Berris
March 20th, 2008, 09:36 PM
Per mi el millor ha sigut la victòria del PSOE i l'enfonsament de gairebé tots els partits nacionalistes (PNV, ERC...) :)
|
View Full Version : Actualitat política i social Pages :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
[49]
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
Berris March 20th, 2008, 09:36 PM Per mi el millor ha sigut la victòria del PSOE i l'enfonsament de gairebé tots els partits nacionalistes (PNV, ERC...) :) entfe001 March 20th, 2008, 09:40 PM ^^ Per mi el millor és que s'ha acabat la campanya electoral :crazy: Confide March 20th, 2008, 11:04 PM Ben cert, tinc un amic de família molt molt rica que viu a Pedralbes, voten tots PP i mai parlen català, diuen que és "bajuno"... Tampoc no entenc que voti PP essent gai! :ohno: És tonto i no ho sap. Antoi March 20th, 2008, 11:41 PM Ben cert, tinc un amic de família molt molt rica que viu a Pedralbes, voten tots PP i mai parlen català, diuen que és "bajuno"... Tampoc no entenc que voti PP essent gai! :ohno: Per ser gai no es pot votar al PP? :crazy: Antoi March 20th, 2008, 11:43 PM ^^ I ja comença una de nova xD. Confide March 20th, 2008, 11:44 PM Poder en termes de poder anar a votar sí, tanmateix no em sembla gaire coherent... Confide March 20th, 2008, 11:45 PM Per mi el millor ha sigut la victòria del PSOE i l'enfonsament de gairebé tots els partits nacionalistes (PNV, ERC...) :) Gairebé, perquè el PP ja pujat. Bitxofo March 21st, 2008, 02:56 AM Per ser gai no es pot votar al PP? :crazy: Seria com ser del Barça i votar Real Madrid. :crazy::crazy2: ikari March 21st, 2008, 03:47 AM ^^ Doncs si, es super greu ser gai i votar al PP quan aquest partit diu barbaritats sobre aquest col·lectiu. Indignant. Pero weno deixem la politica per un altre dia, que crispa massa lambient xDD Vagi be ;) Sr.Horn March 21st, 2008, 12:35 PM Cadascú, ja siga heterosexual o homosexual tindrà una sèrie d'interessos morals/econòmics/polítics i faràn que estigui d'acord amb un partit o amb un altre i no veig perquè s'ha de demonitzar si un gai vota al PP, pensava que el vot a n'este país era lliure. Antoi March 21st, 2008, 12:43 PM ^^ +1 Bitxofo March 21st, 2008, 04:30 PM Cadascú, ja siga heterosexual o homosexual tindrà una sèrie d'interessos morals/econòmics/polítics i faràn que estigui d'acord amb un partit o amb un altre i no veig perquè s'ha de demonitzar si un gai vota al PP, pensava que el vot a n'este país era lliure. Jo no estic demonitzant RES! :nono: Però no és coherent per un gai votar PP, donat que li denega drets bàsics. :dunno: Tu t'imagines un jueu o un immigrant votant ultradreta o feixistes, que els deneguen els seus drets? :crazy: Sr.Horn March 21st, 2008, 05:33 PM ^^ Dubto que el PP, de guanyar, elimine drets. A més, no és el mateix PP que volia fer la llei d'unions de fet, un altra manera de dir-li matrimonis que es fa servir en alguns païssos?, és més, no va ser CiU la primera en permetre les unions civils del mateix sexe? llavors no entenc esta campanya de que viene la derechona. Confide March 21st, 2008, 05:55 PM ^^ I adoptar? et recorde que cap dels dos vol... És incoherent. Antoi March 21st, 2008, 06:02 PM El que sembla incoherent es fer girar la vida d'un mateix al voltant de la teva orientació sexual. És com si em diguessis que una persona treballadora (o obrera) no pot votar al PP, perquè no defensa els seus drets. O a la inversa, que un multimilionari no pugui votar PSOE. Confide March 21st, 2008, 06:12 PM ^^ Si vull adoptar fills i no em deixen, què té a veure la meva condició sexual??? És la meva vida, independentment del que m'agradi o amb qui estigui... doncs una cosa tan simple, segons qui mani, no la podria fer, per tant, qui governi o no, pot condicionar un dret tan bàsic com poder formar una família. Per aquesta raó és per la que no veig coherent que segons quina gent voti a la dreta, perquè si ells manen el que puguin fer no serà el mateix, ja que aquells que manin decidiran que aquesta gent no estarà capacitada per fer segons què... i això no em sembla just. Tucancillo March 21st, 2008, 07:18 PM Sobre aquest darrer missatge, Confide, m'agradaria fer un comentari. En la meva humil opinió, l'adopció d'un nen és quelcom molt, molt seriós, es tracta d'una persona!. És molt fort, tota la seva vida estarà condicionada per l'educació i l'ambient que visqui a casa seva. Per tant jo penso que els homosexuals no tenen dret a adoptar. Ni els heterosexuals. Ni les persones que visquin soles. L'adopció en tot cas és un dret DEL NEN. Francament, no m'agrada quan en aquest tema es repeteix contínuament "jo tinc dret, jo tinc dret, ...". No. Tu no en tens dret. Qui el te és el nen. No estic parlant d'una definició legal, més aviat és el que penso des d'un punt de vista ètic, moral, com li vulguis dir. :) En resum, crec que poder si certes coses fossin expresades amb menys vehemència pel col·lectiu homosexual es trobarien amb menys resistències (no vull dir que vagin demanant permís per la vida ni molt menys eh?). Llavors salten els carques com un resort i comencen a enmerdar l'opinió pública. És el que penso, i espero que no s'hagi molestat ningú. :okay: xote March 21st, 2008, 07:21 PM Jo no estic demonitzant RES! :nono: Però no és coherent per un gai votar PP, donat que li denega drets bàsics. :dunno: Tu t'imagines un jueu o un immigrant votant ultradreta o feixistes, que els deneguen els seus drets? :crazy: En general, la gente mas homofoba son de la clase obrera. Gente que, normalmente, vota a grupos como el PSOE. ;) Confide March 21st, 2008, 07:29 PM Sobre aquest darrer missatge, Confide, m'agradaria fer un comentari. En la meva humil opinió, l'adopció d'un nen és quelcom molt, molt seriós, es tracta d'una persona!. És molt fort, tota la seva vida estarà condicionada per l'educació i l'ambient que visqui a casa seva. Per tant jo penso que els homosexuals no tenen dret a adoptar. Ni els heterosexuals. Ni les persones que visquin soles. L'adopció en tot cas és un dret DEL NEN. Francament, no m'agrada quan en aquest tema es repeteix contínuament "jo tinc dret, jo tinc dret, ...". No. Tu no en tens dret. Qui el te és el nen. No estic parlant d'una definició legal, més aviat és el que penso des d'un punt de vista ètic, moral, com li vulguis dir. En resum, crec que poder si certes coses fossin expresades amb menys vehemència pel col·lectiu homosexual es trobarien amb menys resistències (no vull dir que vagin demanant permís per la vida ni molt menys eh?). Llavors salten els carques com un resort i comencen a enmerdar l'opinió pública. És el que penso, i espero que no s'hagi molestat ningú. Clar, per això, els nens en els orfanats diuen:" tinc dret a ser adoptat!!!" i ipso-facto els cerquen uns pares no? Tucancillo March 21st, 2008, 07:53 PM No fa pas falta que el nen ho digui... aquest dret no el deixa de tenir perque no ho demani, el te perque es nen, simplement. Però no pretenc sentenciar monolíticament, és simplement un pensament que volia compartir. :colgate: Confide March 21st, 2008, 07:59 PM ^^ El que vull dir és que els nens tenen el dret com t'ho dius, però si no hi ha ningú que els vulgui adoptar, llavors es queden com estaven... perquè els que s'ho han de treballar i MOLT són els pares per poder adoptar, així que per molt que un nen tingui el dret, aquest és fa factible quan algú el vol amb ell, no al contrari. Tucancillo March 21st, 2008, 08:33 PM Gràcies per expresar-ho tan clarament Confide. :okay: De vegades m'agradaria saber comunicar millor el que penso. :crazy: :lol: Ah! i no pensis per les meves paraules que estic en contra que puguis adoptar. El que importa pel nen és que se l'estimin i i el cuidin com cal. :hug: lude March 22nd, 2008, 01:54 PM [QUOTE=Ainsthrilln Turion;19130504]Hombre, el hecho de ser andaluz creo que me da cierta licencia para hablar de lo que es o no es andaluz, pero bueno, serás tu el que lo determine. Lo de ser bilingüe era sólo una matización, porque si digo que Montilla, si se sintiera andaluz, debería usar de vez en cuando el castellano, me íbais a saltar con que quiero eliminar el catalán y bla bla bla... Pero ni por esas, ya respuesta ya estaba escrita antes de que yo escribiera mi mensaje. Obviamente que aprender una lengua no hace renunciar a otra, a menos que no uses esa otra. Y sí, ya me he retratado bastante. Yo sólo venía a poneros ejemplos de lo que hablamos el otro día. Paso de la discusión. Adiós. ¿Puedes defender tus opiniones sin recurrir a la martirización y a la tergiversación del interlocutor? :| Si he criticado lo de 'muy andaluz no puede ser' es porque determinar lo que 'es propio o no de' me parece en el 90% de los casos una actitud fascistoide, no porque quiera yo tener la vara de medir con la que juzgar a la gente. :ohno: lude March 22nd, 2008, 02:01 PM ^^ a l'avinguda Pedralbes i rodalies segueix sent així, ma mare treballava a la zona i m'ho explicava ;) la gent d'aquests barris no és la típica burgesia catalana, té un origen més aviat aristòcrata, tipus Sanchez-Vicario ejem, resposta per Lude U_U Deixa'm fer d'advocat del diable::devil: Si l'exemple és la família Sánchez-Vicario, família d'origen no català (navarrès si no m'equivoco), no cal anar a Pedralbes per trobar famílies amb vàries generacions que tampoc fan servir el català. Per tant, aquest tret tampoc seria exclusiu d'aquest estrat socio-econòmic ni d'un perfil ideològic concret. Obidos March 24th, 2008, 12:19 AM En general, la gente mas homofoba son de la clase obrera. Gente que, normalmente, vota a grupos como el PSOE. ;) Em sembla que no coneixes molt la vida política i social espanyola. Potser als Estats Units sigui així, però a Espanya no. Ha estat demostrat al llarg de l'história. I a més a més... encara insisteixen amb les seves idees, sempre contráries a tots el que no són com ells. (xotin... :hug: ) xussep80 March 30th, 2008, 06:53 PM Per primera vegada en 12 anys als funcionaris de la Generalitat de Catalunya se'ls actualitzarà el sou pel mateix índex de l'IPC català. Generalitat i sindicats acorden incrementar els salaris dels funcionaris un 4,5% El sou del personal laboral de la Funció Pública catala serà, a partir d'ara, un 4,5% més elevat. Així ho ha acordat la comissió negociadora del sisè conveni col·lectiu per majoria tant de l'administració com dels sindicats CCOO i UGT. L'increment, que es farà efectiu en la nòmina del mes d'abril i tindrà efectes retroactius fins a l'1 de gener, es farà de manera proporcional. La mesura beneficiarà entre 10.000 i 15.000 treballadors. L'augment salarial es distriburià en un 2% d'increment general, un 1% per possibilitar que el personal percebi un increment anual equivalent a l'augment del complement específic del personal laboral i que permeti als treballadors rebre aquest concepte en 14 pagues, i un 1,5% més d'acord al que disposa el Conveni Únic. D'altra banda, la comissió negociadora també ha aprovat increments dels complements del personal i altres mesures laborals proposades per diversos departaments de la Generalitat. http://www.3cat24.cat/noticia/266481/economia/Generalitat-i-sindicats-acorden-incrementar-els-salaris-dels-funcionaris-un-45 Confide March 30th, 2008, 07:19 PM ^^ A molts se'ls hi hauria de baixar per lo poc i malament que treballen. xussep80 March 30th, 2008, 07:31 PM Jo també conec uns quants que treballen poc i malament i no són funcionaris. Parlo de cambrers, administratius d'empreses privades, treballadors de bancs, dependents en supermercats o botigues, etc. A tots aquests també se'ls hi hauria de baixar el sou? El que volia deixar clar és que els funcionaris de la Generalitat tenien els salaris congelats des de fa 12 anys i, el que és més greu, perdien poder adquisitiu anualment ja que la inflació catalana sol ser sempre superior a l'espanyola (i l'espanyola és la que es pren de referència per als increments salarials). Confide March 30th, 2008, 07:42 PM ^^ La diferència és que als primers els hi paguem el sou entre tots amb els impostos, i per tant caldria exigir més qualitat en la seva feina. :) lude March 30th, 2008, 07:56 PM Jo també conec uns quants que treballen poc i malament i no són funcionaris. Parlo de cambrers, administratius d'empreses privades, treballadors de bancs, dependents en supermercats o botigues, etc. A tots aquests també se'ls hi hauria de baixar el sou? El que volia deixar clar és que els funcionaris de la Generalitat tenien els salaris congelats des de fa 12 anys i, el que és més greu, perdien poder adquisitiu anualment ja que la inflació catalana sol ser sempre superior a l'espanyola (i l'espanyola és la que es pren de referència per als increments salarials). +1 És molt bonic pensar que en l'empresa privada funciona la meritocràcia, però crec que aquesta no és la realitat en la majoria de les empreses, sobretot en aquest país. Confide March 30th, 2008, 08:02 PM ^^ Però a aquesta gent els hi paga una empresa privada. Molts funcionaris només ho són perquè han passat unes oposicions però llavors ja no tornen a donar "un palo al agua" mai més i en canvi estan allà, fixes, cobrant per no fotre ni brot. Clar clar en l'empresa privada no és que la gent sigui molt més treballadora, però si les empreses volen mantenir gent que no treballa més no és el seu problema? Ja s'encarregaran ells de baixar-los o no pujar-los el sou, de fer-los fora o no. No es pot fer res com el que diu en xussep de baixar-los el sou perquè no són una empresa pública.. lude March 30th, 2008, 08:18 PM ^^ Però a aquesta gent els hi paga una empresa privada. Molts funcionaris només ho són perquè han passat unes oposicions però llavors ja no tornen a donar "un palo al agua" mai més i en canvi estan allà, fixes, cobrant per no fotre ni brot. Clar clar en l'empresa privada no és que la gent sigui molt més treballadora, però si les empreses volen mantenir gent que no treballa més no és el seu problema? Ja s'encarregaran ells de baixar-los o no pujar-los el sou, de fer-los fora o no. No es pot fer res com el que diu en xussep de baixar-los el sou perquè no són una empresa pública.. Home, dir que només per haver aprovat unes oposcions... Doncs a mi em sembla un mètode de contractació bastant més transparent i igualitari que molts que sovintegen en l'empresa privada. Sincerament, crec que la visió que tens és més aviat de 'topicazo': funcionari = dropo, que no pas perque aquest col·lectiu, que sense dubte existeix, sigui representatiu en la funció pública. Confide March 30th, 2008, 08:28 PM No dropo no, crec que la majoria són gent preparada, però sense massa motivació per treballar. xussep80 March 30th, 2008, 08:39 PM Et falta afegir: ... però sense massa motivació per treballar, i per això se'ls ha de baixar el sou Confide March 30th, 2008, 08:41 PM ^^ Whatever. lude March 30th, 2008, 08:49 PM No dropo no, crec que la majoria són gent preparada, però sense massa motivació per treballar. Això és un eufemisme? XD Aquesta manca de motivació creus que és inherent als treballadors o imputable al càrrec que exerceixen? :? JarlehuBCN March 31st, 2008, 12:52 AM xDDDDD no hombre... que él elija lo que más le apetezca! :P Bitxofo March 31st, 2008, 02:38 AM Per primera vegada en 12 anys als funcionaris de la Generalitat de Catalunya se'ls actualitzarà el sou pel mateix índex de l'IPC català. http://www.3cat24.cat/noticia/266481/economia/Generalitat-i-sindicats-acorden-incrementar-els-salaris-dels-funcionaris-un-45 Ja era hora! :yes: Amb Pujol vam tenir el salari congelat no sé quants anys, al menys nosaltres... :ohno: @Confide: Una mica de respecte, hi ha molts funcionaris que fan bé la seva feina. ;) Xenon March 31st, 2008, 02:41 AM Gracias por tu ayuda JarlehuBCN. Si me permitís me voy a acostar que estoy destrozado y ya mañana os cuento que tal. Un saludo. Danzig March 31st, 2008, 10:06 AM Si me permitís me voy a acostar que estoy destrozado no me extraña, si visitaste todo lo que te dijo Jarle estarán muerto :lol: Confide March 31st, 2008, 05:47 PM ^^ La feina es pot fer bé, però hi ha moltes maneres. xussep80 March 31st, 2008, 09:56 PM La COPE continua fent de les seves :ohno: La COPE denuncia després de perdre un cas una jutge de Santiago que utilitza el gallec La sentència condemnava l'emissora a readmetre una treballadora que havia sigut acomiadada perquè és lesbiana i del BNG. Els advocats de la cadena de ràdio diuen que van patir indefensió en el judici perquè no entenen la llengua gallega, però la jutge assegura que en cap moment van advertir-ho El Consell General del Poder Judicial (CGPJ) ha obert unes diligències prèvies contra la titular del jutjat social número 2 de Santiago de Compostel·la, Ana López-Suevos, acusada de "sectarisme i partidisme" pels advocats de la Cadena COPE per haver permès la utilització del gallec en un judici contra l'emissora. Els lletrats de l'emissora de la Conferència Episcopal Espanyola han denunciat la magistrada després d'haver perdut un cas en el seu jutjat. Una treballadora de l'emissora va demandar la cadena per un acomiadament improcedent, ja que entenia que l'havien fet fora perquè és lesbiana i militant del Bloc Nacionalista Gallec (BNG). La demanda es va presentar en gallec i així es va tramitar. Segons explica la jutge a l'AVUI.cat, els advocats de la COPE van contestar la demanda sense queixar-se de la llengua utilitzada, i es va continuar el procediment en gallec "amb tota normalitat". El dia del judici, "cada testimoni es va expressar en la llengua que va voler, i l'acta està redactada en gallec i en castellà, seguint el fil de la realitat", assegura López-Suevos. No va ser fins que van rebre la sentència, desfavorable per a la COPE, que l'emissora va al·legar que el seu advocat no entenia la llengua gallega. La resolució, notificada el 23 de gener, considerava provat que la treballadora havia estat acomiadada per la seva orientació sexual i per la seva militància política, i ordenava a la cadena que la readmetés i li pagués els salaris pendents. Va ser aleshores que els lletrats de l'emissora van anunciar al jutjat el seu desconeixement del gallec i van exigir la traducció de la sentència, que ells mateixos admeten que van rebre un mes després. La versió de la COPE és diferent. En la denúncia presentada al CGPJ, a la qual ha tingut accés l'AVUI.cat, l'advocat de l'emissora afirma que va dir a la jutge que el castellà és l'únic idioma que coneix i que, tot i així, la magistrada va permetre l'ús del gallec. López-Suevo ho nega amb rotunditat i ja ha fet arribar al CGPJ una certificació de la secretària judicial que dóna fe de com es va desenvolupar el judici. La denúncia de la cadena també manté que les seves afirmacions són "de fàcil comprovació examinant el visionat de l'acte [el judici]", cosa impossible perquè les vistes orals no s'enregistren en la jurisdicció social. La denúncia contra la jutge també apunta que el castellà és "llengua d'obligada aplicació" en la justícia segons l'article 231 de la llei orgànica del poder judicial, però obvia que el mateix article indica que també es pot utilitzar la llengua cooficial en cada territori: si alguna de les parts al·lega indefensió, cal habilitar un intèrpret, mesura que la magistrada hauria aplicat "si l'advocat de la COPE hagués alertat del desconeixement del gallec". "Si no m'ho diuen, jo no endevino d'on és la gent. I el lletrat va fer els interrogatoris sense que semblés que tenia cap problema", sentencia. http://www.avui.cat/article/tec_ciencia/26182/la/cope/denuncia/una/magistrada/santiago/utilitzar/gallec.html Danzig April 1st, 2008, 11:18 AM és igual el que diguin, tenen el cas perdut Sky April 11th, 2008, 12:26 PM Àngel Ros no té cap notícia oficial sobre l'imminent inici de les obres del transvasament del Segre L'Alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha explicat aquest divendres que no té 'cap notícia oficial per part del govern que s'iniciï cap tipus d'obres', referint-se a l'anunci fet aquesta setmana pel Secretari General del PSOE, José Zaragoza, sobre l'inici de les obres del transvasament del Segre en el termini d'una setmana. Ros, ha recordat que els representants de les terres de Lleida van aprovar la declaració del Segre en què es diu que el punt proposat de captació d'aigües a la capçalera del riu 'no és l'adient' i que 's'està ajudant a buscar alternatives'. En aquest sentit, Ros ha fet referència a la comissió tècnica formada per la ACA, la Diputació de Lleida i l'Ajuntament de Lleida. http://www.3cat24.cat/noticia/270620/segria/Angel-Ros-no-te-cap-noticia-oficial-sobre-limminent-inici-de-les-obres-del-transvasament-del-Segre Sky April 11th, 2008, 12:36 PM ^^ Seria demanar massa que ara de cop i volta actuessin amb transparència. :crazy: Sky April 11th, 2008, 12:46 PM http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%203/ef3a49ef.gif xussep80 April 11th, 2008, 01:34 PM ^^ Aquest home no pot demanar gaire perquè si el riu Segre té poca aigua a Lleida és per culpa dels cultius de regadiu. És increïble com s'han destruït tots els rius a Catalunya per culpa de les canalitzacions per al regadiu (sobretot a Lleida). I a sobre els pagesos tenen els sants webs de protestar per la cessió de l'aigua. Si a Lleida, que és mig desert, es planten pomes i peres on hi hauria d'haver oliveres, ametlles i blat per culpa d'una mala gestió, això no ha de comprometre l'abastiment d'aigua a la població. Bitxofo April 12th, 2008, 01:49 PM There's no way by metro. By train is 2'60 € return ticket. The airport train is free, for the moment. 20 minutes to Sants station or 25 minutes to Passeig de Gràcia (city centre). :yes: It runs every 30 minutes, from the airport at 29' and 59'. ;) Kappa21 April 12th, 2008, 06:42 PM Tell me something people........... Bullfights...i know its a little old..but does it still exist? I wanna go see a fight is it packed? is it expensive to see? _Atun_ April 12th, 2008, 07:55 PM Exists ... The price is 20-100 €. Kappa21 April 12th, 2008, 08:39 PM 100 EUROS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :cry: Is it in the weekday or after church on sundays? arctic_carlos April 13th, 2008, 12:01 AM I've never been there, but I guess it is on Sunday's afternoon. At least in Barcelona, in other spanish cities probably there are more bullfights. _Atun_ April 13th, 2008, 10:00 PM ¿Qué le pasa a Barcelona? Annus horribilis de Barcelona. La ciudad española con mayor proyección internacional, icono mundial de buenas prácticas urbanísticas, culta, rica, moderna, creativa, innovadora, amable, abierta, progresista, divertida, deseada para vivir, emplearse o visitar, aparece, de repente, a los ojos del mundo como una ciudad sedienta, parcialmente a oscuras, caótica en sus comunicaciones, conflictiva, cuestionada, insegura ante su futuro. Es conocido cómo se ha llegado a esa situación: las arterias por donde fluye todo aquello que Barcelona necesita para su vida y crecimiento (autopistas, puentes, redes eléctricas, canalizaciones de agua, túneles, vías férreas, aeropuertos...) son como un corsé que le impide el aliento. Pero conocer lo que falla no implica conocer el porqué. ¿Cómo nadie ha sabido adelantarse, anticipar, planificar? ¿Cómo una ciudad que fue capaz de organizar los Juegos Olímpicos de 1992 da muestras ahora de tal incapacidad? Lo que le pasa a Barcelona es, a mi juicio, el resultado de dos factores principales. El primero, la política de construcción nacional de los gobiernos de Pujol durante veinte años. A Barcelona no le han sentado bien algunos aspectos de esa política; ha sido su gran damnificada. Segundo, las falsas ideas sobre el modelo de crecimiento y de ciudad sostenible defendido por la izquierda. Ideas aparentemente progresistas pero que han llevado a una parálisis en materia de infraestructuras. Hay otros factores, como son actuaciones u omisiones de la Administración y el Gobierno central, especialmente en materia de infraestructuras ferroviarias. Pero, por más conocidos, los dejo fuera de este artículo. Antes de comentar los dos primeros, permítanme una pequeña referencia a la geografía física y moral de Barcelona que ayudará a entender algunas cuestiones actuales. Barcelona es una ciudad-municipio constreñida en un reducido territorio limitado por dos pequeños ríos, una montaña y el Mediterráneo. En ese reducido espacio vital se levantó la "fábrica de España", un núcleo comercial, industrial, social y urbano dinámico y creativo en el que los inmigrantes, los nouvinguts, jugaron un papel determinante. Esa ciudad-municipio ha sido también una pequeña ciudad-estado enfrentada tanto al poder central como al territorial más próximo, que a lo largo de la historia han tratado de controlarla. De ahí que las murallas y fortalezas que la cercan tuvieran una función no defensiva sino de sometimiento. Pero Barcelona siempre tuvo el tono moral y la habilidad política para romper esos corsés. Primero, al grito de "¡Abajo las murallas!", lanzado por los progresistas del bienio liberal de 1854-56, construyó la ciudad modernista actual. Un siglo más tarde, con el crecimiento económico y la llegada masiva de inmigrantes de toda España se planteó el dilema de Gestión o caos (título de un influyente documento del Círculo de Economía del año 1972). La respuesta fue la creación de la Corporación Metropolitana de Barcelona en 1974, instrumento indispensable para planificar, coordinadamente con el resto de municipios vecinos, las infraestructuras de uso público de la Gran Barcelona. La llegada de la democracia y el nuevo poder autonómico tuvo un efecto inesperado. Las nuevas élites políticas nacionalistas vieron en la Gran Barcelona un obstáculo para la construcción de la identidad nacional catalana. Un contrapoder para el nuevo poder de la Generalitat. Por eso Jordi Pujol suprimió la Corporación Metropolitana en 1987. De aquellos polvos, estos lodos. El nuevo poder autonómico avivó, además, intereses territoriales contra Barcelona. La norma electoral, en la medida en que favorece la representación política del territorio, ayudó. La procedencia geográfica de los miembros de los gobiernos de la Generalitat es un reflejo. Las políticas de infraestructuras otro. Barcelona quedó desatendida. El minitrasvase del Ebro del año 1981 destinado a apagar la sed de Tarragona se quedó a una escasa docena de kilómetros de la tubería que llega a Barcelona. Hasta hoy ningún partido se ha atrevido a defender ese pequeño enlace. Todo por el miedo a perder un diputado territorial. Es un ejemplo. Hay otros. Además, a Barcelona le han perjudicado las falsas ideas de la izquierda socialista y verde sobre el crecimiento, las infraestructuras y el medio ambiente. La creencia de que se puede mejorar el bienestar y el crecimiento sin impactar en el medio ambiente. Que para asegurar las necesidades de Barcelona no hacían falta nuevas infraestructuras, sino que bastaba con mejorar la eficiencia en el uso del agua, la electricidad, o la movilidad. Este pensamiento posiblemente estuvo influido por la perdida de impulso y de población que sufrió Barcelona en los ochenta. Pero cuando volvió el crecimiento y la población volvió a aumentar, esas falsas ideas bloquearon la acción. Por otro lado, el uso corporativo de la lengua ha obstaculizado la capacidad de Barcelona para atraer talento, un capital tan necesario como las infraestructuras. No hablo del modelo de política lingüística, tan válido y discutible como cualquier otro pero que no ha generado problemas sociales significativos. No hay exclusión social por motivo de lengua. Lo que ha habido es una utilización de la lengua por parte de las nuevas élites políticas y burocráticas para reducir la competencia y reservarse el acceso a los puestos de trabajo de la Administración, que es el gran empleador de Cataluña: escuelas, universidades, sanidad, seguridad social, cárceles, etc. Es ese objetivo corporativo, y no el de la defensa de la lengua catalana -garantizada a través del sistema educativo-, lo que explica los reglamentos lingüísticos restrictivos de acceso a empleos públicos. Esto ha creado una imagen antipática del catalán. Pero aún más importante es el corsé que eso significa para la llegada de nuevo talento, necesario para el éxito de Barcelona. Imaginen qué sería del Barça si tuviese que renunciar a traer a los mejores jugadores del resto de España y del mundo porque no tienen el nivel C de catalán. O, sencillamente, si éstos no quisieran venir por ese temor. Sería ilustrativo conocer a cuántos ejecutivos consiguen retener las empresas catalanas cuando absorben a otras del resto de España por el temor infundado a la lengua. O cuántos dejan de venir a nuestras universidades, o se van de ellas. Éste es un corsé menos visible que el de las infraestructuras, pero de igual importancia. ¿Cómo se rompen estos corsés que disminuyen el bienestar y el crecimiento, además de deteriorar la imagen de Barcelona? En mi opinión sólo con una gran catarsis política e ideológica. Pero esa catarsis sólo puede ser provocada por una gran crisis. Por eso pienso que este annus horribilis de Barcelona tendrá un efecto salutífero, al obligar a cambiar esas políticas e ideas erróneas. No hay mal que por bien no venga. El dilema es, de nuevo, gestión o caos. Pero para gestionar con visión de futuro la crisis actual de Barcelona se necesitan, al menos, dos cosas adicionales. En primer lugar, instrumentos de planificación, coordinación y negociación entre todas las partes, como fue en su momento la Corporación Metropolitana. Esos instrumentos pueden contribuir a crear una nueva cultura y un nuevo tipo de proceso de decisiones en materia de infraestructuras y medio ambiente. Después de varias décadas de democracia no hemos cambiado en España el modelo de la dictadura: enviar, por las buenas, a técnicos y máquinas, acompañados de una pareja de la Guardia Civil para disuadir a los resistentes. Este modelo no funciona en sociedades libres, democráticas, que practican el NIMBY (sí a las infraestructuras, pero not in my back yard!, en mi patio trasero!). Una sociedad participativa y compleja exige procesos deliberativos que ofrezcan buena información sobre las diferentes alternativas y sus costes, y que oiga todas las voces e intereses. En segundo lugar, se necesita un sólido liderazgo político local. Barcelona logró romper sus corsés y dar un salto adelante coincidiendo con fuertes liderazgos políticos. Fue el caso del alcalde Porcioles en la etapa de la dictadura y de Pascual Maragall en la democrática. Un liderazgo que contribuya a convencer a todos los catalanes de que lo que es bueno para Barcelona es bueno para Cataluña. Antón Costas es catedrático de Política Económica de la Universidad de Barcelona. Això estavem discutint al forum general. On no és el millor lloc. Així os convido a continuar aquí. _Atun_ April 13th, 2008, 10:02 PM El sistema actual em sembla que no funciona bé. Si no funciona s'ha de canviar. Em semblen que les polítiques protecciones de la Generalitat son excesives . En materia d'infraestructura nefast. Barcelona s'està convertint en el paraís del turista de motxilla i espardenyes que ve per Girona . Penso que hauria d'haver un canvi de govern , pero governant amb minoría. Tan mes que sigui CiU o PSC. Confide April 13th, 2008, 10:07 PM ^^ L'autor aquest posa d'exemple a en Porcioles, quines ganes... Per què és tot tan complicat? Per què tan dolor? :D Com tot, la majoria de problemes tenen origens multifactorials, hi ha moltes causes que fan que les coses no vagin bé... i trobar solucions sembla a vegades tan complicat, perquè cadascú sempre mira per la seva conveniència... aquí el problema està que el bé general no sempre agrada a tothom i es perd massa temps intentant contentar a tothom... per acabar triant una solució temps després que no acaba agradant a ningú. Confide April 13th, 2008, 10:09 PM El que faria falta és un acord CIU+PSC pels grans acords en infrastructures, finançament... però si uns volen transvassament, altres no perquè no volen perdre els vots d'allà, unos volen túnel pel centre de BCN, altres no... així no es pot. _Atun_ April 13th, 2008, 10:17 PM ¿Quins creus que son els "problemes" actuals? Em refereixo els problemes que ens han fet caure posicions al conjunt de l'Estat. Jo penso que uns dels principals problemes es no poder gestionar una ciutat de forma unànime. Una ciutat que està dividida en tants municipis ... Confide April 13th, 2008, 10:27 PM mmmmmmmmmmmmmmmm Volia encetar un debat sobre si creieu que, per exemple, l'Hospitalet estaria millor sent el districte 11 de BCN o sent independent com ara... estaria bé discutir-ho en un altre tema. La cosa està que durant 23 anys s'ha fet poqueta cosa... perquè els que manaven es pensaven que ho farien sempre i bé, només es dedicaven a contentar a 4 enxufats... i com no tenien la regió de BCN sota el seu control, la van marginar... però és que a la resta de Catalunya no és que la cosa estigui molt millor, està igual, no és que surtis de la regió metropolitana i et trobis amb unes infrastructures perfectes... i la veritat no sé en que es gastaven els diners... perquè en cultura i llengua no crec que gastessin més que ara, per mi que robaven tant... Ara jo crec que encara que hi ha coses que van molt lentes, s'han posat les bases per millorar moltes coses... però calen 10-15 anys per veure els resultats. _Atun_ April 13th, 2008, 10:31 PM mmmmmmmmmmmmmmmm Volia encetar un debat sobre si creieu que, per exemple, l'Hospitalet estaria millor sent el districte 11 de BCN o sent independent com ara... estaria bé discutir-ho en un altre tema. La cosa està que durant 23 anys s'ha fet poqueta cosa... perquè els que manaven es pensaven que ho farien sempre i bé, només es dedicaven a contentar a 4 enxufats... i com no tenien la regió de BCN sota el seu control, la van marginar... però és que a la resta de Catalunya no és que la cosa estigui molt millor, està igual, no és que surtis de la regió metropolitana i et trobis amb unes infrastructures perfectes... i la veritat no sé en que es gastaven els diners... perquè en cultura i llengua no crec que gastessin més que ara, per mi que robaven tant... Ara jo crec que encara que hi ha coses que van molt lentes, s'han posat les bases per millorar moltes coses... però calen 10-15 anys per veure els resultats. Com a mínim els hospitalencs s'estalvirien els 120.000 € que cobrava Corbacho ( des de avuí ja és ministre ). Quants municipis formen el continuu urbà? Quans ens estalviriem si no tinguessim que tenir 23 regidors d'urbanisme , 23 de cultura , 23 alcaldes ... Els fills dels 23 alcaldes , els cosins dels 23 alcaldes , els amics dels 23 alcaldes. PD : Si he fet una mica de demagògia. Sr.Horn April 13th, 2008, 11:22 PM ^^ +1 Danzig April 14th, 2008, 09:47 AM Com a mínim els hospitalencs s'estalvirien els 120.000 € que cobrava Corbacho ( des de avuí ja és ministre ). I para de comptar. Digueu alguna cosa que tingui un districte de BCN que no tingui L'H. Ah! Proposo unificar tota Catalunya en un únic municipi, així ens estalviarem els sous dels alcaldes i regidors :crazy: per suposat, hauria d'haver una sola comarca, massa sous en els consells comarcals :crazy::crazy: també faria una única província tota Espanya, ens estalviariem els sous dels funcionaris de les diputacions, consells insulars i cabildos :crazy::crazy::crazy: i una única CCAA, per suposat, què és això de pagar els sous de 17 presidents autonòmics amb els seus parlaments, etc :crazy::crazy::crazy::crazy: Sky April 14th, 2008, 11:41 AM El que deien Juan Carlos Girauta Deien que les conduccions dels transvasaments perjudicaven el medi ambient, dividien el territori i ocasionaven l’anomenat “efecte barrera”; que l’aiguabarreig de diferents conques comportava la transferència de peixos i que aquesta era una de les primeres causes d’extinció d’espècies; que el concepte “excedent d’aigua” era enganyós perquè les platges es mantenien gràcies als sediments arrossegats, i allà on es reduïa aquest abocament, les platges desapareixien; que, de totes formes, les conques amb excedents deixarien aviat de tenir-los degut al canvi climàtic; que els transvasaments posaven en perill les poblacions de les conques que cedien l’aigua, doncs impedien usos futurs alhora que reduïen els actuals per efecte de la generació de demanda de les poblacions receptores per a fins més rendibles. Deien moltes coses. L’e-noticies les ha recordat. La cap de llista dels socialistes per Barcelona a les passades eleccions (que demanava el vot tot insistint que ella es dedicaria en cos i ànima a la defensa dels interessos de Catalunya, i que ara és ministra de Defensa... ja, ja, ja...), denunciava que el PP volia recuperar el transvasament de l’Ebre, i que per evitar aquest “error majúscul” calia votar socialista: “Amb l’orgull i la responsabilitat dels que han complert la seva paraula, els socialistes som l’única garantia de l’enterrament definitiu del transvasament de l’Ebre”. I ara què, nois? http://www.e-noticies.com/opinions/el-que-deien-37412.html Sky April 14th, 2008, 11:42 AM ^^ Encara no hi ha eufemisme oficial pel transvasament, no? Jo crec que diran "captació temporal regulable a través d'infraestructura fixa" o una cosa per l'estil. :D lude April 14th, 2008, 02:07 PM ^^ +:crazy: XD scratchy April 14th, 2008, 03:53 PM ^^ Parlen de que l'estructura es desmontarà un cop s'acabi l'episodi extraordinari de sequera. Se suposa que quan estigui llesta la dessaladora del Prat, ja no serà necessari el transvassament de les aigües que segons han dit son les que sobren de la quota que tenen a la zona de Tarragona, per tant, no es extracció nova a l'Ebre. Però clar la demagogia ha d'arribar i he vist les declaracions d'algun polítics valencià sobre l'assumpte i són vomitives :puke: Danzig April 14th, 2008, 04:46 PM Danzig divir una mateixa ciutat en 23 municipis es una molt :crazy: http://www.sdrif.com/IMG/jpg_carte_permanence2.jpg Kappa21 April 14th, 2008, 07:56 PM i see...wicked :) Any one can give me recommendations of what to see? Any good musuems? :? arctic_carlos April 14th, 2008, 09:26 PM About the soccer... I don't know, but probably it depends on the results of this year league, that hasn't finished yet. Usually Barça just plays its own cup with other teams at the end of August. And about the museums, in Barcelona there are lots of museums, perhaps the most known is the Picasso Museum, but another one that is quite good is the MNAC, the National Art Museum of Catalonia, in Montjuic mountain. There are pictures and statues of catalan artists from the Middle Age up to now. And finally, I think the best way to know the city is just walking through the streets, (especially those of the Old City and the Passeig de Gràcia, full of Modernists Buildings). And of course the Sagrada Familia, maybe the most famous touristic attraction of the city, but as it is a cathedral under construction, you could avoid crowds just looking it from outside. Izo April 15th, 2008, 10:10 PM Avui he sentit que responsables del Govern i del govern espanyol deien que no era un transvasament perquè es captaria aigua sobrant dels regants i que, tot i que es deixaria la infraestructura construïda, només es faria en cas de sequera excepcional i amb el permís del govern espanyol. Old Trafford April 17th, 2008, 11:26 AM I speak little spanish/catalan habla poco catalan/espanol I NEED ONE TICKET FOR THE BARCELONA MANCHESTER GAME ON 23/4 can be in Barcelona fans area. my freind will pay €100 for anyone who can get a ticket from ticket office or caixa catunlya banco we will be in barcelona on 22/4 so if you can help me send me a PM Gracias casofatal April 17th, 2008, 04:42 PM http://img73.imageshack.us/img73/91/portadaperiodico17408xz6.jpg Desgraciao April 17th, 2008, 10:05 PM Camps y Valcárcel recurrirán al Constitucional el 'minitrasvase' del Ebro a Barcelona Camps y Valcárcel, ambos del PP, exigen el mismo trato que Barcelona.