View Full Version : Rotterdam: Van der Takstraat
Capzilla July 13th, 2007, 01:42 PM Momenteel worden op het Noordeiland alle panden aan de zuidwestzijde van de Van Der Takstraat uitgekocht. Het gaat om de panden in het grijze blok. Weet iemand toevallig wat hier gaande is? Kan namelijk niets vinden bij het OBR. Lijkt me overigens zonde om hier te slopen voor nieuwbouw, maar als een heel blok opgekocht wordt lijkt me toch dat er wat bijzonders aan komt.
Gyz July 15th, 2007, 02:45 AM Dat hele (grijze) blok gaat plat, er gaan nog geruchten dat ze de gevels laten staan en de boel erachter opnieuw opbouwen (net als op Burg. Hoffmanplein). Dat schijnt De Nieuwe Unie tenminste aan enkele bewoners gemeld te hebben. Een artikel in het AD meldt helemaal niets daaromtrend:
Sloop dreigt voor Ons Blok op Noordereiland
ROTTERDAM - De dagen van 'Ons Blok' op het Noordereiland lijken geteld.
Het markante grijze appartementengebouw op de hoek van de Van der Takstraat en de Prins Hendrikkade wordt hoogstwaarschijnlijk gesloopt. Bij corporatie de Nieuwe Unie is een advies in de maak waarbij sloop de grootste kanshebber is.
Ons Blok stond al eerder op de nominatie voor sloop. Eigenaar de Nieuwe Unie kwam daar op terug omdat het besluit om het woonblok te slopen voor veel beroering zorgde. Nu lijkt het rechthoekige blok van grijze baksteen niet aan sloop te ontkomen omdat, volgens de woningcorporatie, de fundering en bouwkundige staat te wensen overlaat en de woningen niet meer aan de eisen van nu voldoen.
Dat het blok in een slechte staat verkeerd is wel duidelijk, dat het reddeloos is lijkt me onzin. Hoop dan ook dat ze iig van de gevels afblijven want het vormt wel de entree van het eiland.
Capzilla July 16th, 2007, 06:19 PM Thx. Inderdaad is het te hopen dat de gevels intact blijven, moderne laagbouw in Nederland kan ik doorgaans niet echt aantrekkelijk noemen.
Patrick Highrise July 16th, 2007, 09:23 PM iemand een foto?? verhelderd een hoop :)
Gyz July 16th, 2007, 11:58 PM http://img522.imageshack.us/img522/135/map00bighk4.jpg
bron foto's hieronder: http://www.mijndertknoot.nl/noordereiland (http://www.mijndertknoot.nl/noordereiland/index.html)
Van der Takstraat
http://img521.imageshack.us/img521/3929/ne156vandertakstraatqv7.jpg
Zijkant Burg.Hoffmanplein
http://img521.imageshack.us/img521/1504/ne154burgemeesterhoffmasu5.jpg
Achterzijde Tulpstraat
http://img487.imageshack.us/img487/6721/ne153tulpstraatta3.jpg
SkyBridge July 17th, 2007, 12:00 AM Wow, zonde! Sloop dan dat foeilelijke grijze commieblock op de oostpunt van het eiland.
Kruimel July 17th, 2007, 12:01 AM ^^ idd! Voorgevels laten staan! Aan de kant van de erasmus brug is een veel betere nieuw(/hoog) bouw locatie!
supercees July 17th, 2007, 09:32 AM Dit zou echt zonde zijn... wat Kruimel zegt... gevels laten staan!
Patrick Highrise July 17th, 2007, 06:55 PM Kijk dit laat al veel zien...om te behouden!!!
En idd dan beter dat vage moderne grijze blok helemaal op de punt weg dan dit.
