View Full Version : Actualitat política i social

Jordi Berlín
January 31st, 2005, 06:19 PM
Jo no ho veig bé, de cap manera. Al contrari, de vegades crec que s'hauria de tornar als 21 anys, com abans (que no se m'enfadi ningú!)...

gohcan
January 31st, 2005, 06:23 PM
Jo no ho veig bé, de cap manera. Al contrari, de vegades crec que s'hauria de tornar als 21 anys, com abans (que no se m'enfadi ningú!)...
jejejeje i molta gent no deuria poder votar :jk:

jeros
January 31st, 2005, 06:49 PM
coincidim en tot :)

Sky
February 1st, 2005, 12:04 PM
Un comitè d'experts xifra el dèficit fiscal a Catalunya en el 7,7% del PIB

Avui es donarà a conèixer la feina que han fet un grup d'experts, per encàrrec de la Generalitat, per aclarir quina és exactament la situació del dèficit fiscal a Catalunya. És a dir, quina és la diferència entre el que Catalunya aporta a les arques de l'Estat i el que en rep. Segons ha pogut saber Televisió de Catalunya, amb les dades del 2001, les úniques disponibles, Catalunya hauria aportat un 9,2% més del que després va rebre, és a dir, uns 11.307 milions d'euros.

El Museu del Prado està immers en les majors obres d'ampliació de la seva història. Tot plegat costarà 42 milions d'euros. Com que el Prado és un museu d'interès per a tots els espanyols, alguns estudis reparteixen aquesta despesa entre totes les autonomies, tot i que els diners es queden a la Comunitat de Madrid. Aquest sistema, però, distorsiona els càlculs a l'hora de saber realment què rep cada territori, ja que dilueix les diferències.

Per això, la majoria dels tretze experts que han rebut l'encàrrec del Departament d'Economia de xifrar el dèficit fiscal de Catalunya prefereixen calcular quins són els diners efectius que arriben a través de les inversions que fa l'Estat, com per exemple l'autovia Barcelona-Lleida, perquè són els que incideixen directament sobre el creixement econòmic.

De tota manera, la diferència entre el que es paga a l'Estat i el que se'n rep és negativa, és a dir, de dèficit fiscal, i aquests experts xifren que l'any 2001 s'hauria situat al voltant del 9,2% del PIB català, prop de 2 bilions de les antigues pessetes. La xifra és de gran importància perquè el govern català vagi a Madrid a negociar el nou sistema de finançament autonòmic.

De fet, el govern està accelerant els contactes polítics per pactar una proposta de finançament entre els membres del tripartit i, ahir al matí, el conseller d'Economia, Antoni Castells, es va trobar amb el conseller de Comerç i Turisme, Josep Huguet. Esquerra Republicana va dir que la seva aposta passa perquè el finançament autonòmic a Catalunya es vagi acostant progressivament al concert econòmic basc.

--

TVC.

Aurelio
February 1st, 2005, 12:13 PM
I a sobre, malgrat tot l'esforç que es fa des de Catalunya amb aquesta contribució solidària amb la resta d'Espanya, estem cada cop pitjor vistos... :(

Jordi Berlín
February 1st, 2005, 12:15 PM
Sagnant contribució, la nostra, que només porta a: l'empobriment progressiu de Catalunya i, en paral·lel, una imatge lamentable a l'estat per "insolidarios". De bojos.

Sky
February 1st, 2005, 12:42 PM
Un article d'opinio agafat a l'atzar:

El frente económico

A nadie se le escapa que ZP será juzgado por cómo encarrile las cuestiones vasca y catalana. La mayoría de medios se centra en la vertiente política (que si Ibarretxe sigue adelante con su plan, que si Maragall quiere que Cataluña sea una «comunidad nacional»?), pero el asunto más importante ante el futuro será el económico.

Conviene saber que en Cataluña existe una percepción difusa, pero mayoritaria (más discutible es la justicia de ello) de que el déficit entre los ingresos que percibe la Hacienda central y el gasto de la Administración en dicha comunidad es excesivo. Y hay un amplio consenso entre los partidos catalanes de que debe reducirse.

Una comisión de expertos independientes ha cuantificado ese déficit en un 8% del PIB de Cataluña para el año 2002: en números redondos, unos 10.000 millones de euros. Los partidos nacionalistas catalanes (CiU y ERC) pretenden disminuir esa aportación al 4%.

Y aquí es donde viene el problema para Zapatero: la petición catalana coincidirá con duras negociaciones en la UE ante el reparto de fondos estructurales para el período 2007-2013. Si hasta ahora once regiones percibían dichos ingresos, sólo Andalucía y Extremadura tienen garantizada su continuidad, con Castilla-La Mancha y Galicia en posición dudosa. Menos dinero catalán y menos dinero europeo.

Detrás de la controversia económica, hay un dato político relevante. Carod Rovira no basó su crecimiento sólo en apelaciones independentistas: sus afirmaciones de trato fiscalmente injusto a Cataluña le han permitido acceder a votantes impermeables a sus proclamas. Si los partidos catalanes no demuestran que han conseguido una financiación justa para su territorio, adivinen quién será el beneficiado. Solbes y ZP deberán rizar el rizo.

Alberto Cano, la Nueva España.

Curiós com sona això de Menos dinero catalán y menos dinero europeo.

Jordi Berlín
February 1st, 2005, 04:33 PM
Com sempre redueixen la qüestió a un assumpte de xantatges i de por a l'ascens d'ERC, no de justícia. No hi ha cap regió europea que suporti un dèficit fiscal com Catalunya. Cap. A Alemanya, està prohibit que cap land aporti més del 4 o el 5% del PIB (ara n'estic segur) perquè es considera que més que això atempta negativament cap al creixement d'aquest land. Aquí estem com estem, i la solució a mig termini no es veu. I mentre, Catalunya va baixant llocs en el rànking de les comunitats espanyoles pel que fa a PIB per habitant. Ja som els quarts! I baixant! Visca!

art
February 1st, 2005, 04:55 PM
I a sobre, malgrat tot l'esforç que es fa des de Catalunya amb aquesta contribució solidària amb la resta d'Espanya, estem cada cop pitjor vistos... :(

Aixó mateix :mad2:

alexbn
February 1st, 2005, 08:50 PM
No érem els setens?

Aurelio
February 2nd, 2005, 02:10 PM
Com sempre redueixen la qüestió a un assumpte de xantatges i de por a l'ascens d'ERC, no de justícia. No hi ha cap regió europea que suporti un dèficit fiscal com Catalunya. Cap. A Alemanya, està prohibit que cap land aporti més del 4 o el 5% del PIB (ara n'estic segur) perquè es considera que més que això atempta negativament cap al creixement d'aquest land. Aquí estem com estem, i la solució a mig termini no es veu. I mentre, Catalunya va baixant llocs en el rànking de les comunitats espanyoles pel que fa a PIB per habitant. Ja som els quarts! I baixant! Visca!

El 4%, el 4%...!!! Ahir ho van dir al vespre a la ràdio, que resulta que el tribunal constitucional d'Alemanya no deixa que la contribució sigui de més del 4% per a un sol lander... Aquí estem al doble...!!!!

Jordi Berlín
February 2nd, 2005, 06:49 PM
El 4%, el 4%...!!! Ahir ho van dir al vespre a la ràdio, que resulta que el tribunal constitucional d'Alemanya no deixa que la contribució sigui de més del 4% per a un sol lander... Aquí estem al doble...!!!!

Efectivament, és el 4%, ahir en van parlar en un informatiu de TV3. A Alemanya, una sentència del tribunal constitucional va declarar que cap land pot aportar a la caixa comuna més del 4% del seu PIB, perquè això seria excessivament perjudicial per al creixement d'aquest land.

Catalunya aporta el doble, i així estem. I el pitjor: a curt termini no es veu cap possibilitat de reducció d'aquest percentatge, i a mig termini... encara s'ha de veure. I mentrestant, anem perdent posicions en competitivitat, qualitat de vida, infraestructures... Bé, no continuo perquè encara diran que som victimistes, etc.

Mok
February 2nd, 2005, 10:17 PM
Una vez estuve unos días en Olot (Cataluña profunda, pero profunda, profunda de verdad). Al volver para Málaga, hice las gestiones para adelantar el regreso en una agencia de viajes de la población.

Al entrar, quien me atendió no podía saber si sabía o no catalán. Me dijo "Bon dia". Yo le respondí "buenos días" (en andaluz algo así como "buenoh diah").

No hicieron falta ni 24.000 palabras más. Todo se desarrolló en español-castellano. Especialmente el momento de cobrar :D :D :D

Cambio el avatar en honor vuestro. Ea.

Jordi Berlín
February 3rd, 2005, 02:13 AM
Al entrar, quien me atendió no podía saber si sabía o no catalán. Me dijo "Bon dia". Yo le respondí "buenos días" (en andaluz algo así como "buenoh diah"). No hicieron falta ni 24.000 palabras más. Todo se desarrolló en español-castellano.

Este es el comportamiento estándar del 99% de los catalanes.

A la más mínima insinuación de que el interlocutor es castellanohablante, todo el mundo se pasa al castellano.

Para bien o para mal... es así.

Met
February 3rd, 2005, 05:36 AM
Este es el comportamiento estándar del 99% de los catalanes.

A la más mínima insinuación de que el interlocutor es castellanohablante, todo el mundo se pasa al castellano.

Para bien o para mal... es así.

Pues sí... 300 años de menosprecio de la lengua por parte del poder se hacen notar... :( Y luego encima se atreven a llamarte intolerante.... :ohno:

@Mok... el avatar que luces ya tiene sus añitos... ;)

a10! :runaway:

SICKOBCN
February 3rd, 2005, 05:47 PM
amb els anuncis de la generalitat per promoure l'ús del català al carrer s'et treuen les ganes de parlar aquesta llengua,en cap lloc del món una administració fa anuncis tan ridículs con aquests,crec que és una llibertat personal escollir la manera de relacionar-se

jeros
February 3rd, 2005, 06:06 PM
Doncs a mi m'animat a usar-ho encara més :P

Jordi Berlín
February 3rd, 2005, 06:14 PM
Hi ha gent que sempre té excuses per boicotejar el català: si no es fa cap campanya, perquè no es fa cap campanya; si es fa una campanya, perquè es fa una campanya... Es faci el que es faci, sempre és "ridícul".

Per cert, molt correcte el teu català, sickobcn, què callat que t'ho tenies...

SICKOBCN
February 3rd, 2005, 06:23 PM
merçi m'agrada el català jordi berlin la diferència és que jo no sóc dels radicals d'ERC.t'agradi o no, el castellà és imprescindible si volem ser una ciutat internacional important

Danzig
February 3rd, 2005, 06:27 PM
merçi m'agrada el català jordi berlin la diferència és que jo no sóc dels radicals d'ERC.t'agradi o no, el castellà és imprescindible si volem ser una ciutat internacional important

i jo que pensava que la llengua imprescindible per anar pel món era l'anglès :D

Jordi Berlín
February 3rd, 2005, 06:38 PM
i jo que pensava que la llengua imprescindible per anar pel món era l'anglès :D

Doncs jo també... No sé perquè m'he molestat tants anys estudiant anglès i francès, si ara resulta que amb el castellà vas a París, Birmingham o Estocolm i funciones perfectament... Quina pèrdua de temps!

SICKOBCN
February 3rd, 2005, 06:42 PM
1ª:anglés
2ª:xinès
3ª:castellà(al 2050 segons estudis llingüistics serà la segona més parlada després del anglés per davant del xinès)
crec que no és molt madur passar-se el día restant importància al castellà, pots anar a nova york i veurás que pots utilitzar el castellà i la mayoria de la gent te entés
ja és la segona llengua d'estudi en l'ensenyament d'EE.UU i UK com llengua extranjera

Jordi Berlín
February 3rd, 2005, 06:52 PM
I, digues-me, què té a veure tot això amb defensar el català a Catalunya (repeteixo: el ca-ta-là a Ca-ta-lu-nya)?

SICKOBCN
February 3rd, 2005, 07:01 PM
m'és el mateix,m'agrada la teva supèrbia(per cert molt habitual en gent nacionalista)

skyworld
February 3rd, 2005, 07:01 PM
I, digues-me, què té a veure tot això amb defensar el català a Catalunya (repeteixo: el ca-ta-là a Ca-ta-lu-nya)?

Doncs tens tota la raó :D

Per cert, una notícia postejada per JaumeI al fil valencià (no posa la font, :( )
Sembla que el castellá te bona salut, SICKOBCN (massa bona salut... No és una bona notícia per al català)

La cifra de lectores habituales en valenciano cae un 4 por cien en 2004

Cultura. El número de personas que lee habitualmente en valenciano se redujo el año pasado, según un informe de la Federación de Gremios de Editores de España.
En 2004 sólo un 18,7 por ciento de la población de la Comunidad compró libros en esta lengua con cierta regularidad, frente al 22,2 de 2003. Descendió, incluso, el porcentaje de aquellos que utilizaron este idioma para alguna lectura ocasional, un 17,6 por ciento el año pasado frente al 21,9 del anterior.

El valenciano no es la única lengua autonómica que retrocede en su uso. De hecho, tan sólo el gallego mantuvo el tipo frente al avance del castellano. Un 33,4 por ciento de los residentes en esta comunidad leyeron libros en su propio idioma durante el año pasado, mientras que en 2003 fueron el 31,5. En Cataluña, Baleares y Euskadi se redujeron los porcentajes de lectores en lengua autóctona. D.N.

Jordi Berlín
February 3rd, 2005, 07:03 PM
m'és el mateix,m'agrada la teva supèrbia(per cert molt habitual en gent nacionalista)

Supèrbia? Nano, fes-t'ho mirar.

