View Full Version : Den Haag: Horeca & Uitgaan
Beholder October 3rd, 2009, 06:04 PM Zo is er in Café Berlage (http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=2094) een apart draadje over café's, maar ook over restaurants. In Café 010 (http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=965) is het al even druk met draadjes, zelfs Starbucks heeft er eentje. Tijd om het hier -iets overzichtelijker- ook maar eens te proberen!
Om jullie een basis te geven, hier alvast een grote verzameling adressen (http://www.qlik.nl/regio-den-haag/categorie-horeca-uitgaan.htm).
Wat gaan we hier zoal kwijt kunnen? Hopelijk veel persoonlijke ervaringen + veel nieuwtjes over geplande openingen van zaken! :cheers: Proost!
- club: Silly Symphonies (gesloten 11-08 (http://partyflock.nl/party/137831:Silly_Closing_Party.html)).
- hotel: hier kom ik zelden, zeker in Den Haag.
- coffeeshop: ik rook niet, maar die op het Westeinde schijnt prima te zijn.
- lunchroom: dan toch de HEMA, lekker goedkoop en toch een zitplek.
- aziatisch: Soeboer (anno '58) en Cheung Wing.
- bakker: Maison Kelder natuurlijk.
PS: was er al nieuws over locatie Greve?
ikops October 3rd, 2009, 06:47 PM Leuk idee deze draad. Ik heb niet echt favoriete spots. Ik sta open voor elke keuken, dus vaste restaurants heb ik sowieso niet. Naar café's ga ik tegenwoordig niet veel meer, zal wel met mijn leeftijd of zo te maken hebben. Na het werk heb ik er niet altijd even veel zin meer in, en in het weekend, nou ja, met dit herfstige weer blijf ik eigenlijk liever binnen. Misschien zou ik er wel weer wat meer op uit moeten, wie weet nieuwe kennissen opdoen, een date zien te versieren. Hotels, ja, maar dan altijd in het buitenland (al die vakanties ook). Coffeshops? Sluiten die hap, ha ha. Lunchrooms, daar kom ik wel graag, maar het zijn er te veel om op te noemen. Heb overigens eens gelunchd in het Des Indes, maar vond dat niks voor mij.
Greve, ik heb geen flauw idee.
Koen Acacia October 3rd, 2009, 07:07 PM Leuk idee deze thread.
Wat lunchrooms betreft (nou ja.. plekken om te lunchen) dan is bij mooi weer Brasserie Berlage in de tuin achter het Gemeentemuseum wat mij betreft een enorme aanrader. Tikseltje duurder dan de HEMA, dat zeker, maar je krijgt er absoluut waar voor je geld. Lekkere hapjes, aardige bediening, maar vooral een absoluut prachtige locatie. Ook lekker rustig zo in die tuin, op een prettige manier.
Slagathor October 3rd, 2009, 09:04 PM Koffie: Dishy, the Italian Espresso Bar
Restaurant: Y Mucho Mas, Impero Romano
Café: Havana
Hotel: Novotel (in de Passage)
Ik moet er nog inkomen, ben pas net verhuist natuurlijk. Binnenkort krijgen jullie de reviews van de Haagse gayscene :D
ikops October 3rd, 2009, 09:54 PM Yippie ! We kunnen wel wat insight information gebruiken. :sly:
Quintana October 4th, 2009, 12:04 PM Op de plaats van Greve komt Shabu Shabu, een Japanner die ook in Rotterdam en Zoetermeer zit. Ze noemen zichzelf de grootste all-you-can-eat Japanner van Nederland.
De vrouw van de eigenaar (die, zoals bijna alle eigenaars van Japanse restaurants, Chinees is) komt uit Den Haag en naar het schijnt zat hij al een tijdje te wachten tot een goede lokatie in het Haagie vrij kwam.
Ik ben weleens bij Chabu Chabu in Rotterdam geweest en dat was prima.
Xoem October 4th, 2009, 02:14 PM Ik begreep dat de komst van concurrent Sumo in de Prinsestraat hier ook een rol in heeft gespeeld..
Edit, volgens mij was dit andersom, want geloof dat Shabu Shabu als eerste z'n oog op Den Haag had laten vallen, maar is Sumo uiteindelijk wel als eerste open..
The Hague Rules October 4th, 2009, 02:30 PM Op de plaats van Greve komt Shabu Shabu, een Japanner die ook in Rotterdam en Zoetermeer zit. Ze noemen zichzelf de grootste all-you-can-eat Japanner van Nederland.
De vrouw van de eigenaar (die, zoals bijna alle eigenaars van Japanse restaurants, Chinees is) komt uit Den Haag en naar het schijnt zat hij al een tijdje te wachten tot een goede lokatie in het Haagie vrij kwam.
Wow, wat een verademing: "Na Zoetermeer.... nu ook in Den Haag".
Het niveau daalt!
Muyangguniang October 4th, 2009, 03:19 PM - café:Leopold en andere tenten bij het Plein.
- restaurant:Los Argentinos(vlakbij de Passage)
- club:Danzig(tsja ik blijf een stdent).(donderdag bier voor 1 euro :D:D)
- hotel: Hotel des Indes.
- coffeeshop: geen
- lunchroom:Vienna Conditorei(of het nou echt een Lunchroom is...)
- aziatisch: Toko Semarang, Srikandi (en twee weken per jaar de Pasar Malam Besar:)).
- bakker: Maison Kelder en die ene in de Reinkenstraat.
Koen Acacia October 4th, 2009, 05:01 PM Momo's foto's van Nieuw Babylon deden me trouwens ergens aan denken: Restaurant the LivingRoom (http://www.diningcity.com/den_haag/restaurantthelivingroom/index_nl.jsp) is nu weer geopend aan het Julianaplein. Het is het voormalige restaurant Af!, dat toendertijd vrij goed was. Als je in Iens op Livingroom den haag zoekt kom je nog flink wat lovende recensies uit 2006 tegen.
Ben er zelf (nog) niet geweest, maar het zijn wel leuke plaatjes en ik vond dat deze op dit forum toch niet mag missen.
ikops October 4th, 2009, 05:59 PM Op de plaats van Greve komt Shabu Shabu, een Japanner die ook in Rotterdam en Zoetermeer zit. Ze noemen zichzelf de grootste all-you-can-eat Japanner van Nederland.
Is dit dus kwalitatief een verbetering ten opzichte van Greve? Ik moet zeggen dat ik hier nooit heb gegeten of gedronken.
Quintana October 4th, 2009, 07:39 PM Geen idee, ik ben nog bij Greve binnen geweest.
Quintana October 4th, 2009, 07:42 PM De beste tenten van Den Haag zijn overigens de Thai Princess Karaoke Bar (http://www.thaiprincess.nl/) en Het Feest van Sinterklaas (http://www.kroegpagina.nl/feestvansinterklaas/) :D
Hollander October 4th, 2009, 08:38 PM Uitgaan in Den Haag, even denken....
Restaurantjes prima
Cafe'tjes ook prima
Maarr.. daarna is het toch echt bedtijd in de ambtenarenstad Den Haag.
Ik ben een paar weken geleden op vrijdag in Den Haag uitgegaan, maar volgens mij is er na twee uur s nachts in Schubbukutteveen nog meer te beleven dan in Den Haag. In het Paard stonden 20 man, de Asta was gesloten maar daar wil je eigenlijk ook niet dood gevonden worden (maarja je moet wat), in de Square op het plein stond 30 man binnen, waarvan 25 doorgesnoven mannetjes die op de overige 5 ordinaire vrouwtjes stonden te jagen en de Onefour was ook dicht. En in club Leparis was een homoavond (nu heb ik niks tegen homo's, maar ik ben toch maar netjes doorgelopen)
Uiteindelijk maar weer terug naar Amsterdam gegaan, wat een trieste boel voor de derde stad van Nederland dat het zo vroeg al compleet afgelopen is. Het mist een straatdynamiek wat het uitgaan leuk hoort te maken. Wat me vooral opviel is dat het plein en de grote markt onwijs gezellige plekken zijn, maar dat alles wat ertussen zit gewoon compleet uitgestorven is (hele stukken niemandsland), er is nul dynamiek.
Maar restaurantjes zijn er in Den Haag genoeg, vooral goeie toko's en japanners!
The Hague Rules October 4th, 2009, 09:27 PM ^^
Je hebt een punt.
Het negatieve (dat tevens positief kan zijn) voor Den Haag is dat er een aantal uitgaansgebieden zijn die verder van elkaar vandaan liggen. Veel mensen (waaronder ook vele toeristen) gaan graag uit in Scheveningen, die zul je in dezelfde nacht niet vaak tegenkomen in het centrum van de stad.
Verder is Den Haag zeker niet bepaald dé plek van discotheken, nachtclubs en grote dancefeesten in flinke evenementenhallen. Jammer aan de ene kant, echter uniek voor een 3e stad van Nederland om je zo nu en dan als een dorpje te kunnen gedragen.
Wanneer in het pand van Bart Smit nou eens een club met allure komt, er een nieuwe evenementenhal komt (waarvan de Haagse burgervader het wél goed gaat vinden om grotere dancefeesten te organiseren), er tussen de Grote Markt en het Plein meer uitgaansgelegenheden komen, de Grote Marktstraat 's nachts een levendig terrein is met mobiele barretjes en podia.... tja... ik droom nog even verder.
En voor het echte uitgaan moet je zo nu en dan gewoon echt even naar Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Eindhoven... of zoals je zei: Schubbukuttuveen!
Hollander October 4th, 2009, 09:37 PM haha idd. Het gekke is dat bijvoorbeeld het Paard in zijn beginjaren na de heropening echt een goed poppodium/discotheek was (winnaar nachttempel 2005 als beste club van nederland). De programmeur boekte ieder weekend de meeste waanzinnige artiesten (internationaal) en ik heb zelfs avonden meegemaakt dat de balkons in het paard helemaal vol stonden en het dak er echt af ging.
Als hoe het er nu uitziet is dat echt verleden tijd, aangezien ze al blij zijn met een halve bezetting. Het enige wat ik weet is dat er een paar jaar geleden een nieuwe programmeur in het Paard kwam die het blijkbaar verstierd heeft (blijkbaar staat hij niet vooraan in de rij bij Mojo)
Echt tips voor uitgaan heb ik gewoon niet, omdat het er niet lijkt te zijn. Thaise karaokebar..jaa.. das een goeie! Daar heb ik ook nog wel een paar onverwachts grappige avonden meegemaakt. Iemand anders een goeie tip wat betreft het Haagse nachtleven??
The Hague Rules October 4th, 2009, 09:52 PM Klopt, Het Paard was weer eventjes bekend bij uitgaand Nederland.
Het Paard raakte echter een paar jaar geleden in opspraak aangezien er teveel commerciele dancefeestjes werden georganiseerd, tegen juist te weinig culturele activiteiten. En dat was blijkbaar de voorwaarde tot de -door de gemeente Den Haag gesubsidieerde- verbouwing.
Sinds dat moment is ons "Paradepaard" een afgeslankt veulentje geworden. Een przewalski paard om precies te zijn!
Sorry man, ik heb geen bijster interessante uitgaanstips voor je! Alles wat je hebt geschreven herken ik met pijn in mijn hart.
Laten we Bart Smit uitkopen, ok?
Hollander October 4th, 2009, 10:01 PM Met pijn in het Haagsche Hagt idd!
Maar goed plan! Een Bart Shit op die locatie is toch al onwenselijk en een achterban voor een dikke club heb je zo gecreeerd. Openingstijden van 1 tot vroeg in de ochtend, zodra de cafees sluiten rolt iedereen zo naar binnen..................................
sqm October 4th, 2009, 11:31 PM Ik ben alweer een behoorlijke tijd weg uit DH, maar ik heb me altijd wel goed vermaakt in café de Pater aan het Achterom. Goeie livemuziek en jamsessies en lekker bier. Voor het doorzakken was er dan op loopafstand sociëteit de Pijpela, die tot vroeg in de morgen geopend was. Misschien wel wat te oubollig momenteel.
Bestaat de Baghwan-disco bij het Prins Hendrik plein nog? :) Dat was geweldig!
Xoem October 5th, 2009, 09:36 AM Het Noorderstrand was afgelopen zomer anders wel echt de place to be, elk weekend weer allerlei hippe feestjes waar bij alle strandtenten bij elkaar vaak duizenden mensen te vinden waren. En dit zelfs ondanks dat de gemeente nauwelijks nachtvergunningen uitgeeft voor het Noorderstrand en veel feestjes al om 1:30 afgelopen waren.
Maar ja, dat zijn dus wel een paar duizend mensen die niet in het centrum zitten, en daarmee dus directe concurrentie voor de tenten in het centrum. Paar jaar geleden ook eens een keer gewoon op een zaterdagavond in Scheveningen wat wezen drinken, nou is ook Scheveningen zelf niet echt een heel erg uitgaansgebied, maar het verbaasde me toch hoeveel er nog te doen was en hoeveel mensen er zaten. Als je dat allemaal in het centrum zou hebben zou dat er toch een stuk een levendiger op worden.
Toch gaat het met Den Haag al beter dan een paar jaar geleden, toen er werkelijk geen enkele club in het centrum zat. Alleen waar Rotterdam en Amsterdam heel veel mensen uit de hele regio trekken (en Amsterdam zelfs uit het hele land), moet Den Haag het nog steeds hebben van mensen uit de stad zelf. Sterker nog, veel Hagenaars gaan vaak juist naar eerder genoemde steden..
