View Full Version : Amsterdam: Woontoren Arena Boulevard
Saentown November 7th, 2002, 10:17 AM Ik heb gister van een vriend vernomen die opzichter is van patrimonium in zuid/oost dat ze zijn begonnen met de fundering van de woontoren in zuid/oost en dat ze elk moment kunnen beginnen met de bouw. Ik hou juliie verder op de hoogte.
Patrick Highrise November 7th, 2002, 10:50 AM Huh???
Zo dan wordt dan in een keer een stuk interessanter daaro.
CityLife November 7th, 2002, 12:21 PM Rest de vraag...
...Waar blijven de fatsoenlijke impressies van deze toren?
Richard November 7th, 2002, 12:32 PM Ik wel best even een kijkje nemen daaroo, maar ik geloof er niets van. Bijna onmogelijk. Kantoortoren begint eerder en op zijn vroegst pas over een jaar!!! Maar laten we het hopen.
dennol November 7th, 2002, 03:00 PM Lijkt me ook sterk! Een paar weken terug stond er in het AD nog een stukje over de woontoren. Hierin stond iig dat de bouw waarschijnlijk pas in 2004 zou beginnen en dat er nog een architect gezocht moet worden (verklaart meteen waarom er nog geen impressies zijn).
CityLife November 7th, 2002, 03:47 PM @ Saentown
had die vriend van je het niet per ongeluk over de kantoortoren?
Skyscrapercitizen November 7th, 2002, 05:26 PM ik weet 99% zeker dat geen van beiden al in aanbouw is want dan hadden we het hier allang geweten, of heel de afdeling Amsterdam heeft zitten slapen, maar ook dat lijkt me sterk.
Rabotnik November 7th, 2002, 10:01 PM Weet ook nog van niets,was van de week in het informatiecentrum in Zuid-Oost en daar kon mij men ook nog niets vertellen.Als het allemaal net zo lang gaat duren als met de Noord-Zuid lijn heb ik er een hard hoofd in,goed uiteindelijk zal die er wel komen,maar moet dat dan allemaal zo lang duren vraag ik mij af??
Machtig Mokum November 8th, 2002, 01:27 PM Onzin...
Reed er gisteren nog even langs maar de tegels liggen nog gewoon in de grond aldaar... misschien gaat het om een andere locatie die in ontwikkeling gaat..
CityLife November 10th, 2002, 01:33 AM Ben vrijdagavond naar Underworld in de Heineken Music Hall geweest en net als Joey heb ik dus gelijk maar even een kijkje genomen op de bestemde plek. Maar ik had ook geen enkele indicatie dat daar iets op korte termijn wordt gestart.
Hoyhoy November 13th, 2002, 01:27 AM Heeft iemand eigenlijk een plaatje van de toren die naast het "amsterdamse poort" gebouw gebouwd wordt. Aan de andere kant van station Bijlmer.???
Ben benieuwd hoe ie af eruit gaat zien. en met de trein vanuit Utrecht ook wel een leuke binnenkomer lijkt me.
Groet
DeltaMetropolis November 15th, 2002, 12:38 AM @Hoyhoy
Dat zal dit gebouw moeten zijn (onderaan het plaatje): Acanthus
http://img.ranchoweb.com/images/hoogbouw/amsterdamz-o2.jpg
http://img.ranchoweb.com/images/hoogbouw/17fghv-7hd-0.jpg
http://img.ranchoweb.com/images/hoogbouw/acanthus2520500.jpg
Rabotnik November 15th, 2002, 12:43 AM Was gisteren weer even in de Bijlmer,wisten nog steeds niets van de nog te bouwen woon/werktorens.Dus dat schiet lekker op!!??
Rabotnik November 15th, 2002, 12:48 AM Acanthus ,ach overduidelijke opvulling van het gebied.Vanuit de trein ziet men het,en men vergeet het weer!!Snackarchitectuur,als een kroket eet en vergeet!!
Saentown November 15th, 2002, 10:28 AM City:
Ik heb het nog een keer na gevraagd , en hij zij toch echt dat ze zijn begonnen met het leggen van de funderingen, en dat ze binnen een maand de verkoop gingen starten. Hij wist ook al de prijzen van de woningen. Dus ik begrijp er ook heel weinig van.
Krijg binnenkort wel gave plaatjes van die toren, scan ik ze voor jullie wel in.
supercees November 18th, 2002, 04:55 PM Het is zonde dat er in deze tijd nog steeds nietszeggende gebouwen als de Acanthus gebouwd mogen worden!!!!! Helemaal bij de entree van een stad!!!!!!!
Richard December 28th, 2002, 07:40 PM 28 DECEMBER 2002:
Wat ik me eigenlijk afvraag is of de kantoortoren uberhaupt nog wel doorgaat. Op skyscrapers.com is deze nooit echt vermeld geweest. En sinds kort is deze toren van de maquette gehaald in het informatiecentrum Zuid-Oost. Weet iemand meer:?
Danny December 28th, 2002, 07:49 PM Op zich wel te begrijpen met die leegstand!!
Empire Stephano December 29th, 2002, 01:10 PM Waarom bouwen ze niet als klap op de vuurpijl in het Arena gebied geen wolkenkrabber die boven de 200 meter is. Zeg maar als afsluiting, want het begint daar aardig vol te raken. Kan je de toren vanuit de verte als zien. Als alles doorgaat komen er wel 2 van 150 meter. Maar dan blijven we weer steken op de 150 meter. Liefst zie ik eens een uitschieter van boven de 200 meter. In een klassieke stijl gebouwd of zo.
Rotterdam Highrise December 29th, 2002, 07:06 PM @Richard
Dat hij nooit op skyscrapers.com zou hebben gestaan vind ik geen argument.
Dat hij van de maquette is gehaald is wel zorgelijk. Heb je het al gevraagd aan die gasten van het info-centrum?
Jurgen
Richard December 30th, 2002, 01:23 PM Nee, maar in het infocentrum weten ze meestal ook niet het fijne van het verhaal, toch ga ik er binnenkort wel even langs. Een belletje naar DRO wil ook wel eens uitkomst bieden. Dus binnenkort weten we hopelijk meer...
Michiel December 30th, 2002, 07:02 PM Dat de kantoortoren nooit op Skyscrapers.com heeft gestaan zegt inderdaad niet zoveel. De reden dat ik hem nooit heb toegevoegd is dat het naar mijn idee nooit een echt project is geweest. Het is tot nu toe altijd in de masterplan fase blijven steken. Bij een echt project hoort toch op z'n minst een ontwerp of een officiele aankondiging. De kantoortoren is alleen genoemd in artikeltjes die over de woontoren gingen.
Michiel January 11th, 2003, 07:39 PM Twee plaatjes uit het boek 'Wiel Arets' van Xavier Costa. De plaatjes zijn gemaakt met de digicam, en het papier lag niet helemaal vlak (er is dus wat vervorming). Ook hier weer de gevel met de onregelmatige raampjes, erg populair tegenwoordig.
http://www.xs4all.nl/~mpdijk/plaatjes/arets1.jpg
http://www.xs4all.nl/~mpdijk/plaatjes/arets2.jpg
Op een ander plaatje leek het of de toren een uitzichtsplatform zal krijgen. Er is zowel een public elevator als een residents' elevator ingetekend.
CityLife January 13th, 2003, 11:32 AM Dit is de eerste keer dat ik eens fatsoenlijke schetsen zie van die toren. De impressie die tot nu toe circuleeerde was gewoon een aanfluiting, al kan ik van deze schetsen ook nog geen brood maken. Het enige wat me opvalt (in positieve zin) is de hoogte. Vooral op die eerste lijkt de toren veel hoger dan 150m.
Richard January 16th, 2003, 02:21 PM Ben gisteren even in het projectbureau geweest. Eigenlijk kwam ik iets te laat want Dhr Brandsema, één van de projectleiders, ging net in vergadering. Ik ben wel te weten gekomen dat beide torens gewoon doorgaan. De maquette van de kantoortoren moet nog op de algehele maquette komen. Dat is alles.
De woontoren gaat volgens mij een mooie toren worden, zoals op het laatste plaatje van Michiel al een beetje te zien is. Maar definitieve ontwerpen heb ik nog niet gezien. Zelfs in het projectbureau was er hier weinig over bekend. Beetje mysterieus allemaal...Waar ik wel even om moest lachen met een medewerker, was de ongelooflijk krappe ruimte voor de 2 wolkenkrabbers: de woontoren komt maar een paar meter voor de ingang van Villa Arena te staan. Dat wordt nog eens een precisiewerkje. Laten wij het trouwens maar helemaal niet hebben over de kantoortoren, hoe die moet worden ingepast is voor mij even een raadsel...
supercees January 16th, 2003, 02:33 PM Wisten ze al iets wanneer ze met de bouw zouden beginnen???
En zou zuid-oost dan het nieuw La Defence worden.... ;)
TheDuke January 16th, 2003, 05:03 PM klopt inderdaad dat het allemaal nogal vaag is met die torens...ik snap er ook nx meer van...maar uh ik ben dus nieuw op dit forum en waar is dat projectbureau waar jullie het over hebben?
supercees January 16th, 2003, 05:10 PM Ik vind wel dat de koning de zojuist gearriveerde graaf netjes welkom mag gaan heten!
TheDuke January 16th, 2003, 05:39 PM heheheh thanks :D
Richard January 16th, 2003, 05:58 PM Bijlmerplein, nr 74 volgens mij uit mijn hoofd. Het ligt aan de rechterkant voor het viaduct als je richting Arena en Mediamarkt enzo toeloopt.
TheDuke January 16th, 2003, 06:24 PM bedankt, ik ga er zeker een keer heen, het klinkt alsof het de moeite waard is! alleen jammer dat het in Z/O is, kom ik niet zo vaak...misschien als ik naar de mediamarkt ga ofzo...
supercees January 17th, 2003, 11:01 AM Ja Z/O is toch nog steeds iets waar je niet echt voor je plezier naartoe gaat. Maar als het nieuwe station Bijlmer er eenmaal is... en over een tijdje het gebied verder ontwikkeld is ben ik benieuwd. Ik moest even denken aan een reportage die ik een aantal jaren geleden zag op TV. Dat was toen de Arena net gebouwd was en de rest leeg was. Moeilijk voor te stellen toen dat het er nu zo uit ziet. Geef het nog 10 jaar en het is een nieuw bruisend centrum hoop ik.
Greelung January 17th, 2003, 11:15 AM ik vindt het gebied al echt een stuk levendiger dan een paar jaar geleden. Ik denk als het Getz uitgaanscenter klaar is het er veel drukker zal zijn. Dat uitgaan zal dan misschien veelal in de avonduren gebeuren, maar dat betekent overdag natuurlijk ook meer bedrijvigheid. Op onderstaande site staan een aantal plaatjes van dit uitgaanscentrum maar ook van de woon en kantoortoren die moeten verrijzen bij de arena. Ik weet niet de uiteindelijk ontwerpen zijn, maar het lijkt er wel een beetje op.
http://deltametropolis.nl.tripod.com/nl/id17.html
TheDuke January 17th, 2003, 01:04 PM klopt inderdaad dat het al levendiger wordt, ik hoop alleen wel dat Getz er komt want ik hoorde dat dit nog lang niet zeker was
CityLife January 17th, 2003, 01:10 PM Volgens mij is dat wel zeker, alleen nog niet in welke vorm precies. Zo zijn of waren er gesprekken met Disney en waren er ook nog andere ideeen voor bepaalde thema's. Hoe het precies zit weet ik ook niet, maar Getz gaat zeker door!
TheDuke January 17th, 2003, 01:14 PM thank god!!! het moet namelijk wel een van de publiekstrekkers van het gebied worden! oh, ik hoop trouwens niet dat het Disney wordt, dan wordt het vast een soort sprookjeswonderland...
supercees January 17th, 2003, 01:17 PM Ik had nog nooit van dat Getz gehoord, wat is dat precies eigenlijk?
TheDuke January 17th, 2003, 01:29 PM van website architekten Cie:
Een van de grootste ontwikkelingen is het GETZ Entertainment center, met ruimte voor verschillende functies, zoals theaters, restaurants, themacafés, entertainment en een hotel en met voorzieningen op het gebied van recreatie, reizen en dienstverlening, evenals kantoren en bijzondere woonappartementen.
Richard January 17th, 2003, 02:34 PM Leuk dat jullie over het Getz discussieren, ik zat alleen maar wat van die 150 m's te posten, maar Getz wordt ook erg interessant en een zeer groot complex. Het zal volgens mij echt leven in de brouwerij brengen. De plek die er nog over is in de Arena Boulevard, het veld met dat theater e.d., wordt allemaal voor Getz gebruikt. Op de maquette staat een hotel en een bijna even hoge andere toren van een meter of 60 a 70, verder nog veel meer voorzieningen. Dus er komt nog minder eenheid in de soep. ;)
Het is trouwens nog niet zeker wanneer het complex er komt, maar wel 'zeker' dat het doorgaat. Met andere woorden wordt dit net zo een groot mysterie als de rest daaroo...
Rabotnik January 17th, 2003, 11:59 PM Hmm en nu nog moet de Gemeente Amsterdam de Gemeente Ouder- Amstel annexeren,het is me een doorn in het oog dat je na station Over-Amstel (=nog net Amsterdam) naderhand op station Van der Madeweg ineens in een andere gemeente bent,dan station Duivendrecht en vervolgens kom je weer in Amsterdam?! Annexeren incluis de gemeente Diemen.Maar eigenlijk is dit een ander onderwerp realiseer ik mij.
Richard January 23rd, 2003, 10:16 PM Van www.dro.amsterdam.nl
De ontwikkeling van GETZ Entertainment Center is het sluitstuk in de ontwikkeling van de Arena Boulevard in het Centrumgebied Amsterdam Zuidoost. GETZ staat voor Gezondheid, Entertainment, Theater en Zaken. Het complex vormt samen met Pathé en Mojo de Uitgaansdriehoek.
Naam complex:
GETZ Entertainment Center
Projectnummer:
01T39
Adres:
ArenAboulevard
Stadsdeel:
Zuidoost
Opdrachtgevers:
Opdrachtgeversoverleg Centrum gebied Amsterdam Zuidoost (samenwerkingsverband tussen gemeente Amsterdam en OMC)
Projectleider:
Paul Witteman :?
Architect/stedenbouwer:
de Architekten Cie
Begindatum bouw:
2004
Jaar van oplevering:
2007
Soort gebouw:
voorzieningencomplex
Optimalisering:
multifunctioneel, stapeling en functiemenging
Onderzoek/uitvoering:
onderzoek
---
Het zal toch niet die Paul zijn he??? :D http://www.dro.amsterdam.nl/Pics/plaatjes/01-T39Overzicht.jpg
CityLife January 27th, 2003, 12:09 PM Zou Saentown dan toch gelijk hebben???
Volgens Greelung (http://skyscrapercity.com/showthread.php?s=&threadid=21668&pagenumber=2) in elk geval wel....
En nou maar hopen dat jullie gelijk hadden jongens!:cheers:
En nu wil ik ontwerpen zien, en wel snel!!!:rant:
DeltaMetropolis January 30th, 2003, 08:15 PM Zie hier, een aantal impressies van Getz:
http://www.clubs.nl/ClubsData/141238/incoming/Getz%206.JPG
http://www.clubs.nl/ClubsData/141238/incoming/Getz%20Impressie%205.JPG
http://www.clubs.nl/ClubsData/141238/incoming/Getz%205.JPG
http://www.clubs.nl/ClubsData/141238/incoming/Getz%201.jpg
http://www.clubs.nl/ClubsData/141238/incoming/Getz%20Impressie%204.JPG
http://www.clubs.nl/ClubsData/141238/incoming/Getz%20Impressie%203.jpg
http://www.clubs.nl/ClubsData/141238/incoming/Impressie%20Arena-Boulevard%204.JPG
Ziet er goed uit!
supercees January 30th, 2003, 10:03 PM Yo Deltametropolis is terug!!!! Waarom doet jouw site het eigenlijk niet meer????
Dank voor de plaatjes...
Saentown February 3rd, 2003, 04:16 PM Mensen,
Laatste nieuws betreft woontoren Zuid-Oost. Die vriend van mijn een opzichter van patrimonium(woonstichting die zich onder andere bezig houdt met renovatie Bijlmer) waar ik al eens eerder over had verteld, is toegvoegd aan het project woontoren Zuid-Oost. Hij heeft me bij deze uitgenodigd om foto's te knallen. Hij heeft me eerder al verteld over de funderingen die toch echt al zijn gelegd, en kan je nu ook verzekeren dat de bouw binnen een half jaar begint.
supercees February 3rd, 2003, 04:29 PM Kom maar op met die foto's dan!
Saentown February 3rd, 2003, 04:38 PM Bij dezen zijn jullie uitgenodigd!
Rabotnik February 3rd, 2003, 04:43 PM Mooiiiiiiiiii!!!!!!!!!!! En zoals ik al eens eerder ergens gezegd heb.Nu nog de gemeente's Ouder-Amstel en Diemen annexeren!Dan sluit alles mooi op elkaar aan!! Met de metro uit de oude binnenstad via de Zuid-As zo Zuid-Oost in.Van Oud naar nieuw een groot MASTERDAM!!!!!
supercees February 3rd, 2003, 04:43 PM Wij mogen ook komen??? checks!!!!
CityLife February 3rd, 2003, 05:47 PM Toch snap ik niet dat ze al begonnen zouden zijn zonder dat iemand gezien heeft dat ze met de funderingen begonnen zijn. Sterker...iedereen die er een kijkje genomen heeft bezweert dat er nog niets gaande was.
Ook snap ik niet dat ze al kunnen beginnen zonder dat er een ontwerp is
kortom: ik ben nogal sceptisch en in dit geval geldt voor mij "eerst zien dan geloven".
Patrick Highrise February 3rd, 2003, 08:43 PM Ligt de fundering niet zolang onder de stoep daar bij Villa Arena (hebben ze toen misschien al gemaakt tijdens de bouw van de Villa?? Ik doe maar een gok, kan niet zo gauw iets anders bedenken. Vooral niet dat iedereen het gemist heeft, want ik mag aannemen dat er ook aardige funderingspalen in de grond moeten zitten voor zo een grote toren)
supercees February 3rd, 2003, 08:51 PM Zou kunnen dat dit het geval is....
CityLife February 17th, 2003, 03:34 PM Ik geloof er niets van!
ik was er zaterdag nog en uit niets bleek dat ze van plan zijn te beginnen met iets. Op de plek van de woontoren staat ook nog eens een noodgebouwtje, deze zal toch eerst weg moeten worden gehaald voordat ze daar uberhaupt kunnen beginnen.
Saentown February 17th, 2003, 03:49 PM City,
Zal van de week eens die vriend goed gaan uit horen, waar wanneer precies. Hij heeft by the way wel vette plaatjes van die woontoren. Dat je vanuit een penthouse in de Arena kan kijken, deze topic wordt vervolgt.
CityLife February 17th, 2003, 04:13 PM Plaatjes? Ik wist niet eens dat er al plaatjes waren!
Kun jij niet even voor de primeur zorgen en de plaatjes hier online zetten?
Sol February 17th, 2003, 04:18 PM Dat je vanuit een penthouse in de Arena kan kijkenVanwege inkijk wil Ajax dan zeker geld zien? Ik ken ze wel, die Amstdammers....;)
Patrick Highrise February 17th, 2003, 04:38 PM JA zeg waar blijven die PLAATJES ***!!!!!!! :)
Kan je even "binnenkomen" doet ie het niet....als hij echt een vriend is geeft hij ze gewoon.....:D
supercees February 17th, 2003, 04:55 PM Plaatjes, plaatjes, wij willen plaatjes!
Elmo February 17th, 2003, 05:30 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Saentown </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>City,
Zal van de week eens die vriend goed gaan uit horen, waar wanneer precies. Hij heeft by the way wel vette plaatjes van die woontoren. Dat je vanuit een penthouse in de Arena kan kijken, deze topic wordt vervolgt.</td></tr>
</table>
cool...dan krijg je net als bij de Chicago Cubs dat mensen hun appartement cq dak gaan verhuren voor veel geld aan andere mensen als je wilt gaan kijken ;)
Balleke February 17th, 2003, 08:46 PM nee daar word je vrolijk van dat spel van ajax zien not :D haha neej mar opzich wel leuk idee en al maar ik denk niet dat je van af dat penthouse nara binnen kan kijken vooral niet met het dak dicht enzow.
Saentown February 18th, 2003, 11:35 AM Het dak is bijna nooit meer dicht, ik spreek die jongen vandaag dus meer nieuws morgen, en zal ik meteen die plaatsjes aan hem vragen.
Richard February 18th, 2003, 11:55 AM Saentown, die plaatSjes komen later wel als de toren er staat, dan komen wij lekker vanuit het Penthouse meegenieten. Nu willen wij eerst plaatjes zien. ;)
ldd February 18th, 2003, 11:57 AM @Seantown
Eigenlijk zit ik al twee maanden te wachten op nieuws van je. Telkens zou er iets komen, maar ik zie nog niets. Geen plaatjes, geen bevestiging. Volgens mij heb je gewoon geen gelijk en heeft die zogenaamde vriend van je uit z'n nek zitten lullen.
De fundering onder de stoep is onzin, een bouwput zal er allicht komen, misschien niet a la Mahler IV, maar wel groot voor dergelijke torens.
Als er iemand echte informatie heeft over deze twee torens, zet het dan op het forum, maar blijf niet zeggen "het komt binnenkort".
Richard February 18th, 2003, 12:27 PM @idd
idd :D ;)
Saentown February 18th, 2003, 02:08 PM Idd(idioot doen???)
Ik heb mijn vriend zojuist deze vragen in een mailtje gestuurt en het antwoord komt eraan.
Ik ken een paar mensen die wat meer willen weten over die woontoren in Zuid-Oost
Wanneer gaat die woontoren in Zuid-oost beginnen qua bouw, wat betreft de funderingen en kan je me die plaatjes sturen of impressies??
Richard February 18th, 2003, 02:14 PM Saentown, ik zou het al geslaagd vinden als je alleen wat plaatjes weet te krijgen. De bouw begint pas over 8-12 maanden, dat is nu eenmaal niet anders.
Saentown February 18th, 2003, 03:00 PM Oke naar een half uur zeuren heb ik antwoord op mijn vragen gekregen.
Mijn excuus aan city en Richard de funderingen liggen er nog niet, op dit moment wordt de bouw grond wel rijp gemaakt, alleen zijn er een aantal problemen over vergunningen(dus geen geld probleem). Hij zelf vermoed dat de start eind 2003 begin 2004 gaat beginnen. Hij heeft plaatjes op kantoor, en ik ga deze week bij hem langs en zal dan een aantal foto's schieten. Ik heb wel 1 plaatje naar me gemailt gekregen. Echt spectaculair vind ik het niet. Als iemand zijn email adres geeft, kan dit persoon deze foto op het forum plaatsen. Verder kreeg ik nog een leuk berichtje van hem ik heb het hieronder geplaatst.
ng. G.M.W. Lageman, directeur van de opdrachtgever Delta roA, zegt dat de
stichtingskosten voor de toren (die in 2003 klaar moet zijn) rond de 150
miljoen gulden bedragen.
"Het is een zeer vooruitstrevend ontwerp waarvoor we hebben gekozen", aldus
Lageman, die het project voorlopig gedoopt heeft in Woontoren Amsterdam. "De
toren zal 44 lagen gaan tellen, waarbij de eerste zes kunnen worden
gereserveerd voor een museum waar de 34 verschillende bevolkingsgroepen uit
de Bijlmer in beeld en geluid worden gepresenteerd."
De Woontoren Amsterdam zal van ver af al te zien zijn. EIGEN FOTO
Op dit moment wordt een studie naar dit plan uitgevoerd, waarbij het
Koninklijk Instituut voor de Tropen en de artotheek Zuidoost als
initiatiefnemers de regie voeren. "Het is mogelijk dat in een later stadium
ook het Stedelijk- en Rijksmuseum worden toegevoegd aan de projectgroep",
zegt Lageman, "omdat zij kunst kunnen uitlenen aan het museale
beeldencentrum."
Voor wonen zijn 37 verdiepingen gereserveerd, waarbij wordt uitgegaan van
294 wooneenheden. "De prijzen zullen tussen de 375.000 en 400.000 gulden
bedragen", verwacht Lageman.
Op de bovenste etage is plaats voor een restaurant. "Daar kun je via een
transparante supersnelle lift naartoe worden gebracht, waarna je een
oogverblindend schouwspel op je netvlies krijgt", belooft Lageman.
Verwacht wordt dat de toeristen die het ArenA-gebied bezoeken, naar
verwachtingen vanaf 2000 vier miljoen bezoekers per jaar, in de rij zullen
staan om het unieke uitzicht op Amsterdam te bewonderen.
De hoogte van 150 meter is gekozen omdat men van de Rijksdienst voor het
Luchtverkeer niet hoger mocht gaan. "Dat was de absolute limiet", stelt
Lageman, "omdat we anders de aanvliegroute van Schiphol in gevaar zouden
brengen. Overigens is het bouwtechnisch al een hele klus om op zo'n hoogte
te bouwen. De wind zal de grootste vijand worden voor de bouwers, maar met
luifels en speciale voorzieningen moet dat in toom kunnen worden gehouden.
supercees February 18th, 2003, 03:05 PM Dank je Sean,..... het wachten is beloond...
Dat restaurant vind ik een heel tof plan, evenals dat museum... nu maar wachten totdat ze gaan beginnen
Richard February 18th, 2003, 03:18 PM Saentown
Of
Jouw 'vrienden' hebben niet het beste met je voor
Of
Je zit ons gewoon in de zeik te nemen.
Dit is nieuws van 5 jaar oud!!!!!!! :mad:
ldd February 18th, 2003, 03:22 PM @Saentown
Bedankt voor je antwoord. Goed van je dat je toch info hebt losgepeuterd. Dat ze al met de fundering waren begonnen leek me nogal sterk, de bouw start hopelijk wel dit jaar nog. Als je foto's hebt, of tekeningen, plaats die dan s.v.p. op dit forum.
@allen
Mijn nick is LDD, niet IDD. Zijn mijn initialen. idd is kort voor inderdaad voor diegenen die dat nog niet wisten.
Saentown February 18th, 2003, 03:24 PM Richard,
Ja dat kan ik ook lezen 2003 staat er als eind datum, maar ik had het nooit gelezen en dacht dat het wel leuk was om te plaatsen.
Richard February 18th, 2003, 03:30 PM Ik geloof er helemaal niets van.
Hier (http://archief.telegraaf.nl/artikel.fpl?id=69091&pagina=0&query=woontoren&alleenrecent=&bron=alles) de link waar allemaal vandaan komt:
Weet je Saentown je hebt al vaker dingen geroepen die je niet bent nagekomen, ik gaf je steeds het voordeel van de twijfel. Nu heb je voor mij afgedaan. Je geeft steeds de hoop dat je nieuwe punten hebt, maar er is geen enkel 'woord' dat nieuwe ontwikkelingen aangeeft.
Saentown February 18th, 2003, 03:30 PM Waarheen kan ik dat foto'tje sturen??
Richard, het enigste houvast die ik heb wat betreft die woontoren is mijn vriend van patrimonium. Zodra ze gaan beginnen mogen we van hem in het weekend die toren op, kunnen we wel leuke foto maken. Alleen het blijft een semi overheid instelling misschien dat ze daarom zo lang met de vergunningen bezig zijn. Als je zelf vragen hebben wil ik best zijn email adres geven.
supercees February 18th, 2003, 03:30 PM Ik wist dit nog niet Seantown dus ik ben blij!
Saentown February 18th, 2003, 03:39 PM Richard,
Daar lig ik wakker van, dat ik het allemaal voor je afgedaan...
Zwaar boeiend.
Ik had liever ook vandaag dan morgen dat ze begonnen waren, maar ik geef alleen maar door wat ik hoor.
Hoe plaats ik eigenlijk een foto'tje..??
ldd February 18th, 2003, 03:45 PM Gaan we nou met z'n allen Saentown afzeiken? Ik vind ook dat hij iets moet posten als hij iets te zeggen heeft en anders niet met oud 'nieuws' moet komen. Laten we Saentown gewoon negeren en zelf op de hoogte blijven als er echt wat gebeurt via een andere link. Dan hebben jullie niet net als ik dat je telkens de link aanklikt en dat je weer alleen maar onzin leest!
@ Saentown: :fart:
supercees February 18th, 2003, 04:17 PM He jongens... kom op! het gebeurd toch wel vaker dat iemand met oud nieuws komt!.... en zal ook wel vaker gebeuren.... Voor mij was het in ieder geval nieuw nieuws :)
Elmo February 18th, 2003, 04:22 PM hehe ach...ik zie het allemaal wel... ALS ie er maar komt toch? Maar ze hebben het nu telkens over 1 woontoren... er zouden er toch 2 van 150 meter komen?! :?
supercees February 18th, 2003, 04:33 PM Die andere is een kantoortoren...
Elmo February 18th, 2003, 05:02 PM vaag...ik hoorde men altijd over 2 woontorens praten. Apart ook dat ze nog een kantoortoren willen bouwen terwijl er al zoveel leeg staat en er een schrijnend gebrek is aan huizen...
CityLife February 18th, 2003, 06:10 PM 1 ding weet ik iig zeker:
de grond wordt op dit moment NIET bouwrijp gemaakt...helaas
Cymen February 19th, 2003, 11:25 AM http://www.afwc.nl/woningcorporaties/samenwerking.html
http://www.classic.archined.nl/news/0103/arena_toren.html
http://www.zuidoost.amsterdam.nl/informatie/informatie.html
http://www.ballast-nedam.nl/activ/utilitei.htm
http://www.apartwonen.nl/Woonjournaal0402.htm
Als de Raad van State akkoord gaat met de bouw(wat ze zijn), dan is het geloof ik normaal dat de plan ontwikkelaar verplicht is te bouwen door de gemeente. Maar goed woningbouw coorporaties zijn natuurlijk semi overheid en in Amsterdam zijn natuurlijk veel betere projecten te ontwikkelen, waar delta roa ook mee bezig is.
Voor mij lijkt het erop dat ze wel mogen maar niet weer willen, tenslotte als je mag kiezen wonen aan het IJ of op de oersaaie arena boelevard dan heet delta roa natuurlijk qau marktonderzoek en gevoel snel een keuze gemaakt voor bouwen aan het IJ aleen.
*de toekomst zal het uitwijzen*
Richard February 19th, 2003, 12:06 PM Ik denk dat de Arena-Boulevard, vooralsnog, niet voldoet aan de verwachtingen, maar waarschijnlijk zal het in de toekomst goedkomen. Met de Utrechtboog, het nieuwe station, vernieuwing Bijlmermeer, herinrichting Arena-Boulevard, de toenemende bedrijvigheid, een hogeschool in aanbouw, het te verwachte Entertaincenter GETZ e.d. in aantocht, kan het gebied alleen maar interessanter worden. En je kan niet zomaar opeens een toren neerzetten aan het IJ, bovendien zitten de projectontw. vast aan allerlei contracten. De bouw is al goedgekeurd en zal gewoon doorgaan. Maar de bouw wordt gewoon vertraagd door aanvragen van vergunningen, uit te voeren studies, de economische omstandigheden. En ik denk dat de woontoren en kantoortoren zo ongeveer gelijk zullen beginnen, vanwege de voordelen die dat zal opleveren. Dat is ook een belangrijke vertragende factor.
supercees February 19th, 2003, 12:13 PM Niet vergeten dat het gebied ook nog maar een aantal jaren oud is. 10 JAar geleden was het nog polder...
Een gebied heeft altijd de tijd nodig om zich te vormen... Ik denk dat je pas in 2012 ofzo kan zeggen of het geslaagd is of niet. Vooralsnog... ik wil wel op 130 meter wonen in dat gebied hoor!
Cymen February 20th, 2003, 10:44 AM rich:
Ik doelde ook niet dat ze die toren aan het IJ gingen zetten, tenslotte de Houthavens liggen op het zuidelijk gedeelde en daar is maar EEn kavel waar tot 70m gebouwd mag worden(andere zijde PTT), het leek er voor mij meer op dat ze hun tijd atm (beter) besteden bij het IJ.
Projectontwikkelaars zitten idd altijd vast aan contracten en dus moeten ze bouwen, ik heb geen idee wat de gemeente voor zaken doet met woningbouw coorporaties, laten we igg hopen dat je gelijk hebt :)
Richard February 20th, 2003, 11:05 AM Hé Sijmen, ik begreep best dat je niet bedoelde dat die toren zomaar naar IJburg verplaatst kon worden. Ik gebruikte het meer om mijn verhaal duidelijk te maken. :)
Leuk dat je trouwens begint over die houthavens Sijmen. Er komt daar een toren van max. 70 aan de kop van de pondstijger in stadsdeel Westerpark, bij Silodam. Ik weet dat de toren een gemengde functie zal krijgen: wonen, werken en waarschijnlijk een horecagelegenheid. Weet jij er misschien nog meer van? (ontwerpen e.d.)
Cymen February 20th, 2003, 11:11 AM Het is me laatst wel verteld........
Maar ergens anders in mijn geheugen staat ook 40 meter.....
*haalt diep adem en gaat denken*
Cymen February 20th, 2003, 11:18 AM Ik weet het weer, ik zat laatst voor het eerst in mijn leven in een rondvaartboot ;)
http://www.spaarndammerhout.nl/site/pagina.php?id=56
Aan het einde van de pontsteiger in het verlengde van de Houtmankade staat een groot gebouw gepland: het Pontsteigergebouw. Dit gebouw is één van een reeks van grote gebouwen langs de zuidelijke IJ-oever. Andere voorbeelden hiervan zijn de Silodam, en bijvoorbeeld het Havengebouw op het Westelijk Stationseiland. De stedenbouwkundige functie van deze gebouwen is die van ‘landmark’ aan het IJ.
Het Pontsteigergebouw zal op de kop van de pier komen en krijgt waarschijnlijk de vorm van een kubus van ca. 50x50x70 m. Er zal een doorgang onder het gebouw zijn, omdat de pont richting Noord bereikbaar moet blijven. In het Pontsteigergebouw worden wonen, werken en publieksfuncties gemengd. Uitgangspunt is een gebouw te ontwikkelen dat functie-wisselingen in de toekomst mogelijk maakt. Samen met de ontwikkeling van het gebouw wordt ook de kwaliteit van de openbare ruimte op de pontsteiger verbeterd.
Het pontsteigergebouw staat gepland voor oplevering in 2008.
2008 pas, nog effe wachten dus, jammer dat niet elke stadsdeel mooie kaartjes uitgeeft met max hoogte op de kavels.
Richard February 20th, 2003, 11:21 AM En van dro.amsterdam.nl
Op de kop van de bestaande pontsteiger, waarvandaan nu een pont naar Amsterdam Noord vertrekt, is een groot gebouw gepland. Dit pontsteigergebouw verandert het huidige verlaten terrein van de pier in een voorplein. Het gebouw is een ‘landmark’ in het haven- en stadslandschap. Het grote gebouw past in de serie die langs de hele zuidelijke IJ-oevers komt te staan. Het gebouw moet functiewisselingen kunnen doorstaan. Het ideaal is een groot casco te bouwen waar allerlei grotere of kleinere bedrijfsruimten of woonruimtes ingeschoven kunnen worden. De opvallende positie en de gunstige ligging aan autowegen maken het bij uitstek geschikt voor een hotel, bioscoop of café-restaurant
Richard February 20th, 2003, 11:22 AM :D
Cymen February 20th, 2003, 11:46 AM Hey Rich, student bouwkunde?
Elmo February 20th, 2003, 12:59 PM @Richard en Sijmen: Ergens in het "plannen en projecten" forum hier is al een heel topic over wat er op die plek allemaal gaat komen. Kan het alleen niet zo snel vinden, aangezien de search functie uit staat...maar volgens mij staat het ergens op een van de laatste pagina's...
Richard February 20th, 2003, 01:30 PM Nope!! Ik heb er wel aan zitten denken om die opleiding te gaan volgens, maar je kan natuurlijk niet van alles je beroep willen maken. Als hobby is het leuker denk ik.
CityLife February 20th, 2003, 01:49 PM @ Elmo
Bedoel je deze?
http://skyscrapercity.com/showthread.php?s=&threadid=2036
Richard February 20th, 2003, 02:05 PM Ik denk ook dat Elmo deze bedoelt. En het is trouwens de eerste keer dat ik deze lees Citylife, dank je wel. Mooie ontwikkelingen, maar ik heb deze info toevallig ook al op video staan. Er was namelijk ooit eens een (doodsaaie) reportage over op AT5. Praten wij nu nog over 'woontoren zuid/oost'? Misschien is een nieuwe topic op zijn plaats. :?
Elmo February 20th, 2003, 04:49 PM @Citylife: die bedoel ik idd ja, maar ik zie dat Supercees hem al naar boven heeft gehaald! :) laten we daar dan verder over dat project gaan discussieren...:)
Cymen March 5th, 2003, 11:00 AM Niet vervelend bedoeld, maar in dat draadje staats niks over het gebouw waar Rich en ik het over hadden, maar in de buurt ligt het zeker wel.
Cymen June 19th, 2003, 02:53 PM (zuidoost.amsterdam.nl, 2-2003<-volgens mij net nieuw!)
Bouwkranen en heistellingen zullen zeker nog tot 2007 het beeld bepalen. In de nabije toekomst worden twee 150 meter hoge torens gebouwd met zowel kantoren als appartementen. In 2007 zal het nieuwe trein-, metro- en busstation Amsterdam Bijlmer ArenA het ArenA-gebied verbinden met de vernieuwde Bijlmermeer en het winkelcentrum de Amsterdamse Poort. Ten slotte komt er het grote GETZ Entertainment center.
Helemaal dood is de woontoren dus nog niet! Ik vermoed dat ze gewoon pas gaan bouwen samen met het GETZ en waneer het station af is, de omgeving is nu nl er nog niet geschikt voor, lijkt mij.
ldd June 19th, 2003, 04:06 PM Tuurlijk is-ie niet dood. Of zijn ze niet dood. Er komt – zover ik weet – in ieder geval een woontoren en een kantoortoren, beide 150 meter hoog. Het krantje waar jij op doelt heb je gok ik via een search engine, ik las het pas ook, maar het is echt heel oud. Tot de torens worden gebouwd staat er tijdelijk een theater. Wanneer ze gebouwd gaan worden weet ik helaas niet. :bleep:
CityLife June 19th, 2003, 04:43 PM Er komt geen toren op de plek van het theater (pepsi-stage), daar komt Getz. De ene toren komt voor de ingang van Villa Arena, daar stond tot voor kort een soort van noodgebouwtje. Laatste keer dat ik daar was (Ajax - de Graafschap) was dat gebouwtje opeens weg. Misschien is dat een indicatie....:)
Die ander komt aan de andere kant van de hoofdingang van de Arena, dus zo'n 50 meter verderop, als ik het goed heb.
En van Richard had ik begrepen dat deze projecten zeker nog niet dood zijn.
Cymen June 20th, 2003, 01:25 PM Eigenlijk wilde ik bij gebrek aan beter maar weer eens deze topic aanwapperen ;)
Heeft iemand harde feiten over de woontoren!?
CityLife June 20th, 2003, 02:01 PM Het enige 'harde feit' over de woontoren is dat ie +/- 150 m. wordt. Fatsoenlijke ontwerpen of impressies zijn nog nooit vertoond. Daarom is het ook zo vaag als er beweerd wordt dat ze 'binnenkort' gaan beginnen met de bouw...
Tim B July 7th, 2003, 03:16 PM Wat is er dan mis met de impressies op de Hoogbouwdatabase, ik kan me niet voorstellen dat jullie die nog niet gezien hebben???
de kantoortoren:
http://frysk.nl.eu.org:8180/OBD/servlet/List?type=building&id=123
de woontoren:
http://frysk.nl.eu.org:8180/OBD/servlet/List?type=building&id=122
of op :
http://deltametropolis.nl.tripod.com/nl/id17.html
Cymen July 8th, 2003, 12:42 AM Die zijn mij(ons) zeker wel bekend, maar die voor de woontoren waren een opzet om de lichtval inwendig in het gebouw weer te geven. Niet veel soeps dus.
Bart July 8th, 2003, 01:06 AM Dit lijken mij afbeeldingen die het volume-model nog niet veel ontstegen zijn. Die kantoortoren gaat voorlopig niet door neem ik aan, gezien de markt.
SKY_ RULES July 13th, 2003, 10:53 PM ik denk dat ze straks nog wel hoger gaan gezien de ruimte:)
Skyscrapercitizen July 14th, 2003, 01:02 AM Welke ruimte?:?
Cymen July 14th, 2003, 06:27 PM En ik ook dan maar:
??
Elmo July 14th, 2003, 06:29 PM Originally posted by SKY_ RULES
ik denk dat ze straks nog wel hoger gaan gezien de ruimte:)
Sure... Als je ziet hoeveel ruimte er eigenlijk nog is zal het echt niet hoger gaan...Dan hadden vanuit economisch perspectief beter de omliggende gebouwen direct hoger moeten bouwen ipv. 15 - 20 hoog...
Michiel July 18th, 2003, 09:38 PM Twee kleine plaatjes van de site van DVAplus (http://www.dvaplus.com)
http://www.dvaplus.com/Renderinzi_06_2003/photomontage_06.03/Pm10_N09-03_PMC1.jpg
http://www.dvaplus.com/Renderinzi_06_2003/photomontage_06.03/Pm11_N09-03_PMC2.jpg
Het onderschrift is: Tower, The Netherlands, arh. W. Zaaijer 2003.
Skyscrapercitizen July 18th, 2003, 09:49 PM flinke paal.:cheers:
Jan July 18th, 2003, 09:50 PM Lijkt Central Plaza wel in Hong Kong. Ze hadden overigens best een actueler plaatje mogen gebruiken als achtegrond. Ik ben laatst nog wezen bellen over die projecten, ik kon niet eens meer achterhalen wie zich er nu mee bezig houdt.
Rotterdam Highrise July 18th, 2003, 10:16 PM Is dit niet de kantoortoren?? :? Zo ziet ie er namelijk uit.
Zo niet, komt de architect uit Istanbul? :D
Cymen July 19th, 2003, 02:52 PM Dat is wel de locatie van de kantoor toren, maar ook niet waar ID&T zn zaal wil bouwen!?
Skyscrapercitizen July 19th, 2003, 02:56 PM Originally posted by Sijmen
Dat is wel de locatie van de kantoor toren, maar ook niet waar ID&T zn zaal wil bouwen!?
Sluit dat elkaar uit dan?
Cymen July 19th, 2003, 05:21 PM Dat weet ik niet, maar de kavel is redelijk groot dus beiden is ook een optie ;)
ldd July 21st, 2003, 11:19 AM Hier klopt geen ruk van. :rant:
De woontoren komt tegenover de Arena naast de Heineken Music Hall, waar nu het Grace-theater ofzo staat (is een tent). Dat staat volgens mij al jaren vast. De kantoortoren was nog onduidelijk, maar de plaats waar-ie nu getekend is (plaatje Michiel) is voor ID&T. Ja, dat sluit elkaar uit, de kavel is wel groot, maar niet voor twee zulke dingen. Die hal wordt voor 15.000 man, die toren wordt de hoogste van Amsterdam... dat kan nooit met z'n tweeen op één voetbalveld (letterlijk).
Richard July 21st, 2003, 03:53 PM Ah leuk, het project leeft nog :). De woontoren komt aan de andere kant van de weg. Pal tegenover de ingang van villa-Arena. En dat is pas op een klein stuk grond! Het plaatje laat trouwens de kantoortoren zien.
Cymen July 21st, 2003, 09:24 PM @IDD:
Kijk maar eens op het plaatje;naar de HMM en het grasveldje achter de kantoor toren, moest makkelijk passen d8 ik.
Oh kwam daar niet dat rare ding over de weg?
ldd July 22nd, 2003, 12:57 PM Welk ding over de weg?
Volgens mij zitten er op de plek van de kantoortoren voetbalvelden (de Toekomst of trainingsveld Ajax). De woontoren is naast de HMM, dat is niet zo'n probleem, hoewel krap, maar daar wordt die Grace-tent nog wel afgebroken.
Cymen July 22nd, 2003, 03:03 PM Op die Grace plek komt Getz en woningen. De woontoren komt letterlijk op de Arena Boulevard te staan tussen de Arena en Villa Arena, das pas krap!.
Dat veldje waar nu de kantoor toren op getekend staat is niet in gebruik, maar vaag herinner ik me dat daar een kantoor over de weg gebouwt werd, zoals ze bij schiphol willen bouwen. Ach tja ze hebben een hoop plannetjes enzo maar naar mijn mening zitten ze te prutsen//
Sky-Unlimited July 22nd, 2003, 04:38 PM Zullen we een wedje leggen? Ik denk dat de eerste paal voor Havana/New Orleans eerder in de grond gaat dan de eerste paal voor deze toren...
Wisma July 22nd, 2003, 04:50 PM Als ie uberhaubt wel wordt gebouwd........
Cymen July 23rd, 2003, 09:44 AM Heh ik weet zo effe niet waneer new orleans etc gebouwt gaan worden :(.
Ik denk wel eerder als de geplande kantoor toren(die zal er wel nooit komen), de woon toren weet ik niet, ik gok op start bouw 2006.
Wisma July 23rd, 2003, 09:47 AM Ik hoop het voor Amsterdam, Rotterdam gaat in ieder geval knallen in begin 2005 als ze starten met de bouw.
Skyscrapercitizen July 23rd, 2003, 01:46 PM Die woon/kantoor twin in Amsterdam laat nu wel erg lang op zich wachten. Die plannen zijn al zo oud en er is nog geen serieuze impressie geweest. Ik moet inderdaad nog zien of ze ooit gebouwd gaan worden. Maar ja Amsterdam kennende kan er over een paar maanden ineens een bouwbord staan en gaan ze eind dit jaar bouwen, zo zijn ze dan ook wel weer.
Rabotnik July 24th, 2003, 08:45 AM Ja er word veel over gepraat,maar er gebeurt niets.Eer dat ze hem bouwen is die 150 Meter al weer achterhaalt.
Cymen July 25th, 2003, 09:33 PM Hmm goed nieuws mensen, het blijkt dat de projectontwikkelaar voor het arena-gebied van de gemeente een broer van een kennis van mij is. Ik zal dus eens snel wat up 2 date info regelen! Sterker nog, als jullie wensen hebben zal ik eens onze mening een presenteren ;) *wink wink*
Cymen August 5th, 2003, 05:23 PM Beide projecten zijn nog in plan ontwikkeling, dus zeker geen start bouw voor 2e kwartaal 2004. Wie o wie heeft nog wat centjes gespaard!? :(
In het kort de toekomst voorspellen: De werktoren komt er niet, er komt aleen een(misschien 2) woontoren(oplevering 2008).
Mista Tee September 2nd, 2003, 09:17 PM Het laatste wat ik hierover had gehoord was dat stukje over kavel "huppelepup" .....Hier ook niks nieuws meer over gehoord? Niet allemaal tegelijk.....
Cymen September 3rd, 2003, 12:17 PM Kavel 17 bedoel je, dat is hier de kantoortoren.
Skyscrapercitizen November 8th, 2003, 10:59 PM Deze plaatjes staan op de site van PPKS.
http://www.ppks.com
http://www.ppks.com/images/2hoo-1.jpg
http://www.ppks.com/images/2hoo-2.jpg
kweet niet wat het is, het is tekstloos, het enige wat erbij staat is dat het bij de arena in amsterdam is.
Rotterdam November 8th, 2003, 11:17 PM Mooi gebouw.
supercees November 9th, 2003, 12:22 AM Ik hoop niet dat ik hier wordt blij gemaakt me een dooie mus, maar ik vrees van wel... wat zou ik zo'n gebouw als dit graag over het spoor zien.. of over die weg die onder het Arena doorgaat!
Rabotnik November 9th, 2003, 10:17 PM Ja anders ik wel,mooi ontwerp! Hoop dat er nu eens een keer een beetje schot in de zaak komt!
Michiel November 9th, 2003, 10:31 PM Onderaan de plaatjes staat 'Hoogoorddreef', zie dit kaartje (http://www.maporama.com/share/map.asp?SESSIONID=792453FA-BCAA-4AE1-87BF-B3D2264876A8&COUNTRYCODE=NL&_XgoGCAddress=hoogoorddreef&Zip=&State=33&_XgoGCTownName=amsterdam&quality=0&POOCODE=&SEARCH_ADDRESS.x=0&SEARCH_ADDRESS.y=0).
Skyscrapercitizen November 9th, 2003, 10:42 PM Dat is dus naast NS-station Bijlmer als ik me niet vergis. Het gaat dan dus niet om de arena office of residential tower, maar zou het een ander project zijn...
Patrick Highrise November 10th, 2003, 09:12 AM Hoogoorddreef is een redelijk lange weg die achter de kantoren van o.a. Oliphant en zo loopt...misschien een plan voor het stuk grsveld voor o.a. De Entree :?:?:? (doe maar een gok..) :)
Winus November 12th, 2003, 01:45 PM Hoeveel ontwerpen zijn hier nu al niet langsgekomen?
1) http://www.ppks.com/images/2hoo-2.jpg
2) http://www.dvaplus.com/html_ver/Renderinzi_06_2003/photomontage_06.03/Pm11_N09-03_PMC2.jpg
3) http://www.tekton-architekten.nl/woontoren_achter.jpg
4) http://www.classic.archined.nl/news/0103/arets2.jpg
5) http://www.toren.com/portfolio/beeld/page-arena-toren.jpg
6) http://www.rvapc.com/Authoring/Images/Projects/385/385_tmp589.jpg
Pfff, als ze nu eens gingen bouwen. >(
CityLife November 13th, 2003, 01:37 PM Van nul20.nl:
Arenaboulevard: strijd om Music Dome en woontoren
Het ligt aan de andere kant van de spoorlijn Amsterdam-Utrecht. Maar dat maakt de liefde van lokale bestuurders voor de Arenaboulevard er niet minder om. Ze juichen de nieuwe winkels en uitgaansvoorzieningen toe omdat ze het geplaagde stadsdeel eindelijk van zijn slechte imago af kunnen helpen. Een flinke domper was dan ook het recente besluit van B&W om zijn steun aan de Music Dome in te trekken. Dat heeft kwaad bloed gezet bij Verdonk, Leferink en Kwekkeboom. Alle drie betogen dat het GETZ –centrum (Gezondheid Entertainment Theater en Zakelijk) inclusief de pop- en sporthal er gewoon moet komen. Op dit moment voert de gemeente, die ook deelneemt in de BV GETZ, gesprekken met de ontwikkelaars om te kijken wat er moet gebeuren. Gemeentelijk projectmanager Cor Brandsema hoopt op een doorstart maar heeft geen idee hoe de andere partijen daartegenover staan. “We moeten ook nog afwachten of Noord het financieel wel gaat redden.” De 150 meter hoge woontoren aan het einde van de Arenaboulevard gaat wèl door , maar het stadsdeel moet ook hier nog even geduld hebben. “Op dit moment worden de appartementen ontworpen maar er zijn nog wat onduidelijkheden over de invulling van de plinten”, aldus Brandsema. Het uitgangspunt blijft dat er luxe appartementen in komen ondanks de slechte markt voor dit type woningen. Alleen daarom al denkt Brandsema dat de toren er de eerste vijf jaar nog niet staat.
