View Full Version : Rotterdam: Kratonkade (kop Lloydpier)
Seraquin April 4th, 2007, 05:47 PM 't wordt tijd voor een eigen update-thread want de vergunning is aanstaande... (en bovendien is met de parkeergarage al gestart).
Hoogte: 74,48m
start bouw: medio 2007
Het gebouw wordt in 23 verdiepingen opgetrokken en bevat 117 woningen. Op de begane grond komt 370 m² aan commerciële ruimte, een sportruimte van 120 m² en horeca met een oppervlakte van 133 m². Op kelderniveau worden bergingen en een fietsenstalling gerealiseerd en wordt aansluiting gemaakt met een, reeds vergunde, te bouwen parkeergarage.
http://www.dezwartehond.nl/upload_foto/scaled/Lloydpier1web.jpg
Skyscrapercitizen April 4th, 2007, 07:56 PM Ik ben vorige week nog langs de bouwput gereden. Put is erg diep en groot! Mooi dat deze in aanbouw gaat.
FlyingDutchman April 4th, 2007, 08:06 PM ziet er mooi uit, ik hou wel van dat zwart
23 verdiepingen, dus ongeveer 70 meter?
Skyscrapercitizen April 4th, 2007, 08:09 PM ^^
Wil je het nou niet lezen of? ... :D
Liberty City April 4th, 2007, 08:32 PM Ja, inderdaad, het staat er bij :lol:
Maar ja, je kan er natuurlijk per ongeluk over heen lezen. Immers is het alweer woensdagavond en zijn dus langzaam maar zeker toe aan weekend :)
Marin April 4th, 2007, 08:42 PM Post 1:
....Hoogte: 74,48m....
Post 3:
....23 verdiepingen, dus ongeveer 70 meter?
Zulke vragen komen nogal lui en gemakzuchtig over..
Build April 4th, 2007, 08:43 PM Niet echt bijzonder (zeker voor Rotterdam). Met een ontwerp dat de middelmaat van een beetje creativiteit niet onstijgt, wordt dit een anonieme toren zoals zo velen...jammer, ..slechte reclame voor hoogbouw.
Basshead April 4th, 2007, 09:14 PM Maar hij komt wel op een schitterend punt langs de rivier te staan!
Overigens vind ik het ontwerp best meevallen en zie de groei van het aantal torentjes met deze hoogte in Rotterdam met plezier aan!
Nexxd April 4th, 2007, 09:33 PM Ik vind het zeker een leuk torentje en je kan ook niet echt een super hoogstaand ontwerp verwachten op deze locatie, daarvoor ligt de Lloydpier veel te ver van het centrum vandaan.
Marin April 4th, 2007, 09:54 PM De toren ziet er zeker niet verkeerd uit, alleen jammer dat we het nog steeds met dit ene plaatje moeten doen..
Skyscrapercitizen April 4th, 2007, 10:22 PM Het plaatje is een beetje onduidelijk, maar ik heb wel vertrouwen in dit bureau qua detailering.
Ace April 4th, 2007, 10:43 PM Ik ook. Deze locatie hoeft voor mij ook niet het spectaculairste ontwerp te hebben. Maar voor de kop van de Loydpier volstaat deze aardig.
SkyBridge April 5th, 2007, 01:06 AM Ik vind 'em anders prachtig - veel glas en nog zwarte omlijsting ook! Er staan meer plaatjes op de website van de architect.
FlyingDutchman April 5th, 2007, 10:50 AM ^^
Wil je het nou niet lezen of? ... :D
Oh totaal overheengelezen sorry ;)
Nou dan zat ik toch wel aardig in de buurt ;)
Gerard April 5th, 2007, 11:40 AM Het is toch een aardige toren denk ik
http://www.dezwartehond.nl/upload_foto/scaled/Lloydpier3web.jpg
Hier nog het andere plaatje van de site. Denk toch dat de Lloydpier een stuk beter wordt dan de Mullerpier.
Dezz April 5th, 2007, 12:13 PM Mooie toren vind ik :)
bubbah April 5th, 2007, 12:13 PM Denk toch dat de Lloydpier een stuk beter wordt dan de Mullerpier.
Ik ook. Dat vind ik een verzameling te dicht op elkaar gebouwde nietszeggende, fantasieloze vinexbouwsels. Op de Lloydkade staat bovendien een aantal aardige historische panden.
CborG April 5th, 2007, 12:54 PM http://www.dezwartehond.nl/upload_foto/scaled/Lloydpier1web.jpg
http://www.dezwartehond.nl/upload_foto/scaled/Lloydpier3web.jpg
Op de onderste render lijkt hij veel dikker of loopt deze naar de punt taps toe?
Gerard April 5th, 2007, 01:14 PM ^^ Hij loopt inderdaad taps toe. Een beetje met de vorm van de pier mee.
http://www.dezwartehond.nl/upload_foto/scaled/lloydpiertoren02.jpg
Iets ouder plaatsje dit.
SkyBridge April 5th, 2007, 09:34 PM Müllerpier krijgt anders wel de ontzettend mooie Willem Ruys!
Eric Offereins April 6th, 2007, 07:50 AM ^^ En wat dacht je van het scheepvaart en transportcollege
AJB April 6th, 2007, 09:22 AM Heb even de site bekeken maar wat een gemiddelde gebouwen worden dat zeg. Niet veel beter dan de nieuwbouw op de Westerkade zeg maar . Wederom een gemiste kans voor Rotterdam. Jammer geonoeg pakken ze dat in Amsterdam toch wel wat beter aan zoals op de Oostelijke Handelskade. Moet steeds weer vast stellen dat het ambitieniveau van architectuurstad Rotterdam ondermaats is voor een stad die pretendeert de architectuurstad van het land en misschien zelfs wel van Europa te zijn.:ohno:
mosm April 6th, 2007, 09:42 AM De gebouwen zijn bijna allemaal middelmatig, het gebied wordt prachtig. Buitenruimte is goed verzorgd, aantrekkelijke mix van activiteiten. Overigens was het ambitieniveau voor het Lloydkwartier nog wat hoger dan wat je nu te zien krijgt, maar blijkt dat de Rotterdamse draagkracht niet helemaal aansluit op dat ambitieniveau. Jammer, want daarom zien we bijvoorbeeld op de Mullerpier ook een gevangeniscomplex zoals 'de Delft' ontstaan.
AJB April 6th, 2007, 09:52 AM tsja dat gebeurd er na 4 jaar kwantiteit voorrang geven boven kwaliteit. Maar ik zal wel een zeikerige architect zijn. Blijft jammer dat er op zo'n A-lokatie C-architectuur komt.
SkyBridge April 6th, 2007, 12:18 PM Ik snap absoluut niet hoe mensen er iedere keer bij komen dat dit een A-locatie is. Dit is een oude stadshaven omringd door voormalige probleemwijken en met slecht OV. We hebben nog ongeveer 20 vergelijkbare pieren die beter bereikbaar zijn, dus waar praten we over? Het is nu een erg prettig gebied aan het worden, ook nog eens erg populair om te wonen. Qua architectuur is er zeker op de Lloydpier niks te klagen - ooit de Schiecentrale en St. Job goed bekeken?
De Wilhelminapier, DAT is een a-locatie en zodra ze daar een Müllerpierblok neerzetten is elke klacht een terechte wmb.
Skyscrapercitizen April 6th, 2007, 12:22 PM ^^
Mee eens. Ik wil hier niet wonen omdat winkels en OV te ver weg zijn.
bubbah April 6th, 2007, 12:50 PM Müllerpier krijgt anders wel de ontzettend mooie Willem Ruys!
Dat vind ik echt een nu al gedateerd en geforceerd overkomend flauwekulontwerp. Transportcollege is uiteraard (nmm als enige gebouw) top.
Hed Kandi April 7th, 2007, 10:52 AM Voor wonen is het wel degelijk een top locatie.
Mooi aan het water en een uitzicht over de stad die kaakvallend mooi is. Ik verglijk dit gebied wel met bv. het java eiland in amsterdam.
een a loctie hoeft mijn inziens niet altijd midden in de drukte te zitten.
SkyBridge April 7th, 2007, 10:58 AM ^ Als je zo redeneert hebben we ongeveer 40 a-locaties, en die kun je moeilijk allemaal volplempen met Montevideo's. Nogmaals, met de architectuur hier is weinig mis. Naast een paar inspiratieloze blokkendozen staan prachtige gebouwen waaronder de Schiecentrale, die qua detaillering misschien wel het mooiste bouwwerk van deze eeuw is.
