View Full Version : Noms de carrers, places, travesseres, d'ara i d'abans a la ciutat d'Alacant
sntiagom November 11th, 2008, 11:40 PM He obert aquest fil sense saber l'aceptació però amb la idea de què en ell puguem parlar d'un tema al mateix temps intrascendent per a uns i prou important per a altres, els noms dels carrers de la nostra ciutat.
Jo des de sempre li he prestat molta atenció a aquest detall i em sorprenen coses com tindre uns carrers retolats en castellà i els altres en valencià (no sé el percentatge exacte), cosa que per al meu gust no és massa estètica.
Començaré jo comentant que una de les coses relacionades amb aquest tema que més crida l'atenció a la gent que ve de fora a la ciutat és la gran quantitat de carrers i places amb noms relacionats amb el franquisme, la guerra civil i molts personatges del costat vencedor. No és un fil polític per a valorar-ho, és només que em consta que a la gent li xoca.
Estic segur que ElKiko ens podrà aportar més històries interessants sobre els carrers d'Alacant.
manupodas November 12th, 2008, 12:14 AM ^^ Els ròtuls en valencià estàn al principi o al final de cada tram de carrer, i el castellà viceversa. Jo en eixe aspecte m'havia donat compte i me pareixia curiós. Bé, a la majoria dels carrers amb noms franquistes eixos ròtuls no apareixen, està clar.
sntiagom November 12th, 2008, 12:26 AM ^^ t'imagines una "Avinguda del Generalíssim dels Exèrcits Espanyols Francesc Franco"? :crazy:
:lol:
manupodas November 12th, 2008, 12:37 AM ^^ Oh, Déu meu!!! :crazy:
sntiagom November 12th, 2008, 12:57 AM o millor i si ens posem ja a traduir noms particulars i tot: "Avinguda del Generalíssim dels Exèrcits Espanyols Francesc Franc Bahamonts" :lol:
(Supose que un "Carrer Josep Antoni Cosí de Rivera" ja seria passar-se'n, no? :crazy:)
:runaway:
Alicanton07 November 12th, 2008, 02:17 AM ^^ t'imagines una "Avinguda del Generalíssim dels Exèrcits Espanyols Francesc Franco"? :crazy:
Pensava que anaves a dir Fransec Camp....:lol:
Daviolo November 12th, 2008, 02:19 AM Pensava que anaves a dir Fransec Camp....:lol:
No, que el ilustrissim president no te bigot...
TRAM_space November 13th, 2008, 01:28 AM ^^ t'imagines una "Avinguda del Generalíssim dels Exèrcits Espanyols Francesc Franco"? :crazy:
Ves a la Daya Nueva y mira el nombre de la avenida principal, aunque no creo que lo ponga en valenciano.
Elkiko November 13th, 2008, 03:50 PM Home, jo saber no sé massa, però a on saben i molt és a alicante vivo, que hi ha molts articuls amb este tema i per supost dels noms franquistes. vaig a punxar un enllaç amb l'ultim que se va fer:
http://www.alicantevivo.org/search?q=callejero+franquista&submit.x=4&submit.y=2
De totes maneres lo que si farè demà és penjar alguns ròtuls antics que encara queden per ahí perduts.
sntiagom November 13th, 2008, 05:23 PM ^^ seria genial, moltes gràcies ElKiko :D
Elkiko November 14th, 2008, 12:10 PM Ací teniu les dos primeres, del barri de San Anton, que com sabeu té uns nomeneeets, queee...:
http://img253.imageshack.us/img253/1303/cdesengaredjf0.jpg
http://img253.imageshack.us/img253/1113/cesperanzaredfb2.jpg
Desengaño y Esperanza...
Les fotos son de Carles, un magnífic fotògraf, que té un blog motl xulo, amb fotos de la ciutat des·d'esl anys 90 fins ara: http://morganfitzjamesjr.blogspot.com/ podeu vore i deixar comentaris, és clar!!
Si voleu vore el reportatge del Barri de San Anton que vaig fer jo (i amb fotos seues també): http://www.alicantevivo.org/2008/07/el-barrio-de-san-antn.html
sntiagom November 14th, 2008, 01:15 PM Doncs sembla un blog interessant, vaig a afergir-me'l als meus favorits :D
Per cert, tinc curiositat per veure com és el portal de l'edifici nº 21 del Carrer "Desengaño", a ningú li sona "calle Desengaño 21" :lol:
etap03 November 14th, 2008, 09:38 PM ufff...porque tenis que escriibir en valenciano??que pereza traducirlo...bueno, el tema de este hilo cual es??calles en dos idiomas¿? o que antes se llamaban de una manera y ahora de otra?
Si es por calles que estan en dos idiomas hay un ejemplo claro, esta la calle Linares y la calle Llinares, una en los angeles y la otra por altozano-las plazas.
Etnacila November 15th, 2008, 02:25 AM ¿Pero este tema de nombres de calles antiguamente no se abordó ya en el hilo Remember Alacant?
Por cierto, creo que el nombre Luceros tiene algo de franquista en sus orígenes, no estoy seguro. Pero suena bonito y no me gustaría que lo quitaran.
Yo a la Avenida de la Estación le quitaría ese nombre tan impersonal. Le pondría Unión Europea, que se lo merece.
Saludos a todos desde Santiago de Chile :hi:
Daviolo November 15th, 2008, 02:31 AM ufff...porque tenis que escriibir en valenciano??que pereza traducirlo...bueno, el tema de este hilo cual es??calles en dos idiomas¿? o que antes se llamaban de una manera y ahora de otra?
:crazy: ;)
Elkiko November 15th, 2008, 11:30 AM ufff...porque tenis que escriibir en valenciano??que pereza traducirlo...bueno, el tema de este hilo cual es??calles en dos idiomas¿? o que antes se llamaban de una manera y ahora de otra?
Si es por calles que estan en dos idiomas hay un ejemplo claro, esta la calle Linares y la calle Llinares, una en los angeles y la otra por altozano-las plazas.
Muy buena aportación , si señor...
Elkiko November 15th, 2008, 11:31 AM ¿Pero este tema de nombres de calles antiguamente no se abordó ya en el hilo Remember Alacant?
Por cierto, creo que el nombre Luceros tiene algo de franquista en sus orígenes, no estoy seguro. Pero suena bonito y no me gustaría que lo quitaran.
Yo a la Avenida de la Estación le quitaría ese nombre tan impersonal. Le pondría Unión Europea, que se lo merece.
Saludos a todos desde Santiago de Chile :hi:
¡¡No pares en torreta, fill!!
sntiagom November 15th, 2008, 01:05 PM ^^ és que com se sól dir, Etnacila és un "cul de mal asiento" :lol:
Elkiko November 15th, 2008, 01:46 PM Santi: a prop de ta casa hi han dos plaques de les antigues (a lo millor hi han més, però jo conec eixes), aixina que agafa la camareta si pots i fes·les alguna fotet: una és al cantó de Poeta Zorrilla y PioXII (a la casa vella, és clar) i l'altre al cantó de Daignol amb la Avda Xixona.
sntiagom November 15th, 2008, 02:52 PM doncs hui per què no puc i la setmana que ve estic a Barcelona, però només torne em penjaré la càmara al coll i eixiré de "caça" perquè a més de les teues propostes i a més cosetes de les que vull tindre testimoni gràfic :)
|
|