PDA

View Full Version : BARCELONA | Complex Estació Sagrera TGV | 24 pl | 18 pl | 12 pl | En estudi

Pages : [1] 2

Booze
September 5th, 2004, 02:47 PM
Benvingut "The hush" ;)

dirdam
September 5th, 2004, 05:50 PM
Qualsevol menys Oriol Moñigas i Ricardet Bofill

Sh4d0w
September 5th, 2004, 07:21 PM
La veritat es que he votat una mica al atzar..no els conec aquests excepte al Bofill...xD

Hush
September 5th, 2004, 07:46 PM
Benvingut "The hush" ;)

Booze, soc jbcn, he canviat el nick perq no m'agradava que coincidis am el meu mail.

BCN Boy
September 6th, 2004, 04:44 AM
Cap d'aquests! Moneo, SOM y Arthur Erickson.

jeros
September 6th, 2004, 02:18 PM
Norman Foster o Calatrava :)

itxlan7
September 6th, 2004, 03:13 PM
Norman Foster (però no altre com la Repsol de Madrid, s'il vous plait), SOM, Nouvel, Renzo Piano, Toyo Ito, Perrault, Pelli, Zaha Hadid (m'agrada aquesta dona per edificis, no per urbanisme (veure Bilbao)), Moneo, Rodgers...

dirdam
September 6th, 2004, 08:53 PM
Quants edificis ha fet Zaha Hadid? Amb tots els respectes, aquesta dona és famosa per ser dona i ser iraquiana.

Hush
September 6th, 2004, 10:40 PM
Quants edificis ha fet Zaha Hadid? Amb tots els respectes, aquesta dona és famosa per ser dona i ser iraquiana.

Doncs ha guanyat el premi Mies Van der rohe, de la UE i tambe l'ultim Pritzker........

Urban Dave
September 6th, 2004, 11:01 PM
Fer uns renders molt bonics, es lo que ha fet aquesta dona tota la vida.

Bueno, personalment jo prefereixo a Foster, Piano, Nouvel, Herzog & DeMouron, també m'agradaría veure algo de MVRDV o de Rem Koolhas, que personalment tenen una obra que m'agrada molt per lo impactant de les formes. Rogers podria estar bé, pro no sé, ja ha fet un parell de coses per aquí i tampoc m'emociona tant com per volver veure un altre projecte sue per aquí.

També m'agradaría que alguns espanyols com Lapeña y Torres (fotovoltaica del Forum) fesin alguna cosa en altura, normalment sempre han fet edificis "petits" o bé actuacións petites, pero totes elles molt interessants. O per exemple Tusquests, que ja es va quedar amb ganes de fer alguna cosa alta amb l'hotel Princess.

Pedrillo
September 6th, 2004, 11:04 PM
oyes, podem votar els guiris en aquesta pollastra? ;)

Hush
September 6th, 2004, 11:48 PM
Pot votar tothom. (to el mundo)

Pedrillo
September 7th, 2004, 12:00 AM
Calatrava, Foster, Isozaki i Piano. Això si, no mes torres de cd's, per favor, bastant és amb una.

Hush
September 7th, 2004, 01:10 AM
a que et refereixes amb torres de cd's, i com es q saps parlar catala.

MALOBA
September 7th, 2004, 09:43 AM
Calatrava, Foster, Isozaki i Piano. Això si, no mes torres de cd's, per favor, bastant és amb una.
:applause: :applause: :applause: :applause: :applause:
Felicitats pel teu català Pedrillo

Suposo que es tracte de no fer més edificis quadrats i alts, com les torres de Cd's standard que tothom té a casa.

Pedrillo
September 8th, 2004, 02:15 AM
Doncs amb el de torre de cd's em referia a la Torre Repsol de Norman Foster que s'està construint a Madrid. El seu disseny no em sembla del mes encertat, no està malament, però per a fer aquesta cosa no necesitabamos a Foster. M'agradaria que fes algun disseny en la sagrera, però a veure si aquesta vegada l'hi treballa mes.

Hush
September 8th, 2004, 02:39 AM
La Repsol es d'en Foster??? Jo crec que si al final fa alguna cosa a la Sagrera, el projecte sera molt millor que el de Madrid, estic convençut.

JarlehuBCN
July 1st, 2005, 09:21 PM
up up!

Toadstool
July 1st, 2005, 09:45 PM
Doncs he votat l'Isozaki, que és la meva debilitat. :)

UT596001
July 1st, 2005, 10:09 PM
A mi m'és igual, mentre facin alguna cosa...

Hush
July 1st, 2005, 10:18 PM
Al final el disseny no el portarà a terme cap "starchitect".
Segons tinc entès, es tractarà d’arquitectura invisible, es a dir, de qualitat però sense espectacle o pompositats, o això vaig sentir a dir fa un temps d’un grup d’arquitectes barcelonins que posaven nota a les arquitectures del 2004 i els futurs projectes.

Son ela mateixos que van arriba a dir que a la Nova Diagonal s'està fent arquitectura d'una qualitat similar a la de qualsevol capital de provinicia espanyola.

KiTos
July 1st, 2005, 10:34 PM
a mi m'agrada molt la Hadid

Urban Dave
July 1st, 2005, 10:46 PM
Ostres, mira que es vella aquesta enquesta!

Gabe
July 2nd, 2005, 01:59 PM
jo isozaki o renzo piano.......

Bitxofo
July 2nd, 2005, 05:12 PM
Per la Sagrera vull Santiago Calatrava pq les seves estacions són flipants!!
:happy:

Toadstool
July 2nd, 2005, 09:42 PM
Per cert, jo també som partidari d'una única estació central a Sagrera. Penseu que en el futur podria donar-se aquesta circumstància o amb la remodelació de Sants està garantida la "bicefàlia" per molt de temps?

:)

Bitxofo
July 3rd, 2005, 08:30 AM
Per cert, jo també som partidari d'una única estació central a Sagrera. Penseu que en el futur podria donar-se aquesta circumstància o amb la remodelació de Sants està garantida la "bicefàlia" per molt de temps?

Fa anys i panys que els plans diuen que Barcelona tindrà dues estacions "bessones": Sants i Sagrera.
Així que això va per molt llarg!!
;)

Gabe
July 3rd, 2005, 03:47 PM
Per la Sagrera vull Santiago Calatrava pq les seves estacions són flipants!!

sincerament espero que no.....passo de veure una gran mole d'acer blanc com la CAC de valencia al mig de la sagrera.....ja tenim prou amb el pont...aquella zona es mereix un edifici de debó, funcional, vanguardista i amb materials innovadors.

Toadstool
July 3rd, 2005, 04:17 PM
Home, ja m'imagin que si invirteixen centenars de milions d'euros per reformar Sants no serà per abandonar-la d'aquí a tres dies.

Però si s'aprofita per construir una estació Sagrera realment gran, amb possibilitats de crèixer, molt funcional,...en un futur de mig-llarg termini pot acabar sent la única estació central de Barcelona, cosa que per altra banda em sembla personalment que n'hauria de ser.

I coincideixo amb en Gabe que tant de bó tingui un disseny avantguardista i singular (i si pot ser de n'Isozaki :) ).

Booze
July 3rd, 2005, 04:41 PM
Jo crec que BCN pot tenir perfectament 2 estacions (de fet 3, amb la del Prat). Paris en té 4 de TGV (crec) i Madrid tb tendrà Chamartin i Atocha.

A mi el model que es va optar als 60 per concentrar-ho a Sants no m'agrada, amb el temps ha demostrat ésser un coll d'ampolla i ara està hiper-saturat.

Crec que es pot optar per fer parar a determinats trens a totes les estacions, a d'altres a una, o a dues. Tot dependrà de la demanda.

Bitxofo
July 3rd, 2005, 07:27 PM
2 grans estacions bessones: Sants per les comarques del Sud i Sagrera per les comarques del Nord.
1 estació cèntrica més petita: Passeig de Gràcia.
;)
La "xorrada" del Prat de Llobregat no sé com classificar-la. Jo ja he dit sempre que la faria a l'aeroport...
:runaway:

UT596001
July 4th, 2005, 10:13 AM
Ep! El Vallès també ha de tenir la seva estació, amb el by-pass

Així no hauria de trepitjar BCN mai més... :D

Bitxofo
July 4th, 2005, 06:21 PM
Ep! El Vallès també ha de tenir la seva estació, amb el by-pass

Així no hauria de trepitjar BCN mai més... :D

Les darreres notícies van ser que no es farà...

UT596001
July 4th, 2005, 10:07 PM
Les darreres notícies van ser que no es farà...

Gràcies a la inútilitat del ministerio i a la passivitat de la Gene amb el seu centralisme barceloní

Bitxofo
July 5th, 2005, 11:57 AM
Gràcies a la inútilitat del ministerio i a la passivitat de la Gene amb el seu centralisme barceloní

Home, el TAV no és un metro que pari a totes les estacións cada 5 km.
;)

UT596001
July 5th, 2005, 05:55 PM
Home, el TAV no és un metro que pari a totes les estacións cada 5 km.
;)

D'acord, però tenint un by-pass per evitar la mega-volta inútil per Barcelona crec que és de justícia que la 2ª comarca més poblada de Catalunya tingui la seva estació, que a més beneficiaria la pròpia Barcelona: molta gent del Vallès (Occidental i Oriental) així com altres zones pròximes no caldria que anessin a Barcelona, i així descongestionaríem les estacions Barcelonines.

jeros
July 5th, 2005, 06:03 PM
UT, tota la raó.

A més, para a llocs que mare meva... es que no ho entenc. :(

Bitxofo
July 6th, 2005, 02:07 AM
D'acord, però tenint un by-pass per evitar la mega-volta inútil per Barcelona crec que és de justícia que la 2ª comarca més poblada de Catalunya tingui la seva estació, que a més beneficiaria la pròpia Barcelona: molta gent del Vallès (Occidental i Oriental) així com altres zones pròximes no caldria que anessin a Barcelona, i així descongestionaríem les estacions Barcelonines.

El "by-pass" serà per a que passin serveis directes tipus París-Madrid-Sevilla sense parada a BCN...
;)

UT596001
July 6th, 2005, 10:11 PM
I jo dic: si Saragossa ha aconseguit que li fancin una estació al seu by-pass del AVE... perquè no al Vallès? A més que la xapussa que perpetraran impedirà que passin trens de passatgers...

DEMOLICIÓ DE SANTS I SAGRERA! ESTACIÓ ÚNICA AL VALLÈS! :D

Bitxofo
July 7th, 2005, 01:19 AM
I jo dic: si Saragossa ha aconseguit que li fancin una estació al seu by-pass del AVE... perquè no al Vallès? A més que la xapussa que perpetraran impedirà que passin trens de passatgers...

DEMOLICIÓ DE SANTS I SAGRERA! ESTACIÓ ÚNICA AL VALLÈS! :D

T'estàs passant amb el "pancastellarisme"...

UT596001
July 7th, 2005, 11:12 AM
T'estàs passant amb el "pancastellarisme"...

Bé, només era una forma de dir, però no em negaràs que lo que ens faran al Vallès serà una xapussa que pagarem molt cara. No només el Vallès, sinó tota Catalunya i part d'Europa.

Bitxofo
July 7th, 2005, 05:31 PM
Bé, només era una forma de dir, però no em negaràs que lo que ens faran al Vallès serà una xapussa que pagarem molt cara. No només el Vallès, sinó tota Catalunya i part d'Europa.

Ets una mica exageradet...
;)
Què facin el by-pass i més endavant, si es necessita, que facin estació al Vallès!
:wink2:

Mark7
July 8th, 2005, 12:09 PM
doncs pel que fa a l'estació, m'agradaria que fos amb formes ondulades i amb la màxima llum natural (tot i que gran part serà subterrània i per tant difícil), no un tipic edifici quadrat-rectangular, que per això ja tenim Sants
respecte els edificis, no es deia ja fa un temps que Norman Foster dissenyaria un? el més proper a l'estació?

art
July 8th, 2005, 01:23 PM
apart d´una estació maca el que desitjo i espero es que posin algun gratacels
més alt que la torre d´en Gehry.
Pero tinc els meus severs dubtes, malauradament. En Clos, quan van presentar
aquest edifici, ho va fer com si fos la reostia. I només té 145 m.

Closet, Closet, volem quelcom més alt a la Sagrera!! :jk:

Toadstool
July 8th, 2005, 01:52 PM
Home, jo crec que l'edifici de Gehry es pot qualificar sens dubte com la "reostia".

Respecte al "gran gratacels" (diguem-ne "l'objecte del desig") jo estic a favor que es faci sempre que tingui un bon disseny. Però tampoc m'amuïna si no es fa.

