View Full Version : Domini .cat

Pages : 1 [2]

AnnubiX
November 30th, 2007, 12:17 AM
^^ Vols a tailandia? :runaway:

Bitxofo
November 30th, 2007, 01:23 AM
^^ Vols a tailandia? :runaway:
Com?
:crazy:

Sky
November 30th, 2007, 01:29 AM
:spam1:

entfe001
December 1st, 2007, 10:49 AM
Us heu enredat una mica, no?

http://www.ugly.plzdiekthxbye.net/medium/m212.gif

(P.S: A veure com ho tradueixo per nominar-vos als Rascaolés...)

Sky
December 14th, 2007, 07:23 PM
El Senat aprova que Catalunya tingui el domini 'ct' reservat als Estats

El Senat ha aprovat una esmena de CiU al Ple de la Llei d'Impuls de la Societat de la Informació on es demanava el domini 'ct' per Catalunya.

En un termini màxim de sis mesos el govern espanyol ha de proposar que Catalunya tingui aquest domini de primer nivell reservat pels Estats.

La Llei ha de tornar al Congrés perquè es votin les modificacions que ha patit durant el seu pas pel Senat i llavors té poques esperances de prosperar perquè tant el govern espanyol com el PSOE s'oposen a donar a Catalunya un domini que tingui caràcter estatal a la xarxa. Aquest afegit a la llei es deu a un error durant la votació d'aquesta esmena. Tant PP com ERC es van equivocar. Els primers ho van fer a favor del domini 'ct' i els republicans en contra.

http://www.avui.cat/article/tec_ciencia/15983/senat/aprova/catalunya/tingui/domini/ct/reservat/estats.html

AnnubiX
December 14th, 2007, 11:21 PM
Sempre he tingut clarissim q el PP es el principal partit independentista de l'Estat :D

Met
December 20th, 2007, 08:47 AM
El mapa del .CAT

El web domini.cat ha elaborat un 'mapa de metro' (PDF) amb els principals dominis en català que es poden trobar actualment a Internet. Segons les dades d'aquest mes, aquesta xarxa ha crescut en un 30% i ja ofereix uns cinc milions de documents indexats pels buscadors. Amb aquest 'mapa' ofereixen d'una forma gràfica i visual distribuït en diferents 'línies de metro' temàtica els principals webs .cat que es poden trobar, entre elles el directe!cat. Els responsables del mapa informen que, davant la impossibilitat d'incloure tots els webs, n'han fet una selecció 'segons temes i la quantitat d'enllaços que tenen des d'altres webs'. A més, destaquen amb un cercle negre els 13 dominis que reben més enllaços des dels altres webs .cat. Així, els webs més destacats són el mateix domini.cat, edu365.cat, uvic.cat, omnium.cat, grec.cat, cpnl.cat, seleccions.cat, iec.cat, xtec.cat, gencat.cat, vilaweb.cat, avui.cat i racocatala.cat.

http://www.directe.cat/article/el-mapa-del-cat-4866
http://www.domini.cat/
---------------------------------------------------------------------------------------

a10! :runaway:

Sky
December 20th, 2007, 10:52 AM
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%202/8c11a009.jpg

Sr.Horn
December 20th, 2007, 11:54 AM
^^ Frikis :lol:

Met
December 20th, 2007, 01:26 PM
Mirant-me el mapa m'ha sorprès www.alacant.cat
No sé si és la web de l'Ajuntament o una que la copia.... hi mana el PP a Alacant, oi? :eek2:

Mare meua, ara ja em puc morir si és la oficia! :nuts:

Sky
December 20th, 2007, 01:27 PM
^^ No crec que si fos un web oficial portés publicitat de MRW... :D

Met
December 20th, 2007, 01:40 PM
^^
Tens raó, a més ara llegit que posa...

01/10/2007: Comença l'aventura.

Hui comença la nostra aventura. Amb una pàgina que no està a més del 20% del que esperem que arribe a ser, arribem a la xarxa.

Durant els propers mesos anirem afegint la informació que ara per ara està desactivada, i ampliant aquella que ja es pot consultar, però que encara és insuficient, per arribar al nostre objectiu, que no és altre que tindre la millor pàgina d'informació sobre Alacant.

Esperem que gaudiu amb ella.

Bitxofo
December 20th, 2007, 04:10 PM
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%202/8c11a009.jpg
Quina frikada!
:happy:
M'encanta!!
:drool::drool:

Sky
December 20th, 2007, 06:18 PM
El Congrés rebutja que Catalunya disposi del domini propi ".ct" a Internet

El Congrés ha rebutjat una esmena inclosa a la Llei de Societat de la Informació que proposava que Catalunya disposi d'un domini territorial propi a Internet, el domini ".ct".

L'esmena, presentada per CiU al Senat, ha estat rebutjada amb 314 vots en contra, 28 a favor i cinc abstencions.

La iniciativa instava al Govern a "incorporar, en el termini màxim de sis mesos, a Catalunya en el llistat ISO 3166-1 alpha2, que li permetrà disposar d'un domini territorial de primer nivell".

