View Full Version : Favoriete groene plekken in Rotterdam

Jan
February 13th, 2008, 11:09 AM
Ik ben bezig met een inventarisatie van groene plekken binnen de stad. Iemand leuke suggesties? :)

SkyBridge
February 13th, 2008, 11:12 AM
Het parkje aan de Collosseumweg (langs het spoor) is één van de meest interessante. Ook de Chinese tuin aan de Nieuwstraat (achter de Blaak) is leuk om te bekijken, en als je het ook aan de stadsrand wilt zoeken natuurlijk het Zuidelijk Randpark.

Phanta
February 13th, 2008, 11:27 AM
Park Schoonoord aan de Kievitslaan

Advancer
February 13th, 2008, 11:37 AM
Kralingse Bos, Park bij de euromast, en meer weet ik er niet uit mijn hoofd.

AJB
February 13th, 2008, 12:05 PM
Park Schoonoord aan de Kievitslaan

Yep echt het mooiste parkje

Nexxd
February 13th, 2008, 12:14 PM
De binnentuin van het Stadhuis, een stil plekje midden in de stad.

Moritz
February 13th, 2008, 12:25 PM
Het Arboretum Trompenburg in Kralingen is uiteraard schitterend (je moet er wel voor betalen om er binnen te komen), net als de botanische tuin aan de Cederstraat. Verder vind ik het Vroesenpark ook een lekker en rustig stadspark.

Beholder
February 13th, 2008, 12:38 PM
De Bergse plassen, liggen die binnen de gemeente Rotterdam? Zoja: favoriet, zonee: ook favoriet maar niet geschikt voor deze draad...

Splinter
February 13th, 2008, 12:45 PM
Het park bij de Euromast en misschien wat luguber, maar de begraafplaatsen van Crooswijk hebben ook wel wat.

Golda
February 13th, 2008, 01:18 PM
Roel Langerakpark (aan Abraham van Stolkweg, aan Oceaniumkant van Blijdorp)

Nieuwe Waas
February 13th, 2008, 01:40 PM
Mijn ervaring beperkt zich grotendeels tot het fietsen door groene en rustige plekken.

Net boven de A20, de omgeving van het oudedijksepad en de oevers van de Rotterdamse Schie. Toen ik er een paar jaar geleden voor het eerst langs/doorheen fietste, was ik aangenaam verrast door de rust.
Je hebt daar trouwens ook Park Zestienhoven, maar dat oogt nogal slecht onderhouden.

Het fietspad langs de Delfshavense Schie tussen Hogebrug en de Giessenbrug is ook erg prettig. Met name de oeverbegroeiing draagt daar aan bij.

Skyscrapercitizen
February 13th, 2008, 04:00 PM
Het hofje in de stadstuinen is wel een aardige groene ruimte in een stedelijke setting.

Verder vind ik de Heemraadsingel één van de mooiste groene ruimtes in de stad.

Knurft
February 13th, 2008, 04:08 PM
Heemraadsingel is ook mijn favo.
Verder het parkje naast Nighttown ,de Westersingel, de singels in Blijdorp of de dierentuin zelf misschien.

Skyscrapercitizen
February 13th, 2008, 05:37 PM
^^

Kan ik me helemaal in vinden, naast nighttown is inderdaad ook een prachtige plek. Ik zag een tijdje terug een oude foto waarop te zien was dat daar ooit flatgebouwen stonden.

Niyyu
February 13th, 2008, 05:59 PM
Heemraadsingel, Westersingel

viktor77
February 13th, 2008, 08:03 PM
Rechter Rottekade tussen Noorderbrug en Adm. de Ruyterweg

d9t
February 13th, 2008, 11:54 PM
Schat van Schoonderloo

Denoordrotterdammer
February 14th, 2008, 10:46 AM
Vroesenpark ik Blijdorp
Museumpark in de stad
Botanischetuin vlakbij de euromast

dirkholtkamp
February 14th, 2008, 10:50 AM
De Hoflaan vind ik heel bijzonder; ongelofelijk dat dit op minder dan 10 minuten fietsen van de binnenstad ligt. Ook de Noordsingel met hier en daar een treurwilg en zijn eigenwijze ganzen vind ik prachtig. Vorig jaar had een ganzenkoppeltje hun nest op een fontein gebouwd; de gans in kwestie bleef stoïcijns op haar nest zitten terwijl de fontein op haarafstand haar water uitspuwde. Ook altijd leuk om te zien hoe de ganzen massaal op de tramrails blijven hangen wanneer er een tram aankomt en de tram zich een weg moet zien te banen tussen de waggelende ganzen.

Park Euromast en Kralingen zijn reeds bekend en genoemd maar noem ik nog maar een keer.

EuroMaster
February 14th, 2008, 11:46 AM
Provenierssingel, het Park, de Rotte boven de A20. Rand Kralingseplas. Hilligersberg en de plassen.

Eric Offereins
February 14th, 2008, 12:55 PM
Spoorweghavenpark.

Nieuwe Waas
February 14th, 2008, 02:18 PM
En natuurlijk niet te vergeten: Eiland van Brienenoord en De Esch daar bij de Schaar- en Nesserdijk.

Kireb
February 20th, 2008, 04:58 PM
Zuiderpark, heerlijk joggen 's avonds!