View Full Version : Actualitat política i social

Blascozgz1
November 22nd, 2011, 12:02 PM
Reforma de la ley electoral española. Un ciudadano, un voto.

http://actuable.es/peticiones/reforma-la-ley-electoral-espanola-ciudadano-voto

jonsa
November 22nd, 2011, 12:33 PM
437.001
Sóc del Penedès, visc entre BCN i TRG i la coneic relativament bé, a més tinc amics d' allà (algun d' erc) i ja m' han explicat com pensen per allà. Segons el seu punt de vista l' esglesia i l' oligarquia tarragonina van fer molt el joc als espanyolistes, fins i tot abans de l' època de Franco, a més l' execit espanyol tenia base a trg, k soposo k algo deu influir...

Nomès dic que a mi em sobte molt tant de botifler, k al Penedès tb n' hi han però ni de conya tants com a Trg... no se, no m' ho explico. A més no crec que tingueu tantissima relació amb Aragó o València, la mateixa k podrieu tenir amb BCN capital... de fet conec molts més tarragonins que pujen molt més sovint a bcn k no pas per arago o valencia...

Desprès, es denota un cert rebuig a tot el que és barceloní o fins i tot català, jo tb penso que hi ha un cert centralisme però tampoc exagerem, que està més o menys equilibrat tenint en compte k l' area de BCN representa el 75% de la població catalana...

I en quan a postals, no és Vilafranca una postal típica?? doncs és pràcticament igual k tarragona i sobretot Valls. Si la cultura tarragonina i penedesenca no és postal típica catalana ja em diras tu k es... ( castellers, calçotades, festes majors... ) ni de conya les barrakes o sardanes de la catalunya vella tenen tanta fama i presència actual.

Només m' he queixat de veure tant garrulsime, torno a dir que tenint en compte la immigració d' Hospitalet de vegades m' he sentit més còmode sent catalanoparlant i no he sentit tant rebuig com si que he vist per tarragona ( com bé dius, degut a ue gran part de la població és bastant botiflera...)i això a l' Hospi !! xdd ja m' ha sorprès gratament ja !!

Sota el meu punt de vista, i no us piqueu, a Trg capital (no provincia) i en menor mesura a Lleida capital li tobo poca identiat i sentiment de catalanitat... Comparant-les amb Girona, o fins i tot Mataró o Bcn...

Records :)

Ací l'únic garrulo que hi ha ets tú, que no saps ni escriure....açò és un forum no el teu Watsapp...i esperec que no isca de franc quirdar garrulo i botifler als votants del PP , o qualsevol que no siga de la teua corda.

Respecta.

alfred2222
November 22nd, 2011, 12:47 PM
No sé que entens per sentiment de catalanitat. No crec que a Lleida hi hagi menys sentiment de catalanitat que a Barcelona, per posar un cas.
El fet que ha Tarragona el PP tingui un percentatge més elevat de vot que en altres ciutats, es degut segurament al factor turístic. Els territoris on hi ha un sector turístic-especulatiu fort solen ser més inclinades a votar opcions conservadores. Només cal veure que els municipis on el PP ha quedat en primer lloc solen ser de la costa. També ho pots comparar a nivell espanyol amb València i Múrcia, i als EEUU amb Florida.

Crec que no m' entens... conservadora una persona catalanista seria de COnvergencia o encara més d' unió... però no del pp

alfred2222
November 22nd, 2011, 12:51 PM
Ací l'únic garrulo que hi ha ets tú, que no saps ni escriure....açò és un forum no el teu Watsapp...i esperec que no isca de franc quirdar garrulo i botifler als votants del PP , o qualsevol que no siga de la teua corda.

Respecta.

Primer, escric com em surt dels collons.

Segon, no m' insultis.

Tercer, tinc una visió del meu entron que no comparteixes, diguem el k, però no m' insultis k no t' he insultat. He dit el que jo penso i veig de diferents entrons de Catalunya. Tu tingues la teva percepció, expressa-la o mantent-la per tu, com tu vulguis...

Que per mi la identitat catalana és molt important i per tu qualcom folclòric ?¿ doncs potser, però no et passis nano

alfred2222
November 22nd, 2011, 12:59 PM

Respecta.

I un partit polític que intenta i ha intentat acabar amb la meva identitat, el meu país i la meva llengüa no mereix cap respecte... el dia k el PP mostri cap respecte per la llengüa i cultura catalanes o valencianes ( on nomès han fomentat l' autoodi, la desaparició de la identitat i llengüa d' allà i la consequent espanyolització d' aquesta) potser canvio el meu discurs, de moment k em cauen malament ?? bastant...

i per rematar-ho a part de català sóc gay... així k imagina't quina compenetració puc tenir amb el PP....

jonsa
November 22nd, 2011, 03:03 PM
Pobret! Gay i català! Només et falta ser negre i jueu i ja l'hem feta!

M'importa un nyap allò que sigues o penses, sols t'he dit que no pots quirdar garrulo i botifler a les primeres de camvi perquè no vaja amb la teua corda.

Açò és un fòrum d'urbanisme i arquitectura, no el racó català, no vulgues que tothom estiga d'acord amb les teues imbecilitats, suposec que al casal no esteu acostumats a la divergència de pensament, però al món reial és una altra història.

ilergeta
November 22nd, 2011, 03:59 PM
No tinc cap simpatia pel PP. Però anomenar-los "garrulos"..... Per cert, exactament, quina definició exacta és?
I per altra banda, si Unió és un partit conservador, qualificació que puc acceptar, i el PP no, llavors, què és el PP?

437.001
November 22nd, 2011, 05:26 PM
437.001
Sóc del Penedès,

Ah, sí?

visc entre BCN i TRG i la coneic relativament bé,

Barcelona segur, Tarragona no n´estic tant segur, que la coneguis.

a més tinc amics d' allà (algun d' erc)

Doncs mira, jo també, ves per on...

i ja m' han explicat com pensen per allà. Segons el seu punt de vista l' esglesia i l' oligarquia tarragonina van fer molt el joc als espanyolistes,

Tarragona és l´antiga seu primada de la Corona d´Aragó, l´Església ha doncs tingut un rol històric molt important, i això ha influït a la ciutat, òbviament.

fins i tot abans de l' època de Franco, a més l' execit espanyol tenia base a trg, k soposo k algo deu influir...

Tarragona és una de les ciutats de militars més antigues d´Espanya, com vols que l´exèrcit no hi tingui influència, si n´ha tinguda des que Tarragona existeix?
I per cert, ja hi havia militars abans de la "conquesta espanyola", a Tarragona... sempre n´hi han hagut, fins al 1990, i de tant en tant encara se´n veu algun...
Encara ara l´exèrcit no ha marxat del tot, hi mantenen una escola de vol a l´aeroport de Reus...

Nomès dic que a mi em sobte molt tant de botifler, k al Penedès tb n' hi han però ni de conya tants com a Trg... no se, no m' ho explico.

A l´Ajuntament de Tarragona hi ha un retrat de Felip V (cap per amunt, no com a Xàtiva): dos cognoms del Camp de Tarragona són Borbó i Borbonès.

A més no crec que tingueu tantissima relació amb Aragó o València, la mateixa k podrieu tenir amb BCN capital... de fet conec molts més tarragonins que pujen molt més sovint a bcn k no pas per arago o valencia...

Una cosa és pujar a BCN sovint, perquè és la gran ciutat més propera, perquè és una ciutat interessant, perquè tens feina, o pel què sigui, i una altra que
no tinguem més relació amb Saragossa o València. Saragossa o València estan lluny, però això no vol dir que no tinguem relació amb les dues.
Insisteixo: mengem arròs, ternasco, i crema catalana.
Barcelona interessa, però evidentment Barcelona no decideix per nosaltres sobre amb qui s´ha de relacionar Tarragona.
I sobre la relació amb l´Aragó: a gairebé tots els quioscs de premsa de Tarragona es troba l´Heraldo.
Per alguna cosa serà, que es trobi fora de temporada i en quioscs de barris no-turístics, no creus?
Com creus que algú del Matarranya que visqui a Tarragona s´informa, del que passa a l´Aragó?

Desprès, es denota un cert rebuig a tot el que és barceloní o fins i tot català, jo tb penso que hi ha un cert centralisme però tampoc exagerem, que està més o menys equilibrat tenint en compte k l' area de BCN representa el 75% de la població catalana...

No és tant el centralisme... de centralismes n´hi ha, però no només el sofrim naltros...
Rebutjar el que és català... Vaja. Ara resulta que a Tarragona rebutgem els castells, la crema catalana i el xató. :lol:

I en quan a postals, no és Vilafranca una postal típica??

Home, no molt, l´Alt Penedès (el de Barcelona) és una comarca amb molts diners. Moltíssims més que no el Baix Penedès (el de Tarragona).
I Vilafranca no és una ciutat particularment coneguda com a destinació turística.

doncs és pràcticament igual k tarragona i sobretot Valls.

NO.

Si la cultura tarragonina i penedesenca no és postal típica catalana ja em diras tu k es... ( castellers, calçotades, festes majors... )

Per començar, els castellers tenen el seu origen en el ball de... valencians (que a València es coneix com a muixeranga).
Per continuar, la calçotada no és una cosa exclusiva de Valls sinó de tot el Camp de Tarragona, simplement és que és a Valls on l´han massificada (i també espatllada, francament), i francament, oculta altres especialitats més elaborades i bones.
La calçotada és una cutrada, una graellada que vas a fer al mas, elevada a gastronomia per raons econòmiques.
Ha fet molt mal, tant com la paella mixta.
Molta gent no sap que més enllà d´això hi ha una vertadera cuina, que s´està morint i morirà si ningú la recupera.
I desgraciadament, bona part de la culpa d´aquesta simplificació idiota de la cuina catalana la tenen CIU i el PSC.

ni de conya les barrakes o sardanes de la catalunya vella tenen tanta fama i presència actual.

Vilafranca és Catalunya Vella.

Només m' he queixat de veure tant garrulsime, torno a dir que tenint en compte la immigració d' Hospitalet de vegades m' he sentit més còmode sent catalanoparlant i no he sentit tant rebuig com si que he vist per tarragona ( com bé dius, degut a ue gran part de la població és bastant botiflera...)i això a l' Hospi !! xdd ja m' ha sorprès gratament ja !!

Això no té a veure amb ser botifler o no.

Sota el meu punt de vista, i no us piqueu, a Trg capital (no provincia) i en menor mesura a Lleida capital li tobo poca identiat i sentiment de catalanitat... Comparant-les amb Girona, o fins i tot Mataró o Bcn...

Records :)

No encertes: no convé que confonguis sentiment català amb nacionalisme català.

Tarragona i Lleida mai podran ser Berga ni Olot. Simplement no és possible.
També convé que entenguis una cosa: que un tarragoní se senti més proper afectivament a un castellonenc o un lleidatà a un saragossà que no a un barceloní o un gironí, té a veure amb la relació del dia a dia.

Lleida es troba a pocs quilòmetres de l´Aragó i té amb l´Aragó una relació diaria molt forta (Montsó, Fraga, Binéfar, Barbastro fins i tot, van a comprar a Lleida i hi fan vida, i no a Osca o Saragossa, i agafen l´AVE a Lleida).

La major part de la província de Tarragona podria haver perfectament format part de l´Aragó o de la Comunitat Valenciana si el dit d´un rei ho hagués decidit així. I hagués pogut fer-ho, i no s´hagués notat massa.

437.001
November 22nd, 2011, 05:30 PM
No sé que entens per sentiment de catalanitat. No crec que a Lleida hi hagi menys sentiment de catalanitat que a Barcelona, per posar un cas.
El fet que ha Tarragona el PP tingui un percentatge més elevat de vot que en altres ciutats, es degut segurament al factor turístic. Els territoris on hi ha un sector turístic-especulatiu fort solen ser més inclinades a votar opcions conservadores. Només cal veure que els municipis on el PP ha quedat en primer lloc solen ser de la costa. També ho pots comparar a nivell espanyol amb València i Múrcia, i als EEUU amb Florida.

I Ávila, Zamora o Burgos?
No, no té a veure amb això.

Tarragona ciutat no és una ciutat turística.
Salou sí, això d´acord (tot i que no tothom que viu a Salou viu del turisme, hi ha qui viu a Salou i treballa a BCN), però Tarragona no, de cap manera.
Una cosa és que hi hagi turistes, altra que hi Tarragona sigui com Salou o BCN.

Tarragona és, abans que res, industrial.

437.001
November 22nd, 2011, 05:32 PM
Crec que no m' entens... conservadora una persona catalanista seria de COnvergencia o encara més d' unió... però no del pp

Unió en molts aspectes és més de dreta que el PP.
Convergència, segons.
Probablement la CIU de Tarragona estigui a la dreta del PP de Tarragona.

A altres llocs, no ho sé, però la "carcúndia" de Tarragona es va passar moolt majoritàriament a CIU, no a UCD ni AP (la suma de les quals va donar el PP).

437.001
November 22nd, 2011, 05:37 PM
Primer, escric com em surt dels collons.

Segon, no m' insultis.

Tercer, tinc una visió del meu entron que no comparteixes, diguem el k, però no m' insultis k no t' he insultat. He dit el que jo penso i veig de diferents entrons de Catalunya. Tu tingues la teva percepció, expressa-la o mantent-la per tu, com tu vulguis...

Que per mi la identitat catalana és molt important i per tu qualcom folclòric ?¿ doncs potser, però no et passis nano

Què significa "qualcom"? I "mantent-la"?
M´han de sagnar els ulls ja, o encara tinc temps de que rectifiquis les teves faltes d´ortografia?

Si tant significa la identitat catalana per tu, el que primer hauries de fer és respectar-la no perpetrant faltes d´ortografia que fan mal als ulls.

alfred2222
November 22nd, 2011, 05:40 PM
Pobret! Gay i català! Només et falta ser negre i jueu i ja l'hem feta!

M'importa un nyap allò que sigues o penses, sols t'he dit que no pots quirdar garrulo i botifler a les primeres de camvi perquè no vaja amb la teua corda.

Açò és un fòrum d'urbanisme i arquitectura, no el racó català, no vulgues que tothom estiga d'acord amb les teues imbecilitats, suposec que al casal no esteu acostumats a la divergència de pensament, però al món reial és una altra història.

el món "reial" eehh?? Mare meva que et venen en aquests forums... hauré de callar-me i no dir el k n' opino ni de trg, ni de ningú pk sinó se' tllençen al damunt...

pd. Vilafranca no és catalunya vella, és terra de frontera entre les dues i tenim molt més en comú culturalment historicament amb el vendrell o Valls k amb BCN i area

I el nacionalisme no és més que una identitat de país, si a trg ciutat k no provincia ( pk per valls, el priorat, montblanc etc si) no la teniu, com a minim al mateix nivell k altres ciutats és el k em fa pena...

Soposo k tinc dret a que em faci pena o tb m' heu de criticar per això?¿..

437.001
November 22nd, 2011, 05:44 PM
I un partit polític que intenta i ha intentat acabar amb la meva identitat, el meu país i la meva llengüa no mereix cap respecte... el dia k el PP mostri cap respecte per la llengüa i cultura catalanes o valencianes ( on nomès han fomentat l' autoodi, la desaparició de la identitat i llengüa d' allà i la consequent espanyolització d' aquesta) potser canvio el meu discurs, de moment k em cauen malament ?? bastant...

Sobre això ja podriem discutir.
Tot i que tampoc crec que recaigui sobre el PP tota la culpa.
Uns es tanquen en banda, altres també, però recorda que potser no hagués fet falta oficialitzar el català. I ho van fer.
No tot el PP és jacobí.

i per rematar-ho a part de català sóc gay... així k imagina't quina compenetració puc tenir amb el PP....

L´opció sexual no significa no haver de votar a tal o qual partit.
Et recordo el cas de l´ex-cap de la Plataforma per Catalunya a Salt (Gironès), gai i casat amb un negre. Va entrar a PxC perquè va voler. Altra cosa és que fos encertat fer-ho. Però hi ha gent de dretes que és homosexual i vota PP: moltíssima.

437.001
November 22nd, 2011, 05:45 PM
No tinc cap simpatia pel PP. Però anomenar-los "garrulos"..... Per cert, exactament, quina definició exacta és?
I per altra banda, si Unió és un partit conservador, qualificació que puc acceptar, i el PP no, llavors, què és el PP?

+1

A Tarragona els franquistes de tota la vida estan a CIU, al PP també, però no tant!

3i3
November 22nd, 2011, 05:49 PM
^^És que PP i CiU són molt però que molt semblants, encara que vulguin fer veure que no.

alfred2222
November 22nd, 2011, 05:51 PM
+1

A Tarragona els franquistes de tota la vida estan a CIU, al PP també, però no tant!

i desprès et queixes de que digui k trg està plena de "garrulos", la meva manera d' anomenar franquistes o fatxes a la gent més jove....

tu mateix ho dius xdd

437.001
November 22nd, 2011, 06:09 PM
el món "reial" eehh??

El món reial és el món dels reis. En tot cas el món REAL, el de la realitat.

Mare meva que et venen en aquests forums... hauré de callar-me i no dir el k n' opino ni de trg, ni de ningú pk sinó se' tllençen al damunt...

Amb tant de "k" i de "pk", algú t´acabarà avisant.

pd. Vilafranca no és catalunya vella, és terra de frontera entre les dues i tenim molt més en comú culturalment historicament amb el vendrell o Valls k amb BCN i area

NO: teniu més coses amb comú amb Vilanova o Igualada, perquè sou barcelonins.

El Vendrell té coses en comú amb Barcelona perquè hi ha el rodalies.
Valls? Valls, amb Vilafranca...?
No. Castells i prou: i els de Valls són millors, perquè són de cor.
I els de Tarragona més difícils, perquè caminen. :lol:

I el nacionalisme no és més que una identitat de país, si a trg ciutat k no provincia ( pk per valls, el priorat, montblanc etc si) no la teniu, com a minim al mateix nivell k altres ciutats és el k em fa pena...

No, el nacionalisme no és "identitat de país". El nacionalisme és xovinisme, simplement. Ja sigui català, espanyol, búlgar, o marcià.

No es tracta de ser nacionalista o no.
T´ho diré d´una altra manera: molts barcelonins d´ERC consideraven a Carod "poc català", massa "dialogant".
Si arribem ja a extrems així, què més pots esperar?

I una altra: una senyora que conec de Tarragona, votant d´ERC, però que diu amb cara de pomes agres "Catalunya comença de Sitges cap amunt".

Soposo k tinc dret a que em faci pena o tb m' heu de criticar per això?¿..

No sé quin verb és "soposar". Posar una cosa damunt d´una altra, tal vegada?

437.001
November 22nd, 2011, 06:14 PM
i desprès et queixes de que digui k trg està plena de "garrulos", la meva manera d' anomenar franquistes o fatxes a la gent més jove....

tu mateix ho dius xdd

:rofl:

O sigui que segons vostè, senyoret... els de CIU i del PP són "garrulos".
M´encanta com fas servir paraules castellanes, et sonen més grolleres, eh?
Podries dir-ho en català, "garrulo", saps que hi ha una paraula per descriure "garrulo", no?

Quants anyets tens?

Sr.Horn
November 22nd, 2011, 07:09 PM
XD XD XDDDDD

437.001
November 22nd, 2011, 07:40 PM
^^És que PP i CiU són molt però que molt semblants, encara que vulguin fer veure que no.

De fet, probablement sigui EL gran problema a Catalunya.

CIU i PP juguen a no entendre´s, quan en realitat, s´entenen a les mil meravelles... tret d´en l´aspecte cultural. I encara.

entfe001
November 22nd, 2011, 10:17 PM
Del cànon de l'aigua riurem, actualment el que pago d'aigua pròpiament dita és el 15% de l'import de la factura, el 85% restant són taxes, que per cert serien iguals si en gastés més. O sigui, malgastant aigua em sortiria el preu per litre més econòmic :crazy:

Dels transports riurem encara més, el senzill a Girona el veig ja a 10€ en els flamants MD. Fa menys de 10 anys pagava 4,80€ amb el 20% de descompte del CJ, a general eren 6€.

437.001
November 22nd, 2011, 10:26 PM
Doncs sí, molt em temo que ens agafarà un atac de riure a tots d´aquí a ben poc.

alfred2222
November 22nd, 2011, 10:31 PM
437.001 M' encanta el teu TÓ borde i de superioritat, aixi funcioneu sempre aqui, discutins amb aires de prepotència?¿

El món reial és el món dels reis. En tot cas el món REAL, el de la realitat.

Per això ho deia, pk m' havia posat reial quan es referia a real...

Amb tant de "k" i de "pk", algú t´acabarà avisant.
Torno a dir-te k escric com em dona la gana, i si utilitzo k pk és una abreviació moderna de l' escriutura en català utilitzada per molts joves com jo quan xatejem o enviem msg, adapta't...

NO: teniu més coses amb comú amb Vilanova o Igualada, perquè sou barcelonins.

El Vendrell té coses en comú amb Barcelona perquè hi ha el rodalies.
Valls? Valls, amb Vilafranca...?
No. Castells i prou: i els de Valls són millors, perquè són de cor.
I els de Tarragona més difícils, perquè caminen.
I tant que tenim coses en comú amb Vilanova !! però amb el vendrell tb !, no se pk poses Igualada... no en tenim gaires per no dir gens... no n' he conegut mai crec a cap d' Igualada que vagi a Vilafranca a fer res.. a visitar-la com un de BCN pot anar....
Valls SOTA EL MEU PUNT DE VISTA té molt a veure CULTURALMENT, HISTORICAMENT amb Vilafranca, en tema castells, menjar etc... de fet el penedes té molt a veure amb l' area de trg en cultura popular, més k amb l' area de BCN.
Si no hi estas d' acord ho respecto, però jo ho veig aixi, porto tota la meva vida vivint la festa major de Vilafranca.... i és el k penso.