Mooie oude gevels bij dit blok zou zwaar klote zijn als ze dit geheel zouden slopen. idd minimaal de gevels behouden!
nog dank voor de foto's om eea te verduidelijken! :okay:
ZeTaCy July 20th, 2007, 01:33 PM Dat eiland ligt er wel HEERLIJK bij om flink wat hoogbouw te plaatsen. Die commieblokken mogen idd vervangen worden door 200+ torens :D
Hopelijk lezen projectontwikkelaars dit en kan er over een paar jaar al plannen worden gemaakt.
SkyBridge July 20th, 2007, 02:02 PM Nou laten we dat nou maar niet doen, die laagbouw is een kwaliteit die je niet moet verstoren - een "oase" in de stad. Nog zat plek voor 200m+ in de binnenstad.
Gyz July 20th, 2007, 11:30 PM Dat eiland ligt er wel HEERLIJK bij om flink wat hoogbouw te plaatsen. Die commieblokken mogen idd vervangen worden door 200+ torens :D
Hopelijk lezen projectontwikkelaars dit en kan er over een paar jaar al plannen worden gemaakt.
echt niet :bash: :bash: :bash: mafkees. De hoogbouwplannen voor het Eiland zijn gelukkig in de '50 al gesneuveld. Wat dat betreft ben ik een echte NOMI (Not On My Island). Eromheen mag alles gebouwd worden maar niet erop!
Dat je 'commiblokjes' op het Antwerpse- en Prinsenhoofd (neem voor het gemak maar even aan dat je die bedoeld) niet de schoonheidsprijs verdienen ok, maar de rest van het eiland blijf je maar lekker met je tengels vanaf. Antwerpsehoofd is vrij recent gerestaureerd dus dat staat er nog wel wat jaren, Prinsenhoofd zou over een enkele jaren een mooie ontwikkellocatie zijn voor een laag maar hoogarchitectonisch gebouw. Het is wel allemaal particulier eigendom daar op de punt.
ZeTaCy July 21st, 2007, 01:38 PM Dacht dat dit een HOOGBOUW forum was. Blijkbaar zit ik op het verkeerde forum, want als er naast mijn flatje een toren van 200m werd gebouwd zou ik het toejuigen!
SkyBridge July 21st, 2007, 01:45 PM Er is ook nog zoiets als context
Bibelo July 21st, 2007, 11:58 PM Noordereiland is idd de 'woonoase'. Mooie sfeer, voorzichtig mee omspringen. Ik merk de laatste tijd dat er hier op het forum veel genuanceerder wordt gedacht dan alleen maar 'higher, higher!'; kwaliteit en context - zoals je mooi zegt Skybridge - zijn nog wel belangrijker, vooral op deze plekken.
birg July 22nd, 2007, 12:51 PM Idd geen hoogbouw op het Noordereiland, het is juist een van de weinige plekken waar, op de oost- en westpunt na, enkel historische bebouwing staat. Dat vind ik op zich ook een kwaliteit, die je zeker in een stad als Rotterdam zou moeten koesteren. Verder heeft het eiland op dit moment een goede bevolkingssamenstelling en functioneert het dus prima als aantrekkelijke woonomgeving in hartje stad. De mensen daar wegjagen met grote bouwprojecten zou dus een enorme fout zijn. Ik hoop dan ook dat ze minimaal de gevels van dat blok aan de Vd Takstraat zullen behouden, want die vind ik nog best mooi. Ik heb overigens nog liever dat ze gewoon het hele blok renoveren.
Dat dit een hoogbouwforum is en dat je dan maar elke toren moet toejuichen vind ik een stompzinnige redenatie. Die toren van ZeTaCy van 200 mtr heb ik liever dan maar helemaal niet als het de bedoeling zou zijn om hem op het eiland te zetten. Ondanks dat ben ik toch een liefhebber van hoogbouw, maar gelukkig wel eentje die wat genuanceerder denkt.
