View Full Version : Amsterdam: Symphony
Cymen February 10th, 2004, 07:51 PM Hij komt iig hier:
http://www.mahler4.nl/images/050_zuidas_stuk22.jpg
Het werd deze
http://www.architectenwerk.nl/box/gifs6/remenpigroot.jpg
maar atm deze:
http://www.bouwfondsontwikkeling.nl/nl/integrale_projecten/projecten/redir.php?img=topics/bo/integrale_projecten/projecten/amsterdam_symphony/symphony_detail2.jpg
Amsterdam Symphony - AmsterdamOp de meest gewilde locatie van de Amsterdamse Zuidas komt het multifunctionele gebouw Amsterdam Symphony. Dit prestigieuze gebouw, met ruimte voor een vijfsterren hotel, kantoren, appartementen, een museum of art gallery, winkels, restaurants en vele andere voorzieningen, is in alle opzichten het paradepaardje van de Zuidas.
Amsterdam Symphony is uniek qua ligging, architectuur (Pi de Bruijn), bereikbaarheid, multifunctionaliteit en kwalitatieve invulling.
Project Amsterdam Symphony - Amsterdam
Locatie Amsterdam [NL]
Opleverdatum Medio 2007
Status Ontwikkeling
BVO 70.000 [m²]
VVO 59.000 [m²]
Ruimte beschikbaar Ja
Parkeerplaatsen 500
Het is niet verwonderlijk dat de gemeente Amsterdam zich met zoveel enthousiasme achter Amsterdam Symphony heeft geschaard.
oud:
Ik heb deze week het goede nieuws vernomen:
De Amsterdam Arch gaat gebouwt worden en het eerste originele ontwerp gaat het worden. Dus niet 2 losse torens. De projectontwikkelaar heeft dit verteld op een project week bij de afdeling bouwkunde van de hogenschool van Amsterdam. Nu maar hopen dat er snel een bouwput komt :)
edit:
Als het aan de media ligt heeft die projectontwikkelaar uit zn nek lopen te lullen :moods:
Michiel February 10th, 2004, 08:06 PM Dat zou erg goed nieuws zijn. Hopelijk gaat het inderdaad om het eerst ontwerp, de latere versies van de Arch vond ik minder.
http://www.ciiid.nl/projects/472/03.jpg
bron: CIIID (http://www.ciiid.nl)
Rabotnik February 10th, 2004, 09:25 PM Dat is i.d heel goed nieuws ik word hier tenminste heel blij van!! :) :). De Arch moet toch wel een van de blikvangers worden op de Zuid-As. Welke het niet moet hebben van zijn hoogte maar wel door Architectonische hoogstandjes. En de Arch is naar mijn mening een zeer geslaagd ontwerp. Die 2 losse torens vond ik niet veel eerlijk gezegd! Prima nieuws!!!:cheers:
Cymen February 10th, 2004, 09:42 PM De Amsterdam Arch is als ik het goed gevonden heb een project van Bouwfonds.
Op hun site kan ik de Arch nog niet vinden maar wel Gerswhinplaze of Amsterdam Symphony. Ik denk dat dit het 2e ontwerp was met 2 losse torens.
http://www.bouwfondsvastgoedontwikkeling.nl/images/thumbs/groot/gershwinplazaG1.jpg
Cymen February 10th, 2004, 09:53 PM Voor de liefhebbers heb ik nog wat op de site van bouwfonds gezocht:
http://www.bouwfondsvastgoedontwikkeling.nl/images/archH.jpg
http://www.bouwfondsvastgoedontwikkeling.nl/images/thumbs/groot/Archgroot2.jpg
http://www.bouwfondsvastgoedontwikkeling.nl/images/thumbs/groot/Archgroot3.jpg
http://www.bouwfondsvastgoedontwikkeling.nl/images/thumbs/groot/Archgroot4.jpg
http://www.bouwfondsvastgoedontwikkeling.nl/images/thumbs/groot/archG2.jpg
Ik weet niet of ze allemaal van het juiste ontwerp zijn maar ze kwamen hopelijk iig nog niet vaak gepost op de forums
6fran February 10th, 2004, 09:54 PM @SIjmen.... die tweede foto in je eerste post is toch het ontwerp voor een gebouw in Peking? :?
Cymen February 10th, 2004, 10:04 PM Ja die kreeg ik er kado bij, had het niet in de gaten dat de source die ik gebruikte 2 fotos in 1 was. Boeit me ook niet echt om het te veranderen :)
Rabotnik February 10th, 2004, 10:21 PM Die 2 losse torens waren niets ja als ze minimaal 130 meter de lucht in waren gegaan ja maar niet met die bekrompen 105 Meter. Dat is niets we zitten niet in Madurodam;) . Hoop dat ze gauw beginnen met de bouw!:)
CityLife February 11th, 2004, 02:23 PM Sijmen bedankt! Je hebt m'n dag weer goed gemaakt. Fantastisch nieuws dat de Arch naar z'n oorspronkelijke ontwerp gebouwd gaat worden.
Volgens mij gaan ze Maart '04 beginnen met het bouwrijp maken van de grond. Iemand die daar iets meer over weet?
Bibelo February 11th, 2004, 10:52 PM wauw, gefeliciteerd :okay: Na de realisatie kan Amsterdam zich met recht 'wereldstad' noemen, nu ook met zijn eigen boog ;)
Skyscrapercitizen February 11th, 2004, 11:56 PM Ik snap niet zo waarom iedereen zo blij is met die arch. Zo bijzonder is het ontwerp nou ook weer niet (er zijn wel meer torens met gat erin, alleen al die ene waar de naam van na-geaapt is: Grande Arch te Paris)
En los van het gat vind ik de gevel in de nu bekende impressies bijzonder lelijk! Nee, dan dat ontwerp van van Egeraat wat even verderop komt, daar word ik wel opgewonden van!
dennol February 12th, 2004, 12:11 AM Het gebouw lijkt totaal niet op de Grande Arche in Parijs. En dat de naam nageaapt zou zijn is natuurlijk ook bullshit. Kan ik ook zeggen dat de naam Grande Arche nageaapt is van de Gateway Arch in St. Louis.
:baaa:
ldd February 12th, 2004, 08:51 AM @Tim Als de Arch in Rotterdam zou komen te staan, zou je ook lopen te juichen. Het is gewoon een apart ontwerp, waarmee in Amsterdam eindelijk weer iets leuks gebouwd gaat worden. Laat ons ook eens blij zijn :cheers:
Uiteraard ben ik ook benieuwd hoe hij eruit ziet als-ie af is!
@City Bij de BP pomp staat een overzichtsbord met planning. Volgens mij wordt daar inderdaad maart genoemd voor het bouwrijp maken.
CityLife February 12th, 2004, 10:31 AM Originally posted by aedificium erectum
Ik snap niet zo waarom iedereen zo blij is met die arch. Zo bijzonder is het ontwerp nou ook weer niet...
En los van het gat vind ik de gevel in de nu bekende impressies bijzonder lelijk!...
Ik heb jou anders wel eens anders horen praten over het ontwerp voor de Arch. Ik kan me toch echt herinneren dat jij er ooit positief over was en schamperde "dat het nou juist het enige mooie project van de Zuidas was" toen bekend werd dat ze niet met het Arch ontwerp door wilden gaan. Vanwaar die plotselinge ommezwaai?
Ik ben met je eens dat die van Egeraat er ook mag zijn, maar dat doet niets af aan het ontwerp van de Arch.
Mojito February 12th, 2004, 11:06 AM Eerst zien dan geloven...
maar als het echt zo is, dan ben ik daar wel blij om! De Minervalaan, een belangrijke as uit Berlage's Plan Zuid wil men over het spoor en de snelweg doortrekken de Zuid-as in.
Logisch, als je op de kaart kijkt. Zo'n mooie noord-zuid as verdient een waardige afsluiting. Niet qua hoogte, wel qua vorm. De Arch zoals die ontworpen is vervult die rol beter dan het plan met de twee torens.
Ik ben niet gecharmeerd van die zeshoekige raampjes in de latere versie, maar het heldere en rustige totaalbeeld van die versie spreekt me wel meer aan dan het versnipperde en willekeurig lijkende beeld wat de eerste versie met de grote en kleine raampjes en de verticale lijnen op één van de poten geeft.
Skyscrapercitizen February 12th, 2004, 11:50 AM Originally posted by ldd
@Tim Als de Arch in Rotterdam zou komen te staan, zou je ook lopen te juichen.
Wat een onzin zeg :ohno: , Ik mag de gevel toch wel lelijk vinden in het jongste ontwerp.
Hier vind ik de gevel wel mooi maar die komt er niet in:
http://www.architectenwerk.nl/box/gifs6/remenpigroot.jpg
Nee, met deze gevel vind ik er niet veel aan, dan vind ik de meeste ontwerpen in Mahler 4 beter.
Rabotnik February 12th, 2004, 04:43 PM De kleur van de natuurstenengevel is denk ik hetzelfde als die bij het I.N.G house gelegen kantoorvilla,s. Ik heb daar nog gewerkt een jaartje het had veel ondehoud nodig en is zeer kostbaar. Gebouw waar het informatiecentrum over Zuid-Oost is gevestigd heeft diezelfde gevelbekleding. Al met al ben ik tevreden dat die er komt welliswaar niet zo spectaculair als het ontwerp uit Beijing Loop Tower van Rem Koolhaas. Maar de ontwerpen zijn hier nu eenmaal allemaal een stuk kleiner dan in echt grote steden. Het zijt zo!...........jammer genoeg!;)
Michiel February 12th, 2004, 07:49 PM @Tim
Je bent inderdaad wel erg van mening veranderd. Dit (http://skyscrapercity.com/showthread.php?s=&threadid=23861&perpage=20&highlight=amsterdam%20arch&pagenumber=11) zei je vorig jaar over de Arch:
Dit had de eerste echt bijzondere hoogbouw van Amsterdam moeten worden, erg jammer!
Skyscrapercitizen February 12th, 2004, 10:23 PM Tsja, ik verander wel eens van mening.
Maar ik vind nog steeds wel dat de Arch een mooier ontwerp is dan de meeste hoogbouw die Amsterdam nu heeft. Alleen de gevel staat me niet aan. De vorm is niets mis mee.
Gelukkig hoeft Amsterdam het niet van zijn hoogbouw te hebben!
Rabotnik February 12th, 2004, 10:47 PM Originally posted by aedificium erectum
Gelukkig hoeft Amsterdam het niet van zijn hoogbouw te hebben! Nee dat moet deze stad het zeker niet,als de rest hier ook niets was dan woonde ik al heel lang niet meer hier. Ik ben niet opgewassen tegen eenvoud en simpelheid! Een stad moet boeien mij telkens weer kunnen verassen qua schoonheid,Architectuur,cultuur etc. Dat doet Amsterdam nog steeds de liefde verdwijnt niet! Maar (hoog)bouw nee dat zal wel nooit wat worden hier. Amsterdam zal nooit vergeleken kunnen worden met Rotterdam op dat gebied...........helaas!!
Elmo February 13th, 2004, 03:47 PM Wat een gejank zeg. Ik heb zelf liever geen enkele toren en zo'n prachtige (binnen)stad als A'dam dan alle torens die nu in R'dam staan en een lelijk en tochtig centrum. :)
Rabotnik February 13th, 2004, 05:59 PM Wat doe je dan op een hoogbouwforum als je het allemaal gejank vind?? En dat Rotterdam een lelijk tochtig centrum zou hebben is ook gelul. Wel eens in de koopgoot geweest b.v?
Elmo February 14th, 2004, 08:40 PM Wil niet te persoonlijk worden, maar het valt mij op dat je altijd extreem negatief bent over heel veel hoogbouwprojecten in A'dam. Der kan vaak geen goed woord vanaf, terwijl het over het algemeen wel meevalt. Daarbij weten we dat er in A'dam niet snel boven de 100 meter zal worden gebouwd, maar moet dat dan in elke post worden gemeld? That's all. :)
Daarbij heb ik in mijn vorige post niet gezegd dat R'dam een lelijk en tochtig centrum heeft. Er is weliswaar heel veel voor verbetering vatbaar is, maar het is uniek in Ned. en heeft ook zeker zijn charmes, plus dat er hard aan wordt gewerkt om er iets prachtigs van te maken. :okay:
Vloepkleedje February 15th, 2004, 09:55 PM Volgens Bouwfonds wordt het nu toch echt 'Amsterdam Symphony'. Ze vermelden medio 2007 als opleverdatum en als sappige informatie:
''Het is niet verwonderlijk dat de gemeente Amsterdam zich met zoveel enthousiasme achter Amsterdam Symphony heeft geschaard.''
sappige nieuwe plaatjes? oordeel zelf
http://www.bouwfondsontwikkeling.nl/nl/integrale_projecten/projecten/topics/bo/integrale_projecten/projecten/amsterdam_symphony/amsterdam_symphony_groot.jpg
http://www.bouwfondsontwikkeling.nl/nl/integrale_projecten/projecten/redir.php?img=topics/bo/integrale_projecten/projecten/amsterdam_symphony/symphony_detail1.jpg&loc=/bo/integrale_projecten/projecten/
http://www.bouwfondsontwikkeling.nl/nl/integrale_projecten/projecten/redir.php?img=topics/bo/integrale_projecten/projecten/amsterdam_symphony/symphony_detail2.jpg
http://www.bouwfondsontwikkeling.nl/nl/integrale_projecten/projecten/redir.php?img=topics/bo/integrale_projecten/projecten/amsterdam_symphony/symphony_detail3.jpg
http://www.bouwfondsontwikkeling.nl/nl/integrale_projecten/projecten/amsterdam_symphony#
Michiel February 15th, 2004, 10:36 PM Goed gevonden! Zo te zien zijn ze nog druk bezig met de gevel. Na de 'Kollhoff' gevel hier weer twee nieuwe varianten. De laatste bevalt me het beste.
