View Full Version : Rotterdam: Centrumraad - Themavergadering "Rotterdam Hoogbouwstad"

Kees
October 11th, 2006, 02:06 PM
bron: Centrumraad (http://www.centrumraad.rotterdam.nl/smartsite2119417.dws?Menu=430201&MainMenu=430201)

Hierbij nodig ik u uit voor de openbare vergadering van de Centrumraad op:

maandag 16 oktober a.s. om 19.30 uur

in Hotel Golden Tulip, Panoramazaal, Leuvehaven 80

Agenda:

1. Opening en mededelingen.
2. Thema Rotterdam Hoogbouwstad:
-Inleiding door Martin Aarts, dienst Stedebouw en Volkshuisvesting.
3. Gelegenheid tot het stellen van vragen.
4. Rondvraag.
5. Sluiting.

Met vriendelijke groet,

John W.A. Struijlaard
Voorzitter

SkyBridge
October 11th, 2006, 09:01 PM
Voor iedereen toegankelijk?

Skyscrapercitizen
October 11th, 2006, 10:21 PM
^^

Openbare vergadering, dus ja. Ik ga denk ik wel ff kijken, Jan zal ook wel gaan schat ik zo in? Nexxd komt ook mee. Al is het enkel al voor het uitzicht!

Nexxd
October 11th, 2006, 10:34 PM
^ja nou moet ik wel... ;)

SkyBridge
October 12th, 2006, 01:25 AM
Als ik iemand kan optrommelen ben ik ook van de partij!

Jan
October 12th, 2006, 08:06 AM
Ben erbij :)

petjuh
October 12th, 2006, 03:09 PM
Aardige gast die Martin Aarts.

Marin
October 12th, 2006, 09:27 PM
Ben dan net terug uit Parijs. Denk dat ik ook even kom..

Dr. Dubai
October 12th, 2006, 09:40 PM
Helaas kan ik niet komen, ik moet voetbaltrainen. Anders was ik wel gegaan:)

Ace
October 12th, 2006, 09:48 PM
En ik moet rond die tijd zelf voetballen. Was anders ook wel gekomen. Hou ons in ieder geval op de hoogte jongens.

daneshm
October 15th, 2006, 11:46 PM
hi..can any tell me at wht time is it gonna start,and if we guys are allowed to go in ..u know guys like we are,just to gain info ??

Skyscrapercitizen
October 16th, 2006, 09:14 AM
bron: Centrumraad (http://www.centrumraad.rotterdam.nl/smartsite2119417.dws?Menu=430201&MainMenu=430201)

Hierbij nodig ik u uit voor de openbare (public) vergadering van de Centrumraad op:

maandag 16 oktober a.s. om 19.30 uur (7:30 pm)

in Hotel Golden Tulip, Panoramazaal, Leuvehaven 80

Agenda:

1. Opening en mededelingen.
2. Thema Rotterdam Hoogbouwstad:
-Inleiding door Martin Aarts, dienst Stedebouw en Volkshuisvesting.
3. Gelegenheid tot het stellen van vragen.
4. Rondvraag.
5. Sluiting.

Met vriendelijke groet,

John W.A. Struijlaard
Voorzitter

:cheers:

spartaan
October 16th, 2006, 03:17 PM
Als het vrij is om te komen, zal ik er ook zijn! gaaf!

Skyscrapercitizen
October 16th, 2006, 05:33 PM
OK ik ga dus zo ook die kant op. Spartaan zal dus een nieuw gezicht zijn, wel even voorstellen he! :)

SkyBridge
October 16th, 2006, 06:24 PM
Ik ben er ook bij, ga zo op weg

Ace
October 16th, 2006, 06:27 PM
Vergeet dan niet foto's te nemen vanuit die nieuwe panoramazaal hè?! Jullie zouden dan de primeur hebben vanuit daar.

Kees
October 16th, 2006, 08:39 PM
Op het laatste moment helaas verhinderd. Had me er op verheugd. Hoe was het uitzicht? Was er wat te melden?

