View Full Version : Projectes a Barcelona
Sky September 8th, 2005, 01:38 AM http://www.e-noticies.com/2005/09/08/images_dinamic/Noticias_imagen_20830.jpg
Els Mossos arriben a Barcelona amb una plantilla justeta
El Departament d'Interior ha destinat al desplegament a Barcelona un total de 2.614 agents, una xifra inferior als 2.800 que té ara el Cuerpo Nacional de Policía, segons fonts oficials de la Prefectura Superior de Policia. La xifra de mossos inclou, a més, la vigilància i trasllats penitenciaris -com va admetre ahir la consellera d'Interior, Montserrat Tura- que precisen molt recursos humans. A més, dels 2.614, un total 560 estaran destinats només a l'area de seguretat d'edificis mentre que a investigació hi haurà 186 i a seguretat ciutadana 1.241. El Departament d'Interior no va voler ahir fer declaracions mentre que fonts oficials dels Mossos d'Esquadra van indicar que a la comissaria de Sabadell "hi ha efectius que prestaran servei sovint a Barcelona, però que no estan inclosos en aquestes xifres".
--
e-noticies.com
Sky September 8th, 2005, 01:39 AM Interior concentrarà més detinguts a la comissaria de les Corts.
La comissaria dels Mossos d'Esquadra al barri de les Corts, a tocar de l'Illa, serà la que tindrà més calabossos de tot Barcelona, segons va reconèixer ahir la consellera d'Interior, Montserrat Tura, a preguntes d'e-noticies.com. Tura va afirmar que "totes les comissaries tenen garjoles", però que la de les Corts "és la que més garjoles té", i que "en funció del delicte" els traslladaran aquí o continuaran a les comissaries de districte abans de passar a disposició judicial.
--
e-noticies.com
Sky September 8th, 2005, 01:41 AM http://www.e-noticies.com/2005/09/08/images_dinamic/Rincondinamico_imagen_5028366.jpg
Bitxofo September 8th, 2005, 02:15 AM http://www.e-noticies.com/2005/09/08/images_dinamic/Rincondinamico_imagen_5028366.jpg
Menys campanyes publicitàries i més mà dura!!
>(
Aurelio September 8th, 2005, 07:29 AM Exacte, menys pedagogia i més actuacions...!
CLOS DIMISSIÓ!!!
:D
Sky September 8th, 2005, 10:23 AM http://www.elpais.es/recorte.php?xref=20050908elpepinac_6&id=LCO&type=Ies
La degradación de Barcelona
• El Ayuntamiento anuncia un plan de choque para afrontar la suciedad, la incivilidad y el vandalismo en buena parte del centro
• El portavoz del PP plantea medidas como la expulsión de prostitutas e indigentes
Más dinero y recursos para afrontar el deterioro de las calles de buena parte del centro de Barcelona y atender a los indigentes que durante este verano han acampado en plazas y parques. Es la receta que se apresta a aplicar el alcalde de Barcelona, Joan Clos, ante el enfado y descontento de la ciudadanía por los problemas de vandalismo, incivilidad y, especialmente, la suciedad. La alarma se ha disparado este verano.
Que las calles del centro de Barcelona sufren un desgaste excesivo viene ocurriendo cada temporada de verano -que se inicia, en realidad, en primavera y se extiende hasta entrado el otoño- con la llegada de miles de turistas que la zona histórica de la capital catalana apenas puede absorber. Pero el fenómeno relativamente más reciente de la indigencia callejera, la violencia de grupos muy heterogéneos y, sobre todo, la proliferación de actitudes incívicas se ha acentuado ahora.
Muebles junto a contenedores, colchones tirados en las aceras, bolsas de basura que se amontonan junto a los contenedores y un fuerte olor a orines en determinados puntos de Ciutat Vella, pero también de otros distritos de la ciudad, han desbordado la paciencia de residentes y comerciantes.
El espectáculo de ver a indigentes durmiendo en bancos y plazas también se ha agravado este verano, en el que se ha incrementado la llegada de grupos de personas marginales -jóvenes procedentes de otras ciudades europeas- que viven prácticamente en la calle -acompañadas de perros- y duermen en las playas. Ese problema, junto con la mendicidad organizada y el incremento de la prostitución callejera, también se ha ido agravando en los últimos meses.
Pero lo que colmó el vaso de la paciencia fue la secuencia de incidentes en las fiestas de Gràcia, en agosto, con una batalla campal que arrasó con el mobiliario urbano y los decorados de las calles engalanadas, seguida de un enfrentamiento entre jóvenes grafiteros y guardias de seguridad del metro y de la policía en la estación de metro de Mercat Nou, coincidiendo con las fiestas del barrio de Sants.
En esas circunstancias, la oposición de CiU y el PP en el Consistorio barcelonés ha exigido al Ayuntamiento de Barcelona mano dura para atajar el fenómeno del incivilidad porque, además, está poniendo en peligro el frágil equilibrio de la convivencia en algunas zonas de la ciudad; Ciutat Vella de forma especial porque allí reside el mayor porcentaje de la población inmigrante establecida en Barcelona.
Las peticiones de la oposición van en la línea de ampliar la plantilla de la Guardia Urbana e incrementar las sanciones y, en general, aplicar las ordenanzas de manera estricta. En estos puntos coinciden Xavier Trias (CiU) y Alberto Fernández Díaz (PP), además de responsabilizar al alcalde de que Barcelona se haya convertido en una de las "capitales de la transgresión" por un "falso progresismo". Fernández Díaz lo hace, además, defendiendo tesis tan extremas como plantear la expulsión de la ciudad de prostitutas e indigentes, además de no renovar los permisos de residencia de los inmigrantes que incumplan las ordenanzas del espacio público. El portavoz del PP en el Consistorio está convencido de que buena parte de las infracciones, como abandonar muebles en la calle y otras parecidas en el espacio público, son obra del colectivo de inmigrantes.
Ni Clos ni sus socios en el equipo de gobierno, Jordi Portabella (ERC) e Imma Mayol (ICV-EUiA) -ambos han reconocido que el problema es "grave"-, son partidarios de una estrategia basada sólo en la política de sancionar a los infractores e incrementar los efectivos policiales en la calle. Defienden otras políticas y, sobre todo, otros instrumentos para poner freno al creciente gamberrismo y falta de respeto a las normas de convivencia. De hecho, hace unos meses los servicios jurídicos del Ayuntamiento iniciaron los trabajos de una nueva ordenanza de la convivencia que debería estar lista a principios de año.
Clos, de forma especial, cree que la justicia de proximidad -propuesta en la Carta de Barcelona, pero que requiere la aprobación de la Ley de Justicia de Proximidad que se debe tramitar en las Cortes- puede ser un instrumento efectivo, además del ya próximo despliegue de los mossos d'esquadra en Barcelona, una ciudad que se ha resentido del repliegue de los efectivos de la policía.
Ante la lluvia de críticas -CiU pidió la dimisión de Clos por falta de autoridad y exceso de permisividad-, el alcalde anunció un plan de choque entre septiembre y diciembre que consistirá, básicamente, en la dotación de nueve millones de euros para incrementar los recursos que se destinan a la limpieza y al mantenimiento del espacio público en Ciutat Vella y a la atención de la población indigente que duerme al raso.
Estos medios también se destinarán a otros puntos de la ciudad que lo requieran, especialmente el distrito del Eixample y algunos núcleos centrales de otros, como el de Gràcia. El aporte de medios y recursos en los próximos tres meses coincidirá con el descenso de la llegada de turistas y, en definitiva, con cierto alivio del uso intensivo de las calles de Barcelona.
--
El País.
UT596001 September 8th, 2005, 11:55 AM Vaja si estava tallada la línia de RENFE, a mi m'han tingut 2 hores parat a Vilanova.
Urban Dave September 8th, 2005, 01:04 PM Anaves en un Catalunya Express???
UT596001 September 8th, 2005, 03:17 PM Sí, en el Catalunya Exprés Lleida-Valls-Barcelona/Estació de França. Havia d'arribar a Sants a les 20.03 i vàrem arribar a les 22.35
Sky September 8th, 2005, 03:25 PM Up! Aquest era l'últim "òdrom" que em quedava per reconvertir. :D
Urban Dave September 8th, 2005, 07:18 PM Sí, en el Catalunya Exprés Lleida-Valls-Barcelona/Estació de França. Havia d'arribar a Sants a les 20.03 i vàrem arribar a les 22.35
Quan em van portar en cotxe de sitges a vilanova, el vaig veure parat a la via 4 de l'estació. Si ho haguès sapigut anava a saludar!
Urban Dave September 8th, 2005, 07:19 PM Un tornado passa per Sitges i la tempesta fa caure el mur del Far de Vilanova
La forta tempesta que ha patit aquest dimecres el Garraf ha causat diverses inundacions i desperfectes. A Sitges, un tornado ha afectat la zona de les Botigues i després s'ha endisat al Baix Llobregat. Al centre de la vila, una forta riuada ha arrossegat nombrosos cotxes estacionats a la zona del carrer Espanya i els ha amuntegat causant greus desperfectes. A Vilanova, l'aigua ha fet caure la paret del recinte del Far i ha inundat diversos carrers i la C-15. Els Bombers han rebut una trentena d'avisos, la majoria de Sitges.
El CF Vilanova inicia amb bon peu la Lliga derrotant a casa la UE Gavà (1-0)
El Club de Futbol Vilanova ha estrenat la Llliga 2005-2006 amb victòria davant la Unió Esportiva Gavà (1-0), en un partit força complicat per als vilanovins. Els locals han disposat de diverses ocasions per inaugurar el marcador, però no ha estat fins al minut 80 quan el golejador Marc Sellarés ha aprofitat una pilota solta dins l'àrea per rematar al fons de la xarxa. El Gavà ha tingut també les seves oportunitats, que el porter Manel ha sabut aturar. L'àrbitre no ha concedit un clar penal a favor dels visitants a la primera part. Amb aquesta victòria, els homes de Santi Palanca afronten l'inici de Lliga amb confiança i esperen confirmar el seu bon moment diumenge vinent a Palafrugell.
Problemes al pas sota la via de Coroleu i a les obres de Fondo Somella i Sant Jordi per la pluja
Els 45 litres per metre quadrat caiguts la matinada de dimarts sobre Vilanova han causat alguns problemes als passos sota la via, especialment al del carrer Josep Coroleu, que ha estat tancat unes hores. La situació, però, s'ha resolt per si mateixa i no ha calgut la intervenció dels Bombers. La pluja ha causat també acumulacions d'aigua a les obres d'urbanització del Fondo Somella i al polígon Sant Jordi.
UT596001 September 8th, 2005, 09:34 PM Quan em van portar en cotxe de sitges a vilanova, el vaig veure parat a la via 4 de l'estació. Si ho haguès sapigut anava a saludar!
Nosaltres érem a la via 1. A la 4 hi havia el Catalunya Exprés Tortosa-Barcelona i a la 3 hi havia el Catalunya Exprés Flix-Barcelona. 3 Catalunya Exprés retinguts 2 hores a Vilanova i la Geltrú.
Urban Dave September 8th, 2005, 10:45 PM JURL!!!!! Soposo que els GL els passarien per la línea de Vilafranca.
UT596001 September 8th, 2005, 11:11 PM Doncs l'estrella Galícia va passar per Vilanova a les 22 hores, quan surt de Barna a les 19 hores...
Bitxofo September 8th, 2005, 11:27 PM Nosaltres érem a la via 1. A la 4 hi havia el Catalunya Exprés Tortosa-Barcelona i a la 3 hi havia el Catalunya Exprés Flix-Barcelona. 3 Catalunya Exprés retinguts 2 hores a Vilanova i la Geltrú.
:eek2:
Cap tren en hora!!
Us van tornar la "pasta" dels bitllets?
:?
UT596001 September 8th, 2005, 11:52 PM Ui... quan vaig arribar a Sants hi havia una cua de mil dimonis a Atenció al Client i com l'únic que volia era arribar a casa m'en vaig anar directe a l'andana per agafar el tren a Sabadell. Si no arribo a córrer perdo el tren i en comptes d'arribar a les 12 de la nit a casa apareixia a la 1!
No sé si passar-me demà per Sants a veure si tinc dret al retorn dels diners.
Bitxofo September 8th, 2005, 11:58 PM Ui... quan vaig arribar a Sants hi havia una cua de mil dimonis a Atenció al Client i com l'únic que volia era arribar a casa m'en vaig anar directe a l'andana per agafar el tren a Sabadell. Si no arribo a córrer perdo el tren i en comptes d'arribar a les 12 de la nit a casa apareixia a la 1!
No sé si passar-me demà per Sants a veure si tinc dret al retorn dels diners.
Tranquil, tens 3 mesos per reclamar-lo!
;)
UT596001 September 9th, 2005, 12:10 AM Sí, pero Regionals tinc entès que és molt perapunyeta en això de les devolucions. I a sobre com eren "causas ajenas a RENFE" aviam si per això es neguen a tornar-me els diners...
Però, sincerament, m'és igual. El que més em fot és que des del "Puesto de Mando" no fossin lo suficientment diligents en desviar-nos via Vilafranca. Allà l'interventor i el maquinista van fer bé la seva feina, van fer tot el que feia falta, el problema és a dalt. Ara, si em tornen els 7,80 euros dels bitllets millor que millor, o si més no que la reclamació consti. Ara bé, la RENFE és la RENFE, i aquests no canviaran mai... ara sí, hi havia gent que anava a treballar i va arribar tard.
Urban Dave September 9th, 2005, 12:25 AM Això no té res a veure. Fa dos anys la meva novia venia en l'estrella galícia i va haver un esfondrament en un tram i van estar també 3 o 4 hores parats, i van tenir 2 hores i una mica més de demora final, i li van retornar pasta. Aixó si, potser ara s'ho miren més.
Sky September 9th, 2005, 12:28 AM http://www.e-noticies.com/2005/09/09/images_dinamic/Noticias_imagen_20809.jpg
Una inspectora es farà càrrec de la seguretat de Gràcia.
La inspectora Cristina Manresa Llop –nascuda a Barcelona, de 37 anys–, serà la màxima responsable dels Mossos d'Esquadra al districte de Gràcia des de l'1 de novembre, quan es desplegui la Policia de la Generalitat a Barcelona. Cristina Manresa va ingressar al cos autonòmic el 1991, i ha estat sotscap a la Selva litoral i cap a Blanes. És llicenciada en història de l'art i diplomada en criminologia. El districte de Gràcia s'ha caracteritzat aquest estiu pels problemes de seguretat ciutadana.
--
e-noticies.com
Urban Dave September 9th, 2005, 10:57 AM http://www.diaridevilanova.com/img/albums/portadag.jpg?
:omg: Així va quedará el carrer esparter!
Per cert, lo de les mobilitzacions per el tunel de la C-15.... maleïts pixapins!!!!! Sols saben que tocar la pera
Sky September 9th, 2005, 11:07 AM Pobres bugues! :runaway:
Bitxofo September 9th, 2005, 11:23 AM http://www.diaridevilanova.com/img/albums/portadag.jpg?
:omg: Així va quedará el carrer esparter!
:eek2: :eek2:
Recordo quelcom semblant a SantaCo cap al 1990...
:eek:
Per què la gent continua aparcant a les rieres i en època de pluges mediterrànies?
No ho entenc!!
:dunno:
Bitxofo September 9th, 2005, 11:31 AM La veritat és que als darrers 15 dies ha millorat bastant la neteja i manteniment de Ciutat Vella...
Serà pels articles dels diaris o per què ja marxen molts turistes?
Urban Dave September 9th, 2005, 11:36 AM Es que alló no era una riera, sino un carrer normal y corrent, amb vocació de riera, pero que fa anys que no baixava aigua. El motiu que aquest any hagi estat diferent es que s'ha fet una rambla nova, que recull molta més aigua i lo més important, està construïnt un nou pont sota la via, de manera que un torrent natural está "inutilitzat" degut a les excavacions que s'estan duent a terme. En aquest torrent hi havia cotxes aparcats, i que s'han salvat de miracle, a més hagués estat tot pitjor, ja que aquest torrent, el de St. Barbara, passa a estar "soterrat" just al arrivar a la Carretera, de manera que l'embús que s'hauria format hauria estat considerable.
Urban Dave September 9th, 2005, 11:41 AM Haurè de veure on es aixó de les aules prefabricades a la Collada, perquè que jo sàpiga per allà, tot casetes, moltes autoconstruides durant els 60 , 70 i 80, però ara tot urbanitzat i força bé (els meus avis tenen una caseta allà) no hi ha cap lloc on estigui planeat fer una escola ... Com no sigui ampliació de l'escola Margalló, que ja existeix...
Urban Dave September 9th, 2005, 11:44 AM http://www.vilanova.org/ajuntament/ccivics/centrescivics.pdf
Recull de centres cívics i locals de Vilanova i la Geltrú, amb algunes activitats :D
UT596001 September 9th, 2005, 02:05 PM Jo diria més bé per lo primer...
Bitxofo September 9th, 2005, 03:49 PM Jo diria més bé per lo primer...
Sí, jo també ho crec, i es nota bastant, sobretot al Barri Gòtic! :yes:
A veure si es manté...
;)
UT596001 September 10th, 2005, 03:10 PM Recordo que ahir va començar la festa major de Castellar.
VISCA CASTELLAR!
:dance:
Aurelio September 10th, 2005, 03:52 PM Projectes al Vallès:
1) Què se'n sap del sincrotó de la UAB?
2) Què se'n sap del Centre Direccional?
3) Què se'n sap del Túnel d'Horta a la banda cerdanyolina? (es diu així...?)
4) Què se'n sap del TramVallès? (Seria el tramvia que aniria per sobre de la AP7/B30, just pel pont nou que surt a l'Autònoma)
5) Que se'n sap de les rondes de Sabadell i Terrassa i la seva conversió en el 4art. Cinturó...?
Què més...?