Koen Acacia October 5th, 2009, 11:26 AM Om "horeca en uitgaan" puur af te rekenen op "zit er wel een goede club?" vind ik vrij ver gaan trouwens. Zelf heb ik liever een paar goede kroegen waar je lekker wat kunt zwetsen, en dat is in Den Haag gewoon prima in orde. Zo'n club is hier nodig, dat klopt ja, maar kunnen we misschien even wat verder kijken?
Xoem October 5th, 2009, 11:40 AM ^^ Het gaat uiteraard om het totaalplaatje. Den Haag heeft veel leuke cafe's, goede restaurants, theaters, maar toch staat Den Haag nog steeds niet bekend als uitgaansstad en heeft het een nogal saai imago. Dat komt (deels) omdat veel horeca toch kleinschalig is, en er na sluitingstijd van de kroegen weinig meer te beleven is. Overigens mogen de kroegen in de uitgaansgebieden (bijvoorbeeld de Grote Markt) open blijven zolang als ze willen, maar wordt daar nauwelijks gebruik van gemaakt.
Koen Acacia October 5th, 2009, 11:45 AM Maar dat kleinschalige vind ik juist leuk. Antwerpen heeft ook kleinschalige horeca, en die stad draait als een tierelier.
Quintana October 5th, 2009, 11:46 AM Ik ben alweer een behoorlijke tijd weg uit DH, maar ik heb me altijd wel goed vermaakt in café de Pater aan het Achterom. Goeie livemuziek en jamsessies en lekker bier. Voor het doorzakken was er dan op loopafstand sociëteit de Pijpela, die tot vroeg in de morgen geopend was. Misschien wel wat te oubollig momenteel.
Bestaat de Baghwan-disco bij het Prins Hendrik plein nog? :) Dat was geweldig!
Baghwan disco zegt me niets maar op de hoek van Prins Hendrikplein zat wel De Tempel maar die is inmiddels gesloten (al een jaar of 4). Ik ben er overigens nooit geweest maar heb er wel goede verhalen over gehoord.
blauw October 5th, 2009, 11:54 AM Den Haag is best gezellig. Ik ga graag uit in Den Haag en waar ik graag kom is de Grote Markt, Rootz, Paard Café, de Paap, Momfer de Mol, Huppel the Pub, de Klap, St. Joris en de Draeck, Sien, en zo nog wel een paar. Wat ik leuk vind aan Den Haag is de hoeveelheid live muziek, er zijn veel behoorlijk goede Haagse bandjes.
Mijn favoriete restaurant is overigens de Hagedis, het vegetarische restaurant in de Grote Pyr.
Xoem October 5th, 2009, 12:11 PM Wat favoriete restaurantjes:
Eetcafe: Rootz, De Paraplu
Chinees: Fat Kee, Kee Lun Palace
Wok: Rosarium
Fusion: Max
Japans: Oni
Thais: Phonsewan, Phuket
Italiaans: Il Senso
Afhaaltoko: Dayang
la-haye October 5th, 2009, 06:19 PM ben ik de eenige die ook naar coffeshop gaat:(
Haagse Dave October 5th, 2009, 06:52 PM Uitgaan in Den Haag, even denken....
Restaurantjes prima
Cafe'tjes ook prima
Maarr.. daarna is het toch echt bedtijd in de ambtenarenstad Den Haag.
Ik ben een paar weken geleden op vrijdag in Den Haag uitgegaan, maar volgens mij is er na twee uur s nachts in Schubbukutteveen nog meer te beleven dan in Den Haag. In het Paard stonden 20 man, de Asta was gesloten maar daar wil je eigenlijk ook niet dood gevonden worden (maarja je moet wat), in de Square op het plein stond 30 man binnen, waarvan 25 doorgesnoven mannetjes die op de overige 5 ordinaire vrouwtjes stonden te jagen en de Onefour was ook dicht. En in club Leparis was een homoavond (nu heb ik niks tegen homo's, maar ik ben toch maar netjes doorgelopen)
Uiteindelijk maar weer terug naar Amsterdam gegaan, wat een trieste boel voor de derde stad van Nederland dat het zo vroeg al compleet afgelopen is. Het mist een straatdynamiek wat het uitgaan leuk hoort te maken. Wat me vooral opviel is dat het plein en de grote markt onwijs gezellige plekken zijn, maar dat alles wat ertussen zit gewoon compleet uitgestorven is (hele stukken niemandsland), er is nul dynamiek.
Maar restaurantjes zijn er in Den Haag genoeg, vooral goeie toko's en japanners!
Beetje overdreven. We zetten Den Haag wel heel negatief neer nu. Ten eerste wonen er volgens mij geen 500.000 ambtenaren in Den Haag. Het kan qua club cultuur absoluut beter. Maar zoals je al zei is het Plein en de Grote Markt uitstekend. 020 staat ook bekend om z'n twee pleinen, niet dat ik ze wil vergelijken, maar toch. En de Asta is dicht voor een verbouwing. Dus wie weet wat dat opleverd. En het Buitenhof heb je ook nog. En Club Seven schijnt veelbelovend te zijn. Misschien was het net een slechte avond, maar zaterdag 's nachts zie ik zat mensen op straat. En Scheveningen hoort ook gewoon bij Den Haag, dus dat moet je er wel bijrekenen.
En Den Haag is ook een evenementenstad waar we laatst voor het tweede jaar op rij in Amerika nog dik in de prijzen zijn gevallen. Dat heb ik van een andere stad in Nederland nog niet gezien.
hagenees October 5th, 2009, 07:37 PM De beste broodjeszaak is TIME in de herenstraat (centrum),de lekkerste haring haal je bij de stal op het buitenhof,een gezellig cafebillart vind je op het spui (cafe het spui),uitgaan in de zomer natuurlijk aan het zwarte pad in schevenigen,s`winters hou ik me winterslaap dus zal ik het niet weten.
Xoem October 5th, 2009, 10:23 PM Gebeuren ook steeds meer creatieve dingen in de Binckhorst, bij oa Bink 36. Trekt alleen nog niet veel publiek volgens mij..
Hollander October 5th, 2009, 10:45 PM Ben in Bink36 geweest, supervet gebouw zowel van buiten als van binnen.
Daar zitten nu een hoop kleine creativelingen, maar er is nog zoveel ruimte over in dat gebouw. Ik zeg, bouw er een undergroundachtige industriele club ala Now&Wow Rotterdam in. Het heeft ook nog eens een redelijk centrale ligging... Ik zie een buitenkansje.
bild tall! October 6th, 2009, 06:32 PM in den haag is zat te doen wij hebben scheveningen.
ga is naar de plaza of naar de big bell of naar 11je 12je.
er zijn zoveel tenten waar je heen kan in den haag maar die zegt dat het dood is heeft geen weet van deze stad.
wij hebben net zoveel als de andere steden maar dat het minder lijkt komt omdat wij veel minder neonligt hebben en daar mag de gemeente wel is wat aan doen want dat maakt het aantrekelijker en opvalender en gezeliger.
ok amsterdam is het meest aantrekelijk om heen te gaan daar kan rotterdam ook niet aan tippen en om eindhoven vet te noemen vind ik een lachertje.
amsterdam heeft veel neon en veel tentjes in het centrum dat trekt veel mensen.
vind het ook waardeloos van de gemeente dat er bijna niks word gedaan om veel meer ligt te brengen.
dat was ook zo met het strijkijzer dat ook verligt in neon en reclame zou worden maar is nu savond's een saai geval en dat is hier bijna met alles.
tsja een steletje houtenklaasen een het roer en dan maar zeiken dat de stad savond's bijna niet leeft.
The Hague Rules October 6th, 2009, 07:16 PM in den haag is zat te doen wij hebben scheveningen.
ga is naar de plaza of naar de big bell of naar 11je 12je.
er zijn zoveel tenten waar je heen kan in den haag maar die zegt dat het dood is heeft geen weet van deze stad.
wij hebben net zoveel als de andere steden maar dat het minder lijkt komt omdat wij veel minder neonligt hebben en daar mag de gemeente wel is wat aan doen want dat maakt het aantrekelijker en opvalender en gezeliger.
ok amsterdam is het meest aantrekelijk om heen te gaan daar kan rotterdam ook niet aan tippen en om eindhoven vet te noemen vind ik een lachertje.
amsterdam heeft veel neon en veel tentjes in het centrum dat trekt veel mensen.
vind het ook waardeloos van de gemeente dat er bijna niks word gedaan om veel meer ligt te brengen.
dat was ook zo met het strijkijzer dat ook verligt in neon en reclame zou worden maar is nu savond's een saai geval en dat is hier bijna met alles.
tsja een steletje houtenklaasen een het roer en dan maar zeiken dat de stad savond's bijna niet leeft.
Ben het met je eens dat bepaalde gebouwen wel wat aanlichting mogen gebruiken, zeker bepaalde iconen zoals bijvoorbeeld Het Strijkijzer. Met een beetje neonverlichting maak je een stad echter nog niet direct bruisender, daar heb je naar mijn idee wel meer ingrediënten voor nodig.
Haagse Dave October 6th, 2009, 08:54 PM Komt wel levendiger over, en komt van het een het ander. Zit zeker wel wat in. Maar onbekend maakt onbemind en houdt het huidige imago in stand. Dat moet gewoon doorbroken worden. Als er meer mensen dan ook van buiten de stad komen heeft dat ook weer een positief effect op nieuwe ontwikkelingen.
070 October 6th, 2009, 09:12 PM Je kan in Den Haag lekker stappen, niks mis mee. Ze hadden na de sloop van de Statenhal en Houtrusthallen (Rave The City, Thunderdome party's enz. enz.) voor vervangende ruimte moeten zorgen waar feesten en concerten kunnen worden gehouden.
December 1991. Veel bekenden in dit filmpje.
sEOoiBTXJ2o
1992 Houtrust. Dit waren nog is feesten, was zelf bij deze party's.
vxQ7tZMpN7M
Haagse Dave October 6th, 2009, 09:19 PM Dat waren mooie tijden. :banana:
Wat is precies de bedoeling van de KPN hallen. Zag dat er laatst wel iets aan de gang was. zou leuk zijn als ze daar partys gaan organiseren.
070 October 6th, 2009, 09:33 PM Had deze filmpjes pas geleden ontdekt, kickuh om dit weer terug te zien, maar ook met weemoed :(
KPN hallen zou je best wel feesten kunnen houden, zou het alleen wat kleinschaliger kunnen, schat ik zo in.
Haagse Dave October 6th, 2009, 10:04 PM Het is eigenlijk ook wel te gek dat er nooit iets vergelijkbaars is teruggekomen voor Statenhal en Houtrusthallen, voor zo´n grote stad. Misschien die hal die ze in het Zuiderpark willen bouwen. Die wordt toch multi functioneel.
Xoem October 7th, 2009, 09:42 AM Leuk die filmpjes!
Weet iemand trouwens wat er gebeurd is met het plan om het Kwantum-gebouw aan de Grote Markt te slopen en er een disco/grand cafe voor in de plaats te bouwen?
sqm October 7th, 2009, 05:07 PM Als scholier kwam ik nog wel eens in La DS. Toen ik ging studeren verloor ik snel de interesse aan die manier van uitgaan, wat ook wel aan geldgebrek heeft kunnen liggen.
Muyangguniang October 8th, 2009, 05:09 PM Ik vind het juist wel relaxed dat Den Haag niet van die grote discotheken heeft zoals Rotterdam en Amsterdam, hier is het kleinschalig en gezellig, veeeeeeel minder aggressief, hoogstens met koninginnenach wat opstootjes maar dat is het dan ook, de cafe's mogen inderdaad wel langer openblijven maar we hebben verder niks te klagen.
Quintana October 15th, 2009, 01:31 AM Heb vandaag bij Sumo gegeten. Was best goed. Wat meespeelde was dat we de lekkerste serveerster hadden :)
Slagathor October 15th, 2009, 09:54 AM Echt een ongelooflijk enge opmerking zolang je die avatar blijft hanteren :D
marcobruls October 15th, 2009, 07:15 PM ^^lol dat was dus precies wat ik dacht gister nacht! hahaha
Quintana October 15th, 2009, 07:40 PM Wees niet bang, normaal gesproken kam ik mijn haar.
marcobruls October 15th, 2009, 11:38 PM :) Wie is dat balletje eigenlijk?ziet er Zweeds Noors uit?...vreemde vent haha
Tweety October 16th, 2009, 12:41 AM http://ludolfs.dmax.de/files/wallpapers/DMAX_DieLudolfs_Wallpaper_03_800x600.jpg
blauw October 16th, 2009, 09:06 AM Zozo, leuke broertjes hoor... :lol:
ikops October 16th, 2009, 09:19 AM ^^ ^^
Je avatar loopt niet meer synchroon met je nick. Ik mis Tweety! :cry::cry::cry:
http://www.iconburst.com/avatars/cute/1tweety.jpg
marcobruls October 16th, 2009, 03:47 PM Oh die gasten haha kijk al 2 jaar geen tv meer maar dit was van Discovery dacht ik.....haha vond onze nationale martelaar leuker! :)
Haagse Dave October 17th, 2009, 07:50 PM TV tip;
homeRestaurantNieuws Nieuwsbericht RTL brengt culinair Den Haag in beeld
RTL brengt culinair Den Haag in beeld
RTL4 struint de komende weken met een camera Den Haag en omstreken af om de beste restaurants en delicatessenwinkels te zoeken. De serie is de opmaat naar het culinaire evenement Eten & Drinken 2010, half november op het Haagse Malieveld.
Presentatrice gaat met bekende Hagenaren op zoek naar hun favoriete culinaire stek en de laatste trends op kook- en eetgebied. Vanaf 10 oktober wordt het programma vijf weken lang op zaterdagmiddag om 17.00 uur op RTL4 uitgezonden.
