AMS guy
May 24th, 2007, 03:30 PM
^^ Misschien bedoelt hij de 150 m. hoge toren die naast het Spaklerweg metro station ooit gebouwd zou worden. Redelijk dicht bij de binnenstad, maar over 2 x 150 m in de binnenstad zelf heb ik nooit iets gehoord.
|
View Full Version : Amsterdam: Woontoren Arena Boulevard AMS guy May 24th, 2007, 03:30 PM ^^ Misschien bedoelt hij de 150 m. hoge toren die naast het Spaklerweg metro station ooit gebouwd zou worden. Redelijk dicht bij de binnenstad, maar over 2 x 150 m in de binnenstad zelf heb ik nooit iets gehoord. Mojito May 24th, 2007, 03:34 PM Natuurlijk zou het mogelijk zijn dat er in de Binnenstad enkele plekken zijn vanwaar je de Arenatoren zou kunnen zien. (Mits de Rembrandttoren en zijn buren niet hinderlijk in de weg staan :D) Ik vind dat zelf juist een verrijking! Denk maar aan de Rembrandttoren die je boven de Prinsengracht ziet uitsteken als je op de brug in de Leidsestraat staat. AMS guy May 24th, 2007, 03:57 PM :D Aaaah, er was nog in de jaren 30 een plan om zo'n "Industrietoren" (150 m?) te bouwen op de plek waar nu het Victoria hotel staat. :D Ik kan me niet voorstellen dat de heer Schoonenberg het over deze toren had. :lol: @ Mojito Ik betwijfel of de Arenatoren zichtbaar zal zijn vanaf straatniveau in de binnenstad. De toren wordt gebouwd toch nog 4 km ten zuiden van de Omval. Freak187 May 24th, 2007, 07:49 PM Ik vind de Rembrandtoren vanaf die brug over de Amstel bij de Stopera schitterend om te zien. Mooi in het verlengde van het Carré. Rabotnik May 24th, 2007, 11:02 PM Discussiëren met deze antivooruitgang Jehova's heeft toch geen nut want dan verzand je automatisch toch in een hoop voorgeprogrammeerde cliché argumenten,die moeite moet je jezelf besparen. Een antoord: http://www.youtube.com/watch?v=t49c0cj2fHM Pruim May 24th, 2007, 11:14 PM ^^ over voorgeprogrammeerde cliché argumenten gesproken... Rabotnik May 24th, 2007, 11:18 PM Leg uit en hou het kort!:D Winbuks May 25th, 2007, 07:37 PM Lullen kunnen we verder in deel 2 (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=13367187#post13367187). :D Cymen May 25th, 2007, 08:41 PM Ik heb de artikelen gezien, maar nog niet gelezen (er ligt nog een hele stapel Parools op me te wachten thuis...) maar als ik het goed gezien had pleit Schooneberg zelfs voor een referendum over hoogbouw in de stad... Dat moeten ze dan maar eens houden. Dat verliest hij namelijk. Hoogbouw hoort al honderden jaren bij de stad, wel met de juiste vorm op de juiste plaats natuurlijk. Overigens las ik op hun site dat er 3 stellingen zijn, waarbij ook zelfs hoogbouw aan het IJ toegestaan zou moeten worden. |