No, el nacionalisme no és "identitat de país". El nacionalisme és xovinisme, simplement. Ja sigui català, espanyol, búlgar, o marcià.

No es tracta de ser nacionalista o no.
T´ho diré d´una altra manera: molts barcelonins d´ERC consideraven a Carod "poc català", massa "dialogant".
Si arribem ja a extrems així, què més pots esperar?

I una altra: una senyora que conec de Tarragona, votant d´ERC, però que diu amb cara de pomes agres "Catalunya comença de Sitges cap amunt".
El nacionalisme comença quan tens sentiment per la terra on vius, la comunitat d' individus
nacionalisme:
[polít] Actitud política derivada directament del fet d'atribuir, en un terreny eticopolític, un valor altíssim al fet nacional o a la nació.
Aixi que SI que és el sentiment de país o identitat de país, i per no derivar en discussions, aquest és el meu punt de vista com a minim...

No sé quin verb és "soposar". Posar una cosa damunt d´una altra, tal vegada?
Doncs Suposar, o com s' escrigui... que llest que ets, m' encantes !!....

O sigui que segons vostè, senyoret... els de CIU i del PP són "garrulos".
M´encanta com fas servir paraules castellanes, et sonen més grolleres, eh?
Podries dir-ho en català, "garrulo", saps que hi ha una paraula per descriure "garrulo", no?

Quants anyets tens?

Garrulos son SOTA EL MEU PUNT DE VIST, TU TINDRAS EL TEU I IGUAL DE RESPECTABLE més aviat els jovenets de k passa neng seguidors de l' abstenció, el pp o fins i tot CIu.

Encara que jo qualificaria més de fatxes als del PP i alguns de CIu, pk? doncs pk gent k ha estat seguidora o fins i tot propulsora de la desaparició de la identitat i llengüa catalana (durant o desprès de Franco).

Si no hi estas d' acord m' ho dius i em dius el pk, no m' exigeixis ni ho facis amb prepotència... està clar que per aqui no puc parlar gaire amb llibertat a no se k vulgui tenir llargues converses k a sobre no porten a enlloc...

alfred2222
November 22nd, 2011, 10:39 PM
I diguem on he dit que el Pp i CIU són garrulos?? o que les seves cupules ho són?? haure dit que trobo molta gent jove garrula per allà ela quals acostumen a votar partits com PP, C's, etc.. o no votar.. però parlo de garrulisme a trg no partits

437.001
November 22nd, 2011, 10:58 PM
437.001 M' encanta el teu TÓ borde i de superioritat, aixi funcioneu sempre aqui, discutins amb aires de prepotència?¿

En català només es fa servir aquest símbol d´interrogació: "?"
L´altre ("¿"), en català no existeix.
"TÓ" en castellà col.loquial significa "todo".
En català, la paraula "to", que en castellà significa "tono", no duu accent.

Per això ho deia, pk m' havia posat reial quan es referia a real...

Ja.

Torno a dir-te k escric com em dona la gana, i si utilitzo k pk és una abreviació moderna de l' escriutura en català utilitzada per molts joves com jo quan xatejem o enviem msg, adapta't...

No pots escriure com et dóna la gana, has d´escriure en català i correctament, no amb k-maku-k-mobil, si no saps escriure prou bé en català, també pots escriure en castellà, ningú no et dirà res.

"Dona" en català, significa "mujer", pel verb "donar", has d´escriure "dóna".

No he d´adaptar res, jo, si de cas l´IEC.

I tant que tenim coses en comú amb Vilanova !! però amb el vendrell tb !, no se pk poses Igualada... no en tenim gaires per no dir gens... no n' he conegut mai crec a cap d' Igualada que vagi a Vilafranca a fer res.. a visitar-la com un de BCN pot anar....
Valls SOTA EL MEU PUNT DE VISTA té molt a veure CULTURALMENT, HISTORICAMENT amb Vilafranca, en tema castells, menjar etc... de fet el penedes té molt a veure amb l' area de trg en cultura popular, més k amb l' area de BCN.
Si no hi estas d' acord ho respecto, però jo ho veig aixi, porto tota la meva vida vivint la festa major de Vilafranca.... i és el k penso.

No, l´Alt Penedès no té gran cosa a veure amb el Baix Penedès ni amb el Tarragonès. I no hi té a veure des del mateix moment en què es troben en dues províncies diferents, amb paisatge diferent, situació econòmica diferent i amb caràcter diferent.
Tot i que sí, el folklore té semblances, i la cuina de l´Alt i del Baix Penedès s´assembla.

El nacionalisme comença quan tens sentiment per la terra on vius, la comunitat d' individus
nacionalisme:
[polít] Actitud política derivada directament del fet d'atribuir, en un terreny eticopolític, un valor altíssim al fet nacional o a la nació.
Aixi que SI que és el sentiment de país o identitat de país, i per no derivar en discussions, aquest és el meu punt de vista com a minim...

Preferiria que el teu punt de vista estigués més enfocat a fer mitja o anar a buscar farigola, la veritat.

Doncs Suposar, o com s' escrigui... que llest que ets, m' encantes !!....

S´escriu "suposar" amb u, mai amb o, com tu feies incorrectament.

A Catalunya, i a la província de Barcelona en particular, hi ha un greu problema amb el culte a la ignorància, que s´ha generalitzat.
La teva actitud infantil amb les faltes d´ortografia n´és la prova.
Et poden costar el teu lloc de treball en el futur.

Garrulos son SOTA EL MEU PUNT DE VIST, TU TINDRAS EL TEU I IGUAL DE RESPECTABLE més aviat els jovenets de k passa neng seguidors de l' abstenció, el pp o fins i tot CIu.

"Garrulo" en castellà, significa "xerraire".
Si has de dir alguna cosa, digues "pagesot", o si has de fer castellanismes, digues "paleto", o "cateto".

Encara que jo qualificaria més de fatxes als del PP i alguns de CIu, pk? doncs pk gent k ha estat seguidora o fins i tot propulsora de la desaparició de la identitat i llengüa catalana (durant o desprès de Franco).

Llengua va sense dièresi.

Si no hi estas d' acord m' ho dius i em dius el pk,

Exacte, però no sé per què t´he de dir res al punt quilomètric (p.k.). No t´entenc massa. Deu ser el nom d´un bar.

no m' exigeixis ni ho facis amb prepotència... està clar que per aqui no puc parlar gaire amb llibertat a no se k vulgui tenir llargues converses k a sobre no porten a enlloc...

Et diria "parla en cristià, que no se t´entén", però la veritat és que no sé si em serviria de gran cosa. Dubto que sàpigues escriure en castellà, tampoc...

437.001
November 22nd, 2011, 11:18 PM
I diguem on he dit que el Pp i CIU són garrulos?? o que les seves cupules ho són?? haure dit que trobo molta gent jove garrula per allà ela quals acostumen a votar partits com PP, C's, etc.. o no votar.. però parlo de garrulisme a trg no partits

Compto almenys vuit paraules amb faltes d´ortografia en quatre línies, alguna de les paraules conté més d´una falta d´ortografia alhora.

Parles de "garrulisme" a Trg (Tàrrega, potser?) no partits.

Ok, te respondo en castellano con esperanza de que me alcances a entender, tal vez así te sea más fácil no cometer tantas faltas de ortografía.

No creo que la gente sea más cateta en Tarragona que en cualquier otro lugar del Este de España, otra cosa es la situación económica de cada familia.

Si te refieres a que sentirse español es un pecado, o algo similar: baja de la nube, es lo que piensa la mayoría de la gente aquí, si gusta bien, y si no también. Eso no va contra Cataluña ni contra la lengua catalana.

Ahora bien, eso no te da derecho a llamarnos garrulos, creo.

Máxime cuando aquí el que hace faltas de ortografía de los dos no soy yo.

Valle de Olid
November 22nd, 2011, 11:24 PM
A Catalunya, i a la província de Barcelona en particular, hi ha un greu problema amb el culte a la ignorància, que s´ha generalitzat.
La teva actitud infantil amb les faltes d´ortografia n´és la prova.

:applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause:

Brutal esta observación, la cual vengo observando desde hace unos años. Totalmente de acuerdo.

Si demuestras cultura, eres un listillo sobrado. Esto pasará factura a la sociedad en pocas décadas.

437.001
November 22nd, 2011, 11:31 PM
^^

Los efectos de la LOGSE, tío.

Mi hermano estuvo en el curso que la inició, y pasando de curso, repitió.
Me explico: aprobó, pasó de curso (y de EGB a Primaria/ESO), y el curso siguiente volvió a dar exactamente lo mismo, porque lo que ocurrió es que hubo una rebaja de nivel educativo.

Acompaña eso de unos padres que están más pendientes de ellos que de sus hijos, y que les dan más de lo que deben de regalo para que no den por saco, y estamos en las actuales.

Mi padre y mi abuelo decían que "estos jóvenes", pero ellos era porque eran mayores: yo digo "estos jóvenes nacidos después de 1985" desde hace ya casi 20 años, y tengo 35.
O sea que algo pasa. Los críos hoy día suben muy poco espabilados.

Obviamente, quien es inteligente, se nota a la legua, pero...

Con todo, en otras comunidades no es tan exagerada la cosa: Cataluña, Valencia, Baleares, Murcia y Andalucía, como siempre, tienen que ser especiales.

Què hi farem...

entfe001
November 22nd, 2011, 11:33 PM
Si demuestras cultura, eres un listillo sobrado. Esto pasará factura a la sociedad en pocas décadas.
Creo que ya nos ha llegado la factura.

Edito pel missatge de 437.001 que no havia vist: jo tinc els dos títols, el d'EGB i el de la LOGSE, ja que quan vaig acabar vuitè el pla antic ja estava extingit, i em vaig haver d'enganxar sí o sí al pla nou (com a curiositat, quan jo feia vuitè no hi havia ningú que fes setè, érem els ganàpies del pati i amb diferència :lol:). A tercer d'ESO no vaig aprendre pràcticament res que no hagués vist ja abans. Un any perdut de la meva vida.

Valle de Olid
November 22nd, 2011, 11:37 PM
Qué necesario sería mandar a todos estos a cavar la viña.

En fín sigan... :popcorn: perdón por el Offtopic.

jonsa
November 22nd, 2011, 11:41 PM
Calla, que ara s'ha fet una passejada pel nacional i,crec, ha provat a escriure en castellà....crec....no hi estic segur.

Potser estem davant un nou romanç eixit al Penedès...:lol:

437.001
November 22nd, 2011, 11:46 PM
Calla, que ara s'ha fet una passejada pel nacional i,crec, ha provat a escriure en castellà....crec....no hi estic segur.

Poooobre Penedès, qui l´ha vist i qui el veu... :ohno:

Quin fil?

Edito: ja ho he vist, i fa mal als ulls, molt de mal.

437.001
November 22nd, 2011, 11:51 PM
Creo que ya nos ha llegado la factura.

Edito pel missatge de 437.001 que no havia vist: jo tinc els dos títols, el d'EGB i el de la LOGSE, ja que quan vaig acabar vuitè el pla antic ja estava extingit, i em vaig haver d'enganxar sí o sí al pla nou (com a curiositat, quan jo feia vuitè no hi havia ningú que fes setè, érem els ganàpies del pati i amb diferència :lol:). A tercer d'ESO no vaig aprendre pràcticament res que no hagués vist ja abans. Un any perdut de la meva vida.

Exacte, mon germà igual, va perdre un any de la manera més idiota.

Mai entendré per què van haver de rebaixar el nivell educatiu, la FP no tenia tan mala fama com ara, tot i que hi solien anar els que no treien tant bones notes.

FGC.SA
November 22nd, 2011, 11:51 PM
Sobre les eleccions,nomès diré que m'ha soprès que CiU hagui guanyat les eleccions a Catalunya,no m'ho esperava.Pensava que és fotrien una óstia(com s'ho mereixen)en vots en comparació amb les municipals o les autonòmiques.

El PP a Catalunya tampoc ha pujat tant,i també m'ha soprès que no hagui entrat PxC.

A nivell de l'Estat Espanyol,el PP sembla que sigui el clar guanyador,peró ha obitingut menys vots que el PSOE al 2008.Encara que sigui per majòria absoluta,tampoc em sembla una victòria tant contundent com s'esperava.

437.001
November 22nd, 2011, 11:56 PM
Sobre les eleccions,nomès diré que m'ha soprès que CiU hagui guanyat les eleccions a Catalunya,no m'ho esperava.Pensava que és fotrien una óstia(com s'ho mereixen)en vots en comparació amb les municipals o les autonòmiques.

El PP a Catalunya tampoc ha pujat tant,i també m'ha soprès que no hagui entrat PxC.

A nivell de l'Estat Espanyol,el PP sembla que sigui el clar guanyador,peró ha obitingut menys vots que el PSOE al 2008.Encara que sigui per majòria absoluta,tampoc em sembla una victòria tant contundent com s'esperava.

És que els indignats són uns quants!

I òbviament, no tothom és ruc. Molta gent ha volgut castigar tant a PSOE com a PP... tot i que en el cas català, la beneficiada ha estat CIU, que és tant culpable com PP i PSOE.

Vilarrubla
November 23rd, 2011, 12:18 AM
437 lo que has dit de que l'Alt Penedès i el Baix Penedès no tenen res a veure perquè estan en dos províncies diferents no li vec el sentit XD Primer perquè si que tenen a veure i segon perquè la línia provincial no té res a veure en aquest cas. Es com dir que un de Bellver i un de Puigcerdà no s'assemblen en res perquè són dos províncies diferents :crazy:

Exacte, mon germà igual, va perdre un any de la manera més idiota.

Mai entendré per què van haver de rebaixar el nivell educatiu, la FP no tenia tan mala fama com ara, tot i que hi solien anar els que no treien tant bones notes.

No té cap mena de sentit rebaixar el nivell educatiu... però tampoc vec perquè te n'has de fotre de la gent que ha estat en un model diferent al teu.

437.001
November 23rd, 2011, 12:44 AM
437 lo que has dit de que l'Alt Penedès i el Baix Penedès no tenen res a veure perquè estan en dos províncies diferents no li vec el sentit XD Primer perquè si que tenen a veure i segon perquè la línia provincial no té res a veure en aquest cas. Es com dir que un de Bellver i un de Puigcerdà no s'assemblen en res perquè són dos províncies diferents :crazy:

Les diferències són importants.
Passeja´t pel Vendrell, després per Vilafranca.
Fes-ho.

Llavors mira el paisatge del Baix Penedès, després el de l´Alt Penedès.
No, Vilarrubla, avui en dia són diferents. Molt diferents.
La província, encara que sembli mentida, marca.

De fet, hi ha més relació entre Baix Penedès i Garraf. També entre Alt Penedès i Garraf.

No té cap mena de sentit rebaixar el nivell educatiu... però tampoc vec perquè te n'has de fotre de la gent que ha estat en un model diferent al teu.

Doncs no és ben bé que me´n foti, és que em toca els nassos veure a algú escriure amb el cul, i a sobre dient que escriu com li dóna la gana perquè això és modern.
Au va, per favor. :ohno:

I a més, tenia ganes de :troll:, què vols que et digui... :baeh3:

Sr.Horn
November 23rd, 2011, 12:44 AM
^^El personatge fa mèrits

ik252
November 23rd, 2011, 12:45 AM
No comencem a ficar-nos amb el Penedès... que ja estem prou trinxats per linies arbitaries.

El paissatge a l'Arboç (BP) es el mateix que a la Gornal (AP) xd, i el del Montmell es pot assemblar al de Castellet

437.001
November 23rd, 2011, 12:53 AM
No comencem a ficar-nos amb el Penedès... que ja estem prou trinxats per linies arbitaries.

El paissatge a l'Arboç (BP) es el mateix que a la Gornal (AP) xd, i el del Montmell es pot assemblar al de Castellet

A la ratlla sí, però prou.
El paisatge no només són els arbres (que també són diferents, si us els mireu a l´Alt Penedès els arbres són més "de Barcelona", no hi tant de pi com al Baix Penedès).

Les cases són diferents, la manera de cultivar el camp és diferent, no s´hi planta tanta vinya, al Baix Penedès... ni hi ha aquells trossos de masies que es veuen als voltants de Sant Sadurní.
L´arquitectura d´una masia del Baix Penedès és molt més semblant a la d´un mas de, per dir alguna cosa, Reus.

Vilarrubla
November 23rd, 2011, 12:55 AM
Fes-ho.

De fet, hi ha més relació entre Baix Penedès i Garraf. També entre Alt Penedès i Garraf.

Jo no conec el Penedès com era abans... però no vec tantes diferències com dius tu i menys entre la gent.

Les diferències paisatgístiques entre el BP i l'AP em sembla que només són que el Baix és més planer i l'Alt és més muntanyós amb barreja de petites valls i corredors entre muntanyetes, mentre que el BP és un corredor força més ampli. El que més canvia dels tres és el Garraf i tot i aixó crec que és més un tema d'orografia que no pas de canvi de vegetació, etc.

Jo no dic que no marqui la província. El BP té més relació amb Tarragona que Vilafranca-TGN però no vol dir que no existeixi i algunes poblacions del Camp de TGN tenen molta relació amb l'Alt Penedès.

I és evident que l'AP i el Garraf tenen més relació que la primera amb el BP.

ik252
November 23rd, 2011, 12:56 AM
^^Tot es relatiu, evidentment que un masia de St. Sadurní s'assembla més a una de Barcelona que no pas una de Bonastre però en general es una zona força semblant dins de les seves diferencies i les seves inclinacions naturals.

El meu cas, estic al poble que per a tot anem a Vilanova i no som del Garraf

usek25
November 23rd, 2011, 01:24 AM
L´opció sexual no significa no haver de votar a tal o qual partit.
Et recordo el cas de l´ex-cap de la Plataforma per Catalunya a Salt (Gironès), gai i casat amb un negre. Va entrar a PxC perquè va voler. Altra cosa és que fos encertat fer-ho. Però hi ha gent de dretes que és homosexual i vota PP: moltíssima.

Inconscients n'hi ha a tot arreu... Segons la meva opinió ser homosexual i votar al Partit Popular (amb tots els meus respectes als gais que votin al pp) és una incongruència, bàsicament perquè estan votant a un partit on la majoria dels seus membres (i votants) els despreciaria nomès per la seva opció sexual. De PxC ja no en parlo perquè són malalts que precisen de psicoteràpia antixenòfoba urgentment.

437.001
November 23rd, 2011, 02:11 AM
^^Tot es relatiu, evidentment que un masia de St. Sadurní s'assembla més a una de Barcelona que no pas una de Bonastre però en general es una zona força semblant dins de les seves diferencies i les seves inclinacions naturals.

El meu cas, estic al poble que per a tot anem a Vilanova i no som del Garraf

Bonastre és un cas especial: Bonastre ERA Tarragonès.
Bonastre és Baix Penedès perquè va voler als anys 1990.
Es va passar de comarca per ves a saber quina raó.

La gent del Baix Penedès, abans no anava tant a Barcelona.

alfred2222
November 23rd, 2011, 02:33 AM
Fes-ho.

Hi han tantes diferencies que porto anant tota la meva vida a coma-ruga a la platja, una amiga meva estudia a la uni del vendrell i hi va cada dia, del qual gran part són de Vilafranca, molta gent surt de festa pel loui vega a Calafell, a la meva classe hi han hagut alguns de la Bisbal, el vendrell etc...

De fet la vegueria penedès és una tonteria que cap persona del baix penedès se sent identificada..... aixx

Em sembleu uns estupids acabats, parlo com em surt dels ******* i no n' heu de fer res. Si de cas digueu o opineu del k parlo.

Canseu una mica els que us creieu superiors a la resta, passeu de mi k jo faré el mateix, opineu del que dic i les faltes les faré si vull o no. A més, no insulteu a nivell personal que aixó és el més barroer...

Crec que sou dels foristes més "classistes" i maleducats que m' he trobat mai...
Aquesta frase ja em sembla d' una estupidesa i una prepotència... buah : Potser estem davant un nou romanç eixit al Penedès...:lol

Espero que el proper cop simplement m' ignoreu o parleu amb mi amb una mica més de respecte i em digueu amb normalitat pk no hi esteu d' acord, sense desualificar-me per tenir un nivell ortogràfic adequat o d' altres...

Valle de Olid
November 23rd, 2011, 02:41 AM
En un foro donde te lee mucha gente no puedes escribir como te sale del chichinabo por RESPETO a los que te leen.

437.001
November 23rd, 2011, 02:49 AM
Hi han tantes diferencies que porto anant tota la meva vida a coma-ruga a la platja, una amiga meva estudia a la uni del vendrell i hi va cada dia, del qual gran part són de Vilafranca, molta gent surt de festa pel loui vega a Calafell, a la meva classe hi han hagut alguns de la Bisbal, el vendrell etc...

De fet la vegueria penedès és una tonteria que cap persona del baix penedès se sent identificada..... aixx

Em sembleu uns estupids acabats, parlo com em surt dels ******* i no n' heu de fer res. Si de cas digueu o opineu del k parlo.

Canseu una mica els que us creieu superiors a la resta, passeu de mi k jo faré el mateix, opineu del que dic i les faltes les faré si vull o no. A més, no insulteu a nivell personal que aixó és el més barroer...

Crec que sou dels foristes més "classistes" i maleducats que m' he trobat mai...
Aquesta frase ja em sembla d' una estupidesa i una prepotència... buah : Potser estem davant un nou romanç eixit al Penedès...:lol

Espero que el proper cop simplement m' ignoreu o parleu amb mi amb una mica més de respecte i em digueu amb normalitat pk no hi esteu d' acord, sense desualificar-me per tenir un nivell ortogràfic adequat o d' altres...