Skyscrapercitizen July 22nd, 2007, 12:57 PM Hoogbouw is inderdaad erg dom op deze plek. Noordereiland is zelfs de ideale plek om wat na-oorlogse bebouwing plat te gooien en te vervangen door goede retro, in de stijl van de rest van het eiland.
Over het blok waar het hier over gaat, inderdaad gevels laten staan, maar dan wel exclusief die lelijke dakopbouw!
ArchiPak July 23rd, 2007, 01:07 PM Ze mogen wat mij betreft wel wat woongebouwen met moderne/klassieke bouwstijlen neerzetten. Richting de Erasmusbrug staan er wat foeilelijke woongebouwen daar te verrotten.
EuroMaster July 23rd, 2007, 08:59 PM Ik juich dat wel ten zeerste toe. Panorama Dillenburg aan de overkant van de rivier is een voorbeeld van hoe het ook kan. De voordelen van zowel nieuwbouw als renovatie. Dat had men in Crooswijk ook zo gedaan mogen hebben van mij.
Ik zou dit forum ook liever willen ombouwen tot Stedenbouwforum. Hoogbouw is leuk, maar niet overal een succes. Ik ben dan ook blij dat men tegenwoordig ook het goede uit het verleden ziet. Niet alles wat nieuw is, is beter. Dit klinkt conservatief, maar is juist ruimdenkend. Los van dat feit is het belangrijk sommige gebieden hun 'ziel' te laten behouden en daarmee de lokale identiteit.
Ik hoop dat men ten minste de gevels laat staan en dat het dak wordt weggelaten. De gevels mogen in plaats van donkergrijs wel verschillende mediterrane kleuren krijgen. Oker, bordeauxrood en creme bijvoorbeeld zijn daarbij voorbeelden. Erg mooi gezicht met de witte speklagen die samen een contrast vormen. Daarmee behoud je de sfeer, terwijl je toch de buurt vanaf de straat een opfrisser geeft!
EuroMaster July 23rd, 2007, 09:10 PM dubbelpost
Brik July 23rd, 2007, 09:15 PM Ik neem aan dat er wel wat cultuur zit bij die corporatie......en ze dit laten staan..
EuroMaster July 23rd, 2007, 09:58 PM Over de van der Takstraat zelf:
Zijkant Burg.Hoffmanplein, mogelijke opfrisser huidige gevels met kleur ipv grijs. Ook contrast tussen witte kozijnen/spekstenen en tinten. Eigen idee voor behouden en oplappen gevels:
http://img516.imageshack.us/img516/4553/takstraatrotterdamiv1.png
ottooo July 25th, 2007, 09:40 PM ^^ Dat ziet er niet verkeerd uit.
Ik zou dit forum ook liever willen ombouwen tot Stedenbouwforum. Hoogbouw is leuk, maar niet overal een succes. Ik ben dan ook blij dat men tegenwoordig ook het goede uit het verleden ziet. Niet alles wat nieuw is, is beter. Dit klinkt conservatief, maar is juist ruimdenkend. Los van dat feit is het belangrijk sommige gebieden hun 'ziel' te laten behouden en daarmee de lokale identiteit.
Hier ben ik het 100% mee eens.
DannyH July 26th, 2007, 09:10 PM De witte 'lijsten' om de kleuren heen geven ook een leuk tintje en begrenzing per huis. Ik zou er zeker geen problemen mee hebben!
EuroMaster July 26th, 2007, 10:32 PM Met die 'lijsten' kun je ook mooi die regenpijpen wegwerken in een houten kader.
Ik ben wel benieuwd hoe dit blok er vroeger uit zag, want zo grijs lijkt me niet de oorspronkelijke kleur. Verder mag wat mij betreft dat lelijke dak er dus af, incluis de balkons.
