Nout
February 1st, 2011, 09:34 AM
Is mooi geworden. En ik blijf er bij dat dit een enorm fotogeniek gebouw is. Zou jammer zijn als de top (de oneffenheden op het dak) niet nog even een mooie afwerking krijgt.
|
View Full Version : Kempkensberg Nout February 1st, 2011, 09:34 AM Is mooi geworden. En ik blijf er bij dat dit een enorm fotogeniek gebouw is. Zou jammer zijn als de top (de oneffenheden op het dak) niet nog even een mooie afwerking krijgt. Crouchy February 1st, 2011, 10:15 AM Prachtig gebouw. Enige nadeel: dat hij iets lager dan 100 meter is ;) Agmint February 1st, 2011, 12:02 PM EDIT: nóg een minpuntje helaas... Het lijkt er op dat de dakopbouw van de laagbouw niet wordt bedekt met een mooie kuif. De lelijke attributen staan hier gewoon open en bloot in beeld. Jammer. Ik denk juist dat het met een open kuif mooier is. Het compleet dichtbouwen van de kuif had een erg massieve en forse indruk achtergelaten. Ten opzichte van de rest van het gebouw was de kuif dan te groot geweest. Ik denk dat ze hiermee een mooie tussenweg hebben gevonden, een transparante dichte kuif die aansluit bij het transparante en ronde karakter van het gebouw. grunnlover February 1st, 2011, 01:26 PM http://i815.photobucket.com/albums/zz71/grunnlover/ecbe5121.jpg Cpt.Iglo February 1st, 2011, 02:22 PM Ik denk juist dat het met een open kuif mooier is. Het compleet dichtbouwen van de kuif had een erg massieve en forse indruk achtergelaten. Ten opzichte van de rest van het gebouw was de kuif dan te groot geweest. Ik denk dat ze hiermee een mooie tussenweg hebben gevonden, een transparante dichte kuif die aansluit bij het transparante en ronde karakter van het gebouw.Eisso bedoelt dan ook de laagbouw, waar niet zo'n kuif op zit. ;) hoogbouwe February 1st, 2011, 10:32 PM Mooie kuif!, Wordt hij helemaal van glas? :cheers: Willem Wever February 2nd, 2011, 06:23 AM Volgens mij word de kuif van het zelfde materiaal als de ¨kuif¨ van het lage gedeelte. Hij heeft ook de zelfde (smalle) ramen. Alleen is deze kuif gekronkeld en de kuif van het lage gedeelte recht. Ik zie dus eigenlijk twee kuiven. Het lage gedeelte een rechte, en het hoge, zelfde materiaal en indeling, gekronkeld. Hoogholtje February 2nd, 2011, 09:07 AM ^^ Ik weet niet waar jij een 'kuif' op het lagere gedeelte ziet maar volgens mij heb jij het over de hoogste etage van de 'laagbouw'. In deze hoogste etage zijn de ICT voorzieningen/rekencentrum ondergebracht. In de kuif op de hoogste etage zitten voor zover ik weet trouwens geen ramen. KB8 February 2nd, 2011, 12:11 PM Zodat er over hetzelfde wordt gesproken. De kuif is geen kuif, de architect noemt het; de kroon. De verticale lamellen die te zien zijn op de 11e verdieping, van zowel de laag- als hoogbouw, zijn ook aangebracht bij de kroon om het gebouw een homogene uitstraling te geven. Tussen de lamellen wordt geen beplating aangebracht, nu heeft de kroon een transparantere uitstraling. Noot: De complete constructie is gemaakt van staal. MR. Bacon February 2nd, 2011, 12:18 PM Dit gebouw ziet er erg goed uit!! Goed voor Groningen! Ik zou hem graag naar DH verhuizen.. MR. Bacon February 2nd, 2011, 12:22 PM Zodat er over hetzelfde wordt gesproken. De kuif is geen kuif, de architect noemt het; de kroon. Ik zou het lekker bij de Kuif houden. Is veel origineler. In DH alleen al word je doodgegooid met "Kronen".. Vind de kuif ook beter bij het gebouw passen :) refluS February 2nd, 2011, 12:41 PM Dit is een voorbeeld voor heel Nederland! :) Wat een heerlijk gebouw echt een genot om naar te kijken van alle kanten!! Dat is ook zo positief van alle kanten geeft ie weer een andere aanblik! Eisso February 2nd, 2011, 02:30 PM Dit gebouw ziet er erg goed uit!! Goed voor Groningen! Ik zou hem graag naar DH verhuizen.. :baeh3: Helaas! ( en alsof jullie niet al genoeg rijksgebouwen hebben staan!!!) De ´kuif´ tekeningen heb ik ooit kunnen rippen van de gemeente site, helaas werden ze kort daarop weer verwijderd van de site vanwege copyright achtige redenen. Ik pleit er overigens voor om het hele gebouw maar gewoon ´De Kuif´ te noemen... En anders de UFO (past mooi bij het sterrenbos Een screenshot is wat rest. Ze hebben het over stalen moffels in de kleur wit. Denk eigenlijk dat het daartussen gewoon open blijft zodat het door kan waaien (luchtsystemen etc) http://img202.imageshack.us/img202/5639/hightkempkensberg.jpg Fabian2412 February 2nd, 2011, 04:05 PM Den Haag moet er ook zo één bouwen maar dan een hogere variant:Dlol Prachtig gebouw! Turf February 2nd, 2011, 06:58 PM En hij zal nog mooier tegen de omgeving afsteken als de 4 huidige torens in dat gebied tegen de vlakte zijn gegaan... N.a.v. de 2e foto van Robert: wat is die bunker van TNT bij het Hoofdstation toch enorm lelijk. Kan daar geen bommetje op? :p Is dat ding nog steeds in gebruik? Groningen NL February 2nd, 2011, 08:34 PM ^^ ja nog steeds in gebruik. snap niet hoe de werknemers van TNT het daarin uithouden ;) Judazzz February 3rd, 2011, 03:20 AM ^^ ja nog steeds in gebruik. snap niet hoe de werknemers van TNT het daarin uithouden ;) Van binnen is het pand vrij behoorlijk (heb er ruim 3 jaar gewerkt, op de 6e etage) - weliswaar veel beton en niet echt state-of-the-art - maar de bedrijfskantine is vrij prettig opgezet, en de kantoren zitten rondom de kern, dus ze zijn redelijk licht en bieden een fraai uitzicht (zeker die aan de centrumkant), en je ziet het pand zelf tenminste niet! :D Vond het geen straf om er te werken, maar dat neemt niet weg dat ze wat mij betreft het gebouw zo snel mogelijk tegen de vlakte gooien... Rickazio February 3rd, 2011, 10:08 AM Den Haag moet er ook zo één bouwen maar dan een hogere variant:Dlol Prachtig gebouw! Den Haag moet helemaal niks, Den Haag is een dorp/stad dat nog amper kan uitbreiden.. Rotterdam + Gouda duwen jullie helemaal tegen die duinen aan ;) Groningen NL February 3rd, 2011, 08:12 PM daarom willen ze juist graag meer hoogbouw erbij, omdat er in de randstad niet veel ruimte meer is ;) PJee February 3rd, 2011, 10:35 PM Ze hebben het over stalen moffels in de kleur wit. Nee, over staal gemoffeld in de kleur wit ;) Bedankt voor de tekening! Cpt.Iglo February 6th, 2011, 03:00 PM Als die bijgebouwen ooit nog gebouwd gaan worden, worden deze dan net zo hoog als het 'lage' gedeelte van het huidige gebouw? Ik kan dit namelijk niet helemaal opmaken uit de impressies; soms lijken ze wat lager, maar soms ook wat hoger. Edit: Heb het al gevonden in een oud topic uit 2007: De kantoren bestaan uit twee bouwdelen, geconcentreerd aan de noordkant van de Kempkensberg, langs de ringweg. Het hoogste bouwdeel in dit conceptplan is tussen de 81 en 92 meter hoog. Het lagere bouwdeel wordt 43 meter hoog. Ter vergelijking: de huidige kantoren zijn 65 meter hoog. TWEEDE FASE De tweede fase van de kantoren zal na 2015 worden gerealiseerd. Het vloeroppervlakte daarvan is circa 30.000 vierkante meter. Deze kantoren worden eveneens langs de ringweg gebouwd en zijn 43 meter hoog. FsTheo February 9th, 2011, 11:30 AM Cursus hoogtevrees voor medewerkers DUO Geplaatst: woensdag 9 februari 2011 11:10 GRONINGEN - De tweeduizend medewerkers van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) in Groningen krijgen een cursus hoogtevrees en liftangst. Ze verhuizen binnenkort naar het nieuwe gebouw van 24 verdiepingen en dat is tien verdiepingen hoger dan het gebouw waar ze vandaan komen. De eerste acht verdiepingen zijn gereserveerd voor de Belastingdienst en dat betekent dat de medewerkers van DUO, de dienst die onder meer de studiefinanciering regelt, automatisch op de hogere etages terecht komen. Bron: RTVNoord (http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=98318) Theo:lol: sjoep February 9th, 2011, 12:03 PM Cursus hoogtevrees voor medewerkers DUO Geplaatst: woensdag 9 februari 2011 11:10 GRONINGEN - De tweeduizend medewerkers van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) in Groningen krijgen een cursus hoogtevrees en liftangst. Ze verhuizen binnenkort naar het nieuwe gebouw van 24 verdiepingen en dat is tien verdiepingen hoger dan het gebouw waar ze vandaan komen. De eerste acht verdiepingen zijn gereserveerd voor de Belastingdienst en dat betekent dat de medewerkers van DUO, de dienst die onder meer de studiefinanciering regelt, automatisch op de hogere etages terecht komen. Bron: RTVNoord (http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=98318) Theo:lol: 2000 medewerkers die een cursus krijgen? Dat lijkt me niet. 2000 medewerkers kunnen een cursus krijgen als ze hier behoefte aan hebben. Het gaat in de praktijk echter denk ik om de mensen die daadwerkelijk een dergelijke angst hebben. vijf tot tien mensen dus... Hoogholtje February 9th, 2011, 12:09 PM ^^ Erg sneu dat je dan een persbericht uitbrengt. Inmiddels berichten alle media er over. Voer voor ambtenaartje bashen. sjoep February 9th, 2011, 12:18 PM ^^ Erg sneu dat je dan een persbericht uitbrengt. Inmiddels berichten alle media er over. Voer voor ambtenaartje bashen. Persbericht? Wie zegt dat? Eric Offereins February 9th, 2011, 12:19 PM Ben geen expert op het gebied van hoogtevrees, maar ik vraag me af of 14 of 24 verdiepingen daarbij verschil uitmaakt. hieronder de krant van (z)wakker Nederland: Ambtenaren met hoogtevrees op cursus GRONINGEN - De tweeduizend medewerkers van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) in Groningen, die binnenkort verhuizen naar een kantoorpand van 24 verdiepingen, krijgen een cursus aangeboden om te leren omgaan met hoogtevrees en angst voor liften. De ambtenaren van de vroegere IB-groep zitten nu nog in een gebouw dat 'slechts' veertien verdiepingen telt. Het uitzicht vanaf de nieuwbouw van de DUO groep in Groningen. In het nieuwe gebouw, dat in maart wordt betrokken, zijn de eerste acht verdiepingen gereserveerd voor de Belastingdienst. „Alle medewerkers van de DUO komen dus sowieso op grote hoogte te werken en ontkomen daarmee niet aan de lift”, liet een woordvoerster van de DUO woensdag weten. Meerdere personeelsleden die last hebben van angst voor liften en grote hoogtes hebben zich afgelopen tijd bij de bedrijfsarts gemeld. Daarop is besloten alle medewerkers een speciale cursus aan te bieden. Momenteel wordt door de managers van de verschillende afdelingen geïnventariseerd voor wie de cursus een uitkomst zou kunnen zijn. Hier is alle informatie te vinden over de nieuwbouw van de Dienst Uitvoering Onderwijs in Groningen sjoep February 9th, 2011, 12:24 PM Ben geen expert op het gebied van hoogtevrees, maar ik vraag me af of 14 of 24 verdiepingen daarbij verschil uitmaakt. hieronder de krant van (z)wakker Nederland: Er zijn inderdaad een paar medewerkers die doodsbang zijn van hoogtes en liften. Prima om die een cursus aan te bieden, maar het gaat echt om kleine aantallen. Het maakt wel echt verschil hoor. Ik ken nu mensen die op de zesde verdieping werken en de trap nemen in verband met liftangst. DUO komt in het nieuwe gebouw echter veel hoger en deze medewerkers zullen minimaal op verdieping 11 moeten werken (maar in de praktijk door de indeling eerder op verdieping 15 t/m 21. Niet echt iets wat je nog met de trap doet meerdere keren per dag. Het gebouw is ook een stuk ruimtelijker en opener dan de oude bouw. Dus ik kan me ook wel bij hoogtevrees iets voorstellen al ken ik persoonlijk geen medewerkers met een dergelijke hoogtevrees (maar misschien zijn ze er wel) Het gaat volgens mij vooral om mensen met liftangst Hoogholtje February 9th, 2011, 12:34 PM Persbericht? Wie zegt dat? Als elk Nederlands medium er vandaag over bericht moet het wel zo zijn dat er een persbericht is uitgebracht. Inmiddels op Geenstijl ! http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/02/cursus_hoogtevrees_voor_raamam.html sjoep February 9th, 2011, 12:42 PM Als elk Nederlands medium er vandaag over bericht moet het wel zo zijn dat er een persbericht is uitgebracht. Inmiddels op Geenstijl ! http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/02/cursus_hoogtevrees_voor_raamam.html Dat is nou een te snelle conclusie. Vaak gaat dit heel anders. een medium belt een bedrijf/instantie, vangt een leuke quote en alle andere media kopieren/plakken. Dit zal hier ook wel gebeurd zijn. DUO brengt bijna nooit persberichten uit. Kijk maar eens op het persberichtenarchief op de site (http://www.ocwduo.nl/pers/persberichten/persberichten.asp) Eisso February 9th, 2011, 12:56 PM :ohno:Oef...Het blijft toch een tenenkrommend ´medium´, dat Geen Stijl...Met name de reacties onder het bericht zijn van een niveau.. Zucht. Ambtenaren, IB-Groep, Belastingdienst. Stuk voor stuk schietschijven natuurlijk. Sorry, moest t ff kwijt. Ace February 9th, 2011, 01:14 PM Verder niet druk om maken. Jullie hebben er strakkies een geweldige parel aan de Groningse Skyline bij. Eéntje om jaloers op te worden. Alleen jammer dattie niet nóg hoger is uitgevallen. Hoogholtje February 9th, 2011, 01:29 PM Dat is nou een te snelle conclusie. Vaak gaat dit heel anders. een medium belt een bedrijf/instantie, vangt een leuke quote en alle andere media kopieren/plakken. Dit zal hier ook wel gebeurd zijn. DUO brengt bijna nooit persberichten uit. Kijk maar eens op het persberichtenarchief op de site (http://www.ocwduo.nl/pers/persberichten/persberichten.asp) Heb je ook wel weer gelijk in. Een hoax of een ongenuanceerd bericht is snel de wereld in in dit mediatijdperk. Verder niet druk om maken. Jullie hebben er strakkies een geweldige parel aan de Groningse Skyline bij. Eéntje om jaloers op te worden. Alleen jammer dattie niet nóg hoger is uitgevallen. Thnx ! Wat mij betreft had ie minstens 30 hoog gemogen ! darulez February 9th, 2011, 01:31 PM Verder niet druk om maken. Jullie hebben er strakkies een geweldige parel aan de Groningse Skyline bij. Eéntje om jaloers op te worden. Alleen jammer dattie niet nóg hoger is uitgevallen. Dat wil ik ff onderstrepen. Ik had laats een wandeling van Leek naar Groningen (Ter Borch). Zodra je Leek uitloopt, zie je de stad liggen. Waaronder deze beauty! Volgende keer neem ik een camera mee. Hiwe February 9th, 2011, 03:58 PM Is er ook nog een open dag voor het publiek en/of omwonenden? sjoep February 9th, 2011, 04:21 PM Is er ook nog een open dag voor het publiek en/of omwonenden? Niets over gehoord. De belastingdienst heeft wel een dag voor familie/vrienden enzo. Misschien moet je bevriend zien te raken met een belastingambtenaar ;-) Rolf February 9th, 2011, 05:37 PM Er komen ook rode lampjes op de kroon, mooi hoor. Cpt.Iglo February 9th, 2011, 05:53 PM ^^ Serieus? Hoe kom je aan die info? Erg mooi inderdaad, ben benieuwd hoeveel het er worden! rkoelink February 9th, 2011, 06:30 PM Gelukkig heb ik geen hoogtevrees .... http://www.koelink.nl/proj/DUO2/hoogtevrees/20110208-HC1C0509.JPG kerstens February 9th, 2011, 09:53 PM Hoe heb je die foto nou gemaakt??? Wat een overdreven gedoe over die cursus. Ik denk ook niet dat er een persbericht voor is uitgegeven, 't is immers nieuws van niks! Het mooie is dat woordje 'aangeboden' dat gebruikt wordt. De cursus wordt aangeboden idd, maar dat wil niet zeggen dat iedereen 'm gaat volgen. Ik dacht meer aan een cursus base jumpen of abseilen! Wat me stoorde waren de waardeloze foto's die RTL4 toonde van KB6 (nog met IB-Groep bord op de gevel) en het nieuwe KB12 nog in aanbouw, en ook nog in slechte resolutie. Dat ze niet even in dit topic hebben gekeken, mooie foto's genoeg! hoogbouwe February 9th, 2011, 10:12 PM Mooie foto! :cheers: Dit gebouw is door de cursussen bekend geworden in Nederland (Overal in het nieuws) :) sjoep February 9th, 2011, 11:03 PM Gelukkig heb ik geen hoogtevrees .... Hele mooie foto inderdaad. heb je in een bakje aan de kraan gehangen ofzo? Cris M February 9th, 2011, 11:04 PM Ik heb vernomen dat de torenkraan maandag en dinsdag afgebroken wordt. Kan iemand dat bevestigen, of ontkennen :) ? LookingUpToTheSky February 10th, 2011, 12:11 AM Ik had het gezien en dacht ik moet even een kijkje nemen in dit topic, wat ik overigens wel vaker doe... Maar wat moet je hier mee? Iedereen laten denken dat ambtenaren een stel debielen zijn, die niet in een iets hogere toren durven te gaan werken? Oh en jeetje die cursus gaat ons ook weer belastinggeld kosten. Nou het ziet er naar uit dat slechts een paar van de cursus gebruik gaan maken. Dat is op zich wel prima, maar ja je kan toch niet recht naar beneden kijken omdat de gevel toch wel enigszins naar buiten steekt? Ja en de lift die zaten neem aan toch ook in het andere gebouw? Maar goed deze mensen zullen neem ik ook aan niet voor niks naar de bedrijfsarts gaan. Toch heb ik soms wel het gevoel dat mensen zich zo kunnen aanstellen, bijvoorbeeld met Moerdijk iedereen zegt opeens iets te ruiken en irritatie te hebben. rkoelink February 10th, 2011, 01:48 AM Zover ik begrepen heb wordt de kraan inderdaad maandag en dinsdag afgebroken. En ja, foto is genomen vanuit het manbakje hangende in de torenkraan, dinsdagochtend rond een uur of 10. De steiger op de foto is inmiddels ook weg en gisteren vervangen door de laatste lamellen van het kroontje. Dat over die hoogtevrees en die liften kan ik me wel wat bij voorstellen. Er zijn nou eenmaal mensen die hoogtes eng vinden. Dat in combinatie met ramen die een stukje open kunnen zal voor sommigen genoeg zijn om je niet gemakkelijk te voelen. Precies zo met de liften. Als je liften an sich al niet kan waarderen, deze gaan ook nog eens lekker snel waardoor sommigen het voelen op de oren. Al een paar keer gehoord in de bouw dat bouwvakkers om die reden ook liever de trap nemen. Eisso February 10th, 2011, 09:19 AM Ik ken mensen die in een hoog gebouw niet te dicht bij de buitenmuur durven te staan...laat staan bij een raam met uitzicht. Als dit nieuwe gebouw zou betekenen dat er ook maar 2 mensen niet meer hun werk kunnen verrichten, dan is zo´n cursus voor hen toch gerechtvaardigd? M050 February 10th, 2011, 10:53 AM Dat over die lift cursus kan misschien wel te maken hebben met de snelheid van de lift in de hoogbouw, die gaat 10 meter per seconde heb ik me laten vertellen toen ik hier nog aan mee werkte. Als je daar in staat dan voel je je echt omhoog zweven, heel raar gevoel.:nuts: M050 February 10th, 2011, 01:27 PM @ rkoelink Die foto is echt mooi, heb je ook foto's richting de stad? rkoelink February 10th, 2011, 06:33 PM Hier een beeld richting stad. Je kan goed zien dat de Martinitoren met z'n 97 meter nog steeds net de hoogste is. http://www.koelink.nl/proj/DUO2/hoogtevrees/20110126-HC1C0367.JPG hooghoudt February 10th, 2011, 06:45 PM Wow, echt heel vet. Bedankt voor het plaatsen van deze foto! kerstens February 10th, 2011, 07:24 PM Fantastisch, wát een foto! Give us more!!! :tongue2: rkoelink February 10th, 2011, 08:53 PM OK, nog eentje dan. Afgelopen dinsdag rond 18:00 gemaakt vanaf het dak van de hoogbouw. http://www.koelink.nl/proj/DUO2/hoogtevrees/zonsondergang-vanaf-dak-hoogbouw.jpg Frenklin February 10th, 2011, 10:50 PM ^^ Mooie licht-omstandigheden en prachtig uitzicht, topplaat! (minpuntje is het grote copyright er doorheen :P) Puur uit nieuwsgierigheid, werk je daar dat je rond dat tijdstip op de toren kunt komen? C. February 11th, 2011, 01:48 PM Bron: http://www.nieuwbouwkempkensberg.nl De winnaar krijgt een ballonvaart voor twee personen boven Groningen aangeboden. Ik zou liever een baan bij DUO winnen. :banana: Ik wil daar serieus al jaren graag werken, maar geen idee hoe. Iemand een idee hoe je daar als ICT'er aan de slag kunt komen? :) kerstens February 11th, 2011, 02:29 PM Ik zou zeggen, stuur een open sollicitatie naar de P&O afdeling?! Willem Wever February 11th, 2011, 02:43 PM @ C. Nope. Alle ICT is bijna ge-out sourced. alweer een mooi nederlands woord bedacht ;-) C. February 11th, 2011, 03:05 PM Oh, dat mag ook, als ik er maar binnenkom. Ook extern voor een paar maanden, allemaal prima! FCG February 11th, 2011, 03:12 PM Als externe ICT'er is het nog behoorlijk lastig om daar binnen te komen. DUO heeft net als veel (alle?) overheidsinstellingen een aanbestedingstraject uitgezet voor haar ICT-vraagstuk. In januari is de nieuwe aanbesteding gevallen en kom je er alleen nog binnen d.m.v. 1 van de 5 (of 4) prefered suppliers. Je kunt ook uiteindelijk ook via een broker (wordt geraadpleegd nadat de prefered suppliers niet aan de vraag kunnen voldoen) binnenkomen maar dit is al weer lastiger. Kortom, het is echt niet zo makkelijk om bij dit leuke bedrijf binnen te komen. Heb er zelf ook een tijdje gezeten en de ICT afdeling was van verbazingwekkend hoge kwaliteit! refluS February 12th, 2011, 01:02 AM Ik heb nu al drie baantjes gehad bij DUO via Randstad. Ik denk dat je het beste contact op kan nemen met Randstad. Randstad heeft zelfs een inhouse-vestiging in het huidige pand van DUO en zal waarschijnlijk ook in de nieuwbouw een vestiging krijgen. eEen baan bij DUO verdient erg goed. 32-36 uur werken per week en een prima inkomen voor wat je doet. rkoelink February 12th, 2011, 02:12 PM De laatste dag dat de kraan draaide nog een fish-eye opname: http://www.koelink.nl/proj/DUO2/hoogtevrees/RK-110211-HC1C0682.JPG rkoelink February 12th, 2011, 02:13 PM en nog eentje: http://www.koelink.nl/proj/DUO2/hoogtevrees/RK-110211-HC1C0737.JPG refluS February 12th, 2011, 02:34 PM wow geweldige foto's thnx!! kerstens February 12th, 2011, 04:24 PM Wát een hoogte, fantastisch! Foto's vanuit deze hoek zullen niet zo gauw weer gemaakt worden. Hansie February 12th, 2011, 07:32 PM Er komen ook rode lampjes op de kroon, mooi hoor. De rode lampjes branden inmiddels ook al. Ik kan ze goed zien vanuit mijn slaapkamer. Mooi gezicht. Als je trouwens goed kijkt naar de laatste foto's van rkoelink, die overigens echt heel mooi zijn, kan je ze ook al zien :). railway stick February 12th, 2011, 09:57 PM Vandaag ook weer langs de Kempkensberg gereden, ik kan mijn ogen gewoon niet afhouden van de Parel van Groningen. Werkelijk, op hoogbouwgebied veel gezien, maar zo mooi als dit ..... en het gebouw komt ook zo onverwacht lekker uit de omliggende bebouwing tevoorschijn. Ja, dit is de eye-catcher die reizigers op weg van Amsterdam naar Bremen beslist in hun geheugen zullen houden. @rkoelink: Hartelijk dank voor de prachtige plaatjes. Nog voordat dit gebouw in de database wordt opgenomen, geef ik al een 10+ :) Hansie February 12th, 2011, 09:58 PM Welke kraan zal trouwens assisteren tijdens het afbreken van de kraan? Bij de opbouw was het de LTM 11200 9.1. Zou leuk zijn als dat ding weer deze kant opkomt :). Ron van der Velpen February 12th, 2011, 10:28 PM Welke kraan zal trouwens assisteren tijdens het afbreken van de kraan? Bij de opbouw was het de LTM 11200 9.1. Zou leuk zijn als dat ding weer deze kant opkomt :). Ja, dat was mooi geweest, maar waarschijnlijk komt een LTM1500-8.1 uit Maasland........ Zou morgen al op de bouwplaats moeten aankomen, maar hoe laat weet ik niet. frabas February 13th, 2011, 10:35 AM jammer dat er geen foto is met de Euroborg erop rkoelink February 13th, 2011, 11:05 AM jammer dat er geen foto is met de Euroborg erop Da's natuurlijk het onderwerp niet. Waarom zou die er bij moeten? Zo geweldig ziet dat stadion er nou ook weer niet uit. Oordeel zelf: http://www.koelink.nl/proj/DUO2/hoogtevrees/20110126-HC1C0426.jpg frabas February 13th, 2011, 12:32 PM dat klopt maar we wonen in de flat die ervoor staat..... Ik zag je vrijdag met de kraan draaien dus ik ging er van uit dat je ook de oostkant van het gebouw op foto had gezet. Complimenten trouwens Deventer Up February 13th, 2011, 05:49 PM Zag dit gebouw gisteren nog in het echt, best mooi. :) Sowieso is Groningen qua hoogbouw goed bezig momenteel, al zijn veel torens niet heel bijzonder. Hansie February 13th, 2011, 10:40 PM Ja, dat was mooi geweest, maar waarschijnlijk komt een LTM1500-8.1 uit Maasland........ Zou morgen al op de bouwplaats moeten aankomen, maar hoe laat weet ik niet. Thanks voor de info :). Kwam ze rond 11:35 tegen op de snelweg richting Groningen. Gok dat ze rond 12:00 zijn aangekomen op we bouwplaats. Zojuist nog even wezen kijken en ze zijn het gigantische gevaarte aan het opbouwen. Ze moeten nog de hoogte in, maar ze zijn nu voornamelijk bezig met het gereedmaken van de kop (hoogste deel van de kraan) en die is echt al gigantisch! Morgenochtend zal de kraan er wel staan, denk ik zo. Ron van der Velpen February 13th, 2011, 10:54 PM Thanks voor de info :). Kwam ze rond 11:35 tegen op de snelweg richting Groningen. Gok dat ze rond 12:00 zijn aangekomen op we bouwplaats. Zojuist nog even wezen kijken en ze zijn het gigantische gevaarte aan het opbouwen. Ze moeten nog de hoogte in, maar ze zijn nu voornamelijk bezig met het gereedmaken van de kop (hoogste deel van de kraan) en die is echt al gigantisch! Morgenochtend zal de kraan er wel staan, denk ik zo. Gelukkig zijn er kraanhobbyisten die ons via het Bouwmachineforum.nl goed op de hoogte houden: http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?f=105&t=1987&start=570#p449000 Hansie February 13th, 2011, 11:06 PM Gelukkig zijn er kraanhobbyisten die ons via het Bouwmachineforum.nl goed op de hoogte houden: http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?f=105&t=1987&start=570#p449000 Mooie foto's! Wat een bak trouwens dat die hulpkraan te licht bleek te zijn. Ik hoop dat de rest van de opbouw lukt, want de kop van de kraan is wel heel erg breed en zoveel ruimte is er nou ook weer niet op de bouwplaats. jelleruben February 14th, 2011, 09:36 AM Klopt weinig ruimte, maar volgens mij komt het wel goed. Vanmiddag even kijken, hoe het gaat... @Ron van der Velpen: Heb je website met de foto's even bewonderd. Echt super.. mooi om die grote kranen zo vast te leggen. grunnlover February 14th, 2011, 01:31 PM http://i815.photobucket.com/albums/zz71/grunnlover/4ae35e0e.jpg http://i815.photobucket.com/albums/zz71/grunnlover/0efa9992.jpg Hansie February 14th, 2011, 02:05 PM Het trekt veel bekijks de afbouw van de rode kraan en uiteraard ook de 8.1. Wat een ding. Zal vanavond hier ook wat foto's plaatsen. Rinus February 14th, 2011, 04:17 PM http://farm6.static.flickr.com/5014/5445423838_c7475537e7.jpg Hansie February 14th, 2011, 08:27 PM Ik had graag wat meer foto's gemaakt, maar helaas werkten de batterijen van mijn camera niet echt mee. Anyway, het is toch gelukt om een paar foto's te maken van de 8.1 en het afbreken van de rode kraan. Deze man mocht iets voor 12:00 de kabine betreden om van start te gaan met het afbreken van de rode kraan.Toffe kabine! http://home.planet.nl/~janni052/Werkplek.jpg Veel mensen kwamen 'even' kijken naar het spectaculaire gebeuren. De mensen werden op een veilige afstand gehouden :). http://home.planet.nl/~janni052/Afbreken1.jpg http://home.planet.nl/~janni052/Afbreken2.jpg Vanaf KB2 werd het e.e.a. ook goed in de gaten gehouden. http://home.planet.nl/~janni052/Afbreken3.jpg Foto's vanaf de 13e. Helemaal bovenin de rode toren (of inmiddels paal ;) )zijn twee mannen bezig met het demonteren van het draai gedeelte. Iets voor 14:00 werd dat deel richting de grond getakeld. http://home.planet.nl/~janni052/Afbreken4.jpg http://home.planet.nl/~janni052/Afbreken5.jpg Daar is 'ie dan! http://home.planet.nl/~janni052/Afbreken6.jpg Iets na 14:00 begon het te regenen en gebeurde er op de grond veel (demonteren rode kraan), maar de 8.1 heeft tot zeker 17:00 toen vrij weinig gedaan. Tegen 18:00 was er weer voldoende ruimte op de grond en konden ze verder met het afbreken van de rode kraan. Woensdag belooft ook weer spectaculair te worden want dan wordt de LTM1500-8.1 afgebroken. rkoelink February 14th, 2011, 08:39 PM Hi *, Een serie van het afbreken van de torenkraan gemaakt vanaf verschillende standpunten; boven op de kraan zelf, het dak van KB2 en het dak van de hoogbouw. http://www.koelink.nl/proj/DUO2/20110214-afbreken-torenkraan/ Hansie February 14th, 2011, 09:25 PM Hi *, Een serie van het afbreken van de torenkraan gemaakt vanaf verschillende standpunten; boven op de kraan zelf, het dak van KB2 en het dak van de hoogbouw. http://www.koelink.nl/proj/DUO2/20110214-afbreken-torenkraan/ Spectaculaire en erg mooie foto's!! Dichterbij dan dit kan echt niet. Wat een vreselijke hoogte, pffff. Leuke zoom trouwens.. Daar kan mijn oldskool camera niet tegenop ;). kerstens February 14th, 2011, 09:27 PM Geweldig deze verslaglegging, dank daarvoor! Wat een gigamachine hebben ze weer ingeroepen, prachtig om te zien allemaal. En respect voor de mannen die op grote hoogte aan het demonteren zijn! Ron van der Velpen February 14th, 2011, 10:23 PM Klopt weinig ruimte, maar volgens mij komt het wel goed. Vanmiddag even kijken, hoe het gaat... @Ron van der Velpen: Heb je website met de foto's even bewonderd. Echt super.. mooi om die grote kranen zo vast te leggen. Thnx. Ach, de één heeft voetbal als hobby, een ander fotografeert hijskranen:) Ron van der Velpen February 14th, 2011, 10:31 PM Mooi foto's allemaal! Knap staaltje werk. Toch maar even kijken of ik woensdag nog even tijd heb. grunnlover February 15th, 2011, 09:34 AM http://i815.photobucket.com/albums/zz71/grunnlover/6d784f5e.jpg njoy February 15th, 2011, 01:54 PM Hi *, Een serie van het afbreken van de torenkraan gemaakt vanaf verschillende standpunten; boven op de kraan zelf, het dak van KB2 en het dak van de hoogbouw. http://www.koelink.nl/proj/DUO2/20110214-afbreken-torenkraan/ Echt mooie foto's! Bij sommige krijg ik gewoon een duizelig gevoel, als ik dan denk dat ik op dezelfde plek zou staan als die mannen. En dan lijkt het soms ook nog dat ze niet eens gezekerd zijn. Brrrrrr, echt geen klusje voor mij! Frenklin February 15th, 2011, 09:50 PM Toffe foto's! Ben er net nog langs gekomen en de mobiele kraan was ook al bijna helemaal afgebroken. Groningen NL February 15th, 2011, 11:41 PM die lampjes zijn met dit bewolkte weer ook al goed te zien :) Eisso February 16th, 2011, 09:02 AM Zijn alle stickers eigenlijk al van de panelen? En komt er nog een grootse opening met vuurwerk op de daken? Cpt.Iglo February 16th, 2011, 09:57 AM Dit gebouw gaat nog veel beter toch zijn recht komen als de Zuidelijke Ringweg verdiept aangelegd is. Vanaf de huidige (verhoogde) ringweg lijkt het gebouw helemaal niet zo hoog als je er langs rijdt, terwijl hij dit van een grotere afstand juist wél weer lijkt. grunnlover February 16th, 2011, 11:42 AM http://i815.photobucket.com/albums/zz71/grunnlover/d1ed7115.jpg http://i815.photobucket.com/albums/zz71/grunnlover/f8fc42ce.jpg grunnlover February 16th, 2011, 11:49 AM http://i815.photobucket.com/albums/zz71/grunnlover/a1113b01.jpg M050 February 16th, 2011, 12:02 PM @ Eisso, zoals je ziet op de 2 bovenstaande foto's van grunnlover is bij de laagbouw alles er af maar bij de hoogbouw nog niet. Wat een prachtig gebouw is dit!!:) maral February 16th, 2011, 12:14 PM Dit gebouw gaat nog veel beter toch zijn recht komen als de Zuidelijke Ringweg verdiept aangelegd is. Vanaf de huidige (verhoogde) ringweg lijkt het gebouw helemaal niet zo hoog als je er langs rijdt, terwijl hij dit van een grotere afstand juist wél weer lijkt. Tja, tenzij daar het overkapt gedeelte zit, dan zie je er helemaal niks meer van, verdiepte en overkapte ring is natuurlijk ook dag zichtlokatie, voor bedrijven vaak ook een voorname reden om ergens een gebouw neer te plempen. jelleruben February 16th, 2011, 02:00 PM Ik heb ook wat foto's van het gebeuren. Deze zijn op picassa (https://picasaweb.google.com/jelleruben/NieuwbouwAanKempkensberg?feat=email#)te zien Eisso February 16th, 2011, 04:50 PM ^^ Mooie serie jelleruben! Goed overzicht van de bouw Ron van der Velpen February 16th, 2011, 07:49 PM Toffe foto's! Ben er net nog langs gekomen en de mobiele kraan was ook al bijna helemaal afgebroken. De mobiele kraan van Boekestijn vertrok in de loop van vanmiddag: https://lh5.googleusercontent.com/_2MEKxYQOzHw/TVwQNSHvj0I/AAAAAAAAG-U/tCBJTqA14IU/s640/20110216%20029.JPG https://lh4.googleusercontent.com/_2MEKxYQOzHw/TVwQXYJutFI/AAAAAAAAG-U/MveetZMBq1k/s640/20110216%20066.JPG https://lh4.googleusercontent.com/_2MEKxYQOzHw/TVwQmDjPRNI/AAAAAAAAG-U/gTqsSNblc9M/s640/20110216%20142.JPG https://lh3.googleusercontent.com/_2MEKxYQOzHw/TVwQtU5hV0I/AAAAAAAAG-U/lU-vzONnk94/s640/20110216%20162.JPG https://lh6.googleusercontent.com/_2MEKxYQOzHw/TVwQuSJoaeI/AAAAAAAAG-U/ZVBCwAxwasE/s640/20110216%20169.JPG https://lh4.googleusercontent.com/_2MEKxYQOzHw/TVwQx9GohPI/AAAAAAAAG-U/smZaSDbOq6c/s640/20110216%20186.JPG Hansie February 16th, 2011, 11:30 PM Druk bezig met het afbreken van de kraan. Foto genomen voor 08:00 's ochtends: http://home.planet.nl/~janni052/TestA.jpg http://home.planet.nl/~janni052/TestAB.jpg http://home.planet.nl/~janni052/TestAC.jpg http://home.planet.nl/~janni052/TestAD.jpg Erg stoer gezicht: http://home.planet.nl/~janni052/AfbrekenE.jpg http://home.planet.nl/~janni052/TestAF.jpg De klus is klaar (uurtje of 15:00/16:00): http://home.planet.nl/~janni052/TestAG.jpg Even wennen zo zonder de rode kraan: http://home.planet.nl/~janni052/TestAH.jpg Genieten van het uitzicht, neem ik aan.. :lol: http://home.planet.nl/~janni052/Test527.jpg Ron van der Velpen February 17th, 2011, 06:44 PM Ha, volgens mij had Hansje gisteren een groene trui aan? Ik zag je door een open raam een paar foto's maken (waarbij je mij ook nog erop hebt gezet). De klus was trouwens al wat eerder klaar. De kraan vertrok om 14.30. Verder mooi standpunt gekozen hoor! GoldenFingers February 19th, 2011, 07:05 PM removed :nuts: Eisso February 20th, 2011, 08:41 PM Ik zag gisteren pas voor het eerst de rode lichtjes aan de top! Weten ze bij de Traumaheli ook meteen dat er een nieuw obstakel staat in de stad! Stond voor het eerst onder de toren, op 100 meter afstand. Dan pas wordt het enorme volume van de toren duidelijk! Van het formaat Zuidas! Schitterend! Hansie February 21st, 2011, 05:28 PM Ha, volgens mij had Hansje gisteren een groene trui aan? Ik zag je door een open raam een paar foto's maken (waarbij je mij ook nog erop hebt gezet). De klus was trouwens al wat eerder klaar. De kraan vertrok om 14.30. Verder mooi standpunt gekozen hoor! t-shirt, maar inderdaad groen van kleur :lol:. Waren ze al om 14:30 weg? Dan heb ik mij even verkeken op de tijd, kan gebeuren ;). Het was in elk geval een mooi gebeuren om te volgen, maar het is nu wel erg leeg op de plek waar de 8.1 stond. Jij hebt het buiten trouwens lang volgehouden met het aanschouwen van het geheel :). refluS February 21st, 2011, 05:36 PM Zal er ook een open dag gehouden worden dat de burgers het gebouw mogen bezichtigen? :) Ron van der Velpen February 21st, 2011, 06:01 PM .........Jij hebt het buiten trouwens lang volgehouden met het aanschouwen van het geheel......... Valt wel mee, er waren andere "kraanspotters" die er al vanaf 's morgens stonden. Ik kwam rond het middaguur aan. Rickazio February 21st, 2011, 06:29 PM Zal er ook een open dag gehouden worden dat de burgers het gebouw mogen bezichtigen? :) Vast wel, het zijn tenslotte onze belasting centen :P Is het al concreet wanneer die nou definitief 100% af is met alles erop en eraan? Rickazio February 21st, 2011, 06:56 PM Ik had liever zo'n soort dak erop gezien... was dan ook weer paar meter erbij http://oi51.************/5czhmo.jpg dit is mij te kaal... http://oi55.************/x3u62o.jpg foto is overigens van user: Hansie. Judazzz February 22nd, 2011, 06:59 AM ^^ Ik ben het er mee eens dat het dak wel iets spectaculairder had gemogen (al vind ik dit ook niet slecht), maar zo'n eierdopje bovenop geeft mij iets te veel een Calimero-gevoel (en dat hebben we al iets te veel in Groningen :D) Nout February 22nd, 2011, 08:14 AM Bijna helemaal klaar! Snel gegaan. De top vind ik idd jammer. Wat mij betreft hadden er gewoon nog een paar verdiepingen bij op mogen komen die steeds smaller zouden worden en die het geheel tenslotte het tot een mooie afronding zouden maken. Frenklin February 22nd, 2011, 12:55 PM Afgelopen zondag: http://farm6.static.flickr.com/5219/5462742506_9915c8ca78_z.jpg (http://www.flickr.com/photos/frenklin/5462742506/) Nieuwbouw DUO (http://www.flickr.com/photos/frenklin/5462742506/) by Frenklin (http://www.flickr.com/people/frenklin/), on Flickr En voor wie het gebouw vanaf de 'binnenplaats' in 360 graden wil bekijken: http://www.360cities.net/image/nieuwbouw-duo-kempkensberg-groningen Martinistadjer February 22nd, 2011, 03:18 PM Oei, zo te zien komen er aan de binnenkant van die lelijke witte zonweringen, die kunnen het hele gebouw verpesten. De één heeft hem dicht, de ander open en nog weer een ander half dicht en weer een ander half open. Ik hoop toch echt dat het wit op de foto iets anders is en dat de zonweringen een beetje onopvallend zijn. refluS February 22nd, 2011, 03:39 PM volgens mij was het niet de bedoeling dat er van dit soort zonweringen zouden worden opgehangen.. want dat zou er niet uit zien.. kerstens February 22nd, 2011, 03:57 PM Het gevelconcept (bron: nieuwbouwkempkensberg.nl (http://www.nieuwbouwkempkensberg.nl/pages/plan-en-gebouw/gevelconcept.php)) Er is bij dit gebouw gekozen voor een ingenieus en integraal gevelconcept, waarbij zonwering, windregulatie, daglichttoetreding en constructie zijn geïntegreerd. Daarnaast kunnen medewerkers de toetreding van verse lucht en de zonlicht individueel regelen middels te openen ramen en lichtwering. De horizontale ‘vinnen’ aan de buitenkant van de gevel doen dienst als zonwering voor het gebouw. In de zomer, als de zon hoog aan de hemel staat, worden de zonnestralen door de vinnen tegengehouden. Hierdoor hoeven medewerkers niet direct de zonwering naar beneden te doen en hebben ze vrij uitzicht naar buiten. Er is dus wel een zonwering aanwezig, zie ook het plaatje op de gelinkte pagina. De verwachting is echter dat deze niet gauw gebruikt hoeft te worden. Ben benieuwd. refluS February 22nd, 2011, 04:07 PM Tsja toch geen mens die dat 'bewust' gaat gebruiken dus gelijk maar die 'rolgordijn' naar beneden. Maarja dat is ook gelijk einde uitzicht :) kerstens February 22nd, 2011, 05:01 PM Ach, alles beter dan die metalen zonwering op de oude torens. Als die dicht zitten lijken het net bunkers :) refluS February 22nd, 2011, 05:42 PM Ja en smerig dat die dingen waren!! Het was gewoon een flora aan zeldzame planten.. Groningen NL February 22nd, 2011, 10:01 PM Ach, alles beter dan die metalen zonwering op de oude torens. Als die dicht zitten lijken het net bunkers :) zonder zonwering anders ook wel! :nuts: refluS February 22nd, 2011, 10:42 PM Nou het uitzicht met die prachtige grote ramen was echt grandioos!!!!!!! :) Keida February 23rd, 2011, 04:32 PM Viel me vandaag op dat als je op de oostelijke gracht staat, bijv op de St-Jans brug, dat je een mooi zicht hebt op de smalle kant van het gebouw. Dan lijkt het wel wat weg te hebben van een Cruise-Schip met de bovenbouw als brug. mooi! refluS February 25th, 2011, 02:05 AM Schijnt een grote lekkage te zijn geweest op 2 verdiepingen van DUO waardoor ernstige vertraging in de verhuizing van een paar weken is opgtreden. Hoorde ik uit vertrouwde bron. :) drentie February 25th, 2011, 09:01 AM Schijnt een grote lekkage te zijn geweest op 2 verdiepingen van DUO waardoor ernstige vertraging in de verhuizing van een paar weken is opgtreden. Hoorde ik uit vertrouwde bron. :) dan zou ik mijn "vertrouwde" bron nog maar eens raadplegen : gisteren is bekend gemaakt dat de inhuizing begint op 17 maart as. (2 dagen later dan de (3 jaar geleden !) geplande datum.) Overigens is dat van die lekkage (en nog een paar anderen) waar. chris_r February 25th, 2011, 03:29 PM - posting verwijderd - refluS February 25th, 2011, 09:17 PM dan zou ik mijn "vertrouwde" bron nog maar eens raadplegen : gisteren is bekend gemaakt dat de inhuizing begint op 17 maart as. (2 dagen later dan de (3 jaar geleden !) geplande datum.) Overigens is dat van die lekkage (en nog een paar anderen) waar. Waarom zou ik diegene nog een keer raadplegen als de informatie toch fout blijkt te zijn? :nuts: Cpt.Iglo February 26th, 2011, 05:01 PM Is er iemand die een paar mooie foto's gemaakt heeft van het gebouw? Nu de kraan weg is, zou de toren misschien in de database van het HHF en het internationale gedeelte van SSC kunnen komen te staan? Uiteraard met een mogelijkheid om op het gebouw te stemmen. ;) Markie February 26th, 2011, 07:39 PM ^^ Binnenkort ga ik goede foto's maken. Cpt.Iglo February 26th, 2011, 08:40 PM ^^ Top! Aan jou dan uiteraard ook de eer om de betreffende topics aan te maken. ;) Er wordt vanaf dinsdag trouwens mooi weer verwacht met veel zon, dus mensen met een goede camera; grijp uw kans! ester March 1st, 2011, 07:24 PM zo iets http://img707.imageshack.us/img707/5021/img0399ld.jpg (http://img707.imageshack.us/i/img0399ld.jpg/) refluS March 1st, 2011, 09:14 PM Ik fietste vanavond naar de Jumbo Euroborg en dit gebouw komt zo fantastisch over in het donker. Echt superrrrrrr helaas heb ik niet de juiste camera om er fotos van te schieten maar dit gebouw lijkt echt fantastisch als je over de weg rijdt tussen het Menzis gebouw en de Euroborg. Daar moeten echt fotos van gemaakt worden savonds! Ni3lS March 1st, 2011, 09:53 PM Een goede vriend van mij loopt nu stage bij de Kempkensberg. Donderdag is er een groot personeelsfeest voor iedereen die heeft meegewerkt aan de Kempkensberg. Volgende week is de opening met koningin Beatrix. (Was misschien al bekend, maar ik heb de vorige pagina's ff niet gelezen). Verder worden de oude gebouwen dus per laag afgebroken en dat moet in juni klaar zijn. Hoogholtje March 1st, 2011, 10:19 PM ^^ ik weet niet waar bekend zou moeten zijn dat er volgende wk een opening door Beatrix zou zijn maar 1 er is een staatsbezoekgepland, zie http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/1854058/2011/03/01/Oman-bezoek-Beatrix-dilemma-voor-Rutte.dhtml 2 volgende week zitten zowel Duo als Belastingdienst midden in een verhuizing.. Een officiële openingsdatum is mij niet bekend. Ni3lS March 2nd, 2011, 12:06 AM Kleine correctie, opening met Beatrix niet volgende week maar de week erna. 16 maart sjoep March 2nd, 2011, 12:19 AM Kleine correctie, opening met Beatrix niet volgende week maar de week erna. 16 februari bedoel je 16 maart? Dan zit ze zo te zien in Den Haag (http://www.koninklijkhuis.nl/Actueel/Nieuwsberichten/Nieuwsarchief/2011/Februari/Koningin_opent_16_maart_2011_nieuw_zorgcentrum_Hubertusduin.html)... Ze beginnen overigens in mei met de sloop. Lijkt me sterk dat ze dan al in juni klaar zijn, maar je weet natuurlijk nooit drentie March 2nd, 2011, 08:22 AM Donderdag is er een groot personeelsfeest voor iedereen die heeft meegewerkt aan de Kempkensberg. Nou, groot feest .......... Het "grote feest" as. donderdag duurt van 16.00 tot 18.00 uur, bestaat uit 2 speeches, een borrel en een rondleiding en is bedoeld voor diegenen die hebben meegewerkt aan het projekt. Het personeelsfeest is eind mei. En ik zou die goede vriend ook nog eens raadplegen over de opening en het slopen ......................:ohno: Ni3lS March 2nd, 2011, 08:27 AM Hij zal het wel weten :dunno: Hij werkt er iedere dag. Bovendien zou het slopen deze maand beginnen zei hij. En natuurlijk 16 maart. Ik kwam net terug van vakantie en een vliegreis en ik zat in de trein. Zal de vermoeidheid wel wezen. drentie March 2nd, 2011, 09:06 AM Hij werkt er iedere dag. Bovendien zou het slopen deze maand beginnen zei hij. De laatste medewerkers verhuizen op 1 april naar het nieuwe pand. Ik hoop dat ze daar bij het slopen wel een beetje rekening mee willen houden .............. Ni3lS March 2nd, 2011, 09:58 AM dat lijkt me wel. Hij moet bijvoorbeeld de tijdelijke parkeerplaatsen etc. en het hele terrein rondom de kempkensberg regelen. Hij moet er o.a. voor zorgen dat de sloop niet voor overlast zorgt. sjoep March 4th, 2011, 11:20 AM Sloopvergunning is aangevraagd: Kempkensberg 2-10 slopen gebouwen (14-02-2011, 201170291) BRON: Gemeente Groningen Eigenlijk jammer dat ze ook dat gele bakstenen gebouw slopen (Kempkensberg 8). Dat had wat mij betreft best mogen blijven staan: http://farm6.static.flickr.com/5173/5496741068_a438b506a8_b.jpg mennomulder March 4th, 2011, 07:24 PM Qua stijl heeft dit gebouw wel wat van de legeringsgebouwen, die vroeger in Zuidlaren op het kazerneterrein van de voormalige Adolf van Nassaukazerne stonden. Ook elders in den lande zijn in de jaren 30 dergelijke gebouwen gerealiseerd, wel werd rode baksteen gebruikt. Eisso March 5th, 2011, 11:46 AM Best jammer inderdaad. Zo iets kun je prima integreren. grunnlover March 5th, 2011, 12:32 PM http://i815.photobucket.com/albums/zz71/grunnlover/duohoog1.jpg Eentje met de mobiel... Frenklin March 6th, 2011, 01:29 PM Vanochtend een paar foto's geschoten vanaf het Europapark: http://farm6.static.flickr.com/5098/5501672709_876c7fe977_z.jpg (http://www.flickr.com/photos/frenklin/5501672709/) Nieuwbouw DUO (http://www.flickr.com/photos/frenklin/5501672709/) by Frenklin (http://www.flickr.com/people/frenklin/), on Flickr http://farm6.static.flickr.com/5012/5501672701_eecabf2ded_z.jpg (http://www.flickr.com/photos/frenklin/5501672701/) Rijkskantoren Kempkensberg (http://www.flickr.com/photos/frenklin/5501672701/) by Frenklin (http://www.flickr.com/people/frenklin/), on Flickr http://farm6.static.flickr.com/5052/5501672707_92dee722f5_z.jpg (http://www.flickr.com/photos/frenklin/5501672707/) 1980 vs. 2010 (http://www.flickr.com/photos/frenklin/5501672707/) by Frenklin (http://www.flickr.com/people/frenklin/), on Flickr M050 March 6th, 2011, 05:50 PM Zit de bescherming van de vinnen er nou nog op of zie ik dat verkeerd? Iemand enig idee waarom dat er nog op zou zitten? Groningen NL March 6th, 2011, 06:00 PM ik zie ook dat er nog steeds een paneel ontbreekt. hoe gaan ze die er nu nog opzetten zonder kraan? het ziet er nu wel erg slordig uit ;) Agmint March 6th, 2011, 09:36 PM ^^ Ik verwacht dat ze daar t.z.t. wel een mobiele kraan voor inschakelen. Denk dat ze niet op korte notie het paneel zouden krijgen en dan is het vaak goedkoper om een mobiele kraan in te schakelen dan de torenkraan te laten staan. sjoep March 6th, 2011, 09:46 PM ^^ Ik verwacht dat ze daar t.z.t. wel een mobiele kraan voor inschakelen. Denk dat ze niet op korte notie het paneel zouden krijgen en dan is het vaak goedkoper om een mobiele kraan in te schakelen dan de torenkraan te laten staan. Of ze gebruiken het systeem wat ook voor het reinigen van de gevels en ramen gebruikt wordt. Ik denk dat ze daarmee ook de folie verwijderen. Tenzij ze natuurlijk daarmee niet dichtbij genoeg kunnen komen (de ramen worden immers ook van een afstandje schoongespoten) Dan zal er nog wel een huurkraantje langskomen voor dat folie en het laatste plaatje drentie March 8th, 2011, 07:50 AM voor de liefhebbers : http://www.youtube.com/user/JAVStudios#p/a/u/0/TYz75DGPIls njoy March 8th, 2011, 10:34 AM ^^ Mooi filmpje. Toch wel indrukwekkend dat ze dit gebouw even in 2 jaar hebben neergezet. Op de nieuwbouw van SoZaWe na zal dit wel één van de laatste grote kantoorgebouwen zijn die de komende tientallen jaren in Groningen worden gerealiseerd.... Belastingdienst vertrekt uit Assen ASSEN - De Belastingdienst vertrekt na deze week uit Assen. De 125 medewerkers gaan voor het grootste deel allemaal naar Groningen, waar de dienst een groot nieuw futuristisch gebouw betrekt. Het huidige onderkomen aan de Mandemaat voldoet niet meer aan de eisen van de tijd. Bovendien wil de Belastingdienst efficiënter gaan werken. Eerder sloot de dienst al de vestigingen in Meppel en Hoogeveen. Het kantoor in Emmen blijft overigens wel gehandhaafd. Wat er met het gebouw aan de Mandemaat in Assen gaat gebeuren is nog niet duidelijk. Het is van de Rijksgebouwendienst. (Bron, en geluidfragment: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/57919/belastingdienst-vertrekt-uit-assen) sjoep March 8th, 2011, 04:00 PM Dit nog uit de B&W besluiten van week 3. Niet echt nieuw, maar hier nog niet gemeld volgens mij: [En verder] Is het appartementencomplex aan de zuidkant bij het gebouw van DUO (voorheen de IB-Groep) en de Belastingdienst op de Kempkensberg/Engelse Kamp niet volgens planning in het voorjaar van 2013 klaar. Oplevering van deze gegenoemde ‘woonrups’ op dat moment is volgens de gemeente onhaalbaar vanwege de stagnerende appartementenmarkt. De gemeente onderzoekt of het mogelijk is het parkeren van deze appartementen onder te brengen in de parkeergarage van DUO en de belastingdienst. “De parkeerplaatsen worden hiermee dubbel gebruikt”, aldus B&W. “Overdag voor kantoorpersoneel, ’s avonds voor bewoners. “ Daarmee hoopt de gemeente te kunnen besparen op de bouwkosten voor de woonrups. Deze oplossing past volgens de gemeente ook goed in het duurzaamheidsdoel voor het gebied. “Omdat je minder hoeft te bouwen en de gebouwde voorzieningen beter worden benut.” De gemeente meldt verder dat het gebouw van DUO en de Belastingdienst volgens planning op 15 maart 2011 wordt opgeleverd. BRON: Gemeente Groningen (http://gemeente.groningen.nl/b-w-besluiten/en-verder-week-3-2011.html) mientoentje March 8th, 2011, 04:23 PM Vanochtend een paar foto's geschoten vanaf het Europapark: http://farm6.static.flickr.com/5098/5501672709_876c7fe977_z.jpg (http://www.flickr.com/photos/frenklin/5501672709/) Nieuwbouw DUO (http://www.flickr.com/photos/frenklin/5501672709/) by Frenklin (http://www.flickr.com/people/frenklin/), on Flickr http://farm6.static.flickr.com/5012/5501672701_eecabf2ded_z.jpg (http://www.flickr.com/photos/frenklin/5501672701/) Rijkskantoren Kempkensberg (http://www.flickr.com/photos/frenklin/5501672701/) by Frenklin (http://www.flickr.com/people/frenklin/), on Flickr Dit leken in mijn eerste blik op renders! Prachtplaatje geworden! njoy March 8th, 2011, 04:52 PM nog meer verhuisnieuws... De verhuizing van de Belastingdienst naar hun nieuwe gebouw, het ‘Cruiseschip’ in de volksmond, is dinsdag begonnen. Naast zo’n 1000 computers, printers, het wapenarsenaal van de Douane, de zwaarbeveiligde zaken van de FIOD, en allerlei ander materiaal worden de komende dagen ook nog eens 1200 tot 1500 verhuisdozen overgebracht. Elke dag rijden 4 tot 8 vrachtwagens de spullen vanaf de Kempkensberg, de Hofstede de Grootkade en vanuit Assen. De verhuizers werken van ‘s morgens half acht tot 10 uur ‘ s avonds. Ook het archief van de Belastingdienst moet verhuizen. De dienst had voor de verhuizing uitgerekend dat ze zo’n 7 kilometer archief in huis hebben. Dat is echter veel te veel en past niet in het nieuwe gebouw. Dus elke medewerker mocht maar 2 meter archief meenemen. Ondanks aanvankelijke tegenstand tegen deze maatregel hebben de medewerkers driekwart van het archief weten op te schonen. Een deel hiervan wordt in Apeldoorn bewaard en een groot deel wordt vernietigd. Het verhuizen en inrichten van de werkplekken van de Belastingdienst neemt 1 week in beslag. 17 maart is de Dienst Uitvoering en Onderwijs, de DUO aan de beurt. Daarvoor moeten de verhuizers 1800 werkplekken verhuizen en inrichten. Op 25 maart moet de verhuizing klaar zijn. (bron: http://www.oogtv.nl/2011/03/verhuizing-belastingdienst-naar-cruiseschip-begonnen/) drentie March 8th, 2011, 05:25 PM Daarvoor moeten de verhuizers 1800 werkplekken verhuizen en inrichten. Het worden er bij ieder bericht meer ....... Op 25 maart moet de verhuizing klaar zijn En het moet bij ieder bericht sneller ....... Turf March 9th, 2011, 07:59 PM Ik word wat moe van dat woord 'cruiseschip' is er niet een beter woord voor? (kan ook zijn dat ik moe word van het DvhN, ben er nog niet uit) drentie March 9th, 2011, 10:06 PM Ik word wat moe van dat woord 'cruiseschip' is er niet een beter woord voor? Titanic ??? rkoelink March 9th, 2011, 10:12 PM Ik word wat moe van dat woord 'cruiseschip' is er niet een beter woord voor? Het grappige is dat cruiseschip wel meteen in de mond ligt bij mensen die ik m'n foto's laat zien. En dat onafhankelijk van elkaar waarvan de meeste hoogst waarschijnlink DvhN niet lezen om de doodeenvousige reden dat ze wonen in het midden en westen van het land. Als meerdere mensen bij het zien van een paar foto's al de associatie met een cruiseschip hebben, dan is de naam zo gek nog niet. Groet, Ronald Puinkabouter March 9th, 2011, 11:50 PM "Pakketboot" is misschien een wat vlotter woord voor cruiseschip. Martini-stad March 10th, 2011, 08:45 AM "De verzilvervloot" of "zilvervloot" Hoogholtje March 10th, 2011, 08:58 AM 'Bijenkorf' jelleruben March 10th, 2011, 09:17 AM Maar hoe je het ook noemt, het blijft een mooi gebouw.. En over een dikke week is mijn afdeling er ook gevestigd. Eisso March 10th, 2011, 09:33 AM ´de Kuif´ Markie March 10th, 2011, 10:17 AM 'DUO' jantvans March 10th, 2011, 12:47 PM DUFO (DUO en UFO) darulez March 10th, 2011, 12:57 PM Sorry , maar een volksnaam voor een belangrijk gebouw in de stad komt vanuit het volk . En niet vanuit een groepje hoogbouwfreaks zoals wij :). Zoiets groeit en kun je niet vooraf verzinnen. sjoep March 10th, 2011, 07:59 PM leuke serie plaatjes van de kroon: http://www.igromkes.nl/2011/02/kroon-op-kantoor-belastingdienst-groningen-bijna-gereed/ njoy March 10th, 2011, 11:38 PM ^^ Nu ik er nog eens naar kijk vind ik de kroon eigenlijk veel te open. Als je er recht voor staat dan zijn de installaties op het dak nog veel te goed te zien. Sta je er schuin voor dan worden die installaties beter aan het zicht onttrokken door de verticale lamellen. (Wat zal dat ook een herrie geven op het dak, als het hard waait) sjoep March 11th, 2011, 12:58 AM ^^ Nu ik er nog eens naar kijk vind ik de kroon eigenlijk veel te open. Als je er recht voor staat dan zijn de installaties op het dak nog veel te goed te zien. Sta je er schuin voor dan worden die installaties beter aan het zicht onttrokken door de verticale lamellen. (Wat zal dat ook een herrie geven op het dak, als het hard waait) Mee eens. Ik had het ook mooier gevonden als het wat geslotener was geweest. Ik vraag me ook af waarom ze het zo gedaan hebben. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de onderste zwarte verdiepingen. Beide lijken latere veranderingen die niet toch niet geheel passen bij het verder schitterende ontwerp. Als iemand nog toevallig nog iemand van het architectenbureau spreekt... refluS March 14th, 2011, 12:30 AM Wow wat leek ie weer prachtig vanavond van naast het Menzisgebouw. De toren komt zo gigantisch over en is prachtig verlicht, de bovenste verdiepingen met blauwe verlichting op de hoeken. Wie gaat er een keer foto's maken? :) En ik moet toegeven het lijkt echt op een ruimteschip, een 'moederschip'. :) drentie March 14th, 2011, 08:30 AM Als iemand nog toevallig nog iemand van het architectenbureau spreekt... De architect is Gerard Loozekoot van UNStudio. Wat let je om de vraag rechtstreeks aan hem te stellen. frabas March 14th, 2011, 03:30 PM [QUOTE=refluS;74242007]Wow wat leek ie weer prachtig vanavond van naast het Menzisgebouw. De toren komt zo gigantisch over en is prachtig verlicht, de bovenste verdiepingen met blauwe verlichting op de hoeken. Wie gaat er een keer foto's maken? :) weet je zeker dat het blauwe de verlichting is? Ik heb het idee dat het beeldschermen van computers zijn. Elke avond zie je op andere plekken blauw licht..... refluS March 15th, 2011, 01:15 AM Op zondagavond? Het waren blauwe lichten en aan beide zijdes... drentie March 15th, 2011, 02:58 PM Op zondagavond? Het waren blauwe lichten en aan beide zijdes... Frabas kan zo maar eens gelijk hebben. Momenteel wordt het pand voor wat betreft het DUO-gedeelte voorzien van meubilair, pc's etc. Daarmee beginnen ze 's morgens om 05.00 uur en ze gaan net zo lang door tot ze het dagschema gehaald hebben. Ook op zondag. En zeker dat blauwe licht is verklaarbaar: vanaf de 13e etage van Kempkensberg 6 is goed te zien dat alle beeldschermen continue "aan" staan refluS March 16th, 2011, 12:09 AM Ik denk dat het TVschermen zijn aan het plafond... die had ik al es eerder zien hangen... jelleruben March 16th, 2011, 09:01 AM Ik denk dat het TVschermen zijn aan het plafond... die had ik al es eerder zien hangen... Dit is niet het geval... Het zijn normale breedbeeld monitoren. Die op een bureau staan.. Alleen sommige bureau's zijn zit/sta bureau's en als die helemaal hoog staan. Dan lijkt het dat de monitoren aan het plafond zitten. refluS March 16th, 2011, 02:42 PM aha :) njoy March 17th, 2011, 11:08 PM En voor het eerst in tijden is het 's avonds weer donker, in het 'cruiseschip'. Waar normaal elke avond lampen branden, is de verlichting in het gebouw nu sterk gedimd. GRONINGEN - Het nieuwe kantoor van de Dienst Uitvoering Onderwijs, vroeger de Informatie Beheer Groep, op de Kempkensberg in de stad Groningen is helemaal klaar. Het gebouw is opgeleverd aan de gebruikers; DUO en de Belastingdienst. In mei gaan twee oude kantoortorens op de Kempkensberg tegen de vlakte om plaats te maken voor een stadstuin en een parkeergarage. Bij de aanbesteding van de bouw van het kantoor is ook het onderhoud voor de komende twintig jaar aan de bouwers gegund. Dat bleek goedkoper dan een traditionele aanbesteding. (bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=99236) :cheers: :cheers: :cheers: zwanneman2 March 18th, 2011, 01:53 PM Echt helemaal klaar is ie natuurlijk niet. zeker niet zoals het in het artikel gebruikte plaatje: http://www.rtvnoord.nl/ftp/foto/middel/110308-ibg.jpg Wat me wel opvalt aan het plaatje is dat de gevel van de nog te bouwen laagbouw niet gebogen is zoals het al gebouwde deel. Ik vindt dat toch minder mooi. Is het echt de bedoeling dat de nieuwbouw er zo uit komt te zien? Hoogholtje March 18th, 2011, 02:10 PM ^^ Nee, RtvNoord heeft een nogal verouderde impressie gebruikt, de op dit plaatje aanwezige 2 extra laagbouw kantoren worden niet gebouwd. Het bestemmingsplan laat er ruimte voor maar reken er maar niet op dat er ook gebruik van zal worden gemaakt. Zie nu dat deze impressie nog steeds op nieuwbouwkempkensberg.nl staat vermeld. Rotterdam Fascinates March 19th, 2011, 03:10 AM Wat een prachtig gebouw. Groningen mag er trots op zijn deze binnen haar gemeentegrenzen te hebben. :banana: robert March 19th, 2011, 05:54 PM 19-03-2011 vanaf de Martinitoren. http://i56.************/25zifxv.jpg http://i54.************/bf527n.jpg http://i54.************/23sdb1j.jpg miquelle March 20th, 2011, 12:28 AM Wat een gebouw zeg !!! Het is echt een prachtig gebouw. hoogbouwe March 20th, 2011, 01:14 AM Lekker stadse foto's :cheers: Judazzz March 20th, 2011, 08:26 PM Het was een prachtige gouden namiddag, dus ideaal weer om een paar foto's te schieten: http://i55.************/jzk5rt.jpg http://i51.************/2s00741.jpg http://i53.************/20kzx3s.jpg http://i55.************/2u436vp.jpg Erik March 20th, 2011, 09:55 PM Mooie foto's! Bij die onderste moet ik denken aan de perfecte Prodent-glimlach, maar wel met een missende tand. ;) kerstens March 21st, 2011, 07:40 PM Vandaag voor het eerst in KB12 geweest, wát een uitzicht vanaf de 24e zeg! De inrichting van de ruimten is wel wat kaal, zo zijn de pilaren niet geverfd en is er veel beton zichtbaar van het plafond en de stabilisatiewanden. Maar verder ziet het er prachtig uit! refluS March 21st, 2011, 10:01 PM Stond er vanavond weer in de schemering prachtig bij als een 'Godin' zo mooi! Deze foto was gemaakt toen het volledig duister was. Maar in de schemering als je het wit van het gebouw nog ziet maar alle verlichting in binnen is wel aan dan is ie zo prachtig. Helaas heb ik niet een camera die deze prachtige details kan schieten. http://i21.photobucket.com/albums/b280/Chum1980/21032011616.jpg Michiel March 21st, 2011, 11:53 PM Mooi gebouw geworden, maar wel lastig op de foto te krijgen met al die bomen. http://i53.************/wtcg1k.jpg http://i56.************/ipxnpz.jpg 050live March 22nd, 2011, 11:11 AM wanneer komt ie in de database? Kan niet wachten om een 10 te geven:cheers: refluS March 22nd, 2011, 03:26 PM yeah me 2 wie maakt m! Maar dr moeten nog wel meer foto's gemaakt worden van nu die af is :) En ook in schemring/avond! Markie March 23rd, 2011, 10:49 AM ^^ Wellicht een idee om nog een paar weekjes te wachten zodat ook de omgeving wat representatiever is? Of zijn de bouwketen e.d. al weg... refluS March 23rd, 2011, 11:18 AM Ik zet vanmiddag om 2 uur mijn eerste stapjes in dit prachtig gebouw :) njoy March 23rd, 2011, 01:37 PM ^^ Oehhhh, spannend! Wel even wat foto's maken he, met je nieuwe telefoon :) psdri March 23rd, 2011, 08:41 PM @judazzzz hoe heb je je wit ballans staan???? Judazzz March 23rd, 2011, 09:37 PM @judazzzz hoe heb je je wit ballans staan???? Voor zover ik weet op automatisch, omdat ik altijd in RAW schiet (dus kan ik dat dan eventueel later nog aanpassen). Ik heb de warmte van het licht weliswaar een klein beetje aangedikt for added effect, maar het licht was die namiddag echt geweldig. refluS March 23rd, 2011, 10:28 PM edit refluS March 23rd, 2011, 10:31 PM Het ziet er echt super uit van binnen. Ben helaas alleen maar op de begane grond geweest. Beneden zitten twee grote recepties van DUO en de Belastingdienst. Dan kun je verder met een pas door soort van glazen metropoortjes en kun je verder met roltrappen naar boven. Meer helaas niet gezien maar misschien morgen wel want dan heb ik weer een gesprek. Ik durfde geen foto's te maken aangezien er ook twee beveiligers rondliepen. refluS March 24th, 2011, 03:03 PM Wow! Vandaag op de 22e verdieping geweest! Eerst door de poortjes en dan met roltrap naar boven dan kom je bij de liften. Voor de liften kun je intypen naar welke verdiepingen je wilt. Dan kom je uit bij maar liefst 8 liften. Alleen werken de liften nog niet optimaal maar storen ze. De liften zijn supersnel maar kreeeg echt last van druk op me oren vooral toen we naar beneden gingen. De lift heeft allemaal aparte geluidjes en deed me denken alsof ik in een metro zat. Ook werd er van alles omgeroepen in het Engels "Sorry for waiting" ik weet niet meer precies wat. Het gebouw ziet er waanzinnig mooi uit. Eénmaal aangekomen op de 22e verdieping had je een uitzicht dat ik nog nooit had gezien zoooooooo mooi!! Nu maar hopen dat ik word aangenomen voor de baan. Rotterdam Fascinates March 24th, 2011, 03:28 PM Succes man! Ik neem aan dat je niet alleen solliciteert voor het gebouw:lol: Laat ons even weten hoe het afgelopen is, wie weet hebben we aan jou dan iemand om af en toe een paar mooie plaatjes te schieten:cheers: refluS March 24th, 2011, 05:33 PM Ben het helaas niet geworden terwijl ik er wel een heel goed gevoel over had. Helaas, sollicitatiegesprekken kunnen zo onvoorspelbaar uitpakken.. maral March 24th, 2011, 07:12 PM Sloper Beelen: ik ga Strukton keihard aanpakken Groningen - Beelen Sloopwerken legt beslag op onderdelen en tegoeden van Strukton. Het slopersbedrijf is in conflict geraakt met de bouwonderneming bij de nieuwbouw van het kantoor van de Informatie Beheer Groep en de Belastingdienst in Groningen. Directeur Wim Beelen beticht Strukton van contractbreuk. Zijn bedrijf zou voor 2,5 miljoen euro de oude torens van het kantoorpand slopen, maar kreeg onlangs te horen dat dat voor veel minder moet. “Strukton zegt doodleuk dat de oude prijs niet meer geldt”, aldus Beelen. “Het zijn volgens hen andere tijden en dus ook andere prijzen. Voor een derde van de oude prijs mag ik het nu alsnog slopen. Doe ik dat niet dan krijg ik nooit meer een opdracht van ze. Nou, aan dat soort chantagepraktijken doe ik niet mee. Dan maar geen werk meer van Strukton. Ik heb een overeenkomst met ze, daar houd ik ze aan.” Beelen heeft de zaak nog aangekaart bij de top van Strukton, maar zonder resultaat. “Ik heb gesproken met Jos Hegeman en Gerard Sanderink. Maar ze lachen er een beetje om. Het enige dat mij rest is nu beslag te leggen en een procedure te starten tegen Strukton. Ik ga ze keihard aanpakken.” Woordvoerder Annemarie Hoogendoorn van Strukton laat weten "de reactie van Beelen te betreuren". Volgens haar is er inderdaad contact met het sloopbedrijf geweest over de werkzaamheden, maar heeft dat uiteindelijk niet geleid tot een opdracht. "Er was een intentie om samen te werken, maar we zijn er niet uitgekomen. Er is geen sprake van een contract." Hoogendoorn ontkent dat Strukton onderaannemers onder druk zet. "Ik herken het beeld dat Beelen daarover schetst niet." http://www.cobouw.nl/nieuws/algemeen/2011/03/24/sloper-beelen-ik-ga-strukton-keihard-aanpakken refluS March 25th, 2011, 02:42 AM Er komt trouwens een familie en vrienden dag waar werknemers dus mensen kunnen uitnodigen om hun kennis te laten maken met het nieuwe gebouw. Dus als je mensen kent :) Een officiele datum is nog niet bekend gemaakt. maral March 25th, 2011, 07:56 AM Mooi, mijn pa werk daar. Moet het wel voor 22 april zijn, want dan gaat ie met pensioen. Markie March 25th, 2011, 08:34 AM refluS, we kennen jou toch? ;) refluS March 25th, 2011, 01:18 PM Ja maar ik werk er niet meer en heb die andere functie helaas niet mogen krijgen. jelleruben March 27th, 2011, 09:53 AM Na een week je op mijn nieuwe werkplek hebben gezeten, heb ik maar ook wat foto's gemaakt.. Deze foto's zijn van de 24ste gemaakt. 01. http://www.jrstudios.nl//image/foto/skyscrapercity/001.jpg 02. http://www.jrstudios.nl//image/foto/skyscrapercity/002.jpg 03. http://www.jrstudios.nl//image/foto/skyscrapercity/003.jpg 04. http://www.jrstudios.nl//image/foto/skyscrapercity/004.jpg 05. http://www.jrstudios.nl//image/foto/skyscrapercity/005.jpg 06. http://www.jrstudios.nl//image/foto/skyscrapercity/006.jpg 07. http://www.jrstudios.nl//image/foto/skyscrapercity/007.jpg 08. http://www.jrstudios.nl//image/foto/skyscrapercity/008.jpg 09. http://www.jrstudios.nl//image/foto/skyscrapercity/009.jpg 10. http://www.jrstudios.nl//image/foto/skyscrapercity/010.jpg 11. http://www.jrstudios.nl//image/foto/skyscrapercity/011.jpg 12. http://www.jrstudios.nl//image/foto/skyscrapercity/012.jpg 13. http://www.jrstudios.nl//image/foto/skyscrapercity/013.jpg 14. http://www.jrstudios.nl//image/foto/skyscrapercity/014.jpg 15. http://www.jrstudios.nl//image/foto/skyscrapercity/015.jpg 16. http://www.jrstudios.nl//image/foto/skyscrapercity/016.jpg 17. http://www.jrstudios.nl//image/foto/skyscrapercity/017.jpg 18. http://www.jrstudios.nl//image/foto/skyscrapercity/018.jpg 19. http://www.jrstudios.nl//image/foto/skyscrapercity/019.jpg Ze zijn niet allemaal even mooi, maar het is een kleine indruk wat wij op de 24ste kunnen zien. jelleruben March 27th, 2011, 09:56 AM Een officiele datum is nog niet bekend gemaakt. Deze dag komt voor de DUO medewerkers ergens in oktober.. De belastingdienst komt eerder.. mennomulder March 27th, 2011, 01:48 PM Hadden jullie in de blauwe en gele torens ook last van de klimaatbeheersing ? Toen ik bij RWS directie Groningen werkte, hadden veel collega's in de blauwe toren last van sick building disease. Zelf zat ik tot 1989 in de laagbouw (tekenzaal). We hadden daar een luchtbehandeling, die met leidingwater gekoeld werd, dat zo de riolering instroomde :ohno: ! Ik herinner me nog het openingsfeest (1974 ??) van de blauwe toren met veel gratis drank :nuts::nuts::nuts: Omdat de studiefinanciering met ruimtegebrek kampte is plm 1989 RWS verhuisd naar La Belle Alliance. In 1994 is RWS vanwege de fusie uit Groningen verdwenen. Zit Henk Enter nog altijd bij de technische dienst. Eisso March 27th, 2011, 09:26 PM Wauw Jelleruben! Wat een VET uitzicht! Alsof ze vanuit een vliegtuig zijn genomen! Ik zou nooit meer naar mn beeldscherm kijken als ik daar zat! Wat me trouwens opviel: het lijkt wel of deze electriciteitsmast hoger is dan waar jij staat? http://www.jrstudios.nl//image/foto/skyscrapercity/017.jpg Groningen NL March 27th, 2011, 10:40 PM ik schat die tweede mast op zo'n honderd meter. ik weet het niet zeker natuurlijk, maar als je m vergelijkt met de zendmast van 135m komt 100m denk ik best in de buurt :) refluS March 27th, 2011, 11:28 PM Veel ex collega's van me zeggen op facebook niet meer te kunnen werken omdat het uitzicht zo grandioos is... maarja het feit dat ze op facebook zitten zegt ook wel weer iets natuurlijk hehe.. jelleruben March 28th, 2011, 08:33 AM Werken? eh we zijn ambtenaren.. :) :nuts: ..... Fabian2412 March 28th, 2011, 10:36 AM Dat zou dus betekenen dat er nog vele foto's vanuit dit gebouw zullen volgen aangezien jullie toch niks anders te doen hebben;):lol: Cpt.Iglo March 28th, 2011, 11:14 AM Het mooiste zicht vanuit de auto op deze toren is toch wel vanuit de richting Drachten (A7). Al vlak na Leek is de toren (samen met de Gasunie en Rokade) zichtbaar, en zo gauw je de oprit vanuit Hoogkerk/Peize voorbij bent heb je toch wel een heerlijk stedelijke entree met als hoogtepunt dit gebouw die ver boven het Julianaplein uit torent. :) Hansie March 28th, 2011, 08:53 PM Mooie pics, JelleRuben ! Het uitzicht vanuit KB12 (nieuwbouw dus) is inderdaad geweldig :banana: MR. Bacon March 29th, 2011, 12:12 PM WOW heb deze net van het Internationale Forum geplukt.. Ziet er goed uit! Groningen en Den Haag gaan lekker met hoogbouw, maar zijn gelukkig ook nog in het bezit van een mooie oude binnenstad :cheers: http://farm6.static.flickr.com/5012/5544481197_2cd3290014_b.jpg (http://www.flickr.com/photos/koffietijd/5544481197/) IMGP4531 (http://www.flickr.com/photos/koffietijd/5544481197/) by Matthijs_ (http://www.flickr.com/people/koffietijd/), on Flickr refluS March 29th, 2011, 02:22 PM WOW! Wat een supermooie foto! hoogbouwe March 29th, 2011, 03:09 PM Prachtig, Mooi contrast :cheers: FCG March 29th, 2011, 09:09 PM HHFaward 2011 waardig :cheers: Eisso March 30th, 2011, 02:21 PM ^^ Ik zeg: In de pocket!!! MR. Bacon March 30th, 2011, 02:36 PM ^^ Moest ook gelijk daar aan denken! Dit is echt een mooi gebouw. Het zal spannend worden. Een paar van de concurrenten zijn nog niet uit de steigers. Maar 1 ding is zeker en dat is dat Nederland er weer een paar aardige torens bij krijgt/ heeft gekregen. De (bijna) Kroon 3. http://i53.************/1zxrszp.jpg 5. http://i56.************/2meq26v.jpg Fabian2412 March 30th, 2011, 03:23 PM Wie de HHF prijs binnen sleept maak mij eigenlijk niet zoveel uit.Waar ik vooral mee blij ben dat dit mooie aanwinsten zijn voor zowel de steden en Nederland zelf.:cheers: darulez March 30th, 2011, 05:31 PM Zo, gaat ook lekker daar in Den Haag! :) EuroMaster March 30th, 2011, 05:49 PM Veel ex collega's van me zeggen op facebook niet meer te kunnen werken omdat het uitzicht zo grandioos is... maarja het feit dat ze op facebook zitten zegt ook wel weer iets natuurlijk hehe.. Het heeft wel even geduurd voordat ik een reactie kreeg op een verzoek voor studiefinanciering. Zal de nieuwigheid zijn. Als er straks maar weer gewoon gewerkt wordt. :lol: refluS March 31st, 2011, 06:23 PM Vandaag me eerste werkdag gehad van mijn vierde baan bij DUO in het nieuwe gebouw. Er is soms nogal een gedoe met de liften waar je lang op moet wachten ook al zijn het er maar liefst 6 of 8? Ben ff de tel kwijt. Ook de deuren doen wel eens moeilijk. Ook is er nogal gedoe met de fietskelder die nogal bomvol staat en daarom zetten veel werknemers hun fietsen rondom het gebouw neer op de stoepen. Ach allemaal kinderziektes en er wordt nog steeds druk gewerkt aan het gebouw. Bezoekers/klanten kunnen er nog niet terecht want die ingang is ook nog lang niet klaar er huist nog een gapend gat voor. Vandaag mocht ik met een collega heerlijk ff rondsjouwen in het gebouw. We kregen een pas mee en we mochten overal in het gebouw rondsnuffelen. Nog helemaal in de top geweest maar helaas was het zicht slecht en ontdekt dat er naast de kantine ook een soort koffie/juicebar in het gebouw is gevestigd waar je buiten om de openingstijden van de kantine ook sapjes etc kunt kopen. De kantine is echt megagroot en ziet er super uit. Helaas had ik op dat moment niet me mobiel bij me om een foto te maken. Ben ook in de kelders geweest waar ik op de foto moest voor mijn nieuwe Rijkspas. Echt een gigantisch stelsel van gangen. Verder is uitgezonders van de kantine en begane grond elke verdieping identiek. De verdiepingen van de hoogbouw lopen allemaal over in die van de laagbouw het is één grote open ruimte. Liften ook voor de laagbouw zitten alleen in het hoogbouw gedeelte. Grappig detail is dat de nummers van de vergaderruimtes worden aangegeven in het Groningens. Apart dat bijna alle werkplekken open en flexibele werkplekken zijn behalve dan waar ik werk. Denk ook niet dat het me veeel rust geeft als ik op zo'n plek zou zitten. Maar echt iedereen is razend enthousiast over dit pand! Zijn net kinderen zo enthousiast allemaal :) Als je trouwens nieuwsgierig bent je kunt zo naar binnen lopen door de draaideur zonder pas en zo ff kijken in de hal, geen haan die er naar kraait. M050 March 31st, 2011, 07:51 PM @ Reflus, hoe kom je er bij dat de liften voor de laagbouw alleen in de hoogbouw zitten? Toen ik er nog aan mee werkte waren die liften in de laagbouw op een gegeven moment geplaatst en werden toen al in gebruik genomen door bouwvakkers. De liften voor de hoogbouw gaan wel veel sneller ( 10 meter per seconde als ik het goed heb, en als ik me niet vergis die van de lage 4 meter per seconde. refluS March 31st, 2011, 08:25 PM huh? ow ik dacht van niet? Dat alles via de hoogbouw liep... Want iedereen die binnenkomt moet eerst rechts met de roltrap naar de liften en die zitten toch echt in de hoogbouw?? M050 March 31st, 2011, 08:42 PM Toen ik daar nog werkte waren er 6 liften, lijkt me sterk dat ze nu weg zijn. kerstens March 31st, 2011, 08:43 PM Tijdelijk kan de BD nog gebruik maken van de liften van de hoogbouw, maar binnenkort zijn die alleen voor DUO. De BD kan dan de liften van de laagbouw gebruiken, DUO niet. Er is overigens nog geen parkeerkelder voor de fietsen, die staan nog in de oude hokken wat een eindje lopen is. De huidige ingang is juist bedoeld voor bezoekers, de ingang voor medewerkers komt aan de oostkant. refluS March 31st, 2011, 08:45 PM Ah ok zo zit dat dus... Maar hoe komen mensen van de Belastingdienst dan in de kantine? Want op die verdieping stoppen alleen de liften van Hoogbouw. Of zit die weer verstopt achter de keuken.. Maar dan kunnen de mensen van BD dus via de poortjes naast de receptie naar hun verdiepingen. M050 March 31st, 2011, 08:47 PM Ik heb op hoogbouw & laagbouw gewerkt. Allebij 6 liften (toen.):) kerstens March 31st, 2011, 08:54 PM De liften van de laagbouw komen ook wel op de 1e verdieping. Leuke tip: kijk eens vanaf de hoogste verdieping bij de lift door de opening tussen de lift en de vloer. Als de lampen in de liftschacht aanstaan krijg je een leuk idee van de hoogte :) refluS March 31st, 2011, 08:56 PM Had vanmiddag ook echt druk op me oren joh. We vlogen van de 24e naar de 10e zonder te stoppen, echt in een mum van tijd. refluS March 31st, 2011, 08:57 PM De liften van de laagbouw komen ook wel op de 1e verdieping. Leuke tip: kijk eens vanaf de hoogste verdieping bij de lift door de opening tussen de lift en de vloer. Als de lampen in de liftschacht aanstaan krijg je een leuk idee van de hoogte :) Maar dan moeten die liften uitkomen in een gang in het midden van de kantine. sjoep March 31st, 2011, 09:18 PM Maar dan moeten die liften uitkomen in een gang in het midden van de kantine. Kijk nog maar eens goed. Er zitten echt aparte liften in de laagbouw refluS April 1st, 2011, 11:07 PM Nu nog 2 jaar wachten tot de parkeerplaats en fietsenkelder gereed zijn. En 2 en half jaar voordat de stadstuin, paviljoen met commerciele functies en het terrein rondom het gebouw gereed zijn. Pff nog een lange weg te gaan. Judazzz April 3rd, 2011, 06:14 PM http://farm6.static.flickr.com/5110/5587046190_d081f1ec5a_b.jpg (http://www.flickr.com/photos/jonashansel/5587046190/) Geen zorgen, het is Haren maar :D refluS April 4th, 2011, 06:50 PM hihi :) Chasin' Dreams April 4th, 2011, 08:22 PM Hij maakt wel indruk zeg, als je over de A28 komt aanrijden. Samen met de andere torens krijg je zo toch echt wel een 'grote stad-gevoel' bij aankomst in Grunn. Hopen dat er nog een paar van zulke mooie en hoge complexen bijkomen. refluS April 4th, 2011, 09:49 PM Van mij mag deze toren lekr eenzaam blijven staan dan komt ie het beste tot zn recht. Hij is schitterend! Vanmiddag in de pauze met collega een rondje gelopen en die kleuren die je dan ziet. Van spierwit tot prachtig ijzig blauw. En van alle kanten zo mooi!! Smetteloos prachtig! En het is mijn werkplek :) Groningen NL April 4th, 2011, 10:03 PM Als straks de oude torens zijn gesloopt komt ie veel beter tot zijn recht denk ik. En al helemaal als de Zuidelijke Ringweg deels ondergrond is :) Minpuntje alleen is dat t nog zo'n 6 jaar gaat duren... ArthurK April 5th, 2011, 07:58 PM Geen optimaal weer vandaag voor het maken van foto's, maar toch een plaatje van vanmiddag: http://farm6.static.flickr.com/5188/5592293735_0efbd4d0fa_b.jpg (http://www.flickr.com/photos/arthurkamminga/5592293735/) Duo Kempkensberg Groningen (http://www.flickr.com/photos/arthurkamminga/5592293735/) by ArthurK (http://www.flickr.com/people/arthurkamminga/), on Flickr. refluS April 5th, 2011, 08:16 PM Supermooi! Hoe mooi was het geweest als het superhelder was!! Turf April 5th, 2011, 09:31 PM En als de bomen straks wat groener zijn. Ziet er geweldig uit. Judazzz April 5th, 2011, 11:30 PM Prachtig! Crouchy April 6th, 2011, 10:36 AM Te gek! ellowz April 6th, 2011, 10:42 AM Zo zeg wat een massief gebouw! En er staan best nog wat aardige torens omheen ook. Er is alleen geen samenhang vind ik. Het is echt een verzameling gebouwen in plaats van een skyline vind ik. Maar een mooi gebouw zeg! Groningen NL April 6th, 2011, 02:09 PM ^^ Bedenk wel dat de oude kantoor torens binnenkort worden gesloopt. Op bovenstaande foto zijn dat dus de torens met het blauwe en gele lint om de bovenhoek ;) Chasin' Dreams April 6th, 2011, 03:07 PM Van mij mag deze toren lekr eenzaam blijven staan dan komt ie het beste tot zn recht. Ik bedoel ook niet dat er meer torens naast moeten komen, maar meer torens van vergelijkbare kwaliteit, omvang en hoogte, verspreid over de stad. Hoogfriesland April 6th, 2011, 05:38 PM Wat een heerlijk gebouw is dit toch geworden:cheers: refluS April 6th, 2011, 06:14 PM Dit gebouw moet gewoon lekker alleen blijven staan strax met de stadstuin zal dat ook zo blijven en blijft ie heerlijk in zn eentje staan pronken. Medewerkers in de bovenste verdiepingen klagen over geluidsoverlast met die harde wind van gisteren en vandaag, wat geluiden maakt over de vinnen van het gebouw. Lekker wokmaaltijd gehad in de kantine wat vers voor je wordt gewokt. Sinds deze week kunnen ook bezoekers voor het servicekantoor en belastingdienst terecht in het gebouw. Zit in een gezamenlijke ruimte met klantloketten waar de klanten gewoon een nummertje kunnen trekkken. Turf April 6th, 2011, 10:09 PM Ik ben wel benieuwd hoe het er binnen uitziet. Iemand foto's daarvan? psdri April 7th, 2011, 08:58 PM Van waar is deze mooi foto gemaakt Groningen NL April 7th, 2011, 09:00 PM ^^ De Gasunie neem ik aan. ArthurK April 8th, 2011, 11:28 PM ^^ Klopt, vanaf de bovenste verdieping van het Gasunie-gebouw. Nog wat andere plaatjes die ik vanaf daar geschoten heb in het fotocafé De Grunneger Ploat (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=75600627#post75600627). :) |