Kruimel
January 20th, 2008, 11:19 AM
Woon je hier voor je studie, je werk of iets anders.. En natuurlijk ook waarom ga je hier wonen als dat van toepassing is!
Natuurlijk kan je hier ook geboren zijn:D
Natuurlijk kan je hier ook geboren zijn:D
|
View Full Version : Waarom woon je in Rotterdam? Kruimel January 20th, 2008, 11:19 AM Woon je hier voor je studie, je werk of iets anders.. En natuurlijk ook waarom ga je hier wonen als dat van toepassing is! Natuurlijk kan je hier ook geboren zijn:D Patrick Highrise January 20th, 2008, 12:25 PM ^^ Waarom jij?? ;) Bij mij heeft het met een aantal factoren te maken gehad. - Belangrijkste op zich was dichterbij het werk (kantoor); maar goed dat gaat ook weer niet altijd op als je ook wel eens gedetacheerd wordt. - 2e punt was dat ik wat groter wilde gaan wonen in een nieuw appartement, maar dat de nieuwbouw appartementen op dat moment in Roosendaal begonnen bij prijzen van 230000+ von, tja dat kan ik in mijn eentje never nooit ophoesten, dus dan wat verder kijken. - Rotterdam heeft wel van die goedkopere nieuwbouwprojecten. Ben er dus tegen een aan gelopen, ingeloot, financiering voor elkaar kunnen krijgen dus in het voorjaar is het 010 ipv 0165 ;) - Wat ook hielp is dat ik al behoorlijk wat mensen in het rotterdamse ken (vrienden, collega's, mede forumleden) - en Rotterdam heeft me altijd al getrokken om daar te gaan wonen. SkyBridge January 20th, 2008, 01:31 PM Toen ik hier vier jaar geleden kwam wonen, was ik pas drie of vier keer in Rotterdam geweest. Woonde daarvoor in Noordwijk en studeerde in Utrecht dus was meer Amsterdam/Leiden/Utrecht-gericht. Na een avond stappen in Rotterdam een relatie gekregen, en uiteindelijk hier gaan samenwonen. Inmiddels is de relatie al ruim een jaar over en studeer ik in Breda, maar ben verliefd geworden op de stad, heb ontzettend veel vrienden en andere bindingen hier gekregen en wil hier dus ook niet meer weg. Het liefst een appartementje in het centrum, dan ben ik tevreden! Eric Offereins January 20th, 2008, 03:57 PM Mijn directe aanleiding was dat ik ging werken in de Botlek. Dan kan je natuurlijk ook in 1 van de kleine dorpen er omheen kunnen gaan wonen, maar daar heb ik geen trek in. tel daar mijn liefde voor hoogbouw bij op en de keus ligt voor de hand:) Knurft January 20th, 2008, 04:05 PM maarrrrr ik woon helemaal niet in Rotterdam:dunno: eduard January 20th, 2008, 05:21 PM geboren in rotterdam, woon in schiedam, 100 meter van rotterdam, ben trots op de stad en hoe hij word. maar heb er niet mijn hele leven gewoond. TC03 January 20th, 2008, 05:46 PM Ik woon eigenlijk niet in Rotterdam, maar in Capelle aan den IJssel. Heb daar mijn hele leven al gewoond. Maargoed, Capelle is net zo Rotterdams als Prins Alexander. SkyBridge January 20th, 2008, 06:31 PM ^ Nu val je door de mand :D TC03 January 20th, 2008, 06:51 PM :( Kruimel January 20th, 2008, 09:27 PM Ik ben hier in Rotterdam gaan wonen, omdat ik graag naar een wereldstad wilde:D En verder omdat ik hier als mens harder denk te kunnen groeien dan in Sint Michielsgestel, waar ik vandaan kom. Skyscrapercitizen January 20th, 2008, 10:26 PM Geboren in Rotterdam, maar al op mijn 4e naar Etten Leur verhuisd. Was al van jongs af aan gefascineerd door wolkenkrabbers in NYC en Chicago, bouwde ook altijd torens van lego, playmobyl, dominostenen, blokken, op treinplaat etc. Jaren later verschenen er als we naar mijn opa en oma reden in Delft ineens meer en meer torens in Rotterdam. Mijn interesse voor de stad was gewekt! De bruggen en gebouwen, de kuip en feyenoord stolen mijn hart. Ik menig tientertoer kaartjes opgemaakt in de trein naar rdam en in de metro en tram in rotterdam in die tijd, begin jaren 90. 