D´acord. Aquí queda. Bona nit.

alfred2222
November 23rd, 2011, 02:58 AM
D´acord. Aquí queda. Bona nit.

^^ Ok, Molt millor, Bona nit. :)

437.001
November 23rd, 2011, 02:59 AM
:D

Vilarrubla
November 23rd, 2011, 03:29 AM
:popcorn:

Jota
November 23rd, 2011, 03:29 AM
Este va a durar 2 telediarios con esos insultos... xDD

ik252
November 23rd, 2011, 09:23 AM
Bonastre és un cas especial: Bonastre ERA Tarragonès.
Bonastre és Baix Penedès perquè va voler als anys 1990.
Es va passar de comarca per ves a saber quina raó.

La gent del Baix Penedès, abans no anava tant a Barcelona.

Que anessin a BCN no vol dir que no anessin a Vilafranca... dintre del Penedès també hi ha moviments i no gens despreciables.

D'acord amb l'EMO 2001, l'AP es movia principalment cap a l'AP, 2n lloc Barcelones, 3r BLL, en 4t lloc al BP i en 5è al Garraf

Des del BP primer interns, despres cap a Barcelones, cap a l'AP, cap a Tarragones, BLL i Garraf

I des de Garraf, primer interns, despres cap a Barcelones, BL, AP i BP

Els numeros no son gens despreciables ja que el movimient intern del Penedès es molt elevat

Leon S
November 23rd, 2011, 10:22 AM
Artículo que analiza los resultados electorales de los "Países Catalanes" que votaron el domingo (lógicamente los que están en España).

http://www.vozbcn.com/2011/11/22/93663/que-fue-paises-catalanes/

¿Qué fue de los ‘Países Catalanes’?

A pesar de que los partidos nacionalistas y las entidades pancatalanistas insisten en defender el proyecto de construcción de una entidad política que agrupe a Cataluña, la Comunidad Valencia, Baleares y el Rosellón francés, los resultados electorales convierten esa aspiración en una entelequia.

El término Países Catalanes surgió durante la Renaixença, el movimiento romántico de la segunda mitad del siglo XIX que dio lugar al nacionalismo catalán -hasta entonces inexistente-, y su significado original se circunscribía únicamente al ámbito cultural, pretendiendo denominar con ese sintagma a los territorios en los que se hablaba catalán.

Sin embargo, en estas últimas décadas los movimientos pancatalanistas -debidamente subvencionados- han tratado de recuperar el término y darle un cariz político, convirtiéndolo en un mantra, en el objetivo último de la construcción nacional catalana. Un proyecto que incluye -según los nacionalistas- Cataluña, la Comunidad Valenciana, las Islas Baleares, Andorra, el Rosellón francés, la Franja de Aragón, la comarca del Carche (Murcia) y la ciudad de Alguer (en Cerdeña, Italia).

(...)

El PP, hegemónico en los denominados Países Catalanes

Pero, ¿realmente el proyecto político de los Países Catalanes tiene aceptación entre la población? Los resultados en las elecciones generales de este domingo, en esos territorios -menos los de Aragón, Murcia, y obviamente de Francia y Andorra-, de los partidos que, en mayor o menor grado, tienen esta aspiración (CiU, ERC, ICV-EUiA-EUPV-EUIB y Compromís-Verds-PSM), comparados con los que están en contra (PP, PSOE-PSC y UPyD) muestran que la realidad está lejos de los Países Catalanes.

El partido más votado el 20N en los llamados Países Catalanes ha sido el PP, con 2.321.075 votos, el 40,9% del total de las fuerzas que han conseguido representación en el Congreso. Le sigue, a cierta distancia, el PSOE-PSC, con 1.742.358 sufragios, el 28,26% del total; y en tercer lugar se ha situado CiU, con 1.014.263 votos, el 16,45%.

De tal forma que los partidos que no quieren saber nada de un supuesto proyecto político de los Países Catalanes han acumulado el 69% de los votos de esos territorios y el 73% de los congresistas, mientras que las formaciones nacionalistas y pancatalanistas han recibido el apoyo del 31% de los votantes y el 27% de los diputados.

(...)

xussep80
November 23rd, 2011, 10:47 AM
^^ Este artículo, a parte de ser totalmente pésimo y sumamente tendencioso, tiene bastantes gazapos. Quizá el redactor no pasó la Selectividad, como tú mismo dijiste de los catalanes hace unos días.

El único partido que declara abiertamente estar a favor de los Países Catalanes es ERC y sus ramificaciones en la Comunidad Valenciana (ERPV) y Baleares (la misma ERC). El resto de partidos catalanes, como CiU o ICV no "tienen en mayor o menor grado esa aspiración", como dice el artículo. Aquí muchos confunden y confundís (quizás es que tampoco habéis pasado la Selectividad) el tema de la unión de la lengua catalana/valenciana con un supuesto proyecto político. Son dos temas totalmente diferente, aunque el redactor parece confundirlas y meterlas en el mismo saco.

Y para acabar, el PP está a años luz de ganar unas elecciones en Cataluña. Ha tenido unos resultados bastante aceptables por el efecto de desgaste total del PSC, como en el resto de España. Pero en unas próximas elecciones se volverá a la situación habitual, que es que el PP sea la cuarta o quinta formación política con su 10% habitual de fieles.

Leon S
November 23rd, 2011, 11:06 AM
^^ Este artículo, a parte de ser totalmente pésimo y sumamente tendencioso, tiene bastantes gazapos.
Obviamente el artículo te disgusta, pero, ¿sumamente tendencioso/falsear la realidad? ¿ejemplos? Si está dando los resultados de las elecciones, y agrupando nacionalistas contra no nacionalistas, poco más. Anda que a muchos naciotas en Cataluña no les gusta hacer lo mismo para poner en relieve la "mayoría social nacionalista catalana".

Quizá el redactor no pasó la Selectividad, como tú mismo dijiste de los catalanes hace unos días.
Parece que el que penca en comprensión lectora eres tú; o eso, o memoria de mosquito, o directamente gusto por las trolas baratas.

Aquí muchos confunden y confundís (quizás es que tampoco habéis pasado la Selectividad) el tema de la unión de la lengua catalana/valenciana con un supuesto proyecto político. Son dos temas totalmente diferente, aunque el redactor parece confundirlas y meterlas en el mismo saco.

¿Dos temas totalmente diferentes? Echemos una ojeada a la Enciclopedia del Mundo Visto por el Nacionalismo Catalán: http://ca.wikipedia.org/wiki/Pa%C3%AFsos_Catalans#Pol.C3.ADtica. En el artículo "Países Catalanes" encontramos las secciones de Geografía, Política, Economía, etc.

No sé a quién pretendemos engañar diciendo que "son dos temas totalmente diferentes", cuando para muchos es muy obvio que no lo es.

De nuevo: el artículo da los resultados en Cataluña, Baleares y Valencia, poco más. ¿Por qué tal virulencia en la respuesta?

ilergeta
November 23rd, 2011, 11:41 AM
Catalunya és Catalunya, el País Valencià és el País Valencià i les Illes són les Illes. Si es fes un referèndum per unir aquests tres territoris, sortiria un no abassegador arreu, començant per la pròpia Catalunya.
Suposo que com que qui ha escrit aquest article no pot acceptar que el PP no hagi guanyat a Catalunya, quedant en tercer lloc i no assolint els 12 diputats del Josep Piqué, ara ressuciten els concepte de Països Catalans per poder dir que a Catalunya ha guanyat el PP, i així dir que és com qualsevol altra CCAA (treient el País Basc) d´Espanya.

xussep80
November 23rd, 2011, 01:10 PM
A mi lo que me disgusta no es ese artículo, faltaría más. Es que, si te soy sincero, ni siquiera me lo he leído. Si hay algo que me disgusta, esto es los resultados electorales, aunque ese es otro tema que para nada tengo que compartir contigo.

Lo que está claro es que vienes a este hilo a celebrar que el PP gana (o arrasa) en las CC.AA. que conforman lo que algunos llaman "Països Catalans". Vaya novedad, pues no somos tan lerdos (a pesar de tener exámenes chupados de lengua castellana en la selectividad) para saber que el PP arrasa en la CV, Baleares y Murcia desde mucho antes que estas últimas elecciones generales. Otra cosa diferente es Cataluña, donde el PP nunca ha arrasado y (afortunadamente) nunca arrasará, por mucho que en estas elecciones ha tenido unos resultados "aceptables" que, para nada, se deben a su labor sino a un desgaste brutal del PSOE. Pero vamos, si ponemos a Cataluña en un mismo saco con las otras CC.AA. tenemos un agregado que, efectivamente, es muy favorable al PP.

Y sobre los Països Catalans, ni tú ni nadie puede discutir que es un proyecto político fundamentado en la unidad de la lengua catalana y los territorios donde allí se habla. Por eso sólo se incluyen algunas comarcas de Aragón o Murcia, y no toda la comunidad autónoma, lo que se podría interpretar entonces como los antiguos territorios de la Corona de Aragón. Esta premisa sólo está asumida públicamente por ERC, quien de hecho lo incluye en su programa electoral, pero no por el resto de partidos catalanes. CiU o ICV nunca han reconocido públicamente que tengan un proyecto político que pretenda federar los territorios de estas tres CC.AA. bajo una "Gran Cataluña", o algo de este palo. Sí que defenderán la unidad de la lengua, de lo cual no tengo la menor duda. De hecho se ha impulsado la creación del Institut Ramon Llull para la promoción internacional del catalán con el apoyo de los gobiernos de Cataluña y Baleares.

Percola
November 23rd, 2011, 01:37 PM
^^ Exactamente. No se debe confundir el decir que lo que habla alguien de Calabutx (quisimos decir Peñíscola), Sóller o Vic es la misma lengua con que los que viven en dichos sitios pertenecen a una misma nación. A mi parecer, el autor del artículo ha hecho pirula al meter en el mismo saco a CiU (que afirma lo que afirman los lingüistas) y a ERC (que sueña con una mega-Catalunya y que provoca pesadillas a tantos mega-catalanados).

Miren ustedes, sería un deseo poder unir federalmente los territorios que fueron de la corona de Aragón, no como colonias de Catalunya (a su vez colonia de Barcelona, a su vez colonia de Sant Cugat del Vallès); no! libremente cada cual con su propia identidad y nación (que no nacionalidad). Pero, no sé, esto no se plantea en Aragón ni en Valencia ni en las Baleares ni en el Rosellón (¡uy, lo contentos que se pondrían los franceses!), se plantea la opción homogeneizadora de ERC cambiando Madrid por Barcelona. Si Catalunya quiere ser nación, si los catalanes queremos regir nuestros destinos sin necesidad de puente aéreo (o con puente aéreo a Bruselas :hammer: ), debemos librarnos de estos tics malsanos del metropolicentrismo.

Añado - comentario gilipollas: Estoy en contra de la unión de los Paisos Catalans al estilo ERC porque entonces seguro que el PP o el PSOE siempre ganarían en las elecciones. Quita, quita, qué grima.

Concluyendo: Cada cual en su casa, y en la de los creyentes también Diós.

Spike88bcn
November 23rd, 2011, 02:07 PM
yo soy independentista y actualmente no quiero los paises catalanes...

turbot
November 23rd, 2011, 02:21 PM
^^ Exactamente. No se debe confundir el decir que lo que habla alguien de Calabutx (quisimos decir Peñíscola), Sóller o Vic es la misma lengua con que los que viven en dichos sitios pertenecen a una misma nación. A mi parecer, el autor del artículo ha hecho pirula al meter en el mismo saco a CiU (que afirma lo que afirman los lingüistas) y a ERC (que sueña con una mega-Catalunya y que provoca pesadillas a tantos mega-catalanados).

Miren ustedes, sería un deseo poder unir federalmente los territorios que fueron de la corona de Aragón, no como colonias de Catalunya (a su vez colonia de Barcelona, a su vez colonia de Sant Cugat del Vallès); no! libremente cada cual con su propia identidad y nación (que no nacionalidad). Pero, no sé, esto no se plantea en Aragón ni en Valencia ni en las Baleares ni en el Rosellón (¡uy, lo contentos que se pondrían los franceses!), se plantea la opción homogeneizadora de ERC cambiando Madrid por Barcelona. Si Catalunya quiere ser nación, si los catalanes queremos regir nuestros destinos sin necesidad de puente aéreo (o con puente aéreo a Bruselas :hammer: ), debemos librarnos de estos tics malsanos del metropolicentrismo.

Añado - comentario gilipollas: Estoy en contra de la unión de los Paisos Catalans al estilo ERC porque entonces seguro que el PP o el PSOE siempre ganarían en las elecciones. Quita, quita, qué grima.

Concluyendo: Cada cual en su casa, y en la de los creyentes también Diós.

Yo estoy en contra de los PPCC porque creo que no han existido nunca (como nación, lingüísticamente obviamente sí) y porque aunque hubieran existido ahora no tendrian ningún sentido porque la inmensa mayoría de los ciudadanos de los territorios que formarían parte los rechazan (incluídos los catalanes).

Ahora bien, no estoy de acuerdo en que ERC (ni la izquierda independentista) quiera unos PPCC centralistas al estilo castellano-español, sustituyendo Madrid por Barcelona. Lo que quieren es todo lo contario, unos PPCC con un modelo de estado absolutamente federal y descentralizado.

turbot
November 23rd, 2011, 02:25 PM
yo soy independentista y actualmente no quiero los paises catalanes...

Como la mayor parte de los independentistas......

turbot
November 23rd, 2011, 03:10 PM
L'escrutini del vot exterior confirma el diputat d'ERC per Girona

El recompte atorga per un marge de 153 vots l'escó de la candidatura ERC-Rcat-Catalunya Sí, que també es disputava el PSC

Teresa Jordà anirà al Congrés i el PSC no podrà asseure a Madrid la número 2 de la candidatura, Iolanda Pineda. ERC assegura que el resultat és clar i que hi ha poques possibilitats que amb la revisió de totes les meses el PSC els arrabassi l'escó, que permet als republicans mantenir els tres que tenien a tot Catalunya.

Els socialistes admeten que és “difícil” fer decantar la balança al seu favor però no tanquen la porta definitivament. Així estan a l'espera de la revisió que s'ha de fer del recompte de vots generals i de les actes del 20-N.

http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/3-politica/17-politica/478661-lescrutini-del-vot-exterior-confirma-el-diputat-derc-per-girona.html

ilergeta
November 23rd, 2011, 03:57 PM
Però certs mitjans lligats a la caverna utilitzen les males actuacions d´una petita part de catalans, que encara que sigui de cor i de bona fe desitgen una confederació entre els tres territoris, o simplement la fusió, per atiar la por contra l´enemic expansionista pancatalanista, i això dóna vots.
I no té cap sentit atiar la por quan democràticament és impossible que succeeixi. Només cal veure el resultat de les darreres eleccions, on el Pp guanya tan al País Valencià com a les Illes Balears. I com ja he dit, ha Catalunya també sortiria un no rotund.

437.001
November 23rd, 2011, 04:24 PM

Sky
November 24th, 2011, 06:13 PM
El Govern confirma que reducirá "derechos adquiridos" a los funcionarios

• El objetivo es reducir el gasto público de personal a través de la reducción de los días de disposición personal y los tickets restaurante

El portavoz del Gobierno de la Generalitat, Francesc Homs, ha confirmado este jueves en Radio 4 que el Ejecutivo recomendado por Artur Mas reducirá "derechos adquiridos" a los funcionarios para reducir el gasto público de personal.

Entre estos derechos adquiridos se estudiará la reducción de los días de disposición personal y los tickets restaurante. Varios medios se hacen eco este jueves de algunas de las medidas que se podrían tomar, entre las que subir las tarifas de algún transporte público. Sobre este detalle en particular, Homs no ha confirmado ni desmentido.

http://www.lavanguardia.com/politica/20111124/54239267395/govern-reducira-derechos-funcionarios.html

Percola
November 25th, 2011, 11:39 AM
Iceta insisteix en la necessitat d'una llista unitària però diu que si no l'aconsegueix retirarà la seva candidatura

Tot i que Ros, Navarro i Elena rebutgen la seva proposta, el viceprimer secretari del partit creu que hi ha més elements que els uneixin que no que els separin

El viceprimer secretari del PSC, Miquel Iceta, ha insistit aquest divendres en la necessitat de formar una llista unitària per al Congrés que celebrarà el partit els propers dies 16, 17 i 18 de desembre, on es triarà el nou primer secretari. Aquest dijous ja es va postular per a liderar el PSC en cas d'aconseguir la unitat.

En una entrevista a Els matins de Catalunya Ràdio, Iceta ha dit que "és més el que ens uneix que el que ens separa", tot i que, fins ara, els altres tres candidats hagin rebutjat la seva proposta.

El dirigent socialista ha justificat que una candidatura única és el millor per al PSC tenint en compte els "moments de dificultats" que travessa, i ha afegit que el pitjor seria que del Congrés se'n sortís amb el partit encara més dividit.

Iceta ha afegit que, si no aconsegueix la llista unitària, retirarà la seva candidatura. (...)

(...)

Iceta (...) s'ha mostrat confiat que la nova imatge del partit pugui tirar endavant la idea del canvi que necessita.

Article Ara 25 de Novembre de 2011 (http://www.ara.cat/politica/Miquel_Iceta-PSC-llista_unitaria-Congres-candidatura_unica_0_597540341.html)

Bé, sembla que les coses al PSC-PSOE es comencen a moure. La noticia (i les anteriors, més o menys citades) em fan pensar que alguna cosa deu tenir el poder que enganxi tant que els que l'han tastat no se'n vulguin despendre mai més.

D'altra banda, reobro la caixa dels trons del futur del PSC-PSOE. Ha de ser la sucursal del PSOE a Catalunya? Ha de ser un partit independent? Les dos coses alhora?

Finalment, comentari malèvol que reprodueixo d'una persona propera i que no m'hi adereixo: No vull que el primer secretari del PSC sigui gay

aniuska
November 26th, 2011, 06:43 PM
El Govern confirma que reducirá "derechos adquiridos" a los funcionarios

• El objetivo es reducir el gasto público de personal a través de la reducción de los días de disposición personal y los tickets restaurante

http://www.lavanguardia.com/politica/20111124/54239267395/govern-reducira-derechos-funcionarios.html
¿Por qué recortan minucias de los funcionarios y no se quitan ellos las pensiones vitalicias, los triples sueldos o los coches oficiales?
Políticos:
¡Dais asco!

Gratacel
November 26th, 2011, 07:19 PM
¿Por qué recortan minucias de los funcionarios y no se quitan ellos las pensiones vitalicias, los triples sueldos o los coches oficiales?
Políticos:
¡Dais asco!

Ja s'han reduit el salari i els complements i els cotxes oficials. Del tot no, però se l'han minvat. Uns polítics més que uns altres clar.

Aurelio
November 26th, 2011, 07:37 PM
Políticos:
¡Dais asco!

Y más aún, ¿por qué no se separan la cabeza de sus cuerpos? Total, para lo que la usan...

:bash:

437.001
November 27th, 2011, 05:23 PM
Si se cobrara impuesto a los políticos por cada vez que un político la cagara, nos limpiaríamos el culo con billetes de 500€.

Valle de Olid
November 27th, 2011, 06:21 PM
PAja mental: No serviría de mucho, o sí, pero podrían cargarse L´Hospitalet, Cornellá, Sant Feliú y Sant Adriá como mínimo. Serían un monton de sillones menos. Para empezar 5 sueldos de alcaldes menos.

Sky
November 27th, 2011, 07:31 PM
La campanya electoral va acabar fa 9 dies però encara surten banners electorals de la Chacon en alguns webs. :doh:

437.001
November 27th, 2011, 07:36 PM
PAja mental: No serviría de mucho, o sí, pero podrían cargarse L´Hospitalet, Cornellá, Sant Feliú y Sant Adriá como mínimo. Serían un monton de sillones menos. Para empezar 5 sueldos de alcaldes menos.

No tantos: pasarían a ser distritos.
Y de hecho, no estoy seguro de que estuvieran mejor gestionados.

Sant Feliu es capital de otra comarca y tiene catedral, no creo que interese anexionarla, y en cambio no has dicho Badalona. :D

Valle de Olid
November 27th, 2011, 08:27 PM
Es que Badalona me parece mucho más independiente que Hospitalet que es una continuación de aceras. Es cierto que si se elimina el Ajuntament de Hospitalet el de Barcelona debe engordar, ¿pero sería proporcional el aumento? No sé, era una paja mental.

437.001
November 27th, 2011, 10:51 PM
Ya.
Hoy un colega me ha dicho que hizo un estudio en la uni, y que salió que es menos cara la monarquía que la república, por el tema de que sí, no hay rey, pero el rey es vitalicio, los presidentes pueden cambiar cada 4 años... y claro, luego necesitan su pensión, sus dietas, su escolta...

En cuanto a si es más caro o más eficiente un Ayuntamiento de Barcelona con distritos que son en la práctica ayuntamientos, o varios municipios plenos... ahí no llego, pero la duda queda.

jomateix
November 27th, 2011, 11:30 PM
Una cosa, perquè a la gent li fa tanta ràbia els cotxes oficials? De 8000 milions de pressupost anual jo diria que no és precisament la part més gran. 5 milions anuals? Potser 3? N'hi ha masses? Potser. Però si hi ha massa confetti, podem dir que és un problema que ens faci enrabiar?

En fi... :popcorn:

xussep80
November 28th, 2011, 12:41 AM
^^ No és només el cotxe oficial i la marca (per què Audi's i no pas Seat o Fiat's??), sinó els xòfers i benzina... Per què qualsevol director general té dret a disposar de cotxe oficial (i xòfer)? Per què en fan us per a viatges privats? Per què tota la parafernàlia associada als cotxes? És necessari 130 cotxes oficials per als doputats quan només van al Parlament tres cops a la setmana?? Són massa interrogants..