Mark7
July 8th, 2005, 04:41 PM
tornant a Norman Foster, a la pagina www.designboom.com/portrait/foster/bio.html
fica com dinss la bibliografia: 1991 sagrera masterplan
what does it mean? en aquest plan es describia un gran gratacels...? jo havia sentit a dir alguna cosa aixi fa temps, un pepino de mes de 200 metres...

art
July 8th, 2005, 04:56 PM
home Mark, el master plan de Foster va quedar descartat fa molts anys i es
va quedar en només "plan".
Lo del pepino de 200 m és història :old:

Mark7
July 8th, 2005, 05:11 PM
SNIF
:ohno:

Abbil
September 4th, 2005, 03:04 PM
-Fil oficial català de la torre de Frank Gehry a la nova estació de la Sagrera -

Sky
September 4th, 2005, 03:05 PM
Hi ha un fil obert amb notícies de fa molt de temps. A veure si el trobo i el fusiono aquí. :)

Abbil
September 4th, 2005, 03:08 PM
^^ Si, si.
No se perque els fils d'aquest edifici s'han perdut, ¬¬
si es una birgueria d'edifici! :D

Sky
September 4th, 2005, 03:09 PM
^^ Doncs el van esborrar. :cry:

Copio un post del Met amb imatges:

Quina passada!
:eek2::eek2::eek2:

Veo que la maqueta y el resultado final son bastante semejantes... y no habrá lugar a un Efecto Agbar... en el sentido que el resultado final y el render, no han sido parecidos...:(

Recupeo las fotos de las maquetas del edificio que se expusieron durante el Fòrum. :)
Las puse pero photoways ya no xuta... Voilà!

http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=280665&idAlbum=38621&tamanio=5

http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=280666&idAlbum=38621&tamanio=5

http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=280667&idAlbum=38621&tamanio=5

http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=280668&idAlbum=38621&tamanio=5

http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=280669&idAlbum=38621&tamanio=5

http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=280670&idAlbum=38621&tamanio=5

Y su ubicación dentro del proyecto de reforma de la zona de la Sagrera.
http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=280674&idAlbum=38621&tamanio=5

http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idAlbum=38621&idFoto=280676&tamanio=5

http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idAlbum=38621&idFoto=280675&tamanio=5

http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=280671&idAlbum=38621&tamanio=5

http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=280673&idAlbum=38621&tamanio=5

a10! :runaway:

Abbil
September 4th, 2005, 03:17 PM
OOOoooo...es fantastic! :happy:
Jo també hi fico algunes:

http://img293.imageshack.us/img293/2162/barcelonadibuixtorredeltriangl.jpg (http://imageshack.us)

http://img293.imageshack.us/img293/3682/barcelonadibuixtorredeltriangl1.jpg (http://imageshack.us)

Bitxofo
September 4th, 2005, 06:00 PM
És preciosa...
:drool: :drool:
A veure si l'allarguen fins a 170 m. en comptes de 142 m.

Abbil
September 4th, 2005, 06:06 PM
I la pregunta del segle: Com van les obres?
Aquestos barcelonautes sempre tan lents! >(
Amb la torre Agbar portaveu 2 anys de retràs!! ¬¬

UT596001
September 4th, 2005, 09:30 PM
Encara no hi ha res, Abbil. Tot continua com sempre i els trens per allà passen com sempre.

Creieu que es farà alguna cosa de tot això? Jo crec que no, els diners sel's embotxacaran els de sempre.

Confide
September 4th, 2005, 09:32 PM
jooooooooooooooooooooooo pensava que aquest thread era d' alguna torre de les que hi ha projectades... que no en sabem res....

JarlehuBCN
September 4th, 2005, 11:50 PM
Aquesta torre està projectada i es farà al triangle ferroviari. Obviament les obres no poden començar fins que no s'acabin els actuals moviments deguts a la L4+L9 del metro que estem patint aqui a la zona i fins que no s'avancin les obres del AVE i el reordenament de les vies de Sagrera... aleshores quan tot aixo passi començaran les obres de la torre.

Salutacions!!

Jordi Berlín
September 5th, 2005, 12:11 AM
Creieu que es farà alguna cosa de tot això? Jo crec que no, els diners sel's embotxacaran els de sempre.

Carai, visca l'optimisme!!! :|

Què et fa pensar que no es farà res de tot això? I qui són "els de sempre"?

xavier garcia
September 5th, 2005, 12:30 AM
qui es el autor de la obra?

Confide
September 5th, 2005, 12:32 AM
Mr em copio a mi mateix altre vegada, en Frank Gehry

UT596001
September 5th, 2005, 11:45 AM
Carai, visca l'optimisme!!! :|

Què et fa pensar que no es farà res de tot això? I qui són "els de sempre"?

Em fa pensar que no es farà res perquè és un projecte de molta envergadura i no veig als polítics massa engrescats... per tant, i vist que molts projectes s'els passen per el forro, em temo que aquest en serà un més.

I qui són els de sempre? Doncs els polítics, els constructors... tota la gent que mou diners en aquest tema. Ai, "Don Dinero"...

Jordi Berlín
September 5th, 2005, 11:58 AM
Em fa pensar que no es farà res perquè és un projecte de molta envergadura i no veig als polítics massa engrescats... per tant, i vist que molts projectes s'els passen per el forro, em temo que aquest en serà un més.

I qui són els de sempre? Doncs els polítics, els constructors... tota la gent que mou diners en aquest tema. Ai, "Don Dinero"...

Sí, és un projecte molt ambiciós i important, però també ho eren la Vila Olímpica, l'espai del Fòrum o la plaça Europa i s'han fet o bé s'estan fent... Jo crec que això de la Sagrera tirarà endavant, el que potser ho farà més a poc a poc del que voldríem. És que no m'agrada el derrotisme sistemàtic: no duu enlloc, i crec que els catalans som uns experts en això, malauradament.

I, home, dir que els polítics s'embutxaquen els diners d'operacions immobiliàries és una acusació greu... Tu veus el Clos enduent-se diners públics per fer-se una casa a l'Empordà? Si això fos així, ja s'hauria denunciat fa temps, no?

Aurelio
September 5th, 2005, 05:52 PM
Temps al temps...

JarlehuBCN
September 5th, 2005, 06:18 PM
Be, en cas de que Clos tingués una casa a l'Empordà tampoc sortiria publicament ja que tots tenen alguna cosa a amagar... de tota forma qui no s'aprofita d'alguna cosa d'allà on treballa? Es clar, no es el mateix aprofitar-se de no haber de patir llista d'espera en el cas de que el teu treball sigui la sanitat que quedar-se diners en el cas de que el teu treball fos gestionar diners publics, es a dir, ser politic.
Deixant de banda, però, que tothom s'¡aprofita d'alguna cosa en el seu lloc de feina, no cal ser negatius de forma sistemàtica.
Si les obres no han començat es basicament perque hi han mes coses a fer com ja he comentat mes adalt. No es pot començar una casa pel terrat! I el plà Sant Andreu - Sagrera es farà, mes que res perque ja està a mig fer (La Maquinista i barri de La Maquinista, zona de Nova Sagrera... obres L4-L9 son coses fetes o que estan fent-se).

Aurelio
September 5th, 2005, 09:45 PM
Proposo que la torre del triangle ferroviari sigui la nova seu de Gas Natural-Endesa...
Us imagineu quin triangle econòmic grataceril...? Torre Marenostrum, Torre Agbar, Torre Gas Natural-Endesa...

:D

Jordi Berlín
September 5th, 2005, 10:45 PM
No, home, per a la seu de Gas Natural-Endesa hauran de fer un edifici nou... un gratacel de 230 metres al solar on havia d'anar l'hotel del Massip, al Fòrum, per exemple! :colgate:

Bitxofo
September 6th, 2005, 12:28 AM
No, home, per a la seu de Gas Natural-Endesa hauran de fer un edifici nou... un gratacel de 230 metres al solar on havia d'anar l'hotel del Massip, al Fòrum, per exemple! :colgate:
Això no ho veuran els nostres ulls...
:(

UT596001
September 6th, 2005, 12:34 AM
Doncs ja que serveixen a tot Catalunya... què tal el rascacels fora de Barcelona?

A Castellar del Vallès, per exemple... :D

Confide
September 6th, 2005, 01:17 AM
gratacels en tot cas.

Que va, ja en teniu els petitons de Sabadell a prop, no sigueu envejosos :D

Bitxofo
September 6th, 2005, 01:20 AM
Doncs ja que serveixen a tot Catalunya... què tal el rascacels fora de Barcelona?

A Castellar del Vallès, per exemple... :D
NO!!
Per vosaltres només cases unifamiliars.
:rofl:

Hush
September 6th, 2005, 01:24 AM
Una pregunta UT596001, hi ha vida fora de Castellar del Vallès per a tu?
Ets monotema, obre't una mica, el món és molt gran...

Aurelio
September 6th, 2005, 06:04 AM
NO!!
Per vosaltres només cases unifamiliars.

I Vallessanes...!

Urban Dave
September 6th, 2005, 06:01 PM
És preciosa...
:drool: :drool:
A veure si l'allarguen fins a 170 m. en comptes de 142 m.
148 metres

Abbil
September 6th, 2005, 06:02 PM
^^ Ojo que l'Urban està enteradisim. :D

Sky
September 6th, 2005, 06:03 PM
Rebenvingut (de nou), Dave! :D

Bitxofo
September 7th, 2005, 01:37 AM
148 metres
Gràcies i rebenvingut, PROFE!!

Abbil
October 16th, 2005, 03:15 PM
Res de 9?? :sleepy:
Ara ja no tenim cap gratacels per seguirne'n la construcció??? :sleepy: :(

Sky
October 16th, 2005, 03:16 PM
^^ Aviat tindrem els que es faran a Pardinyes, al costat de la Llotja de Lleida. :rofl:

Abbil
October 16th, 2005, 03:19 PM
:rofl: :rofl:
SKYSCRAPERS IN LLEIDA!!!!!!!! :banana: :banana:

Bitxofo
October 16th, 2005, 03:22 PM
De fet no hi ha cap gratacels previst a tota Catalunya pq per ser gratacels ha de fer un minim de 150 metres...

Abbil
October 16th, 2005, 04:30 PM
^^ Bueno, doncs: Hi ha algún "nou edifici singular i mes alt que la mitjana d'edificis de la ciutat" del cual en podem seguir la construcció"?? :sleepy: :D :rofl:

Confide
October 16th, 2005, 06:18 PM
No :(

Abbil
October 16th, 2005, 06:21 PM
:/

Confide
October 16th, 2005, 06:24 PM
ressignació catòlica és el que ens queda... és que ni tan sols hi ha projectes interessants no relacionats amb l'alçada... si... el parc lleig de recerca biomèdica i les arenes... ja podiem estar com a Madrid amb allò dels coliseos que ben wapu és... aquí es fa ben poca cosa ultimament... sembla que després del fòrum haguem d'esperar 12 anys a que s'inventin algo per construir alguna cosa...

art
October 16th, 2005, 07:48 PM
Em sembla que aquesta dècada no veurem rès que passi de l´alçada de les
torres Olímpiques.
tant de bó m´equivoqui! :yes:

Confide
October 16th, 2005, 07:56 PM
mmmmm llavors l'AVE no passarà per la Sagrera aquesta decada?

jxr
October 19th, 2005, 12:12 AM
mmmmm llavors l'AVE no passarà per la Sagrera aquesta decada?

Bufff, molt cap al final i a uns 200Km/h si té vent a favor.... :bash: :bash:

Bitxofo
October 19th, 2005, 07:01 AM
Em sembla que aquesta dècada no veurem rès que passi de l´alçada de les
torres Olímpiques.
tant de bó m´equivoqui! :yes:
La Sagrada Familia en 2020, amb 176m.

Confide
October 19th, 2005, 11:17 AM
La Sagrada Familia en 2020, amb 176m.

Ha dit aquesta dècada, no d'aquí dues ;)

I la Sagrada Família no compta, no és un gratacel.

Bitxofo
October 19th, 2005, 04:52 PM
Ha dit aquesta dècada, no d'aquí dues ;)

I la Sagrada Família no compta, no és un gratacel.
Era en mode "ironia" ON!!
;)

Confide
October 19th, 2005, 10:55 PM
argh és que jo a la SF al final li agafaré mania, si no fos per ella SEGUR que tindriem gratacels de 200 metres fa temps.

Abbil
October 19th, 2005, 11:41 PM
^^ Que dius, Confi!!!! :eek:
Si la SF es la joia de BCN!!! :happy:
Es una obra d'art, llàstima que sigo un edifici religiós. xp

Urban Dave
October 19th, 2005, 11:44 PM
:puke: Sagrada Família

:crazy:

Abbil
October 19th, 2005, 11:46 PM
^^ No t'agrada, Dave??? :D

Urban Dave
October 19th, 2005, 11:54 PM
:puke: x 1.000

Confide
October 20th, 2005, 11:26 AM
Home a mi no em desagrada, sinó fos per la Sagrada Família... BCN no seria BCN.. això és obvi..

itxlan7
October 20th, 2005, 12:42 PM
La Sagrada Familia es una obra d'art, una escultura gegantina, un edifici ple d'innovacions arquitectoniques al seu moment com les estructures helicoidals, les columnes tortes i la gran altura del conjunt, un colós ple de simbolisme religiòs i sentiment catalanista, un icon de la nostra cultura admirat arreu del mon com maxim exponent del modernisme, una joia! y punto en boca!! ;)

Confide
October 20th, 2005, 01:01 PM
Si jo no estic pas dient que no, si és una obra d'art, una meravella, un edifici únic... però això no treu que des de l'ajuntament i el veïnat hi hagi adversió o rebuig a edificis que siguin més alts que la SG perquè li treurien protagonisme...

Aurelio
October 20th, 2005, 01:10 PM
T'equivoques Confide. La "culpa" és de la muntanya de Montjuïc, ja que Gaudí va voler que la SF no fos més alta que Montjuïc, o sigui 176m...
Per cert que el turó del Carmel és més alt, 268m, si s'haguès fixat en el Carmel, segur que ara tindríem edificis més alts, je, je...

Confide
October 20th, 2005, 01:16 PM
Joder, ja es podia haver fixat en Collserola i no en Montjuïc... o en el Carmel..

Aurelio
October 20th, 2005, 01:19 PM
Doncs sí, la veritat...

Aurelio
October 20th, 2005, 01:19 PM
Curiosament, en Gaudí vivia al Turó del Carmel, a la seva casa dintre del Parc Güell. Poca gent cau en el fet que el Parc Güell està al Turó del Carmel...

Aurelio
October 20th, 2005, 01:20 PM
I encara menys, que el propi barri del Carmel s'estèn per tres turons: Carmel, Coll i Rovira... Quan pugeu per Dante des d'Horta, no pugeu pel turó del Carmel, sinó pel del Coll...

Urban Dave
October 20th, 2005, 04:08 PM
Home a mi no em desagrada, sinó fos per la Sagrada Família... BCN no seria BCN.. això és obvi..
M'agradaria saber que diría Cerdà d'aquesta afirmació teva...

Bitxofo
October 20th, 2005, 04:58 PM
I encara menys, que el propi barri del Carmel s'estèn per tres turons: Carmel, Coll i Rovira... Quan pugeu per Dante des d'Horta, no pugeu pel turó del Carmel, sinó pel del Coll...
Montjuic, Carmel, Coll, Rovira, Tibidabo...
Em falten dues per completar les 7 colines que te' BCN.
AJUT!

art
October 20th, 2005, 06:47 PM
La Sagrada Familia es una obra d'art... ;)

Ah si ?, i jo sense saber-ho! Doncs ara la poso a subasta i a forrarme!!!
Preu de sortida 100 mil.lions d´euros :crazy2:

Abbil
October 20th, 2005, 09:31 PM
^^ Es de la teva propietat? En un país capitalista com España no es legal vendre ni subastar res que no sigo de la teva propietat!!! ;)

Aurelio
October 20th, 2005, 10:19 PM
AJUT!
Barcelona té més de 7 "colines", millor dites turons o pujols..., de dreta a esquerra:

Turó de la Peira-Turó de la Rovira-Turó del Carmel-Turó del Coll-Turó del Putxet i Turó de Monterols (aquests sis turons i un de setè que estaria ja totalment urbanitzat cap al C/ Freixa, formen la serra de la Rovira.
Després tenim Montjuïc i el mont Taber o Tabor segons les fonts (on està l'ajuntament i la Gencat). Li sumen el Tibidabo, el més alt de tots... i també podem sumar algun altre de la serra de Collserola (Turó de Valldaura, Turó de Vilana -on està la torre de Foster-, el Forat del Vent, etc, etc...)
Per tant, surten més de 7 turons, o sigui que som més importants que Roma, en matèria de turons...

Confide
October 20th, 2005, 10:39 PM
AJUT!

Què és això de colines?jajajaja :O molt malament!!!!!!! S'anomenen turons... :S

Sky
October 20th, 2005, 10:41 PM
Al DCVB de l'IEC s'accepta... :D

http://dcvb.iecat.net/

itxlan7
October 21st, 2005, 04:06 AM
T'equivoques Confide. La "culpa" és de la muntanya de Montjuïc, ja que Gaudí va voler que la SF no fos més alta que Montjuïc, o sigui 176m...

jja, home està clar que si va fer la SF de 170 metres no va ser per aquesta afirmació...crec que hi han suficients raons tècniques per imposibilitar la opció de fer-la encara més alta (almeyns al seu temps).

Respecte al mont Tàber, fou batejat pels romans amb aquest nom, tè una altura exacta de 16 metres sobre el nivell del mar y el seu punt més alt es situa a l'absis de la catedral (si us adoneu és fàcil observar con hi ha una lleugera pendent descendent desde la catedral fins gran via...)

Bitxofo
October 21st, 2005, 04:14 PM
jja, home està clar que si va fer la SF de 170 metres no va ser per aquesta afirmació...crec que hi han suficients raons tècniques per imposibilitar la opció de fer-la encara més alta (almeyns al seu temps).

Respecte al mont Tàber, fou batejat pels romans amb aquest nom, tè una altura exacta de 16 metres sobre el nivell del mar y el seu punt més alt es situa a l'absis de la catedral (si us adoneu és fàcil observar con hi ha una lleugera pendent descendent desde la catedral fins gran via...)
Al carrer Paradis hi ha una placa que assenyala l'alc,ada maxima del mont Taber i posa 16,9 m. Al costat del Temple Roma' de BCN.
;)
@Aureli:
A molts llibres he llegit que BCN te' 7 turons... I "colina" esta' acceptat en catala'! Aixi m'ho deia la meva profa de llati, que estava molt bona (em vaig enamorar d'ella amb 16 anys), per cert. :eek:

Aurelio
October 21st, 2005, 09:03 PM
Doncs als llibres que diu que Barcelona té 7 colines s'equivoquen rotundament, no per dir colines que sembla que és correcte, sinó per només comptar 7... Ja t'he posat a dalt tots els turons o totes les colines de Barcelona. A sobre, en visc a una i sé del que parlo...

Bitxofo
October 22nd, 2005, 04:49 PM
Doncs als llibres que diu que Barcelona té 7 colines s'equivoquen rotundament, no per dir colines que sembla que és correcte, sinó per només comptar 7... Ja t'he posat a dalt tots els turons o totes les colines de Barcelona. A sobre, en visc a una i sé del que parlo...
Sera' que a la BCN antiga no comptaven algunes pq eren altres "minicipis"...

Aurelio
October 22nd, 2005, 05:31 PM
Si fossin altres municipis aleshores no sortirien 7, només sortiria Montjuïc i el Mont Tabor...
En fan dos només...
Més aviat que els que han escrit aquests llibres no tenien ni P*** idea del que escrivien...

Bitxofo
October 23rd, 2005, 05:46 PM
Pues va a ser eso...
Por cierto:
?De La Novia, de Gehry, se sabe algo nuevo?
:?

art
October 24th, 2005, 05:15 PM
Por cierto:
?De La Novia, de Gehry, se sabe algo nuevo?

Pues que le ponía los cuernos y se ha ido con otro más joven.. :wink2:

UT596001
October 24th, 2005, 05:35 PM
^^ Vol instal·lar-se al costat de la catedral del Vallès :D

Bitxofo
October 24th, 2005, 06:20 PM
Pues que le ponía los cuernos y se ha ido con otro más joven.. :wink2:
Em temia una resposta aixi per formular la pregunta tan malament...

Abbil
October 24th, 2005, 06:38 PM
Venga venga!! Pròxim "òdrom", de arquitectsalsa rosa!! :nocrook: xDDDDDDD

art
October 25th, 2005, 11:23 AM
Em temia una resposta aixi per formular la pregunta tan malament...

Ho vas posar "a huevo"

Bitxofo
October 25th, 2005, 04:01 PM
Ho vas posar "a huevo"
'Es que ja et conec, maco!! :D M'agrada el teu humor...
:hug:

Booze
October 25th, 2005, 09:35 PM
no era Roma la ciutat de les 7 "colines"?

Pedrillo
October 25th, 2005, 10:42 PM
Nois, sabeu si hi ha alguna web on pugui trobar mes fotos o informació sobre aquesta torre? Joer, el puto Gehry és que no té web, o almenys jo no l'he trobat.

Urban Dave
October 25th, 2005, 11:09 PM
Aixó era lo que jo pensava, però no he dit res... :D

@Pedir:
Puedes buscar algo en la página del ayuntamiento de Barcelona a ver si encuentras algo, pero con lo "reciente" que es, dudo que haya nada.
No sé si tienes fotos de la maqueta, tendría que buscarlas que las hice hace año y medio casi, y la última vez que vi la exposición no me acordé de retratar a la maqueta, me fijé en la sección para que se viesen los 148 metros de altura :D
http://img165.imageshack.us/img165/3696/cornuda0jh.jpg

Pedrillo
October 25th, 2005, 11:14 PM
Aixó era lo que jo pensava, però no he dit res... :D

@Pedir:
Puedes buscar algo en la página del ayuntamiento de Barcelona a ver si encuentras algo, pero con lo "reciente" que es, dudo que haya nada.
No sé si tienes fotos de la maqueta, tendría que buscarlas que las hice hace año y medio casi, y la última vez que vi la exposición no me acordé de retratar a la maqueta, me fijé en la sección para que se viesen los 148 metros de altura :D
http://img165.imageshack.us/img165/3696/cornuda0jh.jpg

Esa sección no la había visto, gracias por ponerla. La verdad es que he buscado por google y no sale nada, lo que se dice nada, solamente el foro, y alguna noticia sin fotos. :(

Urban Dave
October 26th, 2005, 12:12 AM
Pues que triste no se sepa más de ese proyecto :( A ver si empiezan ya a mover ficha en la zona y se concretan éste y algunos otros más.

JarlehuBCN
October 26th, 2005, 12:35 AM
Pues que triste no se sepa más de ese proyecto :( A ver si empiezan ya a mover ficha en la zona y se concretan éste y algunos otros más.

Hoy durante toda la mañana y mediodia por toda la zona de Sagrera habia una autentica legión de gente con corbatas y carpetas, planos y gente de esos que van midiendo el suelo (se pone uno en una punta y otro en otra con una maquina... es que no se como se dice).
Asi que nada, algo se mueve :D

Danzig
October 26th, 2005, 10:51 AM
Hoy durante toda la mañana y mediodia por toda la zona de Sagrera habia una autentica legión de gente con corbatas y carpetas, planos y gente de esos que van midiendo el suelo (se pone uno en una punta y otro en otra con una maquina... es que no se como se dice).
Asi que nada, algo se mueve :D

son los "midesuelos" :D

Bitxofo
October 26th, 2005, 03:28 PM
Si, va ser la 1a, les altres es copien: BCN, Madrid (diuen que cada estel blanc de la seva bandera representa un turo'...), etc.
;)

MALOBA
November 4th, 2005, 10:02 AM
Avui al periòdic gratuït Qué! Diu que l'Ajuntament va donar llum verda ahir al pla de millora urbana a la Sagrera allà on va un edifici d'oficines i l'edifici de Frank Gehry, a més va donar llum verda al parking de l'edifici Ona, ????? de tres plantes subterrànies. Un parking sense edifici????

Danzig
November 4th, 2005, 11:28 AM
Avui al periòdic gratuït Qué! Diu que l'Ajuntament va donar llum verda ahir al pla de millora urbana a la Sagrera allà on va un edifici d'oficines i l'edifici de Frank Gehry, a més va donar llum verda al parking de l'edifici Ona, ????? de tres plantes subterrànies. Un parking sense edifici????

S'aproven i s'inicien les obres del pàrking mentre fan (i retallen) el projecte definitiu de l'edifici, com van fer a la ciutat judicial ;)

Urban Dave
November 4th, 2005, 11:32 AM
També pot ser que siguin dos projectes diferents encara que sigui el mateix edifici. M'explico: El pàrking serà d'ús públic i dins d'un pla de movilitat, segurament amb l'aprovació d'aquest s'han aprovat d'altres (algú va penjar un PDF que parlava del tema), mentre que el propi "Edifici Ona" haurà de ser aprovat per altres vies administratives.

MALOBA
November 4th, 2005, 12:48 PM
També pot ser que siguin dos projectes diferents encara que sigui el mateix edifici. M'explico: El pàrking serà d'ús públic i dins d'un pla de movilitat, segurament amb l'aprovació d'aquest s'han aprovat d'altres (algú va penjar un PDF que parlava del tema), mentre que el propi "Edifici Ona" haurà de ser aprovat per altres vies administratives.

Sí suposo que serà aquest el tema, però, tot i que jo no tinc ni idea d'estructures i similars, no creieu que s'hauria de sapiguer com serà l'edifici que ha d'haber-hi a sobre???? més que res per les estructures a calcular, sobretot pel pes que haurà de suportar, o es que l'edifici i el pàrking estaràn 'separats'???

