View Full Version : .: les Golfes :.

Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 [36]

Izo
July 1st, 2010, 02:29 PM
^^ sip

i Mollet es "Salmonete", no Róbalo :nuts:

en realitat, un salmonete petit, o sigui, un salmonetito :D

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6f/Mullus_surmuletus.jpg/250px-Mullus_surmuletus.jpg

:drool:

El cas de mollet (o juliola o mújol o guiula o donzella o etc XD) és curiós, ja que és un d'aquests noms de peix que, al ser traduït al castellà, pot tenir uns quants noms. Róbalo és tan correcte com salmonete, julia o budión. Jo simplement he seguit l'Alcover-Moll i no m'he complicat elegint entre un fotimer de possibilitats! :lol:

En canvi, vern sí que és aliso.

Izo
July 1st, 2010, 02:33 PM
Prats de Lluçanès / Prados de Lucianés Prados de Merluzar

Sí senyor, es podria canviar Lluçanès per Merluzar o, més aviat, Merluzés. No hi vaig caure, suposo que en aquest cas com en tants d'altres em vaig deixar dur per l'etimologia: Lucius (llatí) » Lluçà (cat.) i Lucio (cast.)

Izo
July 1st, 2010, 02:36 PM
No seria millor Vuelvebueyes? xD

Mira que m'ho vaig pensar, però al final vaig optar per Tornabueyes, ja que Vuelvebueyes em sonava massa estrany i tornar també existeix en castellà, molt més conegut en la seva forma retornar i derivats (retorno, retornable...).

Danzig
July 1st, 2010, 04:42 PM
El cas de mollet (o juliola o mújol o guiula o donzella o etc XD) és curiós, ja que és un d'aquests noms de peix que, al ser traduït al castellà, pot tenir uns quants noms. Róbalo és tan correcte com salmonete, julia o budión. Jo simplement he seguit l'Alcover-Moll i no m'he complicat elegint entre un fotimer de possibilitats! :lol:

No dic que no ho posi, però un Róbalo (o Lubina, Dicentrarchus labrax) no té res a veure amb un salmonete (Mullus surmuletus o Mullus surmuletus). La cara que t'ha de quedar si demanes lubina (que és un peix grandot) i et porten un salmonete (una mica més gran que un seitó) ha de ser un poema :lol:

La definició de moll de l'EC és molt millor, la de l'Alcover-Moll no és gens acurada

http://www.enciclopedia.cat/fitxa_v2.jsp?NDCHEC=0124372&BATE=moll

róbalo, robalo o lubina = llobarro = Dicentrarchus labrax
salmonete = moll, roger = Mullus surmuletus o Mullus surmuletus
julia, doncella o budión = donzella, la guiula, la juliola, la julivia, la senyora, la senyoreta = Coris julis

Izo
July 1st, 2010, 04:52 PM
No dic que no ho posi, però un Róbalo (o Lubina, Dicentrarchus labrax) no té res a veure amb un salmonete (Mullus surmuletus o Mullus surmuletus). La cara que t'ha de quedar si demanes lubina i et porten un salmonete ha de ser un poema :lol:

La definició de moll de l'EC és molt millor:

http://www.enciclopedia.cat/fitxa_v2.jsp?NDCHEC=0124372&BATE=moll

Tingues en compte que en el món del noms dels peixos hi ha coses rares, rares. Per exemple, no és gens estrany veure molts i molt variats noms per a una sola mena de peix (l'exemple que t'he posat en l'altre missatge). Si això li sumes que tal cosa no només té lloc en català sinó també en altres llengües, surten traduccions ben curioses, les quals s'encreuen les unes amb les altres. Que l'Alcover-Moll digui que és róbalo però altres diccionaris posin altres noms no vol dir que siguin tots ells incorrectes i que els que van fer els diccionaris anessin fumats XD. Simplement és això; en algun lloc li'n diuen róbalo i, pel que sigui, el senyor Alcover (o potser fou en Moll, no ho sé XD) van decidir usar aquest nom per a mollet. Jo, com que he seguit l'Alcover-Moll per a fer les traduccions, he usat la forma que hi surt, tot i que podria haver escollit entre molts altres (els que ja t'he citat en l'anterior missatge i uns quants més). No m'he complicat la vida, la veritat. XD

CNGL
July 1st, 2010, 07:28 PM
Avia'm si és veritat!

Sembla molt complicat. A més, estic exiliat aquí al subfòrum català, però...
Domany que "Huesca" sigui l'exònim al català de la meva ciutat!

Vilarrubla
July 1st, 2010, 07:54 PM
ara em venen al cap cognoms que s'han castellanitzat a través de la fonètica més típicament xava-barcelonina:

Farré en lloc de Ferrer, Sardá en lloc de Cerdà, etc

Com per exemple Andrés Sardá.

Izo
July 1st, 2010, 09:18 PM
Sembla molt complicat. A més, estic exiliat aquí al subfòrum català, però...
Domany que "Huesca" sigui l'exònim al català de la meva ciutat!

No home, no, no és gens complicat! Simplement has de ser atrevit i pasar-te de rosca fent les traduccions; en això està la gràcia!!!

Mira:

Hoya de Huesca / Foia d'Osca
Agüero / Aigüer
Albero Alto / Alber Alt
Alcalá de Gurrea / Alcalà de Gorrea
Alcalá del Obispo | Alcalá d'o Bispe / Alcalà del Bisbe
Alerre / Alerri
Almudévar | Almudébar / Almodèver
Angüés / Angós
Antillón / Antilló
Argavieso / Argavés
Arguís / Arguís
Ayerbe / Aierb
Banastás | Banastars / Benestars
Biscarrués / Biscarrós
Blecua y Torres / Blequa i Torres
Casbas de Huesca | Casbas de Uesca / Casbes d'Osca
Chimillas / Ximelles
Gurrea de Gállego / Gorrea de Gàllec
Huesca | Uesca / Osca
Ibieca / Ibeca
Igriés / Igrés
Loarre / Lloarri
Loporzano / Lloporçà
Loscorrales | Os Corrals / Els Corrals
Lupiñén-Ortilla / Llopinyà-Ortella
Monflorite-Lascasas / Montflorit-Lescases
Murillo de Gállego | Morillo de Galligo / Morell de Gàllec
Novales / Novals
Nueno / Non
Peñas de Riglos, las / Penyes de Rells, les
Pertusa / Pertusa
Piracés / Piracés
Quicena / Quicena
Salillas / Salelles
Santa Eulalia de Gállego | Santolaria de Galligo / Santa Eulàlia de Gàllec
Sesa / Sesa
Siétamo | Sietemo / Sétem
Sotonera, la / Sotonera, la
Tierz / Ters
Tramaced / Tramacet
Vicién | Bizién / Vicén

CNGL
July 2nd, 2010, 12:32 PM
ok, ja lo ferè. Només resten 691 municipis per retolar!
Edit: ¿Puedo escribir en español? ¿Hay algún hilo de adivinar el lugar de Cataluña?

Sky
July 2nd, 2010, 05:08 PM
^^ Puedes escribir en el idioma que quieras.

El hilo: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=160412

Vilarrubla
July 2nd, 2010, 07:47 PM
^^ Sietemo/Osca XD

Sky
July 2nd, 2010, 07:52 PM
Siètam-Osca? :D

CNGL
July 2nd, 2010, 10:13 PM
Vale, ja lo recuperaré amb la foto de un poble. Ja os adelanto que está a Catalunya.
@ Izo, se me acaba de ocurrir "Alber de Dalt" para Albero Alto, y estoy traduciendo el resto de pueblos para publicarlos mañana en mi hilo de la barra.
¡Ah! y Biosca=Bihuesca, que no lo has "retolat bé".

Izo
July 3rd, 2010, 01:13 AM
Sobre l'enquesta del fòrum la meva resposta es "depèn" XD. M'agrada veure les pelis des de molts punts de vista. Sóc d'aquests als que els agrada veure's tots els extres i remirar-se una peli en original, original amb subtítols i amb doblatge.

@CNGL: No hi havia caigut en això de Biosca! Gràcies, ja ho he editat, tot i que ho he canviat a "Biuesca", que m'agrada més sense hac. XD

CNGL
July 3rd, 2010, 12:12 PM
Siètam-Osca? :D

^^ Sétem/Osca, com ha retolat Izo.

alserrod
July 4th, 2010, 09:15 AM
^^ Sétem/Osca, com ha retolat Izo.

Ya me imaginaba que no se tardaría en catalanizar también un pequeño pueblo que, de no ser porque la A-22 pasa por delante y por problemas burocráticos, pasaría absolutamente desapercibido.

Si alguien quiere encontrarle alguna derivación, simplemente decir que "Siétamo" deriva del número Siete, puesto que está a 7 leguas de Huesca (y la localidad intermecia Tierz está a 3 leguas).

En aragonés "Siétamo" se traduce como "Sietemo" (sin tilde, no es esdrújula sino grave).

Izo
July 4th, 2010, 04:59 PM
Ya me imaginaba que no se tardaría en catalanizar también un pequeño pueblo que, de no ser porque la A-22 pasa por delante y por problemas burocráticos, pasaría absolutamente desapercibido.

Si alguien quiere encontrarle alguna derivación, simplemente decir que "Siétamo" deriva del número Siete, puesto que está a 7 leguas de Huesca (y la localidad intermecia Tierz está a 3 leguas).

En aragonés "Siétamo" se traduce como "Sietemo" (sin tilde, no es esdrújula sino grave).

La meva catalanització de Siétamo / Sietemo no prové de cap autovia que li passi a la vora, que consti. Ei, m'hi va obligar en CNGL, no és culpa meva. :lol:

També vaig canviar Tierz a "Ters". :colgate:

CNGL
July 4th, 2010, 10:54 PM
I ja he retolat totes els pobles d'Aragó al català. Aora mateix vaig a posar uns quants al meu fil de noms invetats de pobles a la barra espanyola.

viscAbarcelona
July 4th, 2010, 11:36 PM
^^ ja que fas l'esforç, t'informo :P l'a mai s'accentua amb accent tancat (á), doncs sempre sona oberta (à) (i la "i" i la "u" sempre tancat, només la "e" i la "o" poden portar tots dos tipus), i "mismo" és "mateix", "poner" és "posar", i "a mi" és "al meu"; la resta més o menys s'entén :cheers:

Giskard
July 5th, 2010, 01:59 AM

Gràcies Alserrod, sempre m'havia preguntat d'on venia el nom de Siétamo. ¿Por cierto, sabes en que tipo de leguas está medida la distancia?

Izo
July 5th, 2010, 06:03 AM
Gràcies Alserrod, sempre m'havia preguntat d'on venia el nom de Siétamo. ¿Por cierto, sabes en que tipo de leguas está medida la distancia?

Suposo que en llegües romanes, però no t'ho sabria dir amb seguretat. Ho dic perquè a Catalunya també tenim un cas com el de Sietemo i Terz, concretament a la Cerdanya, on hi ha dues poblacions amb els noms d'Ix (o Guingueta d'Ix; o Bourg-Madame, en francès) i Oncés (Onzès, en francès). Segons les teories etimològiques, Ix provindria del llatí IX "9", mentre que Oncés vindria de undecimus "11" (del que deriva el català onze).
Segons el viccionari (http://ca.wiktionary.org/wiki/Ix):

Etimologia: El topònim Ix sembla tenir un origen preromà bascoide lligat al mot ese (casa). De fet, en l'acta de consagració de la catedral d'Urgell es menciona el poble amb les formes Hysi, Hyxi. No obstant això aquesta teoria no és gaire clara i han aparegut altres explicacions. Una de les que ha pres més força és que IX, és a dir 9, fos un dels numerals d'un cardus o decumanus de l'Strata Ceretana, antiga via romana. A més, la proximitat del llogaret d'Oncés (11) reforça aquesta teoria.

No deixa de ser una teoria, però és força suggerent i no mancada de lògica. Caldria veure a què farien referència realment aquests 9 i 11. Milles? Llegües? Milles diria que no, ja que la distància en línia recta entre Oncés i Ix és de 2 km, i una milla romana equival a uns 1.500 metres o 1'5 km. En canvi, la llegua romana fa 2'2 km. I això ja és massa casual: que entre Ix i Oncés hi hagi 2 km i la llegua romana mesuri el mateix, si fa no fa. Si la teoria és certa, estaríem parlant de parades o senyals d'una via romana col·locades cada mitja llegua.
I d'aquí sorgeix una altra pregunta: quin era el punt zero? Tenint en compte que l'eix 11-9 de la Cerdanya apunta cap al sud-oest és lògic pensar que la resta de la seqüència (de 9 fins a 0) va en aquesta direcció. De fet, en aquesta direcció hi ha la plana ceretana i la vall del Segre.
A la xarxa de vies romanes a la Cerdanya és sabut que hi havia un eix entre Puigcerdà i Llívia, i que aquest eix continuava per la Catalunya Nord fins al Rosselló. Un altre eix discorria al sud de Lívia, també connectant Puigcerdà amb la Catalunya Nord; és el que en diríem una variant de la via. Doncs bé, aquesta "variant" coïncideix amb l'eix 11-9. Sabem també que vers ponent, de Puigcerdà en sortien dues vies: una cap al sud-est, seguint la vall del Segre (el que és ara la N-260), i una altra cap al sud (el que ara és la N-152).
Seguint la mesura romana en llegües i partint d'11-9, és a dir, de l'eix entre Oncés i Ix (suposant que tenen l'origen romà que hem apuntat abans, insisteixo), el nucli antic de la Guingueta d'Ix seria el 8, mentre Puigcerdà seria el 7. A partir de Puigcerdà, com he dit, en surten dues vies romanes, la de la vall del Segre (N-260) i la del sud (N-152). Si la suposada numeració seguís la via de la vall del Segre (N-260), el 3 cauria a l'alçada de Bolvir, però per aquí em perdo i no trobo prou fites probables. Si, en canvi, la numeració fes referència a la via del sud (N-152), la numeració es correspondria amb aquests punts actuals, si fa no fa: 6 (Mas Saló), 5 (Mas d'en Cot - km 168), 4 (km 167), 3 (Queixans), 2 (Urtx), 1 (el VIlar d'Urtx), 0 (punt intermedi entre el Vilar d'Urtx i Alp). Aquest punt intermedi entre els pobles d'Alp i el Vilar d'Urtx és una cruïlla natural, l'inici de la vall de la riera d'Alp, lloc estratègic i nus de comunicacions, per on passava la via romana abans de pujar per aquesta vall i tombar cap al nord del Ripollès, tal com avui encara fa la carretera i el ferrocarril. Que el punt zero de la suposada numeració viària es trobés en l'entrada de la vall de la riera d'Alp no és cap bajanada. Ara, cal demostrar-ho.

http://i153.photobucket.com/albums/s224/Izeru/Variats/119.png

Giskard
July 5th, 2010, 08:25 PM
Molt interessant, Izo. No en tenia ni idea dels casos d'Ix i Oncés. I efectivament, sembla una teoria prou plausible, gràcies per les teves apreciacions.

Vilarrubla
July 6th, 2010, 12:13 PM
Ix (o Guingueta d'Ix; o Bourg-Madame, en francès)

Un petit apunt no és o ... o. Ix és una població del municipi de la Guingueta d'Ix / Bourg-Madame. I Ix en francès és Hix. Tot i que el cap municipal inicialment era Ix i actualment amb tot el tema fronterer, la Guingueta és més important. La teoria del perquè és diu en francès Bourg-Madame en comptes d'una traducció/adaptació fonètica és força interessant.

Molt interessant la teoria aquesta que expliques no la coneixia.

Vilarrubla
July 6th, 2010, 01:39 PM
Que bo! Ahir escoltant Catalunya Ràdio... estaven preguntant unes xorrades que tela, no se que si l'espanyolisme està creixent a Catalunya i truca un dient alguna cosa com aquesta: "hem de ser un país ecologista i enrollat" em vaig quedar :crazy:

Això ho hem de posar a algun article de l'estatut? XD Encara ens ho retallarien, deu ser anticonstitucional ser enrollat XD

Izo
July 7th, 2010, 11:04 AM
Un petit apunt no és o ... o. Ix és una població del municipi de la Guingueta d'Ix / Bourg-Madame. I Ix en francès és Hix. Tot i que el cap municipal inicialment era Ix i actualment amb tot el tema fronterer, la Guingueta és més important. La teoria del perquè és diu en francès Bourg-Madame en comptes d'una traducció/adaptació fonètica és força interessant.

De fet sí que és «o ... o» :lol: El que passa és que ho vaig posar tot entre parèntesis i sembla que vingui a dir que Ix i Guigueta d'Ix siguin el mateix poble, i no és el cas. Evidentment parlava de l'etimologia dels topònims, i vaig recalcar que en francès el nom és diferent. :okay:

entfe001
July 7th, 2010, 10:23 PM
Que bo! Ahir escoltant Catalunya Ràdio... estaven preguntant unes xorrades que tela, no se que si l'espanyolisme està creixent a Catalunya i truca un dient alguna cosa com aquesta: "hem de ser un país ecologista i enrollat" em vaig quedar :crazy:
Catalunya Ràdio fa anys que ha perdut el nord. Sembla mentida que encara sigui líder d'audiència, que serà més aviat perquè la resta de l'espectre radiofònic tampoc és per llençar coets més que una altra cosa.

437.001
July 10th, 2010, 01:43 AM

Això ho hem de posar a algun article de l'estatut? XD Encara ens ho retallarien, deu ser anticonstitucional ser enrollat XD

Em quedo amb aquella sensació de pre-riure tonto... :lol::crazy::lol::crazy::lol:

La gent és la repera.

Vilarrubla
July 12th, 2010, 12:40 PM
^^ lo d'ecologista té un passe. Lo d'"enrollat" no se com es tradueix XD

Sky
July 29th, 2010, 03:29 AM
Una subhasta de l'eBay:

Hola vendo el juego para wii "Zelda Twilight Princess" . Esta como nuevo, usado una vez tan sólo. Ni una raya, como si lo desprecintaras tu mismo.

I la foto que acompanya el text:

http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%205/7c987f61.jpg

:shifty:

Danzig
July 29th, 2010, 11:31 AM
Ara haurà de canviar allò de "Ni una raya" :lol:

lude
July 29th, 2010, 11:43 AM
^^ Voldrà dir "ni una (manta) raya". :D

Sky
July 29th, 2010, 10:23 PM
De tota manera qui vol consoles quan ja hi ha jocs gratuïts en format flash d'aquesta qualitat:

http://www.thegamehomepage.com/play/trollface-the-game/

:master:

Danzig
July 30th, 2010, 01:04 PM
^^ mmm no tinc paraules per descriure el que sento ara mateix per tu :D

http://images.paraorkut.com/img/funnypics/images/g/granny_owned-12246.jpg

persona753
July 30th, 2010, 01:40 PM
ARGGGGG!!!! maleit joc!:mad2::evil:

Vilarrubla
July 30th, 2010, 02:12 PM
jo ja vaig pel nivell 7 :D

Sr.Horn
July 30th, 2010, 03:50 PM
░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
░█▀▀ ░█▀█ ░█ ░█▀▀ ░░█▀▀ ░█▀█░█ ░█░░░░░
░█▀▀ ░█▀▀ ░█ ░█ ░░░░█▀▀ ░█▀█░█ ░█ ░░░░░
░▀▀▀ ░▀ ░░░▀ ░▀▀▀ ░░▀░░ ░▀░▀░▀ ░▀▀▀░░░
░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

Izo
July 31st, 2010, 02:57 PM
Ho anava a penjar a "Divisió territorial", però m'ha semblat massa insultant :colgate:

Comarques de Catalanuya segons El Mundo (2008):

http://blocs.xtec.cat/bits/files/2008/09/comarques_elmundo.jpg

També són de destacar la Sierra de San Lorenzo (Sant Llorenç del Munt) i les poblacions de Sellent (Sallent), Balalger (Balaguer) i Serga (Berga), que es poden veure en l'últim enllaç (PDF).

Font: http://blocs.xtec.cat/bits/2008/09/01/noves-comarques-segons-el-mundo/ i http://aula2.elmundo.es/aula/laminas/lamina1018431449.pdf

Sky
July 31st, 2010, 03:04 PM
^^ Sembla que han agafat el mapa de comarques que proposava l'Informe Roca i després li han fet alguns retocs de collita pròpia. xD

Izo
July 31st, 2010, 03:08 PM
No ho sé, eh? Perquè l'IR creava noves comarques i els d'El Mundo n'han fusionat una pila. :lol: A mi em sembla el típic mapa administratiu de fulletó turístic o d'atles cutre per a nens, on els límits estan tan mal dibuixats i hi ha tants errors tipogràfics que fa pena. XD

Sky
July 31st, 2010, 03:11 PM
^^ El Segrià (amb una part cedida a les Garrigues) és bastant semblant al que proposava en Roca, tot i que clar, després mires al costat i no hi ha Pla d'Urgell. :crazy

persona753
July 31st, 2010, 04:13 PM
I d'on han sortit el Moianés, Conca, Pallars ribagorza? aixó es en serio?

Izo
July 31st, 2010, 05:22 PM
El Moianès és una comarca natural, de les més reivindicades. La Conca és la de Tremp, i resulta de manlevar-li al Pallars Jussà la Vall Fosca. I aquest Pallars - Ribagorça és el resultat d'unir el Pallars Sobirà, amb la Vall Fosca i l'Alta Ribagorça catalana. Ara, d'on s'han tret aquestes comarques ja és una altra cosa, i el misteri al voltant del qual gira tot això. XD

Izo
July 31st, 2010, 05:26 PM
Però el que sí que és de traca és la divisió i nomenclatura del Penedès... Fusionen l'Alt Penedès amb el Garraf i l'anomenen "Penedés"; això té un passi. Després agafen el Baix Penedès i l'anomenen "Bajo Penedés": :crazy: comarcal. I per a rematar-ho, agafen el Camp de Tarragona (actuals Tarragonès, Alt Camp i Baix Camp) i me li posen "Bajo Penedés". :crazy: galàctic.

Vilarrubla
July 31st, 2010, 07:59 PM
Bé... de fet si que s'asembla una mica a la proposta Roca, però no és coherent ja que l'Alt Urgell tot i tenir la forma "Roca" després resulta que la Noguera té la forma de la Noguera, per tant aquí falta alguna cosa XD I per altra banda la Cerdanya que posen i la que li empeguen a l'Alt Urgell no té sentit.

I els Penedès, Alt Penedès (= Baix Penedès), i Baix Penedès a Tarragona és crazy total. Si bé és cert que el Penedès s'ha considerat a vegades que arriba fins el Gaià, és a dir Altafulla, però allà posen a tot el Tarragonès :crazy:

Sr.Horn
August 5th, 2010, 07:25 PM
Acabo d'endevinar un Ocón de Oro a La Vanguardia

Tu amigo ha hecho un...

T

R

Resposta: Trabajo

Ja puc morir-me tranquil :lol:

Sky
August 5th, 2010, 07:30 PM
^^ Té a veure amb un "trabajo"? Per allò de erre debajo. xD

Vilarrubla
August 5th, 2010, 07:33 PM
No ho entenc Sr.Horn, pots traduir-ho al català nord-occidental :lol:

Sr.Horn
August 6th, 2010, 06:15 PM
http://www.skyscrapercity.com/customavatars/avatar310358_5.gif

És un pixapí que va de carnaval o un personatge de pel·lícula?

No ho sé, però fot un mal rollo tremendo. En vegada de ficar una cosa més típica del Pirineu com... una parella de Can Fanga en el Mini i els esquís a la vaca atrapats en una retenció :lol:

Sky
August 6th, 2010, 06:19 PM
http://www.cineol.net/galeria/fotos/2754_14932.jpg

No és aquest? xD

També em recorda el Joaquín Reyes disfressat.

Vilarrubla
August 6th, 2010, 06:24 PM
Al túnel del Cadí, no? Després de pagar els 15 euros reglamentaris XD

És d'aquest videoclip:

l_2AgaZJWro

Sr.Horn
August 6th, 2010, 06:35 PM
Una caca d'Arale com a pilota de tenis :D

Izo
August 6th, 2010, 06:55 PM
http://www.skyscrapercity.com/customavatars/avatar310358_5.gif

És un pixapí que va de carnaval o un personatge de pel·lícula?

No ho sé, però fot un mal rollo tremendo. En vegada de ficar una cosa més típica del Pirineu com... una parella de Can Fanga en el Mini i els esquís a la vaca atrapats en una retenció :lol:

Ostres, jo pensava que era la María Jiménez disfressada de pallasso. :rofl:

Vilarrubla
August 6th, 2010, 06:58 PM
^^ doncs ara que ho dius si assembla XD

Una caca d'Arale com a pilota de tenis :D

Podriem fer una partideta jajaja

CNGL
August 7th, 2010, 02:57 PM
Ya me había dado cuenta de que el Vilarrubla se había cambiado de avatar xD. Vaya tocho feo.
Y aquí dejo un plano de metro basado en el de Barcelona, el de Marató (Que no Mataró), en mi país imaginario llamado Carlandia (¿Alguien ha hecho una paja mental más grande? Esa tiene 570000 km^2 :lol:). Ya lo puse hace algunos meses, pero lo dejo también aquí porque todo está en català...
http://img705.imageshack.us/img705/5852/metromarato.png

Sí, ya sé que me he dejado la diéresis sobre Sanaüja, pero es que encontré Sanahúja (Veguería de Lérida) después de hacer el plano...

Vilarrubla
August 9th, 2010, 04:00 PM
La tradició popular [d'Andorra la Vella] s'internacionalitza
Els gegants de Sant Pol s'afegeixen al moment més solemne de la Festa Major de la capital: el ball geganter i el contrapàs

La tradició i l'emoció popular van tornar a fer acte de presència ahir, i com cada any, a la plaça del Poble d'Andorra la Vella. "El moment més solemne de tota la festa", segons va definir la cònsol pròpia cònsol, Rosa Ferrer, va acollir, però, un nou convidat, que va dotar l'acte d'un plus de tradicionalitat més enllà de les fronteres andorranes. Aprofitant el recent agermanament amb la localitat de Sant Pol, la seva colla gegantera va esdevenir protagonista previ dels dos actes centrals: el ball geganter i el contrapàs.

Una història d'amor impossible va ser el fil del ball de la vila catalana, que va tornar-se més factible quan va ser el torn de Carlemany i Ermessenda, els gegants d'Andorra la Vella. Els seus portadors eren matrimoni i, tal com dicta la tradició, van quedar-se com a record l'espasa de Carlemany.

http://www.elperiodicdandorra.com/societat/3863-la-tradicio-popular-sinternacionalitza.html

No tenim notícies de xist?

:lol:

Sr.Horn
August 9th, 2010, 05:15 PM
No tenim notícies de xist?

:lol:

Per supost (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=669150)

http://1.bp.blogspot.com/_IL_IpxRfNy0/S7jvrzNujFI/AAAAAAAAADc/5uHDfwkngYo/s320/trollface.jpg

Vilarrubla
August 9th, 2010, 05:27 PM
Ya però no crec que els hi faci gràcia XD Tampoc esperava resposta a la pregunta jaja

Sr.Horn
August 9th, 2010, 05:30 PM
Per cert... La novia d'Sky

http://i41.tinypic.com/sw5pgy.jpg
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=125069161

http://1.bp.blogspot.com/_IL_IpxRfNy0/S7jvrzNujFI/AAAAAAAAADc/5uHDfwkngYo/s320/trollface.jpg

entfe001
August 9th, 2010, 07:51 PM
:sly:

Sky
August 9th, 2010, 09:16 PM
:rofl:

M'agrada més aquesta:

http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%205/b5b4086e.jpg

Aquí uns pobres imitadors:

http://i600.photobucket.com/albums/tt86/dave2233/trollface.jpg

http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%205/cac34ea8.jpg

Sr.Horn
August 10th, 2010, 12:58 AM
^^ ja saps de què pots anar disfressat al Saló del Manga, entrada gratis :D

Vilarrubla
August 10th, 2010, 12:24 PM
http://i41.tinypic.com/sw5pgy.jpg

Són les primeres golfes que he vist en aquest fil :lol:

Vilarrubla
August 22nd, 2010, 11:29 PM
Para que os quede claro, por si queréis ser honestos y corregirlo vosotros, el catalán no es un idioma, es un dialecto, y además se utiliza políticamente para enfrentar a la gente y para conseguir fines políticos, así que estaría bien que trataseis este tema con el mayor rigor posible, sobre todo, en aras al mantenimiento de la paz mundial.

En Aragón no se habla catalán en ningún caso. Hay una zona colindante a Cataluña en la que se habla Aragonés oriental, que es un dialecto, al igual que lo son el catalán, el valenciano, y el mallorquín, todos ellos dialectos propios de la antigua Corona de Aragón, y que tienen un origen común en el latín vulgar. La influencia en Italia, a la que se refiere el artículo, así como en Valencia y Mallorca, viene dada por su pertenencia a la Corona de Aragón, y por tanto, lo hablado en la zona del Alguer de Italia en ningún caso puede denominarse catalán, ya que todos estos dialectos tienen su propia personalidad, y son inherentes a los habitantes de cada zona. Tienen, no obstante, similitudes entre sí por ser variantes dialectales de la Corona de Aragón, pero en ningún caso puede ninguna de las actuales regiones españolas (Aragón, Cataluña, Valencia o Mallorca) atribuirse todo el área geográfica de la Antigua Corona de Aragón a su propio dialecto, y ninguna de estas regiones lo ha intentado hacer, salvo Cataluña. El artículo de Wikipedia denominado "Idioma Catalán" sirve absolutamente a los intereses políticos de la Generalidad de Cataluña, y no responde a la realidad.

Los golpes de talonario, la imposición en las aulas, y las multas que se producen en Cataluña por la cuestión lingüística no pueden ser en ningún caso la justificación científica para que un dialecto pase a ser lengua. Por otro lado, la palabra "idioma" en español, y de acuerdo con la Real Academia de la Lengua Española, es la lengua de una Nación. El catalán no corresponde a ninguna Nación, sino exclusivamente a una región española.

Por otro lado, el Dialecto catalán, que no Idioma catalán, se circunscribe a los límites de esta región catalana, presentando incluso variantes (p. ej. zona de Tortosa) que certifican su heterogeneidad y falta de concreción lingüística, por lo que se trata de un dialecto de dudosa entidad si nos atenemos a la lingüística histórica de la región, motivo enarbolado para imponer su difusión actual.

:crazy:

Sky
August 22nd, 2010, 11:41 PM
Pure gold. xD

Em pregunto si tot això s'ho creu de veritat o és un simple cas de...

http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Trollfaces/947e47c8.png

persona753
August 23rd, 2010, 12:19 AM
Aixó no s'ho creu ni ell, segur que l'han Ppagat.

CNGL
August 27th, 2010, 10:07 AM
Del fil de propostes per :crazy: perllongaments del metro de BCN:
No. Sant Vicenç de Montalt és el centre de Catalunya, i per no dir del món, i tot passa o passarà per SVM.

^^ I que ho diguis. La setmana passada, quand estava a més de 1000 quilometres de Sant Vicenç de Montalt i descansant de tant escriure el nom, van els de Quién vive ahí (La Sexta) i van visitar un hotel a Sant Vicenç :bash:.
I al Juny passat, quand retornava de Italia al ferry Livorno-Barcelona, vaig passar per devant del poble i quasi em torno :nuts: fent-li fotos.

Antoi
August 27th, 2010, 11:03 AM
Jo ara tinc uns gats i la criadora es de... Sant Vicenç de Montalt xD.

CNGL
August 27th, 2010, 01:35 PM
^^ Ja podria ser de MontGAT :lol:

Izo
September 4th, 2010, 11:25 AM
La comunitat científica no se'n sap avenir de com s'ho ha fet per a arribar a tal conclusió. Podria guanyar el Nobel per això.

Stephen Hawking descarta que Déu fos el creador de l'Univers
El científic britànic afirma al seu nou llibre que el 'big bang' va sorgir del no-res

¿L' Univers té necessitat d'un creador? No. Així de contundent es manifesta l'astrofísic britànic Stephen Hawking en el seu nou llibre de divulgació, titulat en anglès The Grand Design i que sortirà a la venda la setmana que ve. Entre altres qüestions, segons uns fragments que va avançar ahir el rotatiu The Times, Hawking insisteix que Déu no va ser el creador de l'Univers, sinó que va sorgir del no-res, i que el big bang va ser una «conseqüència inevitable» de les lleis de la física.

Hawking, de 68 anys, renuncia així a opinions seves anteriors. A Història del Temps. Del Big Bang als forats negres (1988), per exemple, suggeria que no hi havia incompatibilitat entre l'existència d'un Déu creador i la comprensió científica de l'Univers. «Si arribem a descobrir una teoria completa, seria el triomf definitiu de la raó humana perquè llavors coneixeríem la ment de Déu», va proposar llavors.

En la seva nova obra, escrita conjuntament amb el físic nord-americà Leonard Mlodinow, Hawking sosté que la moderna ciència no deixa lloc a l'existència d'un Déu creador. Rebutja d'aquesta manera la hipòtesi d'Isaac Newton segons la qual l'Univers no podia haver sorgit del caos gràcies només a les lleis de la naturalesa.

Segons Hawking, el primer cop que va rebre aquella teoria va ser l'observació el 1992 d'un planeta que girava al voltant d'una estrella diferent del nostre Sol. «Això fa que les condicions planetàries del nostre sistema -la combinació ideal de distància Terra-Sol i massa solar- siguin molt menys singulars i no tan determinants com a prova que la Terra va ser atentament dissenyada (per Déu) per a gust dels humans», escriu. A més, segons Hawking, és probable que no només existeixin altres planetes, sinó també altres universos. Si la intenció de Déu era crear l'home, prossegueix, «aquests altres universos serien perfectament redundants». El professor tampoc exclou la possibilitat que hi hagi vida en altres universos.

TEORIA UNIFICADA
Hawking diu que la física està a prop d'elaborar una teoria del tot, un marc únic capaç d'explicar les propietats de la naturalesa. Això és una cosa, recorda The Times, que busquen els físics des d'Einstein, encara que fins ara ha estat impossible reconciliar la teoria quàntica, que explica el món subatòmic, amb la de la gravetat, que explica la interacció dels objectes a escala còsmica. L'anomenada teoria-M, que unifica les diferents teories de les supercordes, aconseguirà aquest objectiu, manifesta Hawking.

Font: http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/societat/20100903/stephen-hawking-descarta-que-deu-fos-creador-lunivers/465389.shtml

alexbn
September 6th, 2010, 09:27 PM
Bueno, yo siempre digo que creeré que Dios existe el día que me lo presenten, o en su defecto, que lo entrevisten en la tele.

Vilarrubla
September 6th, 2010, 09:30 PM
^^ En Sálvame o la Noria si puede ser.

Aurelio
September 8th, 2010, 11:17 AM
^^O en Intereconomía, que esos lo saben todo y tienen grandes contactos...

:D

Vilarrubla
September 8th, 2010, 04:10 PM
que haga una tourné pos las teles XD

CNGL
September 19th, 2010, 10:02 PM
I jo a la meva idea de poder guanyar fins a 300000 €uros amb el codi postal de...
http://img528.imageshack.us/img528/2387/imgnj.jpg (http://img528.imageshack.us/i/imgnj.jpg/)

Sant Vicenç de Montalt :D.

alexbn
September 20th, 2010, 12:43 AM
Mareta meua. :D

Sr.Horn
September 20th, 2010, 12:50 AM
^^

http://i51.tinypic.com/27xe681.jpg

entfe001
September 20th, 2010, 03:43 PM
^^

http://i51.tinypic.com/27xe681.jpg

No s'ha de fer enfadar a Kami-Domo-Kun :lol:

CNGL
September 20th, 2010, 05:38 PM
Si us plau, que la meva avia té un gatet molt guapo i que a mi m'agrada!

Antoi
October 2nd, 2010, 07:47 PM
Acabo de veure que el marcador de missatges marca 666. Em sento posseit xD.

olr8smAD6Io

CNGL
October 3rd, 2010, 06:35 PM
Jo ja vaig passar els 666 missatges fa un temps...

Vilarrubla
October 5th, 2010, 10:57 AM
Avui m'ha passat una cosa peculiar amb internet. Al matí abans de preparar-me l'esmorzar he obert el router, he anat a fer-lo i al tornar he entrat al firefox i no em funcionava... i estava connectat en mode sense connexió. Al cap de no res s'ha connectat, i he mirat el fòrum i quatre cosetes més. Tanco l'ordinador, tanco la llum per marxar i m'adono que el router estava tancat (me mare sempre tanca el router) i jo havia estat connectat... no entenc com he pogut estar a internet si tenia el router tancat... i dels veïns no potser perquè no hi ha cap connexió oberta totes són amb contrasenya :?

BCNforever
October 5th, 2010, 12:34 PM
Avui m'ha passat una cosa peculiar amb internet. Al matí abans de preparar-me l'esmorzar he obert el router, he anat a fer-lo i al tornar he entrat al firefox i no em funcionava... i estava connectat en mode sense connexió. Al cap de no res s'ha connectat, i he mirat el fòrum i quatre cosetes més. Tanco l'ordinador, tanco la llum per marxar i m'adono que el router estava tancat (me mare sempre tanca el router) i jo havia estat connectat... no entenc com he pogut estar a internet si tenia el router tancat... i dels veïns no potser perquè no hi ha cap connexió oberta totes són amb contrasenya :?

Saluda a Hal9000 de la meva part ;)

CNGL
October 6th, 2010, 03:36 PM
Estic rellegint els municipis castellanizats com Déu mana... I segons la meva opinió, crec que aquests municipis no estàn bé castellanizats:

Aiguamùrcia=Aguamurcia
La Jonquera=La Yunquera
Òdena=Huédena (millor amb h)
Vilanova d'Escornalbou=Villanueva de Descuerna el buey
Paüls=Pahúlos (Amb ´ en castellà)
Sitges=Silos
Sant Jordi Desvalls=San Jorge Delosvalles
Òrrius=Hórreos (Com Òdena).
Lluçà=Merluzán (Com Prats de Lluçanes=Prados de Merluzar)
Biosca=Bihuesca (OK, ja ho he dit, però Izo el vaig escriure sense h)
Sanaüja=Sanahúja (Com Paüls)
Terrassa=Terraza

I ja està. M'agrada Guardiola de Berguedà=Hucha de Bargadán i vaig penjar Altafulla=Altahoja al meu païs imaginari.
I el primer poble que vaig retolar va ser Ultramort=Ultramuerto (Vaig passar per allá al any 2005) i no el poble dels tribessons.
Izo, et repte: Ara a retolar totes els pobles al aranés. Sabràs fer-ho? Bona sort...

Vilarrubla
October 6th, 2010, 03:50 PM
Silos Film Festival... que mal sona! XD

alexbn
October 6th, 2010, 07:20 PM
No recuerdo... ¿Malgrat de Mar era A Pesar de Mar?

Ecomobisostrans
October 9th, 2010, 06:03 PM
Hola, companys, des de fa 11 dies visc a Amsterdam.

Vaig arribar amb un vol de Vueling des del Prat que em va costar 45 euros (+ 10 per una maleta de fins a 23 kg), al principi dormia en pensions fins que he trobat una habitacio que esta be de preu: 350 €/mes (la vivenda es una mica mes cara que a Barcelona). I ara a buscar feina. Facil no es que ho tingui per que no se ni gota d'holandes, pero se angles que aqui es molt important (tothom el sap) i tambe frances. (Per cert, si algu sap d'alguna feina, de lo que sigui, que m'ho digui!)

El transport aqui esta millor que a Barcelona, mes organitzat, aixo si, una mica car, p.ex. un bono de 1 setmana per tot Amsterdam val 29 euros. El mensual va per zones. Si t'has de moure per tot Amsterdam crec que son 2 zones, llavors uns 70 euros.
Hi ha 4 linies de metro, i l'any que ve una mes. Unes 20 de tramvia, i 70 o 80 de bus. Les rodalies no les he provat mes que per anar de l'Aeroport al centre el dia que vaig arribar, pero diuen que van molt be, tenen molta frecuencia.

Els autobusos son la meitat standards i la meitat articulats, excepte el pintoresc Stop&Go que es un busito, com si fos el bus del barri de la zona centre:

http://farm4.static.flickr.com/3081/2560160899_8534fe3bb8.jpg

Bueno, ja anire escribint de tant en tant. Salutacions a tots!

Aurelio
October 9th, 2010, 07:23 PM
Que vagi molt bé per Amsterdam!

:)

Vilarrubla
October 9th, 2010, 07:32 PM
Que tinguis sort!!

Spike88bcn
October 10th, 2010, 01:19 PM
Molta sort!!! jo vaig estar una temporada als Països Baixos.

Ecomobisostrans
October 10th, 2010, 03:30 PM
Gracies, companys!

alexbn
October 12th, 2010, 01:28 AM
^^Veel geluk! (¡Mucha suerte!)

ik252
October 12th, 2010, 01:48 PM
^^Quina sort!! Que et vagi molt bé per aquelles terres

Sky
November 27th, 2010, 02:20 PM
Aguirre reclamarà 460 euros de bitllets de l'AVE Madrid-Lleida per un retard de mitja hora

LLEIDA, 26 (EUROPA PRESS) La presidenta de la Comunitat de Madrid, Esperanza Aguirre, ha dit aquest divendres que demanarà la devolució del seu bitllet de l'AVE Madrid-Lleida i del dels seus tres acompanyants, 460 euros en total, perquè el tren s'ha endarrerit mitja hora. Seguir leyendo el arículo

"El Partit Popular de Madrid té molt pocs diners, demanarà la devolució, és un dineral, venim quatre", ha afirmat Aguirre abans de participar en el míting final de tancament de campanya del PP lleidatà, a Cervera, atesa la pregunta dels periodistes sobre aquesta qüestió.

Aguirre ha explicat que la companyia ferroviària ha comunicat als viatgers la possibilitat de reclamar els diners pel retard ocasionat per una avaria.

http://es.noticias.yahoo.com/5/20101126/tlc-aguirre-reclamar-460-euros-de-bitlle-5da5357.html

M'imagino que no haurà anat a Cervera també amb tren. xD

Vilarrubla
November 27th, 2010, 03:11 PM
La devolució no s'ha de fer al moment? O en el cas dels AVE és pot fer més tard?

Izo
November 28th, 2010, 06:43 PM
Tinc un dubte des de fa mesos:

Dalt de la pantalla, on hi diu "Your notifications" em marca que tinc un missatge, concretament a "Social Group Invitations", que em duu a un enllaç: http://www.skyscrapercity.com/group.php?groupid=847 (algun grup sobre la UE). Doncs bé, tot i que ja he llegit la notificació no hi ha manera que se m'esborri i continua apareixent en negreta, com si no l'hagués llegida. Puc fer alguna cosa per a que no aparegui marcada?

Sky
November 28th, 2010, 06:50 PM
^^ Diria que és perquè no has acceptat o rebutjat la invitació i per tant considera que encara no l'has llegit.

Izo
November 28th, 2010, 06:55 PM
^^
I com ho faig per a rebutjar-la?

Sky
November 28th, 2010, 06:58 PM
^^ A la pàgina del grup t'hauria de sortir l'opció.

Izo
November 28th, 2010, 07:02 PM
^^
Ostres, què fàcil que ha estat! Mai m'hi havia fixat: les lletres són un pèl petites... XD

Gràcies, sky. :)

alexbn
November 29th, 2010, 11:18 PM
Yo tardé no sé cuántas semanas en descubrirlo. :D

UT596001
November 30th, 2010, 07:07 PM
La devolució no s'ha de fer al moment? O en el cas dels AVE és pot fer més tard?

Llarga Distància i AVE fins a 3 mesos després de la data del viatge.

Vilarrubla
December 1st, 2010, 01:40 AM
interessant els de rodalies si no ho fan al moment nanai, nanai, no?

Sky
December 1st, 2010, 01:50 AM
No sé per què em molesto a escriure d'una manera educada:

Benvolgut Sr. XXXX

Us escric per a preguntar-vos si seríeu tan ambles de... (bla, bla, bla).

Moltes gràcies per la vostra comprensió.

Rebeu salutació cordial.

Resposta:

ok

Clar que pitjor seria haver rebut...

no

Vilarrubla
December 1st, 2010, 01:56 AM
jajaja al menys reps una resposta...

jo he enviat 4 correus a tres adreces diferents i no em contesten (passan setmanes entre correu i correu)... si al final em faran trucar XD com no rebi resposta llavors em cagaré amb tot XD

CNGL
December 1st, 2010, 03:34 PM
No sé per què em molesto a escriure d'una manera educada:

Resposta:

Clar que pitjor seria haver rebut...

Aquest es més :crazy: que quand vaig escriure...
I quand vaig deixar anar el ninot de Street View sobre Sanaüja (Lleida) aquest semblava una ciutat.

(Clar que el vaig escriure en castellà, com no)

Izo
December 1st, 2010, 03:47 PM
@sky: segons els casos, sempre serà millor que et contestin «ok» que no pas et diguin la típica resposta prefabricada. :lol:

Izo
December 1st, 2010, 03:55 PM
Per cert... Què ha passat amb el fil de les comarques centrals? Va morir?

Hush
December 1st, 2010, 04:18 PM
Ara que parleu de missatges... jo crec que els mod's no reben els meus, la qüestió és que fa 2 o 3 anys que tinc ocults els fòrums d'actualitat social i la Barra i m'agradaría que m'aixequessin els càstig.

Què em recomanes, Sky.

Sky
December 3rd, 2010, 10:32 PM
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%205/1e08b311.jpg

Ah, gràcies per garantir el descompte. :crazy:

Vilarrubla
December 3rd, 2010, 11:25 PM
jajajaja que boooona! Per quantes persones i quants dies? Perquè 15 euros per esmorzar....

Sky
December 14th, 2010, 03:48 PM
pnC75TBxlSY

Ah, Canal Català. xD

Vilarrubla
January 18th, 2011, 01:09 PM
Avui estic fent una visita llampec a Barcelona, arribo a l'aeroport, pillo el tren i em baixo a PdG, vaig tot tranquil pel pasadis d'enllaç i em trobo un pavo alt amb un cotxet cantant una nana, si se li pot dir així, tot motivat com si estés sol. Vaig a avançar-lo quan de sobte vec que porta una motxilla amb un logo que m'és molt familiar, mi fixo (AU Alt Urgell) el logo del consell comarcal... i jo no!! aquest person havia de ser d'allà (l'havieu de veure vestit) quan l'estic adelantant miro dissimuladament, confirmat és de la seu, quina vergonya aliena i em dic "benvingut a casa j***" XD

Izo
January 19th, 2011, 07:58 PM
És que es baixar al cap-i-casal i als de muntanya se'ls en va el cap XD

Sky
January 24th, 2011, 01:45 PM
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%205/9e30ff59.jpg

Izo
January 27th, 2011, 01:47 AM
Es que si "Carrer Major" no és el més nombrós anem llestos... XD

Sr.Horn
January 27th, 2011, 11:30 PM
:crazy: l'ARA sembla l'ABC català en quant a portades bizarres

Izo
January 27th, 2011, 11:39 PM
Montellà fa seure els nens sobre pilotes per protegir-los l'esquena
El centre elimina les cadires i inicia un projecte per fomentar la salut i la bona postura a classe

http://fotos00.regio7.cat/fotos/noticias/318x200/2011-02-03_IMG_2011-01-26_22.45.17__F01001R.jpg.jpg
Els alumnes de cinquè i sisè de Montellà
amb les pilotes per a seure.
Foto: MIQUEL SPA

Des d'aquesta setmana, la classe dels grans de l'escola Ridolaina de Montellà no té cadires per als alumnes de cinquè i sisè. Ara s'asseuen en pilotes medicinals que els obliguen a mantenir els peus a terra per mantenir l'equilibri, la qual cosa fa que durant les sis hores que són a classe tinguin l'esquena recta.

La impulsora del projecte és la professora Núria Brugulat, la qual ha explicat que des de feia temps observava que els alumnes es movien molt i no s'asseien bé. A alguns alumnes fins i tot les taules o les cadires no els anaven a la mida adequada per seure correctament. Brugulat explica que la idea li va sorgir quan era a casa del seu fill -el campió cerdà Kilian Jornet- i va veure que en tenia una per seure: "vaig pensar que per als nens els aniria molt bé... en vam comprar de diferents mides i després de provar-ho hem decidit posar-les als nens de cinquè i sisè". De moment els més petits no les poden usar perquè no arriben amb els peus a terra i, per tant, no poden mantenir l'equilibri.

Després dels primers dies d'ús, la professora també ha observat que és positiu fins i tot per als nens més neguitosos, que poden continuar movent-se mantenint, però, sempre recta la columna. Brugulat no té notícia que s'hagi posat en pràctica en cap altre centre.

Font: http://www.regio7.cat/cerdanya-alt-urgell/2011/01/27/montella-seure-nens-sobre-pilotes-protegir-los-lesquena/125478.html

persona753
January 28th, 2011, 10:00 PM
:wtf:

entfe001
January 29th, 2011, 09:42 AM
:crazy: l'ARA sembla l'ABC català en quant a portades bizarres
I jo em fixo en què la majoria de plaques de carrer són de Barcelona o Girona.

CNGL
January 29th, 2011, 11:23 AM
I el escut a la placa de Carrer de Barcelona sembla el de Sant Vicenç de Montalt :nuts:.

javipotter
June 2nd, 2011, 09:00 PM
¿cuándo hacen el cambio de nombre del funicular de montjuic a L12 y nombran todos los ascensores como líneas????,qué sabeis????gracias.saludos.

han salido mapas de TMB más nuevos que desembre 2010 de color blau????:banana::banana:

TRAM_space
June 2nd, 2011, 09:26 PM
^^Per quina raó li volen posar L12 al funicular? Per dir que hi ha una linia més?
:S

Sorrender
June 2nd, 2011, 09:39 PM
Als ascensors els anomenaran "metro lleuger vertical"

Vilarrubla
June 2nd, 2011, 09:59 PM
De cada comunitat de veïns. La ciutat amb més metros del món sencer.

Izo
June 2nd, 2011, 10:39 PM
Hoygan, ¿cuantas lineas de metropolitano usan?

javipotter
June 3rd, 2011, 01:47 PM
esto que pregunto apareció en la web de ecomovilitat bcn de la ptp y ponía que se cambiaría lo que he dicho a partir de marzo de 2011,pero,todavía no han cambiado,por eso preguntaba.sabeis algo????:banana::banana:

la L12 será funicular de montjuic para que no cree confusión y se añada a la red de metro TMB.la nomenclatura de los ascensores es para identificarlos mejor.:banana::banana:

TRAM_space
June 3rd, 2011, 01:59 PM
Mira que fa anys que es va obrir, i mai ha creat confusió.
Seria més recomendable unificar la nomenclatura dels funiculars. Trobo molt més útil que els funiculars de Vallvidrera y Montjuïc porten el mateix codi.

tachikomakun
June 3rd, 2011, 02:39 PM
Si es cierto, creo que esa noticia se publicó... el 28 de diciembre...

Inocenteeeee.

Sorrender
June 3rd, 2011, 04:04 PM
Funjuïc i Funvidrera :D

Vilarrubla
June 3rd, 2011, 04:14 PM
^^ F1, F2, F3, F4, F5 i F6 (Montjuïc, Tibidabo, Vallvidrera, Gelida, Santa Cova i Sant Joan)

C1 i C2 (Cremallera de Montserrat i C de Núria)

A1 (Aeri de Montserrat)

T1, T2, T3 i T4 (Telefèric del Port, T Montjuïc, T Olesa-Espa i T de l'Estany Gento)

I els tramvies L12, L13, L14, L15, L16, L17 i L18

:crazy::lol::lol:

Sr.Horn
June 3rd, 2011, 04:15 PM
¿cuándo hacen el cambio de nombre del funicular de montjuic a L12 y nombran todos los ascensores como líneas????,qué sabeis????gracias.saludos.

han salido mapas de TMB más nuevos que desembre 2010 de color blau????:banana::banana:

¿Qué clase de troleada es esta? :|

Vilarrubla
July 27th, 2011, 08:19 PM
Avui mirant un recorregut pel google maps he posat "Calvinyà" (les Valls de Valira) i m'ha dut a la Plaça de Calvinyà d'Anserall (les Valls de Valira) i he hagut de posar "Calbinyà" per a que em dugués a aquesta població del mateix municipi. No és l'únic poble de la zona que no s'ecriu tal i com la gent de la comarca ho fa i com sembla que l'Ajuntament de les Valls de Valira, tot i que no se si han fet cap pas per reanomenar el nom del poble.

A la Seu hi ha un altre cas peculiar, la plaça del Mercat o plaça Patalín oficialment es diu Plaça d'Espanya però sempre s'ha dit del Mercat o Patalín.

Un altre cas més llunyà, la Rambla de la ciutat de Palma és diu oficialment Rambla dels Ducs de Palma de Mallorca, una mica peculiar tenint en compte que Palma va deixar d'anomenar-se Palma de Mallorca el 1998 XD Ja se que és el nom d'un títol nobiliari però m'ha semblat peculiar.

Izo
August 3rd, 2011, 05:37 PM
Acabo de veure Torrente 4. Res de l'altre món, evidentment, però vull deixar constància de la genial escena amb José Mota fent de Blasa.
Hi ha mirades que maten. XD

Sky
August 13th, 2011, 06:16 PM
http://twitter.com/#!/ChoanClos

És ell!

437.001
August 13th, 2011, 08:49 PM
http://twitter.com/#!/ChoanClos

És ell!

:rofl::rofl::rofl:

JuanK
August 14th, 2011, 08:06 AM
¡Magistral! :hilarious

Vilarrubla
August 14th, 2011, 11:55 AM
Que bo Jo represento el somni Barceloní: avui en dia, qualsevol pot ser Alcalde de Barcelona.!!!

Sr.Horn
September 16th, 2011, 02:45 PM
Maneres de fer publicitat sense que se note:

http://i56.tinypic.com/wluddd.jpg

:troll:

persona753
September 16th, 2011, 11:01 PM
Aquest home està fent la trollface xD

Izo
October 14th, 2011, 05:16 PM
LOL, m'ha agradat aquesta intervenció del fil sobre la independència:

[...]

El que però ja em sulfura del tot és quan a sobre volen anar de "cosmopolites", "ciutadans del món" i "enrotllats" o et deixen anar allò de "ahora que Europa se une" i son uns monolingües (amb un anglès que fa sagnar les orelles) més rancis amb el que "és seu" que un pernil caducat. Es fan palles mirant videos de la Björk obviant que ella és 300% islandesa i "glocal". Solen anar a concerts de gent vestida retro gafapasta que venen 1000 discos i canten en anglès o en castellà i tenen nom com "Misterio Aleph", "Flores rotas" o "Condón Guay" i afirmen que "no, si tengo amigos gays" quan deixen anar una de les seves opinions més casposes que la Belén Esteban vestida amb la rojigualda.

Vaja, són dels que dirien que un disc de la Pantoja és un himne al cosmopolitisme! :nuts:

Si jo digués el mateix d'un disc de la Núria Feliu, que em dirieu? El que és lògic oi? GAAAAEEEES

"Condón Guay" :rofl:
Gratavisca!

entfe001
October 21st, 2011, 10:08 PM
Ve d'aquí (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=84914204#post84914204), debat sobre la privacitat:

Es que ja és una cosa que ja fa temps que no existeix, en realitat l'única cosa que atura la publicació massiva de dades de la gent és el sistema judicial i la voluntat dels estats de tenir la paella pel mànec sobre aquest tema. Només els estats petits tenen certa privadesa perque l'estat no es pot permetre certs luxes. En tot cas si vol tenir comerç amb els USA molts s'abaixen els pantalons.

Uns exemples:
Aquests exemples contenen imprecisions importants:

-ordinadors-

Quan et connectes a internet estàs utilitzant una línia de telèfon (mòbil o no) és a dir, un ID únic, el teu ordinador a més té un ID únic a la tarja ethernet o wifi (el MAC), el teu processador també (de vegades es pot desactivar des de la BIOS). Cada cop que passes per un servidor DNS de vegades quedes enregistrat (el que passa és que n'hi ha tants i les connexions són tan fugaces que costa seguir-ho), però normalment el que es fa és un tracking. Els hàckers precisament (com els d'Anonymous) el que fan és potenciar el programari piratejat posant-hi codis que infecten els ordinadors mitjançant rootkits que són molt difícils de detectar, convertint-los en "zombies" des d'on fan els atacs a altres de manera massiva i així no ser caçats. Els activen fent que un petit programa cridi cada cert temps un servidor remot per activar-se o programen una data al mateix codi i punt.
Aquí estàs barrejant tres coses diferents, per ordre:

Les adreces MAC que tenen tots els dispositius de xarxa només són visibles entre punts dins la mateixa xarxa, al primer pas per un enrutador la MAC es canvia per la del propi enrutador, és així com funciona el protocol TCP/IP. En el meu cas, la MAC de l'ordinador que estic fent servir només la veu el meu propi router, i ni tan sols els servidors d'SSC poden veure la MAC del router, ha passat com a mínim per 10 enrutadors intermedis, entre ells cinc de Telefónica fins sortir per 213.40.36.202.
L'identificador de la CPU i d'altres dades només són accessibles via instruccions específiques a la màquina en qüestió, per obtenir-les cal aconseguir abans algun tipus d'accés amb possibilitat d'execució de codi.
Deixant de banda la barreja que fas entre hackers, Anonymous i botnets, aquí el problema de fons són les portes del darrere introduïdes als ordinadors, sigui aprofitant vulnerabilitats d'aplicacions servidor que s'executin (que en un ordinador domèstic haurien de ser zero, no les vulnerabilitats sinó els servidors en marxa) o pel mètode més barroer d'enganyar a algú perquè obri o executi algun fitxer d'origen més que dubtós (beuries d'una ampolla d'aigua que t'has trobat pel carrer?). Aquestes portes del darrere realment el que fan és executar una altra aplicació servidor coneguda per l'atacant per aconseguir accés remot. Que no vol dir que tota aplicació servidor que permeti accés remot sigui iŀlegítima.
Una altra possibilitat que les dades només visibles des de la pròpia màquina surtin és que en lloc d'existir la possibilitat d'un accés remot hi hagi algun programa que periòdicament "truqui a casa". És el que fa el propi Windows de tant en tant per, oficialment, assegurar-se que la còpia que fas servir no és pirata.
Qualsevol persona que fa servir un ordinador ha de ser conscient d'aquests riscos i, sobretot, hauria de saber com evitar aquests problemes. Tenir exposats a l'exterior els serveis estrictament necessaris és la primera regla d'or, i et faries creus de quantes màquines hi ha que exposen les carpetes compartides de Windows :crazy:

-telèfons-

Si dius unes paraules X ("bomba") per telèfon, la teva conversa, que s'enregistra automàticament, passa a ser categoritzada i se'n fa una conversió a text per a ser analitzada. Tot automàtic. Aquí es fa molt sobretot pel tema d'ETA, GRAPO i d'altres. A més, els mòbils et posicionen constantment i un sistema de reconeixement de veu fa la resta. No és com el zoom-in etern de CSI que és pura ciència ficció.
De l'Echelon res a dir, tot i que les conversions automàtiques de veu a text són encara bastant imperfectes, i en serveis inteligència aquests petits errors no són tolerables. Pel que fa a posicionament de mòbils, amb un telèfon normal el màxim que es pot arribar a saber és a quina antena estàs connectat. A ciutat pot ser bastant més precís per la densitat de repetidors, però en zones menys densament poblades l'error és gran. Una altra cosa són les pijades de telèfons amb GPS, que aquests sí poden comunicar la posició exacta al destinatari de la trucada o a qui convingui.

Pel que fa a mi, el mòbil habitualment només el duc encès quan no estic localitzable a un fix, que habitualment és al tren entre Barcelona i Girona. Un cop arribo a casa, apagat. Que consti que no ho faig per conspiranoies o pels problemes de salut: simplement sóc jo qui decideix quan se'm pot molestar i quan no.

-origen de la tecnologia-

Mira't el pressupost militar dels USA i el temps que fa que l'estan invertint i llegeix la història del naixement del Silicon Valley. L'altra lloc és Rússia, totes les màfies del porno i drogues utilitzen el país com a base. La Xina tampoc es queda curta. Israel també és a la primera línia però normalment perque els USA els tenia privilegiats en quant a tecnologia. L'Índia també té alguna cosa que dir.
És cert que molts avenços tecnològics provenen d'inversions en defensa, però no hem d'oblidar que la recerca necessita temps perquè dóni fruits i no fa tant que es va acabar la guerra freda. Ara bé, també hi ha hagut avenços que han vingut de fora del món militar, i alguns que han incomodat -i encara incomoden- als serveis d'inteŀligència. Llegeix-te la biografia de Phil Zimmermann.

-robatoris de dades-

Llegeix el que li ha passat a RIM (els de les blackberries) recentment. Diuen que no ha passat ré sperò els han pispat un fotimé de dades, i justament quan ha sortit l'iPhone 4S... Áixò s'està convertint en un mercat pitjor que el de les empreses d'antivirus que fan virus.
En la gran majoria dels casos, els robatoris passen per la irresponsabilitat d'aquells que se suposa les han de gestionar sumada a l'excés de confiança dels seus clients. Que amb perdó, confiar a RIM dades privades quan ha demostrat que el seu mètode de comunicació xifrada entre Blackberries té una porta del darrere i que ha fet servir en recents revoltes és tenir-los quadrats.

Estàs rodejat d'ID's i enregistraments constantment, acceptar-ho ja és cosa teva. Mira't la gent que s'apunta a Facebook, ja els pots dir que és una bogeria que no paren.
Facebook és la pornografia de la privacitat. Pel que fa a IDs, el DNI el duc sempre a sobre perquè la llei m'hi obliga, que si no de què. Ja vaig explicar fa temps que arran d'una vaga a la central d'expedició de DNIs es va endarrerir el meu i tenia programat un viatge a Cotlliure, preguntant i indagant resulta que l'únic moment on podria tenir problemes és al tornar a entrar a Espanya. A França la gendarmeria no pot parar-me i demanar que m'identifiqui sense motiu, aquí sí. Pel que fa a enregistraments, són dades personals però de difícil extracció, on el cost per fer el seguiment individualitzat supera amb escreix els possibles beneficis, resultant inviable massivament. I pel seguiment de bandes magnètiques, no sóc l'únic català ni que fa servir una T-10 d'una zona ni que compra bitllets d'anada i tornada de Barcelona a Girona. No hi ha una associació directa entre "un usuari que el dia 3 va marcar al bus 50 i el dia 21 a Virrei Amat" amb la meva individualitat.

L'anonimitat absoluta, a Espanya, és impossible. Ara bé, això no treu que no accepti malvendre aquella de la qual encara en gaudeixo.

jomateix
October 22nd, 2011, 05:28 PM
Cert que per a connexions a nivell només de protocol no hi hauria d'haver masses forats, però (que jo recordi) MAC i CPUID són accessibles amb JAVA per posar un exemple. Després com dius les vulnerabilitats de cada SO i altres fan el que fan.

Dels hàckers, jo no tinc res a dir. Si puc els classifico per d'on surten els diners que fan que tinguin menjar.

D'Echelon i pressupostos militars tampoc res a dir, ara que si posessin els diners a R+D+i directament potser faria aquest món una mica millor.

Ja he començat a cercar informació d'en Phil Zimmermann, gràcies :) .

De RIM no en sabia rés d'això, jo encara tinc una Blackmerdi.

Sobre el tema de les dades durant un viatge, ja m'ha quedat prou clar que ara mateix la gent no en vol ni sentir a parlar. Potser el millor seria el sistema del mòbil com fan al Japó, però ve a ser el mateix excepte que és un ID únic furtable i canviable.

tachikomakun
October 23rd, 2011, 04:09 AM
Pel que fa a posicionament de mòbils, amb un telèfon normal el màxim que es pot arribar a saber és a quina antena estàs connectat. A ciutat pot ser bastant més precís per la densitat de repetidors, però en zones menys densament poblades l'error és gran. Una altra cosa són les pijades de telèfons amb GPS, que aquests sí poden comunicar la posició exacta al destinatari de la trucada o a qui convingui.

No es exactament així, apart de l'antena, es pot saber aproximadament la distancia a la que estás situat de l'antena pel retard i la potencia (l'antena comunica com s'han d'ajustar), l'angle des d'on arriba, es pot també captar des de diferents antenes alhora, i amb una mica de ganes es pot calcular si està quiet o circula en un o altre mitjà de transport depenent de la velocitat i direcció (i per tant, per quina carretera circula). En ciutat la precisió pot ser de varies decenes de metres i en zones més rurals alguns km, però en tot cas, no serà el primer cop que es fan servir per verificar coartades.

I diguem que l'encriptació tampoc és gaire bona i que no costa gaire d'intervenir, especialment els SMS son molt sensibles.

entfe001
October 24th, 2011, 11:05 PM
Cert que per a connexions a nivell només de protocol no hi hauria d'haver masses forats, però (que jo recordi) MAC i CPUID són accessibles amb JAVA per posar un exemple. Després com dius les vulnerabilitats de cada SO i altres fan el que fan.
Ja fa temps que no programo en Java, però en tot cas imagino que per obtenir aquestes dades ha de sortir del sandbox i per tant cal que l'applet estigui signat digitalment, que tampoc és que sigui garantia de gran cosa, si m'haig de posar amb el model de confiança dels certificats X.509 hem de demanar a en Jan que ampliï l'espai del servidor :lol: Sigui com sigui, cal que sigui un programa en execució al sistema l'encarregat d'obtenir aquesta informació en primer lloc i d'enviar-la després a algun altre lloc. Entre aconseguir aquestes dades o un fitxer qualsevol del disc dur no hi ha cap diferència: si pot fer una cosa, pot fer l'altra.

D'Echelon i pressupostos militars tampoc res a dir, ara que si posessin els diners a R+D+i directament potser faria aquest món una mica millor.
El que volia dir és que l'investigació en RDI porta temps. Els resultats de les inversions que avui fas no els tindràs fins d'aquí uns anys, de la mateixa forma que actualment vivim dels avenços tecnològics de la guerra freda.

Sobre el tema de les dades durant un viatge, ja m'ha quedat prou clar que ara mateix la gent no en vol ni sentir a parlar. Potser el millor seria el sistema del mòbil com fan al Japó, però ve a ser el mateix excepte que és un ID únic furtable i canviable.
Al que em referia és que en casos com el telèfon mòbil jo tinc el poder de decidir quan vull ser localitzable i quan no: tinc el poder d'apagar-lo quan ho cregui convenient. En el cas del seguiment individualitzat de moviments en transport públic, les alternatives que tinc és comprar-me un cotxe o no moure'm de casa. Cap de les dues em convenç.

No es exactament així, apart de l'antena, es pot saber aproximadament la distancia a la que estás situat de l'antena pel retard i la potencia (l'antena comunica com s'han d'ajustar), l'angle des d'on arriba, es pot també captar des de diferents antenes alhora, i amb una mica de ganes es pot calcular si està quiet o circula en un o altre mitjà de transport depenent de la velocitat i direcció (i per tant, per quina carretera circula). En ciutat la precisió pot ser de varies decenes de metres i en zones més rurals alguns km, però en tot cas, no serà el primer cop que es fan servir per verificar coartades.
Ho desconeixia, gràcies per la informació.

I diguem que l'encriptació tampoc és gaire bona i que no costa gaire d'intervenir, especialment els SMS son molt sensibles.
Em sona que fa pel cap baix un any que el xifratge de veu entre el terminal i l'antena de telefonia està petat, hauria de refrescar la memòria.

Pavlemadrid
November 9th, 2011, 09:05 PM
¿Me podéis ayudar? Busco algún thread (o web si en su defecto no hay ninguno en SSC) fotográfico con imágenes de la Barcelona moderna, es decir, de los edificios -o esculturas, escenarios, etc.- modernos y arriesgados de la ciudad, especialmente más allá del 22@, Plaza Europa y la Agbar. Me interesan especialmente las construcciones actuales del centro de la ciudad, pero en general quiero ver todo lo que se ha hecho.

Muchas gracias! ;)

turbot
November 11th, 2011, 12:58 AM
^^

Puedes buscar en flickr

Pavlemadrid
November 12th, 2011, 08:59 PM
Pero no sé por qué buscar, la cuestión es esa, quiero ver qué más ofrece Barcelona en arquitectura moderna además del impresionante 22@ y de Plaza Europa.
(Si alguien prefiere hacerme un listado yo mismo me busco las fotos, pero es mejor si existe un thread o algo :D)

Percola
November 12th, 2011, 09:44 PM
Pero no sé por qué buscar, la cuestión es esa, quiero ver qué más ofrece Barcelona en arquitectura moderna además del impresionante 22@ y de Plaza Europa.
(Si alguien prefiere hacerme un listado yo mismo me busco las fotos, pero es mejor si existe un thread o algo :D)

Pues no sé, algún edificio hay. Lo dicho de plaza Europa (L'Hospi), un garbeo por la zona de la fira 2, volviendo a BCN por Gran Via: la ciutat de la justicia y un edificio raro pasado plaça Cerdà.

Por otro lado, por qué no, el "pepino Agbar" y la "grapadora" en plaça de les Glòries. La sede de Gas Natural, al lado de la Barceloneta. También el hotel vela o el centro ese de investigación que está yéndo hacia el port olímpic.

Espero que te hayan servido estas notas, creo que es lo que buscas.

tecbcn
November 13th, 2011, 10:04 PM

Busca info de Josep Llinàs, sus bibliotecas, Fort Pienc y el IMO. Busca info de Josep Mias, sus mercados, edificios de oficinas, Iguzzini...

turbot
November 14th, 2011, 12:56 AM
Pues no sé, algún edificio hay. Lo dicho de plaza Europa (L'Hospi), un garbeo por la zona de la fira 2, volviendo a BCN por Gran Via: la ciutat de la justicia y un edificio raro pasado plaça Cerdà.

Por otro lado, por qué no, el "pepino Agbar" y la "grapadora" en plaça de les Glòries. La sede de Gas Natural, al lado de la Barceloneta. También el hotel vela o el centro ese de investigación que está yéndo hacia el port olímpic.

Espero que te hayan servido estas notas, creo que es lo que buscas.

Hombre, esa precisamente no la recomendaría para impresionar al foráneo........o quizás sí :lol:

turbot
November 14th, 2011, 01:07 AM
El Suites Avenue, de Toyo Ito, situado en el Paseo de Gracia es bastante curioso:

http://farm5.static.flickr.com/4085/4948537650_3f869e0e03.jpg
http://farm6.static.flickr.com/5058/5521649625_9776c42514.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4130/4945289005_167f4269a0.jpg

Percola
November 14th, 2011, 09:31 AM
^^ Hubiese dicho que eso no pega ahí, en Passeig de Gracia... Pero, y gracias por las fotos, viéndolo en su totalidad me parece un homenaje a la casa Milà mezclado con unas olas del mar y una mega-uralita.

Por otro lado, y es una opinión personal, hay unos edificios contemporáneos (que no nuevos, ya pasarán de los 30 años) que me gustan: los Trade (Gran via carles III, detrás del eci) y el Sabadell-(ex)-Atlántico (Diagonal/Balmes). De los Trade, no sé, a pesar de que se les nota la edad, me siguen pareciendo perfectamente modernos en su concepción. El ex-Atlántico da una sensación de simplicidad y ligereza, prácticamente un arco, además de ser un perfecto "punto de libro" del skyline.

turbot
November 14th, 2011, 10:43 AM
Los edificios Trade fueron muy "revolucionaros" en su día (1968). Hoy aún tienen su elegancia:

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTrvPFnZtXMk7acihni24kIkwOSMQ7UMmXY4PS0-eRRzQJ2Iu72fQ
http://www.bcnmovie.com/data/f7ef89ce-5bd9-43d7-a602-3ee3881ba4d7_Trade%201.jpg

El edificio del Banc Sabadell también es muy elegante:

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTinWD9Z6PCOgLy_e3L_BqtRgocf5fd0Sdj_Y2rhXvlWPR7KVxDqw

aniuska
November 14th, 2011, 04:42 PM
^^Los edificios Trade son muy bonitos y nunca pasan de moda, se avanzaron a su tiempo.
El Banco Atlántico se parece mucho al Pirellone de Milán, pero es más esbelto.
También son interesantes la Torre Colom y la Torre Urquinaona, de brutalismo arquitectónico ambas.

tecbcn
November 14th, 2011, 05:08 PM
Qué te parece si en vez de postear sin ton ni son, aniuska, lees lo que el chaval pide. Habla claramente de construcciones actuales.

turbot
November 14th, 2011, 05:26 PM
También son interesantes la Torre Colom y la Torre Urquinaona, de brutalismo arquitectónico ambas.

A mi esas dos no me gustan nada. Tanto por los propios edificios como por su ubicación.

aniuska
November 14th, 2011, 07:46 PM
Qué te parece si en vez de postear sin ton ni son, aniuska, lees lo que el chaval pide. Habla claramente de construcciones actuales.
¿Perdona?
Define "actuales" porque los edificios Trade y otros que han mencionado no se si se ajustan a lo que tú crees en tu mente que son "actuales" o lo que él llama "arquitectura moderna".
Además... ¿Por qué sólo me lo dices a mí? Hay varias personas que han escrito antes edificios de los 50-60.
¿No será arquitectura contemporánea lo que quiere decir?

Percola
November 14th, 2011, 07:54 PM

Mea culpa, perdonen el off-topic

aniuska
November 14th, 2011, 07:59 PM
Mea culpa, perdonen el off-topic
Culpa de nada, no te preocupes.
Es que a veces aquí hay algunos que... ¡Tela!

Pavlemadrid
November 15th, 2011, 05:35 PM
Ok, muchas gracias a todos, entre unas cosas y otras he sacado bastantes ejemplos.
Respecto a la antigüedad de los edificios preguntaba por edificios actuales, es cierto, pero tampoco viene mal algo que tenga unos años si sigue siendo moderno (como los edificios de cristal de esta página), si a mí me preguntan por arquitectura actual en Madrid probablemente incluya las Torres KIO, de más de 20 años.

aniuska
November 15th, 2011, 06:36 PM
^^De nada, majo. No olvides ver las Torres Trade, son muy chulas.

Percola
November 23rd, 2011, 09:11 AM
Com aquí hi va una mica de tot, llenço una pregunta, de moment als foraires BCNins:

¿Preneu part en els sistemes de participació ciutadana de l'ajuntament?

Deia per barcelonins, perquè jo en sóc i no se si altres ajuntaments tenen programes similars.

Val la pena? Us fan cas? Quins temes s'hi poden plantejar?

Izo
December 21st, 2011, 10:55 PM
El primer tràiler d'El Hòbbit!!!

eM--4UklaL4

Bakuman
December 23rd, 2011, 02:12 PM

Una zona que encuentro interesante con edificios modernos, aunque no de ahora mismo, es la calle Tarragona. Además, acaba en el CC Arenas, que está genial. La vista desde la terraza de las Arenas hacia la calle Tarragona está muy chula y se ven bien los edificios. También tiene el cuartel de los Mossos, que es horrible, pero moderno.
La zona del Port Olímpic es genial, sobretodo con las incorporaciones recientes, más o menos, de la sede de Gas Natural y el parque científico.
La zona de Diagonal Mar, pasando el 22@ tiene algunos edificios modernos muy chulos.
Luego hay ejemplos sueltos por ahí, como el hotel Vela en el puerto, la sede de la Caixa y el hotel Juan Carlos I en la Diagonal, al principio, el Zero Zero, al final de Diagonal, junto al Forum, el Centro Internacional de Convenciones, en la misma zona, el World Trade Center, en el puerto. Y también te recomendaría el Roca Barcelona Gallery, entre Diagonal y Joan Güell, cerca de las torres Trade.

Sky
January 7th, 2012, 04:52 PM
LbNl3J8HXw4

Danzig
January 7th, 2012, 11:52 PM
^^

el final és genial :D

Izo
January 11th, 2012, 12:40 AM
En Carod tenia raó! En Carod tenia raó! El referèndum serà el 2014!!!

Ah, no, calla, que és a Escòcia...
http://i153.photobucket.com/albums/s224/Izeru/Carones/trollface.png

Sky
January 18th, 2012, 07:13 PM
Quina és la millor sèrie catalana de la història?

http://www.ara.cat/comunicacio/millor-serie-catalana_4_629976997.html#

alexbn
January 18th, 2012, 08:23 PM
Nissaga d'ombres. XD

entfe001
January 18th, 2012, 11:33 PM
Plats bruts amb un terç dels vots, i Porca misèria amb una sisena part :crazy:

Aquest país no té criteri.

alexbn
January 19th, 2012, 10:17 AM
No puedo con el Joel Joan. Sielos.

Izo
January 19th, 2012, 09:06 PM
No puedo con el Joel Joan. Sielos.
Fonts del tot solvents, verídiques i neutrals m'han confirmat que en viu i en directe és igual d'histriònic que el seu personatge a Plats Bruts.

Vaja, que es pot dir que a la sèrie no actuava, sinó que era ell mateix. XD

Jota
January 19th, 2012, 11:10 PM

Poblenou, i s'escriu tot junt!
I Estació d'enllaç!

alexbn
January 20th, 2012, 07:40 PM
Estació d'enllaç estava bé i la música era molt xula. Sí sí.

Aurelio
January 20th, 2012, 07:58 PM
A mi m'agradava Kiu:

http://www.tv3.cat/videos/383619

:D

Antoi
January 20th, 2012, 09:06 PM
I ningú diu res d'Oliana Molls? :P

Izo
January 21st, 2012, 01:55 PM
Jo estic entre tres. Quan m'hagi decidit l'enquesta ja haurà caducat. XD

Gratacel
January 21st, 2012, 02:20 PM
Laberint d'ombres. La que veia de petit I m'he decantat perquè es va fer a la meva ciutat. x'D

Bakuman
February 13th, 2012, 11:20 PM
Hola a tots.

Perdoneu, tinc un dubte de transport públic.

Per anar del carrer Wellington (a prop de la UPF) fins a Castellar del Vallés, al carrer Itàlia, sabeu còm es pot anar i quin es el camí més curt?
Es que a la web de TMB no en surt res, perque es veu que no hi arriba.

I no sé com arribar, la veritat.
Si em podeu donar alguna ajuda, vos ho agrairia.

UT596001
February 14th, 2012, 12:39 PM
Hola a tots.

Perdoneu, tinc un dubte de transport públic.

Per anar del carrer Wellington (a prop de la UPF) fins a Castellar del Vallés, al carrer Itàlia, sabeu còm es pot anar i quin es el camí més curt?
Es que a la web de TMB no en surt res, perque es veu que no hi arriba.

I no sé com arribar, la veritat.
Si em podeu donar alguna ajuda, vos ho agrairia.

Tramvia, línia T4 fins a Glòries
Metro, línia 1 fins a Sagrera
RENFE, línia R4 fins a Sabadell Centre. Trens destinació Terrassa o Manresa.
I des de Sabadell has d'agafar la línia C1 de la Vallesana, que surt de l'andana 9 de l'estació d'autobusos (annexa a la de RENFE), cada 15 minuts els feiners i cada 30 els caps de setmana. Per anar al carrer Itàlia de Castellar, t'has de baixar a la Plaça Europa, que és la segona parada un cop la Vallesana surti de la carretera B-124, si de cas pregunta al conductor per baixar allà.

Per tornar et recomano que l'agafis a Can Carner (Castellar Residencial) ja que si no et menjaràs tota la volta turística per Castellar.

Et recordo que de Barcelona a Sabadell són dues zones i de Barcelona a Castellar, tres zones; tot i que si utilitzes habitualment una T-10 o T-50/30 de 1 zona la podràs fer servir per anar de Sabadell a Castellar. Si tens T-Mes, T-Jove, etc... no podràs i hauràs de pagar també bitllet senzill a la Vallesana (2 euros).

I ja per acabar, i si no és massa preguntar: què te s'ha perdut al meu poble? :D

Niat
February 14th, 2012, 04:58 PM

Laberint d'ombres la millor sens dubte!

Plats bruts la millor d'humor per mi.

Bakuman
February 14th, 2012, 09:29 PM
Tramvia, línia T4 fins a Glòries
Metro, línia 1 fins a Sagrera
RENFE, línia R4 fins a Sabadell Centre. Trens destinació Terrassa o Manresa.
I des de Sabadell has d'agafar la línia C1 de la Vallesana, que surt de l'andana 9 de l'estació d'autobusos (annexa a la de RENFE), cada 15 minuts els feiners i cada 30 els caps de setmana. Per anar al carrer Itàlia de Castellar, t'has de baixar a la Plaça Europa, que és la segona parada un cop la Vallesana surti de la carretera B-124, si de cas pregunta al conductor per baixar allà.

Per tornar et recomano que l'agafis a Can Carner (Castellar Residencial) ja que si no et menjaràs tota la volta turística per Castellar.

Et recordo que de Barcelona a Sabadell són dues zones i de Barcelona a Castellar, tres zones; tot i que si utilitzes habitualment una T-10 o T-50/30 de 1 zona la podràs fer servir per anar de Sabadell a Castellar. Si tens T-Mes, T-Jove, etc... no podràs i hauràs de pagar també bitllet senzill a la Vallesana (2 euros).

I ja per acabar, i si no és massa preguntar: què te s'ha perdut al meu poble? :D

Viviu desconectats, tú :lol:

Moltes gràcies, UT.
No es per mi. Es una amiga que ha trobat treball a aquest poble i ha de fer aquest recorregut.
Al final ha pujat a Arc de Triomf i agafat directament tren cap a Sabadell Nord. Des d'allí un bus que la porta a Castellar. Si a més ha hagut de pagar zones... flipes.
Per primera vegada a la meva vida diré aixó: 1 zona per a tota l'AM de Barcelona JA! :D

Sr.Horn
February 15th, 2012, 09:55 AM

Lo Cartanyà, evidentment.

UT596001
February 15th, 2012, 01:44 PM
Al final ha pujat a Arc de Triomf i agafat directament tren cap a Sabadell Nord. Des d'allí un bus que la porta a Castellar.

És molt millor fer el transbord a Sabadell Centre, no s'ha de creuar cap carrer, a diferència de Sabadell Nord on s'ha de fer una gimcana per fer el transbord.

Bakuman
February 17th, 2012, 10:28 AM
És molt millor fer el transbord a Sabadell Centre, no s'ha de creuar cap carrer, a diferència de Sabadell Nord on s'ha de fer una gimcana per fer el transbord.

Li ho diré, moltes gràcies!

metroBCN
March 28th, 2012, 10:03 AM
Hola, una agència de comunicació de Barcelona està buscant contractar un executiu de comptes que li agradin les infrastructures. Preferiblement que sàpiga català i anglès. Si coneixeu algú o esteu interessants vosaltres, envieu-me un privat. Sort a tothom!

davroca5
April 1st, 2012, 07:52 PM
El conseller Recoder promet el tram central de l'L9 pel 2016 com a máxim

El conseller afirma què "un tram tant important de l'L9 no pot estar tant de temps tan aturat"

28/03/12 - Barcelona

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Lluís Recoder, ha afirmat avui al programa "Els Matins" de TV3 qué el tram central de la l'L9 entre les estacions de Zona Universitària i La Sagrera "és un tram molt important de la línia i què no pot estar tant de temps aturat". Ha explicat què "fa falta aquest tram, juntament amb el del Aeroport, per mallar la xarxa de metro de Barcelona i descongestionar les principals línies que travessen la ciutat".

ESTACIONS I TÚNEL SENSE COMENÇAR

A la pregunta de una de les periodistes del programa sobre l'inici de la construcció dels últims trams de túnel del tram central, ha promès què "a partir de l'any que ve començarem les tasques de negociació amb els constructors de l'obra per començar a foradar els últims trams que queden del trajecte". També ha dit què "les estacions sense acabar què estan semi-acabades finalitzaran a finals d'aquest any i l'inici del 2013". Les estacions no inciades començaran a partir de l'any que ve i finalitzaran d'aqui a dos o tres anys, juntament amb els trams de túnel què finalitzaran el mateix any.

EL TRAM DE L'AEROPORT, EN ESTUDI

El tram de l'aeroport, promès pel conseller per a finals del 2014, "s'haurà d'estudiar per si es pot inaugurar abans de la data promesa", ha dit el conseller. "El tram està molt avançat, i podriem finalitzar les obres cap a inicis de 2013". Respecte al tram de la Zona Franca, ha dit què "aquest tram no està del tot finalitzat, i si què s'inaugurarà al 2014". També ha explicat què les estacions del ramal de l'aeroport què no es posaran en servei en l'inauguració d'aquest tram podrien començar-se a construir quan finalitzin les estacions del tram Central.

ESTADÍSTIQUES DELS PRIMERS TRAMS

La Línia 9 i 10 del Metro de Barcelona va estrenar-se ja fa tres anys, a Santa Coloma de Gramenet i Badalona posteriorment. Des de llavors, el primer tram de la L9 (Can Zam - La Sagrera) l'han utilitzat 100.000 persones, de les quals el 70% resideixen a Santa Coloma. Pel què fa a la L10 (Gorg - La Sagrera), l'han utilitzat 80.000 persones. Aquest tram passa pels barris més poblats de Badalona.

AVUI (https://www.google.es/#hl=es&output=search&sclient=psy-ab&q=april%27s+fool+day&oq=apri%27ls+fool+&aq=0l&aqi=g-l3g-lv7&aql=&gs_l=hp.1.0.0i13l3j0i13i15l7.696l4014l1l5186l13l13l0l0l0l0l355l1631l8j3j1j1l13l0.llsin.&psj=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.,cf.osb&fp=95b8efc46b12e881&biw=1680&bih=925)

:eek::eek::eek::eek:

alexbn
April 1st, 2012, 09:10 PM
^^Me da que los números no son el fuerte del periodista que ha escrito la noticia. Si la L11 carga 1 millón de pasajeros en un año, ¿cómo van a haber llevado las L9/L10 180.000 personas en dos años y medio?

Editado: según la ATM, hasta el 30 de junio de 2011, las L9/L10 habían llevado 5,2 millones de pasajeros. Probablemente para estas fechas se haya pasado ya de los 11 millones.

davroca5
April 1st, 2012, 09:15 PM
^^Me da que los números no son el fuerte del periodista que ha escrito la noticia. Si la L11 carga 1 millón de pasajeros en un año, ¿cómo va a haber llevado la L9/L10 180.000 personas en dos años y medio?
Creo que se ha equivocado, pensando que los pasajeros que ha puesto son de un año pero en realidad son los pasajeros que la usan cada día en ese tramo, no lo se...

dvdhrd
April 2nd, 2012, 10:54 AM
Jajajaja heu clicat l'enllaç cap al diari "AVUI"??

Com diuen... "fué bonito mientras duró"... XDD

davroca5
April 2nd, 2012, 12:17 PM
Jajajaja heu clicat l'enllaç cap al diari "AVUI"??

Com diuen... "fué bonito mientras duró"... XDD
Ja t'has adonat :lol:

JuanK
April 2nd, 2012, 07:20 PM
^^ Ha estado bien. :lol:

alexbn
April 2nd, 2012, 08:52 PM
Yo aún no lo he entendido. Me suele pasar, por otra parte.

437.001
April 2nd, 2012, 08:54 PM
^^
Creo que era una broma del April Fools Day (el 1 de abril).
Me parece una estupidez poner un mensaje así, porque esto no es Francia ni Inglaterra, y aquí esto se hace en el día de los Inocentes que es el 28 de diciembre.
La gente no cae en estas cosas, la señora Pepita no sabe qué coño es el April Fools Day, y ni falta que hace que lo sepa.
Si pretendes hacer lo del April Fools Day sin avisar, la gente creerá que es verdad lo que pones, y no hace ninguna falta.

davroca5
April 2nd, 2012, 09:26 PM
Si pretendes hacer lo del April Fools Day sin avisar, la gente creerá que es verdad lo que pones, y no hace ninguna falta.
De verdad te creías que la L9 se acabaría completamente en el 2016?

437.001
April 2nd, 2012, 09:30 PM
¿Yo? Para nada.
¿Pero qué pasa si alguien que no esté al tanto de esto lo lee?

alexbn
April 2nd, 2012, 09:31 PM
Yo no pensaba en ver la L9 acabada ni en 2025, pero claro, viendo que lo publicaba el Avui pensaba que a lo mejor caía la breva. Que era el April fool's day lo sabía, pero no se me había ocurrido relacionarlo.

437.001
April 2nd, 2012, 09:36 PM
Yo no pensaba en ver la L9 acabada ni en 2025, pero claro, viendo que lo publicaba el Avui pensaba que a lo mejor caía la breva. Que era el April fool's day lo sabía, pero no se me había ocurrido relacionarlo.

+1

Era exactamente esto.

victorcasta
April 2nd, 2012, 09:55 PM
Conseller de Política Territorial i Obres Públiques??

Fa més d'un any que no existeix aquesta conselleria.

alexbn
April 2nd, 2012, 10:03 PM
^^Podía haber puesto "el conseller de política territorial Felip Puig..." XD XD

Jota
April 3rd, 2012, 03:44 AM
El conseller Recoder promet el tram central de l'L9 pel 2016 com a máxim

El conseller afirma què "un tram tant important de l'L9 no pot estar tant de temps tan aturat"

28/03/12 - Barcelona

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Lluís Recoder, ha afirmat avui al programa "Els Matins" de TV3 qué el tram central de la l'L9 entre les estacions de Zona Universitària i La Sagrera "és un tram molt important de la línia i què no pot estar tant de temps aturat". Ha explicat què "fa falta aquest tram, juntament amb el del Aeroport, per mallar la xarxa de metro de Barcelona i descongestionar les principals línies que travessen la ciutat".

ESTACIONS I TÚNEL SENSE COMENÇAR

A la pregunta de una de les periodistes del programa sobre l'inici de la construcció dels últims trams de túnel del tram central, ha promès què "a partir de l'any que ve començarem les tasques de negociació amb els constructors de l'obra per començar a foradar els últims trams que queden del trajecte". També ha dit què "les estacions sense acabar què estan semi-acabades finalitzaran a finals d'aquest any i l'inici del 2013". Les estacions no inciades començaran a partir de l'any que ve i finalitzaran d'aqui a dos o tres anys, juntament amb els trams de túnel què finalitzaran el mateix any.

EL TRAM DE L'AEROPORT, EN ESTUDI

El tram de l'aeroport, promès pel conseller per a finals del 2014, "s'haurà d'estudiar per si es pot inaugurar abans de la data promesa", ha dit el conseller. "El tram està molt avançat, i podriem finalitzar les obres cap a inicis de 2013". Respecte al tram de la Zona Franca, ha dit què "aquest tram no està del tot finalitzat, i si què s'inaugurarà al 2014". També ha explicat què les estacions del ramal de l'aeroport què no es posaran en servei en l'inauguració d'aquest tram podrien començar-se a construir quan finalitzin les estacions del tram Central.

ESTADÍSTIQUES DELS PRIMERS TRAMS

La Línia 9 i 10 del Metro de Barcelona va estrenar-se ja fa tres anys, a Santa Coloma de Gramenet i Badalona posteriorment. Des de llavors, el primer tram de la L9 (Can Zam - La Sagrera) l'han utilitzat 100.000 persones, de les quals el 70% resideixen a Santa Coloma. Pel què fa a la L10 (Gorg - La Sagrera), l'han utilitzat 80.000 persones. Aquest tram passa pels barris més poblats de Badalona.

AVUI (https://www.google.es/#hl=es&output=search&sclient=psy-ab&q=april%27s+fool+day&oq=apri%27ls+fool+&aq=0l&aqi=g-l3g-lv7&aql=&gs_l=hp.1.0.0i13l3j0i13i15l7.696l4014l1l5186l13l13l0l0l0l0l355l1631l8j3j1j1l13l0.llsin.&psj=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.,cf.osb&fp=95b8efc46b12e881&biw=1680&bih=925)

:eek::eek::eek::eek:
Quina idiotesa publicar una innocentada fora del dia dels Sants Innocents!! :bash::bash:

Sr.Horn
April 3rd, 2012, 10:22 AM
Gent amb bon gust: Eduardet, Percola, Sr.Horn, tecbcn
Gent amb el gust al cul: Bakuman, egabrense, Sky, xussep80

:troll:

KA17OwEZNNs

Percola
April 3rd, 2012, 11:22 AM
^^ Sí, llàstima que no haguessin fet la segona part. Se'ls hi va morir una de les actrius.

Izo
April 3rd, 2012, 09:13 PM
Aprofitant els temps que corren per al sector econòmic proposaré al Parlament fer de la cançó de les Teresines el nou himne nacional.