SkyBridge
October 16th, 2006, 11:49 PM
Allereerst dit: wat een prachtig panoramadek! Dit is zijn investering voor dit hotel meer dan waard. Al in de lift (met schetsen van hoogbouw in Rotterdam) was ik verbaasd, maar ook de zalen zelf zijn prachtig en modern. Verder erg leuk om forumleden te hebben ontmoet (Jan, Tim, Spartaan en onze Engelstalige Blaakbewoner Daneshm). Jullie bestaan dus echt! ;)

Qua nieuwswaarde was het vooral beleid wat aan de orde kwam. Ik vond het allemaal positief klinken. Het enige leuke nieuws voor de hoogbouwfans is dat de Posthoornlocatie door LSI volgend jaar al herontwikkeld gaat worden. Door tijdgebrek kwam de toren zelf niet aan de orde, maar binnen een jaar moet de sloopkogel erdoorheen zijn. Verder erg verrassend dat een GROTE delegatie bewoners van de Hoge Heren e.o. hun protest kwamen aantekenen tegen de komst van de Salmpoort. Deze toren gaat het nog érg moeilijk krijgen vrees ik.

Volgende keer ben ik er weer bij! En nog even een huishoudelijke mededeling: Lucas alias Spartaan (of andersom) gaat de komende tijd z'n postaantal ophogen, want die heeft veel te melden heb ik gemerkt. En dat is een bevel ;)

Skyscrapercitizen
October 17th, 2006, 08:12 AM
Ja was zeker een prachtige zaal. Jammer van die Hoge Heren bewoners die dan zo'n avond aangrijpen om te komen klagen. En waarover? verkeersoverlast door het nieuwe plan, "terwijl je nu de wijk al amper uit kunt komen". En hoe kwam dat laatste ook alweer? Oh ja, omdat hunnie zelf daar zijn gaan wonen. NIMBY's dus bij uitstek.

Ik maak me ook niet zo druk over het plan, dat komt er wel, ik hoop dat de oplossing passend wordt.

Maar verder leuke avond, uitzicht was super, het is echt een wereldplek, helaas konden we geen foto's maken door het glas en naar buiten kon ook niet.

Jan
October 17th, 2006, 08:56 AM
Apart werd het toen iemand zich opriep als een soort woordvoerder van de bewoners van de Zalmhaven en omgeving en vragen ging stellen die duidelijk niet op deze avond thuis hoorde. Aangezien die man vroeger projectleider is geweest namens de gemeente voor Rotterdam Centraal zou je toch zeggen dat zo iemand beter moet weten hoe de wereld in elkaar zit, vooral ook omdat er nog geen officiële planpresentatie heeft plaatsgevonden van de Zalmhaven. Omdat de sprekers hem uiteraard ook kennen zag er dat volgens mij een beetje genant uit omdat ze in de formaliteit van zo'n avond een beetje voor het blok worden gezet. Het had nog door kunnen gaan voor een bewust gekozen strategie ware het niet dat hij ook nog eens in zijn houding liet blijken wat hij daar van vond (armen over elkaar, beetje weggedraaid en nee schuddend), wat je eigenlijk alleen ziet bij onwetend publiek. En een paar jaar geleden stond hij de bewoners van de Provenierswijk nog uit te leggen wat die allemaal voor hun deur kregen. Nimby van het jaar, die man.