Urban Dave
November 4th, 2005, 01:03 PM
No sé com será el pàrking, pero l'edifici es molt primet, potser a un costat del solar va el pàrking i a l'altre va l'edifici (i al seu soterrani el seu propi pàrking)
O potser ja se sap com és l'edifici (projecte executiu), però la seva realització encara està pendent d'algunes històries (finançament) i quan es fagi el pàrking ja es faran els fonaments i estructura per després continar amb l'edifici...
Soposo que hi ha alguna cosa que se'ns escapa...

fold
November 4th, 2005, 08:16 PM
Sí suposo que serà aquest el tema, però, tot i que jo no tinc ni idea d'estructures i similars, no creieu que s'hauria de sapiguer com serà l'edifici que ha d'haber-hi a sobre???? més que res per les estructures a calcular, sobretot pel pes que haurà de suportar, o es que l'edifici i el pàrking estaràn 'separats'???

bàsicament la transmissió de dades ha passat per massa filtres... jo no faria massa cas d'un diari per fullejar al metro en 5 minuts com el Qué!

evidentment, la constructora que faci l'estructura del pàrquing té tots els números no ja per fer la resta de l'edifici, sinó per tenir l'executiu complet de tot l'edifici preparat damunt la taula bastant abans d'atrevir-se a edificar res...
de totes maneres hi ha casos singulars (com el Kursaal de Moneo a Donosti) que està edificat damunt l'estructura de fonaments d'una antiga construcció abandonada >> molt atrevit tanmateix..

Urban Dave
November 4th, 2005, 08:28 PM
Reprodueixo la notícia:

Llum Verda al triangle ferroviari de l'estació de la Sagrera.

L'ajuntament de Barcleona va donar ahir llum verda al pla de millora urbana al sector del triangle ferroviari que s'ubicarà al costat de la futura estació de la Sagrera, amb motiu de l'arribada de l'AVE. El projecte inclou un edifici d'oficines i un equipament p´-ublic dissenyat per l'arquitecte nordamericà Frank O. Gehry, ai´xi com les cotxeres de Transports metropolitans de Barcelona (TMB). El solar ocupa 77.281 m². D'algtra banda, va aprovar el projecte d'urbanització de les casernes de st. antondreu. A més també va donar llum verda al projecte d'aparcament subterrani a l'edifici Ona de la plaça de les glòries, amb un pressupost de 6.69 millions d'euros. L'equipament tindrà 336 places repartides en tres plantes.

art
November 4th, 2005, 09:40 PM
També havia llegit la notícia mentre dinava al bareto.

I també se m´havia plantejat el dilema del pàrking si després construiexen
a sobre. Tot aixó l´heu aclarit una mica :)

Urban Dave
November 4th, 2005, 09:49 PM
Jo crec que lo millor es que la torre del triangle está totlament aprovada :D

Aurelio
November 4th, 2005, 10:28 PM
I han trobat ja el finançament per a fer la torre...?

JarlehuBCN
November 4th, 2005, 10:52 PM
Si, la pagaba el consorci de la ZOna Franca :p

Urban Dave
November 4th, 2005, 11:24 PM
El CZF no sé de donde saca tanta pasta :D Pero se lo monta bastante bien!

JarlehuBCN
November 4th, 2005, 11:47 PM
Potser he ficat la pota amb lo del CZF, però em sona la noticia d'algun diari....

nanobcn
November 5th, 2005, 12:25 AM
La noticia de la financiació de la torre sortia al diario El País, el 9 d'abril d'aquest any, poso la noticia on parlava del Consorci de la Zona Franca com encarregat de financiar-la:

Tres promotores cortejan 'la novia' de Frank Gehry

El edificio del arquitecto en la Sagrera costará 300 millones

CATALINA SERRA - Barcelona

EL PAÍS - 09-04-2005

El arquitecto del Museo Guggenheim diseña un edificio con una larga 'cola' de placas solares
El edificio se destinará a oficinas de alquiler y posiblemente acogerá un hotel

El Ayuntamiento de Barcelona quería un gehry, como Bilbao, y lo tendrá en el triángulo ferroviario de la Sagrera. Será uno de los edificios más caros y espectaculares que se han construido en la ciudad, una torre de 145 metros de altura y 34 plantas con fachadas que, como es marca en el arquitecto canadiense, avanzan y retroceden en planos quebrados, como fuelles desiguales de un acordeón, recubiertas según los casos con cristal o con brillantes placas de aluminio. Incluso tiene ya un sobrenombre, la novia, en alusión a la "cola" de placas solares que recubrirá el edificio bajo adyacente a la gran torre, que acogerá un "museo de la movilidad" que explicará la evolución del transporte.

Aunque hacía tiempo que se hablaba de la posibilidad de que Frank Gehry (Toronto, 1929), autor del famoso Museo Guggenheim de Bilbao, construyera en Barcelona, la confirmación se tuvo con la inauguración de la exposición Barcelona in progress en el marco del Fórum en mayo del año pasado, donde incluso se presentó una maqueta del edificio. Pero la noticia se quedó ahí hasta que a finales de febrero se firmó un acuerdo entre el Ayuntamiento de Barcelona y el Consorcio de la Zona Franca (CZF) por el que esta última entidad asumía la construcción del edificio Gehry, calculada entonces en unos 250 millones de euros. "Creo que finalmente serán unos 300 millones", indica ahora Manuel Royes, presidente del comité ejecutivo del CZF. Un presupuesto muy superior al del mismo Guggenheim de Bilbao, que no alcanzó los 90 millones de euros, y al del auditorio Disney Hall de Los Ángeles, inaugurado en 2003 tras más de 10 años de retrasos con un coste de 213 millones de euros.

"Al principio me preocupaba mucho este proyecto porque es una inversión muy importante que no podemos asumir solos sin endeudarnos, pero ahora estoy muy tranquilo porque desde que se publicó la noticia, hace poco más de un mes, ya he recibido la visita de tres promotores de Barcelona interesados en participar en la construcción de la torre, lo que me hace pensar que será más fácil llevar adelante este proyecto que otros más modestos que también acordamos este día", añadió Royes. "Al parecer, hay promotores catalanes que han ganado mucho dinero estos años y el participar en un proyecto como éste es una operación de prestigio y propaganda tanto para ellos como para la ciudad, sin olvidar que se pretende que sea un edificio rentable a la larga".

Royes no desvela el nombre de estos promotores ya que aún no hay ningún acuerdo en firme, pero señala que dentro de "dos o tres meses" se encargará el proyecto ejecutivo a Gehry, aunque calcula que el edificio no comenzará a construirse hasta dentro de dos o tres años. Sobre sus usos, inicialmente se preveía que la torre se destinara a oficinas de alquiler y el edificio horizontal, situado bajo la cola de la novia, a sala de exposiciones. "Hay posibilidades de que una parte sea un hotel y en los bajos de la torre muchos lamentan que no se ubique un centro comercial, aunque esto último precisa un cambio del plan de usos", explicó Royes.

En su opinión, el coste del edificio se justifica por la complejidad de su estructura -"cada fachada es diferentes y tendrán que construirse casi a mano porque es imposible hacer moldes industriales", señala- y por el hecho de que se pretende que éste sea el "primer edificio medioambiental de Barcelona y dará ejemplo al resto". Gehry ha previsto que el doble edificio -la torre de 80.000 metros cuadrados de techo y la sala de exposición de 12.000 metros cuadrados- sea autosuficiente y sostenible, por lo que utilizará el viento, con un calculado diseño de un sistema de circulación del aire por el interior del edificio; el sol, mediante placas fotovoltaicas, y la tierra, la gran novedad, ya que los pilotes de la cimentación se equiparán con tuberías plásticas que funcionarán como intercambiadores de calor con la tierra y proporcionarán energía al inmueble.

El solar en el que se construirá el edificio es público, propiedad de la sociedad Barcelona Sagrera Alta Velocidad (BSAVE), en la que participan a partes iguales el Estado, la Generalitat y el Ayuntamiento, pero no se convocó concurso. La adjudicación a dedo se realizó, según fuentes municipales, tras un estudio jurídico en el que se justificaba que la excepcionalidad de la obra de Gehry hacía innecesario el concurso de ideas.

El País

Urban Dave
November 5th, 2005, 01:06 AM
Potser he ficat la pota amb lo del CZF, però em sona la noticia d'algun diari....
Ei! Que et donava la raó! :D

JarlehuBCN
November 5th, 2005, 01:19 AM
Gràcies :D pero es que dubtava de les meves paraules xDDDDD

Confide
November 5th, 2005, 01:19 AM
Encara falta moltíssim perquè comencin les obres de la Sagrera... fins el nou mandat no faran res de res...

Urban Dave
November 5th, 2005, 01:21 AM
Si el promotor es CZF i ja s'ha aprovat, soposo que será qüestió de que es fagi l'urbanització i demés. Soposo que la torre llavors ja no perillaria per qüestions polítiques.
Pero ja veieu que diu la notícia, fins d'aquí 2 o 3 anys res de res (i un executiu es fa en menys temps).

art
November 5th, 2005, 02:43 PM
2 ó 3 anys...pufff, molt de temps :ancient:

Bitxofo
November 5th, 2005, 06:22 PM
2 ó 3 anys...pufff, molt de temps :ancient:
Abans que l'AVE o la linia 9...
;)

Urban Dave
November 5th, 2005, 06:29 PM
Ja estàs per BCN Bitxo?

Confide
November 6th, 2005, 06:31 PM
El complexe de la Sagrera al final està aprovat???? O encara es pot modificar?

Si no es modifica, tindrem 7 edificis, la Núvia + 6

Si al final el que està proposat no es canvia, hi haurà una torre de 29 plantes o sigui que tindrà una alçada considerable no? Més de 100 metres segurs... tant de bo es faci i tingui un bon disseny!!!!!!!

Ai aquesta manca d'informació em mata!

Triangle Ferroviari 34
Sagrera VI 29
Sagrera I 19
Sagrera II 19
Sagrera III 19
Sagrera IV 19
Sagrera V 19

fold
November 6th, 2005, 06:41 PM
Ai aquesta manca d'informació em mata!

perquè?

Mark7
November 6th, 2005, 06:46 PM
doncs a mi tambe em mata! suposo que es normal tenir curiositat i fa rabia pensar que hi ha gent que sí te la informació i no la transmet

crec que l'edifici de 29 plantes es el que havia d'estar més proper a l'estacio de l'ave. fa temps vaig sentir rumors que seria de Norman Foster (si no m'equivoco) pero s'ha quedat en aixo, en rumor

Confide
November 6th, 2005, 06:48 PM
Com que per què? Doncs perquè això de no saber ni quan començaran les obres, ni si es faran finalment aquests edificis amb aquesta alçada, no saber el disseny, ni tampoc els arquitectes... és que no se sap res... i jo tinc ganes d'informació!

Com aquest projecte és molt important crec que voldran fer alguna cosa tipus Diagonal Mar amb aquestes torres i que hi hagi una mica d'alçada... espero però, que el disseny sigui més agosserat que el de Diagonal Mar, on només destaca el Princess... els altres són molt conservadors.

Confide
November 6th, 2005, 06:51 PM
crec que l'edifici de 29 plantes es el que havia d'estar més proper a l'estacio de l'ave. fa temps vaig sentir rumors que seria de Norman Foster (si no m'equivoco) pero s'ha quedat en aixo, en rumor

Tant de bo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pot queda un cluster molt maco!!!!!!!

Urban Dave
November 6th, 2005, 07:03 PM
Rumors de norman foster??? Espereu, que vaig al lavabo!

JarlehuBCN
November 6th, 2005, 07:14 PM
A veure els rumors de Norman Foster venen donats de que el primer "masterplan" que es va fer sobre Sagrera el va fer l'estudi de Norman Foster... plantejaba fer el cobriment de la platja actual de vies amb un gran parc i un riu navegable desde Trinitat fins a Glòries, tot això flanquejat amb torres cada X metres.
Aquest projecte va ser enretirat perquè el que es vol cobrint les vies es recuperant permeabilitat entre Sant Martí i Sant Andreu i amb el riu aquesta permeabilitat es veia trencada seguint com fins ara, passant d'un costat a un altre amb ponts.

Una vegada enretirat aquest projecte mai s'ha tornat a dir que en Norman Foster faria alguna cosa, però tampoc es un secret que l'Ajuntament vol que en Foster posi el seu segell a la zona, igual que Gehry que era una vella aspiració de l'Ajuntament.
Aquests rumors també anaven acompanyats de que la estació de Sagrera seria dissenyada per Calatrava ja que, al estar situada prop del pont que ell va dissenyar a la zona, estaria millor integrat aquest dins de l'obra.
El que si sembla molt probable es que el disseny del parc en la seva totalitat vindrà de la mà de joves dissenyadors i arquitectes barcelonins ja que, segons diuen, no tenen por a saltar-se els convencionalismes i no tenen que seguir una imatge de marca com han de fer els starquitects actuals, sino que mes be, gràcies a aquest parc, es crearien la seva propia imatge identificadora.

