Henk
June 9th, 2011, 11:58 PM
Mag dan wel een heel aantrekkelijke keten zijn zodat de winkelde mensen vanuit het centrum naar het einde van het Oosterdok gaan lopen.
|
View Full Version : Amsterdam: Oosterdokseiland Henk June 9th, 2011, 11:58 PM Mag dan wel een heel aantrekkelijke keten zijn zodat de winkelde mensen vanuit het centrum naar het einde van het Oosterdok gaan lopen. Wuppeltje June 10th, 2011, 12:09 AM ^^ Ik denk dat het goed haalbaar is. Dichtbij, een trekker waar je U tegen zegt (de OBA). Daarnaast gaat bijna iedereen die naar Nemo gaat, maar waarschijnlijk ook een aardig deel dat het Scheepvaartmuseum bezoekt in de toekomst langs deze locatie. Met een uitgebalanceerd retailprogramma kan je goede zaken doen. Ik zal hier in de toekomst vanwege de komst van Saturn in de toekomst ongetwijfeld het nodige kopen op het eiland. Henk June 10th, 2011, 12:17 AM De combinatie met een Saturn zal de aantrekkingskracht inderdaad wel doen versterken. Of de OBA echt veel winkelend personeel aantrekt vraag ik me af. De meeste mensen komen daar voor de OBA zelf en gaan daarna lijkt mij niet nog even shoppen. Het aanbod van retail zal dus dermate sterk moeten zijn dat het winkelend publiek het stuk extra er voor zal willen lopen. insulting-dutchman June 10th, 2011, 12:29 AM weet niet of ik die plannen van saturn wel erg serieus kan nemen. is gewoon een dochter van media markt, en saturn zit al in hoofddorp. of het voor de rest van de stad ook goed is als hier een elektronica winkel komt te zitten vraag ik me af, ik was denk ik anders nog nooit van mijn leven naar buikslotermeerplein geweest. Wuppeltje June 10th, 2011, 12:46 AM ^^ Hoewel ik ook minder naar de Mediamarkt zal gaan, zal ik wel frequenter naar de combinatie Mediamarkt/Saturn gaan door de toevoeging van een Saturn. De ene als ik gericht en met de auto wil, de andere (Saturn) om een impulsaankoop te doen. Zullen we eens een gedachtegang maken wat voor een soort winkels er zouden passen op het Oosterdokseiland die wat kunnen toevoegen aan de binnenstad? Ik trap af: -Disneystore --> looproute Amsterdam CS <--> Nemo. Wuppeltje June 10th, 2011, 01:19 AM Rondleiding in het nieuwe Mint Hotel De architect van het nieuwe Mint Hotel in Amsterdam geeft een lezing over het hotelproject met aansluitend een rondleiding door het 550 kamers tellende hotel op het Oosterdokseiland in Amsterdam. Rondleiding in het nieuwe Mint Hotel Het hotel komt van de tekentafel van de Brit Rab Bennetts van het kantoor Bennetts Associates. Hij geeft bij het Architectuur Centrum Amsterdam, Arcam, een lezing over zijn werk en het Mint Hotel in het bijzonder. Onderdeel van het programma is een exclusieve rondleiding in het Mint Hotel dat met zijn 550 kamers een van de grootste hotels is van Amsterdam. Naast het Mint Hotel in Amsterdam is Bennetts ook de geestelijk vader van het nieuwe Mint Hotel in Londen. De rondleiding vindt plaats op dinsdag 21 juni, aanmelden kan via het Architectuurcentrum Amsterdam, arcam@arcam.nl. De toegang is gratis. Bron: Misset Horeca revirnik June 10th, 2011, 01:53 AM Leuk, ik heb me opgegeven. insulting-dutchman June 10th, 2011, 02:08 PM ^^ Hoewel ik ook minder naar de Mediamarkt zal gaan, zal ik wel frequenter naar de combinatie Mediamarkt/Saturn gaan door de toevoeging van een Saturn. De ene als ik gericht en met de auto wil, de andere (Saturn) om een impulsaankoop te doen. Zullen we eens een gedachtegang maken wat voor een soort winkels er zouden passen op het Oosterdokseiland die wat kunnen toevoegen aan de binnenstad? Ik trap af: -Disneystore --> looproute Amsterdam CS <--> Nemo. leuk idee. een disneystore lijkt mij daar prima op zijn plek zitten. ik ga nog even verder denken wat er allemaal zou kunnen zitten wat een echte aanvulling voor de stad is. inplaats van dat het een andere wijk leegtrekt. krulstaartje June 10th, 2011, 04:14 PM Ik hou wel van speculeren :) Lijkt me een uitstekende locatie voor een grote boekwinkel zoals Scheltema, met veel boekminnendpubliek vanuit de OBA. Maar ook toeristen, en dat moet je niet onderschatten, want boekwinkels verkopen erg veel kaarten/gidsen aan toeristen. Als ik als (voormalig) buurtbewoner ook even in mijn retailgeheugen van die buurt graaf is voor veel mensen in de nieuwmarktbuurt en oostelijke eilanden de boekwinkel dit het dichste bij ligt de Scheltema op het Koningsplein. Een outdoorzaak met een goed assortiment reisdingen (voor reizigers bij CS) zoals een Bever Zwerfsport zou ook kunnen. insulting-dutchman June 10th, 2011, 10:14 PM hoe kun je atheneum en american bookstore op het spui vergeten? en iets dichterbij zelfs de slegte in de kalverstraat. bthj June 10th, 2011, 10:48 PM op het damrak zit ook een uitstekende boekenwinkel. Rietendak June 10th, 2011, 10:58 PM Ik trap af: -Disneystore --> looproute Amsterdam CS <--> Nemo.Nou is het alweer een jaar of tien terug dat ik voor het laatst aan de waterkant bij NEMO stond, maar daar is eigelijk toch gewoon niks? Ik hoop op een plint die mensen net de hoek om trekt, onder de brug een grote investering OR doen, en je hebt eindelijk een beetje het gevoel dat de Oostelijke Handelskade bij het centrum gaat horen. Of inderdaad looproute naar NEMO, maar dan wel gevolgd door brug NEMO-Katendrecht waar de marine mag opzouten. AmstelBright June 14th, 2011, 07:27 PM Deze zijn van eind maart, maar misschien toch nog het posten waard: http://farm6.static.flickr.com/5198/5816849110_73b5770956_z.jpg (http://www.flickr.com/photos/amstelbright/5816849110/) Oosterdok Amsterdam 2 (http://www.flickr.com/photos/amstelbright/5816849110/) by AmstelBright (http://www.flickr.com/people/amstelbright/), on Flickr http://farm3.static.flickr.com/2653/5816332657_15901d85d2_z.jpg (http://www.flickr.com/photos/amstelbright/5816332657/) Post-Post CS, part 3 (http://www.flickr.com/photos/amstelbright/5816332657/) by AmstelBright (http://www.flickr.com/people/amstelbright/), on Flickr ldd June 15th, 2011, 10:09 AM Mooie foto die bovenste. Qua retail hoop ik op een buitenlands warenhuis als Harrods, Macy's of Galeries Lafayette. Dat zou volgens mij wel wat toevoegen. Phill June 18th, 2011, 06:29 PM http://galeria.vystavba.info/d/28032-1/IMG_4328.JPG http://galeria.vystavba.info/d/28104-1/IMG_4330.JPG http://galeria.vystavba.info/d/27952-1/IMG_4238.JPG http://galeria.vystavba.info/d/27956-1/IMG_4239.JPG Rietendak June 18th, 2011, 07:54 PM Erg mooie foto's! Grumpey June 21st, 2011, 11:25 AM Nice pictures! Hope you enjoyed your stay in the Netherlands :) the runner June 23rd, 2011, 06:41 PM 23 juni 2011 Wethouder Van Poelgeest verricht vandaag de officiële opening van de Odebrug. De Odebrug is de nieuwe verbinding tussen de Prins Hendrikkade en het Oosterdokseiland. Na meer dan honderd jaar dienst maakt de Oosterdoksdam plaats voor de Odebrug, een prefab toogbrug. Het Oosterdokseiland komt hiermee aan het open waterfront te liggen. De brug is bestemd voor voetgangers, fietsers, bussen en autoverkeer. Ingenieursbureau Amsterdam (IBA) is verantwoordelijk voor het technisch ontwerp van deze brug en enkele aangrenzende projecten. IBA heeft de regie over de hele fasering, van sloopwerk tot en met oplevering gevoerd. De uitvoering met alle verkeersstromen zijn in het ontwerp meegenomen. Vooral de locatie op het Stationseiland, midden in de stad, maakte de opdracht complex. Tijdens het plaatsen van de forse brug moesten dagelijks zo'n 350.000 passanten, openbaar vervoer, auto's en boten langs de werkzaamheden kunnen. Een mooi project voor IBA waarin onze kennis van de stad en onze netwerken van grote toegevoegde waarde waren. Bron: www.iba.amsterdam.nl Sky Scraper June 23rd, 2011, 09:49 PM ^^ "Wij van IBA adviseren... IBA" jb_nl July 2nd, 2011, 11:49 PM Bron: PropertyNL Het Mint Hotel is inmiddels open. Een flink aantal extra hotelskamers. Hoe was de rondleiding in het Mint Hotel, iemand geweest? Een vriendin van me werkt bij westcourt hotels (in de financiën) en haar man (was chefkok bij een ander hotel, nu kok bij Mint hotel) sinds kort bij het Mint hotel. Ze zegt dat zij echt merken dat het Mint Hotel open is gegaan, en voor een scherpe prijs kan aanbieden op een toplocatie vergeleken met wat Westcourt voor de zelfde prijs ongeveer aanbied. Westcourt hotels (art/fashion hotel etc) merkt dit flink in Amsterdam volgens haar, Mint snoept flink wat klanten weg. Wellicht dat ze later nog duurder worden en dit een openingstarief is. Westpoort July 3rd, 2011, 09:46 AM Hoe was de rondleiding in het Mint Hotel, iemand geweest? Een vriendin van me werkt bij westcourt hotels (in de financiën) en haar man (was chefkok bij een ander hotel, nu kok bij Mint hotel) sinds kort bij het Mint hotel. Ze zegt dat zij echt merken dat het Mint Hotel open is gegaan, en voor een scherpe prijs kan aanbieden op een toplocatie vergeleken met wat Westcourt voor de zelfde prijs ongeveer aanbied. Westcourt hotels (art/fashion hotel etc) merkt dit flink in Amsterdam volgens haar, Mint snoept flink wat klanten weg. Wellicht dat ze later nog duurder worden en dit een openingstarief is. Ik kan me voorstellen dat als het Westcourt fashionhotel in het Andreas Ensemble dezelfde tarieven hanteert als het nieuwe Mint hotel de gemiddelde toerist, zeker als die per trein / vliegtuig komt, kiest voor de laatste gezien de sublieme locatie aan de rand van het oude centrum en een werelduitzicht over Amsterdam op het terras van de 11de etage. Al je overigens weet dat op IJdock, aan de westkant van CS, ook momenteel een viersterren marinahotel van 300 kamers wordt gebouwd URL="http://www.ijdock.nl/hotel/32/Gebouw/"]http://www.ijdock.nl/hotel/32/Gebouw/[/URL], en binnenkort het Art hotel met 100 kamers in voormalige gebouw van Kadaster t.o. CS wordt geopend dan vraag je je zo langzamerhand af of dit niet teveel van het goede is met zoveel relatief dure hotels op korte afstand vanelkaar. Westpoort July 3rd, 2011, 09:53 AM Sorry Link hotel IJdock:http://www.ijdock.nl/hotel/32/Gebouw/ Het is mij overigens onbekend wie dit hotel, dat al in aanbouw is, gaat exploiteren. Straks krijg je in Amsterdam naast lege kantoren die op risico zijn gebouwd ook hotels die leeg blijven staan :) Hoogloper July 3rd, 2011, 02:16 PM Hoezo te veel van het goede? Het tourisme groeit weer als kool. bthj July 3rd, 2011, 02:56 PM Al die hotels zijn er niet in de eerste plaats om toeristen te accommoderen hoor. Ze zijn vooral voor de zakelijke reiziger bedoeld. Westpoort July 3rd, 2011, 03:29 PM Toch zit overal een maximum aan: in de jaren negentig dachten we ook dat er een tekort aan kantoorruimte was en dit voor altijd zou zou blijven. De onstuimige bouw van nieuwe kantoren werd in ieder geval niet beperkt door de overheden die hier immers via grondverkoop goud geld meer verdienden. Ik denk overigens wel dat er in het gebied rond Oosterdokseiland ruimte is voor een groot hotel dat zich specifiek richt op de Aziatische toeristen,in het bijzonder Chinezen. Ik ben derhalve beniewd wat hier de actuele status van is: http://www.at5.nl/artikelen/47499/chinees-4-sterrenhotel-op-geldersekade, zijn ze al begonnen ? Wuppeltje July 3rd, 2011, 04:56 PM Er zit overal een maximum aan. In Amsterdam is er in tegenstelling tot de kantoormarkt vooral sprake geweest van een tekort aan hotelkamers en een ongezonde hoge bezettingsgraad van hotels. Maar in Amsterdam heeft men in het verleden de fout gemaakt om te weinig over te laten aan de markt, waardoor er juist in het verleden te weinig kamers waren. Een vriendin van mij uit Londen had een paar jaar geleden tickets voor vliegtuig en reserveringen gemaakt voor een hippe eetclub, om er vervolgens achter te komen dat ze geen hotelkamer konden boeken. Dit heeft kortom gewoon toeristen gekost in het verleden. Voor het organiseren van grote evenementen en congressen is een grote hotelmarkt van levensbelang. Het IBC is bijvoorbeeld door oa toezeggingen van de bouw van extra hotelkamers in Amsterdam gebleven. SkyBridge July 3rd, 2011, 05:54 PM Dat is in Parijs niet anders. Tijdens grote evenementen als de Fashion Week is het gewoon niet te doen om een kamer te vinden, een vriend van me heeft een nacht op een dak moeten slapen! Westpoort July 3rd, 2011, 06:02 PM Er zit overal een maximum aan. In Amsterdam is er in tegenstelling tot de kantoormarkt vooral sprake geweest van een tekort aan hotelkamers en een ongezonde hoge bezettingsgraad van hotels. Maar in Amsterdam heeft men in het verleden de fout gemaakt om te weinig over te laten aan de markt, waardoor er juist in het verleden te weinig kamers waren. Een vriendin van mij uit Londen had een paar jaar geleden tickets voor vliegtuig en reserveringen gemaakt voor een hippe eetclub, om er vervolgens achter te komen dat ze geen hotelkamer konden boeken. Dit heeft kortom gewoon toeristen gekost in het verleden. Voor het organiseren van grote evenementen en congressen is een grote hotelmarkt van levensbelang. Het IBC is bijvoorbeeld door oa toezeggingen van de bouw van extra hotelkamers in Amsterdam gebleven. Toch dreigt er wel degelijk een overschot aan vier en vijf sterren hotels , zie onderstaand artikel in De Pers van 30 juni 2011: Amsterdam puilt uit van de luxe hotelkamers Tjeerd Wiersma "In en rondom Amsterdam dreigt een overschot aan luxe vier- en vijfsterrenhotels. Terwijl de gemeente Amsterdam teleurgesteld is dat de toename van het aantal hotelkamers in de stad ver achterblijft bij de plannen van vijf jaar geleden (geen 9.000 nieuwe hotelkamers tegen 2015, maar hooguit 5.500), dreigt er juist een overschot aan luxe hotelkamers in Amsterdam. En tegelijk een tekort aan betaalbare hotelbedden. De ene na de andere internationale hotelketen ontvouwde de afgelopen weken plannen om nieuwe vier- en vijfsterrenhotels in en rondom Amsterdam neer te zetten. Daaronder de prestigieuze Hyatt en het Steigenberger, de Duitse eigenaar van het Kurhaus in Scheveningen. En op 29 april opent het zeer luxueuze naast het Centraal Station gelegen Mint Hotel – met 553 kamers groot voor Amsterdamse begrippen – zijn deuren. Later dit jaar volgen het Eden Manor Hotel (4 sterren), het Crowne Plaza Symphony (5 sterren) aan de Amsterdamse Zuidas en het Conservatorium Hotel (5 sterren). Aan vier- en vijfsterrenhotelbedden (prijs 110 tot 320 euro) geen gebrek. Te ambitieus Toch is dit niet het enige soort hotel waar Amsterdam op zit te wachten. Veel liever zouden burgemeester en wethouders zien dat er in de hoofdstad ook meer betaalbare hotelkamers (in de prijscategorie 80 tot 110 euro) bij komen. Daar zijn er nog steeds te weinig van. De gemeente wil graag nieuwe hotels omdat de stad de komende jaren anders toeristen en grote congressen zou mislopen. Bovendien zou de toename met negenduizend kamers, zoals oorspronkelijk gepland was, de relatief hoge kamerprijzen in de hoofdstad drukken. De hotelindustrie zelf waarschuwt ondertussen al jaren dat de groeiplannen van de stad veel te ambitieus zijn (met dank aan de crisis) en tot overaanbod, een prijzenslag en faillissementen van kleine hotels leiden. Niet alleen het aantal betaalbare en kleinschalige hotels valt tot nu toe tegen in Amsterdam. Ook de plannen om hotels beter over de hoofdstad te spreiden, zijn nog niet goed uitgepakt. De groei van het aantal kamers had vooral moeten plaatsvinden buiten het centrum, omdat daar al een opeenhoping van hotels is ontstaan. Ook het overaanbod van reeds bestaande vier- en vijfsterrenkamers is niet verdwenen. Het Amsterdamse college concludeerde daarom al voorzichtig dat de komst van nieuwe tophotels misschien moet worden ontmoedigd. Terwijl het hotelwezen zelf juist interesse heeft in het duurdere segment. Bij de gemeente doen ze er ondertussen van alles aan om ook betaalbare hotels naar de stad te halen. Een voorbeeld daarvan is het Ramada Apollo, een driesterrenhotel met 450 kamers dat in 2013 aan de rand van de stad moet opdoemen. En Amsterdam is nog in gesprek met andere hotelketens die in het meer betaalbare segment (2 en 3 sterren) opereren. Vandaag bespreekt wethouder Caroline Gehrels van Economische Zaken samen met raadsleden hoe het verder moet met het Amsterdamse hotelbeleid. Gemiste kans Een van de dingen waar de stad volgens ‘hotelwatcher’ Vicent van Dijk op zou moeten letten, is dat er ook een ander soort toerist naar de hoofdstad komt. ‘Amsterdam heeft een marketingprobleem.’ In plaats van in te zetten op de blowende rugzaktoerist die hier voor een appel en een ei wil overnachten, zou Amsterdam het juist moeten hebben van jonge mensen die goed verdienen en net even ietsje meer willen betalen voor een hotelkamer. ‘Die doelgroep geeft nog steeds de voorkeur aan een weekendje Londen, New York of Berlijn. Dat komt omdat Amsterdam ze ook qua accommodatie nog steeds onvoldoende te bieden heeft.’ Een gemiste kans, vindt de hotelkenner." Westpoort July 3rd, 2011, 06:04 PM Correctie : artikel 30 juni 2011 moet 30 maart 2011 zijn ! Hoogloper July 4th, 2011, 07:43 PM @ bthj Zakelijk toerisme is wat je bedoelt. 'De hotelindustrie zelf waarschuwt ondertussen al jaren dat de groeiplannen van de stad veel te ambitieus zijn (met dank aan de crisis) en tot overaanbod, een prijzenslag en faillissementen van kleine hotels leiden.' Nee, ik zou ook niet blij zijn als er concurrenten in mijn sector bijkwamen.. Ik ben het alleen eens met de scheefgroei en dat er dus meer betaalbare kamers bij moeten komen. MattCurlew July 5th, 2011, 12:49 AM Van de grootschalige nieuwbouw projecten in A'dam is dit een van de weinige die ik echt waardeer. Nog even een oud vergelijkingsplaatsje: http://i662.photobucket.com/albums/uu343/zoomzoomclub/ok-1.jpg Veel rustiger voor het oog en straks gewoon een heerlijk strakke kade en hopelijk houden ze dat ook zo! Maar van mij mag die Sea Palace wel ergens anders gezet worden :S http://www.oosterdokseiland.nl/_files/8.jpg Wuppeltje July 5th, 2011, 07:22 AM Sea Palace vind ik persoonlijk juist goed liggen. Voor vele toeristen is het juist een eyecatcher voor een heel nieuw ensemble aan gebouwen. VictorJ July 5th, 2011, 04:42 PM Wat een vreemde mentaliteit in het artikel en bij het college. Het Amsterdamse college concludeerde daarom al voorzichtig dat de komst van nieuwe tophotels misschien moet worden ontmoedigd. Vreemd vind ik het idee dat de overheid moet bepalen welke hotels er gebouwd moeten worden. Dit is nou echt iets wat de markt zelf kan en waar de markt zelf de risico’s van draagt. Is het voor de gemeente erg als een grote internationale hotelketen een 5-sterrenhotel bouwt en verlies maakt? Nee. Is het erg als de gemeente een internationale hotelketen afschrikt door zelf een mogelijk onjuiste marktanalyse te maken en die ondernemingen op te leggen? Ja. De groei van het aantal kamers had vooral moeten plaatsvinden buiten het centrum, omdat daar al een opeenhoping van hotels is ontstaan. Een voorbeeld daarvan is het Ramada Apollo, een driesterrenhotel met 450 kamers dat in 2013 aan de rand van de stad moet opdoemen. Vreemd vind ik het idee dat hotels over het hele stadgebied verspreid moeten worden. Veel hotelgasten komen met het vliegtuig van verre en zijn dus op het OV aangewezen. Wat moeten die in Osdorp? Die moeten in het centrum zijn, dus zet daar ook de hotels neer. Ook de doelgroep van jonge goedverdienende mensen wil NIET aan de rand van de stad zitten. Ze komen niet naar Amstelveen, maar naar Amsterdam. Even afgezien daarvan: de markt zal ook daar wel voor zorgen als je je er niet mee bemoeit. Een van de dingen waar de stad volgens ‘hotelwatcher’ Vicent van Dijk op zou moeten letten, is dat er ook een ander soort toerist naar de hoofdstad komt. ‘Amsterdam heeft een marketingprobleem.’ In plaats van in te zetten op de blowende rugzaktoerist die hier voor een appel en een ei wil overnachten, zou Amsterdam het juist moeten hebben van jonge mensen die goed verdienen en net even ietsje meer willen betalen voor een hotelkamer. Het vreemdst lijkt me het vooronderstelde marketingprobleem van Amsterdam. Een blowende rugzaktoerist geeft ook heel wat geld uit. In Berlijn stikt het ook van de blowende rugzaktoeristen en de markt speelt daar goed op in. Er zijn hier veel en goed betaalbare hostels en daar wordt heel wat geld aan verdient. Je hebt misschien 3 rugzaktoeristen nodig voor dezelfde omzet als van één rijke toerist, maar ze nemen ook 3 x zo kleine kamers. De clue is bovendien vooral: jongen mensen die nu goed verdienen waren vijf jaar eerder blowende rugzaktoeristen. Als die als blowende rugzaktoerist in Amsterdam teveel betaalde voor een rotbed en daarna door de ‘hotelwatcher’ Vicent van Dijk en de huidige regering (wietpas) weggepest is, komt die 5 jaar later niet terug. Amsterdam is een vrij kleine hoofdstad zonder echt grote toeristentrekkers als een eifeltoren, maar weet dat te compenseren door een goed imago in het buitenland als hippe, tolerante stad, waar je ook nog een paar mooie geveltje kan bekijken. Het lijkt wel of dat imago kapot gemaakt moet worden in de hoop nog meer rondvaartbootbejaarden naar de stad te halen. chj020 July 6th, 2011, 02:55 PM Hallo allemaal, een nieuw forumlid meldt zich. Ik vermaak me al een tijdje met de prachtige foto's en kritische beschouwingen op dit forum. Graag draag ik een steentje bij met foto's en nieuws, vanuit het perspectief van toekomstig bewoner van Ode Wharf. Ik zie er erg naar uit, een nieuw stukje Amsterdam met zicht op de oude stad die zich naar mijn idee na de bouw van het Scheepvaarthuis niet meer is veranderd (Op het Nemo na). the runner July 6th, 2011, 05:18 PM ^^ We zijn benieuwd! Vanuit Noord: http://img534.imageshack.us/img534/5829/6juli017.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/534/6juli017.jpg/) Sky Scraper July 6th, 2011, 07:45 PM Wat een vreemde mentaliteit in het artikel en bij het college. Vreemd vind ik het idee dat de overheid moet bepalen welke hotels er gebouwd moeten worden. Dit is nou echt iets wat de markt zelf kan en waar de markt zelf de risico’s van draagt. Is het voor de gemeente erg als een grote internationale hotelketen een 5-sterrenhotel bouwt en verlies maakt? Nee. Is het erg als de gemeente een internationale hotelketen afschrikt door zelf een mogelijk onjuiste marktanalyse te maken en die ondernemingen op te leggen? Ja. De markt kan niet zelf alles even goed inschatten. Dat is wel gebleken uit de onproportionele kantoorbouw in 2006-2007. Op de 'sky is the limit-gedachte' in de markt is toen onvoldoende tegengas gegeven door de overheid, en nu zitten we met een flink overschot aan kantoorruimte. Dat een hotel verlies maakt zal de gemeente niet direct boeien, maar als er straks opeens tien grote hotelpanden leeg staan zie ik iedereen alweer naar de overheid wijzen dat dit had moeten worden voorkomen... jb_nl July 8th, 2011, 09:59 PM Ik kan me voorstellen dat als het Westcourt fashionhotel in het Andreas Ensemble dezelfde tarieven hanteert als het nieuwe Mint hotel de gemiddelde toerist, zeker als die per trein / vliegtuig komt, kiest voor de laatste gezien de sublieme locatie aan de rand van het oude centrum en een werelduitzicht over Amsterdam op het terras van de 11de etage. Al je overigens weet dat op IJdock, aan de westkant van CS, ook momenteel een viersterren marinahotel van 300 kamers wordt gebouwd URL="http://www.ijdock.nl/hotel/32/Gebouw/"]http://www.ijdock.nl/hotel/32/Gebouw/[/URL], en binnenkort het Art hotel met 100 kamers in voormalige gebouw van Kadaster t.o. CS wordt geopend dan vraag je je zo langzamerhand af of dit niet teveel van het goede is met zoveel relatief dure hotels op korte afstand vanelkaar. Mooi dat er veel hotels bijkomen met die krapte op de hotelmarkt, ook weer goed voor het NLse toerisme in het algemeen en wat dan weer uitwaaiert over de rest van het land. Wat meer betaalbare hotels moeten er inderdaad echter ook wel bijkomen. Waarbij je je dan weer kan afvragen of het er net zo subliem uit had gezien als het Mint Hotel nu. Overigens vind ik het Oosterdokseiland mooi worden. Martuh July 8th, 2011, 10:29 PM Wat een vreemde mentaliteit in het artikel en bij het college. Vreemd vind ik het idee dat de overheid moet bepalen welke hotels er gebouwd moeten worden. Dit is nou echt iets wat de markt zelf kan en waar de markt zelf de risico’s van draagt. Is het voor de gemeente erg als een grote internationale hotelketen een 5-sterrenhotel bouwt en verlies maakt? Nee. Is het erg als de gemeente een internationale hotelketen afschrikt door zelf een mogelijk onjuiste marktanalyse te maken en die ondernemingen op te leggen? Ja. Vreemd vind ik het idee dat hotels over het hele stadgebied verspreid moeten worden. Veel hotelgasten komen met het vliegtuig van verre en zijn dus op het OV aangewezen. Wat moeten die in Osdorp? Die moeten in het centrum zijn, dus zet daar ook de hotels neer. Ook de doelgroep van jonge goedverdienende mensen wil NIET aan de rand van de stad zitten. Ze komen niet naar Amstelveen, maar naar Amsterdam. Even afgezien daarvan: de markt zal ook daar wel voor zorgen als je je er niet mee bemoeit. Het vreemdst lijkt me het vooronderstelde marketingprobleem van Amsterdam. Een blowende rugzaktoerist geeft ook heel wat geld uit. In Berlijn stikt het ook van de blowende rugzaktoeristen en de markt speelt daar goed op in. Er zijn hier veel en goed betaalbare hostels en daar wordt heel wat geld aan verdient. Je hebt misschien 3 rugzaktoeristen nodig voor dezelfde omzet als van één rijke toerist, maar ze nemen ook 3 x zo kleine kamers. De clue is bovendien vooral: jongen mensen die nu goed verdienen waren vijf jaar eerder blowende rugzaktoeristen. Als die als blowende rugzaktoerist in Amsterdam teveel betaalde voor een rotbed en daarna door de ‘hotelwatcher’ Vicent van Dijk en de huidige regering (wietpas) weggepest is, komt die 5 jaar later niet terug. Amsterdam is een vrij kleine hoofdstad zonder echt grote toeristentrekkers als een eifeltoren, maar weet dat te compenseren door een goed imago in het buitenland als hippe, tolerante stad, waar je ook nog een paar mooie geveltje kan bekijken. Het lijkt wel of dat imago kapot gemaakt moet worden in de hoop nog meer rondvaartbootbejaarden naar de stad te halen. Hmm... kan me in bijnaal je uitspraken heel goed vinden, maar ik ben er ook voorstander van om de ho(s)tels te verspreiden over de stad. Zelfs vanuit Osdorp en Zuidoost ben je in no-time met OV in de binnenstad. Vanaf Mercatorplein doe ik 10 minuten met de tram om op Leidse te komen, als toerist zijn dat echt korte eindjes en dan zie je nog eens wat van de stad. Nachtvervoer in Amsterdam kan stukken beter, maar is al niet slecht. Winbuks July 13th, 2011, 12:13 AM Aan de andere zijde van het eiland zijn er ook ontwikkelingen: Levi Strauss huurt 750 m2 kantoorruimte in Amsterdam Levi Strauss heeft 750 m2 kantoorruimte gehuurd in de kantoorgebouwen Oud Nico en de Smederij, gelegen aan de De Ruyterkade te Amsterdam Centrum op het Oosterdokseiland. Levi’s zal hier haar Europese showroom vestigen. Het betreft hier een oude brandweerkazerne die weer geheel gerenoveerd is. Verhuurder is Stadsherstel. Een huurprijs is niet bekendgemaakt. De belangen namens huurder werden behartigd door KS en namens de verhuurder Stadsherstel Amsterdam door DRS makelaars. Stadsherstel verwerft, restaureert, onderhoudt en beheert voor het stadsbeeld karakteristieke panden, zonder winstoogmerk. Stadsherstel heeft in haar ruim 50-jarige bestaan zo'n 450 verkrotte panden gerestaureerd en tot woningen getransformeerd. Bron: PropertyNL.com (http://www.PropertyNL.com), 12 juli 2011 VictorJ July 13th, 2011, 12:42 PM De markt kan niet zelf alles even goed inschatten. Dat is wel gebleken uit de onproportionele kantoorbouw in 2006-2007. Op de 'sky is the limit-gedachte' in de markt is toen onvoldoende tegengas gegeven door de overheid, en nu zitten we met een flink overschot aan kantoorruimte. Dat een hotel verlies maakt zal de gemeente niet direct boeien, maar als er straks opeens tien grote hotelpanden leeg staan zie ik iedereen alweer naar de overheid wijzen dat dit had moeten worden voorkomen... Zeker kan de markt niet alles goed inschatten. De overheid kan dat helaas (op dit gebied) niet beter. Niemand is er namelijk erg goed in om in de toekomst te kijken. Je zegt dat ´we´ nu zitten met een flink overschot aan kantoorruimte. Ik zit er niet mee. De gemeente Amsterdam zit er al helemaal niet mee, die heeft destijds veel geld verdiend met de bouw van die kantoren en draagt nu de lasten van de leegstand niet. De mensen die destijds de verkeerde inschatting hebben gemaakt zitten er nu mee. De ´incentive´ om het de volgende keer beter te doen ligt dus precies op de goede plek. Wat veel erger was geweest was een overheid die de kantoormarkt te krap had gehouden, waardoor bedrijven uitgeweken waren naar andere steden of zelfs landen. Het is de mentaliteit van de mensen die naar de overheid wijzen als een stel ondernemers te veel hotelkamers heeft gebouwd die ik zo vreemd vind. Geniet lekker van de goedkope hotelkamers zou ik zeggen! En laat de lege hotelkamers een zorg van de hoteliers zijn, niet van de overheid! Wie weet, worden die hotelkamers dan benut voor studentenhuisvesting, daar is altijd een tekort aan. De lullo´s in het lege Amstelhotel, Prima toch :) VictorJ July 13th, 2011, 12:56 PM Hmm... kan me in bijnaal je uitspraken heel goed vinden, maar ik ben er ook voorstander van om de ho(s)tels te verspreiden over de stad. Zelfs vanuit Osdorp en Zuidoost ben je in no-time met OV in de binnenstad. Vanaf Mercatorplein doe ik 10 minuten met de tram om op Leidse te komen, als toerist zijn dat echt korte eindjes en dan zie je nog eens wat van de stad. Nachtvervoer in Amsterdam kan stukken beter, maar is al niet slecht. Mee eens dat het geen ramp is om niet in de binnenstad te zitten. Ieder zn ding. Toch is er (zeker voor veel stedentrip toeristen) een verschil tussen het midden in de stad wonen/logeren of in een buitenwijk. Dat kwaliteitsverschil zie je heel goed in de prijsverschillen. Zou het Amstelhotel echt zo duur zijn als het in Osdorp zou staan? Ik denk dat een toerist er op dinsdagnacht om 2:15 een stuk langer dan 10 minuten over doet om van het Leidscheplein naar een hotel in de Bijlmer te komen. Hij moet zich bovendien eerst gaan verdiepen in de U-VEE-CHIPCARD, niet makkelijk ´s nachts na 5 pilsjes. Zeker niet voor een zakenman die zelden met het OV reist in Chicago waar hij vandaan komt. Kan best zijn dat een andere toerist toch graag in dat hotel in de Bijlmer slaapt hoor, voor 20 euris per nacht in het easyjet hotel, lekker goedkoop (dat lijkt me eerder de blowende rugzaktoerist). Of daar een markt voor is mag de markt bepalen, niet de gemeente Amsterdam. Martuh July 13th, 2011, 04:57 PM Mee eens dat het geen ramp is om niet in de binnenstad te zitten. Ieder zn ding. Toch is er (zeker voor veel stedentrip toeristen) een verschil tussen het midden in de stad wonen/logeren of in een buitenwijk. Dat kwaliteitsverschil zie je heel goed in de prijsverschillen. Zou het Amstelhotel echt zo duur zijn als het in Osdorp zou staan? Ik denk dat een toerist er op dinsdagnacht om 2:15 een stuk langer dan 10 minuten over doet om van het Leidscheplein naar een hotel in de Bijlmer te komen. Hij moet zich bovendien eerst gaan verdiepen in de U-VEE-CHIPCARD, niet makkelijk ´s nachts na 5 pilsjes. Zeker niet voor een zakenman die zelden met het OV reist in Chicago waar hij vandaan komt. Kan best zijn dat een andere toerist toch graag in dat hotel in de Bijlmer slaapt hoor, voor 20 euris per nacht in het easyjet hotel, lekker goedkoop (dat lijkt me eerder de blowende rugzaktoerist). Of daar een markt voor is mag de markt bepalen, niet de gemeente Amsterdam. Tsja, de taximarkt keihard aanpakken kan nog wel eens wonderen doen in deze stad, daarmee zijn alle nachtelijke verplaatsingen stukken eenvoudiger. Wanneer er een groepje stillen (undercover agenten) taxi's blijven testen en deze een boete opleggen van 5000 euro wanneer ze weigeren op de meter te rijden bv. zal het binnen een maand opgelost zijn. En misschien kan dat geld worden gestoken in het fonds 'Help de NZ-lijn de winter door'... Rietendak July 13th, 2011, 06:50 PM 'Buiten het centrum' betekent niet meteen de Bijlmer of de Banne, maar ook Wibautstraat, Indische Buurt, Hoofddorppleinbuurt, oostelijke Baarsjes, etc. Daar zijn er al een paar, maar liever daar iets erbij dan nog meer toeristen in het centrum. MattCurlew July 13th, 2011, 08:40 PM Als toerist wil je de charme van A'dam elke dag meemaken. Dan wil je niet in een wijk zitten vol met allochtonen, lijkt mij.. imo niks mis met hotels in centrum. Daarnaast is openbaar vervoer hier niet zo goed als in bv London of Berlijn Sieske July 13th, 2011, 10:12 PM Nou, de charme van een stad zijn ook de wijken met een leuk cafeetje om de hoek die niet in de reisgids staat. Dat vind je juist in buurten als Hoofddorpplein, Indische Buurt, Wibautstraat etcetera. Dat is ook de charme van een stad bezoeken. Het wordt heel erg vol als je alle toeristen binnen de Stadhouderskade houdt en ik denk dat het voor toeristen ook verrijkend is om meer te zien. Ik heb vaak genoeg op niet-centrum locaties gezeten (verderaf dan de plekken hierboven genoemd, maar Amsterdam is nu eenmaal kleiner) en vond dat uiteindelijk heel verrijkend. Rietendak July 14th, 2011, 09:13 AM Als toerist wil je de charme van A'dam elke dag meemaken. Dan wil je niet in een wijk zitten vol met allochtonen, lijkt mij.. imo niks mis met hotels in centrum. Daarnaast is openbaar vervoer hier niet zo goed als in bv London of BerlijnHet openbaar vervoer voor toeristen in Amsterdam is geweldig, het is alleen niet de tram of de metro, maar de MacBike. Daarmee ben je vanaf Hoofddorpplein in tien minuten in het centrum. Ook om drie uur 's nachts. Het is net wat te veel staatsbemoeienis voor mij, maar eigenlijk zou ik er niet eens zo negatief tegenover staan om alle hostels uit het centrum te halen. De jonge Spanjaard of Engelsman die zin heeft een weekendje te blowen, langs de hoeren te gaan en het Anne Frankhuis aan te doen kan best fietsen. MattCurlew July 14th, 2011, 03:40 PM Behalve dan dat ze een gevaar op de weg zijn lol. Maarre we gaan toch niet de Wibautstraat benoemen als gezellige straat..? Fietsen zouden ze idd allemaal moeten huren. Als ze zitten in de Pijp, Oud-West, Zeeburg e.d is dat ook prima. Maar als tourist wil je niet in Osdorp, Zuid-Oost of Noord zitten.. Martuh July 14th, 2011, 04:05 PM Als toerist wil je de charme van A'dam elke dag meemaken. Dan wil je niet in een wijk zitten vol met allochtonen, lijkt mij.. imo niks mis met hotels in centrum. Daarnaast is openbaar vervoer hier niet zo goed als in bv London of Berlijn Recentelijk nog zat ik in Berlijn in een hotelletje in het minst gegetrificeerde deel van Neukoelln, een behoorlijk allochtone wijk. Ik vond het juist fijn dat we in een wijk zaten waar we voor een habbekrats konden ontbijten en avondeten, ook al was het een redelijk eind reizen met het OV of taxi. Liever dat dan ontbijten in een toeristische buurt waar je aan alle kanten wordt opgelicht of afgezet... Bovendien kom je zo ook nog eens buiten het centrum waardoor je het 'echte' Amsterdam wat beter meemaakt, ipv wat ze je wijsmaken in die foldertjes. Amsterdam1306 July 14th, 2011, 04:10 PM ^^ Zodra Noord weer in onterecht in het verdomhoekje wordt gezet moet ik uiteraard even reageren. Tip voor iedereen met binnenlandse en buitenlandse vrienden. Net geopend, het Welcome2Amsterdam hotelletje/BB in trendy Van der Pek. Leuk en uitermate betaalbaar. En reken maar dat toeristen dit geweldig vinden. www.bbwelcome2amsterdam.nl Ik zou er voorstander van zijn om meer van dit soort projecten op te starten en het liefst juist in de wijken die het iets moeilijker hebben. Het mes snijdt aan veel kanten. Betaalbare hotelkamers, buurt in de lift, jongeren aan het werk en touristen z'on originele ervaring aanspreekt. VictorJ July 14th, 2011, 04:54 PM Fietsen zouden ze idd allemaal moeten huren. De gemeente Amsterdam moet dus niet alleen gaan bepalen waar de hotels gebouwd moeten worden, maar ook nog welk transportmiddel toeristen moeten gebruiken? Dan moeten ze ook nog verplicht de kwaliteiten van niet-centrum wijken leren kennen omdat dat zogenaamd een rijkere ervaring is van het leren kennen van het centrum? Mijn god zeg. Laat die arme toeristen met rust. Sommige willen fietsen, andere niet. Sommige willen goedkoop, andere duur. Sommige willen in een stadswijk, andere in het centrum. Toeristen komen uit 1001 landen met 1001 voorkeuren en levenstijlen en er wordt hier over ze gepraat of ze allemaal hetzelfde zijn. Als iemand van jullie naar Berlijn komt geef maar een seintje, dan bepaal ik voor je waar je moet slapen en hoe je je moet verplaatsen en waar je mag blowen en wanneer je naar welke hoer mag. :cheers: the runner July 27th, 2011, 05:03 PM De gemeente Amsterdam moet dus niet alleen gaan bepalen waar de hotels gebouwd moeten worden, maar ook nog welk transportmiddel toeristen moeten gebruiken? Dan moeten ze ook nog verplicht de kwaliteiten van niet-centrum wijken leren kennen omdat dat zogenaamd een rijkere ervaring is van het leren kennen van het centrum? Mijn god zeg. Laat die arme toeristen met rust. Sommige willen fietsen, andere niet. Sommige willen goedkoop, andere duur. Sommige willen in een stadswijk, andere in het centrum. Toeristen komen uit 1001 landen met 1001 voorkeuren en levenstijlen en er wordt hier over ze gepraat of ze allemaal hetzelfde zijn. Als iemand van jullie naar Berlijn komt geef maar een seintje, dan bepaal ik voor je waar je moet slapen en hoe je je moet verplaatsen en waar je mag blowen en wanneer je naar welke hoer mag. :cheers: ^^ Hotels zijn trouwens volgens mij niet zo duur in Berlijn. Twee weken terug zat ik in een 4* hotel aan de Bergstrasse(bijna centrum, Best Western) voor 79 euro. Het laatste stukje fundering van Post CS http://img840.imageshack.us/img840/5791/27augustus011.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/840/27augustus011.jpg/) http://img220.imageshack.us/img220/3672/27augustus012.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/220/27augustus012.jpg/) Rinius August 1st, 2011, 10:55 PM Gat op Oosterdokseiland: http://farm7.static.flickr.com/6007/5999496334_99ff616d33_b.jpg (http://www.flickr.com/photos/62433277@N06/5999496334/) Post CS (http://www.flickr.com/photos/62433277@N06/5999496334/) by Marijn89 (http://www.flickr.com/people/62433277@N06/), on Flickr http://farm7.static.flickr.com/6136/5998947819_94f2ec5674_b.jpg (http://www.flickr.com/photos/62433277@N06/5998947819/) Post CS (http://www.flickr.com/photos/62433277@N06/5998947819/) by Marijn89 (http://www.flickr.com/people/62433277@N06/), on Flickr oostkust August 2nd, 2011, 12:03 AM Zeker kan de markt niet alles goed inschatten. De overheid kan dat helaas (op dit gebied) niet beter. Niemand is er namelijk erg goed in om in de toekomst te kijken. Je zegt dat ´we´ nu zitten met een flink overschot aan kantoorruimte. Ik zit er niet mee. De gemeente Amsterdam zit er al helemaal niet mee, die heeft destijds veel geld verdiend met de bouw van die kantoren en draagt nu de lasten van de leegstand niet. De mensen die destijds de verkeerde inschatting hebben gemaakt zitten er nu mee. De ´incentive´ om het de volgende keer beter te doen ligt dus precies op de goede plek. Wat veel erger was geweest was een overheid die de kantoormarkt te krap had gehouden, waardoor bedrijven uitgeweken waren naar andere steden of zelfs landen. Het is de mentaliteit van de mensen die naar de overheid wijzen als een stel ondernemers te veel hotelkamers heeft gebouwd die ik zo vreemd vind. Geniet lekker van de goedkope hotelkamers zou ik zeggen! En laat de lege hotelkamers een zorg van de hoteliers zijn, niet van de overheid! Wie weet, worden die hotelkamers dan benut voor studentenhuisvesting, daar is altijd een tekort aan. De lullo´s in het lege Amstelhotel, Prima toch :) Goed verhaal. Teveel bouwen bestaat dan ook niet in mijn ogen. Amsterdam moet groeien, en ik erger me wild aan degenen die hier steeds pleiten voor een rem daarop door de overheid. Winbuks August 5th, 2011, 06:56 PM ^ Rinius, dank voor de update wat voorheen PostCS was. :okay: Van mijn kant ook nog een aantal foto's van afgelopen week: 1. Het groen maakt het af. http://img146.imageshack.us/img146/9596/dsc06799zu.jpg 2. Vanaf dit punt gezien, is het einde van de bouw nog niet in het zicht. http://img856.imageshack.us/img856/9189/dsc06798z.jpg 3. Vanaf Overhoeks gezien http://img683.imageshack.us/img683/8564/dsc06870z.jpg stewie1980 August 11th, 2011, 05:16 PM 7 augustus http://farm7.static.flickr.com/6125/6031780195_c85728baae_b.jpg (http://www.flickr.com/photos/stewie1980/6031780195/) Amsterdam, Oosterdokseiland (http://www.flickr.com/photos/stewie1980/6031780195/) by Stewie1980 (http://www.flickr.com/people/stewie1980/), on Flickr R@ptor September 5th, 2011, 02:29 AM Vanaf gisteren http://farm7.static.flickr.com/6190/6114561762_543b515015_o.jpg (http://www.flickr.com/photos/59238173@N07/6114561762/) IMG_2978x (http://www.flickr.com/photos/59238173@N07/6114561762/) by Raptor1982 (http://www.flickr.com/people/59238173@N07/), on Flickr http://farm7.static.flickr.com/6085/6114561590_a73ed4da7c_o.jpg (http://www.flickr.com/photos/59238173@N07/6114561590/) IMG_2964 (http://www.flickr.com/photos/59238173@N07/6114561590/) by Raptor1982 (http://www.flickr.com/people/59238173@N07/), on Flickr http://farm7.static.flickr.com/6190/6114015305_31d1cdf772_o.jpg (http://www.flickr.com/photos/59238173@N07/6114015305/) IMG_2968 (http://www.flickr.com/photos/59238173@N07/6114015305/) by Raptor1982 (http://www.flickr.com/people/59238173@N07/), on Flickr ldd September 6th, 2011, 08:52 AM Vooral de eerste is een unieke update, bedankt Jochen Hertweck! the runner September 11th, 2011, 03:52 PM Als je aan komt fietsen voor de pont naar CS zie je het project goed staan. http://img36.imageshack.us/img36/2926/oostzaan004.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/36/oostzaan004.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us) the runner September 14th, 2011, 05:22 PM Met de nieuwe brug. http://img69.imageshack.us/img69/7393/14september013.