Skyscrapercitizen February 15th, 2004, 11:55 PM Wow! Dit vind ik echt prachtig! Die torens stralen een enorme hoogte uit door die verticale lijnen! Ik kan niet anders zeggen dan dat ik deze maar wat graag aan het Churchillplein zou willen zien staan...
Rabotnik February 16th, 2004, 12:42 AM [QUOTE][SIZE=1]Originally posted by Elmo
Wil niet te persoonlijk worden, maar het valt mij op dat je altijd extreem negatief bent over heel veel hoogbouwprojecten in A'dam. Der kan vaak geen goed woord vanaf, terwijl het over het algemeen wel meevalt. Daarbij weten we dat er in A'dam niet snel boven de 100 meter zal worden gebouwd, maar moet dat dan in elke post worden gemeld? That's all. :)
Wel vaak wat negatief niet extreem zoals jij dat beweert. Dan lees je toch niet goed!;) Ik heb wat meer moeite om mijn teleurstellingen voor me te houden dan misschien een ander. Millenium waarom nou niet hoger,Crystal toren waarom zo'n lelijke achterkant? Het zijn nou niet bepaald torens die de schoonheidsprijs verdienen. Ontwerpen van de Zuid-As vind ik wel geslaagd. Ook de Amsterdam Symphony ziet er toch wel goed uit,helaas geen Arch maar goed!:) Tja en wat betreft de hoogte van de torens je bent HOOGbouwliefhebber of niet!:happy:
CityLife February 16th, 2004, 11:01 AM Hoewel ik het Arch ontwerp mooier vind denk ik dat de Symphony toch niet eens zo slecht is met betrekking tot de buitenruimte die gecreëerd wordt. Bij de Arch viel het me op dat er onontkoombare schaduw viel over een groot gedeelte van 1 van de torens.
Doordat de de torens t.o.v. elkaar nog steeds hetzelfde staan krijg je dus een mooi plein daar voor. Daar loopt dan dus geen overdekt stuk overheen, wat de ruimtelijke beleving buiten groter maakt, denk ik.
Sander Lugtenburg February 16th, 2004, 01:53 PM Ze kunnen dit project inmiddels wel 'DE KAMELEON' gaan noemen. Hoeveel versies van dit project heb ik inmiddels niet voorbij zien komen......Arch met vierkante ramen, Arch met ronde ramen, losse torens zonder toeters en bellen, losse torens met toeters en bellen........
Toch heb ik alle ontwerpen tot nu toe mooi gevonden en dit ontwerp zal ook weer flink stedelijke uitstraling hebben in het toekomstige 'woud van torens' aan de Zuidas.:okay:
Rabotnik February 16th, 2004, 10:53 PM Op foto 1 ziet de Symphony er nog het meest aantrekkelijk uit je ziet goed het verschil in kleur in de gevel. Welke beneden wat donkerder is (roodachtig) en boven wat lichter.
Errik February 17th, 2004, 01:20 AM Hoera!
Marin February 19th, 2004, 07:41 AM Amsterdam Arch wordt Symphony
AMSTERDAM - Bouwfonds Ontwikkeling heeft haar ontwerp van een van de grootste ontwikkelingen op de Zuidas in Amsterdam aangepast om beter in te kunnen spelen op de huurdersmarkt. Het project Amsterdam Symphony (voorheen Amsterdam Arch) van in totaal circa 70.000 m2 zal in tegenstelling tot het eerdere ontwerp uit aparte gebouwen bestaan. Hierdoor kan het project gefaseerd worden gerealiseerd.
http://www.propertynl.com/webimages/nieuwsafbeeldingen/amsdamSymphonie.jpg
Ten opzichte van het eerdere ontwerp blijft het aantal vierkante meters aan functies nagenoeg ongewijzigd. Amsterdam Symphony zal bestaan uit circa 35.000 m2 aan kantoorruimte, circa 15.000 m2 aan huurappartementen, een vijfsterrenhotel met circa 220 kamers, een kunstcluster van circa 3000 m2, publieksvoorzieningen en een parkeergarage met circa 500 plaatsen.
Volgens Rob van den Broek van Bouwfonds Ontwikkeling zijn de aanpassingen in het ontwerp mede op basis van marktinformatie doorgevoerd. De diversiteit aan toekomstige gebruikers en de daarbij behorende eigen identiteit waren de voornaamste redenen om het concept aan te passen. Daarom werd het ontwerp van één enkel gebouw met meerdere functies gewijzigd in drie separate gebouwen met één hoofdfunctie per gebouw. Als gevolg hiervan zal Symphony bestaan uit een kantoorgebouw, een hotel en een woontoren.
Doordat Amsterdam Symphony nu uit aparte gebouwen bestaat, is het ook mogelijk geworden het project gefaseerd te realiseren. Van den Broek: ‘De faseerbaarheid is tevens voor de haalbaarheid van het project van belang. Maar ondanks de aanpassingen in het ontwerp is niet getornd aan het ambitieniveau van het project.’ Volgens Bouwfonds en de gemeente zal mogelijk nog dit jaar gestart worden met de bouw.
Bron: PropertyNL (www.propertynl.com)
Datum: 19-2-2004
ldd February 19th, 2004, 10:57 PM Doordat Amsterdam Symphony nu uit aparte gebouwen bestaat, is het ook mogelijk geworden het project gefaseerd te realiseren. Van den Broek: ‘De faseerbaarheid is tevens voor de haalbaarheid van het project van belang. Maar ondanks de aanpassingen in het ontwerp is niet getornd aan het ambitieniveau van het project.’ Volgens Bouwfonds en de gemeente zal mogelijk nog dit jaar gestart worden met de bouw.
Hmm, gefaseerd is een interessant begrip hierbij. Het kan betekenen dat er na één toren niets verder meer gebouwd kan worden. Het kan ook betekenen dat ze eerder gaan bouwen als er al een huurder voor een deel is.
Even doorspeculeren op de tweede (positieve) variant, het hotel zal het niet worden (wie wil er in de modderbouwput slapen?), het kantoor ook niet gezien de markt, dus dan zal het de woontoren worden. Afwachten. :cheers:
Toch ben ik bang voor de eerste (negatieve) variant, waarin de eerste toren fier de lucht in steekt en dan een of andere reden wordt gevonden om de tweede toren helemaal maar niet te bouwen. Afwachten ;)
Kruikenparadijs February 20th, 2004, 01:36 AM Die eerste impressie is echt uitzonderlijk mooi.
CityLife February 20th, 2004, 12:22 PM Originally posted by ldd
Hmm, gefaseerd is een interessant begrip hierbij. Het kan betekenen dat er na één toren niets verder meer gebouwd kan worden....
Ik denk niet dat we daar bang voor hoeven zijn. Er is sowieso een erg grote behoefte aan hotelkamers dus dat zal het probleem niet zijn. Was de reden voor de afsplitsing sowieso niet dat het hotel in een aparte toren wilde en niet samen met kantoren, of was het nou andersom dat een grote huurder niet in een hoteltoren wilde zitten?
Nou ja...volgens mij is een exploitant voor het hotel al gevonden en staan de banken garant voor de rest van de ruimte.
Ik twijfel er iig. niet aan dat ze beide doorgaan. Op het projectbureau zuidas wisten ze al stellig dat alle projecten die nu geplanned staan 100% zeker doorgaan.
Michiel February 20th, 2004, 06:37 PM Ik was gisteren op het projectbureau Zuidas, en daar zei men dat de versie met de rood-naar-geel verlopende gevel de definitieve was. Het model bij Arcam was al weer verouderd. Of de torens ook gefaseerd gebouwd worden kon men niet vertellen.
Off topic:
Ook plaatjes van Ernst&Young waren nog niet beschikbaar.
Rabotnik February 20th, 2004, 08:02 PM Zijn iedergeval een goede vervanging voor de Arch.:)
Richard February 20th, 2004, 10:37 PM Die torens zijn zeker een aanwinst, maar niet voor de skyline. Alles wordt straks even hoog. Het enige voordeel is dat ze die daken kunnen doorverbinden, voor een voetbalveld of zo...
Mojito February 20th, 2004, 10:52 PM Zo denk ik er ook over...Hoewel ik tot het "Liever de Arch"-kamp behoor vind ik dit plan ook wel een aanwinst, (op de een of andere manier doen de situering, rangschikking en volume-vormen van die torens me denken aan wijlen het New Yorkse WTC, maar dan véél kleiner natuurlijk!), maar niet voor de Amsterdamse skyline.
Als het echt doorgaat met het dokmodel en alles straks echt volgebouwd is zal de Zuidas zich van een afstandje (bijvoorbeeld de wandelpier van Schiphol) aan de skyline openbaren als één grote afgetopte koek van één bij anderhalve kilometer groot en slechts 100-105 meter hoog, vrees ik...
Rabotnik February 20th, 2004, 11:48 PM Dat klopt wat je daar zegt ik zie nu ook al de de bui hangen voor de toekomst! Alles is praktisch eendezelfde hoogte. Er zitten door alle belemmeringen geen uitschieters tussen dus je ervaart van een afstand een dikke muur van gebouwen i.p.v een mooie skyline. Negatief doch realistisch visioen!;)
Cymen February 20th, 2004, 11:56 PM Het is te hopen dat de KPN zendtoren word opgehoogt, dan steekts er tenminste nog eentje bovenuit ;)
Mojito February 21st, 2004, 12:05 AM Ik kan dat visioen nog wel wat negatiever (met een positieve wending) maken hoor:
Stel, het is na, laten we zeggen 2020...of moet ik het nog verder weg plannen, 2040...Er is geld om Schiphol (de start- en landingsbanen plus de pieren) gedeeltelijk te verplaatsen naar een kunstmatig eiland in de zee. De toegangspoort blijft, vanwege de investeringen in de terminals etc. echter op het huidige Schiphol (gunstig voor Amsterdam), vanwaar een magneetbaan naar dat eiland voert. (dit zijn fantasie-plannen die ook nu al af en toe opduiken in de pers)
De aanvliegroutes (in ieder geval die over Amsterdam voeren) vervallen op deze manier. De hoogtebeperking van 105 meter ook. Dan zit Amsterdam wel mooi opgescheept met een volgebouwde wijk, die te laag is en door hoger te bouwen aanzienlijk verdicht zou kunnen worden, maar te duur om af te breken...
Of men zou de echte hoogbouw (laten we zeggen 200-300 meter of zo :) ) op de start- en landingsbanen van het huidige Schiphol moeten plannen...Zo krijgt Amsterdam met Schiphol en de Haarlemmermeer er een enorme Zuidwestlob bij...Voordelen: genoeg ruimte, geen aanvliegroutes meer, en ver genoeg verwijderd van de Amsterdamse binnenstad, zodat van aantasting van het stadsschoon ook geen sprake kan zijn...;)
Gosee February 21st, 2004, 09:43 PM Dan zou ik eerder kiezen voor het bouwen van die hoge torens tussen de Zuid-As en Zuid-Oost. Dan heb je pas een mooie skyline en ook nog mooi opgebouwd. Misschien zijn ze daar nu al mee bezig, een andere reden kan ik namelijk niet verzinnen waarom er alleen maar op dezelfde hoogte gebouwd gaat worden ;) (jajaja schiphol...blablabla)
CityLife February 24th, 2004, 01:11 PM Ik zie niets in dat plan om schiphol te verplaatsen. Veel te duur en onnodig. Laat Schiphol lekker schiphol blijven.
Ik zie meer in de plannen van Gossee, al zal dat op korte termijn moeilijk worden. Dat stuk tussen ZO en de Zuidas ligt namelijk op Ouder-Amstel's grondgebied, en dat dorp is aangaande stedelijke ontwikkelingen nogal conservatief (zie de Arena-klucht en de Arenatorens-bezwaren).
