View Full Version : Esperit Haussmann: fil per a les vostres propostes i visions d'urbanisme, arquitectura, paisatge, etc.
persona753 August 12th, 2009, 01:07 PM això no és una plaça, indica com es veuria el temple des d'angles diferents...
Si que es una plaça , ho posa a wikipedia , y m'ho ha comfirmat molta gent que si que era una plaça
LinkelRing August 12th, 2009, 01:39 PM Deu ser això:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d7/Pla%C3%A7a_estrellada_%281916%29.jpg
No comprenc aquest plantejament...
SEIM August 12th, 2009, 02:12 PM Doncs a mi em sembla un estudi de visuls i perspectives. No te ni cap ni peus urbanísticament plantejar una "plaça" d'aquesta manera, realment no hi ha tal plaça ni espai obert al voltant de la SGF.
A10
kerouac August 11th, 2010, 05:07 PM Hola a tots
Passejant per aquest fil, sobre aquest tema de l'enderrocament d'edificis al carrer Mallorca per la Sagrada Família, havia trobar al seu temps (2007) aquest article del País (no sé si el concurs internacional que volian fer - sobre l'entorn de la futura basílica - s'ha fet, o si és encara d'actualitat) :
http://www.elpais.com/recorte/20070331elpepicul_1/XXLCO/Ies/Proyecto_Gaudi.jpg
http://www.elpais.com/articulo/cultura/Sagrada/Familia/quiere/crecer/elpepucul/20070331elpepicul_1/Tes
Vaig tenir també links de l'Avui i del Periodico, pero no funcionan més.
BCNforever August 11th, 2010, 05:39 PM Jo esborraria el nus d'entrada per Diagonal i al seu lloc faria una plaça. La Ronda Nord que passi per sota de la plaça. La plaça hauria de ser d'aquests prou seriosas, pragmàtica, amb una font al mig, ampla i prou.
Niat August 11th, 2010, 08:31 PM Hola a tots
Passejant per aquest fil, sobre aquest tema de l'enderrocament d'edificis al carrer Mallorca per la Sagrada Família, havia trobar al seu temps (2007) aquest article del País (no sé si el concurs internacional que volian fer - sobre l'entorn de la futura basílica - s'ha fet, o si és encara d'actualitat) :
http://www.elpais.com/articulo/cultura/Sagrada/Familia/quiere/crecer/elpepucul/20070331elpepicul_1/Tes
Mola, mola. La verdad es que cuandoe esté acabado espero que dejen más via libre tirando algunos pisos, como gran monumento lo merece.
mpuig August 11th, 2010, 09:57 PM no sé si estic errat o no, però no està al revés la SF respecte al carrer Mallorca?
Per cert, posats a tirar les dos illes de cases cap a la Diagonal, podrien tirar la de dalt i així es veuria una creu des del maps... no és que sigui massa catòlic jo, però quedaria bé i es distingiria la SF des de l'arire quedant com un icone.
kerouac August 11th, 2010, 10:54 PM També aquests edificis, entre la plaça Gaudi i el c/Lepant sempre m'han fet una mica de pena...
http://img193.imageshack.us/img193/6986/2723388400085340430rvon.jpg
http://img199.imageshack.us/i/14270402riqgkjbznifs.jpg
http://img199.imageshack.us/img199/7822/14270402riqgkjbznifs.jpg
Com serian molt dificil d'enderrocar, penso que fer-hi un trompe-l'oeil, rentat de cara o alguna cosa per millorar em sembla obligatori.
Spike88bcn August 12th, 2010, 10:28 AM estic en acord amb mpuig quedaria molt impressionant.
persona753 August 12th, 2010, 01:41 PM Hola a tots
Dintre de 50 anys? no s'han pasat?
CNGL August 12th, 2010, 06:11 PM Jo esborraría i amb perdó dels culés, que son molts per Catalunya (soc del Real Madrid), el Nou Camp.
persona753 August 12th, 2010, 06:37 PM ARGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!! NO BLASFEMES!:gunz::gunz::gunz::gunz::gunz::bash:
Vilarrubla August 12th, 2010, 07:38 PM Jo esborraria SVM sencer XD
CNGL August 12th, 2010, 07:41 PM Però si Sant Vicenç de Montalt no és part de l'area de Barcelona! (Zona 4I del ATM, si no record malament)
Deixaria el Nou Camp en pau, però esborraria el parlament de Catalunya. Llavors Catalunya seria aragonesa xDDDDD
PS: I si esborras SVM, al menys deixa als "tribessons" o trigèmins, ynoc.
Vilarrubla August 12th, 2010, 07:53 PM Depen de que entenguis per AMB XD
persona753 August 13th, 2010, 12:46 AM Però si Sant Vicenç de Montalt no és part de l'area de Barcelona! (Zona 4I del ATM, si no record malament)
Deixaria el Nou Camp en pau, però esborraria el parlament de Catalunya. Llavors Catalunya seria aragonesa xDDDDD
PS: I si esborras SVM, al menys deixa als "tribessons" o trigèmins, ynoc.
M'están entrant ganes de presentar-me a alcalde de SVM per enderrocar-lo y contruir un nou poble de toxo caravista:devil:
CNGL August 13th, 2010, 04:27 PM ^^ Jo només enderrocaría les urbanitzacions i deixaria el poble. I també enderrocaría... la cosa aixa de Montjüic.
BCNforever August 14th, 2010, 02:18 PM Jo esborraría i amb perdó dels culés, que son molts per Catalunya (soc del Real Madrid), el Nou Camp.
Jo ho faria i el traslladaria a on ara hi es la central tèrmica, amb el disseny de illa barçalona, però fet a terra i amb bones conexions.
Sr.Horn August 14th, 2010, 03:22 PM un edifici de pisos cutre que hi ha a Passeig de Gràcia en Rosselló. De color groc, podria anar a Bellvitge que ningú s'enteraria.
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=es&geocode=&q=Barcelona+La+pedrera&sll=37.0625,-95.677068&sspn=45.197878,79.013672&ie=UTF8&hq=&hnear=Casa+Mil%C3%A0,+Carrer+de+Proven%C3%A7a,+261,+08008+Barcelona,+CT,+Espa%C3%B1a&z=15&layer=c&cbll=41.395899,2.160261&panoid=1COVn_3nhoCg1cn3wk69-w&cbp=12,49.29,,0,-23.93
persona753 August 14th, 2010, 06:41 PM L'estació de Sants
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=es&geocode=&q=Barcelona+La+pedrera&sll=37.0625,-95.677068&sspn=45.197878,79.013672&ie=UTF8&hq=&hnear=Casa+Mil%C3%A0,+Carrer+de+Proven%C3%A7a,+261,+08008+Barcelona,+CT,+Espa%C3%B1a&layer=c&cbll=41.37824,2.139118&panoid=ghQcQmuEZsi2I8-wafjB0g&cbp=12,42.18,,0,-4.85&ll=41.384988,2.144523&spn=0,0.038409&z=15
xussep80 August 14th, 2010, 11:07 PM un edifici de pisos cutre que hi ha a Passeig de Gràcia en Rosselló. De color groc, podria anar a Bellvitge que ningú s'enteraria.
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=es&geocode=&q=Barcelona+La+pedrera&sll=37.0625,-95.677068&sspn=45.197878,79.013672&ie=UTF8&hq=&hnear=Casa+Mil%C3%A0,+Carrer+de+Proven%C3%A7a,+261,+08008+Barcelona,+CT,+Espa%C3%B1a&z=15&layer=c&cbll=41.395899,2.160261&panoid=1COVn_3nhoCg1cn3wk69-w&cbp=12,49.29,,0,-23.93
No és un edifici de pisos cutre. És una residència d'estudiants (i sí, també és cutre).
aml1006 August 14th, 2010, 11:45 PM ^^
Em sembla que aquest edifici ara es l'ampliació del hotel Omm almenys això es el que vaig llegir fa temps al diari, ademés a la cantonada en tres finestres de l'edifici hi ha escrit el nom de l'hotel.
BCNforever August 15th, 2010, 12:34 PM Els edificis de Montjuic de la fira. Com a molt deixava el que recau a Paral·lel com algún museu o algo així, però restaurat. Al espai que quedaria, faria un parc d'entrada a Montjuic, però guapo, tipus londres.
Spekius August 15th, 2010, 12:56 PM Yo para empezar tiraría lo siguiente:
- A causa de su degradación, todo el barrio de la Catalana en St Adrià ( http://maps.google.es/maps?hl=es&ie=UTF8&ll=41.422376,2.22486&spn=0.003492,0.014656&t=k&z=17&layer=c&cbll=41.421339,2.223986&panoid=EE356ZSPuJ3eVAnXPyvNZA&cbp=12,120.56,,0,8.62 ) y el de Can Santjoan en Montcada ( http://maps.google.es/maps?hl=es&ie=UTF8&ll=41.469642,2.184707&spn=0.003489,0.014656&t=k&z=17&layer=c&cbll=41.469366,2.183189&panoid=ymXJXPge4exviqiDqG8USQ&cbp=12,246.48,,0,3.95 )
- El cementerio del Poblenou por romper la trama urbana, trasladando los monumentos a otro lugar. Podría trasladarse a los terrenos que ocupan los barrios que he comentado.
- La estación de Sants y las fábricas que queden allá, no me fijé la última vez si aún había alguna. Luego alargaría la avenida de Roma hasta la calle de Sants, y en el espacio que quedara haría una plaza, una pequeña ampliación del Parque de la España Industrial, la nueva estación y nuevos rascacielos que acompañen a los ya existentes en la zona para que haya así un verdadero clúster, y en un lugar inmejorable.
- El pequeño pabellón en forma de arco que hay al lado de la Font Màgica, y el edificio trasero.
- El Parlament de Cataluña, el edificio que hay enfrente (lo creo que es un colegio, no la iglesia), y todo el Zoo, para convertir a la Ciutadella en un gran parque urbano y no en el intento fallido actual. El Parlament podría ir a un edificio de diseño -o clásico- en Plaza de les Glòries o en la Meridiana por la zona del Auditorio, por ejemplo.
- Las dos islas de casas entre Sagrada Familia y Diagonal, y parte de las colindantes, para: alargar la calle Marina hasta el templo, crear un gran parque-plaza semicircular alrededor del mismo, y una rambla entre Diagonal y SF bajo la cual habría una gran galería comercial y parkings. A la gente la reubicaría en nuevos bloques en la misma zona, y en grandes torres residenciales en la nueva plaza de les Glòries. Cutre plano de como quedaría: http://i34.tinypic.com/v2uumf.png
En gris rambla y plaza, en rojo viales, en verde parque y en negro nuevos bloques residenciales
- Todos los edificios universitarios de la parte sur de Diagonal Alta, incluyendo además en el derribo el cementerio de les Corts. La reharía completamente con un mismo estilo arquitectócnico para todas las facultades, con muchas zonas verdes interiores y con una disposición armónica. Vamos, un campus bien hecho de verdad, no el horror que hay ahora. El cementerio podría trasladarse a los pequeños montes entre Pedralbes y Esplugues.
- La Escuela de Ingeniería Técnica Industrial de l'Eixample, ahí pondría una versión a escala del parque de la Ciutadella, que falta hace un parque denso por esa zona. Podría trasladarse al rehecho campus de la Diagonal Alta, al Hospital de Sant Pau (que debería ser una universidad como se ha dicho) o bien a Diagonal Mar.
- En la montaña de Montjuic tiraría un buen número de viales, edificios y equipamientos en desuso o con poco uso para convertirla aún más en el pulmón verde de la ciudad y para trasladar los museos a zonas más céntricas, que es donde deben estar, como por ejemplo, la fundación Miró (que podría ir también a Sant Pau). Debería quedar sólo equipamientos deportivos, el MNAC, el Castillo, el Cementrio y algun hotel, poco más, el resto zona verde.
Creo que de momento esto es todo :P
BCNforever August 15th, 2010, 02:50 PM Yo para empezar tiraría lo siguiente:
- A causa de su degradación, todo el barrio de la Catalana en St Adrià ( http://maps.google.es/maps?hl=es&ie=UTF8&ll=41.422376,2.22486&spn=0.003492,0.014656&t=k&z=17&layer=c&cbll=41.421339,2.223986&panoid=EE356ZSPuJ3eVAnXPyvNZA&cbp=12,120.56,,0,8.62 ) y el de Can Santjoan en Montcada ( http://maps.google.es/maps?hl=es&ie=UTF8&ll=41.469642,2.184707&spn=0.003489,0.014656&t=k&z=17&layer=c&cbll=41.469366,2.183189&panoid=ymXJXPge4exviqiDqG8USQ&cbp=12,246.48,,0,3.95 )
- El cementerio del Poblenou por romper la trama urbana, trasladando los monumentos a otro lugar. Podría trasladarse a los terrenos que ocupan los barrios que he comentado.
- La estación de Sants y las fábricas que queden allá, no me fijé la última vez si aún había alguna. Luego alargaría la avenida de Roma hasta la calle de Sants, y en el espacio que quedara haría una plaza, una pequeña ampliación del Parque de la España Industrial, la nueva estación y nuevos rascacielos que acompañen a los ya existentes en la zona para que haya así un verdadero clúster, y en un lugar inmejorable.
- El pequeño pabellón en forma de arco que hay al lado de la Font Màgica, y el edificio trasero.
- El Parlament de Cataluña, el edificio que hay enfrente (lo creo que es un colegio, no la iglesia), y todo el Zoo, para convertir a la Ciutadella en un gran parque urbano y no en el intento fallido actual. El Parlament podría ir a un edificio de diseño -o clásico- en Plaza de les Glòries o en la Meridiana por la zona del Auditorio, por ejemplo.
- Las dos islas de casas entre Sagrada Familia y Diagonal, y parte de las colindantes, para: alargar la calle Marina hasta el templo, crear un gran parque-plaza semicircular alrededor del mismo, y una rambla entre Diagonal y SF bajo la cual habría una gran galería comercial y parkings. A la gente la reubicaría en nuevos bloques en la misma zona, y en grandes torres residenciales en la nueva plaza de les Glòries. Cutre plano de como quedaría: http://i34.tinypic.com/v2uumf.png
En gris rambla y plaza, en rojo viales, en verde parque y en negro nuevos bloques residenciales
- Todos los edificios universitarios de la parte sur de Diagonal Alta, incluyendo además en el derribo el cementerio de les Corts. La reharía completamente con un mismo estilo arquitectócnico para todas las facultades, con muchas zonas verdes interiores y con una disposición armónica. Vamos, un campus bien hecho de verdad, no el horror que hay ahora. El cementerio podría trasladarse a los pequeños montes entre Pedralbes y Esplugues.
- La Escuela de Ingeniería Técnica Industrial de l'Eixample, ahí pondría una versión a escala del parque de la Ciutadella, que falta hace un parque denso por esa zona. Podría trasladarse al rehecho campus de la Diagonal Alta, al Hospital de Sant Pau (que debería ser una universidad como se ha dicho) o bien a Diagonal Mar.
- En la montaña de Montjuic tiraría un buen número de viales, edificios y equipamientos en desuso o con poco uso para convertirla aún más en el pulmón verde de la ciudad y para trasladar los museos a zonas más céntricas, que es donde deben estar, como por ejemplo, la fundación Miró (que podría ir también a Sant Pau). Debería quedar sólo equipamientos deportivos, el MNAC, el Castillo, el Cementrio y algun hotel, poco más, el resto zona verde.
Creo que de momento esto es todo :P
Buff, te secundo en todo, absolutamente todo. Nos presentamos a alcalde?
Y yo aún añadiría más cosas.
Por ejemplo, tirar la Vila Olímpica y trasladar a sus habitantes al espacio ganado al cementerio de Poble Nou, con edificios residenciales altos y bonitos, y construir ahí otro clúster junto al mar. Y más cosas, luego las pensaré.
Vilarrubla August 15th, 2010, 03:02 PM A mi lo de tirar els cementiris no m'agrada. El del Poblenou està molt bé... a part que dubto que es pugui, no deu tenir alguna categoria de protecció?
BCNforever August 15th, 2010, 03:05 PM ^^
Bó, en realitat aixó mai ha estat als meus somnis hausmanians, ni tirar la tècnica de l'Eixample (encara que sempre he pensat que a l'Eixample falta un bon parc, i si fora hausmanià del tot, m'encantaria que estiguera entre Gran Via i carrer d'Aragò, a la part dreta de l'eixample, tocant p. de gràcia). Però envoltant el cementeri sí que hi han moltes fàbriques abandonades i edificis antics que es podrien fer fora i fer una bona ampliació cap a la mar del barri.
A l'escola tècnica de l'esquerra de l'eixample lo que si faria seria traslladar-les a hospital de Sant Pau, que sempre ho he vist com una uni (encara que per fer-la més harvard molaria que fora una privada de qualitat, com la Ramon Llull)i deixar aquestos edificis com equipaments culturals i enderrocar els murs, per a que siga un espai obert a la ciutat.
Amb la ciutadella, lo que estic convençut es que s'ha de fer algo. Ara mateix està a anys llum dels grans parcs urbans que sí hi han a altres ciutats. Però a anys llum.
BCNforever August 15th, 2010, 04:44 PM Per començar, m'agradaria veure algo així algún dia, per terminar de deixar maca la part del Besòs:
http://a.imageshack.us/img804/8702/barcelonacampnoujuntobe.jpg
Bó, el Camp Nou hauria de tenir un disseny millor i molt més modern, es clar. Però seria un bon lloc per posar-ho, i comfiar que la part fins a les tres ximeneies l'arreglen amb un gran parc esportiu al costat de la mar, i a les tres ximeneies posar un Tate modern gallery espanyol.
Seria una zona brutal, a més, que creixiria molt, amb pisos de luxe envoltant tot aixó.
Vilarrubla August 15th, 2010, 06:32 PM ^^
Bó, en realitat aixó mai ha estat als meus somnis hausmanians, ni tirar la tècnica de l'Eixample (encara que sempre he pensat que a l'Eixample falta un bon parc, i si fora hausmanià del tot, m'encantaria que estiguera entre Gran Via i carrer d'Aragò, a la part dreta de l'eixample, tocant p. de gràcia). Però envoltant el cementeri sí que hi han moltes fàbriques abandonades i edificis antics que es podrien fer fora i fer una bona ampliació cap a la mar del barri.
A l'escola tècnica de l'esquerra de l'eixample lo que si faria seria traslladar-les a hospital de Sant Pau, que sempre ho he vist com una uni (encara que per fer-la més harvard molaria que fora una privada de qualitat, com la Ramon Llull)i deixar aquestos edificis com equipaments culturals i enderrocar els murs, per a que siga un espai obert a la ciutat.
Amb la ciutadella, lo que estic convençut es que s'ha de fer algo. Ara mateix està a anys llum dels grans parcs urbans que sí hi han a altres ciutats. Però a anys llum.
A Barcelona no li falta un gran parc urbà, en tot cas reformar els que hi ha.
Niat August 15th, 2010, 07:21 PM La estación de Sants la van a reformar por fuera también, me pareceria un gran error tirarla.
Sorrender August 16th, 2010, 12:44 AM No m'agrada gens cap proposta de les que fa Spekius, cap ni una. Quasi tot es destrucció de patrimoni cultural, habitatge i serveis. No dona cap solució, més zona verda no cal, sinó que cal protegir la que hi ha, bé l'únic pulmó verd que es pot millorar a Barcelona, a part de Collserola, es la creació del Parc dels Tres Turons.
Niat August 16th, 2010, 07:47 AM Aixó de que no cal zona verda quan som la ciutat europea de les gran amb menys zona verde no ho entenc.
Crec que seria bo ampliar el parc de la Ciutadella i treure el zoo d'allà. El Parlament la veritat que a mi no em molesta, no ocupa molt espai tampoc.
Y la idea de quitar los pabellones de la Fira plaza Espaya y hacer un gran parque desde el principio avenida Maria Cristina al lado de la plaza me encantaria. Total, si ahora que ya han puesto la Fira 2 en Zona Franca-Hospitalet se podria hacer, ¿no? aunque no se hará.
Eso si, la pena es la comisaría de los Mossos, eso ya no lo arregla nadie. Una pena que la plaza Espanya sea tan feucha.
Vilarrubla August 16th, 2010, 11:39 AM Pots aportar dades si us plau?
El Parc de Montjuïc té 450 ha mentre que el Hyde Park + Kensington Gardens tenen 250 ha
I si, a Londres n'hi ha molts més però és que l'extensió de Londres i la de Barcelona no tenen res a veure!
A part que no se perquè voleu més zones verdes, les que hi ha estan abandonades... no hi ha gaire gent quasi mai.
ik252 August 16th, 2010, 12:12 PM ^^Bueno cal anar amb compte amb les dades de l'ajuntament que després d'inaugurar els Trams a BCN li van apareixer 5hectaries més de zones verdes que corresponien curiosament amb la superficie verda del Tram :crazy:
El que cal es anar recuperant les illes com a zones verdes o places, les grans zones verdes mai m'han agradat (la mida de la ciutadella es l'adequada per a mi)
Vilarrubla August 16th, 2010, 12:15 PM home si està molt bé allà estirat eh XDD
Jo crec que no és pot ampliar per ampliar, a mi m'agraden molt les zones verdes, però ampliar la Ciutadella serveix d'alguna cosa? De que serveix si no té una ocupació alta? De res... si s'ha de reformar es reforma, però més enllà d'això, crec que és una tonteria. I els interiors d'illa estan buits, i Montjuïc a segons quins llocs també, excepte a on va la gent amb el cotxe amunt i avall com uns garrulos.
El més semblant a un parc i amb certa ocupació són les platges XDD
Spekius August 16th, 2010, 12:30 PM Montjuic és un parc perifèric i en una muntanya, no crec que el puguis comparar amb un gran parc urbà i pla, que es això últim el que li falta a Barcelona.
Si la comparem amb Madrid la cosa quedaría així:
Parc de la Ciutadela: 16,5 hectarees (exclòs parlament i zoo)
Parque del Retiro: 114,5 hectarees
calculant les àrees amb http://www.goolzoom.com/
El parc de Montjuic, es comparable en tot cas a la Casa de Campo, és un parc perifèric, no purament urbà; a més, ple de zones no utilitzables, sigui perque estan edificades, o sigui per la orografia del terreny.
I encara així, Barcelona queda a anys llums, segons wikipedia la Casa de Campo té 1722 ha, i el parc de Montjuic només 450 segons dius.
Barcelona és una de les ciutats més denses del món, i a més, és que a la gran majoria de persones, si els hi preguntes et diràn el mateix, que hi ha massa construcció i molt pocs espais oberts i verds.
BCNforever August 16th, 2010, 12:33 PM Pots aportar dades si us plau?
El Parc de Montjuïc té 450 ha mentre que el Hyde Park + Kensington Gardens tenen 250 ha
I si, a Londres n'hi ha molts més però és que l'extensió de Londres i la de Barcelona no tenen res a veure!
A part que no se perquè voleu més zones verdes, les que hi ha estan abandonades... no hi ha gaire gent quasi mai.
A vera, comprenc que no agradi lo que diu Spekius (que crec que ho fa mig en broma, perque es impossible lo que diu), i jo de fet, m'he allunyat dels enderrocaments per fer parcs a zones poblades com l'Eixample. Però fa falta més zona verda.
Com que no es pot fer aixó de tirar i construir damunt, sí que penso que s'ha de traure d'on es puga i, sobretot, readaptar millor lo que ja hi ha.
Lo de Fira, per a mi es una necessitat que més tard que prompte s'haurà de fer.
El meu somni seria que a on ara son els camps esportius a l'entrada de Diagonal, es traslladaran a fora de la ciutat i es fera aquí una nau gran, de disseny, actualitzada per a la fira, per a les exposiciones més normaletes com el Saló del Còmic, el substitut del B+B Barcelona, etc. I a on ara hi son els edificis, fer un gran parc d'entrada a la montanya; aprofitar més els edificis que queden, com els que rodegen al Palau Nacional, etc., com museus, fent algo així com un "mall" cultural i d'esparciment ciutadà. Imaginat lo que guanyaria la zona, simplement pujant des de Paral·lel arribant a pç. d'Espanya, i de sobte tenir un parc tan gran a l'esquerra.
Però encara més important que aixó, trobo refer els espais que ara mateix estàn mig abandonats. I el cas més greu em semblen parts dels turons, que no son parcs, sino parts de muntanya a on no s'ha construit i poc més i Ciutadella.
Crec que l'ajuntament hauria de fer un equip especial per analitzar i fer plans factibles sobre les necesitats de verd de BCN, que em dona igual que siga molt més petita que Londres, perque continuem amb les necesitats. Estudiar com fer de la Ciutadella tota ella un parc principal de BCN, perque ara per ara, ús real i massiu solament lo té el passeig d'entrada i la part de la font de Gaudí. Fins i tot, els edificis modernistes que son museus estàn com fora de la visibilitat. Es a dir, replantejar el seu paper a la ciutat i fer-li un projecte d'envergadura.
Per altra part, amb la necesitat de parcs que tenim a la ciutat, es impensable continuar desprofitant coses així:
http://maps.google.es/maps?client=firefox-a&channel=s&hl=es&q=barcelona&ie=UTF8&hq=&hnear=Barcelona,+Catalu%C3%B1a&gl=es&ei=RhJpTKmkBsGd4QaAppSZBA&ved=0CCMQ8gEwAA&ll=41.41742,2.166688&spn=0.003492,0.014656&t=k&z=17&layer=c&cbll=41.41693,2.166533&panoid=ppBUfyMm2H_tTjz8FCNSMw&cbp=12,17.07,,0,-4.03
http://maps.google.es/maps?client=firefox-a&channel=s&hl=es&q=barcelona&ie=UTF8&hq=&hnear=Barcelona,+Catalu%C3%B1a&gl=es&ei=RhJpTKmkBsGd4QaAppSZBA&ved=0CCMQ8gEwAA&ll=41.414893,2.157311&spn=0.003492,0.014656&t=k&z=17&layer=c&cbll=41.415504,2.156453&panoid=J4bNbZx0fxrKct0qnvdlbQ&cbp=12,188.46,,0,7.57
O aixó, especialment greu: Montjuic inaccesible des de la zona del port, quan podrien fer-se unes escales monumentals (tipus lo que hi ha a Maria Cristina) des de Drassanes:
http://maps.google.es/maps?client=firefox-a&channel=s&hl=es&q=barcelona&ie=UTF8&hq=&hnear=Barcelona,+Catalu%C3%B1a&gl=es&ei=RhJpTKmkBsGd4QaAppSZBA&ved=0CCMQ8gEwAA&ll=41.372332,2.175508&spn=0.006988,0.029311&t=k&z=16&layer=c&cbll=41.372054,2.174015&panoid=tEAkgeuK_bXH6UMp6g0E-w&cbp=12,233.56,,0,-8.51
Crec que s'hauria d'intentar aprofitar al màxim totes les zones verdes que tenim, i no solament fer-les maques per a quan pasis pel carrer, sino que semblin llocs agradables estant dins, no que estigues a la muntanya sense cap ordre.
Què es car? Bó, es pot fer un planejament per anar fent-lo a poc a poc. Però anar fent.
Ja després es pot veure que més es pot aprofitar. Però tenir espais sense construir que més que parcs semblen solars, no ho veig bé a una ciutat amb la densitat de BCN.
BCNforever August 16th, 2010, 12:37 PM Montjuic és un parc perifèric i en una muntanya, no crec que el puguis comparar amb un gran parc urbà i pla, que es això últim el que li falta a Barcelona.
El parc de Montjuic, es comparable en tot cas a la Casa de Campo, és un parc perifèric, no purament urbà; a més, ple de zones no utilitzables, sigui perque estan edificades, o sigui per la orografia del terreny.
I encara així, Barcelona queda a anys llums, segons wikipedia la Casa de Campo té 1722 ha, i el parc de Montjuic només 450 segons dius.
Barcelona és una de les ciutats més denses del món, i a més, és que a la gran majoria de persones, si els hi preguntes et diràn el mateix, que hi ha massa construcció i molt pocs espais oberts i verds.
Tota la raó. Ara bé, crec que Montjuic està molt més integrat a l'àmbit urbà que no pas la Casa de Campo. La Casa de Campo es que es com si estiguesi fora fora, Montjuic es molt accesible, però com deia abans, encara ho podria ser més, fent-li, per exemple, una pujada des del passeig de Josep Carner.
I plantejar-se com poden treure el màxim d'espai verd i parcs de lo que tenim. El màxim.
Com deia ahir, però no es més que un somni irrealitzable, per a mi lo millor seria tenir algo semblant al Retiro per passeig de Gràcia. Ahí si tindriem un parc central en condicions. Avui per avui, penso que la única remota, molt remota possibilitat de tenir algo així, es fent un parc a on ara està la fira a pç. d'Espanya.
home si està molt bé allà estirat eh XDD
Jo crec que no és pot ampliar per ampliar, a mi m'agraden molt les zones verdes, però ampliar la Ciutadella serveix d'alguna cosa? De que serveix si no té una ocupació alta? De res... si s'ha de reformar es reforma, però més enllà d'això, crec que és una tonteria. I els interiors d'illa estan buits, i Montjuïc a segons quins llocs també, excepte a on va la gent amb el cotxe amunt i avall com uns garrulos.
El més semblant a un parc i amb certa ocupació són les platges XDD
Té una ocupació molt alta. A molts CC. els agradaria tenir cada dia tantes persones com en té aquest parc. Però com he dit, solament dos parts son de veritat alló que s'espera d'un parc d'aquestes característiques, el passeig d'entrada des de Lluís Companys i la part de la font. La resta està com a desmà, amagat, a més, amb calçada i tot per culpa del Parlament. Jo crec que el Parlament s'ha d'anar fora, però deixar l'edifici per fer algo cultural. Algo cultural que no es mengi per la seva importància tat l'entorn, i que estiga rodejat de parc atractiu des de Ronda Litoral fins a on arriba ara. I que estiga tot pensat correctament, no que sembli amagat i fosc.
Vilarrubla August 16th, 2010, 01:27 PM Montjuic és un parc perifèric i en una muntanya, no crec que el puguis comparar amb un gran parc urbà i pla, que es això últim el que li falta a Barcelona.
No és un parc perifèric està a res de plaça Espanya, que està considerada una plaça cèntrica. Tampoc és cert que no sigui un parc urbà, ho és en tota la seva totalitat. No conec la Casa de Campo, pero a lo millor per algunes imatges que he vist per la tele, potser és més comparable a Collserola, tot i que crec que és força planera la zona.
I si, clar si pregunto a la gent que té el mateix coneixement que vosaltres sobre els parcs de Barcelona, doncs clar diran el mateix, però no és cert. I les zones verdes estan buides.
Per altra banda si la orografia catalana no es plana, no se com voleu fotre a perdre totes les planes.
Niat August 16th, 2010, 01:44 PM Pots aportar dades si us plau?
Lo escuché en el Telediario hace un tiempo, y no me sorprende nada pues somos una de las ciudades más densamente pobladas de Europa y encima con más pisos vacios.
Y lo del parque de Montjuic me parece a mi que cuentas el Estadio, el Palau, las carreteras, el poble Espanyol, el Castillo...eso es trampa xD.
¿Para qué queremos zonas verdes? para descansar, leer, hacer cualquier tipo de deporte, llevar a los niños y a los perros a jugar, etc.
BCNforever August 16th, 2010, 01:54 PM Clar, Vila, Niat té tota la raó. Dius que si preguntes a gent de Barcelona que no sap del tema diu que vol més, però també si preguntes a gent de Barcelona que no sap del tema per lo mateix però de Madrid o Londres diuen que tenen uns parcs brutals, ciutats molt verdas, etc. Es a dir, aixó no es justificatiu, encara que sí que tinc clar una cosa: una ciutat s'ha de desenvolupar i crèixer per a tots els seus habitants i les seves necesitats. L'urbanisme modern no pot estar pensat solament per als que saben del tema, sino per a tots. I si ara existeix una necessitat clara de parcs i zones verdas, doncs algo s'ha de fer.
Què vos sembla la meva idea de traslladar la fira al principi de la Diagonal i fer un parc cultural com entrada a Montjuic?
Podria aprofitar-se per fer-lo més rentable al principi de Diagonal que ja es una zona financera i es podria expandir més, perque hi ha molt de terreny, tant pujant cap a fora com cap a Hospitalet.
Algo s'ha de fer.
Vilarrubla August 16th, 2010, 02:00 PM Els parcs estan infrautilitzats, per això dic perquè en voleu més.
Si te parece me las como las carreteras y el Palau... que més voleu un parc amb monuments a dins... jo simplement el reformaria, tallaria el trànsit i poca cosa més.
usek25 August 16th, 2010, 02:01 PM Pots aportar dades si us plau?
Com pots comparar Montjuic amb Hyde Park? :crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy:
Per començar, Hyde Park és pla i està al centre de Londres... per no dir que la mida mitjana dels seus abres deu ser el doble que la dels de Montjuic...
BCNforever August 16th, 2010, 02:07 PM Els parcs estan infrautilitzats, per això dic perquè en voleu més.
Si te parece me las como las carreteras y el Palau... que més voleu un parc amb monuments a dins... jo simplement el reformaria, tallaria el trànsit i poca cosa més.
La veritat, Vila, avui no et comprenc..
Jo no crec que estiguen infrautilitzats els parcs. No sé d'on ho treus. Pot ser els miniparcs que et trobes per diferents barris que son per baixar a que el gos faça pis i poca cosa més sí, però es que precisament la manca de parcs grans i importants, ben dotats i pensats per a la seva utilització, fa que no haja aixó que dius, es a dir, no es fomenta la vida de parc.
I fins i tot aixó, crec que es veu i es demostra que Barcelona demana parcs. No has de veure més que els llocs oberts i d'esparciments més grans i importants de la ciutat estàn plens sempre, a totes hores, d'una forma congestionant. El exemples més clars son Montjuic, que puges i sembla que siga la plaça Catalunya o el passeig marítim, que sempre té gent i ja a l'estiu la cosa es horrible de lo plena que està.
I després, parcs més petits que sempre veig amb molta gent: la part més maca de Ciutadella, el parc de l'Estació del Nord, Diagonal Mar (que mira que té poc espai per esplaiar-se), el parc de Cervants o fins i tot, mira tú, l'avinguda Mistral, que es mig per a vianants.
Hi ha una demanda potencial de més zones d'esparciment a BCN, i es deixa vore a poc que passeges per aquí. De veritat que no sé a on son els parcs buits i infrautilitzats.
Vilarrubla August 16th, 2010, 02:08 PM Com pots comparar Montjuic amb Hyde Park? :crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy:
Per començar, Hyde Park és pla i està al centre de Londres... per no dir que la mida mitjana dels seus abres deu ser el doble que la dels de Montjuic...
Perquè tot és comparable, una altra cosa és que siguin iguals i jo només he comparat la mida ;)
Clar, si em dones a triar entre Montjuïc i Hype Park em quedo amb Hyde Park, però Montjuïc és l'espai que hi ha, i ja he dit que jo el reformaria, mentre que el Hyde no, així que llegin una mica per favor.
Per altra banda lo del centre és molt relatiu, ja que Londres és enorme, per tant és com si Montjuïc també ho fos, està a Plaça Espanya no fotem.
Vilarrubla August 16th, 2010, 02:08 PM La veritat, Vila, avui no et comprenc..
Jo no crec que estiguen infrautilitzats els parcs. No sé d'on ho treus. Pot ser els miniparcs que et trobes per diferents barris que son per baixar a que el gos faça pis i poca cosa més sí, però es que precisament la manca de parcs grans i importants, ben dotats i pensats per a la seva utilització, fa que no haja aixó que dius, es a dir, no es fomenta la vida de parc.
Anava cada dia en bici per Montjuïc, platges, o Ciutadella, amb diferents recorreguts i passan per diferents zones verdes, i totes estan igual. Tots infrautilitzats... I els parcs no són perquè els gossos hi facin les seves necessitats no fotem XD
I al parc del Nord que dius jo quan hi he anat sempre està buit (3-4 persones)
BCNforever August 16th, 2010, 02:15 PM De veritat, Vila, que no et comprenc :jaja:
Jo aquestos sempre els vist plens, molt plens.
El parc del nord està molt utilitzat per famílies de l'entorn, amb el seus fills, etc. i algún preservatiu trobes per ahí, tot s'ha de dir.
A BCN hi ha una necesitat de parcs, i no es un problema ni res dolent. Es una necesitat que una ciutat ha d'estudiar i donar-li resposta. Ho sento, però veuré mal que una ciutat estudii millorar les zones verdas de la seva ciutat. I no entenc que s'haja un d'oposar... Que no es que defensem posar una central nuclear al mig de la ciutat :lol:
Vilarrubla August 16th, 2010, 02:20 PM He dit mil vegades que s'ha de reformar Montjuïc i Ciutadella, això és oposar-se a millorar les zones verdes? Després hi ha el Poblenou o el Parc Central no se com se diu, que està força bé però té la vegetació molt petita, però això no es pot resoldre fins que passin molts anys.
Per altra banda hi ha el projecte dels Parc dels Tres Turons, una altra cosa és si és o no ambiciós. Però torno a repetir que a Barcelona no li falten zones verdes, en tot cas reformar les que hi ha.
BCNforever August 16th, 2010, 02:20 PM Bó, amb aixó de reformar estem d'acord.
Niat August 16th, 2010, 02:39 PM Si te parece me las como las carreteras y el Palau... que més voleu un parc amb monuments a dins... jo simplement el reformaria, tallaria el trànsit i poca cosa més.
No digo que te los comas, simpelemente digo que no cuentes como zona verde lo que no es.
Y repito, en Barcelona falta zona verde, así que si veo necesario ampliar y hacer nuevos parques.
Y eso que los actuales están vacios..., yo cuando he ido al parc de l'Estació del Nord o al de la Espanya Industial casi siempre los he visto con bastante gente, así como el Parc Güell o el Turó de la Peira.
Vilarrubla August 16th, 2010, 03:28 PM El de l'Espanya Industrial no puc dir res perquè no hi he anat mai, i el Park Güell no el compto com zona verda pel seu valor ja que és probable que necessiti en un futur algun tipus de regulació d'entrada.
Per altra banda segueixo dient que els barcelonins menysteniu els parcs que teniu i que no els aprofiteu. Si hi ha més gent al cinyell verd i al camí d'Alàs de la Seu d'Urgell a les 8 del matí que a alguns parcs de Barcelona a una hora més digna XD
BCNforever August 16th, 2010, 04:04 PM El de l'Espanya Industrial no puc dir res perquè no hi he anat mai, i el Park Güell no el compto com zona verda pel seu valor ja que és probable que necessiti en un futur algun tipus de regulació d'entrada.
Per altra banda segueixo dient que els barcelonins menysteniu els parcs que teniu i que no els aprofiteu. Si hi ha més gent al cinyell verd i al camí d'Alàs de la Seu d'Urgell a les 8 del matí que a alguns parcs de Barcelona a una hora més digna XD
Jo crec que en un futur el Parc Güell ha de tenir un ús doble: com a monument i com a parc públic. Ara es una cosa ambigua, però crec que tota la part de darrere s'ha de modificar per semblar més un parc de veritat, una zona d'esparciment i passeig, que no li tregui cap tipus d'importància o contaminació visual a la part emblemàtica.
Sobre l'ús dels parcs a BCN, crec que no ens posarem d'acord. Som ja més d'un que diem que tenen molt ús. A més, es com el tema del metro. Per a algunes ciutats es molt fàcil dir que no invertiràn més en metro, o quantitats molt grans i més arriscades, perque no tenen un ús prou ample, però es que si no es fa aixó, mai s'arribarà a una cultura de metro. Amb els parcs es lo mateix. Si ens tanquem en que els quatre parcs mal ficats a una ciutat no tenen un ús que justifiqui ficar-se més amb aquest tema i no fem res, mai existirà aquesta cultura ampla d'ús de parcs a la ciutadania.
Crec que tant la nostra percepció, que es que sí que hi ha ús de parcs a Barcelona, com la teva percepció justifiquen una major implicació en el tema, bàsicament perque, com he dit, no es una cosa dolenta per a una ciutat. Es miri com es miri, es algo molt bó.
Vilarrubla August 16th, 2010, 04:38 PM Però on els vols ficar els parcs? L'únic que és pot fer es reformar els existents, acabar ja el Parc dels Tres Turons, tirar les vivendes que s'han de tirar, i com a molt fer un parc semiurbà a la part baixa de Collserola que no formi part del parc natural, o no se com li'n diuen tipus al Parc dels Tres Turons a la part en que hi haurà vivendes i zona verda.
Sobre l'ús... si jo he vist la Ciutadella amb molta gent, l'11S, i poca cosa més XD Els dies que hi he anat entre setmana o un dissabte mateix, no hi he vist gaire gent, o nul·la entre setmana, cosa que no passa en altres parcs d'altres ciutats grans.
I en pobles com el meu, el Parc del Segre està a petar, i el Parc del Valira també hi sol haver-hi gent, tot i que pots trobar zones amb poca gent, però cada cop té més ús. Cosa que no ho he vist en d'altres.
A Montjuïc per exemple al mirador del Migdia hi ha gent, però a la resta de parc... hi ha jardins on no hi passa ningú. Veus gent corren i amb bici, però gent a passar l'estona ben poca, i la majoria en cotxe, tristissim.
I si, el Park Güell, és pot diferenciar la part més alta amb la més monumental, per donar-li diferents usos.
Vilarrubla August 16th, 2010, 04:39 PM edit!
BCNforever August 16th, 2010, 04:51 PM Però on els vols ficar els parcs? L'únic que és pot fer es reformar els existents, acabar ja el Parc dels Tres Turons, tirar les vivendes que s'han de tirar, i com a molt fer un parc semiurbà a la part baixa de Collserola que no formi part del parc natural, o no se com li'n diuen tipus al Parc dels Tres Turons a la part en que hi haurà vivendes i zona verda.
Sobre l'ús... si jo he vist la Ciutadella amb molta gent, l'11S, i poca cosa més XD Els dies que hi he anat entre setmana o un dissabte mateix, no hi he vist gaire gent, o nul·la entre setmana, cosa que no passa en altres parcs d'altres ciutats grans.
I en pobles com el meu, el Parc del Segre està a petar, i el Parc del Valira també hi sol haver-hi gent, tot i que pots trobar zones amb poca gent, però cada cop té més ús. Cosa que no ho he vist en d'altres.
A Montjuïc per exemple al mirador del Migdia hi ha gent, però a la resta de parc... hi ha jardins on no hi passa ningú. Veus gent corren i amb bici, però gent a passar l'estona ben poca, i la majoria en cotxe, tristissim.
I si, el Park Güell, és pot diferenciar la part més alta amb la més monumental, per donar-li diferents usos.
No, si ja t'he dit que amb lo de prioritzar una concepció de renovació dels parcs i àrees verdas ja existents per a mi seria la prioritat. També he dit que no tiraria, a excepció de fira i el zoo, res per fer més parcs, però mira, em sembla molt bona idea, que se m'havia oblidat posar-la, lo de fer un parc urbà als peus de Collserola com unió entre el parc natural i la ciutat, també com gran porta-passeig d'entrada. Ho considero necessari.
Per altra banda, un dels grans problemes de Montjuic, per a mi, precisament es que es un gran parc, molt dispersat. Practicament ningú coneix els parcs que hi han; preguntes a un barceloní quants hi com es diuen i no ho sap. No es problema dels habitantes, es problema de com està fet el parc de Montjuic. Enlloc d'un gran parc urbà, metropolità, un espai únic i molt ample, està segmentat, tot lo bó que té mig amagat, parcelat i diferenciat, i aixó no ho trobo bé. Imaginem que enlloc de tenir un parc de la ciutadella, fora un espai amb cinc o sis parcs diferenciats i amb verges entre ells. Aixó es lo que passa a Montjuic. S'ha d'obrir primer a la muntanya com a una única superfície verda, i després als ciutadans. No es normal que passeges pels carrers que té i que si no et fiques per algún recòndit extrany, no veges cap entrada a cap parc.
Com dic, el problema no es tant de la gent com de com aquestos parcs s'obren als habitants.
Sorrender August 16th, 2010, 04:57 PM Jo crec que de la forma que amb l'estil que té Barcelona no li calen urgentment més zones verdes, ni un gran parc a cada districte, tenim una bona xarxa de metro que apropa a cada barri tots els grans parcs de la ciutat.
El Parc de la ciutadella es va refer al seu moment per a l'exposició universal, té el parlament que es una gran institució Catalana. Potser el zoo si que caldria traslladar-lo o tancar-lo per motius animalistes o per guanyar més parc obert al públic o per ambdues coses alhora.
Montjuïc té el seu esplendor actual pels jocs olímpics del 92 i es un parc plé d'activitats culturals, esportives i amb jardins molt atractius que cada any pel Montjuïc de Nit o per la Nit dels Museus o per qualsevol acte cultural, s'omple de gom a gom.
Tenim un veritable pulmó verd a Barcelona que es diu Collserola i que s'ha de protegir, cosa que ja està en camí per la declaració de Parc Natural.
Als propers anys tindrem un altre gran parc que es el dels Tres Turons, tenim el Fòrum, els Jardins de Pedralbes, el Parc Cervantes, que fa poc li van donar un premi internacional...
Només cal protegir el que tenim i cada cop que es pugui donar més espai als vianants sempre que es pugui com eixamplar voreres o allà on hi havia un edifici fer-hi un més alt i fer una vorera més ampla...
Estic amb Vilarrubla, hem de ser més racionals i valorar el que tenim.
BCNforever August 16th, 2010, 05:09 PM I ho valore, jo soc un defensor d'aquestes coses. Però de veritat, jo no considero el parc del Guinardó un parc, sino un troç de muntanya a on no s'ha construit. Crec que lo que tenim lo podem millorar.
Per exemple, crec que se li donaria més vida a Montjuic si se li fa una nova entrada per la part del port, aprofitant els descampats que hi han.
Estic d'acord que el Parlament es una institució molt important a Catalunya, però no es la Generalitat o l'Ajuntament, que son completament històrics i porten segles i segles fent lo mateix (que, per cert, no ho poden dir totes les ciutats). Prefereix que es traslladi el parlament a un lloc a on puga estar bé, perque ara, a més, no ho està i necesita ampliar-se, i fer a aquest edifici algo cultural. Per exemple, veria molt bé que feran aquí la Biblioteca Provincial de Barcelona. Gran, amb molt espai i rodejat d'un parc molt bó. A més, aixó evitaria tenir una part del parc asfaltat, ja que per als cotxes oficials sembla necesari, però no així per a estudiants, ciutadans, etc., que accedeixen a una zona d'esparciment natural i cultural. Mantenint la calçada d'entrada des de Marqués de l'Argentera fins a l'edifici com a passeig embaldosat, que puguen pasar solament cotxes per les necesitats bàsiques de la biblio, ja estaria molt bé.
El zoo jo el traspassaria a Montjuic, acompanyat d'un programa per obrir Montjuic com a un únic parc gegant a tota la ciutat, amb coses atractives com el nou zoo, el Castell, etc.
Hi han moltes coses que es poden fer, aprofitant lo que ara tenim. I no es menysprear lo que hi ha a Barcelona.
shelterbcn August 16th, 2010, 10:20 PM Pots aportar dades si us plau?
+1
Vilarrubla August 16th, 2010, 11:16 PM http://i937.photobucket.com/albums/ad215/vilarrubla/g13.png
No m'havia fixat mai que Montjuïc era tan gran com Ciutat Vella :D
Per nadal em demano tirar a terra l'Eixample per fer un centre històric més gran, no pot ser que tinguem parcs més grans que el casc antic de la ciutat!! :lol:
BCNforever August 17th, 2010, 02:41 AM ^^
Falten parcs, com Cervantes i uns quants de la zona de Sarrià i Les Corts, o a la part nord de la ciutat, la de la dreta.
Per cert, de lo que sí estic segur es que cal repensar els espais verds o desaprofitats que tenim, perque es que fa vergonya tenir coses així:
Al costat justament del Monestir de Pedralbes:
http://maps.google.es/maps?client=firefox-a&channel=s&hl=es&q=barcelona&ie=UTF8&hq=&hnear=Barcelona,+Catalu%C3%B1a&gl=es&ei=A9VpTJGtBNDJ4AbRt43JCQ&ved=0CCMQ8gEwAA&ll=41.394904,2.112433&spn=0.003694,0.014656&t=k&z=17&layer=c&cbll=41.395541,2.110476&panoid=GJLmS10DPW4HU1pSKha_9Q&cbp=12,159.08,,0,4.8
"Parc" de la Vall d'Hebrón:
http://maps.google.es/maps?client=firefox-a&channel=s&hl=es&q=barcelona&ie=UTF8&hq=&hnear=Barcelona,+Catalu%C3%B1a&gl=es&ei=A9VpTJGtBNDJ4AbRt43JCQ&ved=0CCMQ8gEwAA&ll=41.425642,2.146271&spn=0.003692,0.014656&t=k&z=17&layer=c&cbll=41.42527,2.142862&panoid=KLZ1yNz9caABoNGpJxb1pg&cbp=12,91.95,,0,-0.34
(Que a més podria ser un parc escalonat o penjant mirador, amb la vista magnífica que té de l'esquena de Barcelona, molt maca, per cert).
Sortida del metro de Mundet:
http://maps.google.es/maps?client=firefox-a&channel=s&hl=es&q=barcelona&ie=UTF8&hq=&hnear=Barcelona,+Catalu%C3%B1a&gl=es&ei=A9VpTJGtBNDJ4AbRt43JCQ&ved=0CCMQ8gEwAA&ll=41.435069,2.149254&spn=0.001846,0.007328&t=k&z=18&layer=c&cbll=41.434843,2.148562&panoid=vqTObToZaZoyhA0M7TAE0w&cbp=12,75.5,,0,-2.12
Carrer d'Antonio Machado (quin poc respecte):
http://maps.google.es/maps?client=firefox-a&channel=s&hl=es&q=barcelona&ie=UTF8&hq=&hnear=Barcelona,+Catalu%C3%B1a&gl=es&ei=A9VpTJGtBNDJ4AbRt43JCQ&ved=0CCMQ8gEwAA&ll=41.444045,2.171012&spn=0.001846,0.007328&t=k&z=18&layer=c&cbll=41.444373,2.170567&panoid=rZNoyu4unWn7TUyvSr8tcw&cbp=12,200.48,,0,-0.8
I un etcétera.
Ara bé, que ja semblo que odio tot lo que hi ha de parcs a la ciutat. També hi han coses que m'encanten. Ja no por ser gegants o parcs emblemàtics, sino perque comformen una ciutat interessant, ben pensada i que en alguns punts, està fent molt bé la seva feina, ja que es curren coses encara que no siguen a la part més important. M'encanta passejar per zones allunyades de la ciutat i descobrir un urbanisme tan ben elaborat i que li dona tanta vida de ciutat precisament a la ciutat. Per a mi es una de les coses bones de BCN, que no fa falta viure al centre per viure a una bona ciutat.
Lo que m'agrada, entre moltes coses:
Zona de la plaça de Karl Marx:
http://maps.google.es/maps?client=firefox-a&channel=s&hl=es&q=barcelona&ie=UTF8&hq=&hnear=Barcelona,+Catalu%C3%B1a&gl=es&ei=A9VpTJGtBNDJ4AbRt43JCQ&ved=0CCMQ8gEwAA&ll=41.43936,2.161319&spn=0.001846,0.007328&t=k&z=18&layer=c&cbll=41.439514,2.160447&panoid=xPRhIU3P_VBfjFiqFhivmg&cbp=12,85.08,,0,-4.82
Que a més, amb el parc Central de Nou Barris ha mijorat moltíssim.
Parc Central de Nou Barris:
http://maps.google.es/maps?client=firefox-a&channel=s&hl=es&q=barcelona&ie=UTF8&hq=&hnear=Barcelona,+Catalu%C3%B1a&gl=es&ei=A9VpTJGtBNDJ4AbRt43JCQ&ved=0CCMQ8gEwAA&ll=41.436783,2.164435&spn=0.001846,0.007328&t=k&z=18&layer=c&cbll=41.436593,2.16428&panoid=jUSCMyS_nHNodxbaQU_Ivw&cbp=12,81.21,,0,1.57
La Guinaueta:
http://maps.google.es/maps?client=firefox-a&channel=s&hl=es&q=barcelona&ie=UTF8&hq=&hnear=Barcelona,+Catalu%C3%B1a&gl=es&ei=2dhpTLyfBtCQ4QbR_pjJCQ&ved=0CCMQ8gEwAA&ll=41.439558,2.17716&spn=0.00366,0.014656&t=k&z=17&layer=c&cbll=41.438652,2.174835&panoid=QXkpWMaU5SoBCuEG1qgDbQ&cbp=12,317.37,,0,-10.61
Plaça Boticcelli:
http://maps.google.es/maps?client=firefox-a&channel=s&hl=es&q=barcelona&ie=UTF8&hq=&hnear=Barcelona,+Catalu%C3%B1a&gl=es&ei=2dhpTLyfBtCQ4QbR_pjJCQ&ved=0CCMQ8gEwAA&ll=41.434756,2.152838&spn=0.001846,0.007328&t=h&z=18&layer=c&cbll=41.434231,2.151654&panoid=JZmezW_ROfNzf6PDkcSfEw&cbp=12,183.39,,0,-4.29
Mundet:
http://maps.google.es/maps?client=firefox-a&channel=s&hl=es&q=barcelona&ie=UTF8&hq=&hnear=Barcelona,+Catalu%C3%B1a&gl=es&ei=2dhpTLyfBtCQ4QbR_pjJCQ&ved=0CCMQ8gEwAA&ll=41.437145,2.154264&spn=0.001846,0.007328&t=h&z=18&layer=c&cbll=41.436846,2.153286&panoid=QDXN8Et6kRcHfBs1Ea8J-g&cbp=12,290.72,,0,-3.5
Granja Vella:
http://maps.google.es/maps?client=firefox-a&channel=s&hl=es&q=barcelona&ie=UTF8&hq=&hnear=Barcelona,+Catalu%C3%B1a&gl=es&ei=2dhpTLyfBtCQ4QbR_pjJCQ&ved=0CCMQ8gEwAA&ll=41.426853,2.148385&spn=0.001846,0.007328&t=h&z=18&layer=c&cbll=41.426871,2.148516&panoid=qgYupnGFaIrW1wKK00tQ7Q&cbp=12,67.21,,0,-1.59
Parc de Cervantes:
http://maps.google.es/maps?client=firefox-a&channel=s&hl=es&q=barcelona&ie=UTF8&hq=&hnear=Barcelona,+Catalu%C3%B1a&gl=es&ei=2dhpTLyfBtCQ4QbR_pjJCQ&ved=0CCMQ8gEwAA&ll=41.38372,2.108318&spn=0.001747,0.007328&t=h&z=18&layer=c&cbll=41.383507,2.108127&panoid=q6EK9T4_KCPrXI6LbY5AvQ&cbp=12,294.78,,0,-3.17
Vallcarca:
http://maps.google.es/maps?client=firefox-a&channel=s&hl=es&q=barcelona&ie=UTF8&hq=&hnear=Barcelona,+Catalu%C3%B1a&gl=es&ei=2dhpTLyfBtCQ4QbR_pjJCQ&ved=0CCMQ8gEwAA&ll=41.411675,2.144807&spn=0.001847,0.007328&t=h&z=18&layer=c&cbll=41.4114,2.144335&panoid=4xrwOIBHo07FCg4kcSQfvQ&cbp=12,313.55,,0,-4.16
http://maps.google.es/maps?client=firefox-a&channel=s&hl=es&q=barcelona&ie=UTF8&hq=&hnear=Barcelona,+Catalu%C3%B1a&gl=es&ei=2dhpTLyfBtCQ4QbR_pjJCQ&ved=0CCMQ8gEwAA&ll=41.4114,2.144335&spn=0.001847,0.007328&t=h&z=18&layer=c&cbll=41.411485,2.143255&panoid=dm9_t1gulTiXrLrRgtQHBg&cbp=12,289.17,,0,-3.3
http://maps.google.es/maps?client=firefox-a&channel=s&hl=es&q=barcelona&ie=UTF8&hq=&hnear=Barcelona,+Catalu%C3%B1a&gl=es&ei=2dhpTLyfBtCQ4QbR_pjJCQ&ved=0CCMQ8gEwAA&ll=41.412246,2.143702&spn=0.001746,0.007328&t=h&z=18&layer=c&cbll=41.41181,2.143461&panoid=mwCNgu6WPejVT5NESNEGIw&cbp=12,17.69,,0,-2.18
En fi, podria posar molt més.
Crec que la nostra ciutat té alguns punts únics. Realment.. increibles.
tachikomakun August 17th, 2010, 09:57 AM Estic d'acord que el Parlament es una institució molt important a Catalunya, però no es la Generalitat o l'Ajuntament, que son completament històrics i porten segles i segles fent lo mateix (que, per cert, no ho poden dir totes les ciutats). Prefereix que es traslladi el parlament a un lloc a on puga estar bé, perque ara, a més, no ho està i necesita ampliar-se, i fer a aquest edifici algo cultural. Per exemple, veria molt bé que feran aquí la Biblioteca Provincial de Barcelona. Gran, amb molt espai i rodejat d'un parc molt bó. A més, aixó evitaria tenir una part del parc asfaltat, ja que per als cotxes oficials sembla necesari, però no així per a estudiants, ciutadans, etc., que accedeixen a una zona d'esparciment natural i cultural. Mantenint la calçada d'entrada des de Marqués de l'Argentera fins a l'edifici com a passeig embaldosat, que puguen pasar solament cotxes per les necesitats bàsiques de la biblio, ja estaria molt bé.
El que cal és treure els cotxes oficials (o no oficials) de tots els polítics i tenir uns quants disponibles per necessitats perentories dels presidents en moments puntuals. Hi ha més cotxes oficials a Espanya que als Estats Units.
Integrar el zoologic a la Ciutadella per tirar els murs i fer-la zona de pas, i permeabilitzar la zona de vies de l'estació de França per conectar-la amb la platja de la Barceloneta amb una passera ample, ja que com han dit, la platja és la gran zona verda, treure aparcament i el vial del passeig marítim i més paseres sobre la ronda. Potser obrir el cementiri per als peatons durant el dia.
I fotre enlaire un troç de Sants, deixant les vies per que no hi hagi tránsit pero millorant la conexió peatonal per fer una bona zona verda amb equipaments.
Sr.Horn August 17th, 2010, 11:21 AM Up
BCNforever August 17th, 2010, 11:47 AM Suposo que aixó va per lo dels parcs i aixó, no? :)
BCNforever August 17th, 2010, 11:52 AM ^^
Molt d'acord amb lo que dius, especialment amb lo dels cotxes oficials, encara que aixó es un altre tema.
Sobre la permabilització de Ciutadell i la se va conexió amb la mar, el que penso es que les vies o s'han de soterrar o s'ha d'eliminar l'estació de frança com a estació de trens, però una vegada puguem disposar d'aquest espai, enlloc d'ampliar el parc fins a la ronda, fer com un passeig verda damunt, com un nex entre el parc i la zona urbana. Un passeig que puga tenir terrasses per a prende algo, i una passarela ampla, com dius, unint per damunt amb el parc de la barceloneta, que, de pas, no estaria gens malament posar-li una mica més de verda.
Molt d'acord amb la remodelació que s'hauria de fer al passeig marítim, treient tant aparcament com hi ha.
I lo de Sants no ho he agafat molt bé. Què es el que proposes? Dius a la part de les vies d'Hospi?
Sr.Horn August 17th, 2010, 12:07 PM Junto els fils de L'esperit Haussmann i edificis que esborrarieu donat que el tema és molt paregut i acaba dericant en Haussmann ;)
Missing August 17th, 2010, 12:19 PM Per altra banda, un dels grans problemes de Montjuic, per a mi, precisament es que es un gran parc, molt dispersat. Practicament ningú coneix els parcs que hi han; preguntes a un barceloní quants hi com es diuen i no ho sap. No es problema dels habitantes, es problema de com està fet el parc de Montjuic. Enlloc d'un gran parc urbà, metropolità, un espai únic i molt ample, està segmentat, tot lo bó que té mig amagat, parcelat i diferenciat, i aixó no ho trobo bé. Imaginem que enlloc de tenir un parc de la ciutadella, fora un espai amb cinc o sis parcs diferenciats i amb verges entre ells. Aixó es lo que passa a Montjuic. S'ha d'obrir primer a la muntanya com a una única superfície verda, i després als ciutadans. No es normal que passeges pels carrers que té i que si no et fiques per algún recòndit extrany, no veges cap entrada a cap parc.
Com dic, el problema no es tant de la gent com de com aquestos parcs s'obren als habitants.
^^
La conversió del Montjuïc en Parc sempre ha estat condicionada per la seva condició de muntanya. Això sembla una obvietat, però crec que no es té en compte en alguns comentaris. Si us fixeu, el Parc de Montjuïc és més avat un conjunt de jardins d'estil divers. Amb això el que es va voler, des de l'inici de la seva urbanització pel genial paisatgista Forestier, va ser adaptar els espais verds a la singularitat de cada zona, formada per terrasses, obagues, fondalades, etc. Tots ells, espais que fan part de la morfologia de la muntanya i s'han format per a naturalesa o per la mà de l'home, en alguns casos.
Es precisament aquesta morfologia accidentada la que li dona un caràcter i una personalitat però també la que, juntament amb la seva excentricitat, el fa un lloc on s'hi va, però no s'hi passeja.
A parer meu, s'haurien de millorar els accesos. En part, això pot canviar amb l'allargament de la L2 fins a l'aeroport, però dissortadament aquest projecte -que no sé si encara és viu- per no tenir, no té ni calendari.
Una possibilitat per a Montjuic potser seria recuperar els espais que resultessin d'enderrocar els palaus de la fira que tenen menys valor arquitetònic, i que sóns els que es troben a la part més baixa, a banda i banda de l'Avinguda de Maria Cristina. Si s'enderroquessin aquests edificis, els solars podrien dedicar-se a espais verds, i aquests crec serien més visitats pel fet de ser més accesibles a peu pla.
Vilarrubla August 17th, 2010, 12:24 PM ^^ Apareix al PDI 2009-2018 amb previsió d'estar operativa el 2015 :lol:
Missing August 17th, 2010, 12:47 PM El Parc de la Ciutadella és el més gran dels que es troben a la part més plana de la ciutat i el més accessible: Hi arriben 2 línies de metro amb 3 estacions relativament properes, a més dels autobusos.
Jo crec que caldria ampliar-lo, i això podria aconseguir-se traslladant el Zoo i les establies dels cavalls de la secció muntada de la Policia Municipal i, a més, un cop suprimides les vies de l'estació de França, es podria convertir l'esplanada de vies, amb unes quantes hectàrees de verd.
Es podria superar la separació entre ambdues zones representada pel Passeig de Circumval·lació, cobrint-ne una part i fent un tros del passeig soterrat, de manera que els vianants poguéssin passar de l'una a l'altra banda sense cap mena d'entrebancs, amb tota naturalitat.
També sóc partidari de suprimir les tanques, amb la qual cosa l'espai es convertiria de fet en el campus de la Universitat Pompeu Fabra que, d'aquesta manera, servint de nexe entre les zones de les antigues casernes de Jaume I, a la zona de la Vil·la Olímpica, amb els serveis que ara es troben en alguns edificis de l'estació de França i la Biblioteca provincial si es que mai es construïa.
Per descomptat mantindria en peu l'estació, convertint-la en Museu Ferroviari de Catalunya. Es podrien exposar les gran locomotores que ara es guarden al dipòsit de Renfe de Vilanova i La Geltrú amb més pena que glòria. A més es podrien afegir els combois antics del metro de Barcelona que encara es conserven, i els que tinguin a Martorell els F.G.C.
La Biblioteca anomenada provincial -de la utilitat de la qual dubto, atès que ja hi han altres equipaments semblants a la ciutat- es podria construir bé aprofitant els enormes edificis buits de l'Estació i es podria construir de bell nou en la part d'espai recuperat per la supressió de les vies de Renfe.
No tocaria ni un sol centímetre dels edificis històrics que es conserven dintre del Parc. Són les úniques restes que es conserven del que va ser la Ciutadella de Barcelona i mereixen un respecte, tant per la història que puguin representar com per que tenen un cert caràcter i personalitat.
BCNforever August 17th, 2010, 12:47 PM Crec que Horn ha acertat treient aquí el fil. I com que ara m'ha obert les portes a ser haussmanià, doncs vaig a fer una imatge de lo que a mi m'agradaria que es faci amb el recinte de fira de Maria Cristina.
BCNforever August 17th, 2010, 12:55 PM El Parc de la Ciutadella és el més gran dels que es troben a la part més plana de la ciutat i el més accessible: Hi arriben 2 línies de metro amb 3 estacions relativament properes, a més dels autobusos.
Jo crec que caldria ampliar-lo, i això podria aconseguir-se traslladant el Zoo i les establies dels cavalls de la secció muntada de la Policia Municipal i, a més, un cop suprimides les vies de l'estació de França, es podria convertir l'esplanada de vies, amb unes quantes hectàrees de verd.
Es podria superar la separació entre ambdues zones representada pel Passeig de Circumval·lació, cobrint-ne una part i fent un tros del passeig soterrat, de manera que els vianants poguéssin passar de l'una a l'altra banda sense cap mena d'entrebancs, amb tota naturalitat.
També sóc partidari de suprimir les tanques, amb la qual cosa l'espai es convertiria de fet en el campus de la Universitat Pompeu Fabra que, d'aquesta manera, servint de nexe entre les zones de les antigues casernes de Jaume I, a la zona de la Vil·la Olímpica, amb els serveis que ara es troben en alguns edificis de l'estació de França i la Biblioteca provincial si es que mai es construïa.
Per descomptat mantindria en peu l'estació, convertint-la en Museu Ferroviari de Catalunya. Es podrien exposar les gran locomotores que ara es guarden al dipòsit de Renfe de Vilanova i La Geltrú amb més pena que glòria. A més es podrien afegir els combois antics del metro de Barcelona que encara es conserven, i els que tinguin a Martorell els F.G.C.
La Biblioteca anomenada provincial -de la utilitat de la qual dubto, atès que ja hi han altres equipaments semblants a la ciutat- es podria construir bé aprofitant els enormes edificis buits de l'Estació i es podria construir de bell nou en la part d'espai recuperat per la supressió de les vies de Renfe.
No tocaria ni un sol centímetre dels edificis històrics que es conserven dintre del Parc. Són les úniques restes que es conserven del que va ser la Ciutadella de Barcelona i mereixen un respecte, tant per la història que puguin representar com per que tenen un cert caràcter i personalitat.
Sempre he pensat lo mateix que tú.
Tinc exactament la mateixa idea que tú per a reformar Ciutadella, a més, obrint-la més a la ciutadania i fer una bona conexió amb la UPF. Traslladaria les vies del tram a Marina i per l'avinguda Icària conectar-la amb el passeig de circumval·lació per alliberar aquest espai entre la uni i el parc.
La biblioteca provincial o central o com es diga la posaria al Parlament o altra idea seria posar-la a Capitania General, al passeig de Colom i fer servir el Parlament per altre ús cultural més lligat al tema de parcs, pot ser el museu nacional d'urbanisme.