Jordi Berlín
February 3rd, 2005, 07:05 PM
Doncs tens tota la raó :D

Per cert, una notícia postejada per JaumeI al fil valencià (no posa la font, :( )
Sembla que el castellá te bona salut, SICKOBCN (massa bona salut... No és una bona notícia per al català)

La cifra de lectores habituales en valenciano cae un 4 por cien en 2004

Cultura. El número de personas que lee habitualmente en valenciano se redujo el año pasado, según un informe de la Federación de Gremios de Editores de España.
En 2004 sólo un 18,7 por ciento de la población de la Comunidad compró libros en esta lengua con cierta regularidad, frente al 22,2 de 2003. Descendió, incluso, el porcentaje de aquellos que utilizaron este idioma para alguna lectura ocasional, un 17,6 por ciento el año pasado frente al 21,9 del anterior.

El valenciano no es la única lengua autonómica que retrocede en su uso. De hecho, tan sólo el gallego mantuvo el tipo frente al avance del castellano. Un 33,4 por ciento de los residentes en esta comunidad leyeron libros en su propio idioma durante el año pasado, mientras que en 2003 fueron el 31,5. En Cataluña, Baleares y Euskadi se redujeron los porcentajes de lectores en lengua autóctona. D.N.

No m'estranya que baixi, considerant la política aniquiladora de la Generalitat Valenciana.

D'altra banda, em pregunto: com compten els llibre "en valencià"? Com els separen dels llibres "en català"? En aquest comput de llibres "en valencià", un llibre de Josep Pla o de Quim Monzó no compten?

Met
February 3rd, 2005, 07:07 PM

I tu no et consideres nacionalista espanyol?

SICKOBCN
February 3rd, 2005, 07:07 PM
al mateix metge que el teu no?

skyworld
February 3rd, 2005, 07:08 PM
D'altra banda, em pregunto: com compten els llibre "en valencià"? Com els separen dels llibres "en català"? En aquest comput de llibres "en valencià", un llibre de Josep Pla o de Quim Monzó no compten?
imagino que si ho compres en Comunitat Valenciana serà "en valencià" i si compres el mateix llibre a Catalunya serà "en català"... :D

Met
February 3rd, 2005, 07:12 PM
imagino que si ho compres en Comunitat Valenciana serà "en valencià" i si compres el mateix llibre a Catalunya serà "en català"... :D

Collonades!

Ara a Catalunya Ràdio diuen que la Generalitat Valenciana reformarà la llei de l'AVL per si aquesta acaba ratificant la unitat de la llengua, i així treure-li la capacitat normativa... :crazy2:

Jordi Berlín
February 3rd, 2005, 07:14 PM
Collonades!

Ara a Catalunya Ràdio diuen que la Generalitat Valenciana reformarà la llei de l'AVL per si aquesta acaba ratificant la unitat de la llengua, i així treure-li la capacitat normativa... :crazy2:

Ja saps, "no se puede permitir que la cultura (¿o era "la ciencia"?) se imponga sobre la democracia", que va dir fa poc un elevat polític valencià...

SICKOBCN
February 3rd, 2005, 07:20 PM
dejar de oprimir al pueblo valenciano y que elija su propio camino no?vosotros no pedis que se os repete ante españa?uy se me escapo en castellano sorry

alexbn
February 3rd, 2005, 08:19 PM
Como dijo aquél: es increíble que se tilde de vampiro al mayor donante de sangre.

alexbn
February 3rd, 2005, 08:27 PM
dejar de oprimir al pueblo valenciano(sic)

dirdam
February 3rd, 2005, 08:48 PM
En un món ideal el dret a vot no el marcaria una edat mínima sino un certificat d'aptitud psicològica (ara em podeu criticar per radical :D).

Segur que hi ha persones de 16 anys molt més madures que altres de 45, i les primeres no poden votar i les segones sí. Però el món no és perfecte. En qualsevol cas, si s'ha de posar una edat mínima, millor que ho deixin en 18 que no pas en 16.

Antoi
February 3rd, 2005, 09:13 PM
NO NO i NO! Dret de vot als 16? on s'ha vist això???

És més sóc partidari del que diu en dirdam, certificat d'aptituds per poder votar ja!

Sky
February 3rd, 2005, 09:48 PM
Només caldria un petit test per comprobar que els votants al menys saben distingir entre comunisme, liberalisme i feixisme, perquè no és friqui ni res veure gent guarnida amb parafernàlia nazi i franquista que al mateix temps clama per la legalització del cannabis. :sleepy:

O adolescents que es fan fotomontatges amb l'escut de Toledo pensant-se que deu ser algun tipus de símbol "fatxa". :poke:

Sort que aquesta gent no sol molestar-se a votar...

Sh4d0w
February 3rd, 2005, 10:50 PM
Jo ara tinc 18 anys i tinc molts mes coneixements del tema politic i tal que quan tenia 16 :)

Mok
February 4th, 2005, 12:44 AM
Pues sí... 300 años de menosprecio de la lengua por parte del poder se hacen notar... :( Y luego encima se atreven a llamarte intolerante.... :ohno:

@Mok... el avatar que luces ya tiene sus añitos... ;)

jejeje no pretenderás que por 10 días de estancia me aprenda una lengua, no?

si se hubiera negado a hablarme en castellano/español ten por seguro que yo hubiera obtenido mis billetes de todas las maneras, hablando en signos si hubiera sido necesario.

anda que no es fácil comprar en un macdonalds en parís sin decir ni una palabra en francés. se señala al cartelón, se paga, se jala et le voilà :D :D :D

en cuanto al avatar es de una bolsa que me traje, y la tengo por aquí dando vueltas. está nuevecita. alguien da algo por ella? :)

deBarna
February 4th, 2005, 02:04 AM
Si aprovéssin aquest canvi, veuriem un govern d'ERC amb majoria absoluta en breu xD

yuen
February 4th, 2005, 05:48 PM
Ahir venia a EL PAÍS una notícia en que Maragall havia dit que "s'hauria de rebaixar l'edat per a votar" sense concretar a quina :P

mikimoto
February 4th, 2005, 06:04 PM
Ja saps, "no se puede permitir que la cultura (¿o era "la ciencia"?) se imponga sobre la democracia", que va dir fa poc un elevat polític valencià...

Wow, em sent super oprimit per parlar la mateixa llengua que els catalans, no veges!

I els filòlegs de la universitat de València també són tots uns opressors pagats per Pujol i Carod Rovira, clar que sí.

També cal deixar d'oprimir als que encara pensen que la terra es cuadrada, ells tenen tot el dret a pensar el que vullguen.

I la sang?
A quí se li va ocòrrer que la sang circula?

Tots oprimits, pobra gent...

MinZong
February 4th, 2005, 06:23 PM
No em sembla bona idea. Alguns de 18 no deurien votar... :D

Ni la gran majoria dels majors de 18; però, estaríem parlant d'una perfecta república platònica i aristocràtica en el sentit etimològic constituida pels quatre grans gats perfectes :D

Met
February 4th, 2005, 07:35 PM
jejeje no pretenderás que por 10 días de estancia me aprenda una lengua, no?

Claro que no... cuando uno va de turista sólo tiene que ir con la mente abierta... al fin y al cabo vas a visitar, a conocer algo nuevo...
Otra cosa es si uno se va a instalar... entonces hay que adaptarse al sitio al que vas... es cuestión de interés y sentido común. ;)

stromboli
February 4th, 2005, 08:03 PM
Els iranians poden votar a partir dels 16 anys. De fet entre 16 i 18 potser seran 3 mil.lions d'habitants perquè la població és molt jove.

No crec que siga una bona idea, però algú ja ha apuntat què s'amaga darrere la proposta de Carretero.

metroBCN
February 4th, 2005, 10:48 PM
Jo votaré que no. I un no ben convençut. He estat europeista de cor i de cap tota la vida, fins i tot vaig participar en la Convenció Europea d'Estudiants, amb unes Jornades magnífiques que es van fer a París ara fa dos anys. Vam elaborar prop de cinquanta propostes consensuades entre prop de cinc cents estudiants de tot Europa.

Cap de les propostes he sabut trobar-la en aquest Tractat dit constitucional.

No a un tractat que bloqueja el futur d'Europa!

jeros
February 5th, 2005, 12:04 PM
Per primer cop, crec que no votaré...

Sky
February 5th, 2005, 12:10 PM
Els partits no s'han gastat ni un puto duro en fer campanya, al menys a Lleida. xD

MinZong
February 5th, 2005, 01:50 PM
Els partits no s'han gastat ni un puto duro en fer campanya, al menys a Lleida. xD
I això no és dolent, oi que no?

Sky
February 5th, 2005, 02:15 PM
Bé, al cap i a la fi fer campanya només és embrutat la ciutat amb els mateixos cartellets a tot arreu.. :D

Sky
February 5th, 2005, 07:06 PM
Cap amunt que encara pot donar més de sí (o no?) :D

SICKOBCN
February 5th, 2005, 08:31 PM
yo votare q si,es un paso importante para empezar algo

Sh4d0w
February 7th, 2005, 12:40 AM
L'altre dia em vaig informar una miqueta sobre el tema.. i vec que les raons per les q diuen NO a aquesta constitució son força interessants.. i crec q bastant certes..
Decanto cap al NO :)

Hagbard
February 7th, 2005, 09:02 AM
No votaré. Penso que Europa està essent manegada per França i Alemanya (des de fa segles), que tenen la intenció de formar uns "Estats Units d'Europa" i que s'acabarà constituïnt peti qui peti.
Les votacions, la democràcia, només estan per fer-nos creure que els habitants de cada país o estat tenim poder d'elecció. Estan marejant la perdiu, crec que ja està tot pactat.

Marc
February 7th, 2005, 11:26 AM
Els nostres polítics encara no han après a informar a l'electorat del que se suposa que caldria saber per poder votar ... Així com volen que votem? http://www.trensim.com/foro/images/smiles/eusa_wall.gif

Hagbard
February 7th, 2005, 11:36 AM
Els nostres polítics encara no han après a informar a l'electorat del que se suposa que caldria saber per poder votar ... Així com volen que votem? http://www.trensim.com/foro/images/smiles/eusa_wall.gif

Només cal llegir-se la proposta de Constitució. En *teoria* hauria d'ésser intel·ligible per a qualsevol ciutadà, vull dir que res de textos jurídics.

Met
February 7th, 2005, 04:27 PM
I després diuen que anem de capa caiguada... :cheers2:

Sky
February 7th, 2005, 04:30 PM
Flashbacks by Met. :colgate: :D

Jordi Berlín
February 7th, 2005, 04:31 PM
I després diuen que anem de capa caiguada... :cheers2.

¿Però no havíem quedat en que ningú volia venir aquí perquè els obligàvem a parlar català a punta de pistola? :|

Met
February 7th, 2005, 04:35 PM
¿Però no havíem quedat en que ningú volia venir aquí perquè els obligàvem a parlar català a punta de pistola? :|

Sí... però es veu que els empresaris són imbècils i els agrada treballar sota pressió... :ohno:

Jordi Berlín
February 7th, 2005, 04:42 PM
Sí... però es veu que els empresaris són imbècils i els agrada treballar sota pressió... :ohno:

És clar, els deu estimular una mica de violència ambiental! :colgate:

Met
February 7th, 2005, 04:49 PM
És clar, els deu estimular una mica de violència ambiental! :colgate:

En això els catalans en som els mestres... :D
Ens va el sado-masso... ens flagelem a casa i ens flagelen des de fora... :ohno:

Jordi Berlín
February 7th, 2005, 04:52 PM
Ens va el sado-masso... ens flagelem a casa i ens flagelen des de fora... :ohno:

Doncs, sí, els experts en patologies col·lectives tenen una mina amb els catalans... :sly:

Met
February 7th, 2005, 04:54 PM
Al final les vendes a la resta de l'estat acabaran sent ridícules i no sortirà a compte vendre-hi res... :D

Sky
February 7th, 2005, 04:55 PM

Ja se sap. Si ho diu el Losantos deu ser veritat... :D

L'altre dia em vaig enterar que hi ha un "Plan Maragal" clavadet al de l'Ibarretxe però encara no l'he trobat. :dunno: :D

skyworld
February 7th, 2005, 04:56 PM
quan us poseu irònics sou difícilment igualables... :D

Jordi Berlín
February 7th, 2005, 04:57 PM
Al final les vendes a la resta de l'estat acabaran sent ridícules i no sortirà a compte vendre-hi res... :D

Tant de bo arribi aquest dia...

Sky
February 7th, 2005, 04:58 PM
M'ho sembla a mi o en Met només ressuscita les bones notícies? :D

Met
February 7th, 2005, 04:58 PM
L'altre dia em vaig enterar que hi ha un "Plan Maragal" clavadet al de l'Ibarretxe però encara no l'he trobat. :dunno: :D

No hi ha pitjor cec que aquell que no hi vol veure... La ponència de l'Estatut és una martingala que acabarà més enterrada que el Carmel.

En Maragalletxe ens durà a la ruïna... :gunz:

Jordi Berlín
February 7th, 2005, 05:03 PM

És que els obstacles i les penúries ens estimulen l'enginy... :moods:

Sky
February 7th, 2005, 05:07 PM
Omplim el fòrum de bones notícies! :rock:

Met
February 7th, 2005, 05:10 PM

Ets un copió... però m'agrada! :hug:

Aquests tarda estic bel·licós... :gunz:

Jordi Berlín
February 7th, 2005, 05:12 PM

Em sembla bé!

:dance:

Tornarem a vèncer!!! No podran amb nosaltres!!! :horse:

Met

Irònics? :?
Però si és la crua realitat. :gunz:

QUÈ N'APRENGUIN!!!!!

Sky
És extrany. Jo em pensava que cap empresari volia instalar-se aquí perquè els rètols dels carrers estan en català

:sleepy:'

Sí, és universalment conegut que quan un empresari australià es reuneix amb autoritats catalanes li parlen en català.

Met
February 7th, 2005, 05:18 PM
Dimarts passat vaig vomitar... :puke:
I el xarop que ma mare va comprar a la farmàcia per guarir-me l'estòmac era de la Sanofi!
:banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana:

Tothom a vomitar i a comprar els xarops de la Sanofi!
Que els nostres vòmits fertilitzin la nostra economia! :ohno:

Met
February 7th, 2005, 05:32 PM
Tornarem a vèncer!!! No podran amb nosaltres!!! :horse:

Aquesta tarda a Catalunya Ràdio han parlat del Dèficit Fiscal... i ha trucat un oient dient que n'està fins al capdemunt i que ell tenia una empresa i pagava molt, MASSA... i que ha liquidat l'empresa i ara fa exactement el mateix però com a simple autònom... paga per mòduls i defrauda tot el que pot.. i que ara és molt feliç.

