View Full Version : Maasstrand Boompjes 2004
Jan April 5th, 2004, 12:12 PM Vanaf 15 mei zal het strand aan de Boompjes in Rotterdam weer beschikbaar zijn. Dit jaar ligt het strand op het Leuvehoofd, waar tot voor kott de Spido nog lag. Met 2400 kuub zand wordt het vier keer zo groot dan vorig seizoen. Hierdoor kunnen er veel sportevenementen worden gehouden. Men hoopt op net zulk mooi weer als vorig jaar. :)
Skyscrapercitizen April 5th, 2004, 12:35 PM JEEHAW! Betere lokatie, groter en mooier!
Wordt weer genieten, samen met de ontwikkelingen aan de overkant komt het gebied rond de aanlanding van de zwaan langzaam tot leven!
eusebius April 5th, 2004, 04:14 PM Arnhem begint ook met een strand! Maar de lokatie haalt het niet bij Rotjeknor of Parijs. Of er moet getoverd worden.
Ace April 5th, 2004, 04:49 PM Rotterdams Dagblad (www.rotterdamsdagblad.nl), Za., 03-04-'04
Celebrity spotten op het Leuvehoofd
-Rotterdam- Wie na een dag hard werken warm zacht zand tussen de tenen wil voelen, strijkt ook deze zomer weer neer op het stadsstrand langs de gestaag voortkabbelende Maas. Na een overweldigend debuut vorig jaar, keert het strand terug op het Leuvehoofd, waar tot dit voorjaar de aanlegplaats van de Spido was gevestigd. Moesten de bezoekers het vorig jaar doen met 600 kuub zand, dit jaar bevat het strand 2400 kuub.
De meeste succesnummers, zoals het exotisch aandoende paviljoen, keren terug. Met een tuincentrum zijn afspraken gemaakt over de levering van palmbomen. Omdat het strand nu zo veel groter is, komt de sportieve bezoeker veel beter aan zijn trekken. ,,Voor beachvolleybal en beachsoccer was het vorig jaar eigenlijk te smal. Er zijn toen een stuk of zestien ballen richting Hoek van Holland gedreven,'' vertellen Jasper Scholten van JMR Producties en Jacko Roest van Publisign Media. Beide evenementenbureaus zijn onder de gezamenlijke vlag All Year Round producties verantwoordelijk voor evenementen als Winterplein, Camping Rotterdam en dus ook het stadsstrand.
Op 15 mei wordt het strand geopend met een spetterend optreden van bekende dj's. Wie dat zijn, blijft nog even een verrassing. De organisatie wil met dat optreden meteen de toon zetten voor de rest van het seizoen. ,,Het moet wat meer trendy en hipper worden dan vorig jaar. En dus ook sportiever en dynamischer. Dat sportieve zal onder meer blijken uit het Amstel Bright Beachsoccer toernooi, waar verschillende bekende voetballers op af zullen komen. Ook soapies die tegen een balletje kunnen trappen, doen mee.''
Een groot feest dus voor celebrity spotters. Maar ook voor wie niets moet hebben van de Gooise matras of de Amsterdamse grachtengordel komt ruimschoots aan zijn trekken. Want voor de 'gewone' Rotterdammers zijn er strandsporttoernooitjes en waarschijnlijk een grote vliegerwedstrijd.
,,Ook leuk zijn de ochtend-workouts. Op de trappen rond het strand kunnen sportinstructeurs op zaterdag- en zondagochtend rek- en strekoefeningen doen. We zien het al helemaal voor ons, 1500 bezoekers die allemaal tegelijk door de knieën gaan.''
De organisatoren zijn bovendien van plan aan te haken bij de grote festivals. Aan de vooravond van het Zomercarnaval en de Fast Forward Dance Parade wordt een aangepast programma gedraaid zodat bezoekers alvast in de stemming kunnen komen. Ook vindt er op 1 augustus de jaarlijkse manifestatie van de stichting Rotterdam Gay Events plaats.
,,Er zijn best veel organisaties die bij ons komen peilen of ze iets mogen organiseren op het strand. Tuurlijk zijn we daarvoor in. In principe is iedereen welkom. We doen bijvoorbeeld ook iets met een liefdadigheidsinstelling die iets wil doen voor kinderen in een Zuidamerikaanse sloppenwijk.''