De zesde week, van 12 tot en met 15 november, is dan het evenement Eten & Drinken 2010. Op het Malieveld verrijst dan een aantal tentpaviljoens waar een culinaire markt, workshops en een enorm restaurant plek krijgen.
http://www.rtl.nl/components/huistuinkeuken/etenendrinken2010/miMedia/209703/209705.public.28046589.Eten_Drinken_s1_a2.xml
Haagse Dave November 5th, 2009, 06:24 PM ^^- Heb de afleveringen tot nu toe allemaal bekeken. Goede reclame mag ik wel zeggen.
-Wat gaat er met de Asta gebeuren eigenlijk. Ik dacht dat hij in verbouwing was, maar hij is gewoon dicht. Zo blijft er wel heel weinig over.:ohno:
ikops November 5th, 2009, 06:34 PM Heb nooit begrepen wat dat nou voor een vage tent was.
Quintana November 5th, 2009, 08:14 PM De Asta als discotheek is bij mijn weten altijd een tijdelijk project geweest. Uiteindelijk zou het een magazijn van de V&D moeten worden of zoiets :(
De website durf ik niet te openen want die is gerapporteerd als mogelijk schadelijk.
070 November 5th, 2009, 09:01 PM De Asta blijft staan zolang er niets gebeurt, kwam daar ook niet de doorgetrokken Passage op uit? Hoor je ook niets meer over.
ikops November 5th, 2009, 10:50 PM Ik heb mij laten vertellen (door welingelichte bronnen) dat men in het diepste geheim inmiddels is begonnen met de passage en dat alleen de front waar de beide uitgangen op uit moeten komen nog overeind staat. De bedoeling is dat die pas op het laatste moment worden weggehaald, zodat de mensen opeens de nieuwe passage in zijn geheel kunnen bewonderen. Eigenlijk zou iemand even een helikopter moeten charteren die dan vervolgens luchtfoto's voor ons kan maken.
Slagathor November 6th, 2009, 03:06 PM Klinkt een beetje te spannend, dat past ons gemeentebestuur niet zo :D
Batista12 November 9th, 2009, 12:28 PM O'Casey's is best een leuke tent :cheers1:
http://farm2.static.flickr.com/1179/831565018_cd5c88c039.jpg?v=0
http://www.ocaseys.nl/site/home.php
Haagse Dave November 9th, 2009, 02:42 PM Die tent was toch van oud spits van Den Haag, Gavin Price. Heeft nog heel lang een foto van ons aan de bar gehangen.
Quintana November 9th, 2009, 08:48 PM Zaterdag eindelijk voor het eerst in de Supermarkt geweest. Best een leuke tent die gewoon tot half vier open blijft. Van mij mag daar nog wel anderhalve uur bij maar het is een goed begin.
Haagse Dave November 9th, 2009, 08:50 PM Ik blijf die naam alleen een beetje vreemd vinden.
Quintana November 9th, 2009, 08:50 PM O'Casey's is best een leuke tent :cheers1:
http://farm2.static.flickr.com/1179/831565018_cd5c88c039.jpg?v=0
http://www.ocaseys.nl/site/home.php
Daar ben ik laatst met een Ierse (inmiddels ex-)collega geweest. Geloof het of niet maar ik heb hem onder de tafel gedronken (hij was de volgende dag ziek), een heuse prestatie.
ikops November 10th, 2009, 10:52 PM Dat is inderdaad niet mis. Als ik al eens een pub binnenwandel, dan houd ik het toch echt wel bij één glas.
Xoem November 11th, 2009, 02:56 PM De Asta als discotheek is bij mijn weten altijd een tijdelijk project geweest. Uiteindelijk zou het een magazijn van de V&D moeten worden of zoiets :(
Begreep dat de Asta failliet is, voor zover ik weet hadden ze in het pand mogen blijven zolang er geen andere plannen voor waren, en volgens mij zijn er ook nog steeds geen concrete plannen voor het pand..
Haagse Dave November 11th, 2009, 03:17 PM Failliet? Ik dacht dat die tent toch wel redelijk liep. Je gaat me toch niet vertellen dat het hier zo triest is gesteld dat er niet eens draagvlak is voor een beetje grote discotheek. Of moet er juist een grote nieuwe moderne komen.
Quintana November 11th, 2009, 07:17 PM Ach, alle grote discotheken in Amsterdam van pakweg 10 á 15 jaar geleden (iT, RoXY) bestaan ook niet meer. Zo bijzonder is een snelle opgang en ondergang in dat wereldje kennelijk niet. Probleem in Den Haag lijkt alleen dat als er iets verdwijnt er zelden iets voor terug komt.
Haagse Dave November 11th, 2009, 08:46 PM ^^ Spijker op z´n kop. Dat hebben we met Statenhal en Houtrusthallen gezien.
ikops November 25th, 2009, 12:29 PM Michelin-ster voor restaurant Niven in Rijswijk
RIJSWIJK - Restaurant Niven uit Rijswijk heeft dinsdag een Michelin-ster in de wacht gesleept.
De meeste sterren in onze regio heeft - net als vorig jaar - De Zwetheul in Schipluiden. Het restaurant behoudt twee sterren. Dinsdag is de jaarlijkse lijst met culinaire sterren bekend gemaakt. Hotel-Restaurant Elzenduin in Ter Heijde, die kanshebber was, heeft geen ster binnengehaald.
Paul van Waarden uit Rijswijk behoudt zijn Michelin-ster. Ook Savelberg in Voorburg, Seinpost in Scheveningen De Moerbei in Warmond, Calla's in Den Haag en Latour in Noordwijk aan Zee behouden een ster.
Michelin geeft ieder jaar de Michelin-gids uit, waarin staat welke restaurants een ster hebben gekregen of juist zijn kwijtgeraakt.
Bron: http://www.westonline.nl/nieuwsitem//37093
SkyBridge November 25th, 2009, 01:25 PM ^ Overigens wordt de Zwetheul tot regio Rotterdam gerekend in de Michelingids!
ikops November 25th, 2009, 01:27 PM Uh oh! Grensgeschilletje?
Wuppeltje November 25th, 2009, 02:12 PM Het restaurant zit ook maar 2 km van de gemeentegrens van Rotterdam af.
ikops November 25th, 2009, 02:16 PM Je hebt helemaal gelijk. Maar het ligt óók binnen de culinaire invloedssfeer van Den Haag. Er is hier sprake van een mooie overlap.
Wuppeltje November 25th, 2009, 02:42 PM ^^
True. Maar goed Rotterdam en Den Haag hebben veel meer overlappingen van invloedsferen, ook geheel over hun eigen steden heen.
ikops November 25th, 2009, 02:56 PM Er zijn echter Rotterdammers en Hagenezen die dat liever niet horen. :D
marcobruls November 25th, 2009, 06:26 PM 1 woord................................"Muur".
ikops November 25th, 2009, 09:02 PM Ik dacht al: waar blijft-ie nou? :cheers:
marcobruls November 25th, 2009, 10:15 PM lol :)
EPA001 November 26th, 2009, 05:45 PM Er zijn echter Rotterdammers en Hagenezen die dat liever niet horen. :D
Hiermee was je Marco wel heel erg opzichtig uit zijn tent aan het lokken....;) En ik geef Wuppeltje gelijk met zijn opmerking over de overlappingen van invloedssferen van beide steden. ;)
070 November 26th, 2009, 11:09 PM ^ Overigens wordt de Zwetheul tot regio Rotterdam gerekend in de Michelingids!
Midden Delfland valt onder Haaglanden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Stadsgewest_Haaglanden
Skyscrapercitizen November 27th, 2009, 12:14 PM ^^
Niet bij Michelin blijkbaar. ;)
Maar als Rotterdammer beschouw ik Den Haag bijna als ook een beetje mijn stad. Mijn vriendin werkt er en ik kom er regelmatig om te shoppen of voor een concert of voor het strand of voor een musical. Bovendien zit ik er binnen nog geen half uur. Van Battery Park naar Times Warner Center op Manhattan ben je langer onderweg!
070 December 1st, 2009, 03:36 PM Shabu Shabu is geopend
http://www.shabushabu.nl/
Haagse Dave December 1st, 2009, 05:00 PM ^^ Dank voor alle info. :)
ikops December 1st, 2009, 05:43 PM Wist even helemaal niet waar ik deze post moest plaatsen, maar goed, hier dan maar. Ik zit net een aantal van mijn foto's te uploaden op tinypic, komt er zo'n irritante 'ad' voor seksdates voorbij. Zie ik eerst een meisje van achter met zo'n reetveter waar de billen goed in uit komen, draait ze zich om en blijkt het - verrek ! - mijn buurmeisje te zijn (ik wist niet eens dat ze al 18 was). Ik stoot van schrik mijn flesje water om, waarvan de inhoud - zul je net zien - op mijn schoot beland. Nu is het natuurlijk weer wachten tot mijn laatste collega weg is. :ohno:
Haagse Dave December 1st, 2009, 05:54 PM :D
Quintana December 1st, 2009, 08:58 PM Foto's anders is het niet gebeurd (van je buurmeisje natuurlijk, die natte schoot van je kan me gestolen worden).
blauw December 2nd, 2009, 01:41 PM Ik vind ikops' schoot persoonlijk dan weer interessanter ;)
070 December 2nd, 2009, 02:13 PM ^^ :naughty: Geloof er alleen niks van dat die natte plek door het flesje water kwam.
ikops December 2nd, 2009, 05:59 PM Mijn schoot geef ik niet zo gemakkelijk prijs. Mijn werkruimte daarentegen mag volop bewonderd worden in post 966 van Den Haag in beeld en mijn stoere verschijning op foto 577 van mijn rondreis-fotodraad.
Quintana December 2nd, 2009, 10:45 PM Hebben we niet ergens een buurmeisjes topic?
ikops December 6th, 2009, 09:41 PM Shabu Shabu is geopend
http://www.shabushabu.nl/
Fietste er net langs op de terugweg van de bioscoop. Het zat er bomvol. Geen tafeltje vrij.
Skyscrapercitizen December 6th, 2009, 09:53 PM ^^
Ik zie op de website dat hij ook al in Rotterdam zit, wist ik nog niet eens. :)
Quintana December 6th, 2009, 09:59 PM Hij zit volgens mij al jaren in Rotterdam (ben er zelf begin 2007 een keer geweest). Alle all-you-can-eat Sushi zaken in Rotterdam lijken zich momenteel naar Den Haag uit te breiden (eerst Sumo, nu Shabu Shabu).
EPA001 December 7th, 2009, 02:14 PM ^^
Ik zie op de website dat hij ook al in Rotterdam zit, wist ik nog niet eens. :)
Hij zit al een tijdje aan de Westblaak. Het was zaterdag weer erg vol, dus ben ik maar naar de Teppan-Yaki Grills van Yamato gegaan. ;) In Den Haag ga ik hem zeker ook eens met een bezoek vereren. :)
ikops December 11th, 2009, 12:08 PM Grand café en restaurant in Pathe Buitenhof
DEN HAAG - Actrice Monique van de Ven heeft donderdagavond Pathe-bioscoop Buitenhof heropend. De Haagse bioscoop is acht weken lang verbouwd.
Er is nu grand café op de begane grond en op de eerste verdieping zit een vestiging van toprestaurant Maxime.
Pathe Buitenhof richt zich op 30-plussers. De nabijgelegen bioscoop aan de Spuimarkt is bedoeld voor de jongere doelgroep.
Bron: http://www.westonline.nl/nieuwsitem//37616
ikops December 11th, 2009, 12:10 PM Afsluiting Mare Liberum festival
DEN HAAG - In Den Haag wordt vrijdagavond het Mare Liberum festival in Den Haag afgesloten met een concert in de Anton Philipszaal.
Drie maanden lang werden Hugo de Groot en zijn boek Mare Liberum herdacht. Dat gaat over de vrij te bevaren zee en de vrije handel. Hugo de Groot schreef het Mare Liberum in 1609 Den Haag, precies 400 jaar geleden.
Ter ere van het jubileum werden sinds 16 september allerlei activiteiten georganiseerd. De muzikale afsluiting wordt vrijdagavond verzorgd door het Residentie Orkest en het Haags Toonkunstkoor.
Bron: http://www.westonline.nl/nieuwsitem//37617
blauw December 11th, 2009, 12:25 PM Grand café en restaurant in Pathe Buitenhof
DEN HAAG - Actrice Monique van de Ven heeft donderdagavond Pathe-bioscoop Buitenhof heropend. De Haagse bioscoop is acht weken lang verbouwd.
Er is nu grand café op de begane grond en op de eerste verdieping zit een vestiging van toprestaurant Maxime.
Pathe Buitenhof richt zich op 30-plussers. De nabijgelegen bioscoop aan de Spuimarkt is bedoeld voor de jongere doelgroep.
Bron: http://www.westonline.nl/nieuwsitem//37616
Oh, ik ben benieuwd hoe het geworden is! Binnenkort maar weer eens naar de Ladies Night met m'n vriendinnetjes dan...
ikops December 11th, 2009, 12:54 PM Heb je dat daar dan? Ik zou niet echt behoefte hebben aan een man's night.
blauw December 11th, 2009, 12:57 PM Hahaha, de men's night is er ook niet volgens mij. Tja, ik vind het leuk; welkomstdrankje, chick flick, flesje water en een zak popcorn, verloten van prijzen zoals flesjes parfum en op het einde krijg je nog een tasje met goodies. En natuurlijk een zaal vol hysterische dames!
ikops December 11th, 2009, 01:02 PM Lijkt me schitterend.