No sé on vaig llegir que Catalunya i les Balears concentren el 50% del diner negre que es mou a tot l'Estat. Potser té quelcom a veure que siguin les dues "regions" més maltractades econòmicament parlant? ;)

Defraudeu tot el que pogueu!!! Sempre i quan siguin impostos de l'Estat, eh?

Met
February 7th, 2005, 05:42 PM
M'ho sembla a mi o en Met només ressuscita les bones notícies? :D

No ressucito res... simplement refresco la memòria... Catalunya no està tan malament com molts volen fer creure...
Curiós que els incendiaris ara no hi fiquin cullerada... oi? :)

skyworld
February 7th, 2005, 05:46 PM
hola, bona tarda, "puja-fils" (amb veu amistosa, eh? :D ) ¿buscant els 10.000 posts a tota velocitat? :D

Met
February 7th, 2005, 05:50 PM
hola, bona tarda, "puja-fils" (amb veu amistosa, eh? :D ) ¿buscant els 10.000 posts a tota velocitat? :D

No cerco pas els 10.000 posts.. això en tot cas l'Sky. :D
El meu estat és massa perillós com per postejar als fòrums generals... i tinc un atac nacionalista ferotge.. pel que em refugio a la meva tribu per prudència. ;)

I segueix comprant-nos vi del Penedès per Madrid... :cheers2:

Jordi Berlín
February 7th, 2005, 05:53 PM
El meu estat és massa perillós com per postejar als fòrums generals... i tinc un atac nacionalista ferotge.. pel que em refugio a la meva tribu per prudència. ;)

Fas bé, fas bé... Jo estic fent el mateix després d'una enèssima incidència fa unes hores en el fòrum general...

skyworld
February 7th, 2005, 05:56 PM
Fas bé, fas bé... Jo estic fent el mateix després d'una enèssima incidència fa unes hores en el fòrum general...
al fil del sicko...? :|

Met
February 7th, 2005, 05:59 PM

Jo hi acabo de postejar... :cry:
No m'hi he pogut resistir... he cedit al meu lado oscuro... :sleepy:

Jordi Berlín
February 7th, 2005, 06:07 PM

No, d'aquest he passat. Al fil de sky sobre Holanda...

Jordi Berlín
February 7th, 2005, 06:09 PM
Jo hi acabo de postejar... :cry:
No m'hi he pogut resistir... he cedit al meu lado oscuro... :sleepy:

Ja ho he vist, però encara ets capaç d'explicar les coses correctament i civilitzadament...

Jo que em pensava que amb això del pla Ibarretxe els bascos passarien a un primer pla i viuríem tranquils una temporada... Però ha durat poc.

Met
February 7th, 2005, 06:15 PM
Ja ho he vist, però encara ets capaç d'explicar les coses correctament i civilitzadament...

Jo que em pensava que amb això del pla Ibarretxe els bascos passarien a un primer pla i viuríem tranquils una temporada... Però ha durat poc.

Ja ho va dir en Puigcercós... el Pla Ibarretxe és un entremès en comparació amb el nostre Estatut.. A la Cope ja l'anomen "Plan Maragal" :ohno:

És la catalanofòbia que va dir dilluns passat en Puigcercós al congrés... Tot nacionalisme existeix per oposició a un altre.. i l'espanyol, agradi o no, es basa en l'oposició al català... :sleepy:

El nacionalisme català també existeix en base a l'oposició a l'espanyol en bona forma... però crec que el català s'ha adaptat millor als nous temps.. i la caverna és la caverna... aixxx... :sleepy:

Jordi Berlín
February 7th, 2005, 06:21 PM
Ja ho va dir en Puigcercós... el Pla Ibarretxe és un entremès en comparació amb el nostre Estatut.. A la Cope ja l'anomen "Plan Maragal" :ohno:

És la catalanofòbia que va dir dilluns passat en Puigcercós al congrés... Tot nacionalisme existeix per oposició a un altre.. i l'espanyol, agradi o no, es basa en l'oposició al català... :sleepy:

El nacionalisme català també existeix en base a l'oposició a l'espanyol en bona forma... però crec que el català s'ha adaptat millor als nous temps.. i la caverna és la caverna... aixxx... :sleepy:

Jo sempre he pensat, i continuo pensant-ho, que el nacionalisme catalá és defensiu, és una resposta a l'espanyol. No són el mateix; no hi ha simetria: ells ens diuen què hem de fer a nosaltres; nosaltres no els diem què han de fer ells.

La catalanofòbia existeix. Algú va dir no fa gaire que els catalans érem els jueus de l'estat espanyol... sempre odiats per no haver estat assimilats. Doncs crec que alguna cosa d'això hi ha. Curiosament, despertem més aversió que els bascos, i potser és perquè mantenim més viva la nostra cultura i, en el fons, els fem més 'por'. D'altra banda, crec que el nacionalisme català és històricament obert i europeista, cosa que no es pot dir de la caverna representada per la 'Brunete mediàtica' i companyia.

Met
February 7th, 2005, 06:31 PM
Jo sempre he pensat, i continuo pensant-ho, que el nacionalisme catalá és defensiu, és una resposta a l'espanyol. No són el mateix; no hi ha simetria: ells ens diuen què hem de fer a nosaltres; nosaltres no els diem què han de fer ells.

És possible. El que fa un exércit, eh? ;)

La catalanofòbia existeix. Algú va dir no fa gaire que els catalans érem els jueus de l'estat espanyol... sempre odiats per no haver estat assimilats. Doncs crec que alguna cosa d'això hi ha. Curiosament, despertem més aversió que els bascos, i potser és perquè mantenim més viva la nostra cultura i, en el fons, els fem més 'por'. D'altra banda, crec que el nacionalisme català és històricament obert i europeista, cosa que no es pot dir de la caverna representada per la 'Brunete mediàtica' i companyia.

Tens raó... els bascos com que van de cara (segons diuen) els veus venir.. els catalans com que pacten i van de pragmàtics sembla que els hàgim de fotre...

Felipe González ja ho va dir un cop fa anys... "el problema vasco es de orden público, el verdadero problema está en Cataluña"... :sleepy:
I darrerament s'ha despatxat amb això de la centrifugadora... s'haurà de buscar el manual d'instruccions i fotre la rentadora a la màxima potència...

I crec que també els fa por el que dius això de la llengua.. els bascos xerren en castellà... aquí el català és un dels puntals del nacionalisme. ;)

No volen entendre-ho o admetre-ho, que no vol dir que no ho entenguin...

Jordi Berlín
February 7th, 2005, 06:39 PM
Felipe González ja ho va dir un cop fa anys... "el problema vasco es de orden público, el verdadero problema está en Cataluña"... :sleepy:

Sí, sí, va dir això... Gran frase!

Jo crec que haurem de conviure amb tot això tota la vida. No li veig una sortida fàcil. Independència? Sí, tant de bo, però fins i tot en el cas que arribés, continuaria havent problemes i tensions, amb els veïns i dins de la pròpia Catalunya.

Això sí, nosaltres continuarem marcats per tot això, però ells també: ni Espanya ni Catalunya no és el que ells volen i continuarà sense ser-ho molt de temps. I continuaran sense entendre res, crispant-nos però també crispant-se ells, i ensopegant amb la pedra (catalana) una vegada i una altra...

Met
February 7th, 2005, 06:44 PM
Sí, sí, va dir això... Gran frase!

Jo crec que haurem de conviure amb tot això tota la vida. No li veig una sortida fàcil. Independència? Sí, tant de bo, però fins i tot en el cas que arribés, continuaria havent problemes i tensions, amb els veïns i dins de la pròpia Catalunya.

Això sí, nosaltres continuarem marcats per tot això, però ells també: ni Espanya ni Catalunya no és el que ells volen i continuarà sense ser-ho molt de temps. I continuaran sense entendre res, crispant-nos però també crispant-se ells, i ensopegant amb la pedra (catalana) una vegada i una altra...

La Generalitat fa uns anys va elaborar un estudi on es deia que en l'horitzó del 2010 la Unió Europea es col·lapsava, s'abandonava l'euro i els Estats retornaven a les antigues divises... tot això amb una fort augment de les tensions territorials a Espanya... :sleepy:
Bastant neguitós deixen aquestes conclusions...

Potser petarà tot abans gràcies a la bombolla immobiliària i podrem fer foc nou... :?

skyworld
February 7th, 2005, 06:47 PM
Apocalypse Now, versió Met... ;)

Jordi Berlín
February 7th, 2005, 06:50 PM
La Generalitat fa uns anys va elaborar un estudi on es deia que en l'horitzó del 2010 la Unió Europea es col·lapsava, s'abandonava l'euro i els Estats retornaven a les antigues divises... tot això amb una fort augment de les tensions territorials a Espanya... :sleepy:
Bastant neguitós deixen aquestes conclusions...

Potser petarà tot abans gràcies a la bombolla immobiliària i podrem fer foc nou... :?

Carai, que apocal·líptic t'estàs posant aquesta tarda... Però, bé, si arriba el cas, estarem preparats. :guns1:

Met
February 7th, 2005, 06:52 PM
Carai, que apocal·líptic t'estàs posant aquesta tarda... Però, bé, si arriba el cas, estarem preparats. :guns1:

Tinc hora per anar al metge perquè tinc massa gasos darrerament... potser no hi vaig hi vaig embotellant-los per si de cas... :)

Aixxxx.... el zret del sicko sembla que s'embolicarà... :sleepy:

Met
February 7th, 2005, 06:55 PM
Apocalypse Now, versió Met... ;)

Tu diràs.. al 2007 s'acaben els fons estructurals... i Espanya seguirà exigint calers... ja veig que la mitjana d'alçada dels catalans augmentarà molt de tant que ens recargolaran el coll per treure'ns més calers... :bash:

Si Europa tanca l'aixeta, la cantarella de la solidaritat a l'espanyola s'accentuarà... :sleepy:

Jordi Berlín
February 7th, 2005, 06:56 PM

Té tota la pinta. Jo m'estic contenint, i ara me n'haig d'anar. Més tard li donaré un cop d'ull.

:runaway:

skyworld
February 7th, 2005, 06:57 PM

i el MAD vs. BCN també... i això que jo pretenia desviar la conversa parlant de vins... :(

Met
February 7th, 2005, 06:58 PM
i el MAD vs. BCN també... i això que jo pretenia desviar la conversa parlant de vins... :(

Ara hi poso un post de vins, ok?

skyworld
February 7th, 2005, 07:02 PM
Ara hi poso un post de vins, ok?
deixa, deixa, que s'embolicarà també... :D

Met
February 7th, 2005, 07:06 PM
deixa, deixa, que s'embolicarà també... :D

Hi ha cap zret sobre el resultat del boicot al cava?
perquè el que a Madrid no s'ha venut, s'ha venut i amb escreix a Catalunya... :)

Met
February 7th, 2005, 07:42 PM
Un estudi de mercat xifra en un 12,3% el descens de les vendes de cava a l'àrea metropolitana de Madrid durant les passades festes de Nadal. Aquestes dades, que avui publica "El Periódico", constaten que hi va haver boicot a aquest producte arran de les declaracions del líder d'ERC, Josep-Lluís Carod-Rovira, en què demanava que no es donés suport des de Catalunya a la candidatura de Madrid als Jocs Olímpics del 2012. En contrast amb les dades de vendes de l'àrea de Madrid, a Catalunya, Aragó, i comunitats com Euskadi i Cantàbria va créixer el consum.

Madrid va fer boicot al cava català durant les festes de Nadal. Aquesta és la principal conclusió d'un estudi de mercat a càrrec de l'empresa consultora IRI, els resultats del qual recull avui "El Periódico". Les xifres són concloents: les vendes de cava van baixar a l'àrea de Madrid un 12,3% entre el 5 de desembre i el 9 de gener, respecte al consum registrat en aquestes mateixes dates de l'any anterior.

Sembla clar, doncs, que la polèmica arran de les declaracions de Josep-Lluís Carod-Rovira demanant que no es donés suport des de Catalunya a la candidatura de Madrid per als Jocs Olímpics del 2012 van tenir efecte sobre el consum de cava català.

A banda de l'àrea metropolitana de Madrid, també es van registrar descensos importants de les vendes a Andalusia (-5,5%), i a Galícia, Astúries i Castella i Lleó (-4%). Menys destacats van ser els descensos en les vendes a l'àrea de València i Múrcia (-1,1%). Totes aquestes zones sumen, en conjunt, el 44% de les compres de cava durant les dates nadalenques.

La resta del territori estatal suposa l'altre 56%, i en totes aquestes zones -inclosa Catalunya- va créixer l'activitat. Això explicaria el fet que, segons l'estudi, malgrat les fortes caigudes a les vendes en àrees com Madrid, en el conjunt de l'Estat la caiguda de les vendes de cava fos només d'un escàs 1%.

www.telenoticies.com
--------------------------------------------------------------------------------

Aurelio
February 7th, 2005, 09:37 PM
L'economia del paáis avança tot i les trabes fiscals de l'Estat.
On forem si se'ns tractés com cal?

Hasta el infinito... ¡y más allá!

:)

Met
February 7th, 2005, 09:41 PM
Hasta el infinito... ¡y más allá!

