SkyscraperCity Forum banner

Breda: Projectenoverzicht

Tags
breda
804K views 4K replies 115 participants last post by  RR-Breda 
#1 · (Edited)
#2,092 ·
Hmm, interresant, en hoewel ik niet tegen de instroom van Aziatische culturen ben in Nederland en zeker breda zou ik het wel jammer vinden als het allemaal in eigen wijken en campussen zou gaan zitten. Alles lekker stedelijk compact houden dan kan ik voortaan op de ene hoek doner en de andere hoek bami halen;) ( voor zover dat nu niet al het geval isXD). Een culturele meltpot ga je nou niet echt behalen als iedereen op zijn eigen eilandje gaat zitten, daarnaast.. het lukt ons tegenwoordig amper om ons eigen onderwijs op pijl te houden, maar voor een groot aantal Aziatische campussen is dan wel weer geld? Het zal ook vast wel weer zn voordelen hebben... Airport is natuurlijk altijd een plus;)
 
#2,094 ·
Weer eens wat foto's van enkele bouwputten:

Stack is bijna klaar. Ik vind 'm mooi !



De buurman is ook bijna klaar:



Op de Heuvel, drie flinke bouwputten op een rij. Lekker hoor. Ik heb er twee van op de foto. Dit is de middelste:



Hier komt de toren:



Nog eens:



Weer een stukkie verderop staat Easystreet steeds blauwer te wezen:



Op de Triple O campus: het nieuwe Audio Visuele centrum. Of zoiets:



De buren:

 
#2,095 ·
Mooie foto's weer.
Wat een rare manier van palen storten hebben ze tegenwoordig!!!
Het lijkt wel dat ze de boor erop laten zitten en dattie aan de onderkant bij de fundering gesneld wordt.
Leuk voor degene die de wapening door moet slijpen :eek: die krijgt gelijk die berg beton erboven op zn helm ;)
 
#2,099 ·
^^ iets met 32 verdiepings zou ik liever ergens anders neerzetten hoor :cheers:. Overigens nog een project dat ik niet kende (althans, niet dit onderdeel).

Internetbedrijf bouwt eigen onderkomen bij Blushuis

NASSAU-WALLON - Internetbedrijf e-sites uit Breda bouwt op het terrein van de Triple-O Campus een nieuw onderkomen. Nu zit het bedrijf nog in het Blushuis. rest van het stukje hierzo http://www.bredavandaag.nl/nieuws/e...etbedrijf-bouwt-eigen-onderkomen-bij-blushuis ;)

Ben benieuwd wat voor iets ze krijgen, het meeste daar ziet er goed uit :)
 
#2,103 ·
We hebben nog meer bouwputten. Een greep (het lukt me maar niet om ten noorden van het spoor ook wat bouwputten mee te pikken):

Het Huis van de Heuvel is bijna klaar. Eerst de achterkant, dat is logisch:



En de voorkant:



In dezelfde buurt, het buurtje Spring:



Gaat steeds verder open:



Straatje richting Easystreet:



Straat richting de bouwactiviteit aan het DrStruyckenplein. In de verte een van de Sculpturen:



Toch nog net het spoor over voor de bouw van de grootste super van NL (onder dit kantoor):



Pal naast het NAC-stadion (rechts de trap richting uitvak):



En toch nog steeds nieuwe kantoorbouw, zoals hier bij BN De Stem:



Een nieuwe vleugel voor Elisabeth, in het centrum:



Er waren al meer nieuwe vleugels:



Achter de Haagdijk wordt ook nieuw gebouwd op verschillende plekken. Dit is er zo een:



Nog eens:



Een nieuwe hoek in Brabantpark. Is netjes geworden:



De Buitenplaats Wolfslaar. Dure appartementen:



Midden in IJpelaar, een nieuw zorgcentrum:



Na de nieuwbouw is ook de villa Beukenhof in het Ginneken opgeknapt.



Is mooi geworden als je het mij vraagt. Ook behoorlijk prijzig wonen:



En deze is ook al niet goedkoop. Langs de Mark, achter de Ginnekenmarkt. De duurste app. van boven het miljoen zijn volgens mij weg. Sjesus. Maar er is overal nog beschikbaar hoor, tis ook hier crisis.



En een heuse toren op komst inhet platte Ruitersbos !! Wel een verdieping of 8 !!! ;)



En Sprint is ook vernieuwd:



Nah, dat was het weer.
 
#2,110 ·
Top