Doblin
June 10th, 2003, 10:09 PM
Ik zag vandaag kraanactiviteiten/heiwerkzaamheden (brainpark langs de A16) volgens mij bestemd voor de nieuwbouw van PWC. Iemand details?
|
View Full Version : Rotterdam: PriceWaterhouseCoopers Pages :
[1]
2
Doblin June 10th, 2003, 10:09 PM Ik zag vandaag kraanactiviteiten/heiwerkzaamheden (brainpark langs de A16) volgens mij bestemd voor de nieuwbouw van PWC. Iemand details? Stratosphere 2020 June 10th, 2003, 10:46 PM Ik zag ze ook daar de metingen doen een week of 2 geleden. Skyscrapercitizen June 10th, 2003, 11:10 PM Mooi, dat maakt de grootstedelijkefeeling bij een rit over de brienenoord straks nog beter! carfentanyl June 11th, 2003, 10:52 AM PWC? Welk project is dat dan? Kan er niks over vinden... Deventer Up June 11th, 2003, 11:22 AM Nee, ik weet er ook niets van. Meer info pleaz. ro2 June 11th, 2003, 01:30 PM Is dat niet BRAINTOWERS TE ROTTERDAM Studie t.b.v. 2 kantoortorens in Brainpark III te Rotterdam. De torens hebben een totaal 33068 m2 BVO en een parkeervoorziening voor 611 auto's. Op de 12e verdieping is een board-room ontworpen hangende tussen de torens met een fenomenaal uitzicht op de skyline van Rotterdam. van http://www.harrynefkens.nl/projecten/Default.htm ?? (ook op http://www.wolkenkrabbers.nl/forums/cgi-bin/ikonboard/topic.cgi?forum=2&topic=278 ) Jan June 11th, 2003, 01:37 PM Het betreft inderdaad een eerste paal gezien dit bericht op de site van de bestuursdienst in Rotterdam: Wethouder Van Sluis slaat eerste paal kantorenpand Brainpark III Wethouder Wim van Sluis (Economische Infrastructuur) slaat op woensdag 11 juni om 15.00 uur de eerste paal voor een kantorenpand op Brainpark III, dat PricewaterhouseCoopers gaat huren. Het wordt een kantorenpand van 18 verdiepingen dat omstreeks mei 2005 wordt opgeleverd. Met het slaan van deze eerste paal wordt een start gemaakt met de invulling van Brainpark III. Het ontwerp dat ik er van ken komt van de site van Architectenbureau Harry Nefkens (http://www.harrynefkens.nl) met de afschuwelijk naam 'Braintowers'. Studie t.b.v. 2 kantoortorens in Brainpark III te Rotterdam. De torens hebben een totaal 33068 m2 BVO en een parkeervoorziening voor 611 auto's. Op de 12e verdieping is een board-room ontworpen hangende tussen de torens met een fenomenaal uitzicht op de skyline van Rotterdam. http://www.harrynefkens.nl/images/800-gr.jpg Overigens lijkt het Rivium inmiddels wel een openluchttentoonstelling voor 'te huur' borden. In tegenstelling tot Rivium hoort Brainpark III nog net wel tot de gemeente Rotterdam. Het was Capelle aan den IJssel, maar omdat die het moeilijk tot ontwikkeling kreeg heeft de gemeente Rotterdam het aangekocht met de toezegging dat het tevens mee zou werken aan de realisatie van de erachter gelegen woonwijk Fascinatio. Jan June 11th, 2003, 01:38 PM @ ro2: ja die dus... :) supercees June 11th, 2003, 01:43 PM Op de naam na vind ik dit best een aardig project... zeker voor die locatie! Elmo June 11th, 2003, 01:43 PM Die boardroom is wel cool! :okay: en verder zien die gebouwtjes er ook niet onaardig uit... Jan June 11th, 2003, 01:51 PM Ik heb net gebeld, maar bij Nefkens weten ze van niks. Het is dus niet hun (hier bovenstaande) ontwerp wat daar gebouwd wordt. Rotterdam Highrise June 11th, 2003, 01:54 PM Ze staan langs de snelweg en dat is te zien ook. :D edit: dan zal het wel andere snelweg architectuur worden :D Jan June 11th, 2003, 01:54 PM Ook apart, als je PWC in Rotterdam belt wordt je alleen doorverbonden met mensen die van niks weten. Mooi voorbeeld weer van de wet-van-de-grote-bedrijven: hoe meer mensen ergens werken, des te minder ze weten. Onderdeel van die wet is trouwens ook dat je via hun website al helemaal niks te weten komt... supercees June 11th, 2003, 02:12 PM Nee ik had ook al op hun website gekeken. Ik bedoel... nieuwe behuizing lijkt mij toch wel iets belangrijks om te vermelden.. de meeste bedrijven zouden daar toch redelijk trots op zijn.... maar niks op de site hierover... ldd June 11th, 2003, 02:16 PM Op dezelfde site van Harry Nefkens staat ook nog een andere studie in Rotterdam. Is daarover iets bekend? http://www.harrynefkens.nl/images/796.jpg Ziet er hoger uit dan brain :rotf: park supercees June 11th, 2003, 02:20 PM Ja deze zou bij de Erasmusbrug komen maar gaat naar mijn weten niet door! zie:http://skyscrapercity.com/showthread.php?s=&threadid=36378&perpage=20&pagenumber=2 Stratosphere 2020 June 11th, 2003, 03:00 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox"> <td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Jan </i></b> </smallfont> </td> <tr><td align=left valign=top>Het betreft inderdaad een eerste paal gezien dit bericht op de site van de bestuursdienst in Rotterdam: Wethouder Van Sluis slaat eerste paal kantorenpand Brainpark III Wethouder Wim van Sluis (Economische Infrastructuur) slaat op woensdag 11 juni om 15.00 uur de eerste paal voor een kantorenpand op Brainpark III, dat PricewaterhouseCoopers gaat huren. Het wordt een kantorenpand van 18 verdiepingen dat omstreeks mei 2005 wordt opgeleverd. Met het slaan van deze eerste paal wordt een start gemaakt met de invulling van Brainpark III. Het ontwerp dat ik er van ken komt van de site van Architectenbureau Harry Nefkens (http://www.harrynefkens.nl) met de afschuwelijk naam 'Braintowers'. Studie t.b.v. 2 kantoortorens in Brainpark III te Rotterdam. De torens hebben een totaal 33068 m2 BVO en een parkeervoorziening voor 611 auto's. Op de 12e verdieping is een board-room ontworpen hangende tussen de torens met een fenomenaal uitzicht op de skyline van Rotterdam. http://www.harrynefkens.nl/images/800-gr.jpg Overigens lijkt het Rivium inmiddels wel een openluchttentoonstelling voor 'te huur' borden. In tegenstelling tot Rivium hoort Brainpark III nog net wel tot de gemeente Rotterdam. Het was Capelle aan den IJssel, maar omdat die het moeilijk tot ontwikkeling kreeg heeft de gemeente Rotterdam het aangekocht met de toezegging dat het tevens mee zou werken aan de realisatie van de erachter gelegen woonwijk Fascinatio.</td></tr> </table> Precies op die punt waar die toren wordt gebouwd hebben ze metingen gedaan dus ik neem aan dat die torens worden gebouwd die op de foto staan. Wel super mooie torens moet ik zeggen en een tikje futuristisch en past bij die bocht van de brainpark. Grappig dat pal tegenover die toren de landmark twin towers van de skyline van Capelle er staan. Die weg die er langs loopt is precies de grens van Gemeente Rotterdam en Gemeente Cappele a/d Ijssel. Deventer Up June 11th, 2003, 03:06 PM Wat een :puke:-naam, zeg. Doet me denken aan die Nederlandse rapper Brainpower :) . Skyscrapercitizen June 11th, 2003, 03:36 PM @ Stratos Mooi staaltje niet lezen! Ik ben benieuwd wat er dan wel voor ontwerp gebouwd wordt. Michiel June 11th, 2003, 06:19 PM Kollhoff zou hier toch gaan bouwen? Dit heeft een tijd geleden op het forum gestaan en er waren toen nog geen plaatjes. Rotterdam Highrise June 11th, 2003, 06:46 PM WAT????? Kollhoff?????? Ik hoop dat dit een slechte grap is Michiel. :bash: Wisma June 11th, 2003, 10:01 PM Leuk !. Ik wil meer torens bij de van brienennoord bruggen. Dan wordt de skyline nog meer uitgerekt. Sky-Unlimited June 11th, 2003, 10:19 PM beetje tegenvallend, maar het zou ook dit (http://www.jll.nl/nlportal/redetail.asp?REID=684) kunnen zijn (oplevering derde kwartaal 2004). Overigens een leuke site om op rond te neuzen (Jones Lang LaSalle (http://www.jll.nl) ). Staan ook projecten bij als De Rotterdam (http://www.jll.nl/nlportal/redetail.asp?REID=920) (oplevering 2007). Michiel June 11th, 2003, 10:23 PM Dat lijkt me geen 18 verdiepingen (zie de post van Jan) Sky-Unlimited June 11th, 2003, 10:25 PM Waar zegt Jan dan dat hij 18 verdiepingen hoog is? EDIT: sorry, ik ben stom bezig, het staat natuurlijk in het persbericht. Blijft natuurlijk wel de vraag welk ontwerp het is, aangezien het dus niet de afgebeelde toren van Nefkens betreft. Michiel June 11th, 2003, 10:27 PM Hier: <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox"> <td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Jan </i></b> </smallfont> </td> <tr><td align=left valign=top>Het betreft inderdaad een eerste paal gezien dit bericht op de site van de bestuursdienst in Rotterdam: Wethouder Van Sluis slaat eerste paal kantorenpand Brainpark III Wethouder Wim van Sluis (Economische Infrastructuur) slaat op woensdag 11 juni om 15.00 uur de eerste paal voor een kantorenpand op Brainpark III, dat PricewaterhouseCoopers gaat huren. Het wordt een kantorenpand van <b>18 verdiepingen</b> dat omstreeks mei 2005 wordt opgeleverd. Met het slaan van deze eerste paal wordt een start gemaakt met de invulling van Brainpark III.</td></tr> </table> Sky-Unlimited June 11th, 2003, 10:29 PM Ik had m'n tekst net ge-edit. Skyscrapercitizen June 11th, 2003, 10:57 PM Straks wordt half NL nog ontworpen door de Duitse held! Ik kan me, nu Michiel het zegt, trouwens ergens vaag ook zoiets herinneren van Kollhof hier. Ik zal het wel verdrongen hebben. Basshead June 12th, 2003, 12:28 AM Straks wordt half NL nog ontworpen door de Duitse held! :lol: Ik wist inderdaad dat jij een echte fan van m bent! bubbah June 12th, 2003, 08:36 AM Op zo'n plek hoort de Duitsche Held inderdaad niet aan de slag te gaan......z'n bouwwerken zijn soms geinig als opvulling, maar het moet niet te prominent worden natuurlijk..... Blijft de intrigerende vraag: wat wordt hier nou gebouwd...? VQ June 12th, 2003, 09:44 AM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox"> <td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Jan </i></b> </smallfont> </td> <tr><td align=left valign=top>Ook apart, als je PWC in Rotterdam belt wordt je alleen doorverbonden met mensen die van niks weten. Mooi voorbeeld weer van de wet-van-de-grote-bedrijven: hoe meer mensen ergens werken, des te minder ze weten. Onderdeel van die wet is trouwens ook dat je via hun website al helemaal niks te weten komt...</td></tr> </table> Nah dat weten we dan ook weer. Petje af voor die consequent doorgevoerde informatievoorziening :moods: ro2 June 12th, 2003, 09:52 AM Het wordt steeds spannnender met deze FONT=century gothic]Hersentorens!![/FONT] Marin June 12th, 2003, 12:09 PM Bron: http://www.williamproperties.nl/ Persbericht Brainpark III | 2/13/2003 William Properties heeft een nieuw door haar te realiseren kantoorgebouw op Brainpark III te Rotterdam, direct gelegen langs de Rijksweg 16, verhuurd aan de accountants- en adviesorganisatie PricewaterhouseCoopers (PwC). Het gebouw zal een omvang hebben van ca. 22.000 m2 b.v.o. en ontworpen worden door de Duitse architecten Prof. Hans Kollhoff en Christiaan Rapp. De oplevering zal plaatsvinden in april 2005. Per die datum zal PwC haar huidige behuizing aan het Hofplein en de Marten Meesweg te Rotterdam verlaten. In het nieuwe kantoor zullen ca. 800 personen gehuisvest worden. De transactie werd voor William Properties begeleid door Jones Lang LaSalle. De Boer Hartog Hooft trad op namens PwC. Verder geen plaatjes van het ontwerp, alleen dit kaartje... http://williamproperties.nl/beheer/images/brainpark3.jpg Wie zich geroepen voelt... Meint Waterlander, woordvoerder PricewaterhouseCoopers N.V. Tel.: 020-568 59 52 Drs Tie Liebe (Directeur) William Properties B.V. Tel. 010-206 46 46 Jan June 12th, 2003, 01:55 PM In het RD van vandaag staat een plaatje van het gebouw, en zoals was te verwachten zou ik er niet te veel illusies bij hebben: wederom zo'n vierkant bakstenen ding in de bekende traditionele, behoedzame en zwaar behouden Duitse retro stijl. Het gebouw oogt al van dertig kilometer als eentje van Kollhoff en Rapp en voegt wat mij betreft dan ook helemaal niks innovaties of vernieuwends toe aan de bestaande torenbouw in Rotterdam. Kan die vent nou werkelijks niks anders? De pest is dat beleggers dit soort gebouwen zien als eentje van een 'duurzaam' ontwerp en denken dat het dus langer meegaat dan een 'modern' gebouw waarvan je vaak nog maar moet wachten of de vormgeving een modegrill verbeeld, of de zo gewenste tijdloosheid. Bah! Volgens het RD wordt het 75 meter hoog. Ik zal alsnog proberen om te kijken of dit stuk grond niet terug kan naar Capelle zodat het in ieder geval niet op de Rotterdamse hoogbouwlijst hoeft. Wisma June 12th, 2003, 02:02 PM off topic: Kunnen we niet al ons commentaar vertalen naar het duits (ook de zeer negatieve teksten) en opsturen naar zijn kantoor. Weet ie in ieder geval hoe de hoogbouwliefhebbers over zijn misbaksels denken.! bubbah June 12th, 2003, 03:13 PM Goed idee. Dat de duitsers R'dam hebben platgegooid wil niet zeggen dat we ook graag willen dat zij het met vooroorlogse pandjes weer gaan opbouwen. "Die Luftwaffe ist genug, Herr!" supercees June 12th, 2003, 03:15 PM :lol: ro2 June 12th, 2003, 04:55 PM In het RD van vandaag staat een plaatje van het gebouw Ik kan dit zo snel vinden. Iemand?? Jan June 12th, 2003, 04:59 PM http://www.wolkenkrabbers.nl/pics/pwc.jpg Links op de afbeelding zie je iets wat zou kunnen lijken op een fase 2 project... Marin June 12th, 2003, 05:02 PM Kijk en gruwel... Bron: http://www.hoogevest.nl/ Eerste kantoorgebouw BRAINPARK III Rotterdam Op woensdag 11 juni jl. werd rond 15.30 uur de officiële eerste paal geslagen door de heer M.W. van Sluis, wethouder Ecomische Infrastructuur van de Gemeente Rotterdam, voor het hoofdkantoor van PricewaterhouseCoopers op Brainpark III te Rotterdam, gelegen langs de A16. Het kantoorgebouw omvat ca. 22.000 m2 hoogwaardige kantoorruimte met bijbehorende parkeergarage. Het complex, bestaande uit een drietal torens met een hoogte van ca. 75 m., is een ontwerp van de architecten Prof. Hans Kollhoff en Christiaan Rapp. Het kantoorgebouw is een ontwikkeling van William Properties uit Rotterdam; aannemer is Van Hoogevest Bouw uit Amersfoort en eigenaresse is Commerz Grundbesitz-Investmentgesellschaft mbH uit Wiesbaden (Duitsland). Met het slaan van deze eerste paal is concreet begonnen met de bouw van het eerste kantoor in Brainpark III. De oplevering zal naar verwachting plaatsvinden in het voorjaar van 2005. http://www.hoogevest.nl/nieuws/persfotos/98.jpg Elmo June 12th, 2003, 05:09 PM ach ik vind het allemaal nog wel meevallen... supercees June 12th, 2003, 06:22 PM Au nee! Verdomme, waarom hebben ze dan niet dat eerste ontwerp aangehouden? Ik bedoel, één Kollhoff kan ik mee leven en vind ik soms nog best mooi, maar hier past dit totaal niet! Michiel June 12th, 2003, 07:33 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox"> <td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Marin </i></b> </smallfont> </td> <tr><td align=left valign=top>Het complex, bestaande uit een <b>drietal torens</b> met een hoogte van ca. 75 m., is een ontwerp van de architecten Prof. Hans Kollhoff en Christiaan Rapp. </td></tr> </table> Is Rotterdam zomaar 3 Kollhoff's rijker :D supercees June 12th, 2003, 08:01 PM Er zit ook totaal geen ene f*cking variatie in de ontwerpen van die gast.... ! Sol June 12th, 2003, 08:13 PM Ik las het zojuist in het RD. Wat een tegenvaller!>( Eerlijk gezegd snap ik niet hoe deze gebouwen bij de uitstraling van PWC passen. Andy June 12th, 2003, 08:18 PM 75m zullen ze niet halen, denk ik. Ik tel max. 20 verdiepingen wat een hoogte van max. 65m zal opleveren.... er klop hier dus iets niet. :? MiCH June 12th, 2003, 08:25 PM Dat is echt jammer. Ik vind het eerste ontwerp echt veel mooier. Dat zouden in het centrum moeten komen. Elmo June 12th, 2003, 08:59 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox"> <td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Andy </i></b> </smallfont> </td> <tr><td align=left valign=top>75m zullen ze niet halen, denk ik. Ik tel max. 20 verdiepingen wat een hoogte van max. 65m zal opleveren.... er klop hier dus iets niet. :?</td></tr> </table> Kantoren zijn over het algemeen 3.5 tot 4.5 meter per verdieping. Inclusief dakopbouw is het met die 3.5 meter makkelijk te halen lijkt mij... Stratosphere 2020 June 12th, 2003, 10:30 PM Ik vind het ook niks de eerst ontwerp was veel beter voor die locatie. Sky-Unlimited June 12th, 2003, 10:52 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox"> <td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Wisma </i></b> </smallfont> </td> <tr><td align=left valign=top>off topic: Kunnen we niet al ons commentaar vertalen naar het duits (ook de zeer negatieve teksten) en opsturen naar zijn kantoor. Weet ie in ieder geval hoe de hoogbouwliefhebbers over zijn misbaksels denken.!