View Full Version : Den Haag: Grotius Toren

Pages : 1 [2]

Slagathor
July 20th, 2011, 02:50 PM
IN DE TIJD DAT DEZE TOREN ONTWORPEN, UITGEDETAILLEERD EN NIET GEREALISEERD IS, IS HET ALWEER EEN STERK VEROUDERD –LEES DOODSAAI– DING.
WE MOGEN BLIJ ZIJ DATTIE NIET IS GEBOUWD!

http://files.sharenator.com/FUCK_YEAH_CAPSLOCK_Fuck_me-s587x392-144424.jpg

;)

VictorJ
July 20th, 2011, 02:56 PM
IN DE TIJD DAT DEZE TOREN ONTWORPEN, UITGEDETAILLEERD EN NIET GEREALISEERD IS, IS HET ALWEER EEN STERK VEROUDERD –LEES DOODSAAI– DING.
WE MOGEN BLIJ ZIJ DATTIE NIET IS GEBOUWD!

Van iemand die toch al aardig wat gebouwen op zn naam heeft staan zou ik een iets minder oppervlakkige en schreeuwerige reactie verwachten.
Misschien is het dat je de CAPSLOCK vergeten bent uit te zetten, maar op deze manier komt je post bij mij nogal plat over. Niet echt reclame voor je bureau, en dat is jammer, want je bureau verdient dat zeker niet, onder andere door projecten als deze:

http://www.scala-architecten.nl/project_images/IMG_ear0rI.jpg
http://www.scala-architecten.nl/project.php?Project=78&PHPSESSID=4fdccc4fe94328a93fe672928e9cd5d9

ikops
July 20th, 2011, 03:40 PM
Ik vind het eigenlijk best een aardig ding om te zien. :dunno:

Goed, geen kandidaat voor een hoogbouwprijs misschien, maar doodsaai zou ik het niet noemen.

Haagse Dave
July 20th, 2011, 04:02 PM
Het is een beetje het broertje van Paleis van Justitie, wat toen volgens mij ook de bedoeling was omdat het een onderdeel van het plan van het hele gebied was.

http://files.sharenator.com/FUCK_YEAH_CAPSLOCK_Fuck_me-s587x392-144424.jpg

;)

:lol:

Fabian2412
July 20th, 2011, 05:19 PM
Deze draad zou eigenlijk op slot moeten,dat gebouw gaat er toch nooit meer komen.:lock:

24-Seven
July 20th, 2011, 05:22 PM
Ik vind het eigenlijk best een aardig ding om te zien. :dunno:

Goed, geen kandidaat voor een hoogbouwprijs misschien, maar doodsaai zou ik het niet noemen.

Vooral dat lage horizontale deel mogen ze morgen vast mee beginnen...

Trademarc
July 20th, 2011, 05:28 PM
Of we vragen de moderator om de titel van deze draad even aan te passen:
Den Haag: Grotius fietsenstalling

Dan kan 'ie vast nog wel een paar jaar mee ;)

peterdrijver
July 20th, 2011, 05:30 PM
capslock was blijven hangen en ik zag het TE LAAT. overtypen dan maar? nou ja, voor deze ene keer laat ik het staan –dacht ik toen.
OK, ik zal het nooooit meer doen :(

PS meestal schrijf ik alles zonder hoofdletters. is iemand ook een keer erg boos over geworden.

Sky HI
July 20th, 2011, 06:12 PM
Wat mij betreft is ie een stuk beter dan veel andere recente gebouwen in Den Haag, zover ik op zo'n render kan inschatten.

Van mij mag er komen als is de kans nihil.
Maar zou wel mooi zijn dat er wat anders komt, want dit terrein ligt al veel te lang braak op een provisorisch parkeerterreintje na dan.

Koen Acacia
July 20th, 2011, 06:48 PM
http://i18.************/8f1lmk4.jpg

Waarom hadden ze er van die Zoetermeerwoninkjes naast gepland? Je zou naast die toren toch gewoon naar de hoogte van dat ding over de Utrechtsebaan heen moeten?

24-Seven
July 20th, 2011, 06:56 PM
^^Zoetermeer moest hopen dat het zulke rijtjeshuizen had...

Slagathor
July 22nd, 2011, 10:32 AM
capslock was blijven hangen en ik zag het TE LAAT. overtypen dan maar? nou ja, voor deze ene keer laat ik het staan –dacht ik toen.
OK, ik zal het nooooit meer doen :(

PS meestal schrijf ik alles zonder hoofdletters. is iemand ook een keer erg boos over geworden.

Een ander z'n dood... Ik heb *weken* moeten wachten voor ik een keer die foto kon posten. :D

Grotius
July 26th, 2011, 04:22 PM
Fietsenstalling Anna van Buerenstraat naar Grotiusplaats
21 juli 2011

De fietsenstalling aan de Anna van Buerenstraat verhuist vanaf 1 augustus tijdelijk naar de Grotiusplaats. Er komt plek voor bijna 300 fietsen en stallingsruimte voor bakfietsen, motoren, scooters en oversized fietsen.

Tijdens de werkzaamheden in de Anna van Buerenstraat en op het Anna van Buerenplein is duidelijk geworden dat de tijdelijke fietsenstalling in de Anna van Buerenstraat en de fiets- wandelroute hier ernstige hinder van ondervinden.

Om het werk soepel te kunnen laten verlopen zijn afsluitingen nodig (deels al uitgevoerd) en moet helaas de stalling worden verplaatst.

Er is gezocht naar een locatie waar de stalling voor langere tijd kan worden ingericht. Daarbij wordt rekening gehouden met een betere inrichting, met voldoende ruimte, om de fiets ook comfortabel te kunnen stallen.

Uiteindelijk blijkt de Grotiusplaats, waar nu een braakliggend terrein ligt, de beste optie. Hier is vooralsnog ruimte te vinden voor bijna 300 fietsen. Dit zijn 100 fietsen meer dan de fietsenstalling in de Anna van Buerenstraat. De stalling wordt wat ruimer ingericht en er komt stallingsruimte voor bakfietsen, motoren, scooters en oversized fietsen.

De stalling wordt op stelconplaten opgebouwd en langs het braakliggende terrein wordt een hek geplaatst of komen plantenbakken te staan. Er wordt extra verlichting geplaatst en er komen afvalbakken. De nieuwe locatie ligt wat verder van het station, maar biedt meer ruimte en comfort.

Daarnaast blijft het verder mogelijk om de fiets ook gratis te stallen in de fietsenstallingen op het Koningin Julianaplein of op de tweede verdieping van de Fietsenflat aan de Rijnstraat.

ikops
July 26th, 2011, 04:43 PM
Gelukkig is het dus maar tijdelijk. Hoewel een 70 meter hoge fietsenstalling natuurlijk wel kicken zou zijn.

(kut, waar had ik die fiets nou ook alweer gelaten?)

Momo1435
July 27th, 2011, 02:34 PM
Misschien zou een 70 meter hoge stalling geeneens zo slecht zijn in de huidige tijd. Er wordt immers ook al ruimte gemaakt voor:

"De stalling wordt wat ruimer ingericht en er komt stallingsruimte voor bakfietsen, motoren, scooters en oversized fietsen"

The Hague Rules
July 27th, 2011, 02:48 PM
Misschien zou een 70 meter hoge stalling geeneens zo slecht zijn in de huidige tijd. Er wordt immers ook al ruimte gemaakt voor:

"De stalling wordt wat ruimer ingericht en er komt stallingsruimte voor bakfietsen, motoren, scooters en oversized fietsen"

Toch lullig als je de trein over 3 minuten nog wil halen en je fietsje even snel moet stallen... op de 23e etage.

ikops
July 27th, 2011, 03:01 PM
Je zou aan beide kanten van de stalling een lift kunnen bouwen.

Slagathor
July 27th, 2011, 03:54 PM
Één woord: katapult.

24-Seven
July 27th, 2011, 05:27 PM
Één woord: katapult.

als het goed is heb je er al twee achter op je bagagedrager zitten...

Slagathor
July 27th, 2011, 06:54 PM
Menig middelbare school herinnering komt weer boven :D

24-Seven
July 27th, 2011, 07:19 PM
Menig middelbare school herinnering komt weer boven :D

Je hebt kneuzige brugpiepers met hun eigen snelbinders weggeschoten in een baan om de aarde?

Slagathor
July 27th, 2011, 09:17 PM
Spinbinders waren het leukst. In de herfst vlogen de kastanjes om je oren.

24-Seven
July 27th, 2011, 09:40 PM
Ik dacht ooit leuk te zijn door een krantje onder de snelbinders van een onbekende fiets te stoppen en die in de fik te steken. Eerst stonden we stom te lachen (ik weet nu nóg niet waarom) maar al snel gebeurde er allerlei zaken die we niet hadden ingecalculeerd. Wat kan er nu fikken aan een stalen fiets, zou je zeggen? De rubber snelbinders gingen natuurlijk metteen in de fik, het zadel ging ook direct in lichterlaaie. De snelbinders knapte na 30 seconden en de druppende uiteinden zette ook de jassenbeschermers in de hens. Toen ook de achterband vlam vatte en dus zo'n beetje de hele fiets stond af te fikken hebben we het maar op een lopen gezet...

Trademarc
July 27th, 2011, 10:30 PM
Kunnen we uit je openhartigheid opmaken dat het delict inmiddels is verjaard? :D

24-Seven
July 27th, 2011, 10:32 PM
Nou... ik ben net vrij. Die TBS deed me al die jaren de das om.

Trademarc
July 27th, 2011, 10:39 PM
Hmmm, zat er soms nog iemand op de fiets tijdens het voorval?

24-Seven
July 27th, 2011, 10:43 PM
Nee, maar toen we waren weggerend werden we al snel nieuwsgierig wat er uiteindelijk van die fiets was overgebleven. Toen ik de hoek om kwam stond er iemand heel zielig voor z'n fiets met ongeveer een gezicht als mijn avatar.

Trademarc
July 27th, 2011, 10:47 PM
Niet om lullig te zijn hoor, maar lijkt me duidelijk dat degene die dát op z'n geweten heeft wel een uitgebreide TBS heeft verdiend :D

Haagse Dave
July 27th, 2011, 10:51 PM
Nee, maar toen we waren weggerend werden we al snel nieuwsgierig wat er uiteindelijk van die fiets was overgebleven. Toen ik de hoek om kwam stond er iemand heel zielig voor z'n fiets met ongeveer een gezicht als mijn avatar.

:lol: Ik zie het helemaal voor me.

Trademarc
July 27th, 2011, 10:57 PM
We geven deze bijna-dode thread wel weer een stevige boost op met al dit slappe gelul. En dat allemaal n.a.v. een lullige fietsenstalling. :drunk:

24-Seven
July 27th, 2011, 10:58 PM
:lol: Ik zie het helemaal voor me.

Om je dood te schamen, natuurlijk. Maar goed, ik was jong en moest nog veel leren...

Haagse Dave
July 27th, 2011, 11:02 PM
Om je dood te schamen, natuurlijk. Maar goed, ik was jong en moest nog veel leren...

Ach, ik ben als Moerwijker wel wat gewend. ;)

24-Seven
July 27th, 2011, 11:08 PM

Jij bent vast ook geen lekkertje geweest... :D

Trademarc
July 27th, 2011, 11:14 PM

Ja, ga het nog een beetje lopen vergoeilijken :sad2:

Gelukkig ben je tot inkeer gekomen. Het zal je vast vergeven worden. :angel1:

ikops
July 27th, 2011, 11:25 PM
Het project is dan misschien dood, dit topic in elk geval niet.

Trademarc
July 27th, 2011, 11:30 PM
En zolang we het maar over fiets-gerelateerde zaken hebben blijven we op dit moment ook nog eens redelijk on-topic. :)

Haagse Dave
July 27th, 2011, 11:57 PM
Jij bent vast ook geen lekkertje geweest... :D

:angel:

Slagathor
July 28th, 2011, 10:22 AM
Ik dacht ooit leuk te zijn door een krantje onder de snelbinders van een onbekende fiets te stoppen en die in de fik te steken. Eerst stonden we stom te lachen (ik weet nu nóg niet waarom) maar al snel gebeurde er allerlei zaken die we niet hadden ingecalculeerd. Wat kan er nu fikken aan een stalen fiets, zou je zeggen? De rubber snelbinders gingen natuurlijk metteen in de fik, het zadel ging ook direct in lichterlaaie. De snelbinders knapte na 30 seconden en de druppende uiteinden zette ook de jassenbeschermers in de hens. Toen ook de achterband vlam vatte en dus zo'n beetje de hele fiets stond af te fikken hebben we het maar op een lopen gezet...

:lol::lol::lol:

Momo1435
July 30th, 2011, 07:52 PM
De eerste beelden.

http://img694.imageshack.us/img694/218/img5043a.jpg

En natuurlijk worden de pioniers direct gestraft.

http://img708.imageshack.us/img708/7007/img5046v.jpg

marcobruls
July 30th, 2011, 08:12 PM
http://www.jpdewit.nl/joan_busquets.jpg

VictorJ
August 1st, 2011, 11:03 AM
Een bureaucraat die het voor elkaar krijgt om een verbogen stuk staal dat door 99% van de bevolking als fietsbeugel herkend wordt als niet-fietsbeugel te betitelen, zou het toch voor elkaar moeten krijgen om een bordje te plaatsen dat het plaatsen van fietsen in deze niet-fietsbeugel verbied. Of heb je dat bordje expres niet gefotografeert Momo?
Zelf zet ik mn fiets trouwens veel liever tegen een rek, waar je je fiets met het frame ipv het voorwiel vastzet (en niet alleen met veel moeite en wurmen) en je ook geen slag in je wiel krijgt als een idioot tegen je fiets aan ´stoot´. Dit lijkt me geen fietsenstalling om voor om te lopen. Ohja, ik vergat, het is helemaal geen stalling :)

Momo1435
December 8th, 2012, 08:10 PM
Het lijkt erop dat het terrein ingericht gaat worden, al heb ik geen idee wat er precies gaat gebeuren.

http://www.abload.de/img/img_8642a7r9w.jpg

Tweety
December 8th, 2012, 08:45 PM
Dit terrein heeft al een hele hoop tijdelijke inrichtingen gehad. Gazonnetje, bouwterrein, tijdelijk parkeerterrein, nog een tijdelijk parkeerterrein.

Misschien gaat het gebruikt worden als bouwterrein voor het metrostation? Er staat een soort van semi-definitief hek omheen zo te zien, dus het zal wel wat meer dan zijn weer een tijdelijke parkeerplaats.

ikops
December 9th, 2012, 12:46 AM
Misschien moeten ze er gewoon eens een mooi parkje van maken.

DHFC070
December 9th, 2012, 09:18 AM
Hadden ze dat basketbal veld van de Monarch hier niet neer kunnen gooien ;)

Joz
December 13th, 2012, 03:41 PM
Is er nog niet bekend wat hier gebeurt?

Sky HI
December 13th, 2012, 06:56 PM
Wat er letterlijk gebeurt, is dat ze continu zandhoopjes verplaatsen:)
Nouja ik ben zelf ook erg benieuwd wat op dit al jaren lange braakliggende terrein gaat gebeuren. Zonde om zo'n groot stuk grond onbenut te laten in het centrumgebied.

Herculaas
December 14th, 2012, 06:51 AM
Wat stond hier eigenlijk?

kosimodo
December 14th, 2012, 09:08 AM
Is er nog niet bekend wat hier gebeurt?

Hier zou een toren komen ongeveer zoals de toren boven het paleis. Dat was begin jaren 90:)

kosimodo
December 14th, 2012, 09:12 AM
Wat stond hier eigenlijk?

Ik kan me dat niet herinneren. Ik heb er nog fotos genomen, maar dat predigitaal. Dus geen copy!

bild tall!
December 14th, 2012, 09:17 AM
volgens mij heeft hier nooit wat gestaan maar ik kan het ook mis hebben.

Michiel
December 14th, 2012, 09:38 AM
Op deze foto uit 1982 ligt het al braak.

http://img855.imageshack.us/img855/2994/utrechtsebaan1982.jpg

bron: Beeldbank Haags Gemeentearchief (http://www.haagsebeeldbank.nl)

Chihago
December 14th, 2012, 05:40 PM
gewoon nog een open stuk van de bombardementen

Sky HI
December 15th, 2012, 01:53 PM
Bij de bombardementen door de Engelsen is er idd in dit gebied veel verwoest.
Preciezie bombardementen kenden ze in die tijd nog niet, vooral als je niet de juiste coordinaten hebt:-)
Wat er nog stond in zegmaar slechte toestand, is gesloopt voor de aanleg van oa de Utrechtsebaan en het PB viaduct.

Ik vermoed ook dat er idd na 1945 niets meer gestaan heeft dan wat krotten wat ze in de jaren 70 gesloopt hebben.

In deze link een interessant stukje over dit gebied:
http://anemaa.home.xs4all.nl/ges/straten/bezuidenhoutseweg_boschlust.htm

Momo1435
December 16th, 2012, 10:04 PM
Er wordt serieuze bestrating aangelegd, het ziet er niet uit als een tijdelijke parkeerplaats.

http://www.abload.de/img/img_8814touz1.jpg

http://www.abload.de/img/img_88183wudn.jpg

Eric Offereins
December 16th, 2012, 11:54 PM
Mooie steen, lijkt me ook niet tijdelijk. Op zich wel jammer, want wat valt er nou nog te beleven op die kale vlakte?

Joz
December 17th, 2012, 03:56 PM
Ben benieuwd wat ze daarmee willen gaan doen. Terrasje in de zomer?
Overigens verwacht ik wel dat de grond beschikbaar blijft voor bebouwing indien een partij zich aandient.

Chihago
December 17th, 2012, 06:52 PM
Skatebaan? :)

Jeromeo
December 17th, 2012, 06:54 PM
Dit pleintje leggen ze speciaal aan voor mij zodat ik daar mijn warming up en cooling down kan doen als ik ga hardlopen. http://www.sherv.net/cm/emo/funny/2/banana-skipping-rope-smiley-emoticon.gif (http://www.sherv.net/banana.skipping.rope-emoticon-1434.html)

EPA001
December 17th, 2012, 06:56 PM
^^ Het wordt dus jouw privé-pleintje? :D

Jeromeo
December 17th, 2012, 07:05 PM
^ Ik hoop iig dat het weer kan, was er al doodziek van dat ze het parkeerterrein op doekte. :cheers:

Quintana
December 18th, 2012, 07:02 AM
Ik gok op een tippelzone, lekker dicht bij de A12 en CS.

Sky HI
December 18th, 2012, 06:35 PM
Tja de ambtenaren krijgen geen flexplekken, maar afwerkplekken.
Ik denk dat je vaak de auto van Rutte ziet staan. Ik zal straks 'ns opletten.
Dat is niet meer elke avond aardappeltje meeten bij moeders.

Xoem
December 24th, 2012, 07:10 PM
Inmiddels is die hele strook tot achteraan betegeld in dezelfde stijl.. Nog steeds geen idee waarom.

Momo1435
December 24th, 2012, 07:55 PM
Op de website van de gemeente is ook zo een twee drie niets te vinden. Eerder dit jaar stond er alleen dat er vergunning was gegeven voor het plaatsen van het huidige hek dat hier 3,5 jaar mag staan.

Emiel Nazussi
December 24th, 2012, 11:46 PM
Volgens mij heeft de gemeente nog ergens in de opslag de zes standbeelden van rechtsgeleerden (waaronder Hugo de Groot) die ooit de trappen van de Hoge Raad sierden. Met de verbouwing van die Hoge Raad in het vooruitzicht, is het misschien een goed idee om die beelden een - tijdelijke - plek op dit nieuwe plein te geven? Kijken ze mooi uit op het Paleis van Justitie en zijn ze een bron van inspiratie voor hun hedendaagse confrère's......

Michiel
December 25th, 2012, 12:06 AM
^Volgens mij staan die beelden gewoon hier (http://maps.google.nl/maps?q=hoge+raad+den+haag&hl=nl&ll=52.083366,4.31142&spn=0.000392,0.001032&client=firefox-a&channel=s&hq=hoge+raad&hnear=Den+Haag,+Zuid-Holland&t=h&z=21&layer=c&cbll=52.083366,4.31142&panoid=KRysVg6EWqLRMMKtqrhcuQ&cbp=12,316.22,,0,-1.93).

Emiel Nazussi
December 25th, 2012, 09:39 AM
^ Op een parkeerplaats? Dus eigenlijk gewoon in een opslag.........

Xoem
December 25th, 2012, 02:10 PM
Misschien is er een verband met de even zo mysterieuze werkzaamheden aan het Spui/Lamgroen?

24-Seven
December 26th, 2012, 12:11 AM
krijgt dit plein nog een naam? Het Plein van Niks naar Nergens? Het Overtollige Plein?

Momo1435
December 26th, 2012, 12:39 AM
krijgt dit plein nog een naam? Het Plein van Niks naar Nergens? Het Overtollige Plein?
Het is geen officiële straatnaam maar het wordt in officiële documenten Grotiusplaats genoemd.

24-Seven
December 26th, 2012, 11:59 AM
Het is geen officiële straatnaam maar het wordt in officiële documenten Grotiusplaats genoemd.

oke, Grotiusplaats... Ben erg benieuwd wat het doel is van die bestrating. Wanneer het al 30 jaar braak ligt, waarom in deze tijd van bezuinigingen besluiten het nu ineens aan te pakken? Het lijkt er toch op dat er (hooguit) tijdelijk slechts wat bloembakken op zullen verschijnen, op een plein waar helemaal nooit iemand iets te zoeken zal hebben. Het Plein van de Hemelse Leegte...

Het zal wel relateren aan het Anna van Buerenplein en de routes daar omheen.

ikops
December 26th, 2012, 04:08 PM
Ben erg benieuwd wat het doel is van die bestrating.

Ging snackcar De Vrijheid niet uitbreiden?

Momo1435
January 12th, 2013, 08:49 PM
Een soort van klaar, er staan nog hekken omheen en de niet betegelde grond ziet er uit alsof daar beplanting zal komen.

De stenen zijn van hetzelfde type als op het pleintje voor het paleis van Justitie aan de andere kant van de snelweg.

http://www.abload.de/img/img_08882tufq.jpg

http://www.abload.de/img/img_0916z6ur9.jpg

kosimodo
January 13th, 2013, 02:09 PM
De grotiusplaats is het plein tussen de paleis van Justitie en de twee bruggebouwen. De bedoeling is/was een soort 'zeister' geluidscherm aan beider zijden van de snelweg te plastsen met daarop fonteinen. De Grotiustoren zou een toren moeten ongeveer zolas het paleis van justitie.

Michiel
January 13th, 2013, 02:31 PM
^Dat geluidsscherm met de fonteinen is al jaren geleden gebouwd. De fonteinen stellen trouwens niet veel voor.

kosimodo
January 13th, 2013, 03:02 PM
^^:bash:

Na het verhuizen uit de 'Zwarte Madonna' ben ik een (1) keer teruggeweest in Den Haag.... Ik volg het hier wel.. Maar klaarblijkelijk niet goed genoeg. Ik heb 'vroegah' gewerkt aan bijna alle die gebouwen over de Utrechtse Baan. Ik zag al die presentaties wel voorbij komen. Vind het allemaal wel leuk.

marcobruls
January 14th, 2013, 05:30 AM
^Dat geluidsscherm met de fonteinen is al jaren geleden gebouwd. De fonteinen stellen trouwens niet veel voor.

Die fonteinen zijn ooit een keer afgesteld\uitgeschakeld omdat de spray automobilisten.....lastig viel.

D3N HAAG
February 10th, 2013, 02:07 PM
Hier gaat verlopig nix meer gebeuren ,denk ik.
Zijn nu ook boomjes geplant aan de zijkant van het pleintje.
Zag het vanuit de tram...
Tram ging te snel om er een fotootje van te maken...:bash:

UitgestorvenTeen
February 12th, 2013, 05:46 PM
Ik vind het toch wel weer zonde hoor hoe laks hier met deze toplocatie wordt omgegaan...:ohno:

Quintana
February 12th, 2013, 08:33 PM
Kennelijk is het geen toplocatie want anders was er al jaren geleden iets neergezet.

kosimodo
February 12th, 2013, 09:36 PM
Misschien te duur?

EPA001
February 13th, 2013, 12:30 PM
Kennelijk is het geen toplocatie want anders was er al jaren geleden iets neergezet.

Toplocatie wordt uiteraard ook door de vraag bepaald. De locatie Bellevue is ook een toplocatie, maar voorlopig wordt er niets herontwikkeld. Hetzelfde geldt voor het Olifant-gebouw van OMA dat voor het CS gebouwd zou gaan worden. Die plek is zeker in potentie een toplocatie, maar er is eenvoudig genoeg te weinig vraag naar zoveel m2 aan kantooroppervlakten. En dus wordt er niets neergezet, ondanks dat die plekken wel de potentie hebben om een toplocatie te zijn.

Bart Zmeer
February 13th, 2013, 01:27 PM
Er is momenteel te weinig schaarste op de markt om zulke joekels van torens ff neer te zetten, maar dat geldt voor heel Den Haag. Ik kan me voorstellen dat wanneer de schaarste weer toeneemt (of door het aantrekken van de markt, of door het wegvallen van m2's elders) deze locaties als eerste aan de beurt komen om nieuw te ontwikkelen.

Haags Beatrixkwartier is geloof ik nr. 3 in meest aantrekkelijke vestigingsplaatsen voor bedrijven.

Haagse Dave
March 23rd, 2013, 05:14 PM
Er is momenteel te weinig schaarste op de markt om zulke joekels van torens ff neer te zetten, maar dat geldt voor heel Den Haag. Ik kan me voorstellen dat wanneer de schaarste weer toeneemt (of door het aantrekken van de markt, of door het wegvallen van m2's elders) deze locaties als eerste aan de beurt komen om nieuw te ontwikkelen.

Haags Beatrixkwartier is geloof ik nr. 3 in meest aantrekkelijke vestigingsplaatsen voor bedrijven.

Ik dacht zelfs nr. 2 na de zuid as.

Sky HI
March 24th, 2013, 10:56 AM
Eigenlijk had ik liever het Anna van Buerengebouw op deze lokatie gehad. Waar het nu staat vind ik echt zoveel mogelijk proberen te bouwen op een postzegel, terwijl op andere goede plekken in stad kavels kaal liggen.
Maar goed, heeft allemaal met bestemmingsplannen e.d. te maken.

Beatrixkwartier vind ik wel een beetje overgewaardeerd. Nu met de bouw van de Monarch begin ik er al wat meer in te geloven. Hoop dat ze dat ook snel afbouwen en niet dat de volgende fases ook weer jaren op zich laten wachten.
Beatrix mag van mij wel wat minder homogeen. Ik hoop op meer woningen en horeca. Mooie plek zou zijn voor het KPN gebouw, maar ontwikkeling blijft helaas nu ook lang uit. Overigens waren daar ooit goede plannen voor.

ikops
March 24th, 2013, 12:14 PM
Er gebeurt daar sowieso heel weinig op straatniveau. Woningen en horeca zou geen slecht idee zijn.

24-Seven
March 24th, 2013, 04:03 PM
edit