo
September 14th, 2005, 06:10 PM
^^ Bueno, pero es al costat...
Es la mateixa extensió urbana, el que passa es que els politics l'han dividit. ^_^
Els polítics NO han dividit RES, en aquest cas!
:nono:
Són ciutats independents que han crescut molt i ara formen un continu urbà.
;)

Urban Dave
September 14th, 2005, 07:03 PM
No és un projecte, és una realitat de 288,80 metres!
Había confòs lo que havia dit en Kitos.
Es trist, però sí que el projecte més alt en construcció o en perspectiva es una església :(

Sky
September 14th, 2005, 07:07 PM
^^ I allò que cap construcció mai no podrà superar l'alçada de la Sagrada Família, que és? Una norma municipal, un "pacte tàcit", una llegenda urbana...? :?

Bitxofo
September 14th, 2005, 07:09 PM
^^ I allò que cap construcció mai no podrà superar l'alçada de la Sagrada Família, que és? Una norma municipal, un "pacte tàcit", una llegenda urbana...? :?
De moment és un pacte no escrit...
:dunno:

Sky
September 14th, 2005, 07:11 PM
Doncs a veure si l'incompleixen ja. :D

Abbil
September 14th, 2005, 07:15 PM
I no creieu que pot ser que sigo pel sól de Barcelona, que no es apte per a la construcció de cossos gaire alts?. :?

Urban Dave
September 14th, 2005, 10:03 PM
Torre Collserola, como bien dijo bitxofo 288,80 m.

Respecte lo que ha dit abbil, això no es cap problema. Mira a Shanghai que té terreny igual de dolent o fins i tot pitjor. O el Burj al Arab, que està construit sobre una illa artificial ;)

Abbil
September 14th, 2005, 11:51 PM
^^ Es veritat...

Sky
September 15th, 2005, 03:10 PM
La nueva línea del cielo de Barcelona

• La torre Agbar, el edificio de Gas Natural y los hoteles de la nueva Diagonal simbolizan el cambio de escala de la ciudad

La entrada a Barcelona por mar puede ser una de las mejores formas de ver la transformación de la línea del cielo de la ciudad, el skyline barcelonés. Hace cinco años, las torres que destacaban eran las de la Sagrada Familia y las de la Villa Olímpica, además de las que, con menos altura, se empezaron a alzar en la década de 1960 diseminadas por el Eixample y la singular de Ciutat Vella: la torre Colón, construida en 1970. De hecho, ese edificio, con sus 28 plantas de altura y 110 metros, fue el que rompió de forma determinante la imagen de la ciudad desde la costa. La llegada por mar en los últimos años, especialmente a partir de 2002, ofrece un panorama completamente diferente, sobre todo al Levante, desde el arranque de la nueva Diagonal hasta el frente marítimo. Es ahí donde se ha concentrado la construcción de edificios singulares, entendiendo como singular la altura, ya que muchos superan los 80 metros. No todos los proyectados se han levantado, como el hotel de la plaza Fórum, y otros tardarán años en ser visibles. Los que se citan a continuación son algunos de los más singulares ya acabados o en diferentes fases de proyecto. Todos tienen un común denominador: han sido ideados por arquitectos de firma. Algo que ha suscitado, y sigue provocando, polémica.

- Torre Agbar. La torre de Aguas de Barcelona -que se inaugurará oficialmente mañana- ya está ocupada por los trabajadores de la compañía. Uno de los edificios más bautizados de Barcelona se alza hasta los 144 metros y es obra del arquitecto francés Jean Nouvel y el equipo del estudio B720, dirigido por el arquitecto Fermín Vázquez.

- Gas Natural. Al lado del mar, donde nació la compañía hace ahora 100 años, en 1905. Con forma que recuerda un mascarón de barco y sus 85 metros acristalados, parece dialogar con las cercanas torres de la Villa Olímpica. Diseñado por los arquitectos Enric Miralles y Benedetta Tagliabue, el edificio del gas está casi terminado.

- Torres Mapfre y Arts. Las dos fueron el símbolo de la Barcelona Olímpica. Trepan hasta los 152 metros, la máxima altura que se construye en Barcelona, que parece tener muy en cuenta no sobrepasar los 170 metros proyectados de la torre más alta de la Sagrada Familia. La torre Mapfre fue obra del arquitecto español De León y el hotel Arts fue diseñado por el estudio norteamericano SOM en equipo con el arquitecto Bruce Graham.

- Hotel Princess. En el número 1 de la Diagonal, uno de los símbolos de la zona del Fórum y del cambio de escala que se ha producido en el Levante de la ciudad. Sus 109 metros, con una marcada arista en el vértice de la Diagonal, fueron diseñados en el estudio de Óscar Tusquets. La terraza de ese hotel de lujo es un estupendo mirador sobre la fachada marítima.

- Conjunto Diagonal Mar. Es el resultado final de una de las operaciones urbanísticas más controvertidas de Barcelona, precisamente por tratarse de torres -viviendas y oficinas- que superan los 70 metros de altura.

- Torre Nova Diagonal. Lleva la firma del arquitecto francés Dominique Perrault y sus 111 metros de altura acogerán un hotel de lujo, ya en construcción, que se alzará en la esquina de la Diagonal con Pere IV, justo frente al proyectado parque central del Poblenou, que lleva la firma de Jean Nouvel.

- Triángulo ferroviario de la Sagrera. El proyecto es del arquitecto norteamericano Frank O. Gehry y será la pieza estrella del triángulo ferroviario de la Sagrera y uno de los edificios más espectaculares de Barcelona. No sólo por su altura, de 145 metros, sino también por su forma, que se asemeja al velo de una novia, según definición del propio Gehry. El promotor es el consorcio de la Zona Franca, que busca "novios" para el edificio, el cual en principio no tiene un uso definido.

- Edificio Glòries. Edificio de oficinas municipales diseñado por el arquitecto Federico Soriano, que inicialmente dibujó una torre de 130 metros de altura con forma ondulada frente a la torre de las Aguas. Finalmente, el proyecto reduce la altura a 80 metros.

- Edificio Vela. Proyectado por Ricardo Bofill, inicialmente con una altura que sobrepasaba los 100 metros, se alzará hasta los 86 en la nueva bocana del puerto. Será un hotel de lujo con forma de vela.

- Hotel Hesperia. Sus 105 metros se imponen ya en la nueva configuración de la Gran Via a su paso por L'Hospitalet. Obra de Richard Rogers, el Hesperia será un hotel de lujo que quiere marcar la entrada a Barcelona desde el aeropuerto. No estará solo puesto que muy cerca, en la Fira, se levantarán las dos torres de 114 metros de altura de Toyo Ito.

--

El País.

KiTos
September 15th, 2005, 04:38 PM
ui just havia enganxat lo de l'edifici ona al seu fil xD

Abbil
September 15th, 2005, 04:42 PM
Mercits per l'informació Sky!! ^_^

Bitxofo
September 15th, 2005, 06:31 PM
Un "skyline" baixet i retallat diverses vegades... :(
:sleepy:

Meditt
September 16th, 2005, 12:26 PM
Les xemeneies de la central tèrmica mesuren 200 metres, i es troba a Sant Adrià de Besòs, NO a Barcelona.
;)

191 metres vailet..

increíble com el Periódico, diari que se suposa que es mínimament seriós, elabora un article basant-se en les dades de Emporis, que estan plagades d'errors (almenys la secció dedicada a Barcelona / Catalunya, amb arquitectes considerats "actives" que estan morts, altres considerats com a retirats que encara estan en actiu, autories d'edificis errònies, i alçades i números de plantes designades molt a la valenta -sovint discutibles pel que es considera una planta o un altell, etc-, i sense cap credibilitat oficial...)
si fins i tot sense ser un expert en arquitectura nord-americana ja he trobat algun error en fitxes d'edificis d'aquell país, a saber la de frivolitats, acceptades com a vàlides, que hi deu haver en la resta de seccions d'altres països...

i no és culpa d'Emporis, que al cap i a la fi és un lloable treball de recerca -d'aficionats que no deuen cobrar ni cinc, però no oficial i poc fiable-, sino del Periódico, i segurament del País, i d'altres que ni es molesten en corroborar cap dada i tiren de Googles, bases de dades i Wikipedias editades i escrites per ves a saber qui, com si tot el que es troba per internet tingués alguna mena de certificació o autencitat.... no és que els arquitectes puguem tirar cohets pero que fàcil és certificar el pèssim estat actual del periodisme quan un es troba coses d'aquestes

Urban Dave
September 16th, 2005, 12:56 PM
increíble com el Periódico, diari que se suposa que es mínimament seriós, elabora un article basant-se en les dades de Emporis, que estan plagades d'errors (almenys la secció dedicada a Barcelona / Catalunya, amb arquitectes considerats "actives" que estan morts, altres considerats com a retirats que encara estan en actiu, autories d'edificis errònies, i alçades i números de plantes designades molt a la valenta -sovint discutibles pel que es considera una planta o un altell, etc-, i sense cap credibilitat oficial...)
si fins i tot sense ser un expert en arquitectura nord-americana ja he trobat algun error en fitxes d'edificis d'aquell país, a saber la de frivolitats, acceptades com a vàlides, que hi deu haver en la resta de seccions d'altres països...

Aquí tens a un dels que es dedica a posar cosetes per Emporis.
Les plantes les he tret totes del PIC de l'ajuntament de Barcelona, potser és a ells a qui hauries de preguntar que consideren planta o altell.

Per l'únic que "cobrem" es per les fotos, això si, quan es ven alguna.

Meditt, no saps lo difícil que es buscar dades sobre projectes en aquest país, i de la centenars de e-mails que he enviat a arquitectes, constructores i inmobiliaries demanant informació i no he rebut res com a resposta. El mateix departament d'urbanisme m'ha dit que ells no tenen res sobre, per exemple alçades dels edificis.

Meditt
September 16th, 2005, 01:45 PM
Aquí tens a un dels que es dedica a posar cosetes per Emporis.
Les plantes les he tret totes del PIC de l'ajuntament de Barcelona, potser és a ells a qui hauries de preguntar que consideren planta o altell.

Per l'únic que "cobrem" es per les fotos, això si, quan es ven alguna.

Meditt, no saps lo difícil que es buscar dades sobre projectes en aquest país, i de la centenars de e-mails que he enviat a arquitectes, constructores i inmobiliaries demanant informació i no he rebut res com a resposta. El mateix departament d'urbanisme m'ha dit que ells no tenen res sobre, per exemple alçades dels edificis.

la qüestió és que el què el PIC considera pb+2 potser no és el mateix aquí que a Holanda i en una base de dades consensuada a nivell internacional les comparacions (que és el principal entreteniment que proporcionen aquestes bases de dades) no es poden fer al 100%.. a més, si treballes en un despatx, sabràs que la normativa i la realitat no sempre concorden i que un fa molts "trapicheos" per colar plantes que computen de forma diferent en els registres oficials del què en realitat hi ha... la única font oficial al respecte és o bé definir per a Emporis exclusivament què compta com a planta i què no -i aleshores que et pategis edifici per edifici per corroborar totes les plantes- o que donis per bo la "indefinició" intrínseca de la informació urbanística municipal i diguis de forma clara (no per a mi o per a un aficionat qualsevol a qui li importa poc aquesta precisió informativa) per als periodistes que consulten bases de dades quins paràmetres estàs fent servir... perque després no diguin les burrades que diuen...

i això només per les plantes... imagina't per les alçades... qui és el guapo que ha comprobat el mig metre extra de la torre Agbar?... és virtualment impossible posar-se quisquillós amb les alçades per metres si no tens planos "as-built" de tots els edificis, cosa que ni tu ni ningú no té (ni tan sols l'administració) ... repeteixo que l'esforç que fas (o que féu a Emporis) és molt lloable (especialment la informació gràfica: fotos i demés), però no té veu autoritzada sobre RES en concret.

sí que conec la dificultat (o facilitat depèn de com t'ho miris) d'adquirir informació sobre arquitectura... jo també tinc la meva pròpia base de dades sobre arquitectura catalana, que alimento amb dades internautiques d'ajuntaments i administracions i webs d'arquitectes, però l'única font que dono per certa és la impresa -llibres i revistes, i fins i tot aquesta no sempre és 100% fiable però almenys està acreditada per un autor amb noms i cognoms, i una editorial que dóna fè de la informació-... certificacions que no et dóna internet -el 99% de vegades-

sobre les autories dels edificis et recomano que busquis material imprès i podràs corretgir uns quants errors que hi ha Emporis (o hi havia la passada primavera quan vaig repassar tot Emporis de dalt a baix i, fins i tot sense tenir bibliografia o informació directa al costat, vaig caçar uns quants errors).. sobre arquitectes vius o morts, o retirats o actius, és tan senzill com accedir al COAC o les necrològiques que ells mateixos publiquen a vegades o que repassen anualment gent com Arquitectura Viva..

Urban Dave
September 16th, 2005, 05:22 PM
a més, si treballes en un despatx, sabràs que la normativa i la realitat no sempre concorden i que un fa molts "trapicheos" per colar plantes que computen de forma diferent en els registres oficials del què en realitat hi ha...

Uffff! Que s'hi se'n fan! Si els ajuntaments es miressin més els plànols i lo cosntruit, i piquessin una mica a les parets hi hauria sorpreses.

i això només per les plantes... imagina't per les alçades... qui és el guapo que ha comprobat el mig metre extra de la torre Agbar?...
Soposo que aquest 144,40 respecte el 142 previst ho hauràn tret topògrafs. Per suposat que si es volgués saber l'alçada real dels edificis s'hauria de contractar un bon equip topogràfic o fins i tot escaners d'aquests làsers que ja n'hi ha per poder endevinar-ho.

repeteixo que l'esforç que fas (o que féu a Emporis) és molt lloable (especialment la informació gràfica: fotos i demés), però no té veu autoritzada sobre RES en concret.
Gràcies ;)
Nosaltres tampoc ens tenim per una font 100% fiable. Coneixem les limitaciones i Emporis (Skyscrapers.com) va nèixer com una web totalment amateur sense cap tipus d'ànim de lucre i no més per donar informació sobre aquest món dels gratacels. El problema es que aixó es molt car. Mantenir un servidor com el que tenim a Emporis és molt car(que consti que sóc editor, però no tinc res a veure amb el Technical Staff, que es troba a Alemanya). Per aquest motiu es podria dir que ara som una empresa.
Crec que aquest "prestigi internacional" i aquesta solvència que aquest dies ens ha donat la prensa de Barcelona es deu més aviat a justificar i donar importància a les dades que tenim per tal que el seu propi article tingui més credibilitat.

Respecte els errors, intento solucionar els més greus, però no tinc molt temps. Tinc altres prioritats avui dia: la meva xicota, acabar la carrera i el treball. Pujo poquetes fotos al més, però aixó em ve més aviat per la meva afició a la fotografia. Ja no és com al principi que em passava molt de temps enganxat al PIC buscant edificis, afegint-hi direccions, etc etc.

FASSE3
January 12th, 2006, 06:14 AM
HOLA HACE MUCHO QUE VISITO EL FORO Y SE QUE SE TRATA DE UN TEMA
RECURRENTE..... LA ALTURA DE LAS TORRES EN BARCELONA!