Nexxd April 7th, 2007, 11:01 AM 6 april:
http://www.nexxd.com/ssc/kratonkade/070406-kratonkade1.jpg
http://www.nexxd.com/ssc/kratonkade/070406-kratonkade2.jpg
Skyscrapercitizen April 7th, 2007, 12:50 PM ^^
Mooie update! :)
AJB April 8th, 2007, 03:57 PM ^ Als je zo redeneert hebben we ongeveer 40 a-locaties, en die kun je moeilijk allemaal volplempen met Montevideo's. Nogmaals, met de architectuur hier is weinig mis. Naast een paar inspiratieloze blokkendozen staan prachtige gebouwen waaronder de Schiecentrale, die qua detaillering misschien wel het mooiste bouwwerk van deze eeuw is.
Skybridge elke waterlocatie is een potentiele A-lokatie. Ze zouden de Mullerpier en de Lloydspier moeten gebruiken om Bospolder Tusendijken en Delfshaven op te krikken. Dat doen ze niet mt deze C-architectuur. Ja Scheepvaart College is nu ee spectaculair gebouw (over 5 jaar niet meer want dan zien de golfplaten er niet meer uit!) en 25kV is natuurlijk prachtig mar dat is net genoeg. Kijk maar naar Frankfurt en Hamburg en in mindere mate naar Amsteram. Je moet echt vol inzetten op deze locaties. Dat is de enige manier om rotterdam en de Maas aan elkaar te verbinden. Dat gebeurd nu en al jarenlang veel te weinig. En dat is een gemiste kans vind ik. En met deze middelmatige achitectuur zal het ook weer niet lukken. Het is domweg niet funky genoeg :ohno:
SkyBridge April 8th, 2007, 04:36 PM Wat is er zo geweldig aan de Amsterdamse waterlocaties? Op wat goede degelijke blokken na is er nauwelijks sprake van vernieuwende, opvallende architectuur. De blokken op Overhoeks mogen de titel 'middelmaat' niet eens dragen. Ik snap je punt wel omdat je architect bent, maar in de echte wereld kun je niet 40 locaties in een stad volbouwen met 'funky' ontwerpen omdat er ook nog mensen moeten wonen (zonder zich diep in de schulden te steken).
Ik wil zelfs nog een stap verder gaan door te zeggen dat men slechts 3 of 4 stadshavens moet 'reserveren', en de rest mag volbouwen met middelmaat (zolang het er maar prettig wonen is). Dat komt de kwaliteit van die 3 of 4 locaties juist ten goede! Je wilt het als architect vast niet horen, maar de markt is nog altijd de bepalende factor en niet de architect.
Verder ben ik het niet met je eens dat Bospolder en Tussendijken niet zijn opgekrikt. Die buurt is ontzettend vooruit gegaan, mede door de uitstraling van de beide pieren! Als straks het dakpark ook nog in aanbouw gaat (kan nu elk moment zijn) is dit gewoon een fantastische plek om te wonen. Mét uitzicht op moderne iconen als Montevideo.
mosm April 8th, 2007, 08:00 PM Spectaculaire gebouwen in het Lloydkwartier zijn helemaal niet nodig om Rotterdam met de Maas te verbinden. Dit wordt dus een prachtgebied met maar een paar individueel mooie gebouwen. Het gebied wordt nu al snel veel populairder, niet alleen om te wonen, maar ook om een hapje te eten of een stuk te wandelen. Dat kan nog sterker worden in de toekomst. Waar ik me meer zorgen over maak is of er voldoende ruimte in het Lloydkwartier is voor recreatie en horeca. Dat is volgens mij nodig om het gebied boven de gemiddelde woonwijk te doen uitstijgen.
Frankfurt ken ik niet, maar in Hamburg kan je ook stellen dat doorsnee blokken de boventoon voeren. De paar gezichtsbepalende gebouwen (opera) zijn natuurlijk wel meteen een paar maatjes beter dan wat je hier ziet, maar desalniettemin. Bij Amsterdam valt het me op dat ze gebieden vergelijkbaar met het Lloydkwartier een stuk sneller de grond uitstampen dan in Rotterdam lukt. Dat zegt veel over de economische verschillen. Maar van wat ik gezien heb is de kwaliteit toch echt niet beter dan wat je in het Lloydkwartier ziet.
Misschien dat je als architect een beetje teveel de focus legt op je eigen aandachtsgebied en wat minder op wat een wijk succesvol maakt.
SkyBridge April 8th, 2007, 09:19 PM Precies wat ik bedoel, maar beter verwoord!
TC03 April 8th, 2007, 09:20 PM ... en die kun je moeilijk allemaal volplempen met Montevideo's.Gelukkig maar.
Skyscrapercitizen April 8th, 2007, 10:06 PM Skybridge elke waterlocatie is een potentiele A-lokatie. Ze zouden de Mullerpier en de Lloydspier moeten gebruiken om Bospolder Tusendijken en Delfshaven op te krikken. Dat doen ze niet mt deze C-architectuur. Ja Scheepvaart College is nu ee spectaculair gebouw (over 5 jaar niet meer want dan zien de golfplaten er niet meer uit!) en 25kV is natuurlijk prachtig mar dat is net genoeg. Kijk maar naar Frankfurt en Hamburg en in mindere mate naar Amsteram. Je moet echt vol inzetten op deze locaties. Dat is de enige manier om rotterdam en de Maas aan elkaar te verbinden. Dat gebeurd nu en al jarenlang veel te weinig. En dat is een gemiste kans vind ik. En met deze middelmatige achitectuur zal het ook weer niet lukken. Het is domweg niet funky genoeg :ohno:
Je noemt jezelf hier altijd architect. Maar als je dat echt bent dan weet je dat de wereld anders in elkaar zit. Je kan hier wel een Tunring Torso ontwerpen op deze plek, geen probleem, genoeg architecten die het voor je willen tekenen, maar geen ontwikkelaar die eraan begint, omdat het onmogelijk is om te bouwen, zeker op deze plek! Met de Nederlandse bouwprijzen (aannemerskosten zijn bizar hoog), en met de Nederlandse markt mogen we heel blij zijn met wat er op deze pier wordt neergezet. punt.
AJB April 9th, 2007, 10:58 AM zie hier het probleem. Middelmatigheid is nog steeds de baas in NL. Waarom is het dan zo dat er busladingen mensen (nee niet alleen architecten) naar Amsterdam rijden om naar de eilanden te gaan kijken (waterlocatie) en dit niet in Rotterdam gebeurd. Rotterdam affichieerd zich nog steeds als de architectuurstad van NL. Maar om eerlijk te zijn, ik kom uit Rotterdam en ben trots op deze stad, zoou ik als architect geen enkele reden kunnen bedenken om naar Rotterdam af te reizen en de laatste architectuur te gaan bekijken. Rotterdam is eindeloos blijven steken in de jaren 90. De remmende voorsprong. Er is een soort van gemakzucht ontstaan. Als de stad hoog opgeleide mensen vast wil houden zullen ze uit een ander vaatje moeten tappen. Op de Mullerpier (leeft dat gebied werkelijk?) kan je het niet vinden. De Kop van Zuid (beprekt zich eigenlijk tot de Wilhelminapier) is niet voldoende maar er is veel goed nog daar op komst (Rotterdam, New Orleans). Montevideo krijgt vooral de aandacht vanwege zijn hoogte maar architectonisch gezien is het echt niet zo'n geweldig gebouw. Ik bedoel maar te zeggen; als aan de Maas niet de A-locaties zijn waar een vibe kan ontstaan waar dan wel, Nesselande???? Naar mijn menig zijn dat de locaties voor zeer hoogwaardige (woningbouw)projecten. Schit me dood als je dat niet vind maar ik zou niet weten waar ik ze dan wel zou moeten zoeken. En ja Bospolder Tussendijken en Delfshaven zijn al heel erg veel verbeterd, ze zijn zelfs leuk aan het worden!
Skyscrapercitizen April 9th, 2007, 11:18 AM Ik zie regelmatig busladingen vol architectuurtoeristen in Rdam.
SkyBridge April 9th, 2007, 11:21 AM Kijk, nu leg je jezelf al een stuk beter uit waardoor er (denk ik) minder afstand ontstaat tussen jouw kijk erop en die van andere forumleden.
