View Full Version : El fil dels ignorants: preguntes i respostes sobre qualsevol tema


Pages : 1 2 [3]

Vilarrubla
June 21st, 2009, 04:53 PM
jo crec que el que hauries de fer es arribar a un acord amb la companyia per pagar la diferencia és a dir que et liquidin el deute de 180 euros i que et retornin la penalització nomes pagant 130 euros. Si no arribes a l'acord tenen el dret de posar-te a la llista de morosos perquè els hi deus segons ells 180 i jo entenc que els hi deus 130 perquè ja te n'han cobrat 50 però que no t'havien de cobrar.

Izo
June 30th, 2009, 11:47 PM
Encara no he llegit cap llibre d'en Quim Monzó i m'agradaria que aquells que l'heu llegit em recomanessiu alguna obra. Així que ja sabeu, si hi ha algun lector d'en Monzó a la sala... :D

el casanovas
July 1st, 2009, 12:14 AM
Uf, va dir ell és el millor. També m'agrada molt Guadalajara, i Benzina, i El millor dels móns... el més avorrit és El perquè de tot plegat, a més te'l llegeixes en mitja hora i no et dóna més... i el Mil Cretins ja em sembla massa negre, em va decebre bastant. Jo em compraria els vuitanta-set (eren vuitanta-set?) contes directament, perquè al final t'acabes llegint tots els llibres.

Sky
October 5th, 2009, 08:53 PM
Algú ha demanat un préstec/subvenció del Plan Avanza del Ministeri per a comprar un ordinador? :?

david_jim
October 12th, 2009, 04:29 PM
Per casualitat, algú no sabrà com obrir un pot de vidre? M'estic deixant la mà en la punyetera tapa del pot, l'he posat sota aigua calenta un munt de temps, l'he fotut cops pel cul fins a cansar-me, he intentat obrir-lo ficant la punta d'un ganivet per sota la tapa i res, no hi ha manera. Estic per anar al Bonpreu i que me l'obrin ells, perquè no sé com coi l'han tancat >(

Izo
October 12th, 2009, 04:39 PM
^^ Si no pots obrir-lo de cap de les maneres que has dit (que són les que conec) i tampoc t'importa gaire perdre el pot, sempre pots usar un obrellaunes (si la tapa és metàl·lica, és clar).

Sky
October 12th, 2009, 04:41 PM
^^ A mi també em va sortir un tarro combatiu no fa gaire... Només vaig poder obrir-lo agafant les tenalles de la caixa d'eines. :shifty:

Mano de santo... xD

david_jim
October 12th, 2009, 06:59 PM
^^ Si no pots obrir-lo de cap de les maneres que has dit (que són les que conec) i tampoc t'importa gaire perdre el pot, sempre pots usar un obrellaunes (si la tapa és metàl·lica, és clar).

Al final he hagut de fer això, però com que no tenia obrellaunes, he hagut de punxar la tapa amb un ganivet a l'estil escena de la dutxa de psicosis, fins que he fet un forat bastant ample com per ficar-hi unes estisores, amb les que ho he tallat fins poder treure per fi les llenties. Mare de déu, la propera vegada m'ho penso millor abans de comprar pots d'aquests.

Seat_cutre
October 13th, 2009, 11:54 PM
^^

El mànec de les culleres sol anar més bé que la punta dels ganivets! Clar que si intentant-ho amb ganes no es podia...

Antoi
October 14th, 2009, 10:29 AM
Dius que has donat copets al cul del pot però... has provat a donar cops a la tapa amb una mà de morter, per exemple? Un altre cop t'ho recomano ;)

Danzig
October 16th, 2009, 10:55 PM
mano de santo: picar el lateral de la tapa amb la part convexa d'una cullera, tocs seguits no massa forts i...voilà

Sarri
October 17th, 2009, 09:23 AM
Si és molt senzill, només cal que hi entri una mica d'aire! Per això el millor és colpejar el lateral de la tapa com diu Danzig, per deformar-la el punt just i que hi pugui entrar l'aire. Això de colpejar el cul o d'escalfar el pot amb aigua calenta no ho habia sentit mai.