COMO PUEDE SER QUE CIUDADES MUCHO MAS PEQUEÑAS TENGAN EDIFICIOS DE 400 METROS DE ALTURA ... Y EN BARCELONA (CIUDAD HISTORICAMENTE MODERNISTA Y VANGUARDISTIVA) SE TENGAN QUE LIMITAR A TENER UN SKYLINE DE 170 METROS DE ALTURA(SIN CONTAR LA TORRE DE COLLSEROLA ,,CLARO) Y NO ME DIGAIS QUE EL AYUNTAMIENTO TIENE UN PACTO SECRETO CON EL VATICANO Y NO PUEDEN SUPERAR LA ALTURA POR CULPA DE LA SAGRADA FAMILIA.......
UN SALUDO !!
FELIZ AÑO!!

Aurelio
January 12th, 2006, 08:32 AM
A modo de información, la Sagrada Familia tendrá 170 metros de altura porque así lo quiso Gaudí, que no quería que nada fuera más alto que la montaña de Montjuïc, obra de Dios, según sus pensamientos religiosos...

Pero, efectivamente, algún día habrá que superar esa cota de 170m que parece que se conseguirá de aquí a unos 20 años cuando se termine la Sagrada Familia. En cualquier caso, ya quedan pocos solares en Barcelona que permitieran meter un "pepino" de más de 200 metros... Pero se podría poner en Hospitalet, Sant Adrià, Sabadell, Terrassa e incluso Castellar del Vallès junto al intercambiador de FGC)...

art
January 12th, 2006, 12:18 PM
QUE QUE PASA EN BARCELONA?

Pues que todavía somos unos pueblerinos, nos da miedo construir algo
realmente alto.
Muchos arquitectos critican las nuevas torres, sobre todo Diagonal Mar,
porque creen que nos convierte en una ciudad estadounidense de provincias.

Estamos de acuerdo en que el centro de la ciudad no es deseable la construcción de ningún rascacielos, pero todavía quedan espacios libres
donde una buena torre de 200 m no desentonaría. Vemos que los proyectos
pendientes se quedan muy bajitos y estamos perdiendo todas las oportunidades.
A veces pienso que los responsables de urbanismo prefieren evitar la
construcción de una auténtico rascacielos porque quedaría desproporcionado
en el skyline de Barcelona al ser ésta una ciudad compacta y de extensión
limitada.
Por ello hay que mirar al extraradio. Para mi el ejemplo de París es el que
me gustaría para Barcelona: un casco urbano bastante uniforme y un cluster
a las afueras tipo Défense.

Las asociaciones de vecinos deberían montar alguna orgía de vez en cuando
porque de esta manera se les pasaria el stress que tienen cada vez que se
quiere proyectar algo que les hace sombra. No las critico abiertamente porque
a veces tienen razón en muchos temas pero lo que no entiendo es que les
moleste los rascacielos. Si tanto les molesta que se vayan al campo.

e disho

Petirojo pardiazulon
January 12th, 2006, 12:28 PM
Y los parisinos tambien son unos paletos?. Estas declaraciones os consagran como autenticos españoles, por que si en algo se distinguen los españoles es por no estar satisfechos con nada y estar siempre criticando lo que tienen.

Y exactamente en que lugar podrian ir?. En mitad del casco historico, no.
A lo mejor si emplazais el sitio, y se lo dais mascado a los que tienen la pasta..

pacopaco
January 12th, 2006, 01:19 PM
Como si ser español fuese un insulto... eso si es de paleto... jejje

:bash:

Y los parisinos tambien son unos paletos?. Estas declaraciones os consagran como autenticos españoles, por que si en algo se distinguen los españoles es por no estar satisfechos con nada y estar siempre criticando lo que tienen.

Y exactamente en que lugar podrian ir?. En mitad del casco historico, no.
A lo mejor si emplazais el sitio, y se lo dais mascado a los que tienen la pasta..

Petirojo pardiazulon
January 12th, 2006, 01:39 PM
Como si ser español fuese un insulto... eso si es de paleto... jejje

Pues si es un insulto, asi que los mas paletos los franceses y los americanos. :D

art
January 12th, 2006, 03:00 PM
hombre , quizás paleto no, pero casi que me metia a paleta, que ganan bastante pasta y están muy buscados... :D y así me construia mi propio
rascacielos en el jardín de mi casa :)

Sky
January 12th, 2006, 03:14 PM
FASSE3, bienvenido al foro antes que nada. :wave:

Como moderador de este foro me gustaría darte algunos consejos para que puedas sacarle el máximo provecho:

- Procura no escribir todo tu mensaje en mayúsculas; a mucha gente le resulta molesto.

- Si te has olvidado algo en tu mensaje o quieres modificar una cosa ya escrita debes apretar el botón "Edit". Así no enviarás un mensaje nuevo cada vez que añadas algo.

- Si quieres enseñarnos alguna imagen que tengas en tu ordenador antes tendrás que "subirla" a un servidor independiente de este foro. En este hilo se explica paso a paso:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=270829

Si tienes cualquier otra duda sobre el funcionamiento o las normas del foro puedes ponerte en contacto conmigo o con cualquier otro de los moderadores españoles (Andrin, AdemA y Darconte). Para enviar un mensaje privado sólo tienes que hacer clic sobre un apodo y seleccionar "Send a private message to...".

Un saludo. :)

Bitxofo
January 12th, 2006, 05:30 PM
^^Benvinguda oficial?^^
:?

art
January 12th, 2006, 05:36 PM
Tenim un moderator que és un senyor diplomàtic :)

Sky
January 12th, 2006, 05:41 PM
^^Benvinguda oficial?^^

Jo sempre la dono... :D

jeros
January 12th, 2006, 07:43 PM
Bé, Sky, bé :D

FASSE3
January 12th, 2006, 08:17 PM
Hola a totom !!!moltes gracies per les explicacions ski.
sem fa una mica rar parlar amb les persones del foro, despres de tant de temps de llejirlo .

haaaaa una cosa traballo al triangle de la sagrera y intentare penjar moltes fotos guapas!!
lo de les associacions de veins no se que dir...son persones grans que no tenen coses per fer y toquen els ....
-----------------------------
traslate..
Que muchas gracias por todo y que colgare fotos del tan esperado cluster de la sagrera.

:runaway: :runaway: :runaway: :runaway:

Urban Dave
January 12th, 2006, 08:37 PM
^^ Comor???? Trabajas haciendo el proyecto o trabajas en lo que actualmente hay en ese solar?

gooth
January 12th, 2006, 08:39 PM
Hola Fasse3!
Benvingut al fòrum!!

Amb fer un click en "Post quick reply" és suficient ;)

FASSE3
January 12th, 2006, 08:50 PM
Noooo URBAN que el lunes comenzare a colgar fotos del interior..
por si le interesára al personal,puedo hacerlas trabajo dentro...de curri,curri.
...si fuera arquitecto y conociera al guery lla seria la ....pero igual tengo suerte y me da la mano .a hora estamos liados muy cerca con la linia 9 de Fomento. :runaway: :runaway: :runaway:

Bitxofo
January 12th, 2006, 09:28 PM
Noooo URBAN que el lunes comenzare a colgar fotos del interior..
por si le interesára al personal,puedo hacerlas trabajo dentro...de curri,curri.
...si fuera arquitecto y conociera al guery lla seria la ....pero igual tengo suerte y me da la mano .a hora estamos liados muy cerca con la linia 9 de Fomento. :runaway: :runaway: :runaway:
:crazy:
No he entendido la mitad...

UT596001
January 12th, 2006, 09:46 PM
Pero, efectivamente, algún día habrá que superar esa cota de 170m que parece que se conseguirá de aquí a unos 20 años cuando se termine la Sagrada Familia. En cualquier caso, ya quedan pocos solares en Barcelona que permitieran meter un "pepino" de más de 200 metros... Pero se podría poner en Hospitalet, Sant Adrià, Sabadell, Terrassa e incluso Castellar del Vallès junto al intercambiador de FGC)...

El día que haya algo más alto que la iglesia de Castellar pediré oficialmente que Castellar sea reconocida cómo capital de área metropolitana :D

El tren... vete a saber cuándo, creo que ni yo lo voy a llegar a ver en mi vida su llegada, y eso que sólo tengo 17 años. Pero parece ser que a partir del 30 de enero habrá Vallesana cada 15 minutos...

Aurelio
January 12th, 2006, 10:06 PM
^^¡¡Coño!! Vallesana cada 15 minutos, pues te felicito, Vallesano...

¡¡¡LARGA VIDA AL VALLESANO Y A LA VALLESANA...!!!

Bitxofo
January 12th, 2006, 10:11 PM
Canvi de pàgina.

UT596001
January 12th, 2006, 10:12 PM
^^¡¡Coño!! Vallesana cada 15 minutos, pues te felicito, Vallesano...

¡¡¡LARGA VIDA AL VALLESANO Y A LA VALLESANA...!!!

Lee la noticia en el thread "Transport Públic a la Regió Metropolitana de Barcelona".

Bitxofo
January 12th, 2006, 10:16 PM
El día que haya algo más alto que la iglesia de Castellar pediré oficialmente que Castellar sea reconocida cómo capital de área metropolitana :D

El tren... vete a saber cuándo, creo que ni yo lo voy a llegar a ver en mi vida su llegada, y eso que sólo tengo 17 años. Pero parece ser que a partir del 30 de enero habrá Vallesana cada 15 minutos...
¿Vallesana cada 15 minutos?
¡Eso casi es metro!
xDDDDDDDDDDDD

Sky
January 12th, 2006, 10:35 PM
Llarga vida al Pont Vallesano. :D

Bitxofo
January 12th, 2006, 10:46 PM
Llarga vida al Pont Vallesano. :D
Pont Aeri Vallesà?

Sky
January 12th, 2006, 10:53 PM
Pont Autobusaire de moment... :D

Aurelio
January 13th, 2006, 08:20 AM
Autobús lleuger de superfície sense prioritat semafòrica a les cruïlles...

FASSE3
January 13th, 2006, 12:33 PM
:runaway: :runaway: HOLA FOREROS!
El dilluns posarem la toneladora per comensar el tunel de la linia 9 de l´estació
del triangle ferroviari. segurament surtira a la tele!!
pero millor esperem les fotos dels fonaments del edifici del guehry!!
:runaway: :runaway:

Urban Dave
January 13th, 2006, 12:50 PM
^^ :) Bé!!!! Aixó sí, volem fonamentació pel triangle ja!

Bitxofo
January 13th, 2006, 04:26 PM
:runaway: :runaway: HOLA FOREROS!
El dilluns posarem la toneladora per comensar el tunel de la linia 9 de l´estació
del triangle ferroviari. segurament surtira a la tele!!
pero millor esperem les fotos dels fonaments del edifici del guehry!!
:runaway: :runaway:
Puc venir dilluns?
Em passes?

FASSE3
January 14th, 2006, 12:21 PM
JE,JE BITXOFO una mica dificil,mes endavant segur que sí ,farem una trobada per admirar la toneladora mes gran d´Europa.....i la mes cara.Esperem una mica que la cosa trigarà,de totes formes ja ting la camara preparada!! i just d´avant de la ``nuvia´´. :runaway: :eek2: :runaway:

Bitxofo
January 14th, 2006, 12:35 PM
JE,JE BITXOFO una mica dificil,mes endavant segur que sí ,farem una trobada per admirar la toneladora mes gran d´Europa.....i la mes cara.Esperem una mica que la cosa trigarà,de totes formes ja ting la camara preparada!! i just d´avant de la ``nuvia´´. :runaway: :eek2: :runaway:
Jo sóc molt discret i bon actor!
Pots colar-me tranquil·lament ara o més endavant!!
GràcieS
:cool:

FASSE3
January 17th, 2006, 12:36 AM
SALE.. NO SALE EL P... ABATARRR

Bitxofo
January 17th, 2006, 01:07 AM
SALE.. NO SALE EL P... ABATARRR
Sale, sale, pero no me has respondido si me colarás...

FASSE3
January 17th, 2006, 01:27 AM
Hola Bitxofo! claro que si..pero lla te dire el día..de todas formas la cosa tiene para años y espero hacer muchas fotos de la sagrera que la tengo a cinco minutos de casa.Creo que terminará siendo el cluster mas guapo de Barcelona! :ancient: :ancient: :ancient:

ABUELO DE LA AA.VV DE SANTMARTI DELANTE DE EL TRIANGLE FEROVIARI^

Vox
January 17th, 2006, 01:54 AM
^^

A mi m'agraden molt aquestes webs on es pot veure l'evolució d'una construcció com aquesta, desde el solar fins la finalització. Així que ja saps, fas 45,000 fotos id esprés veurem l'evolució: 2006-2099 :D

Vox

Vox
January 17th, 2006, 01:58 AM
Per cert, la tuneladora es per proseguir amb la peforació de la L9 desde Sagrera direcció sur, no?

I la núvia la faran alhora? La començen ja? :eek2:

I l'estació de la Sagrera?

Vox

Bitxofo
January 17th, 2006, 02:08 AM
^^Preguntes massa, VOX!!^^

FASSE3
January 17th, 2006, 02:09 AM
SI LINEA 9 direcció sud pero la cosa no tira ...han trobat el fonaments dun edifici que no surtia als planols i ....tenen que fer una ``CHAPUZA´´de moment la tenen a santacoloma.
l´estació de moment res de res i la Nuvia s´estan preparant les sortides per els camions unes carreteres mal fetes d´asfalt i poca cossa més. :) :) :) :runaway:

Bitxofo
January 17th, 2006, 02:11 AM
SI LINEA 9 direcció sud pero la cosa no tira ...han trobat el fonaments dun edifici que no surtia als planols i ....tenen que fer una ``CHAPUZA´´de moment la tenen a santacoloma.
l´estació de moment res de res i la Nuvia s´estan preparant les sortides per els camions unes carreteres mal fetes d´asfalt i poca cossa més. :) :) :) :runaway:
Sabeu per què es diu línia 9?
Perquè s'acabarà pel 2099!
:cry:

Vox
January 17th, 2006, 03:01 AM
^^Preguntes massa, VOX!!^^

Bitxofo
January 17th, 2006, 03:04 AM
:pet:
No ploris, jo també em pregunto moltes coses sobre les obres de BCN i em poso molt trist...

Aurelio
January 17th, 2006, 08:11 AM
Sabeu per què es diu línia 9?
Perquè s'acabarà pel 2099!

O pel 2999, o pel 9999...

:D:D:D

UT596001
January 18th, 2006, 08:34 AM
A sobre que els hi fan metro es queixen...

Cada dia em refermo en la meva idea que a Barcelona esteu massa mimats per la Generalitat.

Booze
January 18th, 2006, 09:02 AM
no, si et sembla faran metro a castellar :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Quantes vegades t'he de dir que la L9 no és només per Barcelona? T'he de recordar que 90 milions de persones l'usaran a l'any, a quina zona urbana de Catalunya vols que la posin? :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Bitxofo
January 18th, 2006, 04:24 PM
A sobre que els hi fan metro es queixen...