Bitxofo September 10th, 2005, 04:04 PM Les festes de SantaCo van acabar el dia 5/9...
:(
Sky September 10th, 2005, 04:15 PM Les de Lleida són a finals de més. :happy:
http://img380.imageshack.us/img380/1638/imatgecat19413fv.jpg
Aurelio September 10th, 2005, 04:24 PM Avui són les festes del Coll i de Vallcarca i fa castellers a la plaça Salvador Allende, que per cert està situada al barri del CArmel, devant de casa meva...
:)
Demà tidrem al de la síndria en l'homenatge a Salvador Allende...
Bitxofo September 10th, 2005, 05:46 PM Les de Lleida són a finals de més. :happy:
http://img380.imageshack.us/img380/1638/imatgecat19413fv.jpg
Quina "mariconada" de cartell! xDDDDDDDDDDDDDDDD
:rofl:
M'agrada!
Aurelio September 10th, 2005, 08:10 PM Nou projecte a Barcelona, a partir del dia 12 de setembre, presentació del projecte PARC TRES TURONS, al CC Taixonera, després al CC Carmel i finalment a l'edifici Fòrum.
Per tot el que representarà per Barcelona, un nou parc de 50 ha, crec que més endavant s'hauria d'obrir un nou fil per això, exclusivament...
Salutacions
UT596001 September 10th, 2005, 10:00 PM Projectes al Vallès:
1) Què se'n sap del sincrotó de la UAB?
2) Què se'n sap del Centre Direccional?
3) Què se'n sap del Túnel d'Horta a la banda cerdanyolina? (es diu així...?)
4) Què se'n sap del TramVallès? (Seria el tramvia que aniria per sobre de la AP7/B30, just pel pont nou que surt a l'Autònoma)
5) Que se'n sap de les rondes de Sabadell i Terrassa i la seva conversió en el 4art. Cinturó...?
Què més...?
1) Diuen que estarà fet per al 2009. Crec que es va arribar a col·locar la 1ª pedra.
2) Sembla ser que tirarà endavant, però reduït. Encara així hi ha col·lectius a Cerdanyola que ho consideren un acte especulatiu (ai, aquests okupes...)
3) No en sé res nou. Si de cas, seria banda Cerdanyolenca
4) Hi ha el 99,9% de possiblitats que no es faci. Total, com no és a Barcelona... fàstic de Generalitat...
5) La Ronda de Sabadell va tirant. La ronda de Sabadell ha d'arribar fins la carretera de Castellar, i diuen que estarà feta cap a finals de 2007, tot i que ara l'ADENC (Associació per la Defensa de la Natura) ho vol paralitzar perquè diu que és un tram encobert del 4rt cinturó. Espero que no els facin cas, ja que ells no han d'aguantar els mega-embusssos per haber de travessar Sabadell camí de l'autopista... de fet, la ronda [oest] de Sabadell s'ha dissenyat més que res per evitar el trànsit provinent de Castellar per dins de Sabadell.
En quant a la ronda Est, només s'en parla a nivell polític.
I de Terrassa, no en tinc ni idea.
Espero que et sigui d'utilitat.
Salutacions.
Aurelio September 10th, 2005, 10:15 PM Sí, sí, la informació està molt bé.
Em sembla que el Centre Direccional havia de ser una macrociutat com 39 illes de l'Eixample, i la veritat és que em sembla que era massa gran i al mig de la muntanya. A més, donava sentit a la construcció del túnel d'Horta, potser millor que revisin el projecte i que no es mengin tanta muntanya. Per altra banda, dubto que els okupes sàpiguin què és el Centre Direccional...:D
Confide September 11th, 2005, 07:26 PM Un fil oficial de parcs de la ciutat... amb el parc central del poblenou, l'acròpolis verda, el de Sagrera a les vies del tren... :)
Aurelio September 11th, 2005, 08:05 PM I el dels Tres Turons, tercer parc de la ciutat, rera Collserola i Montjuïc...
Per cert, avui hi ha hagut l'acte d'homenatge a Salvador Allende a la plaça del mateix nom del barri del Carmel, devant de casa meva i els afectats d'expropiació per a fer el parc s'han manifestat. Sorollosa xiulada a la regidora d'Horta-Guinardó Elsa Blasco i a l'alcalde Clos quan han parlat.
També han parlat el conseller Saura i hi era el president Maragall, que no ha dit res.
Confide September 11th, 2005, 11:16 PM El parc de la Sagrera serà més gran que el de la Ciutadella...
Abbil September 11th, 2005, 11:27 PM ^^ Doncs si que será gran, el de la Sagrera, ja ho crec ^_^
Allí construiran la torre de Gehry, ¿no? ;d
Confide September 11th, 2005, 11:56 PM si, allà al costat...
Bitxofo September 12th, 2005, 12:03 AM Oblideu el Parc Central de Nou Barris, tan gran com la Ciutadella.
;)
Avui l'hem vist a l'exposició "Barcelona in progress" els foraires que hem anat a la trobada.
:wink2:
Abbil September 12th, 2005, 12:06 AM ^^ Quina envejaaaa... :gaah:
I jo demà, la vuelta al cole...:gaah: :cry: :gaah: :cry: :gaah:
Bitxofo September 12th, 2005, 12:20 AM ^^ Quina envejaaaa... :gaah:
I jo demà, la vuelta al cole...:gaah: :cry: :gaah: :cry: :gaah:
CEL ha vingut a la trobada desde LleidE!
Podries haver fet el mateix.
;)
Abbil September 12th, 2005, 10:11 AM ^^ CEL te vintipico d'anys, i jo en tinc 15, sol m'hauria calgut hipnotitzar als meus pares per poder agafar l'autobus cap a la trobada. :sleepy:
Aurelio September 12th, 2005, 12:02 PM Sky:
si vols començar un nou fil de parcs i verd estratègic a Barcelona i Àrea Metropolitana, aquí et passo el primer link de tots:
http://www.bcn.es/urbanisme/barcelona_progres/barris/verd_estrategic_0.htm
Salutacions
Sky September 12th, 2005, 01:29 PM ^^ Si vols podríem obrir un fil sobre aquet tema, però haurieu de ficar fotos vosaltres que jo no tinc res... :D
Sky September 12th, 2005, 01:31 PM Maragall anuncia una pla per a rellançar Barcelona.
El president de la Generalitat ha anunciat un pla de rellançament de Barcelona en col·laboració amb l’Ajuntament i que “tindrà el suport del Govern central” després de visitar les obres d’ampliació de la Fira-2, com mostra la fotografia. Pasqual Maragall ha aprofitat l’ocasió per a expressar tot el suport del Govern català als projectes d’ampliació de Fira de Barcelona. “Tindreu el suport de la Generalitat amb les quantitats que siguin necessàries”, ha afirmat. La inversió total ascendeix a uns 900 milions d’euros, però consolidarà la Fira de Barcelona com la segona més important d’Europa per darrera de Milà.
--
e-noticies.com
Bitxofo September 12th, 2005, 05:51 PM Maragall anuncia una pla per a rellançar Barcelona.
El president de la Generalitat ha anunciat un pla de rellançament de Barcelona en col·laboració amb l’Ajuntament i que “tindrà el suport del Govern central” després de visitar les obres d’ampliació de la Fira-2, com mostra la fotografia. Pasqual Maragall ha aprofitat l’ocasió per a expressar tot el suport del Govern català als projectes d’ampliació de Fira de Barcelona. “Tindreu el suport de la Generalitat amb les quantitats que siguin necessàries”, ha afirmat. La inversió total ascendeix a uns 900 milions d’euros, però consolidarà la Fira de Barcelona com la segona més important d’Europa per darrera de Milà.
--
e-noticies.com
La Fira IFEMA de Madrid és la 2ª d'Europa ara, NO?
I s'està ampliant...
:runaway:
UT596001 September 12th, 2005, 09:48 PM En Maragall hauria de mirar qué ha de rellançar. Qui ha de rellançar Barcelona ha de ser el seu ajuntament. La Generalitat ha de cobrir moltes mancances de la resta de Catalunya encara no resoltes, sobretot a interior i Pirineu. En canvi, si ho veuria bé si ho fa el consell comarcal del Barcelonès o el futur govern veguerial de la Regió Metropolitana de Barcelona.
Si no, es demostraria definitavament que la Generalitat ha deixat de ser de Catalunya i ha passat a ser la Generalitat de Barcelona.
Confide September 13th, 2005, 12:32 AM ha de sortir el nom de m . a d... r... a cada tema???? uffffffffff com cansa... visca bcn...
Urban Dave September 13th, 2005, 08:08 PM El CF Vilanova goleja el Palafrugell (1-5) i es col·loca líder
El CF Vilanova ha aconseguit una gran victòria (1-5) aquest diumenge davant el Palafrugell, equip que torna enguany a la Tercera Divisió. Amb un David Ávila espectacular, que ha aconseguit dos gols i ha intervingut en els altres tres, el conjunt de Santi Palanca ha demostrat que manté el bon ritme de joc de finals de temporada i es col·loca líder, amb sis punts. Pel CF Vilanova han marcat, a banda d'Ávila, Triguero, Cristino i Sellarés. L'única nota negativa ha estat l'absurda expulsió del lateral Javi González, que es perdrà el partit de diumenge vinent a l'estadi municipal dels Alumnes Obrers davant el FC Barcelona C.
Urban Dave September 13th, 2005, 09:55 PM Com està plovent a la capital del Garraf! Demà a treballar en barca!:D
Bitxofo September 14th, 2005, 01:35 AM Com està plovent a la capital del Garraf! Demà a treballar en barca!:D
Treu el cotxe de la riera!
NTSC September 15th, 2005, 06:08 PM No se si això va aqui, però he vist que han començat a haver-hi moviment de maquines el solar dels antics taller de Sarria de FGC despres de l'enderrocament, es un projecte petit,però jo haig de agafar cada dia l'estació i si interesa puc anar informant, però semble que es prenen la cosa bastant tranquilament.
Bitxofo September 15th, 2005, 06:20 PM No se si això va aqui, però he vist que han començat a haver-hi moviment de maquines el solar dels antics taller de Sarria de FGC despres de l'enderrocament, es un projecte petit,però jo haig de agafar cada dia l'estació i si interesa puc anar informant, però semble que es prenen la cosa bastant tranquilament.
I allà què fan?
NTSC September 15th, 2005, 06:46 PM Eran dos edificis, un de oficines de FGC i un altre que crec que era un hotel, no tinc imatges pero era complicat perque hi ha la Via Augusta que s'aleva cap els tunels de Vallvidrera i crea un desnivell molt gran, també obrient un carrer. El arquitecte era el que van descarta per la torre de Gas Natural, pero que semble que posaran el diseny per un edifici del 22@, no hem surt el nom, crec a al seva pagina sortia el diseny.
Bcn September 15th, 2005, 08:53 PM Eran dos edificis, un de oficines de FGC i un altre que crec que era un hotel, no tinc imatges pero era complicat perque hi ha la Via Augusta que s'aleva cap els tunels de Vallvidrera i crea un desnivell molt gran, també obrient un carrer. El arquitecte era el que van descarta per la torre de Gas Natural, pero que semble que posaran el diseny per un edifici del 22@, no hem surt el nom, crec a al seva pagina sortia el diseny.
la veritat es aquella zona de la via augusta (del monument en forma d'n) a la ronda, li caldria fer-hi algo. Per que fa a les voreres esta ple de solars i hi ha molt de desnivell.
dew
Aurelio September 15th, 2005, 10:08 PM Per allà no havia de sortir la segona boca del túnel de Vallvidrera, la que mai no es va construir...?
Bitxofo September 16th, 2005, 01:12 AM Per allà no havia de sortir la segona boca del túnel de Vallvidrera, la que mai no es va construir...?
I es farà la 2ª boca?
Sky September 16th, 2005, 01:39 AM Telefònica no paga la zona verda
L’Ajuntament de Barcelona va reconèixer ahir que des de fa tres anys manté un acord amb Telefònica pel qual els seus vehicles no paguen zona blava i tampoc zona verda, a canvi de pagar una taxa anual. Els responsables de la hisenda municipal justifiquen aquest tracte emparant-se en una llei estatal del juliol del 1987, que regula el règim fiscal d’aquesta empresa. En l’article 4, la llei exposa que Telefònica substitueix per una compensació en metàl·lic de periodicitat anual els tributs locals, els preus públics i els deutes tributaris. Aquesta polèmica ha esclatat després que diversos veïns de l’Eixample es queixessin al programa La ciutat de tots, d’Onda Rambla, perquè es veien afectats per aquesta situació.
--
e-noticies.com
Bitxofo September 16th, 2005, 02:36 AM Telefònica no paga la zona verda
L’Ajuntament de Barcelona va reconèixer ahir que des de fa tres anys manté un acord amb Telefònica pel qual els seus vehicles no paguen zona blava i tampoc zona verda, a canvi de pagar una taxa anual. Els responsables de la hisenda municipal justifiquen aquest tracte emparant-se en una llei estatal del juliol del 1987, que regula el règim fiscal d’aquesta empresa. En l’article 4, la llei exposa que Telefònica substitueix per una compensació en metàl·lic de periodicitat anual els tributs locals, els preus públics i els deutes tributaris. Aquesta polèmica ha esclatat després que diversos veïns de l’Eixample es queixessin al programa La ciutat de tots, d’Onda Rambla, perquè es veien afectats per aquesta situació.
--
e-noticies.com
:eek2: Cabrons!! :eek2:
I ara volen arrodonir les trucades de mòbil per minuts!!
:bash:
Aurelio September 16th, 2005, 07:05 AM No, la segona boca no es va fer i d'aquí els problemes d'entrada a Barcelona dels túnels de Vallvidrera. Em sembla que inicialment anàven dos túnels i només van fer un... apart an'aven els túnels d'Horta i el Central...
Urban Dave September 16th, 2005, 10:41 AM Jo no aparco a rieres :D S'ha de ser una mica sòmines per fer-ho! Prefereixo donar una mica més de volta i aparcar a un altre lloc o pagar un parking (si n'hi ha, que al menys les destrosses les pagarà l'assegurança del pàrking)
Bitxofo September 16th, 2005, 04:25 PM No, la segona boca no es va fer i d'aquí els problemes d'entrada a Barcelona dels túnels de Vallvidrera. Em sembla que inicialment anàven dos túnels i només van fer un... apart an'aven els túnels d'Horta i el Central...
Que facin els altres túnels, però ferroviaris!!
UT596001 September 16th, 2005, 05:27 PM El de Horta millor que se l'estalvïin, millor fer el túnel ferroviari de Montcada.
javi82 September 16th, 2005, 07:48 PM Però tú no t'oposaves a q fessin el túnel de Montcada pq significava aïllar a Montcada de la resta del Vallès Occidental i q no podia ser afavorir BCN com sempre en detriment dels moviments interns de la comarca? :D
Bitxofo September 16th, 2005, 08:43 PM Però tú no t'oposaves a q fessin el túnel de Montcada pq significava aïllar a Montcada de la resta del Vallès Occidental i q no podia ser afavorir BCN com sempre en detriment dels moviments interns de la comarca? :D
:applause: :applause:
Continues sent el meu ídol, Javi82!!
:D :D
UT596001 September 16th, 2005, 09:42 PM Però tú no t'oposaves a q fessin el túnel de Montcada pq significava aïllar a Montcada de la resta del Vallès Occidental i q no podia ser afavorir BCN com sempre en detriment dels moviments interns de la comarca? :D
Home, jo m'oposo a tal com ho tenen planejat que és fer el túnel per eliminar la línia actual. Jo crec que seria millor aquest túnel però mantenint la línia actual, és a dir, el túnel només seria per a trens semidirectes BCN-Terrassa-Manresa-Lleida-Zaragoza (per somiar que no quedi :D fer un Castellar-Zaragoza sense trepitjar BCN, fa uns 30 anys es podia fer :cry: )
Sky September 17th, 2005, 11:35 AM CosmoCaixa ja és el museu de Barcelona amb més visitants
• Rep 1,7 milions de persones en el seu primer any
• El museu de la ciència es consolida com un lloc de referència per als ciutadans i la comunitat científica
En el seu primer any de vida, CosmoCaixa ha rebut 1,7 milions de visitants i ha passat a ser el museu més visitat de Barcelona. La xifra dobla el nombre de visitants que s'esperaven, segons Jorge Wagensberg, director de l'àrea de ciència i medi ambient de l'Obra Social de la Caixa, i Anna Sanahuja, directora de CosmoCaixa, que van fer balanç del primer any.
Amb motiu del primer aniversari, el museu tornarà a tenir l'entrada gratuïta la setmana del 20 al 25 de setembre, igual que va succeir durant els mesos posteriors a la inauguració. En aquest període de gratuïtat, el museu va rebre la meitat de les visites de tot l'any, unes 900.000 persones.
Entre els que han passat pel CosmoCaixa destaquen sobretot els escolars. Un total de 7.000 grups han visitat aquest espai o hi han realitzat activitats, especialment durant el període de gener a març, en què s'han organitzat més activitats per a escoles, i també per a centenars de grups universitaris.
370 actes i congressos
Jorge Wagensberg va destacar la consolidació del museu com a lloc de trobada de la comunitat científica. Més de 28.000 persones, en un total de 370 actes, han format l'atapeïda agenda de congressos del primer any de CosmoCaixa. El més destacat ha estat l'ECSITE, una de les principals associacions de museus del món, que va reunir al museu representants de 350 centres científics d'arreu del món.
Ara bé, segons Jorge Wagensberg l'any clau per a un museu no és el primer, sinó el segon. El més important "és que vinguin, però sobretot que tornin". Per això CosmoCaixa té programades un grapat d'activitats per tal que la majoria dels 1,7 milions de persones que han trepitjat el museu ho tornin a fer, i s'estableixi un flux continu de visites que la directora del centre, Anna Sanahuja, va xifrar ahir en un milió de visitants l'any.
