View Full Version : Waar kan er nog een torentje bijgebouwd worden ?

De Snor
September 3rd, 2007, 09:13 PM
De huidige boom in Rotterdam houdt aan maar waar zou jij nog graag een torentje zien gebouwd worden in de stad?

Ik wacht al decennia op het braakliggend gedeelte tussen de Coolhaven en Dijkzigt om daar een woontoren te zien...

Nexxd
September 3rd, 2007, 10:19 PM
Niet zozeer in de stad, maar bij Zuidplein zijn nog wat leuke plekken om torens te bouwen, o.a. waar nu de Kwik-fit zit.

Skyscrapercitizen
September 4th, 2007, 08:37 AM
@ De Snor

Daar zal inderdaad ooit wel iets komen.

Maar er is ook nog plek zat midden in de stad, waar ik ze voorlopig het liefste zie. Lijnbaangebied moet veel meer programma krijgen.

Ramonx2
September 4th, 2007, 10:01 AM
Naast Het Park (Euromast) aan de westerkade, bij Vopak zou nog best wat leuks gebouwd mogen worden, evenals aan Eendrachtsplein.

Ook op Rotterdam Zuid mag wel op sommige plaatsen de hoogte in gegaan worden zoals een mooi torentje op Katendrecht, of wat te denken van een Ahoytoren?"

Op de Feijenoordkade mag trouwens ook wel wat leuks gebouwd worden, een toren misschien juist liever niet, maar toch bizar dat op deze grond met zo'n uitzicht, zulke flatjes staan...

Liberty City
September 4th, 2007, 10:54 AM
CS gebied (met name ten westen van het CS) aan het Weena (tot en met waar nu Railz Miniworld) gevestigd is. Zou een uitbreiding kunnen zijn voor kantoren.

In de toekomst in het Lijnbaangebied nog een aantal torentjes.

Illegal_Alien
September 4th, 2007, 07:42 PM
Het gedeelte bij (ex-)Station Hofplein. En de lijnbaanflats een flinke face-lift inclusief paar mooie woontorens. (Is al in de planning.) (Jammer dat je de Beurs niet beetje kan optoppen.)

Eric E
September 4th, 2007, 09:56 PM
Het centrum is absoluut the place to be als het gaat om invulling met nieuwe torens.

Maar wat mij betreft is verdichting met torens in het centrum het beste mogelijk op de volgende locaties:
* CS gebied (Delfste straat, Kruisplein)
* Lijnbaangebied
* Blaak en Westblaak (in potentie de mooiste avenues voor hoogbouw!!)
* De drie vingers van het wijnhaveneiland zijn prachtige plekken voor drie markante woontorens.
* Gebied rond de Coolse Poort, Jungerhans en ABN Amro is een mooie plek voor cluster van drie of 4 mooie torens!
* Op de kop van het Noordereiland (Tropicanazijde) zou ik een mooie woontoren wel kunnen waarderen.

Hofpleingebied ben ik nog niet echt kapot van als locatie voor hoogbouw.

Racingfreak
September 6th, 2007, 07:20 PM
Bij Prins Alexander, vlak bij de Pegasustoren.

ZeTaCy
September 8th, 2007, 03:10 PM
Blaak en het weena zie ik nog wel wat voller worden in de toekomst en met de komst van een 3de brug zal het wat meer naar het oosten groeien die hoogbouw gekte :lol: