View Full Version : Rotterdam: Coolsingeltoren (Luxortoren)

Pages : 1 2 [3]

Dennis
November 8th, 2003, 10:57 PM
http://www.bouwenmetstaal.nl/woon_7/afb/s_coo_cn.jpg

onbekend voor mij

<<<<<<<kijk op de vorige pagina (25) voor nieuwe pics)

Skyscrapercitizen
November 8th, 2003, 11:09 PM
Voor het geval mensen niet willen terugklikken:

Originally posted by Dennis

ja, we gaan de goede kant op, 2 nieuwe pics!

http://www.ppks.com/images/CL-3.jpg

http://www.ppks.com/images/intr.jpg

*update*
pics die niet te zien zijn in de homepage (geheim dus :P)
http://www.ppks.com/images/CL-5.jpg

http://www.ppks.com/images/CL-2.jpg

Construction - 2004

:colgate: :colgate: :colgate: :colgate:

Op het dak een uitkijkplatform, dat wordt vet!

Rotterdam
November 8th, 2003, 11:11 PM
Jaaaaaaa , gaan met die banaan. :cucumber: :banana: :cheers1: :pepper: :carrot:

Dennis
November 8th, 2003, 11:15 PM
uitkijkplatform op de 50ste min of meer bevestigd

http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=470083

dit stuk komt uit juni 2003

Dennis
November 8th, 2003, 11:21 PM
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=470098

ff wat uitvergroot :cool:

angeladevi
November 9th, 2003, 12:55 AM
Allemaal leuk en aardig maar is er nou iets concreets bekend over de start???:rant:

Dennis
November 9th, 2003, 03:18 PM
Originally posted by angeladevi

Allemaal leuk en aardig maar is er nou iets concreets bekend over de start???:rant:

2004

Skyscrapercitizen
November 9th, 2003, 03:55 PM
De laatst officieel genoemde startdatum is 2e helft 2004.

En dan is er nog de 15e december van Pastors, maar ik denk dat de ontwikkelaar daar om lacht, ze hebben al overeenstemming over de bouw (toch?), dus dan kan Pastors de bouw niet meer tegenhouden.

dutchmetal
November 10th, 2003, 10:17 AM
Pff dit duurd echt al veels te lang, geloof het pas dat ie er komt als die eerste paal nou eindelijk eens de grond in gaat.

Southerner
November 10th, 2003, 01:17 PM
Als deze toren wordt gebouwd mag Rotterdam zich naar mijn maatstaven hoogbouwstad noemen! Net niet word dan net wel!

rotterdammer
November 11th, 2003, 11:10 AM
wanneer het uitkijkplatform en aanvullende horeca goed worden uitgevoerd kan dit wel eens een zeer grote toeristische trekpleister worden. Ik denk dat zoiezo elke Rotterdammer hier een keer heen zal gaan. De Euromast zou min of meer zijn bestaansrecht verliezen aan een toren midden (in de loop) in het centrum en bovendien pal naast de VVV. Ik zie hier alleen maar positieve gevolgen: Euromast zal toch echt met een hogere versie moeten komen om een trekpleister te blijven, ik denk dat alleen een face-lift (j de Bouvrie) weinig effect zal hebben.
Kortom:elke toerist begint in Rdam met een bezoekje aan de luxortoren en er moet zsm een veel hogere Euromast komen.
gewoon blijven dromen..........:angel1: :angel1:

Kees
November 11th, 2003, 11:52 AM
Originally posted by rotterdammer

De Euromast zou min of meer zijn bestaansrecht verliezen aan een toren midden (in de loop) in het centrum en bovendien pal naast de VVV.

geloof ik niet helemaal, 't wordt natuurlijk een goeie concurrent, maar vanaf de euromast kun je mooi tegen dat fraaie hoogbouwcentrum aankijken.

rotterdammer
November 11th, 2003, 12:43 PM
Ja dat klopt wel voor een deel. Ik was gisteren nog op de hoogste verdieping van het WTC, toen de zon net onder ging.
Het uitzicht is spectaculair maar je bevindt je tussen de hoogbouw dus de skyline valt een beetje tegen. Je ziet eigenlijk hoe de laagbouw in rdam nog domineert.