Die toeristen die in Amsterdam naar de waterlocaties gaan kijken doen dat volgens mij meer voor 't zicht op het IJ. Dat daar toevallig die stevige blokken staan doet er niet toe - dit hadden ook 17e-eeuwse panden kunnen zijn. Ik denk dat je daar toch met ander toerisme te maken hebt dan hier. Toeristen gaan tenslotte ook niet naar New York op vakantie voor de gezellige pandjes, terwijl die er wel zijn.
De toekomstige A-locaties die ik zelf zou aanwijzen zijn deze:
- Lijnbaankwartier
- C.S. Kwartier
- Baankwartier
(- Parkstad)
In deze vier delen van Rotterdam is nog een hoop te gebeuren, en ik hoop dat hier originele ontwerpen worden gebouwd (niet per sé hoogbouw). Waarom? Omdat Rotterdam juist erg compact is voor toeristen, en omdat de mengelmoes van architectuur in het centrum t.z.t. een openluchtmuseum kan worden net zoals Amsterdam dat is van een ander tijdperk. Ik ben het wel met je eens dat we in de jaren '90 zijn blijven steken. Waar blijven al die enorm gekke ontwerpen? Calypso is er zeker één, maar het mag nog een stuk eigentijdser en vreemder/opvallender.
Kortom, we maken ons om dezelfde dingen druk, alleen niet op dezelfde locatie. Lloydkwartier leeft wel degelijk, terwijl de helft nog niet eens af is. Zulke wijken zijn zeldzaam in Rotterdam dus die koester ik ook zonder toparchitectuur.
-edit-
Wat staat je eigenlijk tegen bij Montevideo? Voor een woontoren toch behoorlijke kwaliteit als je kijkt wat elders op aarde wordt neergezet. Qua uiterlijk hoef je het daarvoor niet eens mooi te vinden.
mosm April 9th, 2007, 11:47 AM Inderdaad beroepsdeformatie dus. Er is nogal een verschil tussen een succesvolle wijk op een A-locatie en het blijven verdienen van het predikaat architectuurstad. Lloydkwartier is prima geschikt als lokatie om hoger opgeleiden vast te houden in de stad en het komt misschien als een schok, maar ook de meeste hoger opgeleiden interesseert het geen ruk of ze in een vernieuwend gebouw wonen of niet.
Heb je de ambitie om voor wat betreft architectuur in de top te blijven meedraaien, dan ben ik het met je eens, dan mag het tandje meer. Ik denk echter dat Rotterdam daarvoor beter in het centrum de eisen kan opschroeven. Leuke, goed opgezette, wijken met middelmatige architectuur waar het goed wonen en leuk verblijven is aan de rand van het centrum lijken me voor een stad als Rotterdam met haar problemen een stukkie belangrijker dan inzetten op hoogwaardige architectuur van Hoek van Holland tot aan Nesselande.
Skyscrapercitizen April 9th, 2007, 12:01 PM ^^
Helemaal mee eens. Ook wat Skybridge al bedoelde. Aan toparchitectuur hangt een prijskaartje, en er zijn echt geen massa's mensen die een ton meer voor hun 110m² willen betalen omdat het toevallig door Koolhaas is ontworpen of door Calatrava. Een ontwikkelaar bouwt niet voor architectuurtoeristen die naar een leegstaand gebouw komen kijken omdat niemand het kan betalen. :)
En in dit gebied komen hele aardige gebouwen, het stedenbouwkundig plan zit goed in elkaar en het is geen standaard architectuur. Het krijgt kwaliteit waardoor het vastgoed lang goed blijft. Een goede wijk om te wonen en een goede wijk om in te investeren op een prachtige locatie. En er zijn ook nog mensen die er voor willen betalen.
Gyz April 9th, 2007, 01:36 PM Ik ben het grotendeels wel met AJB eens, dit gebied heeft veel meer potentie dan dat menigeen zich realiseerd. Het verdient gewoonweg meer inspanning, van zowel gemeente, ontwikkelaars als architecten. De huidige rampzalige Vinexsfeer op (in het bijzonder) de Mullerpier is als het ware een belediging van deze unieke locatie. De vooruitzichten voor de Lloyd zijn gelukkig al wel wat beter, zeker in combinatie met de oude gebouwen als het Lloydveem en de omringende kwaliteit op het Delfshaveneilend.
Dat Tim en Skybridge onder het mom van realiteitszin nu genoegen lijken te nemen met deze middelmaat vind ik ook een tamelijk schokkende conclusie, zeker aangezien ik juist van hen de laatste jaren veel enthousiasme voor juist wel die 'funky' architectuur heb gezien (en wie zegt trouwens dat kwalitievere architectuur enkel door die handvol 'big names' gemaakt kan worden...)
SkyBridge April 9th, 2007, 02:53 PM @ Gyz
Ik kan niet voor anderen spreken, maar mijn enthousiasme voor spraakmakende architectuur is echt niet verdwenen hoor! Hoe meer, hoe beter! Wat ik echter wel geleerd heb is deze belangrijke les over de verhouding tussen kwaliteit en kwantiteit in de Nederlandse architectuur: als de kwantiteit toeneemt, neemt de kwaliteit af. Ik weet niet of het een puur Nederlandse kwaal is, maar het is wel een overduidelijke. Het lijkt wel alsof men zich niet genoeg kan concentreren om iets goed af te maken, omdat er gewoonweg teveel aandachtsgebieden zijn. Daarom ben ik persoonlijk erg blij met de stadsvisie: er wordt een duidelijke keuze gemaakt door aandachtsgebieden in te delen in tijdsvlakken.
Voorbeeld: iedereen kan zien dat het Baankwartier de locatie is met verreweg de meeste potentie. Goed bereikbaar, ingesloten door succesgebieden (Witte de With/Scheepvaartkwartier/Wijnhaveneiland/binnenstad) en prachtig gelegen in het centrum. Toch kiest de gemeente ervoor om met dat gebied nu even niks te doen. Eerst het Laurenskwartier en het Wijnhaveneiland afmaken, en dan pas verder gaan. Als men in alle gebieden nu ontwikkelingen toestaat, komt er vrij weinig van terecht omdat je nu eenmaal niet overal dure woningen kunt bouwen gezien de huidige situatie van Rotterdam.
Wat het Lloydkwartier betreft heeft men besloten om NIET te wachten. De vraag is of dat erg is. Een gemiste kans? Er had inderdaad mooiere architectuur kunnen staan. Maar doet dat er iets aan af dat dit nu een hele bijzondere en razend populaire wijk aan het worden is, dat één van de weinige keuzelocaties is voor de middeninkomens/mensen met kinderen? Ik ben juist blij dat men toch besloot hier te gaan bouwen, ondanks de economische crisis. Want we hebben er nu een hele fijne wijk voor terug. Dat er nog velen mogen volgen! Betekent dit dat we de ambitie qua architectuur nu overal omlaag moeten schroeven? Welnee! De economie zit mee en we zijn ZO ontzettend rijk aan herontwikkelingslocaties in de A-klasse, dat je echt niet hoeft te treuren. Kom maar op met die prachtige architectuur in hartje stad, waar iedereen het kan zien. Laat KLEINERE BUREAUS maar lekker erop los klooien met ontwerpen die de helft van de mensen zo vreemd vindt dat ze eventjes blijven stilstaan - mooi of lelijk doet er dan niet toe. Zodra men in deze tijd met een ontwerp komt voor het Lijnbaankwartier van dezelfde klasse als die van de Müllerpier zul je mij op eenzelfde manier tekeer horen gaan.
Skyscrapercitizen April 9th, 2007, 03:32 PM In de eerste plaats wil ik benadrukken dat ik de architectuur hier op de Loydpier juist heel aardig vind, veel beter dan op de Mullerpier waar iets teveel is gerefereerd aan oude pakhuizen in donker baksteen. Ook is er denk ik teveel openbare ruimte gemaakt voor te weinig gebruikers. Beiden worden op de Loydpier beter.
Je kan als stad wel willen dat hier op deze pier alleen maar toparchitectuur komt (dus duurder, grote naam als architect of niet maakt niet eens veel uit, bijzonderder is duurder), maar dan loop je de kans dat er in de hele stad helemaal niks meer komt. Ontwikkelaars en investeerder steken nu veel geld in een luxe woonmilieu met dure appartementen en toparchitectuur op de Wilhelminapier. Doe dit op nog 3 a 4 plekken in de stad en ze trekken zich terug omdat er dan geen afzetmarkt meer is voor hun product.