Maar als de Zuidas op een gegeven moment klaar is dan zal ouder-amstel ook wel in gaan zien dat ze met die grond goud in handen hebben. En als ze de skyline van de Zuidas eenmaal voor hun neus hebben dan is de stap naar bebouwing op hun eigen grond al een stuk minder ver dan het nu zal zijn.
Rest een mooie stedebouwkundige aanpak om ZO en de Zuidas met elkaar te verbinden. Ik heb er al eens eerder voor gepleit een mooie stadsas van de Zuidas richting Oost te laten lopen en tegelijkertijd een stadsboulevard vanuit het centrum naar ZO te laten lopen. De knik van de Wibautstraat bij het Amstelstation moet er uit en de Wibautstraat moet dan doorlopen tot de ArenA. De Gooiseweg kan dicht en aan weerszijden van de N-W boulevard houden we veel ruimte over voor hoogbouw en andere stedelijke bebouwing. Dan kan de O-W boulevard tussen ZO en de Zuidas ergens halverwege de N-Z as aansluiten. Door deze aanpak maak je van de gehele stad een groter geheel.
:)
Imposant February 24th, 2004, 01:37 PM Dat verhaal van die maximale bouwhoogte vind ik nog steeds vreemd. 15 jaar geleden was het argument dat de grond hier niet geschikt voor hoogbouw was (te drassig). Nu Schiphol. En andere steden dan? Hong Kong bijvoorbeeld, daar zie je de vliegtuigen tussen de wolkenkrabbers door vliegen.
Elmo February 24th, 2004, 09:59 PM Originally posted by Imposant
En andere steden dan? Hong Kong bijvoorbeeld, daar zie je de vliegtuigen tussen de wolkenkrabbers door vliegen.
Dat was ten tijde van het oude vliegveld, maar ook daar vonden ze dit ongewenst en zeer gevaarlijk. Nu ligt er 30 km verder een nieuw vliegveld in zee. :)
Rabotnik February 25th, 2004, 10:00 PM Originally posted by CityLife
Rest een mooie stedebouwkundige aanpak om ZO en de Zuidas met elkaar te verbinden. Ik heb er al eens eerder voor gepleit een mooie stadsas van de Zuidas richting Oost te laten lopen en tegelijkertijd een stadsboulevard vanuit het centrum naar ZO te laten lopen. De knik van de Wibautstraat bij het Amstelstation moet er uit en de Wibautstraat moet dan doorlopen tot de ArenA. De Gooiseweg kan dicht en aan weerszijden van de N-W boulevard houden we veel ruimte over voor hoogbouw en andere stedelijke bebouwing. Dan kan de O-W boulevard tussen ZO en de Zuidas ergens halverwege de N-Z as aansluiten. Door deze aanpak maak je van de gehele stad een groter geheel.
:) Exact denk er ook zo over!!! En de Gemeente Ouder Amstel moet gewoon worden geannexeerd door Amsterdam net als Diemen. Flauwekul allemaal die kleine nietszeggende Gemeentes ze gooien constant roet in het eten is het niet de Arena dan wel om Hoogbouw. Zoals Cityife schetst maak je van Amsterdam wat meer Metropool er onstaat visueel gezien een groot stuk stad waarin alle hoogbouw op elkaar aansluit je krijgt dus een enorme brede Skyline...........:)
Cymen February 26th, 2004, 01:10 PM Ik ben het daar helemaal mee eens. The end of gemeente Ouderamstel maar ook Duivendrecht.
Dan kan men tenminst ook eens beginnen met de bouw van een woonwijken ten noorden van het Arena gebied en ten zuidoosten van station duivendrecht. Dit zal ook de levendigheid op dooie uren in het Arena gebied vergroten.
Mojito February 26th, 2004, 01:49 PM In het hierboven geschetste beeld kan ik me ook prima vinden hoor, meer zelfs omdat Schiphol inderdaad wel zal blijven waar het nu is :)
Het is inderdaad jammer dat de binnen de Ringweg gelegen gebieden als Overamstel, de zooi bij de Bijlmer Bajes, en de net buiten de Ring gelegen industrieterreinen van Duivendrecht nu zijn gevuld met bedrijven en loodsen. Net als bij de Noordelijke IJ-Oevers valt ook hier, dicht bij de stad en goed bereikbaar, een hoop te verdichten.
Die twee boulevards die CityLife schetst zie ik wel zitten. Het zou Zuidoost echt een deel van de stad maken in plaats van een losse afgelegen satelliet die via navelstrengen als metro, spoor en snelweg verbonden is. Ook wordt het op een aantrekkelijke manier per fiets bereikbaar. Niet onbelangrijk in Amsterdam!
Zie het al helemaal voor me. Mooie brede boulevards omzoomd met stedelijke bouwblokken a la Plan Zuid, maar dan ook met hoogbouw, begroeid met grote bomen, en voorzien van een brede middenberm waarover tram 12 en 25 (vanaf de Utrechtsebrug) het Arenagebied bereiken. En het snijpunt van de beide assen moet natuurlijk een cosmopolitisch plein worden, zoals ze dat nu alleen maar in Parijs en Barcelona kunnen.
Prachtig idee!
Cymen February 26th, 2004, 07:10 PM @Mojito
Over Overamstel is al nagedacht hoe ze dat gaan inrichten. De wens van de politiek was geloof ik woontorens maar er is van de D.R.O. rappor geschreven:
"wonen tussen de bedrijven door" uit augustus 2003. Gratis op te vragen btw//
Ook over de andere kant denken ze na. Daar zitten alleen de Hells Angels en de Bijlmer Bajes. Beiden wil de politiek weg hebben. Maar door het cellentekort is daar nog niet echt veel vaart mee gemaakt.
The Messiah March 4th, 2004, 11:48 AM Alle hoogtes zo'n beetje hetzelf,zo word het toch ook niks.Maar het is in iedergeval wat,de ontwerpen vind ik zelf mooi en zal toch een impuls geven aan het gebied.Maar het is oh zo jammer dat het allemaal niet hoger mag dan 105m :mad:
Toch had ik liever de echte arch gehad.....
Glacius March 14th, 2004, 10:11 PM Originally posted by Michiel
Ik was gisteren op het projectbureau Zuidas, en daar zei men dat de versie met de rood-naar-geel verlopende gevel de definitieve was. Het model bij Arcam was al weer verouderd. Of de torens ook gefaseerd gebouwd worden kon men niet vertellen.
Effe offtopic: waar zit dat projectbureau Zuidas eigenlijk? Je loopt de hoofdingang van het WTC binnen en dan?
Michiel March 15th, 2004, 07:26 AM @Glacius
Met de roltrap omhoog en dan zit het projectbureau gelijk rechts.
Glacius March 15th, 2004, 12:39 PM Originally posted by Michiel
@Glacius
Met de roltrap omhoog en dan zit het projectbureau gelijk rechts. Bedankt.
Ace March 16th, 2004, 12:54 AM Wel of niet boven de 100m,
Ik blijf 't een schitterend ontwerp vinden. Net als wat Mojito als zei, die dingen hebben door hun vorm en door hun positie t.o.v. elkaar gewoon de uitstraling van een W.T.C.-New York en dat is ook wat waard. Ik zou ze maar wat graag de Rotterdamse skyline zien komen versterken. Ruilen voor de 'De Rotterdam'?!?guns1: :D
Andy March 16th, 2004, 12:22 PM Het feit dat er nu 2 torens in plaats van 1 Arch komen is ook weer goed voor de statistieken! Kan Amsterdam nog stijgen in de wereld-hoogbouw ranglijst.... En doordat op de gevel verticale lijnen zijn aangebracht zal hij in werkelijkheid hoger uitzien dan 100-105m....
:cheers:
Rabotnik March 17th, 2004, 03:07 AM Ontwerpen zijn prachtig geen negatief;) woord daarover,alleen ik zal er altijd moeite mee blijven houden met die beperkte hoogte,s in deze (wereld)stad. 105 Meter stelt niets maar dan ook helemaal niets voor,kun je lang en kort over discusseren maar dat is gewoon zo,en al helemaal niet als de Zuid-As wil gaan concureren of zich gelijk wil stellen met overige zakencentra in de rest van Europa.!!
Neotrezz March 17th, 2004, 04:15 PM Ik snap schiphol gewoon niet.
Wat is er nou zo moeilijk aan, om de landingsbanen aan de kant van Amsterdam te sluiten. Zo veranderen de aanvlieg route's. Voor een vliegtuig die uit het noorden komt... is het toch niet zo veel moeite om er om heen te vliegen. En vervolgens te landen op een landingsbaan waarvan haar aanvliegroute niet boven amsterdam hangt.
tsja.. ik bedenk maar wat. Waarom moet meteen heel schiphol weg.
Cymen March 18th, 2004, 05:49 PM Ach tja anders word het in de toekomst een leuke woonwijk en word het hoobouw mekka aan de noordelijke Ij-oevers!
Glacius March 18th, 2004, 10:28 PM Originally posted by Neotrezz
Ik snap schiphol gewoon niet.
Wat is er nou zo moeilijk aan, om de landingsbanen aan de kant van Amsterdam te sluiten. Zo veranderen de aanvlieg route's. Voor een vliegtuig die uit het noorden komt... is het toch niet zo veel moeite om er om heen te vliegen. En vervolgens te landen op een landingsbaan waarvan haar aanvliegroute niet boven amsterdam hangt.
Ik denk niet dat men daar zomaar aan begint omdat er toevallig een paar hoge torentjes staan.
im_from_zw038 March 19th, 2004, 03:14 PM extreem mooi ontwerp
Neotrezz March 19th, 2004, 06:06 PM Originally posted by Glacius
Ik denk niet dat men daar zomaar aan begint omdat er toevallig een paar hoge torentjes staan.
De economie in amsterdam word natuurlijk deels gebaseerd op Schiphol, makkelijk, een vliegveld in je achter tuin.
Maar nu het qua gebouwen enz. allemaal zo snel de grond uit schiet blokkeerd schiphol het weer.
Bedánkt schiphol.... en... Bedankt schiphol :D lol
Spotter March 21st, 2004, 02:14 PM weetje:
www.amsterdamsymphony.nl is onlangs geregistreerd bij Novagraaf. Komt er binnenkort dan eindelijk een eigen site met specifieke info enso? t sou gaav sein
Donald Trump April 4th, 2004, 04:26 PM ik vind het een mooi ontwerp. Een gebouw dat zoals deze in de tweede lijn vanaf de snelweg staat, is misschien niet meteen zichtbaar en dus zou idd een iets hoger gebouw beter zijn, maar op zich klinkt een verstopt gebouw ook wel relaxed. Die kunstwerken op het plein tussen mahler en abn-amro, een soort van lichtzwaarden (ala star wars) passen er goed bij, al kan ik niet bedenken waarom.
bobdebouwer April 5th, 2004, 12:47 PM Hmmm... ik kan begrijpen dat schiphol moeilijk doet over een heel cluster van 200 meter + gebouwen, maar eentje kan er toch wel bij? om het gebied wat uitstraling te geven? asjeblieieieft??
Elmo April 5th, 2004, 07:36 PM Hmmm... ik kan begrijpen dat schiphol moeilijk doet over een heel cluster van 200 meter + gebouwen, maar eentje kan er toch wel bij? om het gebied wat uitstraling te geven? asjeblieieieft??
Als je er 1 bouwt, kan je net zo goed een hele cluster neerzetten. Dat maakt dan ook niet meer uit. Het gaat juist om de aanvliegroutes van de vliegtuigen. Die zouden worden gehinderd door de hoge gebouwen.
CborG April 5th, 2004, 07:38 PM welke landingsbaan heeft nou precies last van de zuidas??
de buitenveldert??
Rabotnik April 5th, 2004, 11:44 PM K.P.N toren word als het goed is ook verhoogt naar 150 Meter , dan kan er ook volgens mijn inziens ook wel een toren van die hoogte bij. Conservatievelingen zijn het niet meer en niet minder!
Spotter April 6th, 2004, 03:43 PM Valt inderdaad niet te snappen. Eerst de maximale bouwhoogte in Vivaldi verlagen van max. 120 naar max. 101 meter, maar ondertussen wel de plannen aanhouden om de KPN toren tot 150 meter te verhogen, terwijl Schiphol de rede voor de bouwhoogteverlaging was. Als er 1 toren mag staan mogen dat er ook 6 zijn. Anders slaat het veiligheidsaspect als een lul op een koektrommel. :bash:
ldd April 6th, 2004, 04:15 PM Nou nou...
Het lijkt me overigens best duidelijk. Vanwege veiligheid wil Schiphol in een straal van zoveel kilometer, en zeker in de buurt van de glidepaths richting de landingsbanen, onbelemmerd luchtgebruik. Daarbij wordt een marge aangehouden van een x-aantal meters. De KPN-toren heeft geen functie als woning en als kantoor en kan misschien iets dieper in de marge zitten dan overige bebouwing. Bovendien moet die toren boven de hoogste torens uitsteken voor het uitzenden van radiogolven.
Kortom, kap nou een keer met deze discussie, op de zuidas komt geen hoogbouw hoger dan ongeveer 100 meter. Laten we ons liever richten op andere locaties zoals Zeeburg!
Cymen April 6th, 2004, 04:52 PM Nou nou...
Het lijkt me overigens best duidelijk. Vanwege veiligheid wil Schiphol in een straal van zoveel kilometer, en zeker in de buurt van de glidepaths richting de landingsbanen, onbelemmerd luchtgebruik. Daarbij wordt een marge aangehouden van een x-aantal meters. De KPN-toren heeft geen functie als woning en als kantoor en kan misschien iets dieper in de marge zitten dan overige bebouwing. Bovendien moet die toren boven de hoogste torens uitsteken voor het uitzenden van radiogolven.
Kortom, kap nou een keer met deze discussie, op de zuidas komt geen hoogbouw hoger dan ongeveer 100 meter. Laten we ons liever richten op andere locaties zoals Zeeburg!
Met dat eerste ben ik het niet met je eens, maar met dat allerlaatste wel :)
Ik heb nl ooit eens gelezen dat iemand ooit eens gelezen had(ofzo) dat de max hoogte rond de Zuidas meer te maken heeft met het contact leggen van de vlietuigen. Als er een te grote & vooral hoge muur van torens komt dan zou die volgens schiphol het contact kunnen verstoren. Als je nou toch ook eens kijkt naar de hoogte van de communicatie torens op schiphol dan stel ik voor dat hoogste toren op de Zuidas de commuincatie toren word voor schiphol :)
Elmo April 6th, 2004, 07:12 PM En een reden is natuurlijk ook dat ABN-AMRO het "recht" heeft op het hoogste gebouw op de Zuid-As, waardoor andere bebouwing niet hoger mag zijn dan +/- 105 meter...
ldd April 7th, 2004, 10:25 AM @Sijmen Volgens mij zijn we het wel aardig eens. Communicatie, veiligheid, whatever... het gaat om een onbelemmerd luchtgebruik daar. Een toren op de zuid-as als luchtverkeerstoren is een leuk idee! Maar ik denk niet dat het er van komt.
@Elmo Ik zou dat van ABN-AMRO zo'n flauw argument vinden, dat wil ik niet geloven.
CityLife April 7th, 2004, 10:31 AM @ldd
geloof het maar...dat heeft de Abn-Amro bedongen toen ze hun hoofdkantoor neerzette
Glacius June 7th, 2004, 01:36 AM Volgens verschillende websites zou de bouw van de Amsterdam Symphony in de tweede helft van 2004 moeten beginnen. Weet iemand of dat nog steeds klopt?
Cymen June 7th, 2004, 10:57 AM Laten we van wel. Gershwin moet volgens de planning ook in 2e deel 2004 beginnen(oa 101 meter hoog kantoor). Dan word het wel druk met die torentjes :)
Henk June 9th, 2004, 11:00 AM Als je naar de luchtfoto's kijkt van Mahler4 zie je aan de rechterkant van de afbeelding en boven in dat de het eerste deel van de sportvelden al weg is en dat de eerste bouwketen er staan. Daar aan moeten we toch kunnen afleiden dat het begin van de bouw niet lang meer op zich laat wachten.
Henk June 9th, 2004, 11:02 AM Sorry dat ik de afbeeldingen vergeten was bij te voegen maar hier zijn ze alsnog. De afbeeldingen zijn van de site van 10 April, een tijdje terug dus alweer.
http://www.mahler4.nl/images/0403414_Amsterdam_Mahler4.jpg
http://www.mahler4.nl/images/0403419_Amsterdam_Mahler4.jpg
Henk June 14th, 2004, 08:58 PM Op de site van de zuias stondt nog een afbeelding die hier nog niet te zien was, dus bij deze.
http://www.zuidas.nl/Images/AsZuidgevel.jpg
Glacius August 2nd, 2004, 11:35 PM Deelgebied Gershwin van start (http://www.zuidas.nl/smartsite.dws?id=655):
'Tussen de Amstel en de Schinkel wordt Zuidas in de komende decennia ontwikkeld tot een nieuw stuk stad. Het deelgebied Gershwin is het eerste grote woongebied in Zuidas. Gershwin wordt begrensd door de De Boelelaan, de Buitenveldertselaan, de Mahlerlaan en de Beethovenstraat: oftewel het voormalige sportpark Buitenveldert.
...
De werkzaamheden zullen worden uitgevoerd vanaf 16 augustus 2004 en duren uiterlijk tot 15 oktober 2004. De start bouw van de Amsterdam Symphony staat gepland rond de jaarwisseling.'
Weten we dat ook weer :).
Cymen August 3rd, 2004, 05:37 PM Dat is goed nieuws. Van Gershwin heb ik overigens verder nog een ontwerpen gezien.
Michiel August 3rd, 2004, 07:01 PM Het omgeploegde veld is trouwens niet het kavel waar Symphony komt te staan. Volgens mij wordt het gebruikt door de aannemer die bezig is met Mahler 4, ze gebruiken tegenwoordig ook de oude ingang van het sportveld als toegangsweg.
Glacius August 3rd, 2004, 07:17 PM Het omgeploegde veld is trouwens niet het kavel waar Symphony komt te staan. Volgens mij wordt het gebruikt door de aannemer die bezig is met Mahler 4, ze gebruiken tegenwoordig ook de oude ingang van het sportveld als toegangsweg.Ja, daar was ik ook achter gekomen. De Symphony verschijnt in tegenover het plein tussen Mahler 4 en ABN-AMRO.
Henk September 5th, 2004, 11:28 PM Update van 05-09-2004.
De grond werkzaamheden zijn reeds begonnen.
1.
http://img49.exs.cx/img49/9592/2004_0905Amsterdam05-09-20040077.jpg
2.
http://img49.exs.cx/img49/69/2004_0905Amsterdam05-09-20040078.jpg
Glacius September 6th, 2004, 12:41 AM Coole foto's! Waar stond je toen je ze nam?
Henk September 6th, 2004, 12:43 AM Boven op Ito.
Cymen September 6th, 2004, 01:20 PM Ik zag vandaag een gele graaf machine staan bij "ik dacht "Mahler4 laatste fase, dit is een witte.
Word leuk als beide projecten tegelijkertijd de lucht in gaan :)
Henk September 6th, 2004, 01:27 PM Bedoel je deze Cymen.
http://img81.exs.cx/img81/9645/2004_0905Amsterdam05-09-20040008.jpg
Deze staat inderdaad by Mahler4 fase 2.
Cymen September 6th, 2004, 01:38 PM Die ja :)
Er staan ook al damwanden waarbij rechts lijkt of ze al begonnen zijn met uitgraven.
ldd September 6th, 2004, 04:09 PM Gave foto's Henk! Ik was er zondag en toen verbaasde ik me over de grootsheid van de omgeving. Het enige graafwerk dat ik zag was voor de leidingentunnel. Overigens hangen er verschillende borden met impressies van zuidasprojecten die ik nog niet had gezien op dit forum!
Spotter September 6th, 2004, 04:39 PM Boven op Ito.
mag je daar zo maar op dan?
wel gave foto's ! heb je er niet nog meer?
:)
Henk September 6th, 2004, 04:43 PM @ Spotter.
Je mag er eigenlijk niet op maar soms moet je wat om mooie foto's te maken.
De andere foto's die ik op Mahler 4 heb gemaakt staan hier.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=131776
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=131789
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=131812
Cymen September 6th, 2004, 05:32 PM Gave foto's Henk! Ik was er zondag en toen verbaasde ik me over de grootsheid van de omgeving. Het enige graafwerk dat ik zag was voor de leidingentunnel. Overigens hangen er verschillende borden met impressies van zuidasprojecten die ik nog niet had gezien op dit forum!
Kun je dat misschein verder toelichten?
ldd September 7th, 2004, 03:56 PM Ik zal er, zodra ik tijd heb, foto's van maken, gaat waarschijnlijk wel een paar dagen duren helaas. Op zuidas.nl kan ik die impressies niet vinden.
Het gaat om totaalplaatjes van de zuidas, waarop de gebouwen van Gershwin verder zijn uitgewerkt. Ik zag een gebouw in een terrasvorm, oplopende treden ofzo, tot een verdieping of twintig. Moet naast de symphony komen.
Ook zag ik een impressie van Mahler IV, bestaat uit vijf gebouwen, twee torens staan er al, de derde toren is in aanbouw, alledrie tegen de 100 meter hoog. De andere twee gebouwen zagen er laag uit, een verdieping of 6! Dit was nieuw voor me, ik had nog geen ontwerpen daarvan gezien.
Elmo September 7th, 2004, 08:09 PM Ook zag ik een impressie van Mahler IV, bestaat uit vijf gebouwen, twee torens staan er al, de derde toren is in aanbouw, alledrie tegen de 100 meter hoog. De andere twee gebouwen zagen er laag uit, een verdieping of 6! Dit was nieuw voor me, ik had nog geen ontwerpen daarvan gezien.
als je op www.mahler4.nl kijkt, dan zie je impressies van "Graves", "SOM", "FOA" en "Bosch". Allemaal relatieve laagbouw binnen de Mahler4 kavel. :)
Rabotnik September 8th, 2004, 12:53 AM Gezien ja waardeloos,maar ach maak me dr niet meer druk om!
Corretje September 8th, 2004, 11:33 AM Ik wil niet zeuren maar doe het toch even (een autochtone Nederlander die niet zeurt is een dooie las ik op dit forum en ik leef nog, dus zodoende)
Waarom is architectuur die niet boven de 28 meter uitkomt waardeloos?
Ik vind het schaakbord patroon van het mahler 4 project een mooie stedenbouwkundige ingreep en de lagere gebouwen, die naar mijn mening allen (misschien het gebouw van FOA iets minder) hoogwaardige architectuur zijn, benadrukken de hoogte van de vijf gebouwen van 80 meter plus.
Zonder laagbouw bestaat hoog niet.
Glacius September 8th, 2004, 05:53 PM Gezien ja waardeloos,maar ach maak me dr niet meer druk om!
Waardeloos? Hoogwaardige architectuur man!
ldd September 8th, 2004, 08:56 PM Ik heb de ontwerpen ook even bekeken bij mahler.nl, daar staan weer andere foto's op dan die ter plekke hangen. Geen spectaculaire verschillen, hoor.
Rabotnik September 9th, 2004, 12:37 AM Waardeloos? Hoogwaardige architectuur man!
Dat is het ook en dat heb ik al meerdere keren gezegt in posts,de architectuur is prachtig.
Maar ook al vaak gezegt dat mijn voorkeur uit gaat naar ''echte hoogbouw''
de 105 meter grens is niks stelt geen moer voor.
Stel je eens voor de Sympony wat een prachtontwerp is maar dan i.p.v 105 meter 2 x 150.............dat is uitstraling!!!
Kan niet op die Zuid-As weten we nu allemaal zo langzamerhand wel,maar goed op andere plekken in Amsterdam waar het wel kan blijfen ze ook steken op die 100 meter en dat komt me mijlen me strot uit zo langzamerhand.
Cymen September 9th, 2004, 02:18 PM Ik denk niet dat die 100 meter je de strot uit gaat komen. De beleving in dat gebied word net of je door NY loopt, normailter kijk je toch niet de hele dag omhoog.
Uiteindelijk is de kwaliteit op straat niveau veel belangerijker dan de hoogte van de gebouwen//
Rabotnik September 10th, 2004, 12:00 AM Ik denk niet dat die 100 meter je de strot uit gaat komen. De beleving in dat gebied word net of je door NY loopt, normailter kijk je toch niet de hele dag omhoog.
Uiteindelijk is de kwaliteit op straat niveau veel belangerijker dan de hoogte van de gebouwen//
Wat een bespottelijke opmerking ''net alsof je door New York'' loopt.
Kom op zeg! Tuurlijk is het voor Nederlandse/Amsterdamse begrippen een interressant project..............maar totaal niet te vergelijken met een megastad als New York.
Wil de Zuid-As een puur stedelijke uitstraling tonen zouden er ook kris kras overal wegen moeten zijn waar verkeer rijd trams,bussen enz enz.
Het word in de toekomst een gebied beetje vergelijkbaar met het Centrum Zuid-Oost dat weet ik nu al,met als plintinvulling een Etos,Kruidvat,Blokker e.d met hier en daar wat Horeca.
En NOGMAALS! ik vind de architectuur klasse! Maar ik geil op een bombastische uitstraling grote hoge scrapers,megalichtreclame,s ,theaters,casino,s zoals in New-York en andere echte wereldsteden.Brede autowegen enz enz.
Voor Amsterdamse begrippen word de Zuid-As een leuk gebied laten we het daar maar op houden. :okay:
Cymen September 10th, 2004, 01:22 AM Als ik het goed begrijp houd jij van stinkende, toeterende en door rood rijdende auto´s? Daarnaast moet het hoog zijn omdat het anders niet stedelijk is, Tokio met 28 miljoen inwoners stelt ook niks voor zeker?
Amsterdam word juist veeel stedelijker in dit gebied als NY. Ik bedoel een beetje stad zorgt natuurlijk dat er geen auto´s, bussen, trams en metros meer op straatniveau rijden. Dat is soo yesterday!
Daarnaast worden de FSI waarden van de Zuidas ongeveer gelijk als Manhatten, dus dichter bevolkt/gebruikt door hogere torens is het er ook niet.
(het moraal van dit verhaal, wij denken anders over stedelijkheid ;))
CborG October 7th, 2004, 11:49 AM ik denk dat ronkende, toeterende auto's en bussen, schreeuwerige reclame en bombastische theaters zeker meer bijdragen aan de levendigheid op straat, het hoeft niet gelijk stedelijker te zijn want in rimini, salou enzenz zie je dit ook
en het geeft mij het gevoel dat ik leef!!
Cymen October 7th, 2004, 02:42 PM tja maar wil je daar elke dag in zitten dan? Er moeten wel mensen wonen he, niet alleen het vakantie gevoel hebben. Maar goed ik denk dat de auto´s hopelijk vervangen gaan worden door mensen, al praten we dan wel over 2030!
Skyscrapercitizen October 7th, 2004, 04:53 PM Ik ben het met Rabotnik eens. Zuidas wordt ala Canary Wharf of La Defence maar dan veel en veel lager en kleiner. De manier van stedenbouw is totaal niet met NYC te vergelijken.
En de vergelijking FSI zuidas tegenover FSI van NYC gaat ook niet op, pak dan heel Amsterdam. Downtown Manhattan is denk ik al 5 keer groter dan de zuidas en wedden dat de FSI daar hoger is?
vinman October 7th, 2004, 08:35 PM Amsterdam doet het zeker goed met de Zuidas. Het hoeft niet altijd heeel hoog te zijn, maar het moet er wel goed uitzien.
Cymen October 7th, 2004, 10:53 PM Ik ben het met Rabotnik eens. Zuidas wordt ala Canary Wharf of La Defence maar dan veel en veel lager en kleiner. De manier van stedenbouw is totaal niet met NYC te vergelijken.
En de vergelijking FSI zuidas tegenover FSI van NYC gaat ook niet op, pak dan heel Amsterdam. Downtown Manhattan is denk ik al 5 keer groter dan de zuidas en wedden dat de FSI daar hoger is?
Ik heb een keer opgezocht wat de FSI waren van NY Manhatten en de Kop van Zuid(toekomst). Ik geloof dat het 4,5 om 4 was. Hoe betrouwbaar het was kan ik je niet vertellen want ik kan het ook niet eens terugvinden.
Vergis je niet dat in NY de straten heel erg groot zijn en deze op de Zuidas juist redelijk compact worden. Dit compenseerd de minder hogere torens.
(ik zal eens goed gaan zoeken)
edit:
Manhatten heeft een FSI van 6 aldus een site vermelding op google.
Aldus http://www.ars-amsterdam.nl/adviezen/download/04-02.pdf krijgt de Zuidas een FSI van 4,5, iets waar 6 niet ver vanaf ligt wanneer de plannen niet dendabel zijn met de huidige volumes ;)
Aldus dit stukje komt er een FSI van 7 op het stuk boven de snelweg:
http://www.zuidas.nl/Images/visie.pdf
london, parijs en Amsterdam nu:
http://bnb.citg.tudelft.nl/files/publications/Dobbelsteen-Duurzaam%20ruimtegebruik.pdf
Donald Trump October 8th, 2004, 01:55 PM als de zuid-as een economisch succes wordt en de beschikbare ruimte volraakt, zullen de economische belangen van nieuw te vestigen bedrijven misschien zwaarder gaan wegen en gaan de gebouwen automatisch de hoogte in. Het vliegveld mag nu al niet meer uitbreiden, dus zal op termijn de bouw van een nieuw vliegveld in de Noordzee onvermijdelijk zijn, mits men het aantal vluchten nog wil uitbreiden. Op dat moment ligt de zuid-as niet meer op een aanvliegroute.
vinman October 8th, 2004, 11:03 PM Een GOED vliegveld in de Noordzee zou heel veel problemen oplossen. Als het maar goede plannen zijn.
Skyscrapercitizen October 8th, 2004, 11:09 PM @ Cymen
Je kunt die dingen niet vergelijken, Manhattan is zoveel groter dan de Zuidas. Grote delen van Manhatten zijn relatieve laagbouw en dan heb je ook nog het enorme central park.
Cymen October 9th, 2004, 01:04 AM @ Cymen
Je kunt die dingen niet vergelijken, Manhattan is zoveel groter dan de Zuidas. Grote delen van Manhatten zijn relatieve laagbouw en dan heb je ook nog het enorme central park.
Oh zo vergelijk ik het ook helemaal niet :)
Maar tis alleen om even aan te geven hoe stedelijk dat stukje word. Mensen lachen altijd om die 100 meter grens, das dus helemaal niet terecht.
Skyscrapercitizen October 9th, 2004, 12:12 PM Vind ik wel terecht. Het zal best aardig stedelijk worden daar, maar voor een echt wow-effect heb je toch echt hogere torens nodig vind ik. En met een scheve vergelijking kun je denk ik niet aangeven hoe stedelijk het wordt... La Defence heeft waarschijnlijk een hogere FSI maar volgens mij is het daar na kantoortijd ook niet zo stedelijk meer.
Cymen October 9th, 2004, 12:50 PM Vind ik wel terecht. Het zal best aardig stedelijk worden daar, maar voor een echt wow-effect heb je toch echt hogere torens nodig vind ik. En met een scheve vergelijking kun je denk ik niet aangeven hoe stedelijk het wordt... La Defence heeft waarschijnlijk een hogere FSI maar volgens mij is het daar na kantoortijd ook niet zo stedelijk meer.
Le Defence heeft helemaal geen hoge FSI, de torens staan daar helemaal niet zo dicht op elkaar en er is super veel open ruimte. De binnenstad van Amsterdam heeft zelfs nog een hogere FSI. Ik vind La Defence ook totaal niet geslaagd, het is eenn soort madurodam in het groot ;)
Spotter October 9th, 2004, 01:28 PM Vind ik wel terecht. Het zal best aardig stedelijk worden daar, maar voor een echt wow-effect heb je toch echt hogere torens nodig vind ik. En met een scheve vergelijking kun je denk ik niet aangeven hoe stedelijk het wordt... La Defence heeft waarschijnlijk een hogere FSI maar volgens mij is het daar na kantoortijd ook niet zo stedelijk meer.
Alle keren dat ik in la défense was was het er grijs en leeg. Zowel 's avonds als 's ochtends. Alleen in de middag kunnen er nog waardig wat toeristjes lopen, maar of dat het nou meteen boeiend maakt. Ik vindt er echt helemaal niks aan! Alleen van een afstandje is het leuk :)
dennol October 9th, 2004, 01:55 PM Le Defence heeft helemaal geen hoge FSI, de torens staan daar helemaal niet zo dicht op elkaar en er is super veel open ruimte.
Copyright by PornStar
http://mapage.noos.fr/razorbladekiss/MISC/IMG_8064.jpg
La Défense is inderdaad 's avonds uitgestorven, maar wie zegt dat de Zuidas beter wordt? Alleen het feit dat ook de Zuidas in de eerste plaats een kantorenlocatie, met daarnaast wat woningen en overige voorzieningen geeft mij weinig vertrouwen. La Défense heeft dan tenminste nog de wow-factor (Zuidas ook wel, maar in mindere mate)
CborG October 9th, 2004, 02:17 PM wow vette dichtheid daarzo!!:uh:
Dr. Dubai October 9th, 2004, 03:24 PM he Dennol, laat ik die foto's gisteren nou ook met bewondering te hebben bekeken. echt gave foto's.
dit is de link ervan:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=944&page=38&pp=20
BTW op t franse forum staan best een paar interessante topics.
Dr. Dubai October 9th, 2004, 03:25 PM onderschat La Defense trouwens niet, hier het bewijs:
http://62.210.160.29/ImgAlbums3/Images1/21004/beguHBWWB2D08102004143133588505.jpg
Cymen October 9th, 2004, 04:47 PM @Dennol
De Zuidas word in de eerste plaats helemaal geen pure kantoren lokatie. Het "hart" van La Defence is een pure kantoren lokatie. Woningen staan er omheen en de mensen komen echt niet naar dat gebied. Er is gewoon geen drol te doen daar, alleen al in Mahler4 komt volgens mij meer vermaak dan dat je in heel La Defence zal aantreffen.
Daarnaast zullen woningen en kantoren op de Zuidas echt gemixxed worden, iets wat ze op La Defence niet hebben gedaan.
Natuurlijk ziet La Defence er op afstand wel "wow" uit, maar verder is het gewoon een rete triest gebied. Zelfs overdag, als er mensen zijn is er nog steeds niks te doen. Als je La Defence stedelijk vind, 100% kantoren in torens dan is Almere het mekka, 100% wonen in huisjes.
edit:
Oh en Dennol die foto levert trouwens het bewijs, kijk eens naar het maaiveld, ziet er echt op en top leuk uit om je daar te vertoeven.
Skyscrapercitizen October 9th, 2004, 05:10 PM Wat voor vermaak komt er in mahler dan?
Cymen October 9th, 2004, 05:27 PM Wat voor vermaak komt er in mahler dan?
Om het simpel te verwoorden, het word een winkelstraat.(ik geloof dat oa de Brenninkmeijers ruimtes hadden gekocht)
van de site:
Feiten
- Maximaal 160.000 m² kantoren, verdeeld over negen gebouwen.
- Minimaal 30.000 m² wonen, gerealiseerd in één gebouw met ca. 200 appartementen.
- Minimaal 10.000 m² commerciële voorzieningen op de begane grond en mezzanine.
- Ondergrondse parkeergarage met ca. 1.950 parkeerplaatsen.
- Ca. 6.000 nieuwe arbeidsplaatsen.
vinman October 9th, 2004, 05:47 PM Als er meer van die soort vermaak komt in nog de andere gebouwen rond de Mahler 4 dan wordt het nog wel wat daar.
vinman October 9th, 2004, 05:54 PM Sorry, iets verkeerd gedaan :bash:
Skyscrapercitizen October 9th, 2004, 06:38 PM Het blijft afwachten wat er dan in die 10.000m2 komt.
Cymen October 9th, 2004, 07:27 PM Het blijft afwachten wat er dan in die 10.000m2 komt.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar tis iig geen lobby of kantoorruimte. Dit noem ik positief en het beleid van de gemeente is ook om een goed straatniveau te levedig te krijgen. Ik blijf eentonig, maar dat kunnen we van La Defence niet zeggen ;)
Daarnaast is het ook heel logisch lijkt me, winkels/commerciele ruimtes leveren meer op als kantoren. Als ze elkaar ook nog kunnen versterken ben je dom bezig om het niet te doen, je kunt het echter niet alleen klaarspelen.
Skyscrapercitizen October 9th, 2004, 08:03 PM Ik ben nooit in La Defence geweest dus daar kan ik niets over zeggen. Wat ik wel weet is dat men op de Zuidas momenteel goed bezig is door de bedrijfskantine van het WTC op de begane grond te doen en openbaar te maken heb je al snel een levendig gebied.
Ik hoop dat dat ook bij de andere projecten gaat lukken. De schuine as door Mahler4 heen wordt toch de looproute van station zuid WTC naar de universiteit? Dat biedt ook potentie dan.
dennol October 9th, 2004, 10:10 PM @Cymen
Misschien ben ik iets te negatief over de Zuidas en ik ben waarschijnlijk niet zo goed op de hoogte van de plannen als jij, maar ik krijg toch echt de indruk dat de Zuidas in de eerste plaats een internationale kantoorlocatie moet worden en dat de woningen en overige voorzieningen pas daarna komen.
Wat cijfers van de Zuidas website:
985.000 m2 kantoren, goed voor 51.000 arbeidsplaatsen
8.700 woningen, goed voor 21.750 bewoners (uitgaande van 2,5 inw/per woningen)
Deze cijfers gelden voor het Dokmodel. Voor het Dijkmodel is de verhouding arbeidsplaatsen/bewoners nog krommer. Oftewel de ruimte, die verloren gaat bij het Dijkmodel gaat voornamelijk ten koste van de woningen en minder ten koste van de kantoren. Zegt toch ook wel iets over de prioriteiten, die er gesteld worden of niet? ;)
Daarnaast vraag ik me af of het allemaal wel zo simpel is: Gooi wat kantoren, woningen en winkels/uitgaansgelegenheden bij elkaar en je hebt een levendig gebied. Volgens mij laten mensen zich niet zo makkelijk sturen.
