SkyscraperCity Forum banner

СУБОТИЦА - праћење градилишта | SUBOTICA - construction updates

2M views 15K replies 348 participants last post by  djevrek 
#1 ·
Subotica is a beautiful small town with over 100.000 (municipality has 150.000) inhabitants (it is estimated in 2006. that it has almost 120.000). It is situated on the north part of Serbia near the Hungarian border, it is the second largest city in Vojvodina after Novi Sad, and it is one of the five biggest cities in Serbia. It has been experiencing a construction boom for almost two years after a 15 years long depression. I think it deserves to have its own construction thread and I also want to show everyone that Novi Sad and Belgrade aren’t the only cities in Serbia where is a lot of construction going on, and, of course, since I live in Subotica, I opened this thread but I wish that there are more people from my city or from this part of the country to update everyone about the projects in Subotica and other cities. I also want to invite everyone to discus about these projects.

First, for those who have never seen Subotica, a small description of the city. It is popular with its city hall and its 80 m high watchtower…

…squares …

…fountains…

…art nouveau style architecture, the old city core is full of it, for example:

…and of course its beautiful Palić lake:

First I will start with the biggest project in town. That is the hotel-business center “Galleria” worth over 15 million euros in the center of town. It has an underground two storey parking lot, four star hotel, five restaurants and cafés, and 29.000 square meters of business offices.

It is in the final faze of construction so I just can’t wait for the grand opening in few months. On these pictures you can see the façade on one part of the complex, and the construction of glass roof over the atrium.

This is a much smaller but also very luxuries villa-hotel Sent Andrea on the Segedinski ili Palićki put.

Now I will show you our new residential buildings that are gathered mostly on the west part of the city near the old town core. They are replacing the old one storey houses. They are not tall, only 3 to 4+roof storey high because the detail regulation urbanism plan doesn’t allow high buildings. High-rise commie blocks are situated in the suburbs, except Tokyo commie block quarter near the city center with up to 14 floor ugly high-rises. These new buildings look kind of cute and they have the highest residential standards. They all look a like because all of today’s construction companies were once one large corporation.

Here are some photos of construction sites in my neighborhood:

In Engelsova street right across the new Galleria

In Krivajska street

The residential-business complex in Frankopanska and Braće Majera streets

Residential complex in Arsenija Čarnojevića street, izleda da će se tu još nešto graditi pošto su još dve kuće srušili.

Another comlex in Arsenia Čarnojevića

Nisam mogao da priđem ovoj lameli iza prve zgrade pa je ovako ispalo

Two buildings in Vatroslava Lisinskog street

Miloša Obilića

Ivana Zajica

Three buildings in Kumanovska street

A large building comlex in Plitvička and Bore Stankovića

Prva lamela u Celovečkoj,druga će se sledeće godine graditi

Ivo Lola Ribara

Sonje Marinković

Tokyo beauty, samo ne znam kako će stanari ove zgrade imati uopšte svetlosti jer je uglavljena između 14-to spratnih commieblokova :bash:

Nušićeva in the city core

Nušićeva again

Two buildings in Nikole Kujundžića, pravi se pored i treća zgrada ali nisam mogao da priđem gradilištu

The horror mamut on the Sinagogue square, preko puta Gimnazije meni je odvratna,nikako se ne uklapa u ostatak trga :puke:

One of my favorate,the large residential-business complex in Braće Radića street, behind it the same company is building another large complex but I can’t find the rendering

Cute building on Braće Radića

Centar Sarić kod Sarićevog spomenika

Somborski put

Beogradski put

Žarka Zrenjanina

Now few photos of reconstruction of the city,radovi u gradu:

Novi kružni tok

Novo centralno igralište,jedino igralište sa soft-play tehnologijom u Srbiji prilagođeno i za decu sa posebnim potrebama

Rekonstrukcija Velike terase na Paliću u vrednosti preko 1.5 miliona evra

Nova rasveta u Štrosmajerovoj i na trgu Cara Jovana Nenada

Komletno popločavanje 800 m duge pešačke aleje na radijalcu

Popločavanje dela ulice Braće Radića,a za koji mesec posle sanacije magistralnog gasovoda, popločavanje cele ulice u dužini od nekih 1.5 km,nove pešačke i biciklističke staze kao i nova rasveta u celoj ulici koja se tretira kao spomenik kulture.