:)

Super3! FIUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!

amuleto
February 8th, 2005, 12:21 AM
El problema que hi ha de cara a la millora del finançament crec que va més aviat de cara a com queda la resta. És a dir, un país amb economia a nivell marroquí amb una comunitat autònoma a nivell suec, es veu que quedaria malament... Sincerament, jo no tinc la culpa que a segons on no hagin descobert la indústria.

jajaja, viaja un poco chaval, eso si no te da miedo salir de tu pueblo. Sigue con esa actitud y tu industria no va a tener a quien vender. ¿has pensado en trabajar de RRPP para Torre Oria?

amuleto
February 8th, 2005, 12:31 AM
Això sòn subnormalades, lamentablement hi ha molt d'anticatalanisme fanàtic, fa dies vaig llegir una campanya de gentola propera a Coalicio Valenciana promovent el boicot a tots els nivells, és a dir, que els empresaris deixen de tindre proveidors catalans, retirar les asseguraces del RACC, cancelar comptes a Caixa Catalunya... en fi, gilipollades de 4 fanàtics sense cervell, que amb tota la tonteria de Carod i la moda anticatalana seràn més de 4. Però no pasarà d'ahí, la gent seriosa està molt per damunt de tot això.

vaya, la ultima vez eran 60.000 en la calle. Y mira como Rubio es listo y ya ha cambiado el discurso. Pla es tonto y no se entera. Por eso Rubio será el proximo President de la Generalitat, porque sabe por donde van los tiros.

Y no habria tnato anticatalanista sino hubiera tanto pancatalanista dando la brasa, rompiendo escaparates y jorobando al personal. Jordi Pujol era más listo y ya le dijo al Perez que a los valencianos hay que dejarlos tranquilos.

Hagamos un trato: nos dejais en paz y os dejamos en paz. Todos ganamos ¿vale?

Jordi Berlín
February 8th, 2005, 02:06 AM
Hagamos un trato: nos dejais en paz y os dejamos en paz. Todos ganamos ¿vale?

OK. Comença tu deixant-nos en pau, d'acord? Gràcies.

Jordi Berlín
February 8th, 2005, 02:16 AM
Hi ha cap zret sobre el resultat del boicot al cava?
perquè el que a Madrid no s'ha venut, s'ha venut i amb escreix a Catalunya... :)

No importa, sempre hi haurà gent que carregarà per aquest ridícul 1% de descens...

- Es van arrugar els francesos davant del possible boicot dels Estats Units als seus productes davant la guerra de l'Iraq? No, són un país normal!

- Es van autolinxar els alemanys quan van decidir no donar suport a la mateixa guerra? No, són un país normal!

- Tremolen els catalans per la fantasmagòrica hipòtesi d'un descens de l'1% de la venda de cava a determinades regions del país veí Espanya (compensat amb escreix per les vendes a Catalunya)? Sí, som un país anormal...

dvd
February 8th, 2005, 10:00 AM
jajaja, viaja un poco chaval, eso si no te da miedo salir de tu pueblo. Sigue con esa actitud y tu industria no va a tener a quien vender. ¿has pensado en trabajar de RRPP para Torre Oria?
Comença per respectar el personal i no subestimis la resta de foraires, neng...

Qui hauria de viatjar una mica més i aprendre més coses de la vida ets tu...

¬¬

amuleto
February 8th, 2005, 11:46 AM
Comença per respectar el personal i no subestimis la resta de foraires, neng...

Qui hauria de viatjar una mica més i aprendre més coses de la vida ets tu...

¬¬

No soy yo el que va llamando a la gente tercermundista, lo que tiene gracia pareciendo que el tio ese vive en Barcelona que no es precisamente una cosa del otro mundo, mas bien vulgar. Por eso le recomiendo que viaje. La verdad es que hasta un pueblo miserable como Denver le da cien mil vueltas a barcelona. Madrid es mucho mejor que barcelona. Milan es mejor que Barcelona. Cophenague es mejor que Barcelona. Lo que pasa es que como el tio este no ha salido de su pueblo en su vida se cree que es lo mejor, por eso le recomiendo que salga. Cuando haya visto toda europa occidental, las dos costas de eeuu de arriba abajo, canada y mexico y marruecos como yo, entonces considerare que ha dejado de ser un pueblerino que se cree que el campanario de su pueblo es lo mas hermoso y alto del mundo : P

Luego os quejais de los madrileños, pero vais con una prepotencia por ahi. Luego os preguntais porque la gente os quiere tanto.

skyworld
February 8th, 2005, 12:09 PM
amuleto, llevo mordiéndome la lengua desde ayer, pero mi paciencia tiene un límite. Te recomiendo que te calmes de una vez. Ignoro si los moderadores te han dicho algo a título privado, pero va siendo hora de que te llamen la atención en público. Esto es un foro de arquitectura, urbanismo y similares, con algunos otros hilos sobre actualidad y sociedad en los que hay que hacer maravillas para no meter el dedo en el ojo ajeno. Desde que apareciste por el foro tu única aportación ha sido meter cizaña contra Cataluña allí donde escribes y hacer preguntas en el foro valenciano que están contestadas en veinte hilos que se ve que no tienes a bien leer porque no los has escrito tu.

Y por último, antes de que me encasilles: Soy madrileño, pero además, conozco como la palma de mi mano la comarca de Utiel-Requena y el Valle de Ayora, desde Los Pedrones hasta Jalance, desde Cofrentes hasta Teresa, desde Jarafuel hasta Ayora... Y hay muchas personas allí que merecen la pena y que esperan que algún dia la Generalitat VALENCIANA se acuerde de ellos. No la catalana, que no pinta nada. La VALENCIANA, que los ha ignorado como a tantas comarcas de esta comunidad en favor de los grandes núcleos urbanos. Parece mentira que seas de allí, joder!!

Nada mas por mi parte. No te dignes en contestarme porque no tengo costumbre de montar discusiones personales en el foro como haces tu y no tengo mucho mas que añadir. Si los moderadores te permiten seguir con esta actitud, nada puedo hacer yo.

Jordi Berlín
February 8th, 2005, 12:51 PM
amuleto, llevo mordiéndome la lengua desde ayer, pero mi paciencia tiene un límite. Te recomiendo que te calmes de una vez. Ignoro si los moderadores te han dicho algo a título privado, pero va siendo hora de que te llamen la atención en público. Esto es un foro de arquitectura, urbanismo y similares, con algunos otros hilos sobre actualidad y sociedad en los que hay que hacer maravillas para no meter el dedo en el ojo ajeno. Desde que apareciste por el foro tu única aportación ha sido meter cizaña contra Cataluña allí donde escribes y hacer preguntas en el foro valenciano que están contestadas en veinte hilos que se ve que no tienes a bien leer porque no los has escrito tu.

Y por último, antes de que me encasilles: Soy madrileño, pero además, conozco como la palma de mi mano la comarca de Utiel-Requena y el Valle de Ayora, desde Los Pedrones hasta Jalance, desde Cofrentes hasta Teresa, desde Jarafuel hasta Ayora... Y hay muchas personas allí que merecen la pena y que esperan que algún dia la Generalitat VALENCIANA se acuerde de ellos. No la catalana, que no pinta nada. La VALENCIANA, que los ha ignorado como a tantas comarcas de esta comunidad en favor de los grandes núcleos urbanos. Parece mentira que seas de allí, joder!!

Nada mas por mi parte. No te dignes en contestarme porque no tengo costumbre de montar discusiones personales en el foro como haces tu y no tengo mucho mas que añadir. Si los moderadores te permiten seguir con esta actitud, nada puedo hacer yo.

:master:

dvd
February 8th, 2005, 01:35 PM
No soy yo el que va llamando a la gente tercermundista, lo que tiene gracia pareciendo que el tio ese vive en Barcelona que no es precisamente una cosa del otro mundo, mas bien vulgar. Por eso le recomiendo que viaje. La verdad es que hasta un pueblo miserable como Denver le da cien mil vueltas a barcelona. Madrid es mucho mejor que barcelona. Milan es mejor que Barcelona. Cophenague es mejor que Barcelona. Lo que pasa es que como el tio este no ha salido de su pueblo en su vida se cree que es lo mejor, por eso le recomiendo que salga. Cuando haya visto toda europa occidental, las dos costas de eeuu de arriba abajo, canada y mexico y marruecos como yo, entonces considerare que ha dejado de ser un pueblerino que se cree que el campanario de su pueblo es lo mas hermoso y alto del mundo : P

Luego os quejais de los madrileños, pero vais con una prepotencia por ahi. Luego os preguntais porque la gente os quiere tanto.
Molt bé, ara et proposo un exercici. Torna a llegir-te i torna a dir que els catalans som uns prepotents... però sobretot, llegeix-te!!!!!

Met
February 8th, 2005, 02:32 PM

Si et sents al·ludit pel comentari de n'alexbn és que deus tenir un complexe d'inferioritat.
Doncs segons el que comentes estàs molt viatjat... però sembla que no ho has sabut pas aprofitar...

Met
February 8th, 2005, 03:29 PM
No importa, sempre hi haurà gent que carregarà per aquest ridícul 1% de descens...

I tant!

A T5 van dir que a Madrid havia caigut un 12,5%... però només a la província de Barcelona hi havia una augment del 16%. :D Borratxos tots cony! :cheers2:

Catalunya no és del tot normal, però Espanya tampoc... diuen que som espanyols però no ens compren els productes per què són catalans... :crazy2:
No m'estranya que no ens vulguin donar la independència.. s'aburririen molt sense nosaltres... ;)

Jordi Berlín
February 8th, 2005, 03:41 PM
No m'estranya que no ens vulguin donar la independència.. s'avorririen molt sense nosaltres... ;)

Sens dubte!

Hush
February 8th, 2005, 04:34 PM

:applause:

Amuleto, a Sicko le echaron hace poco... creo que tu iras detras...

amuleto
February 8th, 2005, 06:31 PM

¿Los moderadores permiten ir llamando por ahi tercermundistas y burlandose de los alicantinos y yo no puedo contestar? ya veo, ya veo

Por cierto, si realmente leyeras mis post, verias que si que he reclamado como nos tienen discriminados a las comarcas del interior, pero a lo mejor es que solo lees los post que te interesan.

dvd
February 8th, 2005, 07:18 PM
aix nois :D, torno a sentir-me com a casa ;)

Met
February 8th, 2005, 07:21 PM
aix nois :D, torno a sentir-me com a casa ;)

On eres?

Havies tornat i vas desaparèixer altre cop.... fins ahir... :?
¿:love: ? ;)

Jordi Berlín
February 8th, 2005, 07:34 PM
On eres?

No et saludo. Sempre em deixes sol davant el perill, no hi ha dret... :cry: :moods:

Met
February 8th, 2005, 07:43 PM
No et saludo. Sempre em deixes sol davant el perill, no hi ha dret... :cry: :moods:

Tu rai Jordi.. que pots amb tots.. i a més..
...reconeix que t'agrada en el fons... ;)
En el fons ens retirem per tal que frueixis i gaudeixis de l'estupidesa humana... :jk:

Jordi Berlín
February 8th, 2005, 07:47 PM
En el fons ens retirem per tal que frueixis i gaudeixis de l'estupidesa humana... :jk:

Ah... la soletat em fa créixer... però les ajudes sempre són MOLT MOLT MOLT benvingudes!!! :|

Met
February 8th, 2005, 07:51 PM
Ah... la soletat em fa créixer...

Onanista... :|

però les ajudes sempre són MOLT MOLT MOLT benvingudes!!! :|

... això sempre! :D

andrin
February 8th, 2005, 07:53 PM
Sr Amuleto, me temo que sus reclamaciones caen en saco roto desde el momento en el que usted suelta perlas como:

"jajaja, viaja un poco chaval, eso si no te da miedo salir de tu pueblo. Sigue con esa actitud y tu industria no va a tener a quien vender. ¿has pensado en trabajar de RRPP para Torre Oria?"

Ahoa no se queje de que se haya abierto la veda contra usted en este y otros threads donde va haciendo el cafre ne cuanto a las formas.

dvd
February 8th, 2005, 07:57 PM
On eres?

mira :-P, us llegeixo cada dia, i com que no tinc masses coses per aportar, doncs prefereixo llegir-vos i no ficar massa cullerada. A més, que tinc MOLTÍSSIMA feina preparant la tesina...

Però de tant en tant surten individus com algú que ja coneixem, i hem de deixar les coses clares. Per a això sempre hi sóc. ;)

dvd
February 8th, 2005, 07:59 PM
Onanista... :|

... això sempre! :D

a10! :runaway:xDDDDDD Brillant Met!! Brillant!!!!

Met
February 8th, 2005, 08:00 PM
Me n'alegro. :okay: i sort amb la tesina. ;)
Per altra banda sembla que el nostre amic ja ha vist un atarja groga. :|

dvd
February 8th, 2005, 08:00 PM

De fet, és molt divertit actuar com a observador que com a part implicada :D:D:D:D no sabeu com n'és de gran l'estupidesa humana!!!!!! :D

Met
February 8th, 2005, 08:04 PM
:D:D:D:D no sabeu com n'és de gran l'estupidesa humana!!!!!! :D

I tant! Però per molta que n'hi hagi no pot assolir els alts índex de creixement de l'economia catalana... :colgate: que per cert era el tema original del zret... :|

Jordi Berlín
February 8th, 2005, 08:04 PM
De fet, és molt divertit actuar com a observador que com a part implicada :D:D:D:D

Tu el que ets un voyeur sàdic!!!! :gunz: :colgate:

dvd
February 9th, 2005, 02:47 PM
Seguim amb les bones notícies en economia :-). Encara que molts no la conegueu, Noldus és una empresa mundialment reconeguda i d'un gran prestigi, que ha escollit Barcelona per a instal·lar la seva seu a l'estat.
Noldus Information Technology develops, markets and supports professional software and instrumentation for research on human or animal behavior. Our products enable the collection, analysis, management and presentation of behavioral, physiological and acoustical data. Scientists, engineers and practitioners use our products to study behavioral processes, automate measurements, improve the quality of their data, increase productivity, and make optimal use of human or animal resources.
Una nova empresa important en biotecnologia que tria Catalunya!! Al final serem un cluster molt important en biomedicina a aquest pas. Entre el PCB de la UB, el PRBM de la UPF, el Biocampus de la UAB, ... anem molt bé!! :D

Met
February 9th, 2005, 03:35 PM
Catalunya va muntada en l'€uro... :)
:banana::banana::banana::banana::banana::banana:
:2cents::2cents::2cents::2cents::2cents::2cents:

Molt bona notícia! :okay:

Met
February 16th, 2005, 07:53 AM
Comencen els problemes amb els diners de les CCAA? :?

Mireu aquesta notícia del fòrum valencià....
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=178808

Tot i que segur que es deu a una mala gestió dels rescursos públics, el pèssim finançament autonòmic també hi pot tenir quelcom a veure...

dvd
February 16th, 2005, 12:17 PM
vergonyós i lamentable...

art
February 16th, 2005, 07:02 PM
i qué diu en Carod de tot aixó :D

Sky
February 19th, 2005, 09:48 AM
Cap amunt!

Met
February 19th, 2005, 12:55 PM
Cap amunt!

zret :okay:

Constitució :down:

:angel:

Jordi Berlín
February 19th, 2005, 01:08 PM
Llegir els diaris i veure les televisions és el millor antídot contra el sí. La campanya ha estat de les més lamentables que recordo. PSC: 'Per fi serem europeus' (com si fins ara estiguéssim a l'Àfrica!). CiU: 'El nostre sí és diferent' (com si hi hagués paperetes de 'sí diferent' a les urnes). PP: 'Sí... però si us absteniu, ho entendrem' (fent-li el llit a Zapatero com qui no vol la cosa)... En fi, ja sabeu de quin peu calço, jo, però és que aquesta campanya m'ha semblat bastant increïble, la veritat. Crec que hi haurà una gran abstenció, i és que els polítics se l'han currada.

Bcn
February 19th, 2005, 04:17 PM
Jo no se k fer encara. Aquestes son les primeres eleccions en que no tinc el vot gaire clar. Man dit de tots els colors, i la veritat no se que fer. Com m'esclafi molt al final ni anire a votar.

Apa

Jornada de reflexio!!!

Bitxofo
February 19th, 2005, 06:01 PM
Malauradament no podré votar pq seré fora, a 40km del meu col·legi electoral... :(

Sky
February 20th, 2005, 11:57 AM
Acabo de votar. :)

A ull diria que guanyarà el 'no' perquè hi havia més paperetes del 'sí', però mai se sap. :D

Sky
February 20th, 2005, 12:10 PM
Participació a BCN ciutat a les 12: 9,9%

Per comparar:

Europees 2004: 12,7%
Generals 2004: 19,5%
Autonòmiques 2003: 15,9%
Locals 2003: 14%

Urban Dave
February 20th, 2005, 12:11 PM
Si suposem que la gent seguirà la doctrina dels partits, el si està més que assegurat.

Jordi Berlín
February 20th, 2005, 01:23 PM
Si suposem que la gent seguirà la doctrina dels partits, el si està més que assegurat.

Això és molt suposar... Sobretot a l'electorat de CiU crec que hi ha molta gent que no seguirà la consigna del partit.

dirdam
February 20th, 2005, 01:45 PM
Això és molt suposar... Sobretot a l'electorat de CiU crec que hi ha molta gent que no seguirà la consigna del partit.Segons els sondejos també hi havia molta gent d'ERC, d'IC o d'IU que pensaven votar 'SI'. Al final, l'electorat que potser vota més 'NO' és el del PP.

Per cert, jo també acabo de votar :D.

Sky
February 20th, 2005, 01:59 PM
Si tothom fos fidel a la "disciplina" del partit, els resultats (a Catalunya) haurien de ser una cosa així:

Sí: 7X%
No: 2X%

Després compararem. :D

Met
February 20th, 2005, 04:43 PM
Jo he votat aquest migdia.. després de plegar a quarts de dotze... he agafat el bus... Visc al Poblenou però encara estic empadronat a la Guineueta...
Hi havia gent.. però poc ambient.

El pitjor és que el 71 passa cada 26 minuts els diumenges... :(
He pogut llegir-me La Vanguardia a la parada.... :sleepy:

Jordi Berlín
February 20th, 2005, 05:37 PM
Anem bé: sembla que se superarà el rècord de participació a la baixa de les darreres eleccions europees... Visca la classe política, tan hàbil a l'hora d'engrescar la població amb els seus projectes!

La participació en el referèndum de l'Euroconstitució se situa en el 21,63%

Un total de 6.000.518 espanyols ja han votat en la consulta de ratificació de la Carta Magna europea

La xifra representa quatre punts menys d'afluència de votants en relació amb les eleccions europees de l'any passat

El Periódico de Catalunya 17.22 hores

Sky
February 20th, 2005, 08:10 PM
Segons el sondeig de TV3:

Sí: 67%
No: 26%
En blanc: 8%

Jordi Berlín
February 20th, 2005, 08:23 PM
El ‘sí’ arrasa, però amb una participació mínima

Segons el sondeig elaborat per Ipsos EcoConsulting per RTVE i la FORTA el sí arrasaria a tot l’Estat, amb un 77-80 % dels sufragis, amb una participació del 40 %. El no sumaria entre el 15 i el 17 % dels vots a tota Espanya.

Les comunitats on l’oposició a la Constitució Europea seria més nombrosa serien el País Basc (30 %), Catalunya (26 %) i Madrid (20 %). El vot en blanc arribaria al sis per cent.

e-notícies

Urban Dave
February 20th, 2005, 08:39 PM
Una participació semblant a les Europees. Es lo que es podria esperar crec jo.

Sh4d0w
February 20th, 2005, 10:03 PM
Doncs ja se sap definitivament que el Sí, ha vençut -_-
A Catalunya el vot afirmatiu seria del 67%
A Lleida si fa o no fa =
Quins han estat els pobles que han "guanyat" amb el No ?¿

javi82
February 20th, 2005, 10:10 PM
Comparació dades entre l'enquesta del foro i els resultats a Catalunya i Espanya (foro-CAT-ESP):

SI 43% - 65% - 76%
NO 52% - 28% - 17%
Blanc 4% - 7% - 6%
Abstenció 15% - 59% - 58%

No sembla q siguem una mostra gaire representativa... jeje

El sí ha estat rotund tant a Catalunya com a tot l'estat, per la meva part només alegrar-me molt, el fet q s'acabi ratificant aquesta Constitució Europea és un pas molt important en la construcció d'una millor UE. Brindem-hi! :cheers:

Sky
February 20th, 2005, 10:13 PM
Quins han estat els pobles que han "guanyat" amb el No ?¿

Costar de trobar-ne. xD

He mirat tots els pobles propers a Lleida i sembla que només en un ha guanyat el 'no':

Alfés (35,71% Sí - 50% No).

Jordi Berlín
February 20th, 2005, 10:21 PM
És interessant donar un cop d'ull al suport del NO per comunitats...

País Basc 33,66 %
Navarra 29,22
Catalunya 28,08
Madrid 19,38
Astúries 17,96
País Valencià 16,42
Balears 16,06
Cantàbria 14,54
Ceuta 13,58
Múrcia 12,88
Aragó 12,79
Castella-Lleó 12,60
Galícia 12,21
Melilla 11,99
La Rioja 11,98
Castella-La Manxa 11,76
Andalusia 11,63
Canàries 10,00
Extremadura 9,34

Sky
February 20th, 2005, 10:21 PM
Si tothom fos fidel a la "disciplina" del partit, els resultats (a Catalunya) haurien de ser una cosa així:

Sí: 7X%
No: 2X%

Després compararem. :D

Si fa o no fa... Els catalans són "fidels". :D

Jordi Berlín
February 20th, 2005, 11:29 PM
Veig que això del referèndum no desperta gaires passions entre els foraires catalans... oi?

Doncs em desfogaré una mica: malgrat el 'sí' unànim dels grans partits, malgrat el tractament unidireccional de tots els mitjans de comunicació massius, malgrat les desqualificacions i les comparacions perilloses, malgrat l'haver-nos fet sentir com a còmplices neonazis de Le Pen... el 'no' ha aconseguit un meritori 28,07% a Catalunya!!!

Bé! :horse:

Això per no parlar de l'escandalosa taxa d'abstenció i el vot en blanc... Normal, considerant que aquest era un referèndum no vinculant i molta gent l'ha viscut com una farsa absoluta.

alexbn
February 21st, 2005, 12:57 PM
Jo vaig votar no. A Girona concretament va ser un 33 % de nos i a Guipúscoa, un 40. A Biscaia, un 30. A La Moraleja (Madrid), feu del PP, un 37!!!

Jordi Berlín
February 21st, 2005, 01:50 PM
Jo vaig votar no. A Girona concretament va ser un 33 % de nos i a Guipúscoa, un 40. A Biscaia, un 30. A La Moraleja (Madrid), feu del PP, un 37!!!

Guipuzcoa & La Moraleja, in love? :love:

Bé, no exactament... :crazy:

Met
February 21st, 2005, 04:09 PM
He mirat tots els pobles propers a Lleida i sembla que només en un ha guanyat el 'no':

Alfés (35,71% Sí - 50% No).
:eek:

Em va cridar l'atenció la igualtat del vot a Banyoles i Solsona... on el SÍ va guanyar amb un quarantaforces i el NO va arribar als quarantapocs... :)

Encara falten 10 Estats per fer el referèndum... entre els quals hi ha França i el Regne Unit... amb una mica de sort... ja se sap.... cal servir-ho fred... :cheers2:

Sky
February 21st, 2005, 04:41 PM
Em va cridar l'atenció la igualtat del vot a Banyoles i Solsona... on el SÍ va guanyar amb un quarantaforces i el NO va arribar als quarantapocs... :)

He vist més d'un poble on hi ha hagut un empat exacte. :D

entre els quals hi ha França i el Regne Unit... amb una mica de sort...

Doncs si es rebutja la consti per culpa d'aquell parell no t'esperis que la "nova" sigui més "sensible".

Més aviat el contrari. xD

Met
February 21st, 2005, 04:49 PM
Doncs si es rebutja la consti per culpa d'aquell parell no t'esperis que la "nova" sigui més "sensible".

Més aviat el contrari. xD

Qui sap.... :?
Si es rebutja caldrà redactar-la de nou... i un altre referèdum, i encara més abstenció... xD!

Sky
February 22nd, 2005, 08:23 AM
El Conselh Generau d’Aran "ha encarregat un estudi sobre la viabilitat de creació de tres federacions esportives araneses", segons ha reconegut el conseller en cap, Josep Bargalló, en una resposta parlamentària a què ha tingut accés e-notícies. L’Executiu considera que “la demanda de disposar seleccions esportives araneses haurà de ser resolta per les mateixes entitats esportives de la Vall d’Aran, les quals han d’estudiar i decidir sobre la viabilitat esportiva de la proposta” i que “no correspon al Govern autoritzar o desautoritzar iniciatives que poden sorgir de la societat civil esportiva i que per la seva finalitat legítima no poden ser prohibides o il·legalitzades". A la foto, la selecció catalana d'hoquei després del Mundial de Fresno.

--

E-Notícies.

Gabe
February 22nd, 2005, 08:33 AM
seleccions de què??? si són quatre gats i tres no parlen ni aranès i la resta són gent de fora amb segones residències allà....

jeros
February 22nd, 2005, 10:00 AM
XDDDDDDDDDDDDDDDDD QUÈ FORT!

Jordi Berlín
February 22nd, 2005, 10:31 AM
seleccions de què??? si són quatre gats i tres no parlen ni aranès i la resta són gent de fora amb segones residències allà....

Gabe, Gabe...!!! Una mica de respecte pels amics aranesos!!! Pensa que n'hi ha uns quants que encara pensen en l'Aran com el seu país i que parlen occità-aranès i tot! ;)

Seleccions araneses? Per mi, endavant. Evidentment, el problema no el tindran amb Barcelona, sinó amb Madrid.

Met
February 22nd, 2005, 05:09 PM

Gabe. fill meu... em deixes de pedra amb aquest comentari...

Si els aranesos consideren que n'han de tenir, doncs endavant. ;)

deBarna
February 22nd, 2005, 05:15 PM
Primer defensem les seleccions catalanes al marge de les espanyoles... i ara en estem en contra de les araneses...?!?!?!
Com canvien les coses... :runaway:

Met
February 22nd, 2005, 05:26 PM

Y si se ponen tontos se le pega un par de cañonazos... :ohno:

jeros
February 22nd, 2005, 05:59 PM
Collons, una cosa no té res a veure amb l'altre... La notícia com a mínim per a mi, és anecdòtica. Estic segur que en Gabe defensa la possibilitat de que els aranesos tinguin selecció pròpia, però, i amb tot el respecte i carinyo del món, té una mica de raó en que la posició de Catalunya no és la mateixa que la de la Vall d'Aran...

Bé, és la meva opinió, encara que per mi, genial, que tinguin la seva pròpia selecció. Si ells ho volen, doncs jo no els diré que no, tant sols faltaria... com ens han fet a nosaltres... ja!

Bitxofo
February 22nd, 2005, 06:18 PM
Jo també vull una selecció oficial de gent del meu carrer! Li ho proposaré a l'Associació de Veïns del barri de Sant Pere... :)
Crec que som més habitants en total que a Val d'Aran!! :D

David (DavoR pels amics) ;)

art
February 22nd, 2005, 07:09 PM
Hem d´accelerar la construcció del nou túnel de Viella, que els aranesos
s´ens declaran independents!

Jordi Berlín
February 22nd, 2005, 07:28 PM
Visque Occitània Liura!
Occitània e Catalonha Sempre Germanas!

http://www.p-n-o.org/bandiera_moventa.gif

http://www.paratge.it/indeximg/reg_occ2.jpg

http://www.occitania.org/images/croix_anim.gif

http://www.occitania.org/images/car.gif http://www.valdaran.info/images/band_aran.jpg

Ren mès per auèi.
Adissiatz a totis.

israelblue
February 22nd, 2005, 11:53 PM
Visque Occitània Liura!
Occitània e Catalonha Sempre Germanas!

http://www.p-n-o.org/bandiera_moventa.gif

http://www.paratge.it/indeximg/reg_occ2.jpg

http://www.occitania.org/images/croix_anim.gif

http://www.occitania.org/images/car.gif http://www.valdaran.info/images/band_aran.jpg

Ren mès per auèi.
Adissiatz a totis.
jajajaja, pero cuantos paises nuevos van a salir proximamente.

n0gades
February 23rd, 2005, 02:36 AM
Flipáaaaaa. Lástima que se hable poco el aranés porqué es una lengua curiosa. Se pronuncia con el mismo sistema de vocales neutras del catalán?

Gabe
February 23rd, 2005, 08:51 AM
Primer defensem les seleccions catalanes al marge de les espanyoles... i ara en estem en contra de les araneses...?!?!?!

que tinguin seleccions o no m'és ben igual, a mi no m'afectarà gaire...jo el que volia dir és que totes les vegades que he anat a la val d'aran mai he sentit parlar el famós aranès. De fet a molts bars havia de canviar del català al castellà pq la cambrera, que era de no sé on, no m'entenia.....i gràcies als esports d'hivern, el que abunda són segones residències de catalans-madrilenys, bascos-aragonesos. He arribat a pensar que l'aranès era com el bigfoot.....tothom l'ha vist, l'ha sentit,però no se sap si existeix....i si existeixen, seràn quatre gats a alguna minipoblación de pedra a la muntanya....amb tots els respectes..quines seleccions volen formar? no m'entengueu malament....poden fotre el que els hi roti però no sé ben bé què defensen pq no he vist res a defensar.

Jordi Berlín
February 23rd, 2005, 10:00 AM
jajajaja, pero cuantos paises nuevos van a salir proximamente.

Mmm... Occitania puede ser muchas cosas, pero "nuevo", "nuevo", te aseguro que no. ¿Te suena la literatura trovadoresca provenzal de la Edad Media?

Sky
February 23rd, 2005, 10:19 AM
tothom l'ha vist, l'ha sentit,però no se sap si existeix....i si existeixen, seràn quatre gats a alguna minipoblación de pedra a la muntanya....amb tots els respectes..quines seleccions volen formar?

A mi em sembla que hi ha molt "aranesista" que ho és tant com un blavero és "valencianista"... És a dir, que la suposada defensa de la llengua i el país només és una façana per dissimular un anticatalanisme.

Sky
February 23rd, 2005, 10:51 AM
Els balaguerins són els catalans que més han participat en l'experiment de votar per internet al referendum

• Un 2% del total del cens de la capital de la Noguera

Els balaguerins són els catalans que més han participat a la prova experimental de vot a través d'internet coincidint amb el referèndum europeu. Així, segons dades del Ministeri de l'Interior, gairebé 200 persones van fer la prova. Aquesta xifra significa gairebé un 2% del total del cens. D'aquests, un 58% va votar "sí", un 33% "no" i un 16 ho va fer en blanc. De les quatre localitats on es feia l'experiment, Reus ha estat la que ha registrat un índex més baix de participació amb un 0,21%.

--

SEGRE.

alexbn
February 23rd, 2005, 01:01 PM
Flipáaaaaa. Lástima que se hable poco el aranés porqué es una lengua curiosa. Se pronuncia con el mismo sistema de vocales neutras del catalán?Más bien tiene un aire a valencià. Lo puedes escuchar, si no han cambiado la programación, los sábados y domingos a las 16:00 en Catalunya Cultura (BCN 92.5, Girona 88.9, Lleida 103.1, Tarragona 88.0).

Sky
February 23rd, 2005, 08:22 PM
La Vall d'Aran vol establir un acord de lliure adhesió a Catalunya reconegut al nou Estatut

El Conselh Generau d'Aran ha aprovat per unanimitat de tots els partits que el componen un document en què es reclama que el nou Estatut reconegui la lliure associació d'aquest territori al Principat, amb entitat pròpia en la nova ordenació territorial i amb l'aranès com a llengua cooficial. El conseller en cap, Josep Bargalló, comparteix que cal reconèixer aquestes especificitats, però deixa en mans de la ponència estatutària la fórmula perquè quedi recollit en el nou text.

El nou Estatut de Catalunya ha d'establir un pacte de lliure unió d'Aran amb Catalunya. Aquest és un dels punts del document "Aportació al nou Estatut de Catalunya", aprovat pel ple del Conselh Generau.

El document, que ha estat consensuat pels tres partits polítics amb representació al Conselh Generau, Convergència Democràtica Aranesa, Unitat d'Aran i el Partit Renovador d'Arties e Garòs, proposa també que el nou Estatut reconegui que Aran és un país amb drets històrics similars o equiparables als territoris forals.

Aran és, segons aquest document, un país amb realitat nacional que s'uneix lliurement a Catalunya i es constitueix com un territori autònom dins de la comunitat autònoma catalana, amb un règim politicoadministratiu especial. Per tant, el nou Estatut ha de reconèixer a Aran el dret d'aconseguir les màximes cotes d'autogovern.

Pel que fa a la inclusió de la Vall d'Aran a la futura vegueria de l'Alt Pirineu, els grups polítics aranesos exigeixen que en el nou Estatut quedi ben clar que no es pot incloure en cap divisió territorial que no sigui ella mateixa.

El document també reclama que el nou Estatut determini que l'aranès, occità, d'Aran sigui llengua oficial a Catalunya.

Des del Govern de la Generalitat, el conseller en cap, Josep Bargalló, ha reconegut la voluntat de l'executiu de donar més autonomia a la Vall d'Aran, però ha afegit que serà la ponència del Parlament la que decidirà aquesta qüestió.

--

TVC.

Sky
February 23rd, 2005, 08:33 PM
Ficaré la notícia al fòrum general, a veure què passa... http://www.clicksmilies.com/s0105/teufel/devil-smiley-019.gif

http://www.heery.freeserve.co.uk/ghosts/pics/burning.jpg

skyworld
February 23rd, 2005, 08:37 PM
Ficaré la notícia al fòrum general, a veure què passa... http://www.clicksmilies.com/s0105/teufel/devil-smiley-019.gif

Quina mala llet... després us queixeu... :D

Sky
February 23rd, 2005, 08:41 PM
Jo fico les brases però em limito a observar la sangria... :D

dirdam
February 23rd, 2005, 10:34 PM
O sigui, que esteu orgullosos de votar com els de La Moraleja :D:D:D:D

israelblue
February 24th, 2005, 12:03 AM
Mmm... Occitania puede ser muchas cosas, pero "nuevo", "nuevo", te aseguro que no. ¿Te suena la literatura trovadoresca provenzal de la Edad Media?
ho sento, sóc mes de ciències que de lletres

vr
February 24th, 2005, 10:13 AM
[b].
Aran és, segons aquest document, un país amb realitat nacional que s'uneix lliurement a Catalunya i es constitueix com un territori autònom dins de la comunitat autònoma catalana, amb un règim politicoadministratiu especial. Per tant, el nou Estatut ha de reconèixer a Aran el dret d'aconseguir les màximes cotes d'autogovern.

Molt bó. Se'ns descollonaran a la cara per una bona temporada...

a mi tot això em semblen ganes de tocar els c... dels de CiU

norreport
February 24th, 2005, 05:31 PM
CiU trata de impedir que Narcís Serra presida la Caixa Catalunya

*Joan Miquel Nadal dice que el exvicepresidente dirigirá la concentración de las cajas catalanas
*Serra Ramoneda acordó en el 2002 con la Diputación de Barcelona su relevo anticipado

J. ROMERO / X. SALVADOR
BARCELONA

CiU trata de evitar que Narcís Serra sustituya a Antoni Serra Ramoneda en la presidencia de la Caixa Catalunya, tal como la Diputación de Barcelona, fundadora de la caja, acordó hace dos años con el actual presidente de la entidad.
A las acusaciones del presidente de la federación, Artur Mas, que el martes responsabilizó al tripartito de politizar las cajas de ahorros, se sumó horas más tarde el alcalde de Tarragona y diputado de CiU en el Parlament, Joan Miquel Nadal.
Según Nadal, el nombramiento de Narcís Serra responde a la estrategia de "unificar en esta entidad a todas las cajas que se mueven sectorialmente en el territorio" catalán. Tras mostrarse beligerante ante estos planes, brindó a la Caixa Tarragona "todo el apoyo que precise para oponerse a la propuesta". En su opinión, la Caixa Tarragona es algo más que una entidad financiera: "Necesitamos un elemento de trabajo económico propio y no nos podemos permitir perder Caixa Tarragona que tiene una clara identidad".

NO A LA ABSORCIÓN
Basó sus temores en "diversas informaciones" y reclamó a la entidad que haga un ejercicio de responsabilidad para evitar ser absorbida. Si se plantea la unificación, que tendría a la Caixa Catalunya como eje, "el Ayuntamiento de Tarragona hará todo lo que pueda para evitarlo, y estaremos al lado del presidente, del gerente y de los consejeros de la entidad para impedirlo", según informa Ferran Gerhard.
Catalunya cuenta con 10 cajas de ahorros autóctonas. Todas las formaciones políticas han admitido siempre la necesidad de racionalizar y dar dimensión al panorama financiero local, único en España y en Europa. Siempre ha existido consenso en torno a cuál sería el momento adecuado para animar una operación de esas características, que no es otro que cuando las cuentas de resultados empezaran a perder brillantez. El estrechamiento de los márgenes ha sido el detonante de esa nueva situación, que durante algunos años ha estado contenida por el negocio de la construcción: tanto vendiendo hipotecas para adquirir viviendas como en la venta más o menos indirecta de pisos.
CiU no sólo se opone a que el tripartito dirija esa reestructuración, sino que aún está molesta con la renovación de los órganos de gobierno de la Caixa Catalunya el año pasado. Perdió la vicepresidencia que ocupaba Joan Pous, alcalde de Bellver, a favor de Antoni Llardén, representante del Ayuntamiento de L'Hospitalet.
Los medios cercanos a la caja consultados admiten que la candidatura de Narcís Serra siempre tuvo ese riesgo --su currículo--, pero confían en que el tiempo y su gestión puedan contrarrestar los ataques de la oposición política.

El periódico (http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=5&idioma=CAS&idnoticia_PK=189597&idseccio_PK=9&h=050224)

uy!!! se abre la "caixa" de los truenos!! :lol:

Aurelio
February 24th, 2005, 05:51 PM
Jo el que faria sense pensar-m'ho dos cops seria una agregació de caixes, començant per la Caixa de Terrassa que seria absorbida directament per la Caixa de Barcelona, je, je...

:D

norreport
February 24th, 2005, 05:58 PM
mmm casi mejor q caixa terrassa fuese absorbida por...caixa sabadell :angel:

jeros
February 24th, 2005, 06:19 PM
arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:);)

Sky
February 25th, 2005, 09:33 AM
El president de la Generalitat, Pasqual Maragall, ha insinuat que CiU cobrava un 3% de les obres públiques, però posteriorment ha retirat les seves paraules a petició d'Artur Mas. Maragall i Mas han protagonitzat un dur enfrontament dialèctic durant el ple del Parlament quan el president ha acusat el dirigent de CiU de "falta de respecte" per les seves crítiques. Artur Mas ha replicat que "m'hauria d'explicar exactament en què li hem faltat al respecte" i que "ha parlat de tot llevat del Carmel". Pasqual Maragall ha contestat aleshores que "em toca el moll de l'os, vostès tenen un problema i és el 3%", en al·lusió al suposat cobrament de comissions il·legals de les constructores. Mas li ha demanat aleshores que "retiri les seves paraules" i finalment Maragall ha accedit perquè "Catalunya té coses molt importants" durant aquesta legislatura.

--

E-Notícies.

Sky
February 25th, 2005, 09:34 AM
Puig assegura que "no" ha cobrat comissions per a CiU

L'actual portaveu de CiU al Parlament i exconseller de Política Territorial i Obres Públiques en l'anterior govern, Felip Puig, ha contestat amb un "no" a la preguna de Mònica Terribas, presentadora de La nit al dia de si "vostès han cobrat comissions". Puig ha afegit a continuació que "aquesta és una sortida de to molt improcedent, absolutament inacceptable per part del president d'un país". El dirigent de CiU ha acusat Maragall de fer "cas d'algun editorial d'algun diari" en al·lusió a El Periódico."Si té alguna insinuació més a fer l'haurà de fer davant els tribunals".

--

E-Notíces.

Sky
February 25th, 2005, 09:36 AM
Carod reclama "joc net" abans de fer el nou Estatut

El president d'ERC ha intervingut per afirmar que "hem sentit en aquest hemicicle afirmacions d’una gravetat extraordinària a propòsit de l’anomenat 3 per cent, és a dir sobre presumptes irregularitats financeres en obra pública". "El joc net per part de tothom –ha afegit– no només ha de ser compatible amb l’Estatut, sinó que sense joc net no cal que ens posem a fer un nou Estatut. Un estatut limitat, hipotecat o condicionat per les irregularitats no se’l mereix el poble de Catalunya i no podria tenir mai el suport d’un parlament com aquest. Estatut i Catalunya sí, honradesa i comptes clars, també".

--

E-Notícies.

Aurelio
February 25th, 2005, 09:45 AM
Els polítics són tots uns lladres... TOTS!
:(

valladolid renace
February 25th, 2005, 11:03 AM
jojojo, esto es un despelote de gran calibre.

Jordi Berlín
February 25th, 2005, 11:04 AM
Desafortunat, el comentari d'ahir del Maragall.

Si realment creu això del 3%, que porti CiU als tribunals, no que deixi anar una insinuació tan greu en mig d'un debat parlamentari.

art
February 25th, 2005, 11:07 AM
Espero i desitjo que el que va passar ahir sigui algo excepcional que no
es torni a repetir. Crec que en Maragall la va cagar.

skyworld
February 25th, 2005, 11:09 AM
Maragall ha trencat un d'aquests pactes de silenci que tenen els polítics.
Això no es mes que un secret a veus...
Crec que ara mateix, el consens sobre l'estatut té un greu problema...

norreport
February 25th, 2005, 11:49 AM
Clasificacion por beneficios de las 10 cajas catalanas. Ya pondre la clasificacion por activos cuando tenga todos los datos del 2004.