Dukebas
November 11th, 2003, 05:46 PM
Nu maar hopen dat het ook echt zo mooi gaat worden als op die plaatjes... of mooier.. :D

AppetjoekII
November 13th, 2003, 02:17 AM
Weet niet of ze al langs zijn gekomen:
http://www.wimdebruijn.nl/projecten/corso/images/image_1.jpg

http://www.wimdebruijn.nl/projecten/corso/images/image_2.jpg

http://www.wimdebruijn.nl/projecten/corso/images/image_3.jpg

http://www.wimdebruijn.nl/projecten/corso/images/image_4.jpg

Bron: www.wimdebruijn.nl

Dennis
November 13th, 2003, 10:13 AM
al ruim 2 jaar oud appetjoek :D

maar de luxortoren lijk wel erg hoog hier :colgate:

1+2=3
November 13th, 2003, 10:16 AM
Jaaagh! Daar hebben we dat lelijke wrattengedrocht van Wim De Bruijn weer... >(

Rotterdam
November 13th, 2003, 10:42 AM
Ik had deze nog niet gezien .
Beetje vreemde combinatie , maar mij hoor je niet klagen. :colgate:
Super !:dizzy:

Dennis
November 13th, 2003, 10:56 AM
Originally posted by Butler Herman

Jaaagh! Daar hebben we dat lelijke wrattengedrocht van Wim De Bruijn weer... >(

De meeste vinden m wel een supertoren, tis altijd beter dan het ontwerp van kotshoff :)

Marcellus Bastardus
November 13th, 2003, 11:33 AM
Wel erg prettig nieuws dat er een uitkijkplatform in de toren komt. Kunnen ze die niet als eerste bouwen? ;)

Rotterdam A
November 13th, 2003, 12:01 PM
Dat ontwerp is juist super, Butler. Vind je die mooie blauwe 186meter hoge Corsotoren echt niet mooi? Wat zal dat schitterend staan naast de iets hogere Coolsingeltoren. Wat een imposant gezicht zal de lijnbaan hebben met die Corsotoren.
Weg met die 150meter Kolhoff. Dat ontwerp is niet eens zo lelijk, maar past daar totaal niet en er zijn veel betere mogelijkheden. Maar als hij dan zonodig zijn 150meter ontwerp in Rotterdam wil zetten, laat dat dan maar op de plaats van die KPN-toren komen. Heb je gelijk een 150m plusser erbij, inplaats van een wat lelijkere 70m gebouw.

Stratosphere 2020
November 13th, 2003, 01:09 PM
Lang leve de eentonigheid.

bubbah
November 13th, 2003, 01:23 PM
Originally posted by Stratosphere 2020

Lang leve de eentonigheid.

Ook mijn mening. Maar ja, wel de aanzet om 150+ te bouwen.

SC81
November 13th, 2003, 02:38 PM
Originally posted by Rotterdam A
Maar als hij dan zonodig zijn 150meter ontwerp in Rotterdam wil zetten, laat dat dan maar op de plaats van die KPN-toren komen.

Niet persoonlijk bedoeld hoor. Ik weet ook niet of het aan mij ligt. Maar ik wordt onderhand wel een beetje simpel van dit soort loze kreten. Alsof het realistisch is om even een project naar de andere kant van het centrum te verplaatsen. :wave:

PsykOi
November 17th, 2003, 11:23 PM
gewoon afkappen die Kolhoff. Niemand zit te wachten op een te groot uitgevallen schoorsteen midden in de stad. Het ontneemt bovendien het mooie uitzicht op de westgevel van de Luxortoren. Alleen als er een nog mooier torentje voor komt te staan mag het.

Stratosphere 2020
November 18th, 2003, 02:31 AM
Voor mij is hoe hoger hoe beter helemaal niet belangrijk, maar dat wist je al. Wel verschil in hoogte in de skyline, vormgeving en architectuur.