Bulldozers
Het zand wordt net als vorig jaar gratis geleverd door bouwbedrijf MNO Vervat. ,,Ik denk dat het van Hoek van Holland komt,'' zegt Scholten. ,,Het wordt met twee schepen aangevoerd en vervolgens met bulldozers aan land gereden. Als het zand ligt, worden er zandzakken omheen gelegd om het te borgen. Anders zou het allemaal weglopen.''
Op drukke dagen, verwachten Scholten en Roest, kunnen er drie- tot vierduizend man terecht. Voor de bezoekers zijn er luie strandstoelen en worden mogelijk uit Thailand speciale matrasjes aangevoerd. ,,We denken er ook nog over een kapper op het strand te vestigen, en mogelijk komt er stoelmassage. Voor kinderen wordt er op woensdagmiddag iets extra's gedaan, hoewel er eigenlijk altijd wel recreatieteams rond lopen waar ze spelletjes kunnen lenen.''
Verder wordt meer dan vorig jaar contact gelegd met de rivier. ,,Op donderdag en zondagavond meert de Tapasboot aan. Aan boord lekker eten en een tochtje maken. Verder zijn we ook in overleg met een organisatie die nachtelijke tochtjes over de rivier organiseert. Kunnen de bezoekers na sluitingstijd van het strand inschepen en tot 3.00 uur door Rotterdam varen.''
De organisatie hoopt uiteraard het onwaarschijnlijk grote aantal bezoekers van vorig jaar te overtreffen. In totaal bezochten toen 210.000 mensen het strand. Scholten: ,,We hadden natuurlijk de allermooiste zomer van de afgelopen vijfhonderd jaar. Maar als we de ooievaar die nestelt op het spoor langs Blijdorp mogen geloven, wordt het weer net zo'n mooie zomer. Die ooievaar schijnt een voorbode van een mooie zomer te zijn: normaal gesproken zit hij pas in april op zijn nest, nu zat hij er al in februari.''
Wat ook meewerkte aan het succes was dat het strand gratis toegankelijk was. ,,Daarbij zaten we op de mooiste locatie in de stad. Voor het strand moet je normaal gesproken de stad uit, naar de Oude Maas of naar de Zevenhuizer Plassen. Of zelfs helemaal naar Hoek van Holland. Het strand is ook geschikt voor iedere bui: je gaat er heen om uit te waaien als je je slecht voelt. En je gaat erheen als je verliefd bent. Het strand is eigenlijk altijd wel relaxt.''
Scholten: ,,Het strand past ook in het nieuwe festivalconcept. Wat was vroeger een festival? Een podium, een bierschuur en een vreettent. De bezoekers keken vervolgens naar de artiesten en dat was het dan. Met het Zomercarnaval en meer nog de Dance Parade zijn de bezoekers onderdeel geworden van het evenement. Dat geldt ook voor Camping Rotterdam. Je doet er actief aan mee in plaats van dat je het passief ondergaat.''
Met de nieuwe plek schieten Scholten en Roest precies in de roos, verwachten ze. ,,Meer nog dan vorig jaar zitten we in de buurt van al het openbaar vervoer. Je kunt er bovendien beter parkeren.''
Wanneer het zomerstrand weer ophoudt, is nog niet bekend. ,,Het is een open eind. We proberen of we iets kunnen doen met de Wereld Havendagen. Maar het valt of staat natuurlijk bij het weer. Vorig jaar werd het meteen na de zomervakantie slecht. We zijn toen nog twee weken doorgegaan, maar we hadden net zo goed kunnen stoppen.''
Skyscrapercitizen April 5th, 2004, 06:05 PM Klinkt goed, ga er zeker weer vaak komen. Hopen dat het bier niet (nog) duurder is alleen...
Stratosphere 2020 April 7th, 2004, 01:46 AM Echt leuk man. Op loopafstand van mij.
Marin May 14th, 2004, 06:51 PM Vanaf 19 mei kan iedereen weer naar het strand. :)
http://www.skyscrapercity.com/photopost/data/3147/7506Strand_14052004.jpg
Marin May 14th, 2004, 07:03 PM Binnenkort actief: www.strandaandemaas.nl
http://www.jmr.nl/Events/Strand/rdambeach.jpg
Deventer Up May 14th, 2004, 07:48 PM In Deventer zijn al tientallen eeuwen stranden aan de IJssel. :hi:
Skyscrapercitizen May 14th, 2004, 10:06 PM Maar dit is natuurlijk een veel vetter strand, want deze is nep!
Leuk plaatje, ziet er leuk uit. Lokatie is ook veel beter dan vorig jaar.
INVISIBLE May 15th, 2004, 03:16 PM Zeer mooi idee ............:) .
Deventer Up May 15th, 2004, 04:20 PM Maar dit is natuurlijk een veel vetter strand, want deze is nep!
:D
Plaatje ziet er inderdaad grappig uit.
Marin May 16th, 2004, 01:04 AM De lokatie gezien vanaf de Erasmusbrug.
http://www.skyscrapercity.com/photopost/data/3147/7506Strand_15052004.jpg
Skyscrapercitizen May 16th, 2004, 11:21 AM Gaat helemaal goedkomen daaro!
Jan May 16th, 2004, 04:59 PM Mooi dat die Spido daar opgetieft is want deze plek is natuurlijk honderd procent beter dan dat strookje waar het vorig jaar zat. Metro, trams en parkeerplaats op nog geen honder meter, plus een prachtplek in het zicht vanaf de Erasmusbrug. :cheers:
Skyscrapercitizen May 16th, 2004, 05:02 PM Yep, en de Spido zelf zit ook een stuk beter nu!
Ace May 16th, 2004, 05:22 PM Misschien moeten we maar 'ns 'n keertje een hoogbouwborrel houden op het strand. Neem ik m'n badlaken van Rotterdam-Skyline wel mee :cheers:
Skyscrapercitizen May 16th, 2004, 08:13 PM goed plan! En als het strand weg gaat is Montevideo op hoogte, die bouw is vanaf hier goed te volgen, welk strand heeft dat nou...:cheers:
Crossfire May 17th, 2004, 12:55 PM Oh man! I'm gonna party there
Capzilla May 17th, 2004, 01:53 PM Komt er ook weer een strand op de Dam in Amsterdam eigenlijk? Volgens mij waren dit soort plannen in heel het land succesvol en voor herhaling vatbaar. Misschien een idee om de ijsbaan van de Blaak op deze plek te houden in de winter en kan er een permanente hotspot van gemaakt worden die geredressed kan worden met de seizoenen.
Dec-Feb: Ijsbaan
Maa-Apr: ?
Mei-Sep: Rotterdam Beach
Oct: Halloween Paviljoen (ik verzin ook maar wat)
Nov: ?
De vorm lijkt me ook wel geschikt voor een softbal/honkbal academy, misschien tijdens het World Port Tournament, al is dat vaak in juli. Lijkt me wel wat in ieder geval om hier echt een plek van te maken waar altijd wat te doen is. Past ook prima in de "de stad om de rivier" filosofie. Wie denkt er mee?
rdj May 17th, 2004, 03:38 PM Een strand waar je niet mag zwemmen noem je een ........ zandvlakte? Nee geintje jongens, veel plezier! Denk wel om dooie vissen enzo :D
Skyscrapercitizen May 17th, 2004, 08:41 PM Beter een strand zonder zwemmogelijkheden dan een toren zonder stad he...;) :cheers:
@ Cap
Tsja, maar dan moet je er wel iemand voor hebben die er geld instopt zoals nu met het strand. En als het altijd dezelfde is die het organiseerd (ijsbaan is van dezelfde stichting), dan moeten ze daar een permanent adres krijgen ofzo, maar dat leverd weer veel meer problemen op met vergunningen en andere regelingen dan bij een tijdelijk iets.
Maar op zich een goed plan.:)
INVISIBLE May 17th, 2004, 10:15 PM Ik denk wel mee .............dat vind ik het mooiste om te doen met openbare ruimte's ..............:)
Capzilla May 17th, 2004, 10:49 PM Als ik als enkele organisatie al zo'n zeven maanden in het jaar een activiteit organiseer die prima gebruik kan maken van de Leuvekade, zou ik zeker onderzoeken naar de mogelijkheden voor een vast adres en een permanente invulling. Een blokhut een andere aankleding geving (van skihut tot palmhut) moet minder kosten dan twee keer per jaar de hele boel op te bouwen en af te breken. De ijsbaan was iets minder een succes dan het strand geloof ik, maar voldoende voor herhaling (althans dat zei iemand die daar aan gewerkt heeft en met wie ik eens een praatje hield).
