View Full Version : Lees mij: meedoen met de UPC•NL
Jan July 29th, 2006, 12:59 PM Met dank aan: Lichtstad
UPC•NL
Bij deze fotowedstrijd is het de bedoeling dat je foto's plaatst die je zelf gemaakt hebt in Nederland of België. Voor foto's die buiten dit criterium vallen verwijs ik je door naar het 'normale' UPC, te vinden via de indexpagina van SkyscraperCity. De regels voor het inzenden van een foto moet verder zijn dat je enkel 'stedelijke/urban' foto's inzendt, het is immers een UPC, een Urban Photo Contest.
HET INZENDEN VAN EEN FOTO
Heel simpel:
1) Start een nieuwe thread via de http://www.skyscrapercity.com/images/buttons/newthread.gif knop.
2) Host je foto op internet. Voor informatie over het hosten van afbeeldingen, zie de algemene readme van SkyscraperCity (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=339254).
3) Maak ook een poll aan! Dit kan door het vakje voor de tekst Yes, post a poll with this thread aan te vinken. In het vakje naast Number of poll options: kies je '10'. In het menu wat hier op volgt vul je je poll opties in. Dit moet zijn, van boven naar onder: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Je kan als je wilt onderaan 'make poll public' aanvinken, hierdoor kan iedereen zien wie waarop gestemd heeft.
4) En zie je inzending verschijnen in het Fotowedstrijd subforum!
SUCCES!
ƒƒ July 31st, 2006, 08:19 AM Wel, ik hoop dat ik de uitzondering ben die in België mag trekken :)
Apollyon August 9th, 2006, 10:42 PM ^^ Ja hoor, van mij wel. ;)
Tot wanneer loopt dit thema nou?
Llanfairpwllgwy-ngyllgogerychwy-rndrobwllllanty-siliogogogoch August 16th, 2006, 01:15 PM wanneer gaan we dit thema eens afronden, de vakantie is hier al afgelopen!!;)
bobdebouwer August 16th, 2006, 01:39 PM Hier is het nog zo'n 2 week vakantie!
ƒƒ August 19th, 2006, 05:47 PM Hier nog tot 21 september :tongue3:
Apollyon August 19th, 2006, 05:49 PM Hier beginnen de scholen op maandag weer. M'n oudste zoontje, die naar de brugklas gaat, moet de 30ste weer beginnen.
Jan August 21st, 2006, 09:57 AM Ik heb het vage vermoeden dat dit de laatste upn/nl wordt...
Apollyon August 21st, 2006, 12:21 PM Ik had het vage vermoeden al iets eerder. Het loopt niet echt lekker, maar dat kan ook komen omdat er een te lange tijd steeds tussen zit. Dan zakt de motivatie steeds erg en kijkt er niemand meer.
Een thema van 1 week lijkt me nog steeds beter werken. Lichtstad wilde ook eventueel meehelpen om het up to date te houden. Het idee van een upc is iig wel heel leuk.
Juliska August 21st, 2006, 02:28 PM Voigens mij sterft deze UPC een langzame dood, als je het onderwerp sneller wijzigt komen er volgens mij bijna helemaal geen reacties meer. De vertraging levert juist nog wat extra fotootjes op.
Apollyon August 21st, 2006, 03:01 PM ^^ Het levert wel een paar extra foto's op, maar de motivatie van de anderen lijkt te verdwijnen, omdat het gewoon te lang duurt. Er zit geen leven in op dit moment, het is niet spannend om te kijken.
Har August 21st, 2006, 04:10 PM ^^Ben ik met je eens. De opzet van wekelijks of tweewekelijks een ander thema te benoemen, lijkt door de vakantieperiode in het slop te zijn geraakt.
Wil je ons nog een kans geven Jan? Zeg tot eind september?
Anders misschien een polletje, om de interesse te peilen?
pazman_nl August 21st, 2006, 11:39 PM Het onderwerp "Vakantie" in combinatie met dat de foto uit Nederland moet komen zal voor veel mensen ook als een drempel gewerkt hebben.
Het zou eigelijk ook met een oog-opslag duidelijk moeten zijn wat het onderwerp is, wanneer dit ingaat en voor wanneer de laatste foto geplaats mag worden.
Op dit moment moet je verschillende threads door om er achter te komen.
Mensen(waar onder ik) plaatsen nu waarschijnlijk geen foto aangezien elk moment de ronde kan sluiten.
UPC-NL moet nog een kans krijgen!!