1. La Caixa / Barcelona
2. Caixa Catalunya /Barcelona
3. Caixa Penedés / Vilafranca del Penedés (BCN)
4. Caixa Terrassa / Terrassa (BCN)
5. Caixa Sabadell / Sabadell (BCN)
6. Caixa Tarragona / Tarragona
7. Caixa Girona / Girona
8. Caixa Manresa / Manresa (BCN)
9. Caixa Laietana / Mataró (BCN)
10. Caixa Manlleu / Manlleu (BCN)

fuente (http://www.lukor.com/not-neg/finanzas/0502/13131401.htm)

Aurelio
February 25th, 2005, 12:15 PM
L'oasi català no ha estat mai un oasi, no ens enganyem... Aquí tan lladres són els que cobraven com els que sabent-ho no fan res... I els perjudicats, a hores d'ara, la gent sense pis ni casa ni solucions...

Sky
February 25th, 2005, 01:52 PM
Opina.

Sky
February 25th, 2005, 02:41 PM
CiU rumia una moció de censura

El president de CiU, Artur Mas, ha demanat a Pasqual Maragall que rectifiqui per segona vegada davant les intrepretracions "malèvoles" que s'han fet arran de la rectificació d'ahir sobre que la federació "amenaçava" amb trencar amb el procés de reforma de l'Estatut. Mas ha anunciat que, si no, no descarta "tota mena d'accions legals i polítiques". Preguntat per e-notícies si això podia incloure una moció de censura ha contestat que "ara no és el moment de concretar". El dirigent de CiU, tanmateix, no s'ha estalviat crítiques durant la seva compareixença a Maragall que, en la seva opinió, "és incapaç de governar".

--

E-Notícies

Sky
February 25th, 2005, 02:43 PM
Piqué demana la dimissió de Maragall

El president del PP català, Josep Piqué, ha demanat aquest matí la dimisió del President de la Generalitat, Pasqual Maragall, arran de les acusacions que aquest va fer ahir, en el ple del Parlament, sobre la suposada corrupció del govern de CiU en obra pública. Piqué ha afegit, a més, que si el que va dir Maragall fós cert, el President s'hauria convertit en encobridor d'un delicte al no haver-ho denunciat en un tribunal, i demana l'actuació de la fiscalia.

--

E-Notícies.

alexbn
February 25th, 2005, 03:23 PM
Fijarsus que CiU se limitó a exigir que retirara las palabras. No lo envió todo a la mierda y prometió juicio, que es lo que debería hacer si las acusaciones son falsas. Eso sí, Maragall como siempre cagándola: después de la fabulosa actuación de Nadal, lo mandó todo a freír monas. Como siempre, volvemos a dar la peor imagen ante el mundo. A ver con qué basura salen ahora Losantos y la indefinible Curri Valenzuela.

alexbn
February 25th, 2005, 03:27 PM
Me parece que en todo el asunto, Piqué es el más cuerdo de todos, lo cual me inquieta.

YUESO
February 25th, 2005, 04:12 PM
fabulosa actuación de Nadal?? m'imagino que és una ironia. En Nadal no va assumir cap responsabilitat, es va limitar a dir que tot és culpa de CiU, quan els canvis per la construcció del túnel de maniobres que ha causat l'esvoranc es van signar al febrer de l'any passat, quan el tripartit ja era al poder. En Maragall va acusar d'un delicte a CiU al Parlament. Si ho diu és perque té proves, si és així el que ha de fer és anar al jutjat. Si no en té de proves està calumniant (és el president de la Generalitat!!). Fins ara l'únic partit condemnat a Catalunya per comissions il.legals és el PSC (Filesa). Tot plegat és vergonyós i patètic. I a mí el que em preocupa més no és que diran en Losantos o altres periodistes, si no que s'investigui i que no em prenguin el pèl com a ciutadà i contribuent. Segur que tots els partits acaben cobrint-se uns als altres i això queda en un no res. Això és l'oasi català: impunitat, silenci i els polítics omplint-se les mans, mentre al Carmel s'enfonsen edificis. Què trist.

skyworld
February 25th, 2005, 04:30 PM
Ho ha dit Josep Piqué molt clar: o és un irresponsable per comentar una noticia falsa i està calumniant o és complice per saber-lo i no denunciar-lo.
No es l'oasi catalá, es l'oasi politic espanyol al complet...

I a tot això, el Carmel a un segon pla... és per a plorar...

Bitxofo
February 25th, 2005, 04:31 PM
Maragall ha trencat un d'aquests pactes de silenci que tenen els polítics.
Això no es mes que un secret a veus...
Crec que ara mateix, el consens sobre l'estatut té un greu problema...

Lo de las comisiones de obras es tan cierto como lo de los concursos amañados. Casi todo se hace a dedo y por intereses políticos, comisiones, regalitos...
¡Y hasta quí puedo leer!
Q trabajo para la Gene y NO deseo q me expulsen... :runaway:

David :)

Bitxofo
February 25th, 2005, 04:33 PM
Lo de las comisiones es bien cierto.
Cosas me han contado y he visto, y trabajo para le GENE...
Me callo pq no quiero q me echen. ¡GLUBS!
:(

Sky
February 25th, 2005, 04:43 PM
CiU ha cobrat comissions, però no "il·legals"

El president de CiU, Artur Mas, ha reconegut que la federació ha cobrat comissions, però no "il·legals" en una roda de premsa celebrada al Parlament després del ple. A pregunta d'e-notícies sobre si "CiU ha cobrat algun cop comissions", Mas ha contestat de manera taxativa que "il·legals, no". "D'aportacions legals sí que en tenim", ha afegit a continuació en referència a les aportacions individuals que ha permet la Llei Electoral. "I li diu una persona -ha continuat- que no ha portat mai les finances del partit".

--

E-Notícies.

Sky
February 25th, 2005, 04:47 PM
El Govern prepara el relleu de Nadal com a portaveu

El president de la Generalitat, Pasqual Maragall, prepara el relleu de Joaquim Nadal com a portaveu del Govern davant el desgast que ha tingut la seva imatge durant les darreres setmanes a causa de la crisi del Carmel. El relleu, a instàncies d'Esquerra, suposarà el nomenament del conseller en cap, Josep Bargalló, com a nou portaveu del Govern. Bargalló tenia, fins ara, menys presència mediàtica que Nadal perquè era el titular de PTOP qui compareixia davant els mitjans de comunicació després de cada reunió de Consell Executiu.

--

E-Notícies.

mikimoto
February 25th, 2005, 04:48 PM
Com ja he dit al fòrum general, açò és molt greu.

En primer lloc, per a fer una acusació tan greu, has de tenir proves, i si no les tens t’has de quedar callat.

I, una volta les has fet, el que és impresentable, és tirar-se enrera, per molt que t’amenacen amb l’estatut.

Mira que em sap greu, i es l’última cosa que vos dessitje, però a aquest pas, va a acabar governant el PP....

skyworld
February 25th, 2005, 05:53 PM
El relleu, a instàncies d'Esquerra, suposarà el nomenament del conseller en cap, Josep Bargalló, com a nou portaveu del Govern.
Nova victòria de ERC en els assumptes interns del tripartit... com es habitual :D

deBarna
February 25th, 2005, 05:55 PM
Dissolució del tripartit i eleccions anticipades!!!!!!!! :colgate:

YUESO
February 25th, 2005, 06:12 PM
Lo de las comisiones de obras es tan cierto como lo de los concursos amañados. Casi todo se hace a dedo y por intereses políticos, comisiones, regalitos...
¡Y hasta quí puedo leer!
Q trabajo para la Gene y NO deseo q me expulsen... :runaway:

David :)

Pues si está tan claro y es tan de dominio público, se tiene que denunciar. Entonces a Maragall se le puede encausar por encubrir un delito.

skyworld
February 25th, 2005, 06:26 PM
Pues si está tan claro y es tan de dominio público, se tiene que denunciar. Entonces a Maragall se le puede encausar por encubrir un delito.
YUESO, ¿en que mundo vives? Desde la capital de España al último ayuntamiento del último pueblo, todas las corporaciones municipales y autonómicas adjudican una gran cantidad de contratos a dedo y casualmente, sobre todo en las pequeñas metrópolis, un constructor se lleva todas las obras importantes... ¿todo eso se hace por amor al arte? Evidentemente, no. Claro que hay que denunciar y destapar los chanchullos entre la construcción y la administración pero corremos el riesgo de llevarnos el mismísimo sistema por delante :D
En lo que ya alucino yo es que incluso exista estipulado un 3% concreto para estas cosas, no que sea una negociación de alcantarilla para cada caso...
solo les falta incluirlo en el contrato, joer!!
Pero que lo que "se le ha escapado" a Maragall (pq estoy seguro de que se ha arrepentido nada mas decirlo ya que ellos también tienen muertos similares en el armario) es lo que ocurre cada dia en los ayuntamientos y administraciones, eso por descontado. Y así seguirá, me temo...

Jordi Berlín
February 25th, 2005, 06:29 PM
El Govern prepara el relleu de Nadal com a portaveu

El president de la Generalitat, Pasqual Maragall, prepara el relleu de Joaquim Nadal com a portaveu del Govern davant el desgast que ha tingut la seva imatge durant les darreres setmanes a causa de la crisi del Carmel. El relleu, a instàncies d'Esquerra, suposarà el nomenament del conseller en cap, Josep Bargalló, com a nou portaveu del Govern. Bargalló tenia, fins ara, menys presència mediàtica que Nadal perquè era el titular de PTOP qui compareixia davant els mitjans de comunicació després de cada reunió de Consell Executiu.

--

E-Notícies.

Què fort! Em sembla que això sí que és una crisi en tota la regla, i no les altres... Vull dir que és una crisi real del govern; una crisi de gestió, orgànica, estructural, no una crisi generada des de fora per interessos polítics/mediàtics, com les anteriors.

Sky
February 25th, 2005, 06:31 PM
Portarà moltíssima cua tot aquest assumpte...

Mai 6 segons habien donat per a tant. :D

Jordi Berlín
February 25th, 2005, 06:55 PM
Pero que lo que "se le ha escapado" a Maragall (pq estoy seguro de que se ha arrepentido nada mas decirlo ya que ellos también tienen muertos similares en el armario) es lo que ocurre cada dia en los ayuntamientos y administraciones, eso por descontado.

Este es el tema, claro: ¿por qué Maragall rectificó ayer inmediatamente tras la respuesta de Mas amenazando bloquear el nuevo estatut? Hay dos respuestas:

- Versión ingenua: porque realmente no quería perjudicar algo tan importante para todos los catalanes y catalanas como es la negociación del nuevo estatuto, en el que tiene que haber el máximo consenso, etc etc.

- Versión malpensada (¿realista?): porque el PSC también tiene su "3%" particular escondido por ahí, y ellos y CiU tienen más o menos acordado taparse mútuamente.

skyworld
February 25th, 2005, 07:05 PM
Pues posiblemente sea la realista pero le ha venido muy la ingenua para excusarse... Y puede que ambas lo que pretendan es desviar el asunto del Carmel, que a todo esto era el asunto principal del pleno en el Parlament y no se yo si Maragall en lugar de torpe lo que ha sido es muy inteligente... ¿quién se acuerda ahora mismo de la responsabilidad del PSC en la obra? Aqui estamos con que Maragall es un bocazas y CiU trinca dinero, pero del Carmel...
A mi me da que no ha sido un lapsus linguae... :sly:

Jordi Berlín
February 25th, 2005, 07:16 PM
Tienes razón, ahora con todo esto, el asunto del Carmel ha quedado en un segundo plano. Sigue estando ahí, pero lo del 3% le ha quitado protagonismo. Pero no creo que eso beneficie a Maragall, que está siendo criticado desde casi todos los sectores por su 'lapsus linguae'...

valladolid renace
February 25th, 2005, 07:25 PM
es que la versión ingenua tiene tela también...

alexbn
February 25th, 2005, 08:04 PM
Qué mierda más grande. A ver si se pudren todos en el infienno y entra alguien decente.

alexbn
February 25th, 2005, 08:06 PM
Repito lo dicho en otro hilo: menuda mierda.

YUESO
February 25th, 2005, 08:15 PM
YUESO, ¿en que mundo vives? Desde la capital de España al último ayuntamiento del último pueblo, todas las corporaciones municipales y autonómicas adjudican una gran cantidad de contratos a dedo y casualmente, sobre todo en las pequeñas metrópolis, un constructor se lleva todas las obras importantes... ¿todo eso se hace por amor al arte? Evidentemente, no. Claro que hay que denunciar y destapar los chanchullos entre la construcción y la administración pero corremos el riesgo de llevarnos el mismísimo sistema por delante :D
En lo que ya alucino yo es que incluso exista estipulado un 3% concreto para estas cosas, no que sea una negociación de alcantarilla para cada caso...
solo les falta incluirlo en el contrato, joer!!
Pero que lo que "se le ha escapado" a Maragall (pq estoy seguro de que se ha arrepentido nada mas decirlo ya que ellos también tienen muertos similares en el armario) es lo que ocurre cada dia en los ayuntamientos y administraciones, eso por descontado. Y así seguirá, me temo...

Skyworld, vivo en el mismo mundo que tú, pero aunque sé que lo del 3% es una práctica generalizada, no por ello lo acepto. También hay muchos ladrones y violadores y no por eso quiero que se dejer de juzgar y castigar. Pero es que encima Maragall en pleno Parlament hace mención al hecho! Es lo de que encima de puta haces la cama. Intuimos todos que pasa, y va Maragall y nos lo pasa por la cara a todos los catalanes para después retractarse. Seguro que él también está pringadísimo, tantos años como alcalde... En fin, que Maragall no abra la boca más por favor, porque siempre la caga.

skyworld
February 25th, 2005, 08:22 PM
Skyworld, vivo en el mismo mundo que tú, pero aunque sé que lo del 3% es una práctica generalizada, no por ello lo acepto. También hay muchos ladrones y violadores y no por eso quiero que se dejer de juzgar y castigar. Pero es que encima Maragall en pleno Parlament hace mención al hecho! Es lo de que encima de puta haces la cama. Intuimos todos que pasa, y va Maragall y nos lo pasa por la cara a todos los catalanes para después retractarse. Seguro que él también está pringadísimo, tantos años como alcalde... En fin, que Maragall no abra la boca más por favor, porque siempre la caga.
Estamos de acuerdo, YUESO, te pretendía decir que guste o no, es una práctica "aceptada" y me temo que está muy metida en el sistema. Hay que perseguirla como a un ladrón o a un violador, por supuesto, pero los delitos "de guante blanco" suelen ser más dificiles de probar...