La part de les vies de França que ara hi son, les transformaria en un passeig d'interconexió, algo semblant a la vorera gegant que hi ha a Diagonal a la part del Palau Reial, es a dir, que siga per a passejar, amb amples espais d'herba i fonts no brutals però ben posades.Seria com l'espai d'entrada al parc més cèntric i important per aixó de la ciutat.
Niat August 17th, 2010, 01:23 PM Missing y BCNforever, comparto esa propuesta para el parque de la Ciutadella.
BCNforever August 17th, 2010, 02:29 PM Bó, i aquí poso la meva proposta per refer els accesos al parc de Montjuic:
Lo primer, traslladar la Fira a una nova ubicació, i de pas, fer-la més maca i més eficient. Jo la traslladaria al principi de Barcelona, a la Diagonal.
http://a.imageshack.us/img806/1716/novafira2.jpg
De groc, lo que seria la nova fira.
Blau els accesos, renovant lo que hi ha.
Una vegada traslladada, reconvertiria l'antiga fira en un gran parc d'entrada a montjuic. La seva funció es ser una interconexió entre el parc més important de Barcelona, o l'espai verd, i la ciutat.
http://a.imageshack.us/img231/258/firamontjuic2.jpg
En verd lo que seria parc (l'edifici fira de la part de paral·lel tocant pç. Espanya el rescataria, per colocar-lo a altra part de la ciutat que ja mostraré).
En groc lo que refaria com passeig per a vianants.
He marcat el pabelló d'itàlia, que s'aniria fora per posar un edifici més maco, per exemple per fer un museu d'arquitectura de catalunya.
Als dos pabellons de la fira que quedan en muntanya, els reconvertiria en centres culturals, biblioteca o fins i tot, un museu d'història política de Catalunya.
La nova entrada per la part de mar.
http://a.imageshack.us/img694/6024/montjuicport.jpg
A la mateixa muntanya, en groc i taronja, noves escales d'accés, amb suficient part per a vianants per colocar també elevdor.
La part que ara son solars i un carrer, seria una zona verda, com un parc d'entrada com l'altre, però més petitó.
en una gran illa de la dreta, en groc i vermell, he posat l'edifici que salvem de l'antiga fira, aprofitant la glorieta de plaça drassanes, similar a la de pç d'espanya.
Seria un museu de l'Esculptura catalana. A Drassanes, al mig de la glorieta ficaria una esculptura gran de Jaume Plensa.
La part a l'altra banda violeta serien nous edificis, alguns, els més propers al nou museu, per a recolocar als habitants dels edificis que havien abans, l'altra part de renda lliure per finançar tot aixó.
Bó, aixó es tot de moment.
Spekius August 19th, 2010, 02:08 PM A mi la zona de la Feria Antigua es una de las que más me gustan de Barcelona, excepto el pabellón de Italia, no tiraría nada. El conjunto que forman los edificios con columnas de Plaza España y las dos torres venecianas no se debería tocar bajo ningún concepto, es la seña de identidad y lo mejor de esa plaza.
Tampoco me gusta demasiado lo de acabar con las zonas deportivas de la Diagonal, si ya estoy en contra de la recalificación del miniestadi, esto sería la puntilla. Al final acabaría todo edificado y los equipamientos deportivos se perderían o serían trasladados al extrarradio de la ciudad (que en la práctica si ocurre eso, es como si no se tuvieran). Si hubiera que trasladar la Fira vieja, la llevaría a la nueva, como ampliación.
En lo que sí estoy de acuerdo, es en la propuesta para conectar Montjuic a la zona de Colón, con la salvedad del traslado de uno de los pabellones de la Fira, y de hecho no me quedaría ahí, reformaría la rotonda para hacerla más verde y extendería el Paseo de Colón para que hubiera continuidad hasta las nuevas escaleras a Monjuic, quizás habría que cubrir unos metros más de la ronda litoral.
En cuanto a lo que se dice de reformar las zonas verdes existentes por la ciudad, es cierto, por ejemplo hay que empezar por el Parc del 3 turons, incluyendo el derribo del barrio que hay encima del turó de la Rovira; pero no creo que simples reformas acaben con el problema, serán un bálsamo en todo caso, más tratándose en muchos casos de zonas de bosque y/o montaña que se adecentan un poco para usarlas como parque, pero que en realidad no lo son. Lo de que el metro y el autobús te lleva a todos lados, no me vale, primero que pierdes tiempo, segundo que has de pagar, y tercero y aunque pueda parecer absurdo el ejemplo, no vas a ir cargando con el perro media hora por metros y autobuses porque el gran parque plano más cercano está en la otra punta de la ciudad.
Barcelona es de las mejores ciudades del mundo en muchos aspectos, sino la mejor, pero en éste flojea y tendría que buscarsele remedio, autoengañarse diciendo que no existe este problema no creo que sirva de nada.
Niat August 19th, 2010, 04:12 PM Barcelona es de las mejores ciudades del mundo en muchos aspectos, sino la mejor, pero en éste flojea y tendría que buscarsele remedio, autoengañarse diciendo que no existe este problema no creo que sirva de nada.
Exacto.
Vilarrubla August 19th, 2010, 04:30 PM No es autoengañarse, ya que vosotros no veis la cantidad de zona verde que hay. He estado haciendo un mapa, y he conocido un montón de parques que no conocía y que no he visitado, y todavía no lo he terminado, así que si pensaba que había suficiente zona verde, todavía lo pienso más.
A parte que Barcelona es una ciudad mediterranea y la comparais con ciudades atlanticas, e incluso que doblan y triplican a Barcelona por km2. En muchos casos son bosques, donde se han talado algunos árboles y han puesto un caminillo, lo mismo que en las "montañas" que llamais y que según vosotros no pueden ser parques por estar en montañas :crazy:
BCNforever August 19th, 2010, 04:37 PM A mi la zona de la Feria Antigua es una de las que más me gustan de Barcelona, excepto el pabellón de Italia, no tiraría nada. El conjunto que forman los edificios con columnas de Plaza España y las dos torres venecianas no se debería tocar bajo ningún concepto, es la seña de identidad y lo mejor de esa plaza.
Tampoco me gusta demasiado lo de acabar con las zonas deportivas de la Diagonal, si ya estoy en contra de la recalificación del miniestadi, esto sería la puntilla. Al final acabaría todo edificado y los equipamientos deportivos se perderían o serían trasladados al extrarradio de la ciudad (que en la práctica si ocurre eso, es como si no se tuvieran). Si hubiera que trasladar la Fira vieja, la llevaría a la nueva, como ampliación.
En lo que sí estoy de acuerdo, es en la propuesta para conectar Montjuic a la zona de Colón, con la salvedad del traslado de uno de los pabellones de la Fira, y de hecho no me quedaría ahí, reformaría la rotonda para hacerla más verde y extendería el Paseo de Colón para que hubiera continuidad hasta las nuevas escaleras a Monjuic, quizás habría que cubrir unos metros más de la ronda litoral.
En cuanto a lo que se dice de reformar las zonas verdes existentes por la ciudad, es cierto, por ejemplo hay que empezar por el Parc del 3 turons, incluyendo el derribo del barrio que hay encima del turó de la Rovira; pero no creo que simples reformas acaben con el problema, serán un bálsamo en todo caso, más tratándose en muchos casos de zonas de bosque y/o montaña que se adecentan un poco para usarlas como parque, pero que en realidad no lo son. Lo de que el metro y el autobús te lleva a todos lados, no me vale, primero que pierdes tiempo, segundo que has de pagar, y tercero y aunque pueda parecer absurdo el ejemplo, no vas a ir cargando con el perro media hora por metros y autobuses porque el gran parque plano más cercano está en la otra punta de la ciudad.
Barcelona es de las mejores ciudades del mundo en muchos aspectos, sino la mejor, pero en éste flojea y tendría que buscarsele remedio, autoengañarse diciendo que no existe este problema no creo que sirva de nada.
Lo rojo me lo tomo como apunte personal, en todo caso, lo más fácil es que ocurra lo que te gusta, es decir, que siga como hasta ahora, y lo mío no, porque es una rallada mía y no creo que se haga.
Eso sí, como mínimo me gustaría que algún día derivaran el tráfico de María Cristina hacia Lleida y peatonalizaran ese paso central como una gran rambla ancha.
Con todo lo demás muy de acuerdo.
Siempre he pensado que debería conectarse Montjuic a la zona de paseo del puerto. Ni siquiera haría falta soterrar más de la Ronda Litoral, simplemente se mejora la avenida Josep Carner, paralela a la Litoral como avenida adaptada a paseo, se mejora la rotonda de Drassanes (que me encantaría ver con una gran estatua de Jaume Plensa, siempre lo he pensado. Es el escultor que hizo la estatua del Ebro en la Expo de Zaragoza) y empalmar este paseo con el actual de Colón, que también lo mejoraría. Por ejemplo, restaría parte de la rambla que hay más hacia el lado de la Ronda, que no pasa nunca nadie por ahí ya que es mejor el paseo junto al mar, y ampliaría la acera que toca a los edificios.
Otra cosa que me encantaría, es que se trasladaran las sedes institucionales que ocupan esos edificios, casi todas militares (como el Gobierno Militar y la Capitanía General, que se podrían trasladar al Bruc o la Remunta, si acaso por lógica dejaría la capitanía de la Marina), hacienda, en el antiguo edificio de aduanas y Correos en un edificio muy cercano a Montjuic y bastante interesante, y metería ahí centros culturales, desde la famosa biblioteca provincial que nunca nos hacen, hasta algún museo que falte, como por ejemplo, de artes audiovisuales, una pinacoteca de primer orden, que me sorprende que no tengamos y un museo de Historia social y política de Cataluña. En fin, centros culturales que den vida cultural a este eje y que se solape con Montjuic, una montaña que tiene más zonas culturales.
Los edificios entre correos y Montjuic habría que reformarlos, por cierto. Dan pena.
BCNforever August 19th, 2010, 05:37 PM No es autoengañarse, ya que vosotros no veis la cantidad de zona verde que hay. He estado haciendo un mapa, y he conocido un montón de parques que no conocía y que no he visitado, y todavía no lo he terminado, así que si pensaba que había suficiente zona verde, todavía lo pienso más.
A parte que Barcelona es una ciudad mediterranea y la comparais con ciudades atlanticas, e incluso que doblan y triplican a Barcelona por km2. En muchos casos son bosques, donde se han talado algunos árboles y han puesto un caminillo, lo mismo que en las "montañas" que llamais y que según vosotros no pueden ser parques por estar en montañas :crazy:
Bó, Vila, en realitat ja més parlem de reformar lo que hi ha, no pas de fer més.
I què et sembla la idea de donar-li un nou accés a Montjuic des del passeig del port, i de pas, aprofitar per donar-li molta més continuitat?
Vilarrubla August 19th, 2010, 06:30 PM Bé en realitat ja existeix l'accés des del Port, o un de proper, però bé podriem estar d'acord en que alguna cosa s'ha de fer.
Aprofitant que a la Ronda del Litoral s'hi ha de fer alguna cosa, i a la proposta de Rambla de Mar (paral·lela al mar, és a dir Passeig de Colom, etc.) del districte de Ciutat Vella, es podria aprofitar per fer arribar aquesta Rambla fins a on més o menys proposes tu.
Percola August 20th, 2010, 12:52 PM Hola,
Fa uns mesos que segueixo una mica aquest fòrum i ara, finalment, he decidit intervenir.
El títol del nou tema ho diu gairebé tot. Són paraules d'Ildefons Cerdà, el seu projecte d'eixample és virtualment il·limitat. Però els antics pobles, ara barris, han impedit aquesta voluntat de l'enginyer genial. I el cas és que no he sabut trobar en aquest fòrum, entre totes les propostes pel futur de les infrastructures, cap centrada a aquesta reordenació de l'actual Barcelona.
Com ho veieu? Us havia passat mai pel cap?
Vilarrubla August 20th, 2010, 10:34 PM Et refereixes a fer un eixample absorbint els municipis del voltant de Barcelona?
437.001 August 21st, 2010, 02:05 AM Ho veig com un moment psicotròpic/lisèrgic del senyor Cerdà, que encara volia Haussmanejar Ciutat Vella més del que desgraciadament es va fer..
A Espanya som una mica donats a aquesta mena de palles mentals.
Vegeu sinó el projecte de Ciudad Lineal utòpica.
Spekius August 21st, 2010, 12:13 PM No t'acabo d'entendre, què vols dir que els antics pobles no van voler ser enderrocats perquè creixés l'eixample? No ho veig malament, l'eixample es bo per organitzar zones noves, però enderrocar per enderrocar... De totes formes, encara avui dia creix, al Poblenou per exemple.
BCNforever August 21st, 2010, 12:54 PM Ho veig com un moment psicotròpic/lisèrgic del senyor Cerdà, que encara volia Haussmanejar Ciutat Vella més del que desgraciadament es va fer..
A Espanya som una mica donats a aquesta mena de palles mentals.
Vegeu sinó el projecte de Ciudad Lineal utòpica.
Què es aixó de la ciutat lineal utòpica?
Però jo crec que no s'ha fet mal al no enderrocar lo antic, així ho podem veure.
En tot cas, si algún dia l'eixample municipal traspassa els municipis que ara hi han, es podria continuar amb el model de l'Eixample de Cerdà. Per exemple, el projecte de l'Eixample Nord del Prat, que no se còm es farà urbanísticament, però segur que no es una continuació de l'Eixample tradicional.
Percola August 21st, 2010, 01:02 PM Essencialment em refereixo a anar convertint progresivament a trama eixample les diverses trames urbanes incoherents amb aquest sistema, per exemple les de Gràcia o Sants. I no em refereixo a actuacions mal fetes, com l'extensió del carrer Diputació, que el volen fer fer un angle.
437.001, cal, en la meva opinió, Haussmanejar (com tu dius) més la ciutat vella, que de fet ara que hi ha de fet, la via Laietana, la plaça que va de la catedral a santa caterina i la Rambla (inconexa) del Raval. Enderrocant es perd història, sí, no t'ho nego, hi ha carrers que han desaparegut, però, en aquest cas pot ser una de les "potes" de la solució als problemes dels barris. Haussmanejar no ens ha de fer por, el que no té res a amagar (recordem que les grans avingudes serveixen pel moviment fàcil de tropes) només hi pot veure avantages: més airejats, més llum, millor transport...
A BCNforever, la "ciudad lineal" era un plà urbanístic per distribuir els edificis en una renglera a ambdós costats dels camins que unien pobles i ciutats, movent tota la població a aquests edificis. Això formava una gran ciutat aliniada amb els camins i deixava l'espai lliure d'edificacions per l'agricultura. Fore bo que els projectes d'eixample de les viles del voltant de Barcelona fossin coherents amb la trama cerdà, per poder-les unir algun dia.
BCNforever August 21st, 2010, 01:11 PM Però aixó que dius no es podrà fer mai. Saps tú quanta gent viu a Sants o Ciutat Vella? L'ajuntament no tindria mai suficients diners per fer aixó, a més de l'oposició brutal que significaria.
A Gràcia ja ni entro. Es muntaria una guerra.
Percola August 21st, 2010, 05:56 PM Sí, se quanta gent viu (fastiguejada) a Sants i (ofegada) a Gràcia. No ho entenc com un plà del tipus "el sr. alcalde Porcioles s'avorreix i treu l'excavadora" és una cosa més llarga en el temps, per exemple que es superposi idealment la trama a aquests barris i que quan es faci una nova construcció només s'aprovi si segueix aquesta nova trama.
Dos cosetes més:
Moltes merces a qui m'hagi mogut aquí, he donat una ullada als posts i em sembla que em trobaré bastant a gust.
Dubte tècnic: ¿Com ho feu per guixar sobre els mapes? ¿És tan cutre com descarregar-se un .jpeg i guixar-lo amb el paint? És que tinc ganes de començar a aplicar l'excavadora virtual
persona753 August 21st, 2010, 06:05 PM Jo enderrocaría les fàbriques el voltant del Llobregat desde Martorell al Prat i fer un gran parc. I regenaría la zona de la pedrera de Sitges.
tachikomakun August 21st, 2010, 07:29 PM Jo personalment no ho faría (lo de prolongar l'eixample), o com a mínim ni de conya amb els criteris de l0eixample esquerre, que té massa carrers amples per a cotxes que compensen la falta de vials a Grácia i el centre.
Jo segurament hauría preferit que cada 4 massanes o cada 9 fos un barri, els carrers entre aquest barris mes o menys com ara d'amples i la organitació interna més lliure, no alineat a la façana i amb zones de treball, de residencia i de compres, alguna gran plaça i alguna part més densa, ara mateix els interiors de illa están molt desaprofitats i encara que es recuperin son massa tancats. I després integrar les zones ja construides amb criteris similars. Es mes o menys el que m'agrada de Sant Martí.
Segurament sería millor obrir algún vial a Grácia i al centre (encara que no tant perqué de totes formes Montjuic talla el pas) i tancar algúns carrer de l'Eixample per fer-lo més habitable, a part de trencar la regularitat de les façanes per obrir la zona.
PD: Gràcia té massa personalitat, ni les Corts ni Sants ni Sant Andreu son tant tocanasos i están més lluny del centre, i no tenen res a envejar a Gràcia, sincerament.
Aurelio August 21st, 2010, 07:57 PM Jo enderrocaría les fàbriques el voltant del Llobregat desde Martorell al Prat i fer un gran parc. I regenaría la zona de la pedrera de Sitges.
I on ficaries aquestes fàbriques...?
:?
Spekius August 21st, 2010, 09:22 PM Jo enderrocaría les fàbriques el voltant del Llobregat desde Martorell al Prat i fer un gran parc. I regenaría la zona de la pedrera de Sitges.
Quedar bé, quedaria, però et pregunto el mateix que l'Aurelio... De fet, abans d'això jo faria una altra cosa; treure l'aeroport per regenerar la zona i ampliar el parc del aiguamolls del delta del Llobregat, però hi ha el mateix problema, on es trasllada i amb quins diners.
persona753 August 21st, 2010, 09:35 PM Les traslladaría a la zona del Vallés, per crear un macro polígon industrial, en quant aixóque dius de l'aeroport, el ficaría a Sabadell, millor dit, faría l'aeroport sobre el ja existent de Sabadell pero molt més gran.
CNGL August 21st, 2010, 11:16 PM Una vegada vaig fer un gratacel de 360 metres amb el Google Sketchup i el vaig situar a 40 quilometres de Barcelona, a un poble molt escrit per mi i que no penso escriure mes :D.
persona753 August 22nd, 2010, 12:30 AM Una vegada vaig fer un gratacel de 360 metres amb el Google Sketchup i el vaig situar a 40 quilometres de Barcelona, a un poble molt escrit per mi i que no penso escriure mes :D.
Eso espero:lol:
Percola August 22nd, 2010, 10:30 AM (...) l'aeroport, el ficaría a Sabadell, millor dit, faría l'aeroport sobre el ja existent de Sabadell pero molt més gran.
Opino que calen dos aeroports a Barcelona, el del Prat que no s'amplii més, que vulguis que no s'ha de protegir el que queda del delta del Llobregat. La opció de l'aeroport de Sabadell seria bona idea, si no fos que està massa envoltat d'edificis. Per què no dur el segon aeroport de "Barcelona" (entre cometes perquè no són de Barcelona i s'ha de reconeixer) a l'Anoia? De fet ja hi ha una mena d'aeròdrom.
Niat August 22nd, 2010, 10:39 AM Si los vecinos de Sabadell ya se quejaron del ruido de las avionetas y tal solo faltaria ponerles un gran aeropuerto.
Yo la verdad no veo necesario otro aeropuerto en Barcelona y tampoco veo espacio para ello.
BCNforever August 22nd, 2010, 10:57 AM Per fer coses a plànols jo faig aixó: m'ho guardo en JPEG i dibuixo amb el Paint o el Illustrator.
Lo del macropoligon industrial per anar retirant els que hi han a l'envoltant de Barcelona també ho havia pensat, encara que jo havia pensat en fer dos, un al sud de BCN i un altre al nord, però estudiat i ben planificat abans de fer-ho. Posar les millors comunicacions, els millors serveis, terminals ferroviàries, etc.
Ara mateix tenim un cinturó de contaminació, indústries i fàbriques. Lo millor seria tenir un cinturó verd.
L'aeroport no li faria res. Si s'haguera de traslladar, ho faria a una illa artificial, però ho trobo impossible i crec que com està, està bé i que ja porta massa inversions com per a traslladar-lo.
Dos parcs gegants al costat dels rius Llobregat i Besós seria lo millor. Especialment a la part més propera a la ciutat, perque ara es una barrera infranquejable de carreteres. Amb el temps s'hauria de fer algo com el projecte de la M30 de Madrid, especialmente a la zona del Besós.
tachikomakun August 22nd, 2010, 12:01 PM Es absurda aquesta mania, no es pot traslladar fora de l'àrea metropolitana tota la industria, és on viu més gent, sería acabar col·lapsant les carreteres de cotxes cada matí per fer 20-40 km per creuar Collserola.
Ja em sembla bé que la zona del port sigui zona industrial per evitar viatges absurds de camions. Personalment em sembla que a Barcelona ja hi havien poques zones industrials i massa condensades, haurien estat millor mantenir-les repartides cada 4 o 5 km. En el Raval si quedaba espai, al Poblesec, al voltants de Gracia, Sants i no deixar perdre les zones que en tenien, ni que fos fàbriques aillades.
Entenc que una petroquímica, de fertilitzants, etc, no poden estar al mig de cases, pero es que s'stá arribant al nivell absurd de traslladar les oficines d'empreses de serveis. Al final que quedarà a Barcelona de força económica, les fleques i els bars?
Lo del aeroport a Sabadell caldria cargarse mínim tot Barberà
BCNforever August 22nd, 2010, 12:11 PM Perdona, Tachikomakun, però estàs dient de ficar polígons industrials a Gràcia, Sants, Poblesec?
A més, jo parlo de treure i posar en una zona pensada amb les connotacions i experiència actuals d'urbanisme i aprofitament de sinergies els polígons industrials, no traslladar oficines d'empreses de serveis, que les veig perfectes a dins de la ciutat.
Però vamos, no m'imagino un polígon industrial, no sé, entre Gràcia i l'Eixample.
Sr.Horn August 22nd, 2010, 12:16 PM El que s'ha de fer és guanyar terrenys al mar.
Spekius August 22nd, 2010, 12:19 PM Vol dir que no és sostenible voler tenir separades totalment les zones industrials de les residencials, ja que el que acaba suposant és que la ciutat es va convertint en un dormitori i a més, que les vies de comunicació es col·lapsen perquè bona part de la població ha de sortir de la ciutat per anar al seu lloc de treball, si hi ha petites zones industrials intercalades amb zones industrials, això no succeeix.
No crec que digui de ficar polígons a dins la ciutat a base de derruir barris, sino de deixar de traslladar les fàbriques cap a l'extrarradi, i en part hi estic d'acord, les contaminants sí que es bo que estiguien allunyades, però es que la major part d'indústries fabrils no generen cap tipus de contaminació atmosfèrica.
Per cert, si hi haguessin recursos il·limitats, l'aeroport el posaria entre Sant Sadurní i Martorell, i l'uniría a Barcelona a través d'un maglev elevat que entrés per Diagonal o carretera de collblanc i fes parada a Sants. (per allà ja passa l'AVE, però como que hi ha recursos infinits, prefereixo fer un maglev) :D Al Prat hi deixaria només una pista, per mercaderies i vols d'autoritats i VIPS en general, aprofitant la seva posició al costat del port i el centre de la ciutat.
La idea de fer-lo al mar no m'agrada massa perquè és la menys ecològica que hi ha, i no tinc ni idea de quins efectes sobre la costa, les platges, corrents, flora i fauna marina tindria, pero dubto que fos un impacte positiu.
BCNforever August 22nd, 2010, 12:26 PM Vol dir que no és sostenible voler tenir separades totalment les zones industrials de les residencials, ja que el que acaba suposant és que la ciutat es va convertint en un dormitori i a més, que les vies de comunicació es col·lapsen perquè bona part de la població ha de sortir de la ciutat per anar al seu lloc de treball, si hi ha petites zones industrials intercalades amb zones industrials, això no succeeix.
No crec que digui de ficar polígons a dins la ciutat a base de derruir barris, sino de deixar de traslladar les fàbriques cap a l'extrarradi, i en part hi estic d'acord, les contaminants sí que es bo que estiguien allunyades, però es que la major part d'indústries fabrils no generen cap tipus de contaminació atmosfèrica.
Doncs jo no. Si es fa lo que jo dic, i lo que jo dic es lo que es porta fent fa temps en altres ciutats d'altres països, fer grans polígons industrials ben comunicats, estudiats, moderns que donin resposta a les necesitats d'avui en dia i es potencia el transport públic, eliminem el problema que dieu i a més millorem les ciutats.
Estic d'acord que no es pot fer com que una ciutat siga una urbanització, tot maco, prefabricat i poblat d'arbres i nens jugant als jardins de les seves idíliques cases, però sí que penso que avui en dia s'ha d'intentar millorar la forma de viure a les ciutats i que siguen menys dickenianes i més enquadrada als conceptes moderns de sociologia i el nou urbanisme.
Vamos, es que pensar aixó dels cotxes, barris dormitori, etc., es no tenir en conte tot el desenvolupament tant de transport com sociourbà dels últims... seixanta anys?
Precisament traslladant polígons a fora, com els gegants que hi han a Hospitalet o per Sant Andreu i La Sagrera, ganes molt espai per invertir en un think tank d'idees per desenvolupar l'urbanisme i fer lo millor possible per al ciutadà. La necesitat de moures i de transport, el fa millorar i obliga a les autoritats a invertir en aquests sistemes. I fins i tot, a polígons industrials moderns, que no siguen guetos de ciment com son els antics que hi han ara, molt millor pensats i dissenyats, poden promoure la reurbanització dels envoltants, perque molta gent voldria viure, com dieu, a prop del treball.
BCNforever August 22nd, 2010, 12:27 PM El que s'ha de fer és guanyar terrenys al mar.
Massa has visitat Tòquio, jeje.
No crec que a Barcelona tinguem algún dia un Odaiba :lol:
Percola August 22nd, 2010, 06:01 PM Estic d'acord amb les idees de Spekius de deixar de traslladar les poques industries que queden dins de Barcelona a les poblacions de l'area metropolitana.
Per exemple, can Batlló el van tancar fa uns anys, i ara molt probablement conservin les naus però no els usos. Recordo que hi vaig anar un parell de vegades a un taller de vidre que hi havia. L'estat de les naus i edificis era bastant inquietant, però s'hi veien tallers, per exemple aquest del vidre que he dit o un que crec que feia esquís. Eren tallers que no contaminaven excesivament i que feien una activitat que en uns baixos d'un edifici seria bastant incòmoda, per sorolls o olors.
Però per conservar aquestes industries o petits obradors dins de la ciutat també s'ha de considerar que necessiten zones adequades de càrrega i descàrrega que no estiguin saturades. Perquè també hi ha el clàssic de la furgoneta que talla un carrer de la Bordeta perquè ha de descarregar al taller.
Percola August 22nd, 2010, 06:14 PM El que s'ha de fer és guanyar terrenys al mar.
Tampoc és mala idea. Si no recordo malament en una de les darreres campanyes electorals municipals, CIU va proposar cegar part del port vell per construir-hi pisos.
De fet, pels usos que té actualment la part aquella del moll, amb que s'habiliti una nova dàrsena pels pocs pescadors que queden i es negocii amb el port esportiu com poden distribuïrse per ports esportius propers ja estaria (gairebé) tot arreglat.
tachikomakun August 22nd, 2010, 07:03 PM Es que per molt ben fet que estigui el transport, mai será el mateix fer 30-40 minuts de viatge de casa a la feina i de tornada assegut al cotxe o en un tren abarrotat... Que viure a 20-30 minuts caminant (máxim) xino-xano o 5-10 en transport públic de la feina que pots anar a dinar a casa i tornar fen un passeig amb les compres o quedar per fer un café per el centre de la zona.
Al final el viatge és "treballar" més estona i descansar menys. Tornar de la feina a casa 40 minuts i després 40 minuts per anar a les zones de oci? El que ens ha d'ensenyar l'urbanisme dels darrers anys és que separar zones d'oci, residencials i de feina acaba fent dependre del cotxe per tot, i fins i tot amb transport públic acabes perdent molt de temps. I en les infraestructures acaben saturant-se, es sobredimensionen i acaben saturades un altre cop perqué encara s'ha crescut més cap enfora.
En una ciutat ben pensada, encara que estigui especialitzada per zones, aquestes s'han d'anar alternant i repetint, per mantenir una qualitat de serveis mes o menys uniformes, feines (de diferents sectors), vivendes, compres, zones verdes i de oci, estudi... sense que calgui fer llargs recorreguts, menys recorreguts, amb més alternatives, menys cotxes, menys congestió.
I de pas canviar la mentalitat de comprar una casa a on sigui per la de viure on tingui la millor qualitat de vida la major part del temps.
No dic que ens posem a carregar-nos Gràcia ara, més aviat que es podría haver previst una cosa així i no anar substituint per cases. El que si dic és que si no anem pensant una ciutat una mica amb cap i peus, potser si que algún dia s'haurá de tirar Grácia per fer fábriques, perqué valdrá més com a industria que unes cases massa lluny de bones feines.
Spekius August 22nd, 2010, 07:19 PM Es que per molt ben fet que estigui el transport, mai será el mateix fer 30-40 minuts de viatge de casa a la feina i de tornada assegut al cotxe o en un tren abarrotat... Que viure a 20-30 minuts caminant (máxim) xino-xano o 5-10 en transport públic de la feina que pots anar a dinar a casa i tornar fen un passeig amb les compres o quedar per fer un café per el centre de la zona.
Al final el viatge és "treballar" més estona i descansar menys. Tornar de la feina a casa 40 minuts i després 40 minuts per anar a les zones de oci? El que ens ha d'ensenyar l'urbanisme dels darrers anys és que separar zones d'oci, residencials i de feina acaba fent dependre del cotxe per tot, i fins i tot amb transport públic acabes perdent molt de temps. I en les infraestructures acaben saturant-se, es sobredimensionen i acaben saturades un altre cop perqué encara s'ha crescut més cap enfora.
En una ciutat ben pensada, encara que estigui especialitzada per zones, aquestes s'han d'anar alternant i repetint, per mantenir una qualitat de serveis mes o menys uniformes, feines (de diferents sectors), vivendes, compres, zones verdes i de oci, estudi... sense que calgui fer llargs recorreguts, menys recorreguts, amb més alternatives, menys cotxes, menys congestió.
I de pas canviar la mentalitat de comprar una casa a on sigui per la de viure on tingui la millor qualitat de vida la major part del temps.
No dic que ens posem a carregar-nos Gràcia ara, més aviat que es podría haver previst una cosa així i no anar substituint per cases. El que si dic és que si no anem pensant una ciutat una mica amb cap i peus, potser si que algún dia s'haurá de tirar Grácia per fer fábriques, perqué valdrá més com a industria que unes cases massa lluny de bones feines.
+1
Totalment d'acord
Izo August 24th, 2010, 03:47 AM Quina fixació que teniu alguns pel haussmanisme! XD D'acord que hi ha barris i zones ofegats i estrets, però crec més en esponjar aquestes zones que no pas en obrir-hi carrers amples i vies. Al cap i a la fi el que més usa el ciutadà no són els grans parcs com Montjuïc o la Ciutadella sinó parcs petits, on hi van a passejar o a asseure's en un banc i descansar una estona. Els parcs grans són usats més aviat per a fer esport, anar a passar-hi el dia, etc. però rarament són usats diàriament pel gruix dels barcelonins, essent l'única excepció aquells que els tenen tan a prop de casa que els utilitzen com "el parc de cada dia". Per tant, sense oblidar els grans parcs sóc dels que creuen que cal fer més parcs petits per tal d'apropar el verd urbà al ciutadà. El que passa és que molts d'aquests parcs petits semblen més aviat places que parcs; un exemple el tenim amb Virrei Amat, que va ser una de les places-parc de la meva infantesa, amb jocs infantils i bancs i arbres que feien molta ombra, i avui és una plaça dura, amb uns pocs bancs que no convinden a asseure-s'hi i menys arbres; és una zona de pas.
BCNforever August 24th, 2010, 11:18 PM Es que jo crec que les places han de ser zones de pas i els parcs per estar-hi. En aquest sentit no m'agrada molt la nova Glòries, que ni es parc ni es plaça. Preferiria que a la part muntanya feren un altre edifici i solament lo del mig fora plaça, dura, amb fonts, tot ben dissenyat, elegant, macu, grandilocuent.
Altra cosa que feria, més que haussmannianisme, seria redissenyar les poques grans avingudes que tenim com a grans passeigs-bulevards, com la Gran Via, retirant les rambles que té al mig i que no serveixen per a res i posar-les als costats, per fer dos voreres grans i maques i tots els cotxes pel centre. Menys arbrat però millor posat, per donar ombra i no tapar la visió de l'avinguda i els edificis. Ampliació de voreres a Via Laietana, eliminant un sentit per als cotxes (el de muntanya preferiria jo), renovació integral de Diagonal, etcètera.
Vilarrubla August 25th, 2010, 12:01 AM Les places no són zones de pas, són per estar-hi XD
tachikomakun August 25th, 2010, 09:02 AM Aixó depén de com sigui la plaça i on sigui. Hi ha places com Plaça d'Espanya que de plaça no té res, és la Rotonda d'Espanya, i el mateix és Francesc Maciá i poc li falta a Plaça Tetuan, era més plaça Glories que totes aquestes juntes.
El que s'entén és que una plaça que está aïllada, com la Plaça Reial, Plaça del Rei, etc... el camí está fora de la plaça i no és de pas. Pero una plaça o parc que té sortides per varis costats (Pl. Catalunya, Ciutadella si es junta amb el Zoo i es tira el mur) que és d'entendre que ha de permetre creuar als peatons en qualsevol sentit per no haver de fer la volta pels costats, sino son menys agraïdes, i diria que encara menys utilitzades per estar-hi. Que no hi hagi transit no vol dir que no hi passi ningú.
Per cert, parlant de plaça Espanya, jo hi faria una reforma, cambiar el sentit de gir exceprte dos carrils de Gran Via direccio nord cap a Paral·lel i tallar entre Creu Coberta i Tarragona per unir l'hotel amb el centre de la plaça. Bé, potser deixaría dos carrils per donar sortida a Creu Coberta, pero sempre en sentit horari. La situació actual em sembla deixar perdre una plaça molt maca en un lloc mol turístic i céntric.
Percola August 25th, 2010, 10:00 AM Per cert, parlant de plaça Espanya, jo hi faria una reforma, cambiar el sentit de gir exceprte dos carrils de Gran Via direccio nord cap a Paral·lel i tallar entre Creu Coberta i Tarragona per unir l'hotel amb el centre de la plaça. Bé, potser deixaría dos carrils per donar sortida a Creu Coberta, pero sempre en sentit horari. La situació actual em sembla deixar perdre una plaça molt maca en un lloc mol turístic i céntric.
Increible.
¿Canviar el sentit d'una plaça circular? No crec que es pugui, seria molt confús per a la gent que no n'estigués al cas (a més tinc els meus dubtes que això estigui permés per el codi de circulació).
¿Tallar perque sí una rodanxa de la plaça? Sembla una idea de la mateixa persona que va idear la reforma de l'avinguda Roma. Això seria aillar Sants una mica més.
Si es vol fer accés al centre de la plaça, probablement es podria aprofitar l'accés al metro, que crec que passa per sota.
Vilarrubla August 25th, 2010, 10:02 AM Bé jo parlava més aviat de la definició, que no pas de zones d'algunes ciutats que anomenem plaça quan probablement li hauriem de buscar un altre ja que no ho és o no fan la funció aquesta.
La funció de les places en la majoria de pobles i en les places tradicionals de les grans ciutats no són precisament llocs de pas.
BCNforever August 25th, 2010, 12:01 PM Jo el nús de plaça d'Espanya es que el veig molt antiquat, s'ha quedat inservible. Sí que cal fer-li algo i sobretot, deixar d'aillar Sants, que ja no pot més amb el tràfic que té.
El que faria seria donar-li el mateix protagonisme de sentit anada que tornada a la Gran Via, que ara el té més en la direcció cap al Besòs. Refer l'avinguda Roma per a que estiga bé per a vianants però sense tancar-la tant al cotxe, que no sé perquè s'ha fet quan a més es molt ampla. Donar-li doble sentit a Tarragona, que sembla que va ser dissenyada per a aixó i no sé perquè es d'un sol sentit amb mitjana al mig. Amb aixó tancaria el sentit muntanya al carrer de la Creu Coberta, podent pujar per Tarragona i escollir continuar per Josep Tarradellas o rodejant l'Estació de Sants, tornar a carretera de Sants. Eliminaria el pas cap a Montjuic per Maria Cristina, que la deixaria solament per a Vianants i faria el desviament per carrer de Lleida. I em penso seriosament si no caldria fer un túnel a Montjuic des de carrer de Lleida fins a la Ronda Litoral.
Pot ser, faria arribar FGC des de l'estació terminal d'Espanya fins a plaça Catalunya, per ajudar amb transport públic amb un mitjà que solament tindria una parada més a alleugerar el trànsit de cotxes.
La gran parada d'autobusos que hi ha a Paral·lel tocant la fira, molt a prop de plaça d'Espanya pot ser estaria bé substituir-la per una soterrada, tipus la que es farà a Diagonal tocant la UPC, amb conexiones directes amb el metro també. I continuo pensant que s'hauria de traslladar la Fira, perque quan té algún saló, es que es plena la plaça i es fa impracticable. Igual el que es podria fer es reconvertir l'Estadi Olímpic, que ara no serveix per a res que no siga fer un Europeu de nosequé una vegada cada 10 anys en un recinte de la Fira destinat solament a aquestes exposicións més populars tipus Ficomic, Sonimagfoto, etc., aprofitant que tindrà parada de metro amb la L2 esperem que lo més aviat possible, i si cal, ampliar una mica més la nova Fira de Gran Via per a les exposicions més profesionals i que estiguen totes fetes a un mateix lloc.
tachikomakun August 25th, 2010, 08:38 PM Increible.
¿Canviar el sentit d'una plaça circular? No crec que es pugui, seria molt confús per a la gent que no n'estigués al cas (a més tinc els meus dubtes que això estigui permés per el codi de circulació).
¿Tallar perque sí una rodanxa de la plaça? Sembla una idea de la mateixa persona que va idear la reforma de l'avinguda Roma. Això seria aillar Sants una mica més.
Si es vol fer accés al centre de la plaça, probablement es podria aprofitar l'accés al metro, que crec que passa per sota.
Evidentment la gràcia es que es perdria la condició de circular, des de Tarragona tindría una desviació cap a la Gran Via al nord baixant fins a Paral·lel, on s'ajuntaría amb els que pujen per aquest carrer cap a la Gran Via sentit sud. Els dos carrils de Gran Via cap a Paral·lel poden seguir per on van en el sentit actual, enganxat a Maria Cristina. De creu coberta podríen tallar el sentit muntanya i deixar un parell de carrils cap a Gran Via o seguir baixant amb Tarragona. Entenc que tothom que puja per Paral·lel fins aqui va a Gran Via Sud. De Tarragona es pot suposar que van cap a Paral·lel o cap algún sentit de Gran Via. Aixi que es treurien la major part dels carrils davant del plaza, sino tots, i tots els que hi han entre Creu Coberta i Gran Via.
http://img831.imageshack.us/img831/2513/plespanya.png
A la imatge, entre dues fletxes els vials i el sentit que tindrien, la resta pot ser peatonal. Devant Maria Cristina es podría fer un carrer de gir si calgués i potser una petita separación entre sentits com a illa per que creuin els peatons.
PD: A l'Av. Roma es van suprimir carrils perqué no hi havia tant de tránsit com per justificar-los.
Percola August 26th, 2010, 10:00 AM Vale, mes o menys s'explica però:
1.- ¿Conexió Creu Coberta-Gran Via? S'ha de donar tota la volta a la plaça
2.- ¿Conexió de Av. Paralel a Creu Coberta? Tal com estàn indicats els carrils no veig manera d'arribar del Paralel a Creu Coberta sense cometre una infracció o ficar-se pel mig de la gespa.
En quant a l'avinguda de roma: Sí, retirar un carril per ampliar una vorera és lògic, sa i que és lloable si les condicions ho permeten. Però és que l'avinguda de Roma és una barricada. Hausmanitzar em pensava que era (entre altres coses) obrir noves avingudes per cosir la ciutat, no tancar les existents per generar guetos.
Aurelio August 26th, 2010, 10:03 AM Estic veient creuar una rotonda à la britànica...? Per l'esquerra...?
tachikomakun August 26th, 2010, 11:10 AM 1.- Si, s'ha de baixar per Tarragona si vas direcció Hospitalet o Paral·lel o creuar-la en sentit Besós. També es podría conectar Creu coberta amb Gran Via cap al sud dirctament, pero entenc que qui va en direcció nord-est és per anar a aquest carrers, si vas cap al sud hi ha altres camins. Ara mateix Tarragona Gran Via Besós cal voltar tota la plaça.
2.-Paral·lel - Creu Coberta hi ha només un carril, entenc que qui vulgui fer aixó pot seguir per Gran Via i pujar per un carrer lateral.
Obviament no és una rotonda a esquerres perqué no és una rotonda, es una peninsula :P
Av. Roma es pot creuar si no m'equivoco a Valéncia (al google no está actualitzat i fa temps que no hi paso), i és l'únic carrer que la talla longitudinalment, Mallorca no té continuitat, els carrers verticals segueixen creuant.
Percola August 27th, 2010, 10:03 AM Segueixo sense veure la solució a la placa Espanya. A veure, si existeix un camí que va directe del llindar de la ciutat antiga fins al barri de sants (Av. Paralel + Creu Coberta/Carrer de Sants), no entenc que s'hagi de tallar per fer una giragonsa per un carreró estret d'Hostafrancs.
Proposo una idea: Deixar la plaça com està i fer una conexió subtrerrània directa entre Tarragona i Gran Via (sentit Llobregat), habilitant les dos direccions. Pot ser molt útil pel dia de demà, quan finalment acabin l'estacio d'autobusos de Sants, facilitant així una sortida fàcil de Barcelona.
BCNforever August 27th, 2010, 12:14 PM Segueixo sense veure la solució a la placa Espanya. A veure, si existeix un camí que va directe del llindar de la ciutat antiga fins al barri de sants (Av. Paralel + Creu Coberta/Carrer de Sants), no entenc que s'hagi de tallar per fer una giragonsa per un carreró estret d'Hostafrancs.
Proposo una idea: Deixar la plaça com està i fer una conexió subtrerrània directa entre Tarragona i Gran Via (sentit Llobregat), habilitant les dos direccions. Pot ser molt útil pel dia de demà, quan finalment acabin l'estacio d'autobusos de Sants, facilitant així una sortida fàcil de Barcelona.
Em sembla molt bona idea a sumar a la meva, encara que crec que seria impossible, perque ja hi ha massa forat a la plaça i de segur que la font del mig no soportaria moltes més.
Per altra banda, ningú ha comentat lo que jo he proposat per a descongestionar la plaça. La descongestió no es basa tant en fer passar menys cotxes per ella com donar-li més fluidesa. Altra opció seria intentar ampliar una mica el túnel que ja hi ha per donar-li doble sentit.
tachikomakun August 27th, 2010, 02:24 PM Segueixo sense veure la solució a la placa Espanya. A veure, si existeix un camí que va directe del llindar de la ciutat antiga fins al barri de sants (Av. Paralel + Creu Coberta/Carrer de Sants), no entenc que s'hagi de tallar per fer una giragonsa per un carreró estret d'Hostafrancs.
A la Gran Via a Marina et fan girar tret d'un carril, hi ha un carril pero mira, s'ha deixat separat per que el trafic sigui més fluït. El que busco es simplificar els semáfors i carrils, donant prioritat als carrers més amples d'entrada (Tarragona i Paral·lel) cap a les sortides més probables i facilitar el creuament de peatons per que sigui de debó una plaça.
La part inferior vé a fer de gran via i el lateral dret de la plaça, una prolongació de Tarragona cap a Paral·lel i farien "cantonada", mentres que Creu Coberta complementa els carrils que queden de Gran Via. Que sigui una plaça rodona no cal que s'hagi de poder voltar.
Vilarrubla September 5th, 2010, 10:05 PM Doncs seguim el pla Haussmann de diagonalització de l'entrada de Barcelona aquí en comptes del fil de Porta Barcelona http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=63050347&postcount=235
http://i937.photobucket.com/albums/ad215/vilarrubla/rect3542-1.png
Aquí la meva proposta, en groc la continuació de la Diagonal, opció A, B o C (:lol:) en lila tot un eix comercial amb edificis senyorials i en blau un clàuster de rascacels. En verd parc, i en verd pujat una connexió verda que travessi el Llobregat.
Tenia una altra opció menys radical seguint el traçat actual de l'autopista, però se m'ha esborrat :S
Sr.Horn September 6th, 2010, 08:57 AM Estic veient creuar una rotonda à la britànica...? Per l'esquerra...?
Res de britànica, a Castelló fins fa uns anys teniem una rotonda que girava per l'esquerra :D
Percola September 6th, 2010, 10:12 AM Doncs seguim el pla Haussmann de diagonalització de l'entrada de Barcelona aquí en comptes del fil de Porta Barcelona http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=63050347&postcount=235
http://i937.photobucket.com/albums/ad215/vilarrubla/rect3542.png
Aquí la meva proposta, en groc la continuació de la Diagonal, opció A, B o C (:lol:) en lila tot un eix comercial amb edificis senyorials i en blau un clàuster de rascacels. En verd parc, i en verd pujat una connexió verda que travessi el Llobregat.
Tenia una altra opció menys radical seguint el traçat actual de l'autopista, però se m'ha esborrat :S
Ho veig complicat. La diferència entre anar a 80 o 40-50km/h entre la linia de terme d'Esplugues i Sant Feliu... Cal que es mantingui el tram l'autopista A7-A2 (ho sento, parlo en antic, crec que ara és la B23), o que es faci soterrada.
Millor no començar a Hausmanitzar pel baix llobregat, que aleshores Sants-Les Corts quedarà com una massa inconexa.
Edito: Podria veure el plànol de la teva proposta més gran?
Vilarrubla September 6th, 2010, 01:34 PM L'he modificat perquè es vegi més gran. De fet abans no he parlat de l'autopista però si que la soterraria al menys des de la connexió amb la Ronda de Dalt.
Percola September 6th, 2010, 06:38 PM L'he modificat perquè es vegi més gran. De fet abans no he parlat de l'autopista però si que la soterraria al menys des de la connexió amb la Ronda de Dalt.
Gracies, es veu millor.
M'imagino que la zona de gratacels que proposes quedaria espectacular, una mena de barri de la Defense de Paris.
BCNforever September 7th, 2010, 12:21 PM Doncs seguim el pla Haussmann de diagonalització de l'entrada de Barcelona aquí en comptes del fil de Porta Barcelona http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=63050347&postcount=235
http://i937.photobucket.com/albums/ad215/vilarrubla/rect3542-1.png
Bàsicament es la mateixa idea que jo tinc. A la creuada amb ronda de dalt una gran plaça i amb el temps fer lo mateix amb les parts de la ronda entre Gran Via d'Hospitalet i el monestir de Pedralbes. A més, aixó donaria més diners, perque es podria construir molt més als seus costats, i també fem més ciutat, perque deixa d'haver una divisió tan clara entre municipis de l'AM, com entre Hospi i Cornellà.
El pas de tren entre Hospi i Cornellà es faria amb viaducte anyllumista, jeje
BCNforever September 7th, 2010, 12:24 PM L'he modificat perquè es vegi més gran. De fet abans no he parlat de l'autopista però si que la soterraria al menys des de la connexió amb la Ronda de Dalt.
+1
De fet, lo que jo faria seria algo semblant, que no igual, a lo que s'ha fet a la GV d'Hospi. L'autopista per sota i per superfície un gran bulevard molt ample, que combini la sensació de poca saturació, veure molt a prop Collserola i amples, molt amples voreres per passejar, i zona comercial.
Aquesta sensació es va trobant a poc a poc a la Diagonal pujant cap a Esplugues, però es talla completament quan arribes a Ronda de Dalt, o millor dit, al parc de Cervantes, i s'hauria de continuar amb aixó.
I com sempre he dit, a les zones esportives que hi han al costat mar de l'avinguda, continuar amb edificis d'oficines i coses així.
Vilarrubla September 9th, 2010, 06:41 PM El problema de la Granvia de l'Hospitalet potser és que està tot una mica despenjat i potser és una mica solitari...
Seguint amb el tema haussmannià... la meva proposta per a Andorra.
A Andorra la Vella tiraria totes les cases modernes del casc antic, reconstruint l'antic poble tal com era. Tiraria tot el que hi ha entre el carrer de la Baixada del Molí i el casc antic de Santa Coloma d'Andorra per construir-hi un clauster de rascacels, on hi instal·laria la majoria d'empreses del país i alguns esdificis residencials més baixos a les vores. Reaprofitaria tot això per fer passar soterrat una "autovia" i aprofitaria per fer un túnel o un viaducte per a trens.
aquí el mapa on podeu veure Andorra (el carrer de la Baixa del Molí i els camps on aniria el clauster) (http://maps.google.es/maps?f=q&source=s_q&hl=ca&geocode=&q=andorra&sll=41.387917,2.169919&sspn=0.272001,0.617294&ie=UTF8&hq=&hnear=Andorra&ll=42.501212,1.514826&spn=0.016706,0.038581&z=15)
Entre Santa Coloma d'Andorra i Aixovall ho tiraria de nou tot, incluida la Margineda, per fer-hi un segon clauster, més residencial.
Aquí el mapa de SCA i Aixovall (http://maps.google.es/maps?f=q&source=s_q&hl=ca&geocode=&q=andorra&sll=41.387917,2.169919&sspn=0.272001,0.617294&ie=UTF8&hq=&hnear=Andorra&ll=42.484441,1.495728&spn=0.01671,0.038581&z=15)
L'últim punt seria ja a fora del país, a la duana de la Farga de Moles. On hi ha l'actual duana ho reformaria tot, tiraria la de la Guàrdia Civil, les oficines de les agències duaneres i el càmping. Agafaria la duana i la ficaria al sud de la Farga tot i no ser la frontera. A tota la zona del càmping hi ficaria un clauster logístic, entrant tots els camions en un vial a l'esquerra i els turismes per un vial a la dreta.
La Farga aquí (http://maps.google.es/maps?f=q&source=s_q&hl=ca&geocode=&q=andorra&sll=41.387917,2.169919&sspn=0.272001,0.617294&ie=UTF8&hq=&hnear=Andorra&ll=42.427606,1.46749&spn=0.016726,0.038581&z=15)
tachikomakun September 9th, 2010, 09:46 PM Hong Kong la Vella? XD
Para Haussmannizar Andorra no hay que tirar casas, hay que tirar montañas :P
BCNforever September 9th, 2010, 11:15 PM Aixó es el que vol, enlloc del típic cluster entre aigua de la mar, entre montanyes XD
Estaria bé, seria molt curiós, pot ser a un futur molt futur.
Vilarrubla September 9th, 2010, 11:45 PM Bé... tot el tema dels rascacels i recuperació del casc antic si que ho vec molt dificil, però el tema de la zona logística crec que si que seria molt interessant, per una banda concentrar tota la logística allà i algunes empreses que mouen molt material estaria bé, ja que dins del país no queda gaire lloc.
BCNforever September 9th, 2010, 11:56 PM Si de veritat no queda lloc, pot ser sí es pensin alguna cosa. Està clar que algo hauràn de fer si volen ser competents.
SEIM October 7th, 2010, 11:58 AM Visió de l'Esperit Haussman de CIU. Era una proposta electoral del 2007.
http://img824.imageshack.us/img824/1858/capturadepantalla201010y.png
http://img684.imageshack.us/img684/9176/capturadepantalla201010n.png
A10
BCNforever October 7th, 2010, 12:00 PM Ja posats podrien mantenir l'estació de trens que està prou xula i fer-la per a usuaris. Posar-la en llotger per a empreses de trens per a quan es liberalitze el sector.
I una pujadeta per aquesta part a Montjuic.
tachikomakun October 7th, 2010, 10:21 PM No acabo de ver por que nadie, y menos unos estudiantes, querrían ir a vivir enmedio del puerto en una zona sin transportes, ninguna universidad y aislada de la ciudad en general, al lado del mar pero sin playa, ni que esa zona fuera de mejor uso para vivenda que lo que es ahora... pero lo de la zona verde deportiva me ha llegado.
Si realmente hubiera playa me imagino unos picnics en la zona de miedo, y eso de una zona verde junto al mar y una montaña al otro lado me recuerda al turó de Montgat.
Lo de crecer hacia el mar pero me lo imagino más como unos edificiacos-ciudad deñ copon de forma de la torre Agbar pero cada planta del tamaño de varias manzanas del eixample con edificios y zomas verdes, y seguramente situados mas hacia Sant Martí. Quizá uno en el punto que la Diagonal tocaría el Besós, que estaría cerca del tren. Otro puede que en la Barceloneta, donde mejor quedaría seria donde está el Vela.
BCNforever October 8th, 2010, 01:22 PM Esos espacios son de paseo, aunque yo creo que en un futuro Badalona crecerá más hacia el mar, por donde ahora hay polígonos, y el pistoletazo de salida puede ser el futuro uso que se le dé a la térmica.
Yo este proyecto no lo veo del todo mal, aunque, como dices, carece de cualquier tipo de comunicación.
Sería necesario hacer varias cosas, por ejemplo, habilitar la estación de mercancías del puerto para transporte de pasajeros, cosa que es dificílisima. Meter algúna prolongación de metro, cosa que es más difícil aún. Albuna prolongación de tranvía, cosa que no sé de donde saldría, porque si prolongamos la línea de Wellington hasta el puerto, no veo forma humana y ordenada de que atraviese el Portal de la Pau, ni Drassanes.
Solo se me ocurre de la manera de que la L3 tuviera una bifurcación desde Drassanes y rodeara Montjuic y conectara con el Paseo de la Zona Franca y la plaza Europa de Hospitalet. Y que se hiciera una línea de tren por la costa como propuso en otro hilo creo que fue Vilarubla.
En todo caso, lo más importante: eso todavía sigue en el programa de CIU?
Edito.
Otra cosa, lo que estoy viendo es que tal y como está planeado ese nuevo barrio puede parecer un zoo de especies sociales con dificultades. Edificio para estudiantes, edificio para discapacitados, edificio para gente mayor.. No es más fácil repartirlos por varios edificios y que no sea cada bloque un minigueto?
Missing October 8th, 2010, 01:45 PM Esos espacios son de paseo, aunque yo creo que en un futuro Badalona crecerá más hacia el mar, por donde ahora hay polígonos, y el pistoletazo de salida puede ser el futuro uso que se le dé a la térmica.
Yo este proyecto no lo veo del todo mal, aunque, como dices, carece de cualquier tipo de comunicación.
Sería necesario hacer varias cosas, por ejemplo, habilitar la estación de mercancías del puerto para transporte de pasajeros, cosa que es dificílisima. Meter algúna prolongación de metro, cosa que es más difícil aún. Albuna prolongación de tranvía, cosa que no sé de donde saldría, porque si prolongamos la línea de Wellington hasta el puerto, no veo forma humana y ordenada de que atraviese el Portal de la Pau, ni Drassanes.
Solo se me ocurre de la manera de que la L3 tuviera una bifurcación desde Drassanes y rodeara Montjuic y conectara con el Paseo de la Zona Franca y la plaza Europa de Hospitalet. Y que se hiciera una línea de tren por la costa como propuso en otro hilo creo que fue Vilarubla.
En todo caso, lo más importante: eso todavía sigue en el programa de CIU?
Edito.
Otra cosa, lo que estoy viendo es que tal y como está planeado ese nuevo barrio puede parecer un zoo de especies sociales con dificultades. Edificio para estudiantes, edificio para discapacitados, edificio para gente mayor.. No es más fácil repartirlos por varios edificios y que no sea cada bloque un minigueto?
Doncs jo no veig massa complicat fer una perllongació del Tram des de la seva terminal actual davant del Zoo. L'itinerari fins al Morrot passaria pel Passeig de Circumval·lacio (pels terrenys de Renfe on hi ha espai de sobres) i resseguint la línia Marquès de l'Argentera-Pla de Palau-Passeig d'Isabel II-Passeig de Colom (passant pel Moll de la Fusta)-Porta de la Pau, i passant per terrenys del Port fins a arribar al Morrot. Així es podria facilitar l'accès no tan sols al barri, sinó també a llocs d'interès com la Porta de la Pau, Rambla de Mar amb accès al Maremàgnum, les estacions marítimes, el World Center, El Paral·lel, etc.
Els trams complicats es poden deixar de banda passant per espais que ara ocupen terrenys de Renfe o de l'Autoritat Portuària, i la resta dels llocs de pas em semblen força amples com per a possibilitar les vies del Tram.
BCNforever October 8th, 2010, 02:14 PM ^^
Però com faries per a passar per Portal de la Pau?
Es que la veig no tan gran, amb massa cotxes i massa gent, turistes sobretot. Podria arribar a ser un caos.
Vilarrubla October 8th, 2010, 02:32 PM La perllongació del Tram ja està prevista fins al WTC, si pot arribar aquí, també ho pot fer fins al Morrot.
Missing October 8th, 2010, 02:46 PM ^^
Però com faries per a passar per Portal de la Pau?
Es que la veig no tan gran, amb massa cotxes i massa gent, turistes sobretot. Podria arribar a ser un caos.
Sí, que ho és d'ample. No cal sortir a la zona de trànsit i fer la volta al monument a Colom. Hi ha un espai molt ample entre els molls i l'edifici de la Duana Nova, tot pavimentat amb llambordes, si no recordo malament.
Aurelio October 8th, 2010, 04:25 PM Visió de l'Esperit Haussman de CIU. Era una proposta electoral del 2007.
A10
Des de casa podrien veure com arriben els creuers a Barcelona...
:D
Sr.Horn October 8th, 2010, 05:17 PM Discapacitats? VPO? no home no, un Odaiba senyors. Centre de convencions, oficines, centres comercials, seus d'empreses... i pisos alts, però realment alts.
tachikomakun October 8th, 2010, 06:26 PM Badalona crecer hacia el mar? No lo creo.
Primero porque hay una nueva oleada de naves industriales en la zona (mayoritariamente chinos import-export). En teoria ademas el ayuntamiento quiere mantener el "espiritu industrial de la ciudad" (aunque cualquiera diría que es el "espiritu almacenario" porque fábricas hay pocas, mas les valdria atraer unas cuantas oficinas para la zona vacia del Gorg en lugar de casitas pijas junto a un canal).
Y segundo porque la ciudad ya es densa con ganas en el sur, como para ir atrayendo población, la ronda litoral ya está colapsadisima a partir de ahi, los cercanias van a reventar, el metro en Artigas ya se llena en serio, el Tram en cuanto cruce Diagonal va a ir bastante mas lleno.
Obviamente siempre puede venir un alcalde que le de por hacerlo fatal y meter ahi una panzada de edificios. La política de edificación en esa zona ha sido nefasta, edificios que rodean un jardín con piscina en el progreso en vez de dejar unas aceras decentes. Quien hace vida en un patio ajardinado de vecinos con piscina? Ni cristo, como mucho los niños en verano, pero joder, que tienen el mar a 150 metros, lo único que se consigue con esto es follones entre los vecinos.
Por no hablar de los nuevos al otro lado de la via, de lujo, con piscina (estos tienen el mar a 50 metros, asi que me juego algo que incumplen la ley de costas) con apenas dos conexiones con la ciudad en coche y dos mas a pie. Es un jodido desierto y no lo van a arreglar por mucho que acaben el paseo. En esa zona hubieran hecho un parque-bosque, con cesped y espacio para hacer barbacoas, un trozo de una plaza para patinadores y algunos equipamientos deportivos con alguna pista de baloncesto, voley, petanca..., libres, unos par de centros con deportes acuaticos como windsurf, submarinismo, kayak, etc pegando al puerto y arreglar algo el paseo marítimo y sería una pasada. Pero no, hicieron un páramo sin gente y con pisos muy caros aislado de la ciudad. Cojonudo, espero que disfruten de las plusvalías en una ciudad que si tenga unos equipamientos decentes.
Vilarrubla October 8th, 2010, 06:55 PM No incumplen la ley de costas...
tachikomakun October 9th, 2010, 12:28 AM No incumplen la ley de costas...
Por los pelos :P Pero si incumplen el buen gusto.
BCNforever October 9th, 2010, 12:35 PM La perllongació del Tram ja està prevista fins al WTC, si pot arribar aquí, també ho pot fer fins al Morrot.
Sí, que ho és d'ample. No cal sortir a la zona de trànsit i fer la volta al monument a Colom. Hi ha un espai molt ample entre els molls i l'edifici de la Duana Nova, tot pavimentat amb llambordes, si no recordo malament.
Ok, si es per darrera, per un carrer que no s'utilitza molt, sí que ho veig possible. I si arriba al WTC, sí, pot arribar perfectament a aquesta possible nova zona, encara que penso que un tram no serà suficient per a donar resposta a tot aquest plà.
Discapacitats? VPO? no home no, un Odaiba senyors. Centre de convencions, oficines, centres comercials, seus d'empreses... i pisos alts, però realment alts.
Ja m'agradaria, jejeje, però la veritat no estic segur que siga la millor zona per fer-ho. Està l'aeroport molt a prop (encara que pot ser sí podrien arribar a l'alçada dels edificis de plaça d'Europa d'Hospi) i a més a mi no m'agradaria que tapassin Montjuic des de la mar. M'agrada molt veure aquesta muntanya.
Badalona crecer hacia el mar? No lo creo.
Primero porque hay una nueva oleada de naves industriales en la zona (mayoritariamente chinos import-export). En teoria ademas el ayuntamiento quiere mantener el "espiritu industrial de la ciudad" (aunque cualquiera diría que es el "espiritu almacenario" porque fábricas hay pocas, mas les valdria atraer unas cuantas oficinas para la zona vacia del Gorg en lugar de casitas pijas junto a un canal).
Y segundo porque la ciudad ya es densa con ganas en el sur, como para ir atrayendo población, la ronda litoral ya está colapsadisima a partir de ahi, los cercanias van a reventar, el metro en Artigas ya se llena en serio, el Tram en cuanto cruce Diagonal va a ir bastante mas lleno.
Obviamente siempre puede venir un alcalde que le de por hacerlo fatal y meter ahi una panzada de edificios. La política de edificación en esa zona ha sido nefasta, edificios que rodean un jardín con piscina en el progreso en vez de dejar unas aceras decentes. Quien hace vida en un patio ajardinado de vecinos con piscina? Ni cristo, como mucho los niños en verano, pero joder, que tienen el mar a 150 metros, lo único que se consigue con esto es follones entre los vecinos.
Por no hablar de los nuevos al otro lado de la via, de lujo, con piscina (estos tienen el mar a 50 metros, asi que me juego algo que incumplen la ley de costas) con apenas dos conexiones con la ciudad en coche y dos mas a pie. Es un jodido desierto y no lo van a arreglar por mucho que acaben el paseo. En esa zona hubieran hecho un parque-bosque, con cesped y espacio para hacer barbacoas, un trozo de una plaza para patinadores y algunos equipamientos deportivos con alguna pista de baloncesto, voley, petanca..., libres, unos par de centros con deportes acuaticos como windsurf, submarinismo, kayak, etc pegando al puerto y arreglar algo el paseo marítimo y sería una pasada. Pero no, hicieron un páramo sin gente y con pisos muy caros aislado de la ciudad. Cojonudo, espero que disfruten de las plusvalías en una ciudad que si tenga unos equipamientos decentes.
Home, millor atraure oficines i també ampliar la ciutat, encara que clar, fent-ho bé, no com has dit que s'ha fet.
Sobre lo últim, lo que descrius es més o menys el Parc del Poble nou, i la veritat, no veig que siga un gran èxit. Encara que m'agrada que hagin coses així.
Vilarrubla October 9th, 2010, 12:48 PM Fer-hi un barri no ho vec gaire possible, mentre que oficines potser si... a la zona hi ha bastant soroll de fons, només cal anar al mirador des del Castell que se sent un soroll de fons del port. No se si és compatible amb habitatges... haurien d'estar molt ben aïllats i ben acondicionats per no haver d'obrir finestres XD
tachikomakun October 9th, 2010, 04:08 PM Home, millor atraure oficines i també ampliar la ciutat, encara que clar, fent-ho bé, no com has dit que s'ha fet.
Sobre lo últim, lo que descrius es més o menys el Parc del Poble nou, i la veritat, no veig que siga un gran èxit. Encara que m'agrada que hagin coses així.
Si, pero amb la salvetat que Badalona no és el Poblenou. El Progrés és un barri força dens, sense grans zones verdes ni arbrades, está molt aprop del mar, la vía es molt menys barrera que els carrers "laterals" a la ronda litoral, la ronda mateixa o el cementiri.
A part el passeig marítim de Badalona es fa servir molt per fer esport per ser tant a prop de les cases i sense gairebé transit i a més te una parada de rodalies a tocar, alguns clubs nautics, piscines municipals, el pont el petroli i el futur museu del cómic, que havia de ser una facultat, el port i Gorg per donar continuïtat. Diguem que per zona sería mes proper a una Barceloneta per proximitat al casc antic, pero amb comerç relativament proper.
I a part trobo que al Poblenou li faltaria la desprocupació de poder estar a la gespa fent la barbacoa i deixar que els nens baixin fins a la platja mentres, hi ha un carrer pel mig i prou distáncia per no poder-los vigilar.
En fi, que hi farem, pura conjectura.
Sr.Horn October 9th, 2010, 04:11 PM Ja m'agradaria, jejeje, però la veritat no estic segur que siga la millor zona per fer-ho. Està l'aeroport molt a prop (encara que pot ser sí podrien arribar a l'alçada dels edificis de plaça d'Europa d'Hospi) i a més a mi no m'agradaria que tapassin Montjuic des de la mar. M'agrada molt veure aquesta muntanya.
Odaiba - Haneda Apt +/- 6km
Morrot - El Prat Apt +/- 10km
absalon October 9th, 2010, 10:13 PM Visió de l'Esperit Haussman de CIU. Era una proposta electoral del 2007.
A10
al final acabaré votant a CIU... m´encanta! que curiós que els de CIU se´ls anomeni conservadors....
BCNforever October 9th, 2010, 10:32 PM A mi m'agrada, però no m'encanta.
I lo de les etiquetes cansa una mica... pot ser en tot cas, siguen conservadors en altres coses. No es vota solament per projectes urbanístics.
El PSC ha fet el 22@, que no es que siga moco de pavo.
Percola October 10th, 2010, 11:35 AM No ho veig, tant lluny. Si volen començar a aprofitar el port, que comencin per cegar les parts més velles (al voltant del moll de la fusta) i que deixin el morrot i "can Tunis" per activitats portuaries.
|
|