View Full Version : impuls voor stations zuidvleugel

cees
March 6th, 2008, 08:18 PM
Stations Randstad krijgen nieuwe impuls
DEN HAAG - Zeker dertig stations in de zuidelijke vleugel van de Randstad ondergaan de komende jaren een ware metamorfose. Rondom de stations verrijzen tot 2020 zo'n 40.000 woningen en een miljoen vierkante meter aan kantoorruimte.

Die plannen ontvouwde de Zuid-Hollandse gedeputeerde Manita Koop (Ruimtelijke Ontwikkeling) donderdag bij station Moerwijk in Den Haag. Moerwijk is het eerste station dat een metamorfose ondergaat. De eerste schop zal over twee jaar de grond ingaan, zo zei de Haagse wethouder Marnix Norder (Bouwen en Wonen) tijdens de presentatie van de plannen te verwachten.

cees
March 6th, 2008, 08:19 PM
klinkt ambitieus, als, verdichten, en meer hoogbouw, laat ze hierbij please vooraf de nimby's hun mond snoeren door vooraf duidelijke randvoorwaarden te stellen en als nimby's het er niet mee eens zijn moeten ze maar verhuizen ofso:Z

Skyscrapercitizen
March 6th, 2008, 09:06 PM
Dit is het stedenbaan project wat al jaren in voorbereiding is, al wel zeker 6 jaar ofzo. Nu nog die treinen als metro minimaal 6 keer per uur laten rijden en stipt op tijd, dan wordt het nog wat...

Ook nog leuk, in Hong Kong bouwen ze 40.000 woningen rond 1 metrostation. :)

Dezz
March 7th, 2008, 08:57 AM
^^Helaas kom je dan wel in zo'n monsterlijk gedrocht te wonen.

Danny
March 8th, 2008, 06:14 AM
Zie ook hier klik (http://www.urbanunlimited.nl/uu/uu.nsf/98/7927ED30F7D4F3EEC125708C002DEAE2?opendocument) voor meer info over het stedenbaan project..

www.Rotterdam.nl
March 8th, 2008, 06:44 PM
Ik heb het vanmorgen ook al bij het R'dam infrastructuur topic gepost. Maar toch goed dat je het ook hier post. Ik had namelijk niet het hele artikel. Stond gisteren in de krant. Ben benieuwd wat eruit komt. Station Den Haag NOI kan wel een opknapbeurt gebruiken. Ziet er erg goedkoop uit nu.

cees
March 12th, 2008, 05:50 PM
ok dus voor alle duidelijkheid, de zuidvleugel is bezig met de stedenbaan. EN nu vind ik hier een website van randstadrapid. ik weet niet of dit al bekend is hier. maar dit is een plan wat ook gericht is op de zuidvleugel. eignelijk geloof ik er toch nog niet helemaal in. omdat het probleem met openbaar vervoer in nederland juist de grote spreiding is. ik heb het idee dat hier met de randstadrapid juist volledig gericht is weer op de verbinding almere schiphol, hartstikke goed natuurlijk want dat staat over 5 jaar echt compleet vast. Dit gaat echter weer om de verbinding met de GROTE werklocaties. Ik heb alleen het idee dat de meeste mensen in de kleinere werklocaties werken die juist slecht te bereiken zijn. Die zouden ze met individuelere kleinere projecten beter bereikbaar moeten maken met het openbaar vervoer om mensen de auto uit te krijgen.
filmpje:
http://www.randstadrapid.nl/usr-data/im/video_randstad.jpg

website
http://www.randstadrapid.nl/home

Apostle
March 12th, 2008, 06:37 PM
Dat RandstadRapid is weer een poging van Siemens om hun overbodige Transrapid te slijten aan het vaststaande Nederland en te doen alsof het een wondermiddel is maar dat is het absoluut niet. HET probleem van NL is het compleet gefaalde RO beleid ten opzichte van woningbouw en werklocaties.

cees
March 12th, 2008, 06:43 PM
ja nu weet ik het weer, dat was het hele verhaal. wat ik ook een keer gelezen heb is dat siemens het allemaal best zelf wou betalen. maar dat ze dan wel de inkomsten de komende 80 jaar mogen houden. zeg maar net zo iets als het millau viaduct.