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/69/14september013.jpg/) SkyBox036 October 16th, 2011, 12:01 AM Wat een mooi gebied is dit geworden! Vorige week blij verrast. Hier wat fotootjes van m'n mobiel voor wat het waard is: http://img51.imageshack.us/img51/5480/20111001152743.jpg http://img534.imageshack.us/img534/7867/20111001155152.jpg http://img838.imageshack.us/img838/38/011020113411.jpg http://img220.imageshack.us/img220/7381/011020113413.jpg http://img401.imageshack.us/img401/1385/011020113417.jpg http://img444.imageshack.us/img444/8665/011020113420.jpg http://img6.imageshack.us/img6/6137/011020113427.jpg http://img80.imageshack.us/img80/5126/011020113435.jpg http://img20.imageshack.us/img20/2503/011020113437.jpg http://img580.imageshack.us/img580/692/011020113438.jpg http://img849.imageshack.us/img849/6397/011020113439.jpg http://img803.imageshack.us/img803/1579/011020113445.jpg http://img249.imageshack.us/img249/4285/011020113446.jpg http://img6.imageshack.us/img6/8563/011020113450.jpg http://img703.imageshack.us/img703/4091/011020113452.jpg http://img12.imageshack.us/img12/7008/011020113456.jpg http://img94.imageshack.us/img94/6285/011020113459.jpg Wuppeltje October 16th, 2011, 12:22 AM Wel in het Mint Hotel geweest, maar niet in de Skylounge? Desondanks, mooie update. :) EPA001 October 16th, 2011, 12:24 AM ^^ Zeker een mooi update. Komt er hier nog wat meer openbaar groen? Dat zou het geheel helemaal "af" maken. Levis October 17th, 2011, 09:34 PM Vanaf het dak van TT en OBA http://images.instagram.com/media/2011/10/17/5483e3c1587f47cca70d3c1ce3170183_7.jpg Levis October 17th, 2011, 09:51 PM http://i1205.photobucket.com/albums/bb436/jeffalex3/foto.jpg?t=1318880809 http://i1205.photobucket.com/albums/bb436/jeffalex3/foto1.jpg?t=1318880758 http://i1205.photobucket.com/albums/bb436/jeffalex3/foto-1.jpg?t=1318881053 Winbuks October 17th, 2011, 10:51 PM Gave updates! De ruwbouw is bijna gereed. Opvallend, 2 torenkranen geplaatst op de daken van het Oosterdokseiland. MVA October 18th, 2011, 02:44 PM Het openbaar vervoer voor toeristen in Amsterdam is geweldig, het is alleen niet de tram of de metro, maar de MacBike. Daarmee ben je vanaf Hoofddorpplein in tien minuten in het centrum. Ook om drie uur 's nachts. Het is net wat te veel staatsbemoeienis voor mij, maar eigenlijk zou ik er niet eens zo negatief tegenover staan om alle hostels uit het centrum te halen. De jonge Spanjaard of Engelsman die zin heeft een weekendje te blowen, langs de hoeren te gaan en het Anne Frankhuis aan te doen kan best fietsen. Waarom alleen de hostels? Dan ook de hotels. Het Amstelhotel kan best naar Slotervaart verhuizen. Geweldig plan. Dan maken we van het huidige onderkomen een grote fietsenstalling. insulting-dutchman October 19th, 2011, 12:25 PM Het openbaar vervoer voor toeristen in Amsterdam is geweldig, het is alleen niet de tram of de metro, maar de MacBike. Daarmee ben je vanaf Hoofddorpplein in tien minuten in het centrum. Ook om drie uur 's nachts. Het is net wat te veel staatsbemoeienis voor mij, maar eigenlijk zou ik er niet eens zo negatief tegenover staan om alle hostels uit het centrum te halen. De jonge Spanjaard of Engelsman die zin heeft een weekendje te blowen, langs de hoeren te gaan en het Anne Frankhuis aan te doen kan best fietsen. een eigen volk eerst argumentje? ... Rietendak October 25th, 2011, 12:47 PM Waarom alleen de hostels? Dan ook de hotels. Het Amstelhotel kan best naar Slotervaart verhuizen. Geweldig plan. Dan maken we van het huidige onderkomen een grote fietsenstalling.Dat zei ik niet, maar jij vind het blijkbaar ook een goed idee om alle Amsterdammers maar in Aalsmeer neer te zetten [/extreem overtrokken agressieve reactie die totaal het punt mist en niks toevoegt behalve sarcasme] Rietendak October 25th, 2011, 12:51 PM een eigen volk eerst argumentje? ...Meer-spenderende-toeristen-eerst-door-de-goedkoopste-toeristen-iets-buiten-het-centrum-te-plaatsen-en-hen-zo-in-te-zetten-om-mindere-buurten-een-extra-inkomensboost-te-geven-eerst-met-als-voorbehoud-dat-ik-het-eigenlijk-te-ver-vind-gaan, ja. insulting-dutchman October 25th, 2011, 02:03 PM ik ben voor hoor. de formule werkt ook prima, kijk maar naar slotania en blue tower hotel. beide dezelfde chinese eigenaar hoewel chinezen vast niet de doelgroep waren die een extra steuntje in de rug nodig hadden ;) david84 October 25th, 2011, 08:59 PM Wat een mooi gebied is dit geworden! Vorige week blij verrast. Hier wat fotootjes van m'n mobiel voor wat het waard is: http://img51.imageshack.us/img51/5480/20111001152743.jpg http://img534.imageshack.us/img534/7867/20111001155152.jpg http://img838.imageshack.us/img838/38/011020113411.jpg http://img220.imageshack.us/img220/7381/011020113413.jpg http://img401.imageshack.us/img401/1385/011020113417.jpg http://img444.imageshack.us/img444/8665/011020113420.jpg http://img6.imageshack.us/img6/6137/011020113427.jpg http://img80.imageshack.us/img80/5126/011020113435.jpg http://img20.imageshack.us/img20/2503/011020113437.jpg http://img580.imageshack.us/img580/692/011020113438.jpg http://img849.imageshack.us/img849/6397/011020113439.jpg http://img803.imageshack.us/img803/1579/011020113445.jpg http://img249.imageshack.us/img249/4285/011020113446.jpg http://img6.imageshack.us/img6/8563/011020113450.jpg http://img703.imageshack.us/img703/4091/011020113452.jpg http://img12.imageshack.us/img12/7008/011020113456.jpg http://img94.imageshack.us/img94/6285/011020113459.jpg zeer veel! Of je hebt een goeie mobiel of je maakt gewoon goeie foto's :) Mooi project hoor SkyBox036 October 25th, 2011, 10:32 PM ^Allebei natuurlijk ;) Nee deze zijn nog slechter door het uploaden op imageshack. De originele zijn aardige exemplaren van de Nokia N8, met al anderhalf jaar de beste camera die te krijgen is op een mobiele telefoon (en dat blijft nog wel even zo). Hij overtreft sommige compact camera's (op optische zoom na dan) en is dus erg makkelijk mee te nemen voor zulke tripjes als broekzak-alternatief! the runner November 8th, 2011, 06:21 PM Het Mint Hotel aan het Oosterdokseiland in Amsterdam verandert van naam. Het hotel, gelegen nabij Centraal Station, wordt deel van de Hilton-keten. Hilton-eigenaar Blackstone nam onlangs acht Mint-hotels in Europa over en laat al deze hotels nu van naam veranderen. Dit laat Hilton Worldwide vandaag weten. Het Mint Hotel heet dus binnen afzienbare tijd voluit het 'DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station'. Wanneer de naamsverandering precies wordt doorgevoerd is nog onbekend. Bron: www.parool.nl Hoogloper November 9th, 2011, 09:23 PM De verf is nog aan het drogen en de naam is dan al voor de tweede keer veranderd, best apart. Atmosphere November 10th, 2011, 01:34 PM De verf is nog aan het drogen en de naam is dan al voor de tweede keer veranderd, best apart. Jammer eigenlijk, want je ziet duidelijk dat de naam het ontwerp heeft beinvloed. Je ziet overal mintkleurige elementen terugkomen. Zelfs de brug aan de zijkant is mint-kleurig. De nieuwe naam is sowieso bagger. the runner November 16th, 2011, 05:18 PM Mooie gevels http://i44.tinypic.com/2wn7czo.jpg De straat achter en onder de gebouwen door. http://i44.tinypic.com/2aihv7o.jpg UitgestorvenTeen November 28th, 2011, 05:21 PM Foto's van gebouwen, leuk joh http://img256.imageshack.us/img256/8378/amsterdam5.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/256/amsterdam5.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us) http://img189.imageshack.us/img189/6254/amsterdam4.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/189/amsterdam4.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us) http://img84.imageshack.us/img84/6945/amsterdam1q.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/84/amsterdam1q.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us) http://img521.imageshack.us/img521/8859/amsterdam2.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/521/amsterdam2.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us) http://img32.imageshack.us/img32/2066/amsterdam3.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/32/amsterdam3.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us) Grumpey November 29th, 2011, 03:16 PM Wow. Dit is in mijn ogen echt een hele mooie gevel. Daar zou ik wel willen wonen! insulting-dutchman November 29th, 2011, 04:53 PM als de gevel er uit zag als 20 keer agnes jongerius zou ik er nog willen wonen, wat een uitzicht! hoogbouwe November 29th, 2011, 05:33 PM Prachtige gevels, alle 2! :cheers: jb_nl November 29th, 2011, 07:50 PM als de gevel er uit zag als 20 keer agnes jongerius zou ik er nog willen wonen, wat een uitzicht! :lol: Dat zou wel heel ernstig zijn :lol: Wellicht dat bubbah wel een gebouw qua omvang weet waarmee hij haar zou willen vergelijken :D Prachtige appartementen geworden zo te zien inderdaad! Dutchal1942 December 4th, 2011, 11:55 AM Hotel de Mint en de nieuwbouw http://farm8.staticflickr.com/7152/6443807205_c900be9252_b.jpg http://farm8.staticflickr.com/7162/6443805699_26218d0aa0_b.jpg http://farm8.staticflickr.com/7154/6443807923_5eeb46f168_b.jpg http://farm8.staticflickr.com/7003/6443809903_f87a055d39_b.jpg http://farm8.staticflickr.com/7160/6451770885_e279401119_b.jpg http://farm8.staticflickr.com/7165/6451769335_c0bf644428_b.jpg Momo1435 December 4th, 2011, 08:03 PM Excuses voor het grote aantal foto's. 1. http://img27.imageshack.us/img27/4609/img3116aj.jpg 2. http://img259.imageshack.us/img259/2214/img3121tz.jpg 3. http://img840.imageshack.us/img840/7826/img3127o.jpg 4. http://img847.imageshack.us/img847/8831/img3131j.jpg 5. http://img819.imageshack.us/img819/1701/img3135j.jpg 6. http://img545.imageshack.us/img545/2361/img3147cy.jpg 7. http://img822.imageshack.us/img822/8118/img3149zk.jpg 8. http://img52.imageshack.us/img52/9846/img3154o.jpg 9. http://img403.imageshack.us/img403/9607/img3161hj.jpg 10. http://img15.imageshack.us/img15/5066/img3180rv.jpg 11. http://img221.imageshack.us/img221/9607/img3182dzrh.jpg 12. http://img233.imageshack.us/img233/4425/img3186xw.jpg 13. http://img221.imageshack.us/img221/3384/img3190i.jpg 14. http://img836.imageshack.us/img836/4626/img3195ef.jpg 15. http://img846.imageshack.us/img846/2065/img3196b.jpg 16. http://img195.imageshack.us/img195/7961/img3198mc.jpg 17. http://img38.imageshack.us/img38/8033/img3209v.jpg 18. http://img151.imageshack.us/img151/8453/img3265f.jpg Yetzirah231 December 4th, 2011, 08:23 PM Wauw, dank allen voor de foto's! Het doet toch grootstedelijker aan dan ik dacht. De twee kopgebouwen vindt ik wat minder, Het MintHotel iets te koud en te grijs, al vind ik die schuifluiken voor de ramen wel grappig. Aan de andere zijde zo'n platte glazen gevel vind ik ook minder. Een uitschietertje in de hoogte had van mij gemogen. Maar het geheel oogt Goed. Atmosphere December 4th, 2011, 11:41 PM http://farm8.staticflickr.com/7154/6443807923_5eeb46f168_b.jpg Hele strakke lijnen op deze foto. Erg mooi. Het eerste deel van het eiland doet idd wel wat 'koud' aan maar naarmate je naar de bieb gaat worden de kleuren warmer. Ook wel weer mooi. MMario December 5th, 2011, 12:23 PM De straat achter en onder de gebouwen door. http://i44.tinypic.com/2aihv7o.jpg Langs de muur van het spoor schijnt nog een waterval te komen. Го́голь December 5th, 2011, 01:03 PM Wauw, dank allen voor de foto's! Het doet toch grootstedelijker aan dan ik dacht. De twee kopgebouwen vindt ik wat minder, Het MintHotel iets te koud en te grijs, al vind ik die schuifluiken voor de ramen wel grappig. Aan de andere zijde zo'n platte glazen gevel vind ik ook minder. Een uitschietertje in de hoogte had van mij gemogen. Maar het geheel oogt Goed. Dat is het nieuwe Conservatorium. Vind ik eigenlijk best goed geslaagd als je er recht voor staat, maar op deze foto lijkt het inderdaad veel glas. Geen nood echter: er komt nog een gebouw voor te staan, op de plaats van het oude Post/CS-gebouw. Winbuks December 5th, 2011, 09:11 PM Wauw, één en al kwaliteit hier op het eiland. Ook de foto's op deze pagina! :cheers: Oeg December 5th, 2011, 09:49 PM Aan de andere zijde zo'n platte glazen gevel vind ik ook minder. Die gevel is verre van plat en heeft een zaagtandvorm (zie foto 16), en heeft zelfs een prijs gewonnen: http://www.archined.nl/en/also-in-the-news/2010/februari/conservatorium-wint-gevel-nbd-architectuurprijs/ the runner December 14th, 2011, 06:08 PM Vanaf de tramhalte vlakbij de PTA http://img807.imageshack.us/img807/8936/14dec012.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/807/14dec012.jpg/) Dutchal1942 December 18th, 2011, 02:52 PM Het conservatorium http://farm8.staticflickr.com/7024/6531076809_363ea34151_b.jpg De bibliotheek en de nieuwbouw. http://farm8.staticflickr.com/7033/6531074799_abc92bf747_b.jpg Bieb en conservatorium http://farm8.staticflickr.com/7163/6533305919_5c6ec76da6_b.jpg Nog een het conservatorium . Nu met een andere lens en zonder reflecties. http://farm8.staticflickr.com/7021/6538112537_db14933f51_b.jpg het Minthotel http://farm8.staticflickr.com/7035/6538314403_ba09fae469_b.jpg pano Mint en Nemo http://farm8.staticflickr.com/7025/6543062591_7672530747_b.jpg david84 December 19th, 2011, 12:07 AM Werkelijk prachtige foto's! Blijft een groot fan van de bieb Dutchal1942 December 19th, 2011, 11:28 AM Beste David, Heb er mijn best opgedaan. Wilde gister nog eens het conservatorium met een andere lens vereeuwigen. Helaas was er geen reflectie. gr albertb xlchris December 19th, 2011, 10:53 PM Ben echt een fan van jouw fotografie, ga lekker door zo!! :) Dutchal1942 December 19th, 2011, 11:36 PM Zal het proberen xlchris.Begin het eindelijk een beetje door te krijgen. Yetzirah231 December 21st, 2011, 09:32 PM Ja Dutchal 1942! Ik ben een beetje amateur-hobby fotograaf, maar jij doet het veel beter dan ik, doorgaan met deze hobby!!! Prachtige foto's. Op zich vind ik nog steeds de twee kopgebouwen (mint-hotel en conservatorium) juist de minder mooie. Wel leuk dat het conservatorium 's avonds transparant is en dat ze tenminste de deuren wat verschillende kleurtjes gegeven hebben. Maar ik vindt het wel wat kil aandoen die lange wanden. Als ik in Holland ben ga ik het wel een keer in levende lijve bekijken. Totdan afwachtend op de volgende fotoreportage :) the runner December 22nd, 2011, 10:57 PM Zo mooi als Dutchal maak ik ze niet, maar ik zal deze toch maar plaatsen. Hij is van vlakbij het Scheepvaartmuseum. http://img13.imageshack.us/img13/7129/14dec010.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/13/14dec010.jpg/) Wuppeltje December 30th, 2011, 09:32 PM Rederij Lovers gaat het land op met bowlen en lasergamen 30-12-11 11:31 uur Quinten Lovers met zoon Bo aan de Oosterdokskade. Links onder de brug de Lovers Powerzone in aanbouw. © Jean-Pierre Jans De Amsterdamse rondvaartreder Lovers opent in maart een bowlinghal annex lasergame-arena. Met de Lovers Powerzone op het Oosterdokseiland wil Lovers meer kilanten trekken voor zijn watertaxi's. 'Op de grachten is vrijwel alles gereguleerd,' zegt Quinten Lovers, binnen het familiebedrijf verantwoordelijk voor de watertaxitak en de ontwikkeling van nieuwe activiteiten. 'Bovendien worden amper nog vergunningen uitgegeven voor activiteiten op het water. Dus als we daar iets nieuws gaan doen, gaat dat ten koste van iets anders. Daarom doen we het op het land.' De duizend vierkante meter grote attractie komt onder het wegdek van de Piet Heinkade, pal aan het IJ en naast de kantoorgebouwen van de De Ruyterkade. 'Middenin de stad, aan het water, zodat we klanten met de boot kunnen aanvoeren, en naast kantoren en riviercruiseschepen. Beter kan het niet.' 'Er is voldoende te doen op cultureel gebied in Amsterdam,' zegt Lovers. 'En met kroegen en restaurants in de stad hoeven we ook niet proberen te concurreren. Maar met bowlen en lasergamen is niets mis.' Daarnaast krijgt de Powerzone een bar, een restaurant en een terras. 'Eerst een uur, anderhalf uur met de watertaxi door de grachten met hapjes en een borrel, dan bowlen of laserschieten en daarna een hapje eten en naborrelen op het terras. Zodat bezoekers het volledige programma bij Lovers afwerken.' 'We werken veel samen met evenementenbureau's die onder meer personeelsfeestjes regelen. Die zijn voortdurend op zoek naar nieuwe attracties.' Naast georganiseerde aanvoer hoopt Lovers ook op aanloop van de bedrijven op het Oosterdokseiland en de toeristen die afmonsteren van de riviercruiseschepen. Lovers introduceerde afgelopen zomer de eerste amfibiebus - Floating Dutchman - in de stad. Het bedrijf is bezig met een tweede en derde waterbus. Daarnaast wil Lovers komend jaar excursies organiseren met vijf amfibieauto's die in konvooi door de grachten varen. (Herman Stil) Bron: Het Parool Interessant om dit zo onder de autobrug te doen. :) Glacius December 30th, 2011, 11:27 PM Gaat waarschijnlijk om deze locatie: http://www.onderdebrug.com http://www.onderdebrug.com/media/images/ODB_29.jpg http://www.onderdebrug.com/media/images/ODB_30.jpg http://www.onderdebrug.com/media/images/ODB_33.jpg MMario December 30th, 2011, 11:47 PM Weet iemand of de "Mint Hotel" gevel al vervangen is door "DoubleTree by Hilton"? the runner December 31st, 2011, 12:22 AM Ze hebben ook al een website ( www.loverspowerzone ) met helaas geen impressies maar wel wat tekst: De locatie “Onder de Brug” te Ruyterkade 153 (centrum Amsterdam) wordt momenteel omgebouwd tot Lovers Powerzone. Deze locatie is gelegen aan en met uitzicht over het IJ. Een plek waar dag en nacht iets te beleven valt en mensen samen komen om te ontspannen. Medio maart 2012 openen wij hier de deuren van het attractiecentrum met bowling, lasergame en horeca. Lasergamen Wie hier straks komt lasergamen wordt onder vuur genomen in een wel heel mysterieuze omgeving. De voorbeelding spreekt hier voor zichzelf. In de “Area 51” kunnen de gamers zich opgewonden gereed maken voor vertrek. Ben je een marinier of een piraat? Het geluid van sonar en water versterkt de onderwater ervaring. Door patrijspoorten wordt je beschoten en achter olievaten en motoren zoek je dekking. Glow in the dark bowlingbanen Ook is het mogelijk om de strijd aan te gaan op één van de 6 “glow in the dark” bowlingbanen. Op deze geavanceerde bowlingbaan probeer je de tegenstanders te verslaan met het gooien van “strikes”. In de mooie ambiance en het prachtig uitzicht op het IJ is bowlen een heerlijke manier van ontspanning. ^^ Er komt weer een leuke attractie bij in Amsterdam Wuppeltje December 31st, 2011, 12:45 AM http://img718.imageshack.us/img718/7899/powerzone.jpg Bron: Facebook (http://www.facebook.com/pages/LOVERS-POWERZONE/177846425639829?ref=ts&sk=wall) 965m2 zal het eerste gedeelte van de ruimtes zijn onder het wegdek zoals Glacius op foto heeft gepost. Lijkt mij in totaliteit wel een beetje klein voor lasergames, bowlingbanen en een bar. leperd January 2nd, 2012, 12:31 AM ^^ Fijn! Nieuw vermaak voor de bedrijfsuitjes van bedrijven met zelf- en hun werk hatende werknemers, die geen idee hebben wat dit jaar weer te doen met de feestenpot. "Dan in godsnaam maar een glow-in-the-dark bowling". ;) :lol: the runner January 2nd, 2012, 06:29 PM Vanaf vandaag zit Vodafone in z'n nieuwe hoofdkantoor op het Oosterdokseiland. Het is één van de prominente nieuwkomers op de grootste kantoorlocatie in de binnenstad. Tot vandaag was het hoofdkantoor van Vodafone gevestigd in Sloterdijk. 11 januari is de officiële opening van het nieuwe onderkomen, dat geopend wordt burgemeester Van der Laan. 'Het eiland biedt ruimte aan grote organisaties en instellingen die zich willen vestigen in de binnenstad. We zijn dan ook erg blij met de komst van Vodafone naar Amsterdam', zei wethouder Maarten van Poelgeest begin 2010 al. Bron: www.at5.nl Sky HI January 2nd, 2012, 09:14 PM Mooie aanwinst voor het centrum van de stad. In Sloterdijk loopt alleen alles zo leeg, maar dat is te begrijpen. Ik vind het overigens wel erg jammer dat het laatste deel van het Oosterdok nog niet in aanbouw is. Is een pracht lokatie voor een mooi chique woongebouw. Ik las dat er een enorme belangstelling was voor de dure woningen op het IJdock. Je zou toch zeggen dat een partij ook op deze lokatie met het mooie uitzicht op de stad, lef heeft te investeren. the runner January 4th, 2012, 05:21 PM Dit wordt/is toch wel een aparte weg. http://img441.imageshack.us/img441/3435/4de3c012.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/441/4de3c012.jpg/) Sky HI January 11th, 2012, 06:12 PM Adyen, een internationaal internetbetaalbedrijf, gaat kantoorruimte huren op het Oosterdokseiland naast het Centraal Station. Het gaat om dertienhonderd vierkante meter. Vanmiddag opende burgemeester Van der Laan op het Oosterdokseiland het hoofdkantoor van Vodafone. Bron: Parool 11/01/2012 16:01 uur the runner January 14th, 2012, 05:50 PM De Hiltongroep opent de komende jaren twee nieuwe hotels in Amsterdam. De plannen zijn onderdeel van het voornemen van het concern om het aantal hotels in Europa in vijf jaar tijd te verdubbelen. Met de opening van nog twee hotels zou Hilton in twee jaar tijd zijn de hotelportfolio in de stad verdrievoudigen. In oktober werd al bekend dat Hilton begin 2013 een vestiging van het topmerk Waldorf Astoria opent aan de Herengracht. Ook nam het concern het onlangs geopende Mint Hotel op het Oosterdokseiland over; dat gaat nu verder onder de vlag van zustermerk Double Tree. Hilton had al twee hotels onder de eigen naam: aan de Apollolaan en op Schiphol. Ook in andere Nederlandse steden wil Hilton nieuwe hotels openen. Van de twee nieuwe hotels is nog niet bekend waar ze komen en onder welke vlag ze opengaan, maar voor de hand liggen 'de middenklassemerken' van Hilton: Hilton Garden Inn en Hampton. De definitieve plannen worden deze zomer bekendgemaakt. Op dat moment viert het Hilton Hotel aan de Apollolaan overigens ook zijn vijftigste verjaardag. Volgens Patrick Fitzgibbon, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van nieuwe hotels in Europa en Afrika, is Amsterdam een aantrekkelijke groeimarkt. "Ondanks de economische crisis presteren onze hotels hier goed. De groeimogelijkheden in Europa doen nauwelijks onder voor die in Azië." Hilton is niet de enige hotelketen die het vizier op Amsterdam heeft gericht: al twee jaar stropen alle grote merken de stad af, op zoek naar mogelijkheden om hun marktaandeel te vergroten. Zo opent Hyatt een Andaz Hotel in de voormalige bibliotheek aan de Prinsengracht en zoekt The Four Seasons een locatie op de Zuidas. (Jasper Karman) Vandaag meer in Het Parool: 'Dit is een ideale hotelstad' De crisis grijpt om zich heen en alle grote musea zijn al jaren dicht om opgeknapt te worden. Uitgerekend nu vestigen tophotels zich in Amsterdam. Bron: www.parool.nl Sky HI January 14th, 2012, 05:58 PM Misschien iets voor IJdock. Volgens mij zoeken ze daar nog een huurder voor een hotel. Westpoort January 14th, 2012, 06:45 PM Misschien iets voor IJdock. Volgens mij zoeken ze daar nog een huurder voor een hotel. Ik denk dat het Hilton inderdaad een serieuze gegadigde is voor hotel van 300 kamers op IJdock dat al in aanbouw is zonder dat er nog een eindgebruiker bekend is. Ook nieuwbouw op Overhoeks , naast Eye, zou natuurlijk een optie zijn Ik las namelijk in het tweede gedeelte van het bovenstaande artikel in het Parool dat de vertegenwoordiger van Hilton International zeer onder de indruk is van het nieuwe Filmmuseum Eye die hij als een toekomstig icoon voor Amsterdam zag zoals het Opera house. Grumpey January 17th, 2012, 01:25 PM Fourseasons op de zuidas? Een van de meest prestigeuze hotelketens in de wereld is dat, die accepteren normaal gesproken niet een simpel gebouw. Ben benieuwd wat hun plannen concreet zijn! Magistraler January 18th, 2012, 12:51 AM Fourseasons op de zuidas? Een van de meest prestigeuze hotelketens in de wereld is dat, die accepteren normaal gesproken niet een simpel gebouw. Ben benieuwd wat hun plannen concreet zijn! Zuidas is onmogelijk voor een Four Seasons. Die lokatie is veel te armoedig kwa ruimtelijke kwaliteit Sky Scraper January 18th, 2012, 11:05 AM ^^ De Gustav Mahlerlaan, tussen Buitenveldertselaan en de Van Leijenberghlaan, is juist een van de meest hoogwaardige stukjes van Amsterdam als het gaat om ruimtelijke kwaliteit. Uiteraard is het wel een heel ander stuk stad dan rondom het Amstelhotel of Krasnapolsky, maar als je mikt op het topsegment van de zakelijke bezoeker in het internationale bank- en verzekeringswezen, dan wil je echt wel op de zuidas wezen. Westpoort February 2nd, 2012, 09:40 PM Vodafone stelt Amsterdams hoofdkantoor open voor Eerste werkplekken voor Startupbootcamp, testlab voor apps en Firestarters Amsterdam, 23 Januari 2012 /EZPress/ - Vodafone Nederland gaat de complete zesde verdieping van zijn Amsterdamse hoofdkantoor op Oosterdokseiland openstellen voor ondernemers. Een belangrijke voorwaarde is dat zij een link hebben met internet en mobiele technologie en dat ze zich richten op innovatie. De eerste partij die gebruikmaakt van deze mogelijkheid is Startupbootcamp. Dit driejarige, pan-Europese project biedt startende tech-ondernemers onder meer startkapitaal, kantoorruimte en mentorbegeleiding. Daarnaast zullen in ieder geval een lab voor het testen van smartphones en apps en Firestarters zich op de verdieping vestigen. Vodafone opende op 2 januari dit jaar de deuren van zijn nieuwe Amsterdamse hoofdkantoor. “Met de participatie in en als hoofdsponsor van Startupbootcamp willen we de startersgemeenschap op concrete wijze ondersteunen in een voor hen economisch uitdagende periode”, zegt Jens Schulte-Bockum, CEO van Vodafone Nederland. “Naast een inspirerende werkomgeving stellen we via het mentorprogramma onze kennis en kunde aan de starters beschikbaar. En uiteraard biedt het ook grote voordelen voor ons: we halen de innovatie letterlijk in huis. Ik ben ervan overtuigd dat die kruisbestuiving tot nog meer technologische innovatie leidt.” Kans voor startende tech-ondernemers Startupbootcamp is het enige pan-Europese startup accelerator-programma. In Nederland is het project opgezet door media- en tech-ondernemers Ruud Hendriks en Patrick de Zeeuw. De komende drie jaar biedt Startupbootcamp elk jaar tien startende tech-ondernemers uit de gehele wereld de kans hun bedrijf op of uit te bouwen. De geselecteerde ondernemers ontvangen in ruil voor een aandelenpercentage € 17.000 aan startkapitaal, drie tot zes maanden gratis kantoorruimte in het hoofdkantoor van Vodafone, juridische en fiscale assistentie en een intensieve begeleiding door meer dan honderd nationale en internationale mentoren die ieder tot de top in hun vakgebied behoren. Startupbootcamp gaat van start op 9 april 2012, ondernemers kunnen zich nog aanmelden tot 12 februari 2012. Testlab voor smartphones en apps Het smartphone- en app-testlab is beschikbaar voor derden om de bruikbaarheid van apps te testen. Vooral mobiele start-ups hebben lang niet alle toestellen in hun bedrijf beschikbaar, terwijl de mobiele diensten die ze ontwikkelen wel op alle toestellen correct moeten werken. Vodafone en zijn leveranciers stellen de smartphones en tablets gratis ter beschikking. Daarnaast zal Vodafone in samenwerking met Metrics Labs regelmatig onderzoek doen naar de gebruiksvriendelijkheid en effectiviteit van mobiele diensten. Geïnteresseerde bedrijven kunnen op die manier hun app of webite op een professionele manier door klanten laten beoordelen. Firestarters Vodafone lanceerde Firestarters een jaar geleden als rondreizende talkshow die plaatsvindt tijdens mode-, muziek-, technologie- en kunstevenementen. Nu krijgt Firestarters een eigen plek met een bijbehorende studio op de zesde verdieping van het hoofdkantoor van Vodafone in Amsterdam. Tijdens elke aflevering discussiëren gasten onder leiding van een moderator en een gastpresentator over actuele zaken binnen de hoofdthema’s innovatie en mobiele lifestyle. De studio biedt plaats voor zowel opnamen als live uitzendingen the runner February 8th, 2012, 06:02 PM Nog maar 1 torenkraan. http://i44.tinypic.com/1zflgcl.jpg Sky HI February 8th, 2012, 09:35 PM Jammer dat het laatste deel niet in aanbouw is gegaan. Het is m.i. toch een "onaf" project zo. Dnt zou het wat mij betreft een zeer geslaagd binnenstad project zijn geweest. Winbuks February 8th, 2012, 09:49 PM Wie zegt dat? Het laatste stukje, waar voorheen het Post-gebouw stond, wordt gelukkig herontwikkeld. :) Het oude ontwerp is in de prullenbak is gegooid, omdat het toen nog bestaande casco van het Post-gebouw niet rendabel was. Inmiddels gesloopt. Arrrgh February 9th, 2012, 07:13 AM Ontzettend