1+2=3
November 18th, 2003, 11:20 AM

De meeste vinden m wel een supertoren, tis altijd beter dan het ontwerp van kotshoff :)

Dat vind ik dus niet. Ik vind dat ontwerp van Kollhoff nog tien keer beter!!

robindeurloo
November 18th, 2003, 08:55 PM
Moet zeggen dat ik die Corso toren ook wel OK vind hoor. (maar dit kan ook zijn omdat ik bij Wim de Bruijn werk). Nee hoor, vind hem een stuk beter dan dat rare rode ding.

Jan
November 18th, 2003, 08:57 PM
Doe Wim maar de hartelijke groeten dan, van 'Jan van de Wolkenkrabbers', dan weet die het wel. :)

robindeurloo
November 18th, 2003, 09:02 PM
Doe ik. Moet ik daarna hard weglopen, of kent hij jouw alleen maar van goede dingen?

Hoe ben jij trouwens verzijlt geraakt met hoogbouw, werk je op een architectenburo of ben je zelf architect?

Dennis
November 18th, 2003, 10:26 PM
Originally posted by robindeurloo

Doe ik. Moet ik daarna hard weglopen, of kent hij jouw alleen maar van goede dingen?

Hoe ben jij trouwens verzijlt geraakt met hoogbouw, werk je op een architectenburo of ben je zelf architect?

nee, hij is de baas van dit forum en de einige echte internationale hoogbouw/stedenbouw profesional :)

robindeurloo
November 18th, 2003, 10:48 PM

nee, hij is de baas van dit forum en de einige echte internationale hoogbouw/stedenbouw profesional :)

Dat ie de baas is hier wist ik en dat hij erg veel van hoogbouw en stedebouw weet wist ik ook, maar dit alles moet toch op de een of andere manier begonnen zijn. Ik bedoel, bij mij is alles begonnen met een werkstuk over hoogbouw op de MTS.

He, dat misschien een leuke voor in het cafe, hoe en wanneer ben jij van hoogbouw gaan houden? Ik zal hem daar neerzetten dus daar antwoord geven.

g fonk~
November 24th, 2003, 03:57 AM
Eventjes een reminder uit het RD van 10 sept 2003:

"Ontwikkelaars Luxortoren moeten haast gaan maken"

Rotterdam _ Vastgoedontwikkelaars Bouwfonds en Willemsen Minderman moeten haast maken hun 'Luxortoren' op de Kruiskade. De gemeente Rotterdam geeft ze nog twee maanden de tijd om de benodigde overeenkomsten te ondertekenen voor gebouw dat komt op de plek van het oude Luxor Theater. ,,Op 15 december móet er een klant zijn,'' zei wethouder M. G. T. Pastors gisteren in de raadscommissie voor ruimtelijke ordening. Anders gaan de plannen de ijskast in.

15 december! En we horen nog steeds niets?
Zeg me alstjeblieft dat er een KLANT is!
Die toren moet er komen!

Basshead
November 24th, 2003, 11:46 AM
Ik hoorde net op RNN7 dat het aantal dakloze verslaafden in Rotterdam enorm is toegenomen. Misschien kan dominee Visser al die ruimte wel gebruiken!

Jan
November 24th, 2003, 02:44 PM
Ik heb begrepen dat er ook zo'n honderd woningen in komen en ik kan me voorstellen dat het ook mogelijk is om een hotel in te huisvesten. Door het risico op die manier te spreiden kan het project natuurlijk nog steeds levensvatbaar zijn. Hoe dan ook, ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.

Ace
November 25th, 2003, 03:19 AM
Nahja............................

Als we van dit forum een 'BV' maken hebben we i.i.g. een kantoorunit nogdig :cool:
Zegmaar 'Alle beetjes helpen'.

Southerner
November 25th, 2003, 01:33 PM
Ik hoop dat het allemaal doorgaat. Deze toren is qruciaal voor de hoogbouw in Rotterdam.

Southerner
November 25th, 2003, 01:36 PM
Originally posted by Ace

Nahja............................

Als we van dit forum een 'BV' maken hebben we i.i.g. een kantoorunit nogdig :cool:
Zegmaar 'Alle beetjes helpen'.