:p

Met
November 6th, 2005, 07:50 PM
Vaig llegir la notícia al diari. :banana:
Ara que no triguin!!!!! :)

Met dixit! :bowtie:

fold
November 6th, 2005, 07:56 PM
doncs a mi tambe em mata! suposo que es normal tenir curiositat i fa rabia pensar que hi ha gent que sí te la informació i no la transmet

jo no em faria mala sang amb això de que alguns ténen informació i no la transmeten... què en faràs de tot plegat si en el món de la construcció hi ha milers de projectes que es queden als calaixos, fins i tot quan ja s'ha posat la primera pedra i un projecte tira endavant, el projecte va mutant per innumerables variables que afecten tot el procés (i més en projectes tan monstruosos -de volum- com el de la Sagrera) i el resultat final pot no acabant sent com els plànols ni les presentacions virtuals inicials..
només et crearàs ilusions que després potser no es veuran acomplertes.. et generaràs expectatives (i en sortiran rumors de retruc) que a vegades no van enlloc...

aquest és el càncer de l'arquitectura d'avui dia... tot va massa depressa, s'edifiquen porqueries que no duraran més de 30 o 50 anys, arquitectura amb data de caducitat, que segueixen modes estètiques que duren poc més de tres lustres, tot són interessos econòmics i polítics i la gent s'excita i es desilusiona -per igual- quan veuen un miratge -altrament catalanitzat com a "rénder"- que no deixa de ser una ilusió...

tot el seguit de rumors i especulacions que ha explicat el JarlehuBCN n'es un bon exemple... el galimatias de noms, projectes, estratègies, finançaments, desitjos i opinions diferents serveix com la gent dóna per fet coses que no estan edificades més que en l'imaginari d'alguns polítics amb ganes de deixar una emprempta a la ciutat (per cert, Norman Foster, era -o encara és?- amic personal de Maragall)...
i n'exculpo els starchitects perque ells fan la seva feina que és projectar amb les promeses que els sectors político-economics dirigents de les ciutats deixen anar com si res... ara bé, que fan "arquitectura de marca" (no dóna de si ni res el debat sobre que és això de "l'arquitectura de marca"!!!) i que, presumptament, els locals no ténen una linia projectual marcada -i.e. convencional- per poder fer arquitectura diferent (*coff, coff*.. un altre tema que dóna molt de si) ja és una altra història..

Confide
November 6th, 2005, 09:53 PM
A veure els rumors de Norman Foster venen donats de que el primer "masterplan" que es va fer sobre Sagrera el va fer l'estudi de Norman Foster... plantejaba fer el cobriment de la platja actual de vies amb un gran parc i un riu navegable desde Trinitat fins a Glòries, tot això flanquejat amb torres cada X metres.
Aquest projecte va ser enretirat perquè el que es vol cobrint les vies es recuperant permeabilitat entre Sant Martí i Sant Andreu i amb el riu aquesta permeabilitat es veia trencada seguint com fins ara, passant d'un costat a un altre amb ponts.

Una vegada enretirat aquest projecte mai s'ha tornat a dir que en Norman Foster faria alguna cosa, però tampoc es un secret que l'Ajuntament vol que en Foster posi el seu segell a la zona, igual que Gehry que era una vella aspiració de l'Ajuntament.
Aquests rumors també anaven acompanyats de que la estació de Sagrera seria dissenyada per Calatrava ja que, al estar situada prop del pont que ell va dissenyar a la zona, estaria millor integrat aquest dins de l'obra.
El que si sembla molt probable es que el disseny del parc en la seva totalitat vindrà de la mà de joves dissenyadors i arquitectes barcelonins ja que, segons diuen, no tenen por a saltar-se els convencionalismes i no tenen que seguir una imatge de marca com han de fer els starquitects actuals, sino que mes be, gràcies a aquest parc, es crearien la seva propia imatge identificadora.

:p

No sé, només hem vist alguna maqueta poc definidora de com serà la zona... jo vull més informació...

Però suposo que això trigarà molt. Primer els Jocs Olímpics, després el Fòrum i ara això... no ho poden fer massa seguit perquè sinó és com si ja no quedés cap gran projecte per la ciutat... em temo que això ni en 10 anys estarà fet..

Aurelio
November 6th, 2005, 10:01 PM
I tant que queden projectes per a fer:

-reconstrucció del barri del Carmel
-construcció del Parc dels Tres Turons
-PDI de transport públic 2002-2010?
-remodel·lació del nus de les Glòries
-ampliació de l'aeroport
-ampliació del port
-construcció del Túnel d'Horta (viari o ferroviari)
-...

JarlehuBCN
November 6th, 2005, 10:32 PM
Sempre podriem fer una EXPO aprofitant els terrenys de Sagrera... aixi s'hauria de tenir acabada de forma fixa en alguna data determinada i a sobre tindriem finançament assegurat xDDD.

Bitxofo
November 6th, 2005, 10:58 PM
Sempre podriem fer una EXPO aprofitant els terrenys de Sagrera... aixi s'hauria de tenir acabada de forma fixa en alguna data determinada i a sobre tindriem finançament assegurat xDDD.
Això tampoc seria segur, la línia 2 no va arribar a temps pels Jocs Olímpics de 1992, sinó 3 anys més tard, l'AVE tampoc no ha arribat pel Fòrum 2004, i així més exemples... :(

Aurelio
November 6th, 2005, 11:14 PM
I el pitjor és que no tenim encara data per a que la L2 arribi a Montjuïc...
Aviam si a finals d'any o principis del que ve podem saber quelcom de la revisió del PDI present...

Confide
November 6th, 2005, 11:29 PM
Quina vergonya de ciutat... és que no s'acaba res? Bé, és que moltes coses no es comencen!!!!!!! Només s'acaben els projectes petits com arreglar alguna plaça o ampliar les voreres d'algun carrer... queden tantes coses per fer...

També en principi a mi em fa por que es remodeli la Pl. de Les Glòries i el pla de la Sagrera... que llavors ja no hi haurà lloc per gratacels!! :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

itxlan7
November 6th, 2005, 11:59 PM
I tant que queden projectes per a fer:

-reconstrucció del barri del Carmel
-construcció del Parc dels Tres Turons
-PDI de transport públic 2002-2010?
-remodel·lació del nus de les Glòries
-ampliació de l'aeroport
-ampliació del port
-construcció del Túnel d'Horta (viari o ferroviari)
-...

-Zoo marí al Forum
-Adecentament barri de la Mina
-Sector Finestrelles (Diagonal Sud)
-Terrenys Camp Nou i posibles torres residencials i hotel alts
-Can Batlló (en front edifici de la Campana)
-Barri de la Marina (a la Zona Franca)
-Ampliació parc de la Ciutadella y pasarel.la a la Barceloneta

Confide
November 7th, 2005, 12:09 AM
Sí, però ja són projectes més petits o rancis si parlem d'alçada... al barri de Marina per exemple no sé si deien que no es faria res alt... a Can Batlló i al Camp Nou els veïns no deixaran fer res alt, a Finestrelles en van dos però només feien 80 metres o 100 màxim..

El que vull dir és que sí, la ciutat encara té projectes de renovació molt interessants que la faran encara més maca, pero de gratacels ja ens podem anar oblidant...

Urban Dave
November 7th, 2005, 12:16 AM
Gratacels jo sols els veig a llarg termini (30 anys mínim) quan la manca de sol obligui a pensar zones de densificació.

Danzig
November 7th, 2005, 05:31 PM
La aprobación definitiva del cambio urbanístico en el triángulo ferroviario supondrá el fin de los asentamientos

BLANCA CIA - Barcelona
EL PAÍS - 07-11-2005

Hace dos meses saltaba la verja de Melilla y ahora vive en una acampada junto a la antigua estación de Renfe de la Sagrera. "Mercancías, pequeña velocidad", reza el letrero de la antigua entrada. Johnny es un corpulento camerunés de 22 años que el pasado sábado veía el programa de Teresa Campos en una televisión instalada en medio de algo parecido a una tienda de campaña improvisada con toda suerte de plásticos. Se apoya en otras someras construcciones muy parecidas. Algunas con una improvisada puerta con condado. Serán unos siete u ocho habitáculos en los que viven una decena de personas. "Algunos son africanos, pero también hay blancos", explica. Tienen luz porque la han puenteado del tendido eléctrico de la antigua estación. Para tener agua se desplazan a una fuente cercana. Cuenta que no molestan a nadie porque las viviendas más cercanas son las de los empleados de Renfe y están algo alejadas, y que la policía tampoco les dice nada.

Johnny no tiene ni idea de que probablemente forme parte de uno de los últimos asentamientos incontrolados de personas junto a las vías ferroviarias de la Sagrera, muy cerca de donde hace dos años malvivía un grupo de rumanos con niños que supuestamente eran utilizados en las redes de mendicidad organizada. Aquel solar ha sido cerrado y la ocupación de las antiguas naves y tinglados de Renfe desde el puente de Espronceda hasta el de la riera de Horta es residual. "Hay indigentes del barrio que se cobijan bajo el puente de Calatrava, pero el panorama ha mejorado en los últimos años", explica Oleguer Méndez, de la Asociación de Vecinos de la Sagrera, que ya se prepara para la transformación urbanística a la que se someterá la zona por la llegada del AVE.

Serán algo más de 1,5 millones de metros cuadrados ocupados ahora por las vías que se transformarán en la nueva estación, 38 hectáreas de zona verde, viviendas -públicas y de mercado libre- y edificios destinados al sector terciario: oficinas y hoteles. La primera pieza del puzzle de la Sagrera que tomará forma es el conocido como el triángulo ferroviario: 77.000 metros cuadrados de descampado en el que se bifurcan las líneas de Renfe hacia Girona y Vic-Puigcerdà. Después de la aprobación definitiva de ese sector de la Sagrera, que se producirá esta semana en la comisión de urbanismo del Ayuntamiento, se pondrá en marcha la redacción del proyecto constructivo del edificio de Frank Ghery. Este singular complejo de edificios tendrá una torre de 145 metros de altura sobre la que parece que se apoyen otros de menor altura. "El vestido de la novia", imagen con la que Ghery identificó su proyecto, será construido por el Consorcio de la Zona Franca con una inversión multimillonaria: 250 millones de euros.

art
November 7th, 2005, 06:35 PM
De les torres de la Sagrera només es parla de la Núvia, però no sabem rès de
les altres, que poden ser cinc torres més.
M´imagino que la majoria seràn vivendes tipus Diagonal Mar. Preferiria que
construïisin també gratacels d´oficines.

A més a més, just al costat de La Maquinista estaba prevista la construcció de quatre torres d´unes 18 plantes. D´aixó tampoc sabem rès de nou.

Urban Dave
November 7th, 2005, 07:37 PM
Segons tinc entés, les de La Maquinista son vivienda i la resta, a la zona del Parc i l'Estació són d'oficines.
Suposo que aquesta ha estat impulsada per l'ajuntament, hi té molt de rebombori, mentre que les altres seran privades i fins que no es presentin o algu, no en sabrem res.

Confide
November 7th, 2005, 11:32 PM
Vaja, que no comencin a restar metres... són 148!!!!!!!!

El que passa és que al ser un edifici "ample" es veurà com més "xato" no pas tant alt, perquè no es veurà tan esbelt...

art
November 8th, 2005, 12:16 PM
Més que "xato" jo diria més "mole" perqué 148 metres són 148 metres :)
Vaja, que farà una bona ombra.

Urban Dave
November 8th, 2005, 12:53 PM
Suposo de de front es veurà relativament esvelt, mentre que de costat si que es veurà gran de veritat.

Confide
November 8th, 2005, 01:19 PM
Jo penso el contrari: des de davant jo crec que es veurà molt gran i ample i no tan alt i des del costat, de perfil es veurà més alt perquè es veurà més estret...

Aurelio
November 8th, 2005, 05:21 PM
Des del turó de la Rovira semblarà un "mastodonte", ja que es veurà perfectament i d'aprop...

Vox
November 9th, 2005, 12:43 AM
La núvia es la torre de 145 metres que dieu? i, alhora, es la torre que apareix a la 1a plana del thread on es veu unes formes com torçades i tal?

Vox

Confide
November 9th, 2005, 12:47 AM
Si, és aquesta :)

Urban Dave
November 9th, 2005, 12:56 AM
http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=280667&idAlbum=38621&tamanio=5
Aixó es per mi vist desde davant.

Confide
November 9th, 2005, 01:04 AM
http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=280665&idAlbum=38621&tamanio=5

per a mi això és des de davant...

La veritat és que no m'imagino aquest edifici construït... costa d'imaginar...

Urban Dave
November 9th, 2005, 01:06 AM
Llavors parlavem de lo mateix :crazy:

Confide
November 9th, 2005, 01:13 AM
Doncs si jejeje.

Potser la única cosa que li veig de dolent a aquest edifici és que no serà tan visible com la Torre Agbar, que està més al centre de BCN...

Urban Dave
November 9th, 2005, 01:24 AM
Bueno, pero vista desde la llunyania (Montjuic o per exemple Tibidabo) es veurà molt més perquè es trova més elevat. A més es podrà veure encara més desde el vallés, que es veu l'agbar (almenys la veia desde Santa Perpetua de Moguda)

nanobcn
November 9th, 2005, 01:26 AM
Afegeixo fotos que vaig fer l'altre dia a Barcelona Progrés de la torre i l'entorn de Sagrera .. encara que ja les coneixem molt, diferents angles de les mateixes maquetes. xD

http://www.factoriaurbana.net/arquitectura/media/sagrera/DSC06087.jpg

http://www.factoriaurbana.net/arquitectura/media/sagrera/DSC06131.jpg

http://www.factoriaurbana.net/arquitectura/media/sagrera/DSC06119.jpg

http://www.factoriaurbana.net/arquitectura/media/sagrera/DSC06120.jpg

http://www.factoriaurbana.net/arquitectura/media/sagrera/DSC06121.jpg

http://www.factoriaurbana.net/arquitectura/media/sagrera/DSC06122.jpg

http://www.factoriaurbana.net/arquitectura/media/sagrera/DSC06123.jpg

http://www.factoriaurbana.net/arquitectura/media/sagrera/DSC06124.jpg

http://www.factoriaurbana.net/arquitectura/media/sagrera/DSC06125.jpg

Urban Dave
November 9th, 2005, 01:37 AM
:applause: Molt bé Nano!

