View Full Version : 0800 1545
Jan July 26th, 2007, 04:42 PM Net gebeld omdat ik het nummer van iemand van communicatie van GemeenteWerken even niet bij de hand had. Kreeg iemand aan de lijn die niet alleen nog nooit gehoord had van de afdeling communicatie van GemeenteWerken, maar mij ook wijs bleef maken dat zoiets niet bestaat. Niet de eerste keer trouwens dat je een kind aan de lijn krijgt dat alleen datgene weet wat er op het scherm staat. Iemand meer van dit soort zaligmakende voorbeelden van dit fijne algemene infonummer van de gemeente Rotterdam?
Eric Offereins July 26th, 2007, 07:13 PM Meer algemeen: e-mail maar eens iets naar info@...nl. 99 van de 100 keer hoor je er nooit iets meer van.
ZeTaCy July 26th, 2007, 09:43 PM @Jan
Ben je net op aarde gekomen? Altijd als ik in aanraking kom met de gemeente werkt het niet/nauwelijks of is het asociaal lang wachten!
Michiel July 26th, 2007, 09:45 PM Vorig jaar hadden ze nog nooit van het bouwputtenfestival gehoord.
Skyscrapercitizen July 27th, 2007, 07:05 PM Ik heb er alleen naar gebeld voor parkeervergunnig, nooit problemen mee gehad. Maar als het dus inderdaad zo slecht werkt is dat belachelijk.
Jan July 27th, 2007, 10:18 PM Diegene aan wie ik gisteren mijn verhaal kwijt moest ging er nog even op en over, die had ooit een vraag gesteld over een gebouw aan de Coolsingel toen hem gevraagd werd in welke deelgemeente dat ligt. Ben je dan van de pot gerukt als je zoiets durft te vragen?
railway stick July 27th, 2007, 10:28 PM Coolsingel. Ligt dus in de deelgemeente Marnehuizen.:lol:
Ach, gemeente-ambtenaren. Ik las net op Rijnmond dat er een meldpunt komt voor nutteloze ambtenaren bij de gemeente Rotterdam. We gaan even snel overschakelen.:lol:
Jan July 27th, 2007, 10:36 PM Ach, gemeente-ambtenaren.Nee hoor, gewoon een externe call center in een of andere lage lonen provincie waar scholiertjes achter een pc worden gezet om van een computerscherm voor te lezen. De Grote Grap is natuurlijk dat ze dat hele 'een-nummer-circus' hebben opgestart vanwege het 'een-concern-denken' en om het 'de klant' gemakkelijker te maken. Zal ze maandag eens bellen met de vraag wat het hoogste gebouw van Rotterdam is. Heel benieuwd waar de computer me naar toe stuurt.
ZeTaCy July 28th, 2007, 12:09 AM @jan
Of nog een betere. Waarom heeft Rotterdam geen historisch centrum?
ArchiPak July 28th, 2007, 05:44 PM @ jan, ben jij een architect?
Tweety July 28th, 2007, 05:56 PM Ik heb eens van iemand van de Roteb begrepen dat hun sociale-werkplaatsafdeling het personeel voor de gemeentelijke telefoondiensten levert. Dat zou al het een en ander kunnen verklaren.
Nieuwe Waas July 28th, 2007, 06:51 PM Ik heb wel goede ervaringen met die lijn op het gebied van o.a. parkeervergunning en vragen over gemeentebelastingen.
Overigens heb ik ruim een maand geleden een melding gemaakt van graffiti op ons portiek. Volgens de telefoniste is de doelstelling om binnen 3 werkdagen de graffiti te verwijderen. Helaas zijn er inmiddels 30 verstreken.
Liberty City July 28th, 2007, 07:00 PM Ik heb wel goede ervaringen met die lijn op het gebied van o.a. parkeervergunning en vragen over gemeentebelastingen.
Overigens heb ik ruim een maand geleden een melding gemaakt van graffiti op ons portiek. Volgens de telefoniste is de doelstelling om binnen 3 werkdagen de graffiti te verwijderen. Helaas zijn er inmiddels 30 verstreken.
Tja, als ze geld kunnen vangen zijn ze er natuurlijk snel bij.
airbreaker July 28th, 2007, 09:11 PM ..
Tweety July 28th, 2007, 09:22 PM ^^ Ik noem het zoals die kerel van de Roteb het zelf ook noemde. Het zal officieel vast anders heten, maar die naam ken ik niet. En nee, ik heb geen idee wat voor mensen er allemaal wel en niet een dergelijke baan hebben. Feit blijft dat er in zo'n sociale werkvoorziening relatief veel mensen werken die -laten we zeggen- niet extreem gemotiveerd zijn.