Gyz July 27th, 2007, 04:37 PM ^^ Als het goed is moet dit het blok anno vorige eeuw zijn
http://img262.imageshack.us/img262/411/vandertakstraatvm0.jpg
EuroMaster July 28th, 2007, 11:55 AM Als het klopt zie je hier toevalligerwijs ook verschillende kleurtinten. Welke kleurtinten zijn niet te zien. ;)
Wel zie je hier mooi dat er toen toch nog dakopbouwtjes waren. Typische schoorsteentjes ook.
RMR® July 29th, 2007, 08:19 PM Wow, zonde! Sloop dan dat foeilelijke grijze commieblock op de oostpunt van het eiland.
Idd zonde.. Op de oostpunt vind ik (als enige locatie op het eiland) wel dat een toren mag komen in de vorm van Twisted met de draai van de rivier mee, lijkt me erg mooi.
EuroMaster July 29th, 2007, 10:08 PM Maar even voor de duidelijkheid. Wordt alles inclusief gevels gesloopt? Dit zou dus echt absurd zijn. Er lijkt een sloopgolf te zijn van oude panden, om er betonnen woondozen voor in de plaats te zetten. Crooswijk, wijk uit 1880 in Den Haag etc.
Dit zie ik liever op de oostpunt (Antwerpse Punt?):
referentie naar Panorama Dillenburg
2007:
http://www.noordereilandfoto.nl/images/pics/puntjesvanhetne/_MG_2891.jpg
>2010 ?:
http://rondavel.nl/cms/images/stories/Projecten/Dillenburg_Panorama.jpg
SkyBridge July 29th, 2007, 10:11 PM Dat zal goed verkopen ja, zoiets!
Alleen om Crooswijk nou 'oud' te noemen - dat kun je toch niet met bovenstaand plaatje of het te slopen pand op het Noordereiland vergelijken IMO
Gyz April 3rd, 2011, 10:54 PM Dat plan is toch afgeketst? Volgens mij had ik namelijk een tweet gelezen van Arno Bonte (GL) dat de panden opgeknapt gaan worden :)
Na deze post in het Kop van Feijenoord topic ben ik even op onderzoek uitgegaan en heb inderdaad een paar interessante artikelen gevonden. AL met al ziet het er beter uit voor dit blok al is er bij Woonstad verder helemaal niets over dit project te vinden.
Adviesaanvraag Woonstad Rotterdam (http://www.steenhuis-onderzoek.nl/2008/11/rotterdam-noorderialnd-cultuurhistorische-verkenning/) oktober 2008
‘ons blok’ noordereiland - rotterdam
Cultuurhistorisch onderzoek naar ‘Ons Blok’ op het Noordereiland.
Opdrachtgever: Woonstad Rotterdam. Start: oktober 2008. Samenwerking met Urban Fabric. Opdrachtnemer: Urban Fabric.
Het woonblok ‘Ons Blok’ tussen de Van der Takstraat – Burgemeester Hoffmanplein – Tulpstraat – Prins Hendrikkade op het Noordereiland is in bezit van Woonstad Rotterdam. De panden zijn gebouwd aan het eind van de negentiende eeuw. In de plinten bevinden zich voornamelijk winkels en kleine bedrijven, daarboven etagewoningen. Eind jaren zeventig werd besloten tot renovatie. Enkele panden in het bouwblok waren in particulier bezit, maar werden tijdens de renovatie aangekocht, zodat het bouwblok in zijn geheel is gerenoveerd. Bij deze renovatie is een grote verscheidenheid aan nieuwe woningtypes gerealiseerd, zodat de indeling van de panden sterk is gewijzigd.
In 2008 werd het Noordereiland aangewezen tot beschermd stadsgezicht.
Doel van dit onderzoek is om de cultuurhistorische waarde en betekenis van dit bouwblok in kaart te brengen en aanbevelingen te doen voor de voorgenomen herontwikkeling door Woonstad.