- Los socialistas valencianos dicen que la capital catalana no recibe nada que no se le haya dado ya a las dos comunidades El presidente de la Generalitat, Francisco Camps, y el de Murcia, Ramón Luis Valcárcel, han anunciado esta tarde que interpondrán un recurso en amparo al Tribunal Constitucional para ampliar el trasvase del Ebro. Valcárcel ha precisado que no pretenden poner obstáculos para que el agua llegue a Barcelona, en relación al minitrasvase que el Gobierno ha pactado con la Generalitat de Cataluña, sino reclamar, en virtud del principio de igualdad, que tienen derecho al mismo trato y a que el agua del Ebro llegue también a la Comunitat y a Murcia. Camps y Valcárcel se han pronunciado de esta manera en una rueda de prensa que han ofrecido en el Palau de la Generalitat, con la presencia de numerosos medios de comunicación, tras una reunión que se ha prolongado durante tres horas y media. Además, han avanzzado que, aunque no promoverán manifestaciones, respaldarán aquellas que se convoquen y se pondrán "sin complejos de ningún tipo a la cabeza de las mismas". Otra de las iniciativas que han acordado ha sido reclamar la utilización de los derechos del agua adquiridos por los regantes del Ebro, así como la generación de bancos de agua para poder comprar en el mercado del agua este recurso y llevarlo a estas autonomías. Por su parte, el portavoz socialista de Medio Ambiente en las Cortes Valencianas, Francesc Signes, ha afirmado hoy que la Comunitat "está recibiendo lo mismo que va a recibir Barcelona" ya que "compró los derechos de agua a los regantes de Castilla-La Mancha, para adquirir 60 hectómetros cúbicos del Júcar, por un importe de 22 millones de euros" y, además, "los regantes del Segura adquirieron los derechos de 130 hectómetros cúbicos de agua del Tajo". "Soy el primero en defender el trasvase" Horas antes de reunirse con Valcárcel, el jefe del Ejecutivo valenciano ha afirmado en la sesión de control en las Cortes Valencianas que es "el primero en defender el trasvase a Barcelona" siempre que se dé, eso sí, "el mismo trato" a Cataluña, Murcia, Comunidad Valenciana y Almería. Tan a favor está, que reclamaría "el doble" del caudal previsto en el Plan Hidrológico Nacional (PHN) para esa transferencia. Camps ha acusado al Gobierno central de aplicar para la capital catalana una "solución de tapadillo" para hacer llegar agua, cuando el PP, "de frente", se ha manifestado a favor de esta medida y de los trasvases, en referencia al acuerdo cerrado esta semana entre el Ministerio de Medio Ambiente y Cataluña para llevar a Barcelona agua sobrante de las acequias del Ebro. Para Camps, el acuerdo entre el Gobierno central y la Generalitat de Cataluña para llevar la prolongación del trasvase del Ebro hasta Tarragona a Barcelona supone "una demostración" de la política del Gobierno de José Luis Rodríguez Zapatero en los últimos cuatro años: "Decir una cosa y hacer justo la contraria". Camps ha calificado de "paradoja" que, de toda España, hayan sido los gobiernos autonómicos de la Comunidad Valenciana y Murcia quienes hayan hablado de "agua para todos", incluyendo Aragón y el área metropolitana de Barcelona. "Hemos sido nosotros quienes de frente hemos dicho a todos los españoles que eso que está construyéndose para Barcelona tenía que estar ya terminado", ha afirmado Camps. http://www.elpais.com/articulo/espana/Camps/Valcarcel/recurriran/Constitucional/minitrasvase/Ebro/Barcelona/elpepuesp/20080417elpepunac_9/Tes :) casofatal April 17th, 2008, 10:11 PM ais... lo que se va a hacer es comprar el agua a los regantes del ebro, agua q saldra de la mejora de infraestructuras que pagara el estado (q ya le tocaba ), es decir, el agua q hoy se pierde, no se perderá e ira a bcn por la nueva cañeria (q tb la paga el estado). Nada que valencia no haya hecho, cuando compro agua a los regantes no se si del turia o de otro rio cercano...ejem _Atun_ April 17th, 2008, 10:12 PM :) Si vienes buscando polémica no lo vas a conseguir :bash: casofatal April 17th, 2008, 10:15 PM eso mismo xussep80 April 17th, 2008, 10:33 PM Camps y Valcárcel que canten misa. Su opinión vale lo mismo que la de Cataluña durante la mayoría absoluta del PP, oséase, cero patatero. Que se dediquen a promocionar más Polaris world y más Marina D'Or y dejen de tocar los webs a quien no deben... gincan April 18th, 2008, 11:50 AM I agree, to see Barcelona you just have to walk a lot, there are ofcause a myriad of guidebooks but I'd recomend this one. It is quite old but still a great guidebook broken down to specific walks in the city that cover I'd say 90% of all interesting sites including a few ones outside of the city. If you can find the book before going to Barcelona you should buy it and read it before going to get an idea about what you want to see. http://www.amazon.com/Slow-Walks-Barcelona-Visitors-Companion/dp/0062730630/ref=sr_1_45?ie=UTF8&s=books&qid=1208511613&sr=8-45 Kappa21 April 18th, 2008, 04:52 PM ^^ Probably take the lonely planet.... but if its possible to walk Barcelona...i'd do it! Sky April 19th, 2008, 12:00 PM http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%203/imatges_27615.jpg "NO SÓN NOSTRES" Medi Ambient nega que les estaques siguin seves El conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar, ha negat que les estaques que van aparèixer en un municipi de la Cerdanya per a preparar el transvasament del Segre haguessin estat col·locades per encàrrec de la seva conselleria. "Aquestes estaques no són nostres", ha insistit, tot i que ha admès que previsiblement tampoc les va posar la gent que se les va trobar. http://www.e-noticies.com/actualitat/medi-ambient-nega-que-les-estaques-siguin-seves-37612.html Sky April 19th, 2008, 12:01 PM ^^ Es tracta del fitus tranvasaris, una espècie de bolet pirinenc. :rofl: Nastic April 20th, 2008, 02:47 PM http://img388.imageshack.us/img388/7472/080331tarragonasolidarihd9.jpg Sky April 20th, 2008, 04:41 PM Més vinyetes transvasistes :D http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%203/max1208598456.jpg http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%203/max1208528908.jpg http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%203/max1208429350.jpg http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%203/max1207991876.jpg http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%203/max1207910016.jpg http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%203/max1207835975.jpg http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%203/max1207740704.jpg http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%203/image017.jpg Nastic April 20th, 2008, 04:45 PM http://www.3cat24.cat/multimedia/jpg/3/2/1208638108723.jpg Tortosa La Plataforma en Defensa de l'Ebre convoca una primera manifestació pel 18 de maig a Amposta Actualitzat a les 15:20 h 20/04/2008 La Plataforma en Defensa de l'Ebre ha anunciat la primera mobilització en contra l'allargament del minitransvasament de l'Ebre fins a Barcelona. Serà el dia 18 de maig a Amposta. La decisió s'ha pres a Tortosa, en una assemblea multitudinària convocada per la plataforma per comprovar quina és la seva capacitat de mobilització i que ha comptat amb l'assistència de diversos càrrecs locals d'Esquerra Republicana de Catalunya i d'Iniciativa per Catalunya. Durant l'acte s'ha denunciat que la canalització augmentarà els desequilibris territorials i obrirà la porta a altres transvasaments. Però, tot i això, des de la Plataforma en Defensa de l'Ebre s'han mostrat optimistes perquè creuen que podran aturar el projecte. Un miler de persones han omplert aquest dissabte al vespre de gom a gom el teatre Felip Pedrell de Tortosa per seguir l'assemblea general de la Plataforma en Defensa de l'Ebre que ha servit per convocar la manifestació del pròxim 18 de maig a Amposta. Serà tan sols l'arrencada d'un calendari de mobilitzacions i actes per denunciar que la interconnexió de les xarxes de l'Ebre i el Llobregat és "innecessària" per resoldre la falta d'aigua de l'àrea metropolitana de Barcelona. El portaveu de la Plataforma, Manolo Tomàs, ha explicat que "en les conques del Baix Llobregat hi ha els recursos" que permetrien a Barcelona evitar les restriccions d'aigua que es poden produir en els pròxims mesos si no plou. Segons Tomàs, es podria comprar aigua als pagesos d'hortalisses del Llobregat, posant solució a les fuites d'aigua i construint una "depuradora de butxaca" que sanegi la bossa d'aigua "lleugerament contaminada sobre la qual està assentada Barcelona". La Plataforma ha fixat com a un dels seus objectius principals "fer pedagogia" i demostrar als cinc milions d'habitants de l'àrea metropolitana de Barcelona que "el govern català els enganya". En aquest sentit, hi ha hagut dures crítiques als partits que integren el tripartit, als quals ha acusat d'haver faltat a les seves promeses electorals d'evitar qualsevol transvasament de l'Ebre. Segons Tomàs, el govern Montilla ha aprofitat la sequera per crear alarma social a través d'una "campanya mediàtica" i crear un estat d'opinió favorable a la interconnexió de xarxes, "que fa temps que volien posar en marxa". Sky April 20th, 2008, 05:18 PM http://www.iniciativa.cat/terresdelebre/ http://www.nvnews.net/vbulletin/images/smilies/popcorn.gif Sky April 21st, 2008, 05:41 PM BALTASAR SE SALVA Tresserras, Huguet, Geli i Llena; a la corda fluixa El president de la Generalitat, José Montilla, podria estar preparant una remodelació del Govern, que podria significar la sortida del mateix dels consellers de Cultura, Joan Manuel Tresserras, Innovació; Universitats i Empresa, Josep Huguet; Agricultura, Joaquim Llena; i Sanitat, Marina Geli. Segons informa la periodista d''El Mundo', Leonor Mayor, el conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar, seria un altre dels noms que sortiria de l'Executiu català, tot i que la pressió d'Iniciativa podria finalment evitar-ho. D'aquesta manera, 'El Mundo' revela que "se cuenta en los corrillos políticos que José Montilla está preparando una remodelación de su Govern. Los cambios en el Ejecutivo catalán son inminentes, pues, al parecer, el president, lo tiene todo preparado para dar la campanada en cuanto José Luis Rodríguez Zapatero acabe de diseñar su propio gabinete y desvele quién serán los altos cargos todavía por nombrar. Ya hace tiempo que Montilla quiere quitar y poner consellers, pero el día a día político se lo ha puesto difícil. Dicen que el presidente catalán ya lo tenía todo organizado para anunciar los cambios tras las pasadas elecciones generales. Pero Joan Puigcercós renunció a su conselleria de Governació el 10 de marzo y Montilla dio marcha atrás para evitar especulaciones sobre las relaciones entre el PSC y Esquerra en el seno del Govern". "Así que se limitó a nombrar a Jordi Ausàs en sustitución de Puigcercós y a dejar la gran remodelación para más adelante. El momento está a punto de llegar y servirá para dar algo de oxígeno a un Govern asfixiado por la polémica del trasvase del Ebro. Lo mejor que puede hacer Montilla es borrón y cuenta nueva y poner ante la opinión pública un nuevo equipo mientras espera a que baje el soufflé del agua. Pero diseñar un nuevo gabinete no le será fácil. El presidente tiene las manos atadas, puede disponer de los consellers socialistas, pero se verá obligado a contar con la opinión de las direcciones de Esquerra e Iniciativa para tocar a los de estos partidos". "La sustitución de Francesc Baltasar, quemado ante la opinión pública tras el tira y afloja de los trasvases, primero del Segre y luego del Ebro, se impondría en cualquier gobierno sensato.Pero es posible que Iniciativa fuerce a que el responsable de Medi Ambient conserve su silla después de haberlo puesto en el ojo del huracán al hacerle defender el trasvasismo desde las filas de un partido ecologista. También Joan Saura seguirá en su puesto, al ser el cabeza visible de su formación en el tripartito. No obstante, Montilla le haría un favor si le quitase la cartera de Interior, que es un marrón, y le dejase dedicarse en exclusiva al desarrollo del Estatut desde el departamento de Relacions Institucionals. Por la misma razón, porque tiene por delante una ardua tarea para negociar la financiación estatutaria, es previsible que Antoni Castells siga al frente de Economia". "Los socialistas que tienen más puntos para abandonar las filas del Govern son Marina Geli, que ha vivido un duro enfrentamiento con los médicos desde la conselleria de Salut, y Joaquim Llena, que ha dado pie a no pocos titulares por su gestión urbanística cuando era alcalde en la Cerdanya. Ernest Maragall, Montserrat Tura y Joaquim Nadal podrían mantener sus cargos y seguir siendo la cara del sector catalanista del PSC en el Govern, lo que no está de más si se materializan los rumores de que éste perderá peso en la Ejecutiva del partido que resultará del Congreso de julio". "Mar Serna y la republicana Carme Capdevila lo han hecho razonablemente bien como para que Montilla siga contando con ellas. Y a Josep Lluís Carod-Rovira, por los mismos motivos que a Saura, no se le puede quitar la vicepresidencia. Así que de Esquerra sólo quedan dos fichas por mover: Joan Manuel Tresserras y Josep Huguet. Ambos podría salir del Ejecutivo.Aunque la gestión del responsable de Cultura ha sido correcta, se ha empantanado con los nombramientos de los directivos de los medios públicos de comunicación. Y Huguet se ha inclinado por Puigcercós en la pugna interna de Esquerra, por lo que es muy posible que a Carod no se le parta el corazón a la hora de remplazarlo", conclou. http://www.e-noticies.com/actualitat/tresserras-huguet-geli-i-llena-a-la-corda-fluixa-37693.html Nastic April 21st, 2008, 06:13 PM Un cáncer de pulmón aparta a Rubianes de los escenarios durante seis meses http://www.elperiodico.com/vivo/recursos/fotos/foto_282/foto_282569_CAS.jpg EFE BARCELONA El actor y director teatral Pepe Rubianes ha suspendido las funciones y la gira de su espectáculo La sonrisa etíope al serle diagnosticado un cáncer de pulmón, según ha informado hoy la productora del artista, Fila7. Las actividades del actor quedarán paralizadas por un periodo de seis meses con la intención de que Rubianes "se pueda recuperar plenamente y retome las funciones a partir del mes de diciembre de este año", según la empresa. Más de 60 actuaciones previstas La sonrisa etíope se estaba representando con éxito de público en la sala 1 del Club Capitol de Barcelona y tenía previsto salir de gira este verano, con más de 60 actuaciones ya programadas por Catalunya y Mallorca. En las 83 actuaciones representadas hasta ayer, más de 41.000 espectadores han presenciado la función, con plena ocupación del aforo. Las ciudades previstas para la gira de verano eran Mataró, Andorra la Vella, Coma-ruga, Benicàssim, Sitges, Cardedeu, Vielha, Tarragona, Berga, Granollers, Juneda, Ripollet, Sentmenat, Santa Coloma de Gramenet, Seròs, Manresa, Lleida, Montornès del Vallès, Girona, L'Hospitalet de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sabadell, Mollerussa, Tortosa, Viladecans, Palma de Mallorca, Figueres y Cornellà de Llobregat. ^^ Ànims pepe!! Lluita amb tota la teva força!!! i MAI perdis el teu humor!!! Serà dificil però ho aconseguiràs, tornaràs a fernos riure ben aviat!! Sr.Horn April 21st, 2008, 08:09 PM guau guau La hija de la consellera Geli, en la portada de MAN Barcelona. (Redacción).- La actriz catalana, Carla Nieto, a la sazón hija de la consellera de Salut y primera secretaria del PSC en Girona, Marina Geli, hace las delicias de sus fans luciendo su cuerpo dulce y sexy de 24 años en la portada de la revista para hombres 'MAN' en el número del mes de mayo. La joven actriz gerundense, que actualmente interpreta a Claudia, la hermana gótica de Miguel Ángel Muñoz en la serie "El Síndrome de Ulises" (Antena3), y rueda "Trash", con Óscar Jaenada de compañero de reparto, asegura en una entrevista que su objetivo es ganarse la vida como actriz y dice que su amor por el teatro le viene de su padre que es actor 'amateur' y confiesa: "No necesito ser más vanidosa... soy actriz". ... http://www.lavanguardia.es/lv24h/20080421/53457287208.html http://web.lavanguardia.es/lavanguardia/img/20080421/portadaman2104081.jpg http://web.lavanguardia.es/lavanguardia/img/20080421/carla2104080.jpg Bon partit! :cheers: Sky April 21st, 2008, 09:40 PM ^^ Si fan fora definitivament la Geli que fiquin sa filla. :drool: Sky April 22nd, 2008, 10:01 AM MALGRAT ESTAR TAMBÉ AL GOVERN ERC anirà a la manifestació contra el transvasament Esquerra s'ha desmarcat un mica més del PSC i iCV pel que fa al transvasament de l'Ebre a Barcelona. La permanent del partit ha aprovat la presència la seva presència la manifestació convocada per la Plataforma en Defensa de l'Ebre el proper 18 de maig malgrat que el partit forma part del Govern català. La portaveu d’ERC, Marina Llansana, ha demanat també que "el cost de l’obra de la construcció de la canonada de 62 km sigui sufragat pel Fons de Contingència de l’Estat". La llei General Pressupostària preveu un fons de contingència que serveix per suplir temes d’extraordinària urgència. La situació de sequera que viu actualment Catalunya és un clar exemple de cas d’emergència. Per això, Esquerra proposa que la Llei General Pressupostària assumeixi el cost de l’obra, entorn als 180 milions d’euros. http://www.e-noticies.com/actualitat/erc-anir%e0-a-la-manifestaci%f3-contra-el-transvasament-37738.html Danzig April 22nd, 2008, 10:08 AM mare de déu :eek: xussep80 April 22nd, 2008, 10:29 AM El photoshop fa miracles... Gabe April 22nd, 2008, 10:48 AM Éxito fuera del armario el periodico de catalunya http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAS&idnoticia_PK=502797&idseccio_PK=1022 EL AUGE Barcelona lleva muchos años declarada gayfriendly, pero ha sido en la última década cuando ha salido del armario turísticamente hablando, de la mano de un barrio (el Gaixample) donde muchos homosexuales han fijado su domicilio, y con una potente red de tiendas de moda dedicadas a este público y un hotel, el Axel, especializado. También Gràcia y Ciutat Vella forman parte de su territorio. LA PROMOCIÓN Los responsables de Turismo de Barcelona se percataron rápidamente del atractivo y las posibilidades de este sector turístico. Desde el 2002 se difunde el Gaixample en guías internacionales, donde se vende a Barcelona como ciudad abierta, con gran riqueza cultural y gastronómica y muchas posibilidades de ocio playero y nocturno. Tanto la Generalitat como el ayuntamiento suelen estar implicadas en el apoyo o promoción de los festivales gay. La legalización de los matrimonios homosexuales ha dado el impulso final a la ciudad en este sentido. EL IMPACTO Y LA OFERTA Con menos cargas que el modelo tradicional de familia, los homosexuales se han convertido en un público muy codiciado por las empresas de gran consumo. Gastan más en ocio y servicios que la media y viajan más. Los turistas gais que visitan Barcelona (unos 150.000 anuales) dejan como mínimo 150 euros al día. Según un estudio presentado la semana pasada por la Generalitat, Catalunya dispone de un total de 525 locales de ocio, restauración y alojamientos para gais, de los que 226 están en Barcelona. El informe señala que el 65% de estos visitantes son gais, a los que siguen un 25% de lesbianas y un 10% de bisexuales. Dos festivales consolidan a BCN como meca del turismo para gais Barcelona vivirá un verano gay por los cuatro costados este año. A los Eurogames (la competición deportiva más importante de Europa para gais, lesbianas, transexuales y bisexuales), que se celebrarán en julio, hay que sumar el Gaycircus (circo para el mismo público) y nada menos que dos macrofestivales lúdico culturales que convertirán a la capital catalana en la meca del sector en agosto. Miles de visitantes llegarán de países de todo el mundo para formar parte de uno o varios de estos encuentros y posiblemente aprovecharán para pasar unos días de vacaciones en la ciudad. Tras el éxito del 2007, Loveball repetirá del 1 al 7 de agosto la fórmula de ofrecer fiestas, deporte, arte y cultura a un público mayoritariamente de clase media y media alta, donde predominan los varones de 25 a 35 años. La anterior edición movilizó a un total de 32.000 personas, aunque en esta ocasión aspiran a convocar a más de 40.000, aprovechando el tirón rosa de la ciudad. Sus objetivos son "ofrecer una semana de ocio integral para gais y lesbianas, aunando una oferta diurna basada en la cultura en distintas vertientes y una gran variedad de eventos nocturnos seleccionados", así como "consolidar a Barcelona como el centro neurálgico del ocio gay europeo durante la primera semana de agosto", indican fuentes de la organización. A sus propuestas para homosexuales y lesbianas incorporan este año al ámbito de los transexuales. más en http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAS&idtipusrecurs_PK=7&idnoticia_PK=502795 Nastic April 23rd, 2008, 09:28 AM Feliç diada de Sant Jordi!! http://farm1.static.flickr.com/112/301835807_710862b476.jpg Gabe April 23rd, 2008, 10:05 AM http://caballe.cat/imatges/2005/03/f-SantJordiCatedralBarcelona.jpg Sr.Horn April 23rd, 2008, 02:19 PM http://img388.imageshack.us/img388/7472/080331tarragonasolidarihd9.jpg +1, tota la solidaritat amb la gent de Tarragona, i especialment amb els veïns-germans de les Terres de l'Ebre, com a veí del nord de Castelló us entenc! xussep80 April 23rd, 2008, 04:18 PM ^^ No comparteixo absolutament aquests missatges que circulen (jo vaig rebre un email amb aquesta mateixa imatge) en els quals ens volen vendre la marginació de Tarragona en comparació amb la resta de territoris: 1r- Per començar, l'Ebre està a uns quants km de Tarragona. 