En el debat del projecte de llei, el portaveu de Cultura de CiU i ponent de la Llei d'Impuls a la Societat de la Informació al Congrés, Jordi Vilajoana, ha sol·licitat el suport d'aquesta esmena per donar a Catalunya "un espai propi com a país en el domini d'Internet".

http://www.avui.cat/article/tec_ciencia/16694/congres/rebutja/catalunya/disposi/domini/propi/ct/internet.html

Nastic
February 20th, 2008, 04:19 PM
Els dominis .cat redueixen el seu preu en un 25%
Dimecres, 20 de febrer de 2008 a les 16:00
Informa: Guillem
http://www.racocatala.cat/imat_temes/domini_punt_cat_71.jpeg

La Fundació PuntCAT va presentar ahir en roda de premsa el "balanç positiu" dels dos primers anys d'implantació del domini .cat. El president de la Fundació, Joan Francesc Gras, va confirmar que la rebaixa de preus "ha estat possible per la bona marxa del .cat i el seu creixement, d'un 35%, durant el 2007". L'únic domini d'Internet específic per una comunitat lingüística compta ja amb més de 27.500 registres des que el 13 de febrer del 2006 es posà en funcionament.

La rebaixa de preus entrarà en vigor el proper divendres 22 de febrer i suposarà un 25% d'estalvi respecte als preus actuals de registre durant el seu primer any. Així mateix la Fundació PuntCAT va recordar que les promocions especials de descomptes, com ara la que permet registrar nous dominis al 50% del seu cost, continuen vigents. La Fundació va voler aclarir també que per a registrar un .cat cal dirigir-se a un registrador acreditat per l'ICANN, que són els que han d'aplicar el descompte (la Fundació no pot exercir de registrador de dominis).

El director de la Fundació, Jordi Iparraguirre, va voler destacar també que "s'ha treballat per a què el sitema de registre dels .cat sigui molt més senzill i ara mateix, qualsevol particular, col·lectiu o empresa pot disposar al moment i de forma automàtica del seu domini .cat; només cal posar continguts en català a Internet". La Fundació va anunciar també que treballa en projectes i beques que, d'acord amb els objectius fundacionals del PuntCAT, potencien la Societat de la Informació catalanoparlant.

Met
March 25th, 2008, 09:59 AM
Gva.cat

gva generalitat valenciana
Rectificar és de savis. Sembla que la Generalitat Valenciana finalment s'ha decidit a utilitzar el domini .CAT i ha activat l'adreça www.gva.cat per tal d'accedir al seu lloc web. D'una vegada per totes, doncs, les autoritats valencianes renuncien a l'estèril i falsa diferenciació entre valencià i català i accepten que ambdues nomenclatures es refereixen a la mateixa llengua, la que parlem tots arreu dels Països Catalans.

La decisió suposo l'acceptació per part dels Populars valencians del domini .CAT, promogut des del Principat, tot i que el canvi no està exempt de polèmica......

http://www.directe.cat/puntdemira/gva.cat-6439
-------------------------------------------------------------------------------------
Ho celebro, però...
:eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2:

Confide
March 25th, 2008, 01:28 PM
mmmmmmmmmmmmmmm

Sky
March 25th, 2008, 01:41 PM
No m'ho crec...

http://domini.cat/whois_process.php?lang=cat&mode=domain&sld=gva.cat

Sembla que ho ha registrat un particular. Si ets titular del domini pots redireccionar-lo després on vulguis, ja sigui al web de la Generalitat Valenciana o al de l'ajuntament de Perth.

UT596001
March 25th, 2008, 08:31 PM
^^ Això ho explica tot.

Izo
March 26th, 2008, 12:10 AM
Heheheheh, ja m'estranyava a mi...

Bitxofo
March 26th, 2008, 04:34 AM
^^No caerá esa breva... xDD
:D

Andrex
March 26th, 2008, 04:54 AM
^^ ¿habéis visto los comentarios al pie de la noticia del "Avui"? :runaway:

lude
March 26th, 2008, 08:01 AM
^^ Yo nunca leo los comentarios de ningún periódico. Aunque la idea sea buena, al final son sólo campo abonado para trolls... :sleepy:

Sky
July 27th, 2008, 11:45 AM
El puntCAT ja compta amb 30.000 dominis

• És un dels primers del món pel que fa a número de documents indexats

En menys de dos anys i mig des que va entrar en funcionament -el 13 de febrer de 2006 començava la fase inicial-, el .cat compta ja amb més de 30.000 dominis registrats. La Fundació puntCAT, entitat que gestiona el registre, es mostra molt satisfeta perquè "tothom s'ha fet seu el .cat i moltes persones, entitats i empreses que no tenien un domini propi, s'han decidit a registrar el seu nom amb el .cat i així esdevenir protagonistes a Internet mitjançant el seu propi domini".

Aquesta bona acollida que ha rebut el .cat des de l'inici es reflexa en l'augment progressiu de dominis registrats i l'increment de continguts de l'espai .cat, amb més de nou milions de documents indexats pels cercadors. Així en poc temps el .cat s'ha situat com un dels primers dominis al món pel que fa al número de documents indexats per a cada domini .cat registrat. Una xifra que demostra el bon moment que viu la Internet en català sota la matrícula .cat. La bona marxa d'aquest domini permetrà ben aviat tornar a abaratir els preus de registre i manteniment dels .cat.

http://internet.e-noticies.cat/el-puntcat-ja-compta-amb-30000-dominis-19429.html

Sky
September 16th, 2008, 12:39 PM
El domini .cat supera les 30.000 webs i rebaixa un 33% el preu del seu registre

• Les petites i mitjanes empreses i les entitats sense ànim de lucre tenen descomptes del 70%

El domini .cat celebra el seu tercer aniversari, des de la seva creació el setembre del 2005, amb més de 30.000 pàgines web i una reducció del preu del seu registre en un 33%, segons ha informat la Fundació PuntCat.

