View Full Version : TEMSE | Diverse projecten & nieuws

B!
March 15th, 2006, 01:48 PM
't is nogal stil op't Antwerpen subforum!

Wel hier nog een kleine stadsuitbreiding gevonden met enkele residentiële projecten...

www.dezaat.be

B!
March 15th, 2006, 01:56 PM
Ik zal er ook maar dadelijk enkele beelden aan toevoegen; om de intresse wat op te wekken!

http://img122.imageshack.us/img122/8139/7arcadiaa7503dm.th.jpg (http://img122.imageshack.us/my.php?image=7arcadiaa7503dm.jpg)

Dit is project6 (de Arcadia) en het enige dat een beetje de hoogte in gaat. Nu dit is ook alweer van het bureau Jaspers/Eyers!

http://img138.imageshack.us/img138/8970/plannetje0nx.th.gif (http://img138.imageshack.us/my.php?image=plannetje0nx.gif)

En das't gebied waarover 't gaat... Ben nt van A'werpen dus heb geen idee waar't ligt?!

Is dat in de buurt van het toekomstige MAS?!

nikolaidis
March 15th, 2006, 02:33 PM
Ik maakte me even zorgen over mijn kennis over mijn eigen stad, maar je zit in de verkeerde stad, in de verkeerde provincie en op het verkeerde subforum ! Dit is een project in Temse. ( geen erg hoor :) )

B!
March 15th, 2006, 02:38 PM
Nou das pijnlijk ;) !!Och we laten het gewoon hier staan, dan gebeurt er nog eens wat op het Antwerpen subforum

N.V.
March 15th, 2006, 02:42 PM
Dit project ligt in Temse, naast de schelde. Op de plaats waar vroeger de boelwerf zich bevond (nu is hier enkel nog een industriële torenkraan van bewaard gebleven).

wel een aardig project voor Temse!

edit: nikolaidis was me even voor

poller1
March 15th, 2006, 02:44 PM
Temse ligt toch in de grote agglomeratie Antwerpen... aan de Schelde bovendien.

Mooi project voor Antwerpen :)

Ivan
August 9th, 2006, 12:11 PM
STAND VAN ZAKEN
datum: 02/08/2006

FASE 1
De Residenties Methania, Quitauna en Ortelius (P1) worden één voor één opgeleverd en de eerste bewoners hebben er reeds hun intrek genomen. Aan de overkant - op de hoek van de Philippe Saveryslaan en het Frans Boelplein – is de afwerking van Residentie Corteline (P2) volop in uitvoering terwijl de ruwbouwwerken van Residentie Ontario (P5) wat verderop in dezelfde straat bijna uitgevoerd zijn.
Het administratieve centrum, gelegen aan het nieuwe Frans Boelplein, werd eind juni feestelijk geopend en is sindsdien de nieuwe thuisbasis voor de administratieve diensten en de politie van de gemeente Temse.

FASE 2
Op 1 augustus 2006 wordt met de bouw van Residentie Arcadia (P6) gestart die op zijn beurt snel zal gevolgd worden door de uitvoering van Residentie Alcedo (P7), beide projecten naar een ontwerp van Architectenbureau M. & J.-M. Jaspers – J. Eyers & Partners. Deze gebouwen flankeren het nieuwe Georges Van Dammeplein dat in het verlengde komt te liggen van het nieuwe park enerzijds en de nieuwe jachthaven anderzijds.
Het gelijkvloers van beide residenties wordt ingevuld met kleinhandel, horeca en een supermarkt. De horeca met royale terrassen, gepland op de hoek van beide gebouwen, grenzen aan het nieuwe plein en het jaagpad en genieten zo maximaal van de unieke ligging aan de Schelde, de nieuwe jachthaven en het weidse zicht op de omgeving. Samen bevatten de Residenties Arcadia en Alcedo in totaal 9 handelsruimtes, 84 appartementen en 7 penthouses met 1, 2 of 3 slaapkamers en grote zuidgerichte terrassen met zicht op de Schelde.