Cultuurhistorische verkenning SteenhuisMeurs (http://www.steenhuismeurs.nl/Producten/Cultuurhistorische_Verkenningen/project/24/_Ons_Blok_Rotterdam) 2009
Woonstad Rotterdam is in het bezit van ‘Ons Blok’, een negentiende-eeuws woonblok op het Noordereiland. In 2008 werd dit woonblok aangewezen als beschermd stadsgezicht. Het onderzoek van SteenhuisMeurs brengt de cultuurhistorische waarde en betekenis van het bouwblok in beeld en doet aanbevelingen ten aanzien van de voorgenomen herontwikkeling door Woonstad.
Het Noordereiland is een typische negentiende-eeuwse stadsuitbreiding met gesloten bouwblokken aan twee duidelijke assen. Tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn enkele bouwblokken op het eiland verwoest, ‘Ons Blok’ daarentegen, werd gespaard. In de jaren tachtig werd het blok tijdens een stadsvernieuwingsgolf gerenoveerd waarbij de gevels en plattegronden werden gewijzigd.
‘Ons Blok’ is samen met de Koninginnebrug, de Prins Hendrikkade en het blok op de andere hoek aan de Prins Hendrikkade, een ensemble van beeldbepalende en fraaie stedenbouwkundige elementen op het Noordereiland. In de plint bevinden zich winkel- en bedrijfsruimtes voorzien van gevels met grote, brede vensters en kozijnen met stijlen en regels. Tijdens de stadsvernieuwing zijn de oorspronkelijke architectonische detaillering en materialisering voor een deel veranderd: de compositie van de vensteropeningen in de gevels en de winkel- en bedrijfsruimtes in de plint zijn nog oorspronkelijk. Ramen en deuren zijn dikwijls vervangen voor exemplaren in aluminium, maar in de oorspronkelijke houten stelkozijnen. Bovendien zijn de oorspronkelijke kappen vervangen door dakdozen. De bedrijvige plint van de vier gevelwanden zijn enigszins sleets geworden.
Woonstad Rotterdam kan met een herontwikkeling de kans aangrijpen de plint en de erfenis van de stadsvernieuwingsgolf aan te pakken om zo het oorspronkelijke gevelbeeld weer terug te brengen en de bedrijvigheid in het blok vast te houden of te versterken. Het gevelbeeld kan verbeterd worden indien ook de relatie met de straat in ogenschouw genomen wordt bij de herontwikkeling.
Havenloods (http://www.deweekkrant.nl/pages.php?page=1521348) december 2010
FEIJENOORD - In het nieuwe bestemmingsplan voor het Noordereiland staat complex ‘Ons Blok’ gesloopt mag worden. Bewoners hebben zich hier heftig tegen verzet. Het complex staat op de hoek van de Van der Takstraat, bij de Koninginnebrug, en is twee jaar geleden aangewezen als beschermd stadsgezicht. Ook van de gemeenteraad van Rotterdam hoeft het verouderde complex niet weg. Zij wil dat eigenaar Woonstad dit negentiende-eeuwse woonblok energiezuinig gaat renoveren. Zo zou het complex bijvoorbeeld beter geïsoleerd kunnen worden. GroenLinks nam het initiatief tot behoud van het cultuurhistorische complex en kreeg daarvoor steun van de raad.
Uplander April 3rd, 2011, 11:13 PM ^^
Hier de link naar Groen Links (http://rotterdam.groenlinks.nl/node/58354). Bokhove wil dat Ons Blok energiepassief wordt gerenoveerd. ‘Dat betekent dat het gebouw zo goed wordt geïsoleerd, dat bewoners straks met hun eigen lichaamswarmte hun woning kunnen verwarmen.’ Op het Noordereiland staat al een complex dat ‘passief’ is opgeknapt. ‘De bewoners daar zijn zielsgelukkig met hun huis’, zegt Bokhove, ‘Door het tekort aan olie en gas rijzen de energieprijzen in de toekomst de pan uit en een gerenoveerd gebouw staat er minimaal nog vijftig jaar. Dan ben je blij als je energierekening laag blijft.'