</td></tr> </table> Vertalen naar het Duits? Die gebouwen worden gewoon hier in Nederland ontworpen hoor! Sterker nog, Kollhoff's kantoor staat gewoon aan de Botersloot in Rotterdam (adres (http://www.kollhoff.de/)). Ik heb een collega (toevallig ook een Duitser) die een aantal mensen kent die bij dit bureau werkzaam zijn. Toen ik laatst met hem bij een feest was in Calypso kwamen twee van hen een praatje met ons maken. Mijn collega weet dat ik een enorme hekel heb aan de architectuur van Kollhoff en probeerde me uit te dagen dat ik het ze even zou gaan zeggen. Ik vond het er toen echter niet echt het moment voor om mijn ongenoegen te uiten. Dat komt nog wel een keer als we op een terrasje zitten. Overigens is het zo dat Kollhoff gewoon hele strakke regels hanteert waarnaar je je als architect moet conformeren. Kollhoff zelf ontwerpt (zoals de meeste 'grote' architecten) zelf niets, maar houdt een flinke vinger in de pap. Als architect heb je bij een dergelijk bureau dus vrijwel geen enkele ontwerpvrijheid. Een reden dat het verloop vrij groot is. Ik zou het in ieder geval snel zat zijn! Patrick Highrise June 12th, 2003, 11:05 PM GATVER...........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: het gaat van slecht (corso/torens DH) naar veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ERGER!!!!!! :guns1: :bash: :bleep: :rant: :mad: >( Doblin June 12th, 2003, 11:12 PM Ik snap niet dat de welstandcommissie zo'n ontwerp goedkeurd. Er moet snel een toepasselijke naam komen, naar goed Rotterdams gebruik. Wat dachten jullie van "De Duitse Doos"? ... of "Het Spookhuis" Rotterdam Highrise June 12th, 2003, 11:41 PM :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: :bleep: Rotterdam Highrise June 12th, 2003, 11:51 PM Compagnie I Compagnie II KPN Botersloot Corsotoren PwC I PwC II PwC III Kollhoff capital of the world! :rant: :rant: :rant: :rant: En ik maar denken dat Rotterdam bijna retro-vrij zou blijven. :ohno: Skyscrapercitizen June 13th, 2003, 01:41 AM Gelukkig lijkt die 75 meter me hoog gegrepen, gezien de plaatjes. 15 lagen met opbouw haalt nooit 75 meter. Fir June 13th, 2003, 06:19 AM Kolhoff op de Kop van Zuid vind ik best mooi, maar op dit punt, zo bij Rivium dat erg moderne gebouwen heeft, je rijdt van capelle naar Van Brienenoord aan de linkerkant erg strakke architectuur voorbij en aan de rechterkant krijg je dit.. Dan lijkt de rotonde/ brede weg wel de grens van het vroegere oost en west berlijn :baaa: VQ June 13th, 2003, 08:06 AM man, man, man, hier word ik niet warm van. :bleep: ro2 June 13th, 2003, 09:29 AM Mijn hemel wat een saai kotsgebouw. De Rooie Cool straalt nog meer uit dan dit Legoblok. 1e ontwerp was 100x beter. Treurig.. egramsbergen June 13th, 2003, 10:03 AM Kom kom, ik vind deze reacties wel erg allergisch. OK, 't is een beetje somber, een beetje ouderwets en een beetje te laag, maar ook wel weer lekker massief. Een stad heeft ook anonieme saaie blokken nodig. supercees June 13th, 2003, 10:37 AM Een stad heeft ook anonieme saaie blokken nodig. Maar niet op die plek! Stratosphere 2020 June 13th, 2003, 10:50 AM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox"> <td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Fir </i></b> </smallfont> </td> <tr><td align=left valign=top>Kolhoff op de Kop van Zuid vind ik best mooi, maar op dit punt, zo bij Rivium dat erg moderne gebouwen heeft, je rijdt van capelle naar Van Brienenoord aan de linkerkant erg strakke architectuur voorbij en aan de rechterkant krijg je dit.. Dan lijkt de rotonde/ brede weg wel de grens van het vroegere oost en west berlijn :baaa:</td></tr> </table> Met Fir wel eens. Ook de Corso toren vind ik prima in het centrum. Marin June 13th, 2003, 11:22 AM Stratoo, ik volg 'm even niet. De Corsotoren staat straks namelijk ook tussen moderne, strakke hoogbouw. Of zie je liever baksteenarchitectuur bij elkaar? Skyscrapercitizen June 13th, 2003, 11:24 AM Idd, corso komt in het hypermoderne centrum. Ik vind dat inderdaad niet kunnen. Stratos ook niet maar stratos wel.:? Rotterdam Highrise June 13th, 2003, 12:50 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox"> <td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by egramsbergen </i></b> </smallfont> </td> <tr><td align=left valign=top>Kom kom, ik vind deze reacties wel erg allergisch. OK, 't is een beetje somber, een beetje ouderwets en een beetje te laag, maar ook wel weer lekker massief. Een stad heeft ook anonieme saaie blokken nodig.</td></tr> </table> Ik ben ook allergisch voor Kollhoff! Ga spontaan kotsen van zijn 'ontwerpen' :puke: :D werner10 June 13th, 2003, 01:34 PM Ik ben het zat in de plaats van te klagen kunnen we ook verhaal halen bij het hoogbouwteam van de welstands commisie.... Het wordt tijd om een brief te schrijven... Kolhoff tiert iets te welig rond in dit land... Hoewel het niet om Kolhoff gaat het gaat eigenlijk over de behoudendheid van de opdrachtgever. Juist met hoogbouw omdat het zo'n dominante verschijningvorm is moet je zorgvulding met je ontwerpen omgaan en de durf hebben om niet in de pas te lopen met wat heel veel andere Nederlandse steden doen, opzoek naar de eenheidsworst. Hoogbouw in Maastricht dient niet een kopie te zijn met wat er in Rotterdam neergezet wordt of Berlijn..... Jan June 13th, 2003, 01:58 PM Mee eens. Het lijkt mij dat de identiteit van de eigen stad voorop zou moeten staan, en niet die van de architect of met een andere stad als referentie. Dat is net zoiets als van die mensen die van die Boeddhabeelden in hun huis gaan zetten en denken dat ze hiermee daadwerkelijk een vleugje oosterse mystiek in huis hebben gehaald. Als Rotterdam niet uitkijkt wordt het nog een Amerikaanse stad in die zin dat ze lijkt opgebouwd uit een verzameling gebouwen van bekende architecten, zoals je zo’n verzameling in elke Amerikaanse stad wel tegen komt en je dus goed moet kijken welke stad het is als je er een skylinefoto van ziet. Veel mooier lijkt mij om een eigen, typisch Rotterdamse stijl te ontwikkelen. werner10 June 13th, 2003, 04:30 PM [ edit ] bubbah June 13th, 2003, 05:01 PM Ja, bij Kolhoff is het extra probleem, naast het feit dat het altijd dezelfde oudbollige fantasieloze objecten betreft, dat hij zijn ontwerpen totaal niet inpast in de omgeving. Foster, Piano en Jahn hebben dat nmm wel goed gedaan. Een Kolhoffbouwsel kan dienen op opvulling, maar kan en mag in een moderne stad natuurlijk nooit gaan domineren. Ja, dit is een onaangename verassing....terwijl het alternatief van Nerfkens er zo veelbelovend uitzag....Het contrast tussen de twin towers en de kolhoffs is bijna belachelijk.... Laat de gemeente Capelle op Rivium maar wat speciaals bijbouwen om de aandacht te verleggen.... supercees June 13th, 2003, 05:14 PM Mooie brief Werner! de flatneuroot June 13th, 2003, 05:29 PM Het Kollhof virus is nog besmettelijker dan SARS. :puke: Rotterdam Highrise June 13th, 2003, 06:40 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox"> <td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by de flatneuroot </i></b> </smallfont> </td> <tr><td align=left valign=top>Het Kollhof virus is nog besmettelijker dan SARS. :puke:</td></tr> </table> En dodelijker :D Stratosphere 2020 June 13th, 2003, 10:26 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox"> <td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Tim de Bruijn </i></b> </smallfont> </td> <tr><td align=left valign=top>Idd, corso komt in het hypermoderne centrum. Ik vind dat inderdaad niet kunnen. Stratos ook niet maar stratos wel.:?</td></tr> </table> Zoals iemand dat al eerder zei de stad moet verschillende soorten architectuur tonen inplaats van alleen eentonigheid. Daarom vind ik een Kollhof toren midden in het centrum wel kunnen en moeten. Het wordt pas zorgwekkend als men telkens dezelfde soort gebouwen van de zelfde vorm blijft bouwen in een gebied. Skyscrapercitizen June 13th, 2003, 11:55 PM Goede brief Werner, ik ben benieuwd naar de reactie! Ze hoeven van mij maar 1 van de 6 torens te cancelen, en dat is de hoogste. Patrick Highrise June 16th, 2003, 10:06 AM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox"> <td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Tim de Bruijn </i></b> </smallfont> </td> <tr><td align=left valign=top>Goede brief Werner, ik ben benieuwd naar de reactie! Ze hoeven van mij maar 1 van de 6 torens te cancelen, en dat is de hoogste.