Op de hoek van de Philippe Saveryslaan en de Paswerkerslaan, aan het park, recht tegenover Residentie Alcedo (P7) zal Residentie Amurgo (P8) gerealiseerd worden; een project in tweede lijn naar een ontwerp van Architectenbureau Ferre Verbaenen met 20 appartementen en 4 penthouses met 2 of 3 slaapkamers en 2 handelsruimtes. Bovendien beschikken de gelijkvloerse appartementen over een privatieve voor- en achtertuin.
Alles samen brengt dit na voltooiing het totale aantal appartementen op 224 stuks.

DIJK
Sinds de aanleg van het wandel- en fietspad op de nieuwe dijk langs de Schelde is het centrum van Temse weer verbonden met de verderop gelegen, prachtig stukje natuur en sluit op die manier naadloos aan op het uitgebreide netwerk van wandel- en fietspaden in de ruime omgeving.
Medio augustus 2006 wordt gestart met de realisatie van de nieuwe jachthaven ter hoogte van het toekomstige en nieuwe Georges Van Dammeplein zodat de realisatie in februari 2007 een feit is.

VERKOOP
In de luxueuze Residenties Methania, Quitauna en Ortelius (P1) is er nog slechts één gelijkvloers appartement en één ruimte voor vrij beroep te koop. In de Residentie Corteline (P2) zijn alle appartementen verkocht en rest enkel nog één handelszaak op het gelijkvloers die grenst aan het nieuwe Frans Boelplein terwijl in Residentie Ontario (P5) alle appartementen en handelsruimtes verkocht zijn.
Wat betreft de projecten in tweede fase zijn nog appartementen met zicht op “den Esch”, een prachtig stukje natuur met vijver, beschikbaar in de Residenties Navex en Rhenus (P3), terwijl er nog slechts enkele overblijven in Residentie Arcadia (P6). Eind juli werd gestart met de verkoop van Residentie Amurgo (P8) en in de loop van de maand augustus wordt het startschot gegeven voor de verkoop van Residentie Alcedo (P7).

Ivan
August 9th, 2006, 12:21 PM
http://img144.imageshack.us/img144/7972/dezaatev7.jpg (http://imageshack.us)

Puinkabouter
March 13th, 2008, 04:19 PM
Op de website van Bontinck staat sinds kort een pagina met renderings voor een torentje van 20mx27mx34m in dit projectgebied. De realisatie zou voor 2008-2009 zijn.

Ik kan niet rechtstreeks doorlinken naar de correcte pagina, maar je vindt het hier: www.bontinck.biz.

Meurisse
September 27th, 2008, 08:49 PM
tadaaa

http://i294.photobucket.com/albums/mm118/meuke/wervenroute%2027%20september%202008/IMG_1655.jpg

Benonie
September 27th, 2008, 11:49 PM
Passeer daar wel eens op weg naar vrienden in Bornem. Vanaf de andere oever heb je een mooi uitzicht op het toch wel mooie project.

Meurisse
March 13th, 2009, 09:37 PM
http://i706.photobucket.com/albums/ww67/meurisse/01%20Wervenroute%2013%20maart%202009/IMG_3604.jpg

http://i706.photobucket.com/albums/ww67/meurisse/01%20Wervenroute%2013%20maart%202009/IMG_3606.jpg

http://i706.photobucket.com/albums/ww67/meurisse/01%20Wervenroute%2013%20maart%202009/IMG_3607.jpg

http://i706.photobucket.com/albums/ww67/meurisse/01%20Wervenroute%2013%20maart%202009/IMG_3608.jpg

http://i706.photobucket.com/albums/ww67/meurisse/01%20Wervenroute%2013%20maart%202009/IMG_3609.jpg

http://i706.photobucket.com/albums/ww67/meurisse/01%20Wervenroute%2013%20maart%202009/IMG_3610-1.jpg