UT596001
November 9th, 2005, 03:49 PM
Bueno, pero vista desde la llunyania (Montjuic o per exemple Tibidabo) es veurà molt més perquè es trova més elevat. A més es podrà veure encara més desde el vallés, que es veu l'agbar (almenys la veia desde Santa Perpetua de Moguda)

Des del Vallès Occidental, en gran part serà impossible de veure més que res perquè la muntanya de Collserola està entremig. Jo des del terrat del meu bloc de pisos puc veure part del Vallès fins la muntanya del Tibidabo.

Urban Dave
November 9th, 2005, 04:00 PM
Desde St. Perpetua de Moguda es veu l'Agbar i les Torres del Port Olímpic, que jo sàpiga també es Vallés no?

Danzig
November 9th, 2005, 05:39 PM
Desde St. Perpetua de Moguda es veu l'Agbar i les Torres del Port Olímpic, que jo sàpiga també es Vallés no?

Vallès Occidental, encara que a Mollet la fiquem dins la "futura" comarca del Baix Vallès :D

Bcn
November 9th, 2005, 07:59 PM
Algu sap si es soterraran les vies de la R1 des del triangle ferroviari cap a st adrià?

Urban Dave
November 9th, 2005, 08:02 PM
^^ Tot el vallés es lo mateix :D

Aurelio
November 9th, 2005, 08:06 PM
Algu sap si es soterraran les vies de la R1 des del triangle ferroviari cap a st adrià?

En Clos va dir que amb el temps s'haurien de soterrar...
Però, hi han dues opcions:

1) Deixar-les com estan o soterrar parcialment en algun tram, amb la idea de no treure la línia ferroviària de la costa del Maresme...
2) Eliminar aquest tram ferroviari (esperem que no!) i fer-lo passar pel centre de Badalona, segons un projecte que hi ha...

Jo crec que si es pot soterrar s'hauria de soterrar, però no ho trobo prioritari...

UT596001
November 9th, 2005, 08:07 PM

Fixa't que he dit "en gran part"

Vox
November 10th, 2005, 01:41 AM

Juuuuuuuuuuuuurl, hem podeu explicar això?

Com va el tema? quina es la proposta? quin es el tros?

Vox

jxr
November 10th, 2005, 10:20 PM
Juuuuuuuuuuuuurl, hem podeu explicar això?

Com va el tema? quina es la proposta? quin es el tros?

Vox

Doncs es un espai considerable, la veritat....

No ho havia escoltat mai, per això.Però al final ens soterraran totes les vies i es perdrà el anar en tren observant el paisatge...

(Es broma, ja m'imagino que per aquells que tinguin la via a 100 metres no els hi fara gracia...

Vox
November 11th, 2005, 01:12 AM
Doncs es un espai considerable, la veritat....

No ho havia escoltat mai, per això.Però al final ens soterraran totes les vies i es perdrà el anar en tren observant el paisatge...

(Es broma, ja m'imagino que per aquells que tinguin la via a 100 metres no els hi fara gracia...

Suposo que l'idea es sortir a superficie arrivant ja a St Adrià però mai havia llegit res d'aquest projecte. Es 100% necessari de cara a la Sagrera? ai q ens tallaran la R1 amb lo petada que ja va!

Vox

Urban Dave
November 11th, 2005, 10:15 AM
^^ Home, no crec que sigui necessari un tall per poder fer les obres.

Bcn
November 11th, 2005, 05:35 PM
En Clos va dir que amb el temps s'haurien de soterrar...
Però, hi han dues opcions:

1) Deixar-les com estan o soterrar parcialment en algun tram, amb la idea de no treure la línia ferroviària de la costa del Maresme...
2) Eliminar aquest tram ferroviari (esperem que no!) i fer-lo passar pel centre de Badalona, segons un projecte que hi ha...

Jo crec que si es pot soterrar s'hauria de soterrar, però no ho trobo prioritari...

Mercès!!, si es soterren es podria fer una rambla super llarga.
@Vox: ja ves si va petada a primera hora... arriba a ser bastant agobiant. jo confio que algun dia arribara al centre de badalona, mentrestant...
Apa!!!

Urban Dave
November 11th, 2005, 05:53 PM
Rambla llarga.... si es ample podrien fer uns gratacelets ;) Uns Docklands com deu mana :D... Haig de deixar de somiar :(

Vox
November 11th, 2005, 07:32 PM
Mercès!!, si es soterren es podria fer una rambla super llarga.
@Vox: ja ves si va petada a primera hora... arriba a ser bastant agobiant. jo confio que algun dia arribara al centre de badalona, mentrestant...
Apa!!!

De fet, la R1 ja arriva al centre de Badalona! Almenys, desde fa troposientos años :D Arriva fins al peu del començament de la Rambla de Badalona i també del Carrer del Mar, ideal per qui vulgui anar a veure el centre de Badalona en un trajecte de entre 10-20 mins segons es vingui del Clot o de Sants (incloent Arc de Triomf i Plaça Catalunya).

El que no arriva al centre es el metro, encara que fa 20 anys que arriva a Sant Roc, Gorg (en el futur, conexió amb inici de L9, Tram? i el canal del port, així com el camp de la penya, que hi es desde 1992) i Pep Ventura, que es a uns 10mins a peu del centre.

Segons comentava en Javi82 (bé, ell i l'info de la Gene que va aportar :)) l'estació de Badalona Centre de la L2 i el perllongament desde Pep Ventura fins la mateixa, estara llest al 2007. Aquesta estació, ue tmb tindrà la L1 en el futur, esta a 3-4mins a peu de l'estació de la R1.

Vox

Bcn
November 12th, 2005, 05:21 PM
De fet, la R1 ja arriva al centre de Badalona! Almenys, desde fa troposientos años :D Arriva fins al peu del començament de la Rambla de Badalona i també del Carrer del Mar, ideal per qui vulgui anar a veure el centre de Badalona en un trajecte de entre 10-20 mins segons es vingui del Clot o de Sants (incloent Arc de Triomf i Plaça Catalunya).

jajaj, això ja ho se...., weno ja m'entens, quan dic centre em refereixo pel interior, per l'illa fradera q és més cèntric i amb correspondencia amb més linies de bus i el metro.

És molt maco veure els paisatges de les cases de la rambla i el mar, pero la rambla seria RAMBLA si la línia anés pel interior i per eliminar ja els pasos anivell per sota de les vies de 1'80 , estrets i amb molta olor a pixum.... sobre tot les del carrer Prim... (xq serà?¿ XDDD).Pero també crec que n'hi han altres prioritats.

APA!! salutacions!!!

Vox
November 12th, 2005, 05:56 PM
jajaj, això ja ho se...., weno ja m'entens, quan dic centre em refereixo pel interior, per l'illa fradera q és més cèntric i amb correspondencia amb més linies de bus i el metro.

És molt maco veure els paisatges de les cases de la rambla i el mar, pero la rambla seria RAMBLA si la línia anés pel interior i per eliminar ja els pasos anivell per sota de les vies de 1'80 , estrets i amb molta olor a pixum.... sobre tot les del carrer Prim... (xq serà?¿ XDDD).Pero també crec que n'hi han altres prioritats.

APA!! salutacions!!!

Serà dels NENG i lolailos que van per l'Antillana els caps de setmana :D

Jo crec q passaran anys i anys abans de veure com treuen la R1 d'allà.

Vox

Bcn
November 12th, 2005, 06:14 PM
Serà dels NENG i lolailos que van per l'Antillana els caps de setmana :D

Jo crec q passaran anys i anys abans de veure com treuen la R1 d'allà.

Vox

jejejeje, mica en mica es van desplaçant caps els baretos de davant carpa XDDD.

Confide
November 13th, 2005, 07:29 PM
Inici > Resultats de la recerca

Resultats de la recerca (1 resultats)

Obra Civil - Projectes

Ofertants de pliques

Clau Descripció Pressupost base Data d'obertura

TM-05510 Assistència tècnica per a la redacció dels projectes constructius: "Perllongament de l'àera de cotxeres a l'edifici del Triangle Ferroviari. Infraestructura, superestructura i instal.lacions ferroviàries i generals. Clau: TM-05509" i "Adequació d'espai per a taller de manteniment de segon nivell a l'edifici del Triangle Ferroviari. Infraestructura i instal.lacions ferroviàries i generals. Clau: TM-05510" 190.000,00€ 10/11/2005

Urban Dave
November 13th, 2005, 08:15 PM
Aixó vol dir que s'ha obert el concurs per la redacció del projecte execució de l'adaptació de les cotxeres a l'edifici del triangle ferroviari?

Sky
March 29th, 2006, 12:54 PM
La núvia sempre es fa esperar

• Una fantasia arquitectònica de Frank Gehry serà el símbol d’una transformació esperada des de fa anys en aquest sector de Barcelona

El més important encara està per venir. És la gran operació de transformació de Barcelona dels pròxims anys. (...) La cirereta arquitectònica d’aquesta operació és un edifici de 34 plantes que el Consorci de la Zona Franca construirà en terrenys de Renfe, en un solar envoltat avui de vies de tren anomenat Triangle Ferroviari, a l’altura de la rambla Prim. (...)

Però va per llarg. El 2006 és un any de transició. S’ha d’enllestir el projecte ferroviari d’alta velocitat –Foment ha aprovat el tram Sagrera-Trinitat, que ara l’ha de revisar el Ministeri de Medi Ambient–, mentre el Consorci Barcelona Sagrera Alta Velocitat treballa en els plans urbanístics de més de detall que es faran a mesura que els terrenys quedin lliures, entre els quals els de l’estació central i el Triangle Ferroviari.

El Punt (http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=1808490)

Confide
March 29th, 2006, 01:54 PM
En els pressupostos de CZF pels propers anys es veia que era el 2009 quan el pressupost era més elevat... no sé si 200 o 300 milions... suposo que aquesta serà l'any quan ja es farà l'edifici...

Bitxofo
March 29th, 2006, 03:58 PM
En els pressupostos de CZF pels propers anys es veia que era el 2009 quan el pressupost era més elevat... no sé si 200 o 300 milions... suposo que aquesta serà l'any quan ja es farà l'edifici...
O sigui que no estarà construida fins al 2015...
:sleepy:

Urban Dave
March 29th, 2006, 06:34 PM

Vox
March 29th, 2006, 09:04 PM

Abbil
March 29th, 2006, 10:58 PM

Sky
March 29th, 2006, 11:01 PM
:spam1:

UT596001
March 30th, 2006, 03:47 PM
^^ :rofl:

No us queixeu tant, que vosaltres no aguanteu les inútils cases unifamiliars!

:cry:

Urban Dave
March 30th, 2006, 09:13 PM
El planejament que hi ha als municipis fora del Barcelonés es una auténtica MERDA!!!! Al menys els que coneixo per aquí, fan autèntic fàstig. Ja ho pagarem tot aixó, ja veureu...

UT596001
March 31st, 2006, 09:56 AM
^^ A Castellar ja ho estem pagant: embussos dia sí i dia també a la B-124.

I a sobre la gene té la barra de dir que no hi ha demanda per portar el tren.

>( >( >( :cry:

Urban Dave
March 31st, 2006, 12:08 PM
^^ Normal, casetes, poca gent, però tota amb 1 o 2 cotxes per vivenda y una carretera insuficient. Cóctel perfecte perquè tot s'embussi i les ampliación de infraestructures no siguin rentables en €/hab, que es en definitiva en lo que es medeix.

art
March 31st, 2006, 05:17 PM
O sigui que no estarà construida fins al 2015...

Aquest mes març està sent nefast :down: , s´han carregat no sé quants
projectes :rock:

Sort que ja s`acaba >(

Danzig
March 31st, 2006, 05:42 PM

Aquest mes març està sent nefast :down: , s´han carregat no sé quants
projectes :rock:

Sort que ja s`acaba >(

Doncs que sapigueu que les obres de la plaça de Las Arenas resta aturat, aquesta setmana he passat dos cops i no hi havia ningú treballant-hi

:bash:

Urban Dave
March 31st, 2006, 07:12 PM
Amb el vent que hi ha hagut no tindrien collons a tocar res, no fos cas... (recordeu aquell andami que protegia la font del centre de Pl. Espanya fa uns anys? :D )

UT596001
April 2nd, 2006, 12:46 PM
^^ Normal, casetes, poca gent, però tota amb 1 o 2 cotxes per vivenda y una carretera insuficient. Cóctel perfecte perquè tot s'embussi i les ampliación de infraestructures no siguin rentables en €/hab, que es en definitiva en lo que es medeix.