Durant el darrer trimestre de l'any, el museu de la ciència farà un particular homenatge a Albert Einstein. Després d'un estiu en què l'esperit de Jules Verne ha envaït una gran part dels espais del museu, el 4 d'octubre s'inaugura Einstein 1905, cent anys de física, "la millor exposició que hem fet mai", segons Wagensberg. CosmoCaixa commemora el segle de la publicació de cinc articles d'Einstein que van canviar radicalment la manera d'entendre l'univers i van suposar una revolució en la comprensió de la naturalesa de la llum, l'espai, el temps, el moviment i la matèria.
Un dia abans, el 3 d'octubre, CosmoCaixa organitzarà una jornada per seguir en directe l'observació de l'eclipsi anular de Sol des de la plaça de la Ciència a través de telescopis. Entre el 4 i el 13 de novembre es celebrarà la I Mostra del Llibre de Ciència. Durant aquest dies, el públic podrà accedir lliurement al vestíbul del museu i donar un cop d'ull als estands, on trobarà fons editorials clàssics, catàlegs i novetats del sector.
CosmoCaixa té previst per a aquest segon any una sèrie d'activitats que giraran entorn del medi ambient i la biodiversitat, i posarà especial èmfasi en el canvi climàtic i les noves malalties que se'n deriven. També hi haurà una trobada entre experts en homínids, per tal de discutir l'origen de l'home, i un cicle dedicat a Ramón y Cajal.
--
AVUI.
Sky September 17th, 2005, 02:48 PM Apareixen nombrosos radars destrossats a Barcelona i la policia deté dues persones implicades
Els Mossos d'Esquadra van detenir dijous un home de 29 anys acusat de destrossar radars i que, a més, acumula una vuitantena de multes per infraccions de trànsit. Fa una setmana, la policia va detenir un conductor que havia destrossat un d'aquests aparells perquè l'havien parat per excés de velocitat. Resulta que no es tracta d'un cas aïllat, ja que durant els últims dies hi ha hagut altres episodis de vandalisme contra aquests aparells, concretament contra els nous radars que funcionaven a Barcelona des d'aquest estiu.
Els radars estan programats per poder penalitzar els conductors que superen els límits de velocitat. A Barcelona es van estrenar a les rondes, i des del mes d'agost també n'hi ha les entrades de la ciutat per la Diagonal i la Meridiana, a la Via Augusta i a la ronda del Mig.
Des de fa alguns dies han aparegut alguns radars trencats i destrossats a cops de martell. Els desperfectes han afectat els set aparells que funcionen des de l'estiu, perquè, al contrari que els de les rondes, estan situats dins de caixes a nivell del terra i són fàcilment accessibles.
Dels quatre radars situats a la ronda del Mig, tres tenen els vidres rebentats i, per tant, estan inutilitzats. Dijous a la nit els Mossos d'Esquadra van detenir un home de 29 anys, veí de Barcelona, enxampat en plena destrossa del radar de l'avinguda Meridiana. No content de destrossar a cops de martell el vidre, es disposava a cremar-ne tota l'estructura quan el van detenir. Fonts de l'Ajuntament consultades han explicat que el presumpte autor de les destrosses acumula unes vuitanta denúncies per infraccions de trànsit, a les quals ara haurà de fer front.
No se sap de moment si també és l'autor de la resta de sabotatges, però per ara l'Ajuntament, els Mossos i l'empresa instal·ladora han denunciat l'home per haver destrossat patrimoni públic. El radar de la Meridiana és el que ha pogut enregistrar més infraccions dels set estrenats durant l'estiu.
--
Telenoticies.com
Sky September 17th, 2005, 02:48 PM ^^ Deu ser un neng... :D
UT596001 September 17th, 2005, 03:35 PM Que es podreixi a la presó una bona temporada el "destrossa radars".
Però com a molt li caurà una multa... :cry:
Urban Dave September 18th, 2005, 12:30 PM JUAS! Ahir va haver-hi més riuades per la riera a Sitges. No sé si van baixar-hi cotxes, però no m'extranyaria! :D
Sky September 19th, 2005, 12:17 AM http://www.e-noticies.com/2005/09/19/images_dinamic/Rincondinamico_imagen_5028379.jpg
Sky September 19th, 2005, 12:17 AM http://www.e-noticies.com/2005/09/19/images_dinamic/Noticias_imagen_21115.jpg
Interior construeix una 'megacomissaria' en ple barri de les Corts.
El Departament d'Interior està construint una comissaria dels Mossos d'Esquadra, en ple barri de les Corts, que podria arribar a tenir una setantena de calabossos, segons diverses fonts consultades. Les dependències policials seran unes de les més grans de Barcelona, juntament amb les de la plaça d'Espanya, encara per construir. La localització d'aquestes dependències policials –entre Travessera i Taquígraf Garriga– ha provocat neguit entre alguns veïns.
--
e-noticies.com
Sky September 19th, 2005, 05:43 PM El desplegament dels Mossos d'Esquadra a Barcelona començarà l'1 de novembre
Els Mossos d'Esquadra col·laboraran amb la policia espanyola en matèria antiterrorista, encara que no en tinguin les competències, si una investigació els porta a descobrir algun sospitós. Així ho han acordat en la reunió d'avui de la Junta de Seguretat de Catalunya els titulars d'Interior dels governs català i espanyol. Montserrat Tura i José Antonio Alonso han pactat també un pla transitori per al traspàs de les funcions de la Policia Nacional als Mossos a la ciutat de Barcelona.
Els Mossos d'Esquadra es desplegaran definitivament per tota la ciutat de Barcelona a partir de l'1 de novembre. Així s'ha donat a conèixer en la reunió de la Junta de Seguretat de Catalunya, al Palau de la Generalitat.
La trobada, presidida pel ministre de l'Interior, José Antonio Alonso, i la consellera d'Interior, Montserrat Tura, s'ha ocupat també de les previsions respecte al desplegament al Vallès Occidental i l'aprovació de noves promocions de policia autonòmica.
Davant del desplegament que els Mossos faran a Barcelona a partir del novembre, la policia catalana ha començat a estudiar els plans d'emergència de les grans superfícies comercials de la ciutat i ha examinat diversos punts clau, com el Camp Nou.
--
Telenotícies.com
Danzig September 19th, 2005, 06:24 PM [ La localització d'aquestes dependències policials –entre Travessera i Taquígraf Garriga– ha provocat neguit entre alguns veïns.
gilipollas :sleepy:
no hi ha lloc més segur que al costat d'una comisaria.
Sky September 19th, 2005, 06:32 PM ^^ És que els veïns s'han de queixar per força... Ho porten a la sang. :D
Aurelio September 20th, 2005, 07:06 AM Bon dia senyors.
Ahir es va presentar el projecte dels Tres Turons al Centre Cívic de la Taxonera, C/ Arenys 45 (em sembla). La proposta de l'ajuntament fa que totes les cases actuals es resituïn a les vores del parc, tot i que h han coses que no acabo d'entendre:
1) Passatge de Turull: es carreguen una superfície actual de bosc amb més de 100 arbres per a fer 4 blocs de pisos... :?
2) A la zona de la Font d'en Farques, eliminen cases actuals per a fer blocs allà mateix... :?
Par cert que el parc passa de 50 ha a 90 ha i 35 ha d'equipaments. A la zona del l'antic camp de fútbol del Baronense, es farà una piscina-llac com el de la Creueta del Coll.
Ja aniré informant del projecte, SKY, quan tinguem mapes hauríem d'obrir un fil de parcs a Barcelona...
Urban Dave September 20th, 2005, 09:06 AM El CF Vilanova derrota el Barça C (2-1) i suma el tercer triomf en tres jornades de Lliga
CF VILANOVA 2: Manel, Víctor Duran, Valldosera, Alfonso, Òscar Alquézar, Boira, Cristino, Sellarés (Toni Pérez, 89’), David Ávila (Iván, 75’), Triguero (Nefta, 72’) i Juanje.
BARÇA C 1: Miguel, Llamas, Borrego, Francesc, Casado, Marc, Toni (Àlex, 74’), Alberto, Gilberto, Ramon i Víctor.
Àrbitre: Lanaspa Mainz. Ha amonestat Alfonso, Òscar Alquézar, Cristino, David Ávila, Llamas i Alberto.
Gols: 0-1, Víctor (50’), 1-1, Òscar Alquézar (53’) i 2-1, Triguero (54’).
Tres de tres. El CF Vilanova ha evidenciat un gran poder de reacció i aquesta tarda ha sumat el seu tercer triomf seguit en la Lliga. L’equip de Santi Palanca ha doblegat el Barça C per 2-1 el dia que ha estrenat noves samarretes, d’un color blau més clar i amb els dorsals personalitzats. La victòria confirma l’excel·lent inici de Lliga de l’onze blau, que compta els seus partits per victòries i comandarà la classificació per segona setmana consecutiva. El Vilanova ha fet un enorme primer temps, però li ha faltat encert en la rematada final, sobretot a Sellarés. Ben guiat pel talent de Juanje i pel moment dolç de David Ávila, el conjunt vilanoví ha manat més que el seu rival i només ha vist perillar la integritat de la seva porteria amb una rematada llunyana del visitant Ramon. Tot i el major domini dels locals durant el primer temps, el Barça C no s’ha arronsat, però ha topat amb gran treball de contenció dels homes de Santi Palanca, personificat per un Valldosera immens a l'eix de la defensa. La pel·lícula dels gols s’ha filmat a la represa. Al minut 50, Víctor ha avançat els blaugranes en recollir una pilota solta dins l’àrea. Ara bé, la reacció del Vilanova ha estat brutal, i Alquézar i Triguero han capgirat el marcador en un parell de minuts. El central ha fet l’1-1 després de controlar la pilota al segon pal i rematar de primera. Tot seguit, una jugada personal de David Ávila, en què el 10 de l’equip blau ha fet caure el seu marcador, ha acabat amb el gol de Triguero, que ha marcat a porta buida. Els jugadors del Barça C han protestat l’acció de David Ávila, però l’àrbitre ha interpretat càrrega legal. Amb el pas dels minuts, el Barça C ha avançat línies a la recerca del gol de l’empat, però no l’ha trobat. La seva ocasió més clara l’ha tingut Víctor amb un xut de falta al pal. Després de tres jornades, el Vilanova és l’únic equip del grup cinquè de Tercera que encara no ha cedit cap punt.
Resultats tercera jornada:
Europa 2 – Granollers 2
Espanyol B 2 – Girona 1
Prat 1 – Castelldefels 0
Santboià 2 – Cornellà 1
Rapitenca 2 – Gavà 1
Rubí 1 – Mataró 2
Palamós 0 – Peralada 3
Vilanova 2 – Barça C 1
FE Figueres 1 – Balaguer 2
Manresa 0 – Palafurgell 0
La classificació:
Vilanova, 9; Espanyol B, 7; Manresa, 7; Mataró, 7; Castelldefels, 6; Barça C, 6; Girona, 6; Rapitenca, 6; Santboià, 6; Peralada, 4; Balaguer, 4; Prat, 4; Rubí, 3; Palamós, 3; Granollers, 2; Europa, 2; FE Figueres, 1; Palafrugell,1; Gavà, 0; i Cornellà, 0.
El vilanova és líder!!!!!! WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!
Sky September 21st, 2005, 12:51 PM http://www.e-noticies.com/2005/09/21/images_dinamic/Noticias_imagen_21169.gif
L’Ajuntament no corregeix un senyal equivocat a les Corts
Els conductors que circulen per l’avinguda Joan XXIII de Barcelona, entre el Camp Nou i la tanca del cementiri de les Corts, direcció ascendent, es troben amb un senyal de trànsit que prohibeix tombar a l’esquerra, tot i que és l'única direcció possible cap on poden circular en aquell indret. L’Ajuntament encara no l’ha retirada, malgrat que cada dia circulen per aquest carrer centenars de ciutadans.
--
e-noticies.com
UT596001 September 21st, 2005, 02:24 PM Dos morts en estavellar-se una avioneta a Badia del Vallès
http://www.telenoticies.com/noticia/not191478304.htm
Una avioneta s'ha estavellat aquest migdia contra un edifici a Badia del Vallès. Segons les primeres informacions, els dos ocupants de l'aparell han mort i una tercera persona ha resultat ferida de gravetat. Per causes que no se saben, l'avioneta, que acabava de sortir de l'aeròdrom de Sabadell, s'ha precipitat a terra i en el descens ha topat amb un edifici de vivendes del carrer Menorca de Badia del Vallès.
Dues persones han mort després de caure una avioneta a prop de Badia del Vallès. L'altre ocupant de l'avió ha quedat ferit i ha estat traslladat a un centre hospitalari. Els morts són el pilot i un fotògraf de l'empresa Paisajes Españoles que es dedicava a fer fotografies aèries.
Acabaven de sortir de l'aeròdrom de Sabadell quan han alertat que tenien un problema i han demanat poder fer una operació de retorn. L'aparell ha caigut en una zona arbrada a tocar del número 4 del carrer Menorca i segons fonts municipals no ha causat ferits entre els veïns.
No és la primera vegada que cau un aparell als voltants de l'aeroport de Sabadell. Després d'un altre sinistre semblant, al mig de l'autopista C-58, a Sant Quirze del Vallès, els ajuntaments del voltant van demanar mesures que evitessin que els avions sobrevolessin els nuclis poblats
Font: telenotícies.com
Met September 22nd, 2005, 07:11 AM EL PERIÓDICO DE CATALUNYA.
• Caldera aconsegueix el compromís de Zapatero com a compensació per la devolució dels papers
• Els experts nomenats per Vivenda per fer el projecte no han estat informats ni consultats
Barcelona, la ciutat de l'arquitectura, es queda sense museu. Malgrat l'oferiment de l'alcalde, Joan Clos, i de l'aprovació al Senat d'una petició de CiU en favor de la capital catalana, el Museu Nacional de l'Arquitectura s'instal.larà finalment a la ciutat de Salamanca.
El ministre de Treball, Jesús Caldera, diputat per Salamanca i natural de Béjar, a la mateixa província, ha aconseguit el compromís del president del Govern central, José Luis Rodríguez Zapatero, en favor de l'opció salmantina. El Consell de Ministres oficialitzarà aquesta decisió després de la cimera iberoamericana que se celebrarà precisament a Salamanca els dies 14 i 15 d'octubre.
Els esforços de Caldera en aquest assumpte no són aliens a l'acusat desgast polític dels socialistes a la seva ciutat a causa de la decisió del Govern de tornar a la Generalitat els documents confiscats per l'Exèrcit franquista i dipositats a l'arxiu de Salamanca. Al seu dia, Caldera es va oposar notòriament a la devolució dels papers a Catalunya. L'adjudicació del museu podria ser presentada pels socialistes com una compensació a la ciutat castellana. El PP governa l'ajuntament salmantí i la comunitat de Castella i Lleó.
COMISSIÓ ASSESSORA
Tot i els esforços efectuats pel ministre de Treball, el futur Museu Nacional de l'Arquitectura és competència de la seva homòloga de la Vivenda, María Antonia Trujillo. Ella va ser qui va crear al mes de gener una comissió assessora per preparar el projecte que només s'ha reunit una vegada, al febrer, i que no ha estat consultada ni informada sobre l'emplaçament a Salamanca.
A més a més de la mateixa ministra i de diversos tècnics de Vivenda, formen part d'aquesta comissió catedràtics d'escoles d'arquitectura, com per exemple el català Oriol Bohigas; museòlegs, com María de Corral i Miguel Zuzaga, director del Museu del Prado; l'exministra de Cultura Carmen Alborch; el director general de Béns Culturals del Ministeri de Cultura, Julián Martínez, i diversos acadèmics de la Història i de Belles Arts. En aquest equip no hi ha cap representant del Ministeri de Treball, que no té cap competència en arquitectura.
El compromís adquirit pel president a instàncies de Caldera, fet públic pel ministre a Salamanca, ha sorprès la titular de Vivenda. Fonts d'aquest ministeri van declinar confirmar o desmentir l'adjudicació i es van limitar a assenyalar que la decisió competeix a la ministra Trujillo.
BANC D'ESPANYA
Tot i això, Caldera ja ha assenyalat fins i tot el lloc precís on s'instal.larà el futur museu nacional: l'edifici del Banc d'Espanya de Salamanca, una construcció sense qualitats arquitectòniques rellevants. Al fer aquest anunci, el ministre de Treball no va dubtar a referir-se al paper dels experts que assessoren la ministra de Vivenda sobre aquest assumpte. "Els experts decidiran on anirà a Salamanca, però ja veuran com decideixen que és a Salamanca", va dir Caldera.
Quan el març passat el Senat es va mostrar a favor que el museu s'instal.lés a Barcelona, una ciutat que ha destacat pel seu urbanisme innovador, segons va explicar el senador de CiU Pere Macias en l'exposició de la iniciativa parlamentària, el PSOE es va abstenir. El senador socialista De Orduña va al.legar: "Tot i tenir molt a favor de Barcelona ... és la comissió ministerial la que ha d'aportar els seus treballs i no volem condicionar-la".
ALTRES INICIATIVES
A Barcelona, on havia arrelat la idea que seria l'escollida, coincideixen altres iniciatives encaminades a divulgar l'arquitectura i l'urbanisme. Per un costat, hi haurà una nodrida secció d'arquitectura al futur Museu del Disseny de la plaça de les Glòries. Per un altre, hi ha un projecte embrionari lligat al 22@ d'instal.lar un equipament relacionat amb l'arquitectura en una antiga fàbrica.
---------------------------------------------------------------------------------
Met dixit! :bowtie:
Sky September 24th, 2005, 08:16 PM Aquí podeu comentar tots aquells projectes "menors" (és a dir, interessants però que no mereixen un fil exclusiu) que es realitzin a les següents comarques:
- Alt Penedès
- Baix Llobregat.
- Barcelonès.
- Garraf.
- Maresme.