Sky
February 25th, 2005, 08:38 PM
Nadal diu ara que li sembla "perfecte" la comissió d'investigació

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, en les úniques declaracions als passadissos del Parlament després del ple extraordinari sobre el Carmel, ha afirmat que "em sembla perfecte" la comissió d'investigació. La cambra catalana ha aprovat avui la constitució d'aquesta comissió amb el suport de totes les forces polítiques. El PSC ha hagut de cedir davant la pressió dels seus socis de govern, ERC i ICV. La Junta de Portaveus del Parlament va rebutjar la setmana passada la petició de CiU en aquest sentit.

--

E-Notícies.

Sky
February 25th, 2005, 08:39 PM
Maragall parteix peres "per sempre" amb Piqué

El president de la Generalitat, Pasqual Maragall, ha trucat aquest matí per telèfon al president del PP de Catalunya, Josep Piqué, per etzibar-li que les relacions “s'havien trencat per sempre", segons han explicat fonts populars. Piqué ha contestat que “les vas trencar tu ahir". Maragall ha realitzat aquesta trucada després que el dirigent del PP català demanés la seva dimissió per les acusacions que va fer contra CiU de cobrar comissions del 3% en les adjudicacions d’obres públiques.

--

E-Notícies.

Sky
February 25th, 2005, 08:40 PM
Mascarell posa "la mà al foc" pels contractes de l'Ajuntament

Ferran Mascarell ha dit al programa “Els matins a TV3”, sobre les presumptes denúncies de cobrament de comissions en la contractació d'obres públiques, que ahir es va fer al ple extraordinari del Parlament pel cas del Carmel, que aquesta pràctica no existeix al consistori barceloní. “Hi poso la mà al foc. Fa molts anys que l’ajuntament fa obra pública i no ha fet mai aquestes pràctiques. Ha treballat sempre des del rigor, l’escrupolositat i la decència”, ha afirmat el portaveu del Govern municipal.

--

E-Notícies.

Sky
February 25th, 2005, 08:48 PM
Piqué diu que els consellers d'ERC i ICV s'estan "escaquejant"

El president del PP de Catalunya, Josep Piqué, ha destacat que "el conseller d’Habitatge té les seves responsabilitats i no l’hem escoltat avui, ni avui, ni pràcticament al llarg de la crisi. I la consellera de Benestar Social, també, i el conseller de Comerç, ja no és ni aquí, i es va permetre el gran luxe de dir: 'escolti, no aniré al Carmel, ni penso anar-hi', però jo he parlat amb els comerciants del Carmel –va afegir Piqué–, i el senyor conseller de Comerç no es pot escaquejar com s’està escaquejant". "I el senyor conseller en cap, amb tots els respectes, doncs, ha d’agafar també les regnes d’aquesta història, perquè no és només un problema del conseller de Política Territorial, sinó que és un problema del conjunt del Govern, del conjunt del Govern".

--

E-Notícies.

Jordi Berlín
February 25th, 2005, 09:12 PM
Aquest ara vol esquitxar tothom, no?

Sky
February 25th, 2005, 09:18 PM
Normal, aquest afer és una mina d'or pel PP i suposo que voldran aprofitar-ho al màxim..

Urban Dave
February 25th, 2005, 09:52 PM
A pendre pel cul la generalitat!!! WEEEEEE!!!!!! M'han dit que a les pròximes eleccions o guanya el PP o CiU i per majoría absoluta! XD

Sky
February 25th, 2005, 11:24 PM
CiU demandarà Maragall, Nadal i Xavier Vendrell

El president de CiU, Artur Mas, ha anunciat que presentaran demandes contra el president de la Generalitat, Pasqual Maragall; el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, i el diputat d'ERC Xavier Vendrell per "calúmnies i injúries" arran de les acusacions sobre el 3%. Contra Maragall per les seves afirmacions al Parlament i contra Nadal i Vendrell per declaracions avui a diversos mitjans de comunicació. Les demandes, per la via civil, hauran de ser davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya perquè tots ells són aforats. Mas, que ha comparegut amb Josep Antoni Duran i Lleida i Xavier Trias, ha deixat una porta oberta perquè "si rectifica amb tots els ets i uts sempre estem a temps de retirar-la". CiU ha esperat a comparèixer en roda de premsa fins que no ha intervingut Pasqual Maragall a S'Agaró, on no ha rectificat.

--

E-Notícies.

Sky
February 25th, 2005, 11:26 PM
Maragall no rectifica les acusacions contra CiU

Pasqual Maragall ha mantingut les seves acusacions sobre la falta de transparència a l’adjudicació d’obres públiques durant el mandat de CiU i ha assegurat que “el Govern implantarà la transparència que potser ha faltat en aquest país” degut a que “el sistema democràtic era massa nou”. El president de la Generalitat ha informat que GISA no aturarà cap obra, i ha remès la investigació sobre les adjudicacions d’obres “del passat” a “la comissió del Parlament, que té la paraula”. També ha opinat que “ara no cal explicar tant que som una nació, ja ho saben. Ara el que volem que sàpiguen és que som un dels millors països”. Maragall ha fet aquestes declaracions a S’Agaró, on ha fet la primera compareixença pública després de la picabaralla que es va produir ahir al Parlament.

--

E-Notícies.

Theremin
February 26th, 2005, 02:32 AM
Las acusaciones son GRAVÍSIMAS, y CIU ha titubeado (está titubeando) mucho en la respuesta.

Ahora todo el mundo a buscar el hilo para tirar de él. Solo hay que leer las ediciones de los periódicos de hoy... ¿se encontrará ese hilo? ¿Si se encuentra quien lo encontrará primero?

dvd
February 26th, 2005, 12:28 PM
Aquest ara vol esquitxar tothom, no?
Ha engegat el ventilador i comença a repartir merda per tothom...

A veure com acaba :(

Sky
February 26th, 2005, 01:33 PM
Perilla el nou Estatut per l'enfrontament entre CiU i PSC

La ponència del nou Estatut, el principal tema d'aquesta legislatura, se'n pot anar en orris per l'enfrontament entre CiU i PSC després del ple extraordinari d'aquesta setmana. El president de CiU, Artur Mas, ha admès en roda de premsa, en resposta a una pregunta sobre aquesta qüestió, "que tot depèn de si el president de la Generalitat es capaç de restablir el bon clima entre les forces polítiques". Mas ha insistit que "és molt difícil col·laborar amb qui t'està acusant sense proves" i ha fet una crida a Maragall a "restablir la convivència entre les forces polítiques". Els vots de CiU són necessaris per aprovar el nou text. A la foto, els membres de la ponència en una imatge recent.

--

E-Notícies.

valladolid renace
February 26th, 2005, 05:13 PM
no se si he entendido bien, que Maragall le dice a Piqué que se han roto las relaciones para siempre? Y que quería después de lo que ha dicho Maragall , no te fastidia, que le regalara flores?

Confide
February 27th, 2005, 12:28 PM
A veure, el problema és que Maragall, com a polític, diguem que la va "cagar"... i després se'n va adonar i va rectificar... i va ficar la pota en clau política ja que jo crec que això de les comissions està a l'ordre del dia, això s'ha fet, es fa i es farà i ho fan tots els partits polítics en major o menor mesura, el que passa és amb CIU la cosa és exagerada perquè com es veien a la Generalitat tota la vida doncs han robat tot el que han pogut i més. És el que ens passa a molts pobles de l'interior on CIU té majoria absoluta, on fa i desfà a la seva voluntat i on els ajuntaments, en conseqüència, arrosseguen deutes importants...

En fi..

dirdam
February 27th, 2005, 12:43 PM
Estic segur que Maragall té raó quan va acusar a CiU del que els va acusar. La qüestió és que TOTS ELS PARTITS FAN EL MATEIX i no crec que al Maragall l'interessi llençar la primera pedra.

No sé qui ha tingut una actuació més rastrera, si Mas fent xantatge amb l'Estatut (cosa que no té res a veure amb el que es tractava l'altre dia) o el Maragall retirant la mà després d'haver llençat la pedra.

Me parece que en todo el asunto, Piqué es el más cuerdo de todos, lo cual me inquieta.Posiblemente es el más cuerdo porque es el único que ni pincha ni corta en Cataluña y no tiene nada que perder y sí mucho que ganar.

dirdam
February 27th, 2005, 12:47 PM
En fi, sense comentaris. Això em recorda als cantons independents que es van declarar a la I República, com Gràcia o Cartagena :D

MinZong
February 27th, 2005, 12:54 PM
Posiblemente es el más cuerdo porque es el único que ni pincha ni corta en Cataluña y no tiene nada que perder y sí mucho que ganar.
Exacte, i el PP ha estat fins ara el partit a qui els votants menys han permès participar de la corrupció a Catalunya.
Això de les comissions de CiU, com de la resta de partits, és tan cert com que tots els polítics han anat a cagar al wàter aquesta setmana. No ho podem provar, però és llei de vida.
El que més els deu treure de polleguera als de CiU és que, havent-se esforçat per fer bé les coses tapant-ho tot, un imbècil ho engegui tot en orris; però, el pitjor és que aquest borinot és precisament el president del país, i es suposa que l´hem d´aguantar abans que els altres per què aquest és "dels bons".

Sh4d0w
February 27th, 2005, 01:54 PM
Eiss un favor!! me podrieu penjar alguna imatge gràfica d'algun cartell polític dels que han penjat pel carrer?¿?¿?¿?¿ tant si és Si, com si es No..Se que ho dic massa tard però és per a un treballet que ens han manat ara ( a bones hores)..
Si me'n podeu penjar algun us ho agraïré molt ;)si pot ser abans del migdia de dilluns xD

Met
February 27th, 2005, 03:52 PM
Eiss un favor!! me podrieu penjar alguna imatge gràfica d'algun cartell polític dels que han penjat pel carrer?¿?¿?¿?¿ tant si és Si, com si es No..Se que ho dic massa tard però és per a un treballet que ens han manat ara ( a bones hores)..
Si me'n podeu penjar algun us ho agraïré molt ;)si pot ser abans del migdia de dilluns xD

A canvi de què?
(pregunta que faria Pucelano77) tu ja saps que no et demanaré mai res a canvi, ma dama... :)
No sé si en tinc cap.. ja t'ho miro.

Meditt
February 27th, 2005, 05:56 PM
http://noconstitucioeuropea.pangea.org/docs/cartell.jpg

No volem ser el balneari d'Europa (http://barcelona.indymedia.org/usermedia/image/1/large/constituciono.gif) .. balneari? :D

Sh4d0w
February 27th, 2005, 06:12 PM
Oks merci Meditt ;)
No vui ser exigent però...podria ser de partits ''coneguts''? xP
@Met: lo més que et puc donar son les Gràcies o també les Moltissimes Gràcies :P

Sky
February 27th, 2005, 10:45 PM
Per celebrar la fi de "l'oasi català". :D

http://www.iupui.edu/~lmena1/goya/otros/garrotazos.jpg

Sky
February 27th, 2005, 10:54 PM
Maragall prepara una cimera per rebaixar la tensió política arran de la crisi del Carmel

Al cap d'un mes que un esvoranc hagi transformat per complet la vida dels veïns del Carmel i també hagi sacsejat la vida política catalana, el president Maragall mirarà de rebaixar la tensió entre els partits. Una possibilitat és que Maragall convoqui formalment una nova reunió entre partits, a l'estil de la cimera que es va fer a Miravet. La trobada hauria de servir per acostar posicions, però les formacions de l'arc parlamentari no ho acaben de veure clar. La idea del president és celebrar aquest conclave balsàmic després de Setmana Santa a Sabadell.

La classe política catalana s'ha vist immersa en una tempesta que es va desfermar en un debat monogràfic al Parlament dedicat al que ja es coneix com la crisi del Carmel. Aquella sessió, però, va desembocar en un intercanvi d'acusacions entre govern i oposició que ha fet la situació política insostenible. La intervenció del president de la Generalitat, Pasqual Maragall, sobre el possible cobrament d'un 3% de les obres públiques per part de CiU durant l'anterior govern ha enfurismat els nacionalistes, que amenacen de querellar-se si el president no rectifica.

De moment no sembla que Maragall es desdigui d'una acusació que ja ha empès la justícia a obrir una investigació. El que sí que pretén ara el president és salvar el consens que, a priori, presideix la ponència redactora del nou Estatut i ha pensat reeditar una cimera a l'estil de la de Miravet per acostar posicions i tornar a fer bona la identificació de la política de la Ciutadella amb l'"oasi català".

Desacord a l'oposició

La cimera, que hauria de tenir efectes balsàmics, es prepararia per després de Setmana Santa a la capital del Vallès Occidental, a Sabadell. Aquestes són les intencions, però la rebuda que n'han fet els diferents partits amb representació parlamentària no aplana gaire el terreny. El principal partit de l'oposició, Convergència i Unió, ja ha expressat el seu disgust, ja que no troba convenient la cimera quan encara Maragall no ha rectificat les seves paraules en seu parlamentària. A més, CiU assegura que no anirà a la trobada fins que no rebi una convocatòria oficial, i fins que no hi figuri en l'ordre del dia un tema clau, com ara una proposta de finançament.

També des de l'oposició, el líder del Partit Popular de Catalunya, Josep Piqué, que ja va advertir que el nou Estatut està tocat de mort després de la polèmica del Parlament, ha assegurat que aniria a la cimera, però reconeix que la troba innecessària.

Entre els integrants del tripartit hi ha diverses reaccions a la idea del president Maragall de fer una altra cimera. El portaveu d'Esquerra Republicana de Catalunya, Joan Ridao, s'ha mostrat contrari a la nova cimera dient que comportaria admetre que les feines de l'Estatut estan en crisi. En canvi, des d'Iniciativa per Catalunya-Verds, el seu vicepresident Jaume Bosch dóna el vistiplau a la cimera i opina que si CiU no hi va, pagarà un preu molt alt.

--

TVC.