Cymen November 13th, 2003, 01:47 PM http://www.ingrealestate.com/dev/nl/concepts/retail/getz.jsp?ComponentID=2578&SourcePageID=205#1
Als het goed heb ik hier een plaatje van Getz met nog meer woontorentjes(?).
http://www.ingrealestate.com/images/45_3340.jpg
CityLife November 13th, 2003, 02:25 PM Da's een erg optimistisch plaatje waar de woontoren nog niet eens opstaat.
Ben blij dat er in ieder geval bevestigd is dat de woontoren zeker doorgaat...(al kan het nog even duren)
Cymen February 14th, 2004, 05:29 PM http://www.nul20.nl/nr11/1vd_1.html
Het ligt aan de andere kant van de spoorlijn Amsterdam-Utrecht. Maar dat maakt de liefde van lokale bestuurders voor de Arenaboulevard er niet minder om. Ze juichen de nieuwe winkels en uitgaansvoorzieningen toe omdat ze het geplaagde stadsdeel eindelijk van zijn slechte imago af kunnen helpen. Een flinke domper was dan ook het recente besluit van B&W om zijn steun aan de Music Dome in te trekken. Dat heeft kwaad bloed gezet bij Verdonk, Leferink en Kwekkeboom. Alle drie betogen dat het GETZ –centrum (Gezondheid Entertainment Theater en Zakelijk) inclusief de pop- en sporthal er gewoon moet komen. Op dit moment voert de gemeente, die ook deelneemt in de BV GETZ, gesprekken met de ontwikkelaars om te kijken wat er moet gebeuren. Gemeentelijk projectmanager Cor Brandsema hoopt op een doorstart maar heeft geen idee hoe de andere partijen daartegenover staan. “We moeten ook nog afwachten of Noord het financieel wel gaat redden.” De 150 meter hoge woontoren aan het einde van de Arenaboulevard gaat wèl door, maar het stadsdeel moet ook hier nog even geduld hebben. “Op dit moment worden de appartementen ontworpen maar er zijn nog wat onduidelijkheden over de invulling van de plinten”, aldus Brandsema. Het uitgangspunt blijft dat er luxe appartementen in komen ondanks de slechte markt voor dit type woningen. Alleen daarom al denkt Brandsema dat de toren er de eerste vijf jaar nog niet staat.
Ze zijn dus bezig met ontwerpen, ben benieuwt waneer de eerste plaatjes komen!
Elmo February 14th, 2004, 09:16 PM @Sijmen:
Dit bericht is 3 maanden geleden al geplaatst door CityLife ;)
Originally posted by CityLife
Van nul20.nl:
Het ligt aan de andere kant van de spoorlijn Amsterdam-Utrecht. Maar dat maakt de liefde van lokale bestuurders voor de Arenaboulevard er niet minder om. Ze juichen de nieuwe winkels en uitgaansvoorzieningen toe omdat ze het geplaagde stadsdeel eindelijk van zijn slechte imago af kunnen helpen. Een flinke domper was dan ook het recente besluit van B&W om zijn steun aan de Music Dome in te trekken. Dat heeft kwaad bloed gezet bij Verdonk, Leferink en Kwekkeboom. Alle drie betogen dat het GETZ –centrum (Gezondheid Entertainment Theater en Zakelijk) inclusief de pop- en sporthal er gewoon moet komen. Op dit moment voert de gemeente, die ook deelneemt in de BV GETZ, gesprekken met de ontwikkelaars om te kijken wat er moet gebeuren. Gemeentelijk projectmanager Cor Brandsema hoopt op een doorstart maar heeft geen idee hoe de andere partijen daartegenover staan. “We moeten ook nog afwachten of Noord het financieel wel gaat redden.” De 150 meter hoge woontoren aan het einde van de Arenaboulevard gaat wèl door , maar het stadsdeel moet ook hier nog even geduld hebben. “Op dit moment worden de appartementen ontworpen maar er zijn nog wat onduidelijkheden over de invulling van de plinten”, aldus Brandsema. Het uitgangspunt blijft dat er luxe appartementen in komen ondanks de slechte markt voor dit type woningen. Alleen daarom al denkt Brandsema dat de toren er de eerste vijf jaar nog niet staat.
Skyscrapercitizen February 15th, 2004, 10:57 AM Inderdaad, 2 posts daarvoor.:D
5 jaar, schiet lekker op.:ohno:
Cymen February 15th, 2004, 05:47 PM Hoe kom jij aan 5 jaar? Op de site van Zuidoost staat dat in 2007 alle bouwwerkzaamheden bij de Arena klaar zijn.
Maar je zal waarschijnlijk wel gelijk hebben.
CityLife February 15th, 2004, 05:56 PM Originally posted by Sijmen
Hoe kom jij aan 5 jaar? Op de site van Zuidoost staat dat in 2007 alle bouwwerkzaamheden bij de Arena klaar zijn.
Maar je zal waarschijnlijk wel gelijk hebben.
Volgens mij heb jij mijn, en later jouw stukje helemaal niet gelezen! Volgens mij post jij vaak zonder het voorgaande te lezen...of niet? En jouw informatiebronnen zijn ook niet betrouwbaar. (Arch!) :D :bash: :rant: ;)
Trouwens op at5 zeiden ze ook 2007, maar daar hecht ik niet zoveel waarde aan. Die halen hun info ook van internet. Die 5 jaar (min 3 maanden ;) ) lijkt me realistischer.
Cymen February 15th, 2004, 10:22 PM Tja bij deze heb je wel heel erg gelijk :bash:
Lees je het stukje 2 keer en dan nog de laatste zin missen. Zal wel komen omdat ze vijf schreven ipv 5 :baaa:
Anyway over die Arch ben ik het nog niet zo zeker hoor, want Arcam is echt niet up to dater dan de projectontwikkelaar himself.
Skyscrapercitizen February 16th, 2004, 12:52 AM Nee, maar bij het Zuidas infocenter waren ze een half jaar geleden al heel duidelijk over het niet doorgaan van de Arch. En het is, laten we zeggen 'zeer ongebruikelijk' om ineens toch terug te gaan naar een ouder ontwerp.
En eigenlijk vind ik het nieuwe ontwerp qua gevel ook mooier dan de laatste ontwerpen voor de Arch.
Cymen February 21st, 2004, 01:03 AM Tja ik heb een paar honderd studenten als getuige.....
Maar goed die woorden kwamen nog steeds uit de mond van iemand die er waarschijnlijk een paar teveel op had ofzo......
Ik vind het nieuwe ontwerp niet lelijk maar tis maar weer een torentje en niet meer.
CityLife February 23rd, 2004, 11:18 AM Originally posted by Sijmen
...Ik vind het nieuwe ontwerp niet lelijk maar tis maar weer een torentje en niet meer.
Wel meer: het zijn twee torens! :D
DeltaMetropolis February 26th, 2004, 12:28 PM Bij het Architectencentrum Amsterdam (ARCAM) is op dit moment een tentoonstelling aan de gang over hoogbouw in Amsterdam. Het heeft de naam: Wat heet Hoog...... Er zijn maquettes te zien van verschillende hoogbouw-ontwikkelingen. Op de website van ARCAM (http://www.arcam.nl) staat vermeld, dat er een maquette te zien is van de Arenatoren in zuidoost (150 meter) van Wiel Arets.
Wellicht kunnen Amsterdammers er een kijkje gaan nemen, en er foto's van maken. Ik ben benieuwd.................
http://www.arcam.nl/images/illuhome/staand%20voor%20site.jpg
CityLife February 26th, 2004, 12:32 PM @ DeltaMetropolis
Kijk hier (http://skyscrapercity.com/showthread.php?s=&threadid=81500) eens even...:D
CityLife February 26th, 2004, 12:34 PM Overigens stelt die maquette van de Arena-toren niet zoveel voor. Wat gestapelde en gedraaide blokjes...een beetje volgens die groene impressie die we al kenden. Maar 1 ding is wel zeker...hij gaat door! :)
werner10 February 26th, 2004, 11:41 PM Kan iemand mij vertellen waarom deltametropolis ontwaakt is uit zijn winterslaap!?
DeltaMetropolis February 27th, 2004, 11:38 AM Ik moet zo af en toe tussendoor even gapen...............
The Messiah March 4th, 2004, 12:49 PM Het is goed dat het doorgaat,maar het zal natuurlijk weer even voor zich wachten todat ze echt de torens gaan bouwen.
Ik wil geen gelul meer horen...........ik wil ze heeeeeeeel snel omhoog zien gaan!... het duurt ook allemaal zo lang he :bleep:
Cymen March 9th, 2004, 06:58 PM Ben weer een wezen googlen:
http://www.creativevenue.nl/contents/nieuws/nieuws.asp
Public relations en public affairs voor ambitieus bouwproject naast Amsterdam Arena
1-7-2004
Op verzoek van het in corporate identity en reclame gespecialiseerde bureau Fact Corporate Communication werd Creative Venue medio 2003 betrokken bij het ontwerp van een breed identity en communicatieplan ten behoeve van de (nog te bouwen) hoogste woontoren van Nederland. Deze toren met een hoogte van circa 150 meter verrijst in 2006 naast de Amsterdam Arena. CV neemt de totale PR, voorlichting en Public Affairs voor haar rekening. Het consortium bestaat uit de in Limburg gevestigde ontwikkelaar Stienstra, de BAM en Bouwbedrijf Zomers.
Ik kon verder niks vinden maar deze bedrijven moeten we dus in de gaten houden :)
CityLife March 10th, 2004, 11:11 AM 2006 lijkt me wel erg optimistisch aangezien ze nog niet eens een fatsoenlijk ontwerp hebben kunnen presenteren. Nee...ik denk eerder dat het iets van 2007, misschien zelfs 2008 gaat worden :(
Cymen March 10th, 2004, 07:01 PM Ze zeggen ook niet dat ie dan af is he ;)
Vloepkleedje April 3rd, 2004, 10:28 AM Plaatjes. Gevonden op http://www.vanakenarchitectuur.nl
http://www.vanakenarchitektuur.nl/images/projecten/hoogbouw/0301_arenatoren/0301_01_400x358.jpg
http://www.vanakenarchitektuur.nl/images/projecten/hoogbouw/0301_arenatoren/0301_02_400x358.jpg
http://www.vanakenarchitektuur.nl/images/projecten/hoogbouw/0301_arenatoren/0301_04_400x358.jpg
meer plaatjes op de site
Cymen April 3rd, 2004, 04:07 PM http://www.vanakenarchitektuur.nl voor de goede url.
Overiges kan iederen ook gewoon door http://www.vanakenarchitektuur.nl/images browsen.
Wel leuke plaatjes iig voor de niet kenners.
CityLife April 4th, 2004, 10:49 AM Eindelijk iets nieuws dat nog serieus te nemen is ook over dit project. Weer goed gevonden, Vloep!
Tobi April 4th, 2004, 12:03 PM Hmmm; weinig concreet nog allemaal, maar sowieso goed dat er nog progressie in zit. En al helemaal mooi dat er straks een paar Eindhovense ontwerpen naast de Arena komen te staan... :D ;)
Groot voordeel is wel dat de meeste ontwerpen van Van Aken niet verkeerd zijn als je het mij vraagt...
Glacius April 4th, 2004, 03:28 PM http://www.vanakenarchitektuur.nl/images/projecten/hoogbouw/0301_arenatoren/0301_01_400x358.jpgWeet iemand wat die lichtgroene toren daar op dat plaatje doet...?
Cymen April 4th, 2004, 05:57 PM Weet iemand wat die lichtgroene toren daar op dat plaatje doet...?
Dat is de lokatie waar ze de kantoor toren in gedachten hadden. Persoonlijk denk ik dat ze er meer aan hebben om er een 2e woontoren neer te zetten, leuk om de trainingen van Ajax uit te volgen :)
Cymen April 11th, 2004, 11:04 PM http://www.amsterdamarena.nl/index.php?pointer=1-2-383-395-431
Het college van B&W heeft besloten om het plan voor het uitgaanscentrum GETZ aan de ArenA-boulevard in Zuidoost aan te passen zodat het centrum onafhankelijk van een ‘music dome’ kan functioneren. Het college heeft ook besloten tot de uitwerking van een basisprogramma voor GETZ waarin, naast detailhandel en een hotel, muziek- en diverse cultuur- en entertainmentfuncties worden opgenomen.
Er is besloten om Zuidoost voorrang te geven als het gaat om de ontwikkeling van detailhandel, een music centre, een cultuurcluster, een casino, een 3D-theater en een grootschalige discotheek, boven eventuele initiatieven elders in de stad.
Met deze besluiten herbevestigt het college de ambitie om de ArenA-boulevard tot tweede uitgaanscentrum van Amsterdam en tot stadshart voor Zuidoost te ontwikkelen. Het plan voor een ‘music dome’ in Zuidoost verviel nadat het college in september jl. voor het stadsdeel Amsterdam-Noord koos als locatie voor de verdere ontwikkeling van een ‘Amsterdam Dome’ voor sport.