Sky
January 29th, 2010, 09:33 PM
M'acaben de trucar al fix de casa i al mirar l'identificador de trucades... resulta que sortia el meu propi número! :crazy: Bé, amb el "34" davant.

Què és això? De la impressió que m'ha donat no he pensat a agafar-lo. xD

Potser sóc jo mateix que em truco des del futur per avisar-me d'un perill imminent. :lol:

lacasito
January 29th, 2010, 10:18 PM
^^
O potser hi ha algú a casa teva i no el tens present...
Encara que com es truca un número a sí mateix? xD

Sky
January 29th, 2010, 10:20 PM
^^ Un cop ho vaig provar (pur avorriment) i simplement comunica o "salta" el contestador si el tens activat. xD

Sky
January 30th, 2010, 05:05 PM
Fa una estona m'ha/m'he tornat a trucar i l'he agafat... Resulta que era un comercial de Ya.com que em volia vendre un ADSL. :crazy:

Serà una nova tècnica de màrqueting? Perquè molta gent passa d'agafar números que no s'identifiquen, però que et truqui el teu propi número et tempta a agafar-lo per curiositat. xD

persona753
January 30th, 2010, 06:11 PM
A mi hem van trucar a la ducha , y tot cabrejat va ser així:
Yo-Si?
nº-Hola buenas tardes le llamamos desde Jazztel para ofrecerle una oferta de ADSL en su comunidad
Yo-Lo siento no me interesa ya estoy bien con mi compañía, y no me interesa.
nº-Pero señor esta oferta es inigualable y no puede rechazarla
Yo-Lo siento ya le he dicho que no me interesa.
nº-Pero señor es irechazable
Yo-Irrechazable? pues mire como la rechazao! Vayanse a tomar por c....!

Sky
March 2nd, 2010, 10:53 PM
Algú sap de cap botiga on venguin bases de cadires d'oficina?

Em refereixo concretament a això:

http://www.mercadolibre.com.ve/jm/img?s=MLV&f=10848422_5119.jpg&v=P

Fa poc em vaig comprar una cadira nova i una de les potes s'ha trencat, i com és de plàstic sembla que no hi ha manera d'arreglar-ho. :dunno:

I clar, em sap greu haver de llançar el seient, que encara el tinc perfecte, i comprar una de nova.

Ho pregunto perquè no he vist enlloc, però em resultaria interessant.

Vilarrubla
March 3rd, 2010, 12:16 AM
Me mare té una botiga de mobles d'oficina a Lleida (que per cert va vendre les cadires a la Llotja)... però no se on és XDD Crec que es diu Comfort style.

Pero, es important que sapiguis la marca de la cadira, és Safa o has pillat només per il·lustrar?

Sky
March 3rd, 2010, 01:06 AM
^^ Ara entenc per què t'interessava el tema de les cadires de la Llotja. :D

La foto és d'un argentí que ven coses d'aquestes a un web de subhastes del seu país. :dunno:

I la cadira... Doncs és marca no-t'hi-fixis. Vaja, que la vaig comprar al Carrefour. xD

La veritat és que si en comprés una de nova intentaria que fos de més qualitat (que tingues les potes de ferro almenys, no sé), perquè d'aquestes de plàstic ja n'he trencat unes quantes. Potser és el meu cul que és massa gros ja. :D

Vilarrubla
March 3rd, 2010, 01:14 AM
^^ Home la veritat és que una cadira nova i de qualitat és molt cara, però crec que a l'esquena és nota moltissim!! A mi abans algún dia em feia mal i tot, i des de que en tinc una de nova que t'agafa tota la zona dels ronyons i tal, mai més mal d'esquena...

Sobre la Llotja... posades semblen molt maques, però semblen incomodes de collons XDD llàstima que no les hagi vist en persona, ni una de mostra. Ja que parlem de cadires, vam tenir una bona temporada sense un parell de cadires al menjador perquè a la Seu Vella les van estar provant a veure si els hi agradaven. Al final no se si les van comprar o que XDD

Podria ser que allà trobessis alguna cosa, ja que venen peces sueltes també, però fins ara només tenien oficina i pel que se ara tenen botiga al centre, al carrer major o molt a prop, pero no et sabria assegurar ni el nom al 100% ni el lloc XDD

Sr.Horn
March 3rd, 2010, 08:42 AM
Jo tinc una cadira amb potes de plàstic des de fa 20 anys :crazy:

Vilarrubla
March 3rd, 2010, 09:45 AM
que siguin de plàstic és el de menys... l'important és que sigui resistent i que l'estructura de la cadira en si sigui l'idonia.