Es tracta de la segona vegada que es redueix el preu de registre d'un domini .cat aquest any, després que al febrer el cost es reduís en un 25%. Actualment, el preu d'un domini suposa la meitat del cost del registre a principis d'any.

A més, les petites i mitjanes empreses i les entitats sense ànim de lucre tenen descomptes de prop d'un 70%, mitjançant la campanya Pimestic.cat de la Secretària de Telecomunicacions i Societat de la Informació de la Generalitat.

http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=544164&idseccio_PK=1021

Sky
November 13th, 2008, 03:30 PM
A Saura no li mola el .CAT

Aquests dies hem parlat molt de dominis a Internet, sobretot a partir de la irrupció del .BCN que promou l'Ajuntament de Barcelona i que pot xocar amb l'exitós desplegament del .CAT als territoris de parla catalana. En aquest culebrot, que com vam informar fa unes setmanes costarà una bona eurada a les arques barcelonines, hi apareix l'Ajuntament de Barcelona com l'enemic del domini de parla catalana i la Generalitat de Catalunya com el principal valedor del .CAT, però els papers de l'auca no semblen tan clars si els analitzem amb atenció.

Tres anys després de la seva consecució, encara hi ha gent dins el Govern que no creu ni defensa el domini català. Al Departament d'Interior, sense anar més lluny, no donen importància al domini .CAT. Així, tots els cotxes i furgonetes dels Mossos d'Esquadra llueixen el domini 'www.mossos.net', quan el mossos.cat és propietat de la Generalitat i a dia d'avui es mantè desactivat.

Aquesta és la manera que té la Generalitat de promocionar el domini del .CAT? O és que Saura s'espera al 2010 per activar el mossos.bcn?

http://www.directe.cat/punt-de-mira/a-saura-no-li-mola-el-cat

met.cat
December 31st, 2008, 05:36 PM
Us agrada el meu avatar? :D

M'agradaria registrar met.cat però encara no sé per a què... :? :sleepy:
Una pàgina personal... és molt car?

Met dixit! :bowtie:
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Aquest post el feia el 21 de setembre del 2005.
Avui, 31 de desembre de 2008, gairebé 2009... ja us puc dir que ja tinc el domini registrat i actiu... El Tió me'l va cagar per Nadal. :banana:

Ja ho sabeu; des d'ara també estaré a www.met.cat :cool:
Falten quatre cosetes, però ja podeu visitar-me. :cheers:

PD: El canvi de nick es deu també a un problema de mort sobtada del meu oridnador...
Però no patiu que seguiré fent fotos i friquejant amb voslatres per aquí!

Bitxofo
January 1st, 2009, 10:47 PM
^^REbenvingut noi!
:wink2:

Aurelio
January 1st, 2009, 11:01 PM
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Aquest post el feia el 21 de setembre del 2005.
Avui, 31 de desembre de 2008, gairebé 2009... ja us puc dir que ja tinc el domini registrat i actiu... El Tió me'l va cagar per Nadal. :banana:

Ja ho sabeu; des d'ara també estaré a www.met.cat :cool:
Falten quatre cosetes, però ja podeu visitar-me. :cheers:

PD: El canvi de nick es deu també a un problema de mort sobtada del meu oridnador...
Però no patiu que seguiré fent fotos i friquejant amb voslatres per aquí!

Jo també vaig néixer a l'Aliança any i mig abans que tu...
:)

Sky
February 23rd, 2009, 04:41 PM
El domini '.cat' creix un 15 % durant l'últim any i agrupa més de 35.000 webs

Barcelona (ACN).- La terminació '.cat' agrupa ja 35.000 webs segons ha explicat aquest dilluns al migdia el director de la Fundació Punt Cat, Jordi Iparraguirre. Assolir aquest xifra els ha suposat créixer 'un 15 %' durant l'últim any. La fundació és una entitat privada, 'sense ànim de lucre i sense cap afiliació política', que administra el domini. El director ha destacat que es tracta d'un domini 'mundialment reconegut, segur i innovador'. Un 10 % dels webs registrats amb domini '.cat' pertanyen a l'administració pública, un 40% són empreses privades i un 50% són associacions. La Fundació no accepta subvencions públiques i el seu propòsit és contribuir a la 'societat de la informació d'àmbit català'.

iFyvKlPHy-s

Met
February 24th, 2009, 03:27 PM
Jo també poso un vídeo referent a un .CAT :colgate:
http://met.cat/index.php?option=com_content&view=article&id=130:23-f&catid=36:actualitat&Itemid=68

Met
April 19th, 2009, 07:38 PM
El nou bus tur´sitic de la Julià ha adoptat el punt.cat. :)
http://www.barcelonacitytour.cat/

Far_Star
April 19th, 2009, 09:10 PM
El problema del .cat és el preu. Crec que està fixat per algun organisme, per uns 39 euros l'any.

Personalment, acabo de crear una web anomenada e-democracia.net. La web és en català, i inicialment volia que fos e-democracia.cat. Però quan vaig buscar, vaig veure que hi havia poques empreses que oferien dominis .cat, i que el preu estava fixat a uns 39 euros l'any (en algun cas, em van oferir com uns 33 per una oferta especial).

En canvi, vaig estar mirant els mateixos serveis però als Estats Units, i m'oferien per uns 3 euros mensuals, a més del web hosting, una direcció .com o .net gratuïta. Recordo que els 39 són només pel domini, després cal afegir-hi el web hosting.

El que em van dir és que el .cat és usat pràcticament només per organismes oficials, als quals no els importa el preu (de fet, una empresa em va oferir un domini .cat per uns 200 euros al mes, i quan li vaig dir que estava fora de mercat, que valia uns 40, em van dir que ells només tractaven amb organismes públics, als quals no els importava el preu, i per això posaven aquests preus).

La meva decisió va ser clara: .net és barat i general, el .cat és car. Jo tinc clar el meu catalanisme (la meva pàgina és en català), no em cal pagar més del compte per tres lletres.

Està molt bé que hi hagi .cat, però no té sentit que hi hagi els preus que hi ha. El que fan és que el .cat sigui només d'organismes públics, i no de la gent que vol obrir una web per motius personals. Cal que els preus pel .cat baixin ja!

Ja tenim prou problemes per a escriure en català, com que a sobre ens ho posin car.

Sky
December 10th, 2009, 01:28 PM
Un estudi internacional situa el domini .cat en segon lloc al món quant a seguretat

• Només tres dominis genèrics, és a dir que no pertanyen a Estats, .cat, .gov i .edu es troben entre els 10 dominis amb la navegabilitat més segura del món

El domini .cat se situa en segon lloc, entre els 280 dominis d'internet que hi ha al món, pel que fa a la seguretat que representa navegar per pàgines .cat, segons el darrer informe de McAfee, l'empresa d'antivirus i seguretat informàtica.

L'estudi confirma el lideratge del .cat en el camp de la seguretat i ratifica la tasca de la Fundació puntCAT per disposar d'un espai segur per als titulars i usuaris d'aquest domini.

El .gov. referent al govern dels Estats Units, lidera aquesta llista i és el domini que comporta menys riscos. De fet, el .cat està tècnicament empatat uns altres cinc dominis de primer nivell: .jp (Japó), .edu (educació superior), ie (Irlanda), .hr (Croàcia) i .lu (Luxemburg).

Només tres dominis genèrics, és a dir que no pertanyen a Estats, .cat, .gov i .edu, estan entre els 10 dominis amb la navegabilitat més segura del món.

En paraules de Jordi Iparaguirre, director de puntCAT, ".cat es mostra una vegada més com el domini més segur que tenim a l'abast, demostrant que és un domini de confiança i, sens dubte, el millor mitjà per fer transaccions i comerç electrònic a internet".

Les mateixes condicions d'ús del domini .cat, així com la política de ràpida reacció davant possibles activitats fraudulentes del domini dificulten que el .cat sigui vulnerable a possibles atacs.

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/12/un_estudi_internacional_situa_el_domini_cat_en_segon_lloc_al_mon_quant_a_seguretat_80915.php

Sky
December 21st, 2009, 05:01 PM
Punt cat promociona el domini amb un nou web

El domini punt cat disposa d'un nou web que vol respondre les preguntes dels usuaris sobre la seva utilitat a la vegada que actua com a referència divulgativa sobre les possibilitats que internet dóna als ciutadans, institucions i empreses per registrar un domini que s'identifiqui com a part de la comunitat catalana. L'únic requisit que s'exigeix és que la part significativa dels continguts ha de ser en català.

El nou web s'anomena www.queferambun.cat i sorgeix d'un taller que es va fer l'any passat enfocat a l'objectiu d'explicar de manera divulgativa totes les possibilitats que les noves tecnologies permeten per disposar d'un domini propi. A finals de novembre es van fer les últimes proves durant la Setmana de la Ciència.

Es divideix en tres grans apartats: què és un domini punt cat, com s'aconsegueix i què se'n pot fer. En aquesta secció, hi ha materials divulgatius com, per exemple, un vídeo sobre la possibilitat de redirigir els webs.

El domini punt cat continua així el seu esforç de promoció, que ara trobarà una via nova amb la intenció d'aquesta entitat d'adreçar-se a grans empreses internacionals perquè incloguin elements en català a la xarxa i adoptin el domini punt cat.

Dominis d'1 i 2 caràcters

Aquesta acció serà més fàcil per a algunes d'aquestes corporacions a partir del 17 de gener, quan l'organisme internacional que gestiona els dominis d'internet (ICANN) aprovi la petició catalana perquè el domini pugui incloure llocs amb ún o dos caràcters.

Aquesta acció es trobava fins ara restringida i només s'havien pogut atorgar en determinats casos i sota una aprovació particular (com s'ha fet amb universitats que ho han requerit).

El director de punt.cat, Jordi Iparraguirre, explica al 3cat24 que, a diferència de la pràctica comuna per part d'altres dominis, no es farà una subhasta oberta. Aquests dominis d'un i dos caràcters s'oferiran a empreses i institucions que hi puguin tenir interès "com una via per a la promoció del punt cat que ens ajudi a ser més coneguts".

La petició no s'ha formulat a causa de la demanda, sinó com una mesura preventiva, davant la constatació que les restriccions sobre aquests dominis breus s'anaven aigualint en altres espais de la xarxa. "De moment el que volem és tenir la fruita, que ja està madura", assegura Iparraguirre, "i després ja veurem si ens la mengem o en fem confitura".

El procediment que segueix l'ICANN en aquests caos sempre inclou un període d'exposició pública de les peticions. L'aprovació d'aquesta petició catalana es resoldrà el pròxim 17 de gener.

El punt cat es va aprovar fa poc més de quatre anys i al febrer farà quatre anys que va començar el registre. Fa pocs dies un informe destacava que és un dels dominis més segurs del món.

http://www.3cat24.cat/noticia/445845/ciencia/Punt-cat-promociona-el-domini-amb-un-nou-web

Sky
August 13th, 2010, 02:52 PM
http://www.sony.cat/

:shifty:

CNGL
August 13th, 2010, 04:21 PM
^^ :crazy:. I puc comprar un domini .cat des de fora de Catalunya?
Ara la veritat, jo odi el .cat. Molt nacionalista, en la meva opinió (IMO)...

Danzig
August 13th, 2010, 05:31 PM
Ara la veritat, jo odi el .cat. Molt nacionalist, en la meva opinió (IMO)...

millor així:

jo odi el .cat. Molt nacionalist, en la mev opini

:crazy:

CNGL
August 13th, 2010, 09:09 PM

Proximament: http://www.google.cat :rofl:

Sky
August 13th, 2010, 09:14 PM
^^ Ja existeix: http://www.google.cat/

CNGL
August 14th, 2010, 12:42 PM
Si és veritat...

Curiós, si més no:

http://img149.imageshack.us/img149/552/googlecatre4.jpg (http://imageshack.us)

:|

Vilarrubla
August 14th, 2010, 01:14 PM
Tu el que passa és que vols un domini.ara (el .ar ja está pillat XD)

Sr.Horn
August 14th, 2010, 01:22 PM
^^ .ara d'Aragón o d'Aran :crazy:conflicte d'interessos

Vilarrubla
August 14th, 2010, 02:33 PM
No hi havia pensat :nuts: bé amb un .oc potser fan jeje

entfe001
August 15th, 2010, 08:47 AM

entfe001@portatil2:~$ whois sony.cat
% puntCAT Whois Server Copyright (C) 2007 Fundacio puntCAT
%
% NOTICE: Access to puntCAT Whois information is provided to assist in
% determining the contents of an object name registration record in the
% puntCAT database. The data in this record is provided by puntCAT for
% informational purposes only, and puntCAT does not guarantee its
% accuracy. This service is intended only for query-based access. You
% agree that you will use this data only for lawful purposes and that,
% under no circumstances will you use this data to: (a) allow, enable,
% or otherwise support the transmission by e-mail, telephone or
% facsimile of unsolicited, commercial advertising or solicitations; or
% (b) enable automated, electronic processes that send queries or data
% to the systems of puntCAT or registry operators, except as reasonably
% necessary to register object names or modify existing registrations.
% All rights reserved. puntCAT reserves the right to modify these terms at
% any time. By submitting this query, you agree to abide by this policy.
%
Domain ID: REG-D340668
Domain Name: sony.cat
Domain Name ACE: sony.cat
Domain Language:
Registrar ID: R-2021 (Dinahosting s.l.)
Created On: 2009-05-08 15:00:09 GMT
Last Updated On: 2010-04-27 08:11:52 GMT
Expiration Date: 2011-05-08 15:03:10 GMT
Status: clientDeleteProhibited, clientTransferProhibited
Registrant ID: DHC-1335149069
Registrant Name: Aram Ramon Perello
Registrant Organization:
Registrant Street: Pujades 177
Registrant City: Barcelona
Registrant State/Province: Barcelona
Registrant Postal Code: 08005
Registrant Country: ES
Registrant Phone: +34.933002936
Registrant Phone Ext:
Registrant Fax:
Registrant Fax Ext:
Registrant Email: aramramon@gmail.com
Admin ID: DHC-616298933
Admin Name: Aram Ramon Perello
Admin Organization:
Admin Street: Pujades 177
Admin City: Barcelona
Admin State/Province: Barcelona
Admin Postal Code: 08005
Admin Country: ES
Admin Phone: +34.933002936
Admin Phone Ext:
Admin Fax:
Admin Fax Ext:
Admin Email: aramramon@gmail.com
Tech ID: DHC-37951490
Tech Name: Ruben Bouso
Tech Organization: Dinahosting
Tech Street: Salvadas, 41
Tech City: Santiago
Tech State/Province: A Coruna
Tech Postal Code: 15705
Tech Country: ES
Tech Phone: +34.902090016
Tech Phone Ext:
Tech Fax:
Tech Fax Ext:
Tech Email: rbouso@dinahosting.com
Billing ID: DHC-1276885370
Billing Name: Ruben Bouso
Billing Organization: Dinahosting
Billing Street: Salvadas, 41
Billing City: Santiago
Billing State/Province: A Coruna
Billing Postal Code: 15705
Billing Country: ES
Billing Phone: +34.902090016
Billing Phone Ext:
Billing Fax:
Billing Fax Ext:
Billing Email: rbouso@dinahosting.com
Name Server: ns2.dinahosting.com
Name Server ACE: ns2.dinahosting.com
Name Server: ns4.dinahosting.com
Name Server ACE: ns4.dinahosting.com
Name Server: ns.dinahosting.com
Name Server ACE: ns.dinahosting.com
Name Server: ns3.dinahosting.com
Name Server ACE: ns3.dinahosting.com
I a sobre gestionat per una empresa gallega amb algun contacte a Barcelona :crazy:

entfe001
August 15th, 2010, 08:55 AM
Desayunos
Meriendas
Chocolate con nata
Registros .cat :crazy:

http://i33.tinypic.com/s16w78.jpg

Sr.Horn
August 15th, 2010, 12:10 PM
^^ Eh! fa bona pinta. Als puestos més cutres és on millor es menja :D

Desayuna con nosotros diez veces y te regalamos un dominio .cat

Sky
August 15th, 2010, 12:36 PM
Deu ser cosa d'un fanboy d'Apple. xD

Sky
September 17th, 2010, 04:29 PM
5 anys amb domini propi

Fa 5 anys, la matinada del 16 de setembre de 2005, la ICANN va aprovar la creació del .cat, el primer i únic domini d'Internet concedit a una cultura i una llengua, i era la nostra! A la Fundació puntCAT estem molt satisfets amb la bona marxa del domini durant aquests 5 anys i en bona part us ho hem d'agrair a vosaltres. Els/les titulars i usuaris/es de dominis .cat sou els que ens heu empentat a arribar fins ací, registrant més de 44.000 dominis, hores d'ara, i fent créixer el domini a poc a poc però sense aturar-nos. Aquest estiu passat hem crescut quatre vegades més que el mateix període l'any passat i tenim una taxa de renovacions de dominis molt superior a la mitja de la resta de dominis, ja que un 85% de les pàgines registrades les renoveu anualment.

Però la mètrica que a puntCAT ens agrada valorar per indicar-nos la bona salud del domini, és la visibilitat de .cat i aquesta ens augura un futur molt pròsper. Cada dia veiem dominis .cat pel carrer i als mitjans de comunicació, el que ens indica la naturalitat amb la que el domini s'ha instal·lat a les nostres vides. I no només perquè l'utilitzem nosaltres mateixos, sinó per la normalitat amb la que empreses estrangeres fan servir el .cat per adreçar-se'ns. Aquest és el cas de multinacionals com Microsoft, Google o Decathlon, que empren pàgines .cat per comunicar-nos específicament els seus productes i serveis.

Gràcies a .cat som ben visibles al món des d'Internet

Una altra de les grans aportacions que el .cat ens ha facilitat és el progressiu augment de documents en català a la xarxa. Hem pogut constatar que gran part dels particulars que empreu .cat mai havíeu pujat continguts a Internet fins l'aparició del domini. Això verifica la utilitat del .cat, ja que quan registreu un domini ho feu, en la gran majoria dels casos, per allotjar un web amb contingut significatiu en català. Aquest fet ens situa com el domini genèric amb la densitat d'informació més alta, superant de lluny als altres dominis. És a dir, .cat aporta a Internet molts més documents per domini registrat. Ací (enllaç a estadístiques) teniu més informació al respecte. Per totes aquestes dades positives, moltes gràcies a tots els que heu confiat en .cat des del primer dia, esperem seguir comptant amb el vostre suport!

Però també cal reconèixer part de la positiva evolució de .cat a la bona tasca que realitzem des de la Fundació puntCAT, l'organització privada sense ànim de lucre des de la qual gestionem el domini. L'estratègia que hem seguit per aplicar al domini la tecnologia més innovadora, per reduir els preus a mida que ha estat possible i per reinvertir els beneficis d'operació en divulgació i en ajuts a projectes que potenciïn la nostra comunitat virtual, ha portat al nostre domini a ser un referent mundial i un model a seguir per molts altres dominis. puntCAT és reiteradament convidat a compartir la nostra experiència a la primera línia dels diferents fòrums i congressos sobre la governança d'Internet. A més a més, som membres en diferents associacions de dominis, com ICANN, CENTR, LACTLD, ECLID ... Aquest últim és un cas especial que ens plena d'orgull. ECLID és l'associació europea de dominis culturals i lingüístics, uns dominis que, seguint les passes de .cat, treballen per aconseguir ben aviat una extensió pròpia per la seva cultura (.bzh pels bretons, .cym pels gal·lesos, .eus pels bascos, .gal pels galecs i .scot pels escocesos). Aquestes comunitats han vist clar que un domini propi ajuda a la teva cultura a sortir de la invisibilitat i a guanyar-se un lloc a la xarxa, a més de que la teva llengua es pot convertir en llengua de comunicació de multinacionals (com passa amb les empreses que empren el català en les seves pàgines .cat). És per això que puntCAT, actualment únic domini d'aquesta espècie amb 5 anys de fructífera experiència, és membre assessor d'ECLID.