Maar er zal dan wel een goede idee moeten komen voor de tussenliggende lente- en herfstmaanden. Aan de locatie zal het in ieder geval niet liggen.
rdj May 18th, 2004, 12:39 AM Beter een strand zonder zwemmogelijkheden dan een toren zonder stad he...
Beter een toren zonder stad dan een stad zonder centrum :)
rdj May 18th, 2004, 12:42 AM Nee even serieus, hoe kun je dat nou een strand noemen. Als je hier ergens langs het Van Harinxmakanaal een bult modder neerpleurt noem je het toch ook geen strand. Hier gooien ze regelmatig het Zaailand onder een laag zand en speelt men er volleybal en weet ik wat. Dat is noch origineel (zelfs Leeuwarden doet het) noch spectaculair.
Volgende keer als men zand stort op het Zaailand zal ik een topic over het geweldige Leeuwarder strand maken. Een strand met water waar je niet kunt zwemmen of een strand zonder water, wat maakt het uit.
Yoda66 May 18th, 2004, 09:59 AM Vrouwen in bikini die je midden op de boompjes hartje centrum ziet liggen zonnen.......eh volgens mij maakt DAT het uit
rdj May 18th, 2004, 10:18 AM Volgens mij niet. Dan is het nog steeds een bult zand op een braakliggend terrein. Maar veel plezier ik ga uiteraard naar het echte strand deze zomer ;)
INVISIBLE May 18th, 2004, 01:23 PM O jeeee nou hier gooiden ze de Oude Markt altijd 1 week per jaar onder het zand in opdracht van Grolsch om er de Grolsch Beach Games te houden .
Dit is nu een paar jaar al niet meer zo geweest i.v.m. de herinrichtingen in de stad maar als het terugkomt is het ook wel wat foto's waard .
Het trok duizenden mensen naar de binnenstad en het was altijd supergezellig vooral omdat het "strand" werd omringd met terrassen ......!!
maar buiten dat blijf ik dit wel een leuk idee vinden voor Rotterdam :) .....
Sky-Unlimited May 18th, 2004, 03:31 PM We hebben ook échte stranden in Rotterdam hoor. Onderstaand het strandje in de Esch (en zoals je ziet wordt er vandaag zelfs gezwommen).
http://members.lycos.nl/skyunlimited/beursplein/brug/strand.jpg
Over een jaar of tien vormt het haventje op de voorgrond de aanlanding van de derde stadsbrug en staat aan de overzijde Parkstad in de steigers. Overigens heb je vanaf dit strand uitzicht op de bouw van het nieuwste wooncomplex op de Veranda:
http://members.lycos.nl/skyunlimited/beursplein/brug/bouw-strand.jpg
Skyscrapercitizen May 18th, 2004, 05:20 PM Wat maakt het nou uit dat het geen echt strand is, dat wil het ook helemaal niet zijn. Pretparken zijn ook allemaal nep, mar het trekt wel mensen.
Elmo May 18th, 2004, 05:35 PM Waar vind je dan wel echte achtbanen? ;)
Almere heeft overigens tig echte stranden. Zelfs aan de voet van de Silverline in het centrum is een heus strandje waar je zelfs kan zwemmen. Verder heb je o.a. nog de Noorderplassen, Almeerderstrand, Zilverstrand, Filmwijkstrand, Het Oor en bij Almere-Haven nog wat. De enige trouwens echt wat voorstellen zijn het Zilverstrand en Almeerderstrand.
Skyscrapercitizen May 18th, 2004, 05:37 PM Niet dat het er iets toe doet, maar Rotterdam heeft ook echte stranden, aan de noordzee zelfs!
Ace May 18th, 2004, 06:25 PM Idd.,
Echt of nep, maakt niet uit. Mensen komen er toch wel. Mensen die zich één voelen met hun stad. Die zich er van bewust zijn dat het een unieke locatie is. Of je nou al dan niet kan zwemmen, maakt hen geen F*CK uit.
Skyscrapercitizen May 18th, 2004, 07:36 PM Je gaat er dan ook niet heen om te zwemmen (duh), maar voor al het andere wat er te doen is, en voor de plek en de sfeer. En je kan er ook goed celebrities spotten, vorig jaar zag ik er Tooske met een andere gast die ik niet kende maar mijn vriendin wel nog zitten en er schijnen nog veel meer BN-ers te zijn geweest. Mij boeit dat niet maar zegt wel iets over het succes.
Ace May 18th, 2004, 07:54 PM Dat zeggik, GAMMA!!!
BTW, als men het Maaswater bij de Leuvehaven al ongezond acht om in te zwemmen, dan hebbik ook niet zo'n hoge dunk van dat strandje bij De Esch. Ik verwacht dan ook dat die mensen alleen maar gingen pootjebaden.
l'etranger May 18th, 2004, 08:22 PM Zeikers van buiten Rotterdam: laat ons effe blij zijn! :D
Sky-Unlimited May 18th, 2004, 08:42 PM ...als men het Maaswater bij de Leuvehaven al ongezond acht om in te zwemmen, dan hebbik ook niet zo'n hoge dunk van dat strandje bij De Esch. Ik verwacht dan ook dat die mensen alleen maar gingen pootjebaden.
Dat bij de Leuvehaven niet gezwommen wordt heeft meer te maken met gevaarlijke stromingen en scheepvaart, dan met ongezond water. Bij de Esch wordt op warme dagen weldegelijk gezwommen. Ik denk ook niet dat het water hier veel viezer zal zijn dan langs de rivieren elders in het land. Met één uitzondering daargeleten: de Westerschelde (kusten Vlissingen/Breskens/Cadzand). Niet alleen is het water daar al door de haven van Antwerpen en Gent geweest, in Antwerpen wordt (of inmiddels werd) het riool ook nog eens ongezuiverd op de Schelde gestord.
dennol May 18th, 2004, 11:29 PM Ik kan me de kritiek van rdj wel ergens voorstellen. Als het straks 30 graden is heb ik toch wel de behoefte om af en toe een frisse duik te nemen. En bij dit strand kan dat helaas niet.
Maar je moet het denk ik niet als een alternatief op het echte strand zien. Het is gewoon een nieuw concept. Bedoeld voor mensen die al in de stad zijn of voor na het werk/school. En je kan er ook leuke feesten geven 's avonds.
Jan May 22nd, 2004, 12:37 PM Mooie prutbediening daar. Ik begrijp sozieso niet waarom ik tien minuten met een leeg glas voor mij neus moet gaan zitten wachten voordat er iemand automatisch in actie komt (wil zeker geen geld verdienen), maar zelfs als je gaat zwaaien komt er niemand en dat terwijl 2/3 van de tafels leeg was. Maar gelukkig was men consequent in het amateuristisme want vier bieren stonden niet eens op de rekening. Proost!
Winus May 22nd, 2004, 01:00 PM Soms heb je ook van die bediening die niet wil dat je betaalt. Als ik langer dan een kwartier moet wachten om te mogen betalen, ondanks zwaaibewegingen, loop ik ook gewoon weg. Als ze geld willen hebben moeten ze maar achter me aan rennen. :)
Nexxd May 22nd, 2004, 04:47 PM 't lijkt wel dat er meer horeca-gelegenheden niet meer zo hun best doen om geld te verdienen (kennelijk hebben ze al genoeg geld verdiend door de hoge prijzen). Tijdje terug bij een cafeetje in de buurt van het Schouwburgplein ook lang moeten wachten. Zelfs nadat de bediening zei 'ik kom eraan' moesten we nog lang wachten en zijn we dus weggegaan. Op Koninginnedag kreeg ik bij het betalen van een colaatje geld toe (ook niet verkeerd) en vorige week zaterdag bij Big Ben waren ze ook een rondje vergeten te betalen. Mij hoor je dan niet klagen hoor :)
INVISIBLE May 22nd, 2004, 05:48 PM 5 juli word er volgens mij al een feestje gehouden ..........dus .
Maar dit zijn gewoon antwoorden van orginsatie's/instellingen op de concepten van ID-t en Q dance zoals Q-beach en Bloemingdale ....maar dan dit keer in Rotterdam .
En bekende mensen zie je overal die zie je net zo snel bij een gewoon feest als op dat strand .
Alleen omdat het in de buurt van hun woonplaats is zou je ze er wat eerder vinden .
Vind het trouwens wel grappig op te lezen dat een pretpark NEP is ..............geef mij dan maar een de echte versie's van dit concept !!! :):):)
Skyscrapercitizen May 23rd, 2004, 11:25 AM Dit concept is ook nep.
