View Full Version : Het Dak van Rotterdam

Jan
February 28th, 2007, 10:03 PM
Volgens mij is deze site al een keer de revue gepasseerd hier, maar blijkens het rondgestuurde persbericht is er het een en ander aan toegevoegd. Ziet er leuk uit, er zullen aardig wat uurtjes in dit project hebben gezeten.

---oooOooo---

PERSBERICHT – HET DAK VAN ROTTERDAM

Rotterdam zien vanuit een nooit eerder in beeld gebracht perspectief. De daken van de hoogbouw betreden, en over de stad uitkijken. Virtueel door de straten zweven en langs de Euromast omhoog cirkelen. Met de lancering van Het Dak van Rotterdam is de unieke skyline van Rotterdam op een unieke manier te bekijken en te beleven op het Internet.

Het dak van Rotterdam is een virtuele tour over de Rotterdamse Skyline door middel van hoogwaardige interactieve panoramafotografie. Met deze panoramafoto’s van 360x360°, kan iedere willekeurige internetgebruiker de daken van de hoogbouw betreden, om zich heen en naar beneden kijken. Door een grafische koppeling kan men van gebouw naar gebouw gaan zodat er een ‘wandeling over de skyline’ ontstaat.

Het dak van Rotterdam is een interactieve virtuele tour langs de grote Zomerfestivals die de stad in het jaar 2006 heeft georganiseerd. Virtueel de sfeer proeven op het Zomercarnaval en tussen de hoogbouw een bezoek brengen aan het Strand aan de Maas.

Het dak van Rotterdam is een 3-dimensionale visualisatie van de Rotterdamse skyline in Google Earth. De 50 belangrijkste landmarks uit Rotterdam zijn 3-dimensionaal vormgegeven en te bekijken in Google Earth.

Het dak van Rotterdam is een uniek project dat Rotterdam als eerste stad in Nederland op deze wijze in beeld brengt.

Website: http://www.dakvanrotterdam.nl

Skyscrapercitizen
February 28th, 2007, 10:12 PM
Ziet er heel cool uit! Ik ga ff rondneuzen. :)

Martijn t
February 28th, 2007, 10:36 PM
Ziet er inderdaad erg cool uit .
Goed gedaan dit

Fir
February 28th, 2007, 11:17 PM
Erg mooi gedaan!

SimsPlanet2
February 28th, 2007, 11:29 PM
Kijk, dit is pas mooi! Bedankt voor deze melding.

Ik wist niet dat de Delftse Poort door Abe Bonnema is ontworpen. Rotterdammers hebben dat gebouw dus aan een Fries te danken :lol:

Michiel
February 28th, 2007, 11:36 PM
Gave site, de foto's zijn behoorlijk recent.

Rotterdam A
March 1st, 2007, 12:18 AM
Super mooi. Er is gewoon zoveel ruimte in Rotterdam om grootste dingen te bouwen. Het is zo uitgestrekt groot.

Een stuk of 50 panorama's. De nacht panorama's zijn ook mooi.

TC03
March 1st, 2007, 12:41 AM
Wow, echt prachtig!

lffıs
March 1st, 2007, 12:47 AM
Wauw, erg gaaf! :okay:

Nathanaelll
March 1st, 2007, 01:48 AM
wow wat een verademing! echt superieur deze 3d aanvulling van Rotterdam in combinatie met Google Earth!
Echt wat een prachtige panorama's!
En wat jeuken je handen als je dat ziet hoeveel lelijke laagbouw er nog staat in Rotterdam. Wat nog allemaal kan opgevuld worden met torens. Vooral het stuk tussen stadshart en Ersamusbrug. Als de panorma bekijkt vanaf de Boompjes zie je een strook laagbouw tegenover scheepvaartmuseum/havenmuseum? staan wat echt gewoon weg moet. Op zon toplocatie tussen Erasmusbrug en Coolsingel..

Mystro_Goblin
March 1st, 2007, 12:18 PM
Coole site, hebben ze weer mooi gedaan!

Sint Clara
March 1st, 2007, 12:21 PM
Leuk leuk.

Nathanaelll
March 1st, 2007, 01:57 PM
de avond of ochtend panorama vanaf de Golden Tulip is het prachtigst!

Rotterdam A
March 1st, 2007, 02:09 PM
wow wat een verademing! echt superieur deze 3d aanvulling van Rotterdam in combinatie met Google Earth!
Echt wat een prachtige panorama's!
En wat jeuken je handen als je dat ziet hoeveel lelijke laagbouw er nog staat in Rotterdam. Wat nog allemaal kan opgevuld worden met torens. Vooral het stuk tussen stadshart en Ersamusbrug. Als de panorma bekijkt vanaf de Boompjes zie je een strook laagbouw tegenover scheepvaartmuseum/havenmuseum? staan wat echt gewoon weg moet. Op zon toplocatie tussen Erasmusbrug en Coolsingel..

Inderdaad, maar dat geeft mogelijkheden. Er is nog zoveel ruimte om te bouwen.

Dennis
March 1st, 2007, 03:30 PM
toffe site!

hoogbouw010
May 6th, 2007, 11:37 AM
Deze website had ik nog niet gezien (jammer dat enkele pano's schijnbaar niet werken). Erg mooi, iedere forummer zou hier verplicht naar moeten kijken!

Pacboyslim
May 7th, 2007, 01:46 PM
Precies, ziet 'm vandaag ook pas voor het eerst. Kan ook niet anders, want op dit forum kijk ik bijna alleen in update gedeelte van R'dam (is natuurlijk ook het belangrijkste gedeelte ;)) Maar het is echt heel erg mooi gedaan allemaal.

ill-b
May 7th, 2007, 05:10 PM
Mooie site, super dat je van dak naar dak kunt hoppen. En het uitzicht is natuurlijk ook formidabel!

qzzq
May 9th, 2007, 06:47 PM
Vet mooi!

Eric Offereins
May 9th, 2007, 10:00 PM
He, die had ik nog niet gezien. bedankt voor het naar voren halen van deze thread.

Racingfreak
May 13th, 2007, 07:34 PM
Deze site had ik weleens eerder gezien, een best leuke 'atractie'