Però encara queda molt camí per recórrer pel qual necessitem, com sempre, el vostre suport. Ens comprometem a seguir treballant per fer del .cat un domini encara millor, perquè és el tarannà de la Fundació puntCAT i perquè tots ens ho mereixem. No seríem ací sense la vostra empenta en fer créixer el .cat i en fer-lo el vostre domini de preferència!

Per molts .cat, sempre al vostre costat!

http://www.domini.cat/noticies/view.php?ID=459

Izo
December 3rd, 2010, 07:16 PM
Uns pirates informàtics turcs ataquen el lloc web del domini puntCAT
Per primera vegada s'ha atacat el web del domini puntCAT. Un grup turc que ja havia atacat l'organisme internacional que regula els dominis ha deixat un missatge provocador i ha ennegrit la pantalla durant uns minuts.

http://www.3cat24.cat/multimedia/png/2/7/1291379973472.png
Aspecte de la pantalla amb què els pirates informàtics
han substituït la portada del web puntCAT.

El lloc web Domini puntCAT (www.domini.cat/) ha rebut un atac de pirates informàtics que han substituït la seva pàgina de rebuda per l'anunci d'aquesta acció. La pantalla apareixia tota negra, com es veu a la il·lustració, i firmada pels seus autors: NetDevilz. Inclou un missatge en què s'assegura que "si ICANN i IANA poden perdre el control del domini ,qualsevol ho pot fer", i acaben enviant una pista sobre la seva procedència: "des de Turquia, amb afecte".

Aquest atac afectava només la versió en català, mentre que deixava visibles les pàgines en castellà i anglès.

És la primera vegada que puntCAT és víctima d'un atac. Ha estat des d'aquest mateix mitjà que se'ls ha informat sobre la situació, desconeguda fins aleshores pels tècnics que hi treballen.

De manera immediata han reaccionat a la situació d'emergència, mentre el seu director es troba a Colòmbia, on se celebra la trobada anual de l'ICANN, i uns minuts després els tècnics han aconseguit eliminar aquesta pàgina i ha quedat una pantalla vermella provisional amb el logotip del domini català.

Registres sense problemes
Poc després ja havien "recuperat la pàgina", redirigint-la cap a la Fundació, i en tenien el control, però ha calgut una estona més per comprovar que en efecte només s'havia atacat una de les tres portades i no s'ha posat en perill ni la resta de pàgines ni el registre de dominis en català, que ha mantingut la seva normalitat tota l'estona. Fonts del domini han volgut destacar aquesta normalitat del servei i han ajornat una explicació completa per quan tinguin acabada la seva anàlisi.

Es dóna la circumstància que puntCAT està considerat un dels dominis més segurs del món, i aquesta valoració de tot el domini no queda modificada per l'atac a una portada web.

Diablez de la xarxa
Aquest grup de pirates informàtics que firmen NetDevilz ja van atacar els llocs de l'ICANN i IANA el juny de l'any 2008. El mateix grup ha protagonitzat altres atacs i sempre han deixat missatges que indicaven l'absència d'una intencionalitat reivindicativa, més aviat s'ha tractat sempre de l'intent egocèntric de demostrar la seva habilitat i fer-se un nom com a experts en aquestes accions. El seu nom es podria traduir amb la incorporació de la zeta a la paraula, com es va fer en el cas de la pel·lícula "Antz", i se'ls podria anomenar Diablez de la Xarxa.

Font: http://www.3cat24.cat/noticia/967313/ciencia/Uns-pirates-informatics-turcs-ataquen-el-lloc-web-del-domini-puntCAT

entfe001
December 3rd, 2010, 08:48 PM
Es dóna la circumstància que puntCAT està considerat un dels dominis més segurs del món, i aquesta valoració de tot el domini no queda modificada per l'atac a una portada web.
Com si hi hagués relació entre domini i el programari del servidor web :crazy: A vegades s'ha de llegir cada cosa que n'hi ha per llogar-hi cadires :crazy:

Vaja, demà mateix registro entfe001.cat i si li foto el IIS del Windows 2000 sense ni un SP i ja veuràs tu quina "seguretat", després poso a "entfe001.net" un Apache al dia de Debian Lenny i a esperar que algun periodista digui que els .cat són menys segurs que els .net :crazy::crazy::crazy:

Izo
December 3rd, 2010, 08:54 PM
^^
Què hi vols fer... Periodistes. :lol:

Sky
December 19th, 2010, 02:26 PM
El ‘.cat' es manté com un domini únic al món

• Fa cinc anys que es va registrar a Internet per identificar una cultura i una nació sense Estat

• La Fundació puntCAT assisteix a la reunió en què s'ha decidit congelar l'aprovació de nous dominis, com el d'Escòcia i el Quebec

El .cat encara és l'únic domini d'Internet dedicat a una cultura i a una nació sense Estat 5 anys després de la seva aprovació. És un dels 20 dominis d'àmbit global que existeixen, al mateix nivell que el .net i el .com. Tot un privilegi, tenint en compte que s'acaba de decidir congelar l'aprovació de nous dominis, entre els quals hi ha els que aspiren a seguir les seves passes, com .quebec o .scot.

