View Full Version : Amsterdam: Overamstel

Pages : 1 [2]

Alargule
November 20th, 2010, 12:12 PM
Wat een armoe! Aangewezen zijn op een metrostation, of op bussen..:ohno:

Kijk toch eens wat een dichtheid dat Overamstel krijgt, dat verdient een tram. Mojito schetst een goed beeld. Je moet niet denken in stations ("er is al een station in de buurt") maar in verbindingen.

Vreemde redenatie. Je legt bijvoorbeeld niet uit waarom een bus- of metroverbinding gelijk staat aan armoe en - naar ik eruit mag opmaken - een tramverbinding niet. Dat is op zijn best een naïeve aanname.
Verder is een station volgens mij toch ook onderdeel van een verbinding - een metroverbinding in dit geval. Overamstel ligt vlakbij de stations Spaklerweg en Overamstel. Vanaf die twee stations vallen alle overige stations van het Amsterdamse metronet te bereiken. Betere verbindingen kun je je volgens mij niet wensen.

Overamstel dreigt een enclave te worden...

Zie hierboven. Twee metrostations op loopafstand vanwaaruit je verbindingen met alle overige stations van het metronet hebt. Plus overstappen vanaf die stations op alle tramlijnen van het Amsterdamse tramnet :)

Vanuit Overamstel moet je snel de Rivierenbuurt in kunnen, en verder Zuid in. Scheelt zo honderd euro of meer op de prijs voor een vierkante meter woonoppervlak aldaar.

Ik zie niet in waarom een dure tramlijn moet worden aangelegd enkel om bewoners van Overamstel 100 euro meer de vierkante meter te laten betalen. Preek je hier een beetje voor eigen parochie misschien (de projectontwikkelaar)?

Omgekeerd wordt de Rivierenbuurt er ook aantrekkelijker van, want de basis voor het voorzieningenniveau in bijv. de Rijnstraat wordt verhoogd. Want ook dat: waar moeten die Overamstellaars straks naar de Appie?

Als dat gebied voldoende in ontwikkeling komt, dan bouw je daar toch een buurtsuper?

Alleen al om die reden is er tenminste een fietsbrug nodig.

Je kunt zodadelijk met de fiets langs de Spaklerweg zó naar de Berlagebrug fietsen. Daarnaast heb je de route Heusweg - Johan Muyskenweg - Utrechtsebrug.
Maar wellicht dat een extra fietsbrug op den duur wel zo handig is, als al die Overamstelnaren besluiten met de fiets hun boodschappen te gaan doen bij de Appie in de Rivierenbuurt. Noemen we 'm de Appie-Amstelbrug! :)

Grumpey
November 20th, 2010, 03:20 PM
Ach laat die tram maar zitten, met dit soort plannen zoals op die plaatjes staan zal het gebied toch nooit echt heel geweldig worden heb ik zo'n voorgevoel.

kna
November 21st, 2010, 01:05 PM
Vreemde redenatie. Je legt bijvoorbeeld niet uit waarom een bus- of metroverbinding gelijk staat aan armoe en - naar ik eruit mag opmaken - een tramverbinding niet. Dat is op zijn best een naïeve aanname.
Verder is een station volgens mij toch ook onderdeel van een verbinding - een metroverbinding in dit geval. Overamstel ligt vlakbij de stations Spaklerweg en Overamstel. Vanaf die twee stations vallen alle overige stations van het Amsterdamse metronet te bereiken. Betere verbindingen kun je je volgens mij niet wensen.
...
Maar wellicht dat een extra fietsbrug op den duur wel zo handig is, als al die Overamstelnaren besluiten met de fiets hun boodschappen te gaan doen bij de Appie in de Rivierenbuurt. Noemen we 'm de Appie-Amstelbrug!
Een bus, dat is "Noord", een bovengrondse metro is "Zuidoost", een tram is "Zuid". Nou, wat denk je dat die mensen willen?
Die metro brengt je naar je plekken waar je niet wil zijn: OV-knooppunten vanwaar je weer verder moet. De tram brengt je direct waar je wil zijn: die typisch Amsterdamse gezellige stadsstraten waar alles is.
Overamstel moet mentaal bij Zuid worden getrokken, daar hebben de bewoners zo 100 euro per m2 extra voor over, als het niet meer is. In Zuid ligt de prijs op 5000 euro/m2, in Noord en Zuidoost misschien op 3000/m2. Met 100/m2 kom je een heel end om die trambaan/brug aan te leggen. Daar wordt geen projectontwikkelaar rijker van, het is meer een kwestie van een samenwerking tussen Grondbedrijf en GVB.
En in ieder geval inderdaad graag de Appie-Amstelbrug, want de Utrechtsebrug is te naargeestig en te hoog en brug van Berlage is teveel om en te druk.

mojoland
November 21st, 2010, 04:54 PM
http://i50.tinypic.com/2m64jdl.jpg

Waarom kiezen ze niet voor deze versie? ^^
Ik vind de nieuwe versie eerlijk gezegd niet zo aantrekkelijk uitzien.. :ohno: Wel een mooie hoogte maar jammer van het design.

MMario
November 21st, 2010, 08:34 PM
Waarom kiezen ze niet voor deze versie? ^^
Ik vind de nieuwe versie eerlijk gezegd niet zo aantrekkelijk uitzien.. :ohno: Wel een mooie hoogte maar jammer van het design.

Heel zonde als het niet het gele ontwerp wordt.
Het grijs/groene ontwerp is niets vernieuwend aan!

bthj
November 21st, 2010, 09:50 PM
Een bus, dat is "Noord", een bovengrondse metro is "Zuidoost", een tram is "Zuid". Nou, wat denk je dat die mensen willen?
Die metro brengt je naar je plekken waar je niet wil zijn: OV-knooppunten vanwaar je weer verder moet. De tram brengt je direct waar je wil zijn: die typisch Amsterdamse gezellige stadsstraten waar alles is.
Overamstel moet mentaal bij Zuid worden getrokken, daar hebben de bewoners zo 100 euro per m2 extra voor over, als het niet meer is. In Zuid ligt de prijs op 5000 euro/m2, in Noord en Zuidoost misschien op 3000/m2. Met 100/m2 kom je een heel end om die trambaan/brug aan te leggen. Daar wordt geen projectontwikkelaar rijker van, het is meer een kwestie van een samenwerking tussen Grondbedrijf en GVB.
En in ieder geval inderdaad graag de Appie-Amstelbrug, want de Utrechtsebrug is te naargeestig en te hoog en brug van Berlage is teveel om en te druk.

waar wil je die brug plaatsten dan en op welke straat wil je de brug doen aansluiten. het moet wel een logische route opleveren en er ook rekening mee houden dat de Amstel bij de Omval op zijn breedst is.

Го́голь
November 21st, 2010, 10:03 PM
Bovendien verkracht je dan ook een van de mooiste stukjes van de Amstel. Erg onzalig plan.

bthj
November 21st, 2010, 10:05 PM
terwijl het ook een drukke route is voor de binnenvaart. die brug zal dus of hoog moeten zijn of vaak open staan.

Silly_Walks
November 21st, 2010, 11:56 PM
terwijl het ook een drukke route is voor de binnenvaart. die brug zal dus of hoog moeten zijn of vaak open staan.

Inderdaad, ALS er een tram komt, zal die over de Utrechtsebrug moeten.

Killswitch
November 22nd, 2010, 12:36 AM
Kna moet eens de situatie vanuit de lucht bekijken. Dan ziet hij dat het nergens op slaat om over het breedste deel van de Amstel een nieuwe dure brug te gaan bouwen. Er liggen tenslotte al 2 bruggen in de buurt die perfect geschikt zijn als verbinding tussen Overamstel en Oud Zuid. Daarnaast verpest een nieuwe brug het hele mooie waterfront wat Overamstel straks krijgt.

Dat je je vervolgens ook vast houdt aan de tram, als enige vervoersmiddel die naar de gezellige stads straten gaat, laat in mijn ogen al zien dat je geen visie hebt. Er zijn zoveel leuke plekken waar de bewoners van Overamstel kunnen vertoeven in het bereik van allerlei soorten middelen van vervoer. Een van die plekken is het waterfront in hun eigen buurt. Daarnaast kan je met de metro naar Weesperplein, waar je vervolgens op de 10 kan stappen om naar het Leidscheplein te gaan. Of je rijdt door en stapt uit op de Nieuwe Markt, wat maar een klein stukje van de Dam en de andere oudste delen van Amsterdam ligt. Amsterdam is klein, remember? Je bent overal zo, met een beetje flexibiliteit.

Sky Scraper
November 22nd, 2010, 09:05 AM
^^
Ik snap het punt van Kna wel. Vanuit de Van der Pekbuurt in Amsterdam Noord ben je ook in no-time via de pont in het centrum, en toch is het IJ op de één of andere manier voor veel mensen een gigantische psychologische barriere die maakt dat Noord een heel stuk minder populair is dan de overkant van het water. Ik kan me voorstellen dat toekomstig Overamstel-bewoners zich toch enigzins afgezonderd gaan voelen.

Wat nog jammerder is, is dat de verkaveling (net zoals in Noord) haaks op het waterfront is gericht en ik niet het gevoel krijg dat het waterfront als grote stedenbouwkundige kwaliteit wordt gezien. Het eerste dat ik zou intekenen als ik een plan mocht maken voor Overamstel is een brede promenade van de Spaklerweg tot aan de Joan Muyskenweg, met hoogbouw erlangs en veel voorzieningen in de plint. Het studentenblok en je sociale huurwoningen van corporaties daarachter vul je toch wel...

bthj
November 22nd, 2010, 10:37 AM
een pontje vanaf het MLK-park naar de overkant zou misschien wel aardig zijn..

Alargule
November 22nd, 2010, 11:18 AM
Ach, als ik kijk naar wat kna hier oreert, dan is het 'm er waarschijnlijk meer om te doen om de discussie een beetje op te drijven dan dat 'ie echt met een serieus voorstel komt. Hoop ik althans :)

Dat gezegd hebbende, denk ik dat je wel degelijk eens goed moet kijken naar een betere ontsluiting van Overamstel in de vorm van vaste-oeververbindingen. Meeste potentieel heeft daarbij een route parallel aan de Utrechtsebrug. Daar zou je een mooie fiets- en voetgangersbrug naast kunnen leggen. Over het kanaal dat Overamstel dan nog scheidt van de Utrechtsebrug kun je ook een verbrede brug aanleggen, bijv. naast de brug in het verlengde van de Korte Ouderkerkerdijk. Je zou ook de weg die vanaf de Spaklerweg naar het bedrijventerrein ten zuiden van het projectgebied kunnen verbreden en doortrekken naar een aansluiting met de Muyskenweg. Heb je meteen een perfecte aansluiting op de s110, en ligt het Mercure Hotel ook niet meer zo geïsoleerd. Handig voor hotelgasten die met de metro de stad in willen.

kna
November 22nd, 2010, 10:22 PM
waar wil je die brug plaatsten dan en op welke straat wil je de brug doen aansluiten. het moet wel een logische route opleveren en er ook rekening mee houden dat de Amstel bij de Omval op zijn breedst is.
Ik denk aan een lage beweegbare brug die schuin over de Amstel gaat, van ZO naar NW. Aanlanding in Overamstel net ten noorden van dat haventje, aanlanding in Zuid in MLK-park op 150 meter van de Utrechtsebrug. De route is dus gericht op de Rijnstraat en de westelijke Kennedylaan.

Drukte op Amstel lijkt me geen argument: die boten komen ook de noordelijker gelegen, veel drukkere, ook betramde stadsbruggen tegen.
Rivierschoon lijkt me ook geen argument: de brug komt dichtbij de nogal lelijke Utrechtsebrug.

Ik geef toe: er is nog wel uitdaging om een zo groot mogelijke overspanning te maken met een zo slank mogelijke constructie. Voor een fietsbrug niet zo'n probleem, maar voor die tram vraagt dat wat creativiteit. Omdat je ook een bovenleiding moet accommoderen is een netkousachtige constructie misschien een idee, en meteen een eye-catcher.

Wuppeltje
November 22nd, 2010, 11:00 PM
Een veel belangrijker argument is geld. Aangezien de intentie er is om de Nieuwe Utrechtseweg om te bouwen tot stadstraat, is het logischer om bij een eventuele doortrekking de tram ook over de Utrechtsebrug te laten gaan. Qua fietsverbinding is het logischer om verbeteringen te treffen en bijvoorbeeld nog een extra bruggetje over de insteekhaven te maken om het toekomstig woongedeelte van beide gebieden meer met elkaar te koppelen.

Een extra brug over de Amstel kost een hoop geld direct naar de Rivierenbuurt. Je gaat dwars door het Beatrixpark en vervolgens kom je midden in een woonbuurt uit met geen enkele logische weg in dat stuk, dan de President Kennedylaan die er haaks opstaat. Vrij ver van grootstedelijke voorzieningen. Niet bepaald ideaal en logisch. Daarnaast is dit een van de armere gedeelte van Amsterdam Zuid, waarmee de mogelijkheid tot opwaardering tegenvalt.

Го́голь
November 23rd, 2010, 12:01 AM
Ach, als ik kijk naar wat kna hier oreert, dan is het 'm er waarschijnlijk meer om te doen om de discussie een beetje op te drijven dan dat 'ie echt met een serieus voorstel komt.

Dat is ook mijn indruk van veel posts van kna.

kna
November 23rd, 2010, 09:36 AM
^^
Mijn stijl is vaak inderdaad bewust prikkelend, maar mijn intenties zijn meestal serieus. Dat door die stijl de intentie soms niet meer serieus wordt genomen neem ik voor lief.

Terug naar Overamstel, @Wuppeltje:
Je komt niet zomaar in een woonbuurt uit, maar bij de Rijnstraat.
Inderdaad is die hoek van de Rivierenbuurt niet de kapitaalkrachtigste, maar het blijft Zuid, en bovendien zullen door het koppelen van de oude wijk en de nieuwbouwwijk beide wijken profiteren, met upgrading van die oude buurt als mogelijk gevolg.
Brug kost geld, maar mijn punt was dus dat die brug ook waarde genereert. De uitdaging is waardevermeerdering en kosten bijelkaar te brengen. Ik zie bewoners straks geen opdracht geven voor een brug, dus het lijkt me meer iets voor het Grondbedrijf.

Alargule
November 23rd, 2010, 10:24 AM
^^ Met het creëren van een nieuwe oeververbinding, danwel uitbreiden van de bestaande ben ik het ook met je eens. Zie ook mijn eerdere post op deze pagina ;)
Van een tram blijf ik zeggen dat dit onnodig is. Deze kan alleen een ontsluitende functie hebben als deze in Overamstel eindigt. Dan creëert een verlenging geen meerwaarde, want het gebied wordt zodadelijk al goed ontsloten door de metro.

Rietendak
November 23rd, 2010, 04:17 PM
Volgens de plannen komt er een winkelcentrum aan de zuid-west kant van de nieuwe wijk.
Rivierenbuurt ten zuiden van Roosevelt/Vrijheidslaan is vooralsnog een hoop treurigheid, dus zo nodig lijkt die verbinding me ook niet.

the runner
November 23rd, 2010, 11:35 PM
Hier even een kaartje om de discussie even te verduidelijken.
Een nieuwe weg tussen de Utrechtseweg en de Gooiseweg lijkt mij wel handig om het gebied voor de auto`s te ontsluiten.
http://i52.tinypic.com/2zi8o0o.png

kna
November 24th, 2010, 10:28 AM
^^ Met het creëren van een nieuwe oeververbinding, danwel uitbreiden van de bestaande ben ik het ook met je eens. Zie ook mijn eerdere post op deze pagina ;)
Van een tram blijf ik zeggen dat dit onnodig is. Deze kan alleen een ontsluitende functie hebben als deze in Overamstel eindigt. Dan creëert een verlenging geen meerwaarde, want het gebied wordt zodadelijk al goed ontsloten door de metro.

Tja, Alargule, ik denk dat we het fundamenteel oneens zijn over de mate waarin metro een gebied ontsluit. M.i. is een metro niet in zijn eentje een totaaloplossing voor het OV maar slechts een toevoegende laag aan een gelaagd OV-net. Zoals elke type OV een laag toevoegt. Tram en bus zijn fijnmaziger dan metro, dat kan de metro nooit vervangen.
OK, in de suburb kan je het je niet veroorloven om veel lagen op te bouwen, en is een buurtontsluiting al snel 1-dimensionaal: van en naar de binnenstad. Maar in een stedelijke omgeving kan het wel en verhoogt het ook de stedelijkheid van de omgeving: dat je niet alleen maar een OV-verbinding hebt van/naar de stad, maar dat je meer kanten op kan, omringende buurten in. Daarom vind ik alleen metro "armoedig". Je degradeert de buurt tot suburb.

bthj
November 24th, 2010, 10:43 AM
dat is een heel slecht plan en ook niet nodig. de ontluiting voor de wijk is met de auto via de s 110 en 111 al meer dan uitstekend. dit zou alleen maar sluipverkeer trekken. de metro over de kruislaan, zeeburg en dan naar ijburg valt weer beter te begrijpen.

Cymen
November 24th, 2010, 12:50 PM
Hier even een kaartje om de discussie even te verduidelijken.
Een nieuwe weg tussen de Utrechtseweg en de Gooiseweg lijkt mij wel handig om het gebied voor de auto`s te ontsluiten.

Volgens mij krijg je dan heel veel sluipverkeer vanaf de A2/A10 die bij file naar de ring Noord moeten.

kna
November 24th, 2010, 12:58 PM
dat is een heel slecht plan en ook niet nodig. de ontluiting voor de wijk is met de auto via de s 110 en 111 al meer dan uitstekend. dit zou alleen maar sluipverkeer trekken. de metro over de kruislaan, zeeburg en dan naar ijburg valt weer beter te begrijpen.

Ik neem aan dat je het over de nieuwe weg van Runner hebt, en niet over mijn tramvoorstel.
Die weg lijkt mij ook niets. Er is m.i. geen behoefte aan een doorgaande weg daar in die hoek.

bthj
November 24th, 2010, 01:04 PM
zo is het.

the runner
November 24th, 2010, 05:14 PM
zo is het.
^^
Bijdehandje

bthj
November 24th, 2010, 10:32 PM
dit ontgaat mij.

kna
November 25th, 2010, 09:07 AM
Zeg Runner, eigenlijk verwacht ik van jou eerder voorstellen voor fietsroutes.

the runner
January 14th, 2011, 11:17 PM
12 januari 2011 - Lisa Brans
Het bestemmingsplan Amstelkwartier Binnendijks is onherroepelijk geworden als gevolg van de uitspraak van de Raad van State op 12 januari 2011 over dit plan. Dit maakt definitief de weg vrij voor de bouw van de eerste fase Amstelkwartier. Start bouw van de eerste bouwblokken wordt verwacht in mei 2011. De eerste opleveringen worden begin 2013 verwacht. In totaal worden in de eerste fase van het Amstelkwartier (http://www.overamstel.nl/projecten/amstelkwartier/)circa 1.100 woningen, een hotel en een basisschool gebouwd.
Bron: www.wibautaandeamstel.nl

Zeg Runner, eigenlijk verwacht ik van jou eerder voorstellen voor fietsroutes.
^^
Die routes zijn al redelijk goed. Misschien dat ik eerdags nog een thread open in het café met mijn gewenste nieuwe fietsroutes in Amsterdam.

Rietendak
January 14th, 2011, 11:47 PM
Runner had hem al eens eerder gepost, maar nu ook met kavelnummers en zonder watermerk:
http://i.imgur.com/iwZ2T.jpg

Drie keer 70m (plus nog twee heel dunne stokjes in de strook achter), tikt weer lekker aan.

bthj
January 14th, 2011, 11:59 PM
een parkje daar is misschien wel een heel goed plan, maar mag kaap kod ook tereg komen?

bthj
January 15th, 2011, 12:02 AM
een parkje daar is misschien wel een heel goed plan, maar mag kaap kod ook tereg komen?

en wat ik niet begrijp, ik zie een jachthaven ingetekend. maar de gemeente probeert juist uit alle macht weinholdt weg te krijgen..

South Axis
January 16th, 2011, 12:00 AM
Net buiten dit plaatje ligt trouwens sinds een aantal weken een nieuwe designer-woonboot. Als je er naar kijkt zou je denken dat UNstudio weer aan het werk is gezet, maar komt werkelijk van de hand van +31ARCHITECTS.

http://www.dearchitect.nl/binaries/content/gallery/architect/projecten/2010/45/amsterdam-31architects-woonark/exterieur/29_1.jpg/29_1.jpg/architectimage%3Aextralargethumnail

http://www.dearchitect.nl/binaries/content/gallery/architect/projecten/2010/45/amsterdam-31architects-woonark/exterieur/29_7.jpg/29_7.jpg/architectimage%3Aextralargethumnail

bthj
January 16th, 2011, 12:07 AM
die ligt er al behoorlijk lang hoor, net voor de bocht van de Omval, even voorbij Ondine, de roeivereniging van Shell.

South Axis
January 16th, 2011, 12:11 AM
en wat ik niet begrijp, ik zie een jachthaven ingetekend. maar de gemeente probeert juist uit alle macht weinholdt weg te krijgen..

Het ligt iets subtieler, al lijkt het inderdaad wel zo. De werfactiviteiten moeten i.v.m milieumaatregelen, wijken.

In het bewuste gebied is maar ruimte voor 2 jachthavens, volgens de gemeente, en weinholdt zal meer een recreatiegebonden functie krijgen, met horeca, passanten- en ligplaatsenhaven, voor pleziervaartuigen, en passantenschepen. Daardoor komen er per saldo 50 ligplaatsen bij.

De andere 2 havens verdwijnen compleet, en komen ook niet meer terug.

South Axis
January 16th, 2011, 12:16 AM
die ligt er al behoorlijk lang hoor, net voor de bocht van de Omval, even voorbij Ondine, de roeivereniging van Shell.

klopt, eind zomer/begin herfst, die mensen moeten een geweldig uitzicht hebben zo over de Berlagebrug..

bthj
January 16th, 2011, 12:24 PM
maar je bent volgens de wet wel een woonwagenbewoner.

insulting-dutchman
January 17th, 2011, 01:07 AM
als daar de maar al te vake vrijstelling van belasting bijkomt lijkt dat me een pluspunt

bthj
January 17th, 2011, 10:03 AM
die krijg je alleen als je boven een bepaald gewicht aan hennep teelt en honden houdt.

the runner
January 17th, 2011, 10:58 PM
Exclusief wonen op een toplocatie
Stelt u zich voor: wonen in nieuwbouw in hartje Amsterdam met het centrum op slechts een kwartier fietsafstand en tóch bij het groen en water. Het kan. Op een van de mooiste plekken langs de Amsteloever verrijst de nieuwe bruisende stadswijk het Amstelkwartier. Ideaal als u houdt van drukte en dynamiek, maar ook behoefte heeft aan rust en ruimte. Het Amstelkwartier is voorzien van alle comfort en biedt woningen van uiteenlopende typen: van luxe appartementen tot monumentale herenhuizen. De woningen van Amstel-Life maken onderdeel uit van deze nieuwe, moderne en kosmopolitische woonwereld. Het Amstelkwartier: wonen op een toplocatie.
http://i55.tinypic.com/v66g50.png

Functievermenging
Wonen, werken én recreëren
Het Amstelkwartier laat verschillende werelden samensmelten: de sierlijke gebouwen van Amsterdam-Zuid, de rust van het groen en de dynamiek van de stad. Het is een plek waar u kunt wonen, werken én recreëren: een plek waar u comfortabel kunt leven.

Hoog voorzieningenniveau
Van kinderdagverblijf tot buitenplaats
De verschillende invloeden maken het Amstelkwartier tot een diverse en unieke woonwijk met een hoog voorzieningenniveau. Nu al zijn er rijksmonumenten, buitenplaatsen, sportaccommodaties, horeca, winkels en woningen. In 2013 volgen een hotel, een kinderdagverblijf, een peuterspeelzaal en een school. U kunt aanmeren in de jachthaven, roeien bij de roeivereniging en een duik nemen in het zwembad, dat drijft op de Amstel. Of een dag winkelen afsluiten met een lome avond in het park aan de oevers van de Amstel, terwijl de kinderen spelen. Wonen in het Amstelkwartier is houden van het goede leven.
Bron: www.amstel-life.nl
^^
Nou bthj, kom er maar in:)

bthj
January 18th, 2011, 10:10 AM
ik word hier toch vaak verkeerd begrepen geloof ik. de reden voor jouw oproep begrijp ik in ieder geval niet. ik heb mij altijd enthousiast betuigt over dit project.

kna
January 18th, 2011, 10:31 AM
^^ Waarschijnlijk ligt het aan je zwakke schrijfvaardigheid. Begin eens met hoofdletters en betere grammatica. Als je zelf je eigen gedachtes niet de moeite van het goed opschrijven waard vindt, waarom zouden wij dan moeite doen om je goed te begrijpen? Voor mij ben je een soort letterdiarree-machine: je produceert een onleesbare brei aan letters waar geen touw aan vast te knopen is.

bthj
January 18th, 2011, 10:38 AM
zo die zit.wel een geluk dan dat ik daar toch mijn geld mee kan verdienen. ik geef het toe, ik schrijf iets ingewikkelder dan B2, het taalniveau dat door de meeste nederlanders te begrijpen valt.

kna
January 18th, 2011, 11:02 AM
Feedback is een cadeautje. Je mag best "dank je wel" zeggen.

bthj
January 18th, 2011, 11:22 AM
cadeautjes die met een zekere elegantie worden gegeven, worden in dank aanvaardt. zelfs als het alleen de verpakking betreft. voor cadeautjes die louter de gulheid van de goede gever wensen te benadrukken geldt dat niet.

kna
January 18th, 2011, 01:36 PM
Dus voor jou is de vorm belangrijker dan de inhoud. Als jouw posts er al zo onverzorgd uitzien, wat zegt dat dan wel niet over je inhoud! En dan vind je het gek dat geen mens je begrijpt?

bthj
January 18th, 2011, 03:05 PM
dat heb je leuk bedacht, maar nee voor mij is zowel vorm als inhoud belangrijk. het punt is, jouw cadeau miste vorm en inhoud; het was helemaal geen cadeau. maar als jij je er aan wilt storen dat ik geen hoofdletters gebruik, of meer in het algemeen aan mijn bijdragen, dan ga jij je gang maar. ik lees die van jou soms met meer en soms met minder plezier.

the runner
January 18th, 2011, 06:23 PM
ik word hier toch vaak verkeerd begrepen geloof ik. de reden voor jouw oproep begrijp ik in ieder geval niet. ik heb mij altijd enthousiast betuigt over dit project.
^^
Er stond een smilie achter dus ik bedoelde het als geintje omdat je in deze thread veel post.

Silly_Walks
January 18th, 2011, 07:03 PM
In de spits staat de Spaklerweg doorgaans alle kanten op vast. Gaan ze daar nog iets aan doen om die wijk bereikbaar te houden?

Silly_Walks
January 18th, 2011, 07:04 PM
ik schrijf iets ingewikkelder dan B2

"Waseggie?!?!"

(of was dat niet B2? :nuts: )

bthj
January 18th, 2011, 09:31 PM
^^
Er stond een smilie achter dus ik bedoelde het als geintje omdat je in deze thread veel post.

meer dan in andere draadjes? dat zou best kunnen. wellicht omdat ik er vlakbij woon.

Waseggie?!?!"

(of was dat niet B2? )

dat zou wel eens A1 kunnen zijn.

http://www.niow.nl/taaltrainingen/europese_taalniveaus/overzicht_taalniveaus/

Silly_Walks
January 19th, 2011, 12:56 PM
meer dan in andere draadjes? dat zou best kunnen. wellicht omdat ik er vlakbij woon.

dat zou wel eens A1 kunnen zijn.

http://www.niow.nl/taaltrainingen/europese_taalniveaus/overzicht_taalniveaus/

http://www.adriaan-homepage.nl/foto_nieuw/138_b2_joop_gr.jpg

bthj
January 19th, 2011, 01:48 PM
knap hoor, je hebt me gevonden.

Plaas
January 19th, 2011, 06:17 PM
zo die zit.wel een geluk dan dat ik daar toch mijn geld mee kan verdienen. ik geef het toe, ik schrijf iets ingewikkelder dan B2, het taalniveau dat door de meeste nederlanders te begrijpen valt.

Het moet gezegd, je zou best wat op de d'tjes en de t'tjes mogen letten, zeker als je de ambitie hebt boven B2 uit te stijgen. De consequente kleinschreibung vind ik dan weer minder storend.

Го́голь
January 19th, 2011, 06:34 PM
Nogal ironisch dat de kritiek van kna komt. Waar bthj misschien iets meer op de spelling mag letten (ik stoor me er niet aan) mag kna wel eens beginnen zijn posts op inhoud door te nemen. Meestal is het getrol dat compleet nergens op slaat.

Wuppeltje
January 25th, 2011, 01:32 AM
Aan de andere kant van het spoor op de plek van de Hells Angels komt dit project:

Gemeente Amsterdam
Projectbureau Zuidoostlob

Kop Weespertrekvaart
In het gebied van de Kop Weespertrekvaart, gelegen tussen de Spoordijk, de Weespertrekvaart en de Bijlmerbajes komen volgens de plannen zo’n 350 woningen en zo’n 2000 m2 bedrijvigheid. De Kop van de Weespertrekvaart verbindt Overamstel in oostelijke richting door twee bruggen met de rest van de Watergraafsmeer.

Op dit moment wordt de bestuurlijke besluitvorming voorbereid over het Stedenbouwkundig Plan Kop Weespertrekvaart. Op 23 maart 2009 vergadert de commissie van de stadsdeelraad van Oost-Watergraafsmeer over het Stedenbouwkundig Plan.

In dit Stedenbouwkundig plan wordt uitgegaan van een groot stadsblok met hoogbouwaccent naast het spoor en een groene buitenplaats langs de Weespertrekvaart.

http://i40.tinypic.com/2sb3139.jpg

http://i39.tinypic.com/2lxfpjo.jpg

http://i42.tinypic.com/30bcyf7.jpg

Nog even een
PDF (http://www.overamstel.amsterdam.nl/bijlagen/downloads/algemeen/20081202%20sp%20kop%20wtv%20scherm%2001%2012%202008.pdf) van 142 pagina`s voor wie alles wil weten.

Bron: www.zuidoostlob.amsterdam.nl

Bestemmingsplan Kop Weespertrekvaart onherroepelijk
24 januari 2011

De omvorming van Overamstel tot een meer gemengd stedelijk gebied is een ingewikkeld en tijdrovend proces. Het bedrijventerrein met grotere en kleinere bedrijven, de verschillende eigendomssituaties van bedrijven, woningen en woonboten alsmede milieuregels maakten een zorgvuldige opstelling van het Bestemmingsplan Kop Weespertrekvaart van groot belang.

De Afdeling bestuursrechtspraak heeft woensdag 19 januari 2011 uitspraak gedaan inzake het bestemmingsplan Kop Weespertrekvaart en de beroepen, waaronder het beroep van de Stichting Hell's Angels, ongegrond verklaard.

Dit betekent dat het bestemmingsplan Kop Weespertrekvaart is hiermee onherroepelijk is geworden. Samen met het bestemmingsplan Bedrijventerrein Overamstel en het bestemmingsplan Amstelkwartier Binnendijks die de afgelopen maand al onherroepelijk geworden zijn.

Deze uitspraken maken definitief de weg vrij voor de ontwikkeling van de Kop Weespertrekvaart tot gecombineerd woon-werkgebied als onderdeel van Overamstel.

Bron: DRO Amsterdam

Yeah. :)

Elio di Angelis
January 25th, 2011, 12:22 PM
Goed nieuws! Ik hoop zo dat de torens allemaal idd 70 meter worden. Er staat overal max.

bthj
January 25th, 2011, 12:29 PM
ik gooi er nog maar even een letterbrij uit: die retro-kever is tegen de tijd dat dit plaatje actueel is een behoorlijke oldtimer. het duurt alleen al meer dan 15 jaar om die bomen zo te krijgen.
hoewel het echt een mooi plekje is om tot ontwikkeling te komen, ben ik een beetje tegen dit project en wel omwille van nimby-redenen. ik woon pal onder de dijk (the vally of bricks- in the dutch mountains) wat toch flink last van schaduwval zal krijgen van dit project. maar goed, voorlopig mogen de Hells Angels nog blijven zitten omdat het nog wel even zal duren voordat dit project tot ontwikkeling zal komen.

MVA
January 25th, 2011, 11:21 PM
Goed nieuws, eindelijk!
Ik kan me voorstellen dat bthj er minder blij mee is, maar het is natuurlijk een lokatie die al jaren schreeuwde om verstedelijking.

kna
January 26th, 2011, 01:17 PM
Hoewel het echt een mooi plekje is om tot ontwikkeling te komen ben ik een beetje tegen dit project en wel omwille van nimby-redenen. Ik woon pal onder de dijk (the vally of bricks- in the dutch mountains) wat toch flink last van schaduwval zal krijgen van dit project. Maar goed, voorlopig mogen de Hells Angels nog blijven zitten omdat het nog wel even zal duren voordat dit project tot ontwikkeling zal komen.

"flink last van schaduwval" klinkt inderdaad als typische nimby-overdrijving. Jouw woning ligt op 80 meter afstand terwijl de torens redelijk rank zijn en maximaal 70 meter hoog. In de zomer zal de zon te hoog staan, in de winter zal de schaduw snel voorbij trekken.
Heb je harde cijfers, zoals minuten schaduw per dag, voor elk seizoen?
Mijn schatting is, bij torenbreedte van 30 meter: 30/(2*pi*70/24)=1,5 uur maximaal, in de winter. In de zomer 0.

BTW, ik dacht dat dat Nescio-nummer sloeg op de Nieuwe Pijp. Mis?

bthj
January 26th, 2011, 01:39 PM
ja mis. je kijk maar naar het clipje op you-tube ofzo.
geen idee hoe de werkelijke schaduwwerking zal zijn, als is de westelijke ligging van de bebouwing t.o.v. mijn wijk tamelijk ongunstig. maar ik bedoelde de schaduwval vooral overdrachtelijk. het zicht vanuit de fahrenheistraat of de parallelle straten naar de dijk met de populieren daarachter is erg fraai, helemaal als er een vrachtstschip door de weespertrekvaart letterlijk hoog over komt varen. dat beeld wordt naar mijn smaak aangetast.

Го́голь
January 26th, 2011, 04:45 PM
De band heet The Nits trouwens, niet Nescio. Dat is ook een nummer van The Nits, en slaat natuurlijk op De Uitvreter van de schrijver Nescio, een boek dat elke Amsterdammer gelezen moet hebben.

kna
January 26th, 2011, 07:27 PM
Had ik het twee keer mis in 1 zin.

De Uitvreter mag ook door elke Zeeuw worden gelezen.

Denkend aan Nescio begrijp ik bjth niet: Nescio zocht het platteland op om te dagdromen. Jij woont midden in de stad, de huidige versie van de valley of bricks is een toren van 70 meter. Wees als Nescio en pak de fiets voor je escapisme.

bthj
January 26th, 2011, 09:21 PM
ik pak met regelmaat de fiets, maar sta me evengoed toe mijn uitzicht thuis te koesteren.

De band heet The Nits trouwens, niet Nescio. Dat is ook een nummer van The Nits, en slaat natuurlijk op De Uitvreter van de schrijver Nescio, een boek dat elke Amsterdammer gelezen moet hebben.

we mogen toch aannemen dat dit algemeen bekend is.

the runner
February 3rd, 2011, 11:32 PM
KENNISGEVING VAN HET VOORNEMEN TOT HET NEMEN VAN EEN PROJECTBESLUIT EX ART. 3.10 Wro
Ingevolge artikel 3.10 Wet ruimtelijke ordening jo. artikel 1.3.1 Besluit ruimtelijke ordening maken wij bekend dat belangstellenden het bouwplan voor: Voor het oprichten van een gebouw op het terrein gelegen aan de Amstelvlietstraat/Amstelstroomlaan kavel 4c, met bestemming daarvan tot appartementencomplex in combinatie met commerciële ruimten, inclusief half verdiepte parkeergarage kenmerk M01/0916 2010, bij de Dienst Milieu en Bouwtoezicht, Cruquiusweg 5 te Amsterdam op 4 februari
Bron: www.dmb.amsterdam.nl

http://i.imgur.com/iwZ2T.jpg

Cymen
February 4th, 2011, 04:07 PM
Weet iemand of er ook bouwvergunningsaanvragen lopen / er naast serieuze plannen ook serieuze projectontwikkelaars zijn?

the runner
February 4th, 2011, 07:29 PM
Weet iemand of er ook bouwvergunningsaanvragen lopen / er naast serieuze plannen ook serieuze projectontwikkelaars zijn?
^^
Het Amstelkwartier eerste fase is onderverdeeld in enkele kavels, zoganaamde bouwenveloppen. Elk van deze kavels worden door een andere partij ontwikkeld.

Op dit moment zijn deze kavels in ontwikkeling bij de volgende partijen:

3A - Kondor Wessels / Delta Forte

3B - AM
Villa Mokum

4A - Maarsen Groep

4B - LSI / NL Development
Amstel Life

Kavel 4C - Kondor Wessels / Delta Forte

Kavels 1 en 2 worden op dit moment nog niet ontwikkeld, hier staat op dit moment nog een ROC-gebouw. Wanneer er andere kavels op het Amstelkwartiers ontwikkeld gaan worden dan leest u dat op deze site.

Meer in deze PDF: http://www.amstelkwartier.nl/userfiles/file/AK_Folder.pdf

the runner
February 18th, 2011, 10:56 PM
De start verkoop manifestatie van het project Amstel-Life van LSI/NL Development afgelopen zaterdag was een groot succes. In de vroege zaterdagmiddag verzamelden zich honderden belangstellenden naast café-restaurant Kaap Kot. De wachttijden in de rij liepen hierdoor aardig op, maar uiteindelijk kwam iedereen aan de beurt. De ontwikkelaar registreerde honderden belangstellenden voor de woningen van het project Amstel-Life.
Bron: www.amstelkwartier.nl
^^
Begin dan maar eerdags met bouwen als de inschrijving zo`n succes is.

Hoogloper
February 19th, 2011, 12:40 AM
Er wordt op de site gerept dat het gebied zich 'midden in de stad' bevindt en in de folder zelf over 'in het centrum'. Nu is het allemaal best te overzien met de fiets maar toch..

Mojito
February 21st, 2011, 09:30 AM
'Centrum' is een rekkelijk begrip... in makelaarstermen is alles binnen de Ring centrum. En ja, voor kopers is dat tegenwoordig een van de belangrijkste criteria.

bthj
February 21st, 2011, 10:30 AM
de eerste bewoners zullen uiteraard wel meteen gaan klagen over de parade, omdat het geluid zo draagt over het water.

hoe dan ook, aan de omval is het natuurlijk wel een superplekje.

DickieS020
February 21st, 2011, 12:31 PM
geluidsoverlast zal wel meevallen ... zeker als de makelarij het verkoopt als het centrum, want in het centrum heb je nou eenmaal geluiden. Tevens kan ik je meegeven dat een vriend van mij aan de Pres. Kennedylaan woont t.o. het M.L.Kingpark en met De Parade valt het wel mee qua geluid ... tja, wonen in een stad neemt nou eenmaal geluid met zich mee. Zeurpieten hou je, die moeten maar lekker in een hutje op de hei gaan wonen!

insulting-dutchman
February 21st, 2011, 04:08 PM
waar ze gaan klagen over ruftende schapen of een tractor. zeurpieten moet je gewoon niet naar luisteren.

the runner
March 9th, 2011, 06:02 PM
Volgens mij gaan ze hier beginnen:banana:
Het bouwterrein zullen ze wel snel gaan leegpompen.
http://i52.tinypic.com/as688.jpg

the runner
March 10th, 2011, 11:18 PM
Midden in het nieuw aan te leggen park in het Amstelkwartier ligt
het vereningingsgebouw van roeiverening RIC. In opdracht van de gemeente hebben we een nieuw uiterlijk ontworpen voor de botenloods, de entree en de beheerderswoning. In overleg met de vereniging worden de boten zichtbaar vanuit het park. 's Avonds zal het de botenloods oplichten als een lampion.
http://i53.tinypic.com/35i4t9t.jpg
Bron: www.aronsengelauff.nl

bthj
March 11th, 2011, 11:52 AM
een botenloods?? zoiets heet botenhuis.

Го́голь
March 12th, 2011, 02:17 PM
Die roeivereniging zit daar wel op een fabeltastisch mooie plek!

the runner
March 30th, 2011, 11:51 PM
24 maart 2011 - bart veilbrief
Nu de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State uitspraak heeft gedaan, is het bestemmingsplan Kop Weespertrekvaart onherroepelijk geworden. Het bestemmingsplan maakt de realisatie mogelijk van zo’n 350 woningen en 2000 m2 bedrijfsruimte. De Kop Weespertrekvaart vormt de verbinding tussen het Amstelkwartier, waar binnenkort de eerste paal geslagen wordt, en de bestaande woonwijken in de Watergraafsmeer. De werkzaamheden voor de uitvoering zijn onlangs gestart met het verwijderen van een deel van de onderbegroeiing. De komende tijd zullen ook overige delen worden aangepakt.
http://i51.tinypic.com/15g2mmd.png
Dit project ligt ten oosten van de spoorlijn en het dichtst bij je in beeld

Bron: www.overamstel.nl

insulting-dutchman
March 31st, 2011, 12:06 AM
ik begin steeds meer te geloven in een "nieuwe gouden eeuw voor amsterdam" van onze burgermeester. heeft hij gewoon de perfecte tijd gepakt, of is hij echt zo progressief zoals de pvda hoort te zijn?!

kna
March 31st, 2011, 12:16 AM
:wtf:^^

insulting-dutchman
March 31st, 2011, 12:50 AM
http://www.metropoolregioamsterdam.nl/files/Metropool%20Journaal%201-2011.pdf

of doelde je op het progressieve karakter van de pvda? dan ga ik een killswitchje doen

Sky Scraper
March 31st, 2011, 08:20 AM
^^
Het wel en wee van de Amsterdamse ruimtelijke ordening heeft bijzonder weinig te maken met de burgemeester (wethouder Van Poelgeest van GroenLinks is daarvoor verantwoordelijk), en het partijprogramma van de PvdA ten aanzien van de ruimtelijke ontwikkeling van de stad zit al tientallen jaren in het collegeprogramma verweven, dus ook in periodes dat het even niet zo goed ging met de stad.

Of heb je het alleen over werkgelegenheid? Daarin heeft Amsterdam inderdaad relatief goede kaarten in handen denk ik.

On-topic: Biedt dit onherroepelijke bestemmingsplan nu ook een grond om de Hells Angels te kunnen onteigenen? Of was er al nieuws op dat gebied?

Glacius
March 31st, 2011, 12:34 PM
Nu de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State uitspraak heeft gedaan, is het bestemmingsplan Kop Weespertrekvaart onherroepelijk geworden. Het bestemmingsplan maakt de realisatie mogelijk van zo’n 350 woningen en 2000 m2 bedrijfsruimte. De Kop Weespertrekvaart vormt de verbinding tussen het Amstelkwartier, waar binnenkort de eerste paal geslagen wordt, en de bestaande woonwijken in de Watergraafsmeer. De werkzaamheden voor de uitvoering zijn onlangs gestart met het verwijderen van een deel van de onderbegroeiing. De komende tijd zullen ook overige delen worden aangepakt.
Dit project ligt ten oosten van de spoorlijn en het dichtste bij je in het beeld

Zie ik daar nou een torentje?

Hoogloper
March 31st, 2011, 01:05 PM
edit

Des
March 31st, 2011, 11:56 PM
Dit project ligt ten oosten van de spoorlijn en het dichtste bij je in het beeld

En de Hells Angels dan?

Henk
April 1st, 2011, 08:37 AM
Die moeten verhuizen. Ze zijn nog in overleg met de gemeente over de vergoeding daarvoor.

bthj
April 1st, 2011, 09:52 AM
vergoeding is bekend. 2 ton. ze mogen blijven zitten zolang er geen concrete bouwplannen zijn voor het gebied. concreet wil in dit geval zeggen een datum waarop begonnen wordt met heien.

the runner
April 1st, 2011, 11:21 PM
23 maart 2011 - bart veilbrief
Bij het Amstelkwartier komt een buitendijks park tussen de Korte Ouderkerkerdijk en de Amstel. Het ontwerp hiervoor ligt vanaf 24 maart gedurende zes weken ter visie. U kunt het ontwerp ook bekijken (downloaden) via www.overamstel.nl

http://i51.tinypic.com/2146mpd.jpg

Ter visie legging Voorlopig Ontwerp buitendijks park Amstelkwartier eerste fase Overamstel
De gemeente Amsterdam is voornemens om het gebied Overamstel om te vormen naar een grootstedelijk woon/werkgebied. Het Amstelkwartier eerste fase komt als eerste deelgebied in ontwikkeling. Dit gebied ligt in de bocht van de Amstel, ten westen van de Spaklerweg. Voor het Amstelkwartier eerste fase is het voorlopig ontwerp buitendijks park gereed. Het buitendijks park wordt gerealiseerd tussen de Korte Ouderkerkerdijk en de Amstel. Op 22 maart organiseerde de gemeente hierover een informatieavond voor betrokkenen.

the runner
April 5th, 2011, 12:00 AM
Ontwikkeling van 139 luxe vrijesectorhuur-
appartementen met ondergrondse parkeergarage op een markante locatie aan de Amstel. Het project is onderdeel van de eerste fase van het Amstelkwartier, de herontwikkeling van een bestaand bedrijventerrein tot een stedelijke woonomgeving met ongeveer 1.500 wooneenheden. De stedenbouwkundige opzet voorziet in een aantal geschakelde panden met twee, drie, vier of vijf appartementen per woonlaag. De appartementen worden ontwikkeld in een bandbreedte van 2 tot 5 kamers en hebben allemaal royale buitenruimten. De situering van de appartementen is grenzend aan het park en deels uitkijkend over de Amstel.

Als eerste worden er 109 huurappartementen met een omvang van ca. 80 tot 100 m2 in het woongebouw aan de Amstelvlietstraat gerealiseerd (Langsblok). Hieronder bevind zich ook de bijbehorende parkeergarage.

Een oud duits ontwerp:)
http://i55.tinypic.com/idw278.png

Bron: www.maarsengroep.nl
^^
Van dit ontwerp zullen weinig mensen enthousiast worden

DickieS020
April 8th, 2011, 04:13 PM
oeps, de man achter het stuur van de graafmachine dacht zeker dat ie in een amfibie-voertuig zat ... ;-)

zie http://www.at5.nl/artikelen/60072/graafmachine-vast-in-de-blubber

(bron: AT5)

the runner
April 13th, 2011, 06:23 PM
De tijdelijke vijver is leeggepompt, nu wordt het tijd voor het grote werk.
http://i51.tinypic.com/5wlcf7.jpg

the runner
May 12th, 2011, 11:57 PM
Op 11 mei werd door ontwikkelaar Lingotto en de gemeente Amsterdam een Bouwenvelopovereenkomst getekend voor een nieuw hotel in Overamstel. Voor Lingotto, die ook de tegenoverliggende Kauwgomballenfabriek in Overamstel de laatste jaren met succes realiseerde in de oude fabriek van Maple Leaf, tekende Frank van Beek gisteren de overeenkomst. Directeur Lourens Loeven van Projectbureau Wibaut aan de Amstel deed dat namens de gemeente.

http://img16.imageshack.us/img16/1041/lingottohotel.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/16/lingottohotel.jpg/)

Het Projectbureau is zeer ingenomen met de overeenkomst. Het nieuwe hotel, dat volgens de voorlopige planning in 2014 klaar zal zijn, krijgt ook een restaurant en andere voorzieningen op de begane grond en wordt een mooie aanvulling op het bedrijventerrein Overamstel. Het hotel krijgt minimaal drie sterren en sluit aan op de nog steeds groeiende behoefte aan hotels in de stad.
^^
Dit hotel is volgens mij niet het hotel waar we de laatste tijd over spreken maar deze komt iets verderop bij de(voormalige) Kauwgomballenfabriek.

Sky Scraper
May 13th, 2011, 08:27 AM
^^
Klopt Runner, dit gaat om de locatie op de hoek Abraham Dudok Van Heelstraat en de Paul van Vlissingenstraat. Het andere hotel was langs de Spaklerweg, tegenover de McDonalds gepland.

Leuke ontwikkeling! Op de render afgaand wordt dit torentje toch al gauw zo'n 60 meter hoog.

Elio di Angelis
May 13th, 2011, 11:25 AM
Zeer goede ontwikkeling. Hopen dat ze dit jaar nog beginnen. Mag ook wel als de in 2014 klaar willen zijn.

Des
May 13th, 2011, 01:03 PM
^^
Klopt Runner, dit gaat om de locatie op de hoek Abraham Dudok Van Heelstraat en de Paul van Vlissingenstraat. Het andere hotel was langs de Spaklerweg, tegenover de McDonalds gepland.

Leuke ontwikkeling! Op de render afgaand wordt dit torentje toch al gauw zo'n 60 meter hoog.

Naast de vrienden van Cition die laatst m'n auto hadden weggesleept :bash:

bthj
May 13th, 2011, 01:37 PM
^^

is gepland dan toch?

Sky Scraper
May 13th, 2011, 03:59 PM
^^
Dat andere hotel (het Amstelkwartier hotel) zit inderdaad nog steeds in de pijplijn. Tenminste, bij mij zijn geen berichten bekend dat dat niet meer door zou gaan en op de website van de architect is ook nog steeds sprake van een 'zal worden gebouwd status': link architect (http://www.paulderuiter.nl/projects/3_public_commercial_buildings/project/62_hotel_amstelkwartier-_amsterdam.html)

the runner
June 1st, 2011, 12:10 AM
31-5-2011 - 14:10
Begin juni wordt begonnen met de bouw van de eerste fase van een complex met 109 huurappartementen in het Amsterdamse Amstelkwartier. Het ontwerp is afkomstig van Pi de Bruijn van de Architekten Cie.

Achter is zomaar beter dan de voorgevel.
http://img832.imageshack.us/img832/5999/smdyrl.png (http://imageshack.us/photo/my-images/832/smdyrl.png/)

In het appartementencomplex worden verschillende woningen in de vrije sector ondergebracht. Begane grondwoningen, gelegen boven een volledig verdiepte parkeerkelder, zijn direct vanuit de binnenstraat ontsloten. De woningen op de verdiepingen worden bereikt door een gemeenschappelijke entree, die is gekoppeld aan korte galerijen achter de gemetselde gevel.

Het bouwblok bestaat uit vier volumes die variëren in hoogte. In de gevel worden drie kleuren baksteen toegepast: bruin, okergeel en groen.

Aan de straatzijde worden de entrees geaccentueerd door poorten voor het gevelvlak. Een combinatie van metselwerk en beplanting zorgt voor de erfafscheiding van de begane grondwoningen.

Volgens planning zal de oplevering van het appartementencomplex eind 2012 plaatsvinden.
Bron: www.architectenweb.nl

Elio di Angelis
June 2nd, 2011, 12:26 PM
:ohno:

the runner
June 11th, 2011, 01:05 AM
Afmeerverbod bij jachthavens Gebr. Weinholt en Scheen Outboard Service
8 juni 2011 - Lisa Brans
Vanaf 1 augustus 2011 geldt bij de havens Gebroeders Weinholt en Scheen Outboard Services aan de Korte Ouderkerkerdijk aan de Amstel een afmeerverbod. Bootbezitters die daar een ligplaats huren, moeten vanaf die datum hun boot op een andere locatie stallen.

De gemeente werkt al geruime tijd aan de ontwikkeling van het gebied Overamstel en vanaf 1 augustus a.s. starten hier de voorbereidingen van de realisatie van het Amstelkwartier. Dit wordt een nieuwe woonwijk met een park aan de Amstel. De bedrijven in het gebied zijn hiervoor onteigend. Tot 1 augustus 2011 mogen de havens nog gebruik maken van het terrein en het water inclusief de steigers. Daarna geldt een afmeerverbod.
^^
Zullen ze nu eerdags echt beginnen?

the runner
June 21st, 2011, 04:09 PM
De bouwstart in het voorjaar gaan ze niet meer halen, het is vandaag officieel zomer geworden:)
http://img836.imageshack.us/img836/2035/21midzomer001.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/836/21midzomer001.jpg/)

the runner
July 6th, 2011, 05:56 PM
Het ziet er naar uit dat ze nu echt gaan beginnen. Er wordt nu voorgeboord voor het heien.
http://img691.imageshack.us/img691/2199/6juli004.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/691/6juli004.jpg/)

the runner
July 15th, 2011, 05:32 PM
Wat kleine grondwerkzaamheden, voordat hopelijk het grote werk begint.
http://img851.imageshack.us/img851/2202/15juli005.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/851/15juli005.jpg/)

the runner
July 20th, 2011, 03:39 PM
Even in de goede thread:)

Aanleg stadspark Amstelkwartier van start

20-7-2011 - 11:20
In augustus wordt gestart met de aanleg van een nieuw stadspark langs de Amstel in Amsterdam. Het park wordt onderdeel van de nieuwe wijk Amstelkwartier. Het ‘Lazy Sunday’ gedoopte ontwerp is gemaakt door de hoofdstedelijke dienst ruimtelijke ordening.

Het park krijgt volgens de gemeente Amsterdam een ‘open karakter met een speeltuin en veel plek voor recreatie’. De oplevering staat gepland voor 2013.

Behalve het park komen er bij het Amstelkwartier langs de Amstel ook nog horecavoorzieningen, een haven en een drijvend zwembad. BadBuiten, dat in de zomer van 2010 is geopend, blijft tot en met 2012 op de huidige locatie.

In de toekomstige haven met horeca kan tevens een definitief drijvend zwembad komen te liggen. Voor de jachthaven vindt later dit jaar een aanbesteding plaats.

In het Amstelkwartier komen zo’n vijftienhonderd woningen, een basisschool en een klimaatneutraal hotel. De bouw van de eerste woningen start naar verwachting in september, de oplevering volgt in 2013.

Voor de komst van het Amstelkwartier moesten enkele bedrijven wijken, waaronder de historische scheepswerf Weinholt. Met de eigenaren is overeengekomen dat zij in november naar hun nieuwe locatie in Zaandam verhuizen.

http://i55.tinypic.com/169ktah.jpg
Architectenweb (www.architectenweb.nl)

the runner
July 22nd, 2011, 12:05 AM
Zijn alle mooie plekjes in Amsterdam dan nog niet bebouwd en bewoond?’ Nee. Langs rivier de Amstel, tussen Amsterdam-Zuid en Watergraafsmeer, ligt de verrassing van Amsterdam: het Amstelkwartier. In vele opzichten is dit een unieke plek en daarmee een nieuwe toplocatie van Amsterdam. De nieuwe hotspot ligt op een kwartiertje fietsen van hartje Centrum. Een tikje landelijk, maar dan wel in een dynamische en Stedelijke omgeving. In het Amstelkwartier is ruimte voor meer dan 1100 woningen en voor kleinschalig particulier ondernemerschap. Een van de eerste appartementengebouwen die in verkoop gaat is Kwartiermeester.
http://img593.imageshack.us/img593/4610/dekwartiermeester.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/593/dekwartiermeester.jpg/)

Dit bijzonder vormgegeven woongebouw in de nieuwe "hotspot" van Amsterdam, bestaat uit 39 luxe en zeer ruime koopappartementen.
De voorzijde strak, modern en statig, de achterzijde uitnodigend speels en open met veel gevelverspringingen, dakterrassen en uitkragende balkons.
Grote raampartijen, waardoor de toch al ruim bemeten appartementen nog groter zullen aanvoelen.
Er is keuze uit diverse woningtypes met een woonoppervlakte variërend van ca. 104 m2 tot maar liefst ca. 184 m2, of zelf meer indien wanneer appartementen worden samengevoegd. Allen woningen hebben een grote buitenruimte en een eigen parkeerplaats en berging in de kelder.
Bron: www.kwartiermeester.nl

Gereke
July 22nd, 2011, 10:39 AM
Stadspark? Wat een gehype. Het is gewoon een simpele groenstrook...

bthj
July 22nd, 2011, 11:50 AM
maar wel aan de Omval.

MattCurlew
July 23rd, 2011, 12:11 PM
Ik fiets er wel eens langs als ik de Ronde Hoep of alleen Oudekerk a/d Amstel heb gedaan. Goed stuk om te vernieuwen want nu ziet het er gewoon niet uit. Wel jammer van dit gebouw:

http://i662.photobucket.com/albums/uu343/zoomzoomclub/Schermafbeelding2011-07-23om121001.png

Wuppeltje
July 23rd, 2011, 12:30 PM
^^
Is dat niet het omcirkelde gebouwtje? Het zou een leuk paviljoen met horeca zijn met bv een kleine uitbreiding in de vorm van bv een serre.

http://img839.imageshack.us/img839/8343/169ktah2.jpg

bthj
July 23rd, 2011, 12:38 PM
Alle oudbouw blijft staan.

MattCurlew
July 23rd, 2011, 06:04 PM
Ah fijn om te 'horen' :)

ironner
July 23rd, 2011, 08:28 PM
Geen verkeerde lokatie, vooral hetgeen aan de Amstel staat, wel een beetje tussen de kantoren en bouwmarkt/kwikfit/macdonalds geklemd. Wat treurig is, is dat, dat kantoor van een overheidinstelling als het waterschap Amstelland en Waternet gelijk weer op de mooiste plek neergezet is, waarom deze juist niet meer naar achteren richting de metro/spoorlijn, en de ruimte aan de Amstel voor gewone woningen voor gewone mensen zodat die van het uitzicht kunnen genieten? Echt heel merkwaardig weer... De impressie van de Kwartiermeester vind ik overigens wel heel erg op de woningen op IJburg, ik denk aan de IJburglaan Haven-eiland, lijken, zo van de achterkant.

bthj
July 23rd, 2011, 09:00 PM
waternet staat daar omdat het hun terrein is, al een eeuw of wat. mooi dat het nu gebruikt kan worden voor woningbouw en prima dt hun kantoor daar tussen staat. functiemenging heet dat.

Elio di Angelis
July 24th, 2011, 07:20 PM
Dat is mooi want dat geeft het gebied karakter.

Westpoort
July 24th, 2011, 11:37 PM
Op de weergave van hoe de toekomstige bebouwing op Overamstel er over pakweg 10 jaar uit moet zien is het huidige ( m.i. lelijke) NUON hoofdkantoor, waar toch zo'n 1000 fte werken verdwenen.Weet iemand waar NUON dan heen gaat verhuizen, of blijft NUON gewoon in huidige kantoor zitten en klopt de weergave niet ?

the runner
July 29th, 2011, 11:43 PM
De gemeente Amsterdam en een aantal ontwikkelaars werken aan een nieuwe woonwijk langs de brede bocht van de Amstel. In Amstelkwartier komen 1.500 woningen, een basisschool, een klimaatneutraal hotel en een openbaar park. Het ontwerp van het park is met inbreng van omwonenden tot stand gekomen. Het park krijgt een open karakter met een speeltuin en veel plek voor recreatie.

Vertrek van bedrijven
De komst van de woonwijk en het park heeft als gevolg dat enkele bedrijven weg moeten van hun huidige plek. De gemeente heeft deze bedrijven schadeloos gesteld en onteigend. De booteigenaren die nu een ligplaats huren bij Scheen Outboard Service moeten hun boot vanaf 1 augustus ergens anders aanmeren.

Weinholt
De booteigenaren die hun boot bij de haven van de gebroeders Weinholt hebben liggen, krijgen wat langer de tijd om hun boot weg te halen. Na een rechtszaak vorige week zijn de gemeente en Weinholt overeen gekomen dat de werf en de haven pas op 1 november naar hun nieuwe locatie in Zaandam hoeven te verhuizen. Hiermee is voor alle partijen een acceptabele oplossing gevonden.

Jachthaven
De jachthaven die in de toekomst een plaats krijgt in het gebied zal geen werf hebben. Milieu- en hinderwetgeving staat een werf op die plek niet meer toe. De haven krijgt wel horeca en zal gericht zijn op passanten. Roeivereniging RIC blijft op de huidige plek aan de Amstel gevestigd.

Amstelkwartier
In Amstelkwartier is ruimte voor 1.500 woningen, 5.500 vierkante meter bruto vloeroppervlak voor werken en winkelen, een hotel, een kinderdagverblijf en een brede school. De aanleg van het park begint in augustus en de bouw van de eerste woningen naar verwachting in september. Volgens de planning zijn het park en de woningen klaar in 2013. Langs de Amstel komen horecavoorzieningen, een jachthaven en een drijvend zwembad. Het zwembad met de naam BadBuiten ligt tot en met 2012 op een tijdelijke plek en krijgt daarna een definitieve plek in de Amstel bij de jachthaven. Op de website van het Amstelkwartier(http://www.amstelkwartier.nl/) leest u meer over deze nieuwe woonwijk aan de Amstel.
Bron: www.amstelkwartier.nl

Op de weergave van hoe de toekomstige bebouwing op Overamstel er over pakweg 10 jaar uit moet zien is het huidige ( m.i. lelijke) NUON hoofdkantoor, waar toch zo'n 1000 fte werken verdwenen.Weet iemand waar NUON dan heen gaat verhuizen, of blijft NUON gewoon in huidige kantoor zitten en klopt de weergave niet ?
^^
Ik heb wel eens gelezen dat er een nieuw kantoor van NUON in dit gebied komt maar of dat nog steeds zo is?

Cymen
July 30th, 2011, 12:02 AM
^^
Ik heb wel eens gelezen dat er een nieuw kantoor van NUON in dit gebied komt maar of dat nog steeds zo is?

NUON was (jaaaaren geleden in gesprek met de gemeente voor de bouw van een toren van 200m hoog, maar denk niet dat dat er ooit nog van gaat komen...

oostkust
July 31st, 2011, 11:33 PM
Mooie lokatie die Oosterpark alweer een nieuwe impuls geeft en nog duurder maakt.
Alleen die tokkie zone achter het spoor (het Rode Dorp), zal nog een keer moeten worden gesloopt ten gunste van mooie appartementen.

Silly_Walks
August 1st, 2011, 10:01 PM
Mooie lokatie die Oosterpark alweer een nieuwe impuls geeft en nog duurder maakt.

Ehh... Oosterpark? Het gaat om Overamstel, hè?

oostkust
August 1st, 2011, 11:52 PM
Ehh... Oosterpark? Het gaat om Overamstel, hè?

Zeker , maar voor de doorgaande yuppificering van Oosterpark (en Transvaalbuurt!) is het belangrijk dat een aangrenzende buurt een deftig publiek herbergt.

Oosterpark komt zo steeds meer tussen topbuurten te liggen.

Silly_Walks
August 2nd, 2011, 07:40 PM
Zeker , maar voor de doorgaande yuppificering van Oosterpark (en Transvaalbuurt!) is het belangrijk dat een aangrenzende buurt een deftig publiek herbergt.

Oosterpark komt zo steeds meer tussen topbuurten te liggen.

Maar Overamstel grenst helemaal niet aan het Oosterpark.

oostkust
August 2nd, 2011, 08:01 PM
Maar Overamstel grenst helemaal niet aan het Oosterpark.

Omdat het Amstelstation ertussen zit?

Weesperzijde is ook gewoon Oosterpark hoor.

bthj
August 2nd, 2011, 11:20 PM
Nee hoor.
Alleen het oosterpark is oosterpark. Dan kennen we ook nog de oosterparkbuurt. Die is maar een paar straten en reikt niet voorbij de Wiebautstraat. De Weesperziijde is deels Oost en deels Watergraafsmeer. Deze nieuwe wijk ligt hier ook, maar zal zich meer op de Rivierenbuurt willen richten.

the runner
August 9th, 2011, 12:27 AM
Start werkzaamheden aan de Korte Ouderkerkerdijk
26 juli 2011 - Lisa Brans
Vanaf 1 augustus beginnen de voorbereidende werkzaamheden voor de aanleg van het park aan de Amstel bij de Korte Ouderkerkerdijk. Het park maakt onderdeel uit van de toekomstige woonwijk het Amstelkwartier dat de komende jaren in dit gebied wordt gebouwd.

Start sloopwerkzaamheden
Vanaf 1 augustus gaat de sloopaannemer aan de slag in het gebied. De bebouwing en verhardingen worden gesloopt. Ook de steigers op de locatie van Scheen Outboard Services worden gesloopt. De woonboot op deze plek blijft voorlopig toegankelijk via een steiger vanaf de kade. Vanaf 1 november worden ook de steigers op de locatie vanjachthaven Weinholt ontmanteld, zodat het onmogelijk wordt af te meren op deze plek. Ten behoeve van de sloopwerkzaamheden worden in eerste instantie tweesloopterreinen ingericht: een rondom de voormalige terreinen van DVM, de andererondom de voormalige terreinen van Scheen Outboard Services en JR aan de Amstel. De sloopwerkzaamheden zijn volgens de huidige planning eind december afgerond. Daarna wordt gestart met de grondwerkzaamheden. Hierover verschijnt te zijner tijd geïnformeerd.

Wat betekent dit voor de omwonenden en zakelijke gebruikers in het gebied?
Het slopen kan zorgen voor geluidshinder. Er wordt doordeweeks gewerkt van 08.00-17.00 uur. De aan en -afvoer van de materialen gebeurt zoveel mogelijk geclusterd en in overleg met de gemeente. De Korte Ouderkerkerdijk blijft begaanbaar voor de bewoners en gebruikers van hetgebied zoals roeivereniging RIC, Kaap Kot en Bad Buiten.

the runner
August 10th, 2011, 02:46 PM
Vol verwachting van het bovenstaande bericht reed ik naar dit gebied, maar helaas er was nog niets gesloopt. Alleen een paar stelconplaten waren verwijderd.

Het huis op de foto blijft staan maar de rest gaat (eerdaags)plat.
http://img833.imageshack.us/img833/2406/10augustus007.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/833/10augustus007.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

the runner
August 24th, 2011, 06:14 PM
Helaas zijn er alweer geen werkzaamheden op het bouwterrein. Dus maar een plaatje van het aangrenzende gebiedje wat bespaard blijft.
http://img843.imageshack.us/img843/4709/24augustus003.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/843/24augustus003.jpg/)

hugenholz
August 25th, 2011, 03:54 PM
Ach mijn dagelijkse lunch-route wordt wat luidruchtiger.

the runner
September 2nd, 2011, 11:37 PM
Op dé nieuwe toplocatie in Amsterdam start de bouw van de nieuwe stedelijke woonwijk Amstelkwartier op een schitterende plek aan de Amstel. De allereerste paal wordt geslagen voor het project Kwartiermeester. Hier komen 78 sociale huurwoningen, 39 koopwoningen en 907 m2 commerciële ruimte met parkeerplaatsen.

Amstelkwartier, thuis in Amsterdam

http://i56.tinypic.com/2pov4hu.jpg

De gemeente Amsterdam en een aantal ontwikkelaars bouwen samen aan een nieuwe woonwijk langs de brede bocht van de Amstel. In Amstelkwartier komen 1500 woningen, een basisschool, een klimaatneutraal hotel en een groot stadspark met een speeltuin.
Bron: www.kwartiermeester.nl
^^
Zullen ze nu eindelijk écht gaan beginnen?

Start verkoop kwartiermeester op 6 September

De start verkoop van het tweede nieuwbouwproject - Kwartiermeester - in de toekomstige woonwijk Amstelkwartier in Overamstel gaat aanstaand weekend van start. Hier komen o.a. 39 luxe en zeer ruime koopappartementen.

De start verkoop manifestatie vindt a.s. zaterdag, 3 september plaats tussen 12:00 en 15:00 bij Kaap Kot, Korte Ouderkerkerdijk 30 in Amsterdam.Lees meer op deze pagina

the runner
September 7th, 2011, 05:55 PM
Het is ongelofelijk maar ze zijn nu echt aan het heien. Dat heien met zo`n stale naald kan echt niet meer. Het is zo een ontiegelijke pleuris herrie van staal op staal en dat misschien wel maanden lang.
http://img13.imageshack.us/img13/8454/7september005.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/13/7september005.jpg/)

bthj
September 7th, 2011, 06:02 PM
wij worden hier al een aantal dagen door gewekt. het geluid komt over de spoordijk heen. heeft iemand het nummer van de bond voor nimby's?

The Engineer
September 7th, 2011, 07:26 PM
^^ Het is idd ongeveer de ergste heimethodiek die je kan hebben qua geluid. Maar er zitten een aantal voordelen aan waardoor deze methode veel wordt toegepast in Amsterdam. (als trillingsoverlast voor de omliggende bebouwing geen bezwaar is)
Voordelen zijn met name:
-variabele paallengte in de uitvoering makkelijk mogelijk. (is soms wel nodig met de grillige bouweopbouwen in A'dam)
- Palen hebben geen lange 'levertijd' zoals bij prefab betonpalen.

Er bestaan wel heistellingen met een geluidsmantel, maar hier zijn vaak weer lange reserveringstijden voor.

Des
September 7th, 2011, 09:26 PM
wij worden hier al een aantal dagen door gewekt. het geluid komt over de spoordijk heen. heeft iemand het nummer van de bond voor nimby's?

Slaap je in de bajes? :lol:

Grapje ;)

the runner
September 12th, 2011, 11:32 PM
6 september 2011 - Lisa Brans
Donderdagmiddag is de bouw van de nieuwe Amsterdamse woonwijk het Amstelkwartier officieel begonnen. Wethouders Maarten Van Poelgeest en Thijs Reuter waren hierbij aanwezig en sloegen de eerste paal samen met de directie van Rochdale en Kondor Wessels.
http://img838.imageshack.us/img838/5720/eerstepaalamstelkwartie.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/838/eerstepaalamstelkwartie.jpg/)

Start bouw Amstelkwartier

De bouw van de toekomstige woonwijk het Amstelkwartier is begonnen. De gemeente Amsterdam en de ontwikkelaars hebben gisteren gezamenlijk de 1e paal op feestelijk wijze de grond ingeslagen voor het project Kwartiermeester. Hier komen 78 sociale huurwoningen, 39 koopwoningen en 907 m2 commerciële ruimte met parkeerplaatsen. De verkoop hiervoor startte zaterdag 3 september. Dit is een van de projecten die de komende jaren in Amstelkwartier wordt gerealiseerd.
Amstelkwartier fase 1 & 2 in het gebied Overamstel

Het amstelkwartier (fase 1 & 2) wordt een stedelijke woonwijk op een schitterende locatie aan de Amstel. Hier is straks plaats voor bijna 4000 woningen, voorzieningen, winkels, bedrijven en een klimaatneutraal hotel van 22 verdiepingen.
^^
Het gebeurt wel vaker bij een feestelijke eerste paal dat er al dagen geheid wordt zoals hier.

Magistraler
September 14th, 2011, 12:17 AM
Laten we hopen dat Amsterdam nog verder bouwt langs de Amstel.
Nu een stomvervelend, door muggen en rommeligheid geplaagd non-descript gebied.

the runner
September 18th, 2011, 04:29 PM
^^
Dat heeft ook zijn charme. Die vieze oude teringzooi verdwijnt steeds meer in Amsterdam wat wel goed is maar op een paar plekjes zou je het eigenlijk moeten behouden.

Erg hard gaat de bouw nog niet maar het heien verderop is in ieder geval wel klaar.
http://img98.imageshack.us/img98/388/damtotdam002.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/98/damtotdam002.jpg/)

DickieS020
September 26th, 2011, 04:55 PM
ik weet niet of het al eerder meegegeven was maar er is een webcam gericht op Overamstel ...
http://bouw.webcam.nl/maarsengroep/

(bron: http://bouw.webcam.nl)

Grumpey
September 27th, 2011, 10:44 AM
Laten we hopen dat Amsterdam nog verder bouwt langs de Amstel.
Nu een stomvervelend, door muggen en rommeligheid geplaagd non-descript gebied.

Heerlijke plek om te hardlopen. Zijn er te weinig van in Amsterdam.

ropniko
September 27th, 2011, 02:41 PM
ik weet niet of het al eerder meegegeven was maar er is een webcam gericht op Overamstel ...
http://bouw.webcam.nl/maarsengroep/

(bron: http://bouw.webcam.nl)

Preset 11 is wel een heel erg gaaf uitzicht! Leuk om af en toe eens te checken in ieder geval. Preset 8 is ook niet verkeerd qua view. Maar bovenal handig om de bouw te volgen natuurlijk!

Overigens ben ik nog steeds van mening dat Amsterdam niet genoeg doet met de Amstel als het gaat om de recreatie strook door Amsterdam heen. De woonboten, de bestrating en de inrichting voorkomen eigenlijk een doorlopende recreatie promonade door de stad. Te gefragmenteerd enz. Toch jammer, zou een impuls kunnen zijn voor veel initiatieven langs de oevers van de Amstel.

the runner
September 28th, 2011, 05:35 PM
Volker Wessels is hier begonnen.
http://img830.imageshack.us/img830/8816/28september004.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/830/28september004.jpg/)

Amo urbem
September 29th, 2011, 03:26 AM

Kan ik beamen. Morgen weer!

the runner
October 5th, 2011, 02:45 PM
^^
Het ligt er natuurlijk aan hoeveel km je wil of kan lopen maar volgens mij zijn er zat mooie plekken zoals: Amsterdamsebos, Ronde Hoep, Vondelpark, Westerpark, Diemerpark, Gaasperplas en langs het Amsterdam-Rijnkanaal.

Erg hard gaat het hier nog niet.
http://img714.imageshack.us/img714/5369/2oktober006.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/714/2oktober006.jpg/)

the runner
October 7th, 2011, 12:49 AM
Het Amstelkwartier is een nieuwe wijk in Amsterdam die gerealiseerd wordt aan de brede bocht in de Amstel, op de grens van het centrum en het groene
hart. De wijk zal een brug slaan tussen Zuid en Watergraafsmeer. Het wordt een grootstedelijk gebied voor alle moderne Amsterdammers die in de stad
willen blijven, maar behoefte hebben aan ruimte en groen. Alle vormen van vervoer en voorzieningen zijn in de buurt.

http://img171.imageshack.us/img171/2622/amstelkwartier.png (http://imageshack.us/photo/my-images/171/amstelkwartier.png/)

In deze wijk realiseert Maarsen Groep kavel 4a, bestaande uit in totaal 139 luxe vrije sector huurappartementen in twee volumes. De bouw van het eerste volume is gestart in augustus 2011. Het bestaat uit 109 appartementen die variëren
in woonoppervlakte van 80 tot 100 m2. Onder het gebouw bevindt zich de parkeergarage met 121 plaatsen, toegepast als afzinkkelder in verband met
aanwezige persleidingen van het riool. Het gebouw wordt verder met behulp van tunnelbekisting gerealiseerd. Het bouwblok is opgedeeld in vier volumes die variëren in hoogte. Het kleurgebruik in het metselwerk en de plasticiteit van de
raamomkaderingen verschuiven ten opzichte van de volumeopbouw.

"Amstelkwartier",
109 appartementen en parkeergarage
Locatie Amstelvlietstraat
Aanneemsom € 13.030.000,-
Opdrachtgever Maarsen Groep
Architect Architecten Cie
Bron: www.waal.nl

the runner
November 2nd, 2011, 07:17 PM
http://img89.imageshack.us/img89/7526/2nov006.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/89/2nov006.jpg/)

insulting-dutchman
November 3rd, 2011, 10:57 AM
^^
Het ligt er natuurlijk aan hoeveel km je wil of kan lopen maar volgens mij zijn er zat mooie plekken zoals: Amsterdamsebos, Ronde Hoep, Vondelpark, Westerpark, Diemerpark, Gaasperplas en langs het Amsterdam-Rijnkanaal.
of een rondje sloterplas, of van leidseplein naar haarlemmerplein door vondel, rembrandt, erasmus en westerpark de verbindingen tussen die parken zijn bijna groenstroken langs de ring

Winbuks
November 4th, 2011, 09:04 PM
De bouw van Kavel 4B is ook gestart:

Begin bouw woongebouw Amstel-Life
Kanters Bouw & Vastgoed begon woensdag 26 oktober met de bouw van Amstel-Life aan de Spaklerweg in Amsterdam. Het woongebouw Amstel-Life wordt door LSI en NL Development ontwikkeld en telt zeven woonlagen met 56 luxe koopwoningen, waaronder herenhuizen, appartementen, beneden-/bovenwoningen en studio’s. De architectuur is geïnspireerd op de Amsterdamse School.
De woningen worden naar verwachting begin 2013 opgeleverd. 61 Procent van de woningen is verkocht en voor een aantal woningen is een optie verleend.
Bron: Vastgoedmarkt.nl, 28 oktober 2011 (http://www.Vastgoedmarkt.nl)
Drie kavels zijn inmiddels in aanbouw. :)

bthj
November 4th, 2011, 09:14 PM
ik lag vandaag ziek in bed en hoorde flink wat heiwerk.

the runner
November 16th, 2011, 05:35 PM
^^
Bij de bovenburen?:nuts:

De eerste muur en 2 heimachine`s daar achter.
http://i43.tinypic.com/x0nq0p.jpg

Als je nog afscheid wil nemen van dit huis moet je snel zijn.
http://i39.tinypic.com/5aolli.jpg

Winbuks
November 16th, 2011, 10:51 PM
^^
Bij de bovenburen?:nuts:

De Bijlmer bajes heeft nog enkel glas. ;)

the runner
November 30th, 2011, 06:02 PM
http://img809.imageshack.us/img809/5326/30nov018.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/809/30nov018.jpg/)

the runner
December 9th, 2011, 11:40 PM
9 december 2011
Begin november is de sloop begonnen van woningen, loodsen en schuren langs de Weespertrekvaart. Aan de Kop van de Weespertrekvaart, naast de Bijlmerbajes, komen zo'n 350 woningen en 2000 vierkante meter bedrijfsruimte.

De Kop van de Weespertrekvaart maakt deel uit van het gebied Overamstel: een nieuw grootstedelijk gebied voor wonen, werken en recreëren. Het ligt tussen de Amstel en A10, vlakbij metrostation Spaklerweg.

Bouwwerken
De komende periode worden de woningen en de vaak zelfgebouwde loodsen en schuurtjes op het bedrijventerrein langs de Weespertrekvaart gesloopt. De sloop verloopt ad hoc. Zodra een bouwwerk is ontruimd, sluiten de nutsbedrijven water, gas en elektriciteit af. De panden worden meteen overgedragen aan de sloopaannemer en eventueel aanwezig asbest wordt verwijderd. Door deze manier van werken wordt een lege ruimte niet gekraakt en kan de daadwerkelijke sloop snel beginnen.
Bron: www.iba.amsterdam.nl
http://img21.imageshack.us/img21/5756/kopwtvklein.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/21/kopwtvklein.jpg/)

Angels weg na deal met stad

De Hells Angels zullen binnenkort hun clubterrein ('Angel Place') aan de H.J. Wenckebachweg verlaten. Ze krijgen vier ton van de gemeente.

De stichting Hells Angels en de gemeente Amsterdam hebben hier deze week een schikking over getroffen. Daarmee komt een einde aan bijna een decennium getouwtrek, waarbij het doel van de gemeente steeds is geweest de Angels van hun stek te verdrijven. De gemeenteraad werd vandaag door wethouder Maarten van Poelgeest (Ruimtelijke Ordening) summier over de deal geïnformeerd.

Inzet van het contract is het stuk grond waarop het clubhuis staat, en waarvan de Angels al decennia rechtmatig gebruik maken; dat kan niet zomaar via procedures worden ontnomen. Om de grond toch te pakken te krijgen zou de gemeente een onteigeningsprocedure moeten beginnen.

Volgens de onteigeningswet moet echter, alvorens zo'n procedure wordt begonnen, door partijen worden getracht tot 'minnelijke overeenstemming' te komen. Die overeenstemming is er nu. Het bestuur van de stichting Hells Angels gaat ermee akkoord dat het terrein, waar justitie in de loop der jaren tal van invallen deed, uiterlijk 30 januari 2012 leeg wordt opgeleverd.

Er is onderhandeld over een schadeloosstelling voor het terrein. De Angels vroegen volgens bronnen een miljoen euro, maar dat was de gemeente te gortig. Uiteindelijk kwamen partijen uit op vier ton. (Bart Middelburg)
Bron: www.parool.nl
^^
Voor de mensen die niet zo op de hoogte zijn van deze ontwikkelingen, de 2 artikelen gaan ongeveer over hetzelfde terrein maar dan aan de andere kant van de spoorlijn van waar nu gebouwd wordt.

Atmosphere
December 10th, 2011, 05:15 PM
Wel erg vet dat er aan beide kanten zo'n hoog gebouw komt. Hopelijk een beetje van goede kwaliteit. Dat zou een mooie 'poort' vormen:banana:

the runner
December 13th, 2011, 12:28 AM
In september 2011 startte de bouw van woningen, een school en hotel in Amstelkwartier 1e fase in Overamstel. Een paar jaar later is het aangrenzende Amstelkwartier 2e fase aan de beurt. Hier wil de gemeente een woonbuurt realiseren, met onder andere een winkelcentrum en een park. Op deze plek stond vroeger de Zuidergasfabriek, die indertijd de bodem heeft verontreinigd. De gemeente heeft plannen om de bodem geschikt te maken voor de nieuwe woonbuurt. Projectbureau Wibaut aan de Amstel wil u daar graag over informeren en uitnodigen om met ons mee te denken. Hieronder leest u wat er aan de hand is, wat de sanering voor u kan betekenen en wat er de komende jaren staat te gebeuren.
http://i39.tinypic.com/351e82o.jpg
Amstelkwartier 1 en 2 (toekomstbeeld)

Van gasfabriek naar parkbuurt

Amstelkwartier 2e fase is nu nog een afgesloten bedrijventerrein met Alliander, een oefencentrum van de brandweer en enkele bedrijfshallen. Een tijd geleden stond hier het complex van de Zuidergasfabriek. Rond 1900 gebruikte Amsterdam zogeheten 'lichtgas' voor verlichting en stoken. Het gas werd uit steenkool gewonnen in tal van gasfabrieken. De grootste waren de Westergasfabriek, de Oostergasfabriek en vanaf 1913 de Zuidergasfabriek. Vooral vanaf de Amstel was de fabriek met zijn enorme gashouders niet te missen. Hij heeft er vijftig jaar gestaan. Toen Nederland overstapte op aardgas was dat het einde van de gasfabrieken en rond 1969 werden bijna alle gebouwen van de Zuidergasfabriek gesloopt.

Planning
Tot de start bouw van Amstelkwartier 2e fase moeten de volgende stappen worden gezet:

■Consultatieronde bodemaanpak (lente/zomer 2011)
■Voorleggen resultaten consultatie aan gemeentebestuur (najaar 2011)
■Stedenbouwkundig Plan en Saneringsplan gereed (begin 2012)
■Start bodemsanering (2013 of 2014)
■Start bouw Amstelkwartier 2e fase (2015 of later)

the runner
December 14th, 2011, 05:33 PM
Het gebied van de Weespertrekvaart ziet er nu nog zo uit.
http://img850.imageshack.us/img850/898/14dec006.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/850/14dec006.jpg/)

DickieS020
December 15th, 2011, 03:31 PM
zo hee ... als je op de webcam kijkt http://bouw.webcam.nl/maarsengroep/ dan zie je minstens 10 (misschien wel 15 stuks) oranje graafmachines aan het werk in 1 bak ... hebben zeker tijd in te halen ofzo ... of zij doen een wedstrijdje wie het eerst zijn deel afgegraven heeft ;)

1+2=3
December 16th, 2011, 01:22 AM
@ post 400

Ze gaan toch hopelijk niet, op de plek langs de Weespertrekvaart, waar nu die rommel wordt gesloopt, opnieuw loodsen en schuren laten bouwen? Op de impressie ziet het er erg leeg uit (groen met een paar huizen?). Had er liever wat (meer) torentjes gezien, iig wat meer dichtheid.

Elio di Angelis
December 16th, 2011, 11:31 AM
^^

Vroeg ik mij ook al af.

bthj
December 16th, 2011, 11:59 AM
het blijft hier nog heel lang groen.

the runner
December 16th, 2011, 05:48 PM
Hier nog een post van maart 2010:
AMSTERDAM - De Hells Angels moeten hun clubterrein aan de H.J.E. Wenckebachweg in Amsterdam verlaten. Dit heeft het gerechtshof in Amsterdam dinsdag bepaald. De leden van de motorclub moeten per 25 juni het terrein ontruimen.

De gemeente heeft de leden van de motorclub enkele tijd geleden al laten weten dat het hoofdkwartier van de Hells Angels afgebroken moest worden. Hiertegen startte de club een kort geding.

De gemeente Amsterdam is eigenaar van het terrein, dat in gebruik is bij Stichting Hell's Angels Amsterdam en de aan hen gelieerde Vereniging The Hangout. De gemeente wil de grond herontwikkelen en daarom moeten de Hells Angels vertrekken.

In 2006 vroeg de gemeente de motorclub te vertrekken, maar ontruiming bleef uit. Nu de Angels weg moeten, moet de gemeente Amsterdam wel een nog nader te bepalen bedrag voor de herbouw van het clubgebouw vergoeden. (ANP)

Dit gaat er komen:

Kop Weespertrekvaart
In het gebied van de Kop Weespertrekvaart, gelegen tussen de Spoordijk, de Weespertrekvaart en de Bijlmerbajes komen volgens de plannen zo’n 350 woningen en zo’n 2000 m2 bedrijvigheid. De Kop van de Weespertrekvaart verbindt Overamstel in oostelijke richting door twee bruggen met de rest van de Watergraafsmeer.

Op dit moment wordt de bestuurlijke besluitvorming voorbereid over het Stedenbouwkundig Plan Kop Weespertrekvaart. Op 23 maart 2009 vergadert de commissie van de stadsdeelraad van Oost-Watergraafsmeer over het Stedenbouwkundig Plan.

In dit Stedenbouwkundig plan wordt uitgegaan van een groot stadsblok met hoogbouwaccent naast het spoor en een groene buitenplaats langs de Weespertrekvaart.

http://i40.tinypic.com/2sb3139.jpg

http://i39.tinypic.com/2lxfpjo.jpg

http://i42.tinypic.com/30bcyf7.jpg

Bron: www.zuidoostlob.amsterdam.nl

1+2=3
December 17th, 2011, 02:08 PM
@ runner

Bedankt. Echter nu weet ik nog niet of er straks (weer) 'rommel' komt. "Groene buitenplaats" en "bedrijvigheid" (wellicht niet langs de Weespertrekvaart, maar dan toch hopelijk sowieso geen industrie?)

wwwwilco
December 19th, 2011, 07:53 PM
@ runner

Bedankt. Echter nu weet ik nog niet of er straks (weer) 'rommel' komt. "Groene buitenplaats" en "bedrijvigheid" (wellicht niet langs de Weespertrekvaart, maar dan toch hopelijk sowieso geen industrie?)

Uit historisch oogpunt komt er opnieuw op ongeveer dezelfde locatie een buitenplaats. Dit omvat volgens mij een aantal woningen in een groene en parkachtige omgeving met stadstuinen.

http://img69.imageshack.us/img69/9291/imageqcr.jpg

the runner
December 21st, 2011, 05:37 PM
In dit bouwtempo zijn we over 1 jaar nog niet op het hoogste punt.
http://img850.imageshack.us/img850/2679/21dec008.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/850/21dec008.jpg/)

Magistraler
December 21st, 2011, 09:49 PM
In dit bouwtempo zijn we over 1 jaar nog niet op het hoogste punt.
http://img850.imageshack.us/img850/2679/21dec008.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/850/21dec008.jpg/)

Het kan nog veel langer duren als archeologen straks een paar Harleys vinden.

bthj
December 21st, 2011, 10:25 PM
die liggen aan de andere kant van het spoor.

the runner
December 30th, 2011, 12:27 AM
zo hee ... als je op de webcam kijkt http://bouw.webcam.nl/maarsengroep/ dan zie je minstens 10 (misschien wel 15 stuks) oranje graafmachines aan het werk in 1 bak ... hebben zeker tijd in te halen ofzo ... of zij doen een wedstrijdje wie het eerst zijn deel afgegraven heeft ;)
^^
Ik heb hier even een shotje van die webcam.
http://img7.imageshack.us/img7/6607/overamstel.png (http://imageshack.us/photo/my-images/7/overamstel.png/)

DickieS020
December 31st, 2011, 12:20 PM
^^

De (meeste) oranje graafmachines zijn inmiddels klaar met hun werk en verdwenen.

Langs deze weg wil ik iedereen hier op het forum een hele fijne jaarwisseling wensen. Bedankt allen voor jullie geweldige bijdrage in 2011 en dat jullie dit mogen voortzetten in 2012!

Tot volgend jaar! :cheers:

the runner
January 4th, 2012, 05:28 PM
Het zogenaamde Park aan de Amstel moet hier gaan komen.
http://img4.imageshack.us/img4/1622/4de3c005.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/4/4de3c005.jpg/)

Aanvraag omgevingsvergunning op www.dmb.amsterdam.nl :

Terrein Korte Ouderkerkerdijk (Amstelkwartier) - 139772, oprichten hotel (21-12-2011);

the runner
January 8th, 2012, 12:56 AM
27-12-2011 - Maarsen Groep bouwt “DE-ACHT” in Amstelkwartier

Maarsen Groep is begonnen met de bouw van in totaal 139 vrije sector huurappartementen op een ondergrondse parkeergarage in het Amstelkwartier in Amsterdam. De bouw van het project “de-Acht” is de eerste fase van deze ontwikkeling en omvat 109 appartementen. Naar verwachting zal medio 2013 gestart worden met de bouw van de 2e fase, genaamd “de-Vier”. Het project is ontworpen door Pi de Bruijn van De Architekten Cie, de verhuur is in handen van Hallie & van Klooster Makelaardij.
Met de naamstelling refereert Maarsen Groep aan de prominente positie van het project aan de Amstel en aan het roeien dat daarmee van oudsher samenhangt.
http://img171.imageshack.us/img171/2622/amstelkwartier.png (http://imageshack.us/photo/my-images/171/amstelkwartier.png/)

Het Amstelkwartier is de toekomstige woon- /werk-wijk aan de Amstel nabij het Amstelstation en de Rivierenbuurt. Op de locatie vindt nu een gefaseerde transformatie plaats tot een diverse, grootstedelijke woonwijk met alle bijbehorende voorzieningen waarbij de bestaande monumentale waarden van het gebied behouden zullen blijven. Het programma voor de eerste fase van deze gebiedsontwikkeling omvat naast circa 1.100 woningen onder andere een supermarkt, een basisschool, een jachthaven, een hotel en horeca aan de Amstel. Langs de oever van de Amstel wordt een groen stadspark ingericht.
De positie van “de-Acht” en “de-Vier” is vanwege de ligging aan het nieuwe park en met direct uitzicht over de Amstel, één van de mooiste in het Amstelkwartier.
De appartementen worden gerealiseerd ten behoeve van de eigen beleggingsportefeuille van Maarsen Groep. Start verhuur van “de-Acht” zal na de zomer van 2012 plaatsvinden.

Meer informatie over dit project is te vinden op de projectsite: www.de-Acht.com

Sky HI
January 9th, 2012, 05:39 PM
AM ontwikkelt 627 koop- en huurstudio’s voor studenten in het Amstelkwartier in Amsterdam. De woonblokken zijn ontworpen door AM Concepts en Kampman Architecten.

Het ontwerp van de woongebouwen refereert aan de wijken van het oude Amsterdam-Zuid. De bouwblokken staan rond een grote binnentuin, waarin kan worden gestudeerd of ontspannen. Op de verdiepingen worden gemeenschappelijke terrassen aangelegd.

Vanwege de grote vraag naar starterswoningen hebben AM Concepts en Kampman Architecten gekozen voor relatief kleine studio’s van dertig vierkante meter met een eigen keuken en badkamer. In de plint komt onder meer een stalling voor ongeveer duizend fietsen en scooters, en een supermarkt. Ook wordt er een parkeergarage met 136 plekken onder het gebouw gerealiseerd.

Amstelkwartier
Het studentencomplex maakt deel uit van de nieuwe wijk het Amstelkwartier in de hoofdstad. Naast deze panden worden in de wijk een nieuw hotel, woningen en bedrijfspanden gebouwd. Aan de Amstel komen, naast de al bestaande roeivereniging en het drijvende zwembad BadBuiten, een jachthaven en horecavoorzieningen.

Op 21 januari start AM met de verkoop van 348 woningen. Deze worden verkocht vanaf 79,500 euro op basis van een jaarlijkse erfpachtcanon. De oplevering van het gehele project staat gepland vanaf 2013.

ill-b
January 9th, 2012, 07:23 PM
^^ http://www.architectenweb.nl/bin/news/222160.jpg
http://www.architectenweb.nl/aweb/redactie/redactie_detail.asp?iNID=27992

ropniko
January 9th, 2012, 08:57 PM
'Refereert aan Amsterdam Zuid', dan is Amsterdam Zuid er even overheen gevlogen.. Het is dat er nog wat variatie in zit anders zou het wel erg saai zijn geworden.. Beetje jammer van zo'n locatie als je het mij vraagt.

insulting-dutchman
January 10th, 2012, 12:44 AM
als de stad blijft bloeien is het over 50 jaar weer sloopbaar.

the runner
January 14th, 2012, 06:20 PM
23 december 2011 - Bart Veilbrief
De gemeente Amsterdam en NUON ondertekenden op 21 december een overeenkomst over de levering van stadswarmte aan het Amstelkwartier. Hiermee is de duurzame warmtevoorziening voor deze nieuwe woonwijk geregeld.

Op 21 december ondertekende de gemeente Amsterdam voor de eerste fase van het project Amstelkwartier een contract voor de levering van stadswarmte door Nuon. Hiermee is een duurzame warmtevoorziening voor de nieuwe wijk Amstelkwartier in Overamstel gegarandeerd. De eerste woningen in deze wijk worden medio 2013 opgeleverd. Deze woningen zullen worden voorzien van stadswarmte, die afkomstig is van de Nuon elektriciteitscentrale in Diemen. Deze levert dus niet alleen stroom aan honderdduizenden huishoudens, maar gebruikt de restwarmte om vele duizenden woningen en bedrijven in de omgeving te verwarmen. De stadswarmte voor het Amstelkwartier, waar naast 1500 woningen ook een duurzaam hotel, een school en horeca zal verrijzen, zal vooral vanuit de nieuwe hoogrendementcentrale in Diemen komen, die nu wordt gebouwd naast de bestaande centrale. De ondergrondse infrastructuur voor deze warmtevoorziening moet nog worden aangelegd.

Stadswarmte zorgt zo straks voor een goede en duurzame vorm van warmtevoorziening in deze bijzondere, nieuwe woonwijk aan de Amstel.

the runner
January 18th, 2012, 05:37 PM
Ze waren aan dit gebouw nog geeneens aan het werk.
http://img38.imageshack.us/img38/9299/18januari004.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/38/18januari004.jpg/)

the runner
January 25th, 2012, 05:03 PM
Links het kantoor van het waterschap(iedere paar jaar een andere naam maar nu volgens mij Waternet)
http://img832.imageshack.us/img832/4439/25jan005.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/832/25jan005.jpg/)

insulting-dutchman
January 26th, 2012, 11:08 PM
al minstens 4 jaar waternet volgens mij, wat ik aan afschriften kan herinneren.

ropniko
January 27th, 2012, 06:46 AM
al minstens 4 jaar waternet volgens mij, wat ik aan afschriften kan herinneren.

Waternet is de beheerder en AGV is het waterschap Amstel, Gooi en Vechtstreek. Het pand is dan waarschijnlijk ook betaald met de waterschapsbelasting. Weet je ook direct waar je voor betaald. :)

Winbuks
January 27th, 2012, 08:36 PM
Het kan nog erger. Deze kantoortorens werden jaren terug onder de naam DWR, Dienst Waterbeheer en Riolering Amsterdam gebouwd. :| Het desbetreffende topic (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=37974&page=9).

Over het toekomstige hoteltoren tegenover het metrostation. Crowne Plaza wil zich hier gaan vestigen. :) Oud nieuwtje na het openen van het Crowne hotel op de Zuidas, maar vergeten te plaatsen hier op het fora:
Crowne Plaza Amsterdam-South

In de hoofdstedelijk Zuid-as is viersterrenhotel Crowne Plaza Amsterdam-South donderdag 15 december officieel geopend. Het hotel, eigendom van IHG, heeft 207 kamers en richt zich op zakenreizigers en aan comfort gewende toeristen. In 2013 opent nog een Crowne Plaza in het Amstelkwartier.
Bron: Misset Horeca.nl, december 2011 (http://www.missethoreca.nl/1088599/hotel/hotel-artikel/CrownePlazaAmsterdam-South.htm)

the runner
February 6th, 2012, 06:40 PM
Het clubgebouw van de Hells Angels is niet meer. Maandag werd het laatste stukje van Angel Place gesloopt, zo liet de gemeente weten.
http://i40.tinypic.com/2vj4xew.jpg

De Hells Angels verlieten hun clubterrein aan de H.J.E. Wenckebachweg vorige week maandag na vier decennia. De gemeente wil het gebied herontwikkelen en na een onteigeningsprocedure moest de motorclub vertrekken. De Angels kregen wel 400.000 euro mee.
De H.J.E. Wenckebachweg en omgeving moeten een woonwijk worden. Waar het clubterrein van de Hells Angels lag, komt een parkje.
Bron: www.at5.nl
^^
Het parkje kunnen ze altijd nog Angel Place noemen:)

the runner
February 15th, 2012, 05:35 PM
De bouw komt nog steeds niet erg op gang.
http://i42.tinypic.com/vgsr37.jpg

the runner
February 19th, 2012, 11:02 PM
De groenstrook gelegen aan de Spaklerweg langs de metrobaan is de aangewezen plek voor het hotel. Het wordt het dynamische hart van de omgeving. Het ontwerp is van Concreet en bestaat uit een slanke toren op een verhoogd houten platform, dat alle functies aan elkaar verbindt: de receptie, de bar, ontmoetingsruimtes, het restaurant, de lounge. De brede houten trappen nodigen uit om te zitten, lopen eten of drinken. Binnen en buiten zijn alleen door glaspanelen van elkaar gescheiden. Er is een open en informele sfeer.
http://i43.tinypic.com/28kra5z.png

De feiten: 240 kamers (15 kamers per verdieping, inclusief 2 suites, 16 verdiepingen), daarboven en op de tweede etage kantoor en vergaderfaciliteiten en 90 parkeerplaatsen in de ondergrondse parkeerkelder.

Zodra de belegger en exploitant zijn gecontracteerd, zal het ontwerp verder uitgewerkt worden.
Bron: www.lingotto.nl
^^
Mooi ontwerp, niets meer aan veranderen:banana:

Wuppeltje
February 19th, 2012, 11:41 PM
KBF Hotel = Hotel KauwgomBallenFabriek haha :D

Ziet er prima uit.

Elio di Angelis
February 22nd, 2012, 01:16 PM
^^

Hahaha. Zier er wel goed uit. Ben benieuwd naar het verder uitgewerkte ontwerp.

Silly_Walks
February 22nd, 2012, 04:24 PM
Wat gaan ze trouwens aan de ontsluiting van die wijk doen? Het staat daar nu in de spits al compleet vast.

MVA
February 24th, 2012, 09:13 PM
Helemaal goed, dat hotel!

the runner
February 29th, 2012, 05:24 PM
De parkeergarage is al af.
http://i43.tinypic.com/2gy5yqe.jpg

the runner
March 3rd, 2012, 12:09 AM
De gemeente Amsterdam werktaan de aanleg van het park aan de Amstel bij de Korte Ouderkerkerdijk. Op 27 februari wordt gestart met de kap van bomen, verlenging van de bouwweg en diverse grondwerkzaamheden. Dit heeft gevolgen voor de omgeving, onder andere voor het parkeren.

Kap bomen
Rondom de Korte Ouderkerkerdijk (op het sloopterrein) worden bomen gekapt voor de sanering en aanleg van het park. In het park worden later bomen geplant ter compensatie van de kap van deze bomen. Ook drie populieren bij de voormalige Ingenieurswoning worden gekapt . Dit is noodzakelijk omdat de bomen niet sterk genoeg zijn en er een risico bestaat op omwaaien. Ook hier worden later, in de definitieve situatie bomen voor terug geplant.

Tot slot worden er bomen rondom het ROC terrein en 3 bomen langs de Spaklerweg gekapt voor het verlengen van de bouwweg Amstelkwartier. Voor alle te kappen bomen is al een kapvergunning verleend.

Verlenging bouwweg
Om het bouwverkeer op een veilige manier het gebied te laten verlaten en menging van bouwverkeer met alle overige verkeer zo veel mogelijk te voorkomen, is besloten de bouwweg te verlengen. Zie onderstaand kaartje.
http://i40.tinypic.com/20r8lfa.jpg

De nieuwe bouwweg (éénrichtingsverkeer) loopt langs het ROC gebouw en sluit aan op de Spaklerweg. Dit is de groene lijn. Het overige verkeer kan het gebied in en uit via de Korte Ouderkerkerdijk (gele lijn).

Sloop ondergrondse obstakels
Op de sloopterreinen bevinden zich nog ondergrondse obstakels zoals kelders en balken. Deze worden in de komende periode gesloopt voor de saneringswerkzaamheden. Tijdens deze werkzaamheden is een bodemdeskundige aanwezig voor een verantwoorde aanpak voor het geval dat er verontreiniging aangetroffen wordt.

Wat betekent dit voor u?
Het kappen van de bomen en de sloop van de ondergrondse obstakels kan geluidsoverlast met zich meebrengen. Daarnaast betekent de aanleg van de bouwweg dat de wandelroute langs de Korte Ouderkerkerdijk tijdelijk wijzigt.

Na aanleg van de bouwweg, komt de looproute direct naast de bouwweg te liggen (dus over het huidige parkeerterrein naast het ROC).
^^
Eigenlijk klinkt het wel raar als je zegt dat je een park gaat aanleggen door bomen te kappen.

the runner
March 14th, 2012, 06:59 PM
Het hoge hotel zou hiervoor moeten komen(waar nu de vrachtwagen ongeveer staat)
http://img684.imageshack.us/img684/8849/14maart015.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/684/14maart015.jpg/)

the runner
March 28th, 2012, 05:34 PM
Er komt nu steeds meer boven de grond.
http://i42.tinypic.com/1c1mu.jpg

hugenholz
March 29th, 2012, 12:56 AM
Bedankt voor de update The Runner! Eindelijk een beetje de vaart er in zo te zien.

the runner
March 31st, 2012, 04:17 PM
^^
Vanaf de andere kant van de Amstel is nog niet zo veel te zien.
http://i40.tinypic.com/244uqaa.jpg

the runner
April 4th, 2012, 05:26 PM
http://i39.tinypic.com/x3v1p4.jpg

the runner
April 9th, 2012, 08:25 PM
Het nieuwbouwproject Villa Mokum - S1 wordt gebouwd in de plaats Amsterdam. Dit project bevindt zich in de wijk Oost (Oost en Watergraafsmeer). Het nieuwbouwwoning project bestaat uit 96 te koop staande appartementen.

De prijzen van de nieuwbouwwoningen zijn vanaf € 79.500 tot € 84.976. Het woonoppervlak van de woningen zijn vanaf 28 tot ca. 28 vierkante meter.

Het nieuwbouwproject is momenteel in de verkoop!

92 van 96 woningen beschikbaar
Prijs van Euro 79.500 tot Euro 84.976
Bron: www.nieuwbouwwijzer.nl
^^
De verkoop gaat lekker zo te lezen.

http://i42.tinypic.com/2uggxvs.png

The Engineer
April 10th, 2012, 06:59 PM
^^ Woningen zijn vanaf 28 tot ca. 28 vierkante meter..........

Dan zijn de woningen toch gewoon 28 m2? WTF
Niet echt groot dus. Zelfs voor een studentenflat. (ook de prijs valt niet mee, ruim 28.00 euro/m2)

insulting-dutchman
April 10th, 2012, 08:17 PM
dat zijn ongeveer dezelfde prijzen als gevraagd worden voor het GAK gebouw.

http://www.de-studio.nl/woningen/woningtype-detail/?xml_houseType=3FEDE390-2AFA-E011-8408-005056AA000E

een kleine ton voor een studenten woning. ik moet het nog zien in deze markt.

(2 jaar geleden werden de kosten nog 'verkocht' voor 69 tot 75k )

Rietendak
April 10th, 2012, 09:22 PM
Het zou wel leuk zijn als dit de nieuwe "papa heeft me een BMW gegeven voor m'n examen" wordt. Papa moet ook wat op de knip letten door de crisis, en in plaats van auto + 800 euro huur per maand in studentenhuis aan de gracht fijn Marie-Fleur d'r GAK-appartementje geven. Goed voor de buurt ook!

insulting-dutchman
April 10th, 2012, 09:36 PM
ik denk dat dat soort inkomensverschillen alleen voor een grotere tegenstrijd zullen zorgen.

Rietendak
April 10th, 2012, 09:49 PM
Marie-Fleur wordt toch binnen een maand aangerand in een portiek, waarna het appartement weer de markt op gaat voor papa 2. Zorgt voor hogere liquiditeit = goed voor de economie!

insulting-dutchman
April 11th, 2012, 01:06 AM
aangezien zulk soort flats zeer geliefd zijn bij inbrekers (elk huis een laptop) zullen ze hopelijk wel wat aan de veiligheid gedaan hebben.

the runner
April 11th, 2012, 05:56 PM
De Acht
http://i42.tinypic.com/5fjlw9.jpg

Het park moet hier langs het water komen.
http://i42.tinypic.com/291zx1k.jpg

the runner
April 21st, 2012, 08:45 PM
bart veilbrief
De gemeente werkt op dit moment volop aan de Woningbouw en de aanleg van het buitendijks park in het Amstelkwartier. Een korte update over de werkzaamheden.

Voortgang aanleg buitendijks park
De aanleg van het buitendijks park is in volle gaan. Onlangs zijn de bomen in het gebied gekapt, en op dit moment wordt gewerkt aan het verwijderen van de funderingsresten.

Restaurant Kaap Kot is uit het gebied verdwenen zodat de werkzaamheden ook op deze plek kunnen doorgaan. De woonark die nog in het park ligt, wordt om die reden op korte termijn verplaatst. Het tijdelijke drijvende zwembad is in verband met de werkzaamheden een stuk verder de Amstel in verplaatst.

Nog voor de zomer van 2012 wordt gestart met het slaan van de damwand ten behoeve van het land maken en worden vervolgens saneringswerkzaamheden uitgevoerd. Omwonenden worden over de voortgang van deze werkzaamheden via bewonersbrieven geïnformeerd.

Voorgang woningbouwontwikkeling binnendijks gebied.
Drie bouwblokken zijn op dit moment in aanbouw. Begin mei wordt ook gestart met de kelderbak van bouwveld 3b en 3c (ruim 600 studentenwoningen en een klimaatneutraal hotel)

Om de bouw-, aanleg- en saneringswerkzaamheden in goede banen te leggen is een bouwweg aangelegd nabij de Korte Ouderkerkerdijk. Deze wordt per 1 mei in gebruik genomen.
^^
Goed nieuws dat ze in mei aan de hoteltoren gaan beginnen:banana:

Het hotel:
http://i52.tinypic.com/33ascvq.jpg

the runner
April 22nd, 2012, 08:56 PM
Werkzaamheden hotelkavel. Waarschijnlijk moeten er nog wat leidingen aan/omgelegd worden.
http://www.freebits.nl/images/857hotell.png (http://www.freebits.nl/view.php?filename=857hotell.png)

Winbuks
April 22nd, 2012, 10:31 PM
Top, eindelijk weer 90 plusser in aanbouw. Ook geen slecht ontwerp. :)

Elio di Angelis
April 23rd, 2012, 10:19 AM
^^

Word dat een 90 plusser? dacht een 70 plusser.

Winbuks
April 23rd, 2012, 07:58 PM
Klopt. Rectificatie, het hotel wordt 70m hoog... Ik kwam na het Google'n op dit bericht (http://www.4building.nl/nieuws/124/aannemingsovereenkomst-bouw-hotel-amstelkwartier-ondertekend/) uit. Dank Elio. :) Misschien ben ik in de war met het bestemmingsplan, die gaf dacht ik 90m aan voor deze kavel.

Elio di Angelis
April 24th, 2012, 11:50 AM
^^

Wel jammer idd dat het geen 90 meter wordt.

the runner
April 25th, 2012, 05:22 PM
Bouwrijp maken hotel begonnen?
http://i46.tinypic.com/35k2uqc.jpg

the runner
May 2nd, 2012, 04:57 PM
Heimachine gearriveerd! Het gaat nu echt los hier:cheers:
http://i50.tinypic.com/2d6ulxu.jpg

http://i50.tinypic.com/16jpyqa.jpg

the runner
May 3rd, 2012, 11:44 PM
Het realiseren van een eigen droomhuis kan straks ook langs de Weespertrekvaart. Het projectbureau werkt momenteel het stedenbouwkundig plan Kop Weespertrekvaart (2009) uit. In het plan is ruimte voor ca. 60 (vrijstaande en/of geschakelde) woningen omlijst door een groene laan van bomen.

http://www.freebits.nl/images/164kop_wtv_klein.jpg (http://www.freebits.nl/view.php?filename=164kop_wtv_klein.jpg)

De kavels in dit plan zijn bestemd voor particulieren die hun eigen droomhuis willen realiseren. De gemeente stelt daarvoor via zogenaamde kavelpaspoorten per kavel de bebouwingsmogelijkheden vast. Naar verwachting kunnen geïnteresseerden zich in het 2de kwartaal 2013 inschrijven voor een kavel. De toewijzing zal, net als elders in de stad, op volgorde van aanmelding verlopen. Op 7 en 8 juli 2012 organiseert de gemeente stadsbreed de zogenaamde Zelfbouwmarkt. Het projectbureau is van de partij op de markt om contact te leggen met geïnteresseerden. Lees meer(http://www.overamstel.nl/projecten/kop_weespertrekvaart/artikel/)....

Silly_Walks
May 4th, 2012, 12:33 AM
Eeuwig zonde om op die locatie zulke lage dichtheid neer te zetten... maar voor degene die er een woning kan neerzetten is het een buitenkans.

insulting-dutchman
May 4th, 2012, 01:31 AM
^^ zullen het gemeente ambtenaren mogen worden?

ropniko
May 4th, 2012, 01:23 PM
Eeuwig zonde om op die locatie zulke lage dichtheid neer te zetten... maar voor degene die er een woning kan neerzetten is het een buitenkans.

Kan wel een paar redenen verzinnen waarom ze daar juist een mindere dichtheid neerzetten. De aansluiting met de wijk aan de andere kant, grotere huizen (lees: rijkere eigenaren) zorgen ook voor beter onderhoud aan de omgeving en waarschijnlijk deels om het andere deel van het project te financieren. En liever aan de Weespertrekvaart zoiets, dan richting de stad aan de Amstelzijde. Dat uitzicht is vele malen meer waard.

the runner
May 9th, 2012, 04:52 PM
Kavel 4b+c
http://i46.tinypic.com/2mi5ok0.jpg

Kavel 3b+c
Het heien is gestart.
http://i46.tinypic.com/2namz5d.jpg

the runner
May 22nd, 2012, 11:13 PM
Nog een vergeten foto van vorige week woensdag.
http://i50.tinypic.com/2vjdhlf.jpg

Го́голь
May 23rd, 2012, 12:42 AM
Gaat lekker daar!

the runner
May 25th, 2012, 12:52 AM
Er zijn al wat kleine grondwerkzaamheden aan de gang voor dit hotel.

Hotel Amstelkwartier wordt een uiterst duurzaam viersterren plus hotel aan de Amstel, nabij het Amstelstation te Amsterdam. Op deze locatie wordt de komende jaren een nieuw dynamisch woonwerkgebied ontwikkeld. In opdracht van Amstelside BV werken Mulderblauw architecten en Architectenbureau Paul de Ruiter samen aan het ontwerp voor het eerste LEED Platinum gecertificeerde hotel van Europa.

Het ruim driehonderd kamers tellende gebouw voldoet aan alle wensen van de kosmopolitische hotelgast van de 21e eeuw: alle luxe en comfort, maar zonder dat dit ten koste gaat van de planeet. Dit vraagt om integrale duurzaamheid, zowel op het gebied van energiebesparing als in bedrijfsvoering en verblijfskwaliteit. Om dit te bereiken is het eerste speerpunt het zoveel mogelijk sluiten van kringlopen, op gebied van energie, water, afval en materiaalgebruik. Het tweede speerpunt is een specifiek hotel te ontwerpen dat op vele manieren verbonden is met de locatie en de stad Amsterdam. Deze speerpunten vormen samen de ‘sense of place’ van het hotel.

Houdbare luxe

Het gebouw bestaat uit een compacte kern van logistieke faciliteiten, daaromheen bevinden zich de verblijfsruimtes waar zoveel mogelijk daglicht kan toetreden. De hotelkamers krijgen glas over de volledige hoogte voor ruimtelijke kwaliteit en een adembenemend uitzicht. In iedere kamer bestaat de mogelijkheid om natuurlijk te ventileren met buitenlucht, zelfs op de 20e verdieping. Verder wordt er slim gebruik gemaakt van de grote delen van de dag dat de hotelgast afwezig is of slaapt; de gevel reageert op het buitenklimaat en voorkomt warmteverlies of oververhitting. Hierdoor bespaart de bouwkundige schil het grootste deel van het energieverbruik. Het gevelbeeld is dynamisch en verandert continu onder invloed van de hotelgast, het weer en het tijdstip van de dag.

http://www.freebits.nl/images/111paultje.png (http://www.freebits.nl/view.php?filename=111paultje.png)

De overgebleven benodigde energie wordt zelf opgewekt, deels met biomassa afkomstig uit het hotel. Grijs water wordt gebruikt voor toiletspoeling, regenwater voor de kruiden in de kas op de bovenste laag. De kas neemt CO2 op uit de gebruikte ventilatielucht. Warmte uit afgevoerde ventilatielucht wordt opgevangen en weer opnieuw gebruikt. Materiaalgebruik wordt waar mogelijk beperkt door slim te ontwerpen. De benodigde materialen zijn zoveel mogelijk gerecycled toegepast en bij voorkeur afkomstig van lokale leveranciers en fabrikanten.

Op alle plekken in het hotel, van de publieke restaurant- en vergaderlagen, de intiemere gangen en hotelkamers tot en met de skybar op de bovenste verdieping, wordt gezocht naar een specifieke relatie met de stad. Het toepassen van lokale materialen, de lokale (voedsel)productie, de relatie met het veranderlijke Nederlandse klimaat en de ruimtelijke, sociale verbondenheid met buurt en stad, zorgen ervoor dat het hotel geen generieke, inwisselbare halte wordt. In alle ontwerponderdelen ontleent het hotel zijn unieke karakter aan de plek waar het staat waardoor de hotelgast gedurende zijn verblijf zich een tijdelijke inwoner van Amsterdam waant.
Bron: www.paulderuiter.nl

Hoogloper
May 26th, 2012, 01:23 PM
Jammer dat het vorige ontwerp niet wordt gerealiseerd. Het huidig ontwerp is best aardig maar meer ook niet.