Achter de toch wel mooie en vooral grote appartementsgebouwen ligt een "gewone" verkavelingswijk

http://i706.photobucket.com/albums/ww67/meurisse/01%20Wervenroute%2013%20maart%202009/IMG_3611.jpg

Het grootste deel van het gebied is dus een kmo-zone, waar ik geen foto's van hoef te trekken...

nog een panorama om af te sluiten:

http://i706.photobucket.com/albums/ww67/meurisse/01%20Wervenroute%2013%20maart%202009/panorama02.jpg

Meurisse
June 3rd, 2012, 11:06 AM
deredactie.be

Na succes Boelwerf opwaardering Wilfordkaai en centrum

Temse/Erwin De Meirleir

zo 15/04/2012 - 23:57
Temse heeft de voorbije legislatuur een gedaantewisseling ondergaan. De voormalige Boelwerf werd succesvol omgevormd tot een woon- en bedrijvenpark. De luxueuze wijk staat wel in schril contrast met het historische centrum. De gemeente wil daarom de komende jaren werk maken van een opwaardering van enkele centrumstraten en de Wilfordkaai in een nieuw kleedje steken. Intussen is de eindspurt ingezet om de kaap van 30.000 te overschrijden.

Temse is vooral bekend om de Temsebrug, met 374 meter de langste brug van België, en het voormalige scheepsbouwbedrijf Boelwerf. De twee landmarks van de Scheldegemeente zijn de voorbije legislatuur drastisch van uitzicht veranderd. De Temsebrug kreeg er twee jaar geleden een zusje bij dat het fileleed op de N16 aanzienlijk verminderde.

Aan de geschiedenis van de Boelwerf herinnert enkel nog een grote kraan die de skyline van Temse domineert. In de plaats van de scheepswerf kwam De Zaat, een prestigieus woon- en bedrijvenpark. De reconversie is nog altijd aan de gang en er komen binnenkort nog een aantal luxueuze flats bij met uitzicht op de Schelde.

Het is vooral dankzij De Zaat dat Temse de meest explosieve bevolkingsaangroei in het Waasland heeft. Temse heeft momenteel 28.961 inwoners. Tien jaar geleden stond de teller nog op 25.784. Het aantal inwoners is de laatste tien jaar dus toegenomen met meer dan 11 procent. Er zijn bovendien nog enkele grote verkavelingen op til zodat de kaap van 30.000 inwoners snel overschreden zal worden.

Voor Groen is het echter voldoende geweest. De partij maakt er een strijdpunt van dat er geen nieuwe verkavelingen meer komen. Kartelpartner SP.A wil dan weer een betere bescherming van het huidig bouwkundig erfgoed. De sloop van enkele historische panden leidde in de Scheldegemeente tot verhitte discussies.

En nu het centrum

Burgemeester Luc de Ryck (CD&V) zwaait sinds 1993 de plak in Temse. Bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen verstevigde hij zijn positie met 3567 voorkeurstemmen, meteen het hoogste cijfer dat ooit in Temse werd behaald. Hij beseft wel dat er nog heel wat werk aan de winkel is in zijn gemeente.

De grootste uitdaging wordt de opwaardering van enkele centrumstraten. Vooral de handelskern moet volgens Unizo prioritair worden aangepakt. De middenstand heeft het moeilijk sinds de komst van het nabijgelegen Waasland Shopping Center.

Bovendien komt er een nieuw winkelcentrum van zo’n 7.000 vierkante meter op de terreinen van het voormalige textielbedrijf Wittock-Van Landeghem aan de Gasthuisstraat. Om leegstand in het centrum te vermijden, verbindt de projectontwikkelaar er zich wel toe om geen kandidaten te ronselen bij de huidige handelszaken van Temse.