Nicolás August 22nd, 2006, 01:18 AM Sorry, I didn't know that the winner has to announce the new topic of the NL-UPC...
Well, let's take:
Dutch Old Towns (no modern buildings etc.)
I haven't found the dutch word for "Old Town", maybe something like "Oude Stad" ?
:)
Har August 22nd, 2006, 01:56 AM I'am afraid we all are a bit lost here. This initiative was started just before the holidays. The theme "Vakantie" was prolonged over and over again, so most of us, didn't bother, not because of lack of interest but maybe as a reaction to the absence of our photographers on vacation.
Question: Jan, is the new topic now Dutch old towns, as Inlandsvagen has suggested??
Markie September 5th, 2006, 09:58 AM Idee voor een volgende ronde: De nieuwe oude stad (New old dutch town)?
Apollyon September 5th, 2006, 01:00 PM Degene die wint, mag het nieuwe thema kiezen. Lastig thema trouwens wat jij opnoemt, geen idee wat ik dan moet fotograferen.
julesstoop September 11th, 2006, 09:53 PM Ik denk dat we afmoeten van de voorwaarde dat de foto in Nederland gemaakt is, zeker gedurende de vakantieperiode.
pazman_nl October 24th, 2006, 11:08 PM Waar zijn enkele inzendingen van "Spiegeling"?
(ik mis de mijne namelijk ;-) )
WSS October 31st, 2006, 06:28 PM Wanneer komt er keer een stemronde voor dit thema? Duurt mij wel beetje te lang.
Gijs October 31st, 2006, 06:53 PM Hm, de foto die ik had ingestuurd is ook weg. Beetje jammer dat de stemming nu vrij oneerlijk is verlopen...
lffıs November 1st, 2006, 05:00 PM Vanaf 11 september loopt 't al. Tijd voor een nieuwe, lijkt me. Er zijn best wel wat inzendingen dus over de kwantiteit hoeven we nu ook niet te zeuren. Oh, voor degene die niet alles zien: als je niet ingelogt bent zie je er maar een stuk of 10, als je wel ingelogd bent zie je ze allemaal.
bobdebouwer November 1st, 2006, 09:00 PM Hoe bedoel je? Ik ben constant ingelogd, en ik kan zowel de post van Gijs, SMartijn, als die van mezelf niet vinden/zien.
WSS November 1st, 2006, 10:33 PM Klopt, die van mij zijn ook allemaal weg. We beginnen gewoon aan nieuwe serie? Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
lffıs November 2nd, 2006, 05:00 PM @ bobdebouwer: Kun je deze niet vinden (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=393193)? ;)
AJW November 2nd, 2006, 05:04 PM Als iedereen zijn verdwenen foto's simpelweg opnieuw plaatst, dan is het probleem toch opgelost?
Har November 2nd, 2006, 06:06 PM ^^De foto's zijn niet verdwenen, gewoon thread historie instellen. Maar ik geloof niet dat Jan hier nog werk van gaat maken :ohno:
Maar meteen de vraag stellen dan: Jan, wil je nog doorgaan met UPC-NL?
WSS November 3rd, 2006, 12:00 AM ^^Harrewar heeft gelijk, threadhistory even anders instellen en ze zijn weer te vinden. Ik heb er ook niet veel vertrouwen in Harrewar, maarja we kunnen het op zijn minst vragen ja :)
im_from_zw038 November 3rd, 2006, 07:22 PM misschien is het een leuker idee, als bijv. andere mensen foto's gaan nomineren die ze tegen komen op het dutch foto forum. Dat iedere persoon per week 1 foto mag nomineren, daarna de 10(bijv) meest genomineerde foto's in een poll komen en daarop gestemd kan worden. Iets in die richting, dat maakt het misschien spannender en zorgt er voor dat meer mensen mee gaan doen aan de nl upc.
Har November 4th, 2006, 12:59 AM misschien is het een leuker idee, als bijv. andere mensen foto's gaan nomineren die ze tegen komen op het dutch foto forum. Dat iedere persoon per week 1 foto mag nomineren, daarna de 10(bijv) meest genomineerde foto's in een poll komen en daarop gestemd kan worden. Iets in die richting, dat maakt het misschien spannender en zorgt er voor dat meer mensen mee gaan doen aan de nl upc. Wellicht goed bedoeld, maar helaas, ik snap geen klote van je bedoelingen. Wat bedoel je met "andere mensen" ?