Jan July 28th, 2007, 09:29 PM ja ik kan me er iets bij voorstellen dat iemand in India niet echt weet of het centrum is of misschien deelgemeente Centrum??Een verklaring is niet altijd een excuus. Als ik met 'Rotterdam' bel en ik moet uitleggen waar de Coolsingel ligt dan vind ik dat vrij genant. Alsof je een bedrijf belt en men niet weet wie de directeur is. Helaas snappen sommige instanties niet dat de eerste die de telefoon opneemt ook het eerste contact van een buitenstaander met die organisatie is. Kun je wel een fantastische back office hebben, als je font office zuigt dan breng je nog niks binnen. Jammer genoeg zijn het vaak ook nog de laagst betaalde banen in zo'n organisatie. Vaak staat de klant daar nog onder in die hierarchie.
@ archipak: nee
bubbah July 29th, 2007, 02:27 PM men niet weet wie de directeur is
Waar gebeurd bij ons (gemeente R'dam):
"Hou je gemak joh, wie denk je wel dat je bent"?
"Ik ben de directeur....".
Nieuwe Waas July 29th, 2007, 02:56 PM Multi-bedrijven is een aantal jaar geleden opgedoekt en valt idd. tegenwoordig onder de Roteb. 't Lijkt me zeer sterk dat zij mensen voor 1545 leveren, iig. niet rechstreeks uit eigen bestand.
railway stick July 29th, 2007, 04:19 PM Gaan we hier een beetje de Sociale Werkvoorziening bashen? Dat kan toch nooit de bedoeling zijn. De meeste Werkvoorzieningen, zoals bij ons, vallen niet eens meer onder een gemeentelijke organisatie. Die werken geheel zelfstandig, zijn particulier én commercieel. Als zoiets als die bekende Multi-Bedrijven in Rotterdam nog onder de Roteb valt, lopen ze daar behoorlijk achter in my opinion.
Gelukkig ben ik woonachtig op planeet Fryslân, derde van links in ons zonnestelsel.:lol:
Patrick010 July 29th, 2007, 05:17 PM De agents van 0800-1545 werken voor HCN, een van de grootste call centerbedrijven van Nederland. Het kantoor is aan de Westblaak.
Eric Offereins July 30th, 2007, 10:03 PM Dan moeten ze toch minstens weten waar de Coolsingel is;)
Maar het geeft maar aan hoe je de bietenbrug op kan gaan als je op communicatie bezuinigt.
Nieuwe Waas August 1st, 2007, 07:03 PM Aan de andere kant is dit nummer niet bedoeld als een encyclopedie van Rotterdam. Als je wilt weten waar de A73 ligt, bel je ook niet met Postbus 51.
In het geval van het voorbeeld van Jan vind ik dat wel dat ze een optie tot navraag hadden moeten geven om vervolgens hem weer terug te bellen.
En Jan had, nadat hij via www.telefoongids.nl het nummer had gevonden, als eerzaam burger terug moeten bellen met het juiste nummer om zodoende de gemeentelijke dienstverlening voor ons allemaal te verbeteren.
Nieuwe Waas August 3rd, 2007, 08:52 PM Overigens heb ik ruim een maand geleden een melding gemaakt van graffiti op ons portiek. Volgens de telefoniste is de doelstelling om binnen 3 werkdagen de graffiti te verwijderen. Helaas zijn er inmiddels 30 verstreken.Afgelopen week is het verwijderd. Dus bij deze een plus voor de gemeente.
ZeTaCy August 3rd, 2007, 09:30 PM ^^
Als ze het idd binnen 3 dagen zouden doen dan raken de graffiti spuiters ontmoedigd en dan kan je makkelijker zorgen dat je straten schoon blijven! Kijk maar eens in dat draadje over NYC's burgemeerster Bloomberg.
Jan September 11th, 2007, 01:58 PM De trien die ik net aan de lijn kreeg had nog nooit gehoord van het Ontwikkelingsbedrijf Rotterdam of het OBR en kon me dus ook niet doorverbinden. Zo zout krijg je ze niet gauw...
:)dorp September 11th, 2007, 02:26 PM U zoket het OBR? U bedoelt de openbare bibliotheek Rotterdam? Momentje, ik zal u even doorverbinden...
Nieuwe Waas August 25th, 2008, 02:30 PM Bron: AD (http://www.ad.nl/rotterdam/stad/2555034/Gemeentelijn_onder_vuur.html)
ROTTERDAM - De telefonische bereikbaarheid van de gemeente Rotterdam laat te wensen over.