2n- Ja existeix un transvassament Ebre-Camp de Tarragona. 3r- El riu Ebre s'abasteix de tota la seva conca hidrogràfica. En el cas de Catalunya, els majors afluents són el Segre, la Noguera Pallaresa i la Noguera Ribagorçana. 4t- Si algun territori s'ha vist perjudicat per la explotació hidrogràfica, aquest ha estat la província de Lleida. A Lleida s'han construït mil pantans, mil canals de reg i mil centrals hidroelèctriques que han destroçat completament el paisatge natural, han abnegat antics nuclis de població que han quedat sota l'aigua, han alterat els cabdals ecològics dels rius i han construït mil torres d'alta tensió per dur l'electricitat als nuclis més poblats. 6è- La indústria més contaminant de Catalunya és al cinturó de Barcelona. La petroquímica és un cas molt puntual i (no oblidem) l'ajuntament de Tarragona va acollir amb els braços oberts la indústria petro-química durant el franquisme. 7è- A nivell d'inversions, el territori més marginat sens dubte de Catalunya és l'àrea metropolitana de Barcelona. Tant a nivell de l'Estat com de la Generalitat de Catalunya. El cas dels mossos d'esquadra és una situació molt puntual d'un únic servei (policia autonòmica). 8è- El mapa d'energia eòlica de Catalunya ni molt menys se centra exclusivament en la província de Tarragona. Els municipis de la Terra Alta que han instal·lat parcs en el seu terme han ingressat unes suculentes xifres econòmiques que a molts alcaldes se'ls fa encara la boca aigua. Així mateix, el major parc eòlic de Catalunya es troba a la comarca de l'Anoia. 9è- Idem per les nuclears. A veure si aconseguiu trobar alguna declaració de l'alcalde d'Ascó o Vandellòs on sol·liciti el tancament definitiu de les centrals nuclears. Doncs no, les centrals aporten milers (i milions d'euros) a les arques locals. Només cal veure que aquells municipis tenen uns serveis molt millors que qualsevol altre només pel fet que té més ingressos provinents de les centrals. En definitiva: missatges 100% demagògics i manipuladors. lude April 23rd, 2008, 06:54 PM ^^ +1 scratchy April 24th, 2008, 11:18 AM ^^ +2 Sky April 24th, 2008, 01:47 PM http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%203/20080424elpepivin_3.gif xussep80 April 24th, 2008, 04:16 PM Catalunya és un 19% més cara per als turistes estrangers ara que fa set anys Per un turista estranger, passar les vacances a Catalunya resulta un 19% més car ara que no pas fa set anys. Ho diu l'últim informe de conjuntura de Caixa Catalunya, que alerta que l'encariment dels preus pot influir negativament en la demanda internacional de turisme a Catalunya. L'informe també adverteix que Croàcia, un dels seus principals competidors, segueix una tendència ben diferent. En els darrers set anys, fer-hi turisme s'ha abaratit un 8,5%. L'informe de Caixa Catalunya compara l'índex de preus relatius entre els principals mercats emissors, és a dir, el Regne Unit, França, Itàlia i Alemanya, i Catalunya entre els anys 2000 i 2007. Partint d'aquesta base, arriba a la conclusió que per als turistes britànics, Catalunya els resulta un 27,9% més cara ara que fa set anys, per als francesos un 16,2%, per als italians un 11,6% i per als alemanys un 20,3%. Segons aquest estudi, aquest és un dels factors que pot influir en la demanda internacional de turisme a Catalunya i ho relaciona amb la desacceleració en el seu ritme de creixement, ja que l'informe assegura que les arribades de viatgers d'aquestes quatre nacionalitats en establiments hotelers va créixer per sobre del 6% el 2007, enfront el 10,8% de 2006. Pel que fa la quota d'arribada de turistes a Catalunya procedents de l'Europa mediterrània ha passat del 6,5% l'any 2000 al 8,6% de 2007, encara que l'informe concreta que l'any passat va perdre gairebé mig punt de quota. http://www.3cat24.cat/noticia/274097/economia/Catalunya-es-un-19-mes-cara-per-als-turistes-estrangers-ara-que-fa-set-anys I jo em pregunto: Només és un 19% més cara per al estrangers? Juraria que per mi també és bastant més cara que fa set anys.... I inclús m'atreviria a pronosticar que en un percentatge superior a un 19%... Izo April 26th, 2008, 02:01 PM Pel que fa a l'enquesta he votat un 8. Crec que tot i la polèmica i la controvèrsia el govern està fent el que els altres governs no van fer, no pas perquè no fos necessari aleshores sinó per por a fer accions que comportessin una pèrdua de vots. Sembla mentida però en aquest s'ha de ser valent per fer segons quines coses, i la unió de dues xarxes d'abastament d'aigua n'és una d'elles. Per això tenen un aprovat alt. Danzig April 28th, 2008, 01:18 PM http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%203/20080424elpepivin_3.gif El Roto -> :master: xussep80 April 29th, 2008, 03:49 PM Más vale tarde que nunca.... Finalment, la política espanyola es desfà d'una de les personalitats més casposes i ràncies de la línia dura del PP, el Sr. Eduardo Zaplana. Espero que no el tornem a veure més durant moooooooolts anys :cheer: :cheer: :cheer: Zaplana abandona la política y ficha por Telefónica (http://www.elpais.com/articulo/espana/Zaplana/abandona/politica/ficha/Telefonica/elpepuesp/20080429elpepunac_6/Tes) Bitxofo April 29th, 2008, 06:56 PM ^^Genial! :dance: Nastic April 29th, 2008, 08:34 PM :nuts::nuts::nuts: a Telefonica... que cabrons son... a viure la vida Ainsthrilln Turion April 30th, 2008, 02:18 AM Un cáncer de pulmón aparta a Rubianes de los escenarios durante seis meses http://www.elperiodico.com/vivo/recursos/fotos/foto_282/foto_282569_CAS.jpg EFE BARCELONA El actor y director teatral Pepe Rubianes ha suspendido las funciones y la gira de su espectáculo La sonrisa etíope al serle diagnosticado un cáncer de pulmón, según ha informado hoy la productora del artista, Fila7. Las actividades del actor quedarán paralizadas por un periodo de seis meses con la intención de que Rubianes "se pueda recuperar plenamente y retome las funciones a partir del mes de diciembre de este año", según la empresa. Más de 60 actuaciones previstas La sonrisa etíope se estaba representando con éxito de público en la sala 1 del Club Capitol de Barcelona y tenía previsto salir de gira este verano, con más de 60 actuaciones ya programadas por Catalunya y Mallorca. En las 83 actuaciones representadas hasta ayer, más de 41.000 espectadores han presenciado la función, con plena ocupación del aforo. Las ciudades previstas para la gira de verano eran Mataró, Andorra la Vella, Coma-ruga, Benicàssim, Sitges, Cardedeu, Vielha, Tarragona, Berga, Granollers, Juneda, Ripollet, Sentmenat, Santa Coloma de Gramenet, Seròs, Manresa, Lleida, Montornès del Vallès, Girona, L'Hospitalet de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sabadell, Mollerussa, Tortosa, Viladecans, Palma de Mallorca, Figueres y Cornellà de Llobregat. ^^ Ànims pepe!! Lluita amb tota la teva força!!! i MAI perdis el teu humor!!! Serà dificil però ho aconseguiràs, tornaràs a fernos riure ben aviat!! Es lo que pasa cuando uno tiene tanta mala baba en el cuerpo. Al final se ha envenenado:lol:. Y ahora que se meta su puto cáncer en su puto culo. Bitxofo April 30th, 2008, 02:21 AM Es lo que pasa cuando uno tiene tanta mala baba en el cuerpo. Al final se ha envenenado:lol:. Y ahora que se meta su puto cáncer en su puto culo. ^^:sleepy: xussep80 April 30th, 2008, 10:00 AM Es lo que pasa cuando uno tiene tanta mala baba en el cuerpo. Al final se ha envenenado:lol:. Y ahora que se meta su puto cáncer en su puto culo. Ojalá todos tuvieran tanta mala baba como él. Aunque Pepe Rubianes no sea santo de mi devoción, reconozco que tiene un par de webs y se atreve a denunciar lo que muchos se callan. Si vas a ver su último estreno "La sonrisa etíope" lo verás. Aunque parece ser que le han caído un par de multas últimamente por "ultraje a España".... ya vemos cómo está la libertad de expresión... En fin Ainsthrilln, relájate un poco y cuenta hasta 10 antes de soltar tonterías como la que acabas de decir. Danzig April 30th, 2008, 10:22 AM Es lo que pasa cuando uno tiene tanta mala baba en el cuerpo. Al final se ha envenenado:lol:. Y ahora que se meta su puto cáncer en su puto culo. Das pena BMW_Z4 April 30th, 2008, 11:34 AM Es lo que pasa cuando uno tiene tanta mala baba en el cuerpo. Al final se ha envenenado:lol:. Y ahora que se meta su puto cáncer en su puto culo. :crazy: _Atun_ April 30th, 2008, 02:10 PM Es lo que pasa cuando uno tiene tanta mala baba en el cuerpo. Al final se ha envenenado:lol:. Y ahora que se meta su puto cáncer en su puto culo. ¿Te quitaste la camisa de fuerza para postear? Habla con tu psiquiatra y que te doble la dosis. Ainsthrilln Turion April 30th, 2008, 05:12 PM No, si ahora no se puede decir nada malo de ese señor porque el pobrecito tiene cáncer, pero él puede insultar a un país entero porque le da la gana y eso no es criticable. Estoy harto de lo políticamente correcto. Ainsthrilln Turion April 30th, 2008, 05:24 PM Ojalá todos tuvieran tanta mala baba como él. Aunque Pepe Rubianes no sea santo de mi devoción, reconozco que tiene un par de webs y se atreve a denunciar lo que muchos se callan. Si vas a ver su último estreno "La sonrisa etíope" lo verás. Aunque parece ser que le han caído un par de multas últimamente por "ultraje a España".... ya vemos cómo está la libertad de expresión... En fin Ainsthrilln, relájate un poco y cuenta hasta 10 antes de soltar tonterías como la que acabas de decir. Una cosa es decir las cosas que nadie se atreve, o decir abiertamente que eres independentista o que continuar formando parte de España es perjudicial para Cataluña, y otra cosa es hacer lo que hizo él en TV3 mientras el presentador y el público le reía la gracia. Ese señor es un impresentable. xussep80 April 30th, 2008, 05:43 PM Una cosa es decir las cosas que nadie se atreve, o decir abiertamente que eres independentista o que continuar formando parte de España es perjudicial para Cataluña, y otra cosa es hacer lo que hizo él en TV3 mientras el presentador y el público le reía la gracia. Ese señor es un impresentable. A ver, este personaje es muy peculiar y tiene un mensaje político muy claro: republicano, anti-fascista, pseudo-independentista (más bien contra la imagen de España que quiere dar el PP), pseudo-comunista, etc. Yo mismo comparto casi el 90% de sus ideas. Por eso mismo, por tener un discurso tan anti-constitucional (sobre todo por las burlas hacia la monarquía) lo han juzgado en dos o tres ocasiones por injurias a España y a la Corona. Ya me gustaría a mi que se juzgara también a Acebes, Zaplana, Losantos y personajillos por el estilo por las mismas injurias que sueltan, pero esta vez hacia Cataluña o los políticos catalanes. Y por cierto, ¿qué dijo en TV3? Yo sólo recuerdo que dijera que la televisión española era una basura. Y en esto estoy completamente de acuerdo. Sólo hace falta ver la programación que dan de sobre-mesa para cerciorarse de ello. Danzig April 30th, 2008, 05:46 PM Ese señor es un impresentable. Sí, sí, da lecciones tú de "presentabilidad" :puke: Ainsthrilln Turion April 30th, 2008, 06:07 PM A ver, este personaje es muy peculiar y tiene un mensaje político muy claro: republicano, anti-fascista, pseudo-independentista (más bien contra la imagen de España que quiere dar el PP), pseudo-comunista, etc. Yo mismo comparto casi el 90% de sus ideas. Por eso mismo, por tener un discurso tan anti-constitucional (sobre todo por las burlas hacia la monarquía) lo han juzgado en dos o tres ocasiones por injurias a España y a la Corona. Ya me gustaría a mi que se juzgara también a Acebes, Zaplana, Losantos y personajillos por el estilo por las mismas injurias que sueltan, pero esta vez hacia Cataluña o los políticos catalanes. Y por cierto, ¿qué dijo en TV3? Yo sólo recuerdo que dijera que la televisión española era una basura. Y en esto estoy completamente de acuerdo. Sólo hace falta ver la programación que dan de sobre-mesa para cerciorarse de ello. http://es.youtube.com/watch?v=3QOlIfr2qDY Y añado que ojalá le explote el puto cáncer y le queden los huevos colgando por delante y por detrás.:) Rubianes, exculpado de injurias por aludir a "la puta España" La juez argumenta en su resolución que no hubo provocación al odio, a la discriminación o a la violencia en las manifestaciones del actor http://www.elpais.com/articulo/cultura/Rubianes/exculpado/injurias/aludir/puta/Espana/elpepucul/20070508elpepicul_6/Tes Ya vemos lo opresora que es la justicia con este señor. _Atun_ April 30th, 2008, 06:20 PM ¿De apellido no te llamarás Los Santos? Ainsthrilln Turion April 30th, 2008, 06:31 PM ¿De apellido no te llamarás Los Santos? No, Martínez. Y no comulgo en nada con este otro señor que me parece aún más repulsivo que Rubianes (y mis posturas en otros hilos lo demuestran). Eso no tiene nada que ver con lo que estaba hablando. xussep80 April 30th, 2008, 06:33 PM http://es.youtube.com/watch?v=3QOlIfr2qDY Y añado que ojalá le explote el puto cáncer y le queden los huevos colgando por delante y por detrás.:) http://www.elpais.com/articulo/cultura/Rubianes/exculpado/injurias/aludir/puta/Espana/elpepucul/20070508elpepicul_6/Tes Ya vemos lo opresora que es la justicia con este señor. Curioso este video.... Sobre todo porque sólo dura 23 segundos y la persona que lo colgó manipuló lo que dijo Rubianes y cortó por doned le interesó. Si bien yo no pretendo defender a Rubianes (a mi, sinceramente, me la suda bastante) recuerdo que estas declaraciones las hizo en los días en que se negociaba el Estatuto de Cataluña. Fueron unos días, como recordarás, que el PP sacó toda su artillería con mensajes "se rompe España", se "rome la unidad" y cosas por el estilo. Si Rubianes dijo puta España, se refería a las declaraciones de Rajoy y cía, y ni mucho menos a la idea de España como nación. ¿Y qué ha pasado luego? Pues que Andalucía, la Comunidad Valenciana, Galicia y seguro que otras comunidades autónomas presentan leyes de reforma de sus estatutos de autonomía y copian en un 80% (o más) el articulado del estatuto catalán. Y claro, como en esas comunidades el PP sí que participó en la reforma estatutaria, allí no pasa nada, no se rompe España y todos tan contentos. Recuerda que el PP catalán no participó en la reforma del estatuto catalán porque su postura fue la de no reformarlo, que ya estaba bien el anterior. Y como el PP sólo representa el 15% de los escaños catalanes, pues el resto de partidos pasaron de él y tiraron millas. Y chico, deja ya de hacer comentarios desagradables sobre la enfermedad que sufre una persona, llámese Pepe Rubianes o Federico Jiménez Losantos. _Atun_ April 30th, 2008, 06:36 PM Si yo no es por defender a Rubianes , que me la trae bastante floja. Pero es que chico estás cometiendo el acto más hipócrita que he visto en mucho tiempo. ¿Te suena aquello de mismo perro con distinto collar? Haces lo que hace él por haber hecho algo que según tu nunca harías. PD: Sí , es un trabalenguas. Confide April 30th, 2008, 06:47 PM COM ÉS POSSBILE QUE NO ES BANNEGI A AQUEST TIO?????? Jo flipo... Ainsthrilln Turion April 30th, 2008, 06:47 PM Curioso este video.... Sobre todo porque sólo dura 23 segundos y la persona que lo colgó manipuló lo que dijo Rubianes y cortó por doned le interesó. Si bien yo no pretendo defender a Rubianes (a mi, sinceramente, me la suda bastante) recuerdo que estas declaraciones las hizo en los días en que se negociaba el Estatuto de Cataluña. Fueron unos días, como recordarás, que el PP sacó toda su artillería con mensajes "se rompe España", se "rome la unidad" y cosas por el estilo. Si Rubianes dijo puta España, se refería a las declaraciones de Rajoy y cía, y ni mucho menos a la idea de España como nación. ¿Y qué ha pasado luego? Pues que Andalucía, la Comunidad Valenciana, Galicia y seguro que otras comunidades autónomas presentan leyes de reforma de sus estatutos de autonomía y copian en un 80% (o más) el articulado del estatuto catalán. Y claro, como en esas comunidades el PP sí que participó en la reforma estatutaria, allí no pasa nada, no se rompe España y todos tan contentos. Recuerda que el PP catalán no participó en la reforma del estatuto catalán porque su postura fue la de no reformarlo, que ya estaba bien el anterior. Y como el PP sólo representa el 15% de los escaños catalanes, pues el resto de partidos pasaron de él y tiraron millas. Y chico, deja ya de hacer comentarios desagradables sobre la enfermedad que sufre una persona, llámese Pepe Rubianes o Federico Jiménez Losantos. Sí, y él aclaró que se refería a ésa parte de España después, pero no se dignó a pedir perdón por si a alguien que no pertenezca a esa España se ha sentido ofensivo (puedes leerlo en la noticia del País), pero no, se hizo la víctima porque se ha echo una persecución contra él. Ole sus cojones. Y si quería referirse a esa España podría haber dicho puta derecha, o ***** fascistas o algo así, pero no, dijo puta España. Por otra parte, si yo dijera "me cago en la puta Cataluña" y luego aclarase que me refería a Tierra Lluire y a los pocos que celebran cada atentado de ETA, ¿alguien me creería?¿A que no?Pues lo mismo. Si yo no es por defender a Rubianes , que me la trae bastante floja. Pero es que chico estás cometiendo el acto más hipócrita que he visto en mucho tiempo. ¿Te suena aquello de mismo perro con distinto collar? Haces lo que hace él por haber hecho algo que según tu nunca harías. PD: Sí , es un trabalenguas. Bueno, quien no sea hipócrita que tire la primera piedra. Y no es lo mismo. Yo hago bromas desagradables sobre un señor. El insulta a un país. aunque una sea consecuencia de la otra y ambas sean de mal gusto, no son lo mismo. xussep80 April 30th, 2008, 06:59 PM Sí, y él aclaró que se refería a ésa parte de España después, pero no se dignó a pedir perdón por si a alguien que no pertenezca a esa España se ha sentido ofensivo (puedes leerlo en la noticia del País), pero no, se hizo la víctima porque se ha echo una persecución contra él. Ole sus cojones. Y si quería referirse a esa España podría haber dicho puta derecha, o ***** fascistas o algo así, pero no, dijo puta España. Por otra parte, si yo dijera "me cago en la puta Cataluña" y luego aclarase que me refería a Tierra Lluire y a los pocos que celebran cada atentado de ETA, ¿alguien me creería?¿A que no?Pues lo mismo. Aquí entramos en una discusión sobre el apoderamiento de los símbolos. ¿Por qué a tanta gente le da tirria hablar de España y reconocerse públicamente como español? Pues porque tradicionalemente el discurso sobre la unidad de España se ha asociado siempre a los partidos y movimientos de derechas u otros pre-democráticos. ¿Quién saca las banderas españolas a la calle? Los simpatizantes del PP en alguna de sus manifestaciones a favor de la familia, de la iglesia o del trasvase del Ebro. Idem para el himno español, que está totalmente asociado al franquismo a pesar de que se eliminó la letra. Ante este panorama tan decepcionante, cualquiera que no comparta ideas de la derecha tendrá una imagen distorsionada de unos símbolos que en principio nos tienen que unir y no separar. Pepe Rubianes se ubica en esta órbita. Yo no creo que se defina ni simpatice como independentista catalán. Al contrario. Lo veo mucho más en la órbita más dura de IU o cualquier otro partido republicano de izquierdas. Y lo que dijo él, asociacdo a un discurso del PP, lo podría haber soltado cualquier otro español, no catalán, de esta misma órbita. Ainsthrilln Turion April 30th, 2008, 07:12 PM Aquí entramos en una discusión sobre el apoderamiento de los símbolos. ¿Por qué a tanta gente le da tirria hablar de España y reconocerse públicamente como español? Pues porque tradicionalemente el discurso sobre la unidad de España se ha asociado siempre a los partidos y movimientos de derechas u otros pre-democráticos. ¿Quién saca las banderas españolas a la calle? Los simpatizantes del PP en alguna de sus manifestaciones a favor de la familia, de la iglesia o del trasvase del Ebro. Idem para el himno español, que está totalmente asociado al franquismo a pesar de que se eliminó la letra. Ante este panorama tan decepcionante, cualquiera que no comparta ideas de la derecha tendrá una imagen distorsionada de unos símbolos que en principio nos tienen que unir y no separar. Pepe Rubianes se ubica en esta órbita. Yo no creo que se defina ni simpatice como independentista catalán. Al contrario. Lo veo mucho más en la órbita más dura de IU o cualquier otro partido republicano de izquierdas. Y lo que dijo él, asociacdo a un discurso del PP, lo podría haber soltado cualquier otro español, no catalán, de esta misma órbita. No se, será que soy de otra generación y a mí el franquismo me pilla muy lejos. Yo también soy republicano de izquierdas (aunque muy moderado o bastante extremista según para qué cosas), y no se me ocurre confundir un país con un movimiento político. De esa forma no haces más que reforzar ese apropiamiento de símbolos (que ciertamente ha hecho la derecha de este país). Vitovito April 30th, 2008, 07:18 PM COM ÉS POSSBILE QUE NO ES BANNEGI A AQUEST TIO?????? Jo flipo... Si corre... haz click en la señalita.... ¿sabes donde te digo no? _Atun_ April 30th, 2008, 08:21 PM Si corre... haz click en la señalita.... ¿sabes donde te digo no? ¿Serviría de algo? Confide April 30th, 2008, 09:43 PM Si corre... haz click en la señalita.... ¿sabes donde te digo no? Qué coño dices? :ohno: Ainsthrilln Turion April 30th, 2008, 10:08 PM Qué coño dices? :ohno: Creo que quiere decir que le des a la señal roja y blanca con un símbolo de exclamación que aparece debajo del nick en los post que encuentren que incumplen las reglas para que sean enviados a los moderadores:). _Atun_ April 30th, 2008, 10:30 PM ¿Pero en éste foro sirve de algo reportar? Yo las pocas veces que he reportado han sido insultos directos y claros. Jamás ví una consecuencia. Sky April 30th, 2008, 11:44 PM :creisi: JarlehuBCN May 1st, 2008, 12:39 AM Si corre... haz click en la señalita.... ¿sabes donde te digo no? Ay vitovito, tu fina ironia no se capta en el foro xD. ¿Pero en éste foro sirve de algo reportar? Yo las pocas veces que he reportado han sido insultos directos y claros. Jamás ví una consecuencia. Opino lo mismo... Sky May 2nd, 2008, 04:42 PM PERÒ EL TRIPARTIT ES MANTÉ ERC i PPC perdrien entre tres i quatre escons CiU consolida el seu lideratge electoral, encara que el PSC també avança respecte a les eleccions autonòmiques de l'1 de novembre. El partit que lidera Artur Mas amplia el seu avantatge, segons el Baròmetre de primavera elaborat per a El Periódico pel Gabinet d'Estudis Socials i Opinió Pública (GESOP). No obstant, si se celebressin eleccions ara mateix i fins i tot considerant la cota més baixa de diputats que l'enquesta atribueix als membres del tripartit, el Govern de l'Entesa conservaria la majoria absoluta. CiU I PSC Segons les dades aportades per aquest baròmetre, CiU obtindria 4,2 punts més que l'1-N i la seva collita d'escons augmentaria entre cinc i set. Per la seva part, el PSC, amb un augment d'1,7 punts, aconseguiria entre tres i cinc diputats més que en les eleccions del 2006. La voracitat de convergents i socialistes se satisfà mossegant a l'electorat dels partits petits. Els que en surten més mal parats són ERC i el PPC, que tenen unes pèrdues de 2,2 i de 2 punts, respectivament, i entre tres i quatre escons en els dos casos, a més de Ciutadans, que al no arribar al 3% perdria els seus tres diputats. ICV-EUiA surt més airosa del tràngol: amb un descens de sis dècimes es quedaria amb la dotzena de diputats que té ara o en perdria un. CiU obté el gruix dels seus guanys d'antics votants del Partit Popular, que ha accelerat el seu descens després del fracàs electoral del març passat. La federació nacionalista també arrabassa un nombre significatiu de vots a ERC i picoteja en els del PSC i ICV. Els socialistes, per la seva part, pesquen sobretot entre els electors d'Esquerra i Iniciativa. Veient els índexs de fidelitat que mostren els diferents electorats s'entén la pujada de CiU i del PSC. El PPC, en canvi, es queda amb una mica més de la meitat dels seus antics votants, una sagnia que molt probablement és l'efecte col.lateral de les discussions internes pel lideratge del partit, tant en l'àmbit català com en l'espanyol. L'índex de fidelitat més alt, com ja és costum, és per a CiU, que conserva gairebé la totalitat dels seus votants. El PSC manté vuit de cada 10 electors. En intenció directa de vot, CiU es va acostant inexorablement al PSC i, malgrat que encara no arriba a igualar-lo, queda a només nou dècimes del seu oponent. http://www.e-noticies.com/actualitat/erc-i-ppc-perdrien-entre-tres-i-quatre-escons-38124.html _Atun_ May 2nd, 2008, 09:27 PM Respecte a l'enquesta ... Ara mateix ... Es dificil :lol: Entre CiU i PP. Votaria a PP si sortis Montserrat Nebrera com a cap de llista :yes: L'Artut Mas no m'acaba de convèncer :dunno: Crec que fa falta un gir a la dreta. Sr.Horn May 3rd, 2008, 09:30 AM Nebrera presidenta :drool: xussep80 May 3rd, 2008, 12:22 PM Crec que fa falta un gir a la dreta. Com si no n'haguéssim tingut prou amb més de 20 anys de govern de dretes.... (i així va anar). _Atun_ May 3rd, 2008, 05:40 PM Com si no n'haguéssim tingut prou amb més de 20 anys de govern de dretes.... (i així va anar). Qüestió de preferències personals. Jo crec que els últims 4 anys han estat els pitjors de la democracia. xussep80 May 4th, 2008, 12:12 AM Qüestió de preferències personals. Jo crec que els últims 4 anys han estat els pitjors de la democracia. Tenint en compte que CiU va deixar els comptes nets al tripartit per poder governar amb tranquil·litat durant uns anys... Tan nets com: 1. Va deixar la Generalitat en números vermells fins al punt que és la comunitat autònoma més endeutada de l'Estat en termes absoluts. 2. Va deixar una burrocràcia en la qual un alt percentatge de funcionaris estan enxufats per antics dirigents de CiU. 3. Va projectar obres faraòniques amb finalitats electorals (eix tranversal, L9 del metro, L12...) sense tenir garantit ni un 10% del pressupost global de l'obra i, a més, amb deficiències en els estudis tècnics. 4. Va sembrar Catalunya, sobretot les costes, d'urbanitzacions de casetes adossades i xalets per culpa d'una nul.la legislació medi-ambiental. 5. Va subvencionar amb diners públics explotacions agràries ineficients i empreses encara més ineficients, deixant de banda la inversió en I+D i educació. 6. Va esquivar una promesa que tenia en cada programa electoral (reformar l'Estatut) per la dependència absoluta que tenia dels diputats del PP en el parlament català. 7. I un llarg etcètera. Com et pots imaginar, amb aquest panorama és difícil tenir satisfets als electors. Més que res perquè perds més temps i recursos solucionant les mancances que heredes que no pas impulsant polítiques públiques pròpies. Aurelio May 4th, 2008, 12:25 AM ^^D'acord amb tot el que dius... JarlehuBCN May 4th, 2008, 12:26 AM +2 casofatal May 4th, 2008, 12:59 AM +3 _Atun_ May 4th, 2008, 04:18 AM Si a mi ningú m'ha de convèncer pero tot i això contestaré Tenint en compte que CiU va deixar els comptes nets al tripartit per poder governar amb tranquil·litat durant uns anys... Tan nets com: [Mode Ironic ON] 1. Va deixar la Generalitat en números vermells fins al punt que és la comunitat autònoma més endeutada de l'Estat en termes absoluts. Encara som la Comunitat més endeudada en termes absoluts :dunno: 2. Va deixar una burrocràcia en la qual un alt percentatge de funcionaris estan enxufats per antics dirigents de CiU. Ho pots demostrar? o només es demagògia? 3. Va projectar obres faraòniques amb finalitats electorals (eix tranversal, L9 del metro, L12...) sense tenir garantit ni un 10% del pressupost global de l'obra i, a més, amb deficiències en els estudis tècnics. En això t'he de donar la raó 4. Va sembrar Catalunya, sobretot les costes, d'urbanitzacions de casetes adossades i xalets per culpa d'una nul.la legislació medi-ambiental. Això depen dels ajuntaments no de la Generalitat :dunno 5. Va subvencionar amb diners públics explotacions agràries ineficients i empreses encara més ineficients, deixant de banda la inversió en I+D i educació. I encara es segueix fent , que per cert em sembla lamentable . Les grans infraestructures per R+D les paga l'Estat , com per exemple el Sincrotó :yes: 6. Va esquivar una promesa que tenia en cada programa electoral (reformar l'Estatut) per la dependència absoluta que tenia dels diputats del PP en el parlament català. Això va ser quant governaven ? :| 7. I un llarg etcètera. http://www.elpais.com/recorte/20050521elpepinac_7/SCO250/Ies/Carod_Maragall_divierten.jpg Menú mínim de 200 € :| Com et pots imaginar, amb aquest panorama és difícil tenir satisfets als electors. Més que res perquè perds més temps i recursos solucionant les mancances que heredes que no pas impulsant polítiques públiques pròpies. Això em sona com quan ZP. Si la cosa va bé es perquè ZP es molt bó , si la cosa va malament es per la coyuntura internacional :banana: Em reitero , per molt malament que ho fagin els de CiU o PP ho faran millor que "la triada" socialista - comunista - independentista. Com a mínim son gestors. Aurelio May 4th, 2008, 07:40 AM Recordo una més, d'aquests "gestors": 1) 1984: CiU desprograma el perllongament de la L5 des d'Horta cap el Carmel i més enllà... 2) 2003: CiU comença el perllongament de la L5 des d'Horta cap el Carmel i Vall d'Hebron. 2) 2005: les empreses adjudicatàries d'aquest perllongament, triades per CiU, la caguen i provoquen una gran crisi al Carmel i una gran crisi de l'obra pública... :bash::bash::bash: SGoico May 4th, 2008, 12:00 PM Tenint en compte que CiU va deixar els comptes nets al tripartit per poder governar amb tranquil·litat durant uns anys... Tan nets com: ... ... ... Com et pots imaginar, amb aquest panorama és difícil tenir satisfets als electors. Més que res perquè perds més temps i recursos solucionant les mancances que heredes que no pas impulsant polítiques públiques pròpies. +4 ... a més van ser aliats polítics del PP (pro-catalans sense cap gènere de dubte) d'Ansar, aquell que parlava català a la intimitat, i crec que amb això està tot dit. xussep80 May 4th, 2008, 12:55 PM Si a mi ningú m'ha de convèncer pero tot i això contestaré Empezado por xussep80 Tenint en compte que CiU va deixar els comptes nets al tripartit per poder governar amb tranquil·litat durant uns anys... Tan nets com: [Mode Ironic ON] 1. Va deixar la Generalitat en números vermells fins al punt que és la comunitat autònoma més endeutada de l'Estat en termes absoluts. Encara som la Comunitat més endeudada en termes absoluts En termes absoluts, sí. Però en relatius el tripartit ha reduït la proporció del deute del 8'5% (darrers anys de CiU) al 7.5% del PIB català. 2. Va deixar una burrocràcia en la qual un alt percentatge de funcionaris estan enxufats per antics dirigents de CiU. Ho pots demostrar? o només es demagògia? Això és la pura realitat.... (També s'ha de dir que ERC, per exemple, també n'ha enxufat uns quants dels seus... al menys al meu departament). No puc donar xifres perquè, com t'imaginaràs, són coses intangibles... 3. Va projectar obres faraòniques amb finalitats electorals (eix tranversal, L9 del metro, L12...) sense tenir garantit ni un 10% del pressupost global de l'obra i, a més, amb deficiències en els estudis tècnics. En això t'he de donar la raó 4. Va sembrar Catalunya, sobretot les costes, d'urbanitzacions de casetes adossades i xalets per culpa d'una nul.la legislació medi-ambiental. Això depen dels ajuntaments no de la Generalitat :dunno :crazy: La planificació i gestió territorial depèn del govern de la Generalitat. Un municipi presenta un pla d'urbanització X i després el passa a la Gene per a la seva aprovació. 5. Va subvencionar amb diners públics explotacions agràries ineficients i empreses encara més ineficients, deixant de banda la inversió en I+D i educació. I encara es segueix fent , que per cert em sembla lamentable . Les grans infraestructures per R+D les paga l'Estat , com per exemple el Sincrotó Una cosa no treu l'altra. T'agradi o no, amb els governs de CiU èrem una de les comunitats autònomes que menys dedicava a Educació i Universitats en termes relatius. I així ens va, amb un dels índexs més alts de fracàs escolar (per exemple). 6. Va esquivar una promesa que tenia en cada programa electoral (reformar l'Estatut) per la dependència absoluta que tenia dels diputats del PP en el parlament català. Això va ser quant governaven ? CiU va tenir (al menys en les seves dues últimes legislatures) la reforma de l'Estatut d'Autonomia en el seu programa electoral. Però com que necessitava el suport del PP per governar, mai va poder (o voler) exercir la seva promesa (com tantes altres). 7. I un llarg etcètera. Això em sona com quan ZP. Si la cosa va bé es perquè ZP es molt bó , si la cosa va malament es per la coyuntura internacional :banana: Em reitero , per molt malament que ho fagin els de CiU o PP ho faran millor que "la triada" socialista - comunista - independentista. Com a mínim son gestors. Només un consell: cal ser crític, tant amb uns com amb altres. Si ZP la caga en algo, se li poden exigir responsabilitats. Ara bé, si la gent es va fotre en hipoteques de 500.000 euros i ara no les pot pagar, si la gasolina puja de preu o si hi ha especulació en el comerç de blat, em sembla una mica demagògic buscar responsabilitats internes. Com a màxim es podrien exigir respostes. I en què et bases per dir que un govern de CiU i PP ho farien millor que la "tríada" actual? En els 20 anys de govern de CiU? :lol: Sky May 4th, 2008, 02:30 PM Qüestió de preferències personals. Jo crec que els últims 4 anys han estat els pitjors de la democracia. +2. Ja justificaré el plus two si tinc temps i em ve de gust. :lol: alexbn May 4th, 2008, 07:32 PM Con toda la pena de mi corazón, pero a estas alturas más nos valdría que se aboliera la Gene. Total, sin un puto duro, no se puede gobernar. El dinero está en los ministerios y si me apuras, en manos de doña Espe. Izo May 4th, 2008, 11:32 PM No cal abolir la Generalitat, recuperar-la va costar molt i ha estat el govern del nostre país durant mooolts anys. Tampoc és qüestió de ser derrotistes i suïcidar la institució. Solució pragmàtica: República de Catalunya. _Atun_ May 4th, 2008, 11:37 PM ^^ Això que dius no es pas derrotista? xussep80 May 5th, 2008, 04:07 PM Con toda la pena de mi corazón, pero a estas alturas más nos valdría que se aboliera la Gene. Total, sin un puto duro, no se puede gobernar. El dinero está en los ministerios y si me apuras, en manos de doña Espe. Ho dius en conya, oi? Més que res perquè la Generalitat de Catalunya té un pressupost per al 2008 de 41.750 milions d'euros (gairebé 7 bilions de les antigues pessetes). Casi nada.... Que no t'agradi la distribució de la despesa (només es destinen 15.000 milions d'euros a inversions en transport, urbanisme, agricultura, aigua i medi ambient) no significa ni molt menys que: - no tinguin ni un duro - no puguin governar A més, això de que tots els diners estan en els ministeris i en doña Espe és totalment :crazy: xussep80 May 5th, 2008, 04:09 PM Más vale tarde que nunca.... Finalment, la política espanyola es desfà d'una de les personalitats més casposes i ràncies de la línia dura del PP, el Sr. Eduardo Zaplana. Espero que no el tornem a veure més durant moooooooolts anys :cheer: :cheer: :cheer: Zaplana abandona la política y ficha por Telefónica (http://www.elpais.com/articulo/espana/Zaplana/abandona/politica/ficha/Telefonica/elpepuesp/20080429elpepunac_6/Tes) I per acabar-ho de rematar: Acebes no continuarà com a secretari general del PP (http://www.3cat24.cat/noticia/276842/politica/Acebes-anuncia-que-no-continuara-com-a-secretari-general-del-PP) :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: Izo May 5th, 2008, 04:11 PM ^^ Els del Polònia estaran contents... Danzig May 5th, 2008, 04:17 PM :( _Atun_ May 5th, 2008, 04:40 PM Ja només queda Rajoy :colgate: Sky May 5th, 2008, 05:06 PM I qui diu que els successors no els acabaran fent bons? :runaway: :D Sky May 5th, 2008, 07:39 PM No hi haurà escola catalana a Madrid • Només 11 famílies han fet arribar a la seva sol·licitud a la Comunitat de Madrid La presidenta de la Comunitat de Madrid, Esperanza Aguirre, va sorprendre tothom quan va anunciar que obriria una escola a Madrid, sota el nom de President Tarradellas i on es podria escolaritzar als estudiants en català. La condició era però que un nombre suficient de famílies en demanessin la inscripció. Finalment l'escola no tirarà endavant perquè només han recollit 11 sol·licituds d'ingrés per a l'any vinent i a més, es tracta d'estudiants de cursos diferents. Segons la consellera d'Educació de la Comunitat de Madrid, Lucía Figar, es reuniran aquesta setmana amb les famílies per donar-los l'opció d'"obrir una secció en algun col·legi públic" perquè els nois i noies puguin estudiar en català. El col·legi President Tarradellas s'havia d'obrir en una zona cèntrica de Madrid, on es troba l'Institut San Mateo. La condició perquè es tirés endavant era recollir un mínim de 10 matrícules per curs. http://www.lamalla.net/politica/article?id=196374 casofatal May 5th, 2008, 11:49 PM http://www.lavanguardia.es/lv24h/20080505/53460698190.html Por primera vez, el PP valenciano mira a Catalunya en términos estratégicos Camps apuntala a Rajoy e inicia la entente entre Valencia y Catalunya 05/05/2008 | El presidente valenciano, el popular Francisco Camps, ha decidido jugar fuerte en la política española. Primero, como apoyo necesario para garantizar la reelección de Mariano Rajoy como presidente del PP; maniobra que, paralelamente, ha desplazado a su peor enemigo, Eduardo Zaplana. Pero también convencido de que una inaudita, e histórica, entente con Catalunya, en materias como financiación o infraestructuras, servirá para potenciar el eje mediterráneo y para modular un mapa autonómico donde Andalucía sigue marcando la pauta. Y, finalmente, para hacer realidad lo que en su día no logró Zaplana: impulsar el poder valenciano en la política española. Desde la derrota popular en las elecciones generales, Camps ha demostrado una sutil habilidad para llevar adelante sus objetivos. Corredor de fondo, pragmático, de profundas creencias religiosas y político de guante blando, Camps ha sabido, en primer lugar, ser la alternativa adecuada dentro del PP a lo que en Valencia se conoce como "el círculo de Madrid". O lo que es lo mismo, al sector liderado por Esperanza Aguirre, para desde la periferia, sin lobbies en Madrid, afianzar los apoyos necesarios a Rajoy y su