Ecomobisostrans
June 23rd, 2010, 05:56 PM
Algu sap quin es el transport més barat per anar de Barcelona a Enschede (Holanda)?

-He estat buscant els autobusos d'Eurolines i lo més prop que em deixen es a Dortmund (121 euros) i d'allà un tren em costaria 13 o 14

-Directament en tren no se lo que pot costar. Diria que la ruta més ràpida (i suposo que més econòmica) es per Lyon, Metz, Luxembourg, Trier, Koblenz i Dortmund, però el buscador de DB Bahn només em mostra recorreguts via París.

-En avió lo mes barat em surt (a la web vuelosbaratos.es) de Reus a Dortmund per 17 euros, més els 12 que costa el bus de BCN a Reus, més els 13 o 14 del tren de Dortmund a Enschede (o mes, des de l'Aeroport). Sembla lo més barat, però algú sap si es de debò? (Els de Ryanair encara son mes barats, però despres et cobren suplements que fa que surtin més cars).

Gràcies.

xussep80
June 24th, 2010, 02:00 AM
No trobaràs res més barat que Ryanair, per molt que busquis. Aprofita i compra el bitllet de Reus a Dortumund, 17 euros és de per sí tota una ganga per creuar mitja Europa.

Sky
July 17th, 2010, 05:31 PM
https://elmeuargus.biblioteques.gencat.cat/

Algú sap com s'inicia la sessió en el nou web de les Biblioteques de Catalunya? :?

Vilarrubla
July 17th, 2010, 05:52 PM
^^a mi el firefox em diu "No es pot confiar en la connexió" XD

iakrod
July 17th, 2010, 10:59 PM
https://elmeuargus.biblioteques.gencat.cat/

Algú sap com s'inicia la sessió en el nou web de les Biblioteques de Catalunya? :?

Has d'anar a "El meu compte", a la part dreta de la web. Enllaç directe: http://elmeuargus.biblioteques.gencat.cat/patroninfo*cat

Hi fiques el nom i cognoms, el número del codi de barres que apareix al carnet, i t'inventes un PIN (ha de tenir lletres i números, i com a mínim 6 caracters). Un cop a dins pots canviar el PIN.

Sky
July 18th, 2010, 12:02 AM
^^ Moltes gràcies. :yes:

Més que res ho volia per saber quan de temps tindré de sanció per no haver tornat un llibre a temps, però veig que no surt la informació. :dunno:

Bé, no crec que sigui això perquè ja seria un gra massa:

Data caducitat: 31-12-2014
Jo només em vaig endarrerir un parell de mesets de res. :colgate:

lacasito
July 19th, 2010, 01:48 AM
^^
Jo vaig tenir un llibre a casa atrasat mig any esperant l'ocasió adient per tornar-lo xD
Era força gran la veritat.
Per cada dia de retràs un dia de penalització. Ja saps, dos mesets.

lacasito
July 19th, 2010, 01:49 AM
^^
Jo vaig tenir un llibre a casa atrasat mig any esperant l'ocasió adient per tornar-lo xD
Era força gran la veritat.
Per cada dia de retràs un dia de penalització. Ja saps, dos mesets.

Sky
July 19th, 2010, 02:32 AM
A més sempre pots agafar el carnet d'un familiar o amic que tampoc no s'hi fixen (ara, que te'l deixin, si necessiten usar la bíblio, ja és una altra història). xD

iakrod
July 19th, 2010, 06:43 AM
A més sempre pots agafar el carnet d'un familiar o amic que tampoc no s'hi fixen (ara, que te'l deixin, si necessiten usar la bíblio, ja és una altra història). xD

Jo vaig perdre el carnet de la biblioteca i quan vaig anar a veure que és lo que havie de fer em van dir que no em trobaven a la base de dades i que m'havien de fer un de nou.

