View Full Version : Antwerp, Ohio

Zeno2
August 10th, 2008, 09:54 PM
stel je voor, Antwerp in de VS (Ohio) :) :

http://farm1.static.flickr.com/120/292662575_3e8614105e_b.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2119/2443521931_d0056c32b1_b.jpg

http://www.flickr.com/photos/21484260@N04/sets/72157606654522905/

http://www.flickr.com/photos/21484260@N04/2238070652/

Centuries ago, long before Antwerp was Antwerp, this vicinity was covered with a body of water, known as Lake Maumee. Through the passing of time, the waters shifted, becoming the Maumee River. A vast, dense forest grew and the Maumee Valley was formed. Here lived such Indian tribes as the Potowatomies, Ottawas, Chippewas, Miamis and others.

During the latter part of the 17th century, the French, English and American forces fought many bloody battles along the river. In 1774 General Anthony Wayne was sent by President George Washington to conquer this territory. Cutting a trail that led from Toledo to the head of the Maumee River, he erected two forts; Fort Wayne and Fort Defiance. Part of this trail can still be seen in Antwerp today.

The first settlers came her in 1827. The town was surveyed and platted in 1841. Thereby, having an established town, the five men who made the pat set out to find a name that no other had in this country. With the aid of a postal guide, they discovered the name of Antwerp, Belgium. Knowing no other town of this name, they chose the name of Antwerp for the new village.

The Wabash and Erie Canal was built, the village grew containg one store, one tavern, two physicians, a frame building, two log cabins for dwellings and most of the town was still covered in forest. Being about 20 miles from Fort Wayne and Fort Defiance, Antwerp was a growing community built around the canal and its commerce.

Today, the intersection of U.S. 24 and State Route 49 sits at the center of Antwerp. Now just 17 miles from Fort Wayne and 21 miles from Defiance, we are a growing community secluded from big city hustle and bustle, yet close enough to take advantage of all the cities have to offer. Our new school facility is state ranked and provides an excellent educational experience for today's youth. The Port to Fort project that will connect Fort Wayne directly to Toledo, will only enhance the accessibility of nearby communities. Currently, there are two new subdivisions being developed for that new home you've been waiting to build. Why wait? Why not make the move to a picturesque small town community, that will provide you with lower crime statistics, a lower clost of living, an excellent education for your children, convenince of location to all area shopping, higer education facilities, hospitals and so much more! We invite you to become a part of our community! Come and spend a day - we bet you'll spend a lifetime!

http://www.antwerpohio.com/

groentje
August 10th, 2008, 10:28 PM
Hilarisch, die historie over het ontstaan van de naam.
Heel bijzonder vind ik de foto's wel niet, die je postte.

Zeno2
August 10th, 2008, 10:40 PM
Hilarisch, die historie over het ontstaan van de naam.
Heel bijzonder vind ik de foto's wel niet, die je postte.

't is dan ook maar een dorpje in de middle of nowhere hè :)

ƒƒ
August 10th, 2008, 10:58 PM
Even Wikipedia erbij halen. Naast stad, district en provincie Antwerpen is er:

Antwerp, Ohio: 1740 inw.
Antwerp Township, Michigan: 10813 inw.
Antwerp, New York: 716 inw.
Antwerp, New York: 1793 inw.
Antwerp, Victoria (Australië): (geen aantal inwoners vermeld)

We zijn dus niet alleen, maar wel de grootste en de oorspronkelijke. De tweede in New York wordt gezien als stad, wat vertaald naar België overeen zou komen dat pakweg Watou tot stad gebombardeerd zou worden.

Chimaera
August 11th, 2008, 04:32 PM
Ik geloof dat we ooit al 's in een topic (vooral Amerikaanse) naamgenoten van Belgische plaatsen hebben gezocht.

Unkown Student
August 11th, 2008, 10:47 PM
Zoals "Hoboken" bij New York, onder andere.. Dit is misschien ook afkomstig uit de buurt van Antwerpen?

Zo zijn er veel plaatsen in de wereld die dezelfde namen hebben. Ik denk aan Waterloo, Alexandrie, etc.. Allen verwijzen ze naar een originele plaats of historische gebeurtenis. Of uit gebrek aan aandacht aan de huidige plaatsnamen. Ik kan mij voorstellen dat de Settlers niet een hoge pet hadden van de huidige Indiaanse namen of gewoontes. Dan maar een 'beschaafde' naam van thuis hé.

rjk
August 12th, 2008, 12:58 AM
Zoals "Hoboken" bij New York, onder andere.. Dit is misschien ook afkomstig uit de buurt van Antwerpen?

Zo zijn er veel plaatsen in de wereld die dezelfde namen hebben. Ik denk aan Waterloo, Alexandrie, etc.. Allen verwijzen ze naar een originele plaats of historische gebeurtenis. Of uit gebrek aan aandacht aan de huidige plaatsnamen. Ik kan mij voorstellen dat de Settlers niet een hoge pet hadden van de huidige Indiaanse namen of gewoontes. Dan maar een 'beschaafde' naam van thuis hé.

Daarover is onduidelijkheid.
Nederlandstaligen hebben zich daar wel genesteld, maar daarna is het "overgekocht" door de Britten. Stel je voor dat dat nooit gebeurd was... Dan spraken ze in de VSA misschien wel allemaal Nederlands :p. Btw; Broadway noemde toen Breede weg:)

Dit heb ik van wikipedia gehaald:

Nieuw-Amsterdam was de naam van de zeventiende-eeuwse versterkte nederzetting in de provincie Nieuw-Nederland die later zou uitgroeien tot wat nu de stad New York is. Deze Nederlandse provincie lag tussen 38 graden op Cape Hinlopen even ten zuiden van de Zuidrivier (de huidige Delaware rivier) en 42 graden, inclusief Nieuw Holland of Cape Cod, ten oosten van de "Versche rivier" (de tegenwoordige Connecticut-rivier), met in het midden de Mauritius Rivier, Noordrivier of Grote rivier (de Hudson). Het gebied bevindt zich in de hedendaagse staten New York, Delaware, Connecticut en New Jersey. Van daaruit werden vele gemeenschappen in het gebied gesticht.

mato
August 12th, 2008, 01:07 AM
Dat komt ook van Hoboken hier in Antwerpen.
Dat was in de tijd dat Nederlandstaligen dat gebied bezaten. Broadway noemde toen Brede weg:)
Toen waren de huidige staten New-York en New-Jersey nog een onderdeel van Nieuw-Nederland (op zijn latijn dat toen nog vrij populair was Nova Belgica). De huidige staten Pennsylvania en Delaware ontstonden dan weer uit Nieuw-Zweden. :cheers:

mato
August 12th, 2008, 01:25 AM
Nieuw-Amsterdam was de naam van de zeventiende-eeuwse versterkte nederzetting in de provincie Nieuw-Nederland die later zou uitgroeien tot wat nu de stad New York is. Deze Nederlandse provincie lag tussen 38 graden op Cape Hinlopen even ten zuiden van de Zuidrivier (de huidige Delaware rivier) en 42 graden, inclusief Nieuw Holland of Cape Cod, ten oosten van de "Versche rivier" (de tegenwoordige Connecticut-rivier), met in het midden de Mauritius Rivier, Noordrivier of Grote rivier (de Hudson). Het gebied bevindt zich in de hedendaagse staten New York, Delaware, Connecticut en New Jersey. Van daaruit werden vele gemeenschappen in het gebied gesticht.
Hou er wel rekening mee dat kolonisatoren hun gebied wel groter zagen dan wat ze werkelijk in handen hadden. Zo waren er heel wat conflictgebieden. Voor het gemak werd er vergeten welke gebieden nog in handen waren van de oorspronkelijke inheemse bevolking. Ook hadden zich in de latere staten Connecticut en Rhode Island zich gemeenschappen gevormd die eerder aansloten bij Massachusetts (en New England) dan dat ze iets met de Jan-Kezen (Yankees) te maken wilden hebben. Ook ten westen van de Delaware rivier vormde zich de kolonie Nieuw-Zweden (de latere staten Delaware en het zuidoosten van het latere Pennsylvania).

Benonie
August 13th, 2008, 12:23 AM
Er zijn trouwens ook een 2-tal Brussels en 4 Ghent's in de USA.

Encore
August 15th, 2008, 11:21 AM
Als je vroeger Antwerp intikte op Google Earth dan ging je direct naar Ohio... Nu niet meer :)

CityVibes
August 15th, 2008, 04:55 PM
Zo zijn er ook dorpjes of kleine steden in de VS die Belgium of zelfs Bruges heten!

ƒƒ
August 15th, 2008, 06:58 PM
Geef mij dan maar een dorp als Kokejane, dat ze tenminste uniek laten ^

X38
August 16th, 2008, 01:06 PM
lol, dat wikipedia-artikel ben ik vorige week toevallig al eens tegengekomen...

De Klauw
August 17th, 2008, 02:08 AM
Of uit gebrek aan aandacht aan de huidige plaatsnamen. Ik kan mij voorstellen dat de Settlers niet een hoge pet hadden van de huidige Indiaanse namen of gewoontes. Dan maar een 'beschaafde' naam van thuis hé.

Hoe bedoel je huidige Indiaanse namen? Uitzonderingen zoals Seattle en Chicago nagelaten heeft bijna geen enkele stad in de VS heeft heden ten dage een Indiaanse naam. Bijna allemaal hebben ze een Europese oorsprong. We moeten daar nu ook niet dramatisch over doen want de overgrote meerderheid van de Amerikanen is immers van Europese origine. Ik zou het geforceerd vinden mocht men beslissen de steden Indiaanse namen te geven lettende op het feit dat veel- zoniet alle- steden nooit een Indiaanse naam gehad hebben.