Edit: Ben ooit met een nichtje van me naar een film geweest He is Just Not That Into You. Alleen maar vrouwen in de zaal. Rare atmosfeer. Ik had het idee dat iedere vrouw me meteen op de radar had.
blauw December 11th, 2009, 02:22 PM Hahaha, die film heb ik ook ooit bij de Ladies Night gezien!
Een zaal vol met mannen lijkt me trouwens niet zo schitterend, ik denk dat ik me knap ongemakkelijk zou voelen.
Slagathor December 11th, 2009, 03:35 PM Ikke niet!
blauw December 11th, 2009, 03:40 PM Ze hebben ook gay nights ;) Voor ieder wat wils.
Slagathor December 11th, 2009, 03:44 PM Alleen jammer dat gay cinema zo vreselijk is...
ikops December 11th, 2009, 03:46 PM Nou ben ik toch wel benieuwd naar een voorbeeld van een gay-flick.
blauw December 11th, 2009, 03:55 PM ik hou me in en ga hier geen expliciete foto's plaatsen...
Slagathor December 11th, 2009, 03:57 PM Nou ben ik toch wel benieuwd naar een voorbeeld van een gay-flick.
Dit soort flauwekul over 2 Israelische soldaten die verliefd worden:
http://nuckfut.files.wordpress.com/2008/06/yossijagger.jpg
Ik heb 'm uitgekeken maar alleen omdat m'n date een hele karrevracht snoep had gekocht :D
Quintana December 11th, 2009, 08:34 PM http://dietrichthrall.files.wordpress.com/2009/04/bruno_poster_hr.jpg
Jeromeo December 11th, 2009, 09:14 PM :lock:
ikops December 11th, 2009, 09:54 PM Huh? Waarom?
Jeromeo December 11th, 2009, 10:30 PM Ik kon het gewoon niet laten.:D
Nou ik ben hier:runaway:
Quintana December 15th, 2009, 11:01 PM Is iemand toevallig al eens in Club le Paris geweest? Ik heb begrepen dat het een niet al te grote maar gezellige club is dus ik ben benieuwd.
blauw December 16th, 2009, 12:39 AM Ik ben er weleens geweest, maar toen was het vooral een erg lege club... Hopelijk is het tegenwoordig wat drukker. Ik hou best van een beetje ruimte om de dansvloer, maar de héle dansvloer voor jezelf is lichtelijk overdreven. Vroeger, toen het nog de Jet Set heette, kwam ik er regelmatig. Maar er is een hoop veranderd, dat was een heel ander soort club.
Xoem December 16th, 2009, 01:34 AM Uh, even kijken, ik ben daar geweest toen het nog de Tijd heette, toen het Artizz heette, toen het BPM heette, toen het Opera heette, toen het Jet Lounge heette, maar in Le Paris ben ik nog niet geweest..
Durf niet eens met zekerheid te zeggen of ik alle namen van deze tent nu gehad heb..
Haagse Dave January 15th, 2010, 02:13 PM http://img16.imageshack.us/img16/4550/tt3c.gif (http://img16.imageshack.us/i/tt3c.gif/)http://img31.imageshack.us/img31/4526/tt2m.gif (http://img31.imageshack.us/i/tt2m.gif/)
Haagse Dave January 15th, 2010, 02:20 PM :wtf:
Haagse Dave January 15th, 2010, 02:21 PM Hehe, nou pakt ie hem eindelijk.
ikops January 15th, 2010, 02:40 PM ik hou me in en ga hier geen expliciete foto's plaatsen...
Oké, je hebt je nu wel lang genoeg ingehouden, vind ik. :)
Freektor January 15th, 2010, 02:48 PM Vroeger, toen het nog de Jet Set heette, kwam ik er regelmatig.
Jet Lag bedoel je :)
blauw January 15th, 2010, 03:30 PM Ik ben niet zo goed in het plaatsen van foto's. ;)
Jet Lag inderdaad, je hebt gelijk. Namen ben ik nooit zo goed in geweest...
SkyBridge January 15th, 2010, 03:54 PM Is iemand toevallig al eens in Club le Paris geweest? Ik heb begrepen dat het een niet al te grote maar gezellige club is dus ik ben benieuwd.
Ben hier een aantal keer geweest, erg leuk! Leuke ruimtes binnen de club zelf :)
Quintana January 15th, 2010, 09:02 PM Als homoseksuelen dat soort dingen zeggen ga ik me toch zorgen maken ;)
Haagse Dave January 28th, 2010, 01:57 PM 28 januari 2010, 09:50
Studenten met korting naar het theater of ADO
Studenten in Den Haag krijgen een speciale pas voor kortingen op sportieve en culturele activiteiten. De Haagse Studentenpas is gratis en biedt voordeel bij bezoeken aan zwembaden, de bibliotheek, musea, maar ook ADO Den Haag. De gemeente wil met de pas meer studenten aan de stad binden.
Volgens wethouder Sander Dekker maakt de studentenpas duidelijk dat Den Haag ook op sportief en cultureel gebied veel te bieden heeft. Hij reikt de eerste Haagse Studentenpas op 11 februari uit in het Paard van Troje.
Den Haag FM.
ikops February 5th, 2010, 06:18 PM Zit momenteel in Sosua op de Dominicaanse Republiek waar er meer dan 50 uitgaansgelegenheden per vierkante kilometer zitten. Zou willen dat dit ook in het centrum van Den Haag zou zijn. Lekker levendig hier. Ook wel leuk, ik heb hier een weet-ik-hoeveel-persoonsbed, waar ik pleinvrees van krijg. Dat ding lijkt wel het opppervlak van Europol te hebben. Om het een beetje in perspectief te plaatsen zal ik hem met mezelf (gekuisde versie :D) in mijn aanstaande fotodraad plaatsen.
Koen Acacia February 5th, 2010, 09:52 PM En de hertjes dan? Ik dacht dat jij een broertje dood had aan al dat stedelijke gedoe?
ikops February 5th, 2010, 10:51 PM Hola, je moet alles een plekje geven, hoor. Ik geloof wel in compartimenteren.
Koen Acacia February 5th, 2010, 10:55 PM Trouwens- 50 "uitgaansgelegenheden per vierkante kilometer".. dat is grofweg een halve kroeg per hectare. Dat haalt zelfs de lamgeslagen Haagse binnenstad makkelijk, om over plaatsen als Maastricht en zo maar te zwijgen.
Weet je zeker dat dat niet vooral een statistiek is om Amerikanen erg onder de indruk te brengen?
ikops February 5th, 2010, 10:59 PM Nou ja, misschien zijn het er 150, ik heb ze niet geteld. Het zijn er in elk geval veel. :D
EDIT
Ik denk dat ik eens goed gebruik ga maken van wat barretjes, heb vandaag veel te veel zout binnen gekregen van het oceaan zwemmen. Ik voel me spieren nu nog steeds werken. Ik dacht een leuk eindje net voorbij de branding evenwijdig aan de kust te zwemmen. Op een gegeven moment vond ik het wel welletjes met die stroming in het water en al die hoge golven, ik ben nu bepaald geen Maarten van der Weijde. Ik zwem terug naar de kust en opeens zie ik een hoop mensen naar me wijzen. Ik kijk om, zie een golf van een meter of drie hoog achter me opdoemen en dacht nog net: oh, crap! :D Vervolgens alleen maar water en luchtbelletjes gezien voor wat een eeuwigheid leek, maar in werkelijkheid zich vermoedelijk in een tijdsspanne van drie of vier seconden heeft afgespeeld. Ik werd met een smak op het strand gegooid. Ik sta met een air van niks aan de hand op, klop het zand van mijn lichaam en loop fluitend richting mijn spullen. Ondertussen voel ik die klap nog en pulk ik nog steeds overal zand vandaan.
Koen Acacia February 5th, 2010, 11:01 PM Ik zie dat het weinig zin heeft je te vragen of je het een beetje naar je zin hebt? :D
Gaaf!
ikops February 5th, 2010, 11:06 PM ^^
Zie mijn edit :lol:
Koen Acacia February 5th, 2010, 11:10 PM LOL!
Ik gun het je van harte! (De fun dan, niet de crashes.)
Slagathor February 6th, 2010, 12:02 AM "oh crap" :lol: Veel plezier nog daar!!! We wachten met smart op de foto's!
ikops February 7th, 2010, 04:21 PM Een foto van mezelf in de branding heb ik natuurlijk niet. :D
marcobruls February 7th, 2010, 05:11 PM Een foto van mezelf in de branding heb ik natuurlijk niet. :D
Kom op zeg,Slagathor verwacht minimaal zoiets>>>niet zo preuts doen hoor...lol
http://i50.photobucket.com/albums/f308/lysiemichele/david-hasselhoff-07.jpg
ikops February 7th, 2010, 09:08 PM Nou, vooruit dan. Ik duik nu weer de zee in. Zal ik ook nog even goed met mijn haren schudden? :lol: En willen mensen alsjeblieft niet meer die afschuwelijke foto van David posten?
marcobruls February 7th, 2010, 10:57 PM ^^lol vergeten welke thread die nou stond dus zocht ik em op het net....hahaha
The Hague Rules February 9th, 2010, 02:03 PM On topic...
Waarom zijn er in Utrecht centrum ongeveer 10 keer zoveel patatzaken als in Den Haag centrum? Was gister naar Klaas van der Eerden in de Stadsschouwburg Utrecht. Geweldig gelachen, die vent is briljant, bovendien een hele gezellige maandagavond in Utrecht gehad. Overal leuke kroegjes, snelle en correcte bediening, veel variatie in eetgelegenheden en leuke mensen. Iets wat in Den Haag op een gewone maandag (dinsdag, woensdag en zondag ook trouwens) zeldzaam of misschien zelfs wel volkomen uitgesloten is.
Ik heb het idee dat Den Haag een jaar of 5 geleden weer een beetje op de kaart werd gezet qua horeca & uitgaan, maar nu net zo hard van die kaart is verdwenen. Den Haag staat een beetje stil in de ontwikkelingen van horeca & uitgaan. Veel van hetzelfde gemiddelde niveau, weinig trendzettend en afnemende gastvriendelijkheid in het de bestaande uitgaans-assortiment.
Het volgende gaat in Den Haag momenteel op voor zowel voetbal als uitgaan:
Veel potentie en ambitie, maar matige eindresultaten.
Heeft Den Haag echt maar een paar horeca-investeerders? Neemt het gros van de Haagse jongeren nou echt genoegen met een dorpse-uitgaans-beleving? Kun je in Den Haag na 04.00 uur nou echt alleen nog uitgaan in een shoarma-tent? Is er nou echt niemand die inspeelt op de behoefte van mij en tienduizenden mede Hagenaars? Kun je nou echt zeggen dat alles komt door de economische crisis?
Xoem February 9th, 2010, 02:24 PM Je kunt in Den Haag na 4 uur nog wel in een aantal tenten terecht hoor, maar de vraag is of dat de tenten zijn waar je gevonden wil worden...
Slagathor February 9th, 2010, 03:06 PM Men geeft in deze gemeente nou eenmaal geen vergunningen uit, geloof ik. Met een beetje goede wil van de gemeente kan het zó een stuk leuker worden...
The Hague Rules February 9th, 2010, 03:21 PM Men geeft in deze gemeente nou eenmaal geen vergunning uit. Daarnaast is het beleid sowieso niet stimulerend met karrevrachten aan regeltjes en mierenneukerij. Een vriend van mij zit in de branche en had het erover dat men in Den Haag echt alles, maar dan ook alles, controleert. Zo van: die brandblusser moet vijf centimeter naar rechts. Tja dat helpt ook niet.
Een oplossing:
Discotheek in de brandweerkazerne!
:cheers:
Slagathor February 9th, 2010, 03:22 PM Heb je me nog net op tijd gequote. :D Ik bedacht me dat het niet zo constructief was om weer zo'n via-via verhaal te posten maar goed, nu staat 'ie er toch op.
Xoem February 9th, 2010, 03:36 PM Men geeft in deze gemeente nou eenmaal geen vergunningen uit, geloof ik. Met een beetje goede wil van de gemeente kan het zó een stuk leuker worden...
Er zijn in de binnenstad genoeg gebieden met vrije sluitingstijden, maar er wordt amper gebruik van gemaakt. De cafe's aan de Grote Markt (overigens allemaal dezelfde eigenaar) mogen zo lang open blijven als ze willen, maar ze kiezen er zelf voor om toch vroeg te sluiten.
Koen Acacia February 9th, 2010, 05:50 PM Ik heb het idee dat Den Haag een jaar of 5 geleden weer een beetje op de kaart werd gezet qua horeca & uitgaan, maar nu net zo hard van die kaart is verdwenen. Den Haag staat een beetje stil in de ontwikkelingen van horeca & uitgaan. Veel van hetzelfde gemiddelde niveau, weinig trendzettend en afnemende gastvriendelijkheid in het de bestaande uitgaans-assortiment.
Daar kun je gewoon naar de cijfers kijken. De Haagse binnenstad trekt VEEL winkelend publiek al is de groei daar nou wel wat uit, en stukken minder uitgaanspubliek al is dat wel al jaren stevig aan het toenemen. En ja, zonder publiek kun je die zaken ook wel vergeten. Een beetje een kip-ei situatie wat dat betreft, maar die groei is er wel degelijk. Dat gaat echt wel goed komen, Den Haag komt alleen van heel erg ver.
BosniaHerzegovina February 12th, 2010, 09:02 PM Het wordt tijd dat we in Den Haag een wat grotere disco krijgen!
Koen Acacia February 12th, 2010, 10:08 PM Klopt absoluut, maar waar komt die focus op disco's vandaan?