Zelfs met een goede mix van functies loop je nog steeds het risico dat het grootste deel van die 51.000 werknemers gewoon 's-avonds terug rijdt naar hun huisje in Almere en die 21.000 Zuidas-bewoners zitten dan gewoon lekker voor de buis in hun luxe appartement of nemen de metro naar het oude centrum van A'dam om daar hun vertier te zoeken. Resultaat: behalve een verdwaalde ziel die de hond uitlaat niemand op straat in de Zuidas, net als La Défense.
Cymen October 9th, 2004, 11:51 PM @Dennol
Ik begrijp je zorgen en die zijn ook helemaal niet zo vreemd hoor. Maar de Zuidas ligt in Amsterdam en niet in Parijs. Je zult wel denken, wat betekend dat, nou dat er elke dag vele mensen doorheen fietsen, ook savonds. Daarnaast word Zuid/WTC het 4e station van Nederland, kijk maar eens hoe druk het op Amsterdam CS stationsplein het savonds is. De kans dat mensen er komen en het ontdekken is dus heel groot, vandaar het ook mogelijk is wat meer dan alleen kantoren en woningen te bouwen. Of het nou ook echt goed gaat aanslaan, laten we hopen van wel :)
Cymen October 10th, 2004, 08:04 PM Graafwerk Amsterdam Symphony, ze lopen een heel klein beetje achter op de nieuwe Mahler4 torens, maar dat word een hoop torens UC:
http://www.e-meel.demon.nl/img/DSCF0610-web.JPG
Henk October 10th, 2004, 10:01 PM De zelfde situatie als op de foto van Cymen alleen vanuit een andere hoek.
http://pic15.picturetrail.com/VOL576/2706342/5410855/69223956.jpg
CborG October 10th, 2004, 11:38 PM Ben je nou alweer in een van die torens gekropen?!? cool man!
dat zie ik die rotterdamse jongens nog niet zo snel doen:)
vinman October 12th, 2004, 05:02 PM Worden nu lekker veel torens gelijk gebouwd. Zo moet het A'dam!!
Spotter October 12th, 2004, 05:17 PM Mijn favoriete project! 2 honderd-plussers tegelijk! Doet me effe de statistische misser van Mahler4 (paar meter te laag:p) vergeten. Ik hoop dat de torens lekker snel stijgen als men (begin januari?) begint! :)
Eric Offereins October 13th, 2004, 09:25 AM Mijn favo zou het zijn met het oorspronkelijke ontwerp, maar toch ook wel aardig zo.
Er valt daar veel te genieten met zoveel grote projecten bij elkaar :cheers:
Is er al bekend wanneer ze beginnen met het bouwen?
Glacius October 13th, 2004, 08:39 PM Is er al bekend wanneer ze beginnen met het bouwen?Rond de jaarwisseling als het goed is :).
vinman October 13th, 2004, 09:07 PM De Zuidas gaat er zeker beter uitzien met deze toren.
Duke2004 November 27th, 2004, 12:28 PM Hai allemaal, ik ben een 'nieuwe' amsterdammer hier, ik was ooit al ns lid maar ik was mn inlogdingen vergeten, ik lees het hier alweer een tijdje en ga nu ook wat actiever posten denk ik :)
Maar goed, ik kwam het volgende tegen op www.zuidas.nl, en ik vind het niet zo goed nieuws... Ik weet alleen niet of het ook over Amsterdam Symphony gaat, ik vrees van wel...
De Voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State heeft op 22 november 2004 het bestemmingsplan Gershwin geschorst. Bij de Voorzitter bestaat twijfel over de vraag of het plan in strijd is met het Besluit Luchtkwaliteit. Het onderzoek naar de luchtkwaliteit van 20 februari 2003 uitgevoerd voor de MER-beoordeling Zuidas heeft hem niet overtuigd.
Het oordeel van de Voorzitter heeft een voorlopig karakter en is niet bindend in de beroepsprocedure. Door de Stichting Advisering Bestuursrechtspraak dient hiernaar onderzoek te worden gedaan, dat bij deze bodemprocedure wordt betrokken. Een uitspraak kan niet voor augustus 2005 worden verwacht.
Voor de bouwplannen in het plangebied kan deze schorsing mogelijk enige vertraging betekenen. Tot de uitspraak in de beroepsprocedure mag alleen een bouwvergunning worden verleend na het doorlopen van een extra vrijstellingsprocedure.
Op dezelfde datum heeft de Voorzitter het verzoek om schorsing van het bestemmingsplan Mahler4 afgewezen. Dit betekent dat dit plan opnieuw in werking is getreden met ingang van 22 november 2004. Ook hier zal nog te zijner tijd een uitspraak in de bodemprocedure volgen.
Spotter November 27th, 2004, 03:07 PM Zoals ik al vaker heb gezegd... Je word er hopeloos van.
Skyscrapercitizen November 28th, 2004, 01:34 AM Tsja, als ze hier niet mogen bouwen wegens luchtkwliteit is het te hopen voor de zuidas dat of snel die dok er ligt, of dat we morgen ineens op waterstof gaan rijden. :eek:
Cymen November 28th, 2004, 05:11 PM Dit ging denk niet over de Symphony maar over de woningen die daar omheen moesten komen. Wat een bullshit toch allemaal weer. Pleurt een paar filters op het dak en de woningen hebben de schoonste lucht van Nederland.
Glacius November 28th, 2004, 07:38 PM Ow, lekker nieuws. En hoe zit het dan met de plannen in West, daar gaan ze toch ook dichter bij de snelweg bouwen?
Duke2004 December 17th, 2004, 04:02 PM ik heb het nog even nagevraagd bij die mensen van de zuidas, en het schorsen geldt ook voor Amsterdam Symphony. Ze benadrukte echter dat het niet vernietigd is en dat de bouw in de zomer zal beginnen, volgens haar een nauwelijks een vertraging al dacht ik dat de bouw in januari zou beginnen maar ja
Spotter December 17th, 2004, 04:30 PM ik was twee weken geleden op het projectbureau en daar zei een vriendelijke medewerker toch nog dat de projectontwikkelaar evegoed met de symphony wou beginnen in januari :S
Cymen December 17th, 2004, 06:10 PM ik was twee weken geleden op het projectbureau en daar zei een vriendelijke medewerker toch nog dat de projectontwikkelaar evegoed met de symphony wou beginnen in januari :S
Tja opzich zijn ze ook al begonnen hoor :)
PIE December 17th, 2004, 06:52 PM Gewoon bouwen die handel... :-) Mooie torens dit!
Alleen het is het er nog wel erg saai op straat. Hopelijk gaat dat beter als er wat woningen bij komen.
Winbuks December 24th, 2004, 04:35 PM Niets :)
http://img93.exs.cx/img93/3364/tnpc2305659xm.jpg
Torentje(s) komt zo, Torentjes komt zo....(melodie Busje...)
Duke2004 December 24th, 2004, 05:54 PM dat is wel een heel deprimerende aanblik... niet eens een bouwbord, een bouwkeet, of zelfs maar een lullige container zodat het lijkt alsof er iets gebeurt... echt balen dat het zo lang duurt
vinman December 24th, 2004, 09:10 PM Heb geduld. Op een mooie zonnige dag zullen ze beginnen met bouwen!
Cymen December 25th, 2004, 09:20 AM Das toch Gerswhin en niet Symphony? (op de foto van winbuks)
Corretje December 26th, 2004, 04:17 PM Symphony ligt midden in het deelgebied Gershwin.
EuroMaster December 27th, 2004, 04:03 PM waren hier eerst niet hogere torens gepland, maar komen er nu blokjes tot 15 verdiepingen..... en dan ook nog van die flutarchitectuur....
http://www.mahler4.nl/images/0403419_Amsterdam_Mahler4.jpg
loop er nou ook een metroverbinding naar amstelveen? die kromme tunnelbak die je onder de zuidelijke a10 baan ziet gaat toch naar amstelveen? hij ziet er alleen een beetje onbruikbaar uit> onderbroken door weg. iemand info?
hoe staat het met die 1,2km lange tunnel?
Henk December 27th, 2004, 08:38 PM loop er nou ook een metroverbinding naar amstelveen? die kromme tunnelbak die je onder de zuidelijke a10 baan ziet gaat toch naar amstelveen? hij ziet er alleen een beetje onbruikbaar uit> onderbroken door weg. iemand info?
Die "kromme tunnelbak" is de de (snel-)tram baan naar idd Amstelveen. Deze wordt idd onderbroken door de weg. Er staan daar stoplichten zodat de trams daar over kunnen steken.
Corretje December 27th, 2004, 11:34 PM @eurim@stovic
Voorzover ik weet komen er vier woontorens, die allemaal minstens 19 etages tellen (dit is nog steeds hoog voor Amsterdam) in Gershwin.
Ik weet niks van torentjes van 15 hoog.
Michiel December 28th, 2004, 07:31 AM Om alvast in de stemming te komen:
http://img62.exs.cx/img62/9254/amsterdamsymphony49yh.jpg
http://img62.exs.cx/img62/7562/amsterdamsymphony57du.jpg
CborG December 28th, 2004, 05:26 PM Heerlyke aangesigten:cheers:
Cymen December 29th, 2004, 12:46 AM Dat gebouw rechts ken ik niet, maar die links ook niet dus het lijken me toch oude impressies en/of ze hebben er gewoon omheen bedacht. Om een lang verhaal kort te houden, die zal er dus wel niet komen ;)
supercees December 29th, 2004, 09:28 AM Dat is toch Gherswin wat ervoor staat?
Duke2004 December 29th, 2004, 04:45 PM ja dat lijkt me gershwin ja, ben het met cymen eens dat die gebouwen er omheen gewoon zijn om de impressie wat leuker te maken
EuroMaster December 29th, 2004, 11:14 PM mooie platen inderdaad! die arch was leuk geweest, maar dit ziet ook ook leuk uit! hopelijk komt er ergens anders een arch.... nog plek zat denk ik zo
Tobi January 1st, 2005, 07:56 PM Ja; prefereerde die arch ook vanwege zijn unieke constructie, maar goed, als het toch twee losse torens worden, ziet dit er best wel lekker uit zo. :) Mooi die slanke ramen.
Winbuks January 12th, 2005, 01:09 PM Alweer niks, maar dit wordt zeker de bouwplaats voor de twee 105 m hoge torens.
Dit is niet het Gerswhin plangebied.
http://img100.exs.cx/img100/6813/tnp1110630verlicht8rg.jpg
Duke2004 January 12th, 2005, 09:46 PM Dit stond op de zuidas site onder 'werk in uitvoering'
Gershwin (verdeeld in 4 clusters van O naar W): Bouw cluster II - Amsterdam Symphony (cluster westelijk van parkeerterrein P16) van feb 2005
tot aug 2009
dus dat betekent dat ze eind deze maand pas beginnen en dat er inderdaad nog niks is nu
Glacius January 12th, 2005, 10:51 PM Ah mooi. Ik was effe bang dat de vertraging groter zou zijn.
vinman January 13th, 2005, 04:36 PM Ja, daar heb ik in ieder geval geen zin in..
Corretje February 2nd, 2005, 12:38 PM Vandaag even de maquette van de zuidas bekeken en het appartementencomplex achter de Amsterdam symphony aan het toekomstige waterplein wordt 12 bouwlagen hoog (komt ie tenminste in de database van skyscrapers.com!) Het gebouw zal waarschijnlijk wel uitgevoerd worden in rood baksteen.
Duke2004 February 2nd, 2005, 10:23 PM hmm is het zo'n claus en kaan doos? daar hebben we dr onderhand wel genoeg van dus ik hoop het niet... is die maquette trouwens wel nauwkeurig of kan het nog hoger worden?
Corretje February 3rd, 2005, 01:57 AM De meeste projecten op deze maquette die "in kleur" zijn uitgevoerd komen er uiteindelijk ook zo uit te zien. Het is inderdaad eigenlijk niet zo veel soeps dat gebouwtje. Een opvulsel van 12 bouwlagen.
Winbuks March 10th, 2005, 10:59 PM Volgens de website van de Zuid As (http://www.zuidas.nl) was de bedoeling dat ze in februari 2005 zouden beginnnen met het bouwrijp maken van de Symphony, maar vandaag (maart!) was er niks aan activiteiten te bekennen....
http://img223.exs.cx/img223/5219/tnp31012127nl.jpg
Duke2004 March 10th, 2005, 11:04 PM zucht... weer een voorbeeld van slechte voorlichting door projectbureau zuidas, ze moeten leren dit soort grote en veelbelovende projecten wat beter in de schijnwerpers te zetten
Michiel March 10th, 2005, 11:11 PM Wellicht heeft dit er iets mee te maken?
Gershwin – november 2004: Het bestemmingsplan voor een deel van de Zuidas wordt geschorst vanwege twijfel over de kwaliteit van een onderzoek naar de luchtkwaliteit. Het bestemmingsplan voor hetzelfde gebied sneuvelde enkele jaren eerder ook al. Toen werden bezwaren tegen de gehanteerde parkeernorm gehonoreerd.
Duke2004 March 10th, 2005, 11:17 PM ja, toen zeiden ze dat dit geen vertraging op zou leveren en dat ze uiterlijk in feb zouden beginnen (zie pagina 8 in deze thread)
Cymen March 10th, 2005, 11:37 PM Dat was voor de woningen van Gerswhin, die staan los van de kantoor torens naar mijn weten. Sympony zou dus gewoon moeten starten eens dezer dagen want de vorst is nu wel uit de grond....
Duke2004 April 12th, 2005, 05:21 PM 'update' :sleepy:
Nou, een maand later is er dus helemaal niks veranderd. De voetbalclub die er eerst zat had dus nog wel even kunnen blijven zitten, dan had iemand tenminste nog plezier van dit grasveld.
http://img191.echo.cx/img191/1161/img1114s9cy.jpg (http://www.imageshack.us)
Glacius April 12th, 2005, 05:23 PM Hmm, misschien moet iemand maar eens een keertje navraag doen bij het projectbureau...
Cymen April 12th, 2005, 07:28 PM zuidas.nl start bouw staat voor 2005, niet begin of medio dus ruim....
bouwfonds: oplevering 2007
nog niet vertraagt volgens de openbare informatie dus.
Duke2004 April 12th, 2005, 07:43 PM Het is wel vertraagd, ze zouden in februari beginnen:
Bouw cluster II - Amsterdam Symphony (cluster westelijk van parkeerterrein P16): feb 2005 t/m aug 2009
Dit staat ook op zuidas.nl, bij 'werk in uitvoering > binnenkort te starten werken'
Winbuks April 19th, 2005, 06:09 PM Ik heb bij het Informatie centrum ZuidAs gevraagd wanneer ze nou eens beginnen met de Symphony. De man vertelde me dat de gemeente nog bezig is met de bouwvergunning/aanvraag. Dus nog even wachten op het besluit van de gemeente ...
Duke2004 April 21st, 2005, 04:29 PM Dat kan dus elk moment goedgekeurd worden op zich, het zal nu niet al te lang meer duren want als die vergunning er is kunnen ze meteen beginnen toch?
Cymen April 21st, 2005, 10:39 PM die vergunning lijkt me een formaliteit, de huurders daarintegen niet.
Duke2004 April 21st, 2005, 11:15 PM Puntje voor cymen, ook voor het 5 sterrenhotel en de 'luxe appartementen' is de markt het op het moment niet echt ideaal...
Winbuks June 9th, 2005, 01:56 PM Kennen we deze al :cheers: :rock: :okay:
http://www.holland-re.com/files/buildings/574dcontrastgeel00_650x650.jpg
Status project de Symphony:
Start bouw: Oktober 2005
Grond is al bouwrijp
Wonen min 15.000 m2, min 100 woningen
Kantoren max 35.000 m2
Hotel min 12.600 m2
Museum 3.000 m2 (een particulier is al geintresseerd)
Overig 4.000 m2
Alleen moeten we wel even wachten op het besluit van de Raad van State in augustus...
In ieder geval de gemeente en het ZuidAs bureau/Jan Doets willen zo snel mogelijk mee beginnen! Wij trouwens ook. :)
Elmo June 9th, 2005, 06:59 PM Ligt dicht bij de A10.. zal me niets verbazen als deze ook in de koelkast wordt gezet wegens de fijnstofdeeltjes.
Rogier de Groot June 10th, 2005, 10:11 AM De A10 heeft hier weinig mee te maken. De achtergrondconcentratie is 'te hoog'.
flex June 11th, 2005, 04:28 PM Ziet er lekker strak uit!:)
Hed Kandi June 12th, 2005, 11:13 AM op deze impressie lijken ze hoger dan ITO.
Dat zou wel erg mooi zijn. :)
Glacius June 12th, 2005, 03:16 PM op deze impressie lijken ze hoger dan ITO.
Dat zou wel erg mooi zijn. :)Sterker nog, ze wórden hoger dan ITO. Vijf hele meters welteverstaan ;).
Duke2004 June 12th, 2005, 11:04 PM Zozo, dus dit wordt 103 meter ofzo? Nou ja, toch twee 100+ erbij... (al heb ik liever die 150 meter toren bij de Arena natuurlijk!)
Glacius June 13th, 2005, 09:08 AM Honderdvijf! Ik ging er eventjes vanuit dat ITO 100 meter was.
supercees June 13th, 2005, 09:15 AM Toch jammer dat dit niet die "Arch" is geworden!
Duke2004 September 16th, 2005, 01:21 AM Zoals we allemaal weten gaan ze binnenkort toch echt beginnen met de eerste fase van Symphony. Daarom leek het me wel aardig om deze thread weer 'wakker te schudden', met wat impressies van www.ciiid.nl (wat een geweldige site, prachtige impressies!)
http://www.ciiid.nl/projects/731-SYMPH4/00.jpg
http://www.ciiid.nl/projects/731-SYMPH4/731-d0002.jpg
http://www.ciiid.nl/projects/731-SYMPH4/774-b0003.jpg
http://www.ciiid.nl/projects/731-SYMPH4/731-nacht-d0000.jpg
Wat mij betreft mogen ze morgen beginnen :D Wordt erg mooi volgens mij!
Rabotnik September 16th, 2005, 07:25 AM Toch jammer dat dit niet die "Arch" is geworden!
Helemaal mee eens,alhoewel deze torens ook niet verkeerd zijn.
Maar de Arch was toch wel wat meer klasse.
vinman September 16th, 2005, 02:26 PM Nee, dat zijn ze zeker niet. Zijn prachtdingen.
Duke2004 September 16th, 2005, 09:31 PM De Arch was wel mooi geweest ja, maar dit wordt volgens mij ook niet verkeerd. Komt er nog iets van een uitzichtspunt op de hoogste verdieping? Dat was in de Arch wel het idee namelijk.
Winbuks September 20th, 2005, 08:34 PM We wachten af...(start begin december)
http://img259.imageshack.us/img259/5346/tnp92019876rf.jpg
Duke2004 September 26th, 2005, 11:15 PM haha 'we wachten af' :) AT5 Style!!!
Glacius January 3rd, 2006, 12:11 AM Is er al wat gebeurd daar?
Duke2004 January 3rd, 2006, 12:28 AM Ze zouden 'begin december' beginnen, dus hopelijk wel maar ik reken er niet op, dit project is al zo vaak uitgesteld...
-SaM- January 3rd, 2006, 04:13 PM Er begint wel al wat meer hekwerk te komen dacht ik,
Spotter January 4th, 2006, 01:56 PM Volgens de vooruitblik 2006 op zuidas.nl :
"Naar verwachting zal er dit voorjaar ook gestart kunnen worden met de bouw van Symphony, aan de zuidzijde van het Mahlerplein en resterende gebouwen in Mahler. "
Het is bijna voorjaar!!
Glacius January 4th, 2006, 03:51 PM 'Naar verwachting', hm.
INVISIBLE January 4th, 2006, 06:05 PM lijkt ook aardig veel op een Potsdamerplatz project van het Ritz Hotel .
http://www.ameinfo.com/images/news/1/15741-PotsdamerPlatz.jpg
http://www.locationsite.de/berlin/images/ritz5.jpg
Duke2004 January 4th, 2006, 06:40 PM In die vooruitblik staat trouwens helemaal niks over het in aanbouw nemen van Gershwin, nog meer hmmmm dus...
Jelluh January 5th, 2006, 10:29 PM Ik vind dit wel mooie torens, alleen vond ik die arch architectonisch mooier, en ze hebben toch al aardig wat torens.(er komen er gelukkig nog meer) :banana2: Maar nu mogen ze wel eens gaan opschieten...dit duurt wel erg lang... :(
Bobbelingman January 7th, 2006, 08:36 PM 2006
Ook in 2006 staat er natuurlijk weer het nodige te gebeuren op Zuidas. Meest in het oogspringende is zondermeer de besluitvorming omtrent ZuidasDok. Op dit moment wordt er nog druk gerekend en getekend, maar voor de zomer zal er een gezamenlijk voorstel voor de invulling ervan liggen van gemeente, Rijk en private partijen, waarna parlement en gemeenteraad zich erover zullen buigen.
Het Eurocenter in Vivaldi komt dit voorjaar gereed en daarmee zijn de eerste woningen op Zuidas een feit. Bij de VU opent in mei het Opleidingsinstituut Zorg en Welzijn en in maart doet het Cancer Center Amsterdam (CCA), de kleurige blokkendoos bij het VU medisch centrum, hetzelfde. Het CCA biedt als academisch kankerexpertisecentrum onderzoek op hoog niveau, topzorg en topbehandeling aan patiënten met kanker. In het ‘glazen huis’ aan de Beethovenstraat naast de velden van AFC, kunt u vanaf 9 januari terecht bij LotZ voor een hapje en drankje.
Naar verwachting zal er dit voorjaar ook gestart kunnen worden met de bouw van Symphony, aan de zuidzijde van het Mahlerplein en resterende gebouwen in Mahler. Op de kop van Zuidas zal waarschijnlijk begonnen worden met de bouw het theater van Joop van den Ende, het nieuwe stadsdeelkantoor, de nieuwe synagoge en de nieuwe roc.
2006 is ook het jaar van mode en design, als Platform 21 van start gaat met het Designmuseum. Ook in Vivaldi aandacht voor kunst. Kunstenaar Krijn de Koning werkt daar aan kunstproject bij het Nuon complex.
2006 zal tot slot ook gewoon het jaar zijn waarin www.zuidas.nl u zo goed mogelijk op de hoogte zal blijven houden van alle ontwikkelingen en gebeurtenissen en waarin u als altijd van harte welkom bent in het bezoekerscentrum in WTC om op de maquette alles nog eens van dichtbij te bekijken.
bron http://www.zuidas.nl/
-SaM- January 8th, 2006, 12:43 AM Klinkt allemaal veelbelovend,
Heeft iemand al impressies gezien van de nieuwe Synagoge?
Henk January 8th, 2006, 12:43 PM Daar ben ik ook wel benieuwd naar maar heb helaas ook nog geen impressies gezien.
Winbuks January 13th, 2006, 07:37 PM We wachten af... dag 426
http://img397.imageshack.us/img397/1149/tnp11307724ip.jpg
Men vermelde op de infoborden rond de Zuidas in die nieuwe staat van 'te starten werken' wel januari 2006!
Duke2004 January 14th, 2006, 02:18 PM Vanaf de andere kant is het niet veel beter :) Maar wel een leuke achtergrond natuurlijk
http://img74.imageshack.us/img74/1253/img40224kh.jpg (http://imageshack.us)
Winbuks March 31st, 2006, 02:02 PM Start Werkzaamheden Symphony
Op korte termijn zullen de bouwwerkzaamheden voor het project Amsterdam Symphony van start gaan. Amsterdam Symphony is het eerste project in Gershwin, en zal naar verwachting in 2010 gereed zijn. Behalve een woontoren met luxe appartementen en een kantoortoren, zal er een hotel gebouwd worden en zullen er voorzieningen komen.
Het complex Amsterdam Symphony is onderdeel van het project Gershwin in de Zuidas.
De grenzen van het gebied Gershwin worden gevormd door de Buitenveldertselaan, de Gustav Mahlerlaan, de Beethovenstraat en de De Boelelaan. Amsterdam Symphony wordt ontwikkeld door Bouwfonds MAB Ontwikkeling en Trimp & van Tartwijk Property Development. Het plan omvat de bouw van een kantoor, een woontoren en een hotel met daaronder één grote parkeergarage.
Aannemer VolkerWessels Bouw start op korte termijn met het inrichten van het werkterrein.
Er worden onder meer bouwhekken en bouwketen geplaatst en bouwwegen en in- en uitritten aangelegd. Het inrichten van het werkterrein neemt ongeveer zes weken in beslag.
De verwachting is dat medio mei gestart wordt met de bouw van het complex. Allereerst worden damwanden geslagen, daarna wordt de bouwput ontgraven. Het heiwerk start in het vierde kwartaal van dit jaar. De parkeergarage zal in fases gebouwd worden, gevolgd door de bouw van de drie gebouwen. De oplevering staat gepland voor najaar 2008.
De planning is onder voorbehoud.
De woningen en kantoren blijven bereikbaar. Wij proberen de eventuele overlast zoveel mogelijk te beperken. Als u vragen of opmerkingen heeft, kunt u contact opnemen met Jeroen van der Linden omgevingsmanager Zuidas, stadsdeel ZuiderAmstel.
Bron: Zuidas.nl (http://www.zuidas.nl)
Hoelang stonden we hier al niet op te wachten :banana: :carrot: :cucumber: .
Elke keer wanneer ik ff bij Mahler 4 was kijken, bleef die grond voor het Mahlerplein maar leeg. Maar dat wordt over 2 maanden verleden tijd!
