View Full Version : Màquina del temps + SimCity: Canviem València
Sensenick July 14th, 2006, 11:02 PM Es tracta de dir si esteu o no d'acord amb les obres polèmiques o importants. Llegiu bé cada apartat, he intentat fer-ho en positiu, és a dir, si voteu una opció vol dir que SI esteu d'acord en com s'ha fet eixa obra (o com estava prevista).
Si no voteu, s'entén que no farieu, no haurieu fet eixa obra o l'haurieu fet d'una altra forma.
Evidentment, si trieu desfer una obra actual, s'enté que seria per ehabilitar o millorar el que hi havia... per exemple, si voteu que no voleu l'ampliació del port eliminant la platja de Natzaret, s'entén que seria millorant la platja... és a dir, el motiu per recolzar l'ampliació seria en positiu (l'ampliació era necessària) i no en negatiu (la platja era una merda, cosa que es podiia arreglar)... si voteu per mantindre el Palau de Ripalda seria per protegir-lo i rehabilitar-lo... si no voteu a favor de les torres de Parc Central, evidentment s'entén que es faria el parc amb la financiació necessària o posant les torres fora del parc.
Edite: Ahhhhhhhhhhhhhhh, merdaaaaaaaaa! se m'ha oblidat el tema de Blasco Ibáñez... en fi... és igual.... si voleu dir que penseu.... jo personalment estic en contra del projecte, però evidentment s'ha de rehabilitar el barri actual i acabar l'avinguda de França. La resta de coses, les comentaré una altre dia.
Enzo911 July 15th, 2006, 12:51 AM Quien no hubiera hecho la Calle de la Paz!? Es la calle más bonita de VLC con diferencia...
Mi voto para ella, la Torre de Calatrava, tombar la muralla y la UPV (ha creado una mena de barrera sicológica de que ahí acaba la ciudad, preservando l'horta nord. Además, de no haber ahí Universidad, tendriamos bloques como los de Blasco Ibañez
Kif Kroker July 15th, 2006, 12:57 AM A día de hoy, está bastante claro que la opción de ajardinar el cauce viejo del río ha sido una de las decisiones más importantes (para bien) en la fisionomía de Valencia. Pero, en plena transición... ¿Cómo se articulaba la opinión pública con respecto al tema?
Me cuesta creer que hubiera gente a la que le gustaría que el río fuese una autopista...
arrancapins July 15th, 2006, 03:33 AM A día de hoy, está bastante claro que la opción de ajardinar el cauce viejo del río ha sido una de las decisiones más importantes (para bien) en la fisionomía de Valencia. Pero, en plena transición... ¿Cómo se articulaba la opinión pública con respecto al tema?
Me cuesta creer que hubiera gente a la que le gustaría que el río fuese una autopista...
Si no recuerdo mal, cuando la transición la opinion pública ya era clara a favor del ajardinamiento. Los proyectos de autopista y otras barbaridades fueron anteriores, es decir en los ultimos años del franquismo y aunque con cierta moderación en comparación con los movimientos actuales hubo una campaña de la que recuerdo el slogan "el llit del Turia es nostre y el volem verd".
El 9 de Enero de 1976 en sesión municipal se acordó solicitar la modificación de la Ley del Plan Sur y confirmar la propiedad municipal para hacer parque el cauce. En el Real Decreto por el que se cedió el cauce a Valencia, el Estado se reservó 170.000 metros cuadrados cercanos al puerto.
Sensenick July 15th, 2006, 08:33 AM Jo pense que al principi no hi havia aternativa, és va presentar el projecte amb autopistes directament... poc a poc la gent va anar dient el tema del jardí i es va crear opinió, però al principi ningú es plantejava fer un parc...
Enzo911 July 15th, 2006, 01:55 PM Curioso que en un foro de rascacielos, casi nadie defienda las Torres del Parque Central...
mikimoto July 15th, 2006, 04:24 PM Curioso que en un foro de rascacielos, casi nadie defienda las Torres del Parque Central...
El motiu és molt senzill, a mi m'agraden els gratacels, però no a qualsevol lloc, ni a costa de qualsevol cosa.
vichase July 15th, 2006, 04:46 PM El motiu és molt senzill, a mi m'agraden els gratacels, però no a qualsevol lloc, ni a costa de qualsevol cosa.
Así tendriamos que pensar todos, que encuanto construyes una torre de mas de 100m a la gente le da igual como sea i donde esté, con tal de que sea alta sobra.
Scryp July 15th, 2006, 06:20 PM Doncs jo trobe que les torres del Parc Central quedarien molt bé on estan previstes i donarien un toc de modernitat o cosmopolitisme a eixa zona de València.
Per a mi gratacels i espais verds no són pas incompatibles.
Enzo911 July 15th, 2006, 07:26 PM Doncs jo trobe que les torres del Parc Central quedarien molt bé on estan previstes i donarien un toc de modernitat o cosmopolitisme a eixa zona de València.
Per a mi gratacels i espais verds no són pas incompatibles.