Rotterdam heeft om historische redenen veel meer panden met een echt groot oppervlak, iets wat wel handig is als je een stevige disco wil. Den Haag heeft dat minder, en heeft (dus) ook een veel groter aanbod aan kleinere kroegen, restaurantjes, en zo voort.
Natuurlijk zit er in het aanbod een gat van een of meer van die disco's, maar het uitgaansleven van een stad is toch echt nog wel wat meer dan "maar hoeveel disco's zijn er?".
BosniaHerzegovina February 12th, 2010, 10:43 PM ^^
Je hebt gelijk. Maar in Rotterdam heb je veel leuke tentjes zoals: Coconuts, Big Ben, Skihut(de grote en kleine) en de Thalia Lounge zoiets hebben we in Den Haag helaas niet.
Een disco hoeft niet in het centrum te zijn, het mag ook buiten het centrum daarbuiten.
Haagse Dave February 13th, 2010, 12:34 PM Laten we Scheveningen niet vergeten: club live,Danielz, Sandokan, de Veiling is zeker kickuh, Big Bell, Grazy piano's, Den Haag centrum het Plein, de Grote Markt, Buitenhof. Zo slecht is het allemaal niet.
Xoem February 13th, 2010, 02:43 PM Club Live :D Dat is die club van Kim Holland, daar zou ik nog niet dood gevonden willen worden hoor.. :D En Sandokan bestaat toch al een tijdje niet meer?
Xoem February 13th, 2010, 03:11 PM Klopt absoluut, maar waar komt die focus op disco's vandaan?
Rotterdam heeft om historische redenen veel meer panden met een echt groot oppervlak, iets wat wel handig is als je een stevige disco wil. Den Haag heeft dat minder, en heeft (dus) ook een veel groter aanbod aan kleinere kroegen, restaurantjes, en zo voort.
Natuurlijk zit er in het aanbod een gat van een of meer van die disco's, maar het uitgaansleven van een stad is toch echt nog wel wat meer dan "maar hoeveel disco's zijn er?".
Oude bioscopen en theaters zijn altijd een goede plek voor discotheken. Veel Rotterdamse clubs zijn ook in een oude bioscoop of theater gevestigd. In Den Haag zijn er natuurlijk ook de nodige oude bioscopen en theaters geweest, dus ruimte voor discotheken was er genoeg, maar om de een of andere reden heeft dat in Den Haag amper tot meer discotheken geleidt. Uitzonderingen natuurlijk de Asta en Le Paris. Maar in Den Haag zijn er nog zat andere genoeg ruimtes waar je een goede discotheek kunt vestigen hoor. Maar helaas gaat het niet alleen om de locaties, het is ook vaak genoeg geprobeerd, maar het bijkt nog steeds moeilijk om in Den Haag een grote discotheek van de grond te krijgen.
In Loosduinen heb je nog het roemruchte oude Marathon-pand. Daar zijn na de Marathon nog diverse pogingen gedaan om er een nieuwe discotheek op te starten (Dance Parliament, Impulz, <<O>>) die het uiteindelijk allemaal niet gered hebben. Asta in het centrum heeft het een tijdje vol weten te houden, maar is uiteindelijk ook failliet gegaan. Waar nu Le Paris zit hebben de afgelopen jaren wel 20 verschillende discotheken gezeten die het allemaal niet gered hebben. De OneFour heeft het ook niet gered en is nu doorgestart onder de naam Seven. Club Sillies heeft ook het loodje moeten leggen. In de Binckhorst hebben we al een tijdje Binck36 als culturele hotspot die maar niet los wil komen.
Het uitgaansleven van Rotterdam heeft een enorme boost gekregen toen de stad culturele hoofdstad was (want daarvoor was er in Rotterdam ook heel weinig te doen hoor), wat dat betreft is er dus nog hoop voor Den Haag als ze in 2018 zelf culturele stad kunnen worden.
Batista12 February 17th, 2010, 11:37 PM Wat is volgens jullie de minst leuke tent in Den Haag?
Koen Acacia February 18th, 2010, 11:09 AM ^^ Leuke! De Posthoorn misschien?
Slagathor February 18th, 2010, 11:41 AM Heleboel tenten aan de Grote Markt waar je zo donders goed je wisselgeld moet tellen. God wat een akelige sfeer hangt daar toch altijd.
Tweety February 18th, 2010, 11:10 PM Het terras van de Boterwaag, waar je meteen bij het doen van je bestelling moet afrekenen en dan maar moet hopen dat je wat krijgt.
Danzig, een soort van plattelandsdisco maar dan midden in de stad.
Haagse Dave March 10th, 2010, 03:31 PM Ik hoorde dat er in 3 weken al 30.000 kaarten zijn verkocht. Wordt mega.
http://www.welkomindenhaag.nl/evenementen/royal-beach-concert-scheveningen/
http://royalbeachconcert.nl/
Batista12 March 10th, 2010, 04:40 PM Ik hou niet zo van Bon Jovi :D
Haagse Dave March 10th, 2010, 06:29 PM Het gaat mij ook een beetje om de sensatie van zo'n groot evenement in de stad. En het zet Den Haag weer behoorlijk op de kaart. :)
hagenees March 11th, 2010, 06:45 PM Ik hou niet zo van Bon Jovi :D
Zijn dat die van bloody sunday?
hagenees March 11th, 2010, 06:47 PM Het gaat mij ook een beetje om de sensatie van zo'n groot evenement in de stad. En het zet Den Haag weer behoorlijk op de kaart. :)
mooiste locatie blijft het malieveld,maar ze zouden het eerst eens moeten verharden met grastegels.
Nu ziet het er niet uit,een schande om daar gasten te ontvangen met concerten,circussen,kermis etc.
ikops March 11th, 2010, 06:50 PM Zijn dat die van bloody sunday?
Nee, dat nummer is van U2
Haagse Dave March 11th, 2010, 10:28 PM mooiste locatie blijft het malieveld,maar ze zouden het eerst eens moeten verharden met grastegels.
Nu ziet het er niet uit,een schande om daar gasten te ontvangen met concerten,circussen,kermis etc.
Blijft zeker een top lokatie met de schitterende, steeds groter wordende skyline op de achtergrond. Meestal leggen ze met grote evenementen platen op de grond. Hadden ze de laatste keer met Kane in het Aad Mansveld Stadion ook gedaan.
Haagse Dave April 7th, 2010, 09:02 PM Line-up The Hague Jazz bekend
vandaag 19:00
DEN HAAG - Kool & The Gang, Gare du Nord, Candy Dulfer, Kraak & Smaak, Till Br”nner & Band, Giovanca en Toots Thielemans zullen dit jaar optreden bij The Hague Jazz. Ook Roger Hodgson (ex-Supertramp) en band treden op tijdens het muziekfestival in Den Haag.
Dat heeft de organisatie woensdag bekend gemaakt. Dit jaar is alweer de vijfde editie van The Hague Jazz. Voor het eerst zal het Pure Jazz Festival helemaal worden opgenomen in The Hague Jazz.
Het thema van de jubileumeditie is Miles Davis. De trompetgrootheid staat centraal tijdens enkele grote optredens, exposities en andere festivalactiviteiten.
Programma
The Hague Jazz wordt op woensdag 9 juni ingeluid met diverse gratis concerten in het centrum van de hofstad en een optreden van Toots Thielemans in poppodium 't Paard. Michael Bolton en Waylon verzorgen op donderdag 10 juni in het World Forum de opening van het festival. De twee dagen daarop volgt het officiële programma.
Haagse Dave April 8th, 2010, 01:30 AM Voor de liefhebbers; ADO MUSIC NIGHT.
http://www.adodenhaag.nl/adodenhaag/nl/html/algemeen/nieuws/nieuws.pshe?nieuws_id=3122&prevPage=/adodenhaag/nl/html/algemeen/home/home.pshe
Xoem April 21st, 2010, 09:50 AM ADO Music Night gaat niet door
DEN HAAG - De eerste editie van de ADO Music Night in Den Haag is afgelast. In het ADO Den Haag stadion zouden zaterdag artiesten optreden op drie verschillende podia.
Maar het evenement gaat wegens tegenvallende kaartverkoop niet door. Mensen die kaartjes hebben gekocht krijgen hun geld, exclusief service- en administratiekosten terug. Tijdens de concertavond zou in drie zalen van het ADO-complex worden opgetreden.
De optredens zouden worden verzorgd door Kid Creole & The Coconuts, DJ Maestro, Peter Beets, Nina Ebbenhout, Anke Angel & Band en Boogie Boy.
Afgezien van Kid Creole ook allemaal artiesten waar ik nog nooit van gehoord heb, en Kid Creole en zijn Coconuts zijn nou ook niet direct een groep die me naar een evenement lokken..
ikops April 21st, 2010, 11:24 AM Annie, I'm not your daddy!
:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::dance::cheer::cheer::cheer::cheer:
:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer:
Haagse Dave May 17th, 2010, 06:09 PM Royal Beach Concert mag doorgaan
vandaag 15:22
DEN HAAG - Het Royal Beach Concert in Scheveningen mag van de gemeente Den Haag definitief doorgaan.
Eerder liet de gemeente aan de organisatie weten dat de ingediende plannen nog op enkele punten aangescherpt moesten worden. Dit was nodig om de veiligheid en bereikbaarheid van het openluchtconcert van Bon Jovi (foto), Kane en Di-Rect te garanderen.
Het aantal bezoekers is teruggeschroefd van 100.000 naar 50.000 mensen. Verder zijn alle details omtrent de veiligheid nu zodanig uitgewerkt dat niets het concert op zaterdag 5 juni nog in de weg staat.
Jammer van de halvering van het aantal kaarten.
Xoem May 18th, 2010, 02:15 PM Nou, het zou me verbazen als Bon Jovi nog meer dan 50.000 mensen zou weten te trekken.. Volgens mij gaan ze die 50.000 zelfs nooit halen..
Haagse Dave May 18th, 2010, 04:19 PM Kane en Direct komen ook, hè. ;)
Quintana May 18th, 2010, 06:51 PM Ik kreeg hier volgens nog een gratis kaartje voor in de brievenbus. Bon Jovi, Kane & Di-rect... mij niet gezien!
Haagse Dave May 18th, 2010, 07:12 PM Het is wel goed voor de stad. Daar gaat het mij ook om.
Quintana June 14th, 2010, 10:00 PM Vandaag voetbal gekeken in Rootz. Ze hadden een hoop schermen (binnen en buiten) en de sfeer was prima. Goedkoop was het niet, voor een grote pils durfde men 4,50 te vragen.
Waar hebben jullie gekeken en welke tenten vinden jullie geschikt om voetbal te kijken?
Jeromeo June 14th, 2010, 10:47 PM Ik heb thuis naar de wedstrijd gekeken. Mijn stamcafé is van eigenaar gewisseld en is op dit moment gesloten wegens verbouwing.
Zelf houd ik er niet zo van als het helemaal afgeladen vol is terwijl een van de mooiste herinnering die ik heb juist wel in een tjok vol café op Terschelling was(Nederland-Engeland EK '88).
Ik vond het wel leuk als ze hadden gescoord om iedereen buiten te horen claxonneren, heel de Utrechtse baan en zelfs de treinen deden mee. :carrot::carrot:
ikops June 14th, 2010, 11:10 PM Gekeken? Het was toch overdag? Ik heb trouwens wél de radio aangezet en het radioverslag van Jack van Gelder aangehoord. Erg leuk.
Xoem June 17th, 2010, 01:17 PM Geen Snoop Dogg op Parkpop
DEN HAAG - Snoop Doog zal niet optreden op Parkpop. Burgmeester van Aartsen, het Openbaar Ministerie en de politie Haaglanden, hebben dat vandaag besloten.
Het besluit zou genomen zijn om 'het open en vriendelijke karakter' van Parkpop te kunnen garanderen. De gemeente voegt daar aan toe dat bijvoorbeeld housemuziek ook niet toegestaan is op Parkpop omdat dit niet zou passen bij de sfeer van het gratis toegankelijke festival.
De gemeente heeft organisator Ducos Productions gevraagd een vervangende hoofdact te zoeken. DUCOS Productions geeft gevolg aan het besluit en gaat op zoek naar een vervangende act op XStage. Het overige deel van de programmering op 27 juni vindt in onveranderde vorm plaats.
Parkpop
Parkpop is naar eigen zeggen het grootste gratis popfestival van Europa en vindt dit jaar voor de dertigste keer plaats in het Haagse Zuiderpark. Andere acts tijdens de jubileumeditie van Parkpop op zondag 27 juni zijn onder meer Nena, Nick Lowe en Juliette Lewis.
The Hague Rules June 17th, 2010, 01:51 PM Geen Snoop Dogg op Parkpop
DEN HAAG - Snoop Doog zal niet optreden op Parkpop. Burgmeester van Aartsen, het Openbaar Ministerie en de politie Haaglanden, hebben dat vandaag besloten.
Het besluit zou genomen zijn om 'het open en vriendelijke karakter' van Parkpop te kunnen garanderen. De gemeente voegt daar aan toe dat bijvoorbeeld housemuziek ook niet toegestaan is op Parkpop omdat dit niet zou passen bij de sfeer van het gratis toegankelijke festival.
De gemeente heeft organisator Ducos Productions gevraagd een vervangende hoofdact te zoeken. DUCOS Productions geeft gevolg aan het besluit en gaat op zoek naar een vervangende act op XStage. Het overige deel van de programmering op 27 juni vindt in onveranderde vorm plaats.
Parkpop
Parkpop is naar eigen zeggen het grootste gratis popfestival van Europa en vindt dit jaar voor de dertigste keer plaats in het Haagse Zuiderpark. Andere acts tijdens de jubileumeditie van Parkpop op zondag 27 juni zijn onder meer Nena, Nick Lowe en Juliette Lewis.