Kompletna rekonstrukcija Trga Žrtvama Fašizma ispred katedrale.
Koncept obuhvata popločanje staza koje u parteru čine simboliku upisanoga krsta. Staze se popločavaju behaton kockama. U popločanju se postavlja parterna rasveta koja noću daje dodatni estetski efekat. Šest polja predstavljaju travnate i cvećem oplemenjene celine koje će se zalivati iz automatskog zalivnog sistema. Zelene površine oivičene su dekorativnom ogradom kao ispred gradske kuće. Park se izvodi u baroknom stilu. U odmorištima na presecima staze su postavljene klupe a u centru fontana. Po obodima parka sadi se visoko zelenilo - sadnice lipe koje treba da utiču na bolju mikroklimu parka. Rasveta se zamenjuje i postavlja identična kao u Štrosmajerovoj. Saobraćajni rezim se menja.

Kompletna restauracija sinagoge,sledeće godine se završavaju radovi

Nov asfalt preko celog beogradskog i segedinskog puta do Palića u dužini od 10 km i širini od četiri kolovozne trake.

Sanacije mnogih fasada u centru grada

Plans for next year are: finishing the construction of the indoor swimming pool complex, rebuilding the National theatre, new aqua park on the Palić coast and the new spa hotel complex.
Proposed: a new shopping mall in center of the city, the biggest in Serbia worth over 50 million euros.

Da li neko ima više informacija o ovom šoping molu? U Zavodu za urbanizam Subotice kazu da je investitor iz Britanije više nego ozbiljan i da već postoji idejni projekat. To bi bilo na lokaciji sadašnjeg stadiona u cetru grada ispred Železničke stanice i treba da poseduje 50.000 kvadratnih metara prodajnog prostora,nešto slično kao u Budimpešti. Ne mogu nigde da pronađem na netu projekat, a navodno na proleće treba da se gradi. Šteta što još ništa nije zvanično. :eek:hno:

Da li je takođe neko upoznat šta će biti sa gradnjom Merkatora,pošto se priča da se odustalo od projekta posle kupovine Rodića?
No,zato bi trebalo uskoro da se počne sa gradnjom Metro-a,a ja pojma nemam gde i kad će se graditi.
Iako znam da je Subotica daleko od Novog Sada i Beograda, ipak me interesuje vaše mišljenje o ovim projektima kao i o samom gradu, a takođe i neka nova saznanja i update-ovi projekata.

See less See more
#3 ·
Welcome to the forum :) Subotica is a great town, and of course Novi Sad and Belgrade aren't the only towns in Serbia :) It's great how it's finally doing better. Посебно се интересујем за синагогу, ту сагу већ пратим мало дуже. Лепо је што се то коначно средило :cheers:

#15 ·
Slažem se da nova arhitektura baš i nije neka i da je kič, no ipak mislim da su te nove zgrade lepše od commieblokova kao što su ovi u jednom delu grada:

Kod nas je teško naći kompromis jer danas ne postoji arhitektonski pravac koji bi se uklopio sa secesijom u starom centru grada.Ako se ja pitam trebalo bi graditi potpuno novo naselje nešto dalje od centra gde će graditelji moći da grade moderne i veće zgrade ali,na žalost, naša država još nije dozrela takvim velikim poduhvatima,zamislite koliko bi se samo kuća moralo srušiti jer mi nemamo slobodnih placeva i poljana kao Novi Beograd i Novi Sad,a bilo bi suviše smešno da se neko novo naselje gradi 5 km od centra. :(

#19 ·
Great thread, Subotica is very nice city and it surounding is even nicer (gorgeous Palic lake)
You mentioned in the first post rebuilding of the National theatre, does it mean only refubrishing and renewing of facade or complete rebuilding including adding some additional space to this apparently small building and maybe adopting and expanding of scene itself.

#20 ·
Odlicne su ove nove stambene zgrade... mozda neke i naginju kicu... ali u svakom slucaju se odlicno uklapaju u postojecu strukturu grada i okolni ambijent sto je najbitnije.
Uzgred odlican thread, Subotica je definitivno jedan od najlepsih i najkulturnijih gradova u Srbiji a da se ne zaboravi, nekad je bila veca i od Beograda i Novog Sada... :)