Mesos després vaig trobar el carnet vell per casa i per curiositat vaig anar a veure si funcionava, i si, funciona.

Ara he d'utilitzar el vell perquè al nou hi tinc una penalització d'un mes :lol:

entfe001
July 19th, 2010, 03:32 PM
A les biblioteques de la UAB la penalització era de quatre dies per dia de retard.

Sky
October 19th, 2010, 06:43 PM
Què és millor, un escalfador d'aigua elèctric o un a gas natural? :?

Vilarrubla
October 19th, 2010, 07:09 PM
Depen d'on visquis i el preu del gas natural. A la Seu el gas natural és força car... però a Lleida suposo que deu ser com a Barna o similar... així que és probable que et vagi millor un de gas natural. En general tot el tema elèctric (cuina, escalfadors) és més car a la factura... tot i que no se la diferència de preu de la compra de l'escalfador.

Sky
October 19th, 2010, 09:06 PM
^^ Doncs pensava que costava igual a tot arreu. :dunno:

En realitat de gas natural no en tinc quasi ni idea perquè a casa sempre hem sigut de bombona de butà. xD

Vilarrubla
October 19th, 2010, 09:24 PM
Pel que tinc entés no, vamos comparant el preu que ens van dir aquí amb gent de Barna, però no recordo el preu.

A casa tenim gas butà a la cuina i caldera de gasoil per a la calefacció i l'aigua... i ens haviem plantejat posar gas natural perquè paguem molt de calefacció quan d'altra gent amb pisos similars no gasta tant, però el gas aquí és força car, suposo que deu anar per demanda.

entfe001
October 21st, 2010, 08:56 PM
No se suposa que les comercialitzadores d'últim recurs han de donar el mateix preu a tothom?

Vilarrubla
October 21st, 2010, 09:22 PM
Ni idea... però no és l'experiència que tinc. Parles de gas o també d'altres fonts d'energia? Llum, etc.?

Vilarrubla
January 9th, 2011, 03:08 PM
L'altre dia em preguntava que passa si em renovo el dni a una zona sense llengua cooficial... te'l fan segons el lloc on estàs empadronat perquè l'envien a ¿Lleida? i per tant bilingüe en aquest cas o segons el lloc on l'estàs tramitant i per tant monolingüe?

Antoi
January 10th, 2011, 11:11 AM
^^ El DNI ara te'l donen al moment, no has d'esperar a tenir el nou. Segurament sigui monolingüe.

Vilarrubla
January 10th, 2011, 02:05 PM
^^ pff xd llavors me'l faré a Barna o alguna cosa, s'ha de demanar hora o alguna cosa així ara no ?

cifo1
January 10th, 2011, 04:05 PM
Vilarrubla hi ha que demana hora.

En aquesta adreça: https://www.citapreviadnie.es/

Normalment hi ha cua de dues a tres setmanes.

Vilarrubla
January 10th, 2011, 08:19 PM
merci ;)

entfe001
January 11th, 2011, 10:45 PM
Suposo que ara la cosa està més tranquiŀla, però l'estiu passat al canviar-me d'empadronament em va caducar el certificat esperant aconseguir hora per renovar-me el DNI i vaig haver de demanar un certificat nou :sleepy: i encara bo que se'm va ocórrer mirar a comissaries de fora de Barcelona que si no encara estaria esperant, al final me'l vaig fer a Sant Adrià de Besòs, per cert la comissaria bastant cutre.

No hi ha cap problema en renovar-te el DNI fora del municipi de residència, és més jo no me l'he renovat mai on estic empadronat, només la primera expendició la vaig fer a Girona, les tres renovacions següents a municipis diferents cada cop :nuts:

Vilarrubla
January 11th, 2011, 11:13 PM
^^ jajaja turisme de DNI.

Jo l'últim passaport ja me'l vaig fer a Barna i vaia cua... ara amb el tema de demanar hora espero que sigui diferent. Tampoc no hi ha problema per renovar-me'l abans d'hora, no? un mes o alguna cosa així?

Niat
January 12th, 2011, 06:32 AM
Tampoc no hi ha problema per renovar-me'l abans d'hora, no? un mes o alguna cosa així?