</td></tr> </table> Alleen de Compagnie laten staan, de rest allemaal oprotten.....bah! :) ldd June 16th, 2003, 10:53 AM Soms ben ik bijna blij dat ik niet meer in Rotterdam woon... >( Kollhof's ontwerpen leiden tot verloedering van de stad. Vergelijk de Bijlmer in Amsterdam, ook eenheidsworst. Dat gaat nooit goed. In de toekomst gaat deze troep weer tegen de vlakte, dat is duidelijk. De Zwarte Madonna in Den Haag had in zoverre van Kollhof kunnen zijn. Basshead June 16th, 2003, 12:06 PM Je kan van Kolhoff vinden wat je wilt, maar het is voor een architect toch een prestatie om op een forum als het onze VERUIT de meestbesprokene te zijn! Stratosphere 2020 June 16th, 2003, 12:37 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox"> <td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Basshead </i></b> </smallfont> </td> <tr><td align=left valign=top>Je kan van Kolhoff vinden wat je wilt, maar het is voor een architect toch een prestatie om op een forum als het onze VERUIT de meestbesprokene te zijn!</td></tr> </table> Ja hij is zeker de populairste architect op dit forum. Stratosphere 2020 June 16th, 2003, 12:38 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox"> <td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by ldd </i></b> </smallfont> </td> <tr><td align=left valign=top>Soms ben ik bijna blij dat ik niet meer in Rotterdam woon... >( Kollhof's ontwerpen leiden tot verloedering van de stad. Vergelijk de Bijlmer in Amsterdam, ook eenheidsworst. Dat gaat nooit goed. In de toekomst gaat deze troep weer tegen de vlakte, dat is duidelijk. De Zwarte Madonna in Den Haag had in zoverre van Kollhof kunnen zijn.</td></tr> </table> Een en al overdrevenheid op zijn best. ldd June 16th, 2003, 01:44 PM @Stratos OK, beetje overdreven. Soms is het leuk een absurde vergelijking te maken. :D Maar ik ben het met de velen hiervoor eens dat het oorspronkelijke ontwerp aparter was en daarom meer tot de verbeelding sprak. Baksteen is typisch Nederlands (volgens mij) en kan best leuk zijn, maar juist op zo'n snelweglocatie moet je volgens mij innovatief zijn. Daar kan het in ieder geval. Doe dan iets meer behoudende ontwerpen op andere locaties. :baaa: de flatneuroot June 16th, 2003, 07:11 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox"> <td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Stratosphere 2020 </i></b> </smallfont> </td> <tr><td align=left valign=top><table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox"> <td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by ldd </i></b> </smallfont> </td> <tr><td align=left valign=top>Soms ben ik bijna blij dat ik niet meer in Rotterdam woon... >( Kollhof's ontwerpen leiden tot verloedering van de stad. Vergelijk de Bijlmer in Amsterdam, ook eenheidsworst. Dat gaat nooit goed. In de toekomst gaat deze troep weer tegen de vlakte, dat is duidelijk. De Zwarte Madonna in Den Haag had in zoverre van Kollhof kunnen zijn.</td></tr> </table> Een en al overdrevenheid op zijn best.</td></tr> </table> Idd, de architectuur in de Bijlmer is gevarieerder :D bubbah June 16th, 2003, 11:17 PM Als wraak moeten we Prof ir. Carel Weeber in eenzelfde soort blitzkrieg op allerlei projecten in Berlijn inschrijven! Wisma June 18th, 2003, 10:51 AM Kunnen ze de zwarte madonna niet netjes demonteren en daar in Berlijn weer in elkaar zetten?:D Ace June 18th, 2003, 11:38 AM Wat een KUTleven hebben wij toch :mad: >( :rant: :bleep: :moods: @Werner10: Goeie brief jong'n. Ik hoop dat je zsm antwoord krijgt. Brik June 18th, 2003, 06:45 PM leuke brief, maar vergeet niet dat PWC degene is die de architect zoekt en bij de gemeente doordrukt. Het blijkt dus dat de gebouwen keuze van leermeester Ernst & Young eens stuk beter is. VQ July 9th, 2003, 08:47 AM Point of no return is bereikt; de eerste paal zit er al voor 2/3 in... http://home.planet.nl/~eeker072/paal1.jpg :mad: Marin July 9th, 2003, 09:26 AM Nog meer avondplaatjes van gisteren, 8 juli 2003. De lokatie gezien vanaf het dak van een van de in aanbouw zijnde woningen in Capelle's nieuwbouwwijk Fascinatio. Langs de randen van de wijk verrijzen Rivium en Brainpark III. http://www.skyscrapercity.com/photopost/data/3005/70brainpark.jpg Bordje mag weg... http://www.skyscrapercity.com/photopost/data/3005/70brainpark2.jpg Wolkenstructuur. http://www.skyscrapercity.com/photopost/data/3005/70brainpark3.jpg Wisma July 9th, 2003, 09:51 AM Mooie foto's, vooral die ene waar het WPC op de achtergrond te zien is. Raddie July 9th, 2003, 10:25 AM Jammer dat dat lompe geval het uitzicht komt verstoren, anders had je nog een superuitzicht gehad op de Wilhelminapier vanaf het eerste plaatje. egramsbergen July 9th, 2003, 12:30 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox"> <td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Super_sniper </i></b> </smallfont> </td> <tr><td align=left valign=top>Jammer dat dat lompe geval het uitzicht komt verstoren, anders had je nog een superuitzicht gehad op de Wilhelminapier vanaf het eerste plaatje.</td></tr> </table> Je hebt het over het uitzicht vanaf het dak van een paar woningen in de wijk Fascinatio. Zo staat ieder gebouw vanaf een of ander punt gezien wel voor een ander gebouw. Daar bestaat een woord voor: stad. Deze opmerking even terzijde van de kwaliteit van wat hier gebouwd wordt, want die is iid matig. bubbah July 9th, 2003, 02:24 PM Misschien vinden ze dat de kolhoffstijl wel past bij de "jaren-30-woningen"van Fascinatio..... Bart July 10th, 2003, 08:47 PM Top! En straks mag je daar alleen nog 80 rijden zodat je nog langer kunt genieten van de prachtige Kolhofjes. Wordt het adn toch tijd voor een Brienenoord tunnel? Bobbelingman_old August 24th, 2003, 03:06 PM http://skylinerotterdam.info/forum/album_pic Skyscrapercitizen August 24th, 2003, 04:28 PM Goeie bobdate, ik zie ook de kranen van de EUR-uitbreiding. Wisma August 24th, 2003, 09:34 PM Die 2 slanke torens die r al staan vind ik prachtige dingen op een mooie plek. Jammer dat ze niet de moeite nemen door te gaan met slanke en vooral mooie torens. Wordt die uitbreiding van EUR net zo hoog als dat witte gebouw dat er al staat?. Skyscrapercitizen August 24th, 2003, 09:46 PM hoger, die novotel is maar iets van 60 meter, die andere wordt 75 geloof ik. MiCH August 24th, 2003, 09:53 PM Dat Novotel vind ik trouwens echt een mooi gebouw. Internationaal en mooi strak. Wel een beetje oud. Maarja, on topic, ik ben het ook helemaal niet eens met de bouw van deze torentjes. Het is een te groot contrast met de bestaande Brainpark bebouwing. Echt helemaal niet op z'n plaats daar. Werner10, heb je al een reactie? Rotterdam Highrise August 24th, 2003, 10:04 PM Originally posted by MiCH Maarja, on topic, ik ben het ook helemaal niet eens met de bouw van deze torentjes. Het is een te groot contrast met de bestaande Brainpark bebouwing. Echt helemaal niet op z'n plaats daar. Welke Kollhoff is wel op zijn plaats? :bleep: werner10 August 25th, 2003, 12:51 AM Nul op het rekest... Inmiddels de hoop opgegeven! Elmo August 27th, 2003, 09:43 PM Originally posted by Rotterdam Highrise Welke Kollhoff is wel op zijn plaats? :bleep: In Den Haag... :) Marin September 16th, 2003, 06:45 AM CGI koopt nieuwbouw PwC op Brainpark III ROTTERDAM - De Duitse belegger Commerz Grundbesitz Investmentgesellschaft (CGI) heeft het nieuwe hoofdkantoor voor PricewaterhouseCoopers (PwC) in Rotterdam gekocht voor een bedrag van circa € 55 mln. Deze ontwikkeling van William Properties is circa 22.000 m2 groot en is de eerste kantoorontwikkeling die wordt gerealiseerd op Brainpark III. Van Gool en Partners Vastgoedspecialisten adviseerde CGI bij het tot stand brengen van de transactie. Het bruto aanvangsrendement waarvoor het object is aangekocht, ligt rond 7%. Het gebouw is speciaal ontwikkeld voor accountant PricewaterhouseCoopers en zal medio 2005 worden opgeleverd. CGI kocht eerder dit jaar ook al voor € 115 mln de Milleniumtoren van 42.000 m2. Deze ontwikkeling van Imca Vastgoed wordt gerealiseerd in Teleport in Amsterdam-West en is geheel verhuurd aan Reed Elsevier. Eind vorig jaar verwierf CGI in het project Mahler4 aan de Amsterdamse Zuidas het gebouw van Skidmore Owings & Merill. Daarmee doorbrak het fonds de grens van € 10 mrd aan Europese beleggingen. In Rotterdam is CGI onder meer eigenaar van de Toren op Zuid aan de Wilhelminakade, die is verhuurd aan KPN. De nieuwbouw voor PwC is de eerste kantoorontwikkeling die wordt gerealiseerd op Brainpark III. Deze toekomstige kantoorlocatie ligt aan de oostzijde van de A16, even ten noorden van de Van Brienenoordbrug en tegen de westelijke grens van de nieuwe woonwijk Fascinatio in Capelle aan den IJssel. In totaal zal hier circa 80.000 m2 kantoorruimte worden gerealiseerd. Naast PwC vestigen ook ingenieursbureau Arcadis en verzekeringsconcern Axa zich op Brainpark III. Ook KPMG zou hier een kantoorgebouw willen betrekken van circa 25.000 m2. http://www.propertynl.com/webimages/nieuwsafbeeldingen/rotterdam-pwc.jpg Bron: PropertyNL (www.propertynl.com) egramsbergen September 16th, 2003, 09:13 AM Wat zie ik nou? Komt er links naast dit torentje nog zo'n ding? Rotterdam Highrise September 16th, 2003, 06:59 PM Erger nog volgens mij worden het er 3! hoogevest.nl: Het kantoorgebouw omvat ca. 22.000 m2 hoogwaardige kantoorruimte met bijbehorende parkeergarage. Het complex, bestaande uit een drietal torens met een hoogte van ca. 75 m., is een ontwerp van de architecten Prof. Hans Kollhoff en Christiaan Rapp. Het kantoorgebouw is een ontwikkeling van William Properties uit Rotterdam; aannemer is Van Hoogevest Bouw uit Amersfoort en eigenaresse is Commerz Grundbesitz-Investmentgesellschaft mbH uit Wiesbaden (Duitsland). Patrick Highrise September 16th, 2003, 08:37 PM Originally posted by Rotterdam Highrise Erger nog volgens mij worden het er 3! hoogevest.nl: Het kantoorgebouw omvat ca. 22.000 m2 hoogwaardige kantoorruimte met bijbehorende parkeergarage. Het complex, bestaande uit een drietal torens met een hoogte van ca. 75 m., is een ontwerp van de architecten Prof. Hans Kollhoff en Christiaan Rapp. Het kantoorgebouw is een ontwikkeling van William Properties uit Rotterdam; aannemer is Van Hoogevest Bouw uit Amersfoort en eigenaresse is Commerz Grundbesitz-Investmentgesellschaft mbH uit Wiesbaden (Duitsland). aahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :guns1: :guns1: :guns1: :guns1: wat een verprutsing van de stad zeg. 1 was al erg, 2 werd al wel een beetje te, maar 3..... :ohno: :bash: Wisma September 16th, 2003, 09:01 PM De vloek van Kotshof.................... Volgens mij doet ie dit om te pesten......Waarschijnlijk is ie onder een schuilnaam hier op het forum aan het rondneuzen. Rotterdam A September 16th, 2003, 09:25 PM Ze zijn wel 75 meter hoog. Beter dan die typische 30 ŕ 40 meter flatjes. Ik vind ze niet echt mooi op die artist impressions, omdat ze ouderwets lijken, maar wie weet vallen ze wel mee. Skyscrapercitizen September 16th, 2003, 09:47 PM 3 ja.... Hmmm, er moet daar een flink geluidsscherm komen vind ik om die arme mensen die in zo'n lelijk gebouw moeten werken te beschermen tegen die lelijk kijkende mensen op de weg. En vooral andersom natuurlijk. Dan zien alleen de mensen in de woonwijk tijdens hun 3 maandelijkse BBQ die torens nog maar! 1+2=3 September 16th, 2003, 10:15 PM WAT IS ER NU ZO ERG AAN HET ONTWERP VAN KOLLHOFF? Ik snap dat echt niet. Naar mijn mening is het gewoon saai, het is kaal en strak. Voor mij niet lelijk en niet mooi. Ik ben er wel tevreden mee, zorgt voor verdichting en draagt bij aan de realisatie van een torenzee. bubbah September 17th, 2003, 08:44 AM Ze staan vóór Fascinatio, een wijk in retrostijl. Daar passen ze misschien nog bij ook.....Ik had ook liever iets gezien in de stijl van de 2 torentjes in wolkenkrabberstijl, maar echt druk maak ik mij er niet om, op deze plek. Kees November 4th, 2003, 07:52 AM Sinds gisteren, 3 november: vaste kraan in aanbouw. Sol November 4th, 2003, 11:11 AM @ BubbahZe staan vóór Fascinatio, een wijk in retrostijl. Daar passen ze misschien nog bij ook.....Ik had ook liever iets gezien in de stijl van de 2 torentjes in wolkenkrabberstijl, maar echt druk maak ik mij er niet om, op deze plek. Ze passen niet alleen bij het retro Fascinatio, maar ook (zeer goed) bij de retro kantoorgebouwen van Regus schuin aan de overkant van de snelweg. Bovendien heb ik liever zo'n retro gebouw, dan zo'n glazen blokkendoos als KPMG (recht aan de overkant). Over de zielloze gebouwen van de EUR (uitermate geschikt voor grote crematieplechtigheden) zal ik het maar niet hebben....... Rotterdam November 5th, 2003, 03:04 AM Laat maar komen , vind ze wel aardig. Sky-Unlimited November 8th, 2003, 01:36 PM 8 november: http://members.lycos.nl/skyunlimited/beursplein/pwci.jpg 't wordt toch eens tijd voor een extra zoomlens op mijn camera, dan worden ze ten minste wat scherper. Marin November 8th, 2003, 04:25 PM Bedankt voor de update! Hoeveel optisch en digitale zoom heb je nu? (Veel) meer zoom gaat altijd ten koste van de kwaliteit. Sky-Unlimited November 8th, 2003, 05:37 PM @Marin Ik heb een sony Cybershot DSC- P72 met 3x optische zoom. In VGA-stand kan hij tot 9,6 maar dan vind ik de kwaliteit zeer matig, dus die gebruik ik liever niet. Voor deze camera is een extra zoomlens te koop, maar gezien de prijs twijfel ik nog(voorzetstuk + lens kosten circa €150). Welke camera (en zoom) gebruik jij eigenlijk, het valt me op dat jouw foto's altijd super helder en scherp zijn. Marin November 8th, 2003, 05:55 PM @Sky-Unlimited, Ik moet er nu als een speer vandoor. Mijn reactie volgt later... Marin November 10th, 2003, 01:03 PM @Sky-Unlimited, De foto's zijn gemaakt met de Nikon CP5700 (8x optisch zoom/35-280mm). Leverbaar is o.a. een teleconverter waardoor het optisch zoombereik naar 12x opgevoerd kan worden. Voor het updatewerk gebruik ik de UXGA-stand (1600x1200 foto's) en voor het overige vaak een groter formaat. Er zijn natuurlijk tal van zaken bepalend voor het resultaat zoals de lens, lichtmeting, scherpstelling etc. Bovendien bieden duurdere camera’s meer instelmogelijkheden/accessoires. Ik gebruik vaak de optie 'fine' (JPEG compressie) voor een gedetailleerder beeld en/of een 100 ISO-instelling. Het is dus vooral spelen met de mogelijkheden die de camera biedt. Een beetje nabewerking zoals contrast, helderheid of het beeld iets opscherpen, kan ook nog altijd. Wel sla ik forumfoto's vanwege de grootte onder een iets mindere kwaliteit op. Sky-Unlimited November 10th, 2003, 09:45 PM @Marin die 'fine' instelling had ik ook al ontdekt. Voor de rest heb ik nog niet echt geëxperimenteerd met de camera. Bewerken in photoshop gaat bij mij ook niet veel verder dan het wijzigen van het formaat (en bijknippen). Als ik eens tijd heb ga ik wat proeffoto's maken om te kijken wat het beste effect geeft. Kees December 16th, 2003, 03:09 PM Ze zijn inmiddels met de derde laag boven maaiveld bezig. Denoordrotterdammer December 16th, 2003, 03:38 PM Volgends mij zijn we het met z'n alle eens dat de Corso toren er niet moet komen. Toch...........Dus als we met z'n alle een brief sturen naar gemeente Rotterdam dan moet er wel wat gebeuren. Dat kan je doen om naar www.rotterdam.nl en dan reactie of contact. Als we dit met ons allen doen moeten ze dit project wel cancelen. DUS DOE MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE (voor Rotterdam) Fight the Corso Wisma December 16th, 2003, 06:37 PM Originally posted by Denoordrotterdammer Volgends mij zijn we het met z'n alle eens dat de Corso toren er niet moet komen. Toch...........Dus als we met z'n alle een brief sturen naar gemeente Rotterdam dan moet er wel wat gebeuren. Dat kan je doen om naar www.rotterdam.nl en dan reactie of contact. Als we dit met ons allen doen moeten ze dit project wel cancelen. DUS DOE MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE (voor Rotterdam) Fight the Corso Deze thread gaat over de PWC torens....... Skyscrapercitizen December 16th, 2003, 11:45 PM De parkeerplaatsen komen hier dus ook weer naast de toren te liggen, aangezien ze al zo snel boven de grond komen.:bash: Sky-Unlimited December 22nd, 2003, 01:17 PM 22 december 2003: http://members.lycos.nl/skyunlimited/beursplein/PWC-221203-i.jpg Michiel December 28th, 2003, 12:29 PM Nieuw plaatje (voor mij tenminste) van de site van HORI Raadgevend Ingenieursbureau (http://www.hori.nl) http://www.hori.nl/projekt3.jpg Hopelijk