- Vallès Occidental.
- Vallès Oriental.
Bitxofo September 24th, 2005, 08:24 PM Fica una llista, CEL.
Aurelio September 24th, 2005, 09:06 PM Parc dels Tres Turons...!
yuen September 24th, 2005, 09:46 PM I a Tarragona no tenim projectes? >(
Sky September 24th, 2005, 09:48 PM ^^ Sí, busca una mica pel fòrum. :D
Met September 25th, 2005, 08:47 AM Quants projectes... xD!
Met dixit! :bowtie:
norreport September 25th, 2005, 02:47 PM q mareo de nuevos zreds...este deberia ser de la cmarca de barcelona e incuir asi l'h, bdn, st coloma y sadria...si no nos vamos a volver locos con tanto tema abierto
pòr cierto, no encuentro el zred "ets client de la caixa" ande esta¿?
edito: encontrado!! q liooooooooo de forum y de masiaaaaaa!!!!!!!
Sky September 25th, 2005, 02:52 PM ^^ Este hilo se abre para proyectos "menores" que no precisan de un hilo independiente. Lo de incluir el resto del Barcelonès a mí me da igual, lo que vosotros queráis... Por supuesto cambiaría el título del hilo. :D
Confide September 25th, 2005, 03:13 PM Infrastructures:
Línia 9
Línia 12
Ampliació línia 2
Ampliació línia 5
AVE: Estació Sants// Estació Sagrera
Ampliació del Port
Ampliació Aeroport (està al Prat però és de la ciutat de BCN)
Parcs i jardins:
Parc dels Tres Turons
Acròpolis Verda
Parc Lineal de la Sagrera
Parc Cental del Poblenou de Nouvel
Ampliació Ciutadella (???)
Vegetació rara de la Diagonal nord (Nouvel)
Equipaments i oci:
Zoo Marí
Parc de recerca Biomèdica
Facultats de no sé que al Fòrum
Les Arenes
Plans urbanístics:
Projecte Sagrera- Sant Andreu- cobriment vies, edificis d'oficines
Plaça Glòries- supressió tambor elevat, parc, etc (projecte poc definit crec)
22@
Barri de la Marina-Zona Franca
Reconversió de la Seat en edificis d'oficines a la Zona Franca (o alguna cosa per l'estil)
Edificis d'alçada:
Edifici Ona
Triangle Ferroviari
Hotel Vela (bé, el projecte hi és)
Habitat Sky
Torre Marenostrum
Porta Firal
Ciutat Audiovisual
D38
---------
Ciutat Judicial és a l'Hospitalet no? Llavors ja no deu valdre...
No sé, la llista és molt incompleta, s'ha de millorar!
Confide September 25th, 2005, 03:15 PM Aps no he llegit el post de l'Sky on deia que aquest tema era per projectes petits...
Anyway, el fòrum està molt desendreçat. Crec que sobren moltíssims temes... i és molt desconcertant. No fa falta projectes de BCN, el Barcelonès, Girona, Tarragona, Vallès, Garraf.... seria molt més facil que anés tot per Vegueries o províncies fent un apartat especial a Barcelona o a l'AM.... quin desgabell jejeje
KiTos September 25th, 2005, 07:37 PM estic una mica perdut amb els parcs de Nouvel.
un és a Poblenou, i l'altre?
Bcn September 25th, 2005, 10:29 PM estic una mica perdut amb els parcs de Nouvel.
un és a Poblenou, i l'altre?
l'altre es la diagonal, entre glòries i el fòrum, on actualment només hi ha asfalt...
DEWWW
norreport September 25th, 2005, 11:28 PM la ciudad judicial esta ocupa termino municipal de bcn y l'h, pues se supone q seran ls juzgados para estas dos ciudades y estaba entre ambas. asi q cabe incluirla aqui :D
Sky September 25th, 2005, 11:32 PM ^^ Cabría aunque estuviera en Terrassa, ya que este hilo ahora es pa' toda la veguería. :D
Bitxofo September 26th, 2005, 12:48 AM Fil veguerial?
Aurelio September 26th, 2005, 07:49 AM Agregació de minicipis promoguda per SKY!
Visca SKY!
Aurelio September 26th, 2005, 07:51 AM Em segueixen faltan 300 posts...
Sky September 26th, 2005, 08:50 AM ^^ I no els recuperaràs a menys que els missatges de La Masia comptin, cosa difícil. :D
Aurelio September 26th, 2005, 09:00 AM Peròsi pràcticament no entro a La Masia...
Abans tenia 1367 posts...
Confide September 26th, 2005, 01:26 PM OSTRES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! QUE JO TENIA MÉS DE 800 POSTS! Què ha passat? :'( :'(
art September 26th, 2005, 04:09 PM REBELIÓ A SSC FINS QUE ENS TORNIN ELS NOSTRES POSTS!!
VAGA GENERAL :gunz:
UT596001 September 26th, 2005, 05:12 PM No sols perdo fils... sinó que han subordinat el Vallesòdrom al Barcelonèsodrom!
No ho perdonarem! :bleep: :gunz: :gunz: :horse: :horse:
Sky September 26th, 2005, 09:42 PM ^^ No pas, si vols el pots tornar a obrir a La Masia, però sense parlar de projectes ni temes "on-topic". :P
UT596001 September 26th, 2005, 09:49 PM ^^ Doncs llavors el Vallesòdrom ja no té sentit! >(
Bitxofo September 27th, 2005, 12:31 AM REBELIÓ A SSC FINS QUE ENS TORNIN ELS NOSTRES POSTS!!
VAGA GENERAL :gunz:
Vaga de zel!!
Fem 1.000 posts diaris per persona.
UT596001 September 27th, 2005, 03:07 PM ^^ Això només ho pots fer tu!
Bitxofo September 27th, 2005, 03:39 PM ^^ Això només ho pots fer tu!
NO!
La meva plusmarca són 220 en un dia...
UT596001 September 27th, 2005, 05:02 PM Doncs llavors és una vaga impossble de realitzar!
norreport September 27th, 2005, 06:34 PM Luz verde en el Vallès a un plan urbanístico gigantesco
PALOMA ARENÓS - 27/09/2005
CERDANYOLA DEL VALLÈS
Tras cinco años de gestión con el Ayuntamiento de Cerdanyola, la Comissió d´Urbanisme de Barcelona (CUB) ha aprobado la creación del Centre Direccional de esta ciudad, un proyecto urbanístico que se convertirá en uno de los principales polos de crecimiento de la región metropolitana de Barcelona. No en vano se trata del "plan parcial más grande de Catalunya y el primero con declaración de impacto ambiental", según aseguraba ayer pletórico el alcalde de Cerdanyola, Antoni Morral (ICV), quien cree que con este plan se "compatibilizan los intereses del modelo de ciudad con una zona estratégica para Catalunya"
El nuevo sector, también conocido como Plana del Castell porque afecta a los terrenos que rodean el castillo de Sant Marçal, se ubicará entre el norte de Cerdanyola y la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). El Centre Direccional contará con una superficie de 340 hectáreas y acogerá una zona residencial con 3.300 viviendas (1.200 protegidas), además del Parc de la Ciència y el Sincrotón - justo al lado del Parc Tecnològic del Vallès (PTV)- y un corredor biológico de un kilómetro de ancho que une Collserola con el parque natural de Sant Llorenç del Munt.
Morral cree que es "todo un reto haber conseguido en una zona tan cercana a Barcelona desclasificar suelo urbanizable por suelo protegido", que es el 48% de la superficie. Las obras se iniciarán a mediados del 2006 con el desdoblamiento de la carretera que une Cerdanyola con Sant Cugat y el acceso directo a la autopista B-30 y supondrán una inversión de 183 millones de euros.
El futuro parque científico está concebido como una gran área de 58,5 hectáreas y 1,3 millones de metros cuadrados de techo construido destinada a actividades tecnológicamente avanzadas que "no puedan ser peligrosas ni nocivas para el medio ambiente", según detallan desde el Institut Català del Sòl, uno de los dos integrantes junto al Ayunta-miento de Cerdanyola del Consorci del Centre Direccional. El parque, que dobla la superficie actual del PTV, estará al lado de la zona que ocupará el Sincrotón Alba, un acelerador de partículas cofinanciado por la Generalitat y el Estado que se comenzará a construir a inicios del año que viene. "Con todos estos componentes logramos jugar fuerte con la combinación de ciudad, ciencia y universidad", apunta Morral.
El transporte
El alcalde de Cerdanyola asegura que a partir de ahora su caballo de batalla será conseguir una buena movilidad e intentar hacer llegar el metro o un tranvía ligero desde Barcelona hasta el Vallès. "Es un deseo de los municipios del entorno. Los próximos presupuestos tienen que incluir una partida para asumir esta necesidad. Me acojo a la ley de Movilidad y al pacto del Tinell, que obligan a dotar de transporte a las nuevas obras", dice. A este razonamiento se une el director del PTV, Francesc Martos, quien opina que "hay que dar todas las facilidades para la movilidad de los trabajadores y los futuros vecinos para convertirse en un verdadero centro tecnológico". Con el nuevo parque científico se pasará de los 3.000 empleados actuales a unos 10.000.
El planeamiento del Centre Direccional respeta el desarrollo urbanístico sostenible, según señalan sus defensores. Un total de 155 hectáreas que suponen el 45,5% del suelo se distribuirán en un corredor que una los parques de Collserola y Sant Llorenç del Mun, que se hará coincidir con elementos de valor del territorio como torrentes o caminos con vegetación. Un gran parque central entre el casco urbano de Cerdanyola y el castillo de Sant Marçal será el centro vital de esta desconexión.
Contra la división del territorio
LA VANGUARDIA - 27/09/2005
El proyecto del Centre Direccional no ha estado exento de polémica en los últimos años en Cerdanyola. El anterior gobierno local gobernado por el PSC proyectó prácticamente el doble de viviendas y de techo construido, una propuesta que fue muy criticada por la oposición, entre la que entonces se encontraba el actual alcalde, Antoni Morral. Pero desde que está en el gobierno, Morral se ha tenido que enfrentar a las protestas y manifestaciones de diferentes entidades como Salvem el Vallès -compuesta por ecologistas, ciudadanos y partidos políticos como PAM- que consideran que "esta construcción va a cuartear un territorio cada vez más fragmentado". Las posiciones más críticas contra el proyecto denuncian que el corredor biológico de un kilómetro de ancho y que unirá Collserola con Sant Llorenç de Munt, en la misma comarca, "debería ser mucho mayor". Estas entidades también consideran que tanto la Generalitat como el Ayuntamiento de Cerdanyola nunca debería haber permitido construir a los pies de Collserola.
La Vanguardia - 27/09/2005
Danzig September 27th, 2005, 06:38 PM Ací teniu més info i un plànol.
http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/cat/premsa/notes/2005/09/2005926La_Comissi__d_Urbanisme_de_Bar.jsp
Bitxofo September 27th, 2005, 06:44 PM A veure si aprofiten i connecten RENFE i FGC a Rubí i Sant Cugat ja!!
:yes:
Bcn September 27th, 2005, 08:36 PM Pdrien fer arribar la L11 o la prolongacio de la L7 per sota collserola
Kdara xulo
Apa!!!
Urban Dave September 28th, 2005, 06:41 PM Transformació del Port de Vilanova
La transformació del port de Vilanova durarà dos anys i suposarà una inversió de 26 milions d'euros
La nova dàrsena esportiva del port de Vilanova i la Geltrú suposarà una inversió de més de 26 milions d’euros (més de 4.300 milions de les antigues pessetes) i farà que el port de Vilanova estigui en obres durant dos anys. La primera fase dels treballs consistirà en la construcció dels nous amarratges de la nàutica popular, davant la plaça del Port. El projecte constructiu de la nova dàrsena, que ha estat adjudicat a l’empresa Marina Far, és a informació pública fins divendres vinent, 30 de setembre.
L’eix central del projecte és la nova marina esportiva, que inclourà 74 amarratges per a vaixells de fins a 60 metres d’eslora, amb la construcció d’un moll nou perpendicular a l’actual moll de ponent. El moll Vilanova 2 s’allargarà fins a la mateixa alçada que els pantalans del Club Nàutic, i formarà un mirall d’aigua de gairebé 50.000 metres quadrats.
La nova marina inclou edificis per a la marineria, capitania, un restaurant, panyols (magatzems per a estris) i una zona comercial de 859 metres quadrats, dividits en cinc mòduls. Aquests comerços seran accessibles des de fora de la marina i acristallats, per tal que la zona d’amarratge sigui visible des de fora. La nova marina tindrà serveis tan avançats com una planta d’òsmosi per tractar l’aigua potable, sistema de seguretat amb circuit tancat de televisió i xarxa d’Internet sense fils. Un dels elements singulars del nou espai és una torre de 30 metres, no accessible per al públic, il-luminada a la nit, que serviria com a reclam del nou port. Aquesta torre seria més alta que el Far de Vilanova.
El projecte preveu guanyar 21.000 metres quadrats al mar per instal·lar-hi un varador, amb serveis de reparació i pintura de vaixells, i una marina seca. El nou varador disposarà d’un travelifth (grua especial per treure vaixells de l’aigua) de 700 tones per a vaixells grans i un altre de 100. A més, es preveu la construcció de quatre naus dedicades a treballs de pintura, dues d’elles de 18 metres d’alçada i les altres dues de 12. Els últims sis metres de les naus més altes hauran de ser transparents o translúcids per reduir l’impacte visual. Es reservarà un espai de 100 metres al moll Vilanova 1per a l’hipotètic atracament de creuers. L’Estació Marítima també es mantindrà.
La nova dàrsena tindrà també una marina seca, una de les exigències de Ports de la Generalitat davant la creixent manca d’amarratges. Aquest espai, dividit en tres edificacions, tindrà capacitat per a 84 embarcacions de fins a set metres d’eslora, i se situarà al costat del dic de ponent. Una grua facilitarà l’avarada de les embarcacions. Entre la marina seca i el dic de ponent es construirà un passeig que serà públic i hi haurà una zona d’aparcament.
Aurelio September 29th, 2005, 07:10 AM Però si es fa el Centre Direccional, alguns tindran més arguments per a fer el túnel d'Horta per a cotxes...
UT596001 September 29th, 2005, 03:10 PM O l'argument perfecte perquè la Generalitat es decideixi a millorar el transport públic al Vallès d'una punyetera vegada i deixi de mimar a Barcelona... perquè si no ho fa, serà hora d'anar a boicotejar el metro perquè ens sentin d'una punyetera vegada que existim i no volem ser el "quarto dels mals endreços" de Barcelona.
Aurelio September 29th, 2005, 06:40 PM I de quina manera es pot millorar el transport públic per arribar ràpidament al Centre Direccional...? Caldria fer el túnel de RENFE per sota del turó de Montcada o fer arribar la L11 fent-la fer moltes voltes fins allà (el pont que hi ha davant de l'UAB l'han fet pensant en portar un TramVallès algun dia). Una altra opció és fer la L7 per sota del Tibidabo fins Sant Cugat-Centre Direccional-UAB, i tal vegada a la revisió del PDI del 2005-2006 ho confirmin. L'altra opció és fer el túnel d'Horta ferroviari com un ramal de la L3 o àdhuc de la L5...
UT596001 September 29th, 2005, 09:35 PM Jo no seria partidari de portar la L11, doncs donaria moltes voltes, la L11 ha d'anar cap a Ripollet i d'allà a Santiga, Polinyà i Sentmenat.
RENFE: túnel de Montcada (mantenint la línia actual per no trencar les comunicacions comarcals), increment de frequència de la R7 (ja que el centre direccional es serveix a través de l'estació de Cerdanyola-Universitat.
Prolongació L5 Vall Hebrón-St.Genís-UAB i d'allà estudiar prolongar-la a Terrassa.
Sistema ferroviari que el connecti amb el Vallès Nord.
Millora xarxa bus interurbà i arribada bus urbà Cerdanyola.
Bcn September 29th, 2005, 10:40 PM Tunel compartit entre la L7 i la L5 XDDD
Bitxofo September 29th, 2005, 10:43 PM Tunel compartit entre la L7 i la L5 XDDD
Sí, un túnel de 4 vies!
Aurelio September 30th, 2005, 08:01 AM El túnel compartit de la L7 i la L5 és una proposta que vaig registrar al PTOP quan estava en exposició pública el Pla Director Ferroviari de CAtalunya, amb l'antic govern de la Generalitat, però com que va haver-hi canvi de Gencat, mai no em van dir res (qui no s'h ocregui, tinc la fotocopia amb el segell d'entrada davant meu... :D). Crec que no caldria un túnel de 4 vies, amb dues n'hi hauria prou, intercalant els serveis de L5 i L7, de forma que la L7 arribés directe des de BCN a Sant Cugat-Sud i UAB i la L5 des del Carmel i Vall d'Hebron connectés per una banda amb Sant Cugat-Sud i UAB i per l'altra amb Sagrera Meridiana. Així, els que volguessin anar a treballar al sincrotó, al Centre Direccional i la resta d'equipaments ho podrien fer per tres vies: RENFE des de la Meridiana, L5 i L7...
As usually, tinc un mapa i no el sé penjar, em fa mandra...
Crec que és una bona pensada, oi?
Bitxofo September 30th, 2005, 09:36 AM A mi, pel metro, no m'agrada la idea de compartir vies, perquè després les freqüències baixen molt...
:dunno:
norreport September 30th, 2005, 12:53 PM El mercado de la Llibertat de Gràcia será reformado y perderá la mitad de los puestos
El renovado mercado abrirá en el año 2008 con 45 establecimientos comerciales, frente a los 80 actuales
ELENA CASTELLS*-*30/09/2005
BARCELONA
Después de 22 años de negociaciones, encuentros y desencuentros, el mercado de la Llibertat, en Gràcia, será por fin reformado. El próximo verano los comerciantes del mercado se trasladarán a la carpa provisional que se situará en la plaza Gal · la Placídia. Será entonces cuando empiecen las obras de reforma del edificio modernista catalogado por su valor arquitectónico y artístico, que durarán alrededor de 19 meses, según anunció ayer el presidente del Institut Municipal de Mercats, Jordi Portabella. El nuevo mercado podría inaugurarse a principios del año 2008.
