View Full Version : Projectes a Barcelona

Pages : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

Aurelio
July 31st, 2005, 06:31 PM
Seria un tamboret... :D

O un trípode...

:D

Bcn
July 31st, 2005, 06:33 PM
Curiós, no? L'annexió de minicipis és aconsellada per llei, i els propis ciutadans la poden demanar.

serà questió de k cada poble faci un referendum :) encara q crec que dirien que no

Aurelio
July 31st, 2005, 06:34 PM
Lúltima agregació crec que va ésser els barris de SantaCo de l'altra banda del Besòs:
Barcelona els va comprar per "5 duros" als anys 50 (crec), pero la marge del riu no la va comprar, així que SantaCo continua sent l'encarregada de netejar i mantenir les dues ribes del Besòs, i Sant Adrià a la part baixa!
Què llestos els Pixapins de BCN...
:bash:

És que els pixapins som molt pixapins...

I no vols dir que la neteja del parc fluvial i la seva gestió no la fan des de l'Àrea Metropolitana? I no des de l'ajuntament de Santa Coloma de Gramenet...?

:?

Aurelio
July 31st, 2005, 06:37 PM
Ep senyors! Es podria fer l'annexió de tot el continu urbà, des de Tiana/Mongat fins Castelldefels gràcies als articles 13b i 13c!!!! Visca, ja ho podem fer!! Iniciativa popular al Parlament de Catalunya...
Jo després m'empassaria tot el corredor del Besòs fins Terrassa, segons el 13c, així com el corredor del Llobregat...

Aurelio
July 31st, 2005, 06:38 PM
Vica la fagocitació de la Barcelona Litoral...!!

:)

|JaViBDN|
July 31st, 2005, 06:45 PM
Sant Adrià del Besós desapareció ya una vez como localidad independiente durante la dictadura de Primo de Ribera (1929), y fue repartida entre Barcelona y Badalona, separadas por el río Besós. Más tarde Franco dotaría a Sant Adrià de independencia administrativa de nuevo.

Confide
July 31st, 2005, 07:10 PM
Lúltima agregació crec que va ésser els barris de SantaCo de l'altra banda del Besòs:
Barcelona els va comprar per "5 duros" als anys 50 (crec), pero la marge del riu no la va comprar, així que SantaCo continua sent l'encarregada de netejar i mantenir les dues ribes del Besòs, i Sant Adrià a la part baixa!
Què llestos els Pixapins de BCN...

I per què volia BCN aquests barris tant dolents? Sino tenen res... ni espai per a construir ni res... millor haver-se annexionat la part de l'Hospitalet de la Gran Via :D

Bitxofo
July 31st, 2005, 07:27 PM
És que els pixapins som molt pixapins...

I no vols dir que la neteja del parc fluvial i la seva gestió no la fan des de l'Àrea Metropolitana? I no des de l'ajuntament de Santa Coloma de Gramenet...?

La neteja no ho sé, però ves al parc fluvial, a les dues ribes diu:
Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.
;)

Bitxofo
July 31st, 2005, 07:30 PM
I per què volia BCN aquests barris tant dolents? Sino tenen res... ni espai per a construir ni res... millor haver-se annexionat la part de l'Hospitalet de la Gran Via :D
Dolents?
Però si han posat La Maquinista!!

Confide
July 31st, 2005, 07:31 PM
Jo crec que si el parc fluvial fos de BCN, hi haurien arbres i estaria molt més macu... o potser estaria igual o pitjor. :rofl:

Les annexions són les que hi ha, s'haurien d'haver fet abans, ara ningú vol que se'l mengi un altre... ni Santaco, que deien que era molt pobre i no tenia recursos tampoc se l'ha menjat BCN

Bitxofo
July 31st, 2005, 07:40 PM
Jo crec que si el parc fluvial fos de BCN, hi haurien arbres i estaria molt més macu... o potser estaria igual o pitjor. :rofl:

Les annexions són les que hi ha, s'haurien d'haver fet abans, ara ningú vol que se'l mengi un altre... ni Santaco, que deien que era molt pobre i no tenia recursos tampoc se l'ha menjat BCN
>( >( >(
Ja et van expulsar una vegada per menysprear i insultar Terrassa, si et tornen a expulsar serà per sempre i no podràs tornar a enregistrar-te mai més...
:|

Confide
July 31st, 2005, 07:50 PM
Que exagerat eh? Què jo sóc més de Santaco que de BCN! :D Però si el parc fos de BCN s¡aprofitaria perquè hi anessin guiris i segurament alguna coseta hi hauria més!

Aurelio
July 31st, 2005, 08:07 PM
La neteja no ho sé, però ves al parc fluvial, a les dues ribes diu:
Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.
;)

Conec perfectament el parc fluvial, hi he passejat "cienes y cienes" de vegades, i m'encanta. La part millor és la part aquella final que toca a la desembocadura del Besòs... I crec que la gestió i la pasta la posa l'Àrea Metropolitana, em sembla.
Ho tornaré a comprovar...

jeros
July 31st, 2005, 10:00 PM
Juas... anexionistes, ho teniu més magre... :D

UT596001
July 31st, 2005, 10:33 PM
Ni ho sommis, Bitxo!

Si un cas, com a mal menor, ha de ser Castellar qui s'annexioni a BCN igual que ja ha fet amb Sant Feliu del Racó... :D

I esperem, ara de debò, que per el bé no només de Sant Andreu de Palomar, sinó de tots els pobles annexionats del Pla de BCN (Horta, Sant Martí de Provençals, Sarrià...) que recuperin la independència. Barcelona els margina. Fins i tot BCN es margina a sí mateixa, només cal donar una volta per el casc antic de BCN...

Aurelio
July 31st, 2005, 10:48 PM
Juas... anexionistes, ho teniu més magre... :D

Tremoleu vallesanos, tremoleu...

Aurelio
July 31st, 2005, 10:50 PM
I al meu barri fa forats que s'empassen els edificis...

:(

UT596001
July 31st, 2005, 11:19 PM
Menys mal que Castellar no està enganxat a res, i hi ha més de 2.000 metres de bosc amb qualsevol municipi... :D

La llàstima és que segons això Sant Feliu del Racó no pot recuperar la independència. Té menys de 2.000 habitants...

Sky
July 31st, 2005, 11:21 PM
I Collserola potser serveix per protegir el Vallès del panbarcelonisme. :D

UT596001
July 31st, 2005, 11:22 PM
Doncs que Horta reclami la seva independència!

I el Carmel com a EMD...

Ara bé: la zona del Coll era repartida entre Horta i Gràcia, oi?

Quin embolic d'antics termes municipals...

Confide
July 31st, 2005, 11:26 PM
A mi sempre m'han dit que si no hagués estat per Collserola, BCN segurament s'hauria annexionat algun municipi del sud del Vallès, dels que estan darrera la muntanya... que no sé, tampoc seria tant.. Sant Cugat i prou oi?

Si no es van annexionar jo crec que van ser per motius polítics. A Madrid es van annexionar pobles grans i tal, jo crec que aquí no es va fer perquè a Franco no li deuria interessar una ciutat massa forta, així no hi hauria possibilitat de fer-li la competència a Madrid.

Moià es va annexionar 2 poblets a principis del segle XIX :D Vaja, eren dues parròquies amb unes masies als voltants... ara no recordo els noms.

Sky
July 31st, 2005, 11:26 PM
Al web aquell surt un mapa de l'autèntic Sant Andreu:

http://img342.imageshack.us/img342/3039/municipistapbarris2pw.gif

UT596001
July 31st, 2005, 11:30 PM
Jo el que sé és que Monistrol de Calders va deixar de ser un barri de Calders el 1931... és un poble que amb prou feines passa dels 100 habitants!

Entre Calders i Monistrol de Calders hi ha 8 km. Les uneix la B-124 (sí, la mateixa carretera que uneix Castellar i Sabadell...)

Terrassa es va annexionar Sant Pere de Terrassa...

I una cosa: l'actual barri de la Concòrdia de Sabadell era un poble independent fa temps?

Confide
July 31st, 2005, 11:33 PM
Home, també ha de fotre que tu et sentis d'un poble i tal i que no només sigui independent sinó que a més des de l'ajuntament del municipi agregador s'intenti esborrar la memòria històrica i tal... que et treguin territori... no mola gaire.

Bcn
July 31st, 2005, 11:40 PM
El barri ric de badalona , el Mas Ram, abans tbe era independent.

Confide
July 31st, 2005, 11:44 PM
Des de Calders pots veure Monistrol... allà al fons, un poble petit, ara tristament envoltat per la muntanya cremada... és normal que els hagin separat ja que crec que éssent tant petits els dos municipis, amb tanta distància... no sé, no hi hauria d'haver gaire relació entre els dos nuclis... i menys amb aquella carretera plena de revolts!!! Quina tortura anar per allà!

Mmmmm sobre Sabadell... em sembla que el que era propiament Sabadell era el barri del centre, no sé si hi havien hagut muralles i tot. On jo visc, la Creu Alta em sembla que abans no pertanyia a Sabadell... i si la Creu Alta no pertanyia a Sabadell en un principi, suposo que la Concòrdia tampoc, perquè queda més al nord, o sigui, més lluny del Centre que la Creu Alta que hi està tocant, la Concòrdia no toca al Centre... o sigui, primer hi ha el barri original del Centre, pujant està la Creu Alta i més amunt a mà esquerra la Concòrdia.

Abans és que molts municipis es reduien a una Església o Parròquia i unes cuantes masies al voltant que pagaven els censos a l'Església :)

Bitxofo
August 1st, 2005, 03:52 AM
Al web aquell surt un mapa de l'autèntic Sant Andreu:

http://img342.imageshack.us/img342/3039/municipistapbarris2pw.gif

Fixeu-vos-hi a la dreta del mapa, que les dues ribes del riu Besòs eren de Santa Coloma de Gramenet, i el barri del Bon Pastor també...
;)

Bitxofo
August 1st, 2005, 03:57 AM
I Collserola potser serveix per protegir el Vallès del panbarcelonisme. :D
Aplanem Collserola JA!!

jeros
August 1st, 2005, 09:49 AM
Mai :)

Aurelio
August 1st, 2005, 09:58 AM
Es veu que en acabar la guerra civil i fer el recompte dels territoris "conquerits", van veure que a Barcelona hi vivia més gent que a Madrid i per això van permetre que Madrid fagocités els pobles dels voltants -el que ara són alguns dels districtes de Madrid-, per tal de ser més gran que BCN. Això no es va fer aquí, però no ens enganyem, el que a Barcelona li aniria bé i quan dic Barcelona dic a l'Àrea Metroplitana en general, és que fossin una entitat municipal única, per tal de rebre més pasta de les subvencions estatals i europees i poder donar un bon nivell d'equipaments, de cultura i d'infraestructures a tot el continu urbà, que és la Barcelona real...
Amén!

Danzig
August 1st, 2005, 12:57 PM
Home, també ha de fotre que tu et sentis d'un poble i tal i que no només sigui independent sinó que a més des de l'ajuntament del municipi agregador s'intenti esborrar la memòria històrica i tal... que et treguin territori... no mola gaire.

l'Hospitalet al segle XIX tenia platja (l'actual Zona Franca i el Port) i muntanya (actual zona alta de la Diagonal i Finestrelles) i va ser mutilada pel gegant barceloní

abans no anaven amb tonteries, només es treien fora de la ciutat de BCN les coses dolentes i lletges, com la Mina, l'incineradora, les autopistes, etc

JarlehuBCN
August 1st, 2005, 01:07 PM
En el cas de Sant Andreu em fà gràcia pero el que el tal Xagori reclama com a esborrar memòria històrica es construir un centre comercial a uns terrenys, que fins no fà gaire no ho consideraven de Sant Andreu (ja que el Bon Pastor era.... era el barri pobre del districte i els Andreuencs, tan ben posats ells, no el volien...) ara en canvi a La Maquinista li van exigir que a tota la publicitat posés "Sant Andreu". És a dir, que reclamen per una banda una cosa i s'hi queixen pero per l'altra hipocresia a tope.... el que abans no voliem ni veure ara ho reclamem com a nostre.
D'altra banda s'estàn fent importants recuperacions de troballes històriques de Sant Andreu, per exemple el Rec Comtal, algunes masies, algunes fàbriques, esglesies, troballes arqueològiques del passat romà de Sant Andreu, refugis de la Guerra Civil.... i tot això crec que no es pas esborrar la memòria històrica sino tot lo contrari.

Em fà gràcia i també llàstima que en un món globalitzat encara hagi gent que vulgui subdividir-ho tot més quan hem d'anar en una altra direcció.

Bitxofo
August 1st, 2005, 03:41 PM
Es veu que en acabar la guerra civil i fer el recompte dels territoris "conquerits", van veure que a Barcelona hi vivia més gent que a Madrid i per això van permetre que Madrid fagocités els pobles dels voltants -el que ara són alguns dels districtes de Madrid-, per tal de ser més gran que BCN. Això no es va fer aquí, però no ens enganyem, el que a Barcelona li aniria bé i quan dic Barcelona dic a l'Àrea Metroplitana en general, és que fossin una entitat municipal única, per tal de rebre més pasta de les subvencions estatals i europees i poder donar un bon nivell d'equipaments, de cultura i d'infraestructures a tot el continu urbà, que és la Barcelona real...
Amén!
Crec que tens raó, però aquí els municipis són molt "independentistes", oi Vallesano?

Aurelio
August 1st, 2005, 03:47 PM
Absurdament independentistes, diria jo...
Parlem molt de fer front a la força que té Madrid i la seva àrea d'influència i aquí no tenim pebrots de parlar amb una única veu industrial, comercial i social...

Què trist!

Sky
August 1st, 2005, 03:50 PM
No hi ha cap moviment patriòtic-independentista vallecà? :D

Freedom for Vallecas!

No mos fareu madrilenys!!

Met
August 1st, 2005, 03:52 PM
El Periódico de Catalunya.

• Sant Adrià de Besòs reformarà l'aparcament de la plaça de la Vila, on es desaprofiten 370 litres d'aigua per segon des de fa 35 anys a causa de les filtracions

http://www.elperiodico.com/EDICION/ED050801/CAT/FOTOS/EPPNDCAT/CARP01/f034mh01.jpg
L'obra Un treballador al costat d'una bomba que extreu aigua perquè no s'inundi el pàrquing. Foto: LAURA GUERRERO

Gairebé 35 anys de dubtes i malbaratament poden arribar al final. En tot aquest temps Sant Adrià no ha sabut què fer amb l'aparcament de la plaça de la Vila, el més cèntric de tots els que hi ha al municipi, afectat per les filtracions d'aigua procedents del Besòs, que obliguen a bombar 370 litres d'aigua per segon per evitar que s'inundi part de la instal.lació.
El municipi iniciarà aquest mes les obres de reforma del pàrquing, que es completaran amb una remodelació total de la principal plaça de la localitat barcelonina. Els treballs duraran dos anys i el pressupost previst per a tota la intervenció supera els set milions d'euros (gairebé 1.200 milions de pessetes).
Els problemes de l'aparcament són tan vells com la instal.lació mateixa, que va ser construïda el 1970. "Tota aquesta zona devia ser en el passat el delta del Besòs", argumenta el regidor d'Urbanisme, Joan Callao. Per això, el nivell de l'aigua de les capes freàtiques és a escassos metres de la superfície. El maig del 1971 ja es va clausurar la tercera planta subterrània de l'aparcament perquè s'inundava.

Bombament permanent
D'aleshores ençà cinc potents màquines han bombat aigua sense parar per evitar que la capa freàtica creixés i inutilitzés també la segona planta de l'aparcament. Es calcula que actualment aquestes bombes expulsen 370 litres d'aigua per segon, és a dir, gairebé 32 milions de litres diaris. Aquesta quantitat equival al que consumeixen cada dia més de 255.000 persones, és a dir, les poblacions de Sant Adrià i Badalona juntes. El pitjor és que aquests recursos hídrics acaben a les clavegueres.
El malbaratament no és només d'aigua, sinó també d'energia: les màquines que bomben aigua consumeixen electricitat per valor de 6.000 euros al mes. L'aparcament, a més, s'ha anat deteriorant, tant estèticament com estructuralment, per les filtracions d'aigua sofertes durant aquests 35 anys.
Després de molts estudis que no van oferir les solucions desitjades, l'ajuntament adrianenc sembla que hi ha trobat la solució. A instàncies de Regesa (empresa del Consell Comarcal), va encarregar un estudi al grup d'Hidrogeologia de la Universitat Politècnica de Catalunya. "Els tècnics han determinat que es pot fer un aparcament de dues plantes, en lloc de les tres actuals, amb una tècnica d'impermeabilització. L'aparcament quedarà estanc i evitarem les filtracions", va explicar Callao.
El 31 de juliol es tancarà definitivament l'actual pàrquing i s'iniciaran les obres del nou, que duraran dos anys aproximadament. L'aparcament serà més ample, per mantenir les 320 places de l'original amb un pis menys.
En tres punts pròxims a la plaça de la Vila s'hi ubicaran tres pous de bombament exterior, però com que el nivell de l'aparcament serà menor (a uns 6,60 metres de la superfície en lloc dels 8,5 actuals), la quantitat d'aigua també. Només serà necessari bombar menys d'una quarta part de la quantitat actual (un màxim de 90 litres per segon). "Hem encarregat un estudi per veure com podem aprofitar aquesta aigua. La volem fer servir per a les fonts, per netejar els carrers i regar els parcs i els jardins, fins i tot el parc fluvial del Besòs", va assegurar Callao.

Construcció i enderroc
Les obres les efectuarà l'empresa Regesa. La construcció del nou aparcament costarà gairebé 5,5 milions d'euros, als quals s'hi hauran d'afegir 445.000 euros més per enderrocar les actuals instal.lacions. El municipi preveu una inversió d'1.150.000 euros per reformar la plaça de la Vila, encara que de moment es desconeix quin serà el seu futur disseny. L'ajuntament obrirà un procés participatiu perquè els ciutadans hi puguin aportar les seves peticions.
-----------------------------------------------------------------------------------

Met dixit! :bowtie:

Met
August 1st, 2005, 04:13 PM
LA VANGUARDIA

El área verde de aparcamiento, que funciona en el centro de Barcelona, en los distritos de Ciutat Vella - excepto la Barceloneta- y el Eixample, será gratuita durante agosto ante el supuesto descenso del tráfico y, consecuentemente, la aminoración del problema del estacionamiento.

Además, el 75% de las plazas de la zona azul dejará de ser de pago durante este mismo mes, aunque se mantendrá en algunos tramos de las calles o zonas más céntricas o estra-tégicas de la ciudad, es decir, las más transitadas por el turismo.

El área verde de aparcamiento se estrenó el el pasado 2 de mayo con 910 plazas para residentes en Ciutat Vella y 9.203 plazas mixtas para vecinos y no residentes en el Eixample. Está previsto que la segunda fase comience a partir de octubre, con un total de 24.272 plazas que actualmente son de estacionamiento libre. A partir del otoño, ocho de los diez distritos quedarán regulados total o parcialmente, y sólo Sant Andreu y Nou Barris quedarán fuera.

La Barceloneta dejará de ser territorio sin área verde a partir del 3 de octubre, así como Poble Sec y el entorno de la Ciutadella. El 24 de ese mismo mes comenzará en calles de Sants-Montjuïc y Les Corts, y el 14 de noviembre en Sarri-Sant Gervasi, Gràcia - menos el Camp d´en Grassot-, Horta-Guinardó y el barrio del Camp de l´Arpa por debajo de la plaza de las Glòries.

Según estudios de movilidad, el 75% de los barceloneses ya tiene plaza de parking, por lo que el Ayuntamiento cree que las nuevas plazas de aparcamiento son suficientes para el estacionamiento en la calle.
----------------------------------------------------------------------------------

Aurelio
August 1st, 2005, 04:23 PM
És una merda que siguin de franc. Acabo de baixar a la meva oficina a recollir un material, a tocar de la Sagrada Família i no he trobat lloc! He hagut de deixar el cotxe a un parking de pagament, quan abans amb la zona verda podia aparcar just davant de l'edifici...
Zona verda també funcionant a l'estiu...!!!

Bitxofo
August 1st, 2005, 04:32 PM
No hi ha cap moviment patriòtic-independentista vallecà? :D

Freedom for Vallecas!

No mos fareu madrilenys!!

"Valleques" era un poble abans, la meva tia viu allà...
;)

Bitxofo
August 1st, 2005, 04:36 PM
És una merda que siguin de franc. Acabo de baixar a la meva oficina a recollir un material, a tocar de la Sagrada Família i no he trobat lloc! He hagut de deixar el cotxe a un parking de pagament, quan abans amb la zona verda podia aparcar just davant de l'edifici...
Zona verda també funcionant a l'estiu...!!!

Sí, jo hi estic d'acord:
Zona Verda 13 mesos a l'any!!

Met
August 1st, 2005, 04:44 PM
Si voleu xalar... entreu en aquest web.
http://www.hipercatalunya.org/

Les idees i imatges que proposen per la Catalunya del futur són sorprenents i àdhuc algunes no són pas tan diferents de les que proposa en Bcn en el seu primer post. ;)

Aurelio
August 1st, 2005, 05:04 PM
Però només puc entrar un cop, després ja no em deixa veure la resta de projectes...
Vaig anar a l'exposicio al CCCB i em va encantar...

Sky
August 1st, 2005, 05:15 PM
Si voleu xalar... entreu en aquest web.
http://www.hipercatalunya.org/

Lleida-Tàrrega-Cervera: ciutat lineal

M'agrada la idea. :D

Aurelio
August 1st, 2005, 05:20 PM
O sigui agregació de minicipis lleidatans...

I per això faran el tram-tren... Veieu com tot està lligat...?

Bitxofo
August 1st, 2005, 05:33 PM
A la pàgina web diu que Catalunya té 31.895 km2.
Però a altres llocs he vist: 31.950 km2 i 31.932 km2. :ohno:
Quina és certa?

Confide
August 1st, 2005, 05:34 PM
No arribem als 32.000 km? Annexió de la franja ja! O de Castelló! O de Balears!

Aurelio
August 1st, 2005, 05:37 PM
O sigui agregació de minicipis lleidatans...

I per això faran el tram-tren... Veieu com tot està lligat...?

Vull dir que us faran un tram de tren... només!!

Sky
August 1st, 2005, 05:44 PM
Si el tren-tram no fa un tomet per dins de Lleida no el vull! >(

UT596001
August 1st, 2005, 07:17 PM
Em fà gràcia i també llàstima que en un món globalitzat encara hagi gent que vulgui subdividir-ho tot més quan hem d'anar en una altra direcció.

Si ho globalitzem tot l'únic que passarà és que com sempre, els pobles més petits surten perdent.

Ja n'hi ha prou! Que no només existeixen les ciutats!

JarlehuBCN
August 1st, 2005, 07:27 PM
La gent que ha escollit viure en un poble ja sap a quins avantatges i inconvenients s'enfrontaba, diferents avantatges i diferents inconvenients als d'una gran ciutat aixi que... aixo de sortir perdent o no... que m'ho expliquin xD

UT596001
August 1st, 2005, 07:27 PM
Molt bé, però que fem de les retallades bestials del TP a l'estiu?

Si ha de funcionar a l'estiu... TP amb horari de la resta de l'any!

O què preferiu, un bus cada 20 minuts o un cada hora? A mi em toca aguantar lo 2n tot el mes d'agost. Em fa una gràcia... :bleep:

alexbn
August 1st, 2005, 07:32 PM
A la pàgina web diu que Catalunya té 31.895 km2.
Però a altres llocs he vist: 31.950 km2 i 31.932 km2. :ohno:
Quina és certa?31.898. Crec recordar, ja em dedicaré a sumar minicipi per minicipi.

UT596001
August 1st, 2005, 07:53 PM
A veure, el nivell de manteniment d'un poble sempre és més alt quan és independent que quan passa a ser un barri d'una ciutat...

Aurelio
August 1st, 2005, 08:22 PM
ÀREA VERDA tot l'any!!
TRANSPORT PÚBLIC DE QUALITAT tot l'any també, inclòs l'agost...!!

JarlehuBCN
August 1st, 2005, 08:51 PM
home... el pressupost actual que té (parlo de l'exemple concret que mes conec) Sant Andreu del Palomar dista molt, moltissim, del que tindria com a poble independent. Igual que els serveis que hi ha, mes que res, per llei un municipi de més d'1.000.000 d'habitants ha de tenir per a tots els ciutadans uns serveis que un de 60.000 no tindria la obligació, ni el pressupost per a poder oferir-lo.

Aurelio
August 1st, 2005, 09:22 PM
Doncs ja està, agregació minicipal de tot el continu urbà!!

Bitxofo
August 2nd, 2005, 01:02 AM
31.898. Crec recordar, ja em dedicaré a sumar minicipi per minicipi.
Estàs sonat!! :crazy:
:crazy2:

Bitxofo
August 2nd, 2005, 01:04 AM
ÀREA VERDA tot l'any!!
TRANSPORT PÚBLIC DE QUALITAT tot l'any també, inclòs l'agost...!!

Et falta dir:
FORA CLOS!! I tot solucionat.

Aurelio
August 2nd, 2005, 08:41 AM
FORA CLOS I FORA HEREU -el regidor de mobilitat, dic de circulació rodada i pudent...!

deBarna
August 2nd, 2005, 12:42 PM
Fora Clos? Doncs ja van confirmar els del PSC que es tornarà a presentar per alcalde... Francament, no ho entenc. El Clos ja està acabat i crec que BCN n'està cansada. És clar que guanyarà, però perquè BCN és socialista, no 'closista' ... No sé pas què haurem de votar...

Bitxofo
August 2nd, 2005, 05:22 PM
Fora Clos? Doncs ja van confirmar els del PSC que es tornarà a presentar per alcalde... Francament, no ho entenc. El Clos ja està acabat i crec que BCN n'està cansada. És clar que guanyarà, però perquè BCN és socialista, no 'closista' ... No sé pas què haurem de votar...
Haurem de votar Esquerra desUnida/antiIniciativa per Catalunya!
xDDDD
:ohno:

alexbn
August 2nd, 2005, 06:08 PM
Bé que ho vaig fer a la RMB, amb 202 minicipis: 4.112,9 km2 (l'ampliada).

alexbn
August 2nd, 2005, 06:10 PM
l'Hospitalet al segle XIX tenia platja (l'actual Zona Franca i el Port) i muntanya (actual zona alta de la Diagonal i Finestrelles) i va ser mutilada pel gegant barceloníY de paso el Ayunta de Hospi rellenó las arcas, no lo olvidemos. Que algún rédito debió de dar el perder 10,5 km2.

UT596001
August 3rd, 2005, 12:01 AM
A més que això de "regidoria de Mobilitat" ho trobo massa genèric.

Però és que fins i tot a Castellar tenim una regidoria de Transport Públic! Els carrers i demés és comptetència de Vía Pública...

Clos, pren nota!

Aurelio
August 3rd, 2005, 12:06 AM
A BCN no hi ha regidoria de mobilitat, en la práctica, és de transport rodat a quatre rodes...

UT596001
August 3rd, 2005, 12:30 AM
Doncs així Castellar té regidoria de Transport Públic i Barna no...

Què ineptes!

Bitxofo
August 3rd, 2005, 01:53 AM
Doncs així Castellar té regidoria de Transport Públic i Barna no...

Què ineptes!
Castellar té regidoria, però no té transport públic... xDDDDDDDD
:rofl:

Sky
August 3rd, 2005, 02:02 PM
Hallan muerto al hombre desaparecido ayer tras volcar su tractor en una riera de La Roca del Vallès

Los Bomberos de la Generalitat de Catalunya rescataron poco antes de las 10.00 horas el cuerpo sin vida del hombre que ayer cayó a la riera de Cnoves, en La Roca del Vallès (Barcelona) tras volcar su tractor debido a las intensas lluvias que caían en la zona. El hombre, Joan V.P., de 67 años y vecino de Sant Pere de Vilamajor (Barcelona), fue localizado a dos kilómetros de donde sufrió el accidente, en el río Mogent.

Los Bomberos y los Mossos d'Esquadra habían retomado esta mañana la búsqueda del desaparecido. El vehículo volcó en la riera de Cnoves y la cabina quedó inundada por el agua que llevaba en aquel momento tras las intensas lluvias de la tarde. El suceso tuvo lugar sobre las 17.40 horas en el Camí de les Aigües, en el kilómetro 40 de la carretera C-35.

En las tareas de búsqueda participaba también un helicóptero de los Bomberos, bomberos voluntarios y una unidad canina de los Mossos en un radio de hasta tres kilómetros.

--

La Vanguardia.

Sky
August 3rd, 2005, 07:18 PM
Guaita, una notícia de Castellar abans que vingués el Vallesano al nostre fòrum. :D

Potser ens pot fer cinc cèntims de tot aquest assumpte...

Bitxofo
August 3rd, 2005, 08:09 PM
Guaita, una notícia de Castellar abans que vingués el Vallesano al nostre fòrum. :D

Potser ens pot fer cinc cèntims de tot aquest assumpte...

xDDDDDDDDDDD
:rofl:
Em sembla molt bé que Castellar sigui anti PP, ai perdó, anti feixista volia dir...
Oi Vallesano?
:wink2:

Confide
August 3rd, 2005, 08:59 PM
Bona iniciativa :) Però se sobreenten que tots els pobles ho són no, que no admeten moviments d'aquests en teoria... :)

Sky
August 3rd, 2005, 09:53 PM
No tenen Misteri

Per raons que ara no vénen al cas, i que serien bastant penoses d'explicar, l'altre dia vaig haver d'anar a La Maquinista, que no es diferencia en res de substancial del Màremàgnum o d'El Triangle. És depriment que aquesta deplorable barreja de multicine hortera, centre comercial de botigues de collonades i restaurants repugnants sigui l'única idea que hagi tingut Barcelona per obrir noves zones a la ciutat. El panorama és tan pobre, tan desolador, tan desgraciat, que un arriba a la conclusió que no és que els qui han ideat aquests centres no tinguin bon gust: el que no tenen és Misteri. No és que no tinguin imaginació, és que no tenen fondària d'ànima. Aquests centres foren creats per entretenir la gent. Com diuen sempre els comunistes, la intenció era bona: no ho dubto. I és precisament això el que m'ofèn, que algú cregui que jo podria entretenir-me en un centre com aquest, jo i qualsevol persona ja no refinadíssima i molt delicada sinó simplement amb pell i no amb esparadrap. La misèria moral que cal per encarregar, aprovar i construir aquests centres només s'entén des de l'ateisme ferotge; des de la manca de superestructura, d'una consciència religiosa amb la seva ètica superior a les lleis que escriuen els homes; des d'una sensibilitat xarona pels enigmes de la vida i de la mort. Només algú sense Misteri pot trobar agradable la idea de passar una tarda de dissabte veient una pel·lícula d'acció menjant crispetes, en acabat comprar al nen una samarreta del Barça i anar a sopar una hamburguesa amb ceba al primer McMerda que trobin. El Maremàgnum ha reduït el Misteri a una hamburguesa amb quetxup. El nivell sempre és més baix quan no creus en Déu, quan tu mateix et declares un estricte producte biològic: els qui han perpetrat aquestes monstruositats i la mena de gent que s'hi diverteix millorarien amb la pregària i amb la confessió, llegint la Bíblia i escoltant música religiosa. I as a matter of fact passarien del quetxup als tomàquets de l'Hispània, prova irrefutable del Misteri de la Creació i que hi ha Cel i algú que no es cansa mai de resar per la nostra salvació.

--

Salvador Sostres (diari AVUI, secció de serveis i oci).

Aurelio
August 3rd, 2005, 10:16 PM
Ara només falta que Castellar del Vallès es declari poble antiLaVallesana...

dirdam
August 3rd, 2005, 10:37 PM
Això és com declarar-se en contra de la fam al món. Si que s'avorreixen a l'Ajuntament de Castellar.

Aurelio
August 3rd, 2005, 10:48 PM
Enlloc de pressionar La Vallesana per a que doni un millor servei...

Sky
August 3rd, 2005, 10:49 PM
El poble s'hauria de dir "Castellar de la Vallesana". :D

Aurelio
August 3rd, 2005, 11:05 PM
JA, JA, JA!!! CASTELLAR DE LA VALLESANA, NO HI HAVIA CAIGUT!!!!

Bitxofo
August 4th, 2005, 01:05 AM
^^A mi no m'agraden els centres comercials i no hi vaig mai!^^
:dunno:
I el MerDonalds o el Merder King ni els trepitjo!
:puke:

Sky
August 4th, 2005, 01:07 AM
^^ És que tu deus ser membre de la burgesia barcelonina, com els Sostres. xD

Bitxofo
August 4th, 2005, 01:08 AM
JA, JA, JA!!! CASTELLAR DE LA VALLESANA, NO HI HAVIA CAIGUT!!!!

No cridis, Aureli!!

Jo a Castellar del Vallès li canviaria el nom per La Vallesana, a seques.

Sky
August 4th, 2005, 01:27 AM
Ens farà pagar Clos per estirar la tovallola a la platja?

• La JNC presenta les noves “Àrees marrons” i cobra els banyistes per estar-se a la sorra

Davant l’evident voluntat de l’Ajuntament d’implantar i expandir les àrees verdes d’aparcament per a residents, la Joventut Nacionalista de Catalunya (JNC) ha decidit implantar les àrres marrons: Pagar per estirar la tovallola la sorra. Aquesta mateixa tarda, una dotzena de joves de l’organització, encapçalats per “l’Alcalde Joan Clos” han cobrat els banyistes per ocupar espai a la platja i els han repartit panflets informatius.

Es tracta d’una acció simuladora portada a l’extrem amb ironia per denunciar l’ imparable ascens recaptatori de l’Alcalde Clos. Segons Genís Boadella, President de la Federació de Barcelona de la JNC “som conscients que fins i tot si es gestionés bé, a l’Ajuntament li caldrien molts més ingressos dels que gestiona, però és inacceptable aquesta aplicació sistemàtica de taxes als fets més quotidians de la vida dels ciutadans que, a més, no suposen cap increment ni millora dels serveis existents”.

“S’ha d’anar en compte, perquè si tot just fa un any ens semblava impensable que s’hagués de pagar per aparcar a tots els carrers del centre de la ciutat i avui hi tenim una immensa zona blava, potser encara hem donat una idea a Clos per a cobrar-nos una mica més”, ha advertit en to irònic el responsable de política municipal de l’esmentada organització, Joan Queraltó.

--

http://www.jnc.org/noticiaampliada.php?id_noticia=127

Sky
August 4th, 2005, 01:29 AM
http://www.uploadhut.com/upload/241264.jpg??

http://www.uploadhut.com/upload/241265.jpg??

Bitxofo
August 4th, 2005, 03:18 AM
^^Què pallassos!:clown:^^
Ja no saben què fer...
Per una cosa que ha implantat Clos i que n'estic d'acord. Visca l'Àrea Verda i Blava!!
:happy:

Aurelio
August 4th, 2005, 07:47 AM
Perdó, és que no podia treure les majúscules...

alexbn
August 4th, 2005, 06:17 PM
A ver si se les viene el piso abajo a los de las JNC. O les cae un avión en el comedor. :D

Bitxofo
August 5th, 2005, 02:51 AM
I el Vallesano on és?

Bitxofo
August 5th, 2005, 02:56 AM
A ver si se les viene el piso abajo a los de las JNC. O les cae un avión en el comedor. :D
La veritat no crec que visquin ni al Carmel ni a Gavà Mar...

Urban Dave
August 5th, 2005, 10:01 AM
FESTA MAJOR A LA CAPITAL DEL GARRAF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Quin catell de focs més maco, desde la platja :D A la fresca de la nit! :D

jeros
August 5th, 2005, 10:44 AM
Ahir vaig ser a VnG veient els meus avis, que estan de vacances!!! We!!!!!!!!!!! :D

UT596001
August 5th, 2005, 11:00 AM
Sóc aquí! :D

Cinc cèntims de la qüestió: la moció es fa fer una mica abans de la festa major de l'any passat més que res "per quedar bé" ja que l'ajuntament mai s'ha preocupat que els nazis campin "a sus anchas" per el poble. Amb això i sumat que la Guàrdia Civil no tan sols passa olímpicament sinó que fins i tot els va ajudar... (amb tots els aldarulls de la festa major del 2003).

Danzig
August 5th, 2005, 11:30 AM
Por : E. Durán

1/08/2005

El dijous dia 4 d'agost TV3 estrenarà, en la franja de prime time, un atípic documental de sis capitols anomenat 'Passatgers'. En el darrer programa, que s'emetrà el dijous dia 8 de setembre, es farà una aturada a Mollet del Vallès.
En el programa 'Passatgers', que començarà a emetre’s el dijous dia 4 d’agost a les 22.00 i que no faltarà a aquesta cita setmanal i estiuenca fins el 8 de setembre, l’últim capítol estarà dedicat, entre altres indrets, a Mollet del Vallès. En ell, el presentador d’aquesta sèrie documental, en Matthew Tree, farà una referència a la nostre ciutat i a una coneguda llibreria de la mateixa, per acabar experimentant en pròpia pell què suposa estar a favor o en contra del cos d'elit dels Mossos d'Esquadra.

'Passatgers' serà un programa documental d’entreteniment amb vocació de trencar motlles, que intentarà fer un retrat irònic de Catalunya fugint dels tòpics. Des de la mirada de Matthew Tree, un escriptor anglès afincat a Catalunya que ha col·laborat a diversos mitjans de comunicació nacionals, s’explicarà la geografia humana i física del país a través de trajectes sobre les diverses vies que el creuen. Cadascú dels sis capítols d'aquesta sèrie, que tindran una durada de 40 minuts, comptarà també amb un parell de trames argumentals protagonitzades per (com a mínim) un passatger desconegut i un de conegut per l’audiència.

A més, cada programa tindrà un objectiu temàtic, sovint provocador, que vindrà a ser l’eix discursiu de l’episodi i que sempre tindrà connexions tant amb els convidats com amb les trames triades. Cada capítol contindrà, també, dues breus actuacions musicals, sempre per part de grups directament relacionats amb el trajecte que recorregut o el tema tractat.

Ahir van fer el primer episodi. Em va agradar. Quin personatge el promotor de Benidorm :sleepy:

Bitxofo
August 5th, 2005, 05:07 PM
La Festa Major de Sitges és al setembre, oi?
Hi aniré!
;)

Bitxofo
August 5th, 2005, 05:11 PM
Por : E. Durán

1/08/2005

El dijous dia 4 d'agost TV3 estrenarà, en la franja de prime time, un atípic documental de sis capitols anomenat 'Passatgers'. En el darrer programa, que s'emetrà el dijous dia 8 de setembre, es farà una aturada a Mollet del Vallès.
En el programa 'Passatgers', que començarà a emetre’s el dijous dia 4 d’agost a les 22.00 i que no faltarà a aquesta cita setmanal i estiuenca fins el 8 de setembre, l’últim capítol estarà dedicat, entre altres indrets, a Mollet del Vallès. En ell, el presentador d’aquesta sèrie documental, en Matthew Tree, farà una referència a la nostre ciutat i a una coneguda llibreria de la mateixa, per acabar experimentant en pròpia pell què suposa estar a favor o en contra del cos d'elit dels Mossos d'Esquadra.

'Passatgers' serà un programa documental d’entreteniment amb vocació de trencar motlles, que intentarà fer un retrat irònic de Catalunya fugint dels tòpics. Des de la mirada de Matthew Tree, un escriptor anglès afincat a Catalunya que ha col·laborat a diversos mitjans de comunicació nacionals, s’explicarà la geografia humana i física del país a través de trajectes sobre les diverses vies que el creuen. Cadascú dels sis capítols d'aquesta sèrie, que tindran una durada de 40 minuts, comptarà també amb un parell de trames argumentals protagonitzades per (com a mínim) un passatger desconegut i un de conegut per l’audiència.

A més, cada programa tindrà un objectiu temàtic, sovint provocador, que vindrà a ser l’eix discursiu de l’episodi i que sempre tindrà connexions tant amb els convidats com amb les trames triades. Cada capítol contindrà, també, dues breus actuacions musicals, sempre per part de grups directament relacionats amb el trajecte que recorregut o el tema tractat.

Ahir van fer el primer episodi. Em va agradar. Quin personatge el promotor de Benidorm :sleepy:

No tinc antena i no agafo TV3, algú m'ho pot enregistrar en vídeo?
Està a l'Emule?
GràcieS
;)

Sky
August 5th, 2005, 05:21 PM
http://www.e-noticies.com/2005/08/05/images_dinamic/Noticias_imagen_20162.jpg

La comissaria de la plaça Espanya no estarà pel novembre

El Departament d'Interior ha començat les obres d'enderrocament de l'antiga comissaria del Cuerpo Nacional de Policia a la plaça Espanya de Barcelona per construir la nova comissaria dels Mossos d'Esquadra. Les dependències policials estaven especialitzades en la tramitació del DNI i passaport. La nova comissaria de la Policia de la Generalitat –que no estarà construïda pel novembre, quan comença el desplegament a Barcelona– ha estat encarregada a l'arquitecte Oriol Bohigas, que va ser regidor de l'Ajuntament de Barcelona

--

e-noticies.com

alexbn
August 5th, 2005, 07:59 PM
Ja, però ere per tocar los nassos... :D

Met
August 5th, 2005, 10:51 PM
A mi, el disseny de la nova comissaria em recorda l'edifici blau d'oficines que hi ha a la cantonada d'Almogàvers amb Meridiana... que té davant una gasolinera de la Galp i que "tapa" amb molt d'encert les diferents alçades desl dos edificis que té al costat.
Crec que a Pl. Espanya quedarà molt bé el nou edifici i unificarà el batibull d'alçades que hi ha a la cantonada de Paral·lel amb Gran Via. ;)

Bitxofo
August 6th, 2005, 12:51 AM
A mi és que no m'agrada gens...
Podien fer una comissaria bonica i emblemàtica!

Bitxofo
August 6th, 2005, 03:32 AM
Ja, però ere per tocar los nassos... :D
Toca altres cosetes, millor!

Per cert:
Saps que vol dir a Xile que se't passa l'arròs? :eek2: :eek2:

Bitxofo
August 6th, 2005, 07:06 AM
Home però si de moment surt gratis...per als que som de fora ja va be..eh! xD
I per als que vivim al centre de BCN també! EH?

Aurelio
August 6th, 2005, 10:35 AM
Les zones blaves i verdes haurien de ser de pagament durant l'estiu també. I encara més cares! No hi ha dret a traballar de transportista, com ara jo, i que ni pagant puguis deixar el cotxe a un xamfrà per descarregar i t'hagis de buscar la vida a tres illes de cases del teu destí o en quarta filera i jugar-te la multa. Durant tot l'any puc aparcar a la porta i pagant, això sí, i no em queixo, però és que aquest mes no ho puc fer i perdo molta eficiència en la meva feina...
Un cotxe, un aparcament de compra o de lloguer. Eliminació total de l'aparcament lliure en superfície a Barcelona, ja!!

Bitxofo
August 6th, 2005, 09:37 PM
Les zones blaves i verdes haurien de ser de pagament durant l'estiu també. I encara més cares! No hi ha dret a traballar de transportista, com ara jo, i que ni pagant puguis deixar el cotxe a un xamfrà per descarregar i t'hagis de buscar la vida a tres illes de cases del teu destí o en quarta filera i jugar-te la multa. Durant tot l'any puc aparcar a la porta i pagant, això sí, i no em queixo, però és que aquest mes no ho puc fer i perdo molta eficiència en la meva feina...
Un cotxe, un aparcament de compra o de lloguer. Eliminació total de l'aparcament lliure en superfície a Barcelona, ja!!

Aparca el camió al forat del metro del Carmel!
(Broma)
:runaway:

Aurelio
August 6th, 2005, 10:10 PM
No és un camió, és un cotxe de repartiment...

Bitxofo
August 6th, 2005, 10:44 PM
No és un camió, és un cotxe de repartiment...
Tranqui, al forat del Carmel hi cap fins i tot un tràiler!
xDDDDDD

UT596001
August 6th, 2005, 10:54 PM
O rehabilitar l'actual! Cal estalviar!

Aurelio
August 6th, 2005, 11:13 PM
Menys bromes amb el forat del Carmel, aviam si la zona on tu vius algun dia s'enfonsa, eh, nen?
O el tren de l'aeroport té un accident quan tu hi vagis...
O s'enfonsa la terminal on tu estàs quan facin el forat de la L9...
O teniu una amenaça de bomba a l'aeroport que resulta certa...

A que no fa tanta gràcia ara...?

Bitxofo
August 6th, 2005, 11:16 PM
Tens raó!
No ho havia pensat...
:yes:

Bitxofo
August 6th, 2005, 11:30 PM
Menys bromes amb el forat del Carmel, aviam si la zona on tu vius algun dia s'enfonsa, eh, nen?
O el tren de l'aeroport té un accident quan tu hi vagis...
O s'enfonsa la terminal on tu estàs quan facin el forat de la L9...
O teniu una amenaça de bomba a l'aeroport que resulta certa...

A que no fa tanta gràcia ara...?

Jo havia posat: BROMA, tu no...
:cry:
Dolent!!

UT596001
August 6th, 2005, 11:47 PM
A Castellar les zones blaves també estan de vacances a l'agost i estan plenes...

A sobre, el minibús urbà tanca per vacances!

Odio l'agost! Torna, setembre!

Confide
August 7th, 2005, 12:14 AM
A mi és que no m'agrada gens...
Podien fer una comissaria bonica i emblemàtica!

La paraula bonica i comissaria no sé si poden anar juntes... tenint en compte que és una comissaria... un lloc de repressió... plena de mossos... aquesta gent tant arrogant, fastigosa, creguda... arghhhhhh els odio.

Jo diria que es podria fer alguna cosa "decent"

Què va! Això mai es contempla! jajaja a vegades m'agradaria saber els comptes de l'ajuntament o la generalitat... deuen estar tan i tant hipotecats... en alguna legisltatura diran: "i durant aquests 4 anys no farem res, només ens dedicarem a pagar el que devem..."

UT596001
August 7th, 2005, 12:20 AM
Doncs jo per a Castellar, si fan comissaria dels Mossos, penso que el més sensat és rehabilitar l'antiga caserna de la Guàrdia Civil, ara en desús. Així salvem de la piqueta un edifici històric del poble i ja de pas estalviem quartos. Jo ja sé en què els gastaria...

Confide
August 7th, 2005, 12:23 AM
1... però 4??? i no sembla que les obres hagin de començar aviat... en aquest poble només s'arregla un carrer un mes abans de les municipals i ja està.

Bitxofo
August 7th, 2005, 01:23 AM
A Castellar les zones blaves també estan de vacances a l'agost i estan plenes...

A sobre, el minibús urbà tanca per vacances!

Odio l'agost! Torna, setembre!
NO!
Setembre no, que compleixo anys...

Sky
August 7th, 2005, 01:32 AM
Setembre no, que compleixo anys...

Així com jo. :colgate:

De quin dia ets? :?

Bitxofo
August 7th, 2005, 01:42 AM
Doncs jo per a Castellar, si fan comissaria dels Mossos, penso que el més sensat és rehabilitar l'antiga caserna de la Guàrdia Civil, ara en desús. Així salvem de la piqueta un edifici històric del poble i ja de pas estalviem quartos. Jo ja sé en què els gastaria...
Metro BCN-Castellar ja!!

Bitxofo
August 7th, 2005, 03:12 AM
Així com jo. :colgate:

De quin dia ets? :?
17
;)
Verge!!
Tu?

Aurelio
August 7th, 2005, 07:01 AM

Vols dir que a Castellar hi haurà comisaria...? No dependreu de Sabadell o de Sant Llorenç Savall?

O de Barcelona?

:D :D :D :D :D :D :D :D

Sky
August 7th, 2005, 09:45 AM
26, Balança... :D

Confide
August 7th, 2005, 10:50 AM
http://w3.bcn.es/fitxers/home/noticies/granviag.406.jpg

No entenc perquè no es pot soterrar completament... em sembla un nyap

Antoi
August 7th, 2005, 12:00 PM
La paraula bonica i comissaria no sé si poden anar juntes... tenint en compte que és una comissaria... un lloc de repressió... plena de mossos... aquesta gent tant arrogant, fastigosa, creguda... arghhhhhh els odio.

:eek2: :eek2: :eek2: :eek2: :eek2:
Però com pots dir això???? :bash: :bash: :bash: (Brigada Mòbil en acció xDDDDDD)

La Policia de la Generalitat-Cos de Mossos d'Esquadra és un cos creat al servei del ciutadà, que pren els principis deontòlogics creats per Sir Robert Peel i en el Codi europeu d'ètica de la policia, els quals asseguren la dignitat, la integritat i la imparcialitat del cos policial cap a les persones.
L'ús de la força (això de repressió sona molt lleig xDDDD) es fa sota els principis d'oportunitat, congruència i proporcionalitat, ja que la policia està obligada a mantenir el lliure exercici dels drets fonamentals i alhora, ha de garantir la seguretat ciutadana, actuant amb determinació, però sense recórrer mai a la força més enllà del que es raonable. (Ho he dit bé Montse? xDDDDD)

I pel que fa al desplegament, el model emprat a Catalunya és el d'ubicar una o dues ABP (Àrea Bàsica Policial) a cada comarca, o una ABP en dues o més comaques si son poc poblades. A cada ABP li correspon una comissaria central, normalment a la capital de comarca o municipi més poblat, i alguna subcomissaria (o oficina de denuncies) als municipis més importants de l'ABP, que depenen de la comissaria central de l'ABP. A BCN el desplegament es farà en districtes, ubicant a cada un d'ells una comissaria.

I pel que fa a Castellar... si té Sabadell molt a prop es possible que depengui de Sabadell, ja que en aquesta ciutat s'està construint la Comissaria Central dels Mossos d'Esquadra, que tindrà uns 2.000 agents.

Confide
August 7th, 2005, 12:37 PM
:eek2: :eek2: :eek2: :eek2: :eek2:
Però com pots dir això???? :bash: :bash: :bash: (Brigada Mòbil en acció xDDDDDD)

La Policia de la Generalitat-Cos de Mossos d'Esquadra és un cos creat al servei del ciutadà, que pren els principis deontòlogics creats per Sir Robert Peel i en el Codi europeu d'ètica de la policia, els quals asseguren la dignitat, la integritat i la imparcialitat del cos policial cap a les persones
L'ús de la força (això de repressió sona molt lleig xDDDD) es fa sota els principis d'oportunitat, congruència i proporcionalitat, ja que la policia està obligada a mantenir el lliure exercici dels drets fonamentals i alhora, ha de garantir la seguretat ciutadana, actuant amb determinació, però sense recórrer mai a la força més enllà del que es raonable. (Ho he dit bé Montse? xDDDDD)

:rofl: :rofl: :rofl: :lol: :lol: :lol:

La teoria és molt maca sí...

entfe001
August 7th, 2005, 01:32 PM
^^
^^
Bitxo, no seràs la meua tieta, que també és del 17 de setembre? :D

asur
August 7th, 2005, 06:04 PM
porque si hay un accidente, el humo dificultaría mucho las labores de rescate, y tu puedes decir... bueno están los ventiladores extractores... pero entonces también tienen que hacer salidas de emergencia, sistemas de seguridad... muy, pero que muy caro

Bitxofo
August 8th, 2005, 12:57 AM
:rofl: :rofl: :rofl: :lol: :lol: :lol:

La teoria és molt maca sí...
Prefereixes la Guàrdia Civil, la Policia Nacional, la Guàrdia Urbana...?

Bitxofo
August 8th, 2005, 12:58 AM
^^
^^
Bitxo, no seràs la meua tieta, que també és del 17 de setembre? :D
M'has descobert, nebot!
Vine avui a casa meva, que et donaré de "berenar"...

Bitxofo
August 8th, 2005, 01:10 AM
http://w3.bcn.es/fitxers/home/noticies/granviag.406.jpg

No entenc perquè no es pot soterrar completament... em sembla un nyap
És la Gran Via?

Confide
August 8th, 2005, 01:19 AM
Sí, es la Gran Via Nyap

Bitxofo
August 8th, 2005, 01:38 AM
Sí, es la Gran Via Nyap
No és cap nyap!
És molt millor que ara, i amb tramvia!!

Confide
August 8th, 2005, 01:41 AM
Home, joder, estaria millor que quedés pitjor que ara!!!!! Quina gràcia!

Això no vol dir que podien haver invertit molt més enlloc de gastar-s'ho en tonteries i soterrar-la tota.

Bitxofo
August 8th, 2005, 04:26 AM
Home, joder, estaria millor que quedés pitjor que ara!!!!! Quina gràcia!

Això no vol dir que podien haver invertit molt més enlloc de gastar-s'ho en tonteries i soterrar-la tota.
En fi...

JarlehuBCN
August 8th, 2005, 06:24 PM
Home no sempre es pot soterrar... si es soterrés es crearia el precedent de que un tros estaria soterrat i un altre no... perque obviament s'haurien de deixar trossos oberts com a "respiraderos", els llocs on hi estiguessin els "respiraderos" farian baixar el preu dels pisos que donguessin en aquells trams, etc. Crec que la decisió adoptada es bona ...

UT596001
August 8th, 2005, 08:02 PM
Vols dir que a Castellar hi haurà comisaria...? No dependreu de Sabadell o de Sant Llorenç Savall?

O de Barcelona?

:D :D :D :D :D :D :D :D

Mira, fins fa poc a Castellar hi havia comissaria de la Guàrdia Civil que prestava servei a:
*Castellar
*Sant Llorenç Savall
*Gallifa
*Sentmenat

Això suma un àrea de casi 30.000 persones a servir. Com vols que no tinguem comissaria?

Confide
August 8th, 2005, 09:21 PM
Prefereixes la Guàrdia Civil, la Policia Nacional, la Guàrdia Urbana...?

En molts casos sí.

Bitxofo
August 9th, 2005, 02:50 AM
En molts casos sí.
No hi ha cap diferència!
Tots són policies...
;)

Antoi
August 9th, 2005, 11:09 AM
Mira, fins fa poc a Castellar hi havia comissaria de la Guàrdia Civil que prestava servei a:
*Castellar
*Sant Llorenç Savall
*Gallifa
*Sentmenat

Això suma un àrea de casi 30.000 persones a servir. Com vols que no tinguem comissaria?

Que hi hagi hagut caserna de la GC no vol dir que ara tindreu comissaria del CME. El model de desplegament català ubica comissaries concentrades en un sol punt, i en aquella zona hi ha nuclis molt més habitats que poden ser seu de la comissaria (com ja he dit, a Sabadell hi haurà la central dels Mossos amb 2000 agents)

Gabe
August 9th, 2005, 11:21 AM
Que hi hagi hagut caserna de la GC no vol dir que ara tindreu comissaria del CME. El model de desplegament català ubica comissaries concentrades en un sol punt, i en aquella zona hi ha nuclis molt més habitats que poden ser seu de la comissaria (com ja he dit, a Sabadell hi haurà la central dels Mossos amb 2000 agents)

al meu poble, a Gavà posaran una comissaria dels mossos però no a Viladecans, que és a tocar i té molts més habitants...aquesta comissaria donarà servei a viladecans, gavà, castelldefels,begues i potser a sant boi..si la posen a gavà és pq aquesta població és al centre de la resta però per habitants la podrien haver posat a viladecans

PD: a viladecans no hi ha caserna de la GC i a castelldefels va haver-hi però ara ja no...a gavà n'hi havien dues i una la van tancar però l'altra encara existeix..de fet la comissaria dels mossos a gavà va molt a prop de la caserna de la GC

Bitxofo
August 9th, 2005, 04:40 PM
A SantaCo ja està feta fa temps la comissaria dels Mossos d'Esquadra, i a BCN no...

Sky
August 9th, 2005, 04:56 PM
^^ A Lleida fa 6 anys que hi són. :wink2:

Gabe
August 9th, 2005, 07:02 PM
A SantaCo ja està feta fa temps la comissaria dels Mossos d'Esquadra, i a BCN no...

normal, l¡'expansió va començar de nord a sud....

Bitxofo
August 10th, 2005, 02:15 AM
normal, l¡'expansió va començar de nord a sud....
Ja però SantaCo i BCN es toquen, i a SantaCo fa anys que hi ha comossaria dels Mossos...
:cool:
BCN depenent de SantaCo! xDDDD

UT596001
August 10th, 2005, 10:58 AM

Però Sant Llorenç Savall és a 20 km de Sabadell (a més, per una carretera estreta i plena de revolts). Dir a més que allà, segons m'han dit coneguts que viuen allà, no hi ha policia local sinó una espècie de vigilants.

I Gallifa és a 30 km de Sabadell, per la mateixa carretera estreta i plena de corbes fins Sant Llorenç i d'allà per una carretera encara més estreta i encara amb més revolts. I no arriba als 200 habitants, per tant, Policia Local allà ni se sap què és. Ara que també poden dependre de Caldes de Montbui, que té unes comunicacions millors.

Sentmenat ni ho compto ja que segurament dependrà de Caldes de Montbui (a només 5 km, que ja té comissaria dels mossos) i a més la policia local de Caldes i Sentmenat és conjunta.

I tampoc és de rebut que una localitat com Castellar , on ja som 20.000 habitants, amb previsió d'arribar a 26.000, no tingui comissaria.

Confide
August 10th, 2005, 11:26 AM
AIxò dels mossos és una vergonya. A Moià tampoc hi ha comissaria, si passa quelcom els has de trucar a Manresa i triguen mitja hora i si hi ha problemes quan venen ja és tard.

De totes maneres això de la distància és una excusa, al barri antic de Manresa molt sovint hi ha problemes de caire racial, baralles multitudinàries i els mossos sempre van quan ja s'han acabat... quina vergonya de gent.

Urban Dave
August 10th, 2005, 11:57 AM
El CF Vilanova elimina L'Hospitalet, de la Segona B, i passa a la sisena ronda de la Copa Catalunya

El CF Vilanova continua amb pas ferm en la Copa Catalunya. L'equip blau va derrotar ahir L'Hospitalet, de la Segona B, per 1-0 i va accedir a la sisena ronda de la competició. L'autor de l'únic gol del partit va ser de David Ávila, que al minut 51 va culminar amb èxit una esplèndida combinació amb Sellarés. Durant la primera part va regnar el respecte entre tots dos conjunts. A la represa, el Vilanova es va animar amb el gol i va oferir detalls interessants de cara al futur. De fet, el públic que es va aplegar al Municipal dels Alumnes Obrers va marxar amb un bon sabor de boca. Dels cinc nous fitxatges, l'únic que va jugar com titular va ser Triguero, però tots van tenir la seva oportunitat. Alquézar va rellevar un tocat Alfonso, Nefta va substituir el golejador David Ávila, Toni Pérez va entrar per Sellarés i Àlex Alarcón va suplir Dani Gimeno en els darrers minuts. La millor ocasió de 'L'Hospi' va arribar al minut 93, quan Sergio Postigo va enviar una rematada al travesser. De tota manera, els riberencs encara han de millorar per competir amb garanties en la Segona B.
ARA LA GRAMENET
Després de derrotar L'Hospitalet, ara el Vilanova es veurà les cares amb la Gramenet, també de la Segona B. Els colomencs van desfer-se ahir del Mataró (1-2) i visitaran dimecres el Camp dels Alumnes Obrers en un matx que començarà a partir de les vuit del vespre. El Sant Andreu també va passar ronda en la jornada d'ahir (va eliminar el Rubí) i dimecres s'enfrontarà al Terrassa

@bitxo: el castell de focs es el 23 a la nit. ;) 23 d'Agost es clar!

ollagrabovi
August 10th, 2005, 03:18 PM
Em sembla q s ha de ser benevolents amb els Mossos; acaben de comencar, s estan desplegant i ho estan fent bastant be tenint en compte lo dificil q es un desplegament d aquest tipus i d esser una policia nova.

Bitxofo
August 10th, 2005, 03:21 PM
@bitxo: el castell de focs es el 23 a la nit. ;) 23 d'Agost es clar!
Gràcies UrbanDave, allí estaré.
Si estás tú, podemos vernos.
;)

Bitxofo
August 10th, 2005, 03:41 PM
Em sembla q s ha de ser benevolents amb els Mossos; acaben de comencar, s estan desplegant i ho estan fent bastant be tenint en compte lo dificil q es un desplegament d aquest tipus i d esser una policia nova.
El problema és que no acaben de començar, porten 6 o 7 anys ja...

Urban Dave
August 11th, 2005, 11:49 AM
No crec que vagi al castell de focs. Es una bogeria, els pixapins invaeixen la ciutat, gairabé pitjor que el carnaval! XD

Bitxofo
August 11th, 2005, 04:07 PM
No crec que vagi al castell de focs. Es una bogeria, els pixapins invaeixen la ciutat, gairabé pitjor que el carnaval! XD
Mai vols quedar amb mi...
Per cert:
M'he assabentat que te'n vas a Porto...

Met
August 12th, 2005, 11:01 PM
www.vilaweb.com

Les obres a l'agost afecten, en més o menys grau, les principals artèries del trànsit de la capital

Ahir van començar els treballs de pavimentació de l'avinguda Roma, previs a les obres per convertir-la en una gran avinguda. És una més de les ja tradicionals obres d'estiu, que tornen a provocar restriccions de trànsit, com cada agost, arreu de Barcelona. Aquest any, a més, cal sumar-hi algunes grans afectacions no estrictament estiuenques, com el tall a l'avinguda Meridiana pels treballs de construcció de l'intercanviador de la Sagrera. L'argument, també típic, que aquesta es la millor època per aplicar restriccions perquè és quan hi ha menys cotxes continua sent vàlid, però cada cop ha d'utilitzar-se amb més cautela, vistes les retencions generades, per exemple, pels treballs de reforma de la Granvia de l'Hospitalet, a l'entrada a Barcelona.

Barcelona està cap per avall. L'aprofitament de la disminució de la densitat de vehicles a la ciutat durant l'agost per fer obres acaba repercutint en aquells que s'hi queden, i que hi circulen, fins al punt que agafar el cotxe en un mes en què sobre el paper es pot circular tranquil per Barcelona pot convertir-se en un veritable malson per al conductor que es troba amb desviacions, talls i colls d'ampolla allà on menys s'ho espera. Una publicitat immillorable per al transport públic. I, si no, que ho preguntin als conductors que la setmana passada van haver de patir cues de fins a tres hores per intentar entrar a la capital per la Granvia de l'Hospitalet.
Curiosament, la major part de les principals afectacions al trànsit tenen a veure enguany amb el transport públic. La instal·lació d'ascensors en estacions de metro per millorar-ne l'accessibilitat ha provocat, per exemple, el tall del carril descendent de la Rambla entre els carrers Hospital i Unió. No és aquest, però, un problema greu, segons la Guàrdia Urbana, ja que les Rambles no tenen un trànsit gaire intens. Les obres a la Rambla van començar ja fa tres mesos, i es preveu que es completin a finals d'agost. Com aquestes, tampoc no són obres d'estiu les que mantenen tallada la Meridiana des de l'octubre passat per construir el gran intercanviador de metro. Sí que ho són, però, altres treballs com els que es duen a terme a l'avinguda Diagonal, la Gran Via i la ronda de Dalt, per instal·lar ascensors a les estacions de Montbau, Zona Universitària, Palau Reial, Maria Cristina, Urgell i Rocafort. L'afectació, en la major part dels casos, es limita a retallar el nombre de carrils en els trams en obres.
No de totes les afectacions, però, en té la culpa el metro. L'agost és el mes ideal per a les remodelacions viàries i, sobretot, per estendre asfalt nou. L'Ajuntament aprofita aquest mes per renovar la pavimentació de 201.238 m2 de superfície -el 80% amb asfalt sonoreductor- als districtes de l'Eixample, les Corts, Sarrià-Sant Gervasi, Gràcia, Horta-Guinardó, Sant Andreu i Sant Martí.
-------------------------------------------------------------------------------------

Met
August 12th, 2005, 11:02 PM
www.vilaweb.com

No són els conductors els únics que pateixen les obres d'estiu. El transport públic també se'n ressent. Al tram de la L5 del metro entre Sagrada Família i Maragall i al de la L1 entre Clot i Fabra i Puig no hi haurà servei fins al 31 d'agost, a causa, també, de les obres de l'intercanviador de la Sagrera. Aquests dos recorreguts quedaran coberts per un servei especial d'autobusos que, això sí, s'acaba a les 11 de la nit, una hora abans que el metro. Pel que fa als Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), també ha quedat tallat el tram que va de plaça Espanya a l'avinguda Carrilet, a causa dels treballs de la L9. Finalment, el Trambaix, que va de Sant Adrià al parc de la Ciutadella de Barcelona, va deixar de funcionar el 25 de juliol i estarà aturat fins a l'11 de setembre, per connectar la línia amb Badalona. També en aquest cas hi haurà servei alternatiu d'autobús.
-----------------------------------------------------------------------------------

UT596001
August 12th, 2005, 11:45 PM
Dates de pròximes festes majors al Vallès:

Del 20 al 28 d'agost, Granollers

Del 26 al 29 d'agost, Sant Feliu del Racó

Del 9 al 12 de Setembre, Castellar del Vallès

He de confirmar dates de Sant Llorenç Savall i Sabadell, que es celebren també en aquestes dates.

Bitxofo
August 13th, 2005, 08:52 AM
Dates de pròximes festes majors al Vallès:

Del 20 al 28 d'agost, Granollers

Del 26 al 29 d'agost, Sant Feliu del Racó

Del 9 al 12 de Setembre, Castellar del Vallès

He de confirmar dates de Sant Llorenç Savall i Sabadell, que es celebren també en aquestes dates.
Tothom a Castellar, per Festa Major!!
:dance:

Met
August 14th, 2005, 07:17 AM

• Una enquesta de la UE situa la capital catalana com la setena més valorada pels seus habitants
• El soroll, el preu de la vivenda i les dificultats per trobar-hi feina, els problemes més greus

http://www.elperiodico.com/EDICION/ED050814/CAS/FOTOS/EPP_ND/CARP01/g061lh90.jpg Clica per engrandir. (http://www.elperiodico.com/EDICION/ED050814/CAT/CARP01/PDF/g061lR90.PDF)

Nou de cada 10 barcelonins estan satisfets o molt satisfets de viure a la seva ciutat, segons una enquesta realitzada per la Unió Europea sobre la vida a les urbs comunitàries. L'informe, obra d'EOS/Gallup, situa Barcelona com la setena ciutat preferida pels que hi habiten, d'una relació d'un total de 31.
I això malgrat que l'estudi apunta que els ciutadans perceben com a problemes considerables o greus la dificultat per trobar-hi una bona feina i l'elevat preu de la vivenda. L'excés de soroll és assenyalat com una qüestió preocupant o molt preocupant pel 89% dels barcelonins.
L'estudi es va realitzar a principis del 2004, quan la Unió Europea només comptava amb 15 membres, i es va fer públic el mes de juliol passat. Per a l'elaboració d'aquesta enquesta es van consultar 90.000 ciutadans (300 per ciutat) i s'hi analitzen les capitals d'aquests països i 16 ciutats més. La llista és la següent: Barcelona, Madrid, Màlaga (Espanya); Anvers, Brussel.les, Lieja (Bèlgica), Glasgow, Londres, Manchester (Regne Unit), Nàpols, Roma, Torí (Itàlia), Berlín, Dortmund, Leipzig, Munic (Alemanya), Lisboa, Braga (Portugal), Atenes, Iràklion (Grècia), Amsterdam, Rotterdam (Holanda), Copenhaguen (Dinamarca), Dublín (Irlanda), Luxemburg (Luxemburg), Viena (Àustria), Hèlsinki (Finlàndia), Estocolm (Suècia), París, Marsella i Rennes (França).

MADRID, PER DARRERE
De les 31 urbs per les quals es va preguntar als seus habitants, Màlaga és la que més satisfacció desperta entre els seus residents, seguida de Copenhaguen, Leipzig i Viena. Barcelona és la setena i Madrid apareix en la 23a posició. La classificació està feta tenint en compte tant la satisfacció com el rebuig que genera una ciutat.
L'enquesta revela un pessimisme general sobre les expectatives laborals. Un 60% dels consultats opinen que no és fàcil aconseguir un bon lloc de treball. La vivenda no suscita menys inquietud. Un 72% considera que no és fàcil accedir a un pis a bon preu. La seguretat és un altre dels indicadors analitzats: un 40% dels enquestats afirmen que se senten segurs, enfront d'un 15% que afirma no estar-ho mai. En relació a la higiene a les urbs, un 57% opina que la seva ciutat no està neta, encara que l'estudi inclou casos pràcticament antagònics en aquest aspecte, com Marsella i Luxemburg.

LES XIFRES DE BARCELONA
Un 57% dels barcelonins estan molt satisfets de viure a la ciutat, mentre que un 37% es declara satisfet. A l'altre extrem, un 4% no s'hi sent gaire a gust i només un 1% hi està totalment a disgust. Els aspectes que més inquieten els barcelonins són l'ocupació, el preu de la vivenda, l'excés de soroll i la contaminació.
Un 40% dels enquestats consideren que és bastant difícil aconseguir-hi una bona feina, mentre que el 25% ho troba molt difícil. Un 84% opina que és preocupant o molt preocupant la contaminació atmosfèrica. La majoria més àmplia és la que denuncia la contaminació acústica. Un 56% dels preguntats consideren que el soroll és un problema molt greu, i un 33%, bastant greu. La progressió del preu de les cases es reflecteix en l'estudi. Un 65% dels barcelonins enquestats per la UE opinen que és molt difícil accedir a una vivenda a bon preu, mentre que un 20% ho veu bastant difícil.
----------------------------------------------------------------------------------

Met
August 14th, 2005, 07:19 AM
El Periódico de Catalunya - EDITORIAL

• Els barcelonins puntuen alta la seva qualitat de vida ciutadana. El pitjor és el preu dels pisos i el soroll

Una enquesta propiciada per la UE situa Barcelona com la setena ciutat del continent en què els seus veïns puntuen millor els índexs de qualitat per viure-hi. Nou de cada deu barcelonins estan satisfets de viure a la ciutat. El resultat d'aquest sondeig no deixa de ser un indici suficient de com ens veiem en relació amb la resta d'europeus.
Al barceloní mitjà el preocupa, sobretot, segons la UE, tenir una feina estable. El nombre d'insatisfets augmenta quan es pregunta pel preu de la vivenda. No obstant, es tracta de dos índexs que en bona part reflecteixen també
el que inquieta la majoria d'espanyols. En canvi, la macroenquesta recull una singularitat que afecta especialment els ciutadans de Barcelona. Perceben com una limitació de la seva qualitat de vida el soroll excessiu que suporten quotidianament.
Una de les dades significatives d'aquest treball és que la satisfacció amb la ciutat on es viu té poca relació amb la vitalitat de l'economia local. Més aviat respon a una espècie de patriotisme local, un sentiment d'orgull col.lectiu que,
si comencés a decaure, tampoc es podria recuperar únicament amb bons indicadors econòmics.
---------------------------------------------------------------------------------------

Sky
August 14th, 2005, 01:51 PM
^^ Puntuen millor el seu transport públic que els madrilenys. :uh:

Bitxofo
August 14th, 2005, 03:47 PM
^^ Puntuen millor el seu transport públic que els madrilenys. :uh:
No ho entenc!
Crec que els que han puntuat no han vist els rodalies ni el metro de Madrid actual...

Met
August 14th, 2005, 03:55 PM
No ho entenc!
Crec que els que han puntuat no han vist els rodalies ni el metro de Madrid actual...
Deuen ser integristes de l'Aguirre i es deuen creure que a Catalunya s'inverteix més que a Madrid.... xD!

UT596001
August 14th, 2005, 06:03 PM
O són Barcelonins que només agafen al metro i a la mínima que posen el peu a rodalies no saben ni on estan. I, evidentment, mai hauran agafat una Vallesana en la seva vida...

Si la pregunta fos per als habitants de la Comunitat de Madrid i els de la Regió Metropolitana de Barcelona lo del TP giraria de cap a peus.

Urban Dave
August 14th, 2005, 07:28 PM
Es cert que vaig a Porto :D

Bitxofo
August 15th, 2005, 06:42 AM
O són Barcelonins que només agafen al metro i a la mínima que posen el peu a rodalies no saben ni on estan. I, evidentment, mai hauran agafat una Vallesana en la seva vida...

Si la pregunta fos per als habitants de la Comunitat de Madrid i els de la Regió Metropolitana de Barcelona lo del TP giraria de cap a peus.
Madrid té millor T.P. urbà i millor T.P. interurbà...

Bitxofo
August 15th, 2005, 06:42 AM
Es cert que vaig a Porto :D
Passaràs a dir hola aquesta vegada a l'aeroport o vas en bus a Porto?

UT596001
August 15th, 2005, 11:46 AM
Jo diria que l'únic que BCN té millor que Madrid és la xarxa de NitBus.

Met
August 15th, 2005, 12:55 PM
Jo diria que l'únic que BCN té millor que Madrid és la xarxa de NitBus.

I les Golondrinas... :D

Confide
August 15th, 2005, 01:03 PM
No sé com serà el transport de Madrid ni m'importa perquè no visc allà, però el de BCN no es veig malament. Clar, hi ha coses que podrien millorar, sí, però ens queixem de vici, jo crec que el transport que hi ha aquí no està pas tan malament!!!!! Segurament a molts altres llocs està pitjor!

Jo crec que amb els anys encara millorarà molt més! :)

Jo ja estic prou content... veient la manca d'inversió que tenim, ens les arreglem força bé no? Ja m'agradaria veure que fan a Madrid sense la milionada de milions que reben per totes bandes... és fàcil ser el millor del país, tenir el millor del país etc quan també ets el que més diners tens...

Met
August 15th, 2005, 01:16 PM
No sé com serà el transport de Madrid ni m'importa perquè no visc allà, però el de BCN no es veig malament. Clar, hi ha coses que podrien millorar, sí, però ens queixem de vici, jo crec que el transport que hi ha aquí no està pas tan malament!!!!! Segurament a molts altres llocs està pitjor!

Jo crec que amb els anys encara millorarà molt més! :)

Jo ja estic prou content... veient la manca d'inversió que tenim, ens les arreglem força bé no? Ja m'agradaria veure que fan a Madrid sense la milionada de milions que reben per totes bandes... és fàcil ser el millor del país, tenir el millor del país etc quan també ets el que més diners tens...

:applause: Totalment d'acord amb tu.

Fa ja uns mesos al metro van pujar un grup des quatre turiste italians ja grans, voltant tots la cinquantena.... i en veure el mapa de l'ATM a l'estació un va exclamar en italià qulcom semblant això és una xarxa d'una gran ciutat! I és que si comparem la xarxa de Barcelona amb Milà (la més extensa) o amb Roma... la veritat és que estem MOLT BÉ! ;)

Aquí ens comparem malaltissament amb Madrid... i no és bo. Fixeu-vos, tenen un metro que envejo... però un trànsit caòtic. Aquí, si més no, cada cop que s'ha inaugurat un nou tram de metro, els voltants de les noves boques s'han reurbanitzat i s'ha tret espai al vehicle privat, cosa que allà no. :sleepy:

Confide
August 15th, 2005, 01:52 PM
És que no ens de comparar... Madrid té 3 milions d'habitants, BCN la meitat tot i que la amb l'AM la cosa pugi... Madrid és molt més extens, la densitat és molt més baixa... és que no té sentit comparar-nos... a Madrid tenen terreny per fer un milió de coses, ni en cent anys se l'acaben... aquí per fer res hem de tirar coses a terra primer...

És com comparar Catalunya amb la CAM... no tenen res a veure... són realitats diferents per molt que es comparin i ens donin dades... aquí tenim problemes molt grossos i per molta fama de rics que tinguem, som la comunitat amb més pobres i a vegades sembla que la que tingui menys serveis, amb salaris que no són per tirar cohets però amb els preus més cars..

En fi, que jo estic molt orgullós de la meva terra encara que la critiqui. Nosaltres amb poc aconseguim fer molt.. altres necessiten molt més... i si, estaran millor, però també en part gràcies a nosaltres, que a veure si a Madrid no faran cosas amb diners d'aquí :D

Bitxofo
August 15th, 2005, 04:51 PM
Tot el que volgueu però:
El T.P. de Barcelona està cada vegada pitjor!
Recordo fa uns 15-16 anys, quan teniem un T.P. molt millor que ara... Inclús el tren a l'aeroport sortia cada 20 minuts, ara ho fa cada 30 min.

Confide
August 15th, 2005, 04:58 PM
No crec que estigui pitjor...

Bitxofo
August 15th, 2005, 05:30 PM
No crec que estigui pitjor...
Tu no havies nascut encara... No pots saber-ho!!

Confide
August 15th, 2005, 05:32 PM
tu quants anys tenies llavors? Suposo que eres petit i tampoc crec que te'n recordis de la freqüència de pas de fa 16 anys... si és que sí, felicitats, ets un crack :D

Potser hi ha coses que estan pitjor però crec que en general estem millor...

Urban Dave
August 15th, 2005, 08:34 PM
Vaig en bus, pero desde Vigo :D

Bitxofo
August 15th, 2005, 08:55 PM
Vaig en bus, pero desde Vigo :D
Vine a fer un cafè, CONY!!

Urban Dave
August 15th, 2005, 09:22 PM
Vine a fer un cafè, CONY!!
Ja el faré, reCONY! Que penses que vaig de turiste 3 hores abans que surti el vol? Si més d'un cop m'han trucat per anar al "mostrador" 1 i 2!!! Pero ara, amb l'autochecking, aixó ja no passa. :D

Bitxofo
August 16th, 2005, 02:36 AM
Ja el faré, reCONY! Que penses que vaig de turiste 3 hores abans que surti el vol? Si més d'un cop m'han trucat per anar al "mostrador" 1 i 2!!! Pero ara, amb l'autochecking, aixó ja no passa. :D
Amb les màquines d'autochecking això ja no passa!
Per fer un cafè n'hi ha prou amb 10 min.
;)
Aquesta setmana treballo a la terminal A de 15 a 21h. Però puc venir a la B per fer el cafè, si vols!!

Bitxofo
August 16th, 2005, 02:50 AM
tu quants anys tenies llavors? Suposo que eres petit i tampoc crec que te'n recordis de la freqüència de pas de fa 16 anys... si és que sí, felicitats, ets un crack :D

Potser hi ha coses que estan pitjor però crec que en general estem millor...
Ara en tinc 34, calcula!
;)

david_jim
August 16th, 2005, 04:22 AM
Comparar el transport públic de Madrid amb el de Barcelona és com comparar el clima de Noruega amb el de les illes Canàries.

D'altra banda, de les vegades que he anat a Barcelona, cada cop m'ha semblat que el transport està millor a com estava l'anterior vegada que havia anat, aquest passat cap de setmana que hi he estat doncs m'ha semblat que estava millor, potser és una apreciació personal, però a mi almenys m'ho ha semblat, tot i que falta encara molt i molt per fer.

A més, m'ha agradat que als túnels dels FGC tingui cobertura Vodafone.

Bitxofo
August 16th, 2005, 04:42 AM
Comparar el transport públic de Madrid amb el de Barcelona és com comparar el clima de Noruega amb el de les illes Canàries.

D'altra banda, de les vegades que he anat a Barcelona, cada cop m'ha semblat que el transport està millor a com estava l'anterior vegada que havia anat, aquest passat cap de setmana que hi he estat doncs m'ha semblat que estava millor, potser és una apreciació personal, però a mi almenys m'ho ha semblat, tot i que falta encara molt i molt per fer.

A més, m'ha agradat que als túnels dels FGC tingui cobertura Vodafone.
FGC té cobertura de mòbil de totes les companyies fa 2 o 3 anys! I ara el metro de TMB també a trams cèntrics d'algunes línies. Al 2007 tota la xarxa!!
;)
Has estat a BCN i no has dit res?

Urban Dave
August 16th, 2005, 09:46 AM
A aquestes hores ja estic sobrevolant, per lo menys, Valladolid :D

Confide
August 16th, 2005, 11:07 AM
Ara en tinc 34, calcula!
;)

Jo pensava que en tenies 28 o així. Vaja, ara estàs a la flor de la vida :D

david_jim
August 16th, 2005, 02:23 PM
Has estat a BCN i no has dit res?

Sí, però no ho vaig decidir definitivament fins a un dia abans, perquè uns dies abans havia anat a vitòria i a valència, i estava una mica cansat, de fet vaig tenir sort, perquè al trenhotel no tenien plaça, però vaig arribar jo divendres al matí a Chamartín a comprar el bitllet i es va produir una cancel·lació, i allà gairebé em quedo sense un lloc on dormir, però vaig trobar plaça a un alberg del carrer hospital perquè vaig arribar abans que uns alemanys que hi havien d'anar.

Bitxofo
August 16th, 2005, 03:51 PM
A aquestes hores ja estic sobrevolant, per lo menys, Valladolid :D
I a la tornada?

Urban Dave
August 16th, 2005, 09:40 PM
Potser al tornar tens sort :D Haig de mirar l'hora del vol que no m'enrecordo :tongue2:

Bitxofo
August 17th, 2005, 12:59 AM
Bé, espero que una altra vegada avisis.
;)
T'ho vas passar bé?

Bitxofo
August 17th, 2005, 01:09 AM
Potser al tornar tens sort :D Haig de mirar l'hora del vol que no m'enrecordo :tongue2:
Bé, si vols ja passaràs...
No et facis de pregar!!

david_jim
August 17th, 2005, 02:00 AM
Bé, espero que una altra vegada avisis.
;)
T'ho vas passar bé?

Oi tant, sempre que hi vaig m'ho passo molt bé, vaig estar a Barcelona, Canovelles, Granollers, Mongat, Terrassa i L'Hospitalet. Al que no m'acabo d'acostumar és a la humitat, però bé, això és un problema menor.

Urban Dave
August 17th, 2005, 11:12 AM
http://www.diaridevilanova.com/img/albums/portadag.jpg?
Ep! La Claudia Shiffer posant a Vilanova per la campanya de MANGO!

UT596001
August 17th, 2005, 12:56 PM
Tot el que volgueu però:
El T.P. de Barcelona està cada vegada pitjor!
Recordo fa uns 15-16 anys, quan teniem un T.P. molt millor que ara... Inclús el tren a l'aeroport sortia cada 20 minuts, ara ho fa cada 30 min.

A Barcelona ciutat no sé, però a Castellar la situació del TP 15 anys enrere era totalment diferent.

Per començar no hi havia bus urbà (si bé el nucli urbà era força més petit) i l'única connexió amb Sant Feliu del Racó era o bé pujar amb la Vallesana de Sant Llorenç Savall, que crec que pujava 4 o 5 cops al dia.

Transport interurbà: hem perdut connexions, cert, però les que conservem han millorat. Antigament podíem anar a Sabadell (cada 30 minuts), Barcelona (1 bus diari, per A-18), Sant Llorenç Savall (4-5 al dia), Sallent (crec que llavors només ja circulava 2 cops el diumenge) i Sentmenat (1 bus els dijous). Crec que també hi havia un bus els dijous Castellar-Granollers. Ara podem anar a Sabadell (cada 20', i crec que a partir del setembre cada 15'), Terrassa (cada hora, però al setembre és molt probable que es perdi la connexió directa, d'altra banda, gent que faci Castellar-Terrassa és molt poca, ahir amb la que sortia a les 22h de Terrassa vaig ser l'únic passatger que va anar fins a Castellar) i Sant Llorenç Savall (7 busos al dia). A més, hem guanyat el servei de bus nocturn que ens comunica amb Sabadell i Barcelona (inexistent abans del 5 de novembre de 2001). També hem pujat al carro de la integració tarifària, abaratint notablament els abonaments cap a Sabadell i creació envers Sant Llorenç Savall (antigament no existien abonaments Castellar-St.Llorenç), permetent que el mateix bitllet que serveix al metro o al bus urbà de BCN també valgui per anar de Castellar a Sabadell o Sant Llorenç Savall, o al microbús urbà de Castellar. I el material mòbil també ha millorat. Si al 1990 encara teníem les carraques que la companyia va comprar el 1975 (i que servidor va fer servir més d'1 cop), ara tenim busos moderns equipats amb còmodes seients i adaptats a PMR.

Bé, em deixo de parrafades ja que això és el Barcelonesòdrom i no pas el Vallesòdrom.

Urban Dave
August 17th, 2005, 10:23 PM
We!!! Avui he coincidit amb la Vice-presidenta del govern a una botiga de Vilanova! Aixó es glamour i lo demès son tonteries! :D

Bitxofo
August 17th, 2005, 10:57 PM
We!!! Avui he coincidit amb la Vice-presidenta del govern a una botiga de Vilanova! Aixó es glamour i lo demès son tonteries! :D
I no li has demanat més trens per Vilanova i Barcelona?

UT596001
August 18th, 2005, 11:55 AM
Jo si me l'hagués trobat li hagués demanat un ramal de RENFE Sabadell-Castellar. Ja que la gene passa olímpicament prefereixo aguantar la RENFE abans que la Vallesana...

Bitxofo
August 19th, 2005, 03:55 AM
Jo si me l'hagués trobat li hagués demanat un ramal de RENFE Sabadell-Castellar. Ja que la gene passa olímpicament prefereixo aguantar la RENFE abans que la Vallesana...
Tren és sempre millor que bus!!
;)

Urban Dave
August 19th, 2005, 09:28 AM
Doncs no li vaig dir res, no crec que sigui correcte abordar a una persona pública pel mig del carrer, sobretot estan de vacances. Si fos en un fòrum sobre vialitat, transport públic i movilitat sí que li exposaría les meves idees.
Sobre trens pel Garraf, jo crec que hi ha un bon servei llevat a les últimes hores del día, per tornar de Barcelona. Tot podría ser millor es clar, però també s'ha de ser realista i sé que hi ha zones i linies de rodalies més necessitades de millores que no pas la C2 a l'arrivada al Garraf.

Sky
August 19th, 2005, 12:38 PM
Un policia mata a trets un gos en una plaça de Cornellà

Un agent del Cos Nacional de Policia a Cornellà va matar a trets dimecres a la tarda un pastor alemany durant una baralla amb una parella que atiava l'animal contra els transeünts de la plaça de Sant Ildefons. Segons fonts policials, l'agent està de baixa després de ser mossegat per l'animal, els dos propietaris del qual van ser detinguts.

Els fets es van produir cap a les 20.30 hores, quan una dotació policial es va traslladar a la plaça després de rebre la denúncia d'uns veïns que asseguraven que una parella els molestava amb un gos.

Segons sembla, quan la policia va requerir a l'home, P.A.G., de 35 anys, que s'identifiqués, l'agent va descobrir que tenia una ordre d'allunyament per maltractaments precisament de la dona que l'acompanyava, M.G.G., de 33. Quan l'agent es disposava a detenir l'home per incomplir l'ordre d'allunyament, la dona el va atacar i va atiar el pastor alemany perquè el mossegués.

Segons la Policia Nacional, l'animal va mossegar el funcionari al genoll. Davant la impossibilitat de desfer-se'n i mentre rebia els cops de la seva propietària, l'agent va disparar contra el gos i el va matar. Segons un testimoni, "la plaça estava plena en aquell moment. No dic que el policia no pugui defensar-se, però potser va disparar una mica lleuger".

--

El Periódico.

art
August 24th, 2005, 06:15 PM
:gaah:

Bitxofo
August 24th, 2005, 06:37 PM
:gaah:
Tens tota la raó del món, ART!

Met
August 30th, 2005, 09:08 AM

• El projecte, pendent des dels Jocs, costarà 9,8 milions d'euros i començarà aquesta tardor
• La restauració se centrarà a substituir la pedra artificial utilitzada per construir el recinte el 1929

http://www.elperiodico.com/EDICION/ED050830/CAT/FOTOS/EPPNDCAT/CARP01/f032mh14.jpg
L'auriga i la torre de l'entrada principal de l'Estadi Olímpic (recoberta amb una xarxa protectora), ahir.

http://www.elperiodico.com/EDICION/ED050830/CAS/FOTOS/EPP_ND/CARP01/g032mh99.jpg
lica per engrandir la imatge. (http://www.elperiodico.com/EDICION/ED050830/CAT/CARP01/PDF/g032mR99.PDF)

Més d'una dècada després de la seva reinauguració com a seu emblemàtica dels Jocs, l'Estadi Olímpic Lluís Companys de Montjuïc iniciarà aquesta tardor l'última fase de la seva rehabilitació amb la restauració íntegra de la façana. El projecte, pendent des del 1992, té un pressupost de 9,8 milions d'euros (1.631 milions de pessetes) i suposarà que el recinte torni a estar en obres durant 18 mesos.
La reforma de l'estadi, realitzada entre el 1986 i el 1989, només va mantenir de l'estructura original del 1929 la façana exterior. Malgrat que presentava el mateix estat avançat de degradació que la resta de la instal.lació, la falta de pressupost i temps davant l'inici dels Jocs va impedir culminar l'obra.
Més de 15 anys després, l'Ajuntament de Barcelona ha decidit acabar-ne la rehabilitació. El projecte ha estat redactat pels arquitectes Joan Margarit i Carles Buxadé, dos dels responsables de la remodelació inicial, i el començament dels treballs està previst per al novembre d'aquest any, un cop s'adjudiquin les obres mitjançant concurs.

TREBALLS PREVIS
Malgrat això, en diverses parts del recinte han començat ja les tasques prèvies de neteja i condicionament, a càrrec de l'empresa municipal BSM, tal com es pot constatar visualment a la torre de l'entrada principal i en diversos trams de la cara nord, la cara que dóna a la Fundació Miró. Aquest sector serà, precisament, el menys afectat ja que va ser l'únic que es va reformar abans dels Jocs.
A les tres cares restants la reforma serà integral (exterior i interior) i se centrarà, mantenint la mateixa estructura, a substituir la pedra artificial amb què es va construir l'estadi per una altra de nova, que se sostindrà a través d'ancoratges d'acer inoxidable.
Només se'n salvarà la base, d'a- proximadament un metre d'altura, construïda amb pedra natural dels planters de Montjuïc. "L'únic que es va fer abans dels Jocs va ser una operació de maquillatge amb pintura i restaurar les estàtues", va dir ahir l'arquitecte Joan Margarit.
El projecte es dividirà en tres fases per "perjudicar el mínim possible els aficionats de l'Espanyol que vagin als partits", segons va explicar un portaveu municipal.

VISTIPLAU DE L'ESPANYOL
José Luis Morlanes, conseller delegat del club blanc-i-blau, també va voler enviar un missatge tranquil.litzador als seguidors i va explicar que han mantingut diverses reunions amb el consistori per "coordinar les obres amb les activitats del club i minimitzar el seu impacte".
L'ajuntament va negar que la reforma es degui a motius de seguretat, en referència a possibles esllavissades pel deteriorament de la pedra. "Ja vam avisar el 1992 que aquesta part quedava pendent i que l'executaríem quan hi hagués el finançament necessari. Això és el que ha passat ara i el que ens permetrà concloure'n la remodelació", va assegurar el mateix portaveu municipal.
Els redactors del projecte van coincidir en aquesta opinió. Segons Margarit, "la pedra s'ha anat erosionant amb el pas del temps, però no estava en una situació crítica". "Hem protegit diversos elements amb xarxa com a mesura de precaució en el cas d'aquelles zones de més altura on el desenvolupament de les obres pogués ocasionar algun despreniment", va afegir.

ESTRUCTURA SÒLIDA
L'arquitecte va defensar la "solidesa" de l'estructura. "La rehabilitació que es va fer abans dels Jocs Olímpics va enfonsar el nivell del terreny de joc 11 metres en referència a la façana, que va quedar vinculada al nou edifici, que és el que la sosté. És com si fos la cornisa", va assegurar.
Margarit va confirmar que es conservarà la imatge actual de l'estadi. En aquest sentit, fonts municipals van parlar d'una "intervenció d'estètica arquitectònica, que mantindrà gairebé idèntica l'estructura original exterior de la instal.lació. L'efecte final serà semblant al que va passar quan es va restaurar la Pedrera", van assegurar.
-------------------------------------------------------------------------------

Met
September 2nd, 2005, 08:41 AM
EL PERIÓDICO DE CATALUNYA.

• El canvi d'hàbits de les vacances i el calendari d'aquest any relativitzen l'efecte del temut 1 de setembre
• Els únics embussos d'ahir van ser deguts a les nombroses obres

http://www.elperiodico.com/EDICION/ED050902/CAT/FOTOS/EPPNDCAT/CARP01/f036mh01.jpg
Densitat L'entrada a Barcelona per la Gran Via des de l'Hospitalet, ahir a les 8.15 hores.

¿1 de setembre o 32 d'agost? El d'ahir va ser un dia atípic. La tornada de les vacances, altres vegades tan temuda, es va quedar aquesta vegada en algunes retencions als punts d'entrada i sortida de la ciutat afectats per les obres, l'únic aspecte que es manté inalterable a Barcelona amb el pas dels anys, i fins i tot amb tendència a l'alça.
Un dels punts negres que va provocar més cues va ser el de la plaça de Karl Marx i la rodalia, a causa de la semicobertura de la Ronda de Dalt. A dos quarts de nou del matí, un jardiner filosofava sobre la qüestió mentre mirava l'embús: "Veig més cotxes que a l'estiu en hora punta, però recordo dies del mes passat amb retencions superiors en altres moments. Hi ha massa obres per a tanta gent com treballa a l'agost".

Vacances fraccionades
Al seu costat, un company, com si fos un acudit de Forges, hi posava la guinda: "A veure quan se n'adonen els que manen i a l'estiu posen més transport públic i menys tanques". El progressiu canvi d'hàbits dels barcelonins a l'hora de fer vacances --cada vegada es fraccionen més els períodes de descans laboral--, es va unir ahir als capritxos del calendari, que ha fet caure l'1 de setembre en dijous.
"Molta gent va tornar dilluns, tot i que encara fos agost, i la resta ho faran la setmana que ve", va explicar Sandra Ramos, una conductora que esperava pacientment en un altre dels punts conflictius: l'entrada a la ciutat per la Gran Via des de Badalona, també en obres per un altre projecte similar al de la Ronda de Dalt. "Ha sigut un retorn molt escalonat. Un amic va començar a treballar el 31 d'agost, que era dimecres. Hi ha gent per a tot", va afegir entre somriures.
La Ronda Litoral, entre Sant Adrià i el Paral.lel i, una altra vegada la Gran Via, de sortida per la plaça de Cerdà, també van provocar retencions a primera hora. En aquest últim lloc, les obres van tornar a rebre crítiques. "Sembla que s'hagin d'organitzar una altra vegada els Jocs Olímpics", va exclamar Asunción Pérez, propietària d'un bar pròxim, davant la resta de parroquians. "El gran col.lapse es muntarà quan els nens tornin al col.legi", va respondre un d'ells.
On sí que es va notar l'arribada del setembre va ser a les àrees verdes i blaves, que van entrar en funcionament després del parèntesi de l'agost. En aquesta ocasió, i a diferència del que va passar quan la mesura es va implantar el 2 de maig, no hi va haver protestes ni destrosses als parquímetres i els distintius verds dels residents van copar bona part de les places.

Àrea verda tranquil.la
"L'ajuntament s'ha sortit amb la seva, però seguim insistint a demanar el mateix tracte per als comerciants que per als veïns", va reivindicar el responsable d'una fruiteria del carrer de Roger de Flor, a l'Eixample.
L'últim canvi significatiu amb què la ciutat va acomiadar les vacances va ser l'entrada en servei del tram de la línia 5 del metro entre Sagrada Família i Maragall, tallat 33 dies per les obres de l'intercanviador de la Sagrera.
A l'estació del mateix nom, on es fa el transbord a la L-1 --també amb un tram tallat fins dilluns passat--, dues passatgeres van lamentar la durada dels treballs: "Faig vacances a l'octubre i m'ha tocat el tall sencer. Cada mes hi ha una sorpresa", va dir Inés Rostre. "He començat aquesta setmana i tot segueix de cap per avall. ¿S'acabarà algun dia?", es va preguntar Maria Roser. Hi ha retorns que no canvien mai.

Met
September 2nd, 2005, 08:49 AM
www.avui.com

Xavier Trias, el president del grup municipal de CiU de l'Ajuntament de Barcelona, va alertar ahir del risc que fets com els dos incendis de París, en què van morir 24 persones -la majoria de Costa d'Ivori-, també es podrien produir a Barcelona. En una conferència de premsa que va convocar per fer balanç d'un estiu "mogudet", en referència a l'incivisme i als actes vandàlics de Gràcia i per tornar a denunciar la manca de lideratge de l'equip de govern, Trias es va mostrar molt preocupat per la gent més desvalguda i va demanar "atenció" cap als habitatges precaris que hi ha a Barcelona, on es podrien reproduir desgràcies com les de París.

El líder de la coalició de CiU va recordar que a la ciutat hi ha molts edificis insalubres i "en situació insuportable", tant o més que els que han cremat a la capital francesa. "El que ha passat a París, atenció. Coses d'aquestes podrien passar aquí. Després tindrem plors i crits. No vull ser pessimista, però un ajuntament ha de ser capaç de respondre quan veus el que passa al país veí".

Trias va parlar de "barraquisme dins dels pisos" fins a un extrem que la gent que hi dorm "ha de fer vida al carrer", i va denunciar que en molts d'aquests pisos no tenen cèdula d'habitabilitat ni cap tipus de control administratiu sobre la seva seguretat. "Un dia poden produir-se accidents greus".

Preguntat pels informadors, que insistien a conèixer les xifres oficials sobre la pobresa a Barcelona, el polític convergent va acusar l'equip de govern de "manipular les xifres" i difondre "una gran mentida: que les diferències entre els districtes disminueixen", quan "la pobresa s'està acumulant a determinats llocs". Va recordar que, quan el seu grup parla de la pobresa, l'alcalde se'n riu. "Les xifres de pobresa relativa són molt més elevades que les que ens intenta fer veure l'Ajuntament".

"Que plegui Clos"

Trias va tornar a dir ahir que el problema més greu de Barcelona és la incapacitat que demostra l'alcalde, Joan Clos, per gestionar el dia a dia de la ciutat. "Durant aquest agost l'alcalde ha fet vacances, però el pitjor és que també n'han fet tots els membres del tripartit municipal". El líder convergent va insistir que Clos es nega a veure els problemes que pateix la ciutat i "que en gran mesura estan provocats pel seu propi govern, que durant anys ha afavorit la política del tot s'hi val. Ha arribat el moment en què Clos té dues opcions: plegar per incapacitat de governar i perquè se sent qüestionat tant pels seus socis de govern com pel seu propi partit, que cada moment ha de sortir a donar-li suport, o posar-se a manar i a prendre decisions".

Segons Trias, esdeveniments com els que han tingut lloc a Gràcia, Sants o la degradació de Ciutat Vella no són fets puntuals, sinó que són la punta de l'"iceberg" de la manca de model de ciutat i de la manca d'autoritat. Trias es pregunta si Clos té realment un model de ciutat i rebutja que aquest model sigui el de la ciutat "transgressora" que s'ha impulsat des del govern.

Gràcia i les caravanes

Prenent com a referència els fets de la festa major de Gràcia, Trias va criticar la manera d'actuar del govern a partir de l'acció-reacció i a remolc dels esdeveniments i sense fer política preventiva. Un exemple d'això serien les caravanes que aparquen a la platja, un fenomen que l'Ajuntament coneix perquè fa anys que es produeix i s'intensifica a l'estiu. Trias va recordar que aquest any l'equip de govern només ha actuat després que es denunciés des dels mitjans de comunicació la massiva presència d'autocaravanes a l'avinguda del Litoral del Poblenou. I va afirmar que no caldria reformular les ordenances municipals, sinó únicament fer-les complir.
---------------------------------------------------------------------------------

Bitxofo
September 3rd, 2005, 01:03 AM
Trias, a río revuelto ganancia de pescadores...
:puke:

Confide
September 3rd, 2005, 09:43 AM
Que plegui Clos, pero el Trias? JAJAJAJAJAJAJAJA MAI!!!!!!!!!!!!11 SI no sap ni parlar, que se'n vagi a casa seva.

Met
September 3rd, 2005, 09:47 AM
Toggedembagga... xD!

Sky
September 3rd, 2005, 10:50 AM
"La ciutat de Barcelona és la més cara d’Espanya i de les més cares d’Europa, la més bruta d’Espanya i de les més brutes d’Europa i la més insegura d’Espanya i de les més insegures d’Europa"

Josep Antoni Duran i Lleida
President del Comitè de Govern d'UDC
Carta als militants
2 de setembre del 2005

alexbn
September 3rd, 2005, 11:43 AM
Duran i Lleida, torna-te'n a Osca i calla. Lo que mos faltae, que aquest poca-solta parlés.

UT596001
September 3rd, 2005, 12:27 PM
Doncs que vols que et digui, té moltíssima raó.

A què es espera Clos a actuar d'una vegada? No ho farà perquè tan ell com el PSC (que no ERC i ICV) són uns ineptes totals.

Bitxofo
September 3rd, 2005, 05:35 PM
Doncs que vols que et digui, té moltíssima raó.

A què es espera Clos a actuar d'una vegada? No ho farà perquè tan ell com el PSC (que no ERC i ICV) són uns ineptes totals.
A quantes ciutats d'Espanya i d'Europa has estat?
Per començar un exemple: Madrid és més cara que BCN i València és més bruta que BCN, i a més a més, totes dues són més insegures que BCN. És un exemple "de bon rotllo", que ningú s'emprenyi!!
;)

dirdam
September 3rd, 2005, 07:06 PM
Que Barcelona sigui cara és absolutament normal tenint en compte que no té terreny per expandir-se (el que té collons és que Madrid sigui cara que sí que ho té), és a dir, que per a mi l'Ajuntament no té cap culpa d'això. Però si que penso que Barcelona va cap enrere en el tema de la brutícia al carrer, on era exemplar.

Marlon
September 3rd, 2005, 09:18 PM
Barcelona, lamentablement, està massa bruta últimament i hi ha massa incivisme. Crec que això és culpa dels ciutadans però també de la manca de manteniment de l'Ajuntament que ha preferit destinar més diners a inversions, a grans projectes. I brutícia crida brutícia. Si a més, hi afegim que ha coincidit amb l'arribada de molta immigració que prové del món subdesenvolupat, on és habitual la bruticia, és lògic que es comportin igual imitant el que veuen. No els culpo a ells, perquè els d'aquí no els servim d'exemple. Espero que amb la nova ordenança de civisme i la Carta de Barcelona que ha tardat massa que ens l'aprovessin (25 anys) es posi fi a aquesta situació que tan perjudica la bona imatge de Bcn, que en cas de estar neta, crec que lluiria el doble.

Però no només és Bcn qui pateix l'incivisme. Jo sóc originari d'un poblet on tots ens coneixem i veig com abans la gent no embrutava res i en canvi ara veus merda als carrers, papers per terra.

A què creieu que es deu l'incivisme? És un problema cultural o educacional? Pensem que ja hi haurà qui netegi el que nosaltres embrutem? És un símptoma de comportament individualista?

L'incivisme, francament, m'irrita, em treu de polleguera.

javi82
September 4th, 2005, 04:30 AM
Entre les vacances del mes d'agost i q portava una setmana des de q vaig tornar sense ADSL (Telefónica cabrons!!) ja en feia molt q no entrava per aquí, i en tenia ganes... Hola de nou a tothom ;)

Per aportar alguna cosa, copio el reportatge sobre el nou estadi de l'Espanyol a Cornellà-El Prat q ha fet el diari Sport en dues entregues aquest cap de setmana. I a la web del club hi ha també dues presentacions amb renders: annex 1 (http://www.rcdespanyol.com/modules/cornella/anexo1_cat.pdf) i annex 2 (http://www.rcdespanyol.com/modules/cornella/anexo2_cat.pdf)

-----

Un proyecto de lujo
El club presentó el diseño definitivo. No será un campo cinco estrellas por la capacidad, pero dispondrá de todos los detalles

http://www.diariosport.com/vivo/recursos/fotos/foto_123804_CAS.jpg

El Espanyol tendrá un campo de lujo. El club blanquiazul presentó ayer el proyecto definitivo del estadio de Cornellà-El Prat, ideado por los arquitectos Marck Feenwick y Esteve Gasulla. Es una instalación funcional y espectacular. Visualmente impactante y con elementos comerciales que dejarán grandes rendimientos anuales a la entidad. Una auténtica maravilla.

El estadio definitivo se ubicará en unos terrenos de 36.000 metros cuadrados y tendrá una capacidad de 39.000 aficionados, ampliable a 42.000. La accesibilidad será muy funcional, con tres plantas habilitadas a minusválidos y la visión del terreno de juego perfecta. Una bombonera.

El problema de los accesos se arreglará con una macrorotonda que permitirá entrar a los vehículos a la zona perimetral del estadio. Ahí están previstas 3.278 plazas de parking propiedad del club, más una zona amplia de aparcamiento en un lugar colindante. Existen ya dos paradas de los Ferrocarriles de la Generalitat y llegará el Trambaix.

Finalmente, el proyecto sólo incluirá dos torres en dos esquinas para posibilitar que todo el campo sea cubierto. Una torre de 2.500 metros cuadrados acogerá las oficinas del club y el museo. En la otra torre, de 4.650 metros cuadrados, debe ir un hotel. Si el Espanyol encuentra un explotador –se negocia con varias cadenas– esta torre se construirá ahora. Si no, en el futuro.

El Espanyol ha confirmado su intención de implantar césped natural sobre el terreno de juego, pero a pesar del anuncio, el club no pierde detalle de la postura de la UEFA respecto a su voluntad de promocionar el césped artificial como una alternativa de futuro. Se han mantenido diversas reuniones y se está a la espera de que varios clubs participen en un programa piloto en el que jueguen sus competiciones con césped artificial de nueva generación. El Espanyol está por la labor de cambiar en el momento en que la UEFA lo apruebe.

La comercialización del campo será espectacular. En los laterales se venderán 58 palcos vips con todo lujo de instalaciones y con acceso directo desde el parking. Además, habrá una zona comercial propiedad del Espanyol de 10.000 metros cuadrados en la parte exterior del campo. Entre esa zona y el centro lúdico se construirá un ‘boulevard’ interior que servirá de paseo.

Y es que el campo estará rodeado de una zona verde de siete hectáreas y un centro lúdico, construido por el Grupo LAR, de unos 30.000 metros cuadrados. El club y LAR tienen previsto que esta zona lúdico-familiar sea visitada por más de once millones de personas al año.

El coste global para el club superará los 54 millones de euros y el campo costará 39 millones. Ya se ha podido solucionar el tema de los colectores de la zona y los permisos van hacia adelante. Las obras de esta joya arquitectónica –será el estadio más moderno de España– deben comenzar a final de año.

Un campo que debe ser una mina económica

El nuevo estadio está pensado con la voluntad de ofrecer una magnífica visión desde todos sus puntos de vista. El fútbol primará por encima de todos los conceptos, pero a nadie extraña que la ‘Bombonera’ perica será construida con la idea de rentabilizar al máximo cada uno de sus múltiples espacios. Uno de los grandes retos del equipo de arquitectos ha sido el de intentar aprovechar al máximo todos los metros cuadrados para ofrecer servicios de máxima calidad y múltiples alternativas para generar todo tipo de ingresos económicos.

La zona de palcos vip es un buen ejemplo de ello. Los 58 palcos privados programados en la primera fase de construcción se verán ampliados en 52 más en una fase posterior. Su acceso será vía parking o a través del museo del club.

Otro dato a tener en cuenta es la disponibilidad de metros que aún no están asignados. Por ejemplo, en la zona noroeste se edificará un local de cuatro plantas que recoge 4.600 metros cuadrados. El campo de Cornellà-El Prat será impactante y recogerá buena parte de la tecnología punta del momento. La sostenibilidad del proyecto está fuera de toda duda y ya se ha presentado como una obra con máximos criterios de eficiencia energética.

Una vez presentado el proyecto sólo queda empezar su edificación, planificada para el mes de diciembre, y desvelar el nombre definitivo que recibirá. El club trabaja en ello y confía en no variar el calendario de trabajo. De no surgir demoras, el Espanyol espera tener homologado su campo durante el verano del 2007 y arrancar la Liga esa misma temporada.

http://www.diariosport.com/vivo/recursos/fotos/foto_123989_CAS.jpg

Bitxofo
September 4th, 2005, 06:17 AM
Rebenvingut Javi82!!
:happy:
T'hem trobat molt a faltar...

dirdam
September 4th, 2005, 12:27 PM
Dues parades de FGC? Sí que existeixen, a uns 25 min caminant. En fi :|

yuen
September 4th, 2005, 03:14 PM
http://img275.imageshack.us/img275/2765/civisme1sw.jpg

;)

yuen
September 4th, 2005, 03:15 PM
El PPC denunica l'"incivisme" de les JERC "per enganxar cartells en llocs prohibits".

http://www.e-noticies.com/2005/09/03/images_dinamic/Noticias_imagen_20706.jpg

El president del grup municipal del PPC a l'Ajuntament de Barcelona, Alberto Fernández, ha realitzat una visita al districte de les Corts on ha acusat a "ERC de ser el primer "incívic de la ciutat per enganxar cartells en llocs prohibits", segons fonts d'aquesta formació. El dirigent del PPC s'ha fotografiat precisament al costat de cartells de les JERC de la propera Diada enganxats a la paret. L'Ajuntament de Barcelona celebra precisament el proper dimarts un ple monogràfic sobre l'incivisme després de les crítiques d'aquest estiu.

Sky
September 4th, 2005, 03:16 PM
^^ Que n'és de "cachondo" el Clos. :D

Yuen, fusiono això dins del fil sobre Barcelona (no t'emprenys però hem de ser "compactadors" :wink2: )

yuen
September 4th, 2005, 03:20 PM
Vale, vale :tongue:

Sky
September 4th, 2005, 03:20 PM
El PPC denunica l'"incivisme" de les JERC "per enganxar cartells en llocs prohibits".

Doncs a Lleida també són uns bons "marranos": pintades, enganxines a tot arreu, cartells il·legals, etc. :runaway:

http://static.flickr.com/27/35455637_50b83cbdcf_o.jpg

^^ Un cop els hi van "grafitejar" una esvàstica a sobre de la bandera però els paios la van repintar. xD

yuen
September 4th, 2005, 03:26 PM
Clos prepara una croada contra trilers, prostitutes i captaires

Considera que la justícia de proximitat i l'arribada dels Mossos permetran eradicar «conductes incíviques»

La nova ordenança de civisme entrarà en vigor al gener, però la reforma judicial no abans de l'estiu

L'anunci arriba quatre dies abans de la celebració del ple sobre aquesta qüestió forçat per CiU i el PP

El govern de Barcelona assegura que amb la justicía de proximitat podrà sancionar amb més contundència l'incivisme

ROSA M. BRAVO. Barcelona
Mà dura contra la prostitució i la mendicitat al carrer i l'activitat dels trilers. L'alcalde de Barcelona, Joan Clos, ha advertit que la nova ordenança de convivència posarà l'accent a eradicar de la ciutat conductes que amb el sistema jurídic actual són difícils de perseguir. Per posar fi a l'incivisme, el govern municipal vol acompanyar l'ordenança amb més presència policial al carrer, un cop es despleguin els Mossos d'Esquadra a Barcelona, i amb la justícia de proximitat, una competència que podrà desenvolupar l'Ajuntament quan s'aprovi la Carta Municipal. D'aquesta manera, el consistori tindrà més capacitat sancionadora que ara, ja que amb la reforma judicial s'adequarà el càstig a la infracció i s'evitaran llargs procediments.

El govern municipal preveu que la nova ordenança de convivència entri en vigor l'1 de gener, un cop s'hagi consultat el text amb institucions i experts -en aquests moments s'està elaborant amb catedràtics de dret constitucional, administratiu i civil-. La normativa municipal pretén atacar aquelles conductes «que pertorben la convivència», segons Clos, com la pràctica de la mendicitat, la prostitució i captacio de clients, i les apostes que es practiquen al carrer. Així mateix, s'actuarà contra els grafits, la contaminació acústica i les actituds que afectin el mobiliari urbà, els parcs i jardins i altres actituds que generin molèsties, com la venda al carrer sense llicència, l'ocupació de la via pública per vehicles o persones i conductes que pertorbin el descans veïnal. Aquests capítols ja estan recollits a l'actual ordenança, però la novetat el 2006 serà, segons l'alcalde, la major capacitat municipal a l'hora d'aplicar sancions. «Hi ha buits jurídics en el nostre sistema, tenim molt pocs recursos per perseguir gent no censada a Barcelona.» Segons el govern, calen «lleis més eficaces, ja que actualment per arribar a la sanció s'han de fer procediments molt llargs i exhaustius, que són desporporcionats amb el delicte». Aquest canvi jurídic es produirà amb la posada en marxa de la justícia de proximitat, que s'haurà de desplegar a partir de la reforma de la llei orgànica del poder judicial. La major capacitat sancionadora s'acompanyarà de més policia al carrer, ja que amb el desplegament dels Mossos la Guàrdia Urbana es dedicarà més a tasques administratives i menys a la seguretat ciutadana, tot i que el conveni de col·laboració entre els dos cossos preveu que segons les necessitats es puguin intercanviar les competències.
A més de l'ordenança, el consistori elaborarà una carta de drets i deures que lliurarà a totes les persones que s'empadronin a Barcelona, «amb un llista exhaustiva del que s'espera de tot veí. Volem donar una resposta ferma i democràtica als problemes de la cituat», va concloure Clos.

dirdam
September 4th, 2005, 03:48 PM

http://www.e-noticies.com/2005/09/03/images_dinamic/Noticias_imagen_20706.jpg

El president del grup municipal del PPC a l'Ajuntament de Barcelona, Alberto Fernández, ha realitzat una visita al districte de les Corts on ha acusat a "ERC de ser el primer "incívic de la ciutat per enganxar cartells en llocs prohibits", segons fonts d'aquesta formació. El dirigent del PPC s'ha fotografiat precisament al costat de cartells de les JERC de la propera Diada enganxats a la paret. L'Ajuntament de Barcelona celebra precisament el proper dimarts un ple monogràfic sobre l'incivisme després de les crítiques d'aquest estiu.

:D:eek2: Aquesta paret és del col·legi on vaig fer l'EGB.

Per cert, per un cop se li ha de donar la raó a l'Albertito.

Marlon
September 4th, 2005, 04:25 PM
:eek2: Aquesta paret és del col·legi on vaig fer l'EGB.

Per cert, per un cop se li ha de donar la raó a l'Albertito.

I tant! I quan hi ha eleccions, sembla que tot lloc sigui vàlid per enganxar cartells!

Aurelio
September 4th, 2005, 04:29 PM
A mi el que em reventa és que encara enganxin cartells a les parets. Si la gent ja sap a qui votarà abans i tot que comenci la campanya electoral... És un malbaratment de paper, cartró i recursos que no ens el podem permetre...

Bitxofo
September 4th, 2005, 05:52 PM
A mi el que em reventa és que encara enganxin cartells a les parets. Si la gent ja sap a qui votarà abans i tot que comenci la campanya electoral... És un malbaratment de paper, cartró i recursos que no ens el podem permetre...
Es per veure qui posa més papers!!

Aurelio
September 4th, 2005, 05:57 PM
És emblant al que fas tu en aquest fòrum, veure qui posa més spams...!!!
JUAS, JUAS, JUAS!!!

:D :D :D :) :D :D :D
:D :D

Sky
September 4th, 2005, 05:58 PM
Davant de casa meua, durant una campanyia electoral fa uns anys, van arribar a enganxar 3 cartells de partits diferents (un a sobre de l'altre) en un mateix matí. :runaway:

Aurelio
September 4th, 2005, 05:59 PM
Spam electoral!!

Bitxofo
September 4th, 2005, 06:36 PM
És emblant al que fas tu en aquest fòrum, veure qui posa més spams...!!!
JUAS, JUAS, JUAS!!!

:D :D :D :) :D :D :D
:D :D
T'ho he avisat moltes vegades i continues...
>(
No em parlis més!

Confide
September 5th, 2005, 12:19 AM
Això hauria d'anar al Barcelonesodrum o com s'escrigui però no el trobo... i allà la gent tampoc ho llegeix.

Altres postals de BCN

• Al centre cada vegada hi apareixen més trilers, 'llauners', prostitutes i vagabunds que dormen al carrer
• Moltes veus exigeixen més autoritat municipal

Degradació Uns vianants passen davant d'escombraries tirades al carrer Nou de Sant Francesc, ahir. Foto: PERE BATLLE

MAYKA NAVARRO
BARCELONA

La setmana passada, un alt càrrec policial de Catalunya va sopar en un restaurant de la Rambla de Barcelona acompanyat de la seva dona i tres amics. El matrimoni va arribar aviat i es va regalar una passejada pel centre. "Aquesta ciutat pateix un terrible problema d'incivisme i falta d'autoritat", va dir preocupat mentre es col.locava el tovalló. "La gent --va afegir-- fa el que li dóna la gana i hi ha certs carrers per on no m'estranya que algunes persones tinguin por de passar-hi. A l'ajuntament se li ha escapat de les mans".
Al sortir del restaurant, a la matinada, els cinc comensals van haver d'arremangar-se els pantalons quan anaven cap als seus cotxes. L'aigua que arrossegaven les mangueres dels operaris de neteja municipal feia pudor d'orins.

¿Un problema policial?
Segurament el centre de la ciutat sembla molt més brut del que realment està. Però hi ha molts elements que ajuden a incrementar aquesta sensació de desordre, caos i degradació que perceben molts ciutadans.
Tothom reclama més autoritat, però queda per determinar qui l'ha d'imposar. ¿És un problema policial? "És el debat de sempre", reflexiona un barceloní que treballa com a relacions públiques. "Volem policies --opina-- per a tot, fins i tot perquè ordenin el caos que pateix Ciutat Vella. Però, això sí, nosaltres no acceptem que ningú, ni policies ni guàrdies urbans, ens diguin el que no hem de fer".
Un comandament de la Guàrdia Urbana que fa més de 20 anys que patrulla de nit pels pitjors carrers de la ciutat reconeix que la situació empitjora. "Jo sanciono el que es pixa a la cantonada, i el que crida, i el que seu enmig del carrer a beure. Però no dono l'abast. Què més puc fer a part d'imposar una sanció que pocs paguen. ¿Els renyo? ¿Faig de pare i els dic el que està bé i el que no està bé? Se't riuen a la cara".
Per moltes persones, els culpables d'aquesta degradació extrema que pateixen alguns barris del centre urbà són els turistes estrangers de baix pressupost que fan aquí el que mai farien a les seves ciutats d'origen.
"Barcelona és l'única ciutat europea on veus una multitud asseguda alegrement a terra en una plaça bevent cervesa, pixant a la cantonada, vomitant i cantant", es lamenta un empresari de la nit de 35 anys, passejant compulsiu del centre.
"Jo no vull --afegeix-- reproduir aquest discurs de la dreta de més mà dura. Només reclamo a l'ajuntament que, com a responsable de la via pública, exigeixi el mateix compliment que m'exigeix a mi com a propietari d'un local privat. Si criden a la meva discoteca, em sancionen o me la tanquen, si criden al carrer, no passa res".
Gent que orina per les cantonades, trilers, llauners, vagabunds que dormen en uns carrers plens de pintades i, des de fa poc, prostitutes que treballen a plena llum del dia: el que faltava per acabar de degradar el paisatge.
Des de fa setmanes, han aparegut moltes prostitutes, la majoria joveníssimes romaneses, que ofereixen els seus serveis a qualsevol hora del dia a la transitada Ronda de Sant Antoni.
Són les altres postals de Barcelona. Les noves i lletges imatges d'un estiu en una ciutat que busca com recuperar l'ordre.

elPeriodico.com

Aquesta ciutat cada vegada té més fama de bruta i íncivica :sleepy:

Jordi Berlín
September 5th, 2005, 12:24 AM
Aquests dies els diaris van plens d'articles sobre l'incivisme. Doncs ja era hora!!!

I ja que abans he criticat El País, doncs ara poso un article d'avui molt bo. El redactor fa una ruta per Ciutat Vella acompanyant una unitat de neteja... i el resultant és brutal.

Barcelona, sucia

La porquería se agolpa en las zonas de la ciudad asociadas al ocio nocturno y perdura durante días y días

El próximo martes, el Ayuntamiento de Barcelona celebrará un pleno sobre el civismo forzado por la oposición. Llega tras un conflicto casi diario durante las fiestas de Gràcia y un cierre traumático de las de Sants. El debate sobre el civismo incluye varios subepígrafes: el de la suciedad que afecta, sobre todo, a Ciutat Vella y Gràcia, pero que poco a poco se extiende a toda la ciudad, el de las actitudes de colectivos que superan el gamberrismo y que el consistorio dice que actúan de modo coordinado y, también, el de los derechos de la mayoría de la población vulnerados por esas minorías, que cuestionan la convivencia. El alcalde, Joan Clos, ha anunciado un cambio en las ordenanzas para hacer frente al fenómeno.

FRANCESC ARROYO - Barcelona
EL PAÍS - 04-09-2005

La suciedad es abundante, constante y desagradablemente olorosaLa gente orina, sobre todo, a las horas del cierre de los bares. Pero la peste está incrustada¿Qué se puede encontrar en un contenedor de residuos de Ciutat Vella? De todo un poco y variado. Por ejemplo, una vaca. Entera, aunque bastante muerta. :shocked: Parece mentira, pero es perfectamente verdad, según explican los responsables de la limpieza municipal. Nunca han sabido de dónde venía ni cómo pudo acabar dentro de un contenedor destinado a envases para reciclar, pero allí estaba. Es sólo un dato indicativo de lo difícil y surrealista que es limpiar ciertas partes de Barcelona. La brigada de limpieza cumple su función hasta donde puede, que no siempre es hasta donde debiera. El resultado es que antes de que acabe la calle ya está de nuevo sucia. Y cuando acaba, más.

Los equipos de limpieza actúan, de noche, en colaboración con la Guardia Urbana. Es la única manera de que se muevan quienes a aquellas horas duermen en aceras, portales y otros rincones urbanos. Pero el resto del día, la descoordinación es general. Los de la limpieza limpian, los guardias vigilan y los inspectores inspeccionan sin cruzar información alguna. Cada uno a lo suyo en una ciudad que es de nadie y de todos.

Mediodía de un caluroso primer jueves de septiembre. Una brigada intenta limpiar los abundantes restos de orines en la plaza de la Mercè. Apesta. Los responsables de la empresa aseguran que la situación no es anómala, ni siquiera es un día especialmente guarro. Los restos de orines afectan, sobre todo, a la pared de la iglesia homónima, pero están también en mitad de la plaza y parece que hayan sido más de una y más de cuatro las personas con escaso pudor a la hora de hacer sus necesidades.

El agua corre con fuerza, pero no puede limpiarlo todo. Un buen tramo de la pared queda con la guarrería puesta porque tres coches de empleados de Capitanía están allí aparcados. Está prohibido. Un técnico municipal recuerda que la responsabilidad de prohibir aparcar en esa zona es de los propios soldados. El vehículo de la limpieza avanza como puede por la calle de la Mercè, pero en la esquina siguiente queda bloqueado. En un lado de la calle hay un andamio para la rehabilitación del edificio. La otra está ocupada por dos sacos de residuos de obras en Capitanía. La ley física que establece la impenetrabilidad de los cuerpos es inflexible: el coche no cabe. Para poder seguir limpiando tiene que dar la vuelta por las calles adyacentes y entrar contra dirección. Los operarios no pueden limpiar ni la zona de los sacos, ni donde hay coches mal aparcados, ni en varios puntos donde se acumulan bolsas de basura (sólo pueden ser sacadas a la calle entre las 20.00 y las 22.00 horas), ni donde hay muebles abandonados, ni donde han sido depositados varios restos de cosas, incluido un trozo de uralita, ni en otro punto donde hay tres sacos más. Por cierto, claramente ilegales, según afirman los empleados municipales: se les han dispuesto varios maderos que superan la altura del saco para aumentar su capacidad. Una medida prohibida.

Un trabajador en la calle carga y descarga productos con una polea desde un balcón del número 25 de la calle de la Mercè. No lleva casco ni hay ningún tipo de medidas de seguridad. Cuando se le pregunta por qué, aduce que su jefe está arriba. Cuando el jefe recibe la pregunta, cierra la puerta del balcón y poco después los obreros desaparecen. Los sacos siguen allí.

En la placeta de Sant Francesc hay otro saco, tiene la marca de un inspector que ha observado esta presencia y ha dado aviso para que se lo lleven. La fecha de la marca es el 14 de julio de 2005. Puede ser, anota Núria Badia, gerente de limpieza, un saco reutilizado. Pero cabe también que sea producto del robo. Hay gente que cuando ve un saco lleno lo vacía en mitad de la calle y se lo lleva para usarlo o venderlo.

La plaza de la Mercè es uno de los puntos problemáticos en lo referente a la limpieza. Los otros puntos negros de Ciutat Vella son la plaza Reial, el Arc del Teatre en su confluencia con Lancaster, la calle de Eroles y la de Escudellers. La Rambla es asignatura aparte. En esos lugares la basura crece con tanta rapidez que cuando el carrito está lleno, y no necesita para ello recorrer mucho trecho, ya hay más porquería en cualquier otro punto.

También son duras las situaciones de las calles adyacentes a la plaza de George Orwell. En el momento en que pasa la patrulla de limpieza, otra patrulla, ésta de los Mossos, está registrando a una docena de personas por si llevan sustancias ilegales. La calle de la Rosa y la de Códol no tienen nada que envidiar a cualquier punto negro urbano: apestan con insistencia. Es mediodía, se supone que ya ha pasado, sobre las 7.00, otra brigada para limpiar.

Los responsables de limpiar la ciudad sostienen que la gente orina en la calle, sobre todo, a las horas del cierre de los bares. Pero la peste dura más: está incrustada. No saben si donde la gente mea una noche sí y otra también hay guardias con función disuasoria, aunque creen que a veces los hay de paisano. Los guardias dependen de otro negociado. En algunos lugares hay una pareja, pero si detienen a alguien tienen que llevarlo hasta comisaría, con lo que la zona queda de nuevo sin vigilancia. Una camioneta que pueda limpiar con agua de una boca de riego cuesta anualmente 60.000 euros. En Ciutat Vella actúan seis: 360.000 euros al año a cargo del erario municipal.

El Ayuntamiento asegura que batalla contra la limpieza, aunque se note poco. Para evitar, por ejemplo, la proliferación de bolsas de basura fuera de horario se han hecho dos cosas: puntos de recogida neumática y análisis de los residuos, a la búsqueda de un elemento que permita identificar y sancionar al autor. Una bolsa de basura, explica un miembro de la empresa que limpia Ciutat Vella, es un foco de porquería. Ensucia y huele mal, probablemente será abierta por un indigente que busque algo aprovechable. Quedará abierta. Y puede luego o antes pasar un perro (sin bozal, por supuesto) y hozar en la basura y expandirla por toda la calle.

La mayoría de los edificios tienen pintadas, aunque pocas en comparación con las puertas. La limpieza de las fachadas es cosa del propietario del edificio, pero teóricamente hay un pacto: el municipio limpia la pared y los propietarios las puertas. El resultado es que las paredes están guarras, pero menos que las puertas, que están guarrísimas. El coste de la operación es de 1,7 millones de euros al año, y apenas se nota. Núria Badia comenta que Barcelona es "hoy ciudad grafitera", y atrae a no pocos pintores deseosos de dejar su huella en las paredes. "Otra cosa es si es arte o sólo se pintarrajea", añade.

Un asunto complejo es la retirada de jeringuillas. "Han bajado tras la apertura de la narcosala", aseguran los empleados de la limpieza, pero no deja de ser un problema porque exige un tratamiento especial.

Los empleados, desde luego, no se aburren. Además de la vaca, pueden toparse con otros objetos no menos llamativos. Por ejemplo, una bombona de butano en un contenedor o unas cuantas bolsas de sangre que, tras intervenir la policía científica, resultaron ser de cerdo. De cerdo eran también dos cabezas que quedaron tras el rodaje de El Perfume. En cierta ocasión llamó una señora indignada. Quería que le quitaran una pintada de la fachada de su hotel. "¿Es ofensiva?", preguntó un empleado. "No lo sé, está en árabe", respondió. Ahora en árabe hay, en cambio, hasta pancartas pidiendo más limpieza. Porque aunque los empleados insisten en que no dan abasto, lo cierto es que la suciedad es abundante, constante y, con frecuencia, desagradablemente olorosa.

A veces la suciedad llega hasta el subsuelo, y para comprobarlo basta bajar a la estación de Liceo del metro, donde los restos de orines conviven con latas vacías, envases de plásticos y restos de paquetes de cosas. Es mediodía. Jueves 1 de septiembre. No una noche de fin de semana.

Confide
September 5th, 2005, 12:29 AM
Això havia d'anar aquí, thanks!

Entre els immigrants guarros (m'és igual el que la penya digui, n'hi ha un bon col·lectiu de pakistanesos que no són més guarros perquè no s'entrenen) les prostitutes, els borratxos (guiris, gent autòctona i immigrants) està tot fet una merda... i a sobre que la neteja en segons quines zones no saben que és (culpa de l'ajuntament..)

El problema està que si una persona pinta a la paret o s'hi pixa, no el posaran a la presó... jo és que daria fóra de la ciutat a qualsevol que veiés fent alguna cosa ínciva, els deixaria tirats a no sé on, desterrats.

Aurelio
September 5th, 2005, 06:37 AM
T'ho he avisat moltes vegades i continues...
>(
No em parlis més!

Hola Bitxofo!!!

I el meu CD...?

Confide
September 5th, 2005, 01:35 PM
Quin cd? un cd amb fotos porno del bitxofo? o de l'Aurelio? Dels dos? jo el vull jo el vull:D

Aurelio
September 5th, 2005, 05:37 PM
Un CD amb fotos fetes en les obres del perllongament del metro L5 al Carmel...
Malpensat!

Sky
September 5th, 2005, 06:30 PM
Les JERC acusen Alberto Fernández de "neofeixista"

Les JERC acusen, sense esmentar-lo, el president del grup municipal del PP a l'Ajuntament de Barcelona, Alberto Fernández, de tenir "mentalitat dictatorial i neofeixista", després que aquest denunciés l'enganxada de cartells de l'organització juvenil per la Diada en carrers de Barcelona. Les JERC "reafirmem la nostra voluntat de seguir treballant per millorar les condicions de vida dels i les joves de Barcelona, malgrat topar amb la mentalitat dictatorial i neofeixista d’alguns partits poliìtics d’aÌmbit espanyol".

--

e-noticies.com

Sky
September 5th, 2005, 06:30 PM
^^ Si denunciar el vandalisme urbà és de "neofeixistes"... :|

Jordi Berlín
September 5th, 2005, 06:42 PM
A aquests nois de vegades se'ls hi va una mica l'olla... Aquest ús constant de la paraula 'feixista' és malaltís.

UT596001
September 5th, 2005, 10:15 PM
Res, seran 4 "hijos de papá"...

dirdam
September 5th, 2005, 10:32 PM
A aquests nois de vegades se'ls hi va una mica l'olla... Aquest ús constant de la paraula 'feixista' és malaltís.Totalment d'acord.

Bitxofo
September 6th, 2005, 12:30 AM
A aquests nois de vegades se'ls hi va una mica l'olla... Aquest ús constant de la paraula 'feixista' és malaltís.
Ells són "fatxes"! Per això utilitzen tant la parauleta...

Confide
September 6th, 2005, 12:26 PM
A mi m'agrada aquest ús malaltís de la paraula :D i més si es refereixen als del Pepe.

Confide
September 6th, 2005, 12:40 PM
Podem esperar que aquest any o el que ve s'acabi algun projecte dels que estan començats o projectats? Ultimament no hi ha gaire cosa...

Sky
September 6th, 2005, 05:40 PM
http://es.geocities.com/barcelonatower/Manifiesto_pro.html

Això és d'algú de la casa? :D

Urban Dave
September 6th, 2005, 09:32 PM
El garrafenc més internacional ja es un altre cop de volta!
Vaig veure els focs de Sitges finalment, tampoc van ser molt millors que els de Vilanova :D

Confide
September 6th, 2005, 10:29 PM
Jo al Clos no li escriuria res, si, bé, que se'n vagi i no torni. Jo sempre dic que quan el Clos se'n vagi, ja no hi haurà cap més "torre" a Barcelona.

Bitxofo
September 7th, 2005, 01:17 AM
http://es.geocities.com/barcelonatower/Manifiesto_pro.html

Això és d'algú de la casa? :D
Digueu-los que es considera gratacels a partir de 150 metres, i a BCN n'hi han dos!

Bitxofo
September 7th, 2005, 01:19 AM
El garrafenc més internacional ja es un altre cop de volta!
Vaig veure els focs de Sitges finalment, tampoc van ser molt millors que els de Vilanova :D
Van ser el 23/8 i com treballava no vaig poder anar a veure's...
Però ara vaig a Sitges cada "capde" des de fa 15 dies! El proper també.:yes:

Urban Dave
September 7th, 2005, 02:51 PM
Com és que t'has tornat habitual?

Confide
September 7th, 2005, 06:39 PM
sí, que són ben "sosos" per cert... jo preferiria una torre agbar i una torre marenostrum de 154m en el lloc on estan les dues torres olímpiques...

Aurelio
September 7th, 2005, 07:23 PM
En tenim tres, amb la torre Foster...

La de Collserola...!!!!

Confide
September 7th, 2005, 09:05 PM
aquesta no compta!

Aurelio
September 7th, 2005, 09:10 PM
Je, je...

Bitxofo
September 7th, 2005, 09:14 PM
Com és que t'has tornat habitual?
Els guiris, que m'estimen molt!
I també la meva ex xicota viu allà i ara quedem sovint, té el meu cotxe i tot!

Urban Dave
September 7th, 2005, 09:20 PM
Quines llibertats bitxo!
Dir que avui el Carrer d'Espanya ha baixat ple d'aigua, ha arrossegat cotxes i inundat baixos!!!! La línea de renfe tallada, una odissea per creuar la ciutat, que em venien a buscar, que si no no tornava avui a casa!

Bitxofo
September 7th, 2005, 09:23 PM
Les torres de telecomunicacions no compten com edificis, compten com estructures.
;)