La Fundació puntCAT ha viscut aquesta decisió a Cartagena d'Índies en l'última reunió de l'entitat que aprova els registres, l'ICANN. El director de la fundació, Jordi Iparraguirre, ha manifestat que el procés s'ha complicat per voler estandarditzar el procés de sol·licitud de nous dominis.

Fa mitja dècada que des de la societat civil, amb l'impuls de la Fundació puntCAT, es va aconseguir registrar el domini .cat, dedicat a la comunitat cultural i lingüística catalana. Sense fronteres, ja que es va proposar com a domini genèric i no territorial com els que tenen els Estats, que són de dues xifres com, per exemple, el .es.

Totes les entitats que gestionen dominis genèrics tenen veu i vot a la Corporació per a l'Assignació de Noms i Nombres, ICANN per les seves sigles en anglès, i a les organitzacions que l'envolten com, per exemple, l'Organització de Suport als Noms Genèrics (GNSO), que vindria a ser el parlament d'Internet .

És per aquest motiu que la Fundació puntCAT va estar present la setmana passada a la trobada de l'ICANN que es va fer a Cartagena d'Índies (Colòmbia) per abordar, entre d'altres coses, l'aprovació de noves extensions per a les adreces de la gran xarxa.

Entre d'altres punts, en aquest esdeveniment es va decidir congelar, de moment, l'aprovació de nous dominis de caràcter genèric, com són alguns que vindrien a ser els homòlegs al .cat en altres comunitats. A nivell europeu s'ha constituït l'associació Dominis d'Internet Lingüístics i Culturals Europeus (ECLID), formada pels futurs .bzh (bretó), .cym (gal·lès), .eus (basc), .gal (gallec) i .scot (escocès).

A banda d'aquests dominis, també n'hi ha d'altres que pretenen ser dedicats a altres àmbits com, per exemple, .orange o .familia o .gais.

Objecció dels EUA

El motiu principal pel qual s'ha paralitzat el procés ha estat per l'objecció dels Estats Units, que consideren que l'ICANN no ha examinat prou a fons les conseqüències econòmiques que es derivarien d'un increment de dominis genèrics. L'entitat que controla les adreces d'Internet va acordar a Cartagena d'Índies crear un comitè consultiu amb representants de 100 governs abans de permetre que cap a les prop de 500 ciutats, comunitats i marques que volen tenir domini propi a Internet es puguin afegir a les 20 existents.

http://www.avui.cat/noticia/article/2-societat/5-societat/346995-el-cat-es-mante-com-un-domini-unic-al-mon.html

Sky
February 17th, 2011, 11:07 AM
Més de 47.000 dominis .cat en cinc anys

• La Fundació puntCat valora positivament el primer quinquenni de vida del domini

El nombre de dominis .cat ha superat els 47.000 quan es compleix el cinquè aniversari de la seva aparició. Un temps en què aquest domini s'ha consolidat i ha crescut en "seguretat, valor i qualitat de servei", segons la Fundació puntCAT. En l'últim any, el domini .cat ha crescut un 18% i ha adaptat els seus sistemes per poder oferir la tecnologia DNSSEC, que proporciona més seguretat a les transaccions electròniques, i el protocol d'Internet IPv6, per conviure amb les noves adreces IP.

El president de la Fundació, Salvador Alegret, ha mostrat la seva satisfacció pels "objectius assolits en aquest primer quinquenni del nostre domini", que "creix de forma sana, cosa que queda demostrada pel seu ús normal i la seva presència diària en les nostres vides".

Salvador Alegret ha destacat que .cat és, a més, "l'únic domini d'Internet en el món dedicat a una comunitat lingüística", cosa que ha portat a altres candidatures a dominis a demanar a la Fundació puntCAT consell i supervisió.

Durant l'any 2010, la Fundació puntCAT ha desenvolupat activitats de divulgació entre diferents associacions empresarials perquè puguin estar presents a Internet amb el seu propi nom de domini.

La Fundació puntCAT va néixer de la societat civil per poder gestionar el domini de Internet .cat aprovat per la corporació ICANN el 15 de setembre de 2005.

http://www.lamalla.cat/digitals/article?id=441367

Sky
May 23rd, 2011, 02:33 PM
El domini .cat aconsegueix 50.000 registres

• La fundació puntCAT destaca la importància que té "per a la cultura catalana"

El domini .cat ha aconseguit arribar a 50.000 registres actius a internet, segons la fundació puntCAT. El domini va complir cinc anys de vida el passat 23 d'abril i està gestionat per la Fundació puntCAT, una entitat privada sense ànim de lucre que ha buscat un creixement basat a oferir un domini de qualitat i que, a més, sigui segur.

El president del domini, Salvador Alegret, ha declarat en un comunicat que "l'existència de 50.000 dominis .cat és una gran notícia per a la llengua i la cultura catalanes". La fundació reinverteix el seu benefici, procedent exclusivament del registre de dominis, a potenciar la Societat de la Informació catalanoparlant.

http://www.lamalla.cat/digitals/article?id=463548

CNGL
July 26th, 2011, 10:14 PM
I després de http://www.google.cat i http://www.sony.cat, arriba...

http://www.decathlon.cat :crazy:.