Met de keuze voor muziek, cultuur en entertainment bouwt de stad voort op de huidige formule voor Zuidoost. Een aanbod van grootschalige sport-, muziek- en dance-evenementen (in respectievelijk de Amsterdam ArenA en de Heineken Music Hall) en van grootschalige winkels is al gerealiseerd. Met GETZ kan dit worden aangevuld met kleinschaliger functies op het gebied van muziek, cultuur en entertainment en met een gevarieerd aanbod aan winkels en horeca. Het is de bedoeling om te komen tot een mix waarmee het gebied overdag en ‘s avonds veel bezoekers zal trekken.
Het basisprogramma
Het music centre zal 2000 plaatsen omvatten.
De entertainmentfuncties omvatten onder meer een 3D-theater, een casino en een grootschalige discotheek. De beoogde exploitant van de disco is ID&T.
Het cultuurcluster omvat een muziekzaal (800 plaatsen), een theaterzaal (600 plaatsen) en een productie- en community-functie. Paradiso, Cosmic Theater en Imagine IC (het beeldinstituut voor cultuur en migratie in Zuidoost) zijn hiervoor de beoogde exploitanten.
Voor de realisering van het cultuurcluster heeft het college een financiële regeling getroffen. Aan cultuur wordt belang gehecht als essentieel onderdeel van GETZ, maar ook als aanjager voor de rest van de te ontwikkelen functies. Het cultuurcluster kan ook als verbindende schakel functioneren tussen grassroot-initiatieven en gevestigde culturele instellingen in Zuidoost.
In de nieuw uit te werken plannen voor het uitgaanscentrum zal geen rekening worden gehouden met kantoorbouw. De mogelijkheid om er woningen te bouwen zullen nader worden onderzocht. Binnen een half jaar zal over een aangepast stedenbouwkundig plan een besluit worden genomen.
9 januari 2004 - Remco Asselbergs
Goed om te horen dat de centrale stad nou eens een beetje vaart wil zetten met die Arena Boulevard(als is het al oud nieuws). Stond afgelopen zaterdag ook een flink stuk over in de telegraaf, zag er wel gaaf uit!
Rabotnik April 12th, 2004, 01:02 AM Ik juig alle plannen van harte toe het zijn positieve ontwikkelingen voor de stad Amsterdam,samen met het centrum creer je zo een heel nieuw uitgaansgebied. Alleen wat zijn nu de concrete plannen voor de Zuid-As tweede centrum of derde na Zuid-Oost? en word het dan niet allemaal een beetje teveel ??
Spotter April 12th, 2004, 05:08 PM De Zuidas zal het Tweede stadscentrum van de stad worden en daarmee veel groter dan Zuid-Oost. In de Zuidas zal alleen niet zoveel nadruk liggen op uitgaan, en al helemaal niet grootschalig uitgaan. Zuid-Oost is dan ook zeker WEL het 2e UITGAANScentrum van de stad (aan het worden). Bovendien is de Zuidas een project op een veel langere termijn. Voordat het daar een keer "leuk"wordt zijn we wel weer even verder. Uiteraard komen er in de Zuidas we winkels en wat café's/restaurants. etc.
empersouf May 7th, 2004, 04:13 PM Dit wordt te gek. Zo hoog.
Elmo May 7th, 2004, 08:35 PM @Soufian:
Je bent wel goed in het uppen van oude topics zonder nieuwe info te geven. Nu maak je iedereen, die hoopvol op het topic klikt om te kijken of er nieuws is, blij met een dode mug :tongue3:
Cymen May 10th, 2004, 07:10 PM http://www.zuidoost.amsterdam.nl/live/index.jsp?loc=3733&nav=334
Op de vernieuwde site www.zuidoost.amsterdam.nl staat in het standaard verhaaltje over de arena boulevard http://www.zuidoost.amsterdam.nl/live/index.jsp?nav=334&loc=3733&det=26696 niks meer over de 150 meter hoge woontoren. Het verhaal is redelijk identiek alleen mist de woontoren. Ik denk dat dit redelijk slecht nieuws is
Goed nieuws is dat ze wat meer info geven over Getz->
http://www.zuidoost.amsterdam.nl/live/index.jsp?nav=334&loc=3733&det=15114
Ik ga ze zo maar even mailen over de stand van zaken baten de Arena woontoren.
(oh en de site van wiel arets is nog uc maar wel een nieuw vaag plaatje)
EuroMaster June 6th, 2004, 02:32 AM dat die ene woontoren niet doorgaat, wil dat zeggen dat het dan wel een woontoren wordt, of iets anders. of wordt er gewoon gewacht totdat er wel behoefte is aan kantoren. ik hoop het eerste, gaat het toch allemaal een stukje sneller. zet die larmagtoren er ook maar neer........
hoe zit het trouwens met die brug over het IJ , laat die maar zo lang mogelijk over het ij gaan en zo hoog mogelijk, hebben tenminste een brug die echt spectaculair is op wereldniveau...! en what about de a6-a9 verbindingstunnel van +/_10km onder de gein. laat ze maar knallen :pepper:
EuroMaster June 6th, 2004, 02:34 AM bij die eerste bedoelde ik 'kantoortoren'...... :hammer:
Dr. Dubai June 12th, 2004, 01:35 PM dat ziet er mooi uit. ik wist van dit project al veel langer informatie van de site: http://deltametropolis.nl.tripod.com/nl/id17.html. ik kan niet wachten tot die torens af zijn. het lijkt me schitterend op tussen twee van dat soort torens ( een soort poort ) door te rijden en daarna onder de A'dam Arena door.
EuroMaster June 12th, 2004, 08:10 PM hoe zouden we amsterdam van zijn 150-meter-en-meer-fobie/allergie kunnen helpen> de confrontatie!? :yes: :crazy2:
Cymen June 12th, 2004, 10:48 PM dat ziet er mooi uit. ik wist van dit project al veel langer informatie van de site: http://deltametropolis.nl.tripod.com/nl/id17.html. ik kan niet wachten tot die torens af zijn. het lijkt me schitterend op tussen twee van dat soort torens ( een soort poort ) door te rijden en daarna onder de A'dam Arena door.
Die torens zijn al af hoor, dat zie je toch ;)
Nee effe serieus verder dan modellen gaan ze niet komen denk. Ik heb er heeel erg weinig vertrouwen in dat een van die 2 torens er gaat komen.
Als ze dat suffe ouderkerk nou annexeren dan kunnen ze op dat golf terrein een woonwijk bouwen om zo die woontoren(s) niet zo alleen te laten staan. Ik kan me niet voorstellen dat ze een woontoren in de middle of nergens gaan zetten.
EuroMaster June 13th, 2004, 11:37 PM owja, dat oudekerk was aan het klagen over 'horizonvervuiling', man, wat wil je als je naast de hoofdstad woont. ik spreek trouwens eerder over horizonverrijking. een skyline dwarsgeboomt door een stelletje koeienmelkers! en ze luisteren er blijkbaar ook naar. amsterdam moet echt nog ontmaagd worden
EuroMaster June 14th, 2004, 12:19 AM maar ik moet bekenne dat de rembrandttoren erg mooi is en zeker 's nachts met zijn 4 rode hoeklampen en het witte roterende licht op de top van de mast. mooie vormgeving, al mocht ie hoger voor de slankheid
EuroMaster June 14th, 2004, 12:20 AM http://www.amsterdamsebinnenstad.nl/binnenstad/191/weesperstraat.jpg
http://www.zeeburgnieuws.nl/nieuws/images/rembrandttoren02.jpg
Dr. Dubai June 14th, 2004, 02:59 PM dat ziet er gelikt uit jah. het is jammer dat de 'wolkenkrabbercentra' in Amsterdam zo ver uit elkaar liggen en niet een aaneengesloten gebied vormen ( Zuidas, Omval, Arenagebied)
empersouf June 14th, 2004, 03:04 PM Wow, dat is een mooie foto eurim@stovic.
Sander Lugtenburg June 14th, 2004, 03:24 PM http://www.vanrossumbv.nl/presentatie%20constructie%20Anne/rembrandt.jpg
http://www.vanrossumbv.nl/presentatie%20constructie%20Anne/rembrandtoren.jpg
Naar mijn mening met afstand de mooiste wolkenkrabber van Nederland....een instant klassieker. Perfecte top/basis/schacht-combinatie. Schitterende top en prachtig verlicht. De ervaring aan de basis (de buitenruimte en de ervaring bij het omhoogkijken) is top!.
Bovendien vind ik de constructie van een stalen toren veel mooier. De bekleding van de buitenwand oogt veel lichter.
Nog twee. :)
EuroMaster June 17th, 2004, 04:52 PM van mij mogen er echt veel meer gebouwen in nederland komen met een dergelijke vormgeving(platte daken hebben we al genoeg). ik vind die larmagtoren van 280 meter> daarna verlaagd naar 208 meter hoog, een erg mooie toren die echt past bij amsterdam. in mijn geval mag de 280 meter hoge versie gebouwd worden met een mast erop(inclusief lichtbakens). een beetje hoofdstad verdient het toch wel. maar rotterdam zal ze eerder bouwen!
EuroMaster June 17th, 2004, 04:53 PM mooie foto's trouwens van die rembrandttoren in aanbouw, hebben jullie er nog meer van de bouw in een verder stadium?
EuroMaster June 17th, 2004, 04:56 PM owja, heeft er iemand ook een plaatje van de top vanaf het dak van de rembrandttoren waarbij de witte roterende toplamp goed te zien is, ik ben benieuwd hoe groot dat ding eigenlijk is. de euromast heeft er ook een, maar daar kun je er niet zo gemakkelijk bij
Crownsteler June 17th, 2004, 04:59 PM hier, eentje uit een verder stadium:
http://www.rlsd.com/gallery/Rembrandt.jpg
grappig hoe die kraner er aan vast zitten btw
Wisma June 17th, 2004, 08:21 PM Inderdaad heel apart hoe die vast ziten, hoe verplaatsen ze die kranen naar een hoger gelegen plek. En het afbreken van de kraan zal ook niet volgens de reguliere weg gaan zoals wij die normaal hier kennen.
EuroMaster June 19th, 2004, 03:19 AM http://www.rlsd.com/gallery/Rembrandt.jpg
mooi hoor, heeft er vast spectaculair uitgezien.
heeft iemand ook foto's tijdens de bouw van de regent in eindhoven?
Cymen June 28th, 2004, 06:08 PM http://www.vrom.nl/pagina.html?id=9359
http://www.ivv.amsterdam.nl/nieuws/concept_pve_zuidoost.pdf
Hieruit kan ik opmaken dat de toren gepland staat voor 2010 en dat dit jaar het rapport van de gemeente af moet zijn hoe om te gaan met geluidsoverlast, de voorzieningen en de omsluiting. Ze liggen dus een beetje achter op schema maar hij leeft nog steeds.
Skyscrapercitizen June 28th, 2004, 10:49 PM 2010... Ofwel zet voorlopig maar uit je hoofd. Als ze nu al 2010 zeggen dan kan het ook nog wel 2015 worden, jammer, want het gebied kan een echte scraper goed gebruiken.
empersouf June 28th, 2004, 11:11 PM De Rembrandtoren doet me denken aan het ESB.
Cymen July 9th, 2004, 10:42 PM http://www.amsterdam.nl/contents/pages/00004658/14.pdf
beoogd(2003):
start woon/kantoortoren van 150 meter hoog, ca. 40.000 m2 bvo.
Wat moeten we hier nou van vinden?
De tekst is ook positeif aangepast, eerst ging het nog over een toren, toen haden ze het helemaal niet mee rover torens en nu wee over 2! :
http://www.zuidoost.amsterdam.nl/live/index.jsp?loc=1508&nav=328
Bouwwerkzaamheden
Bouwkranen en heistellingen zullen zeker nog tot 2007 het beeld bepalen. In de nabije toekomst worden twee 150 meter hoge torens gebouwd met zowel kantoren als appartementen. Op de plaats van het tijdelijke Pepsi Stage theater zal rond 2007 het GETZ Entertainmentcenter worden gebouwd. Een uitgaanscentrum bestaand uit een cultuurcluster (Paradiso, Cosmic theater en Imagine IC) een muziek centrum met een zaalcapaciteit van 2.000 bezoekers, een discotheekcomplex (ID&T), diverse entertainment functies (3D-theater, casino, bowling, fitness en horeca) en een gevarieerd aanbod van grootschalige winkels.
http://66.102.11.104/search?q=cache:TFDDc6NHnOoJ:www.amsterdam.nl/contents/pages/00004243/04-03-31vrs.pdf+site:amsterdam.nl+zuidoost+%22150+meter%22&hl=en&lr=lang_n
[i]geblaat[/b]
Dit gaat volgens mij niet om de woontoren lokatie maar om de kantoor lokatie. Of dit kavel 17 is blijft nog een beetje gissen. Belangerijk uit dit stuk is dat de ontwikkelaar erg graag wil inversteren; [/b]ook in kantoren!![/b]. De gemeente heeft liever woningen maar dan wil de ontwikkelaar iets meer grond. De gemeente zit te morren over 3 ton aan luxe in het gebied dat nu of later moet gaan komen......
Er zit iig leven in de brouwerij! Zelfs voor de kantoor toren!
EuroMaster July 12th, 2004, 05:18 PM maar die andere 150 meter hoge toren staat nu nog wel gewoon gepland naast de nu geplande 150 meter toren en die nieuwe waarvan onze schatting uitging van 130m, goed teken! het gebied zal in de toekomst denk ik veel verder worden verdicht! hier mag gelukkig wel hoger worden gebouwd.... misschien maakt het wat goed ten opzichte van de verlaging van die zuidas-hoogte. ik hoop wel dat er ook hoogbouw tussen de omval en zuidoost komt, zoals bij de topic 'post je eigen toren' een tekening is gemaakt, die er best aardig uitziet. een of twee uitschieters die kunnen dienen als landmarks zouden er gaaf zijn en misschien een symbool kunnen vormen voor het nieuwe amsterdam!
Vloepkleedje October 2nd, 2004, 08:25 PM hadden we deze al?
http://img73.exs.cx/img73/5125/naamloos57.jpg
vinman October 2nd, 2004, 09:19 PM Heb ik al wel eens gezien, maar dit plaatje niet.
Cymen October 3rd, 2004, 05:21 PM Heb ik al wel eens gezien, maar dit plaatje niet.
Wat is het nou? ;)
Ik heb dat plaatje weleens eerder gezien op de site van de architect, als project uit 2003. Ben alleen vergeten welke site en architect :(
Balleke October 3rd, 2004, 05:26 PM http://www.rlsd.com/gallery/Rembrandt.jpg
mooi hoor, heeft er vast spectaculair uitgezien.
heeft iemand ook foto's tijdens de bouw van de regent in eindhoven?
ik dacht dat de site van stokkie bouwfotos van de regent had.
EuroMaster October 4th, 2004, 12:14 AM @ETC
ow, ik ben benieuwd! lijkt me vet, ik was er nog niet eens zo mee ezig rond die tijd. maar het zag er wel tof uit tijdens de bouw!
is er weer zekerheid voor twee 150m hoge gebouwen en een van 130m?! dit nieuws klinkt beter in de oren!
EuroMaster October 4th, 2004, 12:17 AM http://www.vanrossumbv.nl/presentatie%20constructie%20Anne/rembrandtoren.jpg
toch wel een bijzondere constructie als je het zo bekijkt!
Cymen October 4th, 2004, 12:20 AM Het gebouw ziet er niet alleen Amerikaans uit, het is ook gebouwt zoals Amerikanen dat doen. Best leuk dit, alleen een beetj offtopic ;)
Cymen October 21st, 2004, 12:37 AM Okay het project lijkt een nieuwe naam te hebben, alhoewel:
De Woontoren Amsterdam BV
> Goedemorgen,
> dank voor uw reactie en het compliment.
> In het stedenbouwkundig plan voor het Centrumgebied Amsterdam Zuidoost en
> het bestemmingsplan staan twee 150 meter hoge torens gepland aan
> weerszijden van de Burgemeester Stramanweg ten westen van de Amsterdam
> ArenA.
> Eén toren komt nabij woonmall Villa ArenA. De Woontoren Amsterdam BV
> (marktconsortium) is in onderhandeling met de gemeente en rondt het plan
> af.
> Voor de andere toren is een gegadigde (ontwikkelaar) die in de toren een
> gemenge invulling wil geven met woningen, (hotel)appartementen en
> voorzieningen.
> In het programma voor het GETZ Entertainmentcenter staat ook een
> substantieel aantal woningen in appartementbouw gepland.
>
> De ontwikkelingen zullen worden vermeld op de webportal
> www.arena-boulevard.nl (rubriek Toekomst) en op de nieuwspagina.
>
> tot zover, met vriendelijke groet,
> namens de redactie,
> Henk Balijon
PIE October 21st, 2004, 10:22 AM Klinkt goed... Al ben ik wel benieuwd op wat voor termijn dit allemaal is.
Kan niet wachten tot ze daar mee beginnen. :-)
Gaat echt super mooi worden als die torens er staan.
vinman October 21st, 2004, 12:52 PM Klinkt goed. Zal vast geen retro worden. Dus ik verheug me erop. Kom maar op met die 150 ers!
Dr. Dubai October 23rd, 2004, 01:36 PM wel wel wel, henk balijon, laat ik die niet een aantal keer gebeld hebben.
maar goed, k ben gisteren nog even langs het infocentrum geweest, maar ze hadden nog geen verder nieuws. ik heb wel nog een paar foto's van de maquette genomen.
p.s. dat rode gebouw is de Music Dome, die is gecancelled:sly:
http://img29.exs.cx/img29/8048/zuidoost1.jpg
http://img29.exs.cx/img29/2741/zuidoost2.jpg
Cymen October 23rd, 2004, 06:21 PM Blijft jammer, het ontwerp van dat gebouw is wel vet. Nu krijgt Noord een nietszeggend centrum.
Awais October 23rd, 2004, 06:35 PM Mooi station daar aan het bouwen, een schitterende planontwikkeling. ZuidAs is ROF!
EuroMaster October 24th, 2004, 09:23 PM wow, toffe maquette. er is zo te zien een nieuw gebouw geprojecteerd bij de entree(da roje ding)> alweer gecancelled jammer genoeg. er staan nog steeds 2 torens van 150m, waarvan van een nog een met een vrij standaarde vormgeving, waarschijnlijk omdat er nog niet aan getekent is. er is wel een ontwikkelaar voor gevonden. kunnen we dus binnenkort ook hier ontwerpen van zien, of is dit , zoalshet op de maquette te zien is, een eenvoudig ontwerp? en die ene van de getz die +/-40verdiepingen heeft volgens de impressies, ziet er hier weer een stuk lager uit dan 130m (?!).
maar ik hou dat plan op 125/140m.... impressies en maquettes kunnen vertekend over komen
experience February 12th, 2005, 12:56 AM Ik heb een impressie gezien van de woontoren zoals hij, op wat aanpassingen na, zal gaan worden. Ik vond het iig prachtig!
Hij lijkt het meeste op maquette die vloepkleedje heeft gepost (2okt.)
Ik weet niet wat ik wel en niet naar buiten mag brengen(sorry), ik zal er nog eens naar informeren. v. Aken is er iig afgelopen tijd mee bezig geweest.
Henk February 12th, 2005, 01:10 AM Hoera, na lange tijd weer eens een teken van leven. Ben erg benieuwd naar die impressie.
Cymen February 12th, 2005, 01:43 AM Ik heb een impressie gezien van de woontoren zoals hij, op wat aanpassingen na, zal gaan worden. Ik vond het iig prachtig!
Ik weet niet wat ik wel en niet naar buiten mag brengen(sorry), ik zal er nog eens naar informeren. v. Aken is er iig afgelopen tijd mee bezig geweest.
Die impressie was van de site van Wiel Arets toch? Maar goed dit is een project van de gemeente de OMC toch, dus lijkt me niet dat er geheimen kunnen zijn??
experience February 12th, 2005, 01:57 AM Hij lijkt idd op de impressie die op de site van Wiel Arets staat, de impressie die ik heb gezien staat volgens mij nog niet op internet.
Ik loop stage op het buro dat deze toren verder uitwerkt, ik ben heel voorzichtig met wat ik erover naar buiten breng.
Zoals ik al zei: ik zal er nog eens naar informeren en vragen of ik de impressie mag plaatsen.
bobdebouwer February 12th, 2005, 02:42 PM Lijkt me een goed idee ;) Overigns ben ik dinsdag bij het informatiecentrum geweest en ze hebben de maquette nog niet aangepast. Ook de Music Dome (met Marco Borsato erop) staat nog op de maquette...
Mojito February 12th, 2005, 03:25 PM Nou ja nu de Amsterdam Dome in Noord niet doorgaat en men zich weer op Zuidoost richt denk ik dat men die Music Dome beter nog even op de maquette kan laten staan :)...En experience, we wachten in spanning af!
CborG February 12th, 2005, 04:07 PM Ik vind die voetbalvelden zo een anti-climax geven, kunnen ze die niet stapelen?:D
Dr. Dubai February 12th, 2005, 07:03 PM Ik heb een impressie gezien van de woontoren zoals hij, op wat aanpassingen na, zal gaan worden. Ik vond het iig prachtig!
goed nieuws!
maar mag ik vragen waar je die impressie dan hebt gezien? daar ben ik wel benieuwd naar?
en weet je misschien ook wanneer de impressie(s) aan de buitenwereld getoond gaan worden?
experience February 12th, 2005, 07:37 PM ik heb de impressie gezien bij v. Aken, daar loop ik stage.
Wanneer de impressie naar buiten wordt gebracht weet ik niet, maar zoals ik al eerder zei zal ik er nog naar informeren.
Cymen February 12th, 2005, 08:30 PM Hier loopt experience dus stage:
http://www.vanakenarchitektuur.nl/projecten/hoogbouw/proj_hoogbouw_foto_0301_arenatoren.html
bekende impressies, maar tja misschien dus betere binnenkort :)
PIE February 14th, 2005, 10:45 AM Ahh beter... er zit dus nog schot in de zaak.
Hopelijk krijgen we snel een nieuwe Amsterdams hoogste :-)
Cymen February 14th, 2005, 03:24 PM found some!
http://www.dro.amsterdam.nl/Docs/pdf/OPTIGRO/WiW_Arenatoren.pdf
PDFje doet suggeren dat ontwerp in 2004 klaar moet zijn, dus zal de bouw onverwacht opeens erg snel gaan beginnen?
Overigens heb ik de stukje via deze site gevonden:
http://www.dro.amsterdam.nl/smartsite.dws?id=5000
vinman February 14th, 2005, 08:22 PM Oei dat torentje ziet er hot uit! Van mij mag die er komen. Zeker ook voor de verdichting goed, want dat mag in de omgeving van die toren wel eens gedaan worden.
Gosee February 17th, 2005, 08:01 PM Zuid-oost vanmiddag vanuit de richting Uithoorn
http://img187.exs.cx/img187/1229/zuidoost6an.jpg
Ingezoomd vanuit een iets andere richting
http://img187.exs.cx/img187/9798/zuidoost25kg.jpg
Kortom, er mag hoger gebouwd worden!
EuroMaster March 2nd, 2005, 05:41 PM hmmm, hier mijn creatie van zuidoost......
jaja, het is paint...... :)
http://pic14.picturetrail.com/VOL560/3302044/6765693/87527916.jpg
Dr. Dubai March 2nd, 2005, 06:27 PM worden opzich wel lekkere dichtheden daar!:)
Mojito March 2nd, 2005, 07:06 PM Lekker bezig vandaag, eurim@stovic! :okay:
Jij moet later 'als-je-groot-bent' écht de politiek in! Misschien komen bepaalde projecten met jouw enthousiasme wat vlugger van de grond! :cheers:
EuroMaster March 2nd, 2005, 08:37 PM ik denk het wel. met een deegroller achter hun vodden moet het zeker lukken ;)
Cymen March 2nd, 2005, 09:07 PM Ziet er leuk uit hoor het is inderdaad wel paint!! Als je interesse hebt in wat beter werk zoals een cursus 3D tekenen ofzo moet je me maar even een PM sturen ofzo.
Skyscrapercitizen March 2nd, 2005, 09:15 PM Jij tijd om te investeren in nieuwe software dan kan je pas echt aan de slag. Ben je wel wat langer bezig, voor een leuke 3D toren ben je al snel 4 of 5 uur kwijt.
Deze toren (voor West Kruiskade Rdam) heb ik afgelopen week ontworpen, heeft me incl. renderen in photoshop ongeveer 6 uur gekost. Zie voor meer info hier: http://home.hetnet.nl/~plaatjespagina/sketchup/westkruiskade/westkruiskade.html
http://home.hetnet.nl/~plaatjespagina/sketchup/westkruiskade/westkruiskade-toren10-render.jpg
Cymen March 2nd, 2005, 11:14 PM @Tim
Jij bent toch "stedenbouwkundig" student? Waarom maak je dan zoveel details? Ik schiet een toren namelijk met 10 minuten de grond uit maar dan enkel de grove muren, raampjes en dan zonder achtergrond.
Welk CAD programma heb je hier voor gebruikt?
Skyscrapercitizen March 3rd, 2005, 11:35 PM @ Cymen
Ik studeer stedenbouw en planologie, maar dat ontwerpen tot in detail vind ik bij nader inzien toch leuker. :) Op school gaan we niet verder dan straatniveau met massastudie. Ik ga wellicht dus nog doorstuderen, academie voor stedenbouw bijvoorbeeld (combi werk-studie).