Bellers die het algemene nummer van de gemeente bellen (0800-1545) om te spreken met leden van de gemeenteraad of raadsfracties, komen lang niet altijd op de juiste plek terecht. Ook zijn er gevallen bekend dat mensen onbeschoft zijn behandeld.
De Rotterdamse fractie van de PvdA eist nu duidelijkheid van het college van burgemeester en wethouders over de werkwijze van het callcenter. Raadslid Ronald Motta: „Of je moet zeggen dat via dit nummer alle onderdelen van de gemeente zijn te bereiken, dus ook de raadsleden, of je moet zeggen dat het nummer alleen voor dit en dat is te bellen. In dat laatste geval krijg je weer een hele lijst met telefoonnummers van de gemeente.’’ De PvdA’er bracht het functioneren van de lijn al eerder onder de aandacht van wethouder Baljeu.
Er zijn signalen dat niet iedereen netjes wordt behandeld. In sommige gevallen gooide een medewerker van het callcenter zelfs de hoorn erop. Motta: „Ik kreeg een klacht van een vrouw die aanhield dat ze een raadslid wilde spreken. Zij werd niet netjes behandeld. Dat kan sowieso niet. Rotterdammers moeten keurig netjes te woord worden gestaan.’’
Afhankelijk van de antwoorden die Motta van het college krijgt, wil de PvdA’er het onderwerp agenderen in een raadscommissie. „Dan zullen we zeker meer aan de orde stellen en andere klachten over het servicenummer erbij betrekken.’’ Mogelijk moet het hele systeem op de schop.
Het gratis nummer 0800-1545 werd in 2005 ingesteld om de service te vergroten. Rotterdammers kunnen er terecht met allerlei vragen en klachten over de gemeente en worden direct doorverbonden. De ombudsman meldde enkele maanden na het opstarten van het nummer dat veel mensen niet of verkeerd werden doorverbonden. Vorig jaar signaleerde het Burgerpanel Rotterdam dat ruim de helft van de Rotterdammers het telefoonnummer van de gemeente niet kent.
Ik blijf zo'n centraal nummer een goed idee vinden. Jammer van de uitvoer.
Laatst had ik een vraag over werkzaamheden in de straat. Normaal zou ik gewoon de gemeentewerf bellen, maar ik besloot netjes dit nummer te bellen. Vervolgens werd ik 6x doorverbonden, moest ik dus 6x mijn vraag opnieuw stellen, tot ik weer bij 0800-1545 was. Gelukkig ging deze medewerker er persoonlijk achteraan, uiteraard na mijn verhaal over het doorverbinden.
De juiste instantie was idd. de gemeentewerf en hier werd ik dan ook naar doorgeschakeld.
wolkenbestormer August 25th, 2008, 03:14 PM ^^
De bemanning (bevrouwing) van de telefonisten zijn clienten van de sociale dienst die met een korte cursus dus achter de centrale worden gezet. Daar zullen ongetwijfeld wel bepaalde figuren tussen zitten die op zo'n manier reageren dat het niet vreemd is dat ze ergens anders niet aan de bak komen :lol:
Jan August 25th, 2008, 03:35 PM Heb zelf weinig goede ervaringen met dat nummer. Heb ooit eens zo'n voorleesuitzendkracht moeten uitleggen dat de Coolsingel onder deelgebied 'centrum' valt. Feitelijk ben je in gesprek met een pratende computer. Als die het antwoord niet weet, dan ben je meestal snel klaar. Aan de andere kant wil ik het best voor de lui opnemen in geval er zo'n onbeschofte beller tussen zit. Sommigen denken echt dat ze alles kunnen flikken wanneer ze 'de gemeente' aan de lijn krijgen. Fatsoen moet wel van twee kanten komen.
Capzilla August 25th, 2008, 04:34 PM Laatste keer dat ik belde was voor het ophalen van grof vuil, dat werkte prima.
Of het één nummer is voor de gemeente of 100 maakt me niet zo veel uit. Leuk dat ik het uit mijn hoofd ken, maar compleet overbodig sinds de adresboeken van mobiele telefoons praktisch ongelimiteerd groot zijn.
Alhoewel, 100 contacten Rotterdam Dit en Rotterdam Dat is ook niet echt nuttig. Vier voor één instantie is het meeste wat ik heb momenteel: Postbank (info, SMS saldo, creditcard en internationale nummer).
Maar dat daar mensen werken die niet weten waar de Coolsingel is, dat is wel vermakelijk. :)
|
|