No crec.

xussep80
January 12th, 2011, 09:31 PM
Jo vaig demanar cita prèvia per a renovació del passaport fa un mes i me la van donar al carrer Trafalgar (Urquinaona) a la setmana següent. En menys de 20 minuts vaig arribar, agafar número, fer el tràmit + pagar les taxes i recollir el passaport. Súper eficient, vaig flipar i tot...

Vilarrubla
January 12th, 2011, 09:41 PM
Doncs quina diferència a com es feia anteriorment, a la Seu a més, suposo que a diferència d'altres poblacions de mida similar, hi ha tots els residents andorrans que van a la PN i es satura/saturava un munt. Ara que dius del passaport tinc dubtes de si m'ho he de renovar tot XD

Sky
January 16th, 2011, 12:36 AM
Algú té el Carnet Jove com a targeta de pagament de La Caixa i li han enviat un de nou amb xip?

Vilarrubla
January 16th, 2011, 12:53 AM
Jo també la tinc igual però que jo sàpiga no me l'han enviat, ho consultaré aquest cap de setmana amb casa XD De fet m'extranya que no ho hagin fet abans, amb els altres bancs/caixes fa temps que m'ho van canviar ja a xip.

Sky
January 16th, 2011, 12:57 AM
^^ Sí, de fet vaig contractar una targeta Money i me la van donar sense xip, però un parell de mesos després em van enviar una altra amb xip. :dunno:

Vilarrubla
January 16th, 2011, 01:23 AM
Jajaja total després et foten a comissions no els hi ve de duplicar la feina xd

entfe001
January 16th, 2011, 12:50 PM
La targeta de dèbit que tinc jo ara de Caixa de Catalunya Catalunya Caixa no té xip, però la targeta universitària de l'Autònoma sí que en duia. No sé amb quin criteri les expedeixen amb o sense xip :dunno:

Sky
January 16th, 2011, 04:54 PM
Això em recorda les "targetes moneder" que hi havia fa uns anys que també portaven xip. Hi havia qui deia que acabarien amb les monedes i al final tothom les faria servir per comprar la barra de pa, per pagar el cafè al bar o comprar un parell de xiclets.

25 de desembre, fail, fail, fail. :lol:

Sensenick
January 17th, 2011, 12:52 PM
Dissabte nit i diumenge fins l'hora de dinar estaré en Barcelona, i com que no he trobat un fil millor, no tinc més remei que declarar-me ignorant i us pregunte:

On puc sopar ramen i menjar una bona hamburguesa??? Google se que pot tindre la resposta, però també se que l'experiència personal em pot fer descobrir altres llocs no visibles a la xarxa.
En principi havia triat estos dos llocs: Gong i Laburg, però no vull errar, vull tastar eixes dues especialitats de la millor manera possible.

Gràcies!

Mertxon
January 17th, 2011, 08:12 PM
Això em recorda les "targetes moneder" que hi havia fa uns anys que també portaven xip. Hi havia qui deia que acabarien amb les monedes i al final tothom les faria servir per comprar la barra de pa, per pagar el cafè al bar o comprar un parell de xiclets.

25 de desembre, fail, fail, fail. :lol:
Vuelve a existir desde hace 1 año, yo la tengo de mi entidad. En otros países son muy, muy utilizadas.

Percola
January 21st, 2011, 11:19 AM
Tinc un dubte que té una mica a veure amb el paisatge urbà (i rural): Hi ha corbs a Catalunya? No n'he vist mai cap a Barcelona, he vist gavians, gavines varies, coloms i similars, moixons, cotorres,... però mai cap corb. I tampoc durant els meus escassos viatges per les valls i els puigs catalans. M'extranya molt.

Vilarrubla
January 21st, 2011, 11:52 AM
^^ Al Pirineu n'hi ha, jo n'he vist al meu poble (Bellestar), segons l'article de la wiki n'hi ha a tota Catalunya.

Aquí hi ha una referència a un atles del SCOC: http://ca.wikipedia.org/wiki/Corb

Percola
February 28th, 2011, 09:37 AM
Vaig a llençar una pregunta rara, però abans m'explico una mica.

L'altre dia, anava tant ràpid com sempre pel carrer i una mà quisoflaviola em posa un opuscle davant i diu nosequé de la Colonia Castells i que si cinc families que se'n van al carrer... I em poso a pensar... ¿Quant ocuparia Barcelona si tots els 1,6milions de pringats que vivim uns per sobre dels altres, visquessim en casetes baixes a lo Colonia Castells?

Llavors em vaig començar a rallar i pensar jo mateix fer el càlcul. Vejam: una familia = 3persones, una caseta "Castells" = 60m2... però, clar, Com calculo l'espai de vials, carreteres, serveis públics...?

D'altra banda, si evidentment cal més espai per encabir 1,6milions de Barcelonins, això vol dir ocupar part de l'àrea metropolitana, on hi ha en total més de 5milions de persones, per tant, també cal considerar-los.

Bé, és una bajanada, pero si voleu, reflexioneu-hi.

Vilarrubla
March 1st, 2011, 08:19 PM
jajaja torno amb el tema del dni XD algú sap si es possible que a no totes les oficines s'hagi de demanar cita prèvia? A internet no surt la oficina del meu poble i he mirat el llistat d'oficines a la CNP i tampoc surt!

Antoi
March 1st, 2011, 09:05 PM
Hi ha oficines que pots anar sense cita prèvia. Em consta que a Sant Feliu de Guixols al principi no es requeria de cita prèvia.

Vilarrubla
March 1st, 2011, 09:34 PM
Es que no apareix... a lo millor per ser petita no cal.

Sky
April 14th, 2011, 12:35 PM
El "Camp Municipal Eduard Aunós" de Barcelona porta el nom del ministre de Franco o bé es tracta d'un altre Eduard Aunós? :?

http://w3.bcn.es/XMLServeis/Asia/XMLFitxaAsiaCtl/0,4122,290652295_303687543_1_93209112116,00.html?tipusEnllac=equipament&idFitxa=93209112116&nomesFitxa=true&llistaCanal=NO

Ho vaig trobar ahir per casualitat i em va cridar l'atenció. Si es tracta del ministre franquista no entenc com ha pogut sobreviure la denominació fins avui.

Hi juga (o hi jugava) un equip anomenat Gimnàstica Iberiana.

Vilarrubla
April 16th, 2011, 01:46 PM
Tinc un dubte sobre si per exemple a Estats Units d'Amèrica les empreses telefòniques estan unificades o si quan canvies d'estat tens una tarifa especial o si es com a la Unió Europea cadascú a la seva bola, suposo que no.

Per exemple aquí, a Catalunya hi ha Andorra hi ha molta gent amb dos mòbils, un d'espanyol i l'altre andorrà, gent que viu entre l'Alt Urgell i Andorra o andorrans que viuen entre setmana a Barcelona. I em vaig fixar ahir a l'autobús que un andorrà portava una BB... i vaig pensar... o té dues targetes amb dues tarifes especials d'internet, etc. o el cap de setmana adeu a la BB XDDD

alserrod
April 16th, 2011, 05:30 PM
que yo sepa, unificadas... otra cosa son las tarifas que te cobren por hacer llamadas de larga distancia.

Y realmente, si en la UE quisiesen, podrían poner tarifa única para toda la UE. A una compañía de teléfonos le supone más coste que llames a tu vecino si tiene contratada otra compañía que llamar a la otra punta de Europa si resulta que es la misma compañía (mira tú por donde Telefonica, Orange, Vodafone y más de una empresa están presentes o tienen convenios entre sí con multitud de empresas)

Percola
July 6th, 2011, 12:25 PM
Una altra pregunta ignorant, amb introducció:

Darrerament estic una mica dropo i torno a casa des de la feina en bus (abans ho feia a peu) i agafo un autobus molt al principi de la linia i que comparteix parada amb altres dos linies de bus. I com acostuma a passar, coses de la llei de Murphy, el bus que esperes sempre és el darrer que passa. Clar, estava jo sol a la parada i, tot i que no vaig senyalar res, i fins i tot vaig fer que no amb el cap, tots dos busos que no em convenien van aturar-se sense obrir portes.

La pregunta és: ¿Com puc assenyalar-li al conductor d'un autobus que no vull pujar, per tant no cal que disminueixi la marxa ni que freni?