AJW November 4th, 2006, 08:31 PM Het zou misschien beter zijn als we geen wekelijkse thema's meer hebben, maar gewoon de mooiste foto's van stedelijk Nederland & Vlaanderen plaatsen.
DvW November 4th, 2006, 08:34 PM ^ Ja, daar ben ik het ook wel mee eens.
WSS November 5th, 2006, 05:02 PM misschien is het een leuker idee, als bijv. andere mensen foto's gaan nomineren die ze tegen komen op het dutch foto forum. Dat iedere persoon per week 1 foto mag nomineren, daarna de 10(bijv) meest genomineerde foto's in een poll komen en daarop gestemd kan worden. Iets in die richting, dat maakt het misschien spannender en zorgt er voor dat meer mensen mee gaan doen aan de nl upc.
Ik snap ook echt niet wat je bedoeld? Bedoel je dat we geen "eigen" fotos meer in moeten zenden? Dat is, naar mijn idee, nou juist het leukste aan de UPC.
De Snor November 8th, 2006, 06:40 PM Wil als niet Nederlander ook wel eens een paar beeldjes posten hier of moeten het in Nederland genomen foto's zijn ?
ƒƒ November 8th, 2006, 11:05 PM Ik heb er ook een paar gepost ;) Die voetgangersbrug is bij de Zuiderpoort in Gent genomen. :)
lffıs November 9th, 2006, 12:14 AM *Ahum* Nieuwe wedstrijd... *Ahum*
AJW November 15th, 2006, 11:15 AM ^Apollyon heeft de vorige wedstrijd gewonnen, dus zij mag het thema bepalen, tenzij we het thema droppen natuurlijk.
Apollyon November 16th, 2006, 03:44 AM Nieuwe opdracht....verpauperd!
ƒƒ November 16th, 2006, 02:53 PM Hm ik lees Apollyons post nu, net na mijn inzending. Maar aangezien de andere inzendingen er niet echt verpauperd uit zien, en Lichtstads foto voor het plaatsen van haar thema ingezonden is zal dat wel geen kwaad kunnen vermoed ik.
Har March 17th, 2007, 08:24 PM UPC.NL (aftiteling: wekelijkse fotowedstrijd, nee dus.) :ohno:
Mooi dat er nog volhouders aanwezig zijn om te plaatsen, maar eigenlijk is de geringe reactie van de juryleden niet erg bemoedigend; heeft misschien met "het eens in de paar maanden" van het afronden der competitie te maken?
im_from_zw038 March 19th, 2007, 06:48 PM ja inderdaad, altijd leuk zon half jaarlijkse foto wedstrijd ;) Heb t wel gezien eigenlijk, wij forummers houden het in leven maar de moderaters hebben de upc nl vermoord :(
Markie April 27th, 2007, 08:58 PM Tsja; na ruim twee maanden, 23 (legitieme) fotoinzendingen en bijna 150 posts is dit volgens mij het einde van de UPC-NL......
Jammer zeg. Ik had het idee dat er genoeg kwaliteit (en ook kwantiteit) aanwezig was om de contest in leven te houden.
lffıs April 28th, 2007, 02:37 PM Tja, ik zie het probleem ook niet. Er leken weer meer mensen mee te doen dan afgelopen rondes maar blijkbaar denken de beheerders anders over de levensvatbaarheid van het UPC NL...
AJW April 28th, 2007, 02:58 PM De stilte is veelzeggend in ieder geval.
Jan April 28th, 2007, 03:05 PM Nou vooruit, ik zal 'm nog een keer doordraaien.
lffıs April 28th, 2007, 04:34 PM Hé, dat is snel! Gelijk even wat nieuwe foto's opzoeken dan maar. :)
DvW November 24th, 2007, 12:12 PM Er zijn een hoop inzendingen van deze ronde (die al een paar maanden loopt) verdwenen, betekent dat dat er een nieuwe ronde aan zit te komen? :laugh:
bobdebouwer November 25th, 2007, 12:06 PM Als je onderaan kijkt kan je er voor kiezen om ook de foto's ouder dan een maand te zien... ;)
DvW November 25th, 2007, 12:15 PM Verhip! :laugh:
DvW January 29th, 2008, 04:26 PM Ik vraag me af of onze nieuwe mod hier nieuw leven in kan blazen... :laugh:
lffıs January 29th, 2008, 06:19 PM Hier kan ik weinig aan doen. Alleen Jan kan er een nieuwe ronde doorheen jagen. Wat ik wel kan doen is alles verwijderen en opnieuw beginnen, maar da's ook zo zonde. ;)
|
|