Kees October 26th, 2004, 01:16 PM jullie schaatsen toch ook allemaal?
bron: www.rotterdam.nl
Na een succesvolle eerste editie kunnen de Rotterdammers zich weer verheugen op een echt Winterplein. De schaatsbaan met warm bruisend paviljoen zal tussen 26 november t/m 9 januari weer voor veel ijspret zorgen.
Gezien de bouwplannen aan de Blaak is het Winterplein uitgeweken naar een andere locatie. Mede dankzij het Ontwikkelings Bedrijf Rotterdam is het Leuvehoofd nu het centrum van de winterse gezelligheid. De plek is al flink populair geworden door het sprankelende Strand aan de Maas wat in de zomerperiode voor veel vertier zorgde. Maar nu de thermometer daalt is deze prachtige locatie bij uitstek geschikt voor het Winterplein.
Het Leuvehoofd ligt heel centraal en biedt een prachtig uitzicht over de Maas, de bruggen en Monument De Boeg. Er was niet genoeg zekerheid over de vorige ijsbaanlocatie aan de Blaak en een plek dichter bij de winkels, zoals het Schouwburgplein, was door de technische eisen geen optie. Daarom hebben de gemeente en de initiatiefnemers gekozen voor een andere plek die Rotterdam een ijsbaan geeft met allure. Net als het Strand aan de Maas en het vorige Winterplein zal de organisatie als goede buur de omwonenden informeren en er gezamenlijk voor zorgen dat het een succes wordt. Overigens is de afstand tot het winkelhart van de stad niet groter dan vorig jaar.
Naast heel veel schaatsplezier zal het Winterplein ook een plek worden om jezelf te verwennen met een glas glühwijn of een versterkende maaltijd. In het paviljoen kunnen de Rotterdammers naar hartelust dansen, eten, drinken en genieten van het adembenemende uitzicht over de Maas en van al die schaatsende mensen. Ook zullen er curlingwedstrijden worden georganiseerd, is er schoolschaatsen en kun je voor het Kerst- en Oud en Nieuwfeest op het Winterplein terecht. De winter zal dit jaar zeker niet saai worden!
Winterplein is een samenwerking tussen JMR produkties en PubliSign Media, de twee partijen die het afgelopen Winterplein en het Strand aan de Maas in Rotterdam mogelijk hebben gemaakt.
Hou www.winterplein.nl in de gaten voor de programmering en ander verrassend nieuws.
Skyscrapercitizen October 26th, 2004, 01:25 PM Leuk, maar mij zal je op die baan niet zien. :cheers:
wc eend October 27th, 2004, 10:28 AM t gaat om de gezelligheid, niet om het schaatsen...
Marin April 4th, 2007, 10:17 PM Even een flinke sprong:
Bron: AD/RD, 4 april 2007 (www.ad.nl)
Strand aan Maas krijgt nieuw paviljoen
Door Yvonne Keunen
ROTTERDAM - Het is niet zo dat het oude strandpaviljoen niet voldeed. Maar het gele houten bouwwerkje was inmiddels wel afgeschreven. Daarom krijgt het Strand aan de Maas deze zomer een gloednieuw buitenverblijf op het Rotterdamse Leuvehoofd.
http://www.ad.nl/multimedia/archive/00109/strand_109434h.jpg
Artist impression van de het nieuwe strandpaviljoen
Het nieuwe strandpaviljoen, dat medio mei aan de noordkant van de Erasmusbrug wordt opgeleverd, is het resultaat van een prijsvraag van Gemeentewerken Rotterdam en het Architectuur Instituut Rotterdam (AIR). Zij nodigden drie jonge architectenbureaus uit om een markant pand te ontwerpen dat ook vanaf de Boompjes te zien is.
Het veelbelovende Rotterdamse bureau Monadnock is als winnaar uit de bus gekomen. De jury ziet in het houten paviljoen een nieuw icoon, dat in Rotterdam niet misstaat tijdens het Architectuurjaar 2007. Het nieuwe paviljoen is demontabel en moet minimaal drie jaar meegaan.
Strand aan de Maas is sinds 2003 een vast en succesvol onderdeel van de Rotterdamse Zomerfestivals. Vorig jaar trokken het mulle zand, de luie ligstoelen en het café-restaurant aan de rivier meer dan 200.000 bezoekers.
Strand aan de Maas wordt gehouden van medio mei tot eind september. Aan de definitieve programmering wordt nog volop gewerkt. Wel is al duidelijk dat de vaste onderdelen van eerdere edities weer terugkomen: jazz op dinsdag, salsa op donderdag en pre-clubbing op zaterdag.
Verder wordt gewerkt aan tangosalons, sportevenementen en klassieke concerten.
lffıs April 4th, 2007, 10:21 PM Sodeju wat lelijk! :eek:
Als je afbreuk wilt doen aan de 'aanloop' naar de Erasmusbrug is dit inderdaad een goeie methode...
Skyscrapercitizen April 4th, 2007, 10:25 PM ^^
knappe jongen die dat kan beoordelen van dit plaatje.
lffıs April 4th, 2007, 10:26 PM ^ Kun je nagaan hoe veel indruk zo'n plaatje maakt. ;)
Ace April 5th, 2007, 06:55 AM Ik zou het strand wel over het verlengde van de Boompjeskade willen zien. Dus van Willemsbrug tot Erasmusbrug met het paviljoen in het midden. Zou pas echt gaaf zijn.
:)dorp April 5th, 2007, 02:13 PM ^^ waarom dan niet met meerdere paviljoens? Zou de nu nogal saaie kade goed doen in de zomer!
Ace April 5th, 2007, 04:08 PM Ik denk dat, als SadM ooit mocht uitbreiden, je niet kan ontkomen aan meerdere c.q. grotere paviljoens. Zou helemaal gaaf zijn.
Skyscrapercitizen April 5th, 2007, 08:47 PM ^^
Zal niet lukken, ze zijn nu al blij als het, behalve bij erg mooi weer, het strand een beetje vol loopt. Als de zomer tegenvalt hebben ze een probleem.
Sint Clara April 6th, 2007, 05:44 PM Waarom moet dat strand bij het oorlogsmonument?! Vind dat zo dom!
Marin April 7th, 2007, 09:14 AM Artist impression van het nieuwe strandpaviljoen
Hier (http://www.monadnock.nl/projectpagstrand1.html) nog een paar.
Ace April 7th, 2007, 10:01 AM ^^
Zal niet lukken, ze zijn nu al blij als het, behalve bij erg mooi weer, het strand een beetje vol loopt. Als de zomer tegenvalt hebben ze een probleem.
Zal wel meevallen, met de huidige klimaatstijgingen :cheers:
Mojito April 7th, 2007, 11:05 AM Dat zijn juist leuke dingen, zulke paviljoens! Ik moet zeggen dat ik dit paviljoen op de impressies best geslaagd vind.
Ik ken alleen de drie stadsstrandjes in Amsterdam met hun charmante rommeligheid van loodsjes, blokjes hutjes en andere tijdelijke bouwwerkjes, maar zo'n op zich best strak ontworpen en helder georganiseerd paviljoen maakt het toch 'af'. De tijdelijkheid en het feit dat er na drie jaar misschien weer een nieuwe komt die er totaal anders uit ziet, maken dat het toch uniek blijft.
SkyBridge April 7th, 2007, 12:05 PM Mee eens! Ik vind strandtenten ook altijd wel leuk eruit zien. Je moet daar ook geen Foster voor inhuren, dat zou nergens op slaan. Sfeerbeleving is zo optimaal!
Marin May 18th, 2007, 10:44 PM Realisatie van het nieuwe strandpaviljoen van Monadnock (http://www.monadnock.nl/):
http://207.44.228.231/marin/SadM_18052007.jpg
Ace May 19th, 2007, 10:22 AM Kunnen we niet gewoon voor elk nieuw stadsstrand seizoen een nieuwe thread beginnen, i.p.v. die van 2004 steeds opnieuw op te rakelen? Sommigen van ons zullen er ongetwijfeld vaak vertoeven deze zomer. De foto's v.a. daar genomen kunnen we dan allemaal daarin plaatsen.
Skyscrapercitizen May 19th, 2007, 04:39 PM Zozo, het wordt behoorlijk groots dit jaar. Op zich wel mooi, het het hoge improvisatiegehalte van de eerste keer had toch ook wel zijn charme, die charme is er nu wel vanaf.
|
|