Percola
November 28th, 2011, 09:52 AM
^^ No és només el cotxe oficial i la marca (per què Audi's i no pas Seat o Fiat's??), sinó els xòfers i benzina... Per què qualsevol director general té dret a disposar de cotxe oficial (i xòfer)? Per què en fan us per a viatges privats? Per què tota la parafernàlia associada als cotxes? És necessari 130 cotxes oficials per als doputats quan només van al Parlament tres cops a la setmana?? Són massa interrogants..

Se m'acut... I si els altres dies, ja que els cotxes oficials suposo que estàn contractats per mes i no per dia concret, els fan servir com a vehicles de transport sanitari no d'urgència mèdica. Ex: diàlisis, sintrons, etc... En definitiva, moure gent amb una certa periodicitat.

Percola
November 28th, 2011, 09:57 AM

Como menos unir los municipios del Barcelonès (L'Hospi, BCN, BDN, SantAd, SantaCo), y así nos podemos petar el consell comarcal.

Aunque le veo un problema a fusionar municipios. Volvería a ganar el PSCOE al ayuntamiento de Gran-Barcelona, algo que me hace decir: sense il·lusió!

Por cierto, busca en el hilo de "organització territorial", creo que ya se han dicho cosas ahí.

UT596001
November 29th, 2011, 01:29 PM
Como menos unir los municipios del Barcelonès (L'Hospi, BCN, BDN, SantAd, SantaCo), y así nos podemos petar el consell comarcal.

L'única administració totalment inútil i que s'ha de suprimir JA és el govern metropolità.

turbot
November 29th, 2011, 03:20 PM
^^

Jo crec que les diputacions també s'haurien de suprimir....

ilergeta
November 29th, 2011, 04:02 PM
No es tracta només de suprimir per suprimir. De vegades no és el nombre d´organismes i de càrrecs sinó les dietes, beneficis i privilegis que tenen aquests polítics.
El sous (amb els complements) haurien de ser decretats per llei

Percola
November 29th, 2011, 05:02 PM
No es tracta només de suprimir per suprimir. De vegades no és el nombre d´organismes i de càrrecs sinó les dietes, beneficis i privilegis que tenen aquests polítics.
El sous (amb els complements) haurien de ser decretats per llei

Les lleis les redacten el poder legisltaiu, format per polítics. ¿Podem deixar que ells mateixos es fixin els sous? I, encara que hagin de fixar el sou d'altres càrrecs polítics que no siguin estrictament els seus, segurament pensaràn abans en el corporativisme que en la Justicia social.

D'altra banda, ¿S'hauria de demanar a la ciutadania quant volen que cobrin els seus polítics? Difícil. Per una banda podria passar com amb els anuncis de telefonia, et venen un preu (sou) en gran, però en la lletra petita estàn les quotes i impostos (dietes i complements). A més, ¿com es fa això? ¿Es passa un questionari en blanc i que cadascú l'ompli? ¿Es passa un questionari "tancat" amb un gradent de sous? ¿Es determina un sou bàsic i un escalat en funció del rang?

turbot
November 29th, 2011, 09:02 PM
Gran article del senyor Monzó parlant sobre Montilla, el Senat i alguna altra cosa:

http://www.lavanguardia.com/opinion/articulos/20111129/54239488375/quim-monzo-el-senador-jose-montilla.html

UT596001
November 30th, 2011, 01:03 AM
^^

Jo crec que les diputacions també s'haurien de suprimir....

Sempre i quan es mantinguin els consells comarcals i aquests assumexin les competències de les diputacions, sobretot a les comarques amb una dispersió de població més gran o amb més municipis petits.

ilergeta
November 30th, 2011, 04:56 PM
Als municipis petits, només hauria de cobrar per llei l´alcalde. Quin sou? Evidentment, si ho deixem decidir als polítics, malament rai! Hauríem de ser els ciutadans en un referèndum qui ho hauria d´establir.
A les ciutats, només hauria de cobrar l´equip de govern. Per a que l´oposició pogués assistir als plens, s´haurien de fe al vespre. També caldria regular el tema dels pactes i l´elecció directa del batlle.

Vilarrubla
November 30th, 2011, 10:50 PM
No vec perquè una persona que està fent una feina no ha de poder cobrar-la... una altra cosa és quin sou cobra. Però no vec perquè un regidor no ha de cobrar. Una altra cosa és que ens robin amb aquests sous... però una quantitat coherent amb les hores que hi dedica no vec perquè no.

Percola
December 1st, 2011, 09:20 AM
Gran article del senyor Monzó parlant sobre Montilla, el Senat i alguna altra cosa:

http://www.lavanguardia.com/opinion/articulos/20111129/54239488375/quim-monzo-el-senador-jose-montilla.html

Ala, vinga! Un altre a chupar del bote. Poso uns quants retalls de l'article, si m'ho permeten:

(...)¿Qué irá a hacer Montilla al Senado? Pues irá a pasar las horas, una perspectiva más jugosa –para él, claro– que la de ir a jugar a cartas al casal d'avis del barrio. (...)

Encara que anés al casal d'avis, amb la pensió que li queda podria emprar cartes d'or massís i canviar-les a cada mà.

(...)el Senado –una institución que lo mejor que podría hacer es autodisolverse de forma inmediata– sigue viviendo del cuento(...)

L'únic cop a la meva curta vida que he fet vot nul ha estat a aquestes darreres eleccions al Senat. Pel ciutadà no serveix per res de profit. Que s'autodestrueixi.

Para continuar, la elección de Montilla para el Senado deja claro que los augurios de cambios en el PSC son mentira.(...)

Vale, proper primer secretari: Miquel I-Z. Per tot el demés: candidatura d'unitat, justicia social i ¡viva aspaña! (Bono Grande y Libre).

ilergeta
December 1st, 2011, 04:44 PM
No és el mateix un regidor a l´ajuntament de València que en un poble petit.
Fins fa poc, el més normal era que als pobles petits els regidors no cobressin. Al meu poble passava això.
Però coincidint amb la bombolla immobiliària i amb les vaques grasses, se´ls va adjudicar un sou.
Mai hi van haver problemes per trobar regidors. Almenys abans podies dir que ho feien cm a servei al poble.

Vilarrubla
December 1st, 2011, 06:08 PM
No se de quins pobles parles però és que als pobles petits ni tan sols cobrava l'alcalde. Si parles de pobles mitjans tipus capitals de comarca, etc. no vec perquè no han de cobrar. Una altra cosa és si el que cobren és una bajanada, que no ho se perquè no tinc dades.

I això si, jo unificaria amb un sol sou o que el sou total fos totalment públic i no com ara que et diuen que l'alcalde de BCN cobra X i resulta que cobra el doble perquè com a alcalde de BCN té X càrrecs associats.

xussep80
December 2nd, 2011, 10:43 AM
Jo tinc un familiar que és regidor a l'ajuntament de la Pobla de Segur (3.000 hab) i no té cap sou. Cobra uns 300 euros mensuals en concepte de dietes que, ni de bon troç, cobreixen les hores que hi dedica. A la Pobla només cobra l'alcalde, que té un sou 26.800€ d'acord amb els pressupostos del 2011. Després tots els regidors cobren uns 30€ per assistència als plens, dels quals se'n solen fer només uns dos al mes.

ilergeta
December 2nd, 2011, 10:52 AM
Em sembla molt coherent el que passa a la Pobla de Segur.
El que no és gens coherent és el que passa a la vall de Boí. Allà, (un dels municipis més fotuts econòmicament de la província de Lleida segons publicà el Segre fa un mes i escaig) en època de bombolla van dir que no podia ser que els regidors no cobressin.
Per a què han de cobrar si no treballen? Pels plens que deuen fer. A més hi va haver dues legislatures on només s´hi va presentar una llista i per tant feien i desfeien al seu gust sense donar explicacions a ningú.
I després també cal afegir que als pobles petits es veu que en treu , a part del sou, cada persona que hi entra.
Menció a part seria el cas del nostre alcalde "canviapartits", que a més de cobrar d´alcalde cobrava també com a president del consell comarcal, unes 800.000 pts, segons les llengues populars. Penso que els membres del consell comarcal haurien de ser alcaldes i regidors i no haurien de cobrar per formar-ne part.

ik252
December 3rd, 2011, 11:29 AM
^^ Cal recordar que fa uns anys la Generalitat es la que paga a alguns càrrecs electes de municipis petits, el que fa la Gene es fer una transferencia màxima i d'allà es comença a anar a treure diners per si l'ajuntament vol pagar més càrrecs electes

turbot
December 7th, 2011, 03:23 PM
..

alfred2222
December 7th, 2011, 05:01 PM
Us deixo una petita reflexió d' un amic meu, sota el meu punt de vista molt encertada, i que retrata com es senten molts catalans envers la celebració el 6 de desembre de la independència de Finlandia :)
Ell està vivint en l' actualitat allà.

http://en-joan-de-sa-bardissa.blogspot.com/2011/12/itsenaisyyspaiva-dia-de-la.html

Debat amb moderació si us plau... per si de cas :)

Percola
December 7th, 2011, 05:33 PM
Mas-Colell estudia portar el govern espanyol als tribunals

El conseller d'Economia de la Generalitat, Andreu Mas-Colell, assegura que el Govern està estudiant la possibilitat d'emprendre mesures legals davant la negativa del govern espanyol de pagar els 759 milions d'euros en infraestructures contemplats a la disposició addicional tercera de l'Estatut. “Ens estan intentant aixecar la camisa”, ha dit Mas-Colell en una entrevista a El matí de Catalunya Ràdio. També ha denunciat la falta de seriositat i responsabilitat de l'actual executiva espanyola i ha titllat la decisió d'un “intent groller” de desplaçar el dèficit del govern central a les autonomies: “Sembla gairebé grotesc que cali el missatge que l'Estat és particularment eficient i les autonomies, no".

El conseller ha matisat que els 759 MEUR són la liquidació del 2008 i afecten els pressupostos del 2011, “no del 2012”, i ha explicat que el Govern els va incloure en els pressupostos del 2011 perquè en els contactes “a tots els nivells” mai s'havia qüestionat aquesta partida: “Va ser objecte d'acord entre Zapatero i Mas al febrer, està recollit a la comissió bilateral i a la partida corresponent dels pressupostos generals de l'Estat”, ha explicat el conseller. Mas-Colell ha admès que amb aquest impagament la tresoreria pública es posa en tensió, i quan se li ha preguntat en una entrevista a El món a RAC1 sobre si això posa en perill les nòmines dels treballadors públics, ha esquivat l'afirmació però ha assegurat, taxativament: "No garanteixo res", fins a final d'any.

http://www.ara.cat/politica/Mas-Colell-respecte-Estudiarem-emprendre-mesures_0_604739610.html

Sí senyor! I a més no estem parlant de xavalla. I a més ja estaven comptats en els pressupostos.

Gratacel
December 7th, 2011, 11:04 PM
Això és vergonyós.

Per quan l'Estat català ?

alfred2222
December 9th, 2011, 02:59 PM
Realitat o ficció ??

Article sobre una possible propera tercera guerra mundial... Ja ens podem anar preparant

http://lahoradedespertar.wordpress.com/2011/12/08/china-se-une-a-rusia-ordena-al-ejercito-prepararse-para-la-tercera-guerra-mundial/

Sr.Horn
December 9th, 2011, 03:58 PM
Us deixo una petita reflexió d' un amic meu, sota el meu punt de vista molt encertada, i que retrata com es senten molts catalans envers la celebració el 6 de desembre de la independència de Finlandia :)
Ell està vivint en l' actualitat allà.

http://en-joan-de-sa-bardissa.blogspot.com/2011/12/itsenaisyyspaiva-dia-de-la.html

Debat amb moderació si us plau... per si de cas :)

Finlandia és molt gran i viuen poca gent. Catalunya és petita i viu molta gent. Les realitats són molt diferents, però vaja, segueix el discurs habitual dels independentistes que viuen comodament fóra de casa, res de nou :troll:

Sr.Horn
December 9th, 2011, 04:01 PM
Realitat o ficció ??

Article sobre una possible propera tercera guerra mundial... Ja ens podem anar preparant

http://lahoradedespertar.wordpress.com/2011/12/08/china-se-une-a-rusia-ordena-al-ejercito-prepararse-para-la-tercera-guerra-mundial/

:crazy: x10000000000000000000

alfred2222
December 9th, 2011, 04:18 PM
Finlandia és molt gran i viuen poca gent. Catalunya és petita i viu molta gent. Les realitats són molt diferents, però vaja, segueix el discurs habitual dels independentistes que viuen comodament fóra de casa, res de nou

Home, pots mig mofar-te o no donar-li importancia però malgrat estiguis o no d' acord és el que pensa moltissima gent en aquest país, entre ells jo...

Sr.Horn
December 9th, 2011, 04:32 PM
^^ Doncs sí, no he dit que no, però moltíssima gent no és la majoria.

alfred2222
December 9th, 2011, 04:44 PM
Doncs sí, no he dit que no, però moltíssima gent no és la majoria.

Això és obvi, trist per mi, però obvi...

Percola
December 9th, 2011, 05:03 PM
Realitat o ficció ??

Pud a conspiranoic, disculpa'm si et resulta ofensiu.

No crec que la Xina vulgui atacar a Estats Units. Si la Xina és alhora prestamista i proveïdor de manufacturats barats. Com a prestamista voldrà seguir cobrant els cupons i com a proveïdor voldrà seguir venent (i cobrant).

D'altra banda, crec que certs sectors dels Estats Units (els serveis secrets) estàn buscant una nova guerra. Per entretenir l'exèrcit i per poder generar beneficis a la industria militar. Cito noticia d'abans d'ahir a El País:

La caída, la semana pasada, de un avión sin tripulación (drone) sobre el territorio de Irán causó preocupación en Washington porque podía suponer la confirmación de que Estados Unidos estaba implicado en algún tipo de actividad militar en ese país. Era el último episodio de una serie de misteriosos sucesos, casi todos orientados contra el programa nuclear, que hacen pensar en la existencia de una operación encubierta para abortar lo que se considera una creciente amenaza de que Irán construya una bomba atómica.

El portavoz de la Casa Blanca, Jay Carney, se ha negado a hacer cualquier comentario sobre ese caso, aduciendo que la Administración no facilita información sobre el trabajo de los servicios secretos. Pero otras fuentes oficiales que han hablado con medios de comunicación norteamericanos de forma anónima han reconocido que el drone, operado por la CIA y aparentemente destinado a fotografiar lugares estratégicos, cayó en suelo iraní debido a un fallo técnico.

(...)

El Gobierno de Barack Obama ha dicho reiteradamente en público que la opción militar para frenar el programa nuclear iraní no está descartada, pero Washington está todavía oficialmente en la fase de intentar ese objetivo por la vía diplomática y por medio de la presión económica. De forma encubierta, sin embargo, algunos analistas, especialmente en Rusia e Israel, consideran que esa opción ya está en marcha.

(...)

En todo caso, tanto Israel como EE UU cuentan con que esas represalias pueden producirse en cualquier momento. La denuncia por parte del Gobierno norteamericano, el pasado mes de octubre, de una presunta conspiración, urdida y financiada por Irán, para asesinar al embajador de Arabia Saudí en Washington, podría haber sido un aviso a Teherán de que EE UU está alerta ante posibles amenazas de ese tipo.

(...)

Ante esa realidad, la Administración de Obama lleva meses considerando distintas alternativas. La de la presión económica se ha ido debilitando por la resistencia de China y Rusia a respaldar nuevas sanciones en el Consejo de Seguridad de la ONU. La embajadora norteamericana en ese organismo, Susan Rice, reconocía el mes pasado que la opción militar iba ganando peso.

Ahí entra en juego la “doctrina Obama”, que apuesta por intervenciones limitadas y específicas, más que por guerras abiertas y prolongadas. La muerte de Osama Bin Laden y de otros jefes de Al Qaeda es el modelo que se podría intentar reproducir en Irá

Article El País (7/12/2011) (http://internacional.elpais.com/internacional/2011/12/07/actualidad/1323282611_483434.html)

Valle de Olid
December 9th, 2011, 05:09 PM
A raíz de que Montilla ha empezado a meterse dos sueldos públicos (Senador + Expresidente), he descubierto esto de 2009:

La esposa de Montilla ocupa cargos en 14 empresas públicas y privadas
2009-11-05

Según publica ABC en las últimas fechas han comenzado a denunciarse la acumulación de cargos de la esposa del presidente catalán José Montilla, que participa, de una u otra manera en 14 empresas públicas y privadas.
http://www.libertaddigital.com/sociedad/la-esposa-de-montilla-ocupa-cargos-en-14-empresas-publicas-y-privadas-1276375334/

Gratacel
December 9th, 2011, 05:20 PM
^^ Doncs sí, no he dit que no, però moltíssima gent no és la majoria.

Que no és la majoria ?

Solament el 25 % dels catalans és un votant contrari a la independència.

La resta són, si, se me'n refot o indecís. Els votants del si, som molt votants i poc abstencionistes en aquesta causa. Tranquil, que ara mateix si fem un referèndum. Guanyem en un més de 60 % sí, en una participació superior a la que determina els òrgans europeus en aquest tema.

El pacte fiscal de CIU és una estratègia perquè la gent es posi a favor de l'Estat Català a mig termini. Ja que ells saben que és impossible aquest pacte fiscal. Significarà l'impuls de l'independentisme.

En cas que Espanya sigui tan poc democràtica de no deixar fer un referèndum independentista. Hem de declarar la independència unilateral. És l'últim esglaó.

Gratacel
December 9th, 2011, 05:23 PM
Això és obvi, trist per mi, però obvi...

Que no t'enredin amb el negativisme. Això és mentida. I ho diuen totes les enquestes, fins les de la Razón. :)

alfred2222
December 9th, 2011, 11:24 PM
Pud a conspiranoic, disculpa'm si et resulta ofensiu.

No crec que la Xina vulgui atacar a Estats Units. Si la Xina és alhora prestamista i proveïdor de manufacturats barats. Com a prestamista voldrà seguir cobrant els cupons i com a proveïdor voldrà seguir venent (i cobrant).

D'altra banda, crec que certs sectors dels Estats Units (els serveis secrets) estàn buscant una nova guerra. Per entretenir l'exèrcit i per poder generar beneficis a la industria militar. Cito noticia d'abans d'ahir a El País:

Ei Percola, tranqui no m' ofen :) jo tampoc m' ho he cregut i ho trobo tot massa paranòic, però em feia gràcia que ho veiessiu i n' opinessiu el què.

Que no t'enredin amb el negativisme. Això és mentida. I ho diuen totes les enquestes, fins les de la Razón.

Ei Gratacel, no et nego que no sigui majoria avui en dia i que no podriem guanyar la independència en un referendum, el problema és que nomès guanya ciu dubto moltissim, molt que vulguin anar cap allà... si ni els polítics lluiten per la independència que n' ha de fer la gent??... no se, ho veig molt magre pk si no aprofiten aquests moments la moda independentista em temo que passarà de llarg sense aprofitar-ho... cosa que sembla que CIU estaria bastant contenta llavors.

alfred2222
December 10th, 2011, 06:40 PM
ahir vaig posar un article sobre la tercera guerra mundial, avui no paren de posar articles pel facebook... No crec que sigui real però... si que seria un tema polític a debatre interessant...xdd

http://www.youtube.com/watch?v=PlWNILqNESg

alexbn
December 11th, 2011, 12:18 PM
A raíz de que Montilla ha empezado a meterse dos sueldos públicos (Senador + Expresidente), he descubierto esto de 2009En el "Tengo una pregunta para ustez" le preguntaron a Monti explícitamente acerca de eso y él respondió que los 14 cargos eran reales, pero que solo cobraba salario por uno de ellos porque legalmente hay obligación de cobrar solo uno y renunciar a los demás.

Billabong
December 12th, 2011, 11:19 AM
En cas que Espanya sigui tan poc democràtica de no deixar fer un referèndum independentista. Hem de declarar la independència unilateral. És l'últim esglaó.

Es curioso el concepto que tiene cada uno de la democracia y lo que nos gustaría usar nuestras instituciones (democrática y de TODOS) para los intereses personales. :crazy:

Me invento porcentajes que no existen (todos sabemos que la población actvamente independetista catalana no llega ni al 30%), le asignamos una orientacion e intención politica a un partido que no la tiene (ciu NO es independentista) y si ésto no funciona, digo que un parlamento autonómico que NO tiene mayoría independentista puede declarar unilateralmente su condición política, sabiendo que aparte de ilegal, imposible y uso fraudulento de un cargo publico, está terminantente rechazado por los principales organismo internacionales.

Viva la Fiesta del porqueyolodigo!!:banana:

Vilarrubla
December 12th, 2011, 01:12 PM
Todos los partidos catalanes a excepción del PP y C's defienden la autodeterminación, si incluso el PSC, sea o no independentista la realidad es la que es, que la mayoría del arco parlamentario catalán defiende la autodeterminación y por las encuestas la mayoría de los catalanes también están de acuerdo con la autodeterminación. Otra cosa es lo que votara cada uno en un supuesto referendum. Pero la realidad es que la mayoría de gente defiende un Estado catalán ya sea dentro de España (federal) o fuera.

Así que intereses personales nada... intereses colectivos. Además el derecho a la autodeterminación no es un derecho individual que yo sepa.

alfred2222
December 12th, 2011, 01:47 PM
Es curioso el concepto que tiene cada uno de la democracia y lo que nos gustaría usar nuestras instituciones (democrática y de TODOS) para los intereses personales.

Me invento porcentajes que no existen (todos sabemos que la población actvamente independetista catalana no llega ni al 30%), le asignamos una orientacion e intención politica a un partido que no la tiene (ciu NO es independentista) y si ésto no funciona, digo que un parlamento autonómico que NO tiene mayoría independentista puede declarar unilateralmente su condición política, sabiendo que aparte de ilegal, imposible y uso fraudulento de un cargo publico, está terminantente rechazado por los principales organismo internacionales.

Viva la Fiesta del porqueyolodigo!!

http://blogspersonals.ara.cat/desdelesgermanies/2011/06/29/el-ceo-confirma-que-el-referendum-per-la-independencia-es-guanyaria-sense-problemes/

No ho diem nosaltres nomès, ho diuen les enquestes... no siguis tant simplista que el fet que no siguin independentistes declarats no vol dir que no puguin votar si en un referendum, com, si surts al carrer i preguntes, et trobaras milers de persones que passen del tema però alhora de votar et votarien si. Repeteixo, enquesta aqui adalt.

Un altre cosa que et diu l' enquesta que la primera raó per la que votarien si és l' econòmica, la tercera és la identitaria.
en canvi dels que votarien no la primera és la identitària.
Com veus, no tot es redueix en el com et sents i que et consideres...

Jo crec que en un referendum avui guanyaria el SI, el problema és convocar-lo, i de moment no és culpa d' Espanya, és culpa dels polítics catalans que governen que no volen. És per això que ho trobo una mica xungo, polítics independentistes desfassats i amb molt mala imatge, "Nacionalistes " que nomès retallen i passen de referendums i histories ( només criticar de tant en tant espanya, el seu accent i proclamar l' oritzó nacional bla bla..., paraules buides), així que res de res, crec que tot passarà...

Quina pena que aquest país no pugui tenir polítics tant valuosos com l' Alex Salmond.

Periférico
December 12th, 2011, 02:05 PM
^^ Jo no el tinc tan clar. Sobre tot perquè a Catalunya, la segona i la tercera força política són el PP i el PSOE i la primera mai no parla d´independència. Tampoc ICV (amb representació al Parlament) és de línia independentista.

alfred2222
December 12th, 2011, 03:25 PM
Parles de partits, no de que votarien en un referendum.
La independència no és pas l' únic motiu pel qual la gent vota... les coses no són tant simples, però t' en faries creus de la quantitat de gent d' ICV, PSC etc que votarien Si en un referendum.
Fins i tot vaig conèixer un del PP que deia que si n' hi haguès un votaria Si, pk creu que és millor per Catalunya, però que passa bastant i no lluitarà per això tampoc.

Percola
December 12th, 2011, 03:40 PM
Lògica Mas:

1. Mas demana pacte fiscal --> Mariano diu: Nanai
2.a. Mas demana referendum --> Mariano diu: Vale --> Surt malament. ¿Què collons fem ara?* [Mas goes to step 3]
2.b. Mas demana referendum --> Mariano diu: Nanai --> Es proclama la independència --> Tancs al carrer (està Mariano en el seu dret constitucional a fer-ho) [Mas goes to step 3, else a cagar tramussos]
3. Mas a viure la vida a l'exili.

*En serio, si es fa el referendum i surt malament, caldrà un gran roc de la faixa per sortir-nos en. O anar-lo fent amb cada convocatoria electoral, suposem durant 12 anys, i al final fer promig.

Percola
December 12th, 2011, 03:44 PM
Per cert, en els casos de referendum (potser caldria remuntar-se al de l'Estatut retallat de Miravet) no crec que la postura oficial d'un partit sigui motiu únic per fer decidir al votant. Segur que hi ha gent que pot escollir la seva papereta sense que el seu partit se la posi a la mà.

Periférico
December 12th, 2011, 07:05 PM
Parles de partits, no de que votarien en un referendum.
La independència no és pas l' únic motiu pel qual la gent vota... les coses no són tant simples, però t' en faries creus de la quantitat de gent d' ICV, PSC etc que votarien Si en un referendum.
Fins i tot vaig conèixer un del PP que deia que si n' hi haguès un votaria Si, pk creu que és millor per Catalunya, però que passa bastant i no lluitarà per això tampoc.

Suposo que aquest fenomen en sentit contrari també passa a la resta dels partits. Votants de CiU (sobretot) o ERC que dirien NO a la independència.

alfred2222
December 13th, 2011, 12:19 AM
Suposo que aquest fenomen en sentit contrari també passa a la resta dels partits. Votants de CiU (sobretot) o ERC que dirien NO a la independència.
^^

Es clar, jo mantenia al marge, com t' he dit, els partits del què es votaria en un referendum d' Independència.

Si vols mirar al ceo surt per partits els si i els no.

He trobat un article del diari Ara del darrer sondeig del ceo, també surt el % de si's per partits

http://www.ara.cat/politica/Creix-independencia-Catalunya-CEO_0_578942189.html

ilergeta
December 13th, 2011, 10:04 AM
En aquests moments l´independentisme és minoritari a Catalunya, al 30-35% aproximadament, crec jo, amb un fort augment en la darrera dècada.
El problema no és aquest des d´un punt de vista espanyol unitarista. Si així fos, cap problema!
Allò que preocupa és que només un 30% s´hi oposa frontalment, el que vol dir que d´entrada sense gaire esforç els indecissos es podrien decantar per l´independència.
I amb el PP amb majoria absoluta, i una crisi galopant, si torna una espècie d´Aznarisme, crec que la desafecció envers Espanya augmentarà.

Percola
December 13th, 2011, 11:04 AM
^^ Si, però també si torna l'aznarisme, l'atac i descrèdit contra Catalunya anirà pujant de tó, en una espiral retroalimentada.

Vilarrubla
December 13th, 2011, 01:12 PM
Ahir em va fer gràcia al llegir "CiU no es un partido independentista" i al cap d'una estona llegir "CDC ha votat a favor de declarar Girona municipi per la independencia". :lol:

Izo
December 13th, 2011, 06:20 PM
De Gispert rectifica i admet que no pot censurar expressions com "Espanya ens roba"
La presidenta del Parlament, Núria de Gispert, rectifica i admet que no té la potestat de censurar al ple determinades expressions com ara "Espanya ens roba". De Gispert va prohibir als diputats de Solidaritat usar aquesta frase a l'ultima sessió plenària. De Gispert ha fet aquestes consideracions a la primera junta de portaveus que ha tingut lloc després de l'últim ple i davant les reaccions que van generar les crides a l'ordre fetes en aquella sessió.

La presidenta ha reiterat que va cridar a l'ordre interpretant el que s'havia expressat a les juntes de portaveus de l'11 d'octubre i del 22 de novembre a instàncies del portaveu del subgrup de Ciutadans i del portaveu del grup socialista respectivament, en què es demanava a la presidència que es vetllés perquè en el decurs dels debats s'evitessin expressions com "Espanya ens roba" o "els espanyols són una banda de mafiosos", que alguns diputats havien fet servir en el debat parlamentari.

[...]

Per altra banda, tots els portaveus, a excepció del representant del subgrup de Solidaritat, han expressat el seu rebuig a la utilització, dins i fora de l'hemicicle, d'insults i expressions pejoratives i denigrants que puguin afectar la dignitat d'aquesta institució i les persones que la representen.

Font: http://www.324.cat/noticia/1505192/politica/De-Gispert-admet-que-no-pot-censurar-les-expressions-dels-membres-de-la-cambra

^^
Bé, finalment ha rectificat. Els insults vomitats per alguns no es poden combatre amb censura. Hi ha altres maneres més eficaces.

De coses com "Espanya ens roba" i "els espanyols són una colla de mafiosos" millor no en parlo, que m'escalfo.

ilergeta
December 14th, 2011, 11:43 AM
Siguin certes o no les expressions, qualsevol censura fa feredat. Sembla que tornin vells temps.

Sky
December 15th, 2011, 03:27 PM
Mas-Colell: "no tenim diners"

• El Govern ajorna el pagament als proveïdors i el 20% de la paga extra als funcionaris

El conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, ha reconegut en una roda de premsa a Palau que "no tenim diners", que tampoc "tenim accés al crèdit" i que "potser sí que és un error fiar-se de l'Estat espanyol" en al·lusió als 759 milions que, en teoria, deu l'Estat.

Mas-Colell ha insistit que aquest deute és "un cop dramàtic a la nostra tresoreria" i que cal "mesures d'excepció: d'una banda negociaran "amb proveïdors, que inclouen moltes pimes i autònoms" per ajornar pagaments i, de l'altra, pagaran amb retard un 20% de la paga extra dels treballadors de la Generalitat.

Els empleats públics cobraran, en efecte, la seva nòmina de desembre el proper dia 21, però el 80% de la paga extra el dia 28 mentre que la resta quedarà ajornada "si pot ser el mes de gener, el mes de gener". Tanmateix, no ho ha assegurat perquè "hi ha un govern nou que, segurament farà foc nou".

Andreu Mas-Colell ha denunciat també el "comportament obstruccionista del Ministeri d'Economia" i ha considerat que les excuses de la vicepresidenta Salgado "són de mal pagador". En la seva opinió "no pot ser la manca de diners o que no hi ha diners a la caixa perquè aquest no és el cas".

El conseller ha insistit que "el Govern espanyol té ple accés als mercats i constantment està col·locant deute encara que potser a un preu que no li agrada". Al seu parer és per la "voluntat de transferir dèficit des de l'administració de l'Estat a la Generalitat". "Els hi hauria de caure la cara de vergonya", ha reiterat.

http://economia.e-noticies.cat/mas-colell-no-tenim-diners-59919.html

alfred2222
December 15th, 2011, 06:40 PM
Mas-Colell: "no tenim diners"

• El Govern ajorna el pagament als proveïdors i el 20% de la paga extra als funcionaris

El conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, ha reconegut en una roda de premsa a Palau que "no tenim diners", que tampoc "tenim accés al crèdit" i que "potser sí que és un error fiar-se de l'Estat espanyol" en al·lusió als 759 milions que, en teoria, deu l'Estat.

Mas-Colell ha insistit que aquest deute és "un cop dramàtic a la nostra tresoreria" i que cal "mesures d'excepció: d'una banda negociaran "amb proveïdors, que inclouen moltes pimes i autònoms" per ajornar pagaments i, de l'altra, pagaran amb retard un 20% de la paga extra dels treballadors de la Generalitat.

Els empleats públics cobraran, en efecte, la seva nòmina de desembre el proper dia 21, però el 80% de la paga extra el dia 28 mentre que la resta quedarà ajornada "si pot ser el mes de gener, el mes de gener". Tanmateix, no ho ha assegurat perquè "hi ha un govern nou que, segurament farà foc nou".

Andreu Mas-Colell ha denunciat també el "comportament obstruccionista del Ministeri d'Economia" i ha considerat que les excuses de la vicepresidenta Salgado "són de mal pagador". En la seva opinió "no pot ser la manca de diners o que no hi ha diners a la caixa perquè aquest no és el cas".

El conseller ha insistit que "el Govern espanyol té ple accés als mercats i constantment està col·locant deute encara que potser a un preu que no li agrada". Al seu parer és per la "voluntat de transferir dèficit des de l'administració de l'Estat a la Generalitat". "Els hi hauria de caure la cara de vergonya", ha reiterat.

http://economia.e-noticies.cat/mas-colell-no-tenim-diners-59919.html

^^ Què patètics, nomès fan que queixar-se tot el dia, no deien que defensarien els interessos catalans i bla bla?? Ja ho veig, fotent-nos a nosaltres... i a sobre pactant amb el PP...
Si no sóc capaços de aconseguir el concert econòmic que vegin noves mesures, el món és molt ample i si no t' agrada estar en un lloc, t' en vas.

Per quan la via independentista?? Per quan la identitat i la llengüa estiguin sota minims???

Polítics covards i patètics...

Encertadissimes aquestes paraules de'n Joan Herrera lider ICV

En roda de premsa en la Cambra catalana, ha deplorat que l'executiu català s'acarnissa amb els treballadors públics perquè no s'atreveix a enfrontar-se al Govern per l'impagament dels 759 milions d'euros de la disposició addicional tercera: "Paguen justos per pecadors. L'obsessió d'aquest Govern és debilitar la funció pública".
http://www.vilaweb.cat/ep/ultima-hora/3961487/20111215/icv-euia-exigeix-generalitat-pagui-lestat-abans-complir-funcionaris.html

alfred2222
December 15th, 2011, 06:42 PM
La via municipal cap a la independència pren embranzida

Un total de 155 municipis participen a l'assemblea fundacional de l'Associació de Municipis per la Independència · L'entitat està formada per batlles de CiU, ERC, CUP, SI, PSC, ICV

L'Associació de Municipis per la Independència ha fet aquest matí l'assemblea constituent al mateix lloc d'on va sorgir la iniciativa, a Vic. El batlle de la capital osonenca, Josep Maria Vila d'Abadal, ha estat escollit president de l'entitat, que ja té 155 municipis adherits i un consell comarcal. Els batlles que formen l'associació representen més d'un milió tres-cents mil ciutadans d'arreu del Principat. En aquest vídeo batlles de pobles i partits diversos expliquen perquè han decidit d'adherir-se a l'assocaició i quin creuen que ha de ser el camí d'aquesta nova entitat.

Vila d'Abadal ha afirmat que la independència econòmica de Catalunya 'no és possible sense la independència política'. El batlle ha demanat al govern que 'hi sigui' en aquesta iniciativa i s'ha mostrat convençut que 'hi serà'. L'associació s'ha marcat com a objectius que d'aquí un màxim de dos anys s'hi hagi adherit el 50% dels municipis de Catalunya i d'aquí tres o quatre anys es pugui convocar un referèndum sobre la independència 'sabent que el guanyarem', ha dit Vila d'Abadal.

L'assemblea ha designat el batlle de Vic, Josep Maria Vila d'Abadal, com a president de l'Associació de Municipis per la Independència. Els vicepresidents són el batlle d'Olot, Josep Maria Corominas; el batlle de Montblanc, Josep Andreu; el batlle de Tortosa, Ferran Bel i el batlle de Balaguer, Josep Maria Roigé. Pel que fa al tresorer, serà el batlle del Port de la Selva, Josep Maria Cervera; i el secretari serà el batlle d'Arenys de Munt, Josep Manel Ximenis. Els vocals seran la batllessa de Santpedor, Laura Vilagrà; el batlle de Ripoll, Jordi Munell; el batlle de Berga, Juli Gendrau i el batlle de Solsona, David Rodríguez.

Els estatuts de l'entitat han estat aprovats amb una trentena d'esmenes 'de caràcter tècnic', segons han explicat els impulsors. El principal objectiu és sumar el màxim de municipis a l'associació per poder encarar el procés d'independència amb tota la base municipal possible. La finalitat de l'associació és de definir i consolidar, entre els municipis, les condicions favorables a la independència.

Dels 155 municipis, vint-i-dos són capitals de comarca, l'última,Girona, que s'hi adherí abans-d'ahir. També hi ha Balaguer, Berga, Manresa, Olot, Ripoll, Solsona, Sort, Tortosa, Valls, Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès.

A banda dels representants municipals, a l'acte també hi ha assistit Anna Simó, portaveu d'ERC al Parlament; Marta Rovira, secretària general d'ERC i Uriel Bertran, secretari general de SI. A l'assemblea constitutiva també s'hi han convidat les entitats que donen suport a la iniciativa que són Pacte Nacional per l'Autodeterminació, Òmnium Cultural, Osona per la Independència, Assemblea Nacional Catalana, Reagrupament Independentista, Fundació Catalunya Estat i Catalunya Acció.

http://www.vilaweb.tv/la-via-municipal-cap-a-la-independencia-pren-embranzida

Sky
December 20th, 2011, 03:16 PM
Un euro per recepta de medicament

• El govern català aprova la taxa turística i castiga econòmicament els funcionaris que no compleixin l'horari laboral

El govern català posa en marxa el "tiquet moderador" sobre la recepta mèdica, que obligarà als titulars de la tarja sanitària a pagar un euro per cada medicament prescrit. La mesura està inclosa a la llei d'acompanyament dels pressupostos aprovada avui, i comportarà uns ingressos de 102 milions, segons la previsió.

El conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, ha precisat en una roda de premsa al Parlament, que la taxa serà d'entrada universal, i que posteriorment es podria incrementar segons la renda quan es resolgui la complexitat tècnica que això comporta. La taxa es pagarà al comprar el medicament a la farmàcia.

Taxa turística

Alhora, la llei d'acompanyament preveu la taxa turística, que fixa un gravamen en funció dels establiments per cada turista. Els usuaris d'hotels de cinc estrelles i creuers pagaran 3 euros per pernoctació, els de quatre estrelles 2 euros, i 1 euro la resta d'allotjaments. El màxim que es pagarà són 10 nits.

Càstig als funcionaris

Respecte als funcionaris, es redueixen les hores de crèdit sindical dels alliberats, i queden penalitzades les faltes laborals injustificades. Els funcionaris que no compleixin el seu horari laboral veuran ajustat el seu sou de forma proporcional. També es redueix fins a 6 dies les jornades que els empleats públics poden dedicar a afers personals.

L'habitatge també es tracta a la llei d'acompanyament, de tal manera que la Generalitat bonificarà el 100% dels tributs associats a la dació en pagament, quan es transformi en un lloguer amb opció de compra.

Augment del preu de l'aigua i els hidrocarburs

Una altra mesura és que augmenta el gravamen sobre els hidrocarburs, i passa de l'actual 0,024 cèntims a 0,048. Com ja es va anunciar, també s'apuja el cànon de l'aigua, amb un nou tram per a consums superiors als 18 metres cúbics per mes.

http://www.elsingulardigital.cat/cat/notices/2011/12/un_euro_per_recepta_de_medicament_78470.php

Sky
December 22nd, 2011, 02:51 PM
El Govern suspèn

• La meitat dels catalans desaprova la tasca de l'executiu de Mas i el 42% creu que "no sap com resoldre els problemes"

La meitat de catalans desaprova a tasca del Govern durant el primer any de CiU al capdavant de la Generalitat després de set anys de tripartit, segons la darrera enquesta del CEO. Només un 39% aprova la gestió realitzada per l'executiu que presideix Artur Mas durant els 12 primers mesos de mandat i un 11% no sap no contesta.

A més, l'enquesta posa de manifest el 42,3% dels catalans creu que "aquest govern no sap com resoldre els problemes del país" mentre que un 44% creu que sí sap com fer-ho "però necessita temps" i només un 3,2% expressa la seva absoluta confiança -"està resolvent els problemes del país"-.

La pregunta és "quina de les següents frases s’apropa més al que vostè opina sobre el Govern de la Generalitat de Catalunya?". La majoria creu que el Govern està "actuant" per resoldre el sistema de finançament de Catalunya (70,5%), la crisi identitat catalana (54,8%), la inseguretat ciutadana (50,2%), el funcionament de l'economia (38,3%), l'excessiva pressió fiscal (31,7%), atur i precarietat laboral (27,2%), l'accés a l'habitatge (23,55), insatisfacció amb la política (16,8%), sanitat-educació-cultura-investigació (15,4%), millorar polítiques socials (14,9%), immigració (7,89%).

http://politica.e-noticies.cat/el-govern-suspen-60142.html

ilergeta
December 23rd, 2011, 10:59 AM
Em sembla bona la taxa turística. A part de que en països del centre i el nord del nostre continent és ben normal trobo lògic que el turista es faci càrrec dels inconvenients i despeses que ocasiona. Trobo fals però, que ara CIU la posi quan amb el tripartit hi va haver una intentona llavor l´oposició va saltar-li a la jugular.
Respecte a l´euro per medicament prescrit, ho trobo senzillament una vergonya.
Un euro per una persona que ha d´anar a un menjador públic per dinar pot ser una fita inassumible mentre per un ric hipocondríac no li fa res.
Per ser el govern de la rialla i dels millors, trobo que cabilen poc.

Vilarrubla
December 26th, 2011, 11:24 PM
Alícia Sánchez-Camacho: "Si CiU no ens vol als governs és perquè som l'alternativa"

La president del PP a Catalunya reclama una TV3 també en castellà que mostri "la pluralitat del país, no només la part que vol ser independent"

http://www.ara.cat/politica/Alicia_Sanchez-Camacho-PP-CiU-Govern-televisions-TV3-Mariano_Rajoy_0_614938615.html

La frase dita així sona a "parla català = independentista" :crazy:

Bakuman
December 27th, 2011, 12:19 AM
Una TV3 en castellà, pluralitat?
Es que no tenim TVE i tota la resta de cadenes estatals en castellà ja, lo que ens valida com una terra plural, bilingüe i tot aixó?

galbadia
December 27th, 2011, 11:16 AM
Una TV3 en castellà, pluralitat?
Es que no tenim TVE i tota la resta de cadenes estatals en castellà ja, lo que ens valida com una terra plural, bilingüe i tot aixó?

TVE fa anys que ofereix part de la seva programació en català, sobretot a La 2, més val que li feu una ullada... ;-) http://www.rtve.es/television/catalunya/

Ho dic perquè fa temps que em trobo gent que diu que TVE no emet en català com a argument recurrent contra la possibilitat que TVC emeti en castellà... Ho dic perquè en aquest cas s'equivoquen...

Aurelio
December 27th, 2011, 12:27 PM
Igual fa més de 45 anys que TVE emet en català des de Sant Cugat en les desconnexions parcials...

http://www.elpais.com/articulo/espana/anos/TVE/acento/catalan/elpepuesp/20090713elpepunac_6/Tes

Bakuman
December 27th, 2011, 12:57 PM
No, però jo no parlava d'aixó.
Lo que vull dir es quan es diu coses com lo que ha dit aquesta senyora, en realitat s'està fent demagògia, perque no es paper d'una única cadena, amb totes les que tenim a Catalunya, garantir la pluralitat en si mateixa.
La realitat es que televisió en castellà no falta a Catalunya. Es absurd voler que TV3 faça coses en castellà amb aquesta premisa, perque simplement, no es veritat.
El bilingüisme està garantit a Catalunya. Lo més graciós, es que aquesta gent sempre diu aquestes coses parlant d'aquest bilingüisme que a la pràctica ja existeix.