Segons com es facen...potser si.
arrancapins July 16th, 2006, 03:15 AM Una cita:
"La ciudad constituye un espacio artificial, histórico, en el cual toda sociedad -una vez alcanzado un suficiente grado de diferenciación respecto a la configuración social precedente- intenta en cada época, mediante su representación en monumentos arquitectónicos, un objetivo imposible: "marcar" ese tiempo determinado, más allá de las necesidades y motivos contingentes a que obedeció el proceso de construcción de sus edificios."
(Carlo Aymonino: El significado de las ciudades, 1975)
Nota: se puede estar o no de acuerdo :tiasd:
Patraix July 16th, 2006, 09:40 AM Urbanitzar El Saler (projecte original)
Impossible estar d'acord amb una urbanització aixina.
Lo millor, tombar inclus les torres que es van fer.
Autopistes i trens al vell llit
SI, jeje... però soterrats! :yes:
Torre de telecomunicacions de Calatrava
NO, preferisc mil vegades antes el Palau de les Arts
Av. de l'Oest (com està ara)
SI, forma part de la nostra (mala) història.
Av. de l'Oest (projecte original fins el riu)
NO, prou mal s'ha fet ja. Carregarse velluters està mal, però carregarse també el carme, ja es massa.
Carrer de la Pau (com està ara)
Per supost.
Carrer de la Pau (fins les torres de Quart?)
Aixina com el projecte original de l'avinguda de l'Oest era aplegar fins al pont (i per tant hui està incomplet), el projecte original del carrer de la Pau era aplegar fins al campanari de Sta Caterina. Per tant, hui està completament executat. Prolongar el carrer fins a les torres de Quart es un idea posterior, per tant: NO
Tombar la muralla
SI, però no tots els trams: jo hauria deixat el tram que anava desde el torreò de Santa Caterina fins a la ciutadela (o al menys l'esglèsia del temple). Que a més era el mes bonic.
Tombar portes secundàries (Russafa per exemple)
SI
Ampliació del port eliminant la platja de Natzaret
SI
Pont Mare
SI
Torres al Parc Central
SI
Pl. de la Reina (com està ara)
NO, esborrar eixa trama de carrers va ser un crimen.
Tombar el Palau de Ripalda
Je.
CATADAU! per què? expresa't! :D
UPV i campus Tarongers (ubicació actual)
SI, clar, a més, com diu Enzo, fa de muralla psicològica.
Catadau July 16th, 2006, 12:23 PM Tombar el Palau de Ripalda
Je.
CATADAU! per què? expresa't!
Es que lo entendi al revés, elegí esa porque era precisamente la que yo no hubiera hecho. Fue eso simplemente, un error de apreciación.
Saludos
Síndic August 4th, 2006, 11:14 AM Hola amics. M'acabe d'incorporar a estos interessants fòrums.
Discrepe cordialment de la ubicació del Politècnic i el Campus dels Tarongers.
Totes dos instal·lacions van ocupar milers de metros d'horta de gran qualitat però en canvi hi havien opcions millors que en el seu dia (i això que Tarongers és molt recent!) ningú va valorar.
Potser era demanar massa visió de futur i planificació per a l'època, però la UPV perfectament podia haver-se ubicat en una zona de secà d'algun municipi proper (el meu Ajuntament, València, hauria d'entendre d'una volta que no cal que ho acapare tot, que en la pràctica, la unitat territorial real és el conjunt de l'Àrea Metropolitana).
Perquè no haver posat la UPV a Paterna? Un dels municipis amb el terme més gran, molt proper a la ciutat i ben comunicat per autovia i metro? A més, la UPV estaria prop del Parc Tecnològic, de la Fira de Mostres, de l'Aeroport, de Canal 9, etc. la qual cosa podria produir interessants sinèrgies...
I pel que fa a Tarongers, sense dubte, una gran errada històrica de la Universitat de València. En primer lloc és una contradicció, perquè per un costat s'editen llibres i articles de revista en favor de l'Horta i després es construix allà, però bé, la zona ja estava condemnada en estar més enllà la UPV. Però en segon lloc, com alguna volta li vaig sentir a algún urbanista, una gran oportunitat perduda per a València fou traure la Universitat de Ciutat Vella.
En lloc de construir Tarongers, la Universitat podria haver traslladat les facultats de lletres (Història, Art, Filologies, etc.) a edificis singulars i històrics de Ciutat Vella (molt adequats per a estos estudis), i haver deixar Blasco Ibáñez per a les facultats de ciències socials.
L'Ajuntament i la Generalitat haurien d'haver promogut esta operació que implicaria, a més de rehabilitar algunes zones amb els diners públics (i no pocs) que s'han dedicat a construir Tarongers, convertir a una part de Ciutat Vella (el Carme o Velluters, p.ex.) en un barri universitari com en part és Benimaclet, la qual cosa haguera tingut un efecte revitalitzador social i econòmicament molt important del centre, insuflant joventut a zones degradades i envellides.
|
|