Twee weken van te voren afzeggen is flauw! Dit had je 5 maanden geleden ook kunnen bedenken. Niet dat ik voor Snoop ga, maar dit is weer typisch Haags!
la-haye June 17th, 2010, 05:09 PM ^^^^ slaat echt nergens op
brainpower ali-b en nog meer van die mense hebben er ook op ooit getrede
Haagse Dave June 17th, 2010, 09:12 PM Misschien zijn er signalen van groeperingen die de zaak willen verstoren. Maar het blijft belachelijk.
Brian84 June 19th, 2010, 06:00 PM De Posthoorn
DEN HAAG - Online wordt driftig gespeculeerd over het verbieden van Snoop Dogg op Parkpop. Mailwifi schrijft: “Denk eerder dat ze bang zijn voor een Crips bijeenkomst, als paar voetbal hooligans kunnen rellen op een feest in hoek van Holland, dan zullen ze wel helemaal bang zijn voor gewapende bendes op het grootste gratis openlucht festival van Nederland.
De gemeente zegt niet precies waarom zij Snoop Dogg verbiedt, wel: “Het optreden van Snoop Dogg tijdens Parkpop gaat niet door. Om het open en vriendelijke karakter en tegelijkertijd de vrije toegang tot Parkpop te kunnen garanderen, heeft de Haagse driehoek - de burgemeester, het Openbaar Ministerie en de politie - het besluit genomen om organisator Ducos Productions een vervangende hoofdact te laten zoeken, waar hij gevolg aan geeft.”
Haagse popjournalist Gerard vd IJssel: “Omdat we niet weten waarom, kun je het niet beoordelen. Te truttig voor woorden. Misschien hebben ze een goede reden, maar de gemeente heeft besloten niets te zeggen. Crips? daar weten we niets van, maar hebben we die ook niet in Den Haag?”
Crips (Community Revolution In Progress) is een bende uit Californië (Verenigde Staten), en zijn vooral actief in Compton en Los Angeles. De Crips zijn de grootste rivalen van de Bloods, maar zij zijn ook rivalen van Latino bendes, zoals Florencia 13. De bende is in 1969 opgericht door Raymond Washington. De Crips zijn herkenbaar aan de blauwe bandana’s die de leden dragen.
dat zou dan gaan over deze jongens:
http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=3&ved=0CCAQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.documentairenet.nl%2F2009%2F09%2Fcrips-strapped-%25E2%2580%2598n-strong%2F&rct=j&q=crips+den+haag+documentaire&ei=POUcTOGnJY2IOPSG4ZcM&usg=AFQjCNEg4MdUFY_4v10vT2HopdQ0p8dn-A
Xoem June 21st, 2010, 12:05 AM Dat zijn toch niet de types om een beetje op een festival vervelend te gaan lopen doen.. Na Hoek van Holland regeert duidelijk de angst voor alles waar mogelijk een risico aan zou kunnen zitten..
The Hague Rules June 21st, 2010, 05:03 PM Eerder vanmiddag:
Bron: Nu.nl
Beenie Man vervangt Snoop Dogg op Parkpop
DEN HAAG - Reggae-ster Beenie Man vervangt zondag tijdens de 30e editie van Parkpop in Den Haag de Amerikaanse rapper Snoop Dogg. Dat heeft de organisatie maandag bekendgemaakt.
De gemeente Den Haag verbood vorig week het optreden van Snoop Dogg om ''het open en vriendelijke karakter'' van Parkpop te kunnen garanderen.
Om die reden is ook housemuziek niet toegestaan.
Reggae- en dancehallartiest Beenie Man uit Jamaica brak eind jaren negentig door. Met het album Art & Life won hij zijn eerste Grammy. Op het album Tropical Storm (2002) werkte hij samen met onder anderen Janet Jackson en Wyclef Jean.
King of the Dancehall
Beenie Man heeft al veel nummer 1-hits op zijn naam staan. Hij wordt gezien als de ongekroonde King of the Dancehall, aldus de organisatie.
Overigens eiste de VVD-fractie in de gemeenteraad van Den Haag twee jaar geleden een verbod op een optreden van Beenie Man in de Hofstad. De zanger zou in zijn teksten aanzetten tot homohaat.
Niet op de hoogte
De gemeente Den Haag was maandagochtend niet op de hoogte dat Beenie Man in aantocht is en gaat zich nu beraden over de kwestie, aldus een woordvoerder.
The Hague Rules June 21st, 2010, 05:04 PM En dan nu weer:
Bron: Nu.nl
Na Snoop ook geen Beenie Man op Parkpop
DEN HAAG - Ook reggaeartiest Beenie Man zal niet op het Haagse popfestival Parkpop te zien zijn. Dat heeft de organisatie maandag laten weten.
Parkpop laat het optreden niet doorgaan vanwege alle reacties op de homofobe teksten van de zanger.
Zo zong Beenie Man in een lied dat hij ,,de kelen van alle homomannen zou willen doorsnijden''. De zanger zou optreden in plaats van Snoop Dogg.
De gemeente Den Haag had die hoofdact eerder verboden nadat er signalen waren ontvangen dat rivaliserende groepen elkaar rond het concert van de rapper zouden treffen.
Belangenvereniging
De belangenvereniging van homo's, het COC, had de organisatie van Parkpop maandag al opgeroepen af te zien van een optreden van Beenie Man.
Fabian2412 June 21st, 2010, 05:44 PM Schiet lekker op zo!:ohno:
Ramses June 21st, 2010, 06:45 PM Volgend jaar op safe spelen dus, dan boeken we K3
Haagse Dave August 26th, 2010, 11:49 PM Jammer. Vorig jaar was er nog een 5-delige serie over op RTL 4.
Haags culinair evenement afgeblazen
vandaag 20:01
DEN HAAG - Het culinaire evenement Eten & Drinken in Den Haag gaat dit jaar niet door. In het eerste weekend van november zou het spektakel met hapjes en drankjes op het Malieveld worden gehouden, maar twee belangrijke sponsors zijn plotseling afgehaakt.
Ook speelt de recessie een rol. Daardoor is het moeilijker nieuwe sponsors te vinden en durven diverse standhouders van vorig jaar het niet aan om mee te doen.
De organisatie van Eten & Drinken vertrouwt erop dat er november volgend jaar wel weer een editie kan zijn op het Malieveld.
The Hague Rules August 28th, 2010, 12:52 PM Het Nationale Toneel brengt met 'Retour Hollandse Spoor' een muzikale komedie en een persiflage op de vele mislukte of overtrokken integratieprojecten. Hier op de website (http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/Retour-Hollandse-Spoor-humor-en-grote-namen.htm) vindt u een interview met tekstschrijver Gerardjan Rijnders en actrice Victoria Koblenko, maar ook een speciale kortingsactie.
Retour Hollandse Spoor is een realityshow over Den Haag. Herkenbaar en hilarisch. Met een cast fantastische acteurs, waaronder Meral Polat, Antoinette Jelgersma, Michel Sluysmans, Esther Scheldwacht en Victoria Koblenko, met een live band: Meral’s Harem en echte Haagse meezingers, in een decor dat u zeker zal aanspreken: speciaal voor deze productie is het Panorama Mesdag nageschilderd!
Victoria Koblenko en Gerardjan Rijnders
Toneelschrijver Gerardjan Rijnders gebruikt het thema realityshow niet voor niets. In ons interview vertelt hij over realityshows, het stuk, Den Haag en integratie. Victoria Koblenko speelt voor het eerst in dit stuk het cliché van de Oost-Europese vrouw. Zij vertelt waarom ze dat eerder niet wilde, en waarom nu wel. Een verhaal over identiteit.
Lees het interview. (http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/Den-Haag-is-Nederland-onder-een-vergrootglas.htm)
Kortingsactie
Bezoekers van deze website krijgen voor de voorstellingen op 31 augustus, 1 en 2 september, aanvang: 20.30 uur, 10,- korting per twee kaarten (normale prijs 15,- per kaart). Reserveren via 0900-3456789 onder vermelding van HAGENAAR. Niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen en/of kortingen of kortingspassen. Wees er snel bij want op=op!
Bron: www.denhaag.nl
The Hague Rules September 23rd, 2010, 07:26 PM Komen jullie dit weekend ook naar één van Den Haag's leukste culturele pareltjes?
http://todaysart.nl/#about
XwjscV3sdPQ?fs=1&hl=nl_NL
The Hague Rules October 24th, 2010, 07:37 PM Nog een paar weekjes, maar dan is het weer tijd voor Langweiligkeit!
Ditmaal in de gave Rac hallen (http://www.stichtingrac.nl/)
http://www.langweiligkeitfestival.com/
The Hague Rules October 29th, 2010, 10:24 PM 17 t/m 20 november:
http://www.crossingborder.nl/
(Bij interesse hoop ik van harte dat je al een ticket hebt gekocht)
Fikry El Azzouzi
Bear Run
Bruce Bherman
Wim de Bie
Blitzen Trapper
Thijs de Boer
John Cooper Clarke
Edwyn Collins
Sam Cutler
DBC Pierre
Lotte van Dijck
Nico Dijkshoorn
Roddy Doyle
Anna Drijver
BP Fallon
Dennis Gaens
Ganglians
John Grant
Grote Jongerenliteratuur Prijs
Ed Harcourt
Kees 't Hart
Tiemen Hiemstra
Kern Koppen
Olga Kortz
Jamie Lidell
Low
Jesse Malin & the St. Marks Social
Amanda Maxwell
Tom McRae
Mercury Rev Clear Light Ensemble
Midlake
Tonie Mudde
Nive Nielsen & The Deer Children
Jamal Ouariachi
Our Broken Garden
Pearly Gate Music
Ester Naomi Perquin
Yves Petry
Praise the Twilight Sparrow
Scroobius Pip
Maurice Seleky
Martijn Simons
SimpleSongs
Hans Tentije
Willem van Toorn
Villagers
Jan Vissers
Tim Akkerman
Jean-Baptiste Del Amo
Edem Awumey
BASta!
Naima El Bezaz
Laurent Binet
Mircea Cartarescu
A.H.J. Dautzenberg
DBC Pierre
Joe Dunthorne
Dorothee Elmiger
BP Fallon
Eva Gerlach
Almudena Grandes
Helene Hegemann
I am Oak
Jonathan Jeremiah
Josse de Pauw, Eric Thielemans, Rudy Trouve & Wim Lots
Elias Khoury
Nina Kinert
Kisses
KORT: Kurt Wagner & Cortney Tidwell
Leine
Charles Lewinsky
Local Natives
Michael Madsen
Marble Sounds
Lieke Marsman
Steve Mason
Miracle Fortress
Martijn den Ouden
Peter Wolf Crier
Sterre van Rossem
Smoke Fairies
Erik Solvanger
Spoon
Miguel Syjuco
The Duke and the King
The National
The Walkmen
These New Puritans
Timber Timbre
Tokyo Police Club
Twin Sister
Joost Vandecasteele
David Vann
Stephen Vizinczey
Patrick de Witte
ikops November 1st, 2010, 01:38 PM Van Aartsen overweegt verbod party's
Burgemeester Jozias van Aartsen sluit niet uit dat hij feesten als Gekkehouse in de toekomst gaat verbieden. Het dancefeest in de RAC-hallen liep zaterdagnacht helemaal uit de hand. Nadat een aantal raddraaiers het gebouw was uitgezet ontstonden er binnen en buiten vechtpartijen. Agenten vanuit de hele regio moesten de orde herstellen.
Van Aartsen is woedend op de relschoppers. Hij gaat onderzoeken wat er mis is gegaan en zal daarbij heel goed kijken of Den Haag dit soort feesten nog wel wil hebben. De burgemeester is wel te spreken over de manier waarop de organisatie en de politie hebben opgetreden.
Bron: http://denhaagfm.com/index.php?id=41&tx_ttnews%5Btt_news%5D=112252&cHash=1b746ddde3
Eindelijk eens een harde aanpak. :)
ikops November 1st, 2010, 01:41 PM Massale vechtpartij tijdens houseparty
Een houseparty in een loods aan de 1e van der Kunstraat in Den Haag is vannacht uitgelopen op een massale vechtpartij. Vier mensen raakten gewond. Niet alleen in de hallen maar ook buiten op straat werd gevochten. De politie hield 16 mensen aan.
De opgeroepen agenten kregen met zoveel agressie te maken, dat versterking uit de hele regio Haaglanden werd opgeroepen. Ook de Mobiele Eenheid kwam ter plaatse, maar hoefde uiteindelijk niet ingezet te worden. Een aantal mensen liep wonden op nadat ze waren gebeten door politiehonden.
Op het moment van de vechtpartij waren er zo'n 2500 mensen aanwezig op het feest, waar overigens een vergunning voor was afgegeven. De ongeregeldheden braken even na twee uur uit. Rond half vier maakte de politie gecontroleerd een einde aan de party in de oude RAC hallen.