I a més, que parlar en català no vol dir ser independentista.

Aurelio
December 27th, 2011, 12:59 PM
^^Efectivament, estic d'acord.

Vilarrubla
December 27th, 2011, 05:51 PM
Per a mi el principal problema no és només que demanin la presència de castellà on hi ha només català... si no que se'ls veu el llautó i lo hipòcrites que són quan no és queixen quan només hi ha castellà, perquè només castellà = pluralitat, castellà + català = pluralitat, català = independentistes i feixistes.

La hipocrèsia del PP i C's es resumeix en dues frases:

Llei de cinema perquè hi hagi presència de castellà i català = dictadors i independentistes de merd*.

Llei per a que a TV3, a les escoles hi hagi català i castellà = pluralitat.

:nuts: :crazy:

Gratacel
December 27th, 2011, 06:12 PM
Mare de déu de Montserrat ....

Per ells bilingüisme significa eliminar el català d'arreu.

Aurelio
December 27th, 2011, 08:29 PM
^^Per a ells, bilingüisme significa castellà + castellà...

:(

pizzicato5
December 27th, 2011, 08:59 PM
se les ve demasiado el plumero a aquest de C´s i PP..es veritat que quan els interesa parlant de pluralitat i quan no de nacionalisme i independentisme....sense "veure la viga en el ojo propio", clar!

Valle de Olid
January 1st, 2012, 08:25 PM
Yo no tocaría TV3 ni un ápice, no lo pide el pueblo, ni como cadena (recortes) ni en materia lingüística. Creo que hay asuntos más importantes por los que hacer oposición. Al que no le guste TV3 que no la vea, yo no la veo, existen 300 cadenas en castellano como para protestar.

pizzicato5
January 1st, 2012, 08:33 PM
...es que si no hubiera casi oferta en castellano me pareceria bien que TV3 tambien hiciera algo en esa lengua pero es que oferta no nos falta! ...

Bakuman
January 1st, 2012, 09:01 PM
Yo no tocaría TV3 ni un ápice, no lo pide el pueblo, ni como cadena (recortes) ni en materia lingüística. Creo que hay asuntos más importantes por los que hacer oposición. Al que no le guste TV3 que no la vea, yo no la veo, existen 300 cadenas en castellano como para protestar.

+1
Lo más gracioso de todo es que TV3 es la cadena con mayor cuota de pantalla en Catalunya, o eso leí en un informe reciente, no sé si publicado por aquí o donde.
Estaría gracioso que ahora le metieran mano.
A nivel general, la cuota de pantalla de TV3 está casi equiparada con la de TVE1, que es la más vista de España.

Aquí el informe:
http://www.vertele.com/noticias/las-claves-de-2011-en-tv-la-1-gana-por-tercer-ano-mediaset-lidera-por-grupos-y-antena-3-es-la-que-menos-baja/

437.001
January 1st, 2012, 09:54 PM
Per a mi el principal problema no és només que demanin la presència de castellà on hi ha només català... si no que se'ls veu el llautó i lo hipòcrites que són quan no és queixen quan només hi ha castellà, perquè només castellà = pluralitat, castellà + català = pluralitat, català = independentistes i feixistes.

Ehm... Bé, al revés també passa, no creus?

Bakuman
January 1st, 2012, 10:02 PM
Ehm... Bé, al revés també passa, no creus?

Es veritat.
L'única difèrencia pot ser que existeixen molts llocs a on solament es parla castellà i cap a on solament es puga parlar català. No es tant qüestió de feixisme com de protecció natural.
Però es veritat que hi ha gent que ho utilitza d'altra manera.

Ize loob
January 2nd, 2012, 12:35 PM
La Cataluña un poco mas "cañí" y canalla de hace 15/20 años era mucho mas divertida que la de ahora. No creeis?

persona753
January 2nd, 2012, 02:01 PM
La de los Manolos, Peret etc? xD

Sky
January 2nd, 2012, 02:31 PM
CiU sale indemne de los recortes y mantiene intacto su apoyo electoral

• El Govern cosecha un suspenso suave, pero los catalanes aprueban a Artur Mas, según el sondeo de Feedback EIS para 'La Vanguardia'

Los recortes no pasan factura electoral a CiU. Un sondeo de Feedback EIS para La Vanguardia, realizado cuando se cumple un año de la llegada de la federación nacionalista al Govern confirma lo que vienen reflejando las sucesivas citas electorales: la política de ajuste no produce un desgaste perceptible en los apoyos a Convergència i Unió, hasta el punto de que su intención de voto se mantiene invariable, mientras que el principal partido de la oposición sigue en caída libre.

Si en este momento se convocaran elecciones, CiU repetiría el resultado del 2010 y mantendría los 62 escaños actuales (o perdería uno en el peor de los casos), en un escenario que registraría un nuevo retroceso del principal partido de la oposición, el PSC, que cedería hasta tres escaños y se situaría en 25. Las restantes formaciones experimentarían una suerte desigual. El PP podría ganar un escaño, aunque sin incrementar sus apoyos, mientras que ICV y ERC sumarían más votos que hace un año y lograrían más escaños, hasta cuatro en el caso de los ecosocialistas, y hasta cinco en el de los republicanos.

Las ganancias del PP y, sobre todo, de ICV y ERC se nutrirían no sólo del retroceso del PSC sino especialmente de los malos resultados de las pequeñas formaciones. Concretamente, la Solidaritat independentista que encabezó Joan Laporta (y que cuenta actualmente con cuatro diputados) perdería más de la mitad de sus votos y se quedaría fuera de la Cámara. Y un riesgo similar correría Ciutadans, que logró tres escaños en el 2010 y que ahora obtendría entre cero y dos, al ceder un tercio de sus sufragios.

http://www.lavanguardia.com/politica/20120102/54243540335/ciu-sale-indemne-recortes-mantiene-apoyo-electoral.html

Sky
January 2nd, 2012, 02:37 PM
Entra en vigor la prohibición de las corridas de toros

La prohibición de las corridas de toros en Cataluña, aprobada por el Parlament en julio de 2010, entró en vigor ayer tras una temporada que ha concentrado una quincena de festejos -el número habitual de los últimos años-. La Monumental de Barcelona, el último coso taurino que permanecía en activo en Cataluña, acogió en septiembre la última corrida, una cita a la que acudieron cerca de 20.000 aficionados -hacía dos años que no se producía un lleno-, coincidiendo con la presencia de los matadores José Tomás, el catalán Serafín Marín y Juan Mora.

La decisión del Parlament, apoyada en una iniciativa legislativa popular (ILP) promovida por la plataforma Prou!, que recogió 127.500 firmas a favor de la abolición de las corridas, está pendiente de un recurso presentado ante el Tribunal Constitucional.

A pesar de que algunas comunidades autónomas donde gobierna el PP hayan declarado el toreo como bien de interés cultural, en el caso catalán una amplia mayoría de diputados rechazó en julio pasado posponer la prohibición con motivo de la crisis económica para aplazar el pago de indemnizaciones.

http://www.elpais.com/articulo/cataluna/Entra/vigor/prohibicion/corridas/toros/elpepiespcat/20120102elpcat_5/Tes

Sky
January 2nd, 2012, 02:37 PM
Un ingeniero y dos tragedias

• El exdirector de obras durante el hundimiento del Carmel, imputado ahora por el accidente de 'El Péndulo' del Tibidabo

El mismo ingeniero de caminos se ha topado con dos de los siniestros más sonados de Barcelona en los últimos años. Javier Gete-Alonso, director de obras durante el hundimiento del túnel del Carmel en 2005, está ahora imputado en la causa judicial que investiga el accidente de El Péndulo, la atracción del parque Tibidabo cuyo desplome provocó, en 2010, la muerte de una adolescente de 15 años.

Un año después del derrumbe del túnel de maniobras en el Carmel -que obligó a desalojar a 1.200 vecinos del barrio y provocó una tormenta política- Gete-Alonso firmó un plano sobre el diseño de los tornillos que debían sujetar firmemente El Péndulo. Esos tornillos acabaron, tiempo después, saltando de la base. La investigación del accidente mortal sigue en marcha y Gete-Alonso es uno de los cerca de 20 profesionales imputados.

Gete-Alonso firmó aquel documento como ingeniero de la empresa Intec Gestión Integral de Proyectos, donde sigue trabajando. La empresa municipal que gestiona el parque, Patsa, encargó a Intec el diseño de los tornillos, una de las múltiples causas que, según fuentes judiciales, explican el accidente. Los informes periciales apuntan a defectos e irregularidades en la fabricación, la instalación y el mantenimiento de El Péndulo.

http://www.elpais.com/articulo/cataluna/ingeniero/tragedias/elpepiespcat/20120102elpcat_7/Tes

alexbn
January 3rd, 2012, 07:31 PM
El Govern cosecha un suspenso suave, pero los catalanes aprueban a Artur Mas, según el sondeo de Feedback EIS para 'La Vanguardia'A ver qué resultado habría dado la encuesta de haberse hecho antes de que el Sr. Godó recibiera 2M€ de la Gene... :D :D

Percola
January 3rd, 2012, 08:03 PM
^^Doncs igual un resultat semblant a la nota que li surt a l'actual enquesta d'aquest fil (a data i hora d'avui): 2,18. Això és un suspens sense paliatius, fins i tot a mi m'ha costat mooooooooooooolt fer la vista grossa al votar i aprovar-lo.

(Ara si em disculpen, vaig a buscar un coliri: He fet la vista massa grossa).

Jota
January 4th, 2012, 11:08 AM
Un ingeniero y dos tragedias

• El exdirector de obras durante el hundimiento del Carmel, imputado ahora por el accidente de 'El Péndulo' del Tibidabo

http://www.elpais.com/articulo/cataluna/ingeniero/tragedias/elpepiespcat/20120102elpcat_7/Tes
Pues menudo elemento el ingenierito...

persona753
January 4th, 2012, 03:51 PM
Hem fa gracia veure que hi ha algunes persones que han votat a l'enquesta del fil,que ni tan sols han viscut mai a Catalunya...

Valle de Olid
January 4th, 2012, 05:53 PM
Pues a mi me da pena ver la miseria de participación de este hilo. Y aun con todo encima se recrimina que algun forero participe sin vivir aquí pues al final acabará Sky y algun forero más haciendo un monólogo. Habéis visto la participación del subforo catalán de acuerdo a la población y en comparación con otros subforos? Penoso.

Vilarrubla
January 4th, 2012, 06:51 PM
En todo caso se tendría que comparar cuantos usuarios hay que viven o han nacido en CAT y cuanta participación hay... porque que haya pocos catalanes por aquí comparado con otras regiones puede ser porque haya otros foros de preferencia, etc. Mira a los madrileños con Urbanity. O que haya muchos catalanes pero poca participación.

entfe001
January 4th, 2012, 08:40 PM
Por alusiones: hablar de política me pone enfermo. Por eso casi nunca escribo aquí.

Aunque quizá será por eso que te sabe mal que no participe: no me tienes como cliente :troll:

Bakuman
January 5th, 2012, 12:08 AM
Chacón anirà com a candidata per al PSOE.

Ara veurem si el PSOE vol tornar a ser un partit de veritat, amb les seves pròpies idees i referent de la socialdemocràcia a Espanya o continuar la seva caiguda en picat a terra de ningú.

Valle de Olid
January 5th, 2012, 01:35 AM
Aunque quizá será por eso que te sabe mal que no participe: no me tienes como cliente :troll:

Percola
January 5th, 2012, 10:17 AM
Chacón anirà com a candidata per al PSOE.

Ara veurem si el PSOE vol tornar a ser un partit de veritat, amb les seves pròpies idees i referent de la socialdemocràcia a Espanya o continuar la seva caiguda en picat a terra de ningú.

Em torno a ficar en els terrenys pantanosos del socialisme/partit (molt diferents del socialisme/ideologia).

La Sra. Chacón pot ésser elegida en el cas que mantingui la seva candidatura. Però si guanya tornarà a ocòrrer (segur!) un efecte Borrell-Almunia. I és que no ho entenc: La crítica dels seus detractors seria que la Sra. Chacón és catalana. A veure, jo no li trobo la catalanitat enlloc, com a qualsevol membre del PSC que ha estat al Congrés dels Diputats sense grup propi, i no és pas perquè sigui [paraula maleïda que no s'ha de tornar a repetir perquè el català no neix, se'n fa].

Sincerament, i repeteixo: El PSC té un problema, és el PSOE. I viceversa. M'hagués agradat que passat el congrés del PSC s'aclarissin si és chicha o limoná. Que decideixin d'una vegada sin són la sucursal del PSOE a Catalunya o un partit plenament independent (però amb punts d'ideologia comuna amb el socialisme europeu, per tant també espanyol).

Bakuman
January 5th, 2012, 01:17 PM
Em torno a ficar en els terrenys pantanosos del socialisme/partit (molt diferents del socialisme/ideologia).

La Sra. Chacón pot ésser elegida en el cas que mantingui la seva candidatura. Però si guanya tornarà a ocòrrer (segur!) un efecte Borrell-Almunia. I és que no ho entenc: La crítica dels seus detractors seria que la Sra. Chacón és catalana. A veure, jo no li trobo la catalanitat enlloc, com a qualsevol membre del PSC que ha estat al Congrés dels Diputats sense grup propi, i no és pas perquè sigui [paraula maleïda que no s'ha de tornar a repetir perquè el català no neix, se'n fa].

Sincerament, i repeteixo: El PSC té un problema, és el PSOE. I viceversa. M'hagués agradat que passat el congrés del PSC s'aclarissin si és chicha o limoná. Que decideixin d'una vegada sin són la sucursal del PSOE a Catalunya o un partit plenament independent (però amb punts d'ideologia comuna amb el socialisme europeu, per tant també espanyol).

Tinc l'esperança que no passi això, que el PSOE demostri més intel·ligència en aquest sentit.
I sobre el PSC, hi estic d'acord, s'ha de definir clarament d'una vegada.

jomateix
January 5th, 2012, 01:45 PM
Bé, la majoria absoluta de l'oigauixté comença a fer efecte.

Ara només em falten els seguidors que em justifiquin X quantitat de diners gastats en Y dient que a Catalunya es paguen Z per a W obviant que Z = X/J^K i que pràcticament W ~= Y. {X,Z,J,K > 1}

<off-topic>
En todo caso se tendría que comparar cuantos usuarios hay que viven o han nacido en CAT y cuanta participación hay... porque que haya pocos catalanes por aquí comparado con otras regiones puede ser porque haya otros foros de preferencia, etc. Mira a los madrileños con Urbanity. O que haya muchos catalanes pero poca participación.

També que hi ha coses que desmoralitzen l'entrar-hi. Jo ja feia anys que llegia el fòrum (uns reportatges fotogràfics molt bons) i sempre passava d'apuntar-m'hi perque no trobava el lloc adequat per parlar de Barcelona i Catalunya. Hi ha detalls, com per exemple "foros regionales" quan podrien ser "foros autonómicos", fan bastanta ferum al grupet "wikipedia.es/forocoches/urbanity/vozbcn.com" els quals són "zona roja" a internet. Altres detalls ja els he comentat abans però no vull que m'amenacin de nou amb fer-me un ban.

</off-topic>

persona753
January 5th, 2012, 02:23 PM
Pues a mi me da pena ver la miseria de participación de este hilo. Y aun con todo encima se recrimina que algun forero participe sin vivir aquí pues al final acabará Sky y algun forero más haciendo un monólogo. Habéis visto la participación del subforo catalán de acuerdo a la población y en comparación con otros subforos? Penoso.

No me refería a ti ni a los foreros mas activos, me refería a foreros que llevan 1 o 2 mensajes en total del foro y que en algunos casos no viven ni en el continente Europeo...:lol:

Bakuman
January 5th, 2012, 08:52 PM
Trias refreda el possible pacte amb el PP
L'alcalde diu que veu «molt difícil» arribar a un acord i que no té pressa

L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, va assegurar ahir que és «molt difícil» el pacte amb el PP en el govern municipal, tot i que va agrair el suport dels populars en l'aprovació dels pressupostos d'aquest 2012. Trias va al·ludir durant la jornada en diverses ocasions al desenllaç que s'acosta, després de mesos d'especulacions sobre un pacte de govern municipal amb el PP.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/barcelona/trias-refreda-possible-pacte-amb-1303821

Ara es quan tots els grups, especialment el PSC i CiU haurien de fer un esforç polític i intentar arribar a un acord per aquestes coses. Comprenc que es molt difícil, però crec que es més important pensar en els barcelonins.

437.001
January 7th, 2012, 02:49 AM
error

437.001
January 7th, 2012, 02:53 AM

O no.

Para oír según que tonterías (quiero decir más cantidad de la habitual) más vale que apreciemos el silencio.

La participación en SSC no es igual en todas las comunidades, algunas están sobrerrepresentadas, otras infrarrepresentadas.

El que parece un cementerio de tranquilito es el subforo madrileño de transportes.

Sospecho que habrá foreros que habrán dejado de usar SSC por la razón que sea (la económica puede ser una).

Dicho esto, para mí hay demasiados subforos, uno se pierde.

Gratacel
January 7th, 2012, 03:56 PM
Vaja amb el radicalisme que s'olora per aquí... Em sembla que alguns que heu comentat millor us preneu una tila i tal. I no em refereixo precisament als catalans. :)

Sky
January 12th, 2012, 05:08 PM
Els barcelonins aplaudeixen la gestió de Trias i enfonsen el PSC

• El 64% dels ciutadans ratifiquen el Govern municipal i l'alcalde és l'únic polític que aprova

• CiU té una intenció de vot del 23,6%, mentre que el PSC obté només un 9,1%

El primer baròmetre semestral de Xavier Trias com a alcalde de Barcelona no li podia ser més favorable. El regidor és l'únic líder municipal que aprova, amb un 5,4, i la seva gestió municipal es veu ratificada pel 64% de la població. El segueixen Ricard Gomà (ICV), amb un 4,8; Jordi Hereu (PSC), amb un 4,6; Jordi Portabella (ERC), també amb un 4,6, i Alberto Fernández Díaz (PP), amb un 3,5. Pel que fa a intenció de vot, els resultats són encara millors per a CiU. El partit en el govern se situa al capdavant, amb un 23,6%, molt al davant del PSC, que aconsegueix un discret 9,1%, només unes dècimes per sobre d'ICV (8,6%).

Tant el baròmetre com l'enquesta de serveis municipals presentats aquest dijous pel primer tinent d'alcalde, Joaquim Forn, constaten que la crisi econòmica i els seus efectes se situen clarament en primera línia de les preocupacions ciutadanes. L'atur i les condicions de treball (28,4%) i els problemes econòmics (15,5%) són, amb diferència, les qüestions que més preocupen els barcelonins, pràcticament 10 punts per sobre que fa tres anys.

El 61,4% dels ciutadans afirmen que la seva economia familiar ha empitjorat durant l'últim any, i el 64,6% opina que "el pitjor encara ha d'arribar". Més del 90% opina que cal, per aquest ordre, millorar l'educació i la formació professional, usar l'energia de forma més eficient, fer més fàcil els tràmits per a la creació d'empreses i invertir en innovació.

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/barcelona/barcelonins-aplaudeixen-gestio-trias-enfonsen-psc-1318962

Bakuman
January 12th, 2012, 07:36 PM
Anava a penjar la notícia just ara mateix.
Doncs molt bé per Trias, ha aconseguit conectar amb els barcelonins, el que es molt important.

Sobre el PSC, crec que Jordi Hereu podria anar pensant en dir adeu i donar pas a un equip nou, amb noves idees i moltes ganes. BCN es una ciutat que mereix tenir a gent capaç, amb idees i que vullga tenir la millor ciutat possible.

Izo
January 13th, 2012, 01:10 AM
Dubto que la raó sigui que "Trias hagi connectat amb els barcelonins". Millor deixem-ho en un "de moment, Trias (o CiU) no ho ha fet tan malament com el seu(s) predecessor(s)".

Ara, que també s'ha de dir que el (tri-)bipartit va tenir força temps per a lluir-se, i per això juguen amb avantatge. XD

Jota
January 13th, 2012, 02:19 AM
Els barcelonins aplaudeixen la gestió de Trias i enfonsen el PSC

• El 64% dels ciutadans ratifiquen el Govern municipal i l'alcalde és l'únic polític que aprova

• CiU té una intenció de vot del 23,6%, mentre que el PSC obté només un 9,1%

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/barcelona/barcelonins-aplaudeixen-gestio-trias-enfonsen-psc-1318962
Doncs hauran fet l'enquesta a Sarrià-Sant Gervasi, Les corts i Pedralbes perquè a Ciutat Vella, Sant Martí, Sants-Montjuïc i altres districtes no conec ningú que estigui d'acord amb la gestió del Trias, sobretot a Ciutat Vella.

Vilarrubla
January 13th, 2012, 04:18 AM
Evidentment que ha estat feta a tots els districtes perquè si no no podrien haver fet la pregunta que dóna com a resultat l'últim paràgraf si llegeixes l'article complet.

Percola
January 13th, 2012, 09:35 AM
Des de Sants-Monjuïc dic: El Sr. Alcalde Trias encara no m'ha donat motius per queixar-me. Temps al temps.

Izo
January 13th, 2012, 10:05 AM
Doncs hauran fet l'enquesta a Sarrià-Sant Gervasi, Les corts i Pedralbes perquè a Ciutat Vella, Sant Martí, Sants-Montjuïc i altres districtes no conec ningú que estigui d'acord amb la gestió del Trias, sobretot a Ciutat Vella.

LOL Deu ser broma.

Com que jo no conec ningú de Granollers que estigui en contra de les retallades del Govern suposo que en aquella ciutat la gent n'està contentíssima.

