View Full Version : Rotterdam: Boezemsingel

ro2
December 4th, 2003, 02:57 PM
het heeft al eerder op het forum gestaan maar is verdwenen. Niet echt spectaculair maar wel een nieuwe bouwput in Rotjeknor. Er wordt binnenkort begonnen met de graafwerkzaamheden tegenover de Koninginnetoren. Er staat al een mooi bord (ben de naam ff vergeten)

Marin
December 4th, 2003, 03:06 PM
Met dank aan Molenaar & Van Winden Architecten.

Appartementen en wijkbibliotheek Boezemweg, Rotterdam

Het grootstedelijke appartementengebouw kent twee gezichten: aan de stedelijke Boezemweg is de gevel donker, aan de groene Boezemsingel is de gevel crêmekleurig. De 187 appartementen en vier maisonettes verschillen sterk in grootte, uitzicht en prijsstelling. De wijkbibliotheek bevindt zich in de noordelijke kop van het gebouw.

http://www.molenaarenvanwinden.nl/ned/proj/wo/gest/99122/99122_1m.jpg

http://www.molenaarenvanwinden.nl/ned/proj/wo/gest/99122/99122_2m.jpg

http://www.molenaarenvanwinden.nl/ned/proj/wo/gest/99122/99122_3m.jpg

http://www.molenaarenvanwinden.nl/ned/proj/wo/gest/99122/99122_4m.jpg

Sol
December 4th, 2003, 04:24 PM
Ik dacht dat dat zorgcentrum dat daar zat, terug zou komen, maar dan nu in een fatsoenlijk gebouw. Niet dus.

Nieuwe Waas
December 4th, 2003, 04:35 PM
Dat 4e plaatje is wel errug cool. Doet me denken aan het min. v. VROM (5 Beuken met daar tussen van die glazen wanden)

Skyscrapercitizen
December 4th, 2003, 10:15 PM
Best leuk gebouw, best stedelijk voor die plek. Op de hoek tegenover de Koninginnetoren was een verticaal accentje (ofwel minstens 15 verdiepingen extra), niet verkeerd geweest! Ook leuk dat er een bieb inkomt!

Capzilla
December 5th, 2003, 05:33 PM
Wel aardig ja! Leuke gevel.

Marin
December 10th, 2003, 06:01 PM
Ook deze heeft een eigen site: www.stadssingel.nl

Hier nog een feestelijk stukje over het slaan van de eerste damwand: www.heijmans.nl/woningaanbod/nieuwsdesign.asp?bekijknieuws=ja&nieuwsID=128

Skyscrapercitizen
January 31st, 2004, 11:29 AM
Oud nieuws:

Wethouder Pastors geeft startsein Stadssingel

Vrijdag 28 november jongstleden is het startsein gegeven voor het project Stadssingel aan de Boezemweg in Rotterdam. Onder begeleiding van een percussie-groep plaatsten de heer M. Pastors, Wethouder Fysieke Infrastructuur van de gemeente Rotterdam, en mevrouw drs. A.J.M. Laan, vice-voorzitter en portefeuillehouder Ruimtelijke Ordening van de deelgemeente Kralingen-Crooswijk, een damwand. Daarmee begon de realisatie van in totaal 191 huur- en koopwoningen in de vrije sector.

Onder het motto ‘De slimste plek in Rotterdam’ ging afgelopen zaterdag aansluitend de verkoop succesvol van start in een paviljoen op de bouwlocatie.
Op het terrein dat geruime tijd braak lag, wordt een gebouw van grootstedelijke allure gerealiseerd, passend bij Rotterdam. Behalve appartementen en maisonnettes wordt ruimte geboden aan een niet-commercieel gedeelte, dat is gereserveerd voor een wijkbibliotheek.
Het project Stadssingel is een ontwikkeling van Heijmans IBC Vastgoedontwikkeling en een belegging van AMVEST en wordt medio 2005 opgeleverd. Wanneer de verhuur start, is op dit moment nog niet bekend.

---oo0oo---

Zijn ze nu volop bezig of is dit ook zo'n project om aan de 3000 te komen zonder dat ze daadwerkelijk beginnen met bouwen...

Bibelo
January 31st, 2004, 07:36 PM
zo, wat heeft dit veroorzaakt. Een slechte architect of te weinig financiële middelen? :puke: Van dit soort omgevallen wolkenkrabbers heeft Rotterdam toch al genoeg binnen zijn gelederen. :?

CborG
April 21st, 2004, 11:53 PM
errug stil hier, hoe ver zijn ze??
het is toch een leuk project

Berrtus
April 22nd, 2004, 12:03 AM
Ze zijn begonnen met de bouw

ro2
April 22nd, 2004, 07:53 AM
Ik zag dat er al een halve kraan stond

Andy
April 23rd, 2004, 10:30 AM
Is dit project niet iets voor de Holland Laagbouw Forum???

Hoewel dit project (weer :mad: ) een gemiste kans is, zal het denk ik het gebied wel opvrolijken. Wat ze moeten doen is de singel over zwemmen en daar maar eens beginnen met slopen en bouwen.

Stratosphere 2020
April 23rd, 2004, 11:07 AM
Ik denk dat ieder project hier op het hoogbouwforum besproken kan worden, lijkt me leuk. Het is NL hoor, zelfs de 151m hoge NN is mid-rise te noemen volgens internationale standard in NL standard hoogbouw, dus dit kan ook door de boeg.

bubbah
April 23rd, 2004, 02:07 PM
Is dit project niet iets voor de Holland Laagbouw Forum???

Hoewel dit project (weer :mad: ) een gemiste kans is, zal het denk ik het gebied wel opvrolijken. Wat ze moeten doen is de singel over zwemmen en daar maar eens beginnen met slopen en bouwen.

Een paar honderd meter verderop is de nieuwbouw af die grenst aan het pand van het Leger des Heils. Als ontwerp niets bijzonders, maar niet onaardig om te zien.

Nieuwe Waas
May 6th, 2005, 06:15 PM
Ruim een jaar later, de stedelijke muur wordt zichtbaar:
http://home.tiscali.nl/stijnen/bs1.jpg
http://home.tiscali.nl/stijnen/bs3.jpg

Kruikenparadijs
May 6th, 2005, 06:17 PM
worden er in Rotterdam eigenlijk nog wel koopwoningen gebouwd?

Skyscrapercitizen
May 6th, 2005, 07:19 PM
Mja leuk, alleen had wel wat forser gemogen op die plek richting oostplein.

bubbah
May 6th, 2005, 09:07 PM
De foto vertekent een beetje, het is meer massa dan het zo lijkt. Het is geen onaardig project; ik wil niet zeggen dat het direct een stadsboulevard is, maar het knapt het aanzicht van de Boezemsingel wel op. De huizen tegenover worden bovendien gerenoveerd. De bouw gaat trouwens erg langzaam.

Marin
May 7th, 2005, 08:46 AM
De bouw gaat trouwens erg langzaam.
Kom er vrijwel wekelijks langs. Ze zijn nu pakweg anderhalf jaar onderweg. Toch redelijk snel voor een project van deze omvang..

airbreaker
May 7th, 2005, 08:46 PM
ik wist niet eens dat er een aparte thread hier over was, ben daar een tijdtje geleden nog geweest, toen stonden er nog 2 kranen.

Ik zie nu dat er 1 weg is, dat was een Liebherr die aan de achterkant van het gebouw(aan de waterkant) stond op rails rijdend.

Als ik dat geweten had had ik wel wat foto's genomen want van boven af had je toch een redelijk blik over Rotterdam ook al was het niet zo hoog :)

Marin
July 3rd, 2005, 10:31 AM
Deze nadert inmiddels voltooing. Niet hoog, maar wel fors en het resultaat mag er wel wezen. Naar mijn mening een prima toevoeging dus.. (02.07.2005)

http://home.planet.nl/~lesch003/Stadssingel_02072005.jpg

Q.
July 3rd, 2005, 11:05 AM
Niet bepaald moeders mooiste...

Gyz
July 4th, 2005, 01:43 AM
... naar mijn mening een lelijk gedrocht van 13 in een dozijn ... zal er geen traan om laten als ze 'em morgen weer afbreken

bubbah
July 4th, 2005, 02:33 PM
Zo standaard en goedkoop als-ie hier lijkt is hij niet. Het is een heel breed gebouw dat de straat toch wel opknapt en het idee van een laan geeft. De huisjes ertegenover hebben ook een grondige schilderbeurt gekregen. Een jaar geleden is naast het Leger des Heils een nieuwbouwcomplex neergezet. Al met al is de Boezemsingel er toch op vooruit gegaan.

Skyscrapercitizen
July 4th, 2005, 03:21 PM
Ja mooi project. En sommigen denk hier geloof ik dat elk nieuwbouwproject een toren of een meesterwerk kan zijn...

Dit is gewoon een hele behoorlijke toevoeging aan de stad zo te zien!

harriel
July 4th, 2005, 03:31 PM
^^precies! Net als de woningen die aan de Maashaven OZ zijn neergezet. Als de weg daar ook klaar is dan is de entree naar het centrum een stuk aantrekkelijker geworden.