View Full Version : Hoogvliet: Maaskwadrant
dutchmetal April 22nd, 2003, 09:50 PM De bouw van de 3 woontorens vorderd al aardig. De eerste 2 zijn al op hoogte (en wordt nu begonnen aan het optrekken van de gevel) de derde is de hoogte in aan het gaan.
http://home.planet.nl/~kabbe008/prive/maaskwadrant1.jpg
http://home.planet.nl/~kabbe008/prive/maaskwadrant2.jpg
http://home.planet.nl/~kabbe008/prive/maaskwadrant3.jpg
http://home.planet.nl/~kabbe008/prive/maaskwadrant4.jpg
Rotterdam Highrise April 23rd, 2003, 12:15 AM Goeie foto's Dm! :okay:
Niet bijzonder hoog maar wel leuk.
dutchmetal April 23rd, 2003, 09:17 AM idd niet bijzonder hoog, maar wel een mooie locatie om te wonen, direct aan de Maas. Ben zelf niet zo kapot van Hoogvliet, maar dit is toch wel een mooie plek om te wonen...al was het maar omdat ik dan uitzicht hebt op mijn Spijkenisse :D :D
supercees April 23rd, 2003, 10:03 AM Niet echt hoog... maar wel leuk.. en het zorgt toch weer voor een beetje meer stedelijk aanzien!
Ace April 23rd, 2003, 12:09 PM Woon je op de onderste 2-3 verdiepingen, valt d'r volgens mij weinig te genieten van het uitzicht, dankzij de dijk & bomen. 'k Weet niet of ze daar andere functies voor in 't verschiet hebben, maar volgens mij zullen die niet zo makkelijk verkopen.
dutchmetal April 23rd, 2003, 01:48 PM Eerst paar verdiepingen kijken idd tegen stel bomen danwel dijk aan. Had ik nog niet over nagedacht Ben idd benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
supercees April 23rd, 2003, 02:14 PM Die mensen een tuintje geven :)
dutchmetal June 16th, 2003, 05:30 PM De derde toren is hier reeds ook op hoogte. Als het weer en de tijd het mij toelaat zal ik hier binnenkort weer even langs fietsen voor een paar update foto'tjes.
Skyscrapercitizen June 16th, 2003, 08:34 PM Toch een aardige verdichting, en het is gemeente Rotterdam he. Mooi.:cheers:
dutchmetal July 7th, 2003, 10:49 AM Alle drie de torens zijn inmiddels op hun hoogste punt. En optrekken van de gevel is al druk bezig.
Overigens valt het best mee met dat de onderste verdiepingen echt midden op de dijk kijken. Als ik vanaf mijn huis aan de andere kant van de Maas erop kijkt lijkt het toch alsof ze eroverheen kunnen kijken. Zal binnenkort (vanavond ofzo) even een foto'tje schieten vanaf mijn kant van de Maas om te laten zien hoe ze erbij staan.
Kruikenparadijs July 7th, 2003, 11:26 AM Ik snap Rotterdam niet. Overal duiken woontorens en torentjes op, maar een keer een hoge toren van 200+ neerzetten ho maar. :bash:
Skyscrapercitizen July 7th, 2003, 12:46 PM Ben wel benieuwd hoe ze erbij staan, kom maar op met die pics.:)
dutchmetal July 7th, 2003, 02:27 PM 200+ in Hoogvliet lijkt me ook niet echt geweldig :)
We krijgen straks wel 120+ aan de Spijkenisse kant hehe...ken niet wachten.
Als vanavond het weer een beetje ok is, zal ik ff foto'tje schieten.
dutchmetal July 7th, 2003, 08:37 PM http://www.hotdebbie.com/pics/maaskw1a.jpg
http://www.hotdebbie.com/pics/maaskw3a.jpg
Bij de rechter zien we dat de gevel al flink is opgetrokken. Ook zien we dat het tegen de dijk aan kijken wel meevalt. Alleen de twee torens rechts hebben wat bomen voor zich staan.
Op deze foto's zie je ook goed dat ze helemaal niet zo dicht bij elkaar staan. Die linker staat zelfs een flink stukje van de andere vandaan. Had het mooier gevonden als ze op gelijke afstand stonden, maar ok :D
Sky-Unlimited July 7th, 2003, 08:55 PM Hoewel ten tijde van de plannenmakerij veel tijd en energie is gestoken in het behoud van de oorspronkelijke bomenstructuur, zal binnenkort toch een groot aantal bomen in het Maaskwadrant gekapt gaan worden. De woningen in deze nieuwe buurt liggen mede door de 'hinder' die deze bomen veroorzaken niet goed in de markt. Het zal daar een flinke kaalslag worden, vooral omdat er natuurlijk geen bomen kunnen worden teruggeplant.
Skyscrapercitizen July 7th, 2003, 10:41 PM Mensen die niet tegen bomen willen aankijken, kan dat ook al?
Nja, ziet er iig wel cool uit, goede foto DM! Toch lekker stedelijk waterfront!
INVISIBLE July 7th, 2003, 11:15 PM Zo als ik geil om mijn stad Tim geil jij wel heel erg op Rotterdam en je komt er nog niet eens weg ook nog :):):):) .