1,5 jaar geleden eindelijk ook echt zelf hier gaan wonen, waardoor je de stad nog weer heel anders gaat beleven (updates maken is ineens 10 minuten fietsen ipv 45 minuten treinen). Bevalt zeer goed, ik ga hier niet meer weg, tenzij het voor NYC is. EPA001 January 21st, 2008, 12:21 AM Ik heb nooit in Rotterdam gewoond maar altijd in randgemeenten (Ridderkerk (geboren) en nu Barendrecht Carnisselande). Kon Rotterdam altijd zien (Kuip, Van Brienenoordbrug, Euromast, enz) en nu kan ik (vanaf de 5e etage) een behoorlijk groot deel van de almaar groeiende skyline zien. Ik heb vele jaren in Rotterdam gewerkt en ken de stad dus behoorlijk goed. Voel mij ook veel meer Rotterdammer dan iets anders. Ga ook in principe nooit meer weg uit deze regio. Zeker omdat er steeds meer mooie, leuke, interessante en spannende ontwikkelingen in deze stad en haar regio gebeuren. Zie bijvoorbeeld het prachtige actuele projectenoverzicht zoals dit ook dit jaar weer door Skybridge in het Rotterdam forum is geplaatst! Al met al voor mij meer dan genoeg redenen om hier te blijven! Just January 21st, 2008, 09:13 AM Geboren in Ouderkerk, sinds vorig jaar in Rotterdam. Altijd al gefacineerd geweest door de stad. Woon nu in één van de leukste wijken van de stad, kroegjes, restaurantjes, studenten, kunstenaars, winkeltjes, etc. Rotterdam A January 21st, 2008, 10:46 AM Geboren in Rotterdam, woon in Rotterdam, ging naar school in Rotterdam, werk in Rotterdam en houd van de stedelijkheid van Rotterdam. Heb een mooi uitzicht aan het water over de gehele skyline en heb die zien groeien. Zelfs in 1985 vond ik het een leuke stad. Rotterdamse stedelijkheid kent zijn gelijke niet in Nederland en de stad is altijd in beweging, dat zorgt ervoor dat je er graag wilt wonen. dirkholtkamp January 21st, 2008, 11:38 AM Rotterdamse oma's en opa's, Rotterdamse ouders, zelf echter in Limburg geboren. Pas toen ik 21 was ben ik naar Rotterdam verhuist. Wat mij betreft 21 jaar te laat. In de tussentijd overigens nooit een Limburgs accent aangenomen... Als klein kereltje kwam ik al al vaak in Rotterdam om familie op te zoeken. We bleven dan vaak hele weekenden bij mijn oma en opa slapen. Dit waren voor mij echt weekenden waar ik naar uitkeek. Lekker met oma, opa of ouders en later alleen of met vrienden door Rotterdam banjeren. De stedelijkheid heb ik altijd heerlijk gevonden; al heel snel stond voor mij vast dat dit de stad was waar ik zou gaan wonen. Toen ik 21 was en de stap maakte kende ik de stad beter dan mijn huisgenoten die er al hun hele leven woonde:lol: Inmiddels is de band alleen maar groter geworden. Veel mensen leren kennen, elke 2 weken naar de Kuip en inmiddels een huis gekocht in het heerlijk Rotterdamse Oude Noorden. Mij krijg je hier niet meer weg! Dezz January 21st, 2008, 05:18 PM Ik kom oorspronkelijk uit Budel (tussen Eindhoven en Weert) en ben in Rotterdam gaan wonen om twee redenen: -Rotterdam is gewoon een geweldige, energieke stad waar altijd iets te beleven is. -Ik studeer nu Urban, Port & Transport Economics en de enige universiteit waar je die master kunt volgen is de Erasmus. Overigens komt mijn vriendin uit Rotterdam. Toen ze 10/11 was is ze verhuisd naar Stramproy (een minidorp in Limburg) en ze wilde toch ook wel weer erg graag terug naar de stad. Voor mij was het dus snel duidelijk dat we hier moesten gaan wonen. :cheers: LochNESS January 21st, 2008, 11:07 PM Ik ben niet geboren in Rotterdam, en ook niet opgegroeid. Zelf ben ik geboren in Maarssen, maar al op mijn 4de naar Gorinchem verhuist. Leuk stadje maar uiteindelijk voor mijn studie in Delft naar Rotterdam verhuist. Was zo in Delft, de bus ernaar toe stopt voor de deur en de faculteit. M'n ouders komen wel uit de Rijnmond, Schiedam en Maassluis dus we waren toch behoorlijk Rotterdam georienteerd en de grote stad en luchtspoor, de moderne vreemde gebouwen dat facineerde me wel. Met mijn studie bouwkunde in Delft ben ik gestopt en architectuurgeschiedenis gaan studeren in Amsterdam. Maar verhuizen doe ik niet want de moderne geschiedenis (en ook die nu geschreven wordt) boeit me veruit het meeste. Amsterdam is wel een leuke stad maar ik zou er niet willen wonen. Ace January 21st, 2008, 11:13 PM Vanuit Ridderkerk verhuisd naar Rotterdam-IJsselmonde. Vlak bij De Kuip. Superb uitzicht op Downtown. Daarom hebbik het eigenlijk allemaal gedaan. En nu, na 2 jaar nog steeds geen spijt van. ZeTaCy January 23rd, 2008, 08:32 PM Eigenlijk is het te gek voor woorden waarom mensen nog moeten verklaren waarom ze in Rotterdam wonen of willen wonen. Wel eens naar Rdam gekeken? Volgens mij beantwoord dat meteen je vraag. :nocrook::nocrook::nocrook::nocrook::cheers::cheers: |