View Full Version : Kennedytoren

dennol
July 29th, 2003, 12:24 AM
Een paar foto's van deze 83m hoge toren, die nog steeds in aanbouw is. Toekomstige foto's/updates kunnen in dit topic (het oude Kennedytoren topic is nadat er maandenlang niet in gepost is inmiddels verwijderd) :)

http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=225990

http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=225987

http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=225995

http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=225979

doorkijkje:

http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=225971

Wisma
July 29th, 2003, 08:04 AM
Goh ik dacht dat deze al maanden klaar was. Dan zijn ze dus al die maanden aan het interieur bezig geweest?.

Hij oogt niet zo hoog.

Tobi
July 29th, 2003, 09:37 AM
Hahaha; die Dennol. Ik dacht gisteren nog toen ik langs de KT reed: '' Dat topic nog maar eens omhoog halen " Maargoed...
Hij zit nu helemaal dicht ja en is bijna klaar. Toch is ie nog steeds behoorlijk transparant. Voor de inrichting hebben ze duidelijk veel lichte materialen gebruikt. Ook de verlichting van binnen is erg mooi. Ik hoop dat die vaak aan blijft... Wat overigens ook erg fraai is aan de toren is dat 'ie vaak de kleur van de lucht aanneemt. Als de zon ondergaat in de zomer is de toren helemaal rood/roze. Echt een prachtig gezicht... :)

crane freak
July 29th, 2003, 10:20 AM
Alright dennol! :) Het doorkijkje op de laatste foto ziet er ook goed uit. Bedankt voor het heropenen van het topic, ik was hem laatst ook al aan het zoeken.

Deventer Up
July 29th, 2003, 10:46 AM
De foto's zijn goed maar het gebouw vind ik best lelijk !

Dutchman
July 31st, 2003, 05:45 PM
Een hele tijd geleden had ik een heel mooi beeld van de Kennedytoren vanaf het TU terrein. Het was met ondergaande zon en de oranje gloed weerspiegelde tegen de linkerzijde. Het inwendige van de rest van de toren was precies te zien in het licht van de ondergaande zon. Erg mooi, maar ik had natuurlijk mijn camera niet bij me. :wallbash:

Het zal even wachten zijn tot de herfst voor ik weer zo'n schouwspel kan fotograferen denk ik.

airbreaker
July 31st, 2003, 10:58 PM
Originally posted by Wisma

Goh ik dacht dat deze al maanden klaar was. Dan zijn ze dus al die maanden aan het interieur bezig geweest?.

vrijdag 4 juli was er nog een ongelukje gebeurd in een liftschacht.
Iets met leidingen van koper die naar beneden gevallen waren tijdens het monteren er van.

Wat ik begrepen had, geen ernstig gewonden en geen vemelding in de dagbladen, wel de werknemers die hier mee bezig waren vlug naar huis gestuurd?

Kruikenparadijs
July 31st, 2003, 11:01 PM
Kweetnie wat ik van dit ding moet denken. Ontwerp is zeker origineel, maar van voor vind ik em er niet uit zien. Daarentegen ziet hij er vanaf het station weer erg indrukwekkend en mooi uit.

ChrissyBreda
July 31st, 2003, 11:07 PM
Heb dit gebouw tijdens mijn stage periode in Helmond ontwikkeld zien worden.......ging aardig snel omhoog........de verdere afwikkeling is redelijk traag gegaan volgens mij.

Wat overigens wel grappig was dat ik na een keertje stappen in Eindhoven de volgende dag niet met de trein huiswaarts kon keren....dit ivm met een zware storm waardoor er geen treinen reden (ergens eind vorig jaar ofzo). Je hoorde echt een machtig zwaar geluid door de deze toren galmen omdat deze nog geen ramen had.

Ach ik moet af en toe ook wat onzinnigs posten ;)

BetonKopf
July 31st, 2003, 11:24 PM
Wat ook gaaf is, is als je op het eind van spoor 6 staat te wachten en je ziet mensen die niet vaak in E-town komen zo wijzen naar die schuine hoek omdat ze dan vaak denken dat het gebouw scheef staat! :rotf: :rotf:

flex
July 31st, 2003, 11:35 PM
ik heb de bouw helemaal op de voet gevolgd toen ik in eindhoven op school zat en ik kon elke dag vanaf spoor 6(waar de trein naar tilburg vertrekt)zien hoe de toren steeds verder de lucht in ging.

BetonKopf
July 31st, 2003, 11:47 PM
http://www.dse.nl/~beton/DSC00558.jpg

:|

Rotterdam
August 1st, 2003, 03:28 AM
Ik vind hem wel strak ja.

Woensel West
August 1st, 2003, 02:10 PM
Mooie foto's Dennol!
De Kennedytoren is echt mooi geworden. Ik zag hem vannacht nog en toen was er nog licht aan, dat is wel mooi om te zien. Ik hoop dat als hij straks in gebruik is ook nog 's nachts verlicht is.

HvM
August 4th, 2003, 08:47 AM
Deze toren is straks een echte aanwinst voor de verdere ontwikkeling van het stationsgebied. Ik blijf hem het mooist vinden vanaf het Septemberplein.