:)dorp
October 17th, 2006, 01:39 PM
Ik zeg, we voeren een jaarlijkse award in voor Nimby van het jaar. De houding van de man zoals beschreven door Jan als voorbeeld dienend van het beeld dat bij de prijs hoort. Daarnaast behoort natuurlijk ook een verhuispremie tot de hoofdprijs. Kan hij/zij mooi opsodemieteren naar een boerderette op het platteland.

ps: iemand enig idee waartoe Zuidkade (KvZ) behoort. Ik heb ooit gehoord dat Zuidkade en Wilhelminapier nl. tot Centrum behoren en niet tot Feijenoord, maar kan het nergens terugvinden.

spartaan
October 17th, 2006, 02:46 PM
Leuk jullie ontmoet te hebben, het was een interessante avond. Tot de volgende

Nexxd
October 17th, 2006, 05:12 PM
@:)dorp: Volgens mij behoort alleen de W'pier tot het Centrum en de rest tot Feijenoord

En wat betreft de nimby van het jaar: die gaat natuurlijk naar de Maastoren-Nee-groep! Maar voor volgend jaar hebben we dan alvast een mooie kandidaat :)

Centauri
October 17th, 2006, 06:26 PM
En waar zijn de foto's? :D

Nexxd
October 18th, 2006, 11:06 AM
@Delta:Maar verder leuke avond, uitzicht was super, het is echt een wereldplek, helaas konden we geen foto's maken door het glas en naar buiten kon ook niet.

mjb-solutions
October 18th, 2006, 05:05 PM
ps: iemand enig idee waartoe Zuidkade (KvZ) behoort. Ik heb ooit gehoord dat Zuidkade en Wilhelminapier nl. tot Centrum behoren en niet tot Feijenoord, maar kan het nergens terugvinden.

Inderdaad horen Zuidkade en Wilheminapier bij het centrum. Beter gezegd: de bestuurlijke binnenstad. Dat deel van de stad valt rechtstreeks onder B&W, die de centrumraad voor bepaalde onderwerpen heeft gemandateerd. De centrumraad is echter meer een soort aangekleed adviesorgaan, waardoor de bevoegdheden minder ver gaan dan bij een echte deelgemeente.

Het Entrepotgebied en Parkstad, beide ook op de Kop van Zuid, vallen overigens wél onder de deelgemeente Feijenoord.

Kees
November 24th, 2006, 09:02 AM
verslag van de bijeenkomst.
met daarin :ohno: : Riet Bakker, Koopvaart, Frankfort en woontoren Wijnhaven

over de Scheepmakerstoren: In maart 2007 zal de 24e verdieping bereikt worden.

Zalmhaven:
De voorzitter wijst erop dat het vanavond een algemene themabespreking is. Het onder-havige onderwerp Scheepvaartkwartier staat voor november a.s. op de agenda. Dan kan dieper op deze materie worden ingegaan.

==========================
CDA kritisch over hoogbouw

Hoogbouw houdt Rotterdam en zijn burgers bezig. Het ene na het andere project verrijst. Rotterdam heeft ermee de status van hoogbouwstad nummer 1 in Nederland verworven met de mooiste skyline. Iets waar Rotterdammers trots op zijn....
Lees verder (http://centrum.cdarotterdam.nl/?p=9&sub=52&id=1448)

Marin
November 24th, 2006, 09:22 AM
Waar of niet waar? ;)

De Scheepmakerstoren is een toren met een speciaal verhaal .... De bouw heeft een aantal jaren stilgelegen.

Rotterdam A
November 24th, 2006, 10:11 AM
verslag van de bijeenkomst.
met daarin :ohno: : Riet Bakker, Koopvaart, Frankfort en woontoren Wijnhaven

over de Scheepmakerstoren: In maart 2007 zal de 24e verdieping bereikt worden.

Zalmhaven:

==========================
CDA kritisch over hoogbouw

Hoogbouw houdt Rotterdam en zijn burgers bezig. Het ene na het andere project verrijst. Rotterdam heeft ermee de status van hoogbouwstad nummer 1 in Nederland verworven met de mooiste skyline. Iets waar Rotterdammers trots op zijn....
Lees verder (http://centrum.cdarotterdam.nl/?p=9&sub=52&id=1448)

CDA, gelukkig maar 3 zetels.

Skyscrapercitizen
November 24th, 2006, 11:05 AM
Riet Bakker... schaamteloos... :ohno: