View Full Version : VVD wil kabouter Buttplug op Binnenwegplein

DeHoogteIn
December 6th, 2007, 09:44 AM
De VVD in de Rotterdamse gemeenteraad wil dat het omstreden beeld Santa Claus alsnog op het Binnenwegplein wordt geplaatst. Een raadsmeerderheid van PVDA en Leefbaar Rotterdam steunt het voorstel.

Het beeld is 4500 kilo zwaar en zes meter hoog en staat sinds 2005 op de binnenplaats van museum Boijmans van Beuningen.

Het kunstwerk is omstreden omdat de reusachtige kabouter een kerstboom-achtig voorwerp in z’n hand heeft, waarin tegenstanders een seksattribuut zien. Vooral het CDA heeft zich altijd tegen het beeld verzet en noemt verplaatsing naar het Binnenwegplein provocerend.

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2007%2Fdecember%2FVVD%20wil%20kabouter%20Buttplug%20op%20Binnenwegplein

DeHoogteIn
December 6th, 2007, 09:47 AM
Plaatsen die handel op het Binnenwegplein. Het liefst nog voor de kerst.

Rotterdam A
December 6th, 2007, 09:51 AM
Tuurlijk zien ze het als een seksattribuut, dat lelijke ding heet Buttplug. Rotterdam is een stoere dynamische stad en zo'n zielige pedofiele kabouter past daar niet bij.

Capzilla
December 6th, 2007, 04:28 PM
Tuurlijk zien ze het als een seksattribuut, dat lelijke ding heet Buttplug. Rotterdam is een stoere dynamische stad en zo'n zielige pedofiele kabouter past daar niet bij.

Wat is er zielig (laat staan pedofiel) aan een statement tegen de consumptiemaatschappij?

Boven Alles
December 6th, 2007, 05:31 PM
Het is een prachtig ding, zou een aanwinst zijn voor het plein, dus ik ben helemaal voor.

ZeTaCy
December 6th, 2007, 06:09 PM

Dan kan je ook een dildo zien in een amsterdammertje:

http://www.wolters.be/restyling/img_jpg/producten/wegmeubilair/general/matta_1.jpg

Gaan we serieus zo hard mierenneuken over elk beeldje/paaltje dat de stad in komt?? Ik ben een voorstander van dit beeld, omdat hij er wel grappig uit ziet. Het zal de manneke pis voor Rotterdam worden en veel bekijks krijgen van toeristen.

[Kees]
December 7th, 2007, 12:07 AM
Kunnen ze dat beeld gewoon niet verpatsen aan iemand anders?

lffıs
December 7th, 2007, 12:16 AM
Natuurlijk is het provocerend, dáárom moet het gewoon tussen het winkelend publiek gezet worden. Goed nieuws dit!

Roland
December 7th, 2007, 02:22 AM
Dit beeld had natuurlijk allang in het centrum geplaatst moeten worden. Niet omdat ik het zo mooi vind maar gewoon om lekker te provoceren. En het leuke is: je provoceert conservatieve cq. christelijke burgers en raadsleden met hun eigen fantasie. Ze zien er iets in wat het niet is en ze daarmee plagen is natuurlijk fantastisch! Want ook de christelijke geest denkt aan of hunkert zelfs naar datgene wat god verboden heeft. Wellicht is dat een nog veel mooier symbool dan wat de maker met het beeld heeft bedoeld. :lol: Dat het toeristen trekt is mooi meegenomen maar die lopen het ommetje naar Boijmans toch wel.

http://www.rijnmond.nl/files/Media/12-2007/Buttplug.cropresize-1.jpg

dirkholtkamp
December 7th, 2007, 10:53 AM
Ik vind 'm wel mooi, gooi 'm maar op het Binnenwegplein!

Jan
December 7th, 2007, 11:48 AM
Zou mooi wezen als het voor de kerst nog op het Binnenwegplein komt, liefst naast de ingang van de Mediamarkt.

eusebius
December 7th, 2007, 11:50 AM
"Ik ben toch niet gek. Ik ben geil!"

:)dorp
December 9th, 2007, 09:32 AM
Tuurlijk zien ze het als een seksattribuut, dat lelijke ding heet Buttplug.

Dat beeld heet Santa Claus. Kabouter Buttplug is enkel de bijnaam die Jan met de Pet eraan gegeven heeft.

Roland
December 9th, 2007, 08:46 PM
^ Beetje naïef. Wel eens aan gedacht dat de kunstenaar stiekem iets anders met zijn werk bedoelt dan in eerste instantie wordt gezegd? Of denk je werkelijk dat hij de vorm van een kerstboom niet van die van een buttplug kan onderscheiden? ;D

Splinter
December 10th, 2007, 09:40 AM
Ik vraag me af dat als ze dit beeld plaatsen in de stad mensen werkelijk zien wat er mee bedoeld wordt. Is het niet al die jaren een hoop heisa om 'weinig' ?

KRS
December 11th, 2007, 04:36 PM
En het leuke is: je provoceert conservatieve cq. christelijke burgers en raadsleden met hun eigen fantasie. Ze zien er iets in wat het niet is..

Beetje naïef. Wel eens aan gedacht dat de kunstenaar stiekem iets anders met zijn werk bedoelt dan in eerste instantie wordt gezegd? Of denk je werkelijk dat hij de vorm van een kerstboom niet van die van een buttplug kan onderscheiden?

Make up your mind.

December 11th, 2007, 05:40 PM
^ Beetje naïef. Wel eens aan gedacht dat de kunstenaar stiekem iets anders met zijn werk bedoelt dan in eerste instantie wordt gezegd? Of denk je werkelijk dat hij de vorm van een kerstboom niet van die van een buttplug kan onderscheiden? ;D

Het ging mij om de volgorde. Men ziet er geen seksatribuut in enkel omdat het "ding" Kabouter Buttplug wordt genoemd, maar het "ding" heeft de bijnaam Kabouter Buttplug gekregen omdat ze er een seksatribuut in zien. Ofwel, ik ben het met je eens dat het beeld zijn werk doet.

Roland
December 11th, 2007, 11:56 PM
Make up your mind.

Uhm, welke tegenstrijdigheid zie jij die ik niet zie?? :S

December 12th, 2007, 07:50 AM
^^
Ze zien er iets in wat het niet is..

Of denk je werkelijk dat hij de vorm van een kerstboom niet van die van een buttplug kan onderscheiden?

denk daar nog maar eens over na...

Roland
December 18th, 2007, 02:54 AM
Het gaat erom dat ook conservatieve denkers 'onkuise' gedachten hebben, iets waar dit beeld symbool voor kan staan door het ondanks alle protesten gewoon op straat te zetten.

Mijn ene opmerking sloeg op :)dorp en niet op tegenstanders van dit beeld. Juist geen buttplug in het beeld zien is tamelijk naïef. Dat is iets anders dan iets in het beeld zien dat er feitelijk niet is. Denk daar ook eens over na. ;)

December 18th, 2007, 07:48 AM
^^ volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik geen buttplug zie... denk daar maar eens over na ;)

railway stick
December 19th, 2007, 10:53 PM
Goed, 4,5 ton. Dat is te doen voor een oudejaarsvereniging uit het Noorden des Lands. Ik zal ze even wakker schudden. En op nieuwjaarsdag duikt Kabouter Buttplug ergens op in Schubbekutteveen of in Tweede Exloërmond. Wat zal ik lachen!:)

Nieuwe Waas
January 20th, 2008, 03:03 PM
In het Kunstprogramma Van de straat (http://player.omroep.nl/?aflID=6353801&md5=8581469a78ec29374d232157a02d33a9) een item over Kabouter Buttplug.

Abdelovski
January 20th, 2008, 03:21 PM
Wat zien mensen toch in dat ding?