Een andere uitdaging wordt de heraanleg van de Wilfordkaai. Met de verhuis van Belgomine en de grote zandbergen wil de gemeente een meer aantrekkelijk plein maken voor de kaaimuur. Dit zal ook het toerisme een boost geven. Sinds de aanleg van de nieuwe steiger kwamen er in Temse al een half miljoen boottoeristen langs.

Koken kost echter geld en Open VLD, de huidige bestuurspartner van CD&V, maakt van de belastingen een prioriteit. "Meer bereiken met minder geld" is de slogan waarmee de partij naar de kiezer trekt.

Kristof Pieters

Meurisse
September 29th, 2012, 07:18 PM
http://i294.photobucket.com/albums/mm118/meuke/2012-09-29100922.jpg

G_Peetrus
December 7th, 2012, 01:50 AM
Heeft iemand enig idee of die boelwerf nu voltooid is ?

PaintMyGrandmomPink
December 25th, 2012, 11:18 PM
Zo goed als alle projecten op de Boelwerf zijn afgerond, met uitzondering van enkele loten in het industriepark. Het probpeem van leegstand en verloedering in temse heeft vooral te maken met het nabijgelegen WaSC dat bijna alle detailhandel in de buurt de das omdoet...

G_Peetrus
January 13th, 2013, 09:26 PM
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/740832_10152409106820131_1606685234_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/290382_10150757916525131_2219929_o.jpg
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150757916525131&set=pb.325638685130.-2207520000.1358108350&type=3&theater
Escaut is in opbouw !
Op de fb pagina kan je de werken goed opvolgen.
Ook komt er na escaut nog 3 blokken , zelfde hoogte , allen zijn er nog geen renders beschikbaar !
Begint echt een fameuze skyline te worden .
Spijtig dat ze de blokken niet hoger hadden gemaakt zoals de Flashtower langs de a12
Dan was er echt een skyline om op te geilen !

Wat betreft de leegstand , Ze zouden een paar grote keten zoals h&m moet aantrekken , en de winkel straat opnieuw aan leggen . En ook veel kleine zelfstandig aantrekken .
en dan moet men ervoor zorgen dat ze ervoor zorgen dat ALLES op zondag open is ! dat zou pas volk trekken , want als je nu op zondag wilt shoppen moet je naar holland ! da zou de buurt en temse echt een BOOST van jewelste geven !

Als ze er dan ook voor hadden gezorgd dat al die blokken aan de schelde beneden horeca zaken hadden gehad en ze hadden een mega grote boulevard aangelegd aan de schelde kunnen mensen op een zonnige zomerse zondag eerst shoppen en dan lekker langs het scheld iets drinken !
Dan kunne ze temse promoten als Knokke aan de Schelde !

Dat is toch wat ik ervan denk ?
Iemand andere ideeën

Smeeby
January 15th, 2013, 04:02 PM
Ik geloof best in je horeca-op-het-gelijkvloers-idee, zo op't eerste zicht: er is daar echt wel wat toeristische passage, en ik beeld me in dat ook Temsenaren nog wel tot daar geraken om iets te komen eten. Knok' sur l'Escaut is misschien wat hoog gemikt wel ;)

Opendoen op zondag vind ik dan weer een dom (en weinig realistisch) idee, eerlijk gezegd. Dat bovendien oneerlijke concurrentie is ten opzichte van de rest van Vlaanderen, dus laat maar zitten.
Over het centrum van Temse kan ik niet echt veel zeggen: ik ken het daar domweg niet - ben er denk ik al twee keer doorgereden met de fiets, meestal keer ik over de brug gewoon terug naar Antwerpen :)

PaintMyGrandmomPink
January 15th, 2013, 04:22 PM
Ik denk dat het probleem van de handel veel te maken heeft met het Waasland Shopping Center, want dat heeft aan de lokale handel (o.a. Stationstraat in Sint-Niklaas) al aardig wat schade berokkent... Horeca vind ik een fantastisch idee op die locatie, niet zo ver daar vandaan ( Wilfordkaai) houden trouwens ook de scheldecruises halt dus er zullen redelijk wat toeristen afzakken naar daar...

G_Peetrus
January 15th, 2013, 10:41 PM
Het Idee is er om op die manier ervoor te zorgen dat de handel in temse niet verdwijnt !
En ook om de Ghetto vorming in temse te stoppen !
Want er begin zich echt probleem buurten in temse te vormen !
Temse zou dan enkel op zondag Grote omzetten kunnen draaien ! En vormt dus niet rechtstreeks concurrentie tegenover derest van vlaanderen.
De bedoeling hiervan samen dan met de gezellige Kaai , temse een toeristische trekpleister te maken !
Ipv met een zonnig dag naar de zee te rijden , Gewoon dat gevoel creëren in temse !
( door bv daar ook een bad boot te plaatsen ! , Een mooiere kleine jachthaven aan te leggen , zonneweide ! )

(Ps: Neem nu maasmechelen village ? is ook open op zondag )

Smeeby
January 16th, 2013, 09:08 AM

En dat is ook een schande.

PaintMyGrandmomPink
January 16th, 2013, 11:40 AM
En zij vegen vierkant hun voeten aan de wet want ondaks de ligging in een toeristische zone (waardoor zondagopening mogelijk is) zijn zij ook verplicht enkele zondagen te sluiten, wat zij dus niet doen. En trouwens, als men de winkelstraat van Temse al iets aantrekkelijker zou maken zouden er wel meer handelszaken zijn, maar ik zie het WaSC nog steeds als de grootste boosdoener. De gevolgen van dit gedrocht voelt men tot in Beveren en zelfs Lokeren...

G_Peetrus
January 16th, 2013, 07:13 PM
En zij vegen vierkant hun voeten aan de wet want ondaks de ligging in een toeristische zone (waardoor zondagopening mogelijk is) zijn zij ook verplicht enkele zondagen te sluiten, wat zij dus niet doen. En trouwens, als men de winkelstraat van Temse al iets aantrekkelijker zou maken zouden er wel meer handelszaken zijn, maar ik zie het WaSC nog steeds als de grootste boosdoener. De gevolgen van dit gedrocht voelt men tot in Beveren en zelfs Lokeren...

Tja Beveren , Die warand is geflopt omdat
1. Slechte verbinding met Kruibeke
2. De Meir en WaSC liggen allebei zeer dicht in de buurt !
Als ze er nu voor hadden gekozen dat er een afdak boven die Waranda was ! Dan had het er al zeer anders uitgezien !

Temse , Ja inderdaad , als het gezelliger word ! Door De Zaat is ook wel echt het aantal mensen toegenomen ! , Als ze gewoon een paar grote ketens kunnen aantrekken , kunnen ze ook klanten lokken van bornem en puurs denk ik ! Zo kunnen ook de kleine zelfstandige hun graantje meepikken van het succes !
Dat van Zondag is natuurlijk maar een idee en ik weet ook dat voor veel mensen zondag heilig is ! Maar daar mogen we toch wat volgens mij flexibeler in worden .
En ik denk dat dit de enige manier is om zo op die manier toch noch met het Wasc te concurreren ! om zo toch hun klanten af te snoepen op de dag dat ze gesloten zijn

PaintMyGrandmomPink
January 19th, 2013, 08:24 PM
Dat van Zondag is natuurlijk maar een idee en ik weet ook dat voor veel mensen zondag heilig is ! Maar daar mogen we toch wat volgens mij flexibeler in worden .
En ik denk dat dit de enige manier is om zo op die manier toch noch met het Wasc te concurreren ! om zo toch hun klanten af te snoepen op de dag dat ze gesloten zijn
Of men zou Temse moeten bestempelen als toeristische trekpleister of men schaft de zondagssluiting af... Maar in dat laatste geval zullen de winkels in het koopcentrum ook open zijn waardoor je nog steeds hetzelfde probleem hebt als voordien... Ik gun het Temse van harte om een bloeiend handelscentrum te hebben (zeker voor het marginale imago dat het nu heeft) maar ik denk dat het Waasland nu al een overaanbod aan het creëeren is aan winkels en winkelpanden.