In dat geval moet je dus wachten met de Loydpier tot de Wilhelminapier af is. Dit kan de keuze zijn, maar die is niet gemaakt.
AJB April 9th, 2007, 04:07 PM Wat staat je eigenlijk tegen bij Montevideo? Voor een woontoren toch behoorlijke kwaliteit als je kijkt wat elders op aarde wordt neergezet. Qua uiterlijk hoef je het daarvoor niet eens mooi te vinden.
Montevideo is domweg al gedateerd bij oplevering. Het zou een gebouw moeten zijn dat bij uitstek zich als een (woon)gebouw presenteerd en niet als een woningbouw project. Dat doet het naar mijn mening wel. Het is teveel gefrutsel binnen 1 (toegegeven wel groot) gebouw. Ik denk dan ook dat de gebouwen van Siza en Cruz y Ortiz veel beter zullen worden om dat dit architecten zijn die uit een traditie komen waar echt gebouwen gemaakt worden en geen composities van vlakken en blokken. Is domweg iets wat mij niet aanspreekt. dat was in de jaren 90 (de hoogtij dagen van Mecanoo) mode en je ziet nu dat veel van die gebouwen (waar ik zelf ook een bijdrage aan heb geleverd) nu al gedateerd zijn. Dat is jammer want ze gaan dan snel vervelen. Dat is bijvoorbeeld de kwaliteit van de gebouwen in NY (vooral Midtown Manhatten). Dat zijn eenduidige (bijna) saaie gebouwen. Noe me een idioot maar dat is wel de kwaliteit die mij aanspreekt en die ik erg wardeer. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de nieuwbouw van Bob van Reeth op de Lloydspier. Als hij daar dezelfde kwaliteit kan maken als in A'dam (Boston) denk ik dat er nog genoeg hoop is voor deze stad.
SkyBridge April 9th, 2007, 04:39 PM ^ Ook zonder Bob is er wel genoeg hoop voor de stad hoor ;)
TC03 April 9th, 2007, 05:37 PM Montevideo is domweg al gedateerd bij oplevering. Het zou een gebouw moeten zijn dat bij uitstek zich als een (woon)gebouw presenteerd en niet als een woningbouw project. Dat doet het naar mijn mening wel. Het is teveel gefrutsel binnen 1 (toegegeven wel groot) gebouw. Ik denk dan ook dat de gebouwen van Siza en Cruz y Ortiz veel beter zullen worden om dat dit architecten zijn die uit een traditie komen waar echt gebouwen gemaakt worden en geen composities van vlakken en blokken. Is domweg iets wat mij niet aanspreekt. dat was in de jaren 90 (de hoogtij dagen van Mecanoo) mode en je ziet nu dat veel van die gebouwen (waar ik zelf ook een bijdrage aan heb geleverd) nu al gedateerd zijn. Dat is jammer want ze gaan dan snel vervelen. Dat is bijvoorbeeld de kwaliteit van de gebouwen in NY (vooral Midtown Manhatten). Dat zijn eenduidige (bijna) saaie gebouwen. Noe me een idioot maar dat is wel de kwaliteit die mij aanspreekt en die ik erg wardeer. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de nieuwbouw van Bob van Reeth op de Lloydspier. Als hij daar dezelfde kwaliteit kan maken als in A'dam (Boston) denk ik dat er nog genoeg hoop is voor deze stad.Helemaal mee eens.
AJB April 10th, 2007, 03:06 PM ^ Ook zonder Bob is er wel genoeg hoop voor de stad hoor ;)
Ik zeg niet dat we van bOb afhankelijk zijn maar ik zou wel graag meer robuuste, stoere gebouwen zien (zeker aan het water). Het zou mooi zijn als er wat meer gekeken wordt naar de geschiedenis van de haven en zijn architectuur (of is het haar?). Ik ben niet perse een groot voorstander van donkere baksteen maar contextueel gezien misstaan die gebouwen aan de waterkant niet. Als je naar de oude havenegebouwen kijke kom je eigenlijk 2 soorten in Rooterdam tegen: zware baksteen gebouwen (a la Entrepot) en meer glazige (a la Maaskant-gebouw bijv.). Geen van beide komen nadrukkelijk terug in de nieuwbouw langs het water m.u.v. het Landtong van de Cie. De rest heeft een te hoog Vinex gehalte, kijk naar Mullerpier en de Stadstuinen. Dat is jammer. Meer pakhuisachtig of glazig zou ik erg toejuichen. Dat is misschien wat me zo bevalt aan de Oostelijke Handelskade i Amsterdam en de de ontwikkelingen in Hamburg. En ja kwalitatief hoogwaardige gebouwen, ook aan de binnenkant, zou een must moeten zijn. En dat is in het Hollandse architectuurklimaat verdomde lastig zoals ik dagelijks mag ondervinden.
SkyBridge April 10th, 2007, 03:26 PM ^ Waar ligt dat voornamelijk aan in jouw eigen beleving?
AJB April 10th, 2007, 04:43 PM ik neem aan dat je het op de kwaliteit hebt. Ik denk dat dat een paar factoren zijn. Ten eerste ben ik van menig dat Nederlanders veel te snel tevreden zijn. Ze hebben geen echt besef van kwaliteit. Ikea is meer dan goed genoeg zeg maar. Ten tweede wordt er vanuit de overheid te weinig aangedrongen op duurzame kwaliteit waarschijnlijk omdat dat betekend dat je je meer moet inzetten dus meer energie en tijd. Voor ontwikkelaars geldt natuurlijk dat die met zo min mogelijk werk en inzet zo veel mogelijk willen verdienen.
Het zou interessant zijn als de nederlandse geldverstrekkers over zouden stappen op de Britese wijze van hypotheekverstrekking. In engeland krijg je geen hypotheek op een nieuwbouwhuis als er niet een 1:1 modelewoning is met alle afwerkingen. Met andere woorden ontwikkelaars moeten veel meer risico nemen. Daar gaan ze al bouwen voordat er ook maar 1 woning verkocht is. Anders verkopen ze niets! Als je als koper kan zien wat je koopt (dus niet van tekening verkopen) zal je meer eisen. Dan hoef je niet langer nog bakken met geld in een nieuwbouwhuis te stoppen om het bewoonbaar te maken.
Al deze factoren zorgen ervoor dat de bouwkwaliteit lager is dan bv. in Duitsland.
Naturlijk is het ook zo dat het NL'se systeem (aannemer moet garanties leveren) ervoor heeft gezorgd dat architecten lui achterover kunnen leunen want de technische uitwerking die zij bedenken heeft geen echte waarde. Als de aannemer geen garantie verstrekt komt het er domweg niet. Daardoor is een hoop vakmanschap bij architecten verdwenen, erg genoeg!
Liberty City April 10th, 2007, 05:07 PM Dat klinkt goed! Ik heb me nooit in buitenlandse woningbouwbeleid verdiept, maar dit klinkt heel goed!
Marin April 23rd, 2007, 08:28 PM Recente plaatjes (http://www.dezwartehond.nl/). Zo op het eerste gezicht een verbetering.
http://www.dezwartehond.nl/upload_foto/scaled/Lloyd%20beeld3.jpg
http://www.dezwartehond.nl/upload_foto/scaled/Lloyd%20beeld2.jpg
http://www.dezwartehond.nl/upload_foto/scaled/Lloyd%20beeld1%20wit.jpg
JWvW April 23rd, 2007, 09:04 PM he verandert ie elke dag van kleur ofzo? ;) maar in t wit is ie mooier trouwens vind ik.
Skyscrapercitizen April 23rd, 2007, 10:08 PM Ik ben ook voor wit, bij zwart ben ik bang voor een Hoge Heren effect!
SkyBridge April 24th, 2007, 01:37 AM Is wit gewoon niet de andere kant?
Marin April 24th, 2007, 04:53 AM ^ Nee! De laatste twee lijken verschillend, maar laten gewoon dezelfde (langs)gevel zien. Wellicht dat de kleur nog nader te bepalen is..
mosm April 24th, 2007, 08:12 AM Het patroon in de gevel komt veel beter over in wit.
ariedisk April 24th, 2007, 10:58 AM Grappig patroon geeft die witte belijning:) Alleen moet ik zeggen dat het zwarte statiger overkwam... Het gaf het gebouw een luxe uitstraling... Ik ben niet overtuigd van de verbetering.
Gerard May 21st, 2007, 01:10 PM Het kan er allemaal nog wel eens heel anders uit gaan zien vrees ik. (nog zonder waarde oordeel even)
Dit is namelijk het plaatje uit een folder van op de website van de Lloydpier (http://www.lloydpier.info/pdf/pers_150507.pdf).
http://www.xs4all.nl/~bosch/010/lloydpierpromo.jpg
Ook nog wat tekst uit de PDF
De Lloydpier kenmerkt zich door haar stoere architec-tuur, passend binnen het maritieme verleden van hetgebied. Een diversiteit aan moderne gebouwen wordtbeëindigd door een bijzondere woontoren van 70 meterhoog!De LloydtorenDe Lloydtoren vormt het boegbeeld van de Lloydpier ende skyline aan de Nieuwe Maas. Vanuit deze bijzondereappartementen kunt u genieten van een adem-benemend uitzicht over Rotterdam en de wijde omgeving hiervan, tot bijna Hoek van Holland. De horizontale raampartijen versterken het panoramisch uitzicht. Uiteraard worden alle appartementen voorzienvan een comfortabele buitenruimte. De Lloydtoren bevateen keur aan appartementen, waardoor voor iederedoelgroep een geschikte woning te vinden is. De appar-tementen hebben een oppervlak van circa 90 m2 tot 180m2 en zijn voorzien van minimaal 2 of 3 slaapkamers,een berging in het appartement en een royale badkamermet 2e toilet. De appartementen zijn zo ontworpen dateen extra slaapkamer of een grotere woonkamer een-voudig in te passen is in de afzonderlijke woningen. Ervalt dus genoeg te kiezen in de Lloydtoren!
SkyBridge May 21st, 2007, 01:25 PM Alleen het kleurtje is anders, en niet per sé slechter vind ik.
Sint Clara May 21st, 2007, 01:29 PM Mooie
JWvW May 21st, 2007, 01:41 PM weer bruin?? ze zijn wel heel verliefd op baksteen geworden zeg...
mosm May 21st, 2007, 03:43 PM Ik vond van de vorige impressies de witte net iets fraaier dan de zwarte, maar als je hem zo ingetekend ziet naast de andere gebouwen, dan lijkt zwart me beter op zijn plaats. Rood/bruin zou ik jammer vinden.
Marin May 21st, 2007, 06:51 PM Alleen het kleurtje is anders, ....
Ik zie wel meer dan dat! Het interessante gevelpatroon is volledig verdwenen. Het (suffe) uiterlijk lijkt nu teveel afgestemd op de omliggende bebouwing. Niet mijn smaak..
Eric Offereins May 21st, 2007, 06:52 PM Ik word er niet bepaald warm of koud van. :sleepy:
Skyscrapercitizen May 21st, 2007, 08:03 PM Het kan ook een oud ontwerp zijn. Zo niet dan is het afgegleden naar Mullerpierniveau...
:)dorp May 24th, 2007, 12:46 PM Liep zojuist in de pauze even over de pier. Er staat een bouwbord waarop dit bouwwerk in het roodbruin is afgebeeld... ik denk dus dat we de zwarte en witte versie kunnen vergeten.
heipaaltje May 24th, 2007, 12:50 PM Ik word er niet bepaald warm of koud van. :sleepy:
Inderdaad. Niet bepaald wereldschokkend. Men speelt duidelijk op zeker. Ietsje meer ambitie kan geen kwaad. Jammer!
Golda May 24th, 2007, 12:54 PM toch jammer dat ik niet warm of koud kan worden van deze geplande gebouwen.
saai, vormeloos, standaard, net niet, dat soort woorden komt in me op.
gelukkig worden de beide pieren "gered" door gebouwen als st Jobsveem, LLoydkantoor, Schiecentrale en de nieuwbouw van RTV Rijnmond die er mooi tussen in staan.
Hoogloper May 24th, 2007, 04:37 PM Ziet er wel redelijk uit toch. Dit soort woningen worden altijd wel verkocht iig.
Eric Offereins June 10th, 2007, 03:58 PM Intussen schiet de bouw al wel aardig op.
10 juni:
Het bord bij de pier met de rode kleur voor de toren:
http://img518.imageshack.us/img518/9425/pict0014bh6.jpg
De put vanaf de rand van het (afgezette) terrein:
http://img518.imageshack.us/img518/2416/pict0018px4.jpg
Je kunt moeilijk in de put kijken, dus ben ik naar het eind van de pier gefietst en daar op een container geklommen. Zo te zien komt er een garage van 2 verdiepingen in en zijn ze met de onderste aardig onder weg:
http://img518.imageshack.us/img518/9782/pict0019hz2.jpg
Iets ingezoomd
http://img518.imageshack.us/img518/2316/pict0020yf0.jpg
RMR® June 10th, 2007, 04:26 PM Ik denk dat het loydkwartier wanneer alles klaar is echt een heel mooi en indrukwekkend stedelijk gebied is! Ik vind het mooi genoeg, deze toren ook. Vind alleen dat Willem Ruys wel een 100-125meter mag worden, vind het een mooie locatie daarvoor naast het park, omsloten door water, relatief rustige buurt en een bizar uitzicht dalijk over heel het loydkwartier de wilhelminapier en natuurlijk de rest van Rotterdam:) Wie wilt daar nou niet wonen.....
mosm June 22nd, 2007, 04:03 PM De toren heeft een naampje gekregen. Volgens het laatste nieuwsbericht van www.lloydpier.info heet deze toren 'Lloydtoren'.
RMR® June 22nd, 2007, 04:18 PM Heel verrassend :lol:
Gerard June 22nd, 2007, 04:23 PM http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=13285809&postcount=60
^^ was al bekend. Maar de naam is weinig orgineel te noemen. En zo op het bouwbord lijkt ie me ook nog redelijk uit te gaan pakken.
Hed Kandi June 22nd, 2007, 04:42 PM boneventura is al uitverkocht.:cheers:
Welk pand is dat?
mosm June 22nd, 2007, 05:05 PM Inderdaad weinig origineel, sterker nog, met al die namen en gebouwen met Lloyd en job erin is het allemaal nog flink verwarrend.
RotTUURdam June 23rd, 2007, 11:58 AM 24 hoog = 85 meter? niet slecht...maar mag wel wat hoger nog eigenlijk!!
SkyBridge June 23rd, 2007, 01:31 PM Nee, 74m...
http://www.spiralmotion.net/rotterdam/lloydpiertorena.jpg
Wisma July 22nd, 2007, 10:43 PM Vandaag:
http://img122.imageshack.us/img122/7339/loydpierxs7.jpg (http://imageshack.us)
harriel July 22nd, 2007, 11:27 PM ^^Ik blijf me altijd verbazen over de positie die de gebouwen in de skyline innemen: elke keer is dat weer anders en dat maakt het juist zo enorm leuk. Het gekronkel van de Maas zorgt steeds voor verrassingen. Leuk om te zien!
Kireb July 23rd, 2007, 01:30 AM Wat een prachtige pic. Wat is die stad mooi aan het worden.
De rivier is het mooiste wat Rotterdam heeft, op sommige plaatsen meer dan een halve km breed.
Ga eens naar het oude watertorenterrein (het oude waterbassein) op de Esch en dan heb je ook brilliante fotos van onze stad!
Eric Offereins July 23rd, 2007, 07:54 AM helemaal geen kranen? :dunno:
ro2 July 23rd, 2007, 10:27 AM Als je kranen wilt zien moet je even met lijn 8 naar halte Noordplein. Prachtig uitzicht op 6 kranen !!!!
JWvW July 23rd, 2007, 10:41 AM ik zie links toch echt een kraan (nou de achterkant ervan dan haha)
Eric Offereins July 23rd, 2007, 07:35 PM Ik vroeg het me af omdat de ondergrondse garage van dit project er al voor meer dan de helft in zit.
Brik July 23rd, 2007, 09:13 PM Wat een foto! Wat een stad!
heipaaltje July 23rd, 2007, 11:07 PM http://img468.imageshack.us/img468/9349/imglloyd1abg4.jpg
By heipaaltje (http://profile.imageshack.us/user/heipaaltje)
Overzicht over de Kratonkade (foto is precies een maand oud)
RotTUURdam July 24th, 2007, 10:45 AM ohhhhhhhhhhhhh wat een mooie parkeerplaatsen....
maar ff serieus....ze gingen zo lekker...watskegebeurd?