zonde. Ik vond dat een erg mooi gebouw. Sky HI February 9th, 2012, 12:19 PM Wie zegt dat? Het laatste stukje, waar voorheen het Post-gebouw stond, wordt gelukkig herontwikkeld. :) Het oude ontwerp is in de prullenbak is gegooid, omdat het toen nog bestaande casco van het Post-gebouw niet rendabel was. Inmiddels gesloopt. Niemand zegt dat, er staat ook "is gegaan" en niet gaat. Ik denk dat je van geluk mag spreken dat er in 2012 nog iets in aanbouw gaat. Mijn bedoeling te zeggen was meer dat we nog tijden met een gat / bouwplaats zitten terwijl de rest dan allang af is. Dat vind ik jammer. Het plan was niet alleen om er gebouwen neer te zetten, maar ook om een mooie wandelboulevard te vormen van Station naar Nemo/Scheepvaart museum. Nu zit je dus nog een tijd met zo'n lelijk braakliggend stuk ertussen. Elio di Angelis February 10th, 2012, 12:38 PM Hoop een beetje een rond ontwerp maken voor het nieuwe Post CS. Dutchal1942 February 20th, 2012, 09:16 PM We lopen vanaf het Hilton naar de bieb http://farm8.staticflickr.com/7195/6909797869_d152e648d5_b.jpg De gevels die we passeren. http://farm8.staticflickr.com/7063/6909798289_ed32ce427b_b.jpg http://farm8.staticflickr.com/7042/6909798759_7b2eee22f3_b.jpg http://farm8.staticflickr.com/7187/6909799159_033ed5b312_b.jpg http://farm8.staticflickr.com/7050/6909800085_515856e6ca_b.jpg http://farm8.staticflickr.com/7043/6909799711_78b59b31c5_b.jpg http://farm8.staticflickr.com/7180/6909800749_747fcee10a_b.jpg http://farm8.staticflickr.com/7185/6909801523_67196b626f_b.jpg http://farm8.staticflickr.com/7055/6909801183_daabf5eb12_b.jpg Sky HI February 20th, 2012, 09:49 PM Ik las op www.saturn.nl dat de Saturn op 3 mei a.s. open gaat en wel met een flagshipstore. Geen idee wat dat moet verschillende van de gangbare zaken, maar het is een goede ontwikkeling voor de binnenstad. Met ook de Applestore op het Rembrandtplein zijn het mooi twee vliegen in een klap. insulting-dutchman February 20th, 2012, 10:21 PM nou ja, de meningen verschillen daar ongetwijfeld over. ik ben van geen van de merken ook maar enigszins fan. Sky HI February 20th, 2012, 10:31 PM ^^ Ik persoonlijk ook niet, maar vind het een goed aanvullend aanbod voor de binnenstad buiten de enorme aantallen mode- en schoenenzaken. Ook de MINI zaak naast de Applestore vind ik 'n mooie aanvulling. Zou zelf nooit een MINI kopen. Wuppeltje February 21st, 2012, 02:50 AM Ik vind Saturn een goede aanvulling voor de binnenstad. Een Applestore en MINI winkel nog meer, omdat deze er nog niet waren/zijn in Nederland. Sky HI February 21st, 2012, 10:19 AM ja nieuwe formules in Nederland, des te beter zeker als het toonaangevende merken zijn met flagshipstores. bthj February 21st, 2012, 10:27 AM en wat is er nieuw aan Saturn? jij wil gewoon overal dezelfde troep zien omdat je dan denkt dat je dan in dezelfde grote stad woont. persoonlijk had ik liever iets in het hirsch gezien waardoor het min of meer in oude luister zou zijn hersteld en als het even kan met een fraaie champagnebar. plankje55 February 21st, 2012, 11:03 AM en wat is er nieuw aan Saturn? jij wil gewoon overal dezelfde troep zien omdat je dan denkt dat je dan in dezelfde grote stad woont. persoonlijk had ik liever iets in het hirsch gezien waardoor het min of meer in oude luister zou zijn hersteld en als het even kan met een fraaie champagnebar. Liever een Saturn hier, dan ergens in een weiland naast de A(vul zelf een cijfer in). Belangrijk dat er in een stad ruimte is voor grote en kleine zaken. Sky HI February 21st, 2012, 11:08 AM en wat is er nieuw aan Saturn? jij wil gewoon overal dezelfde troep zien omdat je dan denkt dat je dan in dezelfde grote stad woont. persoonlijk had ik liever iets in het hirsch gezien waardoor het min of meer in oude luister zou zijn hersteld en als het even kan met een fraaie champagnebar. Je leest niet goed. Het slaat natuurlijk op de Applestore en de MINI en NIET op de Saturn. Champagnebar is wat mij betreft ook prima, maar die heeft de kans niet gegrepen. bthj February 21st, 2012, 11:20 AM daar ben ik het in het geval met saturn niet zonder meer mee eens. het is natuurlijk goed om grote publiekstrekkers in de omgeving te hebben (al ontbreekt het daar in deze omgeving niet aan). Maar ik kan me zo voorstellen dat de aankopen bij Saturn zodanig groot zijn dat deze met de auto afgevoerd moeten worden. Dat betekent dus dat deze duitser ook voor meer autoverkeer zal zorgen. dat zou een ontwikkeling zijn dat mijn voorkeur zeker niet heeft. Sky HI February 21st, 2012, 11:50 AM Je hebt onder het OI een grote parkeergarage en mensen kunnen grote aankopen zoals een TV of koelkast ook laten bezorgen. In Den Haag en Rotterdam heb je grote Mediamarkten en in Antwerpen zelfs een Mediamarkt en 'n Saturn in de binnenstad. Volgens mij geeft dat geen problemen. Persoonlijk had ik liever hier een grote RAF gehad, maar het lijkt niet waarschijnlijk dat ie nog een vestiging opent. 1+2=3 February 21st, 2012, 11:52 AM @ bthj Idd. Is er plek daar om (extra) parkeerplaatsen te realiseren? Zou jammer zijn. Edit: en daar was Sky Hi. plankje55 February 21st, 2012, 12:27 PM @ bthj Idd. Is er plek daar om (extra) parkeerplaatsen te realiseren? Zou jammer zijn. Edit: en daar was Sky Hi. De parkeergarage Oosterdokseiland heeft 1700 plaatsen. Geen idee of bij de nieuwbouwplannen van Post CS een parkeergarage meegenomen is, al zou het logisch zijn, vanwege het enorme gat dat er nu is. Omdat de ontsluiting van het Oosterdokseiland via de IJ-zijde loopt ben ik niet zo bang voor extra autoverkeer. Dat veroorzaakt minder problemen dan de Bijenkorfgarage. insulting-dutchman February 21st, 2012, 04:42 PM Je hebt onder het OI een grote parkeergarage en mensen kunnen grote aankopen zoals een TV of koelkast ook laten bezorgen. In Den Haag en Rotterdam heb je grote Mediamarkten en in Antwerpen zelfs een Mediamarkt en 'n Saturn in de binnenstad. Volgens mij geeft dat geen problemen. Persoonlijk had ik liever hier een grote RAF gehad, maar het lijkt niet waarschijnlijk dat ie nog een vestiging opent. er zijn al 2 mediamarkten in amsterdam, in noord en zuid oost, noord is prima te bereiken met de auto, en vrij goedkope parkeergelegenheid, zuid oost dan weer niet. als de saturn zich gaat richten op andere dingen dan koelkasten en wasmachines lijkt me dat prima. Sky HI February 21st, 2012, 05:11 PM ^^ ja maar niet in de binnenstad. Kan best zijn dat de franchiser zijn assortiment iets aanpast op deze lokatie. Bijv. meer bruingoed dan witgoed. insulting-dutchman February 21st, 2012, 05:13 PM ^^ ja maar niet in de binnenstad. Kan best zijn dat de franchiser zijn assortiment iets aanpast op deze lokatie. Bijv. meer bruingoed dan witgoed. ik hoef ook geen carrefour in de binnenstad bthj February 21st, 2012, 05:34 PM ^^ ja maar niet in de binnenstad. Kan best zijn dat de franchiser zijn assortiment iets aanpast op deze lokatie. Bijv. meer bruingoed dan witgoed. Interessant. Waarom bijvoorbeeld? Sky HI February 21st, 2012, 08:47 PM In de eerste plaats vind ik de keuze voor een Saturn op het OE niet de meest voor de handliggende. De keuze voor een vestiging is meestal midden in het winkelend centrum van de stad of juist aan de rand van de stad in een groot wijkwinkelcentrum. OI is dan wel het centrum, maar verder is er niet veel aanloop. Kan nog komen, maar het wordt nooit de Kalverstraat e.o.. Logischer zou ik vinden als de NZ klaar is op het Rokin in de plint van het voormalig Effecten Beurs gebouw. Op het Rokin komt ook een grote parkeergarage en je pakt dan veel meer wandelend/winkelend publiek. Ik kan me voorstellen dat de filiaalhouder of franchiser realiseert dat hij een redelijk unieke lokatie heeft en daarop zijn assortiment wellicht aanpast. Misschien juist meer gericht op de betere merken met meer marge dan alleen maar dozen schuiven of meer op foto/film gebied om ook toeristen te trekken. Ik ben benieuwd en ga zeker in mei kijken. Elio di Angelis February 22nd, 2012, 01:07 PM Nog meer autoverkeer op het Rokin lijkt me onwenselijk. Beter zou zijn de parkeergarage te gebruiken om plekken in de buurt op te heffen. Meer ruimte voor voetgangers en fietsers en bankjes etc. Yv February 22nd, 2012, 02:05 PM Logischer zou ik vinden als de NZ klaar is op het Rokin in de plint van het voormalig Effecten Beurs gebouw. Op het Rokin komt ook een grote parkeergarage en je pakt dan veel meer wandelend/winkelend publiek. Gelukkig komt het NRC daar. Een Saturn op het Rokin zou de volledige verpesting van een straat met potentie zijn. Saentown February 22nd, 2012, 04:24 PM er zijn al 2 mediamarkten in amsterdam, in noord en zuid oost, noord is prima te bereiken met de auto, en vrij goedkope parkeergelegenheid, zuid oost dan weer niet. als de saturn zich gaat richten op andere dingen dan koelkasten en wasmachines lijkt me dat prima. Tip, Zuid Oost rij door de arena, langs een hek is er een uitrit en kan je boven de Media Markt parkeren voor 1 euro per uur. Sky HI February 22nd, 2012, 06:04 PM Gelukkig komt het NRC daar. Een Saturn op het Rokin zou de volledige verpesting van een straat met potentie zijn. NRC komt er helemaal niet, maar er naast. Men wil het voormalig Fortis pand mogelijk een winkelfunctie geven. In dat gebouw is er iig genoeg ruimte. Een Saturn misstaat helemaal niet in een binnenstad of uberhaupt een binnenstad. Zoveel potentie heeft het Rokin ook weer niet niet, het wordt geen Champs Elysee met een keuringscommissie. Sarturn zou zelfs nu het Rokin upgraden. insulting-dutchman February 22nd, 2012, 06:35 PM als saturn daar eenmaal zit wil het ook niet meer weg, en zo een tweede rangs elektronica zaak past gewoon niet aan de dam. ik zie daar liever een museum of verschillende restaurants hoe staat het met de binnengasthuis gezeur op de uva? mogen ze dat nog slopen? er past wel een aardige bibliotheek in dat fortis gebouw namelijk. Silly_Walks February 22nd, 2012, 10:40 PM Tip, Zuid Oost rij door de arena, langs een hek is er een uitrit en kan je boven de Media Markt parkeren voor 1 euro per uur. Vanaf welke kant rij je de Arena in? insulting-dutchman February 22nd, 2012, 11:41 PM vanuit zuid oost blijkbaar eh andersom, anders kom je niet boven de media markt uit. bthj February 23rd, 2012, 10:13 AM NRC komt er helemaal niet, maar er naast. Men wil het voormalig Fortis pand mogelijk een winkelfunctie geven. In dat gebouw is er iig genoeg ruimte. Een Saturn misstaat helemaal niet in een binnenstad of uberhaupt een binnenstad. Zoveel potentie heeft het Rokin ook weer niet niet, het wordt geen Champs Elysee met een keuringscommissie. Sarturn zou zelfs nu het Rokin upgraden. wij zullen wel allemaal niet kunnen lezen, maar dit zijn jouw woorden. het betreft hier overigens de voormalige optiebeurs, die was toendertijd geen onderdeel van de effectenbeurs. en het is hier waar het nrc haar kamp zal opslaan. laten we maar hopen dat dat pornopand van fortis wordt gesloopt. Logischer zou ik vinden als de NZ klaar is op het Rokin in de plint van het voormalig Effecten Beurs gebouw. Sky HI February 23rd, 2012, 12:42 PM ^^ Misschien heb je gewoon te veel porno gezien:naughty: Oeg February 24th, 2012, 01:13 AM Geen idee of bij de nieuwbouwplannen van Post CS een parkeergarage meegenomen is Een van de redenen om Post CS alsnog af te breken (het besluit viel nog voor de kredietcrisis) was de mogelijkheid om daar een heleboel extra parkeerplaatsen te realiseren. Op dit moment staat de bestaande parkeergarage trouwens voor een groot deel leeg. Saentown February 24th, 2012, 08:51 AM Vanaf welke kant rij je de Arena in? Nee, vanaf de a2 kant. Meteen eerste poortje rechts erin gaan en de hek kant blijven volgen. Na 300 meter omgeveer, kan je via een afrit eruit. ldd February 26th, 2012, 12:08 PM Ik heb het geprobeerd, maar je moet dus niet onder de Arena doorrijden, dan kom je alsnog in een Arenaparkeerplaats ad 2,20 per uur. Ik neem aan dat je bedoelt voor de Arena langsrijden, links het in aanbouw zijnde Ziggodome en rechts het stadion en dan ergens een hek volgen. Ik heb het niet gevonden... plankje55 February 26th, 2012, 12:54 PM Een van de redenen om Post CS alsnog af te breken (het besluit viel nog voor de kredietcrisis) was de mogelijkheid om daar een heleboel extra parkeerplaatsen te realiseren. Op dit moment staat de bestaande parkeergarage trouwens voor een groot deel leeg. Dan wachten we rustig af. Als op ODE de bouwactiviteiten achter de rug zijn, ontstaat een mooie wandelroute naar de binnenstad. Het duurt altijd even voordat de loop er in komt. Yv February 27th, 2012, 03:20 PM Een Saturn misstaat helemaal niet in een binnenstad of uberhaupt een binnenstad. Zoveel potentie heeft het Rokin ook weer niet niet, het wordt geen Champs Elysee met een keuringscommissie. Sarturn zou zelfs nu het Rokin upgraden. Wat een onzin. Ben je de afgelopen jaren weleens op het Rokin geweest? Een straat met (nu of ooit) Hajenius, Arti et Amicitiae, Allard Pierson, de Gouden Bril, de l'Europe, Industria, Bonneterie, en vast nog veel meer kun je niet upgraden met een Saturn. Ook niet nu het een bouwput is en er veel te verbeteren valt. Ook niet met allerlei souvenirshops en belwinkels er tegenover. Je denkt naar mijn idee veel te Almeers. Oeg February 27th, 2012, 03:42 PM Op het Rokin komt ook een grote parkeergarage en je pakt dan veel meer wandelend/winkelend publiek. Het verband dat wordt gelegd tussen een parkeergarage op het Rokin en een Saturn en andere winkels is misplaatst. Voor de parkeergarage verdwijnen evenveel plekken van de straat. Het idee van deze garage is dus NIET om het makkelijker te maken om met de auto de binnenstad te bezoeken. Het idee is het opknappen van de openbare ruimte. Omliggende straten kunnen de grote hoeveelheden auto's niet aan, zoals nu al regelmatig te constateren valt bij de zgn. bijenkorf-file. Sky HI February 27th, 2012, 04:06 PM Wat een onzin. Ben je de afgelopen jaren weleens op het Rokin geweest? Een straat met (nu of ooit) Hajenius, Arti et Amicitiae, Allard Pierson, de Gouden Bril, de l'Europe, Industria, Bonneterie, en vast nog veel meer kun je niet upgraden met een Saturn. Ook niet nu het een bouwput is en er veel te verbeteren valt. Ook niet met allerlei souvenirshops en belwinkels er tegenover. Je denkt naar mijn idee veel te Almeers. Je trekt het helemaal uit z'n verband en gaat de context voorbij. Wat een dom gelul. Heb je toevallig ook gezien wat voor troep er ook op het Rokin zit? Ik had al eerder gezegd dat ik liever een RAF zie, maar dat lijkt niet waarschijnlijk. Het slaat gewoon nergens op om de Saturn maar te slachtofferen. Wat voor verbeelding heb je eigenlijk wel? Sky HI February 27th, 2012, 04:13 PM Het verband dat wordt gelegd tussen een parkeergarage op het Rokin en een Saturn en andere winkels is misplaatst. Voor de parkeergarage verdwijnen evenveel plekken van de straat. Het idee van deze garage is dus NIET om het makkelijker te maken om met de auto de binnenstad te bezoeken. Het idee is het opknappen van de openbare ruimte. Omliggende straten kunnen de grote hoeveelheden auto's niet aan, zoals nu al regelmatig te constateren valt bij de zgn. bijenkorf-file. NEEEE ik heb niet gezegd of bedoeld dat het makkelijker wordt om naar de binnenstad te komen als er een parkeergarage zou zitten. Als mensen besluiten een grote aankoop te doen, dan bestaat er straks een mogelijkheid om je auto vrijwel direct bij de Saturn te parkeren en je aankoop makkelijk in te laden. Bovendien is de Saturn ook 's avonds open. DocSoul February 27th, 2012, 06:33 PM Saturn is een prima winkel. Niks "aggenebbisj" aan. Gewoon een electronics megastore zoals de MediaMarkt. Kan de Amsterdamse binnenstad best gebruiken. Nu moet je voor megastores nog naar godvergeten oorden als Zuidoost. Behalve kleding, heeft de Amsterdamse binnenstad maar weinig echt grote winkels. Het is 't allemaal nèt-niet. Vooral in de Kalverstraat en Leidsestraat stikt het van de franchise-middenmoters. Hebben jullie ook nog de pech dat zodra er een groot pand leeg komt, Albert Heijn er meteen in gaat zitten omdat ze als de dood zijn voor concurrentie. Hier in Groningen hebben we een MediaMarkt en een ToysXL in het centrum, en zelfs een Ikea op 5 minuten van het centrum. Dat is erg prettig kan ik je vertellen. 