Notes:
Per a fer aquest sondeig he realitzat una enquesta a 1 amiga que viu a Granollers (l'única que tinc que visqui allà). L'enquesta va tenir lloc ahir, dia 12 de gener del 2012.

Bakuman
January 13th, 2012, 09:40 PM
Des de Sants-Monjuïc dic: El Sr. Alcalde Trias encara no m'ha donat motius per queixar-me. Temps al temps.

I t'ha donat algo? :D

Percola
January 13th, 2012, 10:37 PM
I t'ha donat algo? :D

Ni les gràcies :lol:

Bakuman
January 14th, 2012, 12:52 AM
Ni les gràcies :lol:

No m'esperava aquesta resposta :lol:

jomateix
January 14th, 2012, 03:36 PM
Des de Ciutat Vella: Forces millores, però encara cal mooooolta feina.

Aurelio
January 14th, 2012, 06:41 PM
Deixe-m'ho més aviat en que Trias encara no ha fet res de res des que és a l'ajuntament...

:lol:

xussep80
January 14th, 2012, 08:00 PM

Per exemple?

scratchy
January 14th, 2012, 09:42 PM
Deixe-m'ho més aviat en que Trias encara no ha fet res de res des que és a l'ajuntament...

Totalmente d'acord. CIU no ha fet res de nou des que està a l'ajuntament. Ha continuat gestionant la ciutat, igual que abans, però de política, projectes nous, ni un...

Per exemple?

Exacte, també espero resposta, perquè jo millora no n'he vist cap...

Bakuman
January 14th, 2012, 10:25 PM

Per exemple?

Tinc el mateix dubte.

De fet, sí que he vist que l'anterior govern muncipal ha fet als darrers temps coses bones. Un bon exemple es la reurbanització dels carrers i buits entre Tallers i Joaquim Costa, que abans donava por apropar-se i ara està força bé.

Leon S
January 15th, 2012, 01:18 PM
No lo he encontrado por otros hilos, me extraña que nadie lo haya comentado ya.

http://www.elperiodico.com/es/noticias/politica/los-mossos-reciben-mas-con-que-viva-espana-acto-lloret-mar-1324161

Los mossos reciben a Mas con el 'Que viva España' en un acto en Lloret de Mar

Los agentes han decidido dejar de usar el catalán en sus comunicaciones internas como forma de protesta

El 'president' asegura que es "lógico" que haya muchas manifestaciones, gritos y gente descontenta porque la situación "muy complicada

Un grupo de agentes de los Mossos d'Esquadra han recibido al presidente catalán, Artur Mas, cantándole el Que viva España a su llegada a una inauguración en Lloret de Mar (Girona) en la que se han concentrado unas 200 personas para protestar contra los recortes de la Generalitat catalana.

(...)

Un grupo de agentes ha comenzado a ondear una bandera española cuando el presidente catalán ha llegado al acto y le han recibido cantando el Que viva España, con lo que ha arrancado una protesta que se ha desarrollado en castellano.

(...)

UTILIZACIÓN DEL CASTELLANO COMO FORMA DE PROTESTA

El presidente ha felicitado al arquitecto de la obra y ha matizado que la lengua es una de las señas de identidad de la cultura catalana. Precisamente, el uso del castellano y de la bandera de España como forma de protestar por parte de los Mossos ha llegado después de que algunos sindicatos de la policía catalana decidieran utilizar esta lengua como preferente en las comunicaciones internas.

Como medida de protesta, los policías autonómicos, algunos de los cuales se encerraron ayer en comisarias de Barcelona y otras ciudades catalanas para expresar su rechazo a los recortes, acordaron en asambleas cumplir estrictamente los protocolos policiales y dejar de utilizar el catalán en sus comunicaciones internas.

(...)

Hace no tantos meses ya lo hablábamos por aquí: tanto forzar una y otra vuelta de tuerca, estaba claro que estas situaciones se iban a llegar a producir.

Quién se habría imaginado hace 30 años que, para protestar contra las autoridades públicas en Cataluña, se reivindique la bandera nacional y el uso del español.

xussep80
January 15th, 2012, 01:23 PM
^^ Te imaginas esto mismo en tu tierra (Euskadi, digo... el País Vasco)?

pizzicato5
January 15th, 2012, 02:06 PM
pues sinceramente utilizar el castellano por parte de los mossos como amenaza, como si fuera el coco o una de las siete plagas lo veo un poco estrambotico...por definirlo de alguna manera, vamos...

Bakuman
January 15th, 2012, 03:22 PM
No lo he encontrado por otros hilos, me extraña que nadie lo haya comentado ya.

http://www.elperiodico.com/es/noticias/politica/los-mossos-reciben-mas-con-que-viva-espana-acto-lloret-mar-1324161

Hace no tantos meses ya lo hablábamos por aquí: tanto forzar una y otra vuelta de tuerca, estaba claro que estas situaciones se iban a llegar a producir.

Quién se habría imaginado hace 30 años que, para protestar contra las autoridades públicas en Cataluña, se reivindique la bandera nacional y el uso del español.

Aixó no aniria millor al fil de cultura i llèngua que no pas al de política?

alexbn
January 16th, 2012, 11:01 AM
pues sinceramente utilizar el castellano por parte de los mossos como amenaza, como si fuera el coco o una de las siete plagas lo veo un poco estrambotico...por definirlo de alguna manera, vamos...Bueno, digamos que ha venido a demostrar lo que piensan algunos líderes.

ilergeta
January 16th, 2012, 10:09 PM
Bé, podríem dir que dins dels mossos hi ha un grup d´agents que tenen una ideologia i uns sentiments determinats. Em sembla molt bé, però no veig que hi pinten en una reivindicació laboral.

entfe001
January 16th, 2012, 10:49 PM
Jo ho veig diferent. És una protesta com una altra, però que al ciutadà l'afecta poc o gens i als de dalt els hi toca bastant els collons :D a diferència de les vagues en serveis públics que perjudiquen al ciutadà i els de dalt es queden tan panxos.

xussep80
January 17th, 2012, 03:12 PM
Jo ho veig diferent. És una protesta com una altra, però que al ciutadà l'afecta poc o gens i als de dalt els hi toca bastant els collons :D a diferència de les vagues en serveis públics que perjudiquen al ciutadà i els de dalt es queden tan panxos.

Exacte. Els mossos saben (o dedueixen) que fent servir la bandera espanyola i l'himne nacional sortiran a la premsa, mentre que si simplement xiulen i criden, probablement se'ls ignorarà. És una mesura que busca l'impacte mediàtic.

Bakuman
January 17th, 2012, 05:50 PM
Ens preguntavem fa uns dies què havia fet bé o dolent el nou alcalde, Xavier Trias?

Doncs amb aquesta notícia jo ja tinc ganes de que arribin aviat les properes eleccions municipals.

http://www.elperiodico.com/es/noticias/barcelona/trias-presenta-nuevo-proyecto-para-glories-1331381

aniuska
January 17th, 2012, 06:10 PM
pues sinceramente utilizar el castellano por parte de los mossos como amenaza, como si fuera el coco o una de las siete plagas lo veo un poco estrambotico...por definirlo de alguna manera, vamos...
No sé qué os extraña, la mitad de los Mossos d'Esquadra actuales no hablan nunca en catalán, por ejemplo los de la T1.

Asceta
January 17th, 2012, 06:19 PM
L'Acadèmia de Mossos ha estat el refugi per a canis poligonaires per excel·lència els darrers anys. No crec que hagi resultat cap canvi per la gran majoria del cos.

Sky
January 17th, 2012, 08:54 PM
Parlant dels Mossos:

http://media.e-noticies.com/img/20120116/mossos3_457.jpg

Interior nega que hagi adjudicat el nou uniforme dels Mossos

• Albert Batalla, diputat de CiU, afirma que és "una calúmnia" que hagin vinculat l'empresa del seu germà amb la nova vestimenta

El Departament d'Interior ha negat que hagi adjudicat la confecció del nou uniforme dels Mossos a l'empresa Tèxtil Sau, vinculada al germà del diputat de CiU Albert Batalla, que, en efecte, també ho ha desmentit al Twitter i ha considerat que "és una falsedat i una calúmnia feta només per fer mal".

Fonts d'Interior han explicat a e-notícies que "s'estan fent proves, mirant models, només s'està estudiant el nou uniforme dels Mossos. Hi ha empreses que han fet propostes però no hi ha cap concurs ni cap adjudicació". "El canvi està previst per al 2013, però no es farà si no millora la situació econòmica", han afegit.

Un simpatitzant del sindicat SAP-UGT, el mateix que ha promogut el boicot al català, ha penjat al mur del Facebook que "l’empresa encarregada de la confecció de la nova uniformitat que hauran de dur els Mossos d’Esquadra a partir d’aquest any 2012 és Tèxtil Seu SA".

"Els Mossos no canvien el seu uniforme des de l’any 1983, i ara justament en plena crisi i quan sembla que això no pugui anar pitjor del que està anant es decideix fer aquest canvi que vés a saber tu els milions d’euros que costarà a la Generalitat. Doncs bé, dona la casualitat que l’administrador principal de Tèxtil Seu SA i el molt honorable Albert Batalla Siscart són germans", afegeix.

La informació ha corregut ràpidament a través de les xarxes socials durant aquest cap de setmana, però la veritat és que el Departament d'Interior encara no ha convocat ni tan sols el concurs corresponent.

http://politica.e-noticies.cat/interior-nega-que-hagi-adjudicat-el-nou-uniforme-dels-mossos--60719.html

Vilarrubla
January 17th, 2012, 08:58 PM
uniforme? si és un xandal xd

Bakuman
January 18th, 2012, 12:29 AM
uniforme? si és un xandal xd

Estàn acomodant la indumentària dels mossos amb la seva costum natural :lol:

pizzicato5
January 18th, 2012, 06:48 PM
con el chandal y los tacones, arreglá pero informal!

aniuska
January 18th, 2012, 07:06 PM
Estàn acomodant la indumentària dels mossos amb la seva costum natural :lol:
Exactament, la meitat dels Mossos actuals són "poligonaires". LOL

persona753
January 21st, 2012, 12:37 PM
Només cal veure les seves protestes de fa uns dies per adonar-se de com son.

alexbn
January 22nd, 2012, 12:26 PM
Lo que más me gusta es ver cómo unos cuantos no se molestan por las protestas, sino por cómo las hacen, el primero el Sr. Pujol. Estoy disfrutando como un cerdo en el barro.

absalon
January 22nd, 2012, 03:58 PM
homehome... depèn de com protestis pots acabar perdent la raó encara que la tinguis...

fer xantatge amb la llengua??? jo els faria fora directament a tots els que van utilitzar el castellà com a mesura de pressió... no mereixen vestir el que vesteixen.
és entre patètic, vergonyós i deshonrrós!

és una altre motiu per agafar més mania, encara si cap, al cos dels Mossos d´Esquadra.

Bakuman
January 22nd, 2012, 04:26 PM
homehome... depèn de com protestis pots acabar perdent la raó encara que la tinguis...

fer xantatge amb la llengua??? jo els faria fora directament a tots els que van utilitzar el castellà com a mesura de pressió... no mereixen vestir el que vesteixen.

és una altre motiu per agafar més mania, encara si cap, al cos dels Mossos d´Esquadra.

+1

alexbn
January 23rd, 2012, 11:34 AM
Como decían en otro foro, a los colonos españoles hay que prohibirles el derecho al trabajo. XD XD

Percola
January 23rd, 2012, 11:50 AM
Como decían en otro foro, a los colonos españoles hay que prohibirles el derecho al trabajo. XD XD

Off topic

Constitucionalmente Catalunya es parte de España, por lo que hablar de colonos españoles no ha lugar.

Pujolísticamente impedir a una persona afincada en Catalunya trabajar es negarle uno de los dos puntales que definen al individuo catalán (que viva y trabaje en Catalunya).

/Off topic.

Els mossos que parlin en el que vulguin, com si volen parlar esperanto! Estàn aquí per perseguir els infractors de les lleis, res més.

alexbn
January 23rd, 2012, 01:56 PM
^^Como puse después del comentario: XD XD. O sea, prefiero que los comentarios anteriores me produzcan hilaridad, como diría Mari Trini, porque si no lo que me producirían serían efluvios de bilis de esa que está tan mala cuando te reviene.

Leon S
January 23rd, 2012, 02:27 PM

¡Sí señor, eso es respeto al diferente, al que no piensa como la (supuesta) mayoría! El que no comulgue con ello, ¡a la pu*a calle!

Esto parece ya extractos sacados de una novela sobre el nacionalsocialismo de las peores épocas. Alguno tendría que ponerse a copiar 100 veces la Declaración de los Derechos Humanos de las Nacionas Unidas, hasta que le entre bien.

437.001
January 23rd, 2012, 02:37 PM

Valle de Olid
January 23rd, 2012, 02:52 PM
Me ha parecido leer a Mauricio Colmenero versión senyera.

ilergeta
January 23rd, 2012, 09:46 PM
El que passa és que quan van aparèixer el mossos alguns es van pensar que tots serien de la "ceba", és a dir després del típic guardia civil fatxenda, ara tots serien catalanistes i progres.
Doncs van molt equivocats. Les oposicions les pot aprovar qualsevol al marge de les seues idees polítiques.
Ara bé, utilitzar la nostra llengua com a moneda de canvi? No li veig la lògica a no ser que darrere de la protesta laboral s´hi sumin altres intencions polítiques determinades.
Però tampoc cal donar-li més de la importància que té, puix que no tots els mossos (i ho dic perquè en conec un que vaig veure el cap de setmana i m´ho va corroborar) accepten aquesta manera de protestar.

Alfredo_BCN
January 23rd, 2012, 11:56 PM
Doncs van molt equivocats. Les oposicions les pot aprovar qualsevol al marge de les seues idees polítiques.
¡Y que siga así por muchos años!

Vilarrubla
January 24th, 2012, 12:59 AM
Us imagineu la Guàrdia Civil o la Policia Nacional parlant en català per fer vaga :lol:

Bakuman
January 24th, 2012, 01:11 AM
Acaven penjats pels peus :rofl:

Alfredo_BCN
January 24th, 2012, 01:13 AM
Tiempo al tiempo:lol:

Valle de Olid
January 24th, 2012, 01:19 AM
Los Mossos no es la primera vez que protestan. En 2003 y 2006 hicieron huelga de "bolis caídos", es decir dejar de poner multas. Es algo que hace un profesional de cualquier sector cuando se pone en huelga (la guardia Civil a menudo): dejar de trabajar para desquiciar al jefe, en este caso dejar de multar. Está visto que una de las cosas, no digo la que más, una de las cosas que más desquicia al jefe en Cataluña es hablar en castellano. Cabrea mucho más tocar la identidad que tocar la seguridad o los servicios al ciudadano, asi que no hacen falta más comentarios. Hay más gente cabreada por el uso del castellano que por poder ir con el movil al volante o hacer lo que a uno le apetezca sin riesgos económicos.

Por otro lado en el día a día su comportamiento deja muchísimo que desear (en general), de los cuerpos de policía peores de Europa. A mí me dan miedo, en vez de confianza y tranquilidad, rechazo absoluto.

ik252
January 24th, 2012, 10:33 AM
^^La pregunta es si la omisión de parte de tus obligaciones como agente en servicio es o no es delito.

Si, por ejemplo, un mosso en protesta por algo y deja pasar a una persona con exceso de alcohol sabiendolo, y despues esa persona provoca un accidente, en parte el culpable es el mosso por estar "en huelga"

Sobre lo de las transmisiones... en general es un poco tonto, es como aquellos "grandes reportajes" de Telemadrid en el que se denunciaba que se castigaba a los niños que no hablasen catalán en el patio. Vamos una soberana tonteria incrementada por los medios de comunicación en dias donde ya no estamos tan pendientes de Grecia

Percola
January 25th, 2012, 11:20 AM
Insubmissió a Espanya

Allau de suports a la parella del Priorat que pagarà els seus impostos a la Generalitat i no a l'Estat

(...)Tots dos són restauradors de Siurana (Priorat) i estan disposats a pagar els impostos del seu negoci –principalment IVA i societats– a Catalunya i no a Espanya. Seran objectors fiscals amb l'Estat a partir del mes d'abril, que és quan els tocaria fer el primer pagament del 2012. Ingressaran els diners a l'Agència Tributària Catalana perquè sigui la Generalitat qui els administri directament.

(...)

L'empresari també va admetre que hi ha un cert “risc” en tota aquesta operació financera –no se sap com reaccionarà Hisenda–, però “més risc és no fer res”. En aquest mateix sentit va manifestar que no el preocupa “l'estratègia de l'equip contrari”, perquè la seva acció és “èticament i moralment correcta”.

(...)

Article El Punt Avui 25/Gen/2012 (http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/3-politica/17-politica/499123-insubmissio-a-espanya.html)

Vilarrubla
January 26th, 2012, 12:13 AM
Jo no ho acabo d'entendre... si jo pago els meus impostos a l'ATC... ells donen la part corresponen a Hisenda o s'ho queden tot?

Percola
January 26th, 2012, 09:41 AM
^^ És una bona pregunta. No ho sé, i em sembla que a l'article no ho diu pas.

Opino que en aquest cas, en l'ingrés d'uns impostos no traspassats (o traspassats parcialment) a la Generalitat, l'ATC hauria de, com a mínim, donar la part que correspon a l'estat. Aquesta era la resposta raonable.

En el cas concret, són quatre rals. Però, igual l'estat i hisenda volen fer un escarment abans que la bola es faci més grossa. I, ¿la gene tindria els ous per quedar-s'ho tot? M'agradaria veure com va avançant el cas.

xussep80
January 27th, 2012, 12:53 PM
Un cas més de despilfarrament un dia després que la llicenciada Joana Ortega anunciï una retallada del 15% de la jornada laboral i sou als interins de la Generalitat:

:ohno:

Cobra 5.500 euros al mes por dirigir un centro de arte que no existe (http://www.lavanguardia.com/cultura/20120111/54244796295/moritz-kung-cobra-director-de-el-canodrom-centre-de-arte-inexistente-barcelona.html#.Tw4DcJnPFw8.facebook)
El suizo Moritz Küng fue elegido para dirigir El Canòdrom de Barcelona en 2009, pero el proyecto está embarrancado

El desembarrancador que desembarranque el centro de arte contemporáneo barcelonés El Canòdrom, buen desembarrancador será. Y además logrará aliviar 66.000 euros brutos anuales a la Generalitat de Catalunya y al Ayuntamiento de Barcelona, que es lo que cuesta el sueldo de Moritz Küng, el director que el centro tiene designado y que ejerce "en funciones" desde diciembre de 2009. Su nómina -5.500 euros mensuales- hasta el 31 de diciembre ha sido abonada por el Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA) –ente independiente adscrito a la Conselleria de Cultura, financiado por la Generalitat–, pero a partir de enero recaerá por defecto en el Museu d'Art Contemporani de Barcelona (Macba).

jomateix
February 3rd, 2012, 05:38 PM
Un cas més de despilfarrament un dia després que la llicenciada Joana Ortega anunciï una retallada del 15% de la jornada laboral i sou als interins de la Generalitat:

:ohno:

El contracte és dels temps del tripartit i de quan el centre Canòdrom es feia sí o sí per potenciar l'eix cultural extern Sant-Andreu-Fabra-i-Coats amb l'eix comercial de Can Dragó-Maquinista. Tot ve del famós informe aquell que es redactà per detectar i superar els problemes de queixes i massificació turística de Ciutat Vella, o te penses que el Museu Blau, la central del Circ o el que estava previst al Parc Central del Poblenou estaven planificats de sempre?

Si no sabem que hi diu al contracte (compensació astronòmica al ser una persona molt formada que va superar un procés de selecció molt complex) no podem valorar si és malbaratament o no. Prefereixes pagar-li 200000 que esperar 24 mesos pagant-li 5000?

Treballar en un lloc no és només cobrar diners, és renom, experiència... Si et fan fora sense causa justificada per incompetència teva, és més que diners el que perds. I el temps invertit ABANS d'aconseguir el lloc també mereix ser considerat.

437.001
February 3rd, 2012, 06:37 PM
¿Què és el Museu Blau?

xussep80
February 3rd, 2012, 07:49 PM
El contracte és dels temps del tripartit i de quan el centre Canòdrom es feia sí o sí per potenciar l'eix cultural extern Sant-Andreu-Fabra-i-Coats amb l'eix comercial de Can Dragó-Maquinista. Tot ve del famós informe aquell que es redactà per detectar i superar els problemes de queixes i massificació turística de Ciutat Vella, o te penses que el Museu Blau, la central del Circ o el que estava previst al Parc Central del Poblenou estaven planificats de sempre?

:crazy:

Si no sabem que hi diu al contracte (compensació astronòmica al ser una persona molt formada que va superar un procés de selecció molt complex) no podem valorar si és malbaratament o no. Prefereixes pagar-li 200000 que esperar 24 mesos pagant-li 5000?

:crazy:x2

Treballar en un lloc no és només cobrar diners, és renom, experiència... Si et fan fora sense causa justificada per incompetència teva, és més que diners el que perds. I el temps invertit ABANS d'aconseguir el lloc també mereix ser considerat.

:crazy:x3

Jo no tinc ni idea de què consistia la feina d'aquest senyor. Suposo que havia de preparar el projecte de Canòdrom perquè fos un centre culturalde renom internacional-mundial-planetari, com tot el que es fa a Barcelona. Ara bé, en tant que empleat públic que sóc i coneixedor d'altres casos de xiringuitos del tripartit (com la Casa de les Llengües), doncs em puc fer una idea de per on van els tirs.