Cada dia em refermo en la meva idea que a Barcelona esteu massa mimats per la Generalitat.
Després de Pujol 23 anys sense fer metro, ho necessitem, graciós!

UT596001
January 18th, 2006, 04:53 PM
El que volia dir és que si no us fan metro us queixeu, però si us en fan també us queixeu. Ja ens agradaria en altres indrets que fessin ni una 1/10 part de la inversió.

celtico
February 21st, 2006, 02:42 AM
que ocurre en barcelona que parece no avanzar. Madrid construye torres de 250 metros, en valencia proyectan torres de hasta 300 y en barcelona? Que ocurre con la que ha sido la ciudad mas dinamica de toda el pais de siempre? Existe algun proyecto de "altura"?

Hush
February 21st, 2006, 02:46 AM
que ocurre en barcelona que parece no avanzar. Madrid construye torres de 250 metros, en valencia proyectan torres de hasta 300 y en barcelona? Que ocurre con la que ha sido la ciudad mas dinamica de toda el pais de siempre? Existe algun proyecto de "altura"?

Construir en altura es avanzar y ser dinamicos? XD

En BCN hay proyectos para contruir torres en altura, concretamente en la Sagrera y en la Gran Via del Hospitalet. Si en esos proyectos no existen torres de 300 es basicamente porque no se quiere.
En la zona anteriormente mencionada de la Gran Via se van a construir casi una trentena de torres, hecho que significa que en vez de 30 podrian haber construido 10 y con mucha mas altura, pero no se ha querido que sea asi.

Por otro lado, en Sagrera se va a construir un edificio de 145 metros pero que consta de 4ó5 volumenes que si estuvieran colocados uno encima del otro, posiblemente alcanzarían los 250 metros.
Otro ejemplo es el Hotel Princess, que consta de dos torres que superpuestas resultarian una torre de mas de 180 metros.
La nueva sede de Gas Natural, esta compuesta otra vez por mas de 5 ó 6 volumenes, si estuvieran superpuestos, perfectamente se podrian alcanzar los 200-250 metros.

Es decir, no se construyen porque no se quiere, no porque no se pueda.

*Tienes todos esos proyectos en el foro para comprobar lo que te comento, si quieres te paso sus enlaces.
Saludos! :)

celtico
February 21st, 2006, 02:49 AM
depende como lo mires. Logicamente un rascacielos de 500 metros dinamiza economicamente mas una ciudad que uno de 50 metros, no?

Hush
February 21st, 2006, 02:54 AM
^^ Mira arriba por favor, edite el post :)

celtico
February 21st, 2006, 02:57 AM
ok, acabo de verlo tocayo de avatar.

oí en una ocasion que no se hacian mas grandes para no superar la sagrada familia terminada, de hecho en los diagramas de sky..page.com asi parece ser.

Hush
February 21st, 2006, 03:11 AM
^^ Bueno, creo que eso es un mito, aunque realmente por ahora se esta cumpliendo..
Tengo la sensacion que en los proximos 5 años la altura subira unos cuantos metros mas, pero bueno ya se vera...

Vox
February 21st, 2006, 03:31 AM
No soy un entendido en la materia, pero: BCN necesita y quiere rascacielos? Yo soy de BCN y os juro que no me imagino torres descomunales por toda la ciudad. No sé, algo así lei en un subforo internacional, pusieron el skyline de BCN para puntuarla y cuando tropocientos yankees y demás habían dado 3-4, 5 máximo 6 puntos, alguien (que había visitado BCN claro) aclaró que la ciudad no necesita esos edificios, que romperían su estética, su equilibrio etc

Lógicamente alguna construcción de altura si que es necesaria, sobre todo en zonas nuevas como Diagonal Mar y rediseñadas como la que une Bcn con Hospitalet, así como AGBAR, MareNostrum, la torre de Gehry... Pero torres de 300m, pués no sé, no melas imagino en BCN.

Y como enamorado de Madrid, SI me las imagino en esa urbe, a cada sitio le corresponde su skyline supongo :)

Vox

Bitxofo
February 21st, 2006, 03:34 AM
ok, acabo de verlo tocayo de avatar.

oí en una ocasion que no se hacian mas grandes para no superar la sagrada familia terminada, de hecho en los diagramas de sky..page.com asi parece ser.

^^Lo de la Sagrada Familia es una leyenda urbana, pero es cierto que Gaudí no quería superar lo que había hecho Dios (Montjuïc: 173 metros). La Sagrada Familia medirá 172 metros.
;)
El resto es leyenda urbana, pero de momento parece cierta...
:runaway:

@VOX:
Se pueden hacer altos rascacielos fuera del centro, como en París con la Défense, aquí sería en el Fòrum y/o en la plaza Europa de L'H.
:wink2:

Vox
February 21st, 2006, 03:44 AM
^^

Sí eso sí que me gustaría, aunque veo que tienen más a construcciones no demasiado altas en ambas zonas. Las 4 nuevas zonas de Bcn (nuevas del todo o renovadas) se verán a lo lejos en el futuro:

-Diagonal Mar: muchos edificios
-22@: AGBAR
-Sagrera: Gehry
-Hospitalet: muchos edificios

Vox

celtico
February 21st, 2006, 09:52 AM
bueno valencia tampoco es que tenga que tener un skyline muy definido, y mira lo que van a hacer con las torres calatrava. Habrá quien le guste y quien no, pero la ciutat de les arts es imponente y un nuevo simbolo para la ciudad, ni me imagino con esos rascacielos al lado, lo imponente que será.

De todas formas solo hay que revisar las ciudades europeas para ver que muchas ya tienen edificios de mas de 200 metros. No sé pero veo muy factible edicificios de ese calado en Barcelona.

Madrid tampoco es que necesite edificios altos, aqui tienen sitio de sobra para construir, la prueba está es como han definido la ciudad financiera del santander o la nueva sede de telefonica, a lo horizontal, pero esas construcciones con torres de 250 metros darán un nuevo perfil a la ciudad. Barcelona, por su escasez de suelo solo puede crecer hacia arriba. Cuanto sitio libre quedará por urbanizar? no lo sé, pero poquisimo debe quedar ya en la capital catalana.

Puestos a mirar asi, ¿acaso las torres de la villa olimpica no rompen la estetica de la ciudad? Como barcelona no tiene un skyline definido, ya que sus edificios altos estan diseminados, a diferencia de otras ciudades con mas razon para poder tener mas rascacielos de mas altura, y no estancarse en los 150 metros.

De hecho por altura, la superará incluso Bilbao o Malaga
http://www.skyscraperpage.com/diagrams/?C13

Gabe
February 21st, 2006, 09:58 AM
^^Lo de la Sagrada Familia es una leyenda urbana, pero es cierto que Gaudí no quería superar lo que había hecho Dios (Montjuïc: 173 metros). La Sagrada Familia medirá 172 metros.

"Dios" también ha hecho el Everest con más de 8000 m de altura :jk:

Confide
February 21st, 2006, 01:29 PM
Es que aquí somos muy chulos y vamos al revés que el mundo. Aquí nada de hacer cosas altas, que eso es de poco nivel :D

Urban Dave
February 21st, 2006, 01:46 PM
Se pueden hacer rascacielos enormes sin destruir la ciudad "historica" (ensanche).
Nadie está diciendo de tirar el edificio vecino a la pedrera y hacer una torre de 300 metros.
Edificios de 300 metros en sagrera no romperían la imagen de Barcelona, como edificios en la zona del forum de 200 metros o en la nueva diagonal tampoco lo habrían hecho. De hecho, con buenos arquitectos y hechos con cabeza podrían crear una nueva zona de centralidad y atracción.

Confide
February 21st, 2006, 02:30 PM
Res, res, deixa't estar... els cogombres de 200 metres no encaixen amb la imatge solemne de la BCN modernista...

Urban Dave
February 21st, 2006, 03:29 PM
Que te de modernista Diagonal Mar o Sagrera?

ollagrabovi
February 21st, 2006, 03:43 PM
Sinceramente, creo q no es inteligente construir edificios de mas de dos cientos metros en Europa a menos q sea Londres, Paris, Moscu, Istanbul, o Frankfurt. El problema es q si plantas un pepino de dos cientos o mas en una ciudad como Barcelona, Madrid o Milan y no lo acompanyas de muchos mas rascas de dimensiones parecidas queda fuera de lugar y desproporcionado. En otras palabras, ridiculo. Porque si vienes de una gran ciudad americana o asiatica el encontrarte con tres, cuatro, cinco pepinillos de dos cientos o tres cientos metros en medio de la nada queda retratado como un ejercicio de quiero y no puedo.

Cada lugar tiene q intentar potenciar sus ventajas comparativas. En el caso de BCN lo q, en mi opinion, potenciara aun mas la pujanza y el dinamismo de nuestra urbe a nivel arquitectonico y urbanistico es mantener lo q se tiene, apostar por el disenyo, arquitectura y urbanismo inteligentes y punteros.

Y la apuesta q se esta haciendo en Barna de crear varios centros en los q haya clusters de rascas de entre sesenta y ciento cincuenta metros (Forum, Glories, Sagrera, Pl Europa/Cerda, zona puerto/ciutadella, calle Tarragona, y ya en el area metro. Eix Macia, etc.) me parece muy inteligente. Por ej., en la zona Pl Europa y Forum/Diagona mar ya hay proyectados unos treinta rascas-tamanyo-BCN, y al no ser de dimensiones inhumanas en los proximos lustros y decadas podran haber muchas mas iniciativas q sigan apliando estos clusters.
En definitva, creo las autoridades municipales en este caso han disenyado una estrategia muy inteligente. Ademas, apostar por la arquitectura rompedora rinde, a nivel estetico y de impacto, mucho mas q la altura sin mas.
La Agbar o la Novia de Sagrera, con sus 150 metros mas o menos son apuestas mucho mas emblematicas y contundentes q, pongamos, un rasca de dos cientos o tres cientos metros tipo de los q tanto abundan en America.

Lo q si creo q se tendria q potenciar es q en los proximos anyos y decadas surgan nuevas Agbars Y Gehrys en Barna.

Hush
February 21st, 2006, 05:12 PM
^^Yo no estoy de acuerdo con la dispersión de torres por la ciudad tal y como parece que promueve el ayuntamiento, creo que se deberian concentrar en 2 o 3 areas de la Gran BCN, alejadas del Gotico y del Eixample.

El caso de Paris es muy bueno, la Montparnasse y Torre Eiffel vendrian a ser los dos unicos referentes en altura en el "centro". Extrapolado a BCN, Agbar y Sagrada Familia.
La Defense podria ser Sagrera o Fòrum, eso si, en el caso barcelones apostando por un uso mixto del barrio, con hoteles viviendas y oficinas.

ollagrabovi
February 21st, 2006, 05:58 PM
No creo q haya tal dispersion. En la mayoria de barrios no hay ni una torre. Todos o casi todos los edificios en altura de Barna estan y estaran concentrados en: 1 zona Besos/22@/Sagrera/Glorias 2 Pl Europa/Cerda/Tarragona/Sants estac. 3 Diagonal 4 zona q va de torres port olipmic a Vela 4 quizas en Horta mas adelante; y luego en varios sitios metropolitanos como el Eix Macia, el parque de Terrassa, Sta Coloma, Cornella, etc.

Pero en Barna ciudad creo q las zonas rascacieriles estan bastante claramente acotadas.

Aurelio
February 21st, 2006, 06:13 PM
^^¿En Horta...? Pero si no hay espacio...

art
February 21st, 2006, 06:29 PM
que ocurre en barcelona que parece no avanzar

que estamos bajo el gobierno de un consistorio de pueblerinos que no paran
de promover edificios en altura muy limitada para que no se note demasiado.

Barcelona necesita rascacielos, el ayuntamiento lo sabe, pero no se atreve a
hacer algo grande. Para ellos la Agbar ya es una altura extraordinaria y les
da un vértigo acongojante.

Ejemplos de edificios recortados:
- sagrada familia, ya nuestros ancestros practicaban el deporte del "recorte"
- hotel vela
- Mare Nostrum
- Edif. Ona
- Princess ( Tusquest intentó muchas veces subir la altura, sin éxito)
- Mar i Cel ( ha quedado una mierdecilla de veintipocas plantas)

etc

y L´H también les gusta esta práctica:
- altura máxima en pl. Europa: 114 metros ( torre Fira). Joder!, si en esa plaza
hay que meter un pepino de 150 ó 180 metros mínimo :bash:

En fin que Clos plegue y venga otro más agresivo :devil:

ollagrabovi
February 21st, 2006, 06:38 PM
En eso si q estoy de acuerdo, en la Pl Europa podrian/deberian construir al menos un rasca de 150. Y tampco creo q sea acertado recortar el Ona o el Vela.

ollagrabovi
February 21st, 2006, 06:41 PM
Pero el Princess ya esta bien como esta; no mata tanto como para q tenga la misma altura q la Agbar o la Novia

Confide
February 23rd, 2006, 05:06 PM
A l'ollagrabovi l'han banejat??? Què ha fet pobre?

Fa unes setmanes vaig enviar un missatge a l'ajuntament adreçada a l'alcalde Clos mitjançant la pàgina web de l'ajuntament... li vaig parlar sobretot de l'alçada dels edificis a BCN, que podrien fer més edficis de més alçada enllloc de tant torreta de 70 metres... de si sabia alguna cosa de l'alçada d'alguna torre de la Sagrera... de que l'edfici d'en Massip havia de ser més alt per compensar que havien tret una torre a la zona Fòrum... però...

Benvolgut Jaume,

Em plau donar resposta al missatge que em vas enviar fa uns dies sobre
els projectes arquitectònics de Barcelona.

L’arquitectura ha donat a Barcelona una personalitat pròpia i l’ha
convertit en una ciutat reconeguda arreu del món. Una ciutat en constant
transformació que ha esdevingut un referent mundial per la seva qualitat
urbanística. Crec que és en la qualitat on cal centrar el debat dels
projectes arquitectònics i no tan sols en l’alçada dels edificis.

Certament, com bé dius, la ciutat tenia una necessitat d’apostar per un
conjunt d’edificis d’alçada degut al dèficit de sòl i per crear un
model més compacte, no extensiu. Alhora, aquests edificis cal que s’adaptin
al seu entorn, i Barcelona ha sabut mantenir el seu caràcter
mediterrani amb una arquitectura moderna.

És la qualitat la que ha fet de Barcelona un model de referència a tot
el món. Un exemple és el guardó Royal Gold Medal que el Royal
Institute of British Architects (RIBA) va atorgar a Barcelona per la seva
regeneració urbanística, el primer cop que aquest premi, reconegut com el
premi d'arquitectura més important del món, era atorgat a una ciutat.

Alhora, els projectes en marxa a la nostra ciutat, com ara la futura
estació de la Sagrera que tu mateix cites, ens garanteixen mantenir
Barcelona com una ciutat capdavantera per la seva innovació.

Cordialment,

Joan Clos

Bitxofo
February 23rd, 2006, 05:35 PM
...
Va dir que a BCN no calen gratacels, que no peguen!

UT596001
February 23rd, 2006, 05:39 PM
^^ I això és motiu per ser bannejat?

art
February 23rd, 2006, 06:31 PM

Fa unes setmanes vaig enviar un missatge a l'ajuntament adreçada a l'alcalde Clos mitjançant la pàgina web de l'ajuntament... li vaig parlar sobretot de l'alçada dels edificis a BCN, que podrien fer més edficis de més alçada enllloc de tant torreta de 70 metres... de si sabia alguna cosa de l'alçada d'alguna torre de la Sagrera... de que l'edfici d'en Massip havia de ser més alt per compensar que havien tret una torre a la zona Fòrum... però...

Benvolgut Jaume,

Em plau donar resposta al missatge que em vas enviar fa uns dies sobre
els projectes arquitectònics de Barcelona.

L’arquitectura ha donat a Barcelona una personalitat pròpia i l’ha
convertit en una ciutat reconeguda arreu del món. Una ciutat en constant
transformació que ha esdevingut un referent mundial per la seva qualitat
urbanística. Crec que és en la qualitat on cal centrar el debat dels
projectes arquitectònics i no tan sols en l’alçada dels edificis.

Certament, com bé dius, la ciutat tenia una necessitat d’apostar per un
conjunt d’edificis d’alçada degut al dèficit de sòl i per crear un
model més compacte, no extensiu. Alhora, aquests edificis cal que s’adaptin
al seu entorn, i Barcelona ha sabut mantenir el seu caràcter
mediterrani amb una arquitectura moderna.

És la qualitat la que ha fet de Barcelona un model de referència a tot
el món. Un exemple és el guardó Royal Gold Medal que el Royal
Institute of British Architects (RIBA) va atorgar a Barcelona per la seva
regeneració urbanística, el primer cop que aquest premi, reconegut com el
premi d'arquitectura més important del món, era atorgat a una ciutat.

Alhora, els projectes en marxa a la nostra ciutat, com ara la futura
estació de la Sagrera que tu mateix cites, ens garanteixen mantenir
Barcelona com una ciutat capdavantera per la seva innovació.

Cordialment,

Joan Clos

Aquesta resposta no diu massa cosa, en Clos no es mulla :bash:
Però gràcies per posar-la confide :)

A Ollagravobi l´han bannejat per dir que estava en contra de l ´agregació de
municipis a Bcna :D

Confide
February 23rd, 2006, 10:37 PM
Per què l'han banejat??? Aquests motius que dieu són una tonteria... pobret.

Si, no es mulla gaire i no em va donar massa esperances :(

Vox
February 24th, 2006, 01:37 AM
A la zona Forum/Diagonal Mar encara hi ha lloc per un o dos pepinos? Crec que allà s'ha buscat un "skyline" igualat, sense pasarse, i prou.

On si podrien ferne algún es a la zona de la Sagrera i sobre tot a tot el que estan fent entre Bcn i l'Hospitalet.

Vox

Bitxofo
February 24th, 2006, 02:30 AM
^^ I això és motiu per ser bannejat?
És broma!
:jk:
L'han expulsat per discusions polítiques, segur!

Confide
February 24th, 2006, 12:05 PM
Les discussions polítiques malmeten la població de membres catalans actius... millor no entrar gaire en el fòrum de política, jo em poso malalt..

Sky
February 24th, 2006, 12:42 PM
El Sr. Ollagrabovi continuava sent incapaç de mantindre una discussió política civilitzada tot i haver-se guanyat l'expulsió temporal (brig) dos o tres cops. A més, sembla que el divertia provocar (fútilment) els moderadors, com amb la històrica pallassada de demanar l'expulsió d'un membre del fòrum per haver escrit el seu malnom al revés.

La seua darrera gran actuació va ser dir-li "subnormal de merda" (sí, tal com sona) a un altre foraire. Sincerament no crec que el fòrum el trobi a faltar.

I ara a parlar del tema del fil, si teniu alguna pregunta sobre aquest assumpte us plegaria que m'ho féssiu saber per missatge privat. ;)

Danzig
February 24th, 2006, 01:26 PM
^^ todo sutileza, el tal Ollagrabovi :D

UT596001
February 24th, 2006, 03:43 PM
El Sr. Ollagrabovi continuava sent incapaç de mantindre una discussió política civilitzada tot i haver-se guanyat l'expulsió temporal (brig) dos o tres cops. A més, sembla que el divertia provocar (fútilment) els moderadors, com amb la històrica pallassada de demanar l'expulsió d'un membre del fòrum per haver escrit el seu malnom al revés.

La seua darrera gran actuació va ser dir-li "subnormal de merda" (sí, tal com sona) a un altre foraire. Sincerament no crec que el fòrum el trobi a faltar.

I ara a parlar del tema del fil, si teniu alguna pregunta sobre aquest assumpte us plegaria que m'ho féssiu saber per missatge privat. ;)

Veient el panorama, millor ni posar-hi els peus al fòrum de política.

Gràcies per informar-nos.

Bitxofo
February 24th, 2006, 05:54 PM

Em sempla perfecte, però hi ha un foraire de Madrid que també ha fet el mateix, també insulta i també ha estat al "brig" diverses vegades, i a aquest no l'expulseu...
:ohno:
Per què?

Sky
February 24th, 2006, 06:32 PM
^^ Envia'm un privat dient-me el seu nom i et contestaré.

Espero que aquest sigui el darrer missatge sobre el tema o em veure obligat a tancar el fil.

Salutacions

art
February 24th, 2006, 07:12 PM
^^ Envia'm un privat dient-me el seu nom i et contestaré.

Espero que aquest sigui el darrer missatge sobre el tema o em veure obligat a tancar el fil.

Salutacions

Avui fa un dia ben maco :D
A més a més és divendres, yupiiiii!!

Danzig
February 24th, 2006, 07:29 PM
Avui fa un dia ben maco :D
A més a més és divendres, yupiiiii!!

yupiiiiiiiii!!!!!!

Danzig
February 24th, 2006, 07:45 PM
http://img116.imageshack.us/img116/3391/20006tj.jpg

art
February 24th, 2006, 08:11 PM

visca! :cheers: enhorabona :booze:

Jordi Berlín
February 24th, 2006, 08:27 PM
Felicitats! :master: :cheers1:

Urban Dave
February 24th, 2006, 08:34 PM
Ja torna el Clos amb el caràcter mediterranillll ¬¬ Baneig d'en Clos ja!!! :D
Aix, perdò es el subconcient! La veritat es que Sagrera será una puta merda, sino al temps. Veig molt més futur a la zona de Glòries amb lo que s'està fent i no se li dóna tanta importancia com Sagrera, que a més mai es veu venir.

Jordi Berlín
February 24th, 2006, 09:00 PM
Ja torna el Clos amb el caràcter mediterranillll ¬¬ Baneig d'en Clos ja!!! :D
Aix, perdò es el subconcient! La veritat es que Sagrera será una puta merda, sino al temps. Veig molt més futur a la zona de Glòries amb lo que s'està fent i no se li dóna tanta importancia com Sagrera, que a més mai es veu venir.

Però a les Glòries no hi haurà res que superi la torre Agbar; hi haurà una concentració d'edificis mitjans i nosaltres volem alguna cosa més alta, carai!!! Volem un cogombre!!! Un a la zona del Fòrum, al menys!!!

:evil: :gaah: :gunz: :evil: :gaah: :gunz: :evil: :gaah: :gunz:

Bitxofo
February 24th, 2006, 09:21 PM
No és per res, pero comptant els comentaris que em van esborrar, jo en tindria ara:
20.585 posts
:nocrook:
Sóc el 2on de tot SSC!!
:D:colgate:

Urban Dave
February 24th, 2006, 09:44 PM
Però a les Glòries no hi haurà res que superi la torre Agbar; hi haurà una concentració d'edificis mitjans i nosaltres alguna cosa més alta, carai!!! Volem un cogombre!!! Un a la zona del Fòrum, al menys!!! :evil: :gaah: :gunz: :evil: :gaah: :gunz: :evil: :gaah: :gunz:
Tens raó malauradament :( Tan debó ens equivoquem i qui sap, espai hi ha per la zona... :( Jo em refería, també m'he explicat malament, a que com motor económic i centre de negocis serà més important Glories (mira, potser la gran estació de Barcelona hauria d'estar allà, llavors sí tendria raó de ser la gran explanada de 6 o 9 illes de l'eixample, i a sagrera fer el gran Central Park de Barcelona rodejat de gratacels ( :bash: deixa de somiar coses coherents cony! )

Recordem que a la Zona del Fórum ens deuen encara una torre d'oficines en lloc del Hotel d'en Massip, i que de fet hauria de sobrepassar, no sé en quant, els 100 metres.

Urban Dave
February 24th, 2006, 11:28 PM
B+28= 29 Plantes es poden fer en aquesta parecela.
Aprox 120 m.solament les plantes, i es clar sense contar 3 possibles plantes tècniques: 130 m.
http://img53.imageshack.us/img53/2303/sinttulo13kc.jpg

Jordi Berlín
February 25th, 2006, 12:24 AM
( :bash: deixa de somiar coses coherents cony! )

Coherència i realitat urbanística municipal són conceptes que no sempre van units, em temo!!!

Això dels 120 metres + possibles plantes tècniques promet, no? Creuem els dits, tot i que encara somio amb alguna cosa de 170 o 180 a la zona... :|

Confide
February 25th, 2006, 12:37 AM
Deixe'm ho córrer... ja se'ns està acabant les possibilitats de fer res més alt que les torres olímpiques...

Urban Dave
February 25th, 2006, 12:51 AM
Els que s'omplen la boca amb la mediterraneitat, on es van fer les Torres Olímpiques?? ;) I les torres del aeri del port??? No tinc res més a afegir.

Jordi Berlín
February 25th, 2006, 12:52 AM
Deixe'm ho córrer... ja se'ns està acabant les possibilitats de fer res més alt que les torres olímpiques...

Jo encara no ho dono per tancat; a la zona Fórum-St. Adrià hi ha espai per fer coses en els pròxims anys...

art
February 25th, 2006, 12:58 AM
Jo penso el mateix, encara hi ha possibilitats de fer una bona carchofa a
la zona :) :)

Clos, si us plau, fes un gratacelet de 180 metres de rès, apa, si no no et
votaré :bash:

Urban Dave
February 25th, 2006, 01:07 AM

Coherència i realitat urbanística municipal són conceptes que no sempre van units, em temo!!!

Això dels 120 metres + possibles plantes tècniques promet, no? Creuem els dits, tot i que encara somio amb alguna cosa de 170 o 180 a la zona... :|
Tens tota la raó. Moltes vegades llegint normatives per fer casetes de merda m'haig de rellegir textos 7 o 8 cops per poder entrender que cony volen dir. Sembla que com més complicat, enrevessat i capgirat ho fagin més honoraris tindran.

En aquest país, en el que fa referència a l'urbanisme estem molt peix i som ben poc imaginatius! Ens vam quedar a l'Eixample, però ni tan sols a aixó n'hem pogut treure partida.

Cada vegada que veig les illes de front marítim em ve mal de panxa. Com es pot fer a Barcelona edificis de PB+5!!!! I a sobre fent espai públic els interiors d'illa! Amb el joc que podrien haver donat totes aquestes illes...

Bé, i millor ni parlem de la Villa Olímpica, casetes unifamiliars a interior d'illa... :sleepy:

Bitxofo
February 25th, 2006, 02:08 AM
B+28= 29 Plantes es poden fer en aquesta parecela.
Aprox 120 m.solament les plantes, i es clar sense contar 3 possibles plantes tècniques: 130 m.
http://img53.imageshack.us/img53/2303/sinttulo13kc.jpg
Això és al Fòrum?
No hi caic...
A veure si és veritat que fan una gratacels d'almenys 170 metres, si no volen superar la Sagrada Família ni Montjuïc!

Urban Dave
February 25th, 2006, 02:16 AM
El forum estaria on hi ha el 6n aquest, i l'edifici on posa B+26 es la promoció d'Espais que estan construint ara, on durant el fòrum es va posar les casetes de treball temporal o d'empleats...
On posa B+28 es on hi eren les guixetes del fórum.

celtico
February 26th, 2006, 03:14 PM
habeis leido el proyecto en valdecarros en madrid, con dos torres de ¡¡75 plantas!! (unos 300 metros).

Urban Dave
February 26th, 2006, 03:59 PM
Y eso que allí hay mucho más terreno... pero aquí haciendo chalecitos y bloquecitos de 4 plantas estamos contentos :sleepy:

Confide
February 26th, 2006, 04:15 PM
Bueno, també em pregunto si tenen tanta demanda com per edificis tan alts...

celtico
February 26th, 2006, 04:19 PM
sinceramente, direis lo que querais del estilo de barcelona, que es muy bonito y original, la mediterraniedad, etc. etc. pero madrid cada dia se aleja mas y valencia se nos acerca un poquito mas.

Urban Dave
February 26th, 2006, 05:13 PM
Bueno, també em pregunto si tenen tanta demanda com per edificis tan alts...
Si et fixes, aquí fe més edificis alts de viviendes que a Madrid. Mig Diagonal Mar i més de la meitat del que hi ha a la Nova Diagonal son torres de vivendes.
A Madrid s'ha fet el Mirador, s'estan construïnt les illes Chamartin (5 o 6 torres), i poc més. Tots els PAUS son amb edificis baixos.
Ells han decidit compactar els serveis, i aixó fa que apareixin els gratacels. Aquí en canvi seguim permitint parcs d'oficines en poca alçada (com per exemple la promoció de Inmobiliaria Colonial) o l'edifici baix d'oficines a Plaça Europa.
El que s'hauria de fer es una bona zona amb molta oficina concentrada, molts m² a baix preu i ben comunicat per tal que moltes oficines del centre decideixin mudar-se i reconvertir els seus espais en viviendes. Aixó s'està fent a Passeig de Gràcia en aquests moments, surt més rentable vendre a 12.000-18.000 €/m² que alquilar a oficines, a més amb instal·lacions obsoletes.

Confide
February 26th, 2006, 06:06 PM
sinceramente, direis lo que querais del estilo de barcelona, que es muy bonito y original, la mediterraniedad, etc. etc. pero madrid cada dia se aleja mas y valencia se nos acerca un poquito mas.

Una ciutat no és millor per tenir gratacels...

Confide
February 26th, 2006, 06:08 PM
Si et fixes, aquí fe més edificis alts de viviendes que a Madrid. Mig Diagonal Mar i més de la meitat del que hi ha a la Nova Diagonal son torres de vivendes.
A Madrid s'ha fet el Mirador, s'estan construïnt les illes Chamartin (5 o 6 torres), i poc més. Tots els PAUS son amb edificis baixos.
Ells han decidit compactar els serveis, i aixó fa que apareixin els gratacels. Aquí en canvi seguim permitint parcs d'oficines en poca alçada (com per exemple la promoció de Inmobiliaria Colonial) o l'edifici baix d'oficines a Plaça Europa.
El que s'hauria de fer es una bona zona amb molta oficina concentrada, molts m² a baix preu i ben comunicat per tal que moltes oficines del centre decideixin mudar-se i reconvertir els seus espais en viviendes. Aixó s'està fent a Passeig de Gràcia en aquests moments, surt més rentable vendre a 12.000-18.000 €/m² que alquilar a oficines, a més amb instal·lacions obsoletes.

Es diu llogar... xD

Però aquests edificis tan alts tenen moltíssimes m2... són moltíssimes oficines, que no sé si realment s'omplen. A més, que no crec que sigui barat llogar oficines en aquests edificis... potser a les plantes més baixes...

Bitxofo
February 27th, 2006, 01:49 AM
¿A qué te refieres?
En París ciudad solamente hay un rascacielos, y hay más ejemplos.
;)

Sky
February 27th, 2006, 02:22 AM
Si construiexen les torres d'en Calatrava això de la "mediterranitat" se'n anirà en orris. :D

Bitxofo
February 27th, 2006, 03:37 AM
^^Però com no es faran...
:tongue:

Confide
February 27th, 2006, 09:32 AM
Suposo que si que es faran... però no per això BCN perd la importància que té com a 2a ciutat espanyola...

art
February 27th, 2006, 11:38 AM
Amb tots els respectes als valencians en aqueixa ciutat s´han presentat
molts mega-projectes singulars però molts han acabat en rien de rien.
Em fa la sensació, de vegades, que no tenen els peus a terra.

luxor
February 28th, 2006, 11:35 AM
La manera en que estan diseminados por la ciudad los rascacielos no me parece nada elegante. Se podría mantener el caracter de la ciudad mediterrànea y a la vez un lugar especifico para construcción en altura sin entrometerse con el resto de la ciudad.
Tenemos eidificios altos en la calle Tarragona, en la Villa Olimpica, en Diagonal Mar, en el norte de la Diagonal, en la plaza de las Glorias, y los futuros de la Sagrera, Gran Via de L´Hospitalet, el Hotel Vela del puerto.....
No sería mejor tenerlos concentrados todos en pocas zonas, porque en la zona de la Diagonal Mar todavía hay terrenos para construir, tipo La Defense.

Hush
February 28th, 2006, 02:33 PM
Amb tots els respectes als valencians en aqueixa ciutat s´han presentat
molts mega-projectes singulars però molts han acabat en rien de rien.
Em fa la sensació, de vegades, que no tenen els peus a terra.

Es possible, però si solsament et refereixes a les torres tingues en compte varies coses.
- És una ciutat en expansió i té pocs m2 d'oficines.
- Les torres són d'ús mixt, les vivendes i hotels solen tenir molt bona sortida.
- Les torres son exageradament primes, es a dir hi ha m2 bàsicament per l'altura, no per la seva amplada.

Jo diria que sí són viables, no?

@luxor
Jo penso com tu, trobaria bé un parell o tres de zones amb torres i gratacels, però no tantes com s'en preveuen ara, l'actual dispersió no m'acaba d'agradar.

Plaça Europa/ Glories-NovaDiagonal-Fòrum/ Sagrera; podria esta bé.

Vox
February 28th, 2006, 04:15 PM
^^ A mi m'atreu més pensar en una zona de cogombres a Diagonal Mar / Forum, i a la Plaça Europa, que no a la zona Glories/22@ on crec que una alçada moderada seria el millor.

En quant a la Sagrera, apart de l'edifici de Gehry, hi ha pensat res més?

Vox

Confide
March 1st, 2006, 12:05 AM
4 edificis més però de 100 metres com a molt... No sé si hi arriben. Ja veurem si encara els faran.

Bitxofo
March 1st, 2006, 06:43 PM
Gratacels a qualsevol "cluster", ja sigui Fòrum, Sagrera o Zona Universitària.

Urban Dave
March 3rd, 2006, 02:50 PM
Però aquests edificis tan alts tenen moltíssimes m2... són moltíssimes oficines, que no sé si realment s'omplen. A més, que no crec que sigui barat llogar oficines en aquests edificis... potser a les plantes més baixes...

El lloguer en oficines no es regeix per alçada com la venda de vivendes. Relativament poc importa la il·luminació i vistes que pugui tenir una oficina. És més important la planta que tinguin (diàfana) i serveis i instal·lacions que ofereixi.

Hush
March 19th, 2006, 03:46 AM
Nova York elogia el suport que Barcelona dóna a l'arquitectura

• Un simposi sobre planificació urbana i una exposició tanquen la visita de Joan Clos
• La política municipal contrasta amb la dels EUA, on el motor és la inversió privada

IDOYA NOAIN
NOVA YORK

El simposi Barcelona / Nova York: Diàlegs sobre arquitectura i planificació urbana va ser ahir l'últim acte de la visita de l'alcalde Joan Clos a Nova York. Aquest viatge ha posat de manifest l'interès que desperten les polítiques arquitectòniques i urbanístiques barcelonines a la Gran Poma. I, per extensió, als Estats Units, un país on són escasses les intervencions dels governs locals i estatals en el desenvolupament arquitectònic i urbanístic.
"Barcelona té la capacitat d'aconseguir que els projectes es portin a terme. Desenvolupa plans sofisticats i això, en gran part, es deu al compromís de les administracions. A Nova York només val la inversió privada i el govern s'hi hauria d'implicar més", va declarar Peter Rowe, exdegà de la Facultat de Disseny de Harvard.

ANÀLISI COMPARTIDA
Rowe, que defineix Barcelona com "un gran exemple del que un bon govern pot aconseguir d'una ciutat", va participar aquest divendres en la inauguració de l'exposició Barcelona in progress a l'Institut Americà d'Arquitectura. En l'acte van coincidir amb la seva anàlisi Josep Acebillo, comissionat d'Urbanisme i Infraestructures de l'ajuntament, i l'arquitecte Elías Torres.
Acebillo va assegurar que "Barcelona pot ensenyar molt a Nova York sobre la bona relació entre ajuntament, administració, arquitectura i ciutadania". Torres va manifestar, per la seva part, que "està bé que les dues ciutats es mirin".

TARGETA DE PRESENTACIÓ
Torres va afegir que les dues urbs "s'assemblen molt" i comparteixen aspectes com "la gran vitalitat dels seus carrers". També va dir que els arquitectes dels EUA observen Barcelona "amb certa enveja perquè el motor del seu desenvolupament urbanístic han estat les administracions, fet que ha convertit l'arquitectura en una targeta de presentació de la ciutat". Va concloure dient que, en canvi, a Nova York "tot depèn de la iniciativa privada i així l'arquitectura representa simplement els diners".
L'alcalde va coincidir amb aquesta anàlisi. Divendres, un dia després de recórrer amb el comissari Terence Riley l'exposició centrada en l'arquitectura més recent realitzada a Espanya oberta al MOMA, Clos va explicar que la sobreexplotació econòmica que sovint acompanya els projectes als EUA "és un problema que limita la creativitat".

En una trobada amb els mitjans de comunicació --on va dir que li agradaria tenir un projecte de l'envergadura del de la reconstrucció de la Zona Zero--
Clos va assegurar que "a Barcelona hi ha gust i certa cultura de disseny arquitectònic en la societat" i va posar un exemple: "Si a Barcelona es pregunta de qui és un edifici, la gent en dóna el nom de l'arquitecte. A Nova York, en canvi, se'n cita el propietari".

NY elogia el suport que BCN dóna a l'arquitectura. (http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=5&idioma=CAT&idnoticia_PK=289074&idseccio_PK=12&h=060319)

Confide
March 19th, 2006, 12:28 PM
Potser nosaltres amb iniciativa privada tindriem més alçada i aniríem millor...

Bitxofo
March 20th, 2006, 01:04 AM
^^No ho sembla pel moment...

Urban Dave
March 25th, 2006, 12:59 AM
Si vol una fita com lo que es farà a la Zona Cero. Pepinako fa falta!!!
Per cert, veieu lo que faran a milà?
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=329008
209 metres! Lo més alt que tenien fins a la data era la L'Edifici Pirelli amb 120 o així. En fi....

Mark7
March 26th, 2006, 02:45 PM
precios aquest projecte de Mila Dave, no l'havia vist
no creieu que ara per ara, l'unic lloc on pot cabre un projecte de la mateixa embergdura es sagrera?

Urban Dave
March 26th, 2006, 04:20 PM
^^ Sí, potser també entre Gran Via y diagonal, al Poblenou, on encara hi ha molta nau industrial i no está tan definit com la zona sud del 22@

Bitxofo
March 27th, 2006, 12:26 AM
Si vol una fita com lo que es farà a la Zona Cero. Pepinako fa falta!!!
Per cert, veieu lo que faran a milà?
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=329008
209 metres! Lo més alt que tenien fins a la data era la L'Edifici Pirelli amb 120 o així. En fi....
Ja coneixia el projecte de la fira de Milà, m'agrada molt, especialment la torre "doblegada"!
A veure si a BCN fan quelcom semblant, encara que sigui per enveja!!
:evil:

Urban Dave
March 27th, 2006, 12:18 PM
El Mediterranitis Urbanis que pateixen polítics i veïns dubto que ens ho permetin :(

SEIM
March 27th, 2006, 03:11 PM
Clos va assegurar que "a Barcelona hi ha gust i certa cultura de disseny arquitectònic en la societat" i va posar un exemple: "Si a Barcelona es pregunta de qui és un edifici, la gent en dóna el nom de l'arquitecte. A Nova York, en canvi, se'n cita el propietari".

[/URL]

Per llegir-ho i sortir correns :runaway: :runaway: :runaway:

No se en quins ambients us moveu vosaltres, pero jo en quan surto del profesional... res de res. Evidentment hi han excepcions i gent com la d'aquest foro per sort, pero som una minoria. La cultura del disseny arquitectónic no es redueix a dir el autor d'un edifici o edificis determinats :bash: .

A10

Urban Dave
March 27th, 2006, 03:19 PM
XD Fora de l'Agbar (i gent que hi sigui molt interessada en el tema) o l'Arts, dubto que la gent sàpiga de qui es un edifici a BCN (es clar, fora dels clasics modernistes i alguna coseta més)

Sky
June 2nd, 2006, 01:41 PM
BCN obliga a rebaixar l'altura d'un edifici annex a la Casa Batlló

• L'ajuntament insta a retallar 40 cm d'un mur nou del bloc que rehabilita Hines

• El requeriment imposa el canvi de les lones per evitar la caiguda de runa

L'Ajuntament de Barcelona obligarà a rebaixar una obra situada al 45 del passeig de Gràcia "perquè supera l'altura permesa", va dir ahir la regidora de l'Eixample, Assumpta Escarp. El consistori insta la propietat de la finca, la immobiliària Hines, a treure dues fileres de totxos, uns 40 centímetres, d'un mur de nova construcció, ja que no es pot aixecar més d'un centímetre del que diu la normativa. L'obra, una rehabilitació, està al costat de la Casa Batlló de Gaudí, que és Patrimoni de la Humanitat, cosa que obliga a preservar l'entorn.

Fonts tècniques municipals van explicar que ahir es va enviar un requeriment perquè se solucioni el problema en pocs dies i rebaixi l'altura o, en cas contrari, es paralitzaran les obres. (...)

ABERRACIÓ

La normativa urbanística actual permet construir sis plantes en carrers amb una amplada de més de 20 metres --com és aquest cas-- quan es tracta d'un edifici nou o d'una reconstrucció, però es permet mantenir la configuració que tenia en el passat --encara que fos una aberració urbanística-- si només es rehabilita. El que no es pot fer és construir ni un centímetre més, i és per això que la part que s'obliga a treure són dues fileres de totxos. Els tècnics saben que es tracta només de dues files perquè els totxos són diferents dels de la resta de l'immoble i perquè els nous no han estat arrebossats. (...)

El Periódico (http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=5&idioma=CAT&idnoticia_PK=309186&idseccio_PK=12&h=060602)

Bitxofo
June 2nd, 2006, 02:10 PM
^^En aquest cas penso que l'Ajuntament té raó.^^

Urban Dave
June 2nd, 2006, 02:33 PM
Fan noticia per 40 cm.???¿¿¿ :crazy:

Urban Dave
June 2nd, 2006, 02:39 PM
ABERRACIÓ
però es permet mantenir la configuració que tenia en el passat --encara que fos una aberració urbanística-- si només es rehabilita.
Quina idiotesa més gran està dient el que escriu l'article. QUALSEVOL construcció que estigui consolidada (5 anys o més) no es pot enderrocar encara que sigui totalment ilegal, més encara si es va fer amb una normativa legal!!! Pero que ha quedad "alegalitzada" degut a un canvi de normativa. Les lleis urbanístiques no poden ser retroactives!

Gabe
June 2nd, 2006, 04:16 PM
jo no tindria cap problema en enderrocar els 4 pisos de mes de l´epoca de porcioles....total, faran atics i sobreatics d´alt standing per a pijos que volen fardar de viure al costat de la casa batllo...ja que la casa batllo es patrimoni de la humanitat els hi podrien obligar a fer-ho

Bitxofo
June 2nd, 2006, 04:37 PM
^^Doncs que els obliguin a enderrocar els 4 pisos de més!!

Sky
June 2nd, 2006, 04:45 PM
[mode Pepinero ON]

Jo el que faria és afegir-li 20 pisos més i enderrocar la Casa Batlló perquè no fes lleig al seu costat.

[/mode Pepinero OFF]

Miguel_Prat
June 3rd, 2006, 12:21 AM
A Barcelona en el Jocs Olimpics no van sortir edificis mes alts que les Olimpiques?? Perque en altres ciutats com el cas de Londres l'hi estan sortin molts y alguns no els faran.
No l'hi va pasar aixo a Barcelona? perque no crec que nomes surtisin la Mapfre y el Arts.

itxlan7
June 3rd, 2006, 01:21 AM
• L'ajuntament insta a retallar 40 cm d'un mur nou del bloc que rehabilita Hines
• El requeriment imposa el canvi de les lones per evitar la caiguda de runa

BARCELONA

L'Ajuntament de Barcelona obligarà a rebaixar una obra situada al 45 del passeig de Gràcia "perquè supera l'altura permesa", va dir ahir la regidora de l'Eixample, Assumpta Escarp. El consistori insta la propietat de la finca, la immobiliària Hines, a treure dues fileres de totxos, uns 40 centímetres, d'un mur de nova construcció, ja que no es pot aixecar més d'un centímetre del que diu la normativa. L'obra, una rehabilitació, està al costat de la Casa Batlló de Gaudí, que és Patrimoni de la Humanitat, cosa que obliga a preservar l'entorn.
Fonts tècniques municipals van explicar que ahir es va enviar un requeriment perquè se solucioni el problema en pocs dies i rebaixi l'altura o, en cas contrari, es paralitzaran les obres. Es dóna la circumstància que aquesta obra, al costat de la construcció d'una estació elèctrica a la botiga Servei Estació, ja va ser parada parcialment i provisionalment fa uns tres mesos al detectar-se 98 fissures capil.lars a la Casa Batlló causades per vibracions.

SENSE DECLARACIONS
Els responsables de l'obra no van voler fer ahir declaracions i es van limitar a dir, a través d'un portaveu de la seva agència de comunicació, que les obres s'ajusten a la normativa.
El requeriment municipal, que el portaveu de Hines va dir que desconeixia si s'havia rebut, arriba després d'una inspecció del districte a instàncies de la presidenta de Casa Batlló, Nina Bernat. En un buró fax que va fer arribar a l'ajuntament, la Generalitat i les empreses implicades (Hines i la constructora Lluís Casas), Bernat va denunciar la construcció d'una paret de totxo "que podria estar vulnerant els termes en què va ser concedida la llicència". La nota de Casa Batlló assegurava que se seguien produint vibracions i també denunciava la caiguda de runa de l'obra al terrat i als patis interiors a causa que "les bastides habilitades a la façana mitgera amb la Casa Batlló, contigües amb el terrat i els patis interiors, han estat cobertes de forma insuficient i ineficaç".

PERILL
El requeriment també obliga a rebaixar la sortida d'una caixa de l'escala "en forma de V" que sortia massa i a canviar la lona "per raons de seguretat". Segons fonts de la Casa Batlló, la caiguda de runa pot ser un perill per als milers de persones que diàriament visiten la casa.
Malgrat l'impacte visual que l'obra té des del carrer --sobrepassa i tapa la Casa Batlló des de diferents zones--, no vulnera la normativa vigent en nombre de pisos, segons l'ajuntament. Quan es va construir la Casa Batlló, entre el anys 1904 i 1906, l'edifici que ara es rehabilita tenia cinc pisos (planta baixa més quatre), cosa que permetia admirar l'edifici de Gaudí des del passeig de Gràcia. Però l'any 1960 l'alcalde José María Porcioles va autoritzar l'aixecament de quatre plantes més i l'edifici va passar de cinc a nou plantes (planta baixa més vuit), que és la configuració que té actualment.

ABERRACIÓ
La normativa urbanística actual permet construir sis plantes en carrers amb una amplada de més de 20 metres --com és aquest cas-- quan es tracta d'un edifici nou o d'una reconstrucció, però es permet mantenir la configuració que tenia en el passat --encara que fos una aberració urbanística-- si només es rehabilita. El que no es pot fer és construir ni un centímetre més, i és per això que la part que s'obliga a treure són dues fileres de totxos. Els tècnics saben que es tracta només de dues files perquè els totxos són diferents dels de la resta de l'immoble i perquè els nous no han estat arrebossats.

Noticia publicada a la pàgina 56 de l'edició de 2/6/2006 de El Periódico

http://www.barcelona.com/var/plain/storage/images/media/images/casa_batllo_gaudi/13548-2-eng-GB/casa_batllo_gaudi_imagelarge.jpg

El que haurien de fer es treure tres o cuatre plantes de l'edifici... :sleepy:

Bitxofo
June 3rd, 2006, 02:16 AM
^^Les darreres dues plantes són afegides...

Sky
June 3rd, 2006, 11:59 AM
Fusionaré això a: Debats sobre la construcció en alçada a Barcelona (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=320157)

Urban Dave
June 3rd, 2006, 06:28 PM
[mode Pepinero ON]

Jo el que faria és afegir-li 20 pisos més i enderrocar la Casa Batlló perquè no fes lleig al seu costat.

[/mode Pepinero OFF]

AMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nanobcn
June 3rd, 2006, 07:01 PM
Fan noticia per 40 cm.???¿¿¿ :crazy:

No et creguis, el mur que han aixecat es nota bastant aquests 40 cm respecte a la teulada de la batlló. Si abants l'edifici aquest no s'integrava bé amb la casta lleó i morera, l'amatller i la batlló .. ara queda encara més cutre. :s

Izo
June 10th, 2007, 04:08 PM
Una pregunta general sobre els gratacels a Barcelona: on en posaríeu? Personalment plantaria gratacels a:

1) La part alta de la Diagonal (entre Z. Universitària i Francesc Macià).

2) Front litoral (desde Port Olímpic fins al Fòrum).

3) La Sagrera (tota la zona a reurbanitzar).

4) Glòries i 22@.

Però aquestes zones o bé ja tenen edificis alts, o bé ja n'hi ha projectats, tot i que per al projecte de la Sagrera trobo que n'hi ha molt pocs.

Perquè el que a mi m'agradaria és fer un CTBA com el de Madrid a Barcelona: tres o quatre megatorres juntes, i en un lloc maco de la ciutat, amb un urbanisme nou i modern.

Però a la Diagonal alta, tot i que és un lloc perfecte, trobo que no hi ha lloc (hi ha molts edificis de recent construcció que no podrien ser enderrocats: l'Illa, La Caixa...).

Posar-les al front litoral no em convenç; sempre he preferit una façana marítima neta de torres altes o amb poquetes, suposo que penso això perquè tinc la imatge horrorosa de Benidorm... Per tant, col·locar-ne quatre trobo que seria mssa.

Posar-les a Glòries o al 22@ ho veig inviable, tot i que m'agradaria molt: és un lloc renovat, però pràcticament tot el sòl té obres adjudicades, m'imagino. I de totes maneres l'únic lloc on veuria bé quatre torrasses seria a la Diagonal baixa, on tot em sembla que també està pràcticament urbanitzat.

Per tant l'únic lloc que queda és la Sagrera: el gran solar, l'última esperança per plantar-hi quatre pepinos dels grossos!

Però a part d'aquestes zones hi ha alguna altra on podríem fer un CTBA barceloní en condicions?

Confide
June 10th, 2007, 07:26 PM
No hi ha gaires espais disponibles, però tot i això, aquest no és el problema, el problema és que no hi ha voluntat.

Espais a Barcelona: encara queden al 22@ i a tots els voltants de les vies del tren a Sant Martí-Sant Andreu, però no hi ha res projectat ni a curt ni a llarg ni a mitjà termini. Al Fòrum el poc espai que queda ja està planificat i no hi ha res en alçada de veritat, hi ha alçades barcelonines: 110 metres (Diagonal 00)

També a la Marina del Prat Vermell o com es digui el nom tan llarg i lleig :D, al futur barri del Torrent de l'Estadella-Verneda Industrial i clar, a la zona Franca, però ja et dic, dubto molt que s'hi faci res.

Espais propers: si enviessin a la m*rda les Xemeneis de St Adrià doncs allà hi ha espai... però tampoc s'hi farà res, a Sant Adrià només hi va una torre de 70-100 metres al costat de la Ronda Litoral. També hi ha espai al costat del Besòs, per la Mina, quan recalifiquin la ciutat esportiva de l'Espanyol... però segurament es faran pisos i baixets.

A l'Hospitalet també hi ha espai, per sota de la Gran Via... hi ha projectes com el Biopol i tal... però res en alçada... A l'Hospitalet-Cornellà hi ha polígons industrials, però clar, no crec que es reconverteixin tots en zones residèncials i si ho fan, alçades... res.
Per Viladecans i Gavà també hi ha espai... però projectes en alçada res.

A Esplugues hi ha el Pla Caufec amb 2 torres de 80-100 metres. A dins del municipi també hi ha solars força grans sense edificar, però no hi va res en alçada...

Res res..

Jordi Berlín
June 10th, 2007, 08:04 PM
Per a mi, els llocs més clars són Sagrera i Fòrum-Sant Adrià. A Sagrera ja sabem que difícilment se superaran els 145 metres de la 'núvia'. I la zona Fòrum-Sant Adrià és la que té millors expectatives; hi ha les famoses tres ximeneies que podrien estar sentenciades i el seu lloc podria prestar-se a alguns projectes, però ja veurem. Al marge d'això, tenim una àrea metropolitana plena de possibilitats...

El problema és que a Barcelona hi ha un estat d'opinió generalitzada en contra dels edificis d'alçada; una oposició per sistema, sense entrar en valoracions. Molta gent no en vol ni sentir parlar. Jo estic, és clar, en contra de fer un gratacels a Ciutat Vella, a Sants o al mig de Poble Nou, però les zones que he esmentat crec que permetrien fer alguna cosa més alta, més enllà dels 150 metres; edificis amb qualitat, emblemàtics, d'autor (no vull dir necessàriament 'starchitects' internacionals).

És curiós que hi ha gent que sembla no entendre que es pot fer un bon edifici alt, d'igual manera que es poden fer edificis baixos lamentables (Barcelona n'està plena). Poca gent es mulla en favor dels projectes en alçada; està mal vist. No sé si algú va veure un reportatge de fa unes setmanes a El País, abans de les eleccions, sobre quin havia de ser el rumb de Barcelona; hi havia un article d'Ernest Folch, director d'Ara Llibres (Cultura 03) defensant obertament que Barcelona creixés en alçada. Em va sorprendre agradablement.

L'he trobat. És aquest:

Tomar el cielo

ERNEST FOLCH 13/05/2007

Y un día Barcelona se inventó el mar. Fue en nuestra epifanía, el verano del 92, y a partir de entonces cambiaron los colores, la luz, la dirección natural de las calles y de las conversaciones. El invento lo trajo todo: turismo, cocina y orgullo de ser de aquí.

Pero a Barcelona le queda una asignatura: el cielo. Si nos comparamos con otras grandes ciudades, no hay casi nunca ninguna intención de perfilar las nubes. Y si uno sube a un ático quedará horrorizado del caos y de las antenas mal agolpadas, pero sobre todo le sorprenderá que no hay edificios altos. Sólo las dos torres de la Vila Olímpica y la Agbar, maravilla inigualable. ¿Cómo una ciudad con tantos problemas de suelo no ha crecido hacia arriba? Quizá alguno de nuestros urbanistas debería darse una vuelta por Hong Kong y contemplar su skyline, la armonía del conjunto y a la vez la fuerte personalidad de cada construcción, para darse cuenta de que a veces hay que ser más pragmático y desacomplejado. Y que nadie diga que destrozaría el paisaje, porque le invitaré a pasear por la tremenda avenida del General Mitre. Ya tuvimos el alcalde del mar. Ahora nos falta el del cielo, el que sea valiente y crezca hacia arriba.

Tenía para Barcelona algún sueño más realizable, como esperar que esta ciudad hable catalán y lo convierta en la lengua común de todos los que vienen de fuera y nos hacen más fuertes. La conquista del cielo será más difícil, pero también inevitable. Y traerá más infraestructuras y quizá un metro que permita ir a algún sitio. Ya ven, soñar es gratis.

Ernest Folch es editor

http://www.elpais.com/articulo/cataluna/Tomar/cielo/elpepuespcat/20070513elpcat_16/Tes

:master: :master: :master: :master: :master: :master: :master: :master: :master: :master: :master: :master: :master: :master: :master: :master:

Izo
June 10th, 2007, 11:36 PM
Gràcies per les vostres respostes!!!

O sigui, que encara quedaria espai suficient al 22@ com per posar-hi tres o quatre 'pepinos' de 200-300 metres? El cas de la Sagrera és més evident: l'espai allà és més ampli i s'hi podrien posar perfectament. I la zona del Fòrum - St. Adrià de Besòs també és prou bona.
Però si els projectes que hi ha en marxa actualment per a aquestes zones es porten a terme ja no ens quedaran àrees bones per edificar torres de 200-300 metres a Barcelona ciutat...

Un altre tema és el de la voluntat dels polítics i l'opinió de la ciutadania en general... Ja ho sé que està fotut, i crec que s'hauria de fer campanya a favor. Res de muntar una plataforma com els de l'AVE pel litoral, però fa un temps que porto pensant en fer accions més discretes, com enviar cartes a diaris on defensar els pros d'edificar en alçada i com s'hauria d'aplicar això a Barcelona. Crec que quan sigui el moment oportú escriuré unes quantes cartes i les enviaré a alguns diaris, tan gratuïts com de pagament, a veure què contesten els altres lectors...

JarlehuBCN
June 11th, 2007, 01:34 AM
^^ totalment d'acord.... crec que no se.. es podrien fer coses com el que dius d'enviar cartes als diaris i intentar obrir una mena de "debat" (ja que sempre hi ha algu que contesta les cartes dels diaris, especialment dels gratuits).

De fet fins i tot podriem fer una associació que defenses els valors que sempre defensem tots per aqui :P

Gabe
June 11th, 2007, 10:02 AM
^^ jo ja fa temps que envio cartes al director amb queixes sobre l'alçada de les torres a bcn :)...bé de fet només n'he enviat un parell però me les han publicades

MALOBA
June 11th, 2007, 10:02 AM
M'apunto!!!!!!!!!

art
June 11th, 2007, 01:13 PM
Està molt bé la carta escrita pel Sr. Ernest Folch. M´identifico plenament amb
la seva proposta i supuso que tots vosaltres també.
Es cert que cal un alcalde amb un parell de ...... que trenqui aquesta limitació
absurda de l´alçada màxima a Barcelona. En Joan Clos ja va començar l´edificació en alçada encara que no pas de forma contundent ( seguim sense
superar les olímpiques). Jo opino que a Barcelona una torre de 300 m faria
que el casc urbà semblés petit, però un parell de 200 m a la Sagrera quedarien
molt bé.
Crec que s´ha de mirar més enllà. On veritablement es podrien fer grans gratacels no és a Barcelona ( no hi ha lloc) ni a L´H ( per culpa de l ´aeroport) sinó a llocs com St. Joan Despí, Cornellà o més aviat Viladecans o
St. Boi. Per mi Paris sempre ha sigut la referència amb la Defense fora del
municipi.

Mark7
June 12th, 2007, 08:10 PM
Pels que volgueu adreuçar-vos a l'ajuntament per opinar sobre l'edificacio en alçada, per si us pot ser d'ajuda, ja que ells ja tenen debats profunds sobre el tema:

w3.bcn.es/V61/Home/V61HomeLinkPl/0,4358,200713899_200723263_1,00.html
PLENARI DEL CONSELL MUNICIPAL

Sessió del 18 de novembre de 2005.
Ref: CP 11/05

El Sr. CASAS comenta que aquest punt fa referència al Pla de millora urbana del sector de l'Estació de la Sagrera, pel que fa al triangle ferroviari, és a dir és una proposta que arriba amb l'objectiu de definir perfectament els límits dels sòls de futura utilització ferroviària, els límits dels sòls de futur ús terciari, els d'equipament, els de zona verda, la utilització les cotxeres existents, tant de metro com d'autobús; és a dir, la delimitació d'aquesta peça del triangle ferroviari amb el seu Pla de millora urbana, que haurà de permetre executar la previsió. Informa que, en aquest cas, no es defineixen altres sostres que els que ja estan atribuïts amb la Modificació del Pla General Metropolità i, per tant, el que es fa és la assignació dels sòls corresponents, amb la delimitació precisa, per tal de poder fer, posteriorment, una reparcel·lació, que caldrà aprovar definitivament, i, a partir del Pla de millora urbana i reparcel·lació, es podrà iniciar el procés, que es fa en col·laboració amb el Consorci de la Zona Franca, que permeti avançar l'edifici de Frank Gehry i l'equipament sobre la mobilitat, és a dir, en el conjunt d'actuacions entorn de Sant Andreu-Sagrera, que es podran començar amb una relativa rapidesa.
El Sr. TRIAS avança el vot en contra del Grup de Convergència i Unió per un problema de fons, essencialment perquè consideren que hi ha una altra manera de fer la Ciutat. Insisteix que aquest Ajuntament té l'obsessió de fer la Ciutat a base d'edificis, i, abans de res, ja està decidit que hi haurà un edifici del Sr. Gehry en aquesta zona, i després ja es definirà com ha de ser el barri, considera, sincerament, que és una manera de fer que realment els preocupa. Hi ha molts models de construir la Ciutat, un és el model que s'ha emprat, per exemple, a la plaça de les Glòries: anar fent edificis fins que, de sobte, s'adonen que cal decidir què es fa a l'entorn; un altre model és el de la Vila Olímpica, en què es defineix un barri, fins i tot es fan edificis alts, edificis bonics, però que va lligat amb tota una filosofia de com fem un barri. Es tracta de models diversos, i, en aquest cas concret, el seu vot en contra respon a un desacord essencial en la manera de fer ciutat continguda en aquest projecte.

El Sr. FERNÁNDEZ DÍAZ indica que el Grup del Partit Popular va presentar diferents al·legacions que incloïen algunes propostes a què fa una breu referència: reclamaven un veritable estudi dels usos comercials que s'admetien a la zona, perquè van constatar que les successives modificacions del Pla General Metropolità, i aquesta no és una excepció, han estès els usos terciaris, com també està succeint en el Districte 22@, per això consideren que s'ha de donar una resposta satisfactòria a les necessitats d'habitatge, particularment de protecció social i de lloguer, i que en la proposta, tal i com està redactada, i amb la Modificació de PGM que es proposa, es confirma o s'agreuja un veritable desequilibri entre els usos terciaris i les necessitats més imperatives de la Ciutat, com ara la promoció de l'habitatge, bàsicament del social.

Vol destacar, a més, que si hi havia alguna cosa que caracteritzava l'urbanisme municipal en altres mandats era, precisament, la transformació de la Ciutat amb les anomenades àrees de nova centralitat, és a dir, la transformació urbanística amb l'epicentre en una gran superfície comercial. És a dir, si s'havia de transformar una zona de Barcelona, la solució era començar dissenyant una gran superfície comercial i, a partir d'això, i en base a la seva ubicació, iniciar la transformació urbanística. De certa manera, aquest model continua parcialment vigent, només que hi han afegit els gratacels com a nou ingredient. I, aprofitant la conjuntura, proposa un nou eslògan municipal: "posi un gratacels al seu barri per a millorar o transformar la Ciutat".

Apunta que ha dit en diferents ocasions que el Grup del Partit Popular no s'oposa als edificis singulars, però si que han demanat en reiterades ocasions que s'aprovi un pla de gratacels, una mesura de govern que inclogui quin és el criteri d'implantació, cada vegada més evident, d'edificis de grans alçades; en primer lloc per garantir la seguretat ; en segon lloc, per ratificar un disseny de qualitat, i, en tercer lloc tercer confirmar que consolida una veritable integració urbanística i social al barri. Insisteix que és una manera de definir, una manera de pensar, una manera de transformar Barcelona diferent a la del govern, és una Barcelona on, a juí seu, s'ha de posar l'accent en les persones. Per això, a l'hora de configurar un model de ciutat que s'allunya absolutament del que el govern està perfilant, el seu Grup insisteix en les seves al·legacions –que lamentablement han estat desestimades– en la necessitat de potenciar els espais dotacionals d'equipaments comunitaris i el seu correcte funcionament –escoles, vivenda social, etcètera–. La resposta ha estat que ara no toca. No obstant això, sí que són capaços de concretar altres tipus de dotacions, per tot això el seu Grup expressarà el seu vot contrari al projecte en la forma en que s'ha presentat.

El Sr. FORRADELLAS manifesta que té la sensació que s'està discutint més enllà del que es planteja en aquest punt de l'ordre del dia, i aprofita per recordar que aquest assumpte ja s'ha discutit en el Consell del Districte i, després, en la Comissió d'Urbanisme, Infraestructures i Habitatge, i observa que i es va plantejar en uns altres termes i una altra línia d'intervencions.

Apunta que hi ha elements positius en la proposta que s'està aprovant avui, com són la centralitat d'una zona que en aquests moments no ho és, però que pot esdevenir centre amb un altre concepte, tal vegada és un model diferent dels que tenen els Grups de l'oposició; el concepte bàsic és la creació de llocs de treball, i aquest és un element important i positiu, alhora que també pretén la centralització de les cotxeres en un lloc concret i determinat que és el triangle ferroviari.

Indica que hi haurà altres elements a discutir en el futur, com el Pla de desenvolupament Sant Andreu-Sagrera, i aquí és on l'habitatge protegit, els equipaments, les zones verdes, seran objecte de discussió. Manifesta que està més tranquil ara que fa uns anys enrere, quan els interlocutors que venien del Govern de Madrid tenien una altra actitud i un altre tarannà respecte al desenvolupament d'aquesta zona, i li sembla que tots, fins i tot els mateixos veïns, estan esperançats perquè es podran introduir canvis a positiu que signifiquin, precisament, aconseguir una zona amb un gran desenvolupament d'habitatge protegit, zones verdes i d'equipament. Així, doncs, avui s'inicia un procés, que cal mirar-se amb precaució òbviament, però que, en la seva opinió, ha de permetre avançar en una línia molt positiva pera a aquest sector.

El Sr. CASAS puntualitza que el model de Sant Andreu-Sagrera no s'està posant en qüestió amb el Pla de millora urbana del triangle ferroviari.Recorda que el 1996 es va fer una Modificació del PGM, el 2004 una altra, i, aquestes 200 hectàrees llargues i el 1.400.000 metres de sostre que està previst, encaixen la zona verda, l'equipament, el viari, el residencial, el terciari, l'habitatge protegit, l'habitatge lliure, tot plegat està definit. Agrega que és un projecte on un dels factors principals és l'espai públic, l'espai urbà, l'espai de ciutat, pensat d'una manera ben concreta, ben detallada en el seu conjunt. Apunta que s'està aprovant el desenvolupament, el planejament derivat de la Modificació del PGM, que va ser arprovada majoritàriament i que determinava la majoria de coses que ara planteja l'oposició.

Puntualitza que no es pot parlar d'un edifici i oblidar-se de la resta; l'edifici en qüestió s'ubica on el conjunt del pla va considerar que era oportú posar un edifici de terciari, és a dir, damunt d'unes cotxeres de metro i d'autobús, davant de l'espai del parc que es cobrirà perquè hi passin les vies. Afegeix que si algun pla fa ciutat, si algun projecte defineix en tot el detall les diferents necessitats (el viari, el parc, la llosa coberta, l'espai de gespa, l'espai d'arbres, l'edifici de l'estació, els llocs on van les vivendes públiques, on van les vivendes privades) aquest és el Pla San Andreu-Sagrera; que dels nou sectors que té el Pla Sant Andreu-Sagrera, hi ha dos en marxa –Colorantes-Renfe i Berenguer de Palou– i el triangle ferroviari que tot just s'ha iniciat. Aquests sectors es van desenvolupant, un rere l'altre, de manera constant, com, per exemple, el Pla de millora urbana, en redacció, dels entorns de Sagrera, o bé el de Prim, o el de Colorantes 2, que espera que ben aviat es portaran a aprovació definitiva en aquest Plenari per poder fer realitat els habitatges i ubicar-hi el sector terciari que hi corresponen, perquè el conjunt del pla.

Afirma que model de ciutat del Pla de Sant Andreu Sagrera, ha comportat l'anàlisi global de la ciutat i l'aplicació concreta hi està molt treballada; manifesta que és molt important que Frank Gehry pugui fer, a Barcelona, un edifici de 80.000 metres de sostre terciari, entre altres motius perquè li dóna centralitat, però, sobretot, li dóna projecció en l'àmbit paisatgístic de la Ciutat. Conclou que és un clar projecte de futur de Sant Andreu-Sagrera, del triangle ferroviari i del conjunt de la Ciutat que això es faci aquí, i així es com es va decidir que s'havia de fer i en compliment d'un planejament general.

Mark7
June 12th, 2007, 08:33 PM
segons aquest article:
media.avui.cat/pdf/07/0314/070314diari033.pdf

el solar que comentava segurament es dedicara a habitatges
es curios que la regidora d'urbanisme aportava com un element mes per tal de poder incrementar el numero d'habitatge augmentar l'edificabilitat, sembla que encara els hi queda una mica de seny

casofatal
April 14th, 2008, 11:16 PM
Bones!
Confide, recupero el teu fil:)
Després d'un temps bastants dels projectes on es contemplava altura a Barcelona s'han realitzat o s'estan realitzant, i el resultat en alguns casos ha estat bo, però en d'altres no ha acavat de fer el pes ni a amants de l'altura i de l'urbanisme ni a ciutadans en general, així com a experts en arquitectura i estructura urbana. En concret parlaré de complexos on s'ubiquen edificis d'altura, com diagonal mar o plaça europa.
Com bé em vas escriure una vegada, amb tota la raó, enfront de l'olor de franquícia que posseïxen tots aquests complexos i que he anat exposant que francament em disgusta, és normal que en una economia globalitzada que exigeix uns nivells de funcionalitat ben alts a l'hora que d'altres factors econòmics i del context, els centres de negocis i complexos residencials d'aquesta magnitud que s'aixequin siguin de per si insulsos i avorrits. I sobretot els europeus, que han crescut a imatge i semblança dels americans. Perquè és aixi; sobre el plànol i de manera individual els edificis estan pensats estèticament i tècnicament (ho suposarem, perquè més d'un arquitecte m'ha tirat a terra la torre agbar a l'explicarme l'enorme nyap tècnic estructural què és en realitat, per exemple), però en conjunt es mostren estèticament homogenis i (aqui trascric el que penso) sense mes personalitat definida que la qual permet un edifici d'oficines amb treballadors que en el seu mayoria s'avorreixen i edificis de vivendes on viuen aquests mateixos oficinistes i que ha estat dissenyat de manera seriada per un arquitecte de prestigi (o pels arquitectes que no poden fer mes que limitar-se al disseny q li ve imposat des de l'empresa). Edificis com els de Toyo Ito (hotel fira-2 a plaça europa) o el de Jean Nouvel són gosats, divertits, potser icónics i símbols de la megalomania humana i de l'ego de l'autor. Però també son una altra manera de concebre la construcció en altura. Em recorden a Gaudi (en l'aspecte conceptual, no el tècnic, doncs el que va fer Gaudi sorpren avui dia per inversemblant) encara que la megalomania d'aquest últim era religiosa. Eren altres temps...

LinkelRing
March 30th, 2009, 10:44 PM
Esta semana la he pasado en Barcelona, y aunque no he podido visitar muchos lugares que me hubiera gustado en otras circunstancias, sí que he podido ver la zona de pz. Europa, los nuevos juzgados -la vista desde la pasarela peatonal de Europa es maravillosa- y la plaza de España, con las Arenas a medio terminar, y la Comissaria dels Mossos, que lejos de gustarme y darme pena que se haya hecho algo así, no la vi tan horrible en directo.

Saludos.

Yojimbo
March 31st, 2009, 04:00 PM
^^
opino lo mismo...
me parece genial que cada uno aporte su visión del conjunto.. y oye! que si le parece cutre.. pues mira...
de todas formas.. cuantas grandes ciudades españolas se pelearian por tener si kiera la mitad de este "cutrecluster" como tu le llamas..

... precisamente por eso... una oportunidad así pasa cada 30 o 40 años...
... y los éxitos o secuelas de lo que contruyan durarán 50 o 60 años...

... lo siento si he ofendido a alguien... pero a mi me ofende que se me tome el pelo...

... no estamos en el Vladibostoc del año 57, estamos en la Barcelona del 2009... y si se mira lo que se hace por el mundo...puf

Danzig
March 31st, 2009, 07:48 PM
esto no es el mundo, esto es Ejpaaaaaaññññññaaaa

LinkelRing
March 31st, 2009, 09:59 PM
Lo cierto es que es sorprendente que en España no tengamos ni un solo cluster al nivel de los grandes internacionales -que sea un distrito financiero-. El 22@ tampoco llega al nivel.

Y es curioso que además en otra época, en BCN parecía que sí íbamos encaminados a eso, con algunos edificios del centro realmente asombrosos para la época -como el Vitalicio y otros-. Sin embargo, a mitad nos quedamos atrancados y ahora encima nos dicen que no haremos nada más alto de la SF (que eso también está desfasado, para empezar, porque la SF medirá 170 m. y aquí no se pasa de 154), diciendo que no podemos perder el estilo mediterráneo... Es que el estilo de una ciudad no lo marca el devenir de los tiempos, las necesidades del momento y las propias y el lugar en el que se está? Yo creía que eso del mediterráneo era un estilo que surgía en las ciudades de aquí, no una regla a la que forzosamente nos tenemos que sumir paralizando lo que en otras ciudades sí se ha hecho sin miedo a eliminar su esencia.

Saludos.

bionicze
March 31st, 2009, 11:17 PM
Estoy de acuerdo en que eso ni es cluster ni es nada, pero ojo, sin defenderlo, aún falta la mitad, pero cuidado, yo he llegado a la conclusión de que eso es lo mejor y más alto que podemos construir, me explico, que ****** de ciudad es esta que paraliza las obras de las arenas en su fase final, que no puede construir la novia del Ghery por falta de que algún operador se quiera alojar allí en estos tiempos, que tiene una torre en el forum desocupada y abandonada, que el edificio de la meridiana se lo lleve el viento y aún hoy no lo hayan restaurado, que cubran edificios con uralita como en el caso de ese pedazo truño de la plaza europa, que no pueda ni especular con los terrenos de la sagrera encima de la estación porque no tiene dinero ni para eso...Lo siento, soy defensor de Barcelona de forma incondicional, pero en estos momentos, estoy DESILUSIONADO con ella. Yo no me he podido esconder debajo una piedra y sigo pagando mi Hipoteca de 1200 euros, pero resulta que nadie invierte en seguir construyendo de forma atractiva, de seguir ilusionando...Perdonar el rollo pero hace días que la situación me da pena.

Danzig
April 1st, 2009, 12:02 AM
¿DM es clúster? buscad la definición antes de hablar

Yo creo que es una opinión tan válida como cualquier otra y con la que por cierto estoy totalmente de acuerdo. O es que solo se puede entrar para dar opiniones positivas?

una cosa es dar opiniones negativas y otro bien distinta es verter ****** en un hilo

por cierto, no sé si sabias (deberias porque se ha repetido hasta la saciedad) que en esta zona hay una limitación de altura impuesta por el aeropuerto en 125 metros

GlobalJoe
April 1st, 2009, 12:36 AM
¿DM es clúster? buscad la definición antes de hablar

una cosa es dar opiniones negativas y otro bien distinta es verter ****** en un hilo

por cierto, no sé si sabias (deberias porque se ha repetido hasta la saciedad) que en esta zona hay una limitación de altura impuesta por el aeropuerto en 125 metros

No es verter m.ierda, es constatar una triste realidad, por mucho que te cueste aceptarlo a "eso" no se le puede llamar "cluster"y Punto.
En cuanto a la limitación de altura que más da que la haya o no si "de facto" parece haber una limitación de altura en toda la ciudad aunque no se interfiera en ninguna ruta aerea, además eso no es excusa para que nos hayan colado esos edificios de una calidad arquitectónica más que discutible.
El otro día fui a recojer a un amigo inglés al aeropuerto y cuando pasamos por la plaza de europa y ver la inbisa y la zénit,se pensó que eran edificios sesenteros del tipo del Centre Point de Londres. Yo casi me muero de la verguenza!

Es mucho pedir que nos hagan edificios, no ya que nos transmitan alguna emoción , pero sí que al menos no no den verguenza ajena o incluso que nos hagan sentirnos , aunque sea un poquito, orgullosos de ellos. Por lo menos todavía tengo esperanzas en la Spiralling tower y en la torre Telefónica 00, porque como dice bionicze el panorama que se nos presenta no es nada alagüeño, en fin , paciencia y a esperar mejores tiempos. Por cierto chapeau al CZF por apostar por edificios al menos originales.

Danzig
April 1st, 2009, 10:38 AM
un clúster es una agrupación de algo, en este caso de edificios, el término no tiene nada que ver con la altura y menos aún con el diseño o la belleza, por lo que os guste o no, eso es un clúster

a-g-r-u-p-a-c-i-ó-n

a ver si así lo entendeis

SodaPop·
April 1st, 2009, 12:07 PM
Si se quería hacer un cluster con un skyline de impresión, evidentemente éste no lo es, pero no sé, desde algunos ángulos hasta me parece mono :D

Como ha dicho Hush, hay que comparar a Barcelona no con ciudades más pequeñas, sino similares. En el resto de España creo que sólo es comparable con Madrid, y Madrid con Barcelona. Pero es que Madrid está preparando la OPCH con algunos rascacielos entre los que se especula que habrá quizás algún supertall, y eso que se trata también de Ejjpaña como decís. Y junto con el Palacio de Congresos y el CTBA puede dejar una zona muy interesante. En el resto de Europa las ciudades comparables a Barcelona también están haciendo cosas más altas, pero bueno, Barcelona apuesta por otro tipo de modelo. Eso sí, algunos de los edificios son mejorables, que alguien que venga de fuera los confunda con sesenteros como el amigo de GlobalJoe es indicativo de algo. Retro sí, cutre no. Pero el conjunto general no me disgusta.

GlobalJoe
April 1st, 2009, 12:36 PM
un clúster es una agrupación de algo, en este caso de edificios, el término no tiene nada que ver con la altura y menos aún con el diseño o la belleza, por lo que os guste o no, eso es un clúster

a-g-r-u-p-a-c-i-ó-n

a ver si así lo entendeis

Si lo dices por mi, no hace falta que me des clases de inglés porque afortunadamente soy bilingüe. Yo no he dicho que NO sea un Cluster sino qué no se le puede llamar cluster, que es muy diferente,al igual que si leo una m.ierda de libro digo que no se le puede llamar libro aunque evidéntemente sí lo sea. Lo que hemos dicho es que es un "CUTRECLUSTER" y eso es una verdad objetiva i-r-r-e-b-a-t-i-b-l-e.
No se por que te sientes ofendido. Es lo que es y punto.
Ya vendrán tiempos mejores.

Danzig
April 1st, 2009, 01:29 PM
voy a hacer una experimento...

bionicze
April 1st, 2009, 01:31 PM
Sea o no cluster, sea una ****** o no, la verdad es que parece habernos enfrontado un poco a todos, cuatro que somos y encima cabreados...

Hush
April 1st, 2009, 01:48 PM
Separemos los debates en altura y diseño y evitemos discusiones nominales, todos sabemos a lo que nos referimos.

Sobre la altura; poco hay que rascar si la limitación es la que hay. De todos modos, eso debería negociarse ya que hay un exceso de celo por parte de la autoridad competente, supongo que AENA. No soy un entendido, pero bajo mi punto de vista hablar de una limitación de 125 metros cuando a escasos metros esta Montjuïc que mide 170, (250m aprox. con la Torre de Calatrava) es un pelin absurdo, por no hablar ya de la ciudades que tienen uno o varios aeropuertos rodeados de zonas residenciales, como NY.

También es curioso que, si como dice Danzig la altura máxima es de 125 metros, no hayan aprovechado hasta el último centímetro posible.

Tal y como ya hemos hablado aquí muchas veces (no descubro nada) si no se apuesta por altura, qué menos que hacerlo en diseño!
A mi parecer de momento hay dos torres, Zenit y Inbisa, que pintan bastante mal, así que espero que queden eclipsadas por buenos nuevos diseños.

Vuelvo a decir que me la zona me gusta, pongámosle un 6, pero del 6 al 10 hay margen, y eso es lo que criticamos yo y otros.

Yojimbo
April 2nd, 2009, 04:40 PM
Vuelvo a pedir disculpas por si alguien se ha sentido ofendido y la polvareda que se ha levantado, creo que el problema principal ha sido no verbalizar lo suficiente la impresión que me causa la Plaza Europa... pero a veces uno llega cansado... busca animarse viendo en el foro un poco como van las obras... y se encunentra lo que se encuentra...

Intentaré argumentar y explayarme un poco más:

1 º El tema de la altura, para mi es un tema menor... no me preocupa que en la Plaza Europa no se hagan edificios altos... sí en todo caso me preocupa un poco que no exista ningún espacio en TODA Barcelona donde tengan cabida... Recordemos las discusiones sobre el modelo La Defense... Barcelona podría tener un polo de edificios altos (no me pregunteis donde)... quizá en segunda línea tocando montaña (si existe alguna centralidad) ... quedaría un skyline increible... la zona de primera linea con el puerto, la villa olimpica, etc y al fondo a lo lejos edificios altos...

2 º Lo que más me preocupa es la calidad ya no estética, sino arquitectónica de lo que se está construyendo "ultimamente" y aquí se puede incluir Zenit, Inbisa, Ciutat Judicial e incluso Hotel Vela (la Ciutat Judicial tiene su encanto y el Vela no es feo, pero originalidad y calidad arquitectónica... "0")

3º Para finalizar y esperando no causar otro incendio diré que no encuentro normal que proliferen recubrimientos orrendos de edificios que deben ser singulares... no sé a lo mejor.... es que soy un profano y ahora está de moda en todo el mundo hacer cerramientos de cutrecemento tintado... quizá incluso, una Barcelona que ya sí es evidente está en decadencia (aunque sea solo por contraste con lo que se hacía hasta hace bien poco...) peca también de enchufismo y amigueterismo... porque sinó hay cosas que la verdad... yo no me explico...

UpBarcelona
April 2nd, 2009, 06:53 PM
3º Para finalizar y esperando no causar otro incendio diré que no encuentro normal que proliferen recubrimientos orrendos de edificios que deben ser singulares... no sé a lo mejor.... es que soy un profano y ahora está de moda en todo el mundo hacer cerramientos de cutrecemento tintado... quizá incluso, una Barcelona que ya sí es evidente está en decadencia (aunque sea solo por contraste con lo que se hacía hasta hace bien poco...) peca también de enchufismo y amigueterismo... porque sinó hay cosas que la verdad... yo no me explico...

Entiendo y comparto gran parte de lo que dices... Una zona de rascacielos posible sería la Sagrera o la Diagonal Sur, tambien zona Fórum...pero es que una ciudad como Barcelona no da más de sí...no es París para crear una Defense, ni Frankfurt... Y en lo que discrepo es que esté en decadencia, como dices... Si bien no destaca por proyectos en altura, sí que lo hace en proyectos interesantes de toda índole.
Algunos ejemplos de últimos proyectos de una ciudad en "decandencia" ;)

Edificio Telefónica

http://img138.imageshack.us/img138/9918/torre2vi5.png

Spiralling Tower

http://img510.imageshack.us/img510/4268/sp2yn8.jpg

Mediatic

http://www.interempresas.net/fotos/191888.gif

Campus audiovisual

http://www.arquitour.com/wp-content/uploads/2009/03/campusaudiovisual-5.jpg

http://www.arquitour.com/wp-content/uploads/2009/03/campusaudiovisual-p-590x580.jpg

Nuevas terminales aeropuerto

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/06/Ricardo_bofill_natep2.jpg/800px-Ricardo_bofill_natep2.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f4/Ricardo_bofill_t1.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/95/Ricardo_bofill_satelite.jpg/350px-Ricardo_bofill_satelite.jpg

Ampliacion Fira-2 (tambien mérito de l'Hospitalet)

http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/pEuropa2/DSC09997-1.jpg

http://www.cocina.org/wp-content/uploads/restaurante-nuclo-300x300.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/Fira%202/AEREA15MARZO_300DPIp.jpg

Hotel vela

http://www.ricardobofill.com/en/6516/Architecture-pictures/VELA_07-5223.jpg

Ampliación puerto

http://www.bcn.es/urbanisme/model/expo/imatges/seus/g_l_0_1.jpg

http://i167.photobucket.com/albums/u139/thehushpics2/20070510_creuers04.jpg

http://www.elconsorci.net/aspx/picproxy.aspx?mw=775&mh=450&img=/files/media/pictures/207_PIC_BIG.jpg

Remodelación Sants

http://img455.imageshack.us/img455/2884/p1030451nj7.jpg

Línea 9 metro

http://www.ruisanchez.net/upload/Equipaments/BL9_Metro_Barcelona/big/big_BL9_01.jpg

http://www.negocios.com/file_upload/noticias/imagenes/460x435/metro_ferrovial11933842581066877735.jpg

Es cierto que hay muchos proyectos estancados, como la torre de Gerhy, estació Sagrera, torres en plaza Europa, Porta Barcelona en Diagonal Sud, etc.. pero con la actual coyuntura económica no se pueden pedir peras al olmo... Barcelona sigue viva.

Ize loob
April 2nd, 2009, 09:09 PM
pues a mi cada vez me gusta mas esta Barcelona de la "decadencia"... ^^
Yo recomiendo que se heche un vistazo tan solo al año 2003 para ver... la cantidad de proyectos que se han construido o están en marcha.. muchos de ellos interesantisimos.. y cientos a nivel de calle que pasan desapercibidos en una ciudad como BCN.. pero que no son moco de pavo..
En cuanto a proyectos.. si Madrid no hubiese construido su CTBA.. estaría en decadencia?.. en BCN se han construido decenas de torres de mas de 100 metros
Lo que pasa es que cuando una ciudad.. en su conjunto.. evoluciona... parece que no destaca tanto si en cambio en cualquier otra ciudad donde se necesitan de todo menos rascacielos de mas de 200 metros.. aprueba un proyecto que lo único que aporte son metros a un skyline.. que en muchos casos puede ser deplorable si hablamos de la situación económica de esta ciudad.

SALUDOS ^^

LinkelRing
April 2nd, 2009, 10:43 PM
Barcelona ha hecho el distrito financiero más grande y moderno de España. Ha hecho muchísimas cosas, también está efectuando la línea de metro más moderna y segura de España.

BCN no se ha quedado atrás, aunque es cierto que es difícil tirar adelante tantos proyectos interesantes.

Otra cosa positiva, es que lo ha hecho de forma estudiada, lógica, cuando era necesario y se ha sabido modernizar sin endeudarse hasta la médula como otras ciudades, y sin lastrar su futuro. De hecho, ha creado riqueza a partir de su modernización, porque ha sabido atraer un mercado interesante a la ciudad y dar la imagen de una creciente ciudad de negocios, como avalan las encuestas internacionales.

Nuestra Feria de Muestras es la más grande de España, y es un foco importantísimo de economía. El distrito financiero 22@ se ha erigido como uno de los proyectos económicos y arquitectónicos mejor pensados y más modernos de Europa, con arquitectos de renombre que han añadido un nuevo toque a la ciudad, recuperando además un barrio decadente.

La ampliación del puerto nos hará subir puntos en el tema de las UTE, y en el resto, vamos a la cabeza, siendo además uno de los puertos más importantes del mundo de cruceros, y el principal de España siendo de punto de partida/final y no de paso.

Nuestra Zona Franca es uno de los sectores logísticos más importantes por número de empresas y movimiento de mercancías de la península, y la APB está abriendo centro en otros puntos de España (Zaragoza), Europa (Francia sur) o África (Argelia).

Creo que estamos haciendo bien los deberes. No todo es imagen a costa de la ciudad.

Sobre las fotos de Izo, la del puerto con todos los cruceros... sensacional. Es un buen ejemplo de la pujanza real de Barcelona, que no pierde fuelle.

Saludos.

mayor
April 2nd, 2009, 10:53 PM
Totalmente de acuerdo con las intervenciones de Ize loob y LinkelRing.
La ciutat és sezillament màgica, única, preciosa, amable... Barcelona ;)

mayor
April 2nd, 2009, 10:59 PM
Por cierto, merci por las fotos upBarcelona, sobretodo las de la T1. No las había visto nunca y son muy buenos: no sabía que el tejado de los edificios del parking se instalaría una zona verde!

Y sí, la Plaza Europa no está nada mal. Además, se ha de tener en cuenta que el tejido industrial de Catalunya está compuesto mayoritariamente por pequeñas y medianas empresas. Las grandes son pocas, así que no hay mucha demanda de grandes bloques de oficinas como en París o Londres.

bionicze
April 2nd, 2009, 11:06 PM
Pues os parecerá realmente estupido, pero yo comparto las últimas tres opiniones, una ciudad maravillosa, pero que parece que le falte ese empuje de una vez por todas en su skyline. Recuerdo que siempre se ha dicho que el empire casi tenía que regalar sus oficinas para que minimamente alguien trabajase allí. Barcelona no es New york, ni París ni londres, eso es evidente, ni falta que nos hace, pero tiene algunas (muchas a mí entender) que estas ciudades nunca podrán tener. Pero es deprimente la falta de altura y en algunos casos calidad, para aficionados como nosotros a este tipo de construcción.

ibanhoe
April 2nd, 2009, 11:42 PM
Ha vuelto la paz al foro.

viscA Barcelona!

el casanovas
April 2nd, 2009, 11:45 PM
Los únicos edificios interesantes de los que ponéis son el Diagonal 00 y el MediaTIC. Los otros son sólidos, pero tampoco tienen demasiada gracia, algunos ninguna ninguna. Bueno, y luego está la Spiralling Tower, que no tengo ni idea de qué va.

De proyectos de los últimos 10 años en Barcelona los que molan son cosas tipo parques (Central de Nou Barris), bibliotecas (St. Antoni), mercados (Illa Fort Pienc, Sta. Caterina, Barceloneta), plazas (Lesseps, Gardunya), facultades (campus UPF), etc... en rascacielos y cosas "mediáticas" hay sosadas como la Nova Diagonal, el Vela, los de Pl. Europa, la mayoría de Illes de DM, etc. que no es que estén "mal" pero tampoco están "bien", y esto por encima de los 45 metros no es suficiente. Porque como iconos tienen un espacio que no les corresponde, mientras que los edificios buenos quedan eclipsados y sólo los conocen (usan) los que viven cerca. Así no mola.

GlobalJoe
April 2nd, 2009, 11:50 PM
^^ Estoy de acuerdo y además añadaría la "Spiralling Tower"