El problema:
-El centre de la vila (on viu servidor) és compacte i som bastanta gent, tot blocs de pisos.
-Tenim un importantíssim polígon industrial a l'entrada del poble.

Que no em vinguin amb cuentos que no és rendible el tren si la carretera suporta 40.000 vehicles diaris.

Sky
June 18th, 2006, 03:18 PM
Acord per activar el gratacel de Gehry a Sant Andreu-Sagrera

El Consorci de la Zona Franca i el Ministeri de Foment han arribat a un acord pel qual l’empresa pública podrà comprar els 80.000 m² del complex d’oficines a la zona de Sant Andreu-Sagrera, del qual formarà part el gratacel futurista dissenyat per l’arquitecte Frank Gerhy. El pacte serveix per desbloquejar la construcció del gratacel, pendent de l’acord per tal que el consorci pogués aconseguir els terrenys, propietat ara de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), dependent de Foment, segons va explicar el delegat especial del govern en el consorci, Manel Royes.

Royes va explicar que la reunió clau per desbloquejar l’acord va tenir lloc fa un mes, i que serà un taxador independent qui estableixi el preu que el consorci haurà d’abonar a Adif pels terrenys. La Zona Franca finançarà el projecte subhastant les oficines entre els inversors interessats, com s’ha fet amb les torres Fira de l’Hospitalet.

A més de les oficines i un museu de la mobilitat, en les 200 hectàrees de l’espai que dissenyarà Gehry es farà l’estació intermodal de la Sagrera.

--

El Punt.

Vox
June 19th, 2006, 01:41 PM
^^

Va per llarg això. Suposo que primer s'haurà de començar a fer l'estació, no?

Ahir a El Periódico no deien res de l'ús mixte oficines/vivendes que tindrà la torre, o es provisional?

Vox

SEIM
June 19th, 2006, 11:58 PM
Ahir diumenge, després de cumplir amb el meu deure patriótic estatutari, vaig tornar a casa a estirar-me al sofà tot esperant els "formatgets" electorals de la Terribas & Cia...

Be, "zapando" vaig ensopegar amb un documental al National Geografic o al Discovery no recordo be, on parlaven de "chapuzas" de la ingenieria o arquitectura. Ves per on parlaven de un dels darrers edificis de Frank Gehry: el Walt Disney Concert Hall a los LA.

La problemàtica be donada per el recubriment amb planxes de inox. La major part eren coóaves o convexes amb un acabat mate, pero una part eren inox pulit i molt brillant (accés i una marquesina).

¿¿I on està la "chapuza"?? doncs que per la seva forma cóncava i acabat generava augments de temperatura del entorn fins arribar a 60º, a més de reflexos i enlluernaments en els carrers i edificis próxims. Les planxes i part de la façana de l'edifici actuava com una mena de forn solar.

Soluciò... un senyor de harvard o una cosa semblant desprès de molt pensar i estudiar donc va dir de pulir i tornar mate totes aquestes plaques... i va tenir raó el problema va desapareixe... però el edifici va perdre una part de la seva "estètica".

Imagino que vista aquesta historia el Gehry s'ha repensat el tema del inox a la façana de la torre per BCN.

http://www.losangelesforvisitors.com/images/walt-disney-concert-hall-03-325x400.jpg

http://daguerre.frejol.org/photos/20040724011/640x480.jpg

http://www.walkinginla.com/2003/Aug23/82301.jpg

Sky
September 6th, 2007, 11:09 AM
http://img407.imageshack.us/img407/7716/780008131076020070912a8od5.jpg

Jungla de vidre sobre les vies

• Els veïns de la Sagrera critiquen l'excessiva densitat del pla urbanístic que es farà a l'entorn de la futura estació del TAV

Torres d'oficines de 18 plantes, hotels, edificis d'habitatge de 9 i 10 plantes: tota una petita ciutat d'oficines que naixerà entre els pròxims quatre i vuit anys al barri de la Sagrera al voltant de la futura estació del tren d'alta velocitat (TAV). El pla urbanístic del sector Entorn Sagrera, que és només una part del total de la transformació vinculada a l'alta velocitat, es troba a les portes de la seva aprovació definitiva, genera unes sucosos guanys immobiliaris a Renfe, propietari majoritari dels terrenys, però ha trobat oposició en el moviment veïnal de la zona. L'associació de veïns de la Sagrera critica l'excés de densitat i l'alçària dels edificis. Els terrenys de Renfe afectats fa anys que estan pràcticament abandonats i just ara hi han començat a desmuntar les naus.

La Sagrera, un petit barri obrer situat entre la Meridiana, el Clot i Sant Andreu, es convertirà els pròxims anys en un nou centre de negocis de la ciutat gràcies a l'alta velocitat. L'Ajuntament de Barcelona està a punt d'aprovar de manera definitiva un dels plans urbanístics del corredor ferroviari: el de l'Entorn Sagrera, que és el que més afectació tindrà sobre el nucli del barri.

Al barri fa anys que esperen l'arribada del TAV. De moment ja han viscut un primer canvi important del paisatge amb la conversió del carrer Garcilaso en una avinguda de 45 metres d'ample gràcies a l'enderroc de les cases i fàbriques que hi havia en un dels costats del carrer, que ara es començarà a asfaltar. Però això no ha estat res. Amb el pla Entorn Sagrera, al barri s'hi aixecaran durant els pròxims vuit anys prop de 2.000 habitatges i edificis d'oficines i hotelers. Això, en la façana del barri que dóna a les vies. A la resta del corredor ferroviari fins al nus de la Trinitat s'hi aixecaran un total de 8.000 habitatges més, i edificis espectaculars com ara la torre de Frank Gehry de 34 plantes: una mena de museu Guggenheim de volums irregulars que serà tan alt com la torre Agbar. (...)

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2541701

L'estació actual, desallotjada a final de mes

L'estació de l'alta velocitat es construirà als terrenys que ara ocupen una sèrie de naus i tallers de l'antiga estació de mercaderies de la Sagrera. Les naus s'han començat a desmuntar a l'agost, i avui ja són força visibles els canvis fets als terrenys. Algunes naus no tenen sostre (són d'uralita i s'han de treure abans de manera controlada), però altres ja han estat esborrades del mapa i al seu lloc només hi queda la marca d'un rectangle enorme enmig d'uns terrenys de matolls i vies en desús. El pla també preveu l'enderroc d'unes curioríssimes casetes del personal de Renfe, d'estil anglès, i d'un parell d'edificis que utilitzaven les famílies dels maquinistes.

Encara hi ha una mínima activitat a l'estació: la dels empleats del servei de Correus, que ha mantingut allà durant els últims anys una central de distribució del correu econòmic (correu comercial i subscripcions de revistes) que ara traslladarà a la Zona Franca. Fonts de Correus han explicat que el trasllat el faran a final d'aquest mes. A partir de llavors, a l'estació de mercaderies de la Sagrera només hi quedaran els traficants de ferralla que s'hi han instal·lat amb el vistiplau implícit de Renfe i una nombrosa colònia de gats de carrer que el districte de Sant Andreu té previst mantenir sota control quan s'enderroqui tot.

El desallotjament no afecta de manera immediata el pla urbanístic Entorn Sagrera, ja que el seu desenvolupament es farà primer a la zona més propera al barri de la Sagrera, en quatre anys. Per a la zona afectada per infraestructures ferroviàries, el pla dóna vuit anys de marge per enllestir la urbanització.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2541705

http://img187.imageshack.us/img187/3154/780008131169420041205a9or6.jpg

Traslladaran pedra a pedra una masia del segle XV

Als peus del pont de Bac de Roda es troba una antiga masia coneguda com la Torre del Fang. Data del segle XV tot i que ha viscut diverses modificacions posteriors. Es troba just al lloc on el TAV deixarà el carrer Mallorca i girarà per enfilar cap a l'estació de la Sagrera. És un lloc que s'obrirà com a punt d'entrada de la tuneladora. La torre està catalogada com a bé d'interès local i el projecte preveu reconstruir-la pedra a pedra passades les obres. Els espais nobles amb la seva decoració original, la façana i els seus finestrals emmarcats en pedra, i el volum del conjunt són elements que s'hauran de mantenir, segons el projecte. És de l'Ajuntament i actualment hi ha les oficines del servei de normalització lingüística de Sant Martí. Els veïns han presentat al·legacions al pla urbanístic perquè s'aprofiti la recol·locació de la masia per posar-la en un lloc urbanísticament més adient i que la zona sigui una gran plaça. El pla del sector Entorn Sagrera també protegeix un edifici industrial del carrer Berenguer de Palou i una nau industrial al carrer Hondures.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2542154

Els veïns no volen un sostre de metacrilat per al pont de Calatrava

Entre les al·legacions presentades pels veïns i que s'hauran de resoldre abans de l'aprovació definitiva del pla urbanístic del sector Entorn Sagrera hi ha la voluntat que el cobriment de les vies sigui complet fins a la sortida del túnel d'Espronceda i afecti, per tant, el tram de vies que hi ha sota el pont monumental de Bac de Roda.

Aquest vistós pont forma part de les obres impulsades amb els Jocs Olímpics del 1992 i el seu disseny es va encarregar a l'arquitecte Santiago Calatrava. Ara, la cobertura de les vies el deixa sense sentit, igual que el pont del Treball, que s'enderrocarà. Però en el cas del pont de Calatrava, l'Ajuntament de Barcelona va pactar inicialment amb el Ministeri de Foment una solució tècnica que manté i fins i tot realça la funció del pont, amb una cobertura de metacrilat en aquell punt que permetrà veure passar els trens per sota. Als veïns no els agrada això. Volen que la llosa sigui del tot aprofitable i creuen que en aquell punt les vies són prou baixes perquè, tot i cobrir-les, el pont encara tingui espai a sota.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2542156

El TAV atraurà més vehicles que el Camp Nou en un dia de par

• Un estudi preveu que a la zona s'hi arribin 40.000 cotxes els dies feiners

El pla urbanístic del sector Entorn Sagrera s'acompanya d'un estudi de mobilitat sobre l'impacte que tindran l'estació del TAV i les oficines i hotels relacionats, i la xifra que dóna és espectacular: un increment de 40.000 vehicles cada dia feiner. Això són deu mil cotxes més dels prop de 30.000 que van al Camp Nou un dia de partit.

A la Sagrera estan acostumats als cotxes. El barri està partit en dos per l'avinguda Meridiana, que ha funcionat durant dècades com una autèntica autopista urbana d'entrada i sortida de la ciutat. Però el que els espera amb l'estació del TAV serà un augment important del trànsit: exactament, 39.560 vehicles més s'arribaran a la zona els dies feiners, segons l'estudi de mobilitat elaborat per la consultora Doymo per encàrrec de l'ens públic Barcelona Sagrera Alta Velocitat.

L'estació serà la responsable directa de l'afluència de 12.000 vehicles. La resta, les oficines, hotels i comerços que s'aixecaran al llarg del corredor ferroviari de la Sagrera i Sant Andreu.

És un impacte important: al Camp Nou, on es generen problemes de trànsit importants, es calcula que s'hi arriben de mitjana uns 27.000 vehicles els dies de partit. És clar que en aquell cas és molt més problemàtic perquè l'arribada i la sortida es fan just el mateix moment i en un sol punt, mentre que l'efecte del TAV a la Sagrera ha de ser més repartit al llarg del dia i en una zona allargada de 3,5 quilòmetres. (...)

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2542158

art
September 6th, 2007, 12:06 PM
Torres d´oficines de 18 plantes a La Sagrera

Bé, no sé si fil correct però està tot ben a prop :D

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2542215

Danzig
September 6th, 2007, 12:44 PM
els veïns tocant les pilotetes :bash:

http://www.vilaweb.cat/media/imatges/elpunt/imatges/2007/09/06/alta/780_008_1308701_2007_09_12.jpg

_Atun_
September 6th, 2007, 01:11 PM
Només 18 plantes ? I jo que tenía esperances en la Sagrera :(

Mark7
September 6th, 2007, 01:29 PM
crec que l'unic edifici a part de la nuvia que podem tenir esperances es un hotel-oficines que va just al davant de l'estacio del qual encara no ha sortit l'ordenacio volumetrica ni alçada

Danzig
September 6th, 2007, 01:38 PM
Només 18 plantes ? I jo que tenía esperances en la Sagrera :(

això és només al cantó muntanya del costat de l'estació

_Atun_
September 6th, 2007, 01:58 PM
A d'acord :) , i la resta quan es sabrà? No us sembla excesiva la oferta hotelera como per a fer més hotels ?

"Shine"
September 6th, 2007, 07:02 PM
A BCN, de moment no hi ha una oferta hotelera, que comparada amb la demanda i el creixement, es pugui catalogar "d'excessiva". Ni molt menys...

Per altra banda, si els veïns per edificis de 18 plantes ja posen el crit al cel, ja ens podem fer fotre.