Cuando finalice la rehabilitación el mercado acogerá 45 establecimientos comerciales, frente a los 80 actuales. La mitad de los propietarios, sobre todo personas de más edad, cerrará su puesto y aceptará las indemnizaciones ofrecidas, todavía sin firmar. Entre las novedades, habrá un restaurante, una panadería, un establecimiento de productos ecológicos y otro de congelados.
El mercado de la Llibertat, que fue proyectado por Miquel Pasqual i Tintoré en 1888, mantendrá su arquitectura exterior, pero será sometido a una profunda renovación interior que lo dotará de nuevos servicios e infraestructuras, como un muelle de descarga - hasta ahora inexistente- que estará soterrado, lo que contribuirá a la pacificación del tráfico en la zona. Con la reforma se incorporará en la planta subterránea un sistema de recogida de basura y residuos. Además, estará dotado de un sistema de climatización con el fin de garantizar una temperatura adecuada en el interior del recinto.
Algunos de los comerciantes del mercado expresaron su deseo de que éste contara con aparcamiento para los clientes, pero el instituto municipal consideró que gran parte de los usuarios de mercados acuden a pie y destacó que los clientes podrán usar el aparcamiento de Gal · la Placídia y beneficiarse de las reducciones y ofertas que ofrecerá la Junta de Comerciantes.
Otra novedad es la ampliación de horarios. En la actualidad abren por la mañana y cuatro tardes a la semana, de martes a viernes. Tras la reforma, también estarán abiertos la tarde de los lunes y de los sábados, según anunció la presidenta de los comerciantes, Maria Solé.
La rehabilitación integral del recinto costará a 7 millones de euros. El Ayuntamiento aportará 5,5 millones. El resto, 1,5 millones, lo aportarán los propietarios del mercado. Los vendedores antiguos que irán al nuevo mercado, unos 40, aportarán 800.000 euros, además del gasto individual por puesto, que es de unos 1.200 euros por metro cuadrado. Los nuevos - ecológicos, restauración, congelados y panadería- destinarán 700.000 euros. Según los cálculos del instituto municipal, la inversión de los privados puede oscilar entre los 60.000 y los 100.000 euros, según la superficie del puesto y las instalaciones necesarias.
La vanguardia
Confide October 1st, 2005, 01:06 AM O l'argument perfecte perquè la Generalitat es decideixi a millorar el transport públic al Vallès d'una punyetera vegada i deixi de mimar a Barcelona... perquè si no ho fa, serà hora d'anar a boicotejar el metro perquè ens sentin d'una punyetera vegada que existim i no volem ser el "quarto dels mals endreços" de Barcelona.
??? jo ja estic prou content... una mica més de freqüència... però res més.
UT596001 October 1st, 2005, 01:26 AM Confide: fan falta moltes més línies al Vallès, i frequències el triple de les actuals com a mínim.
Exemples de noves línies que calen:
-Terrassa-Castellar-Sentmenat-Caldes-Granollers
-Montcada-Ripollet-Cerdanyola-UAB
-Castellar-Sentmenat-Polinyà-Sta.Perpètua-La Llagosta
-Ripollet-Santiga-Polinyà-Sentmenat-Caldes
-Rubí-Sabadell
-Rubí-Polígon Can Sant Joan
-Sant Cugat-El Papiol-Molins
-prolongar la Rubí-Castellbisbal a Sant Andreu de la Barca
-Terrassa-Castellbisbal
i no continuo perquè la llista seria llarga...
Sky October 2nd, 2005, 10:00 AM La segona fase constructiva del port de Badalona serà una realitat d'aquí a tres anys
• El projecte revolucionarà la perspectiva del front marítim de la ciutat
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, i l'alcaldessa de Badalona, Maite Arqué, van donar ahir més detalls de quins seran els terminis d'execució de la segona fase constructiva del port de Badalona. El projecte podria ser una realitat l'any 2009 i manté la creació d'un canal que s'endinsarà per la ciutat fins a arribar a la futura Ciutat Europea del Bàsquet i la total transformació des del punt de vista urbanístic del seu entorn.
«Estem visualitzant físicament com acaba la Badalona de les grans fàbriques arran de platja i com la zona es transforma en una economia de serveis.»
Amb aquesta frase contundent el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va narrar ahir com s'executarà la segona fase de construcció de la infraestructura. Tant Nadal com l'alcaldessa de la ciutat, Maite Arqué, es van atrevir a donar el 2009 com a data de finalització.
Tots dos van encapçalar una visita al nou port de Badalona, ja en funcionament, mentre enraonaven sobre la futura remodelació de l'equipament, que s'endinsarà cap a la ciutat revolucionant la seva fesonomia. Les primeres excavadores començaran a treballar l'any que ve i es podrien iniciar diverses actuacions paral·leles, ja que el conjunt preveu una reforma total de la zona amb la creació d'un canal -amb 178 amarradors d'ús nàutic- com a continuació del port, 17 illes de cases, un nou nus viari i un passeig fins a la futura Ciutat Europea del Bàsquet. El cost estimat és de més de 50 milions d'euros, sense comptar la construcció d'un miler d'habitatges i l'activitat comercial que s'hi desenvoluparà. L'aprovació del pla especial per a la regulació dels usos dels sòls edificables durant l'últim ple municipal permet visualitzar quins paràmetres seguiran les edificacions i on se situaran els equipaments del nou sector.
El pas següent serà donar el vistiplau a la urbanització amb la creació dels passos viaris que conectin el front marítim amb la resta de la ciutat per facilitar l'accessibilitat al recinte portuari i la mobilitat dels ciutadans. Un pas imprescindible per posar fi a la «petita gimcana urbana», en paraules del mateix Nadal, que s'ha de fer ara per arribar-hi i que està donant més d'un maldecap als inquilins dels nous habitatges del costat del port.
--
El Punt.
Sky October 2nd, 2005, 10:01 AM «Una zona ciutadana»
L'alcaldessa de Badalona, Maite Arqué, també va ressaltar ahir la voluntat que la transformació de la zona portuària la converteixi en un indret apreciat pels badalonins, «el port no serà només per aquells que tenen un vaixell, sinó que esdevindrà una magnífica zona de passeig que connectarà amb tota la ciutat». Arqué va remarcar l'obertura de la ciutat al mar i el nou àmbit urbà que s'hi crearà al voltant. Els canvis de la nova Badalona, més evocada al mar que mai, també podran ser contemplats per tots aquells que agafin la línia del Maresme, ja que les vies del tren s'elevaran per sobre del canal. A més, s'espera que no només els badalonins se sentin atrets pels nous atractius que s'hi desenvoluparan. El pla de reconversió també inclou la construcció d'un hotel al costat del port, a primera línia de mar.
--
El Punt.
Bcn October 2nd, 2005, 04:17 PM Jo ja tinc ganes de veure el canal cap al gorg!! :D
Una foto de com serà el port de badalona quan ja estigui tot enllestit. APA!!
http://nodo018.bankhacker.com/pueblos/fotos/00003868.jpg
norreport October 2nd, 2005, 04:52 PM uhmmmmm, cunato poligono a la izquierda de la foto susceptible de terciarizacion y residencializacion :D
Bcn October 2nd, 2005, 05:03 PM uhmmmmm, cunato poligono a la izquierda de la foto susceptible de terciarizacion y residencializacion :D
jejje, algo hacen , sobretodo de la via del tren hacia el mar. me parecio ver desde el tren k estaban construyendo viviendas o oficinas justo al lado de la central termica de sant adria :S, de la via del tren pa el otro lado, estan construyendo nuevas naves industriales.
Hagan lo que hagan, que quiten el tren de la costa ya!!!
Confide October 2nd, 2005, 06:42 PM Té molt bona pinta!!!!!!!!!!
i si, el tren, tot fóra de la costa catalana!
Sky October 2nd, 2005, 06:53 PM Sí, però fa bonic veure el mar quan vas en tren... :D
Confide October 2nd, 2005, 07:45 PM Sí, però fa bonic veure el mar quan vas en tren... :D
MAI, l'espatlla. Tren per l'interior JA!!!!!!!! No sé com va per tota la línia de la costa... la fa malbé
Aurelio October 2nd, 2005, 09:57 PM El tren ha de continuar per la costa i a més fer una altra línia que vagi per l'interior i que connecti els nuclis de les poblacions...
UT596001 October 2nd, 2005, 11:15 PM A mi el tren a la vora de la platja no em molesta, al contrari, crec que és molt neccesari.
El que sí em molesta és que hi hagin carrers de 3, 4 o 5 carrils que divideixen pobles entre dos. Ah, però com són cotxes, no molesta...
Vox October 3rd, 2005, 12:45 AM No es podria fer el tren per sota de l'actual C31? O es una tonteria massa gran la que acabo de dir? :D
A mi el tren no em molesta gens. Molta gent que no coneix la zona i veu el tren pel mitj de la Rambla de Badalona, es queda al·lucinada, però treure'l significaria deixar enrere anys i anys de tren a 1a linea de mar. Tambe es podria fer un tren interior pero ja dic, no mes amunt de per on ara passa la C31.
En quant al Port de Badalona. El que hi ha per ara no es massa maco pero suposo que en 1 o 2 anys ja fara goig, i la 2a fase de les obres prometen bastant.
Vox
Aurelio October 3rd, 2005, 02:22 AM Hi ha un projecte per fer passar el tren per l'interior, crec que seguint una part del recorregut de la C31...
Aurelio October 3rd, 2005, 02:34 AM ATENCIÓ, SENYORS, COMENÇA EL FESTIVAL DELS TRES TURONS:
http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=5&idioma=CAT&idnoticia_PK=246735&idseccio_PK=12&h=051003
PROJECTE URBANÍSTIC A GRÀCIA I HORTA-GUINARDÓ
El projecte per al parc dels Tres Turons fa sublevar els veïns
• El programa municipal preveu l'expropiació d'unes 770 vivendes per unificar la zona verda
• Els afectats reclamen la legalització de les vivendes construïdes abans del pla del 1976
Si desitja veure el gràfic en PDF faci un click a la imatge.
PATRICIA CASTÁN
BARCELONA
Han esperat més de 50 anys per saber què passaria amb les seves vivendes i ara que ho saben han tret la destral de guerra per defensar casa seva. Els veïns afectats pel pla dels Tres Turons s'oposen a l'expropiació d'unes 770 vivendes ubicades a la zona, que integra el parc Güell, el del Carmel i el del Guinardó. L'exposició pública del projecte concebut per l'ajuntament ha caigut com una galleda d'aigua freda a bona part del veïnat, a pesar que l'ajuntament insisteix a dir que encara no hi ha res decidit.
La intenció de l'ajuntament des de fa dècades és convertir aquest eix verd en un gran parc. El pla comarcal de l'any 1953 ja contemplava la creació del parc dels Tres Turons, i el Pla General Metropolità del 1976 el qualificava de zona verda. Des d'ales- hores, la incertesa sobre el futur d'aquesta zona va deixar sense valor de mercat totes les propietats afectades pel pla. En el cas de la zona més central, es va prohibir fins i tot portar a terme qualsevol obra o millora, ja que la zona es donava per condemnada.
Finalment, el 2001 va marcar l'inici del pla estratègic que definiria el futur del parc. Des de fa més de dos anys, els veïns afectats --la Creueta del Coll, el parc Güell, el Carmel i el Turó de la Rovira-- han mantingut converses amb representants municipals per mirar de consensuar el projecte.
EXPOSICIÓ POLÈMICA
No obstant, l'exposició pública --des de dilluns passat-- de les propostes de futur d'aquesta zona ha provocat l'empipada generalitzada dels afectats. La Comissió d'Afectats Tres Turons i les associacions veïnals del Carmel, de Can Baró, de Coll-Vallcarca i del passeig de Turull han iniciat una campanya d'oposició. Es queixen que el projecte defensat per l'ajuntament "suposa perdre 25 de les 115 hectà- rees de zona verda", assenyala Benito Freire, president de l'associació de Turull.
L'empipada es deu, sobretot, al fet que el projecte mostrat per l'ajuntament no recull les aportacions fetes pels veïns durant diversos anys. L'ajuntament també ha exposat --a petició popular-- la proposta veïnal. Però el col.lectiu lamenta que el consistori no hagi alterat els seus plans inicials.
La reforma de la zona es basa en la requalificació del perímetre dels parcs, que passaria a ser zona de transició, i on s'edificarien vivendes, amb un total de 100.000 metres quadrats de sostre. S'hi reallotjaria part dels afectats i es crearien vivendes socials. Els veïns lamenten que aquest traçat, que crearia un gran parc continu a l'interior, suposa la demolició de moltes vivendes construïdes abans del 1953. Sostenen que es tracta d'un sostre excessiu, i que amaga una gran operació immobiliària.
NEGOCIAR
Els veïns admeten la situació alegal de les construccions posteriors, quan la zona ja estava afectada. De totes maneres, no es resignen a haver d'enderrocar finques centenàries, que en alguns casos suposarien un trasllat d'uns 25 metres cap al perímetre per als seus ocupants. Els afectats consideren perfectament viable la creació d'un parc mixt que també inclogui vivendes "consolidades".
Per la seva banda, el portaveu de l'ajuntament, Ferran Mascarell, considera "irreals i fora de lloc" les acusacions dels veïns. Sosté que el diàleg segueix obert i que els seus plans impliquen "desafectar" molts residents. Assegura que l'ajuntament barceloní té "bona disposició" per pactar. Aquesta és precisament l'esperança dels afectats, que confien a ser escoltats abans que sigui massa tard.
Aurelio October 3rd, 2005, 05:15 AM Avui estic emprenyat:
http://www.elpais.es/articulo/elpepiautcat/20051003elpcat_2/Tes/
Alguna vegada ja he dit en aquest fòrum que existeix una Barcelona fashion i una Barcelona oblidada, a viam si així la gent va comprenent de què va la història...
I a sobre, aquesta notícia lliga amb la meva d'abans. Si l'ajuntament no posa ordre ni neteja en un parc declarat monument de la humanitat, com per posar ordre als barris adjacents...
El parque Güell, patrimonio de la humanidad, sufre un notable deterioro
Las 17 hectáreas de la montaña reciben cada año más de cuatro millones de visitantesEl Ayuntamiento niega la posibilidad de que Parques y Jardines sea privatizado
BLANCA CIA - Barcelona
EL PAÍS - 03-10-2005
Deterioro, anacronismos y destrozos en el parque Güell, una de las obras señeras del arquitecto Antoni Gaudí y patrimonio de la humanidad. Son las consecuencias de la descoordinación de los organismos de la Administración local implicados en la gestión de las 17 hectáreas del parque, y de la acción incívica de los millones de turistas que cada año pasan por la montaña sobre las plantas y construcciones. No hay datos oficiales, pero las aproximaciones al fenómeno señalan que el parque Güell de Barcelona recibe cada año más de cuatro millones de visitas, la mayoría de turistas.
"Precio de establecimiento de llamada: 20 pesetas, precio por minuto: 30 pesetas", reza un letrero del Ayuntamiento de Barcelona colocado en la entrada principal del parque: es la tarifa de un sistema telefónico de guía para visitar el recinto. El anacronismo del letrero, no sólo por el detalle de que las pesetas dejaron de circular hace casi cuatro años, muestra la descoordinación de las áreas del consistorio que intervienen en la gestión del parque: el Instituto de Parques y Jardines, el Instituto de Cultura de Barcelona y el Área de Urbanismo. Y la misma descoordinación se aprecia en el estado del parque, declarado patrimonio de la humanidad por la Unesco, ya que sufre un deterioro progresivo por la invasión de millones de visitantes al año.
A los turistas que pasan por el parque Güell no les causa rubor desconchar con un cuchillo o cualquier objeto punzante los mosaicos del banco de la gran plaza o arrancar plantas. Hace dos años, unos gamberros tuvieron la idea de hacer rodar una de las grandes bolas de piedra por la escalinata central del parque. La bola impactó contra el dragón, imagen simbólica del parque, y le rompió parte de una de las patas.
Otro tipo de visitante, más bien autóctono, lo debe de pasar en grande escalando en una de las cuevas de la entrada, junto a la escalinata, en cuyas piedras queda la huella visible de las sales de magnesio que se utilizan para trepar por las piedras. El top manta se adueñó de la gran plaza hasta hace sólo un par de meses. Los visitantes se encaraman por el dragón constantemente. Son ejemplos de la presión de las visitas sobre el recinto.
El deterioro es reconocido por los trabajadores del parque y por algún responsable municipal. El parque Güell tiene la doble condición de gran bosque urbano, utilizado por los vecinos de Gràcia y del Carmel, y de joya de Gaudí, que, como tal, atrae a miles de visitantes, especialmente desde los Juegos Olímpicos y, de una forma más acentuada, desde el Año Gaudí, en 2002.Un control de visitantes realizado hace tres años ofreció la cifra de 18.000 visitas diarias en temporada alta. Y se cree que ese número puede ser completamente vigente en la actualidad. Teniendo en cuenta que la temporada alta va de mayo a septiembre y que fuera de ella el número de visitas cae a la mitad, el resultado es que el parque puede ser visitado por más de cuatro millones de personas al año. "El parque tiene una ocupación brutal", reconoce Jordi Campillo, gerente del Instituto de Parques y Jardines, encargado de gestionar el espacio físico de la montaña.
Cada día una brigada compuesta por 10 personas de Parques y Jardines tiene que controlar las plantas y las sendas, y vacía las papeleras, y las rondas que se duplican los fines de semana. "Creemos que es una operación importante", insiste Campillo, que, no obstante, reconoce que la masiva asistencia de visitantes castiga el parque. De hecho, en 2006 se someterá a rehabilitación, especialmente el conjunto de masa forestal, las vallas y la iluminación.