SkyBridge July 24th, 2007, 10:59 AM Bouwvak?
heipaaltje July 24th, 2007, 04:27 PM ^^ Als gezegd: de foto is een maand oud en genomen op een zaterdag...
SkyBridge July 24th, 2007, 04:46 PM Lezen is en blijft een vak apart HP
Eric Offereins August 11th, 2007, 01:51 PM 11 augustus.
http://i9.tinypic.com/4mjh64l.jpg
Nieuwe Waas August 11th, 2007, 02:13 PM Mooie grote update-ronde, Eric! Thnx! :okay:
Eric Offereins August 25th, 2007, 02:16 PM 25 augustus. Zoek de verschillen :nuts:
http://i15.tinypic.com/538l9u8.jpg
Oxyon84 August 27th, 2007, 05:30 PM ehhhhhh wat meer bekisting zeg maar, maar veder weinig
:)dorp August 27th, 2007, 05:42 PM Vandaag werd er beton gestort, dus er wordt gelukkig nog steeds vooruitgang geboekt.
d9t September 15th, 2007, 12:39 AM http://img527.imageshack.us/img527/180/kratonkade1rr6.jpg
http://img527.imageshack.us/img527/2456/kratonkade2wb1.jpg
http://img527.imageshack.us/img527/2370/rtv1qn6.jpg
xlchris September 17th, 2007, 08:29 AM ^^ Mooie gevel!:lol: Waarvan?
Hoe hoog is eigenlijk die blauwe(universiteit?)toren? In hoevere gaat die 'concureren' met deze?
Kees September 26th, 2007, 02:36 PM gebouwtje in de buurt van....
bron: Welstand en Monumenten (http://www.wonen.rotterdam.nl/smartsite2167560.dws?Menu=2036514&MainMenu=200037)
Verslag vergadering 22-08-2007
4.4 Kratonkade n.t.b. (3e behandeling)
omschrijving: oprichten van een woongebouw
ontwerp: Geurst & Schulze Architecten
dossier: 2007/2965/33
Beleid (Koepelnota Welstand Rotterdam):
Gebiedstype: ontwikkelingsgebied (welstandsparagraaf Lloydpier)
Welstandsniveau: regulier
Overige informatie:
Het plan is eerder besproken; zie (deel)verslagen van 29 maart 2006 en 7 december 2005
Het plan is niet in strijd met de voorschriften van het geldende bestemmingsplan.
De commissie wordt gevraagd:
het plan te toetsen aan de Koepelnota Welstand in het kader van de aanvraag bouwvergunning
Wegens betrokkenheid bij dit plan trekt Jeroen Geurst zich voor de behandeling van dit agendapunt terug uit de commissie.
Het nu ingediende plan blijkt overeen te komen met de architectuur (gevelopbouw, materiaal en detaillering) van het naastliggende gebouw, dat in maart 2006 door de commissie is beoordeeld.
Op grond van de overeenkomsten en de positieve ontvangst van de commissie van dat plan (De commissie is positief over dit plan. Met name de detaillering wordt zeer zorgvuldig genoemd), besluit de commissie ook op dit plan, zonder toelichting van de architect, een positief advies te geven.
Oli4S September 26th, 2007, 04:51 PM dit is nog de maquette van de Lloydpier
http://i6.photobucket.com/albums/y211/Oli4S23/cic/DSC03936.jpg
RMR® September 26th, 2007, 07:56 PM Gelukkig dat daar een uitspringer komt van rond de 100meter!! dat maakt het gebied echt af...
mosm September 26th, 2007, 08:25 PM Volgens de nieuwsbrief Lloydkwartier die ik vandaag ontving zal de parkeergarage die momenteel gebouwd wordt in oktober worden afgerond, waarna met de woningen zal worden begonnen.
De grond waarop de Lloydtoren gebouwd zal worden wordt momenteel op restanten uit de tweede wereldoorlog onderzocht. Met de bouw van deze toren is dus nog niet begonnen. De updates die hier gepost worden hebben tot nog toe betrekking op de parkeergarage onder de blokken naast de Lloydtoren.
Eric Offereins September 26th, 2007, 11:11 PM ^^ De locatie van de parkeergarage is niet te zien op de maquettefoto van Oli4s. Die ligt verder naar links.
mosm September 27th, 2007, 08:27 AM ^ Klopt, maar de foto's op vorige pagina's zijn wel van de parkeergarage.
Oli4S September 29th, 2007, 11:13 AM ^Sorry, de maquette gaat niet verder...:(
Eric Offereins November 10th, 2007, 04:39 PM 10 november, deze is ook bij de BG aangekomen. :)
http://i4.tinypic.com/6t38nxy.jpg
mosm November 10th, 2007, 06:39 PM De Lloydtoren op de kop van de Lloydpier zal in februari 2008 in de verkoop gaan volgens de website (www.lloydpier.info)
d9t November 17th, 2007, 04:17 PM 17-11-07
http://img264.imageshack.us/img264/4448/zwartehond181107ky5.jpg
Gerard January 10th, 2008, 02:12 PM De verkoop is ondertussen een maand opgeschoven maar er zijn wel een paar andere impressies. Ze zijn wel heel klein maar toch. Alle info gewoon van een open dir op de site (http://www.lloydpier.info/frame_totaal.html)
http://www.lloydpier.info/beeld/ai_impr06_lloydtoren.jpg
http://www.lloydpier.info/lloydtoren/impressions/lloydtoren_impression4.jpg http://www.lloydpier.info/lloydtoren/impressions/lloydtoren_impression3.jpg
http://www.lloydpier.info/lloydtoren/impressions/lloydtoren_impression5.jpg http://www.lloydpier.info/lloydtoren/impressions/lloydtoren_impression6.jpg
Skyscrapercitizen January 10th, 2008, 05:23 PM Dit ziet er toch allemaal 10 keer beter uit dan de donkere eentonigheid op de Mullerpier! Spreekt wel tot de verbeelding.
SkyBridge January 10th, 2008, 05:27 PM Het lijkt wel Curaçao :D
Ik denk dat dit een heel mooi stukje Rotterdam gaat worden.
Met dit soort torens mag ook wel meer verdicht worden in het centrum wat mij betreft.
Skyscrapercitizen January 10th, 2008, 05:30 PM 100HOOG is redelijk vergelijkbaar, mogen er wat mij betreft ook meer van komen, deze hoogte is ook mooi voor verdichting.
[Kees] January 10th, 2008, 05:48 PM De rode toren heeft op sommige punten wel wat weg van de Montevideo.
LochNESS January 10th, 2008, 05:53 PM Mooi rijtje inderdaad, maar de plint lijkt wat kaal. Nu is het natuurlijk woongebied, maar zou misschien iets aantrekkelijker mogen. Toch oogt het allemaal beter dan wat we eerder hebben gezien en inderdaad een leuke afwisseling van materialen, hoogtes enz.
Eric Offereins January 11th, 2008, 01:44 PM ^^ Mee eens. Wat die plinten betreft, het is primair een woongebied, dus al te veel moet je
er niet van verwachten, maar misschien een paar winkels of wat anders zou niet misstaan in de plint.
Gerard January 11th, 2008, 03:42 PM Er zitten een stukje terug op die pier al winkels. De Ab en wat kroegjes e.d.
Wat mij betreft zijn winkels daar niet nodig. Gewoon mooie woningen direct in de plint zou ook wel eens leuk zijn. Maar het zullen wel weer van die suffe kantoorachtige zaken worden.
Eric Offereins January 12th, 2008, 03:16 PM 12 januari:
http://i19.tinypic.com/6kr87cy.jpg
http://i14.tinypic.com/73cc5qf.jpg
Met de Schiecentrale erbij:
http://i14.tinypic.com/7y2gx2p.jpg
xlchris January 12th, 2008, 08:23 PM nvm
xlchris January 12th, 2008, 08:24 PM Als ik nu de mogelijkheid had om op mezelf te gaan wonen was ik zeker is beter gaan informeren en erachter aan gegaan, maar dat kan nog niet:lol:
Zeer mooi project!
Gerard January 17th, 2008, 10:22 AM Nog 2 plaatjes die ik nog niet had gezien.
http://www.lloydpier.info/beeld/lloydtoren2_groot.jpg
http://www.lloydpier.info/beeld/lloydtoren1_groot.jpg
xlchris January 17th, 2008, 11:17 AM Wordt een hele mooie opvulling zo, goeie hoogte ook!
Just January 17th, 2008, 11:21 AM ^^ Ziet er inderdaad bijzonder mooi uit!
Hoogloper January 17th, 2008, 01:45 PM De toren ziet er wel geslaagd uit.
Jan February 12th, 2008, 10:44 PM http://www.fotosvanrotterdam.nl/pix/01/1049.jpg
Ni3lS February 12th, 2008, 10:46 PM Mooi ontworpen gebouw, idd goeie opvulling lekker breed.;)
TC03 February 13th, 2008, 07:54 PM Het doet me goed om te zien dat nieuwbouw in de stad zich tegenwoordig houdt aan strakke rooilijnen.
Elvis February 16th, 2008, 11:48 PM Van vandaag...
Vanuit de schiecentrale genomen.
http://img184.imageshack.us/img184/8827/img20062yi9.jpg (http://imageshack.us)
Marin March 16th, 2008, 08:14 PM LiViN-update, 16.03:
http://207.44.228.231/marin/Kratonkade_16032008.jpg
SkyBridge March 16th, 2008, 08:23 PM Dat links is volgens mij die woontoren van ca. 100m die in ontwerpfase is. Lijkt een dik ding te worden!
Hier leek het een slanker volume:
RMR® March 16th, 2008, 10:27 PM Inderdaad een dik blok zeg ! maar als er een locatie is waar ik dat nie erg vind ik het daar. Zo naast de schiecentrale lever dit een bizarre hoek op. Moeten natuurlijk wel de gevels matchen. Liever zie ik denk ik toch wel dit volume door 2x 135m op een voet van 30meter
Michiel March 16th, 2008, 11:28 PM Nog een plaatje van de maquette
http://i32.tinypic.com/2utrn9w.jpg
Ramonx2 March 16th, 2008, 11:44 PM Grappig detail: aan de zijde van de Schiehaven vormt het metselwerk hollen rechthoeken en aan de zijde van de Maas vormt het metselwerk een slinger, tenminste, als ik de maquette met de impressie vergelijk.
Prachtig project dit.
mjb-solutions March 17th, 2008, 09:57 AM Dat links is volgens mij die woontoren van ca. 100m die in ontwerpfase is. Lijkt een dik ding te worden!
Hier leek het een slanker volume:
Dit hier voor op de afbeelding is fase A (de Lloydtoren van De Zwarte Hond) en helemaal op de achtergrond zie je fase F er nog nèt bovenuit steken. Dat is echt een heel groot volume, waarvoor nog geen ontwerp is. Je ziet het op deze plaat echter vanuit zijn, qua silhouet, meest gunstige kant. Op de foto van Marin krijg je een heel andere en betere indruk. Toch klopt de maquette net niet helemaal, want er hoort onderin het blok nog een horizontale opening in het blok te zitten (denk aan een groot uitgevallen bandraam). Verder is-t-ie correct.
Eric Offereins March 29th, 2008, 10:52 PM 29 maart:
http://i26.tinypic.com/jb0bnk.jpg
http://i31.tinypic.com/104pz02.jpg
Skyscrapercitizen March 29th, 2008, 11:47 PM Toch mooi project. Vandaag voor het eerst in de AH geweest in de schiecentrale. Mooi ding en (nu nog) lekker rustig vergeleken met andere supermarkten. Maar ondanks de rust kwam ik wel Frans Weisglas tegen. :)
Michiel April 8th, 2008, 07:47 AM De Lloydtoren is nog niet in aanbouw, op de achtergrond Duavista en de andere lagere blokken:
http://i26.tinypic.com/24uzyvs.jpg
sdamma April 8th, 2008, 11:33 AM De Lloydtoren is nog niet in aanbouw, op de achtergrond Duavista en de andere lagere blokken:
http://i26.tinypic.com/24uzyvs.jpg
Volgens mij is dit gewoon de lloydtoren in aanbouw hoor. Zeker als je de overzichtsplaten van eerder ziet.
http://img468.imageshack.us/img468/9349/imglloyd1abg4.jpg
By heipaaltje (http://profile.imageshack.us/user/heipaaltje)
Overzicht over de Kratonkade (foto is precies een maand oud)
Gerard April 8th, 2008, 12:02 PM Volgens mij is de fundering al neergelegd maar is er voor de rest nog niets gedaan.
Je ziet ook geen vorderingen aan de kop van de pier. Dus wellicht is ie toch nog niet in aanbouw.
Michiel April 9th, 2008, 07:12 AM ^Volgens mij moet de toren naast de huidige bouwput komen. Op het uiterste puntje van de huidige put zit nu de inrit van de garage, het lijkt me onwaarschijnlijk dat die in de kop van de toren komt te zitten.
http://i32.tinypic.com/2z4d7vr.jpg
mosm April 9th, 2008, 08:04 AM Volgens een informatieblaadje dat ik helaas niet meer kan terugvinden is bouw start zeer binnenkort van de toren. Ook de (voorlopige!) planning van overige blokken op Lloydpier en Mullerpier stond er op. Uit mijn hoofd gaat de toren naast Rijnmond in Q3 2009. Maar goed, eerder afgegeven planningen doen vermoeden dat enig uitstel zeer wel mogelijk is. Alle blokken op Lloydpier moeten voor eind 2009 in aanbouw zijn. Oranje Nassau op de Mullerpier zou nog in Q3 2008 in aanbouw moeten gaan.
Gerard April 9th, 2008, 09:42 AM @Michiel : Je zou gelijk kunnen hebben alhoewel dan het oppervlak voor de toren wel klein lijkt.
Wel nog een paar aardige impressies gevonden op deze (http://www.lloydkwartier.rotterdam.nl/) site.
http://www.lloydkwartier.rotterdam.nl/ll_Lloydtoren_1.jpg
Lijkt wel een stukje montevideo
http://www.lloydkwartier.rotterdam.nl/ll_Lloydtoren_3.jpg
Skyscrapercitizen April 9th, 2008, 10:28 AM Ja die toren komt daar dus nog voor dat lijkt me wel duidelijk.
En inderdaad stukje Monti copy paste daaro!
Eric Offereins April 9th, 2008, 01:17 PM Op Michiels foto zie je de 2 gele torentjes in aanbouw die er dus naast komen. :)
Rietveld April 26th, 2008, 08:21 AM 25 april 2008:
1.
http://i221.photobucket.com/albums/dd284/Gerritzzz/IMG_1851.jpg
(vanaf het uiterste puntje van de Lloydpierpier)
2.
http://i221.photobucket.com/albums/dd284/Gerritzzz/IMG_1850.jpg
3.
http://i221.photobucket.com/albums/dd284/Gerritzzz/IMG_1849.jpg
4.
http://i221.photobucket.com/albums/dd284/Gerritzzz/IMG_1838.jpg
EPA001 April 26th, 2008, 12:02 PM Dat gaat opeens hard hier. Mooie foto's weer.
la-haye April 26th, 2008, 03:25 PM ze kenne ook wel hard werke bij de bam ben er de hele week geweest om de tunnels om te bouwe ze gaan nu de andere kant net zo hoog bouwe en dan woorde de tunnels weer na de oude maat gebouwd
mosm April 29th, 2008, 09:12 PM Zie http://www.lloydkwartier.rotterdam.nl/nb_mrt_apr_2008.pdf voor de voorlopige planning van de Lloydpier, inclusief verwachte start bouw van de Lloydtoren (tweede kwartaal).
Skyscrapercitizen April 29th, 2008, 11:12 PM Als de prijzen en plattegronden meevallen ook 1 om in de gaten te houden dit, ook al is het wat ver van de binnenstad.
Eric Offereins May 3rd, 2008, 02:03 PM 3 mei:
http://i26.tinypic.com/2meu7wi.jpg
Nog kaal bij de locatie van de toren:
http://i27.tinypic.com/a0wg9w.jpg
Marin May 5th, 2008, 08:21 PM .... Wel nog een paar aardige impressies gevonden op deze (http://www.lloydkwartier.rotterdam.nl/) site.
