View Full Version : El fil dels ignorants: preguntes i respostes sobre qualsevol tema

Pages : [1] 2 3

Sky
November 27th, 2006, 08:16 PM
Recordeu el programa La Nit dels Ignorants de Catalunya Ràdio? Doncs aquest fil és el mateix: preguntes i respostes sobre qualsevol tema imaginable.

Per a participar només cal ser humil i acceptar la premissa que tots som ignorants, car no ho podem saber tot. :)

javi82
November 27th, 2006, 08:56 PM
Quina era la cançó de la capçalera de La nit dels ignorants?
Per a començar el fil posarem la pregunta q més es va repetir durant tot el programa :D

I la segona pregunta... pq se'l van carregar? q ara quan em toca quedar-me algun dia estudiant fins a altes hores d la matinada acabo escoltant Hablar por hablar i em traumatitzo amb les coses q explica la gent. :lol:

Antoi
November 27th, 2006, 09:48 PM
La cançó, pel que recordo, crec que era un tema dels beatles titulat Good Night. (Ara es quan demostro l'ignorant que sóc si m'he equivocat xDDDD)

Se'l van carregar simplement per ampliar el programa d'esports de la mitjanit. I van decidir fer un mix entre tots els programes que feien de matinada, així s'estalviaven costos. Crec que va ser una decissió errònia. La nit dels Ignorants era un programa prou original, lluny d'aquells programes de trucades de mitjanit on la gent hi explicava les seves penes.

Encara recordo la graella de matinada de Catalunya Ràdio de fa 10 anys. Al meu entendre, era magnífica. A les 12 la Nit dels Ignorants, amb Carles Cuní. A les 2, Ja és demà (m'encantava aquest títol), repàs a les notícies que ens trobariem l'endemà als diaris amb la participació dels oients; I a les 3, A cau d'orella, on els oients trucaven per debatre sobre un tema i només un parell de dies podien explicar les seves penes.

Fa uns dies em va venir una pregunta al cap que no sabia i vaig pensar: si encara existís la nit dels ignorants la plantejaria. Però ara no la recordo :(

Sky
November 27th, 2006, 10:09 PM
^^ Efectivament. Good Night - The Beatles. :D

Jo també trobo a faltar la Catalunya Ràdio d'abans, amb programes com aquest, el Catalunya Nit, No ho diguis a ningú, el Catalunya Màgica, etc. :cry:

Ara quasi sempre escolto RAC-1, i suposo que no dec ser l'únic "exiliat". :yes:

lude
November 27th, 2006, 11:33 PM
Per a participar només cal ser humil i acceptar la premissa que tots som ignorants, car no ho podem saber tot. :)

:|

Sky
November 27th, 2006, 11:37 PM
^^ Què? Jo sóc el primer ignorant. :D

lude
November 27th, 2006, 11:43 PM
^^ Efectivament. Good Night - The Beatles. :D

Jo també trobo a faltar la Catalunya Ràdio d'abans, amb programes com aquest, el Catalunya Nit, No ho diguis a ningú, el Catalunya Màgica, etc. :cry:

Ara quasi sempre escolto RAC-1, i suposo que no dec ser l'únic "exiliat". :yes:

^^ Sense que serveixi de precedent et dono la raó. :D A mi també m'agradava molt més CatRadio fa uns anys (con Ciu vivíamos mejor? :?).

Jo també m'he passat a RAC1, pero no 'exiliat' per motius polítics. Simplement pels continguts. De CatRadio ara només acostumo a sentir en Bassas (per mi encara està per sobre del Bosch), i poqueta coseta més.

"Shine"
November 27th, 2006, 11:44 PM
La pregunta que m'he fet més cops quan era petit i mai m'han donat una resposta: qui es va inventar que haguéssim de treballar/estudiar/etc...? I perquè?

"Desde luego" s'hi va lluïr :sleepy:

lude
November 27th, 2006, 11:46 PM
^^ Què? Jo sóc el primer ignorant. :D

No! No anava per tu! Però m'he hagut de posar tres punts de sutura a la llengua...

Sky
November 27th, 2006, 11:50 PM
No! No anava per tu! Però m'he hagut de posar tres punts de sutura a la llengua...

Llavors et refereixes als ignorants que ho són però no ho reconeixen? La veritat és que podríem fer una bona llista... :D

lude
December 5th, 2006, 07:22 PM
M'agradaria ressucitar aquest efímer fil (deu haver patit la mort sobtada del nounat):

Vull presentar una reclamació sobre una administració pública, però a més de fer-ho al mateix lloc, voldria presentar una còpia a algun organisme que s'encarregui de trametre queixes sobre les administracions en general. És a dir, alguna oficina de defensa del ciutadà davant de l'adminstració o quelcom semblant.

Algú sap si exsiteix aquesta oficina? :?

Mercès! :)

Bitxofo
December 5th, 2006, 07:29 PM
^^Em vols posar una reclamació?
:?
No t'he atès bé a l'aeroport avui?
:D

lude
December 5th, 2006, 11:40 PM
^^ Xiiiiiiiiii!!! :hug:

JarlehuBCN
December 6th, 2006, 12:55 AM
M'agradaria ressucitar aquest efímer fil (deu haver patit la mort sobtada del nounat):

Vull presentar una reclamació sobre una administració pública, però a més de fer-ho al mateix lloc, voldria presentar una còpia a algun organisme que s'encarregui de trametre queixes sobre les administracions en general. És a dir, alguna oficina de defensa del ciutadà davant de l'adminstració o quelcom semblant.

Algú sap si exsiteix aquesta oficina? :?

Mercès! :)

Pel que dius, ho mes semblant es el Defensor del Pueblo o Síndic de Greuges.

Per a problemes amb l'administració general de l'Estat: www.defensordelpueblo.es
Per a problemes amb l'administració de la Generalitat: www.sindicgreugescat.org
Per a problemes amb l'administració de l'Ajuntament de BCN: www.bcn.es/sindicadegreuges

:)

david_jim
December 6th, 2006, 01:10 AM
Exacte, el Síndic de Greuges seria a qui s'hauria de posar una reclamació perquè és qui supervisa les activitats de l'administració de la Generalitat, si fos per alguna cosa de l'administració de l'Estat seria el defensor del poble, tot i que es pot presentar al Síndic de Gregues, que donarà compte al Defensor del Poble i a l'interessat.

Jo vaig escoltar l'últim any de La Nit dels Ignorants, hi vaig trucar sovint, fins i tot vaig anar un dels últims dies a l'estudi de Catalunya ràdio. Una pena que el traguessin.

lude
December 6th, 2006, 01:24 AM
Exacte, el Síndic de Greuges seria a qui s'hauria de posar una reclamació perquè és qui supervisa les activitats de l'administració de la Generalitat, si fos per alguna cosa de l'administració de l'Estat seria el defensor del poble, tot i que es pot presentar al Síndic de Gregues, que donarà compte al Defensor del Poble i a l'interessat.

Jo vaig escoltar l'últim any de La Nit dels Ignorants, hi vaig trucar sovint, fins i tot vaig anar un dels últims dies a l'estudi de Catalunya ràdio. Una pena que el traguessin.

Clar! Tu ets el famosíssim David d'Alcorcón! La veritat és que a aquella època (crec que amb la Sílvia Tarragona) escoltava el programa prou sovint, però mai vaig arribar a sentir-te per antena. Ara, parlaven de tu gairebé a diari. Si eres més famós que la Monyos! ;)

lude
December 6th, 2006, 01:29 AM
^^ Per cert, gràcies a en David i el Jarlehu per la resposta. De fet, no crec que pel meu cas calgui arribar tan lluny. L'únic que volia era fer una reclamació a un organisme superior, per intentar pressionar-los a que em donin una resposta i evitar que la meva queixa s'arxivi i no em diguin res. Potser, si poso la reclamació a la conselleria corresponent ja n'hi ha prou. :)

lude
December 6th, 2006, 01:38 AM
Avui quan tornava en autobús de l'aeroport m'ha sorgit una pregunta: Com s'enumeren els portals dels xamfrans de l'Eixample de Barcelona? És a dir, una finca o una botiga en el xamfrà Urgell/Gran Via, la numeració de quin dels dos carrers seguirà? S'assigna arbitràriament a un o l'altre o depèn d'algun criteri objectiu (distància, orientació,...)? :?

david_jim
December 6th, 2006, 01:49 AM
Clar! Tu ets el famosíssim David d'Alcorcón! La veritat és que a aquella època (crec que amb la Sílvia Tarragona) escoltava el programa prou sovint, però mai vaig arribar a sentir-te per antena. Ara, parlaven de tu gairebé a diari. Si eres més famós que la Monyos! ;)

No, era el Joan Bosch. Si t'explico com va ser la primera trucada, em va tenir 12 minuts en antena preguntant-me que com havia après català, que si era de Madrid de tota la vida, i jo pensant "cony, que només vull fer una pregunta" xD

lude
December 6th, 2006, 01:55 AM
No, era el Joan Bosch. Si t'explico com va ser la primera trucada, em va tenir 12 minuts en antena preguntant-me que com havia après català, que si era de Madrid de tota la vida, i jo pensant "cony, que només vull fer una pregunta" xD