Los dos vigilantes, que trabajan en días alternos, y un voluntario jubilado son a todas luces insuficientes para reconvenir a los visitantes que se exceden. "Yo utilizo el silbato cuando veo según qué cosas, pero claro...", explica Juli, voluntario de 76 años, "No puedo hacer más", precisa. Las patrullas de agentes de la Guardia Urbana y de los Mossos d'Esquadra también parecen insuficientes.
El pasado jueves, la presencia de una pareja de los Mossos d'Esquadra en la puerta principal del parque no intimidó a un grupo de jóvenes que se encaramaban y pisaban las piezas de mosaico del dragón. "Dos vigilantes no es nada en una extensión de 17 hectáreas", señala Manel Barranco, sindicalista de Comisiones Obreras de Parques y Jardines, un instituto municipal sobre el que circulan rumores de una posible privatización. Comentarios que, por otra parte, también han llegado a oídos del sector turístico.
Cobrar entrada
Esa posibilidad es negada tajantemente por todas las fuentes consultadas en el consistorio, que interviene en el parque desde tres áreas distintas: el Instituto de Cultura, del que depende el centro de interpretación del parque Güell; Urbanismo, porque la montaña forma parte del patrimonio de la ciudad, y el Instituto de Parques y Jardines, como encargado de la gestión de las instalaciones y del área.
"Nada de privatizar. Otra cosa es que se pueda plantear algún tipo de regulación", afirma Ferran Mascarell, concejal de Cultura del consistorio. Regular significa cobrar entrada. Y esa posibilidad ha estado sobre la mesa de algunos responsables municipales. Como lo estuvo, y se ejecutó, en el caso del parque del Laberint d'Horta, donde el visitante paga 1,95 euros, si bien hay multitud de excepciones de gratuidad. "Es algo que se comentó hace un tiempo", recuerdan fuentes de la gerencia de Parques y Jardines. Portavoces del consistorio negaron que actualmente se esté trabajando con esa hipótesis, pero tampoco la descartan.
Aurelio October 3rd, 2005, 10:03 AM Més info, l'ofcial de l'Ajuntament...
http://www.bcn.es/urbanisme/3turons/
Aurelio October 3rd, 2005, 10:09 AM Sky: fil oficial PARC TRES TURONS ja!!
Sky October 3rd, 2005, 10:12 AM ^^ Fes tu els honors. :wink2:
Aurelio October 3rd, 2005, 11:09 AM Moltes gràcies!
Jordi Berlín October 3rd, 2005, 11:14 AM A los turistas que pasan por el parque Güell no les causa rubor desconchar con un cuchillo o cualquier objeto punzante los mosaicos del banco de la gran plaza o arrancar plantas. Hace dos años, unos gamberros tuvieron la idea de hacer rodar una de las grandes bolas de piedra por la escalinata central del parque. La bola impactó contra el dragón, imagen simbólica del parque, y le rompió parte de una de las patas.
Multes, ja!!!
I si cal... presó!!! :bleep:
Estic fart que Barcelona estigui plena de gamberros i que hi hagi impunitat total perquè tothom faci el que li dóna la gana!
Aurelio October 3rd, 2005, 11:15 AM Bon dia a tothom.
Inicio aquí aquest fil sobre un dels projectes més ambiciosos de l'ajuntament de Barcelona, referent a zones verdes i parcs forestals, dintre del 100 Km2 del municipi de Barcelona, el futur Parc dels Tres Turons.
Aquest és un projecte que ve de molt lluny i que és molt polèmic, ja que implica que per a fer un parc de prop de 90 ha s'hagin de recol·locar una gran quantitat de cases amb les seves famílies i història, i per això que l'ajuntament ja porta molts anys intentant fer quelcom, però sense fer molt que diguem.
Ara sembla que el tema ha canviat i que al final d'aquesta legislatura es podrien iniciar els treballs del que serà el tercer parc més gran de Barcelona, rera Collserola i Montjuïc.
Us deixo el link oficial de l'ajuntament, on apareixen els dibuixos que es mostren a l'exposició sobre el parc que s'està fent als barris dels voltants del parc (Carmel, Coll, Can Baró, Font d'en Fargues, Guinardó...).
Una zona de Barcelona que pocs coneixen, però que a partir d'ara se sentiran coses molt sovint.
Señoras y señores, pasen y vean, el parque de los Tres Turons...
Sky October 3rd, 2005, 11:56 AM ^^ Caldrà esperar a què l'Incívic en Cap deixi pas a l'Alcalde Catalanista i de Progrés. :D
Aurelio October 3rd, 2005, 12:44 PM Jo porto 31 anys veient el Parc Güell, i ara està més fastigós i brut que mai... És vergonyós veure les hordes de turistes-escombraries que deixen tota la brossa al bell mig del bosc, es fan fotos tocant el drac i tot plegat. En definitiva, ens hem pensat que el turisme era la gallina dels ous d'or i la gallina sens està menjant la casa...
Confide October 3rd, 2005, 01:33 PM vaja...
Sky October 3rd, 2005, 01:36 PM http://img357.imageshack.us/img357/5486/turons5lu.jpg
Aurelio October 3rd, 2005, 04:54 PM La Muntanya Pelada és el Turó del Carmel, tenen el mateix nom. Aquí s'han equivocat...
Periodistes...
Bitxofo October 4th, 2005, 03:31 AM Señoras y señores, pasen y vean, el parque de los Tres Turons...
:nono:
Parque de las Tres Colinas. :yes:
Espero es faci, i aviat!! Sobretot la torre de telecomunicacions de 150 metres.
Bitxofo October 4th, 2005, 03:37 AM Jo porto 31 anys veient el Parc Güell, i ara està més fastigós i brut que mai... És vergonyós veure les hordes de turistes-escombraries que deixen tota la brossa al bell mig del bosc, es fan fotos tocant el drac i tot plegat. En definitiva, ens hem pensat que el turisme era la gallina dels ous d'or i la gallina sens està menjant la casa...
El Park Güell estava molt malament als anys 80... No te'n recordes? :?
Ara està millor, però té molt més turistes.
;)
Aurelio October 4th, 2005, 11:18 AM Això no és cert. Abans no hi havien turistes, efectivament, però estava net perquè només hi anàvem la gent que vivíem al costat, i nosaltres no embrutem, perquè valorem el lloc privilegiat on vivim. Els que venen de fora, amb la llauna de coca-cola, les ampolles i l'entrepà i deixen tota aquesta brossa al mig del bosc són els que han provocat que estigui tot fet una merda.
El turó de les Tres Creus tot ple de graffitis, de gent robant pedretes, tot brut, això no havia estat mai així, i conec el parc Güell des que vaig nèixer al 74, imagina't si ha passat temps...
Aurelio October 4th, 2005, 11:35 AM La torre em van dir l'altre dia que la van escollir l'any 2002, però el projecte constructiu era impossible de portar a terme, ja que feien falta uns tirants de centenars de metres de llargs. Per tant, van deixar desert el concurs i ara l'estan integrant dintre del projecte de parc global. A mi em sap greu que al mig del turó de la Rovira fotin una torre ja que trencarà una mica l'estètica de la zona. Una altra cosa és que es necessiti senyal de telèfons i això, ja que a dalt del turó i al costat de les antenes, curiòsament no es pot parlar amb el telèfon mòbil... :D
Inicialment la torre havia de ser de 150m, després de 100 i l'últim és que havia de tenir 60m. La veritat és que l'alçada del Turó de la Rovira al punt més alt és de 261m, però no el farien allà, sinó a la zona culminant del parc del Guinardó, això és a uns 170m d'alçada...
Per cert, la serra de la Rovira (turons del Coll, el Carmel i la Rovira), és més alta que Montjuïc. El del Carmel són 267m, la Rovira 261 i el Coll prop de 191m...
Aurelio October 4th, 2005, 11:38 AM Crec que calculen que el projecte de parc sencer seria d'uns 20 anys aproximadament, començant per a fer els pisos de recol·locació i després les actuacions més paissatgístiques...
Confide October 4th, 2005, 02:22 PM que esmicolin la muntanya i facin un parc pla ben gran jajaja
Aurelio October 4th, 2005, 06:37 PM que esmicolin la muntanya i facin un parc pla ben gran jajaja
A la meva empresa hi han hagut quatre maleducats que han dit el mateix. No fa cap tipus de gràcia, saps?
Confide October 5th, 2005, 12:41 AM Doncs no veig perquè t'has d'ofendre sincerament. Jo he viscut a Santaco en un carrer amb una pendent que t'hi cagues i a Moià 3/4 del mateix... i la veritat, hagués preferit que fossin zones més planeres.. les cames ho agraeixen força.
Aurelio October 5th, 2005, 07:59 AM Sí, però existeix el factor humà, saps? I a un barri on literalment s'ha vingut la muntanya avall, no cal fer aquestes gracietes...
Aurelio October 5th, 2005, 08:01 AM Per cert que ahir va haver-hi ple municipal al districte d'Horta-Guinardó i suposo que hi hauria merder amb els afectats dels Tres Turons...
Confide October 5th, 2005, 01:28 PM Sí, però existeix el factor humà, saps? I a un barri on literalment s'ha vingut la muntanya avall, no cal fer aquestes gracietes...
És que no estava pensat jo en l'esvoranc del Carmel quan vaig escriure el post.. a veure si ara no es podrà dir res en 20 anys sobre cap muntanya de Barcelona per aquell accident.
Em sembla que som tots prou grans com per compendre que no tot ho hem de relacionar amb accidents o fets tràgics... i saltar a la primera de canvi amb "t'has passat bla bla bla", crec que jo no m'he burlat o he rigut sobre aquell accident, al contrari, així que no veig perquè t'ho has de pendre malament.
:( :cry: :cry: :cry:
art October 6th, 2005, 04:01 PM I ara els veïns volen portar el cas al Tribunal Supremo.... :rock:
Sky October 7th, 2005, 09:12 AM Barcelona nega que tingui gaires gratacels i no tocarà l'edifici municipal que pot tapar l'Agbar
• L'emplaçament exacte depèn del pla de transformació de les Glòries
A Barcelona hi ha 300 edificis més alts de 50 metres, de catorze o més plantes. La xifra la va donar el grup del PP durant la comissió d'Urbanisme d'ahir i va servir perquè el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Xavier Casas, fes un càlcul ràpid. Només un 0,4% del total d'edificis poden ser considerats de dimensions altes. La d'ahir va ser una comissió d'alçada perquè el debat polític el van centrar, precisament, els gratacels. Amb el PP defensant, a través del seu portaveu, Jordi Cornet, un pla de gratacels per definir quins han de ser els seus criteris, la seva seguretats, el seu disseny i la seva integració social i urbanística en els barris. «Els criteris ja estan establerts», va respondre Casas. El tinent d'alcalde va recordar que s'incentiven edificis de gran alçada en zones de transformació urbanística i que és una opció del govern, en alguns casos, guanyar edificabilitat en vertical per poder guanyar espai públic. «Com es pensen que hem fet el Fòrum o el parc de Diagonal Mar?», va afegir.
CiU també pretenia generar debat. La torre Agbar s'ha erigit en una icona de la ciutat. Un edifici d'oficines municipals que s'ha de fer a l'entorn de Glòries, però, pot tapar-la parcialment i per això la federació nacionalista proposava traslladar-lo a la cruïlla entre Meridina i Castillejos, on hi ha una zona verda. Casas i la resta de grups del tripartit municipal van rebutjar la iniciativa dient que les peces exactes de Glòries estan subjectes al procés de definició del conjunt de la zona. El PP també va defensar «reubicar» l'edifici municipal dissenyat per l'arquitecte Federico Solano.
--
El Punt.
Urban Dave October 7th, 2005, 09:19 AM Bé Bé! Que no el toquin! :D
Per cer, l'arquitecte es Federico Soriano, no Solano :crazy:
Danzig October 7th, 2005, 10:53 AM El ayuntamiento de Barcelona renuncia por dinero al Plan de la Arquitecta Zaha Hadid
El Museu de les Arts Decoratives y el edificio 'ona', pendientes de Glòries
SILVIA ANGULO - 07/10/2005
BARCELONA
Los grandes planes para la plaza de las Glòries y su entorno empiezan a hacer aguas. La futura demolición del anillo viario y transformación de este espacio ha trastocado todos los proyectos que estaban previstos alzar alrededor de este nudo viario. El primer afectado fue el edificio del Museu de les Arts Decoratives diseñado por el equipo de arquitectos Martorell, Bohigas y Mackay (MBM), que se está adaptando a la futura realidad de Glòries. Ahora le ha tocado el turno al proyecto para la plaza de las Arts de la arquitecta iraní afincada en Londres Zaha Hadid. El Ayuntamiento ha decidido no urbanizar la plaza según el diseño de la arquitecta ganadora de un Pritzker - el nobel de arquitectura- debido a problemas de financiación. Así lo han confirmado a La Vanguardia fuentes municipales e inmobiliarias
La plaza de las Arts es el espacio configurado por el Teatre Nacional de Catalunya, el Auditori y la calle Àlaba, un lugar que, a pesar de disponer de punteros equipamientos culturales, no ha conseguido despegarse de una cierta marginalidad urbana. En este espacio Zaha Hadid proponía construir un espacio irregular, con diversas alturas en cuyo extremo se debería alzar un nuevo equipamiento cultural. De forma soterrada se ubicaría un complejo con una veintena de salas de cine y se destinaría un gran espacio para albergar diversas actividades culturales, estrenos, galas, conferencias de prensa y fiestas relacionadas con el mundo del celuloide.
En mayo del 2001, Hadid resultó ganadora de un concurso público organizado por el Ayuntamiento para asignar en total nueve planes urbanísticos en la ciudad. Entre algunos proyectos se presentó el Museu de les Arts Decoratives, el edificio municipal de plaza de las Glòries, la reorganización del parque de la Ciutadella y la rehabilitación del mercado de Sant Antoni. La arquitecta iraní presentó una propuesta que creaba una gran explanada pública que hacía las veces de parque y plaza, y de forma soterrada tenía importantes equipamientos. Su proyecto ganó y Hadid cobró por redactar el proyecto básico y presentar las maquetas que aún están expuestas en la muestra Barcelona in progress del edificio Fòrum.
La decisión municipal de no urbanizar la plaza de las Glòries ha sido calificada en círculos inmobiliarios de "acción Acebillo", en referencia a las cuestionadas y polémicas decisiones del Comisionado para Urbanismo e Infraestructuras, Josep Antoni Acebillo, por aquel entonces arquitecto jefe del Ayuntamiento. Los problemas para ejecutar el proyecto se deben a la dificultad para financiarlo - no hay operador interesado- y pagar las expropiaciones necesarias para urbanizar la plaza, que, según el diseño de Hadid, debía disponer de más de 6.000 m2.
A cambio de no ejecutar su proyecto, la arquitecta podría haber recibido el encargo municipal de construir un edificio singular en la zona del Fòrum. La arquitecta iraní, que no ha querido ni confirmar ni desmentir la noticia, había comentado en numerosas ocasiones su satisfacción por trabajar en la ciudad y ejecutar su primer proyecto en Catalunya.
La plaza de las Arts, diseñada por Hadid, presentaba dos niveles: un primer nivel, en la zona más cercana al Teatre Nacional de Catalunya y el Auditori; y un segundo nivel, limitado por las calles Tànger, Bolívia y Pamplona y el límite de la propiedad de las líneas ferroviarias.
El proyecto preveía construir un espacio irregular, con diversas alturas, en cuyo extremo junto a la calle Àlaba se proponía instalar un equipamiento cultural. Durante la presentación de este plan, el alcalde Joan Clos aventuró la posibilidad de ubicar en este espacio la Filmoteca Nacional de Catalunya.
La urbanización de la plaza de las Arts debía servir para reconvertir el desangelado entorno de Glòries en un lugar central de Barcelona. Una transformación que ya se ha iniciado con la inauguración de la torre Agbar, pero aún necesita el impulso municipal para desencallar la tan esperada metamorfosis del anillo viario. Por el momento, ya ha caído una de las grandes obras que iban a ayudar a dignificar este espacio, y dos edificios singulares están pendientes de que se tome una decisión sobre Glòries. El inmueble de oficinas municipales - denominado edificio ona o también pantalla por tapar la visión de la torre Agbar- tiene un futuro incierto, aunque su autor, Federico Soriano, está confiado de la ejecución de la obra. Asu parecer, es normal que el Ayuntamiento quiera solucionar el trazado viario antes que construir edificios que se conviertan luego en un condicionante. "Primero hay que ver cómo queda la plaza y luego diseñar la fachada de su entorno", dijo.
El otro edificio singular, que deberá albergar el Museu d´Arts Decoratives, se ha convertido en víctima de la mala planificación municipal. El proyecto que presentó en su día el equipo de MBM planteaba una torre suspendida sobre el actual anillo viario. Meses después de ganar el concurso con esta propuesta, el Ayuntamiento decidió cargarse el tambor y los viales elevados, por lo que los arquitectos han tenido que modificar el proyecto original".
:sleepy:
Urban Dave October 7th, 2005, 10:56 AM Ja es veia a venir, aquella plaça no s'aguantava per enlloc.
Confide October 7th, 2005, 11:07 AM vaja merda... aquesta plaça quedarà com el cul.
Al final no hi haurà més edificis alts ni res, només una plaça gran buida i avorrida. Quin pal.
Urban Dave October 7th, 2005, 11:08 AM La plaça de les Arts quedava apartada de glòries, estaba al costat sud del Auditori.
El museu, el projecte era dolentíssim, millor que s'ho encarreguin a algú altre. El que fa falta, a més d'un projecte de plaça, es que es fagi un projecte d'urbanització, amb la seva ordenació i demés. S'ha d'acabar amb els encants d'una vegada i fer uns bons "pepinos" (cogombres). Qualsevol ciutat del món amb seny ho faria.
Confide October 7th, 2005, 11:14 AM La plaça de les Arts quedava apartada de glòries, estaba al costat sud del Auditori.
El museu, el projecte era dolentíssim, millor que s'ho encarreguin a algú altre. El que fa falta, a més d'un projecte de plaça, es que es fagi un projecte d'urbanització, amb la seva ordenació i demés. S'ha d'acabar amb els encants d'una vegada i fer uns bons "pepinos" (cogombres). Qualsevol ciutat del món amb seny ho faria.
Oblida't de cap cogombre. Estem a Barcelona, no se'n farà cap més a part del que ja sabem de 4 metres més que l'agbar... i encara pots oblidar-te'n més a la pl. de les Glòries... és el que hi ha, millor noi fer-s'hi mala sang.
Urban Dave October 7th, 2005, 11:15 AM Per aixó he dit que qualsevol ciutat amb seny ho faria. Aquí no en tenim :(
Jordi Berlín October 7th, 2005, 11:34 AM En fi, em sembla que la plaça aquella de la Zaha Hadid no l'havíem arribat a 'veure' ningú de nosaltres, no?
Agafem-nos a això altre per animar-nos :| :
A cambio de no ejecutar su proyecto, la arquitecta podría haber recibido el encargo municipal de construir un edificio singular en la zona del Fòrum. La arquitecta iraní, que no ha querido ni confirmar ni desmentir la noticia, había comentado en numerosas ocasiones su satisfacción por trabajar en la ciudad y ejecutar su primer proyecto en Catalunya.
Confide October 7th, 2005, 11:45 AM singular no significa alt... que és el que la majoria esperem o volem...
Jordi Berlín October 7th, 2005, 11:52 AM singular no significa alt... que és el que la majoria esperem o volem...
No ho significa necessàriament... però podria ser-ho.
D'altra banda, no tot és alçada a la vida...
Urban Dave October 7th, 2005, 12:24 PM No sé quin edifici pot ésser singular a la zona del fòrum si no es un gratacels. Idees? Ja que el Zoo marítim ja té projecte, dubto que es fassin enrera per donar-s'ho a la Hadid.
Danzig October 7th, 2005, 12:47 PM Estan fent a Hospi, al costat del <M> Carrilet, un complex residencial, es diu Residencial Can Gomar. Són 3 edificis, dos baixos i un més alt (crec que té 12 plantes) i amb un disseny bastant bó (de C. Ferrater):
http://www.ferrovialinmobiliaria.com/casasparavivir/promociones/cangomar/fotoamp.jpg
faré unes fotos un dia d'aquests, aviat començaran amb les façanes, ja estan "topped out"
Confide October 7th, 2005, 12:59 PM Clar, pot ser sigular sense ser alt... però per què no els dos?
Urban Dave October 7th, 2005, 01:07 PM :O Serà maco veure com fan aquestes façanes, semblen molt interessants!
@ Confide: Molt millor que sigui alt, per aixó som "freaks" dels gratacels :D
Jo em pregunto que hi pot anar allà, que no sigui alt i que sigui singular. Tenim la Pèrgola, el edifici Forum, el Palau de Congressos, tots ells singulars, i a més el nou Zoo Marítim també ha de ser Singular. Si es un altre equipament, però singular, tanta singulariitat junta deixa de ser singular....
Mare de Déu! Quin mal de cap tanta cosa singular! :tongue2:
Mark7 October 7th, 2005, 02:45 PM Clos va dir que volia un edifici d'oficines on hi havia d'haver aquell hotel de 100 metres... i també queda aquell solar al costat del parc on han d'anar unes oficines del inem crec que es va dir... encara que no m'imagino una paranoia d'edifici com acostuma a dissenyar aquesta dona per un trist edifici del inem...
Mark7 October 7th, 2005, 02:56 PM vaja acabo de veure que urban Dave havia posat el mateix al forum d'Espanya, no soc gaire original...
UT596001 October 7th, 2005, 02:58 PM La plaça de les Arts quedava apartada de glòries, estaba al costat sud del Auditori.
No questiono la idea, però... perquè hauríem d'eliminar els encants? Ho pregunto més que res perquè gairebé no conec la zona.
Urban Dave October 7th, 2005, 03:41 PM Doncs perquè es un mercat vell, on hi predomina a més la venta ambulant i per les rodalies (per aixó es va haber de tencar el bosquet dels encants i el "parc" que hi ha a l'interior del tambor. Està clar que té el seu "encant" però es una infraestructura totalment desfasada.
http://www.estamosdeacuerdo.net/archives/imatges/encants.jpg
http://www.encantsbcn.com/
UT596001 October 7th, 2005, 03:50 PM I seria massa inútil reformar-lo?
boto_mix October 12th, 2005, 08:13 PM Madre vaya heavy intento leer esto en catalan y me cuesta entender cosas... :cry: :cry:
Sky October 15th, 2005, 03:12 PM L'Hospitalet aixeca pisos a la zona industrial del centre
• Un solar fabril de la Rambla de la Marina donarà pas a 622 vivendes i jardins
La Rambla de la Marina de l'Hospitalet ja ha fet el primer pas per canviar el seu aspecte actual de zona industrial per una façana residencial molt més d'acord amb la seva ubicació, en ple centre neuràlgic del municipi. L'alcalde, Celestino Corbacho (PSC), va presentar ahir el projecte de transformació de la primera peça del polígon de la carretera del Mig en una illa de pisos amb equipaments i zones verdes.
L'actuació afecta un solar de més de 40.000 metres quadrats de superfície en què actualment només hi ha fàbriques. La més important és la de la firma Grupo AC Marca SL, especialitzada en l'elaboració de detergents. Quan s'executin les obres, es guanyarà un vial (la prolongació del carrer de Vigo), un parc d'1,2 hec- tàrees, 622 pisos --202 de protecció oficial-- i 1.767 metres quadrats d'equipaments. Una part de les vivendes es destinaran a lloguer per als joves.
Corbacho va destacar que l'actuació, dissenyada pels arquitectes José Ribas González i José Ribas Folguera, "és una aposta per la transformació social i la modernització urbanística del territori", que deixarà enrere un antiquat model de zona industrial dels anys 60. La primera intervenció afecta la finca delimitada per la mateixa rambla, el carrer del Cobalt i les avingudes del Carrilet i de Pau Casals.
Malgrat això, l'alcalde va matisar que la transformació del polígon de la carretera del Mig "no suposarà la desaparició de les activitats econò- miques", sinó la reconversió cap al sector terciari. L'exemple més clar d'aquesta nova filosofia és el de la firma Marca, que desmantellarà la nau de producció però mantindrà la seu corporativa.
PENDENT DEL TRASLLAT
Les primeres vivendes seran promogudes per Layetana Inmobiliaria, que ha adquirit els 14.429 metres quadrats de la factoria del Grupo Marca, que suposen el 55% del total dels terrenys. Un altre 15% del sòl és a les mans d'un segon operador i el 30% restant s'està negociant amb els seus propietaris. Segons Santiago Mercader, de Layetana, les obres començaran tan bon punt Marca hagi finalitzat el trasllat de totes les seves instal.lacions, una operació que pot trigar "entre 18 i 20 mesos".
L'actuació urbanística, que serà sufragada totalment amb capital privat, supera els 4,5 milions d'euros. Segons fonts de l'Ajuntament de l'Hospitalet, l'execució de tot el projecte requerirà, com a mí- nim, vuit anys d'obres.
--
El Periódico.
Sky October 15th, 2005, 03:13 PM http://img413.imageshack.us/img413/1500/zr7jx.jpg
Vox October 16th, 2005, 06:04 PM Unes preguntes:
-El centre comercial/centre fashion no-sabem-ben-bé-que-es-peroaixoesBcn-es fashion, de Les Arenes, per quant te prevista l'inauguració? Alguna web amb imatges de com quedarà?
-No havia de presentarse el projecte definitiu del Zoo Mari aquesta mateixa tardor i començar ràpidamente les obres? Igualmente, algunes imatges, renders etc?
Vox
Confide October 16th, 2005, 06:11 PM Unes preguntes:
-El centre comercial/centre fashion no-sabem-ben-bé-que-es-peroaixoesBcn-es fashion, de Les Arenes, per quant te prevista l'inauguració? Alguna web amb imatges de com quedarà?
A finals del 2007 se suposa que estarà acabat, però ja sabem com funcionen les coses aqui... renders... ara no sé on hi ha... però imagina't la plaça amb una cúpula de vidre, no canvia massa la veritat.
-No havia de presentarse el projecte definitiu del Zoo Mari aquesta mateixa tardor i començar ràpidamente les obres? Igualmente, algunes imatges, renders etc?
uiiiiiiii això va per llarg... per molt llarg. Jo no he vist mai cap render.
Confide October 16th, 2005, 06:17 PM En danzing va postejar alguns renders...
http://www.alonsobalaguer.com/imagenes/proyectos/14_3g.jpg
http://www.alonsobalaguer.com/imagenes/proyectos/14_4g.jpg
Vox October 16th, 2005, 06:31 PM Gràcies!
Ben situat i comunicat (L1, L3, FGC), quedarà molt xulo.
Ara, entre la AGBAR, la Marenostrum, aquella de Sagrera, Les Arenes.. No se, cap on va el model estètic de Bcn? Estarà bé poder veure varies Barcelones, la gótica, la Modernista, la olímpica i la Clos-sista :colgate:
Vox
Urban Dave October 18th, 2005, 02:08 PM I seria massa inútil reformar-lo?
Doncs, no sería reformar-ho sino fer-ho com qui diu. Avui dia el mercat son parades ambulants, o paradetes més o menys fixes sota uralites, tot construccions autoconstruides.
Vox October 20th, 2005, 03:04 AM He llegit a El Periódico de Catalunya, que es posa en marxa la segona fase del C.C. de Les Arenas.
Crec que deien que estaria pel 2007.
Vox
Danzig October 20th, 2005, 10:32 AM He llegit a El Periódico de Catalunya, que es posa en marxa la segona fase del C.C. de Les Arenas.
Crec que deien que estaria pel 2007.
Vox
ahí sigue, suspendida en el aire...cuando la acaben os aviso, que la veo cada dia :D
Mark7 October 20th, 2005, 10:57 AM Heu vist el reportatge de 20 minuts sobre les noves residencies a San Andreu? la maqueta es molt molt xula i al fons apareix UNA TORRE QUE PINTA GUAY QUE PODRIA TENIR MES DE 15 PLANTES D'ALÇADA. Algu te mes informacio?
Confide October 20th, 2005, 11:27 AM Només en tindrà 15... les que miren a la façana, al carrer Torras i Bages NOMÉS en tindran 4 !!!!!!!! les que miren a l'interior 7 o 8 em sembla... poca alçada vaja.
Mark7 October 20th, 2005, 11:33 AM gracies Confide, es que com al diari la foto just es tallava a una alçada +o - aixi, no sabia si l'edifici continuava o es quedava aqui. De totes formes, aquest mini-barri sera ben macu
Confide October 20th, 2005, 11:43 AM si jo tb he vist aquest diari... però com aquests diaris són poc solvents, no em fio gaire del que escriuen o el publiquen..
Ja veurem si queda macu, els renders tendeixen a ser més macos que la realitat ;) A més, tant pis protegit.. mmmmm encara em fa por quina gent hi haurà per allà
Vox October 20th, 2005, 01:40 PM si jo tb he vist aquest diari... però com aquests diaris són poc solvents, no em fio gaire del que escriuen o el publiquen..
Ja veurem si queda macu, els renders tendeixen a ser més macos que la realitat ;) A més, tant pis protegit.. mmmmm encara em fa por quina gent hi haurà per allà
La zona del C.C. enorme que es el Xanadu de Arroyomolinos (Madrid) tampoc es que sigui l'ostia. Esta ple de NENGS de Mostoles, Alcorcon etc I tot esta ben conservat.
Suposo que amb les mesures oportunes, no sols estarà tot en ordre, sino que no importarà a qui veiem per alla :D
Vox
UT596001 October 20th, 2005, 03:01 PM El problema és que amb el Clos d'alcalde aquestes mesures oportunes no existeixen.
Si Sant Andreu fos independent...
Vox October 20th, 2005, 03:40 PM El problema és que amb el Clos d'alcalde aquestes mesures oportunes no existeixen.
Si Sant Andreu fos independent...
Tenim eleccions al 2003, no? Vejam que en treiem :sleepy:
Vox
Urban Dave October 20th, 2005, 04:12 PM Si Sant Andreu fos independent...
Llavors tot seria molt pitjor.
Urban Dave October 20th, 2005, 09:19 PM Pot ser aquesta torre?
http://img462.imageshack.us/img462/1549/bcn0292vu.jpg
Mark7 October 21st, 2005, 09:47 AM on esta o on es fara aquest edifici Dave?
Urban Dave October 21st, 2005, 10:19 AM Está exposat a l'exposició de Barcelona in Progres (edifici fórum). Estaba situat per St. Andreu - Sagrera, pero no recordo on exactametn.
Mark7 October 21st, 2005, 10:24 AM doncs pel numero de plantes si que pot ser del que parlava a San Andreu, el que passa que a la maqueta del diari es veia per un lateral. El buit del mig li dona certa originalitat
art October 21st, 2005, 12:34 PM està molt bé aquest edifici. Gràcies per posar-lo Urban.
Tant de bó que el construeixin! :)
Urban Dave October 21st, 2005, 12:43 PM La maqueta era molt detallada? Potser era solament un estudi volumétric.
Mark7 October 21st, 2005, 01:46 PM home, doncs era força detallada, pero ni idea si era volumetric o algu mes
Urban Dave October 21st, 2005, 01:48 PM Potser aquesta és una altra :happy:
Gabe October 22nd, 2005, 08:39 PM demà al suplement del periodico tractaran del model bcn a nivell d'arquitectura...penso potser un reportatge que val la pena..jo el compraré
Sky October 23rd, 2005, 10:41 AM http://www.elperiodico.com/EDICION/ED051023/CAT/FOTOS/EPPNDCAT/CARP01/f042mh01.jpg
Veïns de Santa Coloma volen un Can Zam més gran
• Cent colomencs van anar al Turó Parc, on viu el seu alcalde
Un centenar de membres de la Plataforma per a la Defensa de la Serra de Marina es van concentrar ahir per reclamar un "parc verd i frondós" quan es faci la segona fase del parc colomenc de Can Zam. Els manifestants van portar la protesta fins al Turó Parc, a Sarrià-Sant Gervasi, molt a prop del domicili de l'alcalde de Santa Coloma, Bartomeu Muñoz. "El que l'alcalde té aquí és el que ens nega a Santa Coloma", va resumir el portaveu de la plataforma, Jordi Garcia.
La jornada va començar a les onze del matí a Can Zam, punt de trobada dels manifestants. Una caravana formada per 20 cotxes i una trentena de bicicletes va sortir poc després, a marxa lenta, fins al Turó Parc de Barcelona. Tots els vehicles portaven cartells en què reclamaven que Can Zam es converteixi en el gran pulmó verd, i gairebé únic, d'una ciutat tan castigada com Santa Coloma.
Al Turó Parc van repartir octavilles i van exposar les seves peticions a tots aquells que els van voler escoltar. Després van començar un pícnic que va ser interromput quan va apa- rèixer Muñoz. L'alcalde, segons membres de la plataforma, els va recriminar la seva actitud "de manera prepotent".
El portaveu de la plataforma va denunciar que l'ajuntament pretén "construir a Can Zam instal.lacions esportives, un equipament metropolità i, fins i tot, vivendes".
PROMESA DE REUNIÓ
García va assegurar que després d'un diàleg amb l'alcalde, aquest va negar que l'ajuntament tingui intenció de construir al parc de Can Zam i es va comprometre a mantenir una reunió amb la plataforma. Consultat per aquest diari, Muñoz no va voler fer cap valoració sobre la reivindicació.
--
El Periódico.
Urban Dave October 23rd, 2005, 01:39 PM Gabe, que tal el suplemente? Quelcom a destacar?
Bitxofo October 23rd, 2005, 06:04 PM L'alcalde de SantaCo, el Bartomeu, viu al Turo' Parc de BCN? :eek2:
PIJO!!!
Confide October 23rd, 2005, 08:15 PM L'alcalde de SantaCo, el Bartomeu, viu al Turo' Parc de BCN? :eek2:
PIJO!!!
Em vaig quedar flipant quan vaig saber que el tio vivia a BCN i no a Santaco... pijo o no, jo diria que és un fals... hauria de viure a la ciutat on governa i patir els problemes dels seus ciutadans... que malament que visqui allà amb els rics... jo no el votaria MAI...
Això és com els presidents, reis... has d'anar de cara a la galeria :D. Els reis, el president d'Espanya... no se'n van de vacances mai a l'estranger, han de quedar-se a l'estat, per promocionar el turisme interior... igual que el dirigents catalans fan vacances per Catalunya... suposo que és una qüestió d'imatge d'ells i del país... doncs això igual, aquest hauria de viure a Santaco.
P.D El suplement a mi no m'ha agradat.
Urban Dave October 23rd, 2005, 08:20 PM ^^ Que deia el suplement?
Confide October 24th, 2005, 03:30 PM Parlava d'arquitectes em semba, no de l'arquitectura de Barcelona en sí, sinó d'arquitectes d'aquí que han fet projectes a fóra de Catalunya, no el vaig acabar de llegir perquè tenia problemes amb la impressora i el vaig deixar a mitges :D
Confide October 24th, 2005, 03:51 PM "torre nova diagonal"
http://www.emporis.com/sp/wm/bu/?id=166089
No n'havia sentit a parlar mai però la veig molt wapa no? A quina part de la Diagonal es fa? Està molt avançada?
art October 24th, 2005, 05:11 PM Confide, no estàs al dia :bash: :D
Ja fa temps que s´en va parlar. Fa temps que van posar la grúa. Aquesta
torre no trigarem en veure-la com s´aixeca. Està a prop de Diagonal Mar.