viraje al centro político. La maniobra no sólo le ha ubicado en una posición privilegiada para condicionar el destino del PP -cuyo congreso se celebrará en Valencia el próximo mes de junio-, sino también para decidir cuál debe ser su futuro. Al respecto, un apunte: los que bien le conocen dicen que no quiere cometer errores como lo ocurrido en "la aventura madrileña de Zaplana" y que prefiere la fórmula Chaves: construir y afianzar su poder desde la baronía autonómica valenciana. Si algún día da el paso hacia mayores metas, por ejemplo la sucesión de Rajoy, lo hará como todo lo que ha hecho hasta ahora, con todas las cartas a su favor. "Es, al contrario que Zaplana, un hombre que sabe controlar los tiempos y gestionar amplios consensos; es ante todo un posibilista", señalan estas fuentes. Su posición dentro del PP le ha dotado de mayor autonomía. Esto explica el diálogo iniciado con Catalunya; sin complejos y sin depender de lo que opine Madrid. En juego hay muchas cosas. La financiación es la piedra sobre la que se mueve todo el engranaje. Pero hay más. Porque Camps quiere que la colaboración con Catalunya potencie las infraestructuras en el eje mediterráneo -demanda histórica de los empresarios de ambas comunidades-. Y que esa colaboración con Catalunya sirva como contrapeso en un Estado de las autonomías donde el PSOE andaluz sigue condicionando lo que se decide en la Moncloa. Camps, en este terreno, ha dado pasos decisivos. Ha atemperado el conflicto lingüístico con Catalunya hasta hacerlo desaparecer de la agenda política valenciana, ha evitado calentar el ambiente con la decisión de trasvasar agua del Ebro a Barcelona y, lo más importante, ha escenificado públicamente su apoyo al cambio de modelo de financiación que exige la Generalitat catalana desde la idea de que hay que actualizar los datos de población para ser justos en la financiación. Visto con perspectiva, nunca antes en la historia de la democracia española Barcelona y Valencia habían estado tan cerca, en lo político y en lo económico. Camps sabe, además, que la colaboración entre Catalunya y Valencia es materia que irrita profundamente a aquellos que defienden la concepción radial de España. Porque es un escenario desconocido que altera los ejes históricos del poder en el Estado. Y porque supone la suma de esfuerzos de dos comunidades que representan casi una tercera parte de casi todo: crecimiento, población, exportaciones, etcétera. El presidente valenciano sabe, además, que es en estos momentos uno de los más efectivos arietes contra el Gobierno español. En temas como el agua, la financiación, la seguridad o las infraestructuras, Camps ha apuntado directamente a la cabeza de José Luis Rodríguez Zapatero. El discurso de agravios le ha servido para fidelizar y ampliar su base electoral, hasta la hegemonía absoluta en la Comunidad Valenciana, y para consolidarse, tras la derrota del PP, como la gran esperanza de este partido. xussep80 May 6th, 2008, 11:20 AM Los donativos a Unió cayeron el 95% tras perder CiU la Generalitat El partido recaudó 148.000 euros 'opacos' en 2005, frente a los 2,6 millones de 2003 Las arcas de Unió Democràtica sufrieron un duro revés en 2005, dos años después de perder el Gobierno catalán. La formación democristiana federada con Convergència vio reducidos hasta la mínima expresión los generosos donativos anónimos que recibía cuando estaba en el poder y dirigía departamentos del Gobierno como los de Trabajo, Turismo o Justicia. Si en 2003, el último año de Jordi Pujol al frente del Gobierno catalán, Unió recaudó 2,6 millones de euros en donativos anónimos y opacos, en 2005 la cifra se desplomó hasta 148.000 euros. Por cada 18 euros opacos que recibía Unió en 2003, sólo recaudó uno en 2005. El último informe del Tribunal de Cuentas sobre las finanzas de los partidos políticos, con datos de 2005, dibuja un panorama nada alentador para Unió Democràtica. La gran caída de los donativos anónimos no ha sido compensada por otro tipo de ingresos, con lo que la formación democristiana se vio obligada a apretarse seriamente el cinturón (cierre de sedes incluido) y a ampliar los créditos con los bancos. Los donativos anónimos fueron durante muchos años la base de la financiación de Unió Democràtica y, en menor medida, de sus socios de Convergència. Estos donativos también han constituido una parte importante de la financiación del Partido Popular y del PNV. A tenor de las críticas por la opacidad de las donaciones (nadie salvo el receptor conoce la procedencia de la donación), casi todos los partidos han ido rebajando los ingresos recibidos por esta vía. En 2006 el Congreso de los Diputados acabó por prohibirlos. Sin embargo, en 2005 el PP batió su propio récord de donaciones opacas: 3,06 millones de euros, frente a los 2,8 del año anterior. Deuda y morosidad La antítesis de Unió es Convergència. El partido de Artur Mas mantiene intacta su capacidad de seducción de los donantes. CDC recaudó en 2005 un total de 1,5 millones de euros de procedencia desconocida, cantidad muy similar a la de 2004 y solo el 25% inferior a la de los tiempos de vacas gordas del pujolismo. Las tres formaciones del tripartito, PSC, ERC e ICV, siempre han presumido de tener muy pocas o ninguna donación anónima, lo que también se refleja en el informe del Tribunal de Cuentas. Unió es el partido que más ha visto rebajados sus ingresos por este concepto, lo que ha tenido importantes consecuencias en sus cuentas. Entre 2004 y 2005 el endeudamiento de Unió con cajas y bancos creció cerca del 60%. La deuda a corto plazo pasó de 1,1 millones a 1,8 y la deuda a largo plazo se incrementó desde 2,6 millones hasta 4,1. Según recoge el informe del Tribunal de Cuentas, Unió dejó sin pagar varias letras de estos créditos (75.000 euros sólo en 2005) y cuadruplicó su deuda con la Seguridad Social en sólo un ejercicio. En 2004, año en que los donativos anónimos a UDC ya se desplomaron más del 50%, el partido acometió un serio plan de recorte de gastos. Los democristianos tuvieron que apañárselas para gastar el 15% menos en sueldos de personal del partido y reducir a la mitad la partida de "otros gastos". Y es que, además de ver muy reducidos los donativos anónimos, Unió también perdió la mitad de las subvenciones: pasó de recaudar 1,4 millones a sólo 738.000 euros. El País (http://www.elpais.com/articulo/cataluna/donativos/Unio/cayeron/95/perder/CiU/Generalitat/elpepuespcat/20080506elpcat_3/Tes) Curiós que els donatius opacs i anònims a UDC es desplomin en el moment que perden el govern de la Generalitat. Conseqüència del famós 3%? Ho deixo en l'aire... Izo May 6th, 2008, 05:18 PM http://www.lavanguardia.es/lv24h/20080505/53460698190.html Por primera vez, el PP valenciano mira a Catalunya en términos estratégicos Camps apuntala a Rajoy e inicia la entente entre Valencia y Catalunya 05/05/2008 | [...] Atenció, que d'aquesta aliança poden sorgir coses mooolt interessants en el futur... Si valencians i catalans aconseguim fer tàndem a Espanya veig projectes molt xulos a mig i llarg termini. xussep80 May 6th, 2008, 05:36 PM Jo crec que Catalunya mira massa al País Valencià, però no rep reciprocitat per part seva. És més, jo animaria que Catalunya bloquegés qualsevol iniciativa valenciana que atempti contra interessos catalans, com el mini-transvassament de l'Ebre. Així els hi tornaríem la jugada que el Govern valencià ens ha fet amb temes com l'Estatut d'Autonomia (i que després ha copiat de forma descarada). Catalunya hauria de buscar sinèrgies amb l'Eix de l'Ebre (Aragó, País Basc), Madrid i Andalusia; i deixar de fer política d'imperialisme catalanista. Sr.Horn May 6th, 2008, 05:43 PM ^^ Doncs com a valencià crec que eixe intent per part de Catalunya de volver dominar la CV a nivell cultural (que sól ser del que més se parla a nivel de TN de TV3) és el que fomenta a la CV l'anticatalanisme. Segurament la cosa cambiaria si només fora en el pla económic que és lo que vol el President Camps i podria conseguirse en un futur algo més. La idea d'un eix econòmic Barcelona-València me pareix del tot acertat, dubto molt que aixó es puga conseguir amb Aragó, Madrid o Andalusia, ¿no serà una pataleta? _Atun_ May 6th, 2008, 05:44 PM Catalunya hauria de buscar sinèrgies amb l'Eix de l'Ebre (Aragó, País Basc), Madrid i Andalusia; i deixar de fer política d'imperialisme catalanista. + 1000 xussep80 May 6th, 2008, 05:56 PM ^^ Doncs com a Valencià crec que eixe intent per part de Catalunya de volver dominar la CV a nivell cultural (que sól ser del que més se parla a nivel de TN de TV3) és el que fomenta a la CV l'anticatalanisme. Segurament la cosa cambiaria si només fora en el pla económic que és lo que vol el President Camps i podria conseguirse en un futur algo més. Per això mateix. A mi, sincerament, me la repampimfla que a la CV considerin el valencià una llengua diferent al català. O que inclús es crein arguments tan absurds (i que alguns blaveros defensen) com que el valencià és una llengua d'origen mossàrab o coses per l'estil. Si la gent s'ho creu i aquestes falses teories serveixen per a crear-se identitats, doncs endavant. Allà cadascú. La Generalitat de Catalunya ha destinat massa recursos a promoure una idea integradora de la llengua catalana a través del finançament d'entitats culturals valencianes properes al missatge catalanista. Aquests diners els podria haver invertit en polítiques a Catalunya que, d'altra banda, és el que la Generalitat de Catalunya hauria de fer. A nivell econòmic Catalunya i el País Valencià sempre han anat de la mà. Hi ha més intercanvis econòmics entre aquestes dues comunitats autònomes que entre el País València i Madrid, per exemple. El problema real és que aquesta cooperació mai s'ha traduït a nivell polític. Catalunya sempre ha intentat acostaments cap a València, però tant en Zaplana com en Camps (peperos a més no poder) consideren el govern català (i més ara amb ERC) com el mateix satanàs. I s'han donat casos tan absurds com que la Generalitat Valenciana porti al Tribunal Constitucional l'estatut català :crazy: A vegades tinc la sensació que el govern valencià mira més el que passa a Catalunya que el que passa dins la seva regió ja que en Francsc Camps està fent declaracions en contra de Catalunya cada dos per tres (i només cal llegir el patètic diari de Las Provincias per tenir una idea del que estic dient). I quan has sentit tu a un conseller català criticar el que el seu homòleg valencia faci o deixi de fer??? MAI. A Catalunya només l'interessa el País Valencià a nivell cultural, a nivell de promoció de la llengua catalana. El que a València es faci o deixi de fer interessa un pito als polítics catalans els quals, com sabràs, tenen a Madrid en el punt de mira. Sr.Horn May 6th, 2008, 06:15 PM Per això mateix. A mi, sincerament, me la repampimfla que a la CV considerin el valencià una llengua diferent al català. O que inclús es crein arguments tan absurds (i que alguns blaveros defensen) com que el valencià és una llengua d'origen mossàrab o coses per l'estil. Si la gent s'ho creu i aquestes falses teories serveixen per a crear-se identitats, doncs endavant. Allà cadascú. Després ens queixem de que la COPE diu o deixa de dir sobre Catalunya, si realment penses aixó de la CV és de :crazy:, ahí tens l'AVL que és l'organisme oficial que diu clarament qué és la llengua valenciana, el nom que rep el català que es parla a la CV segons el nostre Estatut. Tot lo que puguen dir entitats filo-feixistes suda, acàs creus que Coalición Valenciana, Unió Valenciana etc... tenen pes polític? no el tenen ni a VLC capital... :crazy: La Generalitat de Catalunya ha destinat massa recursos a promoure una idea integradora de la llengua catalana a través del finançament d'entitats culturals valencianes properes al missatge catalanista. Aquests diners els podria haver invertit en polítiques a Catalunya que, d'altra banda, és el que la Generalitat de Catalunya hauria de fer. Es que en teoria la GC no és qui per subvencionar institucions valencianes, pot ser sense eixe afan "imperialista" les coses hara estarien millor. A nivell econòmic Catalunya i el País Valencià sempre han anat de la mà. Hi ha més intercanvis econòmics entre aquestes dues comunitats autònomes que entre el País València i Madrid, per exemple. El problema real és que aquesta cooperació mai s'ha traduït a nivell polític. Catalunya sempre ha intentat acostaments cap a València, però tant en Zaplana com en Camps (peperos a més no poder) consideren el govern català (i més ara amb ERC) com el mateix satanàs. I s'han donat casos tan absurds com que la Generalitat Valenciana porti al Tribunal Constitucional l'estatut català :crazy: A vegades tinc la sensació que el govern valencià mira més el que passa a Catalunya que el que passa dins la seva regió ja que en Francsc Camps està fent declaracions en contra de Catalunya cada dos per tres (i només cal llegir el patètic diari de Las Provincias per tenir una idea del que estic dient). I Lerma, no només els peperos són els "malos", pareix mentira que després de tot afirmes que Catalunya mira molt a València, en el meu cas, crec que al revés. Tornem a els dessitjos imperialistes... I quan has sentit tu a un conseller català criticar el que el seu homòleg valencia faci o deixi de fer??? MAI. A Catalunya només l'interessa el País Valencià a nivell cultural, a nivell de promoció de la llengua catalana. El que a València es faci o deixi de fer interessa un pito als polítics catalans els quals, com sabràs, tenen a Madrid en el punt de mira. ? Llavors en qué quedem, interessa a nivel econòmic o sols cultural-imperialista? En tot el follón de TV3 qui més tindria que dir és qui ha callat, sí, el que va deixar a quasi tota la CV sense TV3 fa 2 anys va ser el President Montilla, aixó des de la GV s'ha recordat pero pareix que poc cas han fet a la Plaça Sant Jaume. Danzig May 6th, 2008, 06:56 PM "el que va deixar a quasi tota la CV sense TV3 fa 2 anys va ser el President Montilla, aixó des de la GV s'ha recordat pero pareix que poc cas han fet a la Plaça Sant Jaume." Explica això més, que no ho copso ;) Sr.Horn May 6th, 2008, 07:19 PM "el que va deixar a quasi tota la CV sense TV3 fa 2 anys va ser el President Montilla, aixó des de la GV s'ha recordat pero pareix que poc cas han fet a la Plaça Sant Jaume." Explica això més, que no ho copso ;) Quan se va donar llum verda a l'inici d'emissions de La Sexta, i aixó va ser quan el responsable de l'espai radioelèctric era el Ministre Montilla, es va aceptar per a una ràpida implantació de La Sexta a la CV ocupar l'espai analògic que tenia TV3 que tot el món podia veure a casa. És a dir, La Sexta tenia l'autorització de "tapar" TV3. Així ACPV va tindre que reformar els repetidors passant-ho a Digital. Sr.Horn May 6th, 2008, 07:29 PM És que me fa ràbia, pareix que els polítics valencians són els més dolents pero en el cas de TV3 tots han ficat la pota, ara bé, quan lo de la Sexta a TV3 ni mitjans com per exemple Vilaweb http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=1898929 diuen alguna cosa sobre qui permitix que TV3 desaparega i eixe és el President Montilla. Confide May 6th, 2008, 07:34 PM Ho dius en conya, oi? Més que res perquè la Generalitat de Catalunya té un pressupost per al 2008 de 41.750 milions d'euros (gairebé 7 bilions de les antigues pessetes). Casi nada.... Que no t'agradi la distribució de la despesa (només es destinen 15.000 milions d'euros a inversions en transport, urbanisme, agricultura, aigua i medi ambient) no significa ni molt menys que: - no tinguin ni un duro - no puguin governar A més, això de que tots els diners estan en els ministeris i en doña Espe és totalment :crazy: Aquesta és la previsió, però són uns quants milions menys tenint en compte que l'estúpid del Castells ha inflat els comptes sabent que la recaptació en molts impostos baixaria per la baixada de la construcció. xussep80 May 6th, 2008, 07:34 PM Després ens queixem de que la COPE diu o deixa de dir sobre Catalunya, si realment penses aixó de la CV és de :crazy:, ahí tens l'AVL que és l'organisme oficial que diu clarament qué és la llengua valenciana, el nom que rep el català que es parla a la CV segons el nostre Estatut. Tot lo que puguen dir entitats filo-feixistes suda, acàs creus que Coalición Valenciana, Unió Valenciana etc... tenen pes polític? no el tenen ni a VLC capital... :crazy: Repeteixo. A mi el que digui o deixi de dir l'AVL, Coalició Valenciana o el govern valencià m'importa tres pitos. Que el valencià és diferent al català? Doncs ok, si ells estan contents d'aquesta manera, de p. mare. A mi, com a català, l'únic que m'importa és que els diners de Catalunya s'inverteixin a Catalunya i no pas en organitzacions valencianes properes a un discurs catalanista. Que aquestes organitzacions aconsegueixin fons dels seus propis afiliats, com fan 1.000 altres entitats culturals. Es que en teoria la GC no és qui per subvencionar institucions valencianes, pot ser sense eixe afan "imperialista" les coses hara estarien millor. Efectivament. I Lerma, no només els peperos són els "malos", pareix mentira que després de tot afirmes que Catalunya mira molt a València, en el meu cas, crec que al revés. Tornem a els dessitjos imperialistes... :crazy: Potser no se m'ha entès: 1. Catalunya mira a València exclusivament en l'aspecte cultural (cas d'acció cultural del PV, per ex.). 2. La Generalitat Valenciana (amb raó) s'enfada perquè ho considera imperialisme cultural i, en aquest sentit, mira i ataca a Catalunya en tot el que pot a nivell polític (portant l'estatut català al tribunal constitucional, per ex., i plagiant després el mateix text per a l'estatut valencià). 