Kinkel April 4th, 2011, 08:07 AM "ook van de gemeenteraad hoeft het complex niet weg";
Wat een slapte, zorg dan tenminste dat de gevel blijft staan.
jan 1968 April 4th, 2011, 04:18 PM Naast de gevels valt mij vooral op dat er allemaal volledig intacte authentieke winkelpuien in die panden zitten. Doodzonde als dat zou verdwijnen. Je zou het dan net zo ontzielen als de Oranjeboomstraat.
Brik April 16th, 2011, 02:27 PM Onbegrijpelijk dat de stad zo cultuurloos is, en deze panden niet blijven.
Skyscrapercitizen April 16th, 2011, 09:00 PM ^^
:nuts:
Gyz March 23rd, 2012, 05:45 PM Lange tijd geen nieuws maar van de week ging er een tweet de ronde dat Karakus in zou zijn voor "historische nieuwbouw", wat dat ook in mag houden ...
#wethouderKarakus is voorstander van historische nieuwbouw van #onsBlok
Dezz March 23rd, 2012, 07:02 PM Oké, dan ben ik dus sowieso tegen. Dat blok kan namelijk makkelijk gerenoveerd worden. Of zullen we hier weer een blunder a la Oranjeboomstraat toestaan?! Daarnaast is 'historische nieuwbouw' veelal smakeloos.
Bouwmaardoor March 23rd, 2012, 07:10 PM Historische nieuwbouw achter authentieke gevels zou ik wel prima vinden. Slopen zou wederom van de zotte zijn. Een tweede Oranjeboomstraat kunnen we niet gebruiken. Ik heb geen twitter maar zou het hiervoor misschien maar aan moeten maken.
Indus July 10th, 2012, 09:34 AM Sloop en de gevels repliceren is toch wel een optie. De fundering schijnt slecht te zijn. De eerste plannen waren ook om de boel te renoveren. Nieuwbouw is goedkoper. Ik denk dat het nog wel even zal duren tot er wat gebeurt.
En die coffeeshops mogen ze van mij wel sluiten.
Gyz July 10th, 2012, 04:04 PM Het laatste wat ik erover kon vinden was deze brief van College B&W (http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=%22ons+blok%22&source=web&cd=9&ved=0CF8QFjAI&url=http%3A%2F%2Fwww.bds.rotterdam.nl%2Fdsresource%3Fobjectid%3D216404&ei=8TP8T8yWEcjA8QOXkZysBw&usg=AFQjCNFMnwx7d4SkeyRBH0kBfnxVOAj9mg) uit februari 2012
Art Deco Style July 11th, 2012, 09:57 AM Waarom laten ze niet gewoon de voorgevel staan en slopen ze de rest als de fundering zo slecht is en bouwen ze er vervolgens een nieuw gebouw achter?
Ard Buijsen July 11th, 2012, 11:17 AM Waarom moet er zo nodig historiserend gebouwd worden bij nieuwbouw. Waarom niet met inachtneming van de karakters van het Noordereiland hedendaagse architectuur. Een soort van nep-oudbouw kennen we nu wel. Gaat meestal verkeerd.
Art Deco Style July 11th, 2012, 11:33 AM Daarom kun je ook beter de bestaande oude voorgevel behouden en er achter nieuwbouwen (als je toch het oude karakter wilt behouden) of zoals je zegt, gewoon nieuwbouw dat goed past in het karakter van de wijk.
Ard Buijsen July 11th, 2012, 11:36 AM Behoud gevel lijkt m uitgesloten tenzij de gemeente over de brug komt met bija 3 miljoen euro. Dat zie ik in deze tijd niet echt gebeuren.
Art Deco Style July 11th, 2012, 11:39 AM Is dat zo duur om een gevel te behouden?
Ard Buijsen July 11th, 2012, 11:48 AM kost als je het document leest ca. 2M euro (3 is een foutje van mij). Nieuwbouw levert een verlies op van 2M euro en behoud gevel 4M euro. Dat geld hebben ze niet (of er niet voor over) en dus verlangen ze van de gemeente een bijdrage als de gemeente de gevels wel wil behouden. Tel uit je winst...
Art Deco Style July 11th, 2012, 12:12 PM Helder, bedankt:)
Gyz July 11th, 2012, 02:06 PM Behoud gevel lijkt m uitgesloten tenzij de gemeente over de brug komt met bija 3 miljoen euro. Dat zie ik in deze tijd niet echt gebeuren.
Nee, die geven liever 4 milj uit aan een houten bruggetje ipv een van de weinige authentieke gedeeltes van de stad in hun waarde te laten. En wat nieuwbouw voor een verwoestend effect heeft gehad op het N.eiland kan je met eigen ogen aanschouwen wanneer je er een rondje over de kades loopt.
Aan de noordzijde van het Burg. Hoffmanplein heeft Woonstad decennia geleden trouwens wel de gevels in ere gelaten en erachter met voornamelijk trespa ;) de boel weer opgebouwd, triest dat ze dat beleid nu hebben losgelaten.
Gyz November 12th, 2012, 08:41 PM Donderdag 15 november, tussen 17:00 en 20:00 open informatie-avond in Villa Zebra omtrent Van der Takstraat (Ons Blok), Park naast Willemsbrug, Oomsgebouw, vergroening oost- en westpunt Noordereiland. Als ik tijd heb wip ik ook even binnen...
Indus December 10th, 2012, 02:46 PM Wat is nu de stand van zaken omtrent het blok aan de Tulpstraat? Het blok zou gesloopt worden. Er zijn al heel veel mensen uitverhuisd.
Gyz December 12th, 2012, 11:32 PM ^^ Sloopvergunning is reeds afgegeven, meer info hier (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1562982)
Stratosphere 2020 January 9th, 2013, 11:23 PM Ik heb net vernomen van een vriend die op het Noordereiland woont dat er aankomend zomer een stadsstrand komt op de kop van het Noordereiland richting Erasmusbrug. De bewoners zijn hierover geïnformeerd, en konden bezwaar maken. :)
Bouwmaardoor January 9th, 2013, 11:52 PM Zou eens tijd worden. Ik vraag me al jaren af waarom daar geen zomerhoreca staat pal in de zon. 'Prachtig' aan de overkant ligt minder gunstig maar is in de zomer ook altijd razend druk.
Eric Offereins January 10th, 2013, 12:10 AM mooie plek idd, alleen daar weinig horeca dichtbij het strand, daar moet je wel 1 of 2 tijdelijke tenten neer zetten.
Stratosphere 2020 January 10th, 2013, 12:12 AM mooie plek idd, alleen daar weinig horeca dichtbij het strand, daar moet je wel 1 of 2 tijdelijke tenten neer zetten.
Horeca tenten hadden ze ook toen de stads strand in het verleden aan de Boompjes zat.
Skyscrapercitizen January 10th, 2013, 11:22 AM Cool. En hopelijk een gewoon stadstrand waar je even een biertje kunt drinken. En niet zo'n popi buitenluchtclub wat het strand de laatste paar keer op het Leuvehoofd was want daar kwam je niet meer voor je lol...
Maar dat laatste lijkt me ook lastig er wonen hier mensen direct naast. Als het een normaal toegankelijk strand wordt ben ik er zeker te vinden. Prachtplek!
Eric Offereins January 10th, 2013, 01:22 PM Lawaaierige clubs hoef je idd niet te verwachten. Lekker relaxed genieten (ook van het uitzicht). :cool:
ifotografie January 10th, 2013, 03:20 PM Zou mooi zijn als de watertaxi daar dan een (tijdelijke) halte krijgt, waardoor het veel beter te bereiken is, afgezonderd van de fietsers onder ons.