UT596001 October 24th, 2005, 05:34 PM L'alcalde de SantaCo, el Bartomeu, viu al Turo' Parc de BCN? :eek2:
PIJO!!!
Defenseu-vos, Colomencs! L'alcalde vostre és una "prolongació natural" d'en Clos que té com a únic objectiu l'annexió!
Lluitem! :horse: :horse:
Urban Dave October 24th, 2005, 06:08 PM "torre nova diagonal"
http://www.emporis.com/sp/wm/bu/?id=166089
No n'havia sentit a parlar mai però la veig molt wapa no? A quina part de la Diagonal es fa? Està molt avançada?
Doncs han fet fonamentació i estan fent plantes de soterrani. Es troba a Diagonal / Bach de Roda.
Bitxofo October 24th, 2005, 06:33 PM Pot ser aquesta torre?
http://img462.imageshack.us/img462/1549/bcn0292vu.jpg
No l'havia vist i m'encanta!!
:happy:
Confide October 24th, 2005, 08:58 PM Doncs han fet fonamentació i estan fent plantes de soterrani. Es troba a Diagonal / Bach de Roda.
Bac és sense h oi?
Avui hi he anat... van molt endarrerits... aquella zona quedarà molt xula, gairebé tota és de nova construcció! :D
Vox October 26th, 2005, 02:47 AM Vejam ara mateix, a nivell de construcció encara no iniciada (i sense comptar Port, Aeroport, Trens, Metros..), quin projecte veieu que començarà abans:
-L`Hotel Vela
o
-El Zoo Marí
El primer esta pendent de problemes d'alçada i tal però l'espai "net" ja hi es i el diseny esta fet, no?
El Zoo Marí com va? Ja saben on anirà i fa uns mesos van anunciar "por todo lo alto" que havien conseguit no se quin permis que permetia començar no se quan. El diseny ja esta fet?
Sóc un friki del Zoo, vull Zoo Marí!
Vox
ollagrabovi October 26th, 2005, 05:23 AM I a veure si no allarguen fins l agonia el trasllat del zoo de la ciutadella.
Ja no hi pinta res alla. El parc seria el doble del q es, les bestioles estarien molt millor a un indret on hi hagi mes espai, la ciutadella es podria conectar amb el litoral, practicament,... En fi, zoo mari ja i l altre no tan ja pero a veure si aviat
Confide October 26th, 2005, 08:25 AM Jo crec que el zoo "no-marí" no el treuran mai de la Ciutadella... que se l'emportin a Castellar i que hi facin arribar el tren :D
UT596001 October 26th, 2005, 01:53 PM ^^ Si ho fan bé, encara mig ho acceptaria...
Ara bé, el tren ha d'arribar HAGI O NO HI HAGI ZOO.
Però com som Barcelona, doncs a fotre's i aguantar tot allò que no vol Barcelona... (zoo).
Confide October 26th, 2005, 02:31 PM El problema suposo que hi ha, entre d'altres, perquè no arribi el tren allà és que amb tanta caseta unifamiliar, la majoria té garatge i té cotxe... no és com dir Cerdanyola, que té zones molt denses i amb menys renda on molta menys gent té cotxe i per tant hi ha més demanda de transport públic...
De totes maneres, no hi ha plans per què hi arribein els fgc o la renfe?
UT596001 October 26th, 2005, 02:54 PM ^^ A Castellar hi ha un projecte d'arribada del tren des del 1926. De fet, l'actual estació de Sabadell-Rambla dels FGC es va deixar mig preparada per la prolongació que mai va arribar.
Els plans actuals són que arribin els FGC a Castellar... ¡El 2025!
I Confide, sí aquí la gent té cotxe és senzillament perquè esta farta del pèsim funcionament de la Vallesana... si volem desembussar la carretera s'ha de fer el tren. A part no oblidar que tenim un polígon industrial potent que els treballadors han d'arribar d'alguna manera...
Bitxofo October 26th, 2005, 03:33 PM Vallesa' :
El "pack" complet 'es ZOO+TREN, no es pot separar!
El vols o no?
Mark7 October 26th, 2005, 05:01 PM ALGU HA ANAT AL BARCELONA MEETING POINT?
Vox October 26th, 2005, 09:56 PM Se que el Zoo actual, el de Ciutadella, no es "bó" que estigui allà, ho se perque us he llegit, pq ho he llegit a d'altres llocs.. Però per quin motiu no es bó que estigui allà?
M'encanta el Zoo però si toca canvi, toca canvi, suposo que es nomes un frikisme infantil (coincidencia de l'infancia amb visites escolars al Zoo + anar amb les 440 + ULISES + FLOQUET) però cada cop que hi vaig, m'agrada molt tot i que esta en un estat bastant lamentable en alguns punts. Necessita més animals terrestres, instal·lacions..
-Es pq guanyariem més espai a la Ciutadella? seria tot un mega parc urbà?
-No quedaria un pel allunyat estant a Castellar? Pq a Castellar? (es q no ho se).
Orca Ulises, gener de 1994 :cry:
Vox
UT596001 October 26th, 2005, 09:56 PM Vallesa' :
El "pack" complet 'es ZOO+TREN, no es pot separar!
El vols o no?
L'agafo. Ara bé, llavors que s'oblidin de fer el zoo i tots contents (excepte Barcelona, que d'altra banda veuria que per primera vegada es fa justícia envers el greuge BCN-CAT... :D )
UT596001 October 26th, 2005, 10:08 PM -No quedaria un pel allunyat estant a Castellar? Pq a Castellar? (es q no ho se).
El projecte de portar fora de BCN el zoo té 2 fases.
En un principi estava previst portar-ho a Torre Marimon, una finca agrícola (ubicada junt a la masia del mateix nom) de Caldes de Montbui, la propietària del qual és la Diputació de Barcelona. Terrenys públics, espai gros, ben comunicat (junt a les carreteres C-59 i C-1413a) i el més important, que els terrenys són de titularitat pública .
Més tard, els ajuntaments de Castellar del Vallès i Sabadell, de manera conjunta , presenten els terrenys supramunicipals propers al Torrent de Colobrers, per tal de donar un ús a aquest espai sense definir entre aquests dos municipis, per tal d'accelerar el procés de treure el zoo de Barcelona. Està molt a prop de la B-124 i, quan s'inauguri la Ronda Oest, comunicació força més ràpida amb Barcelona que la proposta de Caldes de Montbui. El problema és que té deficient connexió amb Transport Públic (solucionat amb la prolongació dels FGC a Castellar), o si no s'arribés a temps a la seva construcció amb un bus llançadora tant des l'estació de RENFE de Sabadell i un altre des de Castellar (que de facto seria la 3ª línia urbana), i el més important, els terrenys són de titualitat privada . De fet, crec que quan van venir en Clos i el Portabella juntament amb en Bustos (alcalde de Sabadell) i en Corominas (el llavors alcalde de Castellar) el propietari els va fer fora.
D'aquí ve la proposta de portar el zoo aquí. Val a dir que a Castellar es va muntar la plataforma "Castellar Sostenible", una espècie de plataforma "chachi-progre" amb la única finalitat d'evitar la construcció del zoo (que d'altra banda no s'ha descartat). Dita plataforma pensa que l'arribada del tren a Castellar no és neccesària perquè fomentaria l'especulació... :crazy: Segur que aquests "ecologistes de ciutat" deuen anar sempre en cotxe i no agafen mai la Vallesana...
A més, els ajuntaments de Castellar i Sabadell van encarregar un estudi que de moment està guardat als calaixos dels ajuntaments (es va presentar el seu dia), que segons van dir serveix per si algun dia es repensen de portar el zoo servirà. Però el que vingui el zoo és decisió exclusiva de l'ajuntament de Barcelona, o que vagi a Caldes, o que es quedi a Barcelona. I crec que l'ajuntament al final va decidir no traslladar-lo...
ollagrabovi October 26th, 2005, 10:46 PM Jo crec q el trasllat de zoo, q tard o d'hora em sembla inevitable, el faran coincidir per quan l Estacio de Franca deixi de tenir la funcio q tindra en els propers anys com a ajuda de Sants, mentre dura la seva reforma. Pero llavors si q crec q seria un puntas traslladar el zoo i urbanitzar el seu entorn costat mar, es a dir, on son les vies. A mes, d aqui uns anys a la zona hi haura bastant mes moviment de persones (els nous edifcis q es construiran al parquing de l estacio, la mare nostrum, l expansio lenta pero continuada de la Pompeu, el nou hotel al costat de la Pompeu,etc.) per tant disposar de la part del parc ocupada pel zoo milloraria la zona i permetria q tota aquesta gent tingui accessibilitat al parc. A mes, el parc es convertiria en un molt gran parc urba d extraordinaria qualitat i bellesa. El q si es podria fer, al meu parer, es mantenir-hi algunes especies pero mes com un zoo de barri q com el principal zoo de la ciutat.
ollagrabovi October 26th, 2005, 10:47 PM Quan estic a Barna, visc molt aprop del parc, a dos cents metres, i crec q tambe pels habitants de la Ribera i mes enlla disposar d aquest mega parc seria una millora en la qualitat de vida d un barri, d una zona, amb una densitat de poblacio molt elevada.
Danzig October 27th, 2005, 01:16 PM A. T. - Barcelona
EL PAÍS - 27-10-2005
La escuela de negocios ESADE se expande. A partir del curso 2007-2008, empezará a funcionar un nuevo campus académico y empresarial en Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental), que costará 70 millones de euros y supondrá la construcción de 46.600 metros cuadrados de nuevas instalaciones. Las obras arrancarán a principios del año que viene. El campus se ubicará en los terrenos del actual Centro Borja, que pertenece a la Compañía de Jesús y que los cederá a la escuela de negocios por 50 años.
La previsión de ESADE es que, en una primera fase, 1.200 alumnos estudien en las nuevas instalaciones, que para el ámbito universitario contarán con una superficie de 19.800 metros cuadrados. La cifra aumentará a 1.600 personas. Pero el proyecto estrella es la creación de un parque de la creatividad, bautizado con el nombre de Creapolis.La nueva Creapolis hará las veces de un vivero de empresas. En este espacio, de 26.800 metros cuadrados, coexistirán pequeñas empresas en sus primeras etapas de desarrollo con compañías más grandes que deseen trasladar a la zona parte de su negocio para aprovechar las sinergias del entorno de creatividad y conocimiento que propicia la mezcla del mundo académico y el universitario. El proyecto, al que ya ha dado luz verde el pleno del Ayuntamiento de Sant Cugat, incluye la construcción de una residencia universitaria y de servicios de restauración.
La apuesta por el campus de Sant Cugat -al que se trasladarán en un principio los estudiantes de la actual licenciatura en Administración y Dirección de Empresas, y, más adelante, otros programas de estudios como el doctorado en Ciencias de la Gestión- no es la única novedad de la escuela que dirige Carlos Losada.
ESADE, que está reforzando su vocación internacional y tiene acuerdos de colaboración con más de un centenar de universidades de todo el mundo, ha iniciado las obras para mejorar y ampliar las actuales instalaciones de que dispone en la zona de Pedralbes de Barcelona, con una inversión de otros 12 millones de euros. El uso de éstas será esencialmente académico.
En la presentación del proyecto, Losada pidió a la Administración que se "conciencie" sobre la importancia de reforzar la oferta de formación debido a la mayor competencia entre centros que implicará la aplicación de la Declaración de Bolonia, que pretende acercar los sistemas de educación superior de 40 países, entre los caules España. Losada sugirió que, en línea con el mundo anglosajón, el Gobierno debería dar incentivos fiscales a las empresas que donen fondos a los centros privados.
Bitxofo October 27th, 2005, 07:35 PM Jo crec q el trasllat de zoo, q tard o d'hora em sembla inevitable, el faran coincidir per quan l Estacio de Franca deixi de tenir la funcio q tindra en els propers anys com a ajuda de Sants, mentre dura la seva reforma. Pero llavors si q crec q seria un puntas traslladar el zoo i urbanitzar el seu entorn costat mar, es a dir, on son les vies. A mes, d aqui uns anys a la zona hi haura bastant mes moviment de persones (els nous edifcis q es construiran al parquing de l estacio, la mare nostrum, l expansio lenta pero continuada de la Pompeu, el nou hotel al costat de la Pompeu,etc.) per tant disposar de la part del parc ocupada pel zoo milloraria la zona i permetria q tota aquesta gent tingui accessibilitat al parc. A mes, el parc es convertiria en un molt gran parc urba d extraordinaria qualitat i bellesa. El q si es podria fer, al meu parer, es mantenir-hi algunes especies pero mes com un zoo de barri q com el principal zoo de la ciutat.
Segons ADIF l'estacio' de Franc,a no deixara' de funcionar.
;)
Urban Dave October 28th, 2005, 11:38 AM Millor que no deixi de funcionar. És un espai massa maco perquè es converteixi en un altre cosa.
Potser es convertirà, amb l'alliberament del servei de passatgers en una estació secundària, on hi vagin low-cost de trens :D Per el tema de no tenir metro ni enllaç de rodalies (que per cert, perquè no hi ha cap línea de rodalies que hi tingui última parada allà?
UT596001 October 28th, 2005, 03:07 PM ^^ No hi han línies de rodalies perquè és molt menys cèntric que no pas Plaça Catalunya o Passeig de Gràcia, i com has dit no hi ha enllaç pràcticament amb res, excepte 3 línies de bus urbà de Barcelona de mitja-baixa frequència (per exemple, el 51 Pla de Palau-Ciutat Meridiana passa cada mitja hora), així que qui arribés allà es trobaria penjat.
Bitxofo October 28th, 2005, 06:27 PM ^^ No hi han línies de rodalies perquè és molt menys cèntric que no pas Plaça Catalunya o Passeig de Gràcia, i com has dit no hi ha enllaç pràcticament amb res, excepte 3 línies de bus urbà de Barcelona de mitja-baixa frequència (per exemple, el 51 Pla de Palau-Ciutat Meridiana passa cada mitja hora), així que qui arribés allà es trobaria penjat.
Us recordo que la linia 4 del metro para al costat, estacio' BARCELONETA!
UT596001 October 28th, 2005, 09:51 PM Sí, però has de fer un passeig turístic per arribar del metro a la EDF...
ollagrabovi October 28th, 2005, 10:15 PM Exacte, esta molt mal comunicat amb la resta de ciutat a menys q siguis vei, aixi q no trobo molt practic q quan lo de Sants estigui resolt se li segueixi donant un us ferroviari, a menys q arrivi la linea q passa per Arc de Triomf, q la de la Barceloneta estigui conectada amb la estacio, i q per Franca hi passessin molts trens. Sino, no li trobo la logica a mantenir-la en servei. I si se li dones un altre us potser l espai lluiria mes q ara,perque encara q coincideixo plenament q es una joia d edifici, ara per ara fa una mica de pena, com d espai q no se sap ben be q fer-ne.
Fa un temps es va parlar de q se la quedes la Pompeu, i q s'hi fes un projecte espectacular, pero es va quedar en aixo. Tambe se li podria donar varies funcions; podria ser un shopping mall, tambe la Pompeu podria ampliar les seves installacions, etc.
I ja vaig llegir l altre dia el q es va dir d q ADIF no vol cedir-la, pero aixo no esta ni molt menys totalment a les mans d ADIF. Depen sobre tot de la voluntat de l Ajuntament i La Generalitat. Depen de fins on vulguin apretar.
Aurelio October 28th, 2005, 10:15 PM Doncs que fotin un nou enllaç...!!
Sky November 1st, 2005, 10:19 AM L'històric mercat del Poblenou de Barcelona enllesteix la reforma i presenta dissabte les noves instal·lacions
El mercat de La Unió del Poblenou, ara simplement mercat del Poblenou, presenta una imatge imponent tot i la veterania de l'edifici, construït el 1889, quan encara existia el municipi de Sant Martí. L'edifici s'ha sotmès durant aquest any a una reforma estructural i de serveis. Les obres han acabat ara i dissabte l'Ajuntament de Barcelona farà la inauguració oficial de les noves instal·lacions.
La reforma del mercat s'ha realitzat en dues fases per tal de no haver de tancar el mercat durant tot aquest temps, amb un mercat provisional en la meitat de la superfície que quedava lliure d'obres.
Amb la reforma de l'edifici s'han volgut introduir importants canvis en l'oferta comercial del mercat. S'ha reduït el nombre d'establiments per tal que els existents tinguin molt més espai. També s'hi incorpora un supermercat i establiments d'autoservei que volen ser una locomotora que ajudi a atreure un nou públic i provoqui un benefici mutu amb l'oferta tradicional. S'han eliminat els racons i punts morts sense oferta i s'ha millorat espectacularment la il·luminació del conjunt. La reforma també inclou realitzar noves tasques de promoció comercial, com servei a domicili, campanyes de dinamització, pàgina web i altres.
Arquitectònicament, la reforma ha suposat rehabilitar les façanes, enderrocar els elements interiors que no deixaven aprofitar bé l'espai i donar més amplitud a venedors i clients, aixecar una nova planta altell, pavimentar les zones de circulació del mercat, nous ascensors i muntacàrregues, renovació dels accessos i la construcció, noves de trinca, de totes les parades.
--
El Punt.
MALOBA November 2nd, 2005, 08:45 AM Ahir vaig anar a donar un volt per la Barceloneta/Vila Olímpica i al tornar vaig veure uns cartells de Vallehermoso allà a on estava el pàrking de la Barceloneta, darrere de l'estació de França, inclús ja hi havien excavadores treballant. Algú sap de què es tracta??? A més a la part de la Barceloneta (on estàn el Bazars) que dóna al mar n'hi ha un cartell de rehabilitació per fer pisos d'alt estànding. És un nou impuls per a una zona privilegiada???
|
|