Seraquin
October 14th, 2007, 12:05 PM
Ik moet hier even iets kwijt. In het AD staat een nieuwsbericht (http://www.ad.nl/binnenland/article1738287.ece) over de schiet- en steekpartijen van afgelopen vrijdag. Nu vind ik het bericht opzich al vreemd; het nieuws wat erin staat staat namelijk per feit ook al in minstens twee andere nieuwsberichten vermeld. Het nogmaals samenvoegen daarvan in wéér een nieuw artikel is in mijn ogen puur en alleen gericht op sensatie. De ingezonden reacties op het stuk geven ook wel aan hoe gevoelig veel mensen hiervoor zijn. En vooral ook hoe ongenuanceerd!
Wat schets nou mijn verbazing: ik heb inmiddels tot twee keer toe een reactie ingestuurd waarin ik aangeef dat het echt niet zo erg gesteld is met Rotterdam als velen suggereren. Dat het een prima stad is om in te wonen en dat ik het jammer vind dat het AD met dit soort berichten het toch nog steeds negatieve imago van Rotterdam (zeker voor mensen van buiten de stad) versterkt. MIJN REACTIES WORDEN ECHTER NIET GEPLAATST!!! En dat terwijl discriminerende en beledigende stukjes over 'rooie rakkers', turken en andere allochtonen wel gewoon zijn toegestaan. Wat een krant.....
Wat schets nou mijn verbazing: ik heb inmiddels tot twee keer toe een reactie ingestuurd waarin ik aangeef dat het echt niet zo erg gesteld is met Rotterdam als velen suggereren. Dat het een prima stad is om in te wonen en dat ik het jammer vind dat het AD met dit soort berichten het toch nog steeds negatieve imago van Rotterdam (zeker voor mensen van buiten de stad) versterkt. MIJN REACTIES WORDEN ECHTER NIET GEPLAATST!!! En dat terwijl discriminerende en beledigende stukjes over 'rooie rakkers', turken en andere allochtonen wel gewoon zijn toegestaan. Wat een krant.....