( Toch een aardige verdichting, en het is gemeente Rotterdam he. Mooi. )
Skyscrapercitizen July 8th, 2003, 01:24 AM Wat bedoel je met ik kom er niet weg? Ik woon er niet ofzo?
Geilen op een stad vind ik niet erg. Hebben veel mensen, kan goed zijn voor steden!
Hoef je alleen niet elk topic te laten blijken.:baaa:
dutchmetal July 8th, 2003, 12:30 PM Er vlak naast staan natuurlijk nog 4 torens. En aan de overkant van de Maas hebben we in Spijkenisse ook nog 6 torens en met de dijkzone straks in aanbouw wordt het voor hoogbouw fans een prachtig beeld als je over de Oude Maas vaart met bv de Spido.
Marin July 8th, 2003, 04:24 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Tim de Bruijn </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>Mensen die niet tegen bomen willen aankijken, kan dat ook al?</td></tr>
</table>
Zag afgelopen zondag tot mijn grote verbazing en teleurstelling op de Willemskade flink wat gekortwiekte platanen staan.
Op het stuk voor de 3 appartementengebouwen heeft de zaag flink huisgehouden. De toppen waren eraf gezaagd. Waarschijnlijk omdat een paar zielige lui flink hebben lopen klagen wegens 'verstoring' van hun uitzicht en woongenot.
Daar op dat stukje kade staan nu hele en halve bomen...:baaa: :ohno: :mad:
dutchmetal July 23rd, 2003, 09:24 AM Mocht er toevallig vandaag iemand langslopen hier met een camera, maak even een foto. Zag vanmorgen toen ik van me huis af ging naar werk dat er een behoorlijk hoge kraanwagen bijstond, die nog hoger was dan de normale bouwkraan die er staat.
dutchmetal July 28th, 2003, 12:13 PM Bij de tweede toren is momenteel ook al een flink deel van de gevel opgetrokken. Ze gaan lekker hier.
Deventer Up July 28th, 2003, 12:35 PM Toch leuke torentjes. Hoe hoog en hoeveel verdiepingen eigenlijk?
INVISIBLE July 28th, 2003, 06:54 PM nou die plantanen ok ik heb ze niet bekeken maar staan dacht ik als ik het goed heb ook hier op het nieuwe van Heekplein en zijn ook kort gewiekt dit door de droge zomer en om dus de boom voor uitdroging te behoeden zijn ze waarschijnlijk kortgewiekt .
Bij ons dus wel .
En Tim Ik haal het in elk topic aan maar jij opent er steeds een nieuwe voor :D .
dutchmetal July 30th, 2003, 11:10 AM Toren krijgen volgens mij iets van 15 verdiepingen.
dutchmetal August 25th, 2003, 07:45 PM Bij de twee rechtse torens zijn de gevels inmiddels af.
dutchmetal September 25th, 2003, 12:04 PM Kozijnen zijn bij alle 3 geplaatst en bij de laatste zijn ze nu ook met de gevel bezig aan de achterkant. Ze zijn nu meer aan de binnenkant aan het werk heb ik het idee. Ik zal er binnenkort weer eens een foto'tje van schieten.
janneman October 12th, 2003, 12:42 AM voor Rotterdam en omstreken lijkt me dit toch niet geweldig een beetje meer durf met lagere bouw aub Rotterdam
laat het flitsen
Skyscrapercitizen October 12th, 2003, 06:06 PM kben wel benieuwd hoe dit er nu bijstaat. Komop dutchmetal, maak je woorden waar!:cheers:
dutchmetal November 5th, 2003, 09:13 AM Lang geleden dat er iets is gezegd over dit project. Alle drie de torens zijn inmiddels van buiten zo goed als af. Bij de (op de foto gezien) linkse toren zijn ze nog bezig met het afronden van de gevel. Voor de rest zijn ze alleen nog maar bezig aan de binnenkant van de toren. Ik denk dat het niet zo lang zal duren voordat deze torens in principe opleveringsrijp zijn.
Ik hoop dat ik van het weekend ff tijd heb om een internet pc op te zoeken waar ik even al mijn foto's kan verwerken en op internet kan zetten want ik heb best een berg leuke foto's. Maar ja door de drukte van mijn eigen verhuizing enz is het plaatsen van foto's hier een beetje achter gebleven helaas.
dutchmetal December 5th, 2003, 10:09 AM Van buiten is er niet veel meer te beleven aan dit project. Ze zijn binnen alles aan het afwerken.
dutchmetal December 27th, 2003, 12:33 PM Gister liep ik even over de maasboulevard in Spijkenisse en zag dat de meest rechter flat reeds opgeleverd was, hier en daar branden wat kerstverlichting. De meest linkse flat is niet af en moeten de ramen nog geplaatst worden op sommige plekken.
Michiel December 27th, 2003, 06:09 PM Dit is vanuit Spijkenisse gezien de linkse toren. Zoals dutchmetal al aangaf zijn de andere twee bijna klaar.
http://www.xs4all.nl/~mpdijk/plaatjes/maaskwadrant.jpg
(foto 21 december 2003)
Capzilla December 27th, 2003, 10:47 PM Toch leuke dingen voor een buitenwijk. :)
supercees June 9th, 2005, 12:04 PM Iemand een foto van deze rakkers? Zullen ondertussen wel klaar zijn...
|
|