Aquests de l'Ajuntament no són intel·ligents. Que els diguin als veïns: Ok, no voleu 4 edificis de 18 plantes. Doncs el canviem per un de 72. Què us sembla?

Però no es pot demanar tot suposo ¬¬

Seguirem confiant en l'edifici que falta :P

_Atun_
September 6th, 2007, 07:03 PM
Imagina't que diuen que volen el de 72 !! :D

Mark7
September 8th, 2007, 12:39 PM
a l'exposicio barcelona in progress de l'edifici del forum hi ha una seccio de l'edifici que falta i en principi es proposa 30 plantes (tot i que encara aixo pot canviar a mes o menys, ja que no és ni tan sols el projecte inicial), aixi que no flipem de totes formes
de totes formes amb un bon disseny si es mantenen 30 plantes, junt amb la nuvia, pot estar molt be

Confide
September 9th, 2007, 11:46 PM
Aquest edifici segurament ja s'ha cancel·lat. >(

Sky
November 11th, 2007, 10:44 AM
El trasllat de Correus endarrereix l'enderroc de l'estació de la Sagrera

• El trasllat de Correus endarrereix l'enderroc de l'estació de la Sagrera

• Les obres de la terminal de l'AVE, Rodalies i bus no podran començar aquest any com es va dir

Un projecte de quatre mesos i poc pressupost que s'havia d'iniciar la primavera passada per acabar-se a l'estiu, en realitat va començar en plena canícula i s'allargarà fins a l'hivern. L'enderrocament dels 30 edificis de la vella estació de mercaderies de la Sagrera va amb retard. Encara falten eliminar nou magatzems amb teulades d'uralita, que contenen amiant, per culminar una desconstrucció que ha de donar pas a les obres de la macroestació intermodal (AVE, Rodalies, metro i bus) i a les de 1.600 pisos del pla Entorn Sagrera.

L'empresa de Correus ha utilitzat fins ara la majoria de les vetustes naus de Renfe que encara existeixen. L'últim anunci és que les deixarà la setmana que ve, però la previsió de l'ajuntament era que quedessin lliures al setembre.
A aquesta demora s'hi ha afegit, a més, que fins a final de juliol la Generalitat no va donar a l'empresa municipal BIMSA, encarregada de la neteja del vast recinte de 12 hectàrees, el permís per retirar i portar a abocadors especials els milers de peces de fibrociment contaminant de les teulades. Són 36.300 metres quadrats d'uralita, gairebé tants com la superfície construïda que es preveu suprimir, 38.800.

EMPENTA DESPRÉS DE LA CIMERA

L'empenta a un dels projectes urbanístics més importants de Barcelona, encara que paralitzat durant anys, la va donar finalment el 17 d'abril la societat pública Barcelona Sagrera Alta Velocidad. Ho va fer després de la cimera que va confirmar el traçat barceloní de l'AVE celebrada setmanes abans a Madrid entre el Ministeri de Foment, la Generalitat i el consistori. Es va anunciar llavors oficialment que els enderrocaments, com altres aspectes dels plans de l'àmbit Sagrera-Sant Andreu, començarien immediatament. Però els terminis, com tot el que afecta l'alta velocitat a Barcelona, no fan més que allargar-se.

Correus ha seguit utilitzant els vells locals com a dipòsit de correspondència publicitària amb problemes de devolució i com a centre regulador de material intern. I ho ha fet fins a tenir a punt les noves naus llogades al centre logístic de la Zona Franca. (...)

http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=457592&idseccio_PK=1022

Sky
November 11th, 2007, 10:44 AM
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/4aa9f992.jpg

Confide
November 11th, 2007, 01:11 PM
Sempre ha de passar quelcom..

Danzig
November 19th, 2007, 02:16 PM
> L'estació del TAV i la cobertura de vies de la Sagrera no costaran ni un euro a l'Estat

Les operacions immobiliàries del corredor ferroviari han generat tants beneficis com el cost total de les obres

DAVID MARÍN. Barcelona
A Barcelona no tot són maldecaps per al Ministeri de Foment. Malgrat els problemes que està portant la instal·lació de l'alta velocitat a la capital catalana, al ministeri li queda el consol que, almenys, la part més espectacular surt gratis: la construcció de l'estació del TAV i la cobertura de les vies al corredor ferroviari de 3,5 quilòmetres que va del Clot a la Trinitat. Els diferents plans urbanístics aporten un benefici de prop de 1.200 euros el metre quadrat als propietaris del sòl, segons l'avaluació econòmica que ha fet l'Ajuntament en els últims plans aprovats. El ministeri, amb els 460.000 m² de Renfe i Adif, és el propietari majoritari, amb uns guanys immobiliaris que voregen els 490 milions d'euros. Més o menys, el mateix que fer l'estació i el cobriment.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2634205

> Desacord sobre l'estació

Tots els plans urbanístics relacionats amb la transformació del corredor ferroviari de la Sagrera i Sant Andreu ja estan aprovats, excepte un: l'estació del TAV. És el més complex, urbanísticament parlant, ja que a més de la construcció des de zero de la que serà l'estació ferroviària més gran del país, amb el pas de tots els trens de rodalies, mitjana i llarga distància i els del TAV, també disposarà de tres edificis hotelers i d'oficines, una estació d'autobusos, que també serà la de més trànsit, i connexions diverses que han d'absorbir un volum de trànsit diari similar al de quan hi ha partit al Camp Nou.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2634211

> El ministeri, la Generalitat i l'Ajuntament fixen avui el calendari de les obres del corredor ferroviari

Decideixen impulsar les obres tot i que encara falta l'acord sobre l'estació

D.M.. Barcelona
L'alcalde Jordi Heure, el conseller Joaquim Nadal i el secretari d'Infraestructures i número dos del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, es reuneixen aquest migdia per escenificar l'acord que ha de fixar el calendari i impulsar les inversions ferroviàries i urbanístiques del corredor de la Sagrera i Sant Andreu. Ho fan en el marc de la junta d'accionistes de l'empresa pública Barcelona Sagrera Alta Velocitat SA, constituïda fa tres anys com a braç executor de la transformació del sector.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2634212

Andreuenc
November 20th, 2007, 12:51 PM
^^

Un altre punt de desacord ha estat el disseny mateix de l'estació. L'Ajuntament havia defensat inicialment que un arquitecte de prestigi internacional signés l'edifici o alguna de les seves parts amb un disseny original, de manera similar a l'edifici encarregat a Frank Gehry per al Triangle Ferroviari. L'encàrrec, però, ha estat per a un equip plural que treballa amb la funcionalitat com a eix principal.

LO PEOR QUE PODÍA PASAR.

LA ENCUESTA DEL THREAD... :cry:

Bitxofo
November 20th, 2007, 04:38 PM
^^Doncs sí, preveig una KK d'estació principal per BCN...

scratchy
November 20th, 2007, 07:46 PM
I digo yo (que no tengo ni p**a idea de arquitectura), no se puede hacer algo funcional que estéticamente no sea vomitivo...no pido maravillas, pero que sea algo original, singular... O acaso la funcionalidad está reñida con lo estético?

Esta es probablemente la última oportunidad de hacer una estación en condiciones en bcn y la van a volver a cagar... :bash:

Hush
November 20th, 2007, 10:26 PM
Jo tampoc no ho entenc... No es pot fer alguna cosa molt funcional i que a la vegada tingui una façana espectacular?

bionicze
November 20th, 2007, 11:01 PM
Patètic com de costum, ben patètic però baixet per no molestar ningú, que trist.

Bitxofo
November 21st, 2007, 12:27 AM
Patètic com de costum, ben patètic però baixet per no molestar ningú, que trist.
Es possible fer una estació baixeta però imponent!
:yes:
El que passa és que no volen...

bionicze
November 23rd, 2007, 01:07 AM
Si que es pot fer baixeta i molt guapa, però ja que aquesta ocasió no es tornarà a donar els próxims 500 anys, al menys, per un cop, només per un cop, podrien contentar-nos a tots fent un bon cogombre ben guapo. Qualsevol ciutat de primera en un moment com aquests, et fa quelcom icònic, reconeixible, i a poder ser amb altura. NOSALTRES TAMBÉ TINDRÍEM QUE FER EL MATEIX.:bash:

Mark7
December 1st, 2007, 08:01 PM
EN TEORIA HAURIEM DE TENIR NOTICIES MOLT AVIAT DELS PROJECTES DEFINITIUS:

Tret de la pagina web de bcn:

Pla de millora urbana del sector entorn Sagrera

El consell plenari[B] ha aprovat, amb l'abstenció del PP i el vot en contra de CiU, el Pla de millora urbana del sector entorn Sagrera, promogut per Barcelona Sagrera Alta Velocitat, amb un total de 310.000 metres quadrats de sòl.

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha declarat que aquest pla és "molt important" i que la seva aprovació és "un pas endavant, ja que la transformació de la Sagrera és un vell somni" i que és ara quan, des del plantejament, "es passa a l'acció".

Lââm
January 22nd, 2008, 01:53 PM
La Generalitat presenta un plan de reordenación museística que prevé crear dos nuevos museos nacionales en Catalunya.
...Los dos se crearán en Barcelona; uno se dedicará a las ciencias sociales y el otro a las ciencias naturales, aunque aún no se les ha dado un nombre definitivo. El de ciencias sociales, al que 'internamente se le llama Museo Catalonia', según reveló el secretario de Cultura, Eduard Voltas, se prevé inaugurar al final de la próxima legislatura y tendrá un edificio central de nueva planta con una ubicación aún por decidir, 'pero no aislado' de otros centros de su ámbito, para facilitar 'que se crean sinergias'.

Durante esta legislatura se hará el planteamiento del proyecto y en 2010 presentarán la maqueta, según Tresseras. Estará formado por los actuales museos de Historia de Catalunya, el de Arqueología de Catalunya y por la Red de Museos de Etnología.

http://actualidad.terra.es/cultura/articulo/generalitat_cataluna_presenta_plan_reordenacion_2192619.htm

PROJECTE AL COSTAT D'UN GRATACEL DE GEHRY

El Museu de la Mobilitat de la Sagrera, en l'aire
• La Generalitat estudia ubicar al lloc l'espai dedicat a la societat

ROSARIO FONTOVA / ALBERT OLLÉS
BARCELONA

El Museu de la Mobilitat i el Transport que està previst ubicar al costat del futur gratacel de l'arquitecte Frank O. Gehry, a la Sagrera, podria canviar de contingut. Després de la presentació a bombo i platerets del projecte, el maig del 2004, no hi ha hagut avanços perceptibles respecte als seus usos futurs al barri. I ahir, encara que de manera informal, el conseller de Cultura, Joan Manuel Tresserras, va dir que seria una bona idea dedicar l'equipament al Museu de la Societat, un nou centre que figura en el pla de museus llançat pel seu equip i que, inicialment, s'havia de dir Museu dels Catalans.

El de la mobilitat s'havia de construir al costat de la gran torre de 145 metres d'altura i 34 pisos de Gehry, en el conegut com a triangle ferroviari de la Sagrera, en un espai ara buit entre les rambles de l'Onze de Setembre i de Prim. Segons la maqueta, el museu --la cua del vestit de la núvia que sembla el gratacel-- és una construcció horitzontal de baixa altura amb cobertes en plans inclinats, a l'estil Guggenheim que caracteritza Gehry.
L'arquitecte va treballar en un projecte inicial --anomenat Centre Interdisciplinari de la Mobilitat-- on en un gran hangar de 7.000 metres quadrats s'havien d'exposar automòbils, helicòpters i avions. Fins i tot el llavors alcalde de Barcelona, Joan Clos, va realitzar una crida als col.leccionistes perquè donessin "els seus Hispano-Suiza, Jaguar, Montesa i Bultaco".

DUBTES AMB EL GRATACEL
Tot i que el Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZF), que promou la construcció de la torre, va anunciar l'abril passat del 2007 que ja havia encarregat formalment la redacció del projecte a l'arquitecte, la seva realització també està envoltada de dubtes davant l'alt cost econòmic de l'operació i davant el retard dels plans urbanístics vinculats a la transformació de la Sagrera amb motiu de l'arribada de l'AVE i la construcció d'una gran estació.

Fonts municipals van mostrar ahir el seu desconeixement sobre aquest canvi d'ús, així com de les altres dues possibles ubicacions esmentades per Tresserras, sense especificar-les. Tot i així, i després de descartar l'antiga fàbrica de Can Fabra, queden pocs espais lliures a la ciutat per fer el museu en un edifici nou, tal com vol la conselleria.

http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=476566&idseccio_PK=1022&h=

Lââm
January 22nd, 2008, 01:56 PM
Son capaços de vendre'ns el projecte durant anys i anys i quan sembla que s'acosta l'hora de la veritat ens surten amb aixo.

Res en aquesta ciutat podra acomplir els terminis? Res?

Em sembla patetic i propi d'una ciutat de segona fila.

Spike88bcn
January 22nd, 2008, 03:52 PM
Si si a mi tambe em sembla patetic, volen mantenir a barcelona com una ciutat de primera i cada vegada que surt un projecte interesant et posen molts problemes. Aixi no aconseguiran res. Quina vergonya.