3. Els empresaris es mantenen al marge d'aquesta trifulca pseudo-culturalista-política i fan la seva, comerciant, invertint, reunint-se, etc. Per ex. 1, totes les constructores catalanes compren rajoles a empreses de Castelló. Per ex. 2, els directors del Port de Barcelona i Port de València redacten un document conjunt d'estratègia de negoci repartint-se el pastís en benefici mutu i reclamant l'eix mediterrani d'alta velocitat. ? Llavors en qué quedem, interessa a nivel econòmic o sols cultural-imperialista? En tot el follón de TV3 qui més tindria que dir és qui ha callat, sí, el que va deixar a quasi tota la CV sense TV3 fa 2 anys va ser el President Montilla, aixó des de la GV s'ha recordat pero pareix que poc cas han fet a la Plaça Sant Jaume. El cas de TV3 és per riure. Si a la CV volen veure TV3, que els mateixos valencians financin amb els seus diners els repetidors d'aquesta cadena de televisió. Si jo al meu poble vull veure la TF1 francesa, què he de fer? Pagar un repetidor de la meva butxaca o sol·licitar la subvenció al govern francés? :crazy: El cas de TV3 a la carrasqueta és un exemple de com una picabaralla política pot conduir a situacions absurdes. M'importa un pito si la culpa és d'en Motilla o d'en Camps. Si a Alacant, València o Castelló volen veure TV3, que ho paguin ells de la seva butxaca (idem si els catalans volem veure C9, tot i que dubto que algú de nosaltres estigui interessat en la pèssima programació d'aquella cadena). I si realment els governs català i valencià consideren que és un benefici mutu per a valencians i catalans tenir accés a les dues cadenes de televisió, doncs que signin un conveni de col·laboració i financin conjuntament els repetidors necessaris en els dos territoris. I ja per acabar, no ens creguem que la Generalitat Valenciana, de cop i volta, veu necessari apropar-se a Catalunya. La Generalitat Valenciana té un problema gravíssim, i aquest és l'enorme deute que arrossega i que pot portar l'executiu valencià a una crisi de legitimitat. I, per cert, el deute de la Generalitat Valencia va créixer exponencialment entre 1995 i 2004. I qui governava aquells anys a Madrid? Doncs en José María Aznar, amb l'Eduardo Zaplana com a ministre. En aquest quadre ho podreu veure millor: http://img401.imageshack.us/img401/8250/deudaccaaqy0.jpg El que ja és :crazy: total és que ara la Generalitat Valenciana sol·liciti a Solbes finançament estatal per a liquidar un deute milionari que la pròpia Generalitat Valenciana han contragut per una nefasta gestió en els darrers anys. Sr.Horn May 6th, 2008, 07:42 PM Com compendràs a mi me la sua bastant si Gencat subvenciona diners a una associació forastera, pero que després no diguen que lo de la no visió de TV3 en analògic és culpa del PP quan no ho és (si ho és en Digital). Era només per deixar-ho clar. Respecte a lo demés estic d'acord, i jo espero que pase algo a la CV per aque canvie tot d'una vegada, encara que la resta del panorama es igual de penós. xussep80 May 6th, 2008, 07:47 PM Aquesta és la previsió, però són uns quants milions menys tenint en compte que l'estúpid del Castells ha inflat els comptes sabent que la recaptació en molts impostos baixaria per la baixada de la construcció. Comn si el matxaca que es dedica a sumar i restar impostos fos el conseller Castells :lol: A més, tu tranki, la recaptació via impostos caurà, però també s'ajornaran obres programades al 2008 amb la qual cosa no s'executarà part de la despesa. Danzig May 7th, 2008, 09:59 AM Quan se va donar llum verda a l'inici d'emissions de La Sexta, i aixó va ser quan el responsable de l'espai radioelèctric era el Ministre Montilla, es va aceptar per a una ràpida implantació de La Sexta a la CV ocupar l'espai analògic que tenia TV3 que tot el món podia veure a casa. És a dir, La Sexta tenia l'autorització de "tapar" TV3. Així ACPV va tindre que reformar els repetidors passant-ho a Digital. No ho sabia, com bé dius, ací no va trascendir res AGRX May 8th, 2008, 06:15 PM Fritzl explicat als espanyols (Article de l'AVUI) Catalunya som la noia segrestada i violada: fa 300 anys que ens ocupeu i han estat successius els intents de genocidi polític, cultural i pròpiament físic; a banda dels espolis i els saquejos. Sou el nostre monstre tal com Fritzl ho ha estat per a la seva filla. La diferència és que Fritzl és el pare de la pobra criatura, i nosaltres, amb les proves de l’ADN a la mà, és a dir, amb la veritat històrica, no som fills de la vostra Espanya ni de conya. És així com ens sentim els catalans: privats de llibertat, segrestats, violats en la nostra condició de contribuents i de ciutadans. Tal com amb la pobra filla segrestada no es tractava de millorar-li les condicions del segrest proporcionant-li més menjar, o aparells de música o un altre televisor, i l’únic objectiu era alliberar-se, així nosaltres reclamem el nostre dret de ser lliures i en pau d’una vegada. Fritzl, per evitar que les seves víctimes l’ataquessin, les tenia atemorides amb un suposat sistema segons el qual el soterrani es col·lapsaria de gas si res de dolent li passava. La vostra Constitució té l’article vuitè que ens amenaça amb què l’exèrcit hi és per garantir la integritat de la pàtria. Hi ha una moral dels segrestadors, una fondària tèrbola que sempre és la mateixa. No volem més trens, ni més diners, ni més Estatuts. Volem la llibertat. És nostra i ens la vau robar. El que no se li pot fer a una noia, no se li hauria de poder fer a un poble. És cert que alguns catalans es conformen amb ració doble de plàtans o de revistes, tal com els nens que van néixer d’aquelles violacions és probable que no clamin llibertat perquè no han estat mai lliures, i el que sobretot tenen és por. Fritzl explicat als espanyols és la metàfora exacta del que ells representen contra la nostra nació. http://www.salvadorsostres.com/ xussep80 May 8th, 2008, 06:21 PM ^^ :crazy: Quin mal gust per fer certes comparacions... Aquest Salvador Sostres rellisca una mica... Sky May 10th, 2008, 12:47 PM Jordi Ausàs, el conseller absent Xavier Rius El primer que hauria de fer el conseller de Governació seria comparèixer al Parlament en comptes de donar entrevistes als mitjans de comunicació. No pas perquè servidor estigui en contra de les entrevistes als mitjans, que seria com tirar pedres al propi terrat, sinó per respecte a la institució. Al cap i a la fi va prendre possessió del seu càrrec el passat 12 març i gairebé dos mesos després no només no ha comparegut encara, sinó que ni tan sols ha tramitat la petició corresponent, segons fonts oficials de la conselleria i del Parlament. El conseller s'ha limitat a explicar les seves intencions a través de la premsa, però el que hauria de fer és explicar el seu programa de govern a la cambra catalana. Ara per ara l'únic que sabem és el que va dir a l'entrevista que va donar diumenge passat a l'Avui i, a hores d'ara, ja se'n deu estar penedint: llevat de parlar d'Esquerra no deia res -ni tan sols s'atrevia amb el nombre de vegueries- però va anunciar solemnement en canvi "una llei de referèndums que promourà el dret a decidir". Fins i tot hi cabia el referèndum del 2014. El primer que el va desautoritzar, just 48 hores després, va ser la consellera de Treball, Mar Serna, que en funcions de portaveu del Govern remarcava que "necessàriament haurà de ser un text constitucional" i que "només es podran fer consultes popular en l'àmbit de les competències de l'Estatut d'Autonomia". "No ha d'anar més enllà d'on es pot anar", va insistir. Francament, que a un conseller d'Esquerra el desautoritzi el president de la Generalitat encara, però que el desautoritzi una consellera tan discreta com la titular de Treball n'hi ha per a llogar-hi cadires. José Montilla en plena la sessió de control encara va deixar més en evidència el seu conseller mentre Jordi Ausàs, assegut al seu escó, feia un somriure de circumstàncies. El president de la Generalitat anunciava que "no hi ha un text articulat, ni un avantprojecte" i que si n'hi hagués "s'atendrà al que diu l'Estatut d'autonomia, perquè és un mandat el fet de fer aquesta llei, i també al que diu la Constitució, com no pot ser d'una altra manera". Fum, fum, fum. Fins ara, doncs, l'únic que sabem del nou conseller de Governació és que agraït pel seu nomenament es va declarar a favor de Puigcercós dues setmanes després: "Crec que ara és el moment del relleu, d’aquí la meva aposta per en Joan Puigcercós. De fet, Ausàs s'ha empassat íntegre tot l'equip de Puigcercós amb Jaume Oliveres al capdavant. Ni tan sols ha canviat el cap de gabinet o el cap de premsa. També que ha fet visites oficials a la Val d'Aran, a Calaf, a la Granadella, a Tornabous, a Martorell, o a Castell de Mur, entre d'altres municipis. Però d'un conseller de Governació, que té un marcat perfil polític, s'espera alguna cosa que una sèrie de visites institucionals, presentar el PUOSC o el pla d'associacionisme juvenil. Per això convindria que demanés hora al Parlament i expliqués a diputats, mitjans i ciutadans el seus compromisos de govern. Fins ara, la seva única intervenció parlamentària ha estat en el ple del passat 2 d'abril per a confirmar a preguntes d'una diputada de l'oposició -ni tan sols ho va negar- que el tripartit ja ha superat amb escreix el rècord d'alts càrrecs de CiU. Entre d'altes mèrits polítics i professionals per arribar a conseller hi ha també, finalment, el seu brillant resultat electoral a les darreres eleccions municipals on Esquerra va passar de segona força política -2.066 vots i 6 regidors- a tercera -1.200 i 4 regidors-, és a dir, del 34% dels vots al 22%. I això que era l'alcalde. En un preludi, sens dubte, del que passaria després a les eleccions generals. http://www.e-noticies.com/opinions/jordi-aus%e0s-el-conseller-absent-38339.html Sky May 14th, 2008, 01:46 PM JUST UN DIA DESPRÉS Montilla rectifica Baltasar sobre omplir les piscines El president de la Generalitat, José Montilla, ha reiterat la prohibició d'omplir piscines 24 hores després que el conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar, anunciés durant la roda de premsa de Govern que "el proper divendres, un cop actualitzat el decret de sequera, se superarà la fase d'excepcionalitat 2 i es passarà a la 1 i, per tant, s'aixecaran les restriccions previstes, com és la prohibició de regar jardins o d'omplir piscines", accions que estan penades amb multes de fins a 3.000 euros. Montilla, durant una visita a la zona franca, ha assegurat que "el que puc anunciar que farà el Govern és estudiar el decret de sequera. És obvi que té poc sentit aixecar determinades mesures quan igual, si no plou, dintre de tres setmanes es tenen que tornar a posar en marxa". D'altra banda, l'Ajuntament de Tarragona ha comunicat a l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) que no deixarà que cap més vaixell s'endugui aigua dels seus pous per abastir Barcelona i l'àrea metropolitana si divendres determina que l'estat d'excepcionalitat per la sequera ja no és tan greu. http://www.e-noticies.com/actualitat/montilla-rectifica-baltasar-sobre-omplir-les-piscines-38506.html Lââm May 14th, 2008, 01:56 PM "el que puc anunciar que farà el Govern és estudiar el decret de sequera. És obvi que té poc sentit aixecar determinades mesures quan igual, si no plou, dintre de tres setmanes es tenen que tornar a posar en marxa". Citen a Montilla amb els errors que comet? xD Estic equivocat o hauria de ser "en tres setmanes s'han de tornar a posar en marxa" Nastic May 14th, 2008, 02:05 PM :bash::bash::bash: Danzig May 14th, 2008, 04:16 PM "es tenen que tornar" sona molt malament Hush May 14th, 2008, 04:18 PM Mai tenir que, sempre haver de... Fost May 14th, 2008, 11:38 PM "es tenen que tornar" sona molt malament Han de tornar a posar-se ..... :tongue3: Izo May 14th, 2008, 11:55 PM Mai direm: «tenir que», sinó «haver de». El català correcte, al SSC. :D Sr.Horn May 14th, 2008, 11:59 PM Mai direm: «tenir que», sinó «haver de». El català correcte, al SSC. :D TENIR QUE es una valencianà en tota regla, jo la dic molt com a bon valencià que sóc :) Nastic May 15th, 2008, 09:29 AM TARRAGONA | Jueves 15 de Mayo, a las 07:39:h Ballesteros cierra el grifo a BCN El líder municipal anuncia que no se extraerá más líquido de los pozos tarraconenses, y que los 4,4 hectómetros cúbicos 'estarán a disposición de las localidades del Camp' por O.saumell/r.lombarte | tarragona@diaridetarragona.com «Los esfuerzos hídricos que está haciendo Tarragona no deben servir para llenar piscinas o regar jardines». Así de claro se mostró ayer el alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros (PSC), quien ayer ordenó a Ematsa que los barcos dejen de llenarse con agua de los pozos del consistorio, ya que los recursos del Camp de Tarragona «sólo se tienen que utilizar en situación de extrema sequía», añadió el presidente de la corporación local, contestando de esta forma la decisión de la Generalitat de levantar las restricciones en la Ciutat Comtal». El alcalde aseguró que «los 4,4 hectómetros cúbicos que tenían que ir a Barcelona estarán permanentemente disponibles para los municipios del Camp que están sufriendo problemas de abastecimiento. En un comunicado de prensa, el Ayuntamiento recordaba que «el Govern no levantará las restricciones hasta el viernes. Por lo tanto, el agua que enviamos no ha sido usada para regar jardines». El Consorci d'Aigües de Tarragona acordará hoy llevar agua del mini trasvase del Ebre hacia el área metropolitana. Seguirán las restricciones Al mismo tiempo, el President de la Generalitat de Catalunya, José Montilla, anunció que el Govern «está estudiando» la posibilidad de mantener algunas restricciones en el consumo de agua potable, pese a que el viernes se saldrá de la situación de excepcionalidad de nivel dos al aumentar el nivel de sus pantanos hasta el 29%. Al respecto, Montilla aseguró que «tiene poco sentido» levantar determinadas medidas de control del consumo de agua cuando, en caso de que no llueva lo suficiente, habría que volver a aplicarlas dentro de unas semanas. «La intención es no levantar determinadas medidas que dentro de tres semanas se pueden volver a poner en marcha. Es aplicar el sentido común», señaló el presidente catalán, que avanzó que el gobierno tomará una decisión al respecto el próximo martes, en la reunión del Consell Executiu. En la misma línea, el conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar, ha indicado que este mecanismo automático que prevé el propio decreto de sequía tiene «efectos perversos», ya que en estos momentos gran parte de Catalunya continúa en una situación hídrica «preocupante». El conseller ya advirtió ayer que gracias a las últimas lluvias Catalunya «ha salido de la Unidad de Cuidados Intensivos (UCI) y ha pasado a planta, aunque sigue en el hospital». Por eso Baltasar pidió a la ciudadanía que, pese al previsible levantamiento de las restricciones en el consumo doméstico, mantenga una actitud de «austeridad» y «buen hacer» y siga ahorrando agua, ante el «fantasma» de volver de nuevo a la situación de excepcionalidad 2. 'La solidaridad tiene un límite' Ayer fue un día de constantes llamadas en el seno de Esquerra Republicana de Catalunya. En este sentido, el portavoz de ERC en el Ayuntamiento de Tarragona, Sergi de los Rios, reivindicó, sobre la decisión del gobierno municipal, que «siempre manifestamos que teníamos el grifo en nuestras manos. Hemos sido solidarios, pero hay unos límites». Sobre la posibilidad de pedir la dimisión del titular de Medi Ambient, de los Rios aseguró al Diari que «debe ser el presidente de la Generalitat quien decida su futuro. Lo que está claro es que Francesc Baltasar ha sido desautorizado». Por su parte, el portavoz municipal del Partido Popular, Alejandro Fernández, manifestó ayer en su blog personal que, pese a que apoya la decisión de Josep Fèlix Ballesteros, «El Govern ha engañado a la ciudadanía de Tarragona. No merece ningún tipo de credibilidad». El líder de la formación conservadora pidió al alcalde que «pida la dimisión de Francesc Baltasar». A juicio del edil del PP, «el envío de agua por barco ha perjudicado gravemente la imagen de la ciudad». Finalmente, Fernández avanzó que «estamos estudiando llevar a cabo alguna medida de reprobación en el próximo plenario». Sky May 15th, 2008, 09:46 AM SENSE ELS INFORMES TÈCNICS Baltasar va decidir omplir piscines pel seu compte El conseller de Medi Ambient va decidir, pel seu compte i sense informar el Govern, rebaixar les mesures contra la sequera. Ho va fer, a més, sense tenir tots els informes tècnics, segons revela El País. El conseller va anunciar durant la roda de premsa de Govern de dimarts passat l'aixecament de les mesures més restrictives com el reg de jardins o omplir piscines, però fonts del Govern afirmen que en cap moment es va parlar de l'aixecament de les mesures esmentades. El conseller de Medi Ambient s'hauria limitat durant la reunió, segons aquestes mateixes fonts governamentals, a informar el president i a tot el Gabinet de la situació dels pantans després de les pluges del cap de setmana, a més d'explicar les primeres hores de l'operació de transport d'aigua per vaixell des del port de Tarragona. Baltasar es va mostrar optimista, fet que li retreuen companys de l'Executiu català, que l'acusen d'"excessiu triomfalisme". Baltasar va comparèixer davant els mitjans de comunicació per a informar dels acords de la reunió del Govern i va dir que les mesures antisequera s'anaven a relaxar com a conseqüència de passar del grau d'excepcionalitat 2 al 1 previst en el decret de sequera. No va parlar de canviar-ho, malgrat apel·lar a la responsabilitat de la ciutadania per a no malbaratar aigua. Això va disparar la alarma del Govern, quan a Tarragona van començar a escoltar-se crítiques, atès que no va agradar que es permetés omplir les piscines de Barcelona quan la capital encara necessitava del transvasament d'aigua per vaixell. http://www.e-noticies.com/actualitat/baltasar-va-decidir-omplir-piscines-pel-seu-compte-38546.html Sky May 15th, 2008, 09:46 AM ^^ No serà per manca d'informes... :D _Atun_ May 15th, 2008, 08:26 PM A eso es a lo que Esquerra le llama "fer país". Jordi Berlín May 15th, 2008, 08:47 PM TENIR QUE es una valencianà en tota regla, jo la dic molt com a bon valencià que sóc :) Home... Al Principat es diu moltíssim, i a Barcelona ni t'explico... Mai no diria que dir "tenir que" sigui 'típic de Barcelona' ni 'típic de València'. És, simplement, incorrecte, tant a Catalunya com al País Valencià. Sr.Horn May 15th, 2008, 09:12 PM Home... Al Principat es diu moltíssim, i a Barcelona ni t'explico... Mai no diria que dir "tenir que" sigui 'típic de Barcelona' ni 'típic de València'. És, simplement, incorrecte, tant a Catalunya com al País Valencià. És que els meus companys catalans de classe se sorprenen per dir "tenir que" en vegada de "haver de" i sempre hem corregeixen :wink: lude May 15th, 2008, 09:13 PM ^^ Recordo al llibre de català de COU (ed. Teide) la següent il·lustració: (Dues senyores xerren) - Tinc que anar-hi. - I jo cotorra. FESTIVAL DEL HUMORRRR!!! :D UT596001 May 15th, 2008, 10:27 PM TARRAGONA | Jueves 15 de Mayo, a las 07:39:h Ballesteros cierra el grifo a BCN El líder municipal anuncia que no se extraerá más líquido de los pozos tarraconenses, y que los 4,4 hectómetros cúbicos 'estarán a disposición de las localidades del Camp' Tarragona tanca l'aixeta (i ben fet que fa) però en una altra notícia he llegit... que per a compensar ara l'obre Reus. Bitxofo May 15th, 2008, 11:29 PM Tarragona tanca l'aixeta (i ben fet que fa) però en una altra notícia he llegit... que per a compensar ara l'obre Reus. Ben fet que fa, per què? :? UT596001 May 15th, 2008, 11:33 PM ^^ Home, si es passés al grau d'excepcionalitat 1 amb l'aigua de Tarragona es podrien omplir piscines, regar jardins... i tal i com ha dit l'alcalde de Tarragona doncs com que no. El conseller va dir que demà es passaria a aquest estat. Almenys ahir va dir en Montilla que es pensa canviar això per tal de restringir encara més l'ús de l'aigua, almenys la Generalitat ha reaccionat. Sky May 15th, 2008, 11:45 PM Baltasar destaca "l'encert" del Govern amb la sequera El conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar, ha destacat la "resposta ràpida i contundent del Govern" amb la modificació del decret de sequera després que s'hagi hagut de reunir de manera excepcional dos dies després de la reunió habitual dels dimarts. Baltasar ha afirmat també que la sequera està "relacionada sens dubte amb el canvi climàtic" i ha insistit que és una "situació excepcional". Baltasar ha reiterat que "continuarem treballant amb calma, amb encert i amb dedicació" i ha assegurat que la modificació del decret és per a evitar "un automatisme letal". http://www.e-noticies.com/actualitat/baltasar-destaca-lencert-del-govern-amb-la-sequera-38581.html És a dir, que el desmenteixen/desautoritzen/corregeixen i l'home surt hores després a aplaudir amb les orelles la decisió. :crazy: O millor: www.savebaltasar.org :D lude May 15th, 2008, 11:54 PM ^^ La veritat és que la gestió que estan portant és bastant lamentable... :ohno: xussep80 May 15th, 2008, 11:54 PM ^^ Home, si es passés al grau d'excepcionalitat 1 amb l'aigua de Tarragona es podrien omplir piscines, regar jardins... i tal i com ha dit l'alcalde de Tarragona doncs com que no. El conseller va dir que demà es passaria a aquest estat. Almenys ahir va dir en Montilla que es pensa canviar això per tal de restringir encara més l'ús de l'aigua, almenys la Generalitat ha reaccionat. Es podrien omplir les piscines del Vallès Occidental, oi? Perquè, que jo sàpigui, a Barcelona ciutat n'hi ha ben poques. Però a les urbanitzacions del Vallès n'abunden com bolets.... A més, què cony pinta aquí l'alcalde de Tarragona? :crazy: Però si la conca del Francolí és molt més deficitària que la del Llobregat... A més, Tarragona ja s'abasteix a expenses d'un riu que passa a un centenar de kilòmetres del seu nucli. En definitiva, credibilitat 0 aquest home... I és més, si no es podem omplir les "piscines de Barcelona" amb aquesta aigua, sí que es podrà fer servir per omplir les piscines de les cutre-urbanitzaciones de la Costa Daurada? :crazy: Bitxofo May 16th, 2008, 12:17 AM ^^ Home, si es passés al grau d'excepcionalitat 1 amb l'aigua de Tarragona es podrien omplir piscines, regar jardins... i tal i com ha dit