krijgt de toren rechts in werkelijkheid wel ramen aan de zijkant. Jan December 28th, 2003, 01:12 PM Kijk eens aan, een toren erbij. Dit is het plaatje wat we al kende... http://www.skyscrapercity.com/database/buildings.01/1144.jpg Ik heb overigens in de verste verten geen flauw idee wie de architect ook maar zou kunnen zijn van die 'tour sans fenętres'. Laat ik eens gokken: 'CTRL+C/V Architecten'. Overigens is op de in aanbouw shot van skyunlimited te zien dat het middenstuk naar voren steekt, terwijl op dat plaatje van Hori die naar achteren staat. Michiel December 28th, 2003, 01:20 PM Originally posted by Jan Ik heb overigens in de verste verten geen flauw idee wie de architect ook maar zou kunnen zijn van die 'tour sans fenętres'. Laat ik eens gokken: 'CTRL+C/V Architecten'. Overigens is op de in aanbouw shot van skyunlimited te zien dat het middenstuk naar voren steekt, terwijl op dat plaatje van Hori die naar achteren staat. Het plaatje van Hori is vanaf de andere kant. Als ik het goed heb is bij PricewaterhouseCoopers het middengedeelte ontworpen door Kollhoff en de zijvleugels door Rapp. De andere toren zal dus wel van Kollhoff zijn. Denoordrotterdammer December 30th, 2003, 01:16 PM Nou Gemeente Rotterdam houdt wel van Kollhoff eigenlijk wel verdacht. De gemeente moet ook andere architecten de kans geven. En trouwens die corso is echt omin lelijk. bubbah December 30th, 2003, 02:00 PM Rapp en z'n maat......ja, der Hans krijgt wel erg veel Lebensraum. En de Corsotoren is idd afgrijselijk. Kees January 11th, 2004, 02:31 PM er wordt inmiddels aan laag 4 gewerkt Kees January 19th, 2004, 08:26 PM er wordt inmiddels aan laag 5 gewerkt Wisma January 19th, 2004, 08:41 PM Op de een of andere manier heb ik heel weinig interesse in dit project..... Wat een locatie....en dan deze prul.... (Ik weet het ik val in herhaling, maar ik blijf het eeuwig jammer vinden..) Bart January 19th, 2004, 11:15 PM De plaatjes tonen exact dezelfde gebouwen, maar van twee kanten. Het voordeel van de gebouwen is dat ze in elk geval niet opvallen. En da's gelijk hun nadeel. Als we niet oppassen hebben we straks een heeeel saaai Nederland.... Marin January 24th, 2004, 11:09 PM 24 januari 2004 http://www.skyscrapercity.com/photopost/data/3005/70pricewaterhousecoopers_24012004.jpg Jan January 24th, 2004, 11:12 PM Dank voor deze updates, vooral die oostelijke. Ik kom daar te weinig. :) Skyscrapercitizen January 25th, 2004, 10:45 PM De lelijkste torens staan er het snelste.:bash: :cool: Kees January 30th, 2004, 07:25 PM er wordt inmiddels aan laag 6 gewerkt angeladevi January 30th, 2004, 09:07 PM het gaat idd redelijk snel met deze gebouwen. komend vanaf de Brienenoord begint het hele gebied vanaf de Erasmus Universiteit tot aan de chinese muur in Capelle behoorlijk wat massa te krijgen. eigenlijk zouden er nog een paar torens van 100 meter bij moeten om de zaak te completeren. ik weet nog goed dat dit hele gebied polder was en dat is nog niet eens zo heel lang geleden. bubbah January 30th, 2004, 11:59 PM Kan Brainpark II met z'n Deutsche Neubau niet aan Capelle versjacherd worden? Dan kunnen we later als Rotterdammer beweren: "wir haben es nicht gewusst!" Kees February 10th, 2004, 09:29 AM er wordt inmiddels aan laag 7 gewerkt Berrtus February 10th, 2004, 12:56 PM Originally posted by angeladevi het gaat idd redelijk snel met deze gebouwen. komend vanaf de Brienenoord begint het hele gebied vanaf de Erasmus Universiteit tot aan de chinese muur in Capelle behoorlijk wat massa te krijgen. eigenlijk zouden er nog een paar torens van 100 meter bij moeten om de zaak te completeren. ik weet nog goed dat dit hele gebied polder was en dat is nog niet eens zo heel lang geleden. en dat was nu nog polder geweest als ze die torens gewoon in het centrum gebouwd hadden:bash: Kees February 19th, 2004, 08:22 AM er wordt inmiddels aan laag 8 gewerkt Marin February 19th, 2004, 12:50 PM Dit zuinige tweetal staat op http://www.imdbv.nl: http://www.imdbv.nl/images/projectbpA200x200.jpg http://www.imdbv.nl/images/projectbpB200x200.jpg Marin February 20th, 2004, 07:25 PM 20 februari 2004 http://www.skyscrapercity.com/photopost/data/3147/7506pricewaterhousecoopers_20022004.jpg Rotterdam A February 20th, 2004, 08:32 PM Originally posted by Marin 20 februari 2004 http://www.skyscrapercity.com/photopost/data/3147/7506pricewaterhousecoopers_20022004.jpg Schitterend. Hij gaat lekker snel. angeladevi February 20th, 2004, 10:39 PM dit gaat idd leker snel. aardig stukje verdichting. ben toch beniewd hoe dit er uiteindelijk uit ziet. Nieuwe Waas March 20th, 2004, 03:09 PM Eindelijk een DigiCam! Hierbij mijn eerste projectfoto. http://home.tiscali.nl/~stijnen/000_0009ed.JPG Jammer van het weer. Sky-Unlimited March 20th, 2004, 05:01 PM inderdaad jammer van het weer, 20 maart: http://members.lycos.nl/skyunlimited/beursplein/pwc200304.jpg Wisma March 26th, 2004, 07:01 PM Wat wordt er gebouwd rechts van PWS waar die heimachine staat te rammen?. CborG April 2nd, 2004, 11:39 PM 't is toch geen kattepis dat gebouwtje, als je bij r'dam centrum de a20 op wil ri. utrecht beslaattie een behoorlijk gedeelte van mijn netvlies hoeveel verdiepingen nog??? CborG April 2nd, 2004, 11:40 PM 't is toch geen kattepis dat gebouwtje, als je bij r'dam centrum de a20 op wil ri. utrecht beslaattie een behoorlijk gedeelte van je netvlies hoeveel verdiepingen nog??? angeladevi April 3rd, 2004, 09:31 AM het gebouw is inderdaad nogal breed. jammer dat het niet zo hoog is want dat zou de verhoudingen ten goede komen. Overigens eindelijk zijn we weer online! Ik kreeg gewoon afkickverschijnselen :cheers: 1+2=3 April 3rd, 2004, 02:29 PM Blijf toch best wel positief over het gebouw. bubbah April 3rd, 2004, 10:53 PM het gebouw is inderdaad nogal breed. jammer dat het niet zo hoog is want dat zou de verhoudingen ten goede komen. Overigens eindelijk zijn we weer online! Ik kreeg gewoon afkickverschijnselen :cheers: Nou idd, je komt zo'n werkdag nauwelijks meer door zonder het forum. Ook ik ben door een HEL gegaan :wallbash: Jan April 4th, 2004, 12:20 PM Update 3 April http://skyscrapercity.com/database/buildings.01/1781.jpg http://skyscrapercity.com/database/buildings.01/1783.jpg bubbah April 4th, 2004, 09:24 PM Ik krijg bij dit bouwsel steeds meer een aha-Erlebnis, om 't eens in prof. hans z'n dialectje te zeggen. En ik weet nu ook hoe dat komt! Ikzelf heb een vergelijkbaar ontwerp gemaakt, alleen beter! Als experimenterende kleuter, met m'n legostenen :) Rotterdam A April 4th, 2004, 09:30 PM Het goede van dat gebied is, dat die gebouwen daar allemaal heel mooi verlicht zijn. Schitterend gezicht om zo in het donker over de Brienenoord te rijden. Je ziet dat nieuwe gebied+ het centrum zelf en dan zie je hoe breed de skyline is en hoe indrukwekkender het wordt als het nog wat beter zal aansluiten. Scarlet Bee April 9th, 2004, 04:10 PM Toen ik er gisteravond langsreed hing er een supergrote reclame op de voorgevel van Discovery Channel. Zag er wel mooi uit, en ik had 'm nog niet eerder gezien. Heeft iemand toevallig al foto's hiervan in het donker genomen? Deventer Up April 9th, 2004, 05:49 PM Best een leuk gebouw hoor, maar ik moet kwijt dat ik het een ongelooflijk k*tnaam vind hebben. Echt niet te onthouden. Sky-Unlimited April 15th, 2004, 06:11 PM 15 april 2004 http://members.lycos.nl/skyunlimited/beursplein/pwc1504.jpg mahavira April 16th, 2004, 12:54 AM wat is die toren op die bouwbord voor de pwc ? of zie ik dat verkeerd ? Ace April 16th, 2004, 01:22 AM Die toren op het bouwbord ziet d'r i.i.g. een stuk spectaculairder uit. Maar die mogen ze lekker voor het centrum bewaren. Plenty leuke locaties. egramsbergen April 16th, 2004, 08:50 AM Dat is de toren van Pisa, rechtgezet. Ace April 16th, 2004, 10:35 AM Nahja,..... Die is hier ook welkom in een nieuwe, moderne vorm en zo'n 100m hoger. Dat zou een stoere actie zijn onder het motto 'beter goed gejat, dan slecht gemaakt'................... HighinParis April 16th, 2004, 11:01 AM Wat komt er verder nog in dit gebied? Rotterdam May 1st, 2004, 01:22 PM 15 april 2004 http://members.lycos.nl/skyunlimited/beursplein/pwc1504.jpg Wow, dit gebied gaat mooi worden met die toren van Pisa erbij! :carrot: Jan May 1st, 2004, 03:01 PM Wow, dit gebied gaat mooi worden met die toren van Pisa erbij! :carrot: Of men zit mekaar in de zeik te nemen of het niveau van dit forum daalt af naar de gemiddelde FOK!'er... Ik hoop het eerste. Knurft May 1st, 2004, 04:19 PM Hoe bedoel je? Je gaat me toch niet vertellen dat die toren van pisa replica niet meer door gaat he. Dat zou pas jammer zijn zeg. Jan May 1st, 2004, 04:30 PM Uiteraard gaat die door, alleen niet op die plek. Dezelfde ontwikkelaar wil die toren gaan ontwikkelen op de Maastorenlocatie op de Kop van Zuid, vandaar dat het doek hier hangt. Het toren van Pisa ontwerp sluit mooi aan bij de hoek die de Toren op Zuid en de Erasmusbrug maken, niet toevallig allemaal een hoek van zes graden, net als de echte Toren van Pisa. Elmo May 1st, 2004, 04:33 PM Lol. Zelfs Jan mengt zich nu in deze onzin. Het niveau zakt idd zienderogen! ;) (of was je reactie toch serieus? :?) Knurft May 1st, 2004, 05:07 PM Goed nieuws zeg! Weet iemand of er op deze locatie ook de regel van de alarmlichtjes geldt? Nexxd May 1st, 2004, 05:19 PM Die toren van Pisa is alleen maar een reclame van Discovery Channel. Of heb ik nu alles verklapt?? Sorry... :) :tongue3: CborG May 1st, 2004, 05:20 PM :D die toren van pza is gewoon een aankondiging van disovery channel voor een nieuw programma; ''Moeten we alles rechtzetten?'' die PwC is wel hoog aan het worden, nu ong net zo hoog als die toren aan de rechterkant op bovenstaande foto ik reed gisteren over de Brienenoordbrug, wat een mooi uitzicht heb je vanaf daar zeg!!:uh: CborG May 1st, 2004, 05:21 PM oeps iets te laat...:D:D Knurft May 1st, 2004, 06:06 PM Joh echt? Ace May 1st, 2004, 06:44 PM @Knurft... ff over jou Avatar, Ik heb het idee dat jij 'Orange World' hebt ontdekt??? Of was je nog in de Oranjestemming? ;) Knurft May 1st, 2004, 08:52 PM Puur uit vaderlandsliefde. En ook een beetje doordat de avatars maar een aantal kb en pixels groot mochten zijn en ik geen zin had om mijn plaatje te verkleinen enzo. Rotterdam May 2nd, 2004, 12:48 AM Of men zit mekaar in de zeik te nemen of het niveau van dit forum daalt af naar de gemiddelde FOK!'er... Ik hoop het eerste. Ik begrijp hier even niet wat je bedoelt?... Heb ik iets gemist??:? Rotterdam May 2nd, 2004, 03:31 AM Oke, beter lezen dus. :laugh: Jan May 31st, 2004, 04:09 PM 29 mei http://www.skyscrapercity.com/database/buildings.02/2081.jpg vinman May 31st, 2004, 07:12 PM Hij wordt al hoog, wordt een leuk kantoorgebouw. Skyscrapercitizen May 31st, 2004, 08:47 PM Hoogste punt zo ongeveer, mooi vind ik hem niet, megalomaan wel, en dat vind ik dan wel weer wat! Elmo May 31st, 2004, 09:23 PM Megalomaan? Het is gewoon een dikkertje, dat is iets heel anders. Ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien, maar zal wel niet zo heel veel bijzonders worden. CborG June 1st, 2004, 02:39 PM met dit torentje steekt de stedelijke massa van het centrum toch voorzichtig maar daadkrachtig de A16 over, hulde!! vinman June 1st, 2004, 03:01 PM Het is ook niet echt mijn stijl deze toren, maar ik kan zo veel lelijkere torens omnoemen. Ik hou ook meer van het glaswerk, maar ik denk dat deze toren langs de snelweg een betere plek heeft dan ergens in de binnenstad. Hij staat gewoon goed langs de snelweg en hij zorgt voor een beetje stedelijkheid langs de snelweg van Rotterdam, dat ik soms toch nog een beetje mis. Ik zie eerst wel wat het resultaat is als de toren af is. klaas June 1st, 2004, 04:39 PM Ik vind het aardig..niet slecht toch??Leuke aanwinst voor Rotterdam Jan June 2nd, 2004, 11:15 PM Deze plaatjes zijn afkomstig van het bureau van Kollhoff in Rotterdam. Hierin is te zien dat er sprake is van een tweede toren. Zal eens kijken hoe het daar mee zit. http://www.skyscrapercity.com/database/buildings.02/2095.jpg http://www.skyscrapercity.com/database/buildings.02/2096.jpg http://www.skyscrapercity.com/database/buildings.02/2097.jpg Dennis June 2nd, 2004, 11:24 PM nou t ziet er weer geweldig uit :puke: Kollhoff doet wel erg veel met rode tinten :| :rant: Laurens June 3rd, 2004, 12:18 AM Hoera! Nog een Kollhoff erbij :wallbash: Skyscrapercitizen June 3rd, 2004, 10:20 AM Hij lijkt hoger en is iig slanker dan het blok wat nu UC is. Tsja, over het gevelontwerp zeg ik maar niets... vinman June 3rd, 2004, 03:47 PM Vind hem niet zo lelijk, maar ben meer fan van strakke gebouwen. Hou vaak wel van steden en skylines waar klassiek en modern wordt gemikst. Ik moet eerst maar zien hoe de gele/gouden tinten er uit komen te zien. Als het teveel goud wordt, dan is het lelijk. Beetje geel bruin zal wel mooi zijn. Eerst het eindresultaat. Archipro June 3rd, 2004, 07:30 PM Eerlijk is eerlijk, het ziet er best wel goed uit! Het is duidelijk niet mijn nummer 1 stijl, maar toch. Het ontwerp geeft een luxe en duurzaam uiterlijk en zal in werkelijkheid veel beter tonen dan op de impressies. De 2e losse toren toont in mijn ogen (nog) wel een beetje vreemd gezien hij bijna hetzelfde (3 etages hoger) is als het tussendeel van het hoofdcomplex. maar in de werkelijkheid zal hij toch goed in het plaatje passen. (dit uit architectonisch oogpunt bekeken) Ik bedoel, als we alle gebouwen in dezelfde stijl zouden uitvoeren was er aan het architectonisch Nederland niks an. Wisma June 3rd, 2004, 09:10 PM Bah geen reet aan. Leuk voor de toename van het aantal m2 kantoorruimte daar. Zit de kantoorenmarkt nu echt om zulke bouwsel te wachten?. Er staat al zoveel leeg... bouw dan liever hoogwaardiger en exclusief... Nee hier heb ik niets mee. :wallbash: 6fran June 4th, 2004, 03:01 PM Hadden ze ipv dit te bouwen niet beter de (al bestaande) ruimte van Prinsenhof niet kunne gebruiken? :? Capzilla June 5th, 2004, 10:26 PM Voor deze plek prima torentje. Die retro troep went zelfs ;), viel me vanmiddag nog op dat ik eerder de noordkant van de Blaak gesloopt zie dan bv. de Blakeburg, wat - of je em mooi vind of niet - toch een zeer uniek gebouw is. Gyz August 3rd, 2004, 07:14 PM Dit gebouw schiet anders wel behoorlijk snel de grond uit (kunnen ze bij andere projecten in R'dam nog wel iets van opsteken), zag dat ze met het metselwerk al vrijwel bovenin zitten Skyscrapercitizen August 3rd, 2004, 11:20 PM Ja zag ik ook. Laat ze er overigens maar niets van leren, de Witte Keizer duurt dan wel langer, maar het is dan ook wel een gebouw met automatische parkeergarage onder de grond en veel verschillende plattegronden. De parkeerplaats ligt er hier naast en elke verdieping is hetzelfde, das snel bouwen ja... ldd August 4th, 2004, 11:05 PM Iemand een recent fotootje :?: Michiel August 4th, 2004, 11:12 PM @Jan Ik begreep bij Rapp+Rapp (architect van de toren en het middendeel van PwC) dat deze er op termijn nog moest komen. Jan August 17th, 2004, 08:54 PM http://www.skyscrapercity.com/database/buildings.02/2545.jpg Archipro August 17th, 2004, 09:02 PM Ah, het is nog echt een groentje ;) Onder het zijl door kan ik al "volgens mij" een hoop etages met isolatie zijn wat duid op een snelle metselploeg die snel te werk zal gaan. Zo ging hiet hier in Leidschenveen ook van pas. l'etranger August 17th, 2004, 09:57 PM Ik vind dat ie toch nog best wel indrukwekkend overkomt. CborG August 17th, 2004, 10:33 PM idd een best gevalletje, zou niet misstaan in de gemiddelde provinciestad:) vinman August 18th, 2004, 09:28 PM Hij ziet er nog inderdaad indrukwekkend uit. Hij is aardig breed, maar ik denk dat hij minder lelijk is dan op de vele computerplaatjes. birg August 18th, 2004, 10:51 PM Kunnen ze die steigers er niet permanent omheen laten staan? Zo ziet de buitenkant er eigenlijk wel zo acceptabel uit :D flex August 19th, 2004, 10:25 PM flink gebouw, zou niet misstaan in de buurt van het hollandterrein in tilburg :) Michiel September 5th, 2004, 10:55 PM Het lijkt er op dat het meeste metselwerk wel klaar is, maar dat is op de foto niet te zien. http://img26.exs.cx/img26/7605/pwc_20040905.jpg (foto 5-9-2004) Jan September 5th, 2004, 11:00 PM Op 5 december gaan ze 'm uitpakken. :) Puur September 5th, 2004, 11:16 PM Serieus? Wel toepasselijk inderdaad! EuroMaster September 5th, 2004, 11:21 PM http://img26.exs.cx/img26/7605/pwc_20040905.jpg Ik vind dat ie toch nog best wel indrukwekkend overkomt. hmmm, in die steigerverdiepingen ziet ie er wel fors uit, maar ze neppen je flink. die steigerverdiepingen beslaan 0,5 tot 0,75 normale verdieping. van het ontwerp wordt ik nog niet echt warm, ik vond dat andere ontwerp veel mooier met die zwevende ufo tussen die twee strakke gebouwen. paste veel beter bij rivium met zijn al bestaande sjanghai-achtige torentjes. maar goed. wie weet komen er nieuwe bombardementen :) . hebben we een tweede kans om te zien of er iets moois komt. Skyscrapercitizen September 6th, 2004, 07:25 PM Het heeft wel iets HK-achtigs zo'n in groen ingepakt gebouw UC. Jammer dat de stijgers niet ook van bamboe zijn. :) En ze zijn de vangnetten vergeten: http://home.hetnet.nl/~tim.de.bruijn/liberte/liberte3.jpg Gambini September 6th, 2004, 08:36 PM Het heeft wel iets HK-achtigs zo'n in groen ingepakt gebouw UC. Jammer dat de stijgers niet ook van bamboe zijn. :) En ze zijn de vangnetten vergeten: http://home.hetnet.nl/~tim.de.bruijn/liberte/liberte3.jpg Wat jij met Hong Kong hebt heb ik met Sao Paulo. Is het niet heerlijk :cheers: Gyz September 18th, 2004, 01:44 PM Steigers boven het middengedeelte worden al afgebroken. Inmiddels zijn ook de logo's van PWC al geplaatst Sky-Unlimited September 18th, 2004, 03:10 PM 18 september: http://members.lycos.nl/skyunlimited/beursplein/18%20september/pwc-18%20sept04.jpg Jaco September 18th, 2004, 04:13 PM 18 september: http://members.lycos.nl/skyunlimited/beursplein/18%20september/pwc-18%20sept04.jpg Zie, ons cadeautje wordt uitgepakt, een striptease van boven naar beneden. :) Nexxd September 18th, 2004, 04:23 PM Dat gebouw hebben ze behoorlijk snel gebouwd (ong. 15 maanden nu). Ben benieuwd hoe het er nou in de praktijk uit gaat zien. Skyscrapercitizen September 18th, 2004, 04:23 PM @ Jaco Je hoeft niet te quoten om te kunnen posten, 1 keer die foto is genoeg toch lijkt me? Bedankt voor de update Sky-Unlimited! flex September 18th, 2004, 06:07 PM toch wel lekker stedelijk gebouw, ben benieuwd hoe die er naakt uit zal zien. Dr. Dubai September 18th, 2004, 08:19 PM waarschijnlijk ongeveer hetzelfde als op de impressies?;) Nexxd September 18th, 2004, 08:34 PM Als dat steigerdoek weg is wordt het toch wel een mooi gebouw denk ik zo ;) http://www.nexxd.com/skyscrapercity/pwc.jpg Hed Kandi September 18th, 2004, 09:16 PM :eek2: :eek2: :eek2: :eek2: :eek2: Laten ze opschieten met de striptease van het gebouw ZIet er goed uit zo. :lol: :lol: :lol: Dr. Dubai September 18th, 2004, 10:09 PM @ Nexxd whohahahahaha, dat heb je wel leuk gedaan zeg!:lol: Jaco September 18th, 2004, 11:06 PM Als dat steigerdoek weg is wordt het toch wel een mooi gebouw denk ik zo ;) Dit wordt een mooie onthulling zo; :eek2: hou jij de voortgang bij ? Puur September 19th, 2004, 12:51 PM Heel leuk gedaan Nexxd! Dit zou ook een aardige gevelbekleding zijn voor het T-gebouw van de EUR. Dit zou wel erg veel verkeersopstoppingen opleveren trouwens.... Marin November 3rd, 2004, 09:56 PM 3 november 2004 – WPC kruipt langzaam uit de steigers http://www.skyscrapercity.com/photopost/data/3147/7506PWC_03112004.jpg http://www.skyscrapercity.com/photopost/data/3147/7506PWC_0311200403.jpg http://www.skyscrapercity.com/photopost/data/3147/7506PWC_0311200406.jpg Wat hebben beiden gemeen..? http://www.skyscrapercity.com/photopost/data/3147/7506PWC_0311200407.jpg angeladevi November 3rd, 2004, 10:17 PM Dit is best een aardig gebouw, alleen......waarom niet een paar lagen hoger zodat het een mooie tegenhanger is voor de torens in Rivium? 1+2=3 November 3rd, 2004, 10:18 PM Oeeh wat een beauty....NOT! Wat een grafkleur.. Skyscrapercitizen November 4th, 2004, 12:10 AM Leuk die laatste foto. :) Vreselijke gevel dit, maar indrukwekkend vind ik het toch wel. Patrick Highrise November 4th, 2004, 08:01 AM vind de gevel eigenlijk zo nog wel meevallen; ben er niet kapot van maar vreselijk vind ik hem nou ook weer niet. Berrtus November 4th, 2004, 08:43 AM ook ik vind hem wel meevallen. In het centrum zou ie uiteraard niet moeten staan Jan November 4th, 2004, 10:50 AM Saaaai... Die oranje platen lijkt wel trespa. Interessant om te weten dat hier nog twee architectenbureau's aan gewerkt hebben. supercees November 4th, 2004, 10:55 AM Het is dat ik geen pet op heb… maar anders had ik hier een potje zitten huilen… en dan in vergelijking met het eerste ontwerp… ja het is echt huilen met de pet op… :( Dr. Dubai November 4th, 2004, 12:25 PM leuk gebouwtje, het is i.i.g. goed voor de opvulling. [Kees] November 4th, 2004, 12:45 PM ik wil hem eerst in volle glorie zien voordat ik een uitspraak doet over het uiterlijk van de toren Nemo November 4th, 2004, 01:11 PM Gemiste kans......gooi die twee lullige uitbouwtjes op die middentoren, strip de baksteen en plaats wat staal en je hebt een heuse toren.......nog wel op de verkeerde plek. Maar ja, die suffe rukkers van PWC rijden het liefst zo snel mogelijk in hun lease-badkuip weg uit het getto, dus vinden ze het heerlijk om in deze woestenij te bivakkeren. Wisma November 4th, 2004, 10:27 PM Wanneer gaat die "losse"toren de lucht in?. Op de impressies was een slanke toren te zien met dezelfde hoogte.... vinman November 5th, 2004, 03:15 PM Ik vraag me steeds vaker af: hoe kan je nou zo iets ontwerpen??? Vind hem niet heel erg lelijk, maar in dezelfde stijl heb ik ze ook wel eens erger gezien. Die laatste foto is wel grappig. Gyz November 5th, 2004, 04:41 PM jammer dat ze die drie delen niet op elkaar hebben gezet ... Wisma November 5th, 2004, 05:54 PM Het valt nog wel mee als je dit vergelijkt met het T-gebouw aan de andere kant van de A16. Dr. Dubai November 5th, 2004, 07:01 PM wanneer gaat die bekisting eraf? Marin November 5th, 2004, 07:25 PM wanneer gaat die bekisting eraf? Even duidelijker zijn.. EuroMaster November 6th, 2004, 12:11 AM ze mogen hem weer inpakken en retour terugsturen. een beetje kwaliteit mag wel. het blijft triest dat er eerst mooie ontwerpen waren met glanzende torens met een schotel ertussen!. kiezen ze voor dit! blijkbaar het imago wat het meest wat bij hun past. is pricewaterhousecoopers soms een begrafenisondernemerkantoor? :) dirkholtkamp November 6th, 2004, 01:30 AM Het is duidelijk dat E&Y deze slag wint; zowel op locatie als op gebouw steekt het de loef af ten aanzien van PWC. Toch vind ik het voor de locatie geen slecht gebouw; je kunt niet verwachten dat men zo ver buiten het cebtrum, op een weliswaar vanwege bereikbaarheid interessante plek, een supertoren neer zet. Wanneer men deze en het centrum van Rotterdam had neergezet, had ik wellicht meer te klagen gehad. CborG November 12th, 2004, 06:56 PM 12-11: http://img47.exs.cx/img47/7008/PB120001.jpg Per November 12th, 2004, 11:33 PM Getver, wat zijn die lelijke gele panelen, het lijkt wel een oud KGB gebouw. Gyz November 13th, 2004, 02:30 AM ja, ik schrok ook wel toen die steigers eraf gingen, dacht dat het nog wel mee zou vallen maar die goudgele panelen verpesten het hele gebouw, vloekt ook als een tierelier met dat middengedeelte ... Dr. Dubai November 13th, 2004, 10:03 AM ziet er niet echt mooi uit jah. dit is typisch zo'n gebouw wat over tien jaar spuuglelijk is. Skyscrapercitizen November 13th, 2004, 10:29 AM Kansloos, tijd om de stijger weer op te bouwen lijkt me zo, ziet er beter uit...:bash: birg November 13th, 2004, 12:12 PM Zo dus.....en door de lagere verdiepingshoogte van de steiger lijkt ie nog hoger ook. http://img26.exs.cx/img26/7605/pwc_20040905.jpg Boschdijk November 13th, 2004, 02:46 PM ziet er niet echt mooi uit jah. dit is typisch zo'n gebouw wat over tien jaar spuuglelijk is. Het is helaas nu al een gebouw dat spuuglelijk is. Gemiste kans voor Rotterdam. dirkholtkamp November 13th, 2004, 03:01 PM Het is duidelijk dat E&Y deze slag wint; zowel op locatie als op gebouw steekt het de loef af ten aanzien van PWC. Toch vind ik het voor de locatie geen slecht gebouw; je kunt niet verwachten dat men zo ver buiten het cebtrum, op een weliswaar vanwege bereikbaarheid interessante plek, een supertoren neer zet. Wanneer men deze en het centrum van Rotterdam had neergezet, had ik wellicht meer te klagen gehad. In bovenstaande post probeer ik het een en ander nog enigzinds te relativeren, bij nader inzien is hij inderdaad gewoon spuuglelijk. vinman November 13th, 2004, 04:52 PM Ach ja, hij is lelijk, maar aan de snelweg staat die nog wel goed. Als de toren maar niet in de binnenstad staat! |