LPP68 January 10th, 2013, 04:07 PM Het zal te kort dag zijn voor deze zomer, maar het zou denk ik een goed idee zijn om onder de Koningshaven een voetgangerstunnel naar Metro Wilhelminaplein aan te leggen, zodat de bewoners van het Noordereiland snel de metro kunnen pakken.
Nexxd January 10th, 2013, 05:25 PM Voor de aanleg van de metro is het westelijke puntje van het Noordereiland weggehaald. Als toendertijd meteen station Wilhelminaplein iets noordelijker was aangelegd had je op dat puntje een ingang van het metrostation kunnen hebben.
Een voetgangerstunneltje lijkt me een erg kostbare ingreep en niet heel erg zinvol gezien de plannen voor een tram over de Willemsbrug.
EPA001 January 11th, 2013, 02:32 AM ^^ Met die plannen wordt helaas voorlopig totaal geen haast gemaakt. :(
LPP68 January 11th, 2013, 10:14 PM Een voetgangerstunneltje lijkt me een erg kostbare ingreep en niet heel erg zinvol gezien de plannen voor een tram over de Willemsbrug.
Mwoah, de voet van de Willemsbrug is toch ruim 800m weg. En dan zit je in een tram, ipv in de metro. Bovendien is het ook een verbinding met de voorzieningen rond het Wilhelminaplein en op de pier.
Golda January 12th, 2013, 11:28 AM een mooie sierlijke brug voor langzaam verkeer misschien?
haalt alleen wel de charme van het eiland wat weg.
Bouwmaardoor January 12th, 2013, 07:57 PM ^^ Een voetgangersbrug haalt de charme weg? Mooie bruggen voegen toch juist charme toe? Wat met name de charme weghaalt is die 3 baans autoweg vanaf de Willemsbrug. Ik zie eerlijk gezegd niet hoe een sierlijke voetgangersbrug negatief uit kan pakken voor het eiland. Al is het dan wel een brug van niets naar iets. Daar moet wel iets aan gedaan worden.
Jan January 13th, 2013, 06:20 AM ...even een biertje pakken... Prachtplek!Eerst de metro naar zuid moeten nemen en vervolgens 20 minuten lopen noem ik niet "even". Zoveelste voorbeeld dat een mooie plek niet betekent dat het een goede plek is.
Nexxd January 13th, 2013, 09:34 AM ^met de fiets ben je er anders zo. En als je wel het OV neemt ga je natuurlijk niet de metro naar Wplein nemen, maar pak je de bus.
Ace January 13th, 2013, 11:23 PM ^^Mee eens. En als je niet al te veel bier drinkt, dan kun je nog in een rechte lijn blijven rijden ook. Zoveel verkeer rijdt er niet op het Noordereiland en al helemaal niet als je 'snachts (al dan niet bezopen) terugrijdt. Al is dat ook tegen de wet. Maar in principe moet die afstand voor jou geen probleem zijn Jan :cheers:
Voor mij wel. Ik moet van íets verder komen. Wat dat aangaat was het Leuvehoofd een beter optie geweest.
Maar qua locatie lijkt mij die plek harstikke leuk voor een stadsstrand. Al vind ik het eerlijk gezegd wel een beetje sneu voor de bewoners. Ik parkeerde m'n auto weleens daar, als ik een hardlooprondje bruggen ging doen en volgens mij is het niet het 'jongste' publiek, wat uitgerekend op die kop woont. Zal dus binnenkort wel bezwaren gaan regenen. We'll see...
Indus April 9th, 2013, 09:31 AM Wat is op dit moment de stand van zaken met betrekking tot het complex 'Ons Blok'?
Heel veel mensen zijn al uitverhuisd. Huurwoningen herontwikkelen voor huur moet toch geen probleem zijn. Er is genoeg vraag naar.
|
|