1+2=3 February 27th, 2012, 06:48 PM NEEEE ik heb niet gezegd of bedoeld dat het makkelijker wordt om naar de binnenstad te komen als er een parkeergarage zou zitten. Als mensen besluiten een grote aankoop te doen, dan bestaat er straks een mogelijkheid om je auto vrijwel direct bij de Saturn te parkeren en je aankoop makkelijk in te laden. Bovendien is de Saturn ook 's avonds open. Mensen die eerst aldus niet naar de binnenstad kwamen met de auto, daar er geen Saturn was (in plaats daarvan naar Zuid Oost ofzo). Nu wel (naar de Saturn), maar daar is dan geen plaats voor. Oftewel: wil je een Saturn, dan moeten er WEL meer parkeerplaatsen komen, die er dus niet komen (gelukkig maar). Waterlander February 27th, 2012, 07:56 PM Als inwoner van Waterland ga ik of naar de Mediamarkt in Noord of de Saturn in Zaandam, beide met meer dan genoeg parkeerplaatsen. Ik zou niet zo vlug naar het Oosterdokseiland gaan met een (waarschijnlijk) duurder parkeertarief. Sky HI February 27th, 2012, 08:05 PM ^^Mensen die altijd al naar de binnenstad kwamen met de auto kunnen dan gaan shoppen in de Kalverstraat en als een tv nodig hebben, kunnen ze meteen bij de Saturn gaan kijken. Als ze een product meteen mee willen nemen, kunnen ze in de nieuwe parkeergarage parkeren ipv de Bijenkorf. Per saldo kost dat dus geen parkeerplaats extra. Mensen die normaal met de tram/metro komen, zullen nu niet ineens met de auto komen. Volgens mij gaat de vraag naar parkeerplaatsen helemaal niet zo toenemen met een Saturn. Op het Oosterdok komt sowieso al niet echt de grootste met 5000m2 en je zou in de binnenstad voor zelfs nog wat kleinere kunnen kiezen en mogeljk met iets luxer assortiment. Daar is de vestigingsdirecteur redelijk vrij in. In Rotterdam en Den Haag in het centrum zijn er met de komst van de Mediamarkten ook niet een enorm gebrek aan parkeerplaatsen ontstaan of met de Saturn aan de Meir in Antwerpen. Bovendien komt er een grote Saturn in de nabije toekomst in het centrum van Rotterdam; naast dus al een Mediamarkt. Amsterdam heeft al een mooi gebied voor luxe winkels in en rond de PC. Een Saturn in de binnenstad is niets mis mee, net zo als in zoveel grote steden in Europa. Rokin was maar een idee omdat daar ruimte zit. Mag van mij ook aan het Damrak irt de verbouwing van het C&A gebouw. Sky HI February 27th, 2012, 08:11 PM Als inwoner van Waterland ga ik of naar de Mediamarkt in Noord of de Saturn in Zaandam, beide met meer dan genoeg parkeerplaatsen. Ik zou niet zo vlug naar het Oosterdokseiland gaan met een (waarschijnlijk) duurder parkeertarief. Dat lijkt me ook best logisch. Als je puur alleen voor de Saturn/Mediamarkt zou gaan, kan je beter ergens heen gaan waar je niet door de drukke stad moet en waar je geen vermogen aan parkeren hoeft te betalen. Daarom verbaast mij een Saturn op het OI, echter een Saturn puur in de binnenstad lijkt me dan meer voor de hand omdat mensen het dan kunnen combineren met het winkelen voor andere dingen. Yv February 27th, 2012, 09:12 PM Sky HI, ik begin het vermoeden te krijgen dat jij aandelen Saturn hebt. Ook op het Damrak zou ik het zonde vinden. Dergelijke winkels zijn logistiek gezien handiger op een B-locatie buiten een auto-onvriendelijk centrum en door hun uitstraling en publiek zijn ze geen toevoeging aan een mooi stadscentrum. Maar goed, wat ODE betreft zal het wat extra auto's trekken, maar zorgt het misschien wel voor de noodzakelijke toestroom van publiek die kant op en dat is ook wat waard. Gelukkig is het ODE redelijk goed bereikbaar door de IJ tunnel en de Oostelijke Handelskade. Dat zorgt niet voor veel meer verkeer door de stad. DocSoul February 27th, 2012, 09:46 PM Ik denk dat jij een verkeerd beeld hebt van winkels als Saturn. Het is niet alleen wasmachines en TVs wat ze daar verkopen, de kracht zit m vooral in het enorme assortiment over de hele breedte van electronica. Dit houdt in: keuze uit honderden soorten mp3 spelers, telefoons, game consoles, staafmixers, externe harde schijven, etc etc. De MediaMarkt hier in het centrum van Groningen, vergelijkbaar met Saturn (die zit hier ook, maar dan op een b-locatie), is eigenlijk altijd druk, en de meeste mensen bij de kassa zijn er even op de fiets langs gewipt om een nieuwe koptelefoon of een usb flashdrive te halen. Dus niet alleen wasmachines en breedbeeld TVs. Qua uitstraling is er ook niks mis mee. Het is gewoon een megastore. Niet extreem luxe maar zeker niet goedkoop ogend. Het oude Fortispand aan het Rokin zou IMO een prima vestigingslocatie zijn voor zoiets. Sky HI, ik begin het vermoeden te krijgen dat jij aandelen Saturn hebt. Ik begin het vermoeden te krijgen dat jij een binnenstadsondernemer bent met een verouderd franchise-concept die zijn zaakje al overbodig ziet worden. ;) Ik kan me nog herinneren, toen ik in de Free Record Shop in A'dam werkte, dat de baas samen met nog wat binnenstadsondernemers zich met hand en tand heeft verzet tegen de komst van een MediaMarkt in het centrum (ik geloof dat het ging om het oude pand van Mark's & Spencer's) Sky HI February 27th, 2012, 10:22 PM Sky HI, ik begin het vermoeden te krijgen dat jij aandelen Saturn hebt. Ook op het Damrak zou ik het zonde vinden. Dergelijke winkels zijn logistiek gezien handiger op een B-locatie buiten een auto-onvriendelijk centrum en door hun uitstraling en publiek zijn ze geen toevoeging aan een mooi stadscentrum. Maar goed, wat ODE betreft zal het wat extra auto's trekken, maar zorgt het misschien wel voor de noodzakelijke toestroom van publiek die kant op en dat is ook wat waard. Gelukkig is het ODE redelijk goed bereikbaar door de IJ tunnel en de Oostelijke Handelskade. Dat zorgt niet voor veel meer verkeer door de stad. Haha nou ik heb er nog nooit wat gekocht, al heb je 'm ook niet in Den Haag. Bij Mediamarkt overigens wel, bij voorkeur ga ik naar radio Correct in Rotterdam. We verschillen gewoon van mening. Ik heb deze discussie ook eens gehad met het fenomeen Starbucks. Mij lijkt het prima dat her en der in het centrum dat soort buitenlandse concepten verschijnen. Maar dat mag ook een Vapiano zijn. Daarentegen zijn er ook wat "geite-wollen-sokken-types" op het forum en die willen alles authentiek houden. Laat het gewoon een goede mix zijn. In het centrum is niet een fatsoenlijke electronica zaak. Saturn lijkt me niets mis mee. Mag ook een BCC zijn. Maar goed, Saturn durft te investeren en brengt ook werkgelegenheid. De echt betere electronica zaken sterven uit. Op de Meir in Antwerpen in de Stadsfeestzaal zit ook een Saturn. Het is hartje centrum in alle drukte en de Stadsfeestzaal is best een luxe gebouw. In Rotterdam komt ie aan de statige Coolsingel. Dan denk ik waarom niet in Amsterdam op het Rokin of het Damrak? Of van mijn part Magna Plaza 1+2=3 February 27th, 2012, 10:32 PM Wat mij betreft komt er op de plaats van het huidige pand van Fortis: 1. Het grootste sexshop-warenhuis ter wereld, maar dan heel chique. Met veel dure spullen (met edelstenen ingelegde dildo's etc.) en grandeur (groots pand met de meest prachtige erotische beeldhouw en schilderkunst). of 2. Een enorm seksmuseum (ook seksuele voorlichting voor jongeren). Een soort museon. Of bouw ze allebei en je zet Amsterdam nog meer op de kaart. Wuppeltje February 27th, 2012, 10:41 PM Saturn zit denk ik prima op het Oosterdokseiland. Enorme hoeveelheid auto's zou ik mij niet druk om maken ivm Mediamarkt in Noord en Zuid-oost. Rokin zou ik minder enthousiast zijn, maar vooral vanwege de plint. Als ze op de 2-3-4 etage ofzo zouden zitten prima. Op het Rokin liggen denk ik de meeste kansen bij het activeren van de plinten. Straks als er een metrostation is, dan komt er een plein met bomen, bankjes en een fonteintje dat deel uitmaakt van de rode loper. Het zou gaaf zijn als er veel meer leven ontstaat daar op plintniveau door terrasjes te maken, en interactie tussen binnen en buiten. Sky HI February 27th, 2012, 10:49 PM ^^ BTJH noemde het een "pornopand" dus ik denk dat hij al een optie heeft genomen Weet je nu wordt met allemaal drogredenen weer in het absurde getrokken. Naast het NRC een sexwarenhuis. Ik zie het al voor me als Mark Rutte met een doos naar buiten komt en aan de overkant een pomp koopt. Een oplettende journalist die net even uit het raam kijkt, heeft first page nieuws. Sky HI February 27th, 2012, 10:53 PM Saturn zit denk ik prima op het Oosterdokseiland. Enorme hoeveelheid auto's zou ik mij niet druk om maken ivm Mediamarkt in Noord en Zuid-oost. Rokin zou ik minder enthousiast zijn, maar vooral vanwege de plint. Als ze op de 2-3-4 etage ofzo zouden zitten prima. Op het Rokin liggen denk ik de meeste kansen bij het activeren van de plinten. Straks als er een metrostation is, dan komt er een plein met bomen, bankjes en een fonteintje dat deel uitmaakt van de rode loper. Het zou gaaf zijn als er veel meer leven ontstaat daar op plintniveau door terrasjes te maken, en interactie tussen binnen en buiten. Okee ik ga voor het compromis, 2-3-4 lijkt me prima met op de beganegrond horeca; en dan geen Duitse braadworsten niveau:booze: DickieS020 February 27th, 2012, 11:40 PM ik snap uberhaupt niet waarom mensen met de auto naar de binnenstad komen (minder validen buiten beschouwing gelaten) ... tegenwoordig kan je je aankoop toch ook laten leveren als het te zwaar en/of te groot is om het met het OV of fiets mee te nemen ... insulting-dutchman February 28th, 2012, 05:00 AM ik ben zo iemand die met de auto de stad in gaat. nog meer concurrentie voor een parkeerplek zie ik niet zitten. verder is de dam gewoon 'de dam!' en daar hoort een saturn gewoon niet thuis. zie je al amsterdammers pleiten in het haagse binnenstad topic voor een mega media markt op het plein? Sky HI February 28th, 2012, 09:11 AM ^^ Volgens mij heeft niemand gezegd dat er een Saturn moet komen in het paleis op de Dam (beetje gechargeerd). Bovendien is niet zo lang geleden een H&M op de Dam gekomen als kledingzaak voor het klootjesvolk. Waarom dan geen mediazaak voor het klootjesvolk. En P&C is ook niet bepaald een topzaak. Maar ik heb 't eigenlijk ook nooit over de Dam gehad, maar over het Rokin of het Damrak dus ik begrijp eigenlijk niet waar dat weer vandaan komt. Ipv zo'n shit C&A zou het m.i. niet verkeerd zijn. Het lijkt wel of ik het concept "Saturn" hier moet verdedigen, voor een groepje die er alles aan doet om het beproefde concept te demoniseren. Ik ben verder helemaal geen fan van de Saturn, maar vind het concept prima in een binnenstad passen zoals in vele steden. Bij voorkeur niet een heel groot filiaal en met een wat opgewaardeerd assortiment, bijv. meer op toeristen gericht zoals 'n hoger aanbod in foto/film camera's, tablets, MP3 spelers e.d.. Maar goed, ik stop met deze discussie. Ik ga lekker op vakantie. Toedeloe. Yv February 28th, 2012, 09:37 AM We verschillen gewoon van mening. Ik heb deze discussie ook eens gehad met het fenomeen Starbucks. Mij lijkt het prima dat her en der in het centrum dat soort buitenlandse concepten verschijnen. Maar dat mag ook een Vapiano zijn. Daarentegen zijn er ook wat "geite-wollen-sokken-types" op het forum en die willen alles authentiek houden. Laten we het daar maar bij houden inderdaad. Ik zie mijzelf zeker niet als conservatief, maar ik heb winkels als de mediamarkt erg laag zitten. Te veel Almere voor mij. Starbucks hier en daar in de stad zou ik juist weer zien zitten, die mix waardeer ik wel. @DocSoul, ik ben geen binnenstadondernemer, wel bewoner. Fijne vakantie. the runner March 14th, 2012, 07:18 PM Vanaf Noord gezien. http://img825.imageshack.us/img825/6302/14maart008.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/825/14maart008.