Ontwerp is gemaakt in sketch up, als je de link volgt kan je er meer zien. Erg makkelijk programma, maar wel met beperkingen. Als je wilt heb je in 1 minuut een toren uit de grond. :)
Eppieman March 17th, 2005, 07:26 PM Gemeente positief over Music Dome
De gemeente staat "zeer positief" tegenover de plannen van de ArenA en concertorganisator Mojo voor de bouw van een muziektempel in Zuidoost. De gemeente steekt geen geld in de muziekhal, maar wil wel meehelpen met de voorbereidingen.
De gemeente zette in 2003 nog een streep door de plannen van een grote concerthal Music Dome in Zuidoost en koos voor een Sport Dome in Noord.
Begin dit jaar liet het Finse bedrijf JHC Arena Holding echter plotseling weten geen 70 miljoen euro te investeren in de Dome in Noord. Daarop kwamen de ArenA en Mojo terug met hun plannen.
Noord heeft het op z'n beloop gelaten en zuidoost gaat er met de buit vandoor. Desalniettemin heb ik ok eigenlijk liever dat het in Zuidoost kwam ipv Noord.
Ik kon zo gauw geen topic vinden over de Music Dome dus ik heb hem maar ff in de thread van Zuid-oost gedaan?
Eppieman April 15th, 2005, 05:36 PM Ik las toevallig iets dat er plannen zijn om de Arena-Boulevard te overkappen.
Helaas kon ik er zelf niet zoveel over vinden behalve deze link
http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2005/4/15/TE/TE-MA_2S_20050415_2/pagina.php
Zo willen ze dat er meer mensen komen enz.
Als er meer info is laat ik het jullie weten.
(of iemand anders natuurlijk)
Eppieman April 15th, 2005, 06:03 PM Ik las toevallig iets dat er plannen zijn om de Arena-Boulevard te overkappen.
Helaas kon ik er zelf niet zoveel over vinden behalve deze link
http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2005/4/15/TE/TE-MA_2S_20050415_2/pagina.php
Zo willen ze dat er meer mensen komen enz.
Als er meer info is laat ik het jullie weten.
(of iemand anders natuurlijk)
Vrijdag 15 april - Plannen voor overdekking ArenA Boulevard
(Verslaggever SV, Amsterdam, 13.52u GMT+01.00, De Telegraaf)
Tegenover De Telegraaf heeft directeur Henk Markerink van de ArenA Boulevard Promotion gezegd dat er plannen zijn om de boulevard te overdekken.
Momenteel is het een kale vlakte aan de zuidkant van de Amsterdam ArenA. Markerink, tevens directeur van de Amsterdam ArenA, vindt dat er meer sfeer moet komen en wil mogelijk ook meer horeca gaan posteren. Hij werd in het dagblad niet gevraagd over het gerucht dat hij kanididaat is om algemeen directeur Arie van Eijden op te volgen.
Elmo April 15th, 2005, 06:13 PM Dat overkappen zou wel erg interessant zijn. Zo kan je een veel intiemer gebeuren creeeren en is het voor alle jaargetijden interessant.
Winbuks April 15th, 2005, 06:20 PM Even opgezocht van vandaag:
"Plan overkapping ArenA Boulevard
Meer comfort voor miljoenen bezoekers nodig
AMSTERDAM, vrijdag
De ArenA Boulevard in Amsterdam-Zuidoost moet overdekt worden om de miljoenen bezoekers die er jaarlijks komen een comfortabeler, gezelliger en luxueuzer verblijf te bieden dan nu het geval is.
Dat zegt voorzitter Henk Markerink van de Stichting ArenA Boulevard Promotion in een gesprek met De Telegraaf. "Op dit moment is het niet erg gezellig op de boulevard. Het is er kil en als het regent of waait is het helemaal vervelend om er te vertoeven. Vandaar dat we ideeen hebben ontwikkeld om meer leven in de brouwerij te brengen."
Naast het eerste overdekte stadion van ons land moet een geheel overdekte winkelpromenade komen. De ArenA Boulevard zou behalve een dak ook meerdere verdiepingen kunnen krijgen, waardoor op verschillende hoogten terrassen geplaatst kunnen worden.
Ooit is berekend dat het ArenA-gebied tien miljoen bezoekers per jaar zal trekken. "We zitten nu ongeveer op de helft", schat Markerink. Dat komt mede, omdat bepaalde initiatieven behoorlijke vertraging hebben opgelopen. Zo had het GETZ (gezondheid, entertainment, theater en zaken)-centrum al klaar moeten zijn, maar onder meer door perikelen omtrent het theater en het niet doorgaan van het geplande casino is dat centrum nog altijd in ontwikkeling.
"Natuurlijk is het jammer dat bepaalde projecten zijn vertraagd, maar aan de andere kant moeten we blij zijn dat het er allemaal gewoon gaat komen en dat er al veel gereed is. De winkels en de bioscoop op de boulevard lopen goed, de Heineken Music Hall ook en over de meubelboulevard Villa ArenA hoor ik wisselende berichten, maar daar hadden ze laatst ineens 10.000 bezoekers op een dag, dus dat was weer prima."
Allure
De sfeer op de ArenA Boulevard is echter iedereen wel een doorn in het oog. "Het moet absoluut meer allure krijgen", zegt Markerink, die tevens directeur is van de ArenA en wordt genoemd als kandidaat-directeur bij Ajax. "Die allure krijgt de boulevard door een dak eroverheen te plaatsen. Daarmee is in ieder geval altijd een lekker klimaat gewaarborgd en biedt het gebied meer mogelijkheden. "We zijn met de gemeente in gesprek over de plannen. Maar iedereen is het erover eens dat dit gebied opgekrikt moet worden."
Door de overkapping komen er ook voor de horeca veel meer mogelijkheden. Zo kunnen er veel eerder en langer terrassen worden neergezet en ontstaat er eigenlijk een groot langgerekt evenemententerrein waar veel activiteiten kunnen worden ontplooid."
Bron: De Telegraaf
Wauw, ziet er echt gigantisch uit. :)
Dr. Dubai April 16th, 2005, 02:14 PM klinkt goed allemaal. het is indd vrij kil en koud daar. wel jammer dat het nu een soort winkelcentrumachtig gebied wordt, terwijl het toch echt een boulevard is. ze kunnen ook kiezen voor een gedeeltelijke overkapping, misschien is dar beter.
desalnietemin, altijd goed dat ze ermee bezig zijn natuurlijk:)
EuroMaster April 16th, 2005, 02:30 PM goed nieuws dat er flink gewerkt wordt aan upgradeontwikkelingen, maar die zijn ook zeker nodig. wanneer het gebied in uitstraling een stuk beter wordt, zullen de woon- en kantoortoren ook sneller in trek zijn. hoe staat het met die twee (150m) en de getz (ongeveer 130m hoog)
EuroMaster April 16th, 2005, 02:36 PM Ziet er leuk uit hoor het is inderdaad wel paint!! Als je interesse hebt in wat beter werk zoals een cursus 3D tekenen ofzo moet je me maar even een PM sturen ofzo.
ja, ik ben al een hele tijd op zoek naar 3d-studio max en autocad. het schijnen geweldige programma's te zijn, maar wel geweldig moeilijk. het lijkt me stoer om visualisaties te maken (filmpjes) net zoals bij rijkswaterstaat dat je over een nog te bouwen verkeersobject rijdt (tunnel of knooppunt) of net zoals bij Need foor speed underground, dat je zeg maar zelf bepaald hoe je door je zelf'gebouwde' stad rijdt. dag en nacht instellingen en knipperlampjes mogen dan niet ontbreken (jaja, daar heb je hem weer). :)
hier nog maar een keer die verdichtingsoverzicht over een aantal jaar:
http://img146.echo.cx/img146/4428/zuidoost27iu.jpg
Glacius April 16th, 2005, 04:06 PM Plan overkapping ArenA BoulevardBest een leuk idee, misschien wordt het dan nog wat daar. Ik moet hierbij meteen denken aan het Sony Center in Berlijn.
http://www.drebert-online.de/foto/architektur/picture-sony_center_von_oben.jpg
Glacius April 20th, 2005, 07:32 PM Omdat ik het onderstaande nieuws wat te magertjes vond voor een apart topic in het nieuwsforum, heb ik maar besloten het in dit topic te dumpen...
Vandaag kwam ik in Het Parool een infopagina tegen (pagina 14) met daarop de plannen die de gemeente Amsterdam heeft met het gebied rondom metrostation Holendrecht, met het doel van Holendrecht-West 1 wijk te maken. Hieronder een samenvatting van de tekst op die pagina:
Zoals al bekend was wil de NS van het metrostation een treinstation maken. De ingang naar het station wordt opnieuw ingericht. Ook komt er een nieuw regionaal busstation.
Er verschijnt een nieuw winkelcentrum naast het station.
En dan het nieuws dat jullie het meest interessant zullen vinden: In de vier hoeken rondom het station zijn woontorens van 20 lagen gepland. In totaal zijn er 1000-1200 woningen gepland.
Elmo April 20th, 2005, 08:10 PM Zo... das interessant nieuws. Behoorlijke aantallen woningen! Dat men een treinstation van Holendrecht wilt maken is ook nieuw voor me.
Winbuks April 20th, 2005, 08:15 PM Ja mooi, ik las het al in het Parool en wilde het eigenlijk in het topic "nieuws" zetten maar je was me al voor. Wel vet 4 torens van 20 bouwlagen, dat komt uit rond de 70 m hoogte :) . Eigenlijk geven deze 4 torens straks je de indruk dat je Amsterdam binnenkomt met de trein.
Alleen las ik dat de besluitvorming in het najaar van 2005 is en dat betekent dat pas de start van de bouw in 2006.
Henk April 20th, 2005, 08:26 PM Goed nieuws. Dat is idd een behoorlijk aantal woningen voor dat gebied. En 4 woontorens is ook erg goed nieuws.
Cymen April 20th, 2005, 11:00 PM Holendrecht behoort tot de zogenaamde ontwikkeling van de zuidoost lob; van het Amstel station t/m het AMC. Goed om te horen dat hier de plannen in een steeds verder stadium lijken te komen!
PIE April 20th, 2005, 11:35 PM Maareehhh... is er nog nieuws over de woontoren die op de Arena Boulevard zou moeten komen?
Cymen April 21st, 2005, 10:50 PM nog steeds in (her)ontwikkeling lijkt me, beetje in de koelkast maar zeker niet in de vriezer!
experience April 23rd, 2005, 01:53 AM Er wordt nog steeds aan gewerkt door de architecten, het is even afwachten wanneer met het definitief ontwerp begonnen word. Het is al een paar keer uitgesteld, maar kan ieder moment starten. Als eenmaal gestart is met het definitief ontwerp, dan zal het tekenwerk in een flink tempo gaan. De start van de bouw is zeker niet meer te verwachten voor de bouwvak, ik gok op eind 2005.
Helaas kan ik jullie de impressies niet laten zien, sorry!
Geduld is een schone zaak!!
Corretje April 23rd, 2005, 01:36 PM ALSTIEMAARKOMT!
Eppieman April 23rd, 2005, 03:13 PM Omdat ik het onderstaande nieuws wat te magertjes vond voor een apart topic in het nieuwsforum, heb ik maar besloten het in dit topic te dumpen...
Vandaag kwam ik in Het Parool een infopagina tegen (pagina 14) met daarop de plannen die de gemeente Amsterdam heeft met het gebied rondom metrostation Holendrecht, met het doel van Holendrecht-West 1 wijk te maken. Hieronder een samenvatting van de tekst op die pagina:
Zoals al bekend was wil de NS van het metrostation een treinstation maken. De ingang naar het station wordt opnieuw ingericht. Ook komt er een nieuw regionaal busstation.
Er verschijnt een nieuw winkelcentrum naast het station.
En dan het nieuws dat jullie het meest interessant zullen vinden: In de vier hoeken rondom het station zijn woontorens van 20 lagen gepland. In totaal zijn er 1000-1200 woningen gepland.
Ik heb de bijbehorende site gevonden met de info over de plannen rondom dit gebied. Als het door zou gaan zou het zeker niet slecht zijn voor dit gebied aangezien hier nog wel de ruimte is.
http://www.vernieuwingbijlmermeer.nl/live/index.jsp?nav=334&loc=453&det=74213
Vond het iets te veel om te knippen en te plakken vandaar ff die link.
Ohja voor ik het vergeet. Er stond ook nog een Bijlage bij (PDF) voor de nodige info en plaatjes. Deze is te vinden op de besbetreffende link aan de rechterkant van de tekst onder "Flyer Holendrecht.pdf" naast de titel van de tekst.
Sorry dat ik zo noob ben dat ik niet dat PDF bestand kan linken. Daarom hoop dat 1 van jullie dat wel kan :)
Cymen April 23rd, 2005, 08:02 PM javascript:var uid = Math.floor(Math.random() * 1000000000);handle = window.open('http://www.vernieuwingbijlmermeer.nl/live/attachment.db?74217',uid,'width=700,height=400,scrollbars=yes,toolbar=no,statusbar=no,resizable=yes');try{handle.focus();}catch (e){}
|
|