Winus
August 7th, 2003, 05:29 PM
Ah, de lift is eindelijk weg. Mooi! :cheers:

Sebastiaan Jansen
August 7th, 2003, 09:44 PM
Wat cool om dit weer eens terug te zien! Als je een half jaar in Namibie hebt gezeten en zeeeer weinig internet hebt kunnen "besurfen" vind ik het best leuk te zien dat hij nu al bijna (of bijna helemaal) af is! Super gebouw geworden! Kon toen helaas niet mee naar de excursie van de toren (mede omdat ik zeer druk was met de voorbereidingen van mijn stage in Namibie) maar vind hem zeer geslaagd!:D :D :cool:

Winus
August 8th, 2003, 03:19 PM
Ik vond in Wenen nog een klein broertje van deze knakker:
http://www.student.tue.nl/N/E.M.Scholten/vienna-pics/493%202003-08-05%20City%20images.jpg

HvM
August 10th, 2003, 11:51 AM
@Winus,
Dit broertje had leuker gestaan langs de Kennedytoren dan wat er nu is gebouwd.:D

Winus
September 14th, 2003, 12:37 PM
Gisteren brandde er op een aantal verdiepingen licht.
http://www.student.tue.nl/n/e.m.scholten/kennedytoren.jpg

Tobi
September 14th, 2003, 12:42 PM
Ja; ik zag het afgelopen week ook. Erg fraai als de lichten in de toren aan staan. Doet me een beetje denken aan 'Vertigo by night' als al die ijverige TU-studenten nog hard aan het werk zijn...;). Als straks de toren in gebruik is en het wordt weer vroeg donker, dan kan deze jongen nog wel eens hele fraaie plaatjes opleveren. :)

BetonKopf
September 14th, 2003, 03:47 PM
Je ziet dan (niet op de foto maar in het echt) ook, als je een beetje goed kijkt, de blauwe geverfde stalen constructie elementen terug... :yes:

HvM
September 15th, 2003, 09:11 PM
Mooi, mooi!! dat is het mooie van een toren, s 'avonds heb je een grote massa met verlichting. :applause:

HvM
September 15th, 2003, 09:12 PM
[QUOTE][SIZE=1]Originally posted by HvM

Mooi, mooi!! dat is het mooie van een toren, s 'avonds heb je een grote massa met verlichting. :applause:

Woensel West
September 16th, 2003, 03:56 PM
@HvM:
Eigenlijk zou jij een quote-verbod moeten krijgen ;)

Maar zonder gekheid, ik vind hem wel mooi geworden, alleen jammer dat je de stalen elementen niet meer zo goed ziet als bij de bouw.

HvM
September 16th, 2003, 06:03 PM
@WW , Kweet ut. Gemak dient de mens.:cool:

Balleke
September 16th, 2003, 07:21 PM
echt vet dat die verlicht wordt maar ik zag afgelopen zaterdag na de wedtrijd van psv nog geen verlichting

Skyscrapercitizen
September 16th, 2003, 07:49 PM
Deze toren is echt mooi geworden, 1 van mijn favoriete midrises van NL. Zal binnenkort nog eens gaan kijken hoe het gebied geworden is. Is de buitenruimte al af?

Winus
September 16th, 2003, 08:57 PM
@Tim, nee daar staan nog allemaal bouwketen

caspervc
October 14th, 2003, 01:38 PM
http://www.student.tue.nl/n/c.v.calsteren/ehv/ehv02.jpg

http://www.student.tue.nl/n/c.v.calsteren/ehv/ehv08.jpg

http://www.student.tue.nl/n/c.v.calsteren/ehv/ehv10.jpg

ik heb ze ook al ergens anders geplaatst, maar deze foto's horen natuurlijk nog in dit topic
Hij is bijna af! en vet! vooral 's nachts!

Casper

Woensel West
October 14th, 2003, 03:14 PM
Mooie foto's Casper!
Het valt me op dat je de stalen constructie 's nachts beter ziet dan overdag door al dat licht. Ik hoop maar dat als hij eenmaal in gebruik is niet alle lichten om 17.30 uit zijn. Of dat ze op de bovenste verdieping of op het dak een mooi lichtornament plaatsen.

Wisma
October 14th, 2003, 03:19 PM
Welk bedrijf gaat de toren eigenlijk huren?

caspervc
October 14th, 2003, 03:28 PM
ik weet niet, misschien kan ik er wel achter komen vrijdag, met de hhf meeting in ehv. Bezoekje aan de toren staat gepland

casper

flex
October 14th, 2003, 04:39 PM
komt daar niet iets als de vgz want die hebben hun kantoor daar toch ook aan de voet.?

dennol
October 14th, 2003, 04:48 PM

In ieder geval CMG. Daarnaast zijn er nog een paar andere bedrijven die kantoorruimte gehuurd hebben in de toren, maar ik weet uit mijn hoofd niet welke. Een groot deel van de toren is volgens mij nog niet verhuurd.

EFKA
October 14th, 2003, 09:40 PM
Mooie pics! Een topper!

Winus
October 14th, 2003, 11:46 PM
Originally posted by dennol
Een groot deel van de toren is volgens mij nog niet verhuurd. Op de webpagina van de Kennedytoren (http://www.officegallery.nl/officegallery/kennedytoren/layout_ratio_ie.htm) is te zien dat de 12e t/m de 20e verhuurd zijn. Ongeveer de helft van het vloeroppervlak is verhuurd.

Mooie pics btw, vanaf het busstation is ie wel erg dominant aanwezig. :)

Stokkie
October 15th, 2003, 09:42 AM

Tot nu:
al genoemd: CMG, VGZ

Nieuw:
VROM... en de studievereniging THOR had hun naam met stickers op het bord geplakt.

Tobi
October 15th, 2003, 06:48 PM
's Nachts verruit het lekkerste! Mooie pics! :righton:

caspervc
October 15th, 2003, 10:31 PM
zeker wel
ik denk dat deze topic nu dicht kan.. de kennedey is in principe af toch?

caps

-nannou-->
October 17th, 2003, 11:07 AM
afgelopen weken zijn ze volgens mij een beetje aan het klooien met die lampen zo brandde ze eind vorige week in de vorm van een Kruis, een zeg maar drie D kruis erg mooi als iemand met een camera dat s'avonds ziet leg het dan vast met kerst kan hier leuk iets mee gedaan worden denk ik zo.

Voor mij het liefst geen reclame aan de toren zo steriel en kaal houden aub

Winus
October 20th, 2003, 11:03 PM
@Casper, nog 1tje dan
http://www.student.tue.nl/n/e.m.scholten/kennedytoren-avond2003-09-17.jpg

airbreaker
October 23rd, 2003, 08:33 PM
De Kennedytoren is klaar, maar blijft voorlopig akelig leeg. Het prestigieuze complex achter het Eindhovense station zucht onder de zwakke kantorenmarkt. Van het volgende week op te leveren torengebouw zelf zijn de bovenste tien verdiepingen voor tien jaar verhuurd aan Logica CMG, maar het gefuseerde automatiseringsbedrijf zal er niet in trekken.

Na de fusie is besloten om de vestiging aan de Eindhovense Luchthavenweg te handhaven. Logica CMG zoekt een onderhuurder, maar heeft die volgens een woordvoerster nog niet gevonden.
Van de belendende gebouwen die tot het complex behoren, heeft de ontwikkelings- en bouwcombinatie van Heijmans en Hurks het 6.000 vierkante meter tellende pand aan de zijde van de Fellenoord verkocht aan De Lage Landen. Dit gebouw is gehuurd door het ministerie van Vrom en zorgverzekeraar VGZ.

bron: uit het Eindhovens Dagblad van donderdag 23-10-2003

dennol
October 23rd, 2003, 09:21 PM
Dat wist ik niet. Ik heb altijd gedacht dat CMG de bovenste tien verdiepingen zou betrekken. Met de huidige kantorenmarkt in Eindhoven lijkt het mij dat de toren voorlopig nog wel even leeg zal blijven staan. Beetje triest. :(

lighttown
January 24th, 2004, 11:06 AM
Uit het Eindhovens Dagblad van zaterdag 24 januari 2004:

Vrij uitzicht op 'nieuw' Kennedyplein

Zaterdag 24 januari, EINDHOVEN - De ruimte is al geschapen nu de gestapelde bouwketen voor de Kennedy Business Toren zijn weggehaald. De inrichting van het 'stedelijk maaiveld' van het Kennedy Business Center (KBC) is de volgende stap naar een nieuw Kennedyplein.

In de loop van april of mei wordt het plein en de wandelroute tussen de gebouwen van het KBC in de richting het TU/e-terrein onder handen genomen, zo is de verwachting van KBC-project-directeur B. Schreuder, werkzaam bij ontwikkelaar Hurks. 'De bestrating die er nu ligt is van tijdelijke aard.'
De inrichting van de openbare ruimte krijgt 'warme tinten', aldus Schreuder, ter compensatie van de koele groene, blauwe en grijze tinten van het KBC. De zeventien windhengels, zes meter hoge masten die met de wind mee bewegen, krijgen aan de uiteinden lampjes die 'dansen in de wind', zo heeft de landschapsarchitect Huub Juurlink bedacht.
'Heel veel onderdelen, de masten en het beton, worden nu al prefab gemaakt', aldus Schreuder. 'Ik schat in dat het daardoor in een maand tijd kan worden aangelegd.'

Voorzichtig

De gemeente Eindhoven is voorzichtiger met plannen en hoopt dat het plein 'voor de zomer' klaar zal zijn. 'Het college van B en W moet nog de goedkeuring geven aan de financiering van het plein. Dat gebeurt waarschijnlijk begin februari', aldus een woordvoerster van de gemeente Eindhoven. 'Pas daarna kan worden begonnen.'
De inrichting van de wandelroute en het plein gaat ongeveer vier miljoen euro kosten, bijeengebracht door de gemeente Eindhoven en de betrokken projectontwikkelaars Hurks en Heijmans/IBC. Ongeveer 1,4 miljoen daarvan is Europese subsidie.

Logica CMG

In de - in november voltooide - Kennedytoren trekt volgende maand overigens de eerste bewoner in, het ITC-bedrijf Logica CMG. Zij hebben de negen bovenste verdiepingen gehuurd. De onderhandelingen met een exploitant voor de vergaderruimtes, restaurant en andere faciliteiten - op de begane grond en eerste verdieping - zijn 'nagenoeg rond' aldus Schreuder. Daarmee heeft Hurks nog ongeveer de helft van de toren te huur staan.

Gaat CMG dus toch in de toren? Nou ja, ik ben blij dat de toren alvast voor de helft gevuld is.

Woensel West
January 24th, 2004, 12:39 PM
Goed nieuws. Ook leuk natuurlijk dat die keten eindelijk weg zijn en dat ze het plein een beetje aantrekkelijk gaan maken. Dat wordt dan een hele mooie entree voor de reizigers naar de TU/e vanaf het station. Eerst het Kennedyplein en dan het nieuwe limbopad met kennispoort erlangs. Enige minpunt is de kruising Kennedylaan-Dorgelolaan.

HvM
January 24th, 2004, 08:05 PM
Eindelijk gaat het dan gebeuren. De eerste bewoners gaan erin en dan maar hopen dat de toren snel vol komt. Kunnen we beginnen met een volgende op de Fellenoord :colgate:

dennol
February 11th, 2004, 12:03 AM
Nog een paar foto's:

http://members.lycos.nl/dennol/hpbimg/04_02_kennedytoren_breed1.JPG

http://members.lycos.nl/dennol/hpbimg/04_02_kennedytoren_smal1.JPG

http://members.lycos.nl/dennol/hpbimg/04_02_kennedytoren_smal2.JPG

De bouwkeet is eindelijk weg. Hopelijk beginnen ze binnenkort met de inrichting van de openbare ruimte en halen ze snel die lelijke reclame van Hurks en Heijmans weg.

Winus
February 11th, 2004, 01:10 PM
Nu nog wat meer huurders. :)

dennol
February 11th, 2004, 04:19 PM
Whatever. De toren staat er en zolang ze de lichten 's avonds laten branden vind ik het prima. :D

Ik begin me alleen steeds meer te irriteren aan die reclame van Heijmans en Hurks. Laat ze maar snel beginnen met de Admirant en Porthos. Kunnen ze hun spandoeken daar ophangen.

crane freak
February 11th, 2004, 04:35 PM
Hehe, eindelijk is de bouwkeet weg. :)

Volgensmij zijn reclame uitingen op de gevel niet eens toegestaan. Ik weet niet of dit ook geldt voor die banners achter de vliesgevel. Daarover zullen vast wel regels opgesteld zijn.

Philite
June 2nd, 2004, 04:06 PM
de herinrichting van de verschillende pleintjes en doorkijkjes rond de toren nadert zijn voltooing,met als leuke nieuwe aanwinsten in Eindhoven lichtstad, beweegelijke lantaarnpalen van een meter of 6 hoog, of ze het al doen weet ik niet zo laat mag ik niet weg want het is heel laat donker op dit moment :)

ciaodoe

lffıs
November 24th, 2006, 07:44 PM
Alweer anderhalf jaar geleden sinds de laatste post, maar nu is er dan ook nieuws, dames en heren! Vandaag zag ik over de gehele breedte van de 12e verdieping van de Kennedytoren een soort van poster waarop stond: 'Wij vestigen ons binnenkort hier!', afzender Holland Immo Group (http://www.hollandimmogroup.nl/). Nu nog te vinden vlakbij Eindhoven Airport. Dat is wat je noemt een imagoverbetering. Eindelijk huurders, dus! Maar zou dat betekenen dat de verhuizing van de TD hierdoor van de baan is? De ontwikkelaar heeft altijd gezegd dat commercieele huurders in principe voorrang hebben op een invulling van de gemeente.

EuroMaster
November 24th, 2006, 11:08 PM
Hoe dan ook; goed nieuws voor de Kennedytoren! :)

Gefeliciteerd Holland Immo Group!

Har
November 24th, 2006, 11:11 PM
..misschien alleen de twaalfde verdieping? ;) (de site opent niet)

WSS
November 25th, 2006, 12:28 PM
^^bij mij wel

KK
November 25th, 2006, 01:12 PM
Okee, mooi dat het daar eindelijk wat voller wordt, nu ziet het er niet uit met alleen de bovenste verdiepingen bezet.

Gronihoven
December 23rd, 2006, 02:37 PM
De verhuizing van de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer naar de Kennedytoren gaat helaas niet door. De keus is toch gevallen op Strijp S.
Jammer, ik hoop wel dat ze binnenkort met een andere partij (behalve Holland Immo Group) komen...

600 ambtenaren naar Strijp S

EINDHOVEN - De gemeente Eindhoven gaat waarschijnlijk zo’n zeshonderd ambtenaren onderbrengen op Strijp S. Een leegstaand gebouw van de Hoge Rug op het voormalige Philipsterrein krijgt van B en W de voorkeur boven de Kennedytoren bij het NS-station.

Het college wil nog wel de financiële haalbaarheid laten onderzoeken. Een gemeentewoordvoerder bevestigt alleen dat deze week in de collegevergadering is gesproken over mogelijke plekken. Hij zegt dat B en W nog een ’financiële toetsing van de locatie’ laten uitvoeren. Volgens ingewijden is de beoogde locatie Strijp S.

De gemeente zoekt naar vervangende huisvesting voor de diensten Stedelijke Ontwikkeling en Beheer en Maatschappelijke Ontwikkeling. Die zijn nu gevestigd in verouderde gebouwen aan het Frederik van Eedenplein en het Stadhuisplein.

Het ambtelijke voorstel voor de herhuisvesting dat vorige maand aan B en W werd voorgelegd, ging uit van het huren van ruimte in de Kennedytoren. Het college wilde echter bekijken of op Strijp S op korte termijn een alternatief kon worden gevonden. Het gebouw van de Hoge Rug zou binnen een half jaar gereed kunnen zijn.

Bron: ED

lffıs
February 7th, 2007, 02:22 PM
^ Toch niet!

Gemeente Eindhoven kiest toch voor Kennedytoren

EINDHOVEN - De gemeente Eindhoven gaat zo'n vierhonderd ambtenaren toch huisvesten in de Kennedytoren.

Het kantorencomplex bij het NS Station krijgt van de politiek de voorkeur boven Strijp S. Het is de bedoeling dat voor ambtenaren van de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer voor vijf jaar ruimte wordt gehuurd in de Kennedytoren. Huisvesting op de langere termijn wordt nog bekeken.

Het huidige TD-gebouw (technische diensten) van de dienst aan het Frederik van Eedenplein voldoet niet aan de arbo-eisen. B en W hebben lang gedubd over de herhuisvesting van zowel de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer (SOB) als de dienst Maatschappelijke Ontwikkeling (MO).

In eerste instantie leek de Kennedytoren de beste papieren te hebben, maar later groeiden de kansen voor Strijp S. Op het voormalige Philips-terrein zou een leegstaand gebouw van de Hoge Rug geschikt kunnen worden gemaakt voor beide diensten, die samen dan zo'n zeshonderd medewerkers tellen.

B en W hebben maandag in een besloten vergadering verschillende varianten voorgelegd aan de gemeenteraadsfracties. De fracties voelden om financiële redenen meer voor een tijdelijke verhuizing van SOB naar de Kennedytoren. De dienst MO blijft voorlopig gevestigd aan het Stadhuisplein.

Op de langerere termijn zouden de diensten alsnog naar Strijp S kunnen verhuizen.
Bron: www.eindhovensdagblad.nl / 07/02

Opvallend dat er om financiële redenen naar de Kennedytoren wordt uitgeweken en niet naar Strijp-S. De Kennedytoren heeft toch de hoogste huurprijzen van heel de provincie?

SanMarino
February 7th, 2007, 02:39 PM
Goed nieuws :)

Raar dat het ineens om 200 ambtenaren minder gaat, ineens wegbezuinigd zeker?

lffıs
February 7th, 2007, 04:06 PM
^ Nee, aanvankelijk was het plan zowel de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer (SOB) als de Maatschappelijke Ontwikkeling (MO) ergens anders te huisvesten, nu gaat alleen de SOB naar de Kennedytoren. Er staat ook dat MO voorlopig op het Stadhuisplein blijft. Prima keuze: dit 'stedelijkheids' orgaan van de gemeente lijkt me beter te passen in hoogbouw dan de dienst Maatschappelijke Ontwikkeling. :)

Ik vraag me wel af of de Kennedytoren nu inmiddels volledig gevuld is of niet.

SanMarino
February 7th, 2007, 04:42 PM
Zo gauw de toren vol is, is alle ruimte open voor de realisatie van een nieuwe kantoor-toren in het stationsgebied, zeker met de aantrekkende economie.

Waarom wachten? Voor dat ie er staat is het zowiezo 2010. Wie dient er in zo'n situatie initiatief te nemen? De gemeente of het bedrijfsleven?

dennol
February 7th, 2007, 11:25 PM
Ik werk nu tijdelijk bij de gemeente en op intranet stond een (iets) uitgebreider artikel over de herhuisvesting. De verhuizing naar de Kennedytoren is in principe voor een periode van vijf jaar. Eind dit jaar moet er een plan zijn voor de definitieve huisvesting voor de hele gemeentelijke organisatie, dus niet alleen DSOB.

Naar wat ik begrepen heb gaan er de komende jaren nogal wat reorganisaties bij de gemeente plaats vinden. Dat tezamen met het feit dat veel diensten in verouderde gebouwen zitten en verspreid over verschillende locaties is de aanleiding om een totaalplan te ontwikkelen.

Goed nieuws is dat een terugkeer van DSOB naar het TD-gebouw over vijf jaar vrijwel uitgesloten is. Renovatie is de kosten en moeite niet waard. Wat er dan wel met het gebouw gaat gebeuren is afwachten.

@Effes

De Kennedytoren is nu grotendeels gevuld stond in het ED. Nog niet helemaal dus...

*Machiel*
February 8th, 2007, 09:07 AM
Wat er dan wel met het gebouw gaat gebeuren is afwachten.

ik zeg: slopen dat ding :bash: :cheers:

WSS
February 8th, 2007, 07:23 PM
Ik heb een vermoeden dat ze er woningen gaan realiseren. Het is een superlocatie, gelegen in het annefrankplantsoen, dicht bij het centrum en dicht bij Genneper parken. Het zou zeker rendabel zijn.

*Machiel*
February 9th, 2007, 11:21 PM
ik zie er liever een nieuwe toren verschijnen ;)

maar het is een realistische gedachte van je :)

lffıs
February 10th, 2007, 01:04 AM
Woningen in het huidige, dan opgeknapte gebouw bedoel je? Want ik dacht al begrepen te hebben dat het al zeker is dat het pand gerenoveerd zal gaan worden. Kan het ook mis hebben, hoor.

Bovendien wordt gesproken over tijdelijke huisvesting in de Kennedytoren. Gaat SOB daarna niet terug naar de TD?

KK
February 10th, 2007, 12:55 PM
Woningen in het huidige, dan opgeknapte gebouw bedoel je? Want ik dacht al begrepen te hebben dat het al zeker is dat het pand gerenoveerd zal gaan worden. Kan het ook mis hebben, hoor.

Bovendien wordt gesproken over tijdelijke huisvesting in de Kennedytoren. Gaat SOB daarna niet terug naar de TD?

Volgens mij was dat gebouw sowieso te ver heen om op te gaan knappen. Over vijf jaar moeten ze de keuze maken tussen Strijp S of in de Kennedy-toren blijven. Volgens mij is het uitgesloten dat ze terug gaan.

WSS
February 10th, 2007, 08:13 PM
Ze gaan het gebouw zeker opknappen. Van binnen, en volgens mij ook van buiten. Of de gemeentelijke afdelingen daarna weer terug gaan naar het gebouw betwijfel ik. Volgens mij staan alle opties nog open.

preeze
February 12th, 2007, 11:07 AM
Een aantal jaar terug is het TD-gebouw voor veel geld verkocht aan inversteeders.. die zullen het gebouw toch niet gekocht hebben om te slopen?? dan zal het voor hun toch dure grap zijn? een paar woningen leveren waarschijnlijk niet genoeg op!

pascalschreuder
February 13th, 2007, 08:45 AM
Feit is natuurlijk dat het v/d buitenkant een heel lelijk, grauw gebouw is. Wat mij betreft één v/d "rotte appels" van het centrum.

Het zou voor het stadsbeeld geweldig zijn als men de buitenkant op zou knappen. Slopen en een nieuwe toren bouwen zal niet zo snel gebeuren. Of compleet strippen.

Het is wel een fantastische locatie om te wonen.

Gijs
February 13th, 2007, 09:22 AM
Optoppen is misschien wel een mogelijkheid?

pascalschreuder
February 13th, 2007, 10:45 AM
Wat is "optoppen"?

HvM
February 14th, 2007, 09:00 AM
Wat is "optoppen"?

Een aantal etages er boven op plaatsen net als bij zalenentrum Aristo op de vestdijk.

dennol
March 10th, 2007, 06:47 PM
Het viel me vandaag op dat er nog maar één mast op het dak staat:

http://img408.imageshack.us/img408/2639/bonusma0.jpg

Vergelijk:

http://members.lycos.nl/dennol/hpbimg/04_02_kennedytoren_breed1.JPG

lffıs
March 10th, 2007, 06:53 PM
Inderdaad zeg! Ik vind dat ze deze ene vlaggenmast ook wat meer postuur mogen geven, ik hou wel van antennes op gebouwen. En leuk voor Eurim met een rood lampje er in. ;)

De Baron
March 11th, 2007, 10:51 PM
En ik hou van vlaggen! Ik vind dat STANDAARD meer gebouwen (vooral hoge gebouwen) uitgerust moeten zijn met een Nederlandse vlag of EU vlag. Meer nationalistisch mag hier wel....

airbreaker
March 17th, 2007, 12:09 AM
Ik zag van de week dat de reclame van Heijmans inderdaad weg is en vervangen door de naam van de huurder...

is de parkeerkelder daaronder trouwens voor iedereen toegankelijk???

lffıs
March 17th, 2007, 12:26 AM
^ Haha, dat Heijmans spandoek is al zo'n 2 jaar weg, heeft er alleen tijdens de bouw gehangen. :D :lol::lol: We hadden 't over de antenne, natuurlijk. En ja, de parkeergarage is voor iedereen toegankelijk. Zie site van de exploitant (http://www.p1.nl/www/scripts/parkerenbijp1.php?cityid=1424&parkingid=10).

airbreaker
March 17th, 2007, 12:32 AM
http://img408.imageshack.us/img408/2639/bonusma0.jpg

ik bedoelde dus dat op de plaats waar eerst de valgen van Heijmans/Hurks hingen nu in grote letters de naam van de huurder staat........... ik had dat dus nog niet eerder gezien

lffıs
March 17th, 2007, 12:34 AM
Nou, ook het LogicaCMG bord staat er al een tijdje, kan ik je verzekeren. :D Maar okay, het kan natuurlijk dat jij 't nog niet eerder opgemerkt had, klopt.

Balleke
March 17th, 2007, 11:04 AM
binnenkort lamgorghini's en dragraces op de kennedylaan;)

WSS
April 5th, 2007, 07:54 PM
In juli of Augustus 2007 gaan de ambtenaren overhuizen naar verdieping 1-10 van het KBC. Ze zullen hier 5 jaar verblijven. Daarna is het de bedoeling dat er in de stad een nieuw gebouw gebouwd is waar ALLE ambtenaren komen te zitten. Dit zijn toch zo'n 2000 mensen, en zal dus een flink gebouw moeten worden, tenzij ze de lucht in gaan :).

Ralphkke
April 5th, 2007, 09:17 PM
Erg goed nieuws:)

Ik zou zegguh: De hoogte in!!

BaMi
April 5th, 2007, 09:53 PM
inderdaad goed nieuws!!!

Zou best mooi zijn als dat in 1 toren zou komen, dan krijg je toch een behoorlijke toren. Ik zou zeggen, 1 nieuwe 100+ toren gevuld in het stationsdistrict, want dat is toch wel de plek in de stad om een kantoortoren te zetten lijkt mij.

Beursgebouwlocatie misschien, nog 5 jaar de tijd om het beursgebouw ergens anders te plaatsen toch??

HvM
April 6th, 2007, 08:55 AM
inderdaad goed nieuws!!!

Zou best mooi zijn als dat in 1 toren zou komen, dan krijg je toch een behoorlijke toren. Ik zou zeggen, 1 nieuwe 100+ toren gevuld in het stationsdistrict, want dat is toch wel de plek in de stad om een kantoortoren te zetten lijkt mij.

Beursgebouwlocatie misschien, nog 5 jaar de tijd om het beursgebouw ergens anders te plaatsen toch??

Ja, dat zou heel mooi zijn:)

airbreaker
December 20th, 2007, 06:44 PM
Bron: Omroep Brabant
EINDHOVEN - Bouwbedrijf Heijmans en vastgoedontwikkelaar Hurks verkopen de Kennedytoren in Eindhoven aan de Duitse vastgoedbelegger AXA Real Estate Investment Managers (REIM). De contractwaarde is ruim 66 miljoen euro.

Dat heeft Heijmans donderdag bekendgemaakt. Heijmans en Hurks zijn beide voor de helft eigenaar van het gebouw 'De Kennedytoren', onderdeel van het Kennedy Business Center (KBC) in Eindhoven. De verkoopsom zal ook gelijkmatig worden verdeeld tussen het bouwbedrijf en de projectontwikkelaar.

eindhoven the best
December 20th, 2007, 06:47 PM
goed nieuws komt er eindelijk een bedrijf in te zitten in de kennedytoren

caspervc
December 20th, 2007, 06:48 PM
Nee hoor, Axa gaat hier niet in.

Wel is al langer bekend dat de gemeente Eindhoven hier in trekt.

eindhoven the best
December 20th, 2007, 06:56 PM
wat bedoel je dat de gemeente eindhoven hier in trekt

lffıs
December 20th, 2007, 07:04 PM
Gewoon, dat de gemeente Eindhoven hier in trekt. :)

dennol
December 20th, 2007, 07:11 PM
^Ooit...

eindhoven the best
December 20th, 2007, 07:18 PM
ik zou willen dat er een hoofd kantoor van een of ander bedrijf kwam zitten nu is het een leegen toren ook maar saai

SanMarino
December 21st, 2007, 04:54 AM
^^ ?? Waar heb je het over?

De toren is inmiddels helemaal gevuld. Daar staat de verkoop van Heijmans/Hurks totaal los van.

airbreaker
December 21st, 2007, 11:25 AM
Nee hoor, Axa gaat hier niet in.

nee dat lijkt me duidelijk dat AXA hier niet intrekt, ze hebben het gekocht als investering netzo als Heijmans/Hurks dit hadden en netzoals Heijmans/hurks het beursgebouw hebben.

Wel is al langer bekend dat de gemeente Eindhoven hier in trekt.

Volgens mij is al lang bekend dat dat niet doorgaat omdat het veel te duur is (raadsvergadering gemeente Eindhoven) :dunno:

eindhoven the best
December 21st, 2007, 01:56 PM
ik dacht dat het leegstond

Balleke
December 21st, 2007, 04:31 PM
zeg dan niks

dennol
December 21st, 2007, 04:44 PM
Het is niet zo moeilijk hoor:

De Kennedytoren staat inderdaad nog grotendeels leeg. De gemeente Eindhoven (DSOB) gaat hier naar toe verhuizen (ja dat gaat nog steeds door, gemeenteraad is akkoord) en het gebouw is verkocht aan vastgoedbelegger AXA.

Men is nog steeds aan het steggelen over de indeling/inrichting van de kantoren. De verwachting dat er pas eind januari of in februari uitsluitsel is over de inrichting. Dan moeten de architecten de plannen nog verder uitwerken, komt er een aanbestedingsprocedure voor leveranciers van kantoorinrichting en weet ik wat nog meer, dus het gaat nog wel even duren voordat de eerste ambtenaren kunnen verhuizen…

WSS
January 15th, 2008, 01:14 PM
Airport-directeur des duivels over fotomontage
door Arnold Mandemaker

15 jan 2008, 10:38 - EINDHOVEN - Een fotomontage van een vliegtuig dat langs een Eindhovens flatgebouw scheert, die kortstondig te zien was op de website van de BOW (Belangenbehartiging Omwonenden Welschap), heeft gisteren de woede gewekt van Bart de Boer, de directeur van Eindhoven Airport.

http://www.ed.nl/multimedia/archive/00644/VLIEGREL_644985b.jpg
De illustratie die kortstondig op de website van de BOW stond.

Op de foto staat de tekst 'Doelwit vliegtuigterreur: omgeving Eindhoven Airport'. Daarmee wordt volgens De Boer zijn vliegveld in verband gebracht met de aanslag op het World Trade Centre in New York en dat pikt hij niet.

In een brief op poten aan BOW-voorzitter Klaas Kopinga eist De Boer excuses. "Namens de honderden werknemers die zich dagelijks inspannen voor dit bedrijf deel ik U mede Uw uitingen ronduit onsmakelijk en (…) onwaardig te vinden. (…) Dergelijke uitingen vatten wij op als smaadschrift en belediging. Het is stennis- en angstmakerij." De Boer stelt hij dat zich in zijn persoonlijke integriteit voelt aangetast. Hij dreigt met gerechtelijke stappen als excuses uitblijven.

Kopinga spreekt van een 'incident dat niet had mogen gebeuren'. De webmaster van de BOW heeft de illustratie zelf gemaakt en zonder overleg met het bestuur bij een nieuwsbericht gezet. "Hij heeft zich onvoldoende rekenschap gegeven van de gevoeligheid van deze illustratie. Wij willen geen enkele relatie leggen tussen Eindhoven Airport en de aanslag op het WTC, die ook wij verafschuwen."

Kopinga heeft de illustratie direct laten verwijderen en heeft ook per kerende post een excuusbrief aan De Boer gestuurd. De BOW-voorzitter zegt dat hij niet wist dat de illustratie op de website stond. "De directeur van Eindhoven Airport heeft de illustratie eerder gezien dan ik."

De Boer zegt in een reactie dat hij 'erg is geschrokken' van de fotomontage. "Het gaat hier om hét trauma van de vliegwereld. De vraag is: wie heeft dit gedaan? Er zit toch een activistisch element in die club. Niet bij het bestuur, dat zijn hele brave mensen."

De Boer had gisteren de excuusbrief van Kopinga nog niet gezien omdat hij buiten de deur bezig was. " Maar ik zal de brief lezen en dan is het wat mij betreft weer business as usual."

eindhoven the best
January 15th, 2008, 02:28 PM
aanslag op de kennedytoren :lol:

SanMarino
January 15th, 2008, 02:38 PM
Smakeloos..

Maar mij kan dit clubje niet slecht genoeg in het nieuws komen, hulde dus voor de frikadel die dit erop gezet heeft.

F L X
January 15th, 2008, 04:06 PM
aanslag op de kennedytoren :lol:

Lijkt me niet, op deze [gemonteerde] foto is duidelijk te zien dat er flink wat meters tussen het vliegtuig en het gebouw zit. Ik denk gewoon dat er een aantal mensen heel slim met dit foutje omgesprongen zijn, want zeg nou eerlijk, het is alleen maar voer voor degene die er wat in wil zien.

Gijs
January 15th, 2008, 05:38 PM
Dat snapt hij ook wel denk ik...

eindhoven the best
January 15th, 2008, 07:07 PM
dat snap ik zeker wel

F L X
January 15th, 2008, 08:11 PM
Misschien had ik moeten zeggen: als ze dan een plaatje wilden maken die een aanslag suggereerde, dan hebben ze dat verdomd slecht uitgewerkt, want zo'n vliegtuig zou vlak voor de impact vele malen groter zijn ten aanzien van het gebouw. Dus ik zie dat niet in dat plaatje, en ETB wel. :)

En dat hij snapt dat dat plaatje geen echte aanslag is, snap ik natuurlijk ook. :lol:

lffıs
January 15th, 2008, 08:28 PM
KLM vliegt niet eens met zulke toestellen vanaf Eindhoven, het is een complot van Schiphol! :clown:

Roeltjuh
January 15th, 2008, 09:39 PM
Pssst, het is een undercover Ryan Air toestel ;)

lffıs
August 23rd, 2008, 12:35 AM
Zowaar nieuws over de Kennedytoren: ik zag gisteren tot mijn grote verbazing 'iets' hangen aan de westgevel van de toren: 6 stuks lichtgevende LED'jes, in 3 rijen van 2. Deze versprongen af en toe. Weer een nieuw lichtproject? Een beetje karig uitgevoerd, maar het zag er opzich wel oké uit. Binnenkort eens nauwkeuriger bekijken.

Roeltjuh
August 23rd, 2008, 11:47 AM
Kan ook een project zijn van Logica. Die hebben zichzelf jaren geleden al eens op de Fontys gepromoot met "spectaculaire" afstudeerprojecten met allerlei lichtfratsen aan de Kennedytoren. Nooit meer iets van gezien/gehoord...

Michel1974
September 19th, 2008, 08:33 PM
Nu wel dus. En gaaf ook!!
http://www.logica.nl/r/400011092/logica+toont+lichtanimaties+tijdens+lichtjesroute/400013306
http://nl.youtube.com/watch?v=FMxx4nRqB48
http://nl.youtube.com/watch?v=fNj6k_lAuAg&feature=related

lffıs
September 19th, 2008, 11:13 PM
Ik kwam er net langs en wist niet wat ik zag! :eek: Ongelofelijk gaaf, een heul grootstedelijk. Daarom baal ik nu enorm dat het maar t/m 12 oktober zal duren. Waarom kan zoiets niet permanent zijn, zoals ook de Toren op Zuid (KPN) op de Kop van Zuid? :(

Roeltjuh
September 20th, 2008, 01:35 PM
Kan goed zijn dat het (misschien in een andere vorm) wel permanent is.
De projecten waar ik m'n vorige post op doelde gingen ook over het spelen spelletjes, zoals bijv. tetris in het tweede filmpje. Dit zou dan vanaf het busstation te spelen moeten zijn met je mobiele telefoon. Ongetwijfeld zullen er dan ook andere spellen bij komen.

MAXEHV
September 23rd, 2008, 11:27 PM
Een geweldge lichtapplicatie!! Hulde aan Logica.. Dit zou idd. permanent moeten zijn!

Michel1974
September 25th, 2008, 12:40 AM
Hier is het programmatje achter het lichtspel.
http://www.mediafire.com/?sharekey=d85448c336e6133bd2db6fb9a8902bda
Je kunt zelf animaties ontwerpen en insturen (Lichtjesroute@logica.com). Erg grappig!

WSS
September 25th, 2008, 12:30 PM
http://img72.imageshack.us/img72/1904/tunight15border3mt5.jpg

lffıs
September 28th, 2008, 01:23 AM
Het project werkte gisteravond niet meer! :(

Balleke
September 28th, 2008, 12:14 PM
bij mij werkte die gisteravond nog super hoor!

Nisp87
September 28th, 2008, 12:51 PM
Ik heb er vrijdagavond ook even naar staan kijken, echt vet! Zeker een aanwinst voor de stad, nou maar hopen dat 't blijvend is.

Michel1974
September 28th, 2008, 04:17 PM
@Effes
Het werkt maar tot 11 uur. Misschien was je te laat?

lffıs
September 28th, 2008, 04:45 PM
^ Dat klopt. Niet aan gedacht dat er wellicht een tijdsschakelaar aan hing.

F L X
September 28th, 2008, 10:05 PM
Ik stond gisteren na de wedstrijd een frietje te eten, en toen zag ik het voor het eerst. Dit zou echt permanent uitgevoerd moeten worden, vond het er erg grappig uitzien.

HvM
September 29th, 2008, 10:50 AM
Ik stond gisteren na de wedstrijd een frietje te eten, en toen zag ik het voor het eerst. Dit zou echt permanent uitgevoerd moeten worden, vond het er erg grappig uitzien.
Vind ik ook:)

SimsPlanet2
September 29th, 2008, 08:52 PM
Waarom vind ik dit nou zo'n mooie toren? Kan er uren naar kijken zonder dat het begint te vervelen. Mooie vorm, mooie stijl! Tijdloos en luxe.

Alexander65
October 6th, 2008, 01:15 PM
Nu wel dus. En gaaf ook!!
http://www.logica.nl/r/400011092/logica+toont+lichtanimaties+tijdens+lichtjesroute/400013306
http://nl.youtube.com/watch?v=FMxx4nRqB48
http://nl.youtube.com/watch?v=fNj6k_lAuAg&feature=related

Er is nu ook een editor beschikbaar:
http://www.logica.nl/file/12673

Ronald Snoeck

jannenl
December 17th, 2008, 09:58 AM
De lichtjes in de Kennedytoren zijn 's avonds weer aan. Meer informatie is te vinden op: http://www.software-engineering.nl/LEDShowIt.php.

Daar is ook het tooltje te downloaden om animaties te maken.

EuroMaster
December 17th, 2008, 01:34 PM
Op de foto van WSS is trouwens mooi te zien hoe de lichtje mooie zijn verwerkt in de gevel. Je ziet er niets van, totdat ze beginnen te branden. :)

Permanent zou leuk zijn!

lffıs
December 17th, 2008, 03:47 PM
Mooi dat ze alles hebben laten hangen en de stekker tijdens de feestdagen weer in het stopcontact stoppen. :)

caspervc
March 14th, 2009, 12:58 AM
Het is een beetje "gravedigging", dit oude topic ophalen, maar ik wou jullie deze niet onthouden. Gemaakt met een mobieltje van de week :)

http://www.cvanc.nl/images/200903007.jpg

*Machiel*
March 14th, 2009, 01:13 AM
^^ Mooie foto. Spiegelt lekker zo. ;)

eindhoven the best
March 14th, 2009, 09:47 AM
mooi die foto.

Nisp87
March 14th, 2009, 10:32 AM
Wat een schitterende toren is het toch! mooie foto!:)