l'alcalde de Tarragona doncs com que no. El conseller va dir que demà es passaria a aquest estat. Almenys ahir va dir en Montilla que es pensa canviar això per tal de restringir encara més l'ús de l'aigua, almenys la Generalitat ha reaccionat. Perdona, però les restriccions de regar jardins i omplir piscines continuaran a partir de demà, lògic! :okay: UT596001 May 16th, 2008, 10:35 PM Es podrien omplir les piscines del Vallès Occidental, oi? Perquè, que jo sàpigui, a Barcelona ciutat n'hi ha ben poques. Però a les urbanitzacions del Vallès n'abunden com bolets.... No, les del Vallès tampoc. Bé que a mi no m'afecta doncs visc a un pis al centre de Castellar, i si tingués casa no tindria piscina. Per cert, un incís: Castellar no està connectat a la xarxa Ter-Llobregat (està previst fer-ho, però hi ha molta oposició) i depenem única i exclusivament dels pous de la zona de les Arenes i dels 3 dipòsits que té el poble. Confide May 16th, 2008, 11:05 PM Quin embolic i quina poca descordinació, això sembla un galliner, cadascú dient la seva, ara ja es poden omplir, ara no, ara jo no vull aigua per aquells... vergonyós, vergonyós, no se'n salva cap. Tillor87 May 17th, 2008, 01:38 AM SÓLO PARA CATALANES ¡¡Hola a todos!! Me he interesado mucho por el debate político en Catalunya respecto del sentimiento catalán y su "perspectiva" hacia España... quiero hacer esta encuenta para medir sus grados de apego a España.. ¡AH! para que sean honestos la encuesta es privada :D PD: Perdón que no escribiera en catalán, pero no lo hablo bien QUIEN NO TENGA MIEDO DE DECIR PÚBLICAMENTE SU VOTO, ESCRIBA SU APODO Y DESICIÓN PÚBLICAMENTE Gràcies Tillor87 May 17th, 2008, 02:19 AM Hasta el momento 10 votos Sí : 3 No: 7 _Atun_ May 17th, 2008, 07:18 AM No. PD: Tendrías que haber hecho la encuesta pública. Así no sabemos quien ha votado. Tillor87 May 17th, 2008, 08:14 AM No. PD: Tendrías que haber hecho la encuesta pública. Así no sabemos quien ha votado. Es que me imagino que habrá quienes después no quieran votar por miedo a dar un color político... así es más secreto... pero venga, voy a agregar un detalle a la descripción Sky May 17th, 2008, 11:51 AM Per cert, la Generalitat té capacitat per imposar restriccions com les del "decret de la sequera" a les conques de l'Ebre? :? _Atun_ May 17th, 2008, 01:52 PM ^^ Si aquí nos conocemos todos. Lo digo para que no voten foreros no catalanes. alexbn May 17th, 2008, 01:52 PM Yo en principio no, aunque según la situación que se diera en determinado momento, me lo pensaría. Nastic May 17th, 2008, 01:54 PM Sí Nastic May 17th, 2008, 02:02 PM Lo digo para que no voten foreros no catalanes. Seguro que votan SÍ :lol::lol: Berris May 17th, 2008, 02:06 PM No. http://img.fueradelimites.com/2007/04/espana.jpg _Atun_ May 17th, 2008, 02:21 PM Seguro que votan SÍ :lol::lol: Això depen de la seva localització geogràfica :lol: Obidos May 17th, 2008, 02:25 PM Yo si los catalanes aprobaran en mayoria suficiente la independecia, si luego se preguntara al resto del Estado, tambien votaria si. Pero como no soy catalan, podeis ignorar mi opinion :D :D Nastic May 17th, 2008, 02:28 PM No. http://img.fueradelimites.com/2007/04/espana.jpg http://farm1.static.flickr.com/131/318533659_57888d2276.jpg Sky May 17th, 2008, 02:34 PM ^^ Què és això? Aquí res de guerres de banderes, eh? :nono: :D _Atun_ May 17th, 2008, 02:41 PM Les banderes son draps mitificats. Berris May 17th, 2008, 02:43 PM VISCA CATALUNYA. (Aquesta és la diferència entre tu i jo) http://claudicervello.files.wordpress.com/2007/09/senyera.jpg Obidos May 17th, 2008, 02:43 PM I no parlem dels estudis tecnics que ha encarregat el Govern (i pagat)...? com aquest? La Generalitat pagó 15.000 euros por un estudio sobre seguridad en China. El informe carece de aplicaciones prácticas para la gestión del Gobierno catalán El Departamento de Interior y Relaciones Institucionales de la Generalitat de Cataluña pagó el año pasado 15.000 euros para la elaboración de un informe externo titulado China y la Seguridad en Asia Oriental, Análisis del papel de China en la construcción del orden regional en materia de seguridad. El informe forma parte de los 1.580 estudios de asesoramiento encargados por el Gobierno catalán con un coste global de 32 millones de euros y que la fiscalía está investigando para saber si algunos de ellos fueron encargados a dedo y cuál es su grado de utilidad para las labores del Gobierno. http://www.elpais.com/articulo/espana/Generalitat/pago/15000/euros/estudio/seguridad/China/elpepunac/20080517elpepinac_16/Tes Sky May 17th, 2008, 02:45 PM ^^ És més pràctic l'informe per dissenyar un parxís desmuntable. :D Nastic May 17th, 2008, 02:55 PM VISCA CATALUNYA. (Aquesta és la diferència entre tu i jo) http://claudicervello.files.wordpress.com/2007/09/senyera.jpg La diferència és que tu has ficat un NO i rapidament la teva bandera de UNA GRANDE I LIBRE, i no has pensat en la de Catalunya fins que no l'he ficat jo... es comprensible. Els Brigadas Blanquiazules o els Nazis de Boixos Nois també porten senyeres i banderes franquistes, per gustos colors xDDD Salut _Atun_ May 17th, 2008, 03:01 PM Nastic tot per tu --> :crazy: Berris May 17th, 2008, 03:03 PM És clar, en aquest precís moment que defenso que Catalunya formi part d'Espanya trobo més lògic ficar la d'Espanya. I per cert, no he ficat cap bandera "una, grande y libre" :lol: Nastic May 17th, 2008, 03:08 PM És clar, en aquest precís moment que defenso que Catalunya formi part d'Espanya trobo més lògic ficar la d'Espanya. I per cert, no he ficat cap bandera "una, grande y libre" :lol: Per mi sí, aquesta bandera simbolitza lo mateix que la del pollastre... encara que sigui constitucional, per tu a lo millor una bandera independentista et fa mal als ulls... :lol::nuts: hi han ferides familiars que mai es podràn tancar i aquesta bandera s'asembla molt. Salut! Tornarem a sofrir, tornarem a lluitar i tornarem a véncer. AdamChobits May 17th, 2008, 03:10 PM Es que me imagino que habrá quienes después no quieran votar por miedo a dar un color político... así es más secreto... pero venga, voy a agregar un detalle a la descripción Será más secreto, pero creo que el resultado podría variar notablemente xDD windawinda77 May 17th, 2008, 03:12 PM :nuts:bueno....pero como en Quebec..la independencia no es cosa unicamnete de uno, no?...tabién los demas españoles, presumiblemente afectados por tal decisión también deberiamos opinar...?:nuts: en mi humilde opinion ese tema es una soberana (y nunca mejor dicho) tonteria, que quita esfuerzos, ideas y potencial a un monton de gente que podria emplearlos en mejorar cataluña, sus vidas y las de los demas sin necesidad de meterse en esos fregaos que a la larga solo perjudican a todos....menos ombligismo y mas globalizacion!!:banana::banana: JarlehuBCN May 17th, 2008, 03:18 PM jo NO. http://www.mexicowoods.com/page1/files/page1_blog_entry29_1.jpg :colgate: Berris May 17th, 2008, 03:20 PM Tornarem a sofrir, tornarem a lluitar i tornarem a véncer. :lol: és clar que sí! visca palestina i el tibet! agafeu les armes, catalans! :crazy: vinga va, deixo ja el tema perquè no hi hauria final... de moment el NO, com era de suposar, va guanyant :) Nastic May 17th, 2008, 03:29 PM :lol: és clar que sí! visca palestina i el tíbet! agafeu les armes, catalans! :crazy: vinga va, deixo ja el tema perque no hi hauria final... de moment el NO, com era de suposar, va guanyant :) Eing?? La frase que m'has citat és una frase del que fou 1er president del parlament de Catalunya, ministre del govern espanyol, president de la Generalitat de Catalunya... crec que t'hauria de sonar, és bastant famosa, està escrita a monuments, llibres d'història... ara suposo que ja saps de qui parlo Lluís Companys i Jover i si no ho sabies, et faria falta una mica més de coneixement o història del que tu consideres Espanya, és a dir Catalunya. Un altre tema, que fots barrejant altres pobles com Palestina i el Tibet... VISCA ISRAEL i VISCA LA XINA!!!! el comunisme de la xina m'encanta :bash::nuts::lol: i la llibertat d'expressió també Apa, us deixo, vaig a estudiar electrònica digital 2 a l'universitat que crec que serà més útil que això xDD _Atun_ May 17th, 2008, 03:36 PM :lol: és clar que sí! visca palestina i el tibet! agafeu les armes, catalans! :crazy: vinga va, deixo ja el tema perquè no hi hauria final... de moment el NO, com era de suposar, va guanyant :) Per alguns últimament el model a seguir es Kosovo. El principal problema de l'indepentisme es que es "anti-x". Això mai ha estat bó. No es pro-catalunya es anti-espanya. Fins i tot alguns d'ells adapten posicions feixistes , del estil sino ets independentista no ets català de debó. Tillor87 May 17th, 2008, 03:43 PM Moltas gràcies a tots per la seva opinió!!!! (mmm, que lindo suena el catalán, me encanta) PUES BUENO, SI SE ME PERMITE VOY A ABRIR UNA VOTACIÓN PÚBLICA, ACÁ VA. VOTEEEEEEENNNN SÓLOOOO CATALANESSS. POR EL MOMENTO SÍ 5.... NO 12 Tillor87 May 17th, 2008, 03:45 PM Pues ya está. voten solo els catalans!!!! _Atun_ May 17th, 2008, 03:46 PM I avans de que em contesteu ja us contesto jo. - Drets històrics : Regla de tres , Almacelles demana la independencia perquè al neolític hi havia una tribu "independent". - Drets colectius : Comencen per respectar els drets individuals , com son utilitzar les dues llengües oficials. I ara em direu fatxa , em dóna igual. Tots vam refrendar una constitució que jo defenso. Els que sou anticonstitucionals sou vosaltres , així que potser si m'ho dieu haurieu de fer un plantejament davant d'un mirall. Tillor87 May 17th, 2008, 03:47 PM Pues ya está. voten solo els catalans!!!! ¿Quieres la independencia de Catalunya respecto de España? Tillor87 May 17th, 2008, 03:49 PM Epa... esta se me abrió mal. Si algún moderador lo ve por favor bórrelo. Gràcies! Spike88bcn May 17th, 2008, 04:27 PM jo diria si, però també hi han altres opcions que m'agraden molt, com una república federal. Això si penso que el sistema actual no es bo. Etnacila May 17th, 2008, 05:10 PM Per mi sí, aquesta bandera simbolitza lo mateix que la del pollastre... encara que sigui constitucional, per tu a lo millor una bandera independentista et fa mal als ulls... :lol::nuts: hi han ferides familiars que mai es podràn tancar i aquesta bandera s'asembla molt. Salut! Tornarem a sofrir, tornarem a lluitar i tornarem a véncer. Es una pena que haya gente como tú que siga viendo a la actual bandera española democrática y constitucional, como la franquista y dictatorial. Y que digas que simboliza lo mismo :ohno:. Si fuera catalán de pura cepa seguramente defendería la permanencia dentro de España. Sí, mola pensar que tu territorio es una nación más con su estado propio y con la cuatribarrada ondeando en la ONU y otros organismos internacionales. Pero Cataluña está bien cuidada por España, y esta no es una bestia negra que aplasta su progreso, su identidad, y que le roba el dinero, como piensan algunos. :crazy:. Eso quedó atrás. Y hay más cosas que nos unen que las que nos separan. Con sus más, con sus menos, Cataluña encaja bien en España hoy en día, así que su independencia, aunque haga ilusión a algunos, no tiene sentido. Pero es sólo mi modesta opinión. _Atun_ May 17th, 2008, 05:13 PM jo diria si, però també hi han altres opcions que m'agraden molt, com una república federal. Això si penso que el sistema actual no es bo. Més que federal estaría bé que fòssim una república confederal . Amb bilateralitat en alguns temes. frozen May 17th, 2008, 05:20 PM No esteu una mica farts de sempre el mateix? Independència o no, nacionalisme català o nacionalisme espanyol. Doncs jo sí, n'estic ben tip! :D Confide May 17th, 2008, 05:26 PM Jo no entenc perquè hi ha d'haver bons i dolents, estaria bé que la gent respectés més les idees dels altres... Jordi Berlín May 17th, 2008, 05:42 PM Més que federal estaría bé que fòssim una república confederal . Amb bilateralitat en alguns temes. Federació (o confederació), sí, peró AMB EUROPA!!! Per què perdre el temps amb intermediaris? (intermediaris que ens odien, tot sigui dit) ;) Catalunya, 28ª demarcació de la Unió Europea! _Atun_ May 17th, 2008, 05:48 PM ^^ Potser alguns obvieu que el 80 % de la producció industrial catalana va a parar a la resta d'Espanya :dunno: Si això no es tracta de temes identitaris. Els drets colectius no existeixen , existeixen els individuals. Pero clar indivualmente no ens beneficia a ningú ( comptant en €€€ ) Que us creieu que si Extremadura fes un referèndum de independència PP i PSOE no estarien d'acord en dona'ls-hi? Obidos May 17th, 2008, 05:49 PM Jordi, el victimisme es massa facil... pero si vols creure aixo... Jordi Berlín May 17th, 2008, 05:57 PM ^^ Potser alguns obvieu que el 80 % de la producció industrial catalana va a parar a la resta d'Espanya :dunno: I què? Degut a això, els qui som independentistes hem de deixar de ser-ho? Una cosa són els empresaris catalans, i una altra, Catalunya; els empresaris no parlen en nom nostre. A més, la indústria catalana cada cop depèn menys d'Espanya. La globalització és exactament això: no dependre d'un sol mercat, obrirse-se a TOT el món (no només a Espanya). I aquesta tendència no hi ha qui l'aturi. ^^ Si això no es tracta de temes identitaris. Els drets colectius no existeixen , existeixen els individuals. Pero clar indivualmente no ens beneficia a ningú ( comptant en €€€ ) Que us creieu que si Extremadura fes un referèndum de independència PP i PSOE no estarien d'acord en dona'ls-hi? No hi estic d'acord. Hi ha drets individuals i hi ha drets col·lectius. ¿O és que un ciutadà espanyol no considera que té dret a que la seva col·lectivitat (l'espanyola) sigui lliure i decideixi el seu futur? Jo crec que sí, oi? El que decideixin lliurement els ciutadans d'Extremadura m'és absolutament indiferent. Si decideixen independitzar-se, no hi posaré mai cap objecció. Si volen continuar a Espanya, tampoc. Jordi Berlín May 17th, 2008, 05:59 PM Jordi, el victimisme es massa facil... pero si vols creure aixo... Dir que vull que Catalunya sigui el 28è membre de la UE és 'victimista'? El que és 'victimista' és passar-se tota la vida queixant-te que Espanya et maltracta i no moure un dit per canviar la situació. Jo la vull canviar: vull que Catalunya deixi de formar part de l'estat espanyol, que s'integri en Europa com un actor més, que deixi de ser una província i que sigui un país adult d'una vegada. No sé on hi veus el 'victimisme' en tot això. _Atun_ May 17th, 2008, 06:02 PM I què? Degut a això, els qui som independentistes hem de deixar de ser-ho? Una cosa són els empresaris catalans, i una altra, Catalunya; els empresaris no parlen en nom nostre. A més, la indústria catalana cada cop depèn menys d'Espanya. La globalització és exactament això: no dependre d'un sol mercat, obrirse-se a TOT el món (no només a Espanya). I aquesta tendència no hi ha qui l'aturi. Posiblament perdries la teva feina :dunno: Crisi de sobreproducció , tanquen fàbriques , disminueix els €€€ en el mercat. Sector serveis en conseqüència també tindria una forta deballada. Sempre ens quedarà vendre gorros de mexicans a les rambles als turistes que vénen amb Ryanair :dunno: No hi estic d'acord. Hi ha drets individuals i hi ha drets col·lectius. ¿O és que un ciutadà espanyol no considera que té dret a que la seva col·lectivitat (l'espanyola) sigui lliure i decideixi el seu futur? Jo crec que sí, oi? El que decideixin lliurement els ciutadans d'Extremadura m'és absolutament indiferent. Si decideixen independitzar-se, no hi posaré mai cap objecció. Si volen continuar a Espanya, tampoc. I si Barcelona decideix independitzar-se de Catalunya i seguir sent Espanya? Això també t'hes igual? O imposaries el que diuen tots els catalans sobre el que diuen els barcelonins? Llavors estem parlant un altre cop que no hi ha drets individuals :dunno: Confide May 17th, 2008, 06:15 PM Atun, quins exemples més ridículs estàs posant. Llavors per tu què és la democràcia? Si els que voten el PP no accepten que governi el PSOE, encara que ha estat el partit més votat què han de fer? Els del PP diran que tenen el dret individual a decidir què els governi el PP, que volen que els governi el PP, però si la majoria han decidit lo contrari... Tot això té fàcil solució: referèndum d'autodeterminació: el que surti, que s'accepti i ja està, tan simple com això, això és la democràcia. El problema hi és quan no està reconegut aquest dret... _Atun_ May 17th, 2008, 06:19 PM Atun, quins exemples més ridículs estàs posant. Llavors per tu què és la democràcia? Si els que voten el PP no accepten que governi el PSOE, encara que ha estat el partit més votat què han de fer? Els del PP diran que tenen el dret individual a decidir què els governi el PP, que volen que els governi el PP, però si la majoria han decidit lo contrari... Tot això té fàcil solució: referèndum d'autodeterminació: el que surti, que s'accepti i ja està, tan simple com això, això és la democràcia. El problema hi és quan no està reconegut aquest dret... No entenc perquè es ridicul. No es podria independitzar Barcelona de Catalunya ? Si així ho volen la majoría dels barcelonins? La veritat es que jo estic a favor de fer un referèndum , potser així algun que altre partit deixa de parlar en nom de tots els catalans i comença a parlar en nom del que li voten. Obidos May 17th, 2008, 06:20 PM Dir que vull que Catalunya sigui el 28è membre de la UE és 'victimista'? Federació (o confederació), sí, peró AMB EUROPA!!! Per què perdre el temps amb intermediaris? (intermediaris que ens odien, tot sigui dit) ;) No, es victimisme dir que la resta del Estat odia Catalunya... Confide May 17th, 2008, 06:22 PM No entenc perquè es ridicul. No es podria independitzar Barcelona de Catalunya ? Si així ho volen la majoría dels barcelonins? La veritat es que jo estic a favor de fer un referèndum , potser així algun que altre partit deixa de parlar en nom de tots els catalans i comença a parlar en nom del que li voten. Això ho fan tots els partits de tots els llocs :| Jordi Berlín May 17th, 2008, 06:40 PM No, es victimisme dir que la resta del Estat odia Catalunya... Això del 'victimisme' és un lloc comú. En tot cas podries dir que és una percepció injusta, parcial, esbiaixada... però 'victimista'? En fi, això cadascú ho porta a la seva manera, però jo, que ja tinc una edat, acumulo prou evidències com per pensar que, en el conjunt d'Espanya, la identitat nacional catalana desperta, molt majoritàriament, recels, incomprensió i/o rebuig, i que allà no hi té cap futur. Sé que hi ha moltes excepcions, però aquesta és la meva impressió, Obidos, i no crec pas que pugui canviar-la. Tot plegat hauria de fer un gir de 180 graus. El tema 'estatut' per a mi ja va ser definitiu. Encara espero alguna veu de l'Espanya-guay-progre que defensi l'estatut que va sortir del Parlament el 30 de setembre del 2005 (o alguna campanya espanyola anti-boicot comercial a Catalunya, o veus contra les amenaces de sectors de l'exèrcit, l'església o el poder judicial fa dos anys...) Cap ni una. Silenci total. Confide May 17th, 2008, 06:43 PM ^^ Ni el que va sortir del Congrés... Berris May 17th, 2008, 06:53 PM Per què perdre el temps amb intermediaris? (intermediaris que ens odien, tot sigui dit) ;) La majoria no odia els catalans, sino els independentistes, encara que sí que és veritat que alguns ignorants de fora de Catalunya ens posen a tots dins el mateix sac. Jo vaig a Madrid, València, Alacant etc. i ningú m'odia per ser català. Per què? Perquè a part de català, em sento espanyol. Pero és clar, segons quins comportaments tinguis per allà, és normal que t'odiïn, com aquí s'odia al típic prepotent anti-català. Per què a Carod se li diu de tot per Madrid? Doncs igual que a Acebes aquí, però si ets moderat doncs cap problema. Niat May 17th, 2008, 06:54 PM Pues no, no quiero la independencia en absoluto. Y no me considero ni patriota español ni nacionalista catalán, no se, el amor por la bandera y todo eso no va mucho conmigo. Y no entiendo en absoluto el odio que hay entre ambos bandos. |