Glacius March 31st, 2006, 03:43 PM Eindelijk...!
Cymen March 31st, 2006, 08:27 PM Alleen dat nog 2 keer 2 jaren bouwen is natuurlijk een beetje jammer, maar wel genieten!
Henk March 31st, 2006, 09:35 PM Eindelijk, Daar hebben we echt lang op gewacht. Nog even en het Mahlerplein is helemaal ingebouwd met hoogbouw.
Dr. Dubai March 31st, 2006, 09:39 PM Zeer goed nieuws voor Amsterdam. Dit wordt echt een juweeltje erbij, en zo wordt het mahlerplein al bijna een toeristische trekpleister;)
Corretje April 1st, 2006, 04:59 PM Dat wordt de eerste 100 plus woontoren voor Amsterdam EINDELIJK!
Paulie Walnuts April 2nd, 2006, 09:58 PM Die start staat dus vast? Goed nieuws....
Marin April 4th, 2006, 12:04 AM Philips Pensioenfonds koopt Symphony-complex aan de Zuidas
AMSTERDAM – Stichting Philips Pensioenfonds (PPF) heeft Amsterdam Symphony in Amsterdam gekocht. Een prijs is niet bekendgemaakt, maar volgens schattingen van PropertyNL komt de aankoopprijs op circa € 250-300 mln. Philips Real Estate Investment Management (PREIM), de beheerder van de vastgoedportefeuille van PPF, heeft het project verworven van projectontwikkelaar Bouwfonds MAB Ontwikkeling CVG en Trimp & Van Tartwijk Property Development.
Het nog te bouwen Symphony herbergt te zijnertijd wonen, werken en recreëren aan de Zuidas.
Philips Real Estate Investment Management beheert de beleggingen in direct onroerend goed
van het Philips Pensioenfonds. Met de aankoop van Amsterdam Symphony breidt het fonds zijn positie in Amsterdam verder uit.
Al jaren is Philips Pensioenfonds eigenaar van onder andere het nabijgelegen Groot Gelderlandplein, een project met winkels en appartementen. Twee jaar geleden ging ook het project Eurocenter in Amsterdam Zuidas, dat dit najaar wordt opgeleverd, over in Philips-handen. Naar verluidt is Eurocenter alweer doorverkocht.
Het multifunctionele project omvat een appartementengebouw van zo'n 15.000 m2, een kantoortoren van 35.000 m2, een luxueus hotel met circa 200 kamers en een parkeergarage voor 600 auto's.
Het ontwerp van Amsterdam Symphony is van de hand van architect Pi de Bruijn, die ook het stedenbouwkundige grid voor Amsterdam Zuidas heeft ontwikkeld. Architectenbureau AWG uit Antwerpen tekende voor het hotel. Het multifunctionele project wordt een van de meest gezichtsbepalende gebouwen aan de Amsterdamse ring. Met zijn hoogte van 105 meter is Amsterdam Symphony het hoogste punt van de Zuidas.
Bron: PropertyNL, 4 april 2006 (www.propertynl.com)
AMS guy April 4th, 2006, 12:19 AM Met zijn hoogte van 105 meter is Amsterdam Symphony het hoogste punt van de Zuidas.
Dit snap ik even niet. ABN Amro en WTC zijn toch ook 105 m hoog???????
Henk April 4th, 2006, 07:40 AM Ja, die zijn even hoog. Het zal wel moeten zijn "Eén van de hoogste punten van de Zuidas"
Winbuks April 4th, 2006, 04:57 PM Philips Pensioenfonds :D
Er wordt gesproken van een appartementen toren van 35.000 m² en een kantoor toren van 15.000 m². Dus dat betekent dat een van de torens twee keer zo klein wordt als de ander ??? :weird:
Opfrisbeurt: :cheers:
http://www.7arts.nl/aa_images/7gr.jpg
http://www.7arts.nl/aa_images/6gr.jpg
http://www.7arts.nl/aa_images/8gr.jpg
Bron: 7ARTS Visuals (http://www.7arts.nl/)
Dr. Dubai April 4th, 2006, 05:47 PM Super mooie renders, echt waar! Volgens mij wordt het gebied echt top.
Paulie Walnuts April 4th, 2006, 06:52 PM Super mooie renders, echt waar! Volgens mij wordt het gebied echt top.
zier er wel naar uit inderdaad...
@ Winbuks. Over die kantoren, volgens mij wordt 1 toren half/half; kantoren, woningen.
Corretje April 4th, 2006, 07:00 PM De kantoortoren is de toren links op het middelste plaatje. Deze toren wordt een stuk "dikker" dan de appartemententoren. Bovendien heeft de kantoortoren aan de voet nog een flink laagbouwgedeelte.
-SaM- April 4th, 2006, 10:59 PM Eindelijk schot in de zaak...
Ik hoop dat ze dat hotel niet van baksteentjes maken... het ziet er zo blokkererig uit op die render...
Nemo April 5th, 2006, 03:48 PM Mooi dat ze eindelijk gaan bouwen, maar ik blijf het uiterlijk van de torens nog steeds niet echt een architectonisch hoogstandje. Vind het zelfs wel heel dicht in de buurt komen van Kollhoff.
Stones April 14th, 2006, 08:17 PM Eindelijk schot in de zaak...
Ik hoop dat ze dat hotel niet van baksteentjes maken... het ziet er zo blokkererig uit op die render...
En de torens mogen wel met bakstenen buitenschil worden gebouwd? :)
vw April 14th, 2006, 08:26 PM Top die torens.
ldd April 20th, 2006, 03:12 PM situatie per 19 april:
http://www.ldd.dds.nl/buildings/adam%20zuid%20004.jpg
Winbuks April 24th, 2006, 08:47 PM Kwam deze hoopgevende impressie nog tegen van Inbo (http://www.inbo.nl), de uitvoerende architecten voor Cie:
"Op de meest gewilde locatie van de Amsterdamse Zuidas komt het multifunctionele gebouw Amsterdam Symphony. Dit prestigieuze gebouw, met ruimte voor een vijfsterren hotel, kantoren, appartementen, een museum of art gallery, winkels, restaurants en vele andere voorzieningen, is in alle opzichten het paradepaardje van de Zuidas. Amsterdam Symphony is uniek qua ligging, architectuur (Pi de Bruijn), bereikbaarheid, multifunctionaliteit en kwalitatieve invulling. Het bestaat uit een tweetal torens met een hoogte van ongeveer 105 meter en een hotelgebouw metelk een hoogte van ongeveer 40 meter. Onder de drie gebouwen is een gezamenlijke parkeergarage gepland. Gezien de grote hoogte van het bouwproject ontstijgt het complex de landelijk geldende bouwregelgeving. Daarnaast is de combinatie van verschillende gebruiksfuncties in en onder de hoogbouw een extra complicerende factor."
http://www.inbo.com/NR/rdonlyres/71B54376-C4AE-44C8-A8A1-24858F214BD7/0/4AASnoordgevel.jpg
Los daarvan kwam ik nog wat tegen, oudnieuws voordat Philips en Volkersenwessels er bij kwamen:
Dit las ik dus net in het jaaroverzicht 2005 van het OGA, de projectdocumentatie van het Ontwikkelingsbedrijf Gemeente Amsterdam:
"De realisatie van Gershwin heeft dit jaar (2005) vertraging opgelopen doordat het goedkeuringsbesluit van het bestemmingsplan door de Raad van State is vernietigd vanwege het niet voldoen aan de Europese richtlijnen voor de luchtkwalititeit. Er wordt nu een nieuw goedkeuringsbesluit voorbereid.
Vooruitlopend hierop is voor Amsterdam Symphony de Artikel 19 WRO-procedure ingezet. Het project Amsterdam Symhony (opdrachtgever Bouwfonds MAB) bestaat uit een woontoren, een kantoortoren (beide 105 meter hoog en ontworpen door Architecten CIE.) en een hotel van Awg Architecten. Naar verwachting kan in het eerste kwartaal van 2006 beginnen met de bouw.
Mogelijk wordt ook voor andere plandelen van Gershwin, in afwachting van de goedkeuringsprocedure van het bestemmingsplan, bouwaanvragen ingediend welke middels een artikel 19-WRO procedure worden behandeld." dd. 2005
Artikel 19 Rulez! :cheer:
Tim B April 24th, 2006, 09:06 PM situatie per 19 april:
sow ze hebben een al een stuk 'stoeprand' weggehaald :wink2:
Mokum April 25th, 2006, 10:00 AM Gezien de grote hoogte van het bouwproject
105 meter noem ik geen grote hoogte, dat is een giga hoogte
im_from_zw038 April 25th, 2006, 10:53 AM die renders van de vorige pagina beloven echt veel goeds...super strak en smaakvol :)
lffıs April 25th, 2006, 11:05 AM Superstoer! Zou trouwens net zo goed een woontoren kunnen zijn. Het is ook een heel andere stijl dan dat nu nog op de Zuid As staat.
Henk April 25th, 2006, 04:43 PM ^^^
De tweede smallere toren wordt een woontoren.
-SaM- April 25th, 2006, 10:03 PM Super, weer een mooi project U.C.
Bobbelingman April 28th, 2006, 10:34 AM Erfpachtovereenkomst Amsterdam Symphony getekend
AMSTERDAM - Bouwfonds MAB en het Ontwikkelingsbedrijf Amsterdam hebben de erfpachtovereenkomst getekend voor Amsterdam Symphony, een grootschalige multifunctionele ontwikkeling aan de Zuidas in Amsterdam. De erfpacht is voor € 68 mln afgekocht, exclusief waarborgsom en btw. Bouwfonds MAB gaat per 1 mei aanstaande beginnen met de bouw van Symphony. Stichting Philips Pensioenfonds neemt de ontwikkeling in belegging.
Amsterdam Symphony zal bestaan uit drie gebouwen met een onderliggende parkeergarage voor 600 auto's. Er komt een appartementsgebouw van 15.000 m2 (225 appartementen), een kantoortoren van 35.000 m2 en luxe hotel met 200 kamers.
bron http://www.propertynl.com
Henk April 28th, 2006, 10:52 AM Bouwfonds MAB gaat per 1 mei aanstaande beginnen met de bouw van Symphony.
Dat is al aanstaande maandag. :cheers: :cheers1: :cheers:
CborG April 28th, 2006, 11:19 AM Goed nieuws!:cheers:
Dr. Dubai April 28th, 2006, 01:07 PM Supernieuws. Echt geweldig:)
Winbuks' sig kan weer aangepast worden;)
Cymen April 28th, 2006, 03:31 PM Nog maar een paar dagen dus! Ik ga maandag denk wel een kijkje nemen!
Winbuks April 28th, 2006, 03:51 PM VET! 1 mei al :cheers:
Alleen blijft het denk ik maandag met ceremonie en veel grondwerk de komende weken. De grond is al wel bouwrijp.
Jammer genoeg ben ik de komende week niet in Amsterdam en ik heb toch geen camera.
@ Dr.Dubai 1 Mei Mijn nieuwe aangepaste Sig :) Met 2x 105 m. :D
Paulie Walnuts April 28th, 2006, 04:00 PM Eindelijk... goed nieuws
-SaM- April 28th, 2006, 05:54 PM Dit heeft A`dam nodig nu nog de Arena woontoren en dan is dit jaar voor mij al geslaagd. ( Symphony en ArenaToren zullen wel de enige 100 +er blijven dit jaar in Amsterdam UC)
Winbuks May 1st, 2006, 08:35 PM Heeft iemand vandaag wat kunnen zien rond de "bouwplaats" ?
Als je kijkt op de webcam (http://www.zuidas.nl/smartsite.dws?id=1041&curindex=4) van de Zuidas, zie je op de link van het Mahlerplein wat liggen op het gras. Gister lag er nog niks. Wat zou het zijn?
Tobi May 1st, 2006, 08:39 PM Dus vanaf vandaag officieel in aanbouw! Goed nieuws! :cheers:
-SaM- May 5th, 2006, 11:41 AM Ze zijn ook al duidelijk bezig daar...
Gaat opeens snel daaro op de zuid-As maar, dat mag ook wel na al dat lange wachten.
Cymen May 5th, 2006, 02:48 PM Er staan hekken om het terrein heen, verder heb ik nog niks gezien aan bouwactiviteiten.
Winbuks May 10th, 2006, 09:32 PM Cymen je hebt gelijk, niks veranderd. :( Behalve een paar piketjes...
http://img117.imageshack.us/img117/8255/p5102567z2qd.jpg
http://img104.imageshack.us/img104/1804/p5102569z9rr.jpg
-SaM- May 17th, 2006, 07:30 PM Zijn er nog updates daar, of ligt het er grasveld er nog?
Ik hoop In ieder geval dat ze net zo snel omhoog gaan als de Rock.
Henk May 17th, 2006, 08:38 PM Tot nu toe gebeurd er daar nog helemaal niets. Afwachten dus.
|
|