Bron: http://denhaagfm.com/index.php?id=41&tx_ttnews%5Btt_news%5D=112244&cHash=aa7b4174c0
la-haye November 1st, 2010, 06:16 PM ik ga het niet goed praten en wil het ook niet goed praten
maar is er ook gekeken of de organisatie goed geregeld was
wat je hier leest is dat er een aantal raddraaiers(spelde ze rad van fortuin dat ze er uitgezet werden) de schuldige waren maar op wat voor manier is dat gebeurt
en hadden ze toen ze de raddraaiers er uit gooide
niet gelijk al een belletje kunnen plegen met ome agent
of waren er alleen portiers die het moesten doen
die kunnen het soms nog wel is verkeert aanpakken waardoor het van kwaad tot erger woord
ikops November 1st, 2010, 06:20 PM Links geleuter. Aanpakken die hap. :D
Xoem November 1st, 2010, 11:49 PM Volgens de berichten was de organisatie goed in orde. Ook al heb ik niks met dit soort feesten en kun je eigenlijk wel op je vingers natellen dat dit rellen wordt, vind ik een verbod toch ook weer ver gaan. We hebben ook nooit het voetbal verboden omdat er een minderheid loopt te rellen..
ikops November 1st, 2010, 11:54 PM Als de organisatie goed op orde is en je kunt op je vingers natellen dat het tóch verkeerd zal gaan, ja, dan ligt een verbod voor mij toch wel voor de hand.
Xoem November 2nd, 2010, 01:38 AM Maar dan wel consequent zijn en dus ook geen publiek meer bij wedstrijden van ADO.
ikops November 2nd, 2010, 10:28 AM Op zich heb ik ook geen problemen om het fenomeen van 'uit-publiek' tegen te gaan.
24-Seven November 2nd, 2010, 01:25 PM Als de organisatie goed op orde is en je kunt op je vingers natellen dat het tóch verkeerd zal gaan, ja, dan ligt een verbod voor mij toch wel voor de hand.
Net als bij voetbal kun je het fenomeen houseparties niet meer uitbannen uit de Nederlandse samenleving. Het gaat dan regelrecht de illigaliteit in. Als burgermeester ben je dan in eerste instantie misschien van de verantwoordelijkheid af maar wanneer brandweer en andere instanties geen invloed meer hebben komt dit eens als een boemerang terug naar de verantwoordelijke en de samenleving. Je moet er bovenop kunnen zitten en juist hierom is het dom te suggereren het te verbieden.
ikops November 2nd, 2010, 02:16 PM De resultaten zijn tot nog toe nochtans niet bemoedigend.
Haagse Dave November 2nd, 2010, 02:55 PM Maar dan wel consequent zijn en dus ook geen publiek meer bij wedstrijden van ADO.
Beetje jammer om ADO er nu weer bij te halen, terwijl het daar al weer jaren goed gaat en er totaal geen aanleiding is om te denken dat dat weer zal veranderen. En het gaat nu ook sportief eindelijk de goede kant op. Dus een keer ophouden met dat gezeik over ADO supporters. :mad:
Overigens lijkt het me een prima idee om raddraaiers net zoals bij het voetbal een partyverbod te geven en geen totaal verbod op te leggen waar gewoon het overgrote deel van de 2500 bezoekers een leuk feest hebben. Het ging hier geloof ik om hooguit 50 man. En wat ik er van heb begrepen had de beveiliging allang de zaak onder controle en de raddraaiers verwijderd en is het pas echt uit de hand gelopen door het grote machtsvertoon van de politie die buiten proportioneel zou hebben opgetreden.
ikops November 2nd, 2010, 03:44 PM Ja, straks is het ook nog eens de schuld van de politie. :nuts:
;)
Slagathor November 2nd, 2010, 03:49 PM Gewoon registreren en een partyverbod geven. Ieder keer als er zo'n feest is mag Harrie zich melden bij z'n lokale politiebureau. Doet 'ie dat niet, dan veilen we z'n opgepimpte Suzuki. De opbrengst gaat naar 't Residentieorkest.
Haagse Dave November 2nd, 2010, 03:55 PM Ja, straks is het ook nog eens de schuld van de politie. :nuts:
;)
De politie is ook lang niet altijd even heilig hoor. Maar ik ben er zelf niet bij geweest, dus het is voor mij ook van horen zeggen. Ik zag trouwens vanuit mijn raam wel de vele politie auto's voorbij sjezen die nacht. Dus ik kon het plaatje toen al bijna wel invullen. :D
ikops November 2nd, 2010, 03:58 PM De politie is ook lang niet altijd even heilig hoor. Maar ik ben er zelf niet bij geweest, dus het is voor mij ook van horen zeggen. Ik zag trouwens vanuit mijn raam wel de vele politie auto's voorbij sjezen die nacht. Dus ik kon het plaatje toen al bijna wel invullen. :D
Ik zou zeggen, gelukkig maar. Dat optreden van die Nederlandse politie mag wel eens een keer wat harder. Dat we het hier in Nederland niet zo gewend zijn is natuurlijk wat anders.
Haagse Dave November 2nd, 2010, 04:27 PM Ik zou zeggen, gelukkig maar. Dat optreden van die Nederlandse politie mag wel eens een keer wat harder. Dat we het hier in Nederland niet zo gewend zijn is natuurlijk wat anders.
Er zijn genoeg situaties waar dat zeker op zijn plaats is, dat ben ik helemaal met je eens.
Koen Acacia November 2nd, 2010, 05:31 PM Overigens lijkt het me een prima idee om raddraaiers net zoals bij het voetbal een partyverbod te geven en geen totaal verbod op te leggen waar gewoon het overgrote deel van de 2500 bezoekers een leuk feest hebben. Het ging hier geloof ik om hooguit 50 man. En wat ik er van heb begrepen had de beveiliging allang de zaak onder controle en de raddraaiers verwijderd en is het pas echt uit de hand gelopen door het grote machtsvertoon van de politie die buiten proportioneel zou hebben opgetreden.
Prima idee eigenlijk. Copy/paste die post eens naar een brief naar ADDen Haag of Den Haag Centraal zou ik zeggen. :)
Haagse Dave November 3rd, 2010, 01:51 PM 03 november 2010, 11:02
Danscafé Danzig wint Nightlife Award 2010
Danscafé Danzig in Den Haag heeft de Nightlife Award 2010 gewonnen. Het café werd verkozen tot populairste danscafé van het land. Dat heeft Koninklijke Horeca Nederland laten weten.
Volgens de jury heeft het Haagse danscafé een vernieuwende programmering en behoort het tot de best bezochte horecabedrijven in de stad.
De landelijke prijzen werden dinsdagavond in Nijmegen uitgereikt.
The Hague Rules December 20th, 2010, 02:17 PM Een paar Haagse Oud&Nieuwfeestjes op rij:
Oud & Nieuwfeest Grote Markt
http://www.paard.nl/event/GROTE-MARKT-OUD-NIEUW-FEEST
http://img837.imageshack.us/img837/5481/4452z.jpg (http://img837.imageshack.us/i/4452z.jpg/)
Who's afraid of red
Bink 5 hoog
http://www.whosafraid.nl/index.html
http://img716.imageshack.us/img716/5465/whosafraidflyernl70.jpg (http://img716.imageshack.us/i/whosafraidflyernl70.jpg/)
Millers - Defected In The House
Plein
http://www.millersdenhaag.nl/home/
http://img507.imageshack.us/img507/2821/91303front.jpg (http://img507.imageshack.us/i/91303front.jpg/)
De Vrijdagborrel Oud&Nieuw
Hilton Hotel
http://www.vrijdagborrel.nl/site/informatie.html
http://img823.imageshack.us/img823/9002/vbhome2010.jpg (http://img823.imageshack.us/i/vbhome2010.jpg/)
Club Seven - NYE
Prinsengracht
http://www.clubseven.nl/site/nl/home
Quintana December 24th, 2010, 01:40 AM Jeeeeeuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhh :cheers:
Haagse Dave January 3rd, 2011, 05:35 PM vandaag 16:16
DEN HAAG - De drie bioscopen in Den Haag hebben vorig jaar een recordaantal bezoekers getrokken: meer dan 2 miljoen. Dat is een groei van bijna elf procent ten opzichte van 2009.
Den Haag is daarmee derde bioscoopstad van Nederland geworden. De meeste Hagenaars keken naar een film in de nieuwe bioscoop aan de Spuimarkt. Daar kwamen meer dan een miljoen bezoekers.
Pathé Scheveningen en Buitenhof trokken ongeveer een half miljoen bezoekers.
Xoem January 3rd, 2011, 05:48 PM Wie zijn nummers 1 en 2 dan?
ikops January 3rd, 2011, 05:50 PM De steden die niet genoemd mogen worden.
marcobruls January 4th, 2011, 05:04 AM mSXrs4h8L9A
Haagse Dave January 4th, 2011, 01:34 PM :lol:
Slagathor January 9th, 2011, 03:02 PM Er komt in De Kroon een Appie Hein van 1.150 vierkante meter :ohno: (bron (http://www.visitdekroon.nl/index.html#/Winkels-05-00/)). Er is nog eenzelfde hoeveelheid vierkante meters beschikbaar voor andere winkels.
Een grote tegenvaller, ik had gehoopt op leuke kledingzaakjes (grote ketens mag best, zoals de Zara ofzo). Of misschien kleine chique winkeltjes zoals in de Passage waar je voor echte kwaliteitsproducten heengaat en winkelen-met-de-ogen al een ervaring op zich is.
Weet iemand wat er in Babylon gaat komen? Als beide gebouwen vol komen te zitten met Hema's, Blokkers en Xenos' doe ik mezelf geweld aan.
Fabian2412 January 9th, 2011, 04:16 PM ^^Ja erg jammer.Denk alleen dat de toekomstige Kroon bewoners het helemaal niet erg vinden:)
Schandalig die AH!
Aankomend bij het CS kom je al de eerste Appie tegen.Ok dat is nog niet erg,vervolgens wandel je via de turfmarkt richting het centrum waar je dus straks weer een Appie tegenkomt in de Kroon.Dan begint het al een beetje te vervelen.Dan loop je richting het Spui waar je weer een Appie tegenkomt,dan begint de maat een beetje vol te worden.Daarna neem je de oversteek richting de Grote Marktstraat waar je tot je stomme verbazing nog een Appie tegenkomt onder de Bijenkorf.
Slaat gewoon nergens op.
Slagathor January 9th, 2011, 04:49 PM ^^ Aan het einde van de GM straat zit er tegenwoordig nog één. Echt dramatisch, het lijkt wel een virus.
En ze zijn allemaal klein, vol, krap en irritant te bereiken. Dan sta je daar met 50 man in de rij bij een kruidenier uit de vorige eeuw.
Wat AH zou moeten doen, is de ruimte onder de Pathé huren waar vroeger de Plus zat en gewoon één grote comfortabele winkel daar openen. Dan kunnen ze daarna al die kleine irritante k*tzaakjes opdoeken.
ikops January 9th, 2011, 05:10 PM [advocaat van de duivel]Een beetje uniformiteit kan toch geen kwaad?[/advocaat van de duivel]
Slagathor January 9th, 2011, 05:22 PM Uniformiteit is niet hetzelfde als een de-facto monopolie.
Koen Acacia January 9th, 2011, 05:48 PM Aankomend bij het CS kom je al de eerste Appie tegen.Ok dat is nog niet erg,vervolgens wandel je via de turfmarkt richting het centrum waar je dus straks weer een Appie tegenkomt in de Kroon.Dan begint het al een beetje te vervelen.Dan loop je richting het Spui waar je weer een Appie tegenkomt,dan begint de maat een beetje vol te worden.Daarna neem je de oversteek richting de Grote Marktstraat waar je tot je stomme verbazing nog een Appie tegenkomt onder de Bijenkorf.
Ik geloof dat je hier de Albert Heijn pal tegenover de Kroon nog vergeet. Aan de andere kant van de straat Zit. Er. Al. Een.
Ze beginnen mij inderdaad ook een beetje de keel uit te hangen.
Quintana January 9th, 2011, 09:10 PM Wat AH zou moeten doen, is de ruimte onder de Pathé huren waar vroeger de Plus zat en gewoon één grote comfortabele winkel daar openen. Dan kunnen ze daarna al die kleine irritante k*tzaakjes opdoeken.
Kennelijk is daar geen markt voor, Plus is daar niet voor niets vertrokken. Mensen gaan kennelijk liever naar benauwde en drukke Appies dan naar grote, ruime supermarkten van andere ketens. Jammer want die Plus daar vond ik een verademing.
ikops January 9th, 2011, 09:17 PM Huh? Is de Plus daar weggegaan? Wat is daar dan voor in de plaats gekomen? Of is daar nu leegstand?
Haagse Dave January 9th, 2011, 09:35 PM Ik geloof dat daar nu een Outlet Store zit.
Slagathor January 9th, 2011, 09:48 PM Als je 't zo wilt noemen, het is in ieder geval een enorme pleuriszooi daarbinnen :D
Quintana - Ik ging ook regelmatig naar de Plus maar wij tweeën waren blijkbaar niet genoeg om 'm open te houden :ohno:
Tweety January 9th, 2011, 11:06 PM Hier nog een. Had altijd wel de indruk dat ze bij die Plus wel heel erg ruim in hun jasje zaten. De gangpaden waren per stuk bijna net zo breed als de Grote Marktstraat.
The Hague Rules January 9th, 2011, 11:52 PM Ja hoor.. lekker makkelijk: verhuur de boel maar weer aan Ahold! Zeker té ingewikkeld om iets interessants te verzinnen? Het is ronduit absurd aan het worden dat er zó gigantisch veel kleine AHtjes te vinden zijn op één vierkante kutkilometer in de binnenstad.
Persoonlijk woon ik in het centrum van de stad in kwestie en moet daar dus wel eens mijn levensmiddelen inkopen. Gezien het feit dat ik werk, moet dat wel eens na 18.00 uur gebeuren, waardoor een bezoek aan een supermarkt i.p.v. een verswinkel voor de hand ligt. Tot zo ver nog niets vreemds aan de hand.
De crux zit hem in de keuze aan supermarkten (lees: verplicht AH bezoeken) in het centrum van onze mooie stad. Over Albert Heijn in het geheel ben ik niet erg ontevreden, maar bij de gedachte over de combinatie van AH en centrum DH gaan mijn nekharen overeind staan. Hoe komt dat nou?
