SkyscraperCity Forum banner

Breda: Projectenoverzicht

Tags
breda
804K views 4K replies 115 participants last post by  Breda2008 
#1 · (Edited)
#2 ·
Zo, hij is klaar. Nummer IV dus. Beetje opgepoest maar niet te veel. Maar wel wat opgefleurd, iets kleinere schermpjes per project, wat opleveringen verwijderd, wat statussen aangepast, wat impressies vernieuwd, enz.
We kunnen er weer even tegenaan volgens mij.

Als er opmerkingen/wensen/klachten oid zijn dan hoor ik het graag. Als die er niet zijn hoor ik het ook graag.
 
#4 ·
Bij een paar projecten staat dat ze zich in Breda Oost bevinden, terwijl ze zich geografisch gezien juist in het westen van de stad bevinden ;) (Dr. Struijkplein, Steenakkerhoofd). Maar besides that is het een prachtig overzicht, heel erg duidelijk en strak!
 
#11 ·
Goed overzicht weer Dick!

Overigens heb ik net deze impressie gevonden op de site van Singelveste : http://www.singelveste-alleewonen.n...jectID=8105&lVersion=2&iW=300&iH=186&simgpt=1

http://www.singelveste-alleewonen.n...sc=0&spagetype=21&nPageID=1200&nCMSPageType=1

Eindelijk een wat duidelijker plaatje van het accent wat in de waterdonken komt te staan, ik schat em op zo'n 40 meter, best aardig voor dit gebied lijkt me. :)
Weet iemand overigens met welke laag ze bezig zijn op de eerste scultuur?
 
#13 ·
@Breda2008: Omdat je tijd moest maken om dit overzicht op te "pimpen". Als de info op je site zou staan zou het een kwestie van copy paste zijn, of zit ik er naast?

Over de sculpturen, ik woon zelf in Jakob Edelstr. das +/- 50m van de bouwplaats af, alleen die school staat er tussen, ik wacht dan ook gespannen af vanaf welke bouwlaag ik hem boven de gymzaal uit zie komen. Als de sculptuur klaar is komen er in de winterperiode in ieder geval geen zonnestraaltjes meer binnen (deel van de dag dan). Niet dat ik dat erg vind hoor, maar er zijn wel wat relletjes over geweest hier in de buurt. Ik woon er nu 3maanden dus mij kan het allemaal niet zoveel schelen, ik vind het wel leuk om de bouw te volgen.

Waar ik me wel aan stoor is aan dit plaatje

Niet echt eerlijk als je de schaduw van een boom vergelijkt met de schaduw van een woontoren..... misschien per ongeluk, misschien opzet...
 
#15 ·
Of het is gewoon niet slim om een plaatje te kiezen met ondergaande zon. Aan de bomen te zien is het zomer, en midden op de dag zijn de schaduwen echt niet zo lang.

Maargoed, dat wil inderdaad niet zeggen dat de schaduwen van de torens op dát moment langer zijn dan afgebeeld.
 
#16 · (Edited)
Ze zijn inderdaad met de 5e laag bezig bij de Sculpturen.

En goed gevonden kerel, toch een leuk accentje dat aansluit bij de reeks flats waar ook 'Tussen de Meesters' deel van uit maakt.



@HendrX, het oppimpen van dit overzicht doe je 1 keer. Daarna kunnen we er weer een hele tijd tegenaan. Misschien voeg je een enkele keer iets toe of je gooit wat weg maar dat is het wel. Mijn site update ik (ongeveer) iedere week een keer. Die is normaal gesproken toch echt actueler.
 
#17 ·
Mede Bredanaars, heel even wat anders tussendoor. Voor BredaVandaag.nl wil ik d.m.v. korte interviews terugblikken op 2008. Dit aan de hand van de volgende vragen:

Naam:
Leeftijd:
In het dagelijkse leven:
Woont in welke wijk:

-Mooiste persoonlijke herinnering aan 2008:

-(Bredaas) nieuws dat me het meeste geraakt heeft:

-Dit had ik dit jaar anders aan moeten pakken/hier heb ik spijt van:

-In 2009 ga ik..:

-Als ik een dag burgemeester van Breda was, dan zou ik..:

Voor eenieder dit het leuk vindt om dit in te vullen en met z'n verhaaltje op de website te komen, mail even naar bouketuit@hotmail.com

Hier invullen mag wat mij betreft ook aangezien dat het topic levendig houdt en het over Breda gaat, maar ik wil wel graag voor- en achternaam.
 
#18 ·
Hallo allemaal....

Naam: Patrick
Leeftijd: 26
In het dagelijks leven: student
woont in wijk: Heuvel

Mooiste herinnering 2008: betrekken appartement Heuvel

(Bredaas) nieuws dat me geraakt heeft: behoud van Heilig hart kerk

Dit had ik dit jaar anders aan moeten pakken/hier heb ik spijt van: -

In 2009 ga ik: Veel posten op het hollands hoogbouwforum

Als ik een dag burgemeester van Breda was, dan zou ik..: Ambitie hebben om van Breda een indrukwekkende veelzijdige stad te maken (in zoverre dat het geval nog niet is)
 
#19 ·
en mijn achternaam is mijn gebruikersnaam hier maar dan tussen de r en X "ick" snap je het nog ;)

Verder heb ik al een aantal 3d gebouwen gemaakt voor google earth, er zijn er al 2 online nl. de eurotoren aan de A16 en een flat aan de graaf hendrik 3 laan (grote spie). Check it out! Zorg er wel voor dat je in google earth de laag 3d gebouwen aan hebt staan.

Verder ben ik bezig met het modelleren van de grote kerk.... duurt nog ff
 
#21 ·
^^ Onze journalist ! :)
Als ik burgemeester van Breda was maakte ik van de stad per direct een dictatuur waarin alleen ik het voor het zeggen zou hebben. Inspraak !? Dacht het niet. Er zouden opeens heel snel een heleboel beslissingen worden genomen.. Verder houd ik prive en Internet erg gescheiden zoals je weet. Hehehe ;)

Even wat losse-kreten-nieuws:

De kansen voor de helikopter-lijndiensten vanaf de Bavelse Berg zijn enorm gegroeid nu de provincie Zuid-Holland vluchten toe staat.

De eerste Sculptuur is niet aan zijn 5e maar aan zijn 6e laag bezig.

Heb in het overzicht hierboven het project in de Waterdonken toegevoegd onder 'Allerlei'.

@HendrX, mooi gedaan, die 3D's !
Weet iemand wie deze maakt ?
http://skyscraperpage.com/diagrams/?cityID=1085
 
#33 ·
^^ Knap ! Ik dacht dat ik een tik had met mijn website.. ;)

@Tuytert "de oude wachtruimtes (abri's) van de streekbussen zijn gesloopt om plaats te maken voor nieuwe"
Ik snap er niets van, welke zijn dat dan ? Want de nieuwe moeten dan weer tijdelijke zijn want dat wordt straks allemaal onderdeel van het station.




Misschien dat iemand dat eens uit wil leggen?
Zie hier airbreaker:
http://www.kunstenpubliekeruimte.nl/werk_555.html
 
Top