De grotere versies zijn hier (http://site.woneninrotterdam.nl/index.php?id=252) te vinden, waaronder deze twee:
http://site.woneninrotterdam.nl/assets/images/Lloydtoren___Van_der_Looy___Lloydkwartier_03.jpg
http://site.woneninrotterdam.nl/assets/images/Lloydtoren___Van_der_Looy___Lloydkwartier_02.jpg
xlchris May 8th, 2008, 02:24 PM 08/05
http://i230.photobucket.com/albums/ee187/RotterdamLover/P5081061.jpg
Jan May 20th, 2008, 08:22 PM http://www.fotosvanrotterdam.nl/pix/01/1272.jpg
MartijnA'dam May 24th, 2008, 02:05 PM word toch echt een erg hip, modern gebied daar.
Eric Offereins June 8th, 2008, 02:45 PM 8 juni:
http://i29.tinypic.com/2hrn707.jpg
http://i32.tinypic.com/2lj1bt2.jpg
mosm June 8th, 2008, 08:37 PM Als het goed is is de Lloydtoren afgelopen zaterdag in de verkoop gegaan. Prijzen zijn vanaf EUR 270.000.
RoomwithaView June 22nd, 2008, 08:50 PM Update 22 Juni:
http://i27.tinypic.com/20rs5ls.jpg
http://i28.tinypic.com/2v9p312.jpg
la-haye June 26th, 2008, 06:09 PM voor wie het leuk vind om te weten na de bouwvak beginne ze met heien voor de hogen toren volgende week gaan ze de dam wand van de hoge toren slaan
Elvis June 26th, 2008, 06:23 PM ^^ Dat vind ik inderdaad leuk om te weten. :)
Bedankt.
Eric Offereins June 26th, 2008, 09:36 PM voor wie het leuk vind om te weten na de bouwvak beginne ze met heien voor de hogen toren volgende week gaan ze de dam wand van de hoge toren slaan
Ik dacht dat de toren op dit deel van de ondergrondse garage komt, maar hij komt daar dus nog voor?
http://i221.photobucket.com/albums/dd284/Gerritzzz/IMG_1851.jpg
Ramonx2 June 29th, 2008, 05:14 PM Scheve foto (en een vlek op mijn lens) van afgelopen vrijdag:
http://i192.photobucket.com/albums/z162/ramonrodrigo/DSC00420.jpg
la-haye June 29th, 2008, 10:02 PM Ik dacht dat de toren op dit deel van de ondergrondse garage komt, maar hij komt daar dus nog voor?
jep
kleine update van tijdens het werken met de telefoon dus
1
http://i296.photobucket.com/albums/mm182/adoniss1986/loydspier1.jpg
staalconstructie
2
http://i296.photobucket.com/albums/mm182/adoniss1986/loydspier2.jpg
vanuit andere hoek
3
http://i296.photobucket.com/albums/mm182/adoniss1986/loydspier3.jpg
4
http://i296.photobucket.com/albums/mm182/adoniss1986/loydspier4.jpg
BlueEyes July 2nd, 2008, 03:12 PM Heb me net geregistreerd maar was al langer fan van dit forum, met name deze draad, zeker als je geinteresseerd bent in een woning in de Lloydtoren. :- ) Deze week sprak in met iemand van de Rabobank die vertelde dat het helemaal niet zo hard gaat met de verkoop..... kan iemand dat bevestigen ?
BlueEyes July 2nd, 2008, 05:00 PM http://farm4.static.flickr.com/3124/2630564313_8fa10ccae7_o.jpg
la-haye July 2nd, 2008, 10:25 PM dat bootje was een beetje aan de laate kant had hem rond 3 uur verwacht maar 4 uur was hij nog nie voorbij
Basshead July 2nd, 2008, 11:17 PM BlueEyes, welkom op het forum.
Dat het met de verkoop niet zo wil vlotten weet ik niet, maar tot dusverre is er niet zo gek veel informatie beschikbaar. Dat de prijzen starten vanaf 270k maakt wel dat er hoog wordt ingezet!
sdamma July 5th, 2008, 02:58 PM voor wie het leuk vind om te weten na de bouwvak beginne ze met heien voor de hogen toren volgende week gaan ze de dam wand van de hoge toren slaan
IS dit eigenlijk al aan de gang?
la-haye July 5th, 2008, 04:00 PM de dam wand zijn ze wel al aan het bouwen
BlueEyes July 6th, 2008, 07:53 PM de dam wand zijn ze wel al aan het bouwen
Klopt !
http://i316.photobucket.com/albums/mm332/Blaauwoog/fP060708_141701.jpg
sdamma August 22nd, 2008, 09:21 AM 19 september 14.30 1e paal, er is dus voldoende verkocht om te starten.
mjb-solutions August 22nd, 2008, 10:27 AM ^
Nee, men start de bouw op risico. Moet ook wel, want anders kun je lang wachten. Er is op de Lloydpier ook in andere complexen (van dezelfde ontwikkelaar) nog voldoende te koop.
De verkoop van de woningen in de toren is een paar maanden geleden gestart via Van der Werf Makelaardij (http://www.vanderwerfmakelaardij.nl/aanbod.php?id=52). Prijzen beginnen bij €270.000. Het overgrote deel van de woningen is tegen de 100m2; lekker ruim, zoals het hoort.
sdamma August 22nd, 2008, 11:36 AM ^
Nee, men start de bouw op risico. Moet ook wel, want anders kun je lang wachten. Er is op de Lloydpier ook in andere complexen (van dezelfde ontwikkelaar) nog voldoende te koop.
De verkoop van de woningen in de toren is een paar maanden geleden gestart via Van der Werf Makelaardij (http://www.vanderwerfmakelaardij.nl/aanbod.php?id=52). Prijzen beginnen bij €270.000. Het overgrote deel van de woningen is tegen de 100m2; lekker ruim, zoals het hoort.
Ik begreep dat men pas zou beginnen als minimaal 35% verkocht zou zijn, dat is inmiddels dus gebeurt.
mjb-solutions August 22nd, 2008, 11:58 AM Lijkt me sterk, aangezien de bouwvergunning ongeveer gelijk met de start verkoop is afgegeven. Als de vergunning is verleend, ben je verplicht om binnen een half jaar de bouw te starten. Ongeacht de verkoopresultaten.
sdamma August 22nd, 2008, 12:14 PM Lijkt me sterk, aangezien de bouwvergunning ongeveer gelijk met de start verkoop is afgegeven. Als de vergunning is verleend, ben je verplicht om binnen een half jaar de bouw te starten. Ongeacht de verkoopresultaten.
K geef alleen doot wat men aangaf bij de start verkoop en wat in verkoopcontracten stond.
Skyscrapercitizen August 22nd, 2008, 12:22 PM Ik heb niks meer gehoord over start verkoop van deze toren, terwijl ik een half jaar geleden ongeveer wel bevestiging heb gehad dat ik me had aangemeld. Blijkbaar hebben ze hun administratie niet op orde.
Jelco August 22nd, 2008, 12:52 PM De bouw is wel vertraagd lijkt mij, de torenkraan heeft nog niet gewerkt sinds het begin van de bouwvak en de de torenkraan had er al moeten staan dus..
sdamma August 22nd, 2008, 01:59 PM De bouw is wel vertraagd lijkt mij, de torenkraan heeft nog niet gewerkt sinds het begin van de bouwvak en de de torenkraan had er al moeten staan dus..
Ik heb het over de bouw vd de toren die vanaf 19 sept aan gaat vangen. De rest vd bowu weet ik niet veel van.
Jelco August 22nd, 2008, 05:44 PM 19 September dus? ow dan zal die Torenkraan ook rond die tijd komen. :banana:
Wisma August 23rd, 2008, 03:45 PM Vandaag:
http://img80.imageshack.us/img80/7789/loydtorenus4.jpg (http://imageshack.us)
Liberty City August 25th, 2008, 09:55 AM En nog een fotootje van de hele pier van afgelopen vrijdag:
http://i199.photobucket.com/albums/aa202/GerardWeert/DSC00260.jpg
Eric Offereins March 7th, 2009, 05:22 PM ff deze thread bumpen omdat hij toch echt in aanbouw is. 7 maart:
http://i43.tinypic.com/zk332p.jpg
http://i42.tinypic.com/o6m9mx.jpg
http://i44.tinypic.com/2ronmeb.jpg
http://i44.tinypic.com/2mqnwvb.jpg
|
|