Het begint al met het assortiment. Ze hebben namelijk geen van allen hetgeen je (op dat moment) écht nodig hebt. Dus koop je maar weer een alternatief... dat nou juist voor AH erg goed uitkomt. De Halal-hype komt ook mijn strot uit (lees: nooit mijn strot in). Zeker omdat het steeds meer (schaarse) ruimte van mijn basisbehoeften inneemt. Achmed Heijn, Albert Halal... Mijn smaak versoberd gestaag dankzij de altijd grillige en beperkte assortimentskeuze van AppyHappy. Het thema van deze filiaaltjes is 'Bek Houden En Eten Wat De Pot Schaft'. Er gaan geruchten dat Albert Heijn momenteel bezig is om bij verschillende A-merkproducten (zoals chips) de regie te voeren over de door hun te bestellen producten. Het belangrijkste hieruit is dat de hoeveelheid in deze verpakkingen telkens nèt iets minder is dan normaal. Zo kunnen ze binnenkort nog verder gaan stunten met de prijs, maar nu weet je waarom. Ook met personeel gaan ze ongeveer zo om. Steeds minder personeel om bijvoorbeeld de houdbaarheidsdata in de gaten te houden, of te zorgen voor voldoende aanvulling. Net als bij TNT zullen de meeste fulltimers bij AH verdwijnen. Op zich lijkt dit laatste niet erg voor ons als consument, maar je ziet een patroon van een verder toenemend kil beleid met ongewenste eenheidsworst als resultaat.
Comfort is ver te zoeken in deze winkel en van het massale plundergedrag, in deze veelal stampensvolle kruideniertjes, kun je niet blij worden. Ook het wachten in zo'n rotrij voor één van de minikassa's, compleet ingebouwd met stinkende mensen, is niet plezierig te noemen.
Waarom komt men er dan... en ik ook nota bene? Omdat er simpelweg in de nabije en verre omgeving geen alternatief is! Ik hunker naar een gewone supermarkt zoals Jumbo, Spar, C1000, Super de Boer... Het lijkt wel alsof die droom alleen is weggelegd voor mensen die wél de keuze hebben gemaakt om in een vinexwijk te gaan wonen. Of natuurlijk in een wijk met bejaarden. Want AH is natuurlijk hip, is stads, is urban, is de shit! Dikke stinkshit in mijn optiek!
Ik pak tegenwoordig "noodgedwongen" mijn vervuilende auto om flink geld uit te geven aan boodschappen in een prettige supermarkt vér buiten deze stad. Ik heb geen zin meer in dat vieze kutmandje van onze binnenstedelijke monopolistenkruidenier. Ze infecteren mijn mooie Den Haag met gif uit Zaandam (regio 020)!
Ik bedacht me zojuist het volgende: Wanneer nou iedereen voor ten minste drie maanden zou stoppen om ook maar één euro bij deze blauwe supermarkt te spenderen, dan zou dat toch op z'n minst iemand van deze enge organisatie moeten doen nadenken (of een poging tot nadenken). En veel belangrijker, de concurrent komt wellicht tot leven.
Dat noem ik bij deze
Liberaal boodschappen doen met marktwerking tot gevolg!
Er is overigens veel te vinden op internet over de monopoliepositie van AH in onder andere Den Haag. Hier een stukje uit 2009 door AD:
Tientallen mensen hebben geklaagd bij de Nederlandse Mededingingsautoriteit dat Albert Heijn de enige supermarkt in hun buurt is. Onder meer in stadswijken in Amsterdam,Den Haag en Breda hebben consumenten geen keus, zeggen ze. De positie van Albert Heijn is onlangs nog versterkt door de overname van 60 C1000-zaken. De NMa zegt niets tegen de groei van Albert Heijn te kunnen doen. Concurrerende ketens klagen dat AH de mooiste locaties krijgt. AH zegt dat concurrenten er vaak zelf voor kiezen om uit bepaalde wijken te vertrekken. ‘Ze vinden het daar te gevaarlijk, maar wij blijven er gewoon zitten’, zegt een AH-woordvoerster tegen het NOS Journaal. Gisteren werd al bekend dat supermarktketens C1000 en Super de Boer een vuist willen maken tegen Albert Heijn. De bedrijven gaan eerst samen producten inkopen, zodat ze daarop veel geld kunnen besparen. Binnen een aantal jaren smelten ze samen tot één organisatie, verwachten kenners van de supermarktbranche. Zij noemen een fusie ‘onvermijdelijk’.
Quintana January 10th, 2011, 09:06 AM Ik ga tegenwoordig altijd naar Super de Boer in de Megastores omdat Laakhaven het enige stukje Den Haag is waar geen AH zit :)
Op zich een prima supermarkt maar de openingstijden zijn behelpen. Afgezien van donderdagavond al om 18:00 uur dicht en normaal gesproken maar één keer in de maand op zondag open. En als je op zaterdag vroeg bent loop je kans dat de vakken nog niet zijn bijgevuld... Kortom, ik hoop dat het een Jumbo wordt.
Xoem January 10th, 2011, 02:01 PM Vallen supermarkten tegenwoordig ook al onder horeca en uitgaan? ;-)
Ik ga toch liever gewoon naar een kroeg of zo..
Fabian2412 January 10th, 2011, 03:12 PM @Quintana
WC Leywegh schijnt ook AH vrij te zijn.Jumbo en Hoogvliet hebben er het voor het zeggen.(voorlopig denk ik dan)
ikops January 10th, 2011, 03:16 PM Vallen supermarkten tegenwoordig ook al onder horeca en uitgaan? ;-)
Lekker chillen bij de melkpakken.
Fabian2412 January 10th, 2011, 03:27 PM Lijkt me best koud bij de melkpakken,ik kies er dan liever voor om bij de warme broodjes te chillen.
Xoem January 10th, 2011, 05:47 PM @Quintana
WC Leywegh schijnt ook AH vrij te zijn.Jumbo en Hoogvliet hebben er het voor het zeggen.(voorlopig denk ik dan)
De Hoogvliet op de Leyweg was vroeger een Albert Heijn. Deze hebben ze mede op last van de NMA opgegeven na de overname van een deel van de Konmar-winkels.
24-Seven January 10th, 2011, 05:48 PM edit
24-Seven January 10th, 2011, 05:48 PM Lijkt me best koud bij de melkpakken,ik kies er dan liever voor om bij de warme broodjes te chillen.
Bij Appie staat toch altijd een kannetje Perla koffie de hele dag heerlijk aan te koeken?
ikops January 10th, 2011, 05:58 PM Daar chillen de oudjes meestal. Zo heeft Appie toch zijn eigen hangplek.
24-Seven January 10th, 2011, 06:05 PM Daar chillen de oudjes meestal. Zo heeft Appie toch zijn eigen hangplek.
ja mooi is dat om te zien dat wanneer je wereldje op die leeftijd zo smal wordt, mensen klaarblijkelijk een bakkie bij Appie gaan zien als een echt uitje:nuts:
Overigens kan ik het gebaar van AH wel waarderen. Het is een jaar of 20 geleden ontstaan om op koopavond de kerels ook mee te krijgen naar de winkel. Die stoppen toch al snel een paar flessen wijn in het karretje extra, zo werd gedacht...
Haagse Dave January 13th, 2011, 04:39 PM vandaag 10:40
DEN HAAG - Het International Whisky Festival wordt in 2011 weer in de Grote Kerk in Den Haag gehouden. De afgelopen zeven jaar vond het festival plaats in de Pieterskerk in Leiden.
De organisatie kreeg een offerte van het nieuwe management van de kerk, waarmee ze naar eigen zeggen 'in hun vrijheid werden beperkt'. Ook werd de huur met bijna tachtig procent verhoogd.
Het whiskyfestival in De Grote Kerk wordt gehouden op 18, 19 en 20 november. Het festival was al eerder te gast op deze locatie, dat was in 2001, 2002 en 2003.
The Hague Rules January 13th, 2011, 04:45 PM vandaag 10:40
DEN HAAG - Het International Whisky Festival wordt in 2011 weer in de Grote Kerk in Den Haag gehouden. De afgelopen zeven jaar vond het festival plaats in de Pieterskerk in Leiden.
De organisatie kreeg een offerte van het nieuwe management van de kerk, waarmee ze naar eigen zeggen 'in hun vrijheid werden beperkt'. Ook werd de huur met bijna tachtig procent verhoogd.
Het whiskyfestival in De Grote Kerk wordt gehouden op 18, 19 en 20 november. Het festival was al eerder te gast op deze locatie, dat was in 2001, 2002 en 2003.
YES!
:cheers::cheers::cheers:
ikops January 13th, 2011, 05:14 PM We mogen het NRC dan hebben verloren....
Bart Zmeer January 13th, 2011, 10:15 PM Maar we proosten er één om ons verdriet te verdrinken!
Beholder January 15th, 2011, 05:08 PM Vallen supermarkten tegenwoordig ook al onder horeca en uitgaan? ;-)
Gister naar Kernkoppen geweest in de Supermarkt! Ze maakten er een leuk feestje van. Ben niet zo van het rappen, maar dit was blijkbaar cross-over-hip-hop. Das dan wel weer leuk! :lol:
http://94.100.123.181/1130450001-1130500000/1130484401-1130484500/1130484416_6_XvKT.jpeg
Live spreekt het meer, maar toch:
vzFVXuA5xio
EPA001 January 15th, 2011, 05:57 PM vandaag 10:40
Goed nieuws. :) Ik vond het in Den Haag toch net wat leuker dan in Leiden. De laatste 2 jaar ben ik dan ook niet meer naar Leiden geweest. Nu dus weer naar Den Haag. :) :cheers:
The Hague Rules January 15th, 2011, 08:01 PM ^^
Dus als ik het goed begrijp, gaan we een echt goede forumborrel houden op het whiskyfestival
:okay:
EPA001 January 16th, 2011, 04:17 PM ^^
Dus als ik het goed begrijp, gaan we een echt goede forumborrel houden op het whiskyfestival
:okay:
Dat zou zo maar kunnen. Het is alleen nogal vroeg om nu al de dag en het tijdstip daarvoor af te spreken. ;) :cheers:
The Hague Rules April 14th, 2011, 02:46 PM Vaarwel KoninginneNach :cry:
De organisatie van Live I Live ik bedoel Life I Life nee ik bedoel HIV I Live ik bedoel Life I Live start nu -twee weken voor "het spektakel"- de enorme promotiecampagne... op youtube! :ohno:
Ik geef het een kans en zal er een aantal biertjes komen tappen ;)
v/RD0QfPVIrXQ?fs=1&hl=nl_NL
ikops April 14th, 2011, 03:47 PM Voordat díe naam goed uit mijn mond komt...
Rickazio April 15th, 2011, 06:15 PM Wat zijn de beste (uitgaan)clubs van Den Haag?
The Hague Rules April 15th, 2011, 08:06 PM Wat zijn de beste (uitgaan)clubs van Den Haag?
Die zijn er niet, onze excuses voor het ongemak.
Maar:
Den Haag is gezellig met haar kroegjes rondom de Grote Markt, "chique" op Het Plein, en prettig (beetje volks doch leuk) op de boulevard van Scheveningen. Verder wat leuke kroegjes in omgeving van Paleis Noordeinde.
Club Seven is wel ok, check hier (http://www.clubseven.nl/site/nl/contact)
Welkom trouwens!
marcobruls April 15th, 2011, 08:24 PM Wat zijn de beste (uitgaan)clubs van Den Haag?
Strikvraag??
24-Seven April 15th, 2011, 08:39 PM Wat zijn de beste (uitgaan)clubs van Den Haag?
ik hoop dat je bedoelt; tot 10 jaar terug?
Xoem April 16th, 2011, 03:30 PM Het is inderdaad een beetje mager gesteld met het club aanbod in Den Haag. De vraag is dan ook meer welke clubs er uberhaupt zijn. De eerder genoemde Seven is er een van, maar ook Le Paris in de Kettingstraat. Ook in Luden aan het Plein kun je dansen. En dan zijn er nog tenten als de Danzig, die een beetje het midden houden tussen een club en een cafe. Er zijn nog wel diverse andere locaties (zoals het Paard) waar vaak leuke dingen gebeuren, maar waar je geheel afhankelijk bent van de programmering of en wat er die avond is, er kan net zo makkelijk een trashmetal-feest als een avondje Hollandse volksmuziek zijn. In de zomer zijn er vaak ook leuke club-avondjes in de strandtenten in Scheveningen en Kijkduin, maar ook daar is wel even opletten wat er wanneer waar is.
nlx8895 April 18th, 2011, 03:06 PM DEN HAAG - Den Haag zou een grote discotheek moeten krijgen. Dat heeft burgemeester Jozias van Aartsen vrijdagmiddag gezegd bij een bijeenkomst met zo'n tweehonderd Young Professionals.
Dat zijn jonge afgestudeerden die vaak werkzaam zijn bij grote bedrijven. De bijeenkomst werd gehouden in de Kloosterkerk in Den Haag. Verder werd bekend dat de stad zich gaat inzetten om dependances van buitenlandse Universiteiten naar Den Haag te halen.
Bron: http://www.westonline.nl/nieuwsitem/50374
Edit: ik zie dat er in binnenstad draad hierover al gesproken wordt ...
ikops April 19th, 2011, 02:37 PM Het huidige conservatorium zou daar een mooie plek voor zijn. Zet daarnaast een poptempel (volgens mij werd dit idee nog tijdens de wurksjop geopperd) en je geeft weer een beetje een leuke bestemming aan dit gebied.
|
|