Ai sí, tens raó. Sempre em vaig quedar amb la curiositat de sentir-te perquè parlaven meravelles del teu català. No hi haurà cap mp3 a l'e-mule o algun youtube per escoltar-te? :D

Bitxofo
December 6th, 2006, 02:21 AM
Avui quan tornava en autobús de l'aeroport m'ha sorgit una pregunta: Com s'enumeren els portals dels xamfrans de l'Eixample de Barcelona? És a dir, una finca o una botiga en el xamfrà Urgell/Gran Via, la numeració de quin dels dos carrers seguirà? S'assigna arbitràriament a un o l'altre o depèn d'algun criteri objectiu (distància, orientació,...)? :?
Tenen doble numeració, per exemple, la mateixa porteria és:

Carrer Aragó, 222 i Passeig de Gràcia, 22.
(Aquest exemple és inventat, no existeix).
;)

david_jim
December 6th, 2006, 02:38 AM
^^ Mira, aquesta pregunta jo també me l'havia fet moltes vegades, em sembla que era a Roger de Llúria 34 amb Gran via no sé què que estaven posats els dos números i no sabia quin era el que corresponia de veritat, o potser no era aquí i m'estic confonent. Gràcies Bitxo ;)

Ai sí, tens raó. Sempre em vaig quedar amb la curiositat de sentir-te perquè parlaven meravelles del teu català. No hi haurà cap mp3 a l'e-mule o algun youtube per escoltar-te? :D

Jo tinc mp3's d'algunes trucades, però els tinc al meu ordinador només. Si vols algun demana-m'ho

lude
December 14th, 2006, 06:33 PM
Algú em pot dir a quines estacions de la província de Barcelona puc comprar bitllets de llarga distància (Arco i Euromed), a més de les de Sants, Psg. Gràcia i EdF? :?

Gràcies! :okay:

UT596001
December 14th, 2006, 07:39 PM
^^ Estacions... doncs diria que cap més. Només et sé dir que RENFE té una agència oficial (és a dir, només de RENFE) al carrer Indústria de Sabadell, prop de l'estació de RENFE de Sabadell-Centre. A Terrassa, segons l'Infotren, també tenen una agència al carrer Doctor Ullés, 58. A Badalona n'hi ha un altra al carrer Ignasi Loyola. I a Cerdanyola del Vallès n'hi ha una al carrer de darrera de l'estació (creuant el pont sota la via camí de Ripollet a mà dreta). El que dic són agències de RENFE, NO agències de viatge. Tingues en compte que a part de Barcelona només para l'estrella Costa Brava a Granollers en tota la província, i per tant en estacions només les venen a Barcelona ciutat, la resta de la província ens hem de conformar amb aquestes agències.

lude
December 14th, 2006, 07:50 PM
^^ Merci! :okay:

Saps si el preu a aquestes agències és mateix que a les guixetes? És que em nego a pagar més per treure'l per internet (quina barra! >( )

Bitxofo
December 14th, 2006, 08:10 PM
^^Les agències de viatges poden carregar 3€ per despeses de gestió, però és opcional.
;)

UT596001
December 14th, 2006, 08:11 PM
^^ Sí, és el mateix, a efectes de RENFE són una estació més.

Jo trec els meus bitllets sempre de l'Agència de Sabadell, que em surt més barat pagar el bitllet de la Vallesana que pagar la comissió de 3 euros que em cobra l'Agència de Viatges de Castellar. >(

UT596001
December 14th, 2006, 08:12 PM
^^Les agències de viatges poden carregar 3€ per despeses de gestió, però és opcional.
;)

Però que dic jo NO SÓN AGÈNCIES DE VIATGE!!! SÓN AGÈNCIES OFICIALS DE RENFE!!!

Per segon cop, dic que cobren el mateix que a la taquilla

Bitxofo
December 14th, 2006, 08:22 PM
^^No estava parlant amb tu, Robert!
:sleepy:

lude
December 14th, 2006, 08:24 PM
^^ Pau tius, Pau! (rollo Neil de 'Els Joves') :)

Suposo que el Bitxo parla de les agències de viatge convencionals i que la comissió que apliquen és opcional (per treure'n profit, vaja). No parlava de les agències oficials de RENFE. És així?

Sky
December 14th, 2006, 08:27 PM
^^ Li donen "vidilla" al fil. :D

Sky
December 14th, 2006, 09:11 PM
Com es fa una trucada a França? 0033 + el número, no?

Quants números té un fixe francès? :?

El meu tiet tolosà m'ha deixat un missatge al contestador perquè li truqui i crec que s'ha fet la pitxa un embolic dient-me els números. :D

Bitxofo
December 14th, 2006, 09:28 PM
Com es fa una trucada a França? 0033 + el número, no?

Quants números té un fixe francès? :?

El meu tiet tolosà m'ha deixat un missatge al contestador perquè li truqui i crec que s'ha fet la pitxa un embolic dient-me els números. :D
Sí, exemples de números francesos:

0033 1 22 44 55 66 ---> fix
0033 6 22 44 55 66 ---> mòbil
;)

Sky
December 14th, 2006, 09:35 PM
Sí, exemples de números francesos:

0033 1 22 44 55 66 ---> fix
0033 6 22 44 55 66 ---> mòbil
;)

Gràcies, Bitxo. :)

Pot ser que el número comenci per 04? :crazy: Tinc això:

(0033) 04 66 XX XX XX

lude
December 14th, 2006, 09:37 PM

(0033) 04 66 XX XX XX

Si no recordo malament, el zero inicial només s'ha de marcar des de França. Des de l'estranger no.

Sky
December 14th, 2006, 09:46 PM
^^ Gràcies, treient el zero he pogut trucar. :wink2:

Bitxofo
December 14th, 2006, 09:50 PM

(0033) 04 66 XX XX XX
Comença per 4, has de treure el zero des de l'estranger!
;)
Edito: arribo tard...
:dunno:

|MeL|
December 21st, 2006, 09:47 AM
tinc un dubte senyors professors.. ;)

respecte al nom del Hospital de Sant Pau, aqui Pau vol dir "Paz" o "Pablo"??

lude
December 21st, 2006, 11:20 AM
Pablo. Si fos 'Paz', seria Santa Pau, com una bonica població de la Garrotxa. ;)

Bitxofo
December 21st, 2006, 05:05 PM
tinc un dubte senyors professors.. ;)

respecte al nom del Hospital de Sant Pau, aqui Pau vol dir "Paz" o "Pablo"??
San Pablo.
;)
Con Paz sería:
Santa Pau.
:wink2:

Sky
December 24th, 2006, 06:02 PM
Curiositat pseudofriqui... Quina era l'estació d'enllaç de la sèrie homònima de TV3? N'era una inventada o una real? Quins serveis eren els que "s'enllaçaven"?

http://www.tv3.cat/mobils/sonitons/estacio-128.mp3

xavi83
December 25th, 2006, 05:48 AM
Be, doncs jo tinc una pregunteta :)
Primer...m'he de fer el pasaport urgentment, pero el meu dni me l'he deixat a 250km d'on estic ara :ohno: necesito el dni per ferme el pasaport?val amb el carnet d conduir o algo semblant?¿

Salutacions i bon nadal a tothom o casi tothom
Esta molt be, que torni encara que sigui daquesta manera el fil dels ignorants

Bitxofo
December 26th, 2006, 02:36 AM
^^Necessites obligatòriament el D.N.I. per fer-te el passaport!
:yes:
O la teva partida de naixement.
;)

Sky
December 28th, 2006, 11:29 PM
:spam1:

Curiositat pseudofriqui... Quina era l'estació d'enllaç de la sèrie homònima de TV3? N'era una inventada o una real? Quins serveis eren els que "s'enllaçaven"?

http://www.tv3.cat/mobils/sonitons/estacio-128.mp3

ÎNÃÐÄþTÅT
December 28th, 2006, 11:49 PM
Be, doncs jo tinc una pregunteta :)
Primer...m'he de fer el pasaport urgentment, pero el meu dni me l'he deixat a 250km d'on estic ara :ohno: necesito el dni per ferme el pasaport?val amb el carnet d conduir o algo semblant?¿

Salutacions i bon nadal a tothom o casi tothom
Esta molt be, que torni encara que sigui daquesta manera el fil dels ignorants

També pots na am el reguard de pèrdua del DNI q tel donen al moment i en 3 dies tens el passaport.

xavi83
December 29th, 2006, 05:22 PM
Moltes gracies, probare a veure k tal.
;)

UT596001
January 1st, 2007, 03:11 PM
:spam1:

Recordo la sèrie, però diria que era una d'inventada.

Sky
January 1st, 2007, 03:38 PM
^^ Jo no recordo quasi res però juraria que la suposada estació era de FGC.

(Bé, sent una sèrie de TV3 seria una mica rar que sortís una de Renfe :D ).

Hush
January 2nd, 2007, 01:19 AM
Es posible que algu pugui dur per sobrenom "destruint bcn" i no passi res?

Bcn
January 2nd, 2007, 02:46 AM
^^ Jo no recordo quasi res però juraria que la suposada estació era de FGC.

(Bé, sent una sèrie de TV3 seria una mica rar que sortís una de Renfe :D ).