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us) Spotter March 16th, 2012, 12:01 AM edit: correctie Ribarca March 16th, 2012, 08:16 AM Saturn zit denk ik prima op het Oosterdokseiland. Enorme hoeveelheid auto's zou ik mij niet druk om maken ivm Mediamarkt in Noord en Zuid-oost. Rokin zou ik minder enthousiast zijn, maar vooral vanwege de plint. Als ze op de 2-3-4 etage ofzo zouden zitten prima. Saturn hoort eigenlijk thuis in de Pijp aan de Ceintuurbaan. De electronica winkels kun je daar dan nog meer concentreren. Met de N-Z lijn ben je er in de toekomst ook zo. Het probleem is dat er geen grote panden zijn voor ze. Yv April 2nd, 2012, 02:21 PM Architectuur van de nieuwe economie Harm Tilman: Afgelopen donderdag was ik samen met Rob voor filmopnamen in Amsterdam. Dankzij Marlon waren we te gast bij Hannekes Boom. Dit is een restaurant met terras aan het water, dat op een vergeten maar centrale plek in Amsterdam ligt. http://www.dearchitect.nl/binaries/content/gallery/architect/blogs/2012/04/hannekes-boom_beeld.jpg/hannekes-boom_beeld.jpg/architectimage%3Alargethumbnail Hannekes Boom is een tijdelijk project dat de stad meer leefbaar en leuk maakt. Ze laat zien wat wij al enige tijd voorspellen, namelijk dat de stad niet meer gevormd wordt door “grands projets”, maar door kleine initiatieven die als expliciet doel een verbetering van de stedelijke omgeving hebben. Hannekes Boom is een succesverhaal. Ik sprak op het terras met Walter en Gijs, twee van de initiatiefnemers. Zij reppen zelf over de architectuur van de nieuwe economie. Zelfs na de derde prijsvraag die de gemeente uitschreef, lukte het niemand deze plek te ontwikkelen. Onder het genot van thee en koekjes gingen Walter en Gijs voor de bouw, en Mathan en Thomas voor de horeca aan de slag. Van tevoren hielden ze een sociale innovatiesafari in Amsterdam Oost. Het gebouw is prefab gemaakt uit gerecyclede bouwdelen en materialen en is afgelopen jaar op locatie in twee maanden in elkaar gezet. Hannekes Boom contrasteert sterk met de binnenstad waar alles af en bijna volmaakt is. Uitgangspunt was een plek te maken die niet voltooid is. Hannekes Boom is een ruimte voor improvisatie en dingen die op andere plekken niet mogelijk zijn. Tegenover de verkrampte binnenstad staat een open gebied. In Hannekes Boom is veel, zo niet alles, mogelijk. Initiatieven worden zeer gewaardeerd, dit in tegenstelling tot wat op andere terrassen de gewoonte is. Zowel banken als gemeente hebben niets bijgedragen. Een grote groep mensen heeft mee gefinancierd, door aandelen van € 1.000 te kopen. Voor deze € 1.000 kun je € 1.250 consumeren. Zo zijn zij optimaal betrokken bij het project. Hiermee is in korte tijd veel bekendheid en draagvlak gegenereerd. Het initiatief heeft bijna 7000 Facebook volgers die snel kunnen worden gemobiliseerd. De gemeente Amsterdam heeft deze kleinschalige manier van ontwikkelen nu tot beleid verklaard. Het bijzondere aan dit project is, dat het tot stand is gekomen zonder gemeentelijke subsidie, op korte termijn is uitgevoerd en op lange termijn een flinke verandering bewerkstelligt. Daarmee verschilt het sterk van de gesubsidieerde projecten die op dit moment in Rotterdam worden geïnitieerd. Deze lijken vooral de publieke participatie in grootschalige projecten te organiseren. Initiatieven als Hannekes Boom onderscheiden zich juist door hun sterke gerichtheid op een specifieke ‘community’ en op hun realistische inslag. Sleutel is dat je dingen voor elkaar dient te krijgen. Het doel is niet een te gek project te maken of in ieder geval is het dat niet alleen. Het gaat er tevens om iets te maken dat bewerkstelligt, ook al is het tijdelijk, hoe een plek werkt en hoe ze wordt gezien. Hamvraag is of dit voor herhaling vatbaar is of zelfs permanent kan worden gemaakt. Bron: deArchitect.nl (http://www.dearchitect.nl/blogs/2012/04/02/architectuur-nieuwe-economie.html) Wuppeltje April 2nd, 2012, 02:32 PM Was er laatst geweest. Erg leuk initiatief, had het rijkelijk laat door dat dit erbij was gekomen. EPA001 April 2nd, 2012, 03:35 PM ^^ Het klinkt ook als een leuk initiatief. :) Moet daar toch eens echt gaan kijken i.p.v. met de trein er even langs zoeven. ropniko April 2nd, 2012, 03:40 PM ^^ Het klinkt ook als een leuk initiatief. :) Moet daar toch eens echt gaan kijken i.p.v. met de trein er even langs zoeven.Zeker een aanrader in de zomer! heerlijk aan het water, gezellig druk en relaxte sfeer. En vanwege de ligging niet heel erg bekend bij toeristen. Glacius April 2nd, 2012, 06:10 PM Leuke plek op een leuke locatie, maar zodra je met het ongelooflijk arrogante personeel in aanraking komt besef je meteen weer dat je in Amsterdam bent. leperd April 2nd, 2012, 10:04 PM ik kom er al een tijdje, zo nu en dan. Vandaag ook weer. Personeel arrogant - eerder een beetje onkundig zou ik zeggen. Maar het blijft binnen de perken. Dutchal1942 April 9th, 2012, 02:49 PM Hier zijn de mensen al bezig het huis in te richten. http://farm8.staticflickr.com/7253/7060447943_ef605ebbca_b.jpg Binnen wordt hard gewerkt aan de afbouw. http://farm6.staticflickr.com/5444/7060448869_7930bfa6de_b.jpg Dit gedeelte lijkt maar niet op te schieten. [IMG]http://farm8.staticflickr.com/7275/7060449513_e66121155d_b.jpg Kennis vergaren. http://farm6.staticflickr.com/5463/7060459951_fcff7ee0d5_b.jpg We lopen even rond het conservatorium met de bouwput ervoor. http://farm8.staticflickr.com/7223/6914366370_f3d384a650_b.jpg http://farm6.staticflickr.com/5457/7060450811_7af2493075_b.jpg Het conservatorium wat nader bekeken. http://farm6.staticflickr.com/5197/7060459319_2fbae45b47_b.jpg http://farm8.staticflickr.com/7194/6914375144_a79787ea42_b.jpg Om het af te maken nog een paar foto's vanaf de overkant. http://farm6.staticflickr.com/5311/7060456497_43fe3d2844_b.jpg http://farm6.staticflickr.com/5232/7060453981_f64fb30fa3_b.jpg http://farm8.staticflickr.com/7257/7060456937_cea7c7a23e_b.jpg CitoyenNéerlandais April 9th, 2012, 04:30 PM Bedankt Dutchal1942 :) Wat een mooie architectuur hebben ze op dat eiland. Even offtopic: 1942 is toch niet je geboortejaar he? :) Dutchal1942 April 9th, 2012, 04:37 PM Bedankt Dutchal1942 :) Wat een mooie architectuur hebben ze op dat eiland. Even offtopic: 1942 is toch niet je geboortejaar he? :) yep:cheers: CitoyenNéerlandais April 9th, 2012, 04:39 PM Oke, anders vond ik het best bijzonder dat iemand van 70 op dit forum zat:) 1+2=3 April 9th, 2012, 04:55 PM Oke, anders vond ik het best bijzonder dat iemand van 70 op dit forum zat:) Had hij dan niet iets als 'inderdaad, dat is het niet' moeten zeggen? Denk dat hij bedoelt: het is wel mijn geboortejaar. (hmm misschien toch niet erg waarschijnlijk) Wuppeltje April 9th, 2012, 06:20 PM In het echt vond ik hem 10 jaar jonger aandoen. Dutchal1942 April 9th, 2012, 07:49 PM Beste jongelui, Geboren op 31dec 1942. Niet overdrijven.Geen 70 dus. Misschien lijk ik jonger omdat ik zo lang in het onderwijs heb gezeten. Gr. Ab CitoyenNéerlandais April 9th, 2012, 07:54 PM 69 Dus. Alvast gefeliciteerd met je zeventigste verjaardag:cheers::banana: Dutchal1942 April 9th, 2012, 10:06 PM 69 Dus. Alvast gefeliciteerd met je zeventigste verjaardag:cheers::banana: Goh Je kunt rekenen. Toch nog een beetje onderwijs gehad.:ohno: Duurt nog wel even die verjaardag. ab Dutchal1942 April 9th, 2012, 11:39 PM Had hij dan niet iets als 'inderdaad, dat is het niet' moeten zeggen? Denk dat hij bedoelt: het is wel mijn geboortejaar. (hmm misschien toch niet erg waarschijnlijk) Hoezo niet erg waarschijnlijk. Riekt naar leeftijdsdiscriminatie.:bash: en yep is toch gewoon ja!!!!! Plaas April 10th, 2012, 10:39 AM 't Zijn natuurlijk vooral de fijne collega's die je jong houden. En frisse zeelucht. :) Dutchal1942 April 10th, 2012, 01:22 PM 't Zijn natuurlijk vooral de fijne collega's die je jong houden. En frisse zeelucht. :) Die frisse zeelucht is voorbij nu ik in A'dam woon. Niet alleen de collega's hielden me jong, maar vooral de ll waarop ik mijn sarcasme:lol: kon botvieren.:banana: the runner April 17th, 2012, 12:24 AM 12 april 2012 Op donderdag 12 april zijn twee Blozers geplaatst op het lifthuisje boven de ingang van de ondergrondse fietsenstalling bij de Bibliotheek op het Oosterdoks (ODE) Eiland. In opdracht van de Dienst Infrastructuur Verkeer en Vervoer heeft IBA de technische ontwikkeling begeleid en de projectleiding verzorgd. De twee Blozers zijn het winnende resultaat van de prijsvraag ‘Kunstzinnige illuminatie', een kunstwerk dat duurzame energie tot uiting laat komen. De Blozers laden zichzelf overdag met energie op via de zonnecellen op hun rug. De opgewekte energie gaat vervolgens terug naar het voedingsnet zodat het verbruik van de energiezuinige led-verlichting volledig wordt gecompenseerd. http://i.imgur.com/x9Er5.png Tot leven 's Avonds komen de Blozers als het ware tot leven door het licht uit hun ogen dat heen en weer blikt, alsof eerst een oog opengaat en dan het andere. Het lijf van de Blozers licht 's avonds wit op; alsof ze gloeien. Wanneer een fietser afdaalt naar de stalling, krijgt het lijf een trage kleurrilling: de parkerende fietser wordt begroet met een blozing. De komende twee weken worden de Blozers getest en technisch afgemonteerd. Bron: www.iba.amsterdam.nl Oeg April 19th, 2012, 10:46 PM 19/4 http://img11.imageshack.us/img11/2483/oosterdokseiland194121v.jpg Saturn opent begin mei xlchris May 2nd, 2012, 11:26 AM Een... apart nieuwtje! 50 Cent deelt handtekeningen uit in Amsterdam Gepubliceerd op 01 mei 12, 11:40 Laatst bijgewerkt op 01 mei 12, 11:46 AMSTERDAM - 50 Cent is donderdag 3 mei in Amsterdam om handtekeningen uit te delen en te praten met de fans. De Amerikaanse rapper is tussen 15.00 en 18.00 uur op het Oosterdokseiland in de hoofdstad. Hij lanceert hier zijn eigen lijn koptelefoons. Mediagigant Saturn kondigt de komst van de beroemde artiest dinsdag aan. De keten opent in de nacht van 2 op 3 mei de deuren van de nieuwe vestiging op Oosterdokseiland. Hier worden de koptelefoons van SMS Audio, het bedrijf van 50 Cent, voor de Nederlandse markt gelanceerd. http://www.noordhollandsdagblad.nl/algemeen/cultuur/entertainment/article15414143.ece/50-Cent-deelt-handtekeningen-uit-in-Amsterdam kosimodo May 3rd, 2012, 11:05 AM ^^ nog geen stuiver waard! kon het niet laten Hoogloper May 3rd, 2012, 06:52 PM Dan heeft ie van minder dan een stuiver wel een kast van een huis kunnen kopen! Hoogloper May 5th, 2012, 06:05 PM Ben vanmiddag in de Saturn geweest en vraag me af wat behalve het blauwe vs rode thema nou het verschil is met een Mediamarkt, iemand? DocSoul May 5th, 2012, 06:26 PM Niets. Het is hetzelfde bedrijf. Hoogloper May 5th, 2012, 09:23 PM Dat was me al bekend maar wat is het nut van een andere naam als het concept verder exact hetzelfde is. Waarschijnlijk zitten er dan toch kleine verschillen tussen beide denk ik dan. Uiteindelijk wil ik als potentiele klant gewoon weten of er verschillen zitten qua prijzen, acties klantenkortingen enzovoort. DocSoul May 5th, 2012, 11:12 PM Volgens mij was het ooit een concurrent dat door MediaMarkt gekocht is en nu steeds meer op één lijn komt met MediaMarkt. the runner May 5th, 2012, 11:37 PM Beetje een oud artikel maar dit geeft wel het verschil tussen Saturn en Media Markt weer. Na het rode gevaar (Media Markt) uit Duitsland betrad vorige week een blauw gevaar de Nederlandse markt: Saturn. Beide dochters zijn van het Duitse Metro. Saturn vertoont veel overeenkomsten met Media Markt: is ook een prijsvechter en heeft ook een enorm aanbod aan tv’s, cd’s, mobieltjes, foto- en videoapparatuur. De eerste Saturn opent vandaag de deuren in winkelcentrum Zuidplein in Rotterdam. Voor 2010 telt Nederland zeker 25 elektronicasupermarkten, zoals Saturn zichzelf noemt. Pieter Haas heeft vanaf vandaag een dubbele pet op; directeur van rood én blauw. Hij wil het land volzetten met rode en blauwe winkels. Zijn strategie: een klant bezoekt gemiddeld 2,1 winkels voordat hij bijvoorbeeld een lcd-tv aanschaft. ,,In onze ideale wereld stapt hij eerst de Media Markt binnen en koopt dan bij Saturn. Of andersom.’’ Dus Media Markt creëert zijn eigen concurrent? Haas: ,,Nee, met twee labels in één bedrijf kun je een hoger marktaandeel scoren. De klant wil immers vergelijken. Ze houden niet van een te dominante partij. En dan speelt het gevoel: wie Media Markt een te schreeuwerige winkel vindt, zal Saturn misschien heel prettig vinden. De winkels zijn hetzelfde, maar tóch anders.’’ Bang voor omzetverlies is hij niet. ,,Straks haalt Media Markt misschien 95 procent omzet in plaats van 100, maar scoort Saturn 40 procent. Zo werkt het. Dat is de bewezen werking van meerdere merken in één bedrijf.’’ Maar wat is het verschil? ,,Media Markt oogt met die rode kleur agressiever, dominanter en is luidruchtiger met lage prijzen. Blauw is meer de kleur van de high-tech. Het oogt professioneler, als een moderne low-price-retailer. Veel rustiger dan Media Markt. De prijzen bij Saturn? Die zullen niet altijd lager zijn dan bij Media Markt. Wel vaak.’’ Voor de duidelijkheid: rood en blauw worden keiharde concurrenten. Klinkt erg ongeloofwaardig met één en dezelfde directeur. Haas: ,,De hoofddirectie heeft een gemeenschappelijke verantwoordelijkheid. Daarónder ligt echt alles uit elkaar. Aparte inkoop, verkoop, winkelmanagement, marketing. Er wordt onafhandelijk van elkaar onderhandeld met bijvoorbeeld Philips.’’ De ‘roden’ kunnen bij elkaar in de computer kijken, maar niet in het systeem van de blauwe. En andersom. ,,Het moeten serieuze concurrenten zijn. Als winkel A dezelfde aanbiedingen heeft als B, is die voor de consument geen alternatief. En daar gaat het juist om: we willen de consument keuze bieden.’’ Bron: AD.nl Го́голь May 12th, 2012, 06:34 PM Foto van nog geen tien jaar geleden, genomen op 15 maart 2003: http://www.waalseiland.nl/Vogelvlucht/images/2003%20-%20Oosterdok.jpg Dan is er sindsdien toch veel gebeurd! Hoogloper May 12th, 2012, 06:59 PM Leuke foto, het staat me niet bij dat het chinese restaurant daar toen ook al stond. Als je het zo bekijkt is er veel gebeurt maar de bouw van het gehele project had in maximaal 4 jaar toch wel afgerond kunnen zijn lijkt me. Het is natuurlijk in fases gebouwd. Го́голь May 12th, 2012, 07:14 PM ^^ Sea Palace ligt er al sinds 1984. Dutchal1942 May 18th, 2012, 11:16 PM http://farm8.staticflickr.com/7082/7223568366_819f309833_h.jpg http://farm8.staticflickr.com/7219/7223762266_6adcdb3623_h.jpg http://farm8.staticflickr.com/7218/7223761938_251c13d55a_h.jpg http://farm8.staticflickr.com/7235/7223761994_9ffb5f5383_h.jpg |