És més, t'explicaré una anècdota. Quan estudiava Ciències Polítiques a la UPF hi havia una noia que se solia copiar els apunts i els exàmens de mi. Era un zero a l'esuqerra, sincerament. Doncs bé, al 2004 vaig descobrir que ocupava un alt càrrec al gabinet del Carod-Rovira a Presidència amb un sou de 65.000 euros anuals. Amb això ja t'ho dic tot.

¿Què és el Museu Blau?

L'edifici Fòrum.

Més info (https://www.google.com/search?q=museu+blau&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:es-ES:official&client=firefox-a)

jomateix
February 3rd, 2012, 09:40 PM
Jo no tinc ni idea de què consistia la feina d'aquest senyor. Suposo que havia de preparar el projecte de Canòdrom perquè fos un centre cultural de renom internacional-mundial-planetari, com tot el que es fa a Barcelona.

http://elperiodico.cat/ca/noticias/cultura-i-espectacles/macba-caixa-uneixen-els-fons-406573
http://www.turismebcn2015.cat/T2015WEB/Pla-estrategic/_Sb46WFTR8WrVjlb1R9Lviz-3pFvpl3QXosCwLLE7ddsiDezX5Hrc1Q

Ara bé, en tant que empleat públic que sóc i coneixedor d'altres casos de xiringuitos del tripartit (com la Casa de les Llengües), doncs em puc fer una idea de per on van els tirs.

La Casa de les Llengües podria haver estat moltes coses ben fetes i productives vinculades al clúster 22@media (centre especialitzat a la traducció de programari i multimèdia, estudis de bona redacció, tractament de continguts...), però la marca "2004-Maragall-Clos" i la crisi que té a sobre li va treure moltes esperances.

És més, t'explicaré una anècdota. Quan estudiava Ciències Polítiques a la UPF hi havia una noia que se solia copiar els apunts i els exàmens de mi. Era un zero a l'esuqerra, sincerament. Doncs bé, al 2004 vaig descobrir que ocupava un alt càrrec al gabinet del Carod-Rovira a Presidència amb un sou de 65.000 euros anuals. Amb això ja t'ho dic tot.

No és el cas:
http://ccaa.elpais.com/ccaa/2012/01/31/catalunya/1328042427_272046.html
http://www.lavanguardia.com/cultura/20120112/54244839992/moritz-kung-director-canodromo-no-soy-vago.html

I ara sobre la teva companya, potser ella sap fer coses que ni tu t'imagines, i no, no només parlo del sexe :D. Si no et saps vendre és cosa teva, has de ser com Alexander Graham Bell i no Innocenzo Manzetti o Henry Cavendish (encara que aquest segon era ric). En quant a ERC, bé, sembla que està en procés de reciclatge, esperem que primin més cervells que crits per un cop i no caiguin en la seva autodestrucció clàssica.

Em fa gràcia, aquest comentari de "quan jo vaig conéixer XXXX"... Ho sento dir a molta gent... Tots hem de caure simpàtics a tots i tothom ha estudiat psicologia? Tothom sap sempre que li agarda ? I fa sempre el que vol i agrada? Aix... Quanta decepció veig quan estiguem tot encarcarats amb 75 anyets... Mirant obres públiques i criticant com es fan les coses suposo... Com diem a casa meva: 100 anys, tothom mort, 1000 anys, tothom oblidat...

Però bé, tal dia com avui farà un any de tot això...

alexbn
February 5th, 2012, 01:30 PM
Por desgracia en este país vale más ser simpático y caer bien que hacer bien el trabajo. Conozco varios casos de personas que sabían venderse y entraron en trabajos para los que no estaban cualificados, o llegaron por lo menos a la fase final del proceso de selección, mientras a otras personas mucho más cualificadas ni siquiera las llamaron para una entrevista preliminar.

Gratacel
February 5th, 2012, 10:27 PM
Por desgracia en este país vale más ser simpático y caer bien que hacer bien el trabajo. Conozco varios casos de personas que sabían venderse y entraron en trabajos para los que no estaban cualificados, o llegaron por lo menos a la fase final del proceso de selección, mientras a otras personas mucho más cualificadas ni siquiera las llamaron para una entrevista preliminar.

La qualificació formal no serveix per a res si no saps relacionar-te amb la gent.

En aquest món tenir una màtricula d'honor no val per a res, ni aquí ni a Munich. Si no saps comunicar-te de manera correcta i amb èxit amb la gent.

De què serveix ser un setciències si després no saps ni mantenir una conversa ? No estic generalitzant però hi ha molts casos així.

alexbn
February 6th, 2012, 11:02 AM
Una cosa es una cosa y otra cosa es otra cosa. Entrar en un proceso de selección por tu sonrisa en la foto del currículum no me parece lo correcto.

xussep80
February 6th, 2012, 11:02 AM
http://elperiodico.cat/ca/noticias/cultura-i-espectacles/macba-caixa-uneixen-els-fons-406573
http://www.turismebcn2015.cat/T2015WEB/Pla-estrategic/_Sb46WFTR8WrVjlb1R9Lviz-3pFvpl3QXosCwLLE7ddsiDezX5Hrc1Q

Que sí, molt maco, però aquest home porta cobrant 4 anys sense que el projecte hagi vist la llum.

La Casa de les Llengües podria haver estat moltes coses ben fetes i productives vinculades al clúster 22@media (centre especialitzat a la traducció de programari i multimèdia, estudis de bona redacció, tractament de continguts...), però la marca "2004-Maragall-Clos" i la crisi que té a sobre li va treure moltes esperances.

No t'oblidis d'en Carod-Rovira, ja que va ser ell qui va enxufar un amiguet com a director de la Casa de les Llengües. I si aquest projecte ha fracassat, ha estat per la pèssima gestió del seu director. Maragall i Clos no pinten res aquí, més enllà de la vinculació de la Casa amb el Fòrum de les Cultures.

I ara sobre la teva companya, potser ella sap fer coses que ni tu t'imagines, i no, no només parlo del sexe :D. Si no et saps vendre és cosa teva, has de ser com Alexander Graham Bell i no Innocenzo Manzetti o Henry Cavendish (encara que aquest segon era ric). En quant a ERC, bé, sembla que està en procés de reciclatge, esperem que primin més cervells que crits per un cop i no caiguin en la seva autodestrucció clàssica.

Desconec les qualitat de la meva companya. Ara bé, si no se li donava bé una cosa tan simple com prendre apunts.... no sé què haurà fet al gabinet d'en Carod. Jo crec que les seves qualitats reals són tenir un carnet d'ERC i un vincle familiar amb el Carod. Perquè no ens n'oblidem, aquestes qualitats també valen molt a l'hora de postular a un càrrec de confiança :|

Em fa gràcia, aquest comentari de "quan jo vaig conéixer XXXX"... Ho sento dir a molta gent... Tots hem de caure simpàtics a tots i tothom ha estudiat psicologia? Tothom sap sempre que li agarda ? I fa sempre el que vol i agrada? Aix... Quanta decepció veig quan estiguem tot encarcarats amb 75 anyets... Mirant obres públiques i criticant com es fan les coses suposo... Com diem a casa meva: 100 anys, tothom mort, 1000 anys, tothom oblidat...

Però bé, tal dia com avui farà un any de tot això...

:crazy:

No sé què té a veure aquest comentari, però evidentment la gent sol parlar del que coneix, ha vist o ha pogut descobrir. També hi ha molts que fan el contrari, i diuen lo primer que se'ls passa pel cap. O el que encara és pitjor, els que tenen una ceguera ideologista tan marcada que són incapassos de veure més enllà del que estableix un dogma X.

alexbn
February 6th, 2012, 11:18 AM
Desconec les qualitat de la meva companya. Ara bé, si no se li donava bé una cosa tan simple com prendre apunts.... no sé què haurà fet al gabinet d'en Carod. Jo crec que les seves qualitats reals són tenir un carnet d'ERC i un vincle familiar amb el Carod. Perquè no ens n'oblidem, aquestes qualitats també valen molt a l'hora de postular a un càrrec de confiançaIgual que pasa en otros puestos de trabajo, o para becas... Una vergüenza.

jomateix
February 7th, 2012, 04:29 PM
Que sí, molt maco, però aquest home porta cobrant 4 anys sense que el projecte hagi vist la llum.

De nou, i sense saber com és el seu contracte, prefereixes pagar-li X d'indemnització enlloc que Y en sous quan X > Y i quan no saps si al final poser sí que calia que hi fos?

No t'oblidis d'en Carod-Rovira, ja que va ser ell qui va enxufar un amiguet com a director de la Casa de les Llengües. I si aquest projecte ha fracassat, ha estat per la pèssima gestió del seu director. Maragall i Clos no pinten res aquí, més enllà de la vinculació de la Casa amb el Fòrum de les Cultures.

Maragall va pensar el 2004, Clos el va secundar. La pífia és de tots els implicats, no només de l'interessat podrit de torn que vol cobrar d'aquí i allà. A finals del 2002 encara no hi havia el projecte de la celebració definit, i es van treure els guerrers de Xi'an del barret entre d'altres coses. Jo sense l'esdeveniment (excepte potser les exposicions que eren boníssimes, recordeu la de "Veus"? Anava a la Casa de les Llengües precisament :() ja m'hauria estat bé tot plegat. Amb el canvi de racó de merda i dels mals endreços que era abans el marge dret del delta del Besòs a al que és ara signo amb els ulls tancats.

De la resta del missatge, reconec que se'm va anar l'olla cap al costat trascendental :D, el meu problema és que soc un existencialista de mena.

xussep80
February 8th, 2012, 10:03 AM
De nou, i sense saber com és el seu contracte, prefereixes pagar-li X d'indemnització enlloc que Y en sous quan X > Y i quan no saps si al final poser sí que calia que hi fos?

Bé, sembla ser que no calia que hi fos perquè ja se li ha rescindit el contracte:

El Canódromo no será el Centro de Arte Contemporáneo de Barcelona (http://ccaa.elpais.com/ccaa/2012/02/08/catalunya/1328659835_174624.html)
El Macba busca ocupar espacio del CCCB, se ampliará al FAD y se le rescindirá el contrato al director Moritz Küng

...

A Moritz Küng, director elegido del Canódromo, se le propondrá la rescisión del contrato y una indemnización pactada, “ya que el presupuesto ordinario del Canódromo, tal como lo planteó, es inviable mientras estamos intentando crear un modelo sostenible y coherente”, concluyó Mascarell. Consultado por este diario, Küng, que tras ganar el concurso ha padecido una situación totalmente surrealista estos últimos dos años, indicó ayer que espera consultar con sus asesores legales antes de tomar una decisión sobre cuál será su respuesta.

Vilarrubla
February 9th, 2012, 12:23 AM
I que en faran del Canòdrom?

jomateix
February 9th, 2012, 08:09 PM
Bé, sembla ser que no calia que hi fos perquè ja se li ha rescindit el contracte:

Com a mínim han sigut ràpids amb el cessament quan han decidit que finalment el Canòdrom no s'aprofita com a museu.

Recordo haver llegit a la Vanguardia que ara hi volen fer un centre de formació per a artistes i exposicions. Bàsicament ho reciclen com a fàbrica de creació i permuten amb Fabra i Coats. Fabra i Coats ja està construida i en bon estat, és més ràpid de posar en marxa i més fàcilment ampliable sense haver de construir res.

http://www.bcn.cat/fabriquesdecreacio/ca/

http://vimeo.com/26573923

entfe001
February 9th, 2012, 09:15 PM
Però a Fabra i Coats no havia d'anar el museu del transport, o el que es va rescatar del desastre de Castellar de n'Hug?

Bakuman
February 9th, 2012, 11:03 PM
I per què fan aixó?

No ho comprenc del tot. A més, que jo penso que cada disciplina ha de tenir el seu espai i aixó resta al CCCB, una de les institucions de referència que tenim a BCN.

Altra cosa que he sentit es que la Fundació La Caixa a BCN s'ha quedat sense espai amb el Caixafòrum, que solament serveix per a exposicions temporals.
Volen trobar una nova seu per a les exposicions permanents dels seus fons i que lo que volen es fer-la al CCCB, suposant que aquesta desapareixerà.

Si es així, a mi em sembla gravíssim, més quan tenim espais buits que es poden aprofitar, com, per exemple, el projecte de Trias de fer un centre cultural d'algún tipus a l'edifici del Banc d'Espanya a plaça Catalunya.

També està en perill l'espai d'història de catalunya al Palau de la Mar, que porta ja temps sense presidència i es parla de trasladar la seu a altra per unificar criteris.
I no sé còm estarà el tema al Palau Reial Major amb la seu que el MHUBA vol posar al 22@. Vol dir que traslladen el museu?

Doncs de fer-se així, que espero que no, no em desagradaria el Palau Reial Major com a nova seu per a l'exposició permanent dels fons de la Caixa.

Bakuman
February 11th, 2012, 02:50 PM
Jordi Hereu deixa el Consistori Barceloní.

Hereu: “Doy un paso atrás para sumar”
El exalcalde de Barcelona decide dejar el Consistorio, renuncia al acta de edil y pasa a un segundo plano de la política
Apasionado por la ciudad contra viento y marea

Inició su andadura en el Consistorio barcelonés hace 14 años y ayer decidió desaparecer de escena. Jordi Hereu fue primero gerente, luego concejal de dos distritos —Les Corts y Sant Andreu— y con la marcha de Joan Clos accedió a la alcaldía en 2006. Y ahí se mantuvo hasta la primavera pasada, cuando perdió las elecciones municipales frente a Xavier Trias (CiU) y el PSC se quedó sin perla en la corona después de 32 años. Ayer Hereu anunció que deja de ser presidente del grupo municipal socialista en el Ayuntamiento y renuncia también al acta de edil. Permanecerá al frente de la federación socialista de Barcelona y desde allí participará en política pero muy en la retaguardia. Fiel a su estilo, Jordi Hereu ha tomado una decisión y la ha ejecutado cuando estaba seguro de lo que hacía. Aunque bien es cierto que el exalcalde no permanecía sordo al ruido de sables que había en su partido tras el fiasco de las elecciones municipales. Pero este desamor tenía sus raíces en secuencias anteriores: cuando el PSC no le quiso como candidato y él se impuso en las primarias a Montserrat Tura. La realidad se encargó del resto: ser alcalde para después pasar a jefe de la oposición no es un camino fácil.
http://ccaa.elpais.com/ccaa/2012/02/10/catalunya/1328868891_080028.html

A l'enllaç hi ha una entrevista.

persona753
February 11th, 2012, 04:48 PM
Una marxa necesaria crec jo. Aprofito per deixar el meu gag preferit sobre l'Hereu:
http://www.tv3.cat/videos/827189/Hereu-fa-una-crida

Ermengol Patalín
February 12th, 2012, 01:34 AM
El PSC de Barcelona proclama Jordi Martí com a cap de l'oposició municipal en substitució de Jordi Hereu
http://www.324.cat/noticia/1592712/politica/El-PSC-de-Barcelona-proclama-Jordi-Marti-com-a-cap-de-loposicio-municipal-en-substitucio-de-Jordi-Hereu

Bakuman
February 12th, 2012, 02:46 AM
^^
Lo millor son les primàries per escollir alcaldable del PSC a Barcelona, amb la participació de tots els ciutadans.

Veurem què tal es l'home. CIU sembla acollonit i ja s'ha precipitat a dir que no es un bon alcaldable, que es elitista i no sap de negocis, mercat, etc.

L'home es llicenciat en educació i segons diuen molt cult (la seva principal tasca ha sigut la gestió cultural), fàcil de tractar i volia pactar els pressupostos de la ciutat amb CIU. La seva idea per a gestionar la ciutat es que la cultura pot transformar la ciutat. Té un discurs molt en aquest sentit. Serà una cosa nova per a BCN, aixó està clar.

http://ccaa.elpais.com/ccaa/2012/02/11/catalunya/1328915857_383003.html

Percola
February 12th, 2012, 11:51 AM
^^ No el conec, però si seguim la projecció de líders municipals del PSC a Barcelona...

Serra (Molt bé) --> Maragall (Força bé, amb alguna anada d'olla) --> Clos (En serio, és alcalde?) --> Hereu (Terrible, apocalíptico, guanya la opció C i visca Barcelona).

Bakuman
February 12th, 2012, 04:06 PM
^^ No el conec, però si seguim la projecció de líders municipals del PSC a Barcelona...

Serra (Molt bé) --> Maragall (Força bé, amb alguna anada d'olla) --> Clos (En serio, és alcalde?) --> Hereu (Terrible, apocalíptico, guanya la opció C i visca Barcelona).

Tota la raó. Es que som Barcelona!!! Còm ens poden fer la jugarreta de deixar-nos eixos alcaldes?
Clos no tenia carisme (ni tan sols) i Hereu jo ho veig com un bon home, amb idees i molta voluntat, però es un gestor tipus conseller, no pas un alcalde. La seva idea d'alcalde era més per a ciutats mitjanes, no per a una ciutat de la importància de BCN, encara que es cert que se l'estimava molt.

Necesitem gent amb ganes, idees, que sàpiga mantenir les coses que s'han de continuar per coherència (projectes, model Barcelona, equipaments, etc.) i aportar noves coses. Gent que li posi dirigir aquesta ciutat.

Els artistes tenen una mica d'aixó... Però aquest home no es un artista (millor, perque tampoc estàn molt centrats). Veurem.

Ermengol Patalín
February 12th, 2012, 07:23 PM
Un estudi canadenc assegura que les persones de dretes tendeixen a ser menys intel·ligents que les d'esquerres

http://www.ara.cat/societat/assegura-persones-tendeixen-intelligents-desquerres_0_644935634.html

437.001
February 12th, 2012, 07:49 PM
Un estudi canadenc assegura que les persones de dretes tendeixen a ser menys intel·ligents que les d'esquerres

https://googleads.g.doubleclick.net/pagead/drt/si?p=CAA&ut=AFAKxlQAAAAATzgGk3_NivZBic4s2-jql9Xh18pNUsxm

Això és una estupidesa com un temple.

No hi ha persones "de dretes" o "d´esquerres".

Hi ha persones que VOTEN a l´esquerra, a la dreta, o, depenent del moment i la circumstància, a ambdues.

Bakuman
February 12th, 2012, 08:03 PM

https://googleads.g.doubleclick.net/pagead/drt/si?p=CAA&ut=AFAKxlQAAAAATzgGk3_NivZBic4s2-jql9Xh18pNUsxm

:rofl: :rofl:

Molt bon.
Si es parla a nivell general, hauriem de veure amb quin tipus de gent ens hem trobat per norma general. Però bó, jo no descarto aquest estudi.

ik252
February 12th, 2012, 08:12 PM

Hi ha persones que VOTEN a l´esquerra, a la dreta, o, depenent del moment i la circumstància, a ambdues.

^^+1

Ermengol Patalín
February 12th, 2012, 08:49 PM

+1

Tot i que... jo diferenciaria el pensament d'esquerra o de dreta amb la política. Es a dir, jo puc defensar idearis d'esquerres però votar CiU/PP/UPD perquè en un moment donat cregui que els partits "reals" d'esquerres no em representen i estar d'acord en algunes polítiques concretes que defensen partits de dretes.

No se si m'explico.

He penjat l'article perquè m'ha fet gràcia però he de reconèixer que m'agradaria llegir l'estudi amb deteniment per veure com ha estat realitzat i el plantejament inicial i les conclusions exactes que han dut a terme.

Molts cops el plantejament inicial és molt important. Per exemple jo vull demostrar que la gent d'esquerra és més intel·ligent que els de dretes i per tant enfoco el meu estudi a demostrar això. Aquest tipus d'estudis molts cops són erronis perquè no estan ben enfocats ja que el plantejament seria vull demostrar que la gent d'esquerra és més intel·ligent que els de dreta i una hipòtesi alternativa sobre que la gent de dretes és més intel·ligent i perquè no una tercera que digui que no hi ha diferències.

Si es demostra la primera i es descarten les altres dos em sembla que la conclusió seria vàlida.

També s'hauria de veure quins plantejaments han utilitzat per dir que és ser de dretes o esquerres per exemple amb frases senzilles sobre la immigració, l'avort, etc.

437.001
February 12th, 2012, 09:10 PM
Ah, o sigui que penges notícies sense llegir-les abans?

:bash:

Ermengol Patalín
February 12th, 2012, 09:13 PM
^^

Parlo de l'estudi original, a més a la notícia no és dóna tota la informació que apareix a un estudi. I imaginat que pot passar després de passar per periodistes i traduccions... a vegades certes paraules que ens poden semblar sinònims poden canviar completament el significat d'una frase.

Ermengol Patalín
February 13th, 2012, 04:05 AM
CDC sospesa presentar Ferran Mascarell com a futur alcaldable per Barcelona

http://www.ara.cat/politica/MAS-MASCARELL-AJUNTAMENT-BARCELONA-TRIAS-CIU_0_644935651.html

Percola
February 13th, 2012, 09:23 AM
^^ Bona idea, però ¿Podem confiar en un chaquetero?

A veure, per una banda hem de pensar que una persona pot canviar. És a dir, evolucionar en les seves posicions polítiques. Fins i tot perquè en el partit on es troba se li fa incòmode...

Per l'altra banda, segur que CiU té gent que s'ha estat anys i anys pringant de nº2 i nº3 (i nºn) a l'Ajuntament de Barcelona, perquè ara aterri un nouvingut i pam! alcaldable.

Per tercera banda: Està wealmen' fotut en Twies? Molta gent diu que fa mala cara.

ilergeta
February 13th, 2012, 05:39 PM
I el més greu de tot és que l´Hereu foti el camp a mitja legislatura. Aquest senyor va estar votat, encara que no arribés a batlle, com a cap d´un partit polític i per tant hauria de seure a la seua cadira de cap de l´oposició els quatre anys sencers si no fos per força major obligat a renunciar.
Només és una maniobra per situar al futurible batlle davant dels focus.