Jajaja jo seguia molt la serie i segurissim que era plató, segur. Xq quan hi va haver l'incendi... XD. Pero tot i aixi , si no recordo malament era com una especie d'estació metro + trens de llarga distancia (del pal Sants), hi havien termometres de la L1 i L3 (no se si reals o inventats, pero segurissim que eren verd i vermell) :S, jajaj. A veure si la reposen pel 300

VISCA L'AINA CLOTET!!!!!!

Sky
January 2nd, 2007, 03:07 AM
^^ Feia de nena superdotada, no? No la seguia fidelment però me'n recordo d'alguns episodis... :yes:

@Hush: doncs no. Ja m'he posat en contacte amb ell.

Bcn
January 2nd, 2007, 01:12 PM
^^ si, mes o menys, deixem-ho en que estudiaba molt :)

Bcn
January 2nd, 2007, 01:14 PM
http://www.teatrenacional.com/qui_es_qui/aina_clotet.html

Bitxofo
January 2nd, 2007, 04:39 PM
Es posible que algu pugui dur per sobrenom "destruint bcn" i no passi res?
És la mateixa pregunta que vaig fer jo fa una setmana i encara espero resposta...
:(

lude
January 6th, 2007, 07:21 PM
Una pregunta molt del del dia:

De la fruita confitada que hi ha al tortell de reis, algú sap que coi és allò verd???

"Shine"
January 6th, 2007, 07:26 PM
Doncs ara que ho dius, coi, ni idea :?

A mí és que la fuita confitada... en fi :puke: NO LA SOPORTO!! xDDD
Quina manera d'espatllar un tortell xDD

lude
January 6th, 2007, 07:29 PM
^^ A mi tampoc m'agrada...

Per cert, m'ha tocat la faba. :lol:

Sky
January 6th, 2007, 07:32 PM
^^ A mi també, però no pagaré perquè sóc insolvent... :D:D

lude
January 6th, 2007, 07:42 PM
^^ Això és el que diuen tots, però segur que tens un bon pessic a Andorra :lol:

Sky
January 6th, 2007, 09:10 PM
^^ El màxim que tinc és una "Cuenta Naranja" amb 0,68 euros de saldo... :D

"Shine"
January 6th, 2007, 09:38 PM
0'68????? :O

Ja has calculat el que et donaran a finals d'any amb el 7% TAE??? Potser et dóna per finançar 1/8 de tortell. :D

Sky
January 6th, 2007, 09:46 PM
^^ De tota manera tinc el compte bloquejat perquè vaig introduir tres cops malament la clau... :pet:

lude
January 6th, 2007, 09:49 PM
^^ Aisss, cues de pansa... ;)

Bitxofo
January 7th, 2007, 01:16 AM
Una pregunta molt del del dia:

De la fruita confitada que hi ha al tortell de reis, algú sap que coi és allò verd???
Poma o pera?
A mi m'encanta la fruita confitada.
:drool:

lude
January 7th, 2007, 01:46 AM
^^ Mmmm, no ho sé. No en té el gust... :dunno:

Bitxofo
January 7th, 2007, 02:06 AM
^^Totes tenen gust de sucre amb sucre! xDDDDDDDDDDDDDD
:rofl:

"Shine"
January 7th, 2007, 03:53 AM
^^Totes tenen gust de sucre amb sucre!

Et descuides del sucre. :D:D:D

Sky
January 7th, 2007, 10:55 PM
De petit ma mare comprava llet en bosses, crec que de la marca ATO. Encara n'hi ha? :?

No cal dir que no era un format precisament pràctic... :D

lude
January 7th, 2007, 11:02 PM
^^ És veritat! Recordo la llet Minyó, jeje. :D

A casa un cop oberta la guardàvem a la nevera dins del pot de la Minipimer :lol:
I no eren pocs els cops que vessava...

Jo fa molt de temps que no les veig... :dunno:

Bitxofo
January 8th, 2007, 12:40 AM
De petit ma mare comprava llet en bosses, crec que de la marca ATO. Encara n'hi ha? :?

No cal dir que no era un format precisament pràctic... :D
És llet fresca, només aguanta un dia oberta i encara existeix, però no sé si ATO encara la fa...
La meva mare també la comprava!

Mitus
January 8th, 2007, 01:48 AM
Llet en bosses, fresca, sí que n'hi ha. Me la venen així a la granja, quan vaig a comprar-ne.
Sobre la fruita verda del tortell de reis, es síndria, en concret la pell de la síndria, si no vaig errat.

lude
January 16th, 2007, 10:31 PM
No sé si us passarà també a vosaltres o només a mí però, perque esternudem sempre com a mínim dues vegades seguides? :?

Antoi
January 17th, 2007, 12:25 AM
^^ Hi ha un amic meu que esternuda sempre tres cops seguits

Bitxofo
January 17th, 2007, 01:15 AM
No sé si us passarà també a vosaltres o només a mí però, perque esternudem sempre com a mínim dues vegades seguides? :?
No em passa.
:nono:

lude
January 17th, 2007, 01:16 AM
^^No sé, quan esternudo un sól cop sembla que no acabi de fer net. Em pica el nas i torno a esternudar un cop més. Poden ser més de dos, però normalment després del segon ja em calmo. :dunno:

No em passa.

El nombre d'esternuts deu ser un valor individual característic, com les empremtes digitals. :D

Sky
January 17th, 2007, 10:18 PM
Torno a tindre problemes amb números de telèfon rars. :D

M'han trucat des d'aquest número quan no hi era a casa: 01 76 60 XX XX.

Però el més estrany de tot és que una veu enregistrada m'ha deixat un missatge al contestador. :crazy: Té el to de veu típic de "el número marcado no se encuentra disponible...", però dit d'aquesta manera:

Le titi paa ein coggespondance se vus vuandre. :D:D

Suposo que és francès, però no estic segur del tot. :dunno:

Alguna idea?

lude
January 17th, 2007, 10:52 PM

:rofl: :rofl: :rofl:

Això de titi no em sona gaire a francès. :D

He trobat que el 1767 és el prefix de Dominica, així que pot ser d'aquest o d'una altra petita antilla.

Si és així, segurament es tracta d'alguna llengua criolla. ;)

Sky
January 17th, 2007, 11:02 PM
^^ :eek2:

Jo he provat de cercar al Google combinacions amb els números i m'han sortit telèfons de Mèxic, Bèlgica i Suïssa (amb aquests dos darrers encara seria factible perquè allà hi ha zones francòfones).

Què volen aquesta gent, que truquen de matinada? :dunno:

lude
January 17th, 2007, 11:08 PM
Sí, pero en cas de telèfons de Bèlgica i Suïssa t'hauria de sortir abans 032 i 041, respectivament. ;)

Jo crec que deu ser algun lloc del Carib, potser no un Estat, sinó una possessió.

A veure si t'han trucat des de Montserrat! :lol:

Bitxofo
January 18th, 2007, 12:01 AM
Torno a tindre problemes amb números de telèfon rars. :D

M'han trucat des d'aquest número quan no hi era a casa: 01 76 60 XX XX.

Però el més estrany de tot és que una veu enregistrada m'ha deixat un missatge al contestador. :crazy: Té el to de veu típic de "el número marcado no se encuentra disponible...", però dit d'aquesta manera:

Suposo que és francès, però no estic segur del tot. :dunno:

Alguna idea?
T'han trucat amb una tarja telefònica internacional, amb codi PiN.
;)
La veu deia:
"Ne quittez pas, un correspondant vous viendra" = "No pengi, un teleoperador arribarà"
:wink2:

Sky
January 18th, 2007, 12:06 AM
^^ :master:

"Ne quittez pas, un correspondant vous viendra"

Això ja és una altra cosa. :D

lude
January 18th, 2007, 02:09 AM
^^ Sky, segur que jugant al joc del telefon eres la bomba. :rofl:

Bitxofo
January 18th, 2007, 02:25 AM
^^ :master:

"Ne quittez pas, un correspondant vous viendra"

Això ja és una altra cosa. :D
Què estaries fent... :sly:
xDDDDD
:naughty:

Antoi
January 20th, 2007, 01:43 PM
Fa temps que tinc una qüestió al cap referent a l'aeroport de Barcelona i la seva àrea...

Es parla que està ubicat en una zona humida formada pel delta del llobregat i tal però... per més que em miro i remiro els mapes no veig cap delta enlloc... On és el delta del llobregat?

I per cert, antigament el riu Ter, al seu tram final, tenia dos braços que desembocava al mar, un que ho feia a la platja de Pals (per on ho fa actualment) i l'altre que ho feia més amunt de l'Estartit i que actualment es coneix com el Ter Vell, ja que va ser dessecat. Això no és cap delta, no?

Bitxofo
January 20th, 2007, 05:20 PM
^^Qué no veus el delta?
:crazy:
Suposo que estàs de broma...
:jk:
Mira la línia de costa, fa una corba bastant ampla, tot això és el delta. Que algú pengi un mapa!
;)

Antoi
January 21st, 2007, 03:22 PM
^^ Pues segueixo sense veure un delta... :lol:

Una altra cosa... en qui us fa pensar la cara d'aquesta senyal?

http://imagenes.solostocks.com/media/6/1/3/media_1426316.jpg

Jo és que cada cop que la veig m'imagino en Woody Allen...

david_jim
January 21st, 2007, 07:00 PM
^^ Sembla Wally

El delta no vindria a ser això més o menys?

http://img265.imageshack.us/img265/5872/delta4xp.jpg

Sky
January 21st, 2007, 07:51 PM
^^ A mi també m'ho sembla. :D També podria ser un professor/científic boig...

lude
January 22nd, 2007, 01:58 AM
Jo diria que el Delta del Llobregat correspon aproximadament a aquests terrenys:
http://img100.imageshack.us/img100/2488/delta9pe.jpg (http://imageshack.us)

Bitxofo
January 22nd, 2007, 05:01 AM
^^Exacte!!

Danzig
January 22nd, 2007, 12:51 PM
el costat esquerre coincideix, el dret va encara una mica més al nord: fins la "n" de Cornellà i fins el punt vermell de L'Hospitalet, i d'aquí cap a Montjuïc.

Totes les ciutats (nuclis antics) es troben aliniades, menys El Prat, que és just al mig

http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/varios/img279.jpg

Sky
January 22nd, 2007, 05:10 PM
Per què hi ha spammers (parlo dels de la vida real :D ) que creuen necessari dipositar-te quinze fulletons iguals a la bústia? :?

Danzig
January 22nd, 2007, 05:18 PM
^^ perquè cobren per fulletó col·locat, no pas per bústia

Sky
January 22nd, 2007, 05:30 PM
^^ Una altra teoria és que si els fulletons són molt finets costa més dipositar-los un per un que no grapadet per grapadet. :D

Edito: què faig contestant les meues pròpies preguntes? :? :D

Bitxofo
January 22nd, 2007, 06:06 PM
^^ perquè cobren per fulletó col·locat, no pas per bústia
Conec gent que em comptes de repartir-los, llençava els fulletons a contenidors d'escombraries i després apa: a cobrar! xDDD

UT596001
January 22nd, 2007, 06:15 PM
^^ Ja podrien ser tots així i alliberar-nos del martiri de tots els fulletons inútils de propaganda que t'inutilitzen la bústia.

Sky
January 22nd, 2007, 06:32 PM
^^ A les comunitats de veïns civilitzades (la meua no, clarament) hi ha una única bústia per a la propagada. Algú s'encarrega d'entrar els fulletons a dins, els deixa ben plegats i qui vol n'agafa un. :yes:

lude
January 22nd, 2007, 06:47 PM
^^ A la meva hi ha una bústia per això, però és el carter qui l'aprofita per deixar-hi les cartes enlloc de picar i fer-ho a les bústies de dins. :bash:

Sky
February 2nd, 2007, 05:13 PM
FiRA

Quin problema hi ha entre el Bitxo i les is majúscules? :?

lude
February 2nd, 2007, 05:24 PM
Per cert: que vol dir el 2 del CC Gran Via 2? :?

Bitxofo
February 2nd, 2007, 06:01 PM
Quin problema hi ha entre el Bitxo i les is majúscules? :?

Molt observador...
:eek:
M'agraden les i am el puntet, no les que són un palet i semblen una ela!
:ohno:

Bitxofo
February 2nd, 2007, 06:03 PM
Per cert: que vol dir el 2 del CC Gran Via 2? :?
No vol dir res!
És una mania del propietari, igual que Plaza Norte 2, a Madrid, que també és seu.
;)
P.S.: Confesso que jo també li tinc "fília" al número 2...
:runaway:

Sky
February 9th, 2007, 02:00 AM
Una altra: per què els cosmètics i els productes com gels, xampús, desodorants, etc. porten sempre un requadre amb els ingredients en anglès? :?

lude
February 9th, 2007, 04:27 PM
^^ No n'estic segur, però crec que es posen en anglès com a llengua estandard, per a que la gent de tot le món que tingui al·lèrgia a algun dels productes els pugui identificar en qualsevol llengua que estigui etiquetat el producte.

bauer666
February 10th, 2007, 05:54 PM
Vale, supongo que este es el hilo adecuado (perdón por mi catalán pero es muy de oído)

Algú em pot informar de quina es la manera mes fàcil i barata d'anar des de la estació de Camp de Tgn fins a Sant Vicenç de Calders?
Crec que no hi a rodalies, ¿no?

grácies

Bitxofo
February 10th, 2007, 07:06 PM
^^Bus a Tarragona y allí bus o RENFE a Sant Vicenç de Calders.
;)

Danzig
February 12th, 2007, 12:27 PM
^^ No n'estic segur, però crec que es posen en anglès com a llengua estandard, per a que la gent de tot le món que tingui al·lèrgia a algun dels productes els pugui identificar en qualsevol llengua que estigui etiquetat el producte.

és això

bauer666
February 13th, 2007, 02:37 AM
^^Bus a Tarragona y allí bus o RENFE a Sant Vicenç de Calders.
;)

Gracies maco!

UT596001
February 13th, 2007, 11:54 PM
^^ Eso sería una odisea: para empezar la estación de bus de Tarragona está en una punta de la ciutad, y la de RENFE en otra.

A parte que es un rodeo de narices.

Mi recomendación es clara: tira de taxi.

Otra opción es bus hasta Valls, y allí tren hasta St.Vicenç de Calders. Almenos en Valls la estación de buses está cerca de la de tren, pero hay muy pocos trenes.

Confide
February 14th, 2007, 11:06 PM
per què no passa l'ave per un altre carrer per evitar la Sagrada Família..

Bitxofo
February 15th, 2007, 02:28 AM
^^Pq no el volen fer passar sota habitatges amb gent.

Danzig
February 15th, 2007, 12:00 PM
per culpa dels veïns del carrer Mallorca

bauer666
February 15th, 2007, 06:30 PM
^^ Eso sería una odisea: para empezar la estación de bus de Tarragona está en una punta de la ciutad, y la de RENFE en otra.

A parte que es un rodeo de narices.

Mi recomendación es clara: tira de taxi.

Otra opción es bus hasta Valls, y allí tren hasta St.Vicenç de Calders. Almenos en Valls la estación de buses está cerca de la de tren, pero hay muy pocos trenes.

Bueno, si voy con tiempo puedo aprovechar para dar una vuelta por Tarragona, que no he estado nunca, lo cual tiene delito, porque he estado veinte veces en Calafell, Salou, Cambrils... (En cambio, visitar Valls, pues no me parece muy excitante, vamos :D)

UT596001
February 15th, 2007, 06:39 PM
^^ Si no vas cargado de maletas, pues es una buena idea pues para ir a pie desde la estación de autobuses de Tarragona hasta la de tren tienes que atravesar todo el centro de Tarragona.

Cuéntale unos 20 minutos a pie entre estación y estación.

Bitxofo
February 15th, 2007, 07:19 PM
Bueno, si voy con tiempo puedo aprovechar para dar una vuelta por Tarragona, que no he estado nunca, lo cual tiene delito, porque he estado veinte veces en Calafell, Salou, Cambrils... (En cambio, visitar Valls, pues no me parece muy excitante, vamos :D)
^^Buena idea, la Tarragona romana es preciosa y Patrimonio de la Humanidad por la UNESCO.
;)

Antoi
February 15th, 2007, 11:16 PM
Una pregunta sobre els radars de trànsit.

Els radars fixos estan convenientment senyalitzats però ara bé... funcionen en ambdues direccions? És a dir, Quan et trobes el radar de cara, a l'altra banda de carretera, et faria una foto si vas a més del permès?

Hi ha una manera molt senzilla d'esbrinar-ho, però tampoc voldria començar a perdre punts del carnet tontament :D

|MeL|
February 16th, 2007, 02:48 PM
Algú em sap dir on es pot fer l'examen First Certificate d'Anglès a Barcelona? merci! ;)

UT596001
February 16th, 2007, 05:22 PM
Una pregunta sobre els radars de trànsit.

Els radars fixos estan convenientment senyalitzats però ara bé... funcionen en ambdues direccions? És a dir, Quan et trobes el radar de cara, a l'altra banda de carretera, et faria una foto si vas a més del permès?

Hi ha una manera molt senzilla d'esbrinar-ho, però tampoc voldria començar a perdre punts del carnet tontament :D

Diria que sí, ja que a Castellar, quan es va instal·lar el primer radar al km 4,8 de la B-124 el radar estava senyalitzat tant en sentit Castellar (que és on està instal·lat) com en sentit Sabadell.

lude
February 16th, 2007, 10:19 PM
Algú em sap dir on es pot fer l'examen First Certificate d'Anglès a Barcelona? merci! ;)

Has de mirar a http://www.britishcouncil.org/es/spain-exams-barcelona.htm

Del 26/02 al 02/03 s'obre el període d'inscripció per a la convocatòria de juny.

Els exàmens escrits (Reading, Writing i Use of English) es fan un matí a la Farga de L'Hospitalet, mentre que l'oral i el listening són a l'Institut Britànic del Carrer del Císter, molt a prop del CosmoCaixa.

|MeL|
February 17th, 2007, 02:17 AM
^^ merci lude :)

|MeL|
March 10th, 2007, 09:48 PM
on es situa això a barcelona??

http://i128.photobucket.com/albums/p190/Melzi_08/241.jpg

"Shine"
March 10th, 2007, 10:08 PM
Al final de la Diagonal, on aquesta xoca amb el mar.

Per això el barri s'anomena Diagonal Mar, és on es va fer tot lo del Fòrum 2004, nous parcs, l'edifici Fòrum (el triangular blau), el nou Palau de Congressos de Catalunya i més gran d'Espanya, el futur nou Zoo Marí, noves platges, etc :)

|MeL|
March 10th, 2007, 10:41 PM
^^ :okay: gràcies!

teniu més fotos de la Diagonal Mar aqui posades al forúm? m'ha agradat molt :yes:

Danzig
March 12th, 2007, 12:24 PM
^^ Gaudeix

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=226173

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=10192538&postcount=1

Sky
March 12th, 2007, 12:51 PM
Una pregunta: d'on surt el 7 de "Regió 7"? :?

lude
March 12th, 2007, 01:18 PM
^^ La Regió VII era la vegueria de la Generalitat Republicana que incloïa les comarques del Bages, Berguedà, Anoia i Solsonès.

Sky
March 12th, 2007, 01:24 PM
^^ Gràcies. :yes:

lude
March 16th, 2007, 03:47 PM
De cop avui m'han pujat uns 30 posts al marcador.

Què ha passat? :?

Sky
March 16th, 2007, 03:56 PM
^^ Estem netejant el fòrum de fils sobre política portant-los al subfòrum dels moderadors, on els missatges pugen el comptador, però demanarem que el Jan ens obri un fòrum "contenidor" on això no passi. :wink2:

És a dir, que alguns que ara tenen 1.000 missatges passaran, com aquell qui diu, a tindre'n zero. :D

lude
March 16th, 2007, 04:00 PM
^^ Quin és el sub-fòrum dels moderadors?

Sky
March 16th, 2007, 04:09 PM
^^ Les principals comunitats d'SSC tenen un fòrum privat per als seus moderadors, on poden discutir les normes, les eventuals sancions a aplicar, etc.

Al nostre li diem "Conspiródromo". :D

Com a nota curiosa tots els moderadors poden llegir i participar en tots els fòrums privats de moderadors, a més del Ying i el Yang, que són els fòrums generals dels moderadors de SSC (prop d'un centenar, si no m'erro).

A part de tot això encara hi ha un altre fòrum privat al que només hi poden accedir els administradors, és a dir, en Jan i quatre o cinc persones més. :eek:

Bitxofo
March 16th, 2007, 06:43 PM
^^Li diré a JAN que em faci sots-administrador! :cool:

Sky
March 16th, 2007, 06:48 PM
^^ Els administradors poden modificar cosetes com el comptador de missatges.

Seria ficar la guilla a vetllar per les gallines... :rofl:

http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Dibujo.jpg

:D:D:D

Antoi
March 16th, 2007, 08:22 PM
Podrieu fer un making off en plan: un dia a la vida d'un moderador :lol:

Per cert, que son les emoticones que surten a la part de sota de la imatge? On hi ha el punt verd, les targetes...

Sky
March 16th, 2007, 08:50 PM
^^ Fent clic a la icona de l'ordinador puc veure l'adreça IP i el hostname de l'ordinador des del qual s'ha enviat el missatge, sempre que s'hagi dipositat dins la meua jurisdicció (el fòrum espanyol).

Les targetes són per aplicar "sancions". Les "sancions" serveixen per advertit un foraire del seu mal comportament i per mantindre una mena de "log" visible a tots els moderadors. Això per nosaltres no té masa utilitat perquè el fòrum està molt seccionant regionalment, amb equips de moderadors dedicats a grups de foraires relativament petits. Si tots els moderadors ens haguéssim de cuidar de tots i cadascun dels 90.000 membres del fòrum segurament ens vindria bé una eina per saber si estem tractant amb un reincident o per evitar advertir/castigar dues vegades a algú per la mateixa malifeta :D.

Curiosament, puc "sancionar" qualsevol foraire d'SSC, sigui d'on sigui. Això ha generat certs problemes amb alguns moderadors que van aplicar sancions (i encara ho fan) per missatges escrits fora de les seues respectives jurisdiccions.

Antoi
March 16th, 2007, 09:52 PM
^^ Per tant jo dec tenir alguna d'aquestes "sancions" :D

Sky
March 16th, 2007, 09:57 PM
^^ No, tu vas passar pel brig sense sanció prèvia... Per tant no ha quedat rastre d'aquest fet. :D

Antoi
March 16th, 2007, 10:10 PM
:banana: :banana: :banana: :banana:

El crim perfecte!!! Ara només falta eliminar els testimonis i ningú se'n recordarà :lol:

Bitxofo
March 18th, 2007, 03:16 PM
^^ Fent clic a la icona de l'ordinador puc veure l'adreça IP i el hostname de l'ordinador des del qual s'ha enviat el missatge, sempre que s'hagi dipositat dins la meua jurisdicció (el fòrum espanyol).

Les targetes són per aplicar "sancions". Les "sancions" serveixen per advertit un foraire del seu mal comportament i per mantindre una mena de "log" visible a tots els moderadors. Això per nosaltres no té masa utilitat perquè el fòrum està molt seccionant regionalment, amb equips de moderadors dedicats a grups de foraires relativament petits. Si tots els moderadors ens haguéssim de cuidar de tots i cadascun dels 90.000 membres del fòrum segurament ens vindria bé una eina per saber si estem tractant amb un reincident o per evitar advertir/castigar dues vegades a algú per la mateixa malifeta :D.

Curiosament, puc "sancionar" qualsevol foraire d'SSC, sigui d'on sigui. Això ha generat certs problemes amb alguns moderadors que van aplicar sancions (i encara ho fan) per missatges escrits fora de les seues respectives jurisdiccions.
Ja som 90.000 membres a SSC?
:eek2:
Erem 30.000 al 2005 i 50.000 al 2006!!
:eek::eek:

Sky
March 18th, 2007, 03:51 PM
En realitat seríem 104.709 si a 15.000 usuaris no els haguessin expulsat o esborrat de la base de dades per inactivitat. :D

Sky
March 18th, 2007, 04:28 PM
Tinc un dubte per a gent experta en matèria energètica: quanta quantitat d'energia es perd durant el seu transport a través una línia d'alta tensió? És una quantitat important? :?

Bitxofo
March 18th, 2007, 10:24 PM
^^Un 13,2547896856478954213022% :jk:
Ara seriosament:
Pregunta-li a l'ANNU!
;)

Sky
March 22nd, 2007, 09:32 PM
Hi ha algun electricista a la sala? :?

Se m'ha espatllat l'interruptor de la meua habitació i voldria canviar-lo jo... Ara, no tinc ni idea d'instal·lacions elèctriques i no vull enrampar-me. :D

He tret el vell i vec tres cables: dos grisos i un de marró. Això vol dir que és un commutador o un interruptor? Són les dues menes d'interruptors que vaig veure al Carrefour :D .

Hush
March 22nd, 2007, 10:01 PM
Algú em pot dir per què Sky no respon als meus privats ?

lude
March 22nd, 2007, 10:05 PM
^^ Jeje, jo també li he enviat un parell en els darrers dies i tampoc m'ha contestat, cosa que m'estranya molt perquè sempre té el 'contestador' engegat. :D

Sky
March 22nd, 2007, 10:12 PM
^^ Ja tindreu aviat una resposta adequada a ambdós. :wink2:

Hush
March 22nd, 2007, 10:17 PM
Gràcies! :)

lude
March 22nd, 2007, 10:22 PM
Ok Sky! :okay:

Encara esteu de mudances?

Confide
March 22nd, 2007, 10:27 PM
Algú sap quina desnivell hi ha entre l'estació de les Planes i Pl. Catalunya? Bueno, no desnivell, a quina alçada estan les dues parades... és que a vegades els FGC del vallès semblen trens cremalleres perquè van pujant tota l'estona :)

Vox
March 22nd, 2007, 11:31 PM
^^ Acabo de recordar el suplici matinal d'anar a l'Autònoma amb els S2!

Era molt relaxant a nivell freak, sobre tot la tornada al migdia (i si era divendres, millor :D) però d'anada se'm feia molt llarg, especialment aquesta pujadeta que dius jaja

Vox

dirdam
March 22nd, 2007, 11:40 PM
Hi ha algun electricista a la sala? :?

Se m'ha espatllat l'interruptor de la meua habitació i voldria canviar-lo jo... Ara, no tinc ni idea d'instal·lacions elèctriques i no vull enrampar-me. :D

He tret el vell i vec tres cables: dos grisos i un de marró. Això vol dir que és un commutador o un interruptor? Són les dues menes d'interruptors que vaig veure al Carrefour :D .

A la teva habitació tens dues claus per encendre la llum? És estrany... Si tens tres cables és un commutador, però un commutador només és necessari quan vols encendre/apagar la llum des de dos llocs diferents.

En resum, segons el cas et calen:

Una clau ---> Un interruptor (2 cables)
Dues claus ---> Dos commutadors (3 cables)
Tres claus ---> Dos commutadors (3 cables) i un interruptor creuat (4 cables)

Sky
March 23rd, 2007, 01:13 PM
^^ Gràcies, Dirdi. :yes:

Tinc tres claus... De fet dormo a l'habitació "matrimonial" dels pares, la més gran de totes. :D

lude
March 23rd, 2007, 04:29 PM
^^ A la meva habitació hi ha dos: un al costat de la porta i un altre al costat del llit. Creia que això era el normal a la majoria d'habitacions. :?

entfe001
March 25th, 2007, 12:58 PM
Algú sap quina desnivell hi ha entre l'estació de les Planes i Pl. Catalunya? Bueno, no desnivell, a quina alçada estan les dues parades... és que a vegades els FGC del vallès semblen trens cremalleres perquè van pujant tota l'estona :)
Uns 80 metres aproximadament (Sarrià: 105m, Peu del Funicular: 185m).

Font: Hipermapa

Per altra banda, crec que la rampa màxima supera el 4% però no n'estic segur, ho hauria de contrastar.

entfe001
March 25th, 2007, 01:05 PM
Perdó, ara m'adono que preguntaves per les Planes i no per Peu del Funicular, però ja posats...

Sarrià: 105m
Peu del Funicular: 185m (+80 respecte l'anterior)
Baixador de Vallvidrera: 235m (+50 respecte l'anterior)
Les Planes: 220m (-15 respecte l'anterior)

Globalment hi ha una diferència de 115 metres, si bé és més alta l'estació de Baixador de Vallvidrera.

UT596001
March 25th, 2007, 06:00 PM
Uns 80 metres aproximadament (Sarrià: 105m, Peu del Funicular: 185m).

Font: Hipermapa

Per altra banda, crec que la rampa màxima supera el 4% però no n'estic segur, ho hauria de contrastar.

Si no mal recordo la rampa en aquest tram és de 43 mil·lèssimes, que crec que equival a un 43 per mil.

entfe001
March 25th, 2007, 06:50 PM
Si no mal recordo la rampa en aquest tram és de 43 mil·lèssimes, que crec que equival a un 43 per mil.
43 mil·lèsimes és 43 x 10^(-3) = 0,043

43 per (cada) mil és 43 / 1000 = 0,043, de la mateixa forma que 50 per cent o 50% és 0,5 = 1/2.

El que no recordo és si el mil fa referència a l'altre catet del triangle rectangle (desplaçament pla) o bé a la hipotenusa (desplaçament real).

Confide
March 26th, 2007, 12:26 PM
Perdó, ara m'adono que preguntaves per les Planes i no per Peu del Funicular, però ja posats...

Sarrià: 105m
Peu del Funicular: 185m (+80 respecte l'anterior)
Baixador de Vallvidrera: 235m (+50 respecte l'anterior)
Les Planes: 220m (-15 respecte l'anterior)

Globalment hi ha una diferència de 115 metres, si bé és més alta l'estació de Baixador de Vallvidrera.

Gràcies per contestar! :lovethem:

Sky
March 26th, 2007, 10:31 PM
http://www.e-noticies.com/curiositats/curiositats-20714.html

Algú sap on és això? Si és que existeix de veritat, clar... :D

Confide
March 26th, 2007, 10:40 PM
Em sembla, i espero, que no sigui a Catalunya... :D potser a la Xina o així...

dirdam
March 28th, 2007, 12:34 AM
^^ Gràcies, Dirdi. :yes:

Tinc tres claus... De fet dormo a l'habitació "matrimonial" dels pares, la més gran de totes. :D

Entès, llavors tens a l'habitació dos commutadors i un interruptor creuat. Si el que se t'ha espatllat té tres cables és un commutador (l'interruptor creuat en té 4 cables). El més habitual és col·locar l'interruptor creuat a l'entrada de l'habitació i els dos commutadors un a cada costat del llit.

Sky
March 28th, 2007, 09:56 PM
^^ Ho provaré a veure... :yes:

Si em quedo fregit nomeneu-me el Dirdi de successor... :D

dirdam
March 28th, 2007, 11:01 PM
^^ Ho provaré a veure... :yes:

Si em quedo fregit nomeneu-me el Dirdi de successor... :D

Uf, no vull pas el teu càrrec. Tu ja ho fas prou bé. ;)

Quan canviïs el commutador és possible que t'emboliquis amb els cables. No et preocupis, ves provant diferents posicions dels cables fins que funcioni des de les tres claus, no trencaràs res. Només vigila de no enrampar-te quan els manipulis.

Llegeix aquesta pàgina, està prou ben explicats tots els casos possibles, amb esquemes i tot.

http://personal.iddeo.es/javiarias/Electri5.htm

Bitxofo
March 29th, 2007, 12:03 AM
@CEL:
Si en Dirdi no vol el teu càrrec, m'ofereixo voluntari per una petita suma... xDDD

dirdam
March 29th, 2007, 08:02 PM
^^ Això mai, estic disposat a ser jo moderador per tal que no ho siguis tu. :tongue:

:D:D:D:D

Sky
March 29th, 2007, 11:28 PM
Llegeix aquesta pàgina, està prou ben explicats tots els casos possibles, amb esquemes i tot.

http://personal.iddeo.es/javiarias/Electri5.htm

Gràcies, la veritat és que la pàgina és molt interessant. :yes:

L'interruptor que tenia sembla prehistòric amb l'aspecte que tenen els moderns. :O

dirdam
March 29th, 2007, 11:50 PM
^^ Has començat amb un commutador espatllat i ja et veig canviant la instal·lació elèctrica de tota la casa. :D

entfe001
March 30th, 2007, 05:18 PM
Es comença així i s'acaba robant el coure de la catenària :rofl:

Sky
March 30th, 2007, 05:31 PM
Doncs de moment vaig poder amb una presa de TV, tot descobrint a què ve el "co" de coaxial. :D

dirdam
March 31st, 2007, 01:49 PM
Es comença així i s'acaba robant el coure de la catenària :rofl:

Què m'has de dir. Jo vaig començar amb un disc dur espatllat que vaig canviar sense haver obert un ordinador en la meva vida. Vaig continuar fent-me dos ordinadors sencers tot solet. I he acabat sortint amb la propietària d'una botiga d'informàtica. Potser seré el proper Bill Gates... :D

Sky
April 16th, 2007, 08:27 PM
Què et pot passar si tens el DNI caducat? Et poden multar o alguna cosa per l'estil? :?

entfe001
April 16th, 2007, 10:53 PM
Què m'has de dir. Jo vaig començar amb un disc dur espatllat que vaig canviar sense haver obert un ordinador en la meva vida. Vaig continuar fent-me dos ordinadors sencers tot solet. I he acabat sortint amb la propietària d'una botiga d'informàtica. Potser seré el proper Bill Gates... :D
Psché, jo vaig començar jugant amb un disquet que feia el burro i vaig acabar marcant com a sectors defectuosos els que em donava la reial gana modificant manualment la FAT :crazy:

entfe001
April 20th, 2007, 05:39 PM
Algú sap si podria trobar per Internet algun mapa amb senders de petit recorregut del Gironès i comarques veïnes? Als que he trobat fins ara només hi surten els GR.

Gràcies.

Bitxofo
April 22nd, 2007, 06:29 PM
Què et pot passar si tens el DNI caducat? Et poden multar o alguna cosa per l'estil? :?
Quan el vagis a renovar, et posaran una multa de uns 4 euros (si no han apujat el preu).

xussep80
April 23rd, 2007, 12:34 AM
Quan el vagis a renovar, et posaran una multa de uns 4 euros (si no han apujat el preu).

Jo me'l vaig renovar el 2006 i el tenia caducat des del 2003.... No em van multar. Vaig anar a Balmes a fer el tràmit i prou. No obstant, la renovació del DNI de per sí té una taxa, que cal pagar tant si el tens caducat com si no el tens. La renovació és gratuïta si t'han robat i portes la pertinent denúncia de la policia.

UT596001
April 23rd, 2007, 04:18 PM
^^ Jo també el vaig renovar una vegada que el tenia 2 mesos caducat i només em van cobrar la taxa corresponent, tal i com tu dius.

dirdam
April 23rd, 2007, 08:29 PM

Com ja t'han dit, això és fals, i pots comprovar-ho a la web de la DGP.

http://www.policia.es/cged/dni/tasas.htm

lude
April 23rd, 2007, 08:35 PM
^^ Corroboro: 3 mesos caducats i no multa. :yes:

Bitxofo
April 24th, 2007, 03:24 AM
^^ Corroboro: 3 mesos caducats i no multa. :yes:
Jo el tenia caducat feia 3 anys i Sí que em van posar multa, digueu el que digueu, CONY!
:gaah:

Danzig
April 24th, 2007, 09:29 AM
Penseu que el Bitxo té una edat i pot estar parlant d'una altra Era :D

lude
April 25th, 2007, 04:22 PM
Quines ciutats catalanes havien tingut tramvia? :?

UT596001
April 25th, 2007, 05:14 PM
Quines ciutats catalanes havien tingut tramvia? :?

Diria que, a part de Barcelona, només el Montgat-Tiana (urbà fins el 1930 quan Montgat es va independitzar de Tiana) i el Mataró-Argentona que sé que hi havien expedicions parcials Mataró-Barri de Cerdanyola.

Danzig
April 25th, 2007, 05:23 PM
^^

http://www.tramvia.org/tb/tb-pag-material.htm

Bitxofo
April 25th, 2007, 06:09 PM
Diria que, a part de Barcelona, només el Montgat-Tiana (urbà fins el 1930 quan Montgat es va independitzar de Tiana) i el Mataró-Argentona que sé que hi havien expedicions parcials Mataró-Barri de Cerdanyola.
Badalona també tenia tramvia, oi?

Mitus
April 25th, 2007, 09:11 PM
A més de les que heu esmentat, hi va haver la línia d'amplada mètrica de Barcelona fins a Badalona, que evidentment també passava per Sant Adrià, i la línia Badalona Montgat. A Tarragona també va funcionar durant un breu període de temps. També n'hi va haver una altre a Tortosa, que anava fins a Roquetes. Podeu consultar el següent link:

http://perso.wanadoo.es/assotram/tramcatala.html

Ah, i també hi ha el tramvia de Gratallops!!!!

http://perso.wanadoo.es/tramgrat/catala.html

lude
April 25th, 2007, 09:14 PM
Pel que he vist a la pàgina d'ASSOTRAM (http://http://perso.wanadoo.es/assotram/tramcatala.html), també hi va haver a Tarragona i entre Tortosa i Roquetes, però a tracció animal.

És estrany que altres ciutats importants com Reus, Sabadell o Manresa no en tingueren. :dunno:

dirdam
April 25th, 2007, 11:06 PM
Jo el tenia caducat feia 3 anys i Sí que em van posar multa, digueu el que digueu, CONY!
:gaah:

És que tenir-lo caducat de 3 anys deu estar contemplat al codi penal. T'haurien d'haver ficat a la garjola... :D

ricasa25
April 26th, 2007, 12:52 PM
Tinc un dubte important des de fa bastant temps:

La pregunta es... fins a quin punt es ilegal baixarse musica d'internet?¿ (per exemple e-mule)

Fa poc van condemnar a un noi austriac a 4 anys de preso per teni emagatzemades 400 pelicules baixades d'internet.

No se exactament si la legislacio espanyola es mes bondadossa...crec que si, perque llegint La Ley dee Propiedad Intelectual (articulo 31) vaig interpretar que per convertirse en delicte has de distribuirlos o treure'n algun profit.

De totes maneres m'agradaria que aportessiu tanta informacio com sapiguessiu, es un tema que ens toca a tots, A TOTS. (Si hi ha algu que no es baixi musica gratuitament queda exclos del DE TOTS :) )

Sky
April 26th, 2007, 01:01 PM
^^ Crec que baixar-se música i pel·lícules és legal, però videjocs o programes informàtics -si no disposes de l'original- no ho és.

entfe001
April 26th, 2007, 01:48 PM
^^ En el cas del programari informàtic no es pot posar tot al mateix sac, sinó que s'ha de consultar en cada cas el contracte de cada programa (l'EULA).

Els programes sota llicència GPL es poden distribuir mitjançant xarxes P2P sense cap mena de problema legal (i molts es distribueixen així per alleugerir la càrrega que suporten els servidors HTTP/FTP tradicionals). En altres programes comercials el que està prohibit és redistribuir-lo. Com que el protocol ed2k permet l'enviament de dades abans d'haver rebut la totalitat del fitxer que s'està descarregant, es pot considerar que s'exerceix una distribució no autoritzada del programari.

Parlant d'EULAs, un altre dubte: molts d'aquests contractes, quan se't mostren en pantalla perquè els acceptis, especifiquen que en cas de no estar-hi d'acord has de retornar el programari per rebre la devolució total de l'import pagat, però per altra banda les botigues d'informàtica especifiquen que el programari no és retornable (en tot cas canviable per un d'igual per mal funcionament del suport en què està enregistrat). Així doncs, en el supòsit de comprar un programa d'ordinador que contingui una clàusula que no vulgui assumir, què passa?

Sky
April 28th, 2007, 10:09 PM
El tema del DNI ho deia perquè em caduca el mes que ve i voldria esperar-me a l'arribada del DNI electrònic, que crec que a Catalunya s'instaurarà el setembre.

Sky
May 3rd, 2007, 08:35 PM
Una altra pregunta... Quan demanes un duplicat d'una targeta (en aquest cas de La Caixa) et mantenen la data de caducitat que té, no? Ho dic perquè tinc la meua feta un nyap i em caduca d'aquí pocs mesos, i si em puc estalviar la comissió i el haver-me de desplaçar a l'oficina... millor que millor. :D

Bitxofo
May 3rd, 2007, 11:33 PM
^^Et mantenen la data de caducitat, però La Caixa cobra 3 o 4€ de comissió per fer-te un duplicat si encara no ha caducat, excepte si és robatori o pèrdua.
Digues que l'has perduda!
;)

Sky
May 3rd, 2007, 11:36 PM
^^ Gràcies pel consell, ho faré així. :colgate:

ricasa25
May 5th, 2007, 03:30 AM
A que huelen las nubes ?¿ :crazy: :crazy: :crazy:

Fora conyes, encara que et puguis suposar la olor (cap), ho has comprovat ?¿ :crazy:

Danzig
May 7th, 2007, 11:21 AM
algú sap que vol dir el codi policial 470?

lude
May 7th, 2007, 11:25 AM
^^ Estàs ficat en 'trata de blancas'??? :eek:

:D :jk:

Danzig
May 7th, 2007, 11:58 AM
Aquest matí a l'estació de Mollet-Sant Fost hi havia una parella de mossos a l'andana (a vegades hi ha) i han rebut una trucada. Un d'ells ha dit: rebut 4-70, anem cap allà.

i han marxat :dunno:

lude
May 7th, 2007, 12:00 PM
^^ I no pot ser el codi de l'interlocutor? :?

Sky
May 7th, 2007, 12:40 PM
Jo diria que és el codi de la base, seria com dir "rebut, quarter general". :D

Antoi
May 7th, 2007, 04:08 PM
^^ El dia que sigui Mosso d'Esquadra us ho podré aclarir :D

Jo m'inclino que sigui com dir "corto y cierro", o bé el que ha dit l'sky.

Sky
May 7th, 2007, 04:12 PM
Jo és que sóc molt aficionat a les sèries de policies, i allà quan una patrulla es fica en contacte amb la central diuen "H50 para MAI 100" o una cosa per l'estil,. :D

Antoi
May 7th, 2007, 04:18 PM
Ara no se si ho fan, però abans els Mossos s'identificaven amb Xaica tal a Central, canvi. (a les sèries diuen: charlie uno, cambio xD)

lude
May 15th, 2007, 06:49 PM
Ha tornat a baixar el comptador. :dunno:

És degut als canvis al fòrum valencià? :?

Sky
May 15th, 2007, 06:53 PM
^^ És possible. La Barraca és un fòrum "off-topic" i els missatges escrits allà -encara que siguin antics-, no fan "pujar" el comptador.

D'altra banda això també passa amb el "El Contenedor" (visible només per als moderadors), un subfòrum on hem ficat tots els fils "esborrats" al llarg dels darrers anys. :D

Bitxofo
May 15th, 2007, 08:47 PM
^^ És possible. La Barraca és un fòrum "off-topic" i els missatges escrits allà -encara que siguin antics-, no fan "pujar" el comptador.

D'altra banda això també passa amb el "El Contenedor" (visible només per als moderadors), un subfòrum on hem ficat tots els fils "esborrats" al llarg dels darrers anys. :D
Serà per això que avui he perdut 1.000 "posts" més...
:sly:

Sky
May 27th, 2007, 05:01 PM
Avui he descobert què passa quan algú introdueix una targeta caducada en un caixer automàtic... :D

entfe001
May 27th, 2007, 05:04 PM
Il·lustra'ns :D

Bitxofo
May 27th, 2007, 05:04 PM
Avui he descobert què passa quan algú introdueix una targeta caducada en un caixer automàtic... :D
Se la queda el C.A., igual que les robades!

Sky
May 27th, 2007, 05:06 PM
^^ Exacte. Tinc una Blue Joven del BBVA caducada de fa uns mesos i dic... bé, la ficarem a veure si encara tinc un cèntim a la llibreta... però no he tingut el gust de descobrir-ho. :D

Ara, la pregunta ignorant seria saber què passara amb aquesta targeta. :? I si algú que vingui després de mi encara podrà fer servir el caixer... :D

Bitxofo
May 27th, 2007, 05:16 PM
^^No passa res, el caixer la guarda al seu "dipòsit de targes" i la resta de la gent pot continuar operant al C.A.
;)
A la teva oficina tens la nova tarja esperant-te.

TECliège
May 27th, 2007, 05:29 PM
^^No passa res, el caixer la guarda al seu "dipòsit de targes" i la resta de la gent pot continuar operant al C.A.
;)
A la teva oficina tens la nova tarja esperant-te.

També se les empassa si després de fer l'operació, quan diu "reculli la seva targeta" i emet un senyal sonor, i passats alguns segons no l'agafes. Per evitar que marxis oblidant-la i algú que vingui després se l'emporti.

Si vas el dia següent a l'oficina potser pots recuperar-la peròs i trigues més díes també l'anul·len.

dirdam
May 27th, 2007, 06:28 PM
^^ Un cop una màquina automàtica de bitllets de Rodalies es va empassar la meva targeta a l'estació de l'Hospitalet. Quan me l'havia de retornar no va sortir del tot, jo no la podia agafar i al cap d'una estona se la va empassar. Vaig haver de buscar algú que obrís la màquina i em tornés la targeta.

xussep80
May 28th, 2007, 12:38 AM
A mi també se'm va empassar la tarja un caixer de la Caixa a Granada. La tenia caducada de feia dos o tres mesos, i no me n'havia adonat. Vaig anar a un dels oficinistes d'aquella oficina, van obrir el caixer i me la van retornar.

lude
June 4th, 2007, 05:49 PM
Algú sap amb quina freqüència passen els darrers combois de la L5?

Arribo a Sants a les 23:45 i he d'agafar l'últim tren cap a Sant Cugat que passa per Provença a les 00:17. Segons TMB l'últim metro des de Sants arriba a Diagonal a les 00:16 (massa just!) i no sé si arribaria a agafar un metro anterior.

Espero que no haver-me d'esperar al nitbús de la 01:30! :bash:

Sky
June 13th, 2007, 11:35 PM
Aquest vespre hem tingut "pollastre" a casa. Es veu que ha caigut un tros del sostre d'un balcó al carrer i han vingut els bombers i han tallat un tram de carrer amb tanques. La veritat és que no sé de qui és el tros, però tots els sostres semblen cascadets per culpa de la humitat... :dunno:

La pregunta: qui és responsables dels sostres de cada balcó? del seu veí, del veí de dalt o de la comunitat? El nostre està força fotudet, però no li hem fet res. Si està com està és per culpa del veí de dalt, que té quantitat de plantes i com és lògic les rega periòdicament... :dunno:

Mitus
June 14th, 2007, 12:49 AM
^^ Els terrats, les façanes i les escales són elements comuns i el responsable és la comunitat de propietaris. Si l'Ajuntament de Lleida actua com el de Barcelona, dintre de poc temps us arribarà un requeriment perquè arregleu la façana (la comunitat de propietaris, és clar).

"Shine"
June 14th, 2007, 01:22 AM
Ni requeriments ni romanços.

Us vindrà el mateix Àngel Ros amb un equip de GEOS i amb la seva majoria absoluta i us obligarà a arreglar la façana pel bé de la metròpoli lleidatana :D:D

Danzig
June 14th, 2007, 01:14 PM
^^ Els terrats, les façanes i les escales són elements comuns i el responsable és la comunitat de propietaris. Si l'Ajuntament de Lleida actua com el de Barcelona, dintre de poc temps us arribarà un requeriment perquè arregleu la façana (la comunitat de propietaris, és clar).

provisionalment solen posar una xarxa verda, als meus pares els hi van posar

Sky
June 14th, 2007, 01:38 PM
Us vindrà el mateix Àngel Ros amb un equip de GEOS i amb la seva majoria absoluta i us obligarà a arreglar la façana pel bé de la metròpoli lleidatana :D:D

:master: :master: :master:

Si ho decideix Lo Faraó segur que és pel nostre bé. :D

Bé, ens han dit que tenim quinze dies per arreglar la façana del bloc... però anit va pujar la veïna de baix (que ens té mania i a més està com una cabra) donant-nos la culpa a nosaltres dels fets. :sleepy:

Sky
June 20th, 2007, 02:38 PM
És il·legal llançar el cadàver d'un gos al contenidor? I llançar-lo a la fracció orgànica? :D

No tinc gos ni cap altre animal de companyia... És simple curiositat :D

Antoi
June 22nd, 2007, 11:51 PM
Una pregu:

sabeu si hi ha alguna web que recopili les memòries de les infraestructures que publica GISA? Es que estic buscant el projecte de desdoblament entre Palafrugell i Palamós per per veure què coi estan fent (pur frikisme xD)

I si em dirigís a GISA, m'enviarien a pastar fang o estan obligats a facilitar-ho?

Danzig
June 25th, 2007, 12:16 PM
prova http://web.archive.org/web/*/http://www.gisa.es

és un treball de "xinos" per què la cerca no funciona (només troba documents actuals)

javi82
June 26th, 2007, 10:03 PM
I si em dirigís a GISA, m'enviarien a pastar fang o estan obligats a facilitar-ho?

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques té una biblioteca (http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/cat/documentacio/centre/index.jsp) oberta al públic, on es poden consultar tot tipus de coses. Jo hi vaig anar un cop nomès per pura curiositat a donar-li una ullada a un estudi de viabilitat de l'ampliació de l'L11 fins a Barberà del Vallès :shifty: i van ser molt atents i amables, i a més em van fotocopiar tot el q vaig voler sobre l'estudi aquest que vaig estar veient.

Així q si t'és possible, sempre es pot provar d'anar-hi ;)

Sky
June 26th, 2007, 11:51 PM
He de renovar el DNI i em fa molta mandra fer cua a la comissaria de Lleida (va sortir al diari que normalment hi ha una cua de 100 persones).

:badnews:

Pots renovar-lo a qualsevol comissari d'Espanya encara que no et canviïs de domicili, no?

Encara aniré a Saragossa a renovar-lo, que allà ja tenen DNI electrònic i te'l fan en una sola visita. :cheers:

entfe001
June 26th, 2007, 11:52 PM
^^ Pots fer-te'l a qualsevol comissaria. Jo estic empadronat a Girona i me l'he renovat a Barcelona i a Badalona.

De fet, tinc com a objectiu vital renovar-me'l cada vegada a una població diferent :D

Bitxofo
June 27th, 2007, 03:22 AM
He de renovar el DNI i em fa molta mandra fer cua a la comissaria de Lleida (va sortir al diari que normalment hi ha una cua de 100 persones).

:badnews:

Pots renovar-lo a qualsevol comissari d'Espanya encara que no et canviïs de domicili, no?

Encara aniré a Saragossa a renovar-lo, que allà ja tenen DNI electrònic i te'l fan en una sola visita. :cheers:
Si vols passaport, tinc "endoll" a l'aeroport de BCN i te'l faig en 20 min.

Danzig
June 27th, 2007, 11:29 AM
^^ doncs jo necessito un pel meu viatge de noces :D

lude
July 4th, 2007, 09:01 AM
Suposo que deu ser força variable però, quant fa de mitjana l'alçada d'una planta d'un edifici? :?

Bitxofo
July 4th, 2007, 03:38 PM
Suposo que deu ser força variable però, quant fa de mitjana l'alçada d'una planta d'un edifici? :?
Uns 4 metres aprox.
;)

Danzig
July 4th, 2007, 04:20 PM
^^ els residencials uns 3.5 i els d'oficines entre 4 i 4.5

entfe001
July 4th, 2007, 04:30 PM
^^ 3,12 metres la planta on visc jo (de terra a terra del pis de dalt)

Sky
July 4th, 2007, 06:05 PM
El meu només fa 2,50 de terra a sostre. :dunno:

Booze
July 4th, 2007, 10:31 PM
^^ Pots fer-te'l a qualsevol comissaria. Jo estic empadronat a Girona i me l'he renovat a Barcelona i a Badalona.

De fet, tinc com a objectiu vital renovar-me'l cada vegada a una població diferent :D

:lol: Jo crec que me'n faré un dels nous, molen més i no vaig quedar bé a la foto de l'actual

Bitxofo
July 5th, 2007, 12:31 AM
El meu només fa 2,50 de terra a sostre. :dunno:
El meu pis té el sostre a 3 metres d'alçada, i és de 1850!
:eek:

Sky
July 5th, 2007, 12:53 AM
^^ Sembla que els pisos antics eren més alts... El de la meua padrina també té el sostre altíssim.

Bé, és lògic: menys alçada de cada pis = més plantes :D

entfe001
July 5th, 2007, 12:34 PM
:lol: Jo crec que me'n faré un dels nous, molen més i no vaig quedar bé a la foto de l'actual
A la foto de la meva última renovació semblo un terrorista :bash:

Danzig
July 5th, 2007, 01:09 PM
^^ a mi em van posar la foto inclinada, els fills de p.uta (no tenen un altre nom)

lude
July 6th, 2007, 09:35 AM
^^ els residencials uns 3.5 i els d'oficines entre 4 i 4.5

Gràcies! :okay:

Això és l'espai diàfan, entre el terra i el sostre, o inclou la part estructural?

Danzig
July 6th, 2007, 09:52 AM
^^ de terra a terra

lude
July 20th, 2007, 02:00 PM
Als productes d'higiene personal i cosmètics apareix el dibuix d'un pot obert, on posar 12M, 24M o 30M (els que jo he vist).

Algú sap que indica aquest símbol? :?

Sky
July 20th, 2007, 02:24 PM
^^ És la data de caducitat una vegada obert l'envàs. 12M = 12 mesos.

Jo tampoc no ho sabia fins fa poc. :D

lude
July 20th, 2007, 02:52 PM
^^ Ok merci. :)

Bitxofo
July 20th, 2007, 06:34 PM
^^Difícil de deduir, oi?
Broma!

Danzig
July 20th, 2007, 06:45 PM
aprofito:

qué vol dir j/k ???

Sky
July 20th, 2007, 06:48 PM
Just kidding.

Bitxofo
July 20th, 2007, 08:29 PM
aprofito:

qué vol dir j/k ???
Jódete kabrón = només bromejant = broma
PERDÓ!! xDD
:lol:

Booze
July 23rd, 2007, 12:54 AM
Jo pensava que volia dir jo-king XDDDD mai vaig entendre el perquè de l'slash / fins ara :lol:

lude
July 23rd, 2007, 01:19 AM
^^ I-dem XD

Danzig
July 23rd, 2007, 12:23 PM
que cabrón!

(llegit per Queco Novell)