Er komen ook appartementen in deze toren. Wees zo vrij om er eentje te komen! Alle beetjes helpen ;)

Ace
November 25th, 2003, 07:04 PM
Nahja.............

Als jij mijn hypotheek aflost, valt daar altijd over te praten :D

Deventer Up
November 25th, 2003, 07:59 PM
Originally posted by harie

Ik hoop dat het allemaal doorgaat. Deze toren is qruciaal voor de hoogbouw in Rotterdam.

Helemaal mee eens. Nu hikt R'dam nog tegen de 150 m grens aan. Als deze toren gebouwd gaat worden, wordt deze grens doorbroken en durven hopelijk meer architecten en ontwerpers hogere gebouwen realiseren.

Wisma
November 25th, 2003, 08:34 PM
Originally posted by Jan

Door het risico op die manier te spreiden kan het project natuurlijk nog steeds levensvatbaar zijn.

Dit klinkt niet echt positief.........

Patrick Highrise
December 8th, 2003, 04:15 PM
Vandaag in de COBOUW:

Rotterdam

'Nieuwbouw theater aan de Coolsingel'
Geplande start 9-04
Opdr: Willemsen Mindermann Vastgeodontwikkeling bv

Beter iets dan niet....zou het volgend jaar dan toch nog goedkomen?? :D

:baaa:

Skyscrapercitizen
December 8th, 2003, 07:03 PM
Het programma voor het theater loopt tot eind mei. Dan kunnen ze mooi in juni gaan slopen, hebben we in het toeristenseizoen een mooie desolate plek middenin de stad en kunnen ze na de bouwvak zo'n beetje gaan beginnen! Wordt tijd ja, want dit gebied heeft deze opknapper hard nodig! En de skyline ook!

Stien
December 9th, 2003, 12:40 AM
Originally posted by aedificium erectum
Wordt tijd ja, want dit gebied heeft deze opknapper hard nodig! En de skyline ook!

Tim, op zich kan de skyline idd deze toren goed gebruiken, maar dit gebied is op dit moment wel een van de meest hotte uitgaansplekken van rotterdam, dit is echt niet een gebied dat een opknapper nodig heeft...

Skyscrapercitizen
December 9th, 2003, 01:37 AM
Vind ik toch van wel. Onlangs is de bios ter plaatse al gesloten. De buitenruimte is verre van aansprekend.

Natuurlijk zit er nog Off Corso en wat kroegen maar toch, het kan allemaal veel beter. Deze toren gaat het gebied toch extra uitstraling geven. Uitgaan, winkelen en slapen onder, in en tussen de skyscrapers, dat kan straks alleen in Rotterdam! (als het om NL gaat)

Fir
December 9th, 2003, 06:50 AM
Ja tim, mee eens. Stilstand is achteruitgang. Niet alleen voor de skyline is het prettig, ook voor de "lijstjes", zou toch echt rotterdamse skycraper worden. Ook de uitstrakuing van het nieuwe theater zal veel goeddoen in plaats van dat gedrocht wat er nu staat.

Saentown
December 9th, 2003, 01:33 PM
Deze toren is een must, schitterende toren en bovendien wordt het eens tijd dat de hoogste van Nederland 151 eens uit de boeken gaan.

Ace
December 9th, 2003, 10:39 PM
Tja, ken je nagaan dat wij al meer dan 12 jaar zitten te wachten! Da's toch echt van de zotte!?! Geeft zo'n machteloos gevoel!! 't Is dah'k weet dattie d'r uberhaupt komt, anders haddik van de Euromast gesprongen.

rik2
December 15th, 2003, 01:08 AM
Het is nu 15 december.....

KPN tower
April 3rd, 2004, 08:28 PM
hij moet en zal er komen! dit is zo goed voor de skyline en het trekt vast veel huurders aan

1+2=3
April 3rd, 2004, 10:02 PM
En om dat te zeggen spoor je speciaal deze oude thread op?

Je kunt beter de coolsingel toren deel 2 thread nemen. :)

Klifix
May 27th, 2009, 04:33 PM
Hoe staat het eigenlijk hiermee? Ging dit nou definitief niet door?