N1V1
March 7th, 2013, 07:49 PM
Temse zou zich gewoon meer moeten oriënteren op toerisme en zich er bij neerleggen dat het zijn status als winkelstad moet opgeven. De realiteit is dat het koopcentrum van Sint-Niklaas, Antwerpen en Beveren met zijn Warande te dicht bij liggen.

ƒƒ
March 9th, 2013, 11:07 PM
Dat doen we nu al… De serie 'Met Man en Macht' geeft alvast een ferme boost in bezoekersaantallen. Dat naast de reeds bestaande jaarlijkse evenementen als Temse in de Wolken.
Zo marginaal is Temse ook weer niet. Er zijn niet meer vreemdelingen dan elders, wel redelijk wat (sedentaire) Roma. Waar die wonen, zie je vaak aan de properheid van de straten, al is dat gelukkig beperkt tot een drietal korte in het centrum. De enige getto van Temse is het Waasmeer, bedoeld als vakantiepark maar geheel anders uitgedraaid.
Het jammere is dat het schepencollege iets te auto-minded is. Wel heel veel aandacht voor alternatieve modi, daar mankeert het zeker niet aan dus niet verkeerd lezen aub, maar bvb. een Akkerstraat, Markt of deel van de Scheldestraat autovrij maken durven ze niet. De Akkerstraat, een van onze 2 winkelstraten, zou er nochtans wel bij varen.
Die andere winkelstraat, de 'ruggengraat' (Schoolstraat, Pastoor Boelstraat, Kouterstraat), is helaas een doorgaande weg (lees: sluipverkeer dat niet langs N16 en Hoogkamerstraat wil omrijden). Daar rijden de Lijnbussen ook door, dus het wegprofiel moet vrij breed blijven. Hoe we die straat aangenaam voor winkelende wandelaars krijgen, daar breken we onze kop al jaren over.

PaintMyGrandmomPink
March 10th, 2013, 01:01 AM
Ik wil zeker niet beweren dat Temse marginaal is of dat er enkel marginalen wonen, maar dit is enkel het beeld dat zo wat het hele Waasland over Temse heeft... Maar zoals je aanhaalt denkt men te veel voor de auto's, wat winkelen of een terrasje doen in Temse onaangenaam maakt. Spijtig... :(

GoKaWa
March 13th, 2013, 02:28 PM
Ik denk dat Temse zich ook volop moet richten op toerisme. In die zin begrijp ik niet goed dat ze niet voluit gaan voor een betere fietsverbinding met Sint-Niklaas. Het zijn net wielertoeristen die graag naar Temse komen en er iets drinken of eten.

De winkelstraten in Temse zullen het volgens mij moeilijk blijven hebben. Dit komt ook doordat ze zelf kiezen voor een kleinschalig winkelcentrum op de locatie van de oude textielfabriek van Wittock-Van Landeghem.

OP VERVUILDE TERREINEN VROEGERE TEXTIELFIRMA KOMT GEEN WOONWIJK
Plannen voor koopcentrum tegenover begraafplaats
DONDERDAG 04 MAART 2010

http://www.editietemse.be/images/stories/retailproject_wittock_van_landeghem/retail_1_klein.jpg

TEMSE - Tegenover de begraafplaats van Temse en vlakbij de N16, in de Gasthuisstraat, verrijst mogelijk een kleinschalig koopcentrum. Op de - nu nog vervuilde - site van de vroegere textielfabriek Wittock-Van Landeghem komen op termijn misschien twaalf winkels.

Het oude bedrijfsterrein - ingesloten tussen de Gasthuisstraat, Gebroeders Van Raemdonckstraat, Theo De Deckerlaan en Piet Nutenlaan - wordt aan het zicht onttrokken tussen huizenrijen. Hier zat vroeger Wittock-Van Landeghem.

De bedrijfsgebouwen staan al tien jaar leeg en zijn ten prooi gevallen aan vandalisme. Het gemeentebestuur en de intercommunale Interwaas wilden de site herbestemmen als woon- en kmo-zone. Alleen is de bodem vervuild en sleept de sanering aan. Het discussiepunt is wie zal opdraaien voor de kosten.

Interwaas is intussen uit het project gestapt omdat de saneringskosten te hoog uitvallen. Een nieuwe woonwijk lijkt onrealistisch. Het Vlaamse Gewest wil wel meewerken. Het plaatste het terrein op de lijst van vervuilde locaties die versneld kunnen worden omgevormd, op voorwaarde dat er tewerkstelling wordt gecreëerd.

En zo duikt de piste van het winkelcomplex op.

'De eigenaar van de gronden, Sioen, wil het domein verkopen. Vastgoedbedrijf Claver uit Merksem is geïnteresseerd om er een minikoopcentrum te beginnen, maar dan moeten de gronden eerst gesaneerd worden', weet schepen van Ruimtelijke Ordening Freddy Verbeke (CD&V).

'Als - met de klemtoon op als - het winkelcentrum er komt, moeten we nog minstens vijf jaar wachten', schat schepen Verbeke.

Toch is er al een inrichtingsschets getekend. Rond een middenplein zullen twaalf winkelruimtes worden opgetrokken.

Geen concurrentie

'Het aanbod daar mag geen concurrentie vormen voor de middenstand in Temse-centrum. Er kunnen bijvoorbeeld vestigingen van Blokker, Leenbakker en Gamma worden aangetrokken. Zolang ze de lokale buurt-, schoenen- en pralinewinkels niet beconcurreren.'

Het is ook goed mogelijk dat één keten verschillende van de twaalf panden inneemt. 'Zo is er jaren geleden interesse geweest van sportketen Decathlon om naar Temse te verhuizen, maar die vond geen voldoende grote ruimte.'

Hoe het winkelcentrum zal worden ontsloten, moet nog bekeken worden. Het domein is vooralsnog alleen te bereiken via een smalle oprit in de Gasthuisstraat, naast het restaurant Le Cirque.

'Die oprit is inderdaad te smal', erkent de schepen. 'Een andere ontsluitingsweg via de Gasthuisstraat, Gebroeders Van Raemstraat of de achterliggende gronden in de Oscar Van Durmelaan lijkt me moeilijk. De enige mogelijkheid is via de Piet Nutenlaan.'

In het minikoopcentrum zullen 250 parkeerplaatsen aangelegd worden, zowel boven- als ondergronds. De komende weken zal het Vlaamse Gewest een saneringsconvenant ondertekenen met de oude en de mogelijke toekomstige eigenaar.

Ook de gemeente Temse en de Openbare Vlaamse Afvalstoffenmaatschappij (Ovam) zijn erbij betrokken. Ovam zal de sanering afwerken.

Wim Dehandschutter

Bron: nieuwsblad.be (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DN2N247B)
Verslag TV Oost (http://www.tvoost.be/nl/2010-03-03/temse-wil-eigen-winkelcentrum-op-boogscheut-van-waasland-shopping/#.UUBtHdaG3E0)

ƒƒ
March 13th, 2013, 10:52 PM
Met de nieuwe fietsverbinding naar Sint-Niklaas zijn we volop bezig: er zijn al veel onteigeningen langs de spoorlijn gebeurd en het tracé is al gedeeltelijk bepaald maar ligt nog niet 100% vast. Daar kan ik dus helaas nog niets van verklappen. In Sint-Niklaas komt het fietspad dan uit aan de aan te leggen (